"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Doorleggen kan prima, heb wel langere lengtes doorgelegd.MJV schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:03:
Binnenkort ga ik bij mijn schoonzus laminaat leggen op de 1e verdieping van hun nieuwe huis. Dat heb ik al vaker gedaan, altijd 'per kamer'. Nu zitten er tussen de overloop/kamers op deze verdieping geen drempels, dus zou het mogelijk moeten zijn om het laminaat door te leggen. Maar, online lees ik verschillende dingen, o.a.:Eigenlijk heb ik dus twee vragen, is doorleggen een goed idee? En, waar het beste beginnen?
- Maximaal 10 of 15 strekkende meters (dat zou hier geen probleem moeten zijn)
- Uberhaupt niet doorleggen, want tussen kamers temperatuurverschillen dus verschillend werken van de vloer. Dus altijd een dilatievoeg.
- Wat is de beste methode om niet met kleine/smalle stukjes te eindigen? Per kamer berekende ik het altijd en begon zo nodig met een zaagstuk om te eindigen met >60% plankbreedte; maar bij meerdere kamers (muurdikte) lijkt me dit niet zo triviaal.
Plattegrondje: [Afbeelding: plattegrond]
Het laminaat dat gelegd gaat worden betreft een QuickStep vloer.
Vraag is hoe het moet komen liggen (over de lengte/breedte van de plattegrond). Indien over de lengte van de plattegrond zou ik in de kleinste slaapkamer beginnen. Begin je in een van de grote slaapkamers dan moet je namelijk een vn de grote slaapkamers omgekeerd leggen en dat kost veel werk. Ga je over de breedte leggen maakt het niet zo heel veel.
Er gaat sowieso veel weg zitten in het strak om de deuren heen werken, vergis je daar niet in. Reken een uur per deur / doorgang.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een lasklem (wago) gebruiken?einz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:02:
Weet iemand ook hoe ik op eenvoudige wijze een lampdraad kan verlengen? Ik zat te denken aan een snoerschakelaar, maar dan zonder schakelaar. Heb alleen geen idee hoe dat zou moeten heten (op kabelmof kan ik het niet vinden)
Of moet het netjes afgewerkt zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door dragonhaertt op 29-02-2020 11:08 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ze komen in het zicht, vandaar dat ik een iets mooiere oplossing zoek
Edit: zie je toevoeging! Ja dus, vandaar
[ Voor 9% gewijzigd door einz op 29-02-2020 11:16 ]
Je kan de kabel zelf splicen (met krimp of soldeerverbinding) en dan een krimpkous/sleeve gebruiken.einz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:12:
[...]
Ze komen in het zicht, vandaar dat ik een iets mooiere oplossing zoek
Edit: zie je toevoeging! Ja dus, vandaar
Ook zou je een kabel verbinder kunnen gebruiken (soort van schakelaar zonder schakelaar, zoals je het zelf noemt.)
Een andere optie zou nog twee (locking) connectoren kunnen zijn. Dat ziet er ook wel mooi uit, en dan kan je het nog een keer lostrekken als het nodig is.
Een paar voorbeeldjes, het bestaat in alle soorten en maten.
[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 29-02-2020 11:27 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Het is een heel kort boutje met een centreerpunt en de inbus zit dus echt in de bout (zonder kop dus). Inbus #4 past erin en het geheel is nog geen centimeter lang.
Maar helaas geen Hornbach hier in de buurt
hier bv:
https://jaakvanwijck.nl/webshop/Stelbout-M4?tag=inbusbouten
(zelf even maat bepalen)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het leek mij wel handig om de 4 schakelaars in de garage te vervangen door 2 bewegingsmelders.
Omdat het voor de garage is zoek ik een goedkope oplossing, echter moet het wel werken.
Elke melder moet 2 led-tl van 9 wat aansturen.
Nu zie ik bijvoorbeeld deze:
https://www.allekabels.nl...ngsmelder-pir-inbouw.html
Daar staat echter dit bij:
Dat wil ik dus niet.Let op:bij een lage belasting kan het voorkomen dat de ledlampen knipperen nadat de bewegingsmelder is uitgeschakeld.
Op amazon zie ik bijvoorbeeld ook dit staan:
https://www.amazon.de/dp/...tz&qid=1582988737&sr=8-28
of dit:
https://www.amazon.de/dp/...id=1582988737&sr=8-5&th=1
Laatst genoemde is echter op basis van radar en niet ir. Detecteert hij dan niet te veel? Eén komt naast een deur te hangen en ik wil niet dat hij bij elk blaadje aan gaat.
Budget is ca €20 per stuk maar goedkoper mag altijd.
Zou dit een goede tussenweg zijn:
https://www.conrad.nl/p/r...0-relais-wit-ip20-1425528
[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 29-02-2020 16:24 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Inmiddels dus ook mijn plan om daar te beginnen, en dan in de lengte. Onevenredige tijdsbesteding van hoekjes, deurposten in verhouding met 'strekkende meters' is helder inderdaad.The Eagle schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:59:
[...]
Doorleggen kan prima, heb wel langere lengtes doorgelegd.
Vraag is hoe het moet komen liggen (over de lengte/breedte van de plattegrond). Indien over de lengte van de plattegrond zou ik in de kleinste slaapkamer beginnen. Begin je in een van de grote slaapkamers dan moet je namelijk een vn de grote slaapkamers omgekeerd leggen en dat kost veel werk. Ga je over de breedte leggen maakt het niet zo heel veel.
Er gaat sowieso veel weg zitten in het strak om de deuren heen werken, vergis je daar niet in. Reken een uur per deur / doorgang.
Heb je dan nog de gouden tip om qua plankbreedte goed uit te komen, of is dat toch een beetje geluk hebben?
Toevallig laatst voor hetzelfde aan het kijken, volgens mij moet deze prima werken:icecreamfarmer schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:23:
Iemand een goede tip voor een interne bewegingsmelder.
