[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:
  • 1.027.860 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:52
Boudewijn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:04:
[...]

Ja hier ga ik wel een stuk centraaldoos naast het armatuur overhouden. Vriendin schiet het af. Uiteraard komt ze niet met een beter plan zelf.

[...]

Hmm dat is het proberen waard. Straks eens doen.

Hmm nee toch niet handig: het schroefje is hartstikke dol. Als ik er een boormachine opzet zal het schroefje gewoon lekker meedraaien :/
Dan kun je nog voor een optie gaan dieeen tijd geleden hier gepost had, ik wou namelijk geen gootjes over het plafond:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59654660

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
Eens met @milo-vs, uitboren en rampamoertje erin. Tijd terug nog op Klusidee gelezen dat iemand het met succes had uitgevoerd. Maar heb zelf ook wel eens een nieuw gat in het armatuur geboord en een plug in het plafond (wel opletten dat je niet in de leidingen van de centraaldoos boort ;) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat net naast de centraaldoos boren had ik ook ooit eens geprobeerd. Kwam een groot brok beton los toen, was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
Hebben een Douglas prieel/pergola/overkapping in de achtertuin staan. Die willen we deels wit, deels antraciet zijdeglans verven.

Als ik er nu 1x met mijn blote hand over wrijf heb ik wel wat splinters te pakken: grof dus.

Wat is de beste go-to-afwerking?
Schuren, gronden, lakken? Of andere tips om tot een goed resultaat te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Skidmarks schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Nu zijn er verschillende centraaldozen maar als je er zo eentje heb kan de plug ook in een van de andere gaten waar geen moer in zit:

[Afbeelding]
Helaas, het is een centraaldoos met maar 2 schroeven.
milo-vs schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:25:
Je kunt het draadbusje voorzichtig uitboren en dan een M4 rampamoer er indraaien.
Ik neem ook aan dat je gewoon M4 boutjes gebruikt en geen schroeven?
Ja gewoon M4tjes van mijn kant. Schroeven erin lijkt me nogal slecht voor je centraaldoos (dat kan 1x vast en daarna denk ik niet meer fatsoenlijk). Wat de vernaggelde schroef/bout is weet ik niet, ik zie alleen een kopje.
ThinkPadd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:48:
Eens met @milo-vs, uitboren en rampamoertje erin. Tijd terug nog op Klusidee gelezen dat iemand het met succes had uitgevoerd. Maar heb zelf ook wel eens een nieuw gat in het armatuur geboord en een plug in het plafond (wel opletten dat je niet in de leidingen van de centraaldoos boort ;) ).
Goed uitboren it is. Gaat dat ook lekker als het schroefje/boutje doldraait?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ons terras word zomers enorm warm ik zit te denken om de tegels af te voeren en bv beton neer te mikken ..op EPS een cm of 3/4 gelijk "vloerverwarming" leiding werk erin te verwerken .. omdat we toch een zwembad hebben kan ik de warmte gelijk gebruiken voor verwarming .. ik heb toch een compressor daarmee kan ik de leiding voor de winter leegblazen ..

Zou dit praktisch zijn ? ik leg het niet tegen het huis aan, omdat ik wat afwatering/grind wil hebben .. bij de ramen/muur ..

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Vorige week uitgegraven, nu alles vlak gemaakt en de kisten er in met de wapeningskorven :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mc3rf0C/F2-B3-E193-B5-CA-49-CF-999-A-2-FB80-E525680.jpg
Dinsdag storten, en dan weer verder met de (broodjes) vloer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50
dnhelle schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:33:
Hebben een Douglas prieel/pergola/overkapping in de achtertuin staan. Die willen we deels wit, deels antraciet zijdeglans verven.

Als ik er nu 1x met mijn blote hand over wrijf heb ik wel wat splinters te pakken: grof dus.

Moeilijk te beoordelen vanaf afstand en weet niet wat je verwachting is van het eindresultaat. Als je straks een keurig strak oppervlak wil hebben dan ontkom je waarschijnlijk niet aan om eerst de schaafmachine erover te halen. Anders schuur je je zelf ongans. Als het resultaat 'wel wat grof' mag zijn en de voorbehandeling enkel is om de verf goed te laten plakken dan is schuren uiteraard voldoende. Al zal ik in zo'n geval de boel beitsen zodat je meer van het hout blijft zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Cavalera125 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:22:
[Afbeelding]

Vraagje over deze verbinding tussen ringbalken van een overkapping en de liggers die er dwars opkomen. Wat is wijsheid, vastzetten met een ijzeren hoekprofiel, of met 2 lange tellerkopschroeven? Liggers zijn 20x7 en worden ter plekke van de oplegging 5 cm ingekeept, ze liggen dus iets verdiept. Voor de duidelijkheid een zijaanzicht van de ligger nog.

