[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.029.985 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:59
Ik denk dat dat teveel weerstand geeft.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52

orf

CurlyMo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:41:
[...]

Ik denk dat dat teveel weerstand geeft.
Een groef in je deur frezen is toch niet zo lastig? Mijn bovenfrees heeft een grondplaat met geleiderail waarmee dat zo gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
orf schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:05:
[...]

Een groef in je deur frezen is toch niet zo lastig? Mijn bovenfrees heeft een grondplaat met geleiderail waarmee dat zo gedaan is.
Gaat meer over de dikte van de schuifdeuren. Dat maakt het lastig. Ik denk dat een u-profiel ook onzichtbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

CurlyMo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:05:
Misschien is een u-profiel in de vloer de beste optie waar de deurtjes doorheen kunnen glijden.

Ik ben bezig met een schuifdeuren systeem, maar ik kan een bepaald onderdeel niet vinden. Het gaat om de rails aan de onderkant waar dit ding doorheen geleid wordt:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar ik dat soort rails los kan kopen? Mijn kledingkast heeft precies zo'n systeem met onder rail.

Een andere optie is zo'n rail:
[Afbeelding]

Maar dan moet ik vrij precies een gleuf in mijn deuren frezen wat volgens mij niet erg makkelijk is.

Daarnaast moeten er twee naast elkaar op de vloer gemonteerd worden waarvan ik me weer afvraag of de afstand tussen beide rails niet te groot is.
https://www.gyzs.nl/bouwb...chuifdeur-onderdelen.html

Hier zie ik het een ander voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:46

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

CurlyMo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:05:
Misschien is een u-profiel in de vloer de beste optie waar de deurtjes doorheen kunnen glijden.

Ik ben bezig met een schuifdeuren systeem, maar ik kan een bepaald onderdeel niet vinden. Het gaat om de rails aan de onderkant waar dit ding doorheen geleid wordt:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar ik dat soort rails los kan kopen? Mijn kledingkast heeft precies zo'n systeem met onder rail.

Een andere optie is zo'n rail:
[Afbeelding]

Maar dan moet ik vrij precies een gleuf in mijn deuren frezen wat volgens mij niet erg makkelijk is.

Daarnaast moeten er twee naast elkaar op de vloer gemonteerd worden waarvan ik me weer afvraag of de afstand tussen beide rails niet te groot is.
Voor mijn schuifdeur zat er zo'n ding bij, maar dat vond ik te plastic.
Dus van 6mm POM (glijplastic) zelf een geleider geknutseld.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Niet bepaald indrukwekkend kluswerk, maar ik zoek nieuwe stoel 'poten'. De dopjes zijn op tot op het punt waarbij nieuw vilt ook niet meer werkt.

Enig idee waar ik deze horizontale doppen / pootjes kan vinden? Het betreft S buizenframe stoelen.

stoel

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Dzine schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:28:
Niet bepaald indrukwekkend kluswerk, maar ik zoek nieuwe stoel 'poten'. De dopjes zijn op tot op het punt waarbij nieuw vilt ook niet meer werkt.

Enig idee waar ik deze horizontale doppen / pootjes kan vinden? Het betreft S buizenframe stoelen.

[Afbeelding: stoel]
Alstu,

https://www.vloerglijders.nl/type-frame/buisframe-slede/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
Hier tegenover zijn ze nu zonnepanelen aan het leggen - keurig valbeveiliging aan, maar nergens aan vastgemaakt :X

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:32

Waarschijnlijk zitten er gaatjes onder zodat ze niet gaan schuiven. Zelf heb ik ze bij ScratchNoMore gekocht, die bevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

even hier vanwege geen echt goede plek:

iemand enig idee hoe de werking van onbelast remmende bureaustoelwielen is geregeld? Ikea verkoopt tegenwoordig alleen stoelen welke gaan remmen als je er niet op zit. Hartstikke vervelend vind ik dat.
Is het mogelijk om deze rem weg te halen op een of ander manier (dremel)? Het lijkt me niet dat deze rem bij de pin zit, dus ergens in het wiel zelf...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Ik kan mij 2 manieren voorstellen: de eerste is een veer op het verticale asje die de stoel iets omhoog duwt, waardoor er een rem op het wiel komt te staan. De tweede is een veertje op de horizontale was van de wieltjes die de wielen uit het draaibare deel duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Iemand een idee? Ik ga aan een uitbouw, dat doe ik deels zelf, maar een deel laat ik ook doen (stalen balk in de gevel en binnenmuur inbrengen). Ik wil de uitbouw deels voor de keuken en deels als bijkeuken gebruiken, met plaats voor een wasmachine en droger. Die zijn in de regel beide 60 cm breed en zou ik naast elkaar willen hebben, zodat ik daarboven ook ruimte heb om spullen weg te leggen/zetten. Wat zou nou een handige breedte zijn voor de ruimte van de bijkeuken? De totale uitbouw wordt 2,50 en ik wil in het keukendeel nog een manshoog kozijn met glas hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53
Zet de machines op werkhoogte en gebruik de ruimte daar onder als opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 19:11

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

renegrunn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:16:
Ben van plan om komend weekend een muurtje in de badkamer opnieuw te betegelen dmv van eerst een Qboard plaat over de bestaande betegeling te plaatsen om zo een straks mogelijke ondergrond te krijgen, om vervolgens daarop de nieuwe tegels te plaatsen.

Iemand ervaring met eenzelfde situatie? Wat ik al heb gevonden is dat Qboard zelf aanbeveelt gaten te prikken icm aanbrengen van mortel en later slagpennen. Maar ik lees hier en daar ook wel dat men de plaat enkel met tegellijm aanbrengt. Daarnaast is mij ook niet heel duidelijk wat de minimale dikte van de plaat zou moeten zijn, 10mm?
Misschien heb je hier iets aan.
Wij hebben iets soortgelijks gedaan in onze keuken. Oude situatie was: tot ca. 1m30 betegeld, welke ca. 1,5cm uitstak t.o.v. het gestucte deel boven de tegels.
Oplossing: Gipsplaten ertegenaan geplakt. Tussen tegels en gipsplaat kwam kit, tussen muur en gipsplaat kwam L-gips (aka plakgips, moeilijk aan te komen in NL maar een stuk bekender in België).
Wel hier en daar elke gipsplaat nog op 2 punten mechanisch vastgezet op de tegels. Wel even goed kijken dat je op een voeg uitkomt, scheelt weer broen. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Ruffzz schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:16:
Heb vandaag een vrijstaande vaatwasser ontvangen helaas is de aan en afvoerslag te kort. Deze zullen dus verlengd moet worden.

Op de aanvoerslang zit een aquastop hoe moet ik deze verlengen ? De afvoerslang lijkt me minder moeilijk.
Het type vraag dat via google op te lossen blijkt. Ik wist niet dat het bestond, maar blijkbaar bestaat het (en geen geld trouwens!) :o :

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1091516-0/watertoevoerslang-verlenging-2-5m-60bar-25-c-afd.rubber-is-art.nr-333388.jpg
https://www.allekabels.nl...enging-25m-60bar-25c.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 15:52
barry86 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:18:
[Afbeelding]

Ik zit nog in de grove schets fase. Maten staan niet vast.
De palen staan aan beide zijden ongeveer een 50cm naar binnen. Maar ik twijfel of ik daar geen 25cm van moet maken. Maar dan wordt de overspanning ook weer groter.