Het leek mij wel handig om de 4 schakelaars in de garage te vervangen door 2 bewegingsmelders.
Omdat het voor de garage is zoek ik een goedkope oplossing, echter moet het wel werken.
[...]
Dat wil ik dus niet.
of dit:
Laatst genoemde is echter op basis van radar en niet ir. Detecteert hij dan niet te veel? Eén komt naast een deur te hangen en ik wil niet dat hij bij elk blaadje aan gaat.
https://www.ledlampendire...20-wit.html?sqr=50464050&
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nu stuitte ik op een probleem, het huisje heeft een aanbouw die niet helemaal goed aansluit op de (woningscheidende) binnenmuur. Er zit zoveel ruimte tussen dat ik tegen het binnenblad van de buren kijk (hebben ook een aanbouw), grofweg 2 tot 3cm breed. Het is geen spouwmuur. Er zat een voorzetwand voor, maar die was zo slecht gebouwd dat die praktisch vanzelf omviel.
Hoe maak ik zo'n gat fatsoenlijk dicht? Ik kan het natuurlijk dichtpurren, maar vakmanschap verdwijnt waar de pur verschijnt. Volproppen met metselspecie?
Je hebt hem zelf ook?Martinusz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:16:
[...]
Toevallig laatst voor hetzelfde aan het kijken, volgens mij moet deze prima werken:
https://www.ledlampendire...20-wit.html?sqr=50464050&
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nog niet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik begrijp niet hoe een aanbouw kan aansluiten bij een woningscheidende binnenmuurAPBaguette schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:05:
Ik heb een oud huisje (2 onder 1 kap, grofweg 1930) gekocht en nu bezig met het binnenwerk strippen.
Nu stuitte ik op een probleem, het huisje heeft een aanbouw die niet helemaal goed aansluit op de (woningscheidende) binnenmuur. Er zit zoveel ruimte tussen dat ik tegen het binnenblad van de buren kijk (hebben ook een aanbouw), grofweg 2 tot 3cm breed. Het is geen spouwmuur. Er zat een voorzetwand voor, maar die was zo slecht gebouwd dat die praktisch vanzelf omviel.
Hoe maak ik zo'n gat fatsoenlijk dicht? Ik kan het natuurlijk dichtpurren, maar vakmanschap verdwijnt waar de pur verschijnt. Volproppen met metselspecie?
Beetje geluk helpt. Je kunt uitrekenen wat je wilt maar uiteindelijk heb je toch her en der speling dus kom je anders uit. Zorg dat je een goede legset met slagijzer hebt. Worst case kom je heel slecht uit, knal je er wat houtlijm tussen en sla je hem vast, zit ie ook goed.MJV schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:56:
[...]
Inmiddels dus ook mijn plan om daar te beginnen, en dan in de lengte. Onevenredige tijdsbesteding van hoekjes, deurposten in verhouding met 'strekkende meters' is helder inderdaad.
Heb je dan nog de gouden tip om qua plankbreedte goed uit te komen, of is dat toch een beetje geluk hebben?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Specie/mortel lijkt mij een heel slecht plan. De aanbouw zal altijd anders werken dan de oorspronkelijke woning. Je zal het dus op moeten vullen met iets flexibels. Wellicht dat wat rugband hier wat kan betekenen?APBaguette schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:05:
Ik heb een oud huisje (2 onder 1 kap, grofweg 1930) gekocht en nu bezig met het binnenwerk strippen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Neem in iedergeval iets dat minstens 30 minuten brandwerend is als je nu inderdaad een open verbinding hebt naar je buren. Bijvoorbeeld een stuk promatec of twee lagen 12mm gipsplaat.APBaguette schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:05:
[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 29-02-2020 23:03 . Reden: Blijkbaar toch maar 30min wbdbo ]
Uitgaande van een normale 2 onder 1 kap met 2 bouwlagen en een kap is 30 minuten al genoeg om aan de nieuwbouweisen te voldoen.DopdeDouwer schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:45:
[...]
Neem in iedergeval iets dat minstens 60 minuten brandwerend is als je nu inderdaad een open verbinding hebt naar je buren. Bijvoorbeeld stuk promatec of meerdere lagen 12mm gipsplaat.
Overigens terechte opmerking, je buren zullen maar wat geexperimenteerd hebben met kroonsteentjes oid.... Ben je mooi de klos.
Let er wel op dat dat 30 minuten 2 zijdig moet zijn.
Van bovenaf ziet het er ongeveer zo uit:nokiaan958GB schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:50:
[...]
Ik begrijp niet hoe een aanbouw kan aansluiten bij een woningscheidende binnenmuur

Links mijn woning, rechts de buren.
In werkelijkheid is er geen waarneembare spouw tussen de woningen, ik denk dat het alleen maar een steens muur is en dat de buren een voorzetmuur hebben.
De zwarte muur is het oorspronkelijke huisje. Later is er een aanbouw aangeknutseld, dat is de rode muur. Weer later is het blauwe gedeelte aangebouwd. Voor de rode en zwarte muren waren voorzetmuren geplaatst van een soort gipsblokken, over het blauwe gedeelte hardbord met prachtige plastic schroten.
Bij de buren is het waarschijnlijk exact hetzelfde als bij mij, maar dit weet ik niet zeker.
De aansluiting tussen het blauwe en het rode gedeelte is heel slecht gedaan, de kopse kant van de rode muur is heel grof uitgehakt. Het lijkt erop dat ze het ruwe resultaat hebben afgewerkt met een dikke laag muurvuller ofzo, maar toen ik de voorzetwand verwijderde viel dat eruit als zand. Ik kan nu de voorzetwand of binnenwand van de buren zien.
Alles aan dit huis is oud en heeft een hoog buurman&buurman gehalte, het kan best zijn dat het totaal nergens aan voldoet.
