Taatsdeur ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:16
Wij zijn voor onze woning op zoek naar een op maat gemaakte metalen taatsdeur (zwart). Op internet zijn veel aanbieders in verschillende prijsklassen. Sommigen laten de deuren fabriceren in Vietnam.

Wie heeft ervaringen en weet waar op te letten? Bijv. Mbt glas, coating en gebruikt scharnier?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Ik heb een metalen taatsdeur tussen hal en woonkamer. In verband met de belachelijk hoge prijzen voor maatwerk (meer dan € 3000 voor een enkele deur) heb ik besloten de deur zelf samen te stellen.

- zelf ingemeten
- frame laten maken van Jansen profielen en laten poedercoaten door een staalconstructiebedrijf
- zelf vloerpot en speun (scharnierpunt in het plafond) aangeschaft (alles van Dorma)
- zelf vloerpot ingehakt in de vloer en speun ingewerkt in het plafond
- zelf frame geplaatst
- glas besteld (gelaagd)
- zelf glas geplaatst m.b.v. Renoseal (tweezijdig in de kit)

Totale kosten rond de € 1000.

taatsdeur

Hier zit het glas er nog niet in, door het kitten zijn de tussenregels optisch iets breder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 16:21
Misschien kan je een kijkje nemen bij Glazz?: https://www.glazz.nl/glazen-binnendeur/glazen-taatsdeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen

Hulkkonen

I wear them at night

Ik heb nog even opgezocht bij wie ik destijds offertes opgevraagd heb. Degene waarbij ik het beste gevoel had qua mogelijkheden en prijs was Smederij A. Groen. Uiteindelijk geen gebruik gemaakt van hun aanbod, dus ik heb geen ervaringen met hun producten.

Die deuren van Glazz zijn volledig van glas met de kaders erop geprint. Lijkt mij niet zo mooi.

Een alternatief is trouwens een "normale" houten binnendeur, met de uitstraling van een stalen deur, bijvoorbeeld die van Austria deuren. Ook hiermee geen ervaring met het product. Qua prijs stukken voordeliger dan een "echte" stalen deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 21:13

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hulkkonen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:57:
Ik heb een metalen taatsdeur tussen hal en woonkamer. In verband met de belachelijk hoge prijzen voor maatwerk (meer dan € 3000 voor een enkele deur) heb ik besloten de deur zelf samen te stellen.

- zelf ingemeten
- frame laten maken van Jansen profielen en laten poedercoaten door een staalconstructiebedrijf
- zelf vloerpot en speun (scharnierpunt in het plafond) aangeschaft (alles van Dorma)
- zelf vloerpot ingehakt in de vloer en speun ingewerkt in het plafond
- zelf frame geplaatst
- glas besteld (gelaagd)
- zelf glas geplaatst m.b.v. Renoseal (tweezijdig in de kit)

Totale kosten rond de € 1000.

[Afbeelding: taatsdeur]

Hier zit het glas er nog niet in, door het kitten zijn de tussenregels optisch iets breder geworden.
Hoeveel tijd was je ermee kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen

Hulkkonen

I wear them at night

@N1ckk
Alles bij elkaar ca. 15 uur (verspreid over twee weken). Met name het kitten van de ruitjes kostte veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb een houten zwarte deur a 150 euro aangeschaft, is dat geen optie? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:16
Bedankt voor de reacties, mooi resultaat die zelfgemaakte deur. Glazz deuren zijn helaas te smal voor de opening (1.32m) - ik zou dan zonder zwart gespoten lijnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 08:22
Pagina: 1