Het smalle gedeelte 5x3,2 zou een 'schuurtje' moeten worden.
In iedergeval dicht getimmerd met rabat delen en een deur er in,
Je zou ook nog een zware dwarsbalk kunnen maken in het midden van de carport (in de korte richting) en dan haaks daarop houten balken. De dwarsbalk is dan wel relatief flink, maar de balklaag zelf kan een stukje kleiner..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:30
Krijnemans schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:15:
[...]

Je zou ook nog een zware dwarsbalk kunnen maken in het midden van de carport (in de korte richting) en dan haaks daarop houten balken. De dwarsbalk is dan wel relatief flink, maar de balklaag zelf kan een stukje kleiner..
Dat wel een goedpunt, dat ik daar zelf niet aan denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik wil in de douchecel een koof maken (om een 110mm rioolbuis die over de vloer loopt voor het nieuw aangelegde toilet mee af te dekken). Voor de ombouw van het inbouwreservoir in de badkamer heb ik watervast multiplex gehaald. Het idee was om de koof in de douche ook met watervast multiplex te maken waarna er op getegeld kan worden.

Ik begin nu echter te twijfelen of het niet beter is om het met iets als Wedi/Q-board op te bouwen (beter bestand tegen vocht :? ). Al was ik sowieso van plan om de koof goed in de kimband/kimpasta te zetten (vooral bovenop gezien daar water op kan blijven liggen en ook de hoeken natuurlijk).

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QoYPPyvoMqICu83vXumyg53O/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goudvis schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Het type vraag dat via google op te lossen blijkt. Ik wist niet dat het bestond, maar blijkbaar bestaat het (en geen geld trouwens!) :o :

[Afbeelding]
https://www.allekabels.nl...enging-25m-60bar-25c.html
Uhm..deze verlengslang zet je dan tussen de kraan en je aquastop? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52

orf

ThinkPadd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:14:
Ik wil in de douchecel een koof maken (om een 110mm rioolbuis die over de vloer loopt voor het nieuw aangelegde toilet mee af te dekken). Voor de ombouw van het inbouwreservoir in de badkamer heb ik watervast multiplex gehaald. Het idee was om de koof in de douche ook met watervast multiplex te maken waarna er op getegeld kan worden.

Ik begin nu echter te twijfelen of het niet beter is om het met iets als Wedi/Q-board op te bouwen. Al was ik sowieso van plan om de koof goed in de kimband/kimpasta te zetten (vooral bovenop gezien daar water op kan blijven liggen en ook de hoeken natuurlijk).

Iemand ervaring mee?
Je oplossing met kimband is volgens mij prima. Dat is je waterdichte laag. Met dezelfde dikte is multiplex een stuk sterker dan wedi/Q-board. En een koof wil je niet te dik maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:36
Na het verplaatsen van een deur hangt deze scheef. Links onder wringt deze in het kozijn, links boven zit ruim 5mm speling. Scharnieren lijken even diep in het hout te zitten en het kozijn is verder haaks.

Iemand tips dit op te lossen? Kreeg een tip de scharnieren te vervangen ivm mogelijke slijtage, maar ik betwijfel of deze maat nog te koop is.

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/1526_IMG_0190_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/1526_IMG_0194_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

rockerpoet schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:25:
Na het verplaatsen van een deur hangt deze scheef. Links onder wringt deze in het kozijn, links boven zit ruim 5mm speling. Scharnieren lijken even diep in het hout te zitten en het kozijn is verder haaks.

Iemand tips dit op te lossen? Kreeg een tip de scharnieren te vervangen ivm mogelijke slijtage, maar ik betwijfel of deze maat nog te koop is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deur eruit, en scharnier bij buigen. Midden zeg 0,3mm bij buigen, dan onder zeg 0,6mm. Op YouTube kan je instructies vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:30

Ik begin nu echter te twijfelen of het niet beter is om het met iets als Wedi/Q-board op te bouwen (beter bestand tegen vocht :? ). Al was ik sowieso van plan om de koof goed in de kimband/kimpasta te zetten (vooral bovenop gezien daar water op kan blijven liggen en ook de hoeken natuurlijk).

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
[Afbeelding]
beide opties kunnen, je eerste optie lijkt me goedkoper. Persoonlijk vind ik qboard belachelijk duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 22:01
(vooral bovenop gezien daar water op kan blijven liggen en ook de hoeken natuurlijk).
Als je zorgt dat de bovenkant een beetje schuin afloopt (de goede kant op!) dan blijft er geen water op staan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
rockerpoet schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De maat is meestal nog wel ergens uit te halen. Zijn meestal standaard maten en die bestaan nog wel.
Goudvis schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:28:
[...]

Deur eruit, en scharnier bij buigen. Midden zeg 0,3mm bij buigen, dan onder zeg 0,6mm. Op YouTube kan je instructies vinden. :)
Zoiets zeg maar: YouTube: Sagging front door hitting top of frame

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
[Afbeelding]
Het zou ideaal zijn als je het zou opmetselen d.m.v. betonblokken o.i.d.

Ik heb een keer watervast multiplex gebruikt als achterwand van een toilet. Het volgende toilet heb ik met een wedi-plaat gemaakt. Vind wedi persoonlijk makkelijker werken en denk dat het voor een natte cel mijn voorkeur zou genieten. Gevoelsmatig is het ook beter bestand tegen water en langdurig vocht (mening). In principe wordt de ondergrond niet nat (mits goed gekit e.d.), maar het gaat er net om wanneer dit wel gebeurd. Better safe than sorry.

Verder vond/vind ik tegelen op wedi-platen ook gemakkelijker dan op een houten plaat (heb er zelfs op gestukt). De lijm en tegels bleven bij montage beter 'hangen' (wederom: mening).

Op de kosten van een gehele badkamer zou ik €100 voor wat platen de moeite waard vinden, al is het maar voor het gevoel dat het allemaal goed zit en niet langzaam aan het wegrotten is (worst case). Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Als je toch voor multiplex gaat, zou ik je adviseren om de kopse kanten even met een menie te behandelen en goed te kijken welke voorstrijk geadviseerd wordt op een dergelijke plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Tranze schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Als je zorgt dat de bovenkant een beetje schuin afloopt (de goede kant op!) dan blijft er geen water op staan :).
Dat was sowieso het plan inderdaad :)
Krijnemans schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:46:
[...]
Het zou ideaal zijn als je het zou opmetselen d.m.v. betonblokken o.i.d.

Ik heb een keer watervast multiplex gebruikt als achterwand van een toilet. Het volgende toilet heb ik met een wedi-plaat gemaakt. Vind wedi persoonlijk makkelijker werken en denk dat het voor een natte cel mijn voorkeur zou genieten. Gevoelsmatig is het ook beter bestand tegen water en langdurig vocht (mening). In principe wordt de ondergrond niet nat (mits goed gekit e.d.), maar het gaat er net om wanneer dit wel gebeurd. Better safe than sorry.

Verder vond/vind ik tegelen op wedi-platen ook gemakkelijker dan op een houten plaat (heb er zelfs op gestukt). De lijm en tegels bleven bij montage beter 'hangen' (wederom: mening).