Uiteindelijk wil ik er weer een voorzetwand voor plaatsen, maar nu met geluidsisolatie en voldoende draagkracht om een trapleuning aan te bevestigen (we waren steenstrips aan het verwijderen en toen kwam letterlijk de voorzetwand mee).
Ik zou op de overgangen het zo uithakken dat er een nette overgang gemetseld kan worden.
Daarna de muur 30min brandwerend bekleden waarna je houten of metalstud wand komt met 9-12mm osb/underlayment en stucplaten.
Mijn huis is een jaren 30 tweekapper en had ook slechte overgangen tussen oud en nieuw en her en der gaten in het metselwerk naar de buren (bij de balklaag van de verdiepingsvloer)
Onze buren waren net klaar toen ons (toen nog ban de vorige eigenaresse) huis in de fik ging.
De rook is door alle kieren en gaten gegaan en heeft een ravage aangericht.
Ze moesten 3 maanden hun huis uit omdat de plafonds eruit moesten en alles opnieuw geschilderd moest worden.
Wij hebben uitgebouwd tegen de andere buren aan, dus geschakelde tweekapper nu. Maar naar beide buren gezorgd dat we dicht zijn en minimaal 30 min brandvertragend zijn. Alle gaten tussen de balken zijn dicht en bij de uitbouw was een gigantische kier waarbij we ook hun binnenmuur konden zien, dit is allemaal dicht gemetseld.
Ik heb zelf deze, werkt perfect. Op 5 meter afstand detecteert hij al beweging.icecreamfarmer schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:23:
Iemand een goede tip voor een interne bewegingsmelder.
[...]
Dat wil ik dus niet.
of dit:
Je kan natuurlijk gewoon een stukje afdekken als je bang bent dat de blaadjes buiten je deur het licht zullen triggeren.
Hij ligt overigens elk jaar wel weer in de bakken bij de Aldi.

Werkt deze met 2 draden of moet er ook nog een blauwe draad bijgetrokken worden? Ik wil ook zo'n sensor en an sich is een draadje erbij trekken niet zo'n probleem, ware het niet dat we ons ledpaneel er met gepast geweld ingekregen hebben. Als het even kan zou ik dus het demonteren van het ledpaneel willen voorkomen.Wolly schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:17:
[...]
Ik heb zelf deze, werkt perfect. Op 5 meter afstand detecteert hij al beweging.
Je kan natuurlijk gewoon een stukje afdekken als je bang bent dat de blaadjes buiten je deur het licht zullen triggeren.
Hij ligt overigens elk jaar wel weer in de bakken bij de Aldi.
[Afbeelding]
Is allemaal hier te vinden PDFPaT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Werkt deze met 2 draden of moet er ook nog een blauwe draad bijgetrokken worden? Ik wil ook zo'n sensor en an sich is een draadje erbij trekken niet zo'n probleem, ware het niet dat we ons ledpaneel er met gepast geweld ingekregen hebben. Als het even kan zou ik dus het demonteren van het ledpaneel willen voorkomen.
Nice, 2 en 3-draads mogelijk. Dat scheelt.
- Bij zijn huis is het bij twee lichtpunten zo dat de spanningszoeker bij 'aan' sterk oplicht, en bij 'uit' zwak oplicht.
- Bij alle andere lichtpunten was 'uit' wel echt uit. Maar daar ging de aardlekschakelaar er uit, vermoedelijk toen ik met de nul een metalen deel aantikte dat ik al geaard had.
Enig idee wat hier mis kan zijn, of is dit niet zorgelijk?
M.b.t. de spanning die er niet helemaal af gaat is mijn eerste gedachte een slechte schakelaar (daar zie ik een potentieel risico van vonkvorming wanneer er in de uit-stand toch nog iets van contact is).
Dat de aardlekschakelaar er uit springt verbaast me, want buiten de huisinstallatie zijn aarde en nul met elkaar verbonden (o.a. in transformatorhuisjes en in de elektriciteitscentrale). Mijn multimeter had ik helaas niet bij me gisteren, maar heb net bij mijn eigen huis even gemeten en daar meet ik tussen aarde en nul een spanningsverschil van 200mV en wanneer ik ze verbind een stroom van 20mA. Aardlek vliegt er bij mij niet uit. Of is de aardingsweerstand bij hem veel kleiner, waardoor er een soort parallelschakeling kan ontstaan waarbij de stroom die wordt verbruikt door andere gebruikers deels terugloopt via de aarde i.p.v. de nul wanneer nul en aarde worden doorverbonden (bij mij thuis zit je met 20mA ook al redelijk dicht bij grenswaarde aardlekschakelaars).
Ben benieuwd naar jullie mening hier over.
[ Voor 3% gewijzigd door SPT op 01-03-2020 11:46 ]
Mooi gedaanFustje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:19:
N.a.v. de ledstrip in de keuken die ik op verzoek postte een paar dagen geleden, ben ik op zoek gegaan naar foto's van een ander ledstrip projectje dat ik gedaan heb, dit keer in de caravan.
Kan je wat meer vertellen over het ophangsysteem? Ik zou ook een led strip tegen het plafond willen bevestigen en dit lijkt me wel een nette optie.
Kudo's ook voor de Warmteservice. Fijne winkel waar je goed advies krijgt. Helaas is installatiemateriaal erg duur (overal, niet alleen bij hen), dus heb er al de nodige euro's heengebracht helaas
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 01-03-2020 22:10 ]
Ok, ik denk dat ik de situatie nu goed begrijp.APBaguette schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:23:
[...]
Van bovenaf ziet het er ongeveer zo uit:
[Afbeelding]
Links mijn woning, rechts de buren.
In werkelijkheid is er geen waarneembare spouw tussen de woningen, ik denk dat het alleen maar een steens muur is en dat de buren een voorzetmuur hebben.