[Afbeelding]
Ik heb het qua constructie precies zo. De balken zijn van Douglas en heb ik vastgezet met twee lange schroeven vanuit de bovenzijde. Natuurlijk niet te dicht op de randen schroeven :)

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vso schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:34:
Ons terras word zomers enorm warm ik zit te denken om de tegels af te voeren en bv beton neer te mikken

Zou dit praktisch zijn ?
Is het niet praktischer / duurzamer om er gewoon voor te zorgen dat de zon niet de hele dag de tegels staat warm te stoken? Zeker met het klimaat dat verandert. Denk aan zonwering in zowel kunstmatige als natuurlijke vorm.

Ik heb zelf een tuin op het zuiden. Een mooie Japanse kersenboom en een esdoorn zorgen in de zomer voor lekker veel schaduw (niet geheel, er zijn altijd een paar plekjes met zon over). En die units hebben een handige feature: in het najaar laten ze hun blaadjes vallen, waardoor er nauwelijks meer schaduw is in de tuin en de zon vol mijn huis in kan schijnen (scheelt weer stoken). Daarnaast verbeteren ze de luchtkwaliteit en biodiversititeit. Echt een ideale uitvinding, planten :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
colvano schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Weer een aantal stappen verder! Nu alleen nog de stofafzuiging maken en gasdrukveren kopen en monteren :)

De lades bieden zoveel opbergruimte, ideaal! Tot nu toe erg blij met het resultaat. (Pas op veel foto’s...)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Voor diegene die meer foto’s willen zien heb ik een album gemaakt op IMGUR (Of via REDDIT)

Als iemand vragen heeft over de bouw kan je altijd een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Vliegvlug

Flight Simple

Boudewijn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:54:
[...]

Goed uitboren it is. Gaat dat ook lekker als het schroefje/boutje doldraait?
Wat ik zelf eerder in een dergelijke situatie gedaan heb is niet uitboren maar met een tang het dolgedraaide boutje gepakt en heen en weer gewrikt totdat het schroefdraad uit het plastic van de centraaldoos los kwam.
Zit namelijk meestal niet heel vast maar met wat kleine groeven of ribbels in het plastic geklemd.

Wel voorzichtig wrikken zodat het plastic niet uitscheurd, maar uitboren lijkt me risicovoller voor het plastic als het boutje er nog in zit.

En dan zoals eerder gezegd vervangen door een rampamoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46
Eind van deze week wil ik de ombouw voor mijn nieuwe half hoge kasten alvast gaan maken. Keuken wordt dan een week later geplaatst.

Idee is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsyAACmGpgQyinObZzuL0Lc8xhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twrZsxuHLliko68phrvFbr92.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn idee was een skelet van vuren balkjes (45x45) en dan bekleden met MDF (welke dikte is verstandig?) of bijv. Multiplex, in verstek gezaagd, zodat het goed nauw aansluit. Maar hoe belangrijk is het om bijv geen MDF te gebruiken omdat dit minder goed tegen water kan? De vaatwasser en de kraan komen hier niet in, die staan aan de andere kant van de keuken (L-vorm).
MDF is wat goedkoper, maar ook kwetsbaar, moet wel nauw aansluiten om het één geheel te laten lijken.

Nog tips? Zit ik op de goede weg, of beter anders aan te pakken/op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

ST10©DE schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Ik wil bij het bouwen van een speeltuin op pootjes en een overkapping de schroef- /halfhout verbindingen de bevestigingen ondersteunen met lijm ( bruislijm?)
Houtlijm in de klasse D3 zou voldoende moeten zijn, gezien je ook schroeven gebruikt.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

PaT schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:42:
De pest van 2-componentenvuller, naast de prijs, is dat je het redelijk snel moet verwerken. Dat wordt denk ik wel een dingetje.
Ik ben het wel eens met @Exigence . Gewoon per trede dan merk je het snel genoeg. En alles goed voorbereiden. Ik gebruik veel Repair care dry fix 4. Ik denk dat je aan 1 bus genoeg hebt. Ben je voor 35 piek klaar. Als je een verkeerd middel erin zet sla je je zelf ook voor je kop, want dan heb je de grondverf , aflak etc er al op.