Op de kosten van een gehele badkamer zou ik €100 voor wat platen de moeite waard vinden, al is het maar voor het gevoel dat het allemaal goed zit en niet langzaam aan het wegrotten is (worst case). Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Als je toch voor multiplex gaat, zou ik je adviseren om de kopse kanten even met een menie te behandelen en goed te kijken welke voorstrijk geadviseerd wordt op een dergelijke plaat!
De ombouw van het bad wat we eruit hebben gesloopt was van cellenbeton, dat zou ook een prima optie zijn inderdaad. Nadeel is alleen dat de koof dan wel erg lomp dik wordt :+ Ik kom nu op zo'n ~16cm (110mm leiding + 15mm multiplex, tegels + tegellijm.

Het watervaste multiplex is ook aardig aan de prijs (een 244x122cm plaat betaal je ook zo €100 voor) overigens. Ik denk dat het met goed in de kimband zetten + afkitten tegelwerk wel goed moet komen.

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier al jaren 2 toiletten en een koof bij een douche zitten die afgetimmerd is met WBP multiplex. Wel eerst voorstrijken voor het tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:36
Krijnemans schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:46:
[...]
De maat is meestal nog wel ergens uit te halen. Zijn meestal standaard maten en die bestaan nog wel.
[...]
Top, ga ik checken bij mijn favoriete bouwmaterialenzaak :)
Interessant! Vraag mij wel af of het scharnier niet gaat wringen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
rockerpoet schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:54:

Top, ga ik checken bij mijn favoriete bouwmaterialenzaak :)
En anders.. Google is your friend
rockerpoet schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:54:

Interessant! Vraag mij wel af of het scharnier niet gaat wringen dan.
Als er anders toch nieuwe in moeten in het wel de moeite waard om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
All,

We gaan van het voorjaar een nieuwe garage bouwen van ca 100m2 (5*20 meter)

Hiervoor moet een fundering worden gestort. Ik zie op internet allerlei beweringen als het gaat om draagvermogen en allerlei bedrijven die er berekeningen voor maken. Echter liegen de prijzen er niet om. Een sonderingsonderzoek (dat is voor de draagkracht van de grond - vanaf 600 euro) Ik ben benieuwd of ik hier zelf nog wat voor kan doen en hoe "serieus" ik een dergelijk onderzoek moet nemen.

Ik wil voor de fundering zelf een plaat van ca 20cm storten met een vorstrand die ca 60 diep wordt met een breedte van ca 30cm.
Op de fundering komt een staalconstructie te staan

Wij hebben hier te maken met zandgrond. Het idee is om een zandkoffer te maken zodat er zo weinig mogelijk verzakkingen kunnen ontstaan. Daarnaast had ik bedacht dat het met EPS platen eventueel zou helpen om de druk te verdelen.

Op de fundering komt een staalconstructie van HEA 120 staanders met HEA 120 spanten en een liggers voor de verdiepingsvloer van IPE 180 (om de 4 meter)
Tussen de liggers wou ik balken plaatsen om zo de verdiepingsvloer met max 200kg per m2 te kunnen belasten. De balken die ik hiervoor nodig heb, heb ik nog niet berekend.

Is er een mogelijkheid om zelf te berekenen wat het qua draagvermogen moet kunnen hebben en dan wellicht wat over dimensioneren. Ik snap dat dergelijke bedrijven er niet voor niks zijn, maar om nou 3000+ euro (op een kostenpost van 30.000 euro) uit te geven aan tekeningen, funderingsadvies en sondering lijkt mij buiten proporties.

Ik weet dat een constructeur en berekenaar mij het beste antwoord kan geven, dus ik zoek ervaringen met dergelijke formaten en of ik dit het best toch kan uitbesteden of dat ik het "risico" wel kan nemen.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ThinkPadd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
De ombouw van het bad wat we eruit hebben gesloopt was van cellenbeton, dat zou ook een prima optie zijn inderdaad. Nadeel is alleen dat de koof dan wel erg lomp dik wordt :+ Ik kom nu op zo'n ~16cm (110mm leiding + 15mm multiplex, tegels + tegellijm.
Bij mijn ouders hebben ze de vloer verhoogt en/of wat pijpwerk verplaatst (MV + afvoer..) was leuk waterballet.. stelletje prutsers toen ..
Ik zou je niet adviseren de vloer te verhogen,

11cm + 1,5mm + 1 a 2 cm "tegels en lijm zit ik op 15cm, wat ik "mis" is je beugel of andere bevestigings materialen ..

Kan je niet de leiding v.d douche tegen die wand aan plaatsen .. en bv wat koofjes maken, wat ledstrips of andere licht features ..
Het watervaste multiplex is ook aardig aan de prijs (een 244x122cm plaat betaal je ook zo €100 voor) overigens. Ik denk dat het met goed in de kimband zetten + afkitten tegelwerk wel goed moet komen.
qboard krijgt zijn sterkte ook v.d tegels .. maar is wat "isolerender" .. toch zou ik over die lengte zeker als je gewicht erop zet eerder voor multiplex gaan .. alhoewel ik van vrienden heb vernomen die hadden lekkage door een bouwer die dat ook daarmee had gedaan .. lastig..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YaaD schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:36:
All,

Hiervoor moet een fundering worden gestort. Ik zie op internet allerlei beweringen als het gaat om draagvermogen en allerlei bedrijven die er berekeningen voor maken. Echter liegen de prijzen er niet om. Een sonderingsonderzoek (dat is voor de draagkracht van de grond - vanaf 600 euro) Ik ben benieuwd of ik hier zelf nog wat voor kan doen en hoe "serieus" ik een dergelijk onderzoek moet nemen.

Ik wil voor de fundering zelf een plaat van ca 20cm storten met een vorstrand die ca 60 diep wordt met een breedte van ca 30cm.

Wij hebben hier te maken met zandgrond. Het idee is om een zandkoffer te maken zodat er zo weinig mogelijk verzakkingen kunnen ontstaan. Daarnaast had ik bedacht dat het met EPS platen eventueel zou helpen om de druk te verdelen.

Op de fundering komt een staalconstructie van HEA 120 staanders met HEA 120 spanten en een liggers voor de verdiepingsvloer van IPE 180 (om de 4 meter)
Tussen de liggers wou ik balken plaatsen om zo de verdiepingsvloer met max 200kg per m2 te kunnen belasten. De balken die ik hiervoor nodig heb, heb ik nog niet berekend.

Is er een mogelijkheid om zelf te berekenen wat het qua draagvermogen moet kunnen hebben en dan wellicht wat over dimensioneren. Ik snap dat dergelijke bedrijven er niet voor niks zijn, maar om nou 3000+ euro (op een kostenpost van 30.000 euro) uit te geven aan tekeningen, funderingsadvies en sondering lijkt mij buiten proporties.

Ik weet dat een constructeur en berekenaar mij het beste antwoord kan geven, dus ik zoek ervaringen met dergelijke formaten en of ik dit het best toch kan uitbesteden of dat ik het "risico" wel kan nemen.
EPS wordt gebruikt (1m x 2m x 1m) onder wegen bv .. ipv jaar met 3x dat aan zandzakken erboven op.. laat snellere bouw toe. voor een houten "schuur" is 10 a 20cm eps met 5cm a 15cm zand en stenen een goeie last verdeling ..

Maar in jou geval zou ik de eps als tegengewicht voor je betonenplaat oid beschouwen, je kan voor stenenschuren schroeffundering gebruiken a 1.500,- euro per paal (5 jaar geleden) .. ex huur machine ..

Je zou 30/40cm eps met betonnenplaat erboven op kunnen doen voor je heilige koe.. dat zal best meevallen

De constructie erboven tja ik denk dat je op 6 punten wel minimaal een "paaltje" in de grond wilt hebben teminste hoe is het huis gebouwd ? hoe lang zijn de palen ?

En over huis gesproken .. denk dat je niet al te druk hoeft te maken als het niet aan je huis vast gaat zitten .. zo wel ..vindt een aannemer en besteed het uit .. zoveel aanbouw(en) die aanhelings issues hebben .. zou er liever 10k extra tegenaan leggen in zo'n geval.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
voor een garage van dergelijk formaat zou ik persoonlijk wel een constructieberekening laten maken. De constructeur die wij hier op kantoor meestal inschakelen voor dergelijke werkjes zou je geen 3000+ euro moeten kosten maar nog geen derde er van.

Onnodig op de man.

[ Voor 61% gewijzigd door deepbass909 op 26-02-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
vso schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:49:
[...]

EPS wordt gebruikt (1m x 2m x 1m) onder wegen bv .. ipv jaar met 3x dat aan zandzakken erboven op.. laat snellere bouw toe. voor een houten "schuur" is 10 a 20cm eps met 5cm a 15cm zand en stenen een goeie last verdeling ..

Maar in jou geval zou ik de eps als tegengewicht voor je betonenplaat oid beschouwen, je kan voor stenenschuren schroeffundering gebruiken a 1.500,- euro per paal (5 jaar geleden) .. ex huur machine ..

Je zou 30/40cm eps met betonnenplaat erboven op kunnen doen voor je heilige koe.. dat zal best meevallen

De constructie erboven tja ik denk dat je op 6 punten wel minimaal een "paaltje" in de grond wilt hebben teminste hoe is het huis gebouwd ? hoe lang zijn de palen ?

En over huis gesproken .. denk dat je niet al te druk hoeft te maken als het niet aan je huis vast gaat zitten .. zo wel ..vindt een aannemer en besteed het uit .. zoveel aanbouw(en) die aanhelings issues hebben .. zou er liever 10k extra tegenaan leggen in zo'n geval.
Bedoel je te zeggen dat met een betonplaat van 20 meter je altijd met heipalen moet werken? De schroeffunderingen die je noemt? Is de overspanning ervan dan te groot? Ik voorzag namelijk zelf geen problemen.

Voor zover bekend is hier niet geheid en staat het huis enkel op een fundering op staal. Heb ik niet direct zicht op dus zou het in alle eerlijkheid niet exact weten.

Het gaat inderdaad niet vast aan het huis en komt los te staan in het weiland.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
YaaD schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:36:
All,

Op www.dinoloket.nl kan je zien of je palen nodig hebt in de fundering.

Ik zou zelf de garage wel uit laten rekenen, al is het maar voor de verzekering als het ding omwaait bij een storm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YaaD schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:58:
[...]
Bedoel je te zeggen dat met een betonplaat van 20 meter je altijd met heipalen moet werken? De schroeffunderingen die je noemt? Is de overspanning ervan dan te groot? Ik voorzag namelijk zelf geen problemen.

Voor zover bekend is hier niet geheid en staat het huis enkel op een fundering op staal. Heb ik niet direct zicht op dus zou het in alle eerlijkheid niet exact weten.

Vooraf: ben geen expert ;)

nee uit ervaring en op "zachte grond" wonend adviseer ik je paar euro extra uit te geven bij twijfel dan achteraf verzakkings ellende te ondergaan.

Als je geen fundering hebt (hei palen) Waarom zou je dat doen voor je garage ? al eens nagevraagd bij de gemeente (bellen) hoe het zit met de grond en/of aannemers.
maar je verhaal denk ik dat je met 20/30cm eps (plaat 1m x 2m x 10cm) in kruisverband en laagje beton wel snor zal zitten. .. (omgekeerde bak met eps als "bak vulling")

Wat je wilt is immers puntbelasting voorkomen ..mijn schuur heeft 1 paal op een hoek tja die drukt wel ff vervelend de boel naar beneden .. maar ja verzakkende grond helpt niet erbij :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 17-06 23:38
Hmmbob schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:33:
Hier tegenover zijn ze nu zonnepanelen aan het leggen - keurig valbeveiliging aan, maar nergens aan vastgemaakt :X
serieus:
even een belletje naar 0800-5151 (kan ook anoniem) voor het melden van een gevaarlijke situatie.
Vinden sommige mensen misschien wat lullig, maar het voorkomt dat de werkgever straks deze melding moet doen https://www.inspectieszw.nl/melden/arbeidsongeval ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 17-06 23:38
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Dat was sowieso het plan inderdaad :)

[...]

Bedankt voor de reacties :)
mosterd na de vis ;) ; ik zat mee te lezen, met vertraging, was ook even wat huiverig voor multiplex in een natte ruimte maar bedacht me toen dat ze daar ook (zeil)boten van bouwen die vervolgens de oceaan oversteken. Goed multiplex kan dus zeker wat hebben, vooral als je zo goed mogelijk het contact met water op de kopse kanten voorkomt.

En nat wordt het in een badkamer; nadat mijn zoon afgelopen zondag 20 minuten had staan douchen liep het condens langs de tegels, ook op >2,5 meter van de douche...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb dat, gewoon met houten frame en groene gipsplaten. Wel volledig in de kimband en pasta gezet, werkt perfect!

Ik heb een niet zo hoog toilet -inbouw met de knoppen bovenop. Dan hoeft de koof niet zo hoog en kom je beter uit bij de douche. Als je wilt kan ik wel fototje maken

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
[Afbeelding]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hkuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:10:
[...]

serieus:
even een belletje naar 0800-5151 (kan ook anoniem) voor het melden van een gevaarlijke situatie.
Vinden sommige mensen misschien wat lullig, maar het voorkomt dat de werkgever straks deze melding moet doen https://www.inspectieszw.nl/melden/arbeidsongeval ;w
Is nu in ieder geval te laat, ze waren met 2 uurtjes weer weg & volstrekt anonieme busjes. Maar opmerkelijk was het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:17
Hmmbob schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:57:
[...]
Is nu in ieder geval te laat, ze waren met 2 uurtjes weer weg & volstrekt anonieme busjes. Maar opmerkelijk was het wel.
Weet je zeker dat het valbeveiligingsvestjes waren en geen parachutes?
Is namelijk ook valbeveiliging, maar die nergens aan vast hoeft. >:)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
[Afbeelding]
Lijkt mij prima zo.

Ik zou OP de koof een in de aanslutingen met de wand ook de kimpasta gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik wil op onze zolder een soort klerenhanger buis maken van steigerpijp. Het liefst aan het schuine dak, maar dit is van dat groene melanine/spaanplaat. Ik weet niet of dat stevig genoeg is aangezien er nog al wat kleren op komen hangen.

Aan 1 kant wil ik het in een betonmuur doen om het enigszins stevigheid te geven.

Wat denken jullie? Nog een staander plaatsen links in de vloer? Of is het zoals onderstaand voldoende.

*klikbaar*
Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:44:
Ik wil op onze zolder een soort klerenhanger buis maken van steigerpijp. Het liefst aan het schuine dak, maar dit is van dat groene melanine/spaanplaat. Ik weet niet of dat stevig genoeg is aangezien er nog al wat kleren op komen hangen.

Aan 1 kant wil ik het in een betonmuur doen om het enigszins stevigheid te geven.

Wat denken jullie? Nog een staander plaatsen links in de vloer? Of is het zoals onderstaand voldoende.

*klikbaar*
[Afbeelding: Zolder]
Waarom zou je sowieso die eerste niet op de grond plaatsen? Als je daar kleding hangt heb je van die paal toch verder geen last? En als je die niet wilt zien dan schuif je hem een halve meter naar rechts. Dan staat ie tussen de kleding waardoor je alleen op de grond wat ziet als je er op let.
Die halve meter buis buigt niet zo snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:48:
[...]

Waarom zou je sowieso die eerste niet op de grond plaatsen? Als je daar kleding hangt heb je van die paal toch verder geen last? En als je die niet wilt zien dan schuif je hem een halve meter naar rechts. Dan staat ie tussen de kleding waardoor je alleen op de grond wat ziet als je er op let.
Die halve meter buis buigt niet zo snel door.
Je bedoelt links? Ja zou kunnen maar liever niet, omdat ik eronder een 3 meter lange schoenenkast wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Je bedoelt links? Ja zou kunnen maar liever niet, omdat ik eronder een 3 meter lange schoenenkast wil maken.
Links inderdaad. Tja, zonder alle info word het lastig meedenken. Maar dan nog, dan kan je die linkse staander toch nog op de kast laten rusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Links inderdaad. Tja, zonder alle info word het lastig meedenken. Maar dan nog, dan kan je die linkse staander toch nog op de kast laten rusten?
@Anoniem: 36835 wat ciris hier zegt, die schoenenkast heeft toch ook een bovenkant? dan kun je zelfs de linker en rechter staander daar op laten rusten, hoef je ook niet in je muur rechts.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53
48mm stijgerpijp is wat groot voor kledinghangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:35

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

jadjong schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:03:
48mm stijgerpijp is wat groot voor kledinghangers.
He hebt ook kleinere maten, bijvoorbeeld 26 of 33 mm.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ja 48 mm gaat hem niet worden :) Ik ga voor idd voor 26 of 33mm.

Thanks voor de inzichten, soms staar je je zo blind op een oplossing. Ik ga nog even tekenen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hé die heb ik ook, en hetzelfde probleem :+ Nouja, ze zijn deels afgebroken, maar geen wiebelende stoelen ofzo.

Zat er aan te denken om nieuwe voetjes 3D te printen, maar nog niet aan toegekomen.
YaaD schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:58:
[...]

De werkplaats waar ik klus is totaal iets van 15x20m, met deels een etagevloer van pakweg 6 meter breed vol spullen (pallets en stellingkasten vol, metaal, kabels, een compressor, geen doosjes met prularia zeg maar :+ )
Dat staat op kleefpalen in de polderklei. Een goeie zandvloer lijkt mij nog beter te kunnen dragen. Gewapend betonnen fundering rondom, en daarbinnen volgens mij een zwevende vloer. Constructie van dikke stalen balken, met daartussen houten balken voor de verdiepingsvloer.

[ Voor 45% gewijzigd door _ferry_ op 26-02-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:44:

*klikbaar*
[Afbeelding: Zolder]
In het dak, achter de groene platen, zit ook een houten constructie. Op die plekken kun je wel schroeven. Ik zou geen kledingrek aan alleen een plaatje spaanplaat ophangen. Tevens zit er achter de spaanplaat een dampremmende folie waar je liever geen gaatjes in wilt prikken (t.p.v. de houtconstructie kan dat wel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ik heb het plan omgegooid en het wordt zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.steigerbuis-online.nl/media/magmodules/gallery//k/l/kledingrek_sterk_buis_staal_hout_3_.jpg

Stuk meer vertrouwen in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:49:
Ik heb het plan omgegooid en het wordt zoiets:

[Afbeelding]

Stuk meer vertrouwen in :+
In die bokszak minder. Als de bouten losraken trekt ie de leidingen mee? Farfetched, maar toch.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
Volgens mij is het een willekeurig plaatje van het gewenste kledingrek en gaat het niet om de cv leidingen, laminaat of ophanging van de boksbal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 36835 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:06:
Ja 48 mm gaat hem niet worden :) Ik ga voor idd voor 26 of 33mm.

Thanks voor de inzichten, soms staar je je zo blind op een oplossing. Ik ga nog even tekenen :+
Wij hebben 33mm gebruikt, daar passen de kledinghangers goed op. Ik vind het alleen jammer dat elke bouwmarkt zijn eigen afmetingen lijkt te hebben. 48 en 33mm bij de Hornbach, Praxis heeft 28mm, Gamma en Karwei hebben 42 en 27mm, etc.

/edit: steigerbuis is niet echt goedkoop, 15 euro per 2m geloof ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbCSAENgsq3uQjxtaJcu37Z7/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 26-02-2020 12:30 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krijnemans
Ik heb wel eens op: https://www.steigerbuis-online.nl/ besteld. Was een paar jaar geleden een stuk goedkoper als de bouwmarkten en het wordt ook nog eens netjes thuis geleverd. Vooral de koppelingen waren toen een heel stuk goedkoper (en veel meer keuze). Weet niet of het nog steeds goedkoper is.

Edit: Ze hebben ook werktekeningen van bijvoorbeeld een kledingrek :)

[ Voor 11% gewijzigd door Krijnemans op 26-02-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Heeft er hier ook iemand ervaring met het isoleren van een plat dak? Ik heb een bovenwoning uit ca. 1910 en heb lekkage, nu is de dakbedekking al redelijk oud dus 1+1 is 2. Aanpakken dat werk. Een uitgelezen kans nu om te gaan isoleren! Dan zal dat dus neerkomen op een warm dak constructie.

- Is een warm dak constructie de beste optie? (koud dak valt af, omgekeerd dak zou natuurlijk kunnen)
- Vandaag is een dakdekker langs geweest die aangaf dat de dakrand hoger zou moeten. Gezien de straat, het aanzicht en de kosten lijkt me dit niet de meest wenselijke optie. Een top geïsoleerd huis wordt het toch nooit maar iets minder slecht isoleren kan volgens mij altijd. Om die reden zat ik ook te kijken naar bijvoorbeeld: https://www.isobouw.nl/media/9833/ervaringen-renotop.pdf

Kortom ik wil graag:
- Het platte dak isoleren
- Waarbij ik bij voorkeur de dakranden niet aanpak

En heeft iemand een indicatief bedrag waar ik aan kan denken? voor isoleren en nieuwe dakbedekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is het een beschermd dorp/stadgezicht? Zonee, mooie kans om er gelijk wat zonnepanelen op te leggen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Erasmo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:51:
Is het een beschermd dorp/stadgezicht? Zonee, mooie kans om er gelijk wat zonnepanelen op te leggen.
Nee die mogen erop, dus daar wil ik in ieder geval de voorbereidingen voor treffen. (eerder al de vraag gesteld mbt noodzakelijke kabels/leidingen). Financieel gezien alleen niet haalbaar op dit moment.

Nog specifieke aandachtspunten daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Over de dakisolatie durf ik niks te zeggen in dit specifieke geval, maar een goede kabeldoorvoer is inderdaad het minimale wat je kan doen ter voorbereiding.

Er zijn trouwens leningen beschikbaar om dit te financieren met een hele lage rente, die heb je met de opbrengste van de zonnepanelen zo afgelost. Het makkelijkst is wel om dak en panelen tegelijkertijd te doen, anders moet je bv twee keer een steiger huren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:14
einz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:26:

Kortom ik wil graag:
Steekt de dak voorbij je gevel? dan kan je er voor kiezen om de laatste 20cm niet te isoleren. Je boeideel kan dan blijven zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:06
-DarkShadow- schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:20:
[...]

Is geen probleem inderdaad. Zorg er wel voor dat er voldoende zandcement in past. Een laagje zandcement van een paar mm gaat kapot.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1aQoo3t.jpg

Inmiddels het vloertje verwijderd. Enkele leidingen zaten vlak onder de lijmlaag, denk dat het resultaat straks wel mooier is als het één en ander beter is weggewerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlackthunderAwf schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:18:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels het vloertje verwijderd. Enkele leidingen zaten vlak onder de lijmlaag, denk dat het resultaat straks wel mooier is als het één en ander beter is weggewerkt :).
en voorkom dat je er in kan boren :) .. dit is gewoon slecht ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
ducolwd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Steekt de dak voorbij je gevel? dan kan je er voor kiezen om de laatste 20cm niet te isoleren. Je boeideel kan dan blijven zoals het nu is.
Hij steekt inderdaad een klein stuk uit, maar volgens mij (bedenk ik me nu) ligt hij ook onder afschot naar de achterzijde. Wellicht dat dat het aandachtspunt is waar de dakdekker mijn vriendin op attendeerde. Dat moet ik dus nog even checken, want dat lijkt me wel een valide punt. Het lijkt mij ik niet een strook van 20cm moet creëren die afhankelijk is van verdamping....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij het verbouwen van m'n zolder wilde ik al een tijd schuifdeuren maken. Voor opslag, en omdat zo'n schuin dak maar een schaduwhol en stofnest is. Daarnaast loopt er een vrij tere buis voor de centrale afzuiging over de hele breedte, dus die zou ik het liefst afgedekt zien.

Ik heb dit gerealiseerd met een StoreMax R20-systeem. Rails, wieltjes, deuren en verf kostten me zo'n € 200, de rest van het materiaal had ik nog liggen.

1. Overzicht zolder 2. StoreMax R20

Deurtjes van 18mm MDF, opgemeten na het monteren van de rails en op maat laten zagen bij de lokale houthandel (niet laten doen bij je bouwmarkt, da's drie keer zo duur):

3. Deuren 4. Deuren gemonteerd

Deuren in twee lagen grondverf gezet, ik weet nog niet of ik ze nog een ander kleurtje ga geven:
5. Deuren grondverf 6. Grijze deuren

En toen wilde ik er nog een "verdieping" of legplank in hebben, omdat het nu gewoon een afgesloten hok met troep was. Gelukkig had ik nog een paar balken van 5x5 cm (of 47~49 mm...) liggen, en nog een paar pakken laminaat over. Van de balken heb ik een frame in elkaar en tegen de wand geschroefd.
7. Frame 8. Frame in kast

De balken zijn 240 cm lang, dus het frame bestaat uit twee delen. Daar overheen heb ik, omdat ik het toch over had, laminaat gelegd:
9. Frame andere hoek 10. Laminaat
11. Frame deel twee en laminaat

Verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar het voldoet. Het buigt niet door.

Zo zien de deuren en de eerste vulling (Lego, uiteraard) er nu uit:
12. Overzicht 13. Inhoud

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
einz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:28:
[...]

Hij steekt inderdaad een klein stuk uit, maar volgens mij (bedenk ik me nu) ligt hij ook onder afschot naar de achterzijde. Wellicht dat dat het aandachtspunt is waar de dakdekker mijn vriendin op attendeerde. Dat moet ik dus nog even checken, want dat lijkt me wel een valide punt. Het lijkt mij ik niet een strook van 20cm moet creëren die afhankelijk is van verdamping....
Optie 1:
kies een bredere (=hogere) daktrim. Ze zijn behoorlijk breed verkrijgbaar. Deze is bijvoorbeeld 11cm hoog: https://www.zinkunie.nl/w...&subgroup=1&subsubgroup=1

Optie 2:
isolatie op de dakbedekking. Je hebt dan wel balast nodig. Voorbeeld: https://www.dakisolatie-a...erd-plat-dak-isoleren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
einz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:26:
Kortom ik wil graag:

En heeft iemand een indicatief bedrag waar ik aan kan denken? voor isoleren en nieuwe dakbedekking?
Ik heb het twee jaar geleden overwogen maar nog niet laten doen. Nu staat het voor het voorjaar weer op de planning. Toen vond ik deze post op tweakers. Maar geen idee wat daarvan gekomen is ;).

Er zijn wel twee dakdekkers langs geweest en qua offerte kwam er voor isolatie 400 euro bij voor een dak van 72m2. Dit was echter wel met verhoogde dakrand (wat ik ook niet wil).

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Krijnemans
CodeCaster schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:
Bij het verbouwen van m'n zolder wilde ik al een tijd schuifdeuren maken. Voor opslag, en omdat zo'n schuin dak maar een schaduwhol en stofnest is. Daarnaast loopt er een vrij tere buis voor de centrale afzuiging over de hele breedte, dus die zou ik het liefst afgedekt zien.

Ik heb dit gerealiseerd met een StoreMax R20-systeem. Rails, wieltjes, deuren en verf kostten me zo'n € 200, de rest van het materiaal had ik nog liggen.

[Afbeelding: 1. Overzicht zolder] [Afbeelding: 2. StoreMax R20]

Deurtjes van 18mm MDF, opgemeten na het monteren van de rails en op maat laten zagen bij de lokale houthandel (niet laten doen bij je bouwmarkt, da's drie keer zo duur):

[Afbeelding: 3. Deuren] [Afbeelding: 4. Deuren gemonteerd]

Deuren in twee lagen grondverf gezet, ik weet nog niet of ik ze nog een ander kleurtje ga geven:
[Afbeelding: 5. Deuren grondverf] [Afbeelding: 6. Grijze deuren]

En toen wilde ik er nog een "verdieping" of legplank in hebben, omdat het nu gewoon een afgesloten hok met troep was. Gelukkig had ik nog een paar balken van 5x5 cm (of 47~49 mm...) liggen, en nog een paar pakken laminaat over. Van de balken heb ik een frame in elkaar en tegen de wand geschroefd.
[Afbeelding: 7. Frame] [Afbeelding: 8. Frame in kast]

De balken zijn 240 cm lang, dus het frame bestaat uit twee delen. Daar overheen heb ik, omdat ik het toch over had, laminaat gelegd:
[Afbeelding: 9. Frame andere hoek] [Afbeelding: 10. Laminaat]
[Afbeelding: 11. Frame deel twee en laminaat]

Verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar het voldoet. Het buigt niet door.

Zo zien de deuren en de eerste vulling (Lego, uiteraard) er nu uit:
[Afbeelding: 12. Overzicht] [Afbeelding: 13. Inhoud]
Ziet er goed uit! Maar is dit niet het R40 systeem? Heb hier ook naar gekeken voor bij mij thuis, maar de R20 heeft alleen die soort deuveltjes om de deuren om de plek te houden?

Of heb je gewoon een andere rail gehaald met een binnenmaat van 20mm breed o.i.d.?

• kmf
  • Niet online

kmf

CodeCaster schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:
Bij de hornbach (waar ik ook de storemax spul had gehaald) was het zagen gratis, als het plaatmateriaal ook daar is gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
@CodeCaster heb je zo'n rechte muur dat de deurtjes mooi aansluiten? Ik ben er ook mee bezig, maar ik heb links en rechts een lijst gemaakt waar de deurtjes achter vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Thanks! *O*
Maar is dit niet het R40 systeem? Heb hier ook naar gekeken voor bij mij thuis, maar de R20 heeft alleen die soort deuveltjes om de deuren om de plek te houden?

Of heb je gewoon een andere rail gehaald met een binnenmaat van 20mm breed o.i.d.?
Volgens mij bedoel jij het H20-systeem (H van Hangend, R van Rollend). Ik heb toch echt deze R20-rail, maar dan van 360 cm gekocht, en vier van deze sets wieltjes.
kmf schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Bij de hornbach (waar ik ook de storemax spul had gehaald) was het zagen gratis, als het plaatmateriaal ook daar is gekocht.
Bij mijn huisleverancier, de Gamma, is het zagen ook gratis, maar de deuren waren 86x113 cm (uit m'n hoofd), dus ik had voor vier deuren twee platen MDF van 244x122 nodig, en dat was bij de houthandel goedkoper.
CurlyMo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:51:
@CodeCaster heb je zo'n rechte muur dat de deurtjes mooi aansluiten? Ik ben er ook mee bezig, maar ik heb links en rechts een lijst gemaakt waar de deurtjes achter vallen.
Betrapt. O-) Het enige wat nu nog mist is afwerking.

De muren zijn scheef, de vloer is scheef en de mastieklat waaraan de bovenrail hangt is scheef. Ik heb daarom aan de rechterkant een lat tegen de muur gelijmd waartegen de deur valt. De randen tussen muur en lat wil ik nog afkitten en verven. Als dat er een beetje uitziet, ga ik aan de linkerkant hetzelfde doen.

14. Lat

Verder mis ik nog handgrepen. En als dit allemaal een beetje werkt, wil ik het eigenlijk aan de overkant van de kamer nog een keer doen, en dan op de overloop nog eens. *O* -O-

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 27-02-2020 12:05 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Krijnemans
CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Thanks! *O*

[...]

Volgens mij bedoel jij het H20-systeem (H van Hangend, R van Rollend). Ik heb toch echt deze R20-rail, maar dan van 360 cm gekocht, en vier van deze sets wieltjes.
Ik zie het nu inderdaad! Ik wist niet dat die rails ook bestonden..!

Heb je ook rubbers tegen de zijkant gemaakt, zodat als deze een keertje hard dichtgaat, de deur niet tegen de latten/muur slaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Krijnemans schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Ik zie het nu inderdaad! Ik wist niet dat die rails ook bestonden..!

Heb je ook rubbers tegen de zijkant gemaakt, zodat als deze een keertje hard dichtgaat, de deur niet tegen de latten/muur slaan?
Nee, dat niet, maar ik lees net dat je een softclose-systeem hiervoor kunt kopen... :9

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@ThinkPad ben je er al uit van je badkamer ? wat ga je doen (foto eventueel ?)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Watervast multiplex ga ik gebruiken, dat had ik al in huis.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik zoek wat advies voor en ophogen van de vloer in m'n schuur. Bij de zwaardere regenval loopt er water in de schuur. Het is een houten schuur op van die kunststof funderingsbalken op de tuintegels. Helaas heb ik weinig opties om van het water af te komen. De put achter de schutting loopt vol, het bijbehorende pad ook, en dan gaat het simpelweg niet/onvoldoende weg uit het achterste van de tuin (dit naast het feit dat de schuur het laagste punt is, i.p.v. de poort). De enige optie die ik nu heb is de vloer wat ophogen, om nare schade te voorkomen.

Ik zat zelf te denken aan simpele betontegels met daarop dragers en dan betonplex plaatmateriaal erop. Het hoeft niet mooi te zijn, want er staat een werkbank, kasten en fietsen in de schuur.

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:26
Betonplex wordt wel glad als het nat wordt. Niet zo handig met de fiets.

Weet niet hoe de exacte situatie is, maar de beste oplossing is natuurlijk de drainage te verbeteren. Is er geen regenpijp of andere aansluiting in de buurt naar het riool? Je kunt een drainage bak ingraven en deze daarop aansluiten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hoeveel cm moet je omhoog?

Ik heb hiervoor rubbertegels gebruikt van de hornbach. Zijn 2-3cm hoog, voor mijn situatie ruim voldoende :)

https://www.hornbach.nl/s...3E7w_ZEAQYBSABEgKdvPD_BwE

[ Voor 45% gewijzigd door Raymond op 27-02-2020 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Zit de put niet verstopt?

Anders vlonderplanken op hardhouten balken? Met de balkhoogte kun je de hoogte bijna oneindig varieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sheane schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:53:
Ik zoek wat advies voor en ophogen van de vloer in m'n schuur. Bij de zwaardere regenval loopt er water in de schuur. Het is een houten schuur op van die kunststof funderingsbalken op de tuintegels. Helaas heb ik weinig opties om van het water af te komen. De put achter de schutting loopt vol, het bijbehorende pad ook, en dan gaat het simpelweg niet/onvoldoende weg uit het achterste van de tuin (dit naast het feit dat de schuur het laagste punt is, i.p.v. de poort). De enige optie die ik nu heb is de vloer wat ophogen, om nare schade te voorkomen.

Ik zat zelf te denken aan simpele betontegels met daarop dragers en dan betonplex plaatmateriaal erop. Het hoeft niet mooi te zijn, want er staat een werkbank, kasten en fietsen in de schuur.
kun je op marktplaats even kijken naar van die rvs/stalen looproosters. Daar kun je een vloer van maken.

Maar ik zou ook een skijken of je niet gewoon een vloertje kunt storten al naar gelang of je dat schuurtje daar nog een flinke tijd wilt laten staan.
Ik heb weliswaar een stenen schuur maar de vloer lag daar flink diep in en dat was lastig met een grote zware boxer-motor ;)
Ik heb toen de vloer opgevuld met 60x30 grindtegels en daar om- en overheen beton gestort (scheelde me flink beton en die tegels kwamen gratis van de buurman.

en last but not least, kijk even of je het afwateringsprobleem kunt verhelpen, dat is natuurlijk de beste oplossing :)
Als de put van de gemeente is moet je die even bellen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Wij gaan in het voorjaar de buitenboel weer is een opknap beurt geven en nu vroeg ik me af wat is volgens jullie het beste 'merk' verf om te gebruiken voor de kozijnen en deuren ?

Flexa is wat wat goedkoper dan bv sikkens maar ik heb geen zin om over 2 jaar weer opnieuw te moeten beginnen :) of zijn er nog andere merken te overwegen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
marco4all schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:20:
Wij gaan in het voorjaar de buitenboel weer is een opknap beurt geven en nu vroeg ik me af wat is volgens jullie het beste 'merk' verf om te gebruiken voor de kozijnen en deuren ?

Flexa is wat wat goedkoper dan bv sikkens maar ik heb geen zin om over 2 jaar weer opnieuw te moeten beginnen :) of zijn er nog andere merken te overwegen ?
Sigma, Sikkens, Wijzenol, maar dan niet in de bouwmarkt halen, maar bijvoorbeeld hier.

Zelf hier binnen alle kozijn en deuren met Sigma S2U Nova gedaan, verwerkt heel prettig, droogt snel en dekt goed. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld Gamma merk of flexa, Histor.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

^ Dit. De verf van één van deze drie merken is duurder in aanschaf, maar verdien je terug door betere verwerking (minder ergernis) en langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Iemand een idee om onderstaande lichtkoepel te isoleren op 1 of andere manier?

Het is nu een open stuk tot aan de koepel, wat een paar cm dik plastic is, maar hier komt behoorlijke kou langs.

Zijn er andere opties dan dichtstorten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:40:
Iemand een idee om onderstaande lichtkoepel te isoleren op 1 of andere manier?

Het is nu een open stuk tot aan de koepel, wat een paar cm dik plastic is, maar hier komt behoorlijke kou langs.

Zijn er andere opties dan dichtstorten? :p
Glasplaat ? als je paar cm extra groter maakt en gelijk een ledstrip verwerkt langs de rand heb je gelijk een lamp locatie :) affijn je hebt vele opties :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
vso schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:26:
[...]

Glasplaat ? als je paar cm extra groter maakt en gelijk een ledstrip verwerkt langs de rand heb je gelijk een lamp locatie :) affijn je hebt vele opties :)
Zat ik aan te denken, maar dan zou ik het liever in de ronding zien, maar dat lijkt mij weer lastig. (Het is het toilet overigens)

Lamp is er al, wandlamp namelijk, dus licht van de koepel is niet perse noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48

Iemand ervaring mee?

Paint-skills:
[Afbeelding]
Waarom kies je voor het q board en niet voor blokken lijmen? Kan je ook mooie hokjes maken voor bijvoorbeeld zeep / flessen maken.Q-board werkt overigens wel snel.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Zat ik aan te denken, maar dan zou ik het liever in de ronding zien, maar dat lijkt mij weer lastig. (Het is het toilet overigens)

Lamp is er al, wandlamp namelijk, dus licht van de koepel is niet perse noodzakelijk
Zou trouwens ff uitvinden of het echt tocht is .. of kou, met tocht kan glas gaan klapperen .. daarom zou ik wel rekening houden met glasrubber ofzo ..

tja je kan alleen de glasplaat doen, de wandlamp kan je ook vervangen (indien gewenst) .. zoals ik zei .. opties zat. je kan het verbergen of accentueren .. vele mogelijkheden .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
vso schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:39:
[...]

Zou trouwens ff uitvinden of het echt tocht is .. of kou, met tocht kan glas gaan klapperen .. daarom zou ik wel rekening houden met glasrubber ofzo ..

tja je kan alleen de glasplaat doen, de wandlamp kan je ook vervangen (indien gewenst) .. zoals ik zei .. opties zat. je kan het verbergen of accentueren .. vele mogelijkheden .
Geen tocht denk ik gewoon de kou die er doorheen komt, het is alleen die koepel van 2(?)cm dik plastic naar de buitenlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:23

MJV

Binnenkort ga ik bij mijn schoonzus laminaat leggen op de 1e verdieping van hun nieuwe huis. Dat heb ik al vaker gedaan, altijd 'per kamer'. Nu zitten er tussen de overloop/kamers op deze verdieping geen drempels, dus zou het mogelijk moeten zijn om het laminaat door te leggen. Maar, online lees ik verschillende dingen, o.a.:
  • Maximaal 10 of 15 strekkende meters (dat zou hier geen probleem moeten zijn)
  • Uberhaupt niet doorleggen, want tussen kamers temperatuurverschillen dus verschillend werken van de vloer. Dus altijd een dilatievoeg.
  • Wat is de beste methode om niet met kleine/smalle stukjes te eindigen? Per kamer berekende ik het altijd en begon zo nodig met een zaagstuk om te eindigen met >60% plankbreedte; maar bij meerdere kamers (muurdikte) lijkt me dit niet zo triviaal.
Eigenlijk heb ik dus twee vragen, is doorleggen een goed idee? En, waar het beste beginnen?
Plattegrondje: plattegrond

Het laminaat dat gelegd gaat worden betreft een QuickStep vloer.

[ Voor 13% gewijzigd door MJV op 29-02-2020 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Onze vloerenlegger heeft ook gewoon doorgelegd, wel had hij het ook over die 15 meter Max volgens mij.

Beginnen links op die 2 kamers en dan naar de overloop toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En denk aan een goede, geluidsdempende ondervloer. Anders zijn de ouders in slaapkamer 1 meteen wakker als er een boek uit het bed van kindlief valt op kamer 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Doorleggen met deze afmetingen kan prima..... je maakt het jezelf alleen wel net iets lastiger, maar dat maakt het eindresultaat alleen maar beter :-).

Bij doorleggen is het in mijn optiek beter te beginnen op een plek waar de aansluiting met de andere planken essentieel is. Hier dus op de overloop. De kans dat als je in de 2 kamers rechts onafhankelijk van elkaar begint en dat je dan exact op de overloop uitkomt is nul..... geen kamer is recht of helemaal identiek van afmeting.

Maar de oriëntatie van je planken bepaalt het ook voor een deel. Ik zou gaan voor een ligging in de lengte.

[ Voor 10% gewijzigd door Yowzawood op 29-02-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Yowzawood schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:14:
Doorleggen met deze afmetingen kan prima..... je maakt het jezelf alleen wel net iets lastiger, maar dat maakt het eindresultaat alleen maar beter :-).

Bij doorleggen is het in mijn optiek beter te beginnen op een plek waar de aansluiting met de andere planken essentieel is. Hier dus op de overloop. De kans dat als je in de 2 kamers rechts onafhankelijk van elkaar begint en dat je dan exact op de overloop uitkomt is nul..... geen kamer is recht of helemaal identiek van afmeting.
Juist, ik ging even uit van slaapkamer 2, overloop en dan door naar 1, maar dan ontkom je er niet aan om slaapkamer 1 in de verkeerde richting te moeten leggen.

Dan lijkt me slaapkamer 3, overloop, en dan (dat kan tegelijk) door naar 1 en 2 de beste volgorde?

En inderdaad in de lengte, dat komt ook goed uit met de ramen/lichtinval (voor/achter - boven/onder op plattegrond).

[ Voor 6% gewijzigd door MJV op 29-02-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:15
Ik heb een halfsteens garage en zoek naar een betaalbare oplossing om voedsel, gereedschap en andere spullen op te slaan. Een tijdje terug heb ik zo’n metalen rek met MDF planken gekocht bij de Gamma, maar alle planken zijn inmiddels krom getrokken.... ik zit zelf te denken aan de Ikea Bror serie, iemand ervaring hiermee? Of met andere betaalbare oplossingen voor een niet geïsoleerde garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ik had in mijn berging twee van deze van de Ikea. Die zijn in ieder geval zeer betaalbaar. Of anders deze metalen variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:27
cooper87 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:06:
Ik heb een halfsteens garage en zoek naar een betaalbare oplossing om voedsel, gereedschap en andere spullen op te slaan. Een tijdje terug heb ik zo’n metalen rek met MDF planken gekocht bij de Gamma, maar alle planken zijn inmiddels krom getrokken.... ik zit zelf te denken aan de Ikea Bror serie, iemand ervaring hiermee? Of met andere betaalbare oplossingen voor een niet geïsoleerde garage?
Ik heb een bror kast staan in een houten schuurtje. Super degelijk spul d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
cooper87 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:06:
Ik heb de MDF planken vervangen voor betonplex planken. Gewoon op maat laten zagen door de gamma. Werkt prima en buigt tenminste niet door.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

LED-Maniak schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb de MDF planken vervangen voor betonplex planken. Gewoon op maat laten zagen door de gamma. Werkt prima en buigt tenminste niet door.
18mm underlayment OSB zou ook prima moeten voldoen en is wat goedkoper :).
Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.