De zwarte muur is het oorspronkelijke huisje. Later is er een aanbouw aangeknutseld, dat is de rode muur. Weer later is het blauwe gedeelte aangebouwd. Voor de rode en zwarte muren waren voorzetmuren geplaatst van een soort gipsblokken, over het blauwe gedeelte hardbord met prachtige plastic schroten.
Bij de buren is het waarschijnlijk exact hetzelfde als bij mij, maar dit weet ik niet zeker.
De aansluiting tussen het blauwe en het rode gedeelte is heel slecht gedaan, de kopse kant van de rode muur is heel grof uitgehakt. Het lijkt erop dat ze het ruwe resultaat hebben afgewerkt met een dikke laag muurvuller ofzo, maar toen ik de voorzetwand verwijderde viel dat eruit als zand. Ik kan nu de voorzetwand of binnenwand van de buren zien.
Alles aan dit huis is oud en heeft een hoog buurman&buurman gehalte, het kan best zijn dat het totaal nergens aan voldoet.
Uiteindelijk wil ik er weer een voorzetwand voor plaatsen, maar nu met geluidsisolatie en voldoende draagkracht om een trapleuning aan te bevestigen (we waren steenstrips aan het verwijderen en toen kwam letterlijk de voorzetwand mee).
Waar ik me echt zorgen over zou maken is de fundering van de aanbouw. Waardoor komt de brede kier?
De rest is esthetisch. Er is mooi - eventueel geisoleerd - plaatmateriaal in de handel om een wand keurig af te werken. Voor een zware belasting kun je eventueel een extra laag OSB, Spano of underlayment gebruiken. Vooraf de kieren even dichtpurren en vlak afsnijden
Is een alu profiel, had ik gehaald hier.sloth schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Mooi gedaan
Kan je wat meer vertellen over het ophangsysteem? Ik zou ook een led strip tegen het plafond willen bevestigen en dit lijkt me wel een nette optie.
Deze is inclusief een paar clips die je met 1 schroef bevestigd en het profiel overheen klikt. Met milky cover die je erin schuift.
Had er ook een hoekstukje bij. Hier kwam wel wat gepriegel met solderen kijken want ik kon geen kant en klare clips vinden die nog in het profiel zouden passen om de bocht te maken.
Na openen beperkt houdbaar
Ik wil tussen keuken en woonkamer een deur gaan plaatsen. Zonder deurklink, zodat je met volle handen makkelijk de deur open kan duwen vanaf beide richtingen. En dat hij bij voorkeur dan weer zachtjes dicht gaat. Dus niet als een klapdeur.
Kant en klaar zijn er prima houten deuren te koop met groot glas er in, kost wel iets van 400€, en dan zou er zo'n taatscharnier in moeten, mooie dingen voor te koop, als je maar een zak geld meebrengt
Zelf een deur maken moet ook te doen zijn, je ziet vaak van die stalen taatsdeuren, helemaal hip, maar zijn die dingen niet enorm zwaar? 6mm glas weegt al best wat, en een T-profiel van bijvoorbeeld 40x40x5 weegt ook 3kg/m. Dan nog een hoeklijn waarmee je het glas vaszet. En een 40x40 koker rondom. Denk dat alleen het ijzer al 35 a 50kg weegt. Van hout lijkt mij dit een stuk lichter te realiseren, waardoor hij dus makkelijker te openen is en makkelijker/veiliger voor kinderen.
Met hout krijg je een dikker frame, van maar de industriële look is prima te behouden.
Leuk idee, tot je met je klauwen vol de deur door wilt en je vrouw/man/vriend /vriending/whateverfloatsyourboat heeft, vanaf de andere kant exact hetzelfde idee._ferry_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:37:
Iemand ervaring/kennis met taatsdeuren?
Ik wil tussen keuken en woonkamer een deur gaan plaatsen. Zonder deurklink, zodat je met volle handen makkelijk de deur open kan duwen vanaf beide richtingen. En dat hij bij voorkeur dan weer zachtjes dicht gaat. Dus niet als een klapdeur.
Kant en klaar zijn er prima houten deuren te koop met groot glas er in, kost wel iets van 400€, en dan zou er zo'n taatscharnier in moeten, mooie dingen voor te koop, als je maar een zak geld meebrengt
of komt er een ruitje in?
le-zen Fraggert....voor je reageert

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 02-03-2020 12:56 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Het gewicht van de deur inclusief glas is ca. 50 kg. Maar zelfs mijn dochter van 6 krijgt deze met gemak open.
Daarnaast lasten/hefboom principe .. doe het goed en je kan met een pink een 10 ton steen "optillen"
Tja vanalles
This too shall pass
Ik heb laatst bij Bouwie een houten staallook deur gekocht voor €175: https://www.bouwiedoehetz...innendeuren-nu-e175-p-st/Sharky schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:37:
Heel veel van die hippe taatsdeuren zijn gewoon van hout trouwens, laat je niet voor de gek houden
Ik heb 'm gewoon als stompe deur gebruikt in een deurkozijn met gewone scharnieren. Erg mooie deur. Mat zwart en bijzonder dunne lijsten.
Zou voor 1mm staal gaan.. je kan ook (elektrode) lassen betekend (paar euro heb je ze al) wel wat schuurwerk .. maar goed.. - U profiel wel ipv koker .. als hangpunt(en) .._ferry_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:30:
Thanks @Hulkkonen en @vso . Ja ik zie die mooie profielen al van 2mm staal, die wegen 2,5 a 3kg per strekkende meter, en dan hoeft er alleen nog een "glaslat" tegenaan. Kan een dunwandig hoeklijntje of een kokertje zijn. Omtrek van de deur pakweg 6m, 2 horizontale scheidingen er in, dus grofweg 8x3=24kg, max 30kg glas en aanverwanten, dan moet die 50kg inderdaad wel haalbaar zijn. Gewicht opzij duwen hoeft inderdaad niet veel kracht te kosten, als de scharnieren maar soepel gaan.
Deuken/putten zou ik me niet te druk om maken, vulmiddel(s) zat, als het maar constructief sterk is.
door met bv EPS-120 (of hoger) te vullen krijg je het massief zonder gewicht toe te voegen.. je zou ook pur kunnen gebruiken maar dan moet je later de vulgaten weer dicht smeren....
Tja vanalles
Hoe zit het bij zo'n deur met geluid?orf schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Ik heb laatst bij Bouwie een houten staallook deur gekocht voor €175: https://www.bouwiedoehetz...innendeuren-nu-e175-p-st/
Ik heb 'm gewoon als stompe deur gebruikt in een deurkozijn met gewone scharnieren. Erg mooie deur. Mat zwart en bijzonder dunne lijsten.
De deur van mijn woonkamer naar de gang heeft 2 ruiten en voor mijn gevoel gaat daar zo makkelijk geluid doorheen. Het is van dat figuurglas en/dus waarschijnlijk enkel glas. Ik verwacht dat het de oorzaak ervan is.
Louzy#2475
Ik vind deze deur juist erg goed isoleren. Het glas is flink zwaar en het zit ingeklemd in de deur waardoor je geen “lekkage” hebt.louzy82 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Hoe zit het bij zo'n deur met geluid?
De deur van mijn woonkamer naar de gang heeft 2 ruiten en voor mijn gevoel gaat daar zo makkelijk geluid doorheen. Het is van dat figuurglas en/dus waarschijnlijk enkel glas. Ik verwacht dat het de oorzaak ervan is.
Overgrrote deel van mijn gereedschap is Bosch. Soms blauw, soms groen.
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Blauw model kost 170 euro, is de GHO 26-82D
Groen model is 175 euro, is de PHO 3100, zou de top in het goren zijn.
Dus vraag (hoewel mijn voorkeur uit gaat naar de blauw) ; blauw of top groen?
Verwijderd
Zit je dit op een aardbei te tikken?maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:23:
Ok. Ben in de markt voor een schaafmachine voor thuis.
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Dus vraag (hoewel mijn voorkeur uit gata naar de baluw) ; blauw of top groen?
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:23:
Ok. Ben in de markt voor een schaafmachine voor thuis.
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Dus vraag (hoewel mijn voorkeur uit gata naar de baluw) ; blauw of top groen?
Tja vanalles
Bij de warmteservice krijg je korting als je erom vraagt (10-30%)ThinkPadd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:07:
Afgelopen weekend met Uponor persfittingen (S-Press Plus op UniPipe buis) in de weer geweest om leidingwerk te doen (ben m'n badkamer aan het verbouwen). Wat is dat een mooi systeem zeg! Werkt supersnel en gelijk lekdicht. En de accuperstang is een imposant apparaat, lomp zwaar
Kudo's ook voor de Warmteservice. Fijne winkel waar je goed advies krijgt. Helaas is installatiemateriaal erg duur (overal, niet alleen bij hen), dus heb er al de nodige euro's heengebracht helaasOok fijn dat ik accuperstang voor een erg scherp tarief kon huren. Is toch wel fijn om met kwaliteitsmaterialen (koppelingen e.d.) te werken, stuk fijner dan prut van de bouwmarkt
Ik dacht dat er in mijn gemeente alleen een meldplicht was, blijkt dus een vergunningplicht te zijn en de aanvraag kan 3 tot 11 weken duren
Gelukkig heb ik wel ruimte voor troep op eigen terrein, maar handig is anders... container kan niet op eigen terrein staan, is niet bereikbaar met een vrachtwagen.
Ik had dat destijds aangegeven dat de container gelost moest worden met een kraan.
Toen hebben ze hem met een vrachtwagen met kraanarm erop zo midden in de voortuin gezet.
Was een 6 kuub bakje.
Later toen de voortuin open gemaakt was (bomen en hek eruit) is de 20 en 10 kuubs bakken gewoon afgezet met een normale container afzet wagen.
Wel de stoep een beetje gesloopt bij het ophalen van de 20 kuubs bak

Zou ik het gat kunnen vullen met pur en het afsmeren met Renoband? Tis op een plek waar verder niks gehangen kan worden oid. Suggesties?
https://www.pinterest.com/amp/pin/287597126186489771/
Kan iemand aangeven wat ik als draaipunt kan gebruiken. In het Engels heet het pivot bolt, maar heb nog niet gevonden wat het nou is. Als iemand ideeën heeft hiervoor hoor ik het graag.
Zoiets:

[ Voor 60% gewijzigd door decipherer op 03-03-2020 20:25 ]
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Mijn tuin is ongeveer 10 meter van de weg af onderaan een dijk, dat moet dan wel een flinke kraan zijn. Maar wel interessante informatie, ik zal eens informeren of ze daar wagens voor hebben.FRANQ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:51:
@APBaguette
Ik had dat destijds aangegeven dat de container gelost moest worden met een kraan.
Toen hebben ze hem met een vrachtwagen met kraanarm erop zo midden in de voortuin gezet.
Was een 6 kuub bakje.
Later toen de voortuin open gemaakt was (bomen en hek eruit) is de 20 en 10 kuubs bakken gewoon afgezet met een normale container afzet wagen.
Wel de stoep een beetje gesloopt bij het ophalen van de 20 kuubs bak
Zover was het bij mij niet.
Maar ze tillen containers ook over huizen heen dus het moet kunnen.

Alleen nog opzoek naar een bankschroef & waar deze het best geplaatst kan worden. Ik dacht (gewoon) in het midden.
Mijn vraag: de gordingen zitten +/- 110 cm uit elkaar. Hoe dik+breed moet dan mijn regelwerk zijn om te voorkomen dat het gips gaat doorhangen? H.O.H. zet ik ze op 30cm, zodat er stucplaat van 60 breed op kan. Ik zet de stucplaten er in de lengterichting op, dus niet dwars op het regelwerk (dan zouden de stucplaten namelijk horizontaal komen).
De meningen zijn nogal verdeeld over de noodzakelijke dikte van het regelwerk. Ik dacht zelf aan 22x63mm (de bredere panlat), maar wellicht is dat de dun? Ik wil uiteraard niet een te dikke constructie, vanwege (a) gewicht en (b) ruimteverlies.
/f/image/0bgfjcem4M6iyRSkfLhpVg2K.jpg?f=fotoalbum_large)
(ja, ik ken het isolatietopic. Uit de isolatie kom ik wel, dit is meer een klusgerelateerde vraag
Voor regelwerk onder gips heb ik altijd panlatten van 22x50 gebruikt. Dat is mij altijd goed bevallen. 30cm hoh is inderdaad wel gebruikelijk.
Grote kans dat je je dan veel gaat ergeren omdat hij in de weg zit. Misschien kijken naar een demontabele bankschroef.BP14 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
[...]
Alleen nog opzoek naar een bankschroef & waar deze het best geplaatst kan worden. Ik dacht (gewoon) in het midden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb mijn of meer dezelfde situatie, bij mij was de ruimte essentieel omdat ik ruimte voor wasmachine en droger onder het schuine dak over wilde houden en dat pastte maar net.pekelveld schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
Mijn vraag: de gordingen zitten +/- 110 cm uit elkaar. Hoe dik+breed moet dan mijn regelwerk zijn om te voorkomen dat het gips gaat doorhangen?
.....
Ik wil uiteraard niet een te dikke constructie, vanwege (a) gewicht en (b) ruimteverlies.
Als volgt opgelost:
- De uitgelijnde lat in lengterichting verdiept op de gordingen geschroefd (dikte regel + rachel)
- Tegen deze lat regelwerk geschroefd, maat dan iets minder belangrijk, ik heb een 2/3 gepakt
- Haaks over het regelwerk uitgeracheld de lat/regel was dan zo aangekoerst dat de rachel 2mm lager was dan het laagste punt.
Edit, ook een foto inclusief isolatie en eerste plaat gips.
/f/image/RIcTgWdMieKnSaSG6Xk7doRE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/B1j8bxraT519Llszu2BnpSxc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door assje op 04-03-2020 21:16 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Een slotbout kun je daar prima voor gebruiken, een willekeurige andere bout ook.ione schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:18:
Ik wil in de garage opbergvakken maken zoals op deze foto.
https://www.pinterest.com/amp/pin/287597126186489771/
Kan iemand aangeven wat ik als draaipunt kan gebruiken. In het Engels heet het pivot bolt, maar heb nog niet gevonden wat het nou is. Als iemand ideeën heeft hiervoor hoor ik het graag.
Ik zou wel een borgmoer gebruiken zodat de moer niet in de loop van de tijd eraf kan lopen of los gaat.
Het werkt ook om , als je geen borgmoeren hebt, 2 moeren erop te draaien en ze op het laatst hard tegen elkaar aan te draaien, dan blokkeren ze elkaar.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb mijn werkbank ook zo in het eind van de schuur.BP14 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
Een paar avondjes bezig geweest met mijn werkbank / opbergruimte.
[Afbeelding].
Voor mijn bankschroef heb ik links, in het midden en rechts montagepunten gemaakt.
Ik heb gaten geboord in het blad en daar van onderaf schroefdraadbussen in gedraaid.
Mijn bankschroef kan ik zo met 3 M10 bouten vastzetten op de plek waar het me uit komt.
De standaardpositie is op rechts.
Ik ben rechtshandig dus bij dingen afzagen doe ik dat rechts van de bankschroef, en dan kan de lengte links uitsteken.
Aha, Heb je daar foto(s) van?FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Ik heb mijn werkbank ook zo in het eind van de schuur.
Voor mijn bankschroef heb ik links, in het midden en rechts montagepunten gemaakt.
Ik heb gaten geboord in het blad en daar van onderaf schroefdraadbussen in gedraaid.
Mijn bankschroef kan ik zo met 3 M10 bouten vastzetten op de plek waar het me uit komt.
De standaardpositie is op rechts.
Ik ben rechtshandig dus bij dingen afzagen doe ik dat rechts van de bankschroef, en dan kan de lengte links uitsteken.
Wat is dat voor een gaas/folie?assje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:34:
[...]
Ik heb mijn of meer dezelfde situatie, bij mij was de ruimte essentieel omdat ik ruimte voor wasmachine en droger onder het schuine dak over wilde houden en dat pastte maar net.
Als volgt opgelost:Ruimteverlies dus dikte van het gips +2mm. Correct uitlijnen van de lat was wel even stoeien, daar heb ik wat malletjes voor gemaakt. Foto hieronder zitten alleen de rachels om de 60cm er op, toen de isolatie ertussen zat (steenwol) is er daar uiteraard nog één tussen gekomen. HoH van de regels had ik de breedte van de rol isolatie aangehouden (80cm?)
- De uitgelijnde lat in lengterichting verdiept op de gordingen geschroefd (dikte regel + rachel)
- Tegen deze lat regelwerk geschroefd, maat dan iets minder belangrijk, ik heb een 2/3 gepakt
- Haaks over het regelwerk uitgeracheld de lat/regel was dan zo aangekoerst dat de rachel 2mm lager was dan het laagste punt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dampremmende folie volledig afgekit en afgetaped:
https://www.isolatiemater...P0d7DZIfHwqcaAvDxEALw_wcB
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Dacht het al. Zag op foto (voor mij) een beetje gek uit!assje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Keurig werk!
Aan de zijkant is praktischer als je wat langere dingen wilt klemmen.BP14 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
Een paar avondjes bezig geweest met mijn werkbank / opbergruimte.