Overigens ben je denk ik wel een van de weinigen die een ingefreesde anti slip eruit haalt :P . Vind je het zo lelijk? Ik ga dat hier er nog eens op maken want onze houten trap is soms echt te glad. Maar is toch een best klusje om dit erin te freesen dus ik ga het maar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-04 00:14

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
@PaT, wellicht al opgelost? Maar latjes van 6mm erin slaan?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
PaT schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Ik zou daar niet zo stellig over zijn. Er zijn inmiddels zat gevallen bekend waarbij parels inzakken en je dus bovenin niets meer hebt zitten en onderin een klont die continu nat is. De enige echt goede manier om na te isoleren is ook de duurste. Buitenbad eraf, isolatie erin en weer opnieuw opmetselen.
Hmm Supafil is geen korrel maar vlokken. Afgelopen najaar hebben wij het huis laten isoleren. Gisteren heb ik de 3 ramen voor vervangen op de boven etage en hierbij konden we mooi even spieken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFTrQ9K5-rmFFjeFbCQroxdmwyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19MjycQDUe5CasXdJmet9e47.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeIpJu_xJTta6dpmk2w7cII5SfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iM4z5TZrCcVDJJ85Ig1tWZhb.jpg?f=fotoalbum_large

Zit er weer strak in en kan er een hoop jaar tegenaan.
De voegen staan ook een keer op de kalender. Alleen zijn we er nog niet uit of we het zelf gaan doen of laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
@Goofyduck384 kan geen antwoord geven op hoe MDF zich houdt in zo'n situatie. Maar een optie, als je graag MDF wilt, is MDF V313 halen. Dat is watervast :) Prijs is gemiddeld volgens mij zo'n 20% duurder dan normaal MDF dus prima te overzien ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:19
No offence maar uit nieuwsgierigheid omdat ik deze werkzaamheden ook nog uit wil voeren: had je dit niet beter in de andere volgorde kunnen doen of waarom heb je voor deze volgorde gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
Goofyduck384 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:42:
Eind van deze week wil ik de ombouw voor mijn nieuwe half hoge kasten alvast gaan maken. Keuken wordt dan een week later geplaatst.

Idee is dit:
[Afbeelding]

Mijn idee was een skelet van vuren balkjes (45x45) en dan bekleden met MDF (welke dikte is verstandig?) of bijv. Multiplex, in verstek gezaagd, zodat het goed nauw aansluit. Maar hoe belangrijk is het om bijv geen MDF te gebruiken omdat dit minder goed tegen water kan? De vaatwasser en de kraan komen hier niet in, die staan aan de andere kant van de keuken (L-vorm).
MDF is wat goedkoper, maar ook kwetsbaar, moet wel nauw aansluiten om het één geheel te laten lijken.

Ik heb ook ooit zoiets gedaan, maar dan met metalstuds en gipsplaten, aangezien er hier verder niks aan kwam te hangen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
Iemand ervaring met het leggen van rubber tegels?

Is dat puur een kwestie van een strakke en rechte ondergrond. Of ook nog iets verlijmen.

Heb ze wel eens zaker gezien bij anderen, maar die liggen dan enorm scheef en zijn meer gevaarlijk dan wat ze horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Miyamoto schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:14:
[...]

No offence maar uit nieuwsgierigheid omdat ik deze werkzaamheden ook nog uit wil voeren: had je dit niet beter in de andere volgorde kunnen doen of waarom heb je voor deze volgorde gekozen?
Welke volgorde? Muur isoleren-->kozijnen vervangen-->voegen vernieuwen?
Voegen is een klusje welk ook bij de buren op het programma staan. Oorspronkelijk stonden de kozijnen al eerder op het programma maar door omstandigheden zijn die opgeschoven. De voegen wilde we na het isoleren laten doen en dat isoleren was natuurlijk voor de winter gebeurd. (Welke winter :X .) Maar hier kwam voor een buurman wat tussen dus hebben we de voegen vernieuwen even laten rusten. Misschien is de volgorde niet ideaal maar om de kozijnen nog langer in de schuur te laten vonden we ook zonde. ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45

Aapje

Opel-beun
Knutselaap was even creatief vandaag... oude motorbok omgetoverd tot aanhanger karretje, 't begon met een prototype:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/rTcS038qUAUOkC4EQpLTgTwm.jpg