[Afbeelding].
Ik wil ook nog steeds een bankschroef, maar waar ik deze wil plaatsen is nog steeds onbekend. Mede omdat ik bang ben dat het ding in de weg staat/zal staan.Aardappel schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Aan de zijkant is praktischer als je wat langere dingen wilt klemmen.
Het is handig om hem bijv. in het midden te hebben, maar wanneer je hem niet gebruikt staat ie ongelofelijk in de weg.
Ik heb mijn bankschoef vast staan met een lijmklem-achtige constructie (heb helaas zo geen foto) waarmee ik deze muurvast kan klemmen op mijn werkbank en kan verwijderen wanneer deze in de weg zit. Waar je je bankschroef ook neer zet, het is nooit ideaal, of deze zit in de weg of je werkstuk past niet omwille van de beschikbare ruimte eromheen.Aardappel schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Aan de zijkant is praktischer als je wat langere dingen wilt klemmen.
Hij zit bij mij op de hoek van de werkbank en vastgezet met vleugelmoeren. Die enkele keer dat hij in de weg staat is de bankschroef dus vlot van z'n plaats gehaald.CappieL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:44:
[...]
Ik wil ook nog steeds een bankschroef, maar waar ik deze wil plaatsen is nog steeds onbekend. Mede omdat ik bang ben dat het ding in de weg staat/zal staan.
Het is handig om hem bijv. in het midden te hebben, maar wanneer je hem niet gebruikt staat ie ongelofelijk in de weg.
Ik ben op zoek naar een kubus-achtig stekkerblok wat direct in het stopcontact kan. Helaas heb ik niet zomaar de optie om de muur open te breken en wcd er bij te bouwen, dus ik zoek iets zoals een PowerCube maar dan zonder verlengsnoer, oftewel; direct op het huidige stopcontact. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
Verwijderd
Plaatjes zeggen meer als duizend woorden.Hetisookwat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:10:
Hele domme vraag, weet niet eens of deze hier thuishoort.
Ik ben op zoek naar een kubus-achtig stekkerblok wat direct in het stopcontact kan. Helaas heb ik niet zomaar de optie om de muur open te breken en wcd er bij te bouwen, dus ik zoek iets zoals een PowerCube maar dan zonder verlengsnoer, oftewel; direct op het huidige stopcontact. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
https://www.powercubes.eu...wercube-extended-duo-usb/Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Plaatjes zeggen meer als duizend woorden.
Zoiets maar dan direct op het stopcontact i.p.v. een kabel ertussen.
Zoek naar "splitter"..Hetisookwat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:10:
Hele domme vraag, weet niet eens of deze hier thuishoort.
Zo heb je ze die van 1 naar 2 of 3 uitgangen gaan.
2 rond of 1 rond en 2 plat
[ Voor 6% gewijzigd door CappieL op 04-03-2020 11:14 ]
Jeetje, dat dit nou zo moeilijk was. Ik gebruikte gewoon kats de verkeerde term.CappieL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:13:
[...]
Zoek naar "splitter"..
Zo heb je ze die van 1 naar 2 of 3 uitgangen gaan.
2 rond of 1 rond en 2 plat
Dank je!
Die dingen liggen bij elke bouwmarkt in het schap.Hetisookwat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:14:
[...]
Jeetje, dat dit nou zo moeilijk was. Ik gebruikte gewoon kats de verkeerde term.
Dank je!
https://www.gamma.nl/asso...e-verticaal-wit/p/B123884
[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 04-03-2020 11:21 ]
Bij mij zit 'ie op de hoek van de bank, en zit nooit in de weg. Rechts kan ik iets klemmen van 5 meter en links 4 meter, die luxe heb ik dan weer.Rouge Baste schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Ik heb mijn bankschoef vast staan met een lijmklem-achtige constructie (heb helaas zo geen foto) waarmee ik deze muurvast kan klemmen op mijn werkbank en kan verwijderen wanneer deze in de weg zit. Waar je je bankschroef ook neer zet, het is nooit ideaal, of deze zit in de weg of je werkstuk past niet omwille van de beschikbare ruimte eromheen.
Tevens (ik heb het zelf nooit gebruikt) kun je ook een draaibare bankschroef nemen, die kun je dan de ruimte indraaien in plaats van parallel aan je werkbank, dan heb je vaak ook wat meer ruimte.
Maar je doorboord de folie wel met 400 schroeven voor je gipsplaten...assje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:30:
[...]
De Nederbelg !
Dat is nou eenmaal hoe het is, doet niets af aan de zin van goed kierdicht werken.Jellabie schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Maar je doorboord de folie wel met 400 schroeven voor je gipsplaten...
Ik heb dan nog glaswol (afgetaped) en dan ook folie gips brokkelt af dus dicht je het gat weer (min of meer) .. maar inderdaad handig is anders hierom zou ik achteraf gezien ook liever voor 3 in 1 product gaan (eps/reflecterende folie met gips) .. alleen deze zijn maar in bepaalde diktes te verkrijgen ..Jellabie schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Maar je doorboord de folie wel met 400 schroeven voor je gipsplaten...
Dat je er geen glaswol tussen(ge)stopt hebt .. ? of mis ik wat ?assje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:34:
[...]
Ik heb mijn of meer dezelfde situatie, bij mij was de ruimte essentieel omdat ik ruimte voor wasmachine en droger onder het schuine dak over wilde houden en dat pastte maar net.
Als volgt opgelost:Ruimteverlies dus dikte van het gips +2mm. Correct uitlijnen van de lat was wel even stoeien, daar heb ik wat malletjes voor gemaakt. Foto hieronder zitten alleen de rachels om de 60cm er op, toen de isolatie ertussen zat (steenwol) is er daar uiteraard nog één tussen gekomen. HoH van de regels had ik de breedte van de rol isolatie aangehouden (80cm?)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja vanalles
Waartussen? Ik heb 2x 80mm isolatie geplaatst, 1e laag achter de liggers tussen de gordingen 2e laag tussen de liggers.vso schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:44:
Dat je er geen glaswol tussen(ge)stopt hebt .. ? of mis ik wat ?
Totaal 16cm dikte (helemaal vol dus).
Ik heb een tijdje geleden een wand tussen twee slaapkamers verwijderd. Waar de wand vroeger was waren twee vensterbanken aan vast.
Nu, als onervaren klusser die ook niet veel geld wil uitgeven, vraag ik me af hoe men dit zou oplossen.
/f/image/hO3GgbBheRAXmbFTK7XNCiEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik zou doen is een stuk van dat zelfde materiaal zien te bemachtigen als de vensterbank (ik denk dat her marmer of travertin is, niet heel zeker erover om heel eerlijk te zijn) dat tussen de twee vensterbanken stopped, het gat er tussen in stucen en de hele vensterbank verven.
Enig advies? Kan iemand aan de foto zien wat voor materiaal dit is? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Verwijderd
Ik heb het gevoel dat het vensterbank in de wand zit - dit klinkt helemaal niet zo makkelijk.Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:32:
Gewoon een nieuwe vensterbak of opzetvensterbank. Je gaat dit nooit netjes krijgen verder.
moet die nieuwe er dan ook weer in passen of mag hij dikker zijn? Hoe werk ik dat netjes af mbt de plinten die er al zijn?Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:35:
Die trek je er met wat wrikken zo uit.
Plinten afsteken met een mesje
Vensterbank afsteken met een mesje
Voorzichtig de vensterbank loswrikken zonder de muur te beschadigen
De muur stucen om beschadigingen weg te werken
Gleuf breder maken want de nieuwe vensterbank is toch dikker
Vensterbank plaatsen
Muur verven
Nieuwe plinten plaatsen
Rest van de muren verven want je hebt een kleurverschil.
Thanks!jadjong schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:01:
Dit is zo'n klusje waar je twee dagen mee bezig bent en dan besluit dat opnieuw beginnen toch makkelijker was.
Plinten afsteken met een mesje
Vensterbank afsteken met een mesje
Voorzichtig de vensterbank loswrikken zonder de muur te beschadigen
De muur stucen om beschadigingen weg te werken
Gleuf breder maken want de nieuwe vensterbank is toch dikker
Vensterbank plaatsen
Muur verven
Nieuwe plinten plaatsen
Rest van de muren verven want je hebt een kleurverschil.
Hoe zou ik de gleuf breder kunnen maken?
Keurig! Idee duidelijk. Ik zie dat jij voor glaswol bent gegaan, ik ben (dus) voornemens een gesloten rij PIR te plaatsen, eventueel met eenzelfde folie ervoor zoals jij hebt (kan nooit kwaad). In essentie heb jij een cm of 4 à 5 dunner pakket, met glaswol is dat ook iets gemakkelijker voor elkaar te krijgen gezien je type regelwerk. Aangezien ik de verloren ruimte hier opzich wel jammer vind, maar ik ook weer nergens écht in de problemen kom, ga ik dit weekend gewoon eens een plaat op voorziene dikte vastschroeven om een idee te krijgen of die 4 a 5 cm extra verlies acceptabel is.assje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:34:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens: de vraag was of 22 mm sterk genoeg gaat zijn om doorhangen te voorkomen. Ik zie dat jij een dikkere balk hebt gebruikt, maar dat is geen antwoord op de vraag of 22 mm niet werkt
Gangbare HoH afstand bij rachelwerk is 60cm, alles meer dan dat lijkt me een risico. 110cm is bijna het dubbele en qua voorbuiging zou je om hetzelfde te bereiken dan dus meer dan de dubbele dikte nodig hebben (dit zou ik uit moeten kunnen rekenen:-p)pekelveld schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:59:
Overigens: de vraag was of 22 mm sterk genoeg gaat zijn om doorhangen te voorkomen. Ik zie dat jij een dikkere balk hebt gebruikt, maar dat is geen antwoord op de vraag of 22 mm niet werkt. Ik zag dat 32mm dikte ook nog wel vrij standaard is, dus een cm extra dikte kan ik zo overwegen. Dat moet doorbuigen sowieso wel voorkomen lijkt me.
Ik heb het overwogen maar besloten het niet te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door assje op 04-03-2020 21:20 ]
Je kan ook gewoon een stukje hout van dezelfde dikte op maat maken en ertussen lijmen met montagelijm. Vervolgens koop je een overzet vensterbank en die lijm je ook weer met montagelijm vast. Omdat ie er overheen valt zie je niks meer van wat eronder zit. Daarna nog even de muur netjes afwerken met stuc en een plintje en verven.Sreini schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:27:
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een wand tussen twee slaapkamers verwijderd. Waar de wand vroeger was waren twee vensterbanken aan vast.
Nu, als onervaren klusser die ook niet veel geld wil uitgeven, vraag ik me af hoe men dit zou oplossen.
[Afbeelding]
Wat ik zou doen is een stuk van dat zelfde materiaal zien te bemachtigen als de vensterbank (ik denk dat her marmer of travertin is, niet heel zeker erover om heel eerlijk te zijn) dat tussen de twee vensterbanken stopped, het gat er tussen in stucen en de hele vensterbank verven.
Enig advies? Kan iemand aan de foto zien wat voor materiaal dit is? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik denk dat ik dat net zo goed dat hele ding eraf kan gooien, waar ik ook mee zit is een vensterbank vinden dat lang genoeg is voor twee van die ramen. Dat probleem wordt niet opgelost door het nieuwe vensterbank erover heen te zetten.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:10:
Als je die er overheen zet, hoe je het stukje er tussenin ook net te fixen hoor. Dat overbrugt de overzet vensterbank makkelijk.
Dit topic is gesloten.