Resulteerde in dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RWaCBhtzGbFsILsokv5rIp9B.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lGaJ2NPS6qOYoXGZ0A5wn5Iq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c5cegmzzhVkFtiXQRzc0Nqyv.jpg

En dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cNz72102cZa2fJmlwKJPuWrT.jpg

Kan ie door de man-deur naar de achtertuin waar die mooi straks onder een afdakje kan gestald worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jelte,89 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:52:
@PaT, wellicht al opgelost? Maar latjes van 6mm erin slaan?
Nee nog niet. Latjes van 6 a 8 mm is inderdaad een optie en dan het laatste stukje afmeren met een redelijk flexibel blijvend spulletje.
Waypoint schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Ik ben het wel eens met @Exigence . Gewoon per trede dan merk je het snel genoeg. En alles goed voorbereiden. Ik gebruik veel Repair care dry fix 4. Ik denk dat je aan 1 bus genoeg hebt. Ben je voor 35 piek klaar. Als je een verkeerd middel erin zet sla je je zelf ook voor je kop, want dan heb je de grondverf , aflak etc er al op.

Overigens ben je denk ik wel een van de weinigen die een ingefreesde anti slip eruit haalt :P . Vind je het zo lelijk? Ik ga dat hier er nog eens op maken want onze houten trap is soms echt te glad. Maar is toch een best klusje om dit erin te freesen dus ik ga het maar plakken.
Ik weet dat ik iets vreemds wil, maar dat geeft niet ;)
Als klein kind vaak genoeg van de trap van mijn ouders gevallen en dat was een volledig gladde mahonie trap die mijn moeder ook heel goed in de was oid zette. Het was een trap met onderkwart en dat onderkwart was altijd mijn rem.

Ik vind die strips echt veel te hard om comfortabel te zijn als je er met sokken of blote voeten op loopt. Eerst dachten we nog dat dat kwam omdat de strips na 23 jaar wel eens een keer uitgedroogd zouden kunnen zijn, maar de bestelde nieuwe proefstrips zijn net zo hard en oncomfortabel.
We gaan de trap lakken en gaan dan van die traplak met een klein korreltje gebruiken. Dat zou denk ik voldoende moeten zijn.

Nu dus op zoek naar latjes van 8mm

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 03-05-2020 21:16 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Twijfels schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:07:
@Goofyduck384 kan geen antwoord geven op hoe MDF zich houdt in zo'n situatie. Maar een optie, als je graag MDF wilt, is MDF V313 halen. Dat is watervast :) Prijs is gemiddeld volgens mij zo'n 20% duurder dan normaal MDF dus prima te overzien ook.
Nee ik hoef niet perse MDF. Denk dat ik toch voor een gegronde multiplex ga. Just to be safe..
En dan 18 mm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
vso schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:34:
Ons terras word zomers enorm warm ik zit te denken om de tegels af te voeren en bv beton neer te mikken ..op EPS een cm of 3/4 gelijk "vloerverwarming" leiding werk erin te verwerken .. omdat we toch een zwembad hebben kan ik de warmte gelijk gebruiken voor verwarming .. ik heb toch een compressor daarmee kan ik de leiding voor de winter leegblazen ..

Zou dit praktisch zijn ? ik leg het niet tegen het huis aan, omdat ik wat afwatering/grind wil hebben .. bij de ramen/muur ..
Heb hier geen ervaring mee maar lijkt mij niet zo'n gek idee.

Je zult het verwarmen wel gestuurd moeten doen: je wilt niet dat 's nachts de koude tegels het zwembadwater afkoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nokiaan958GB schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:30:
[...]

Heb hier geen ervaring mee maar lijkt mij niet zo'n gek idee.

Je zult het verwarmen wel gestuurd moeten doen: je wilt niet dat 's nachts de koude tegels het zwembadwater afkoelen.
Daar hebben we een bypass voor, en met heet weer staat de pomp alleen aan om het water rond te pompen (lees verwarmen) ..

Overgens het doel is om het terras koel te houden, je verbrand je poten met hete dagen .. dat je het zwembad verwarmt is een + punt .. ik heb ook een mat op de (houten)schuur liggen naast dat het zwembad verwarmt word is het eronder ook zeer behagelijk ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
PaT schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:42:
De pest van 2-componentenvuller, naast de prijs, is dat je het redelijk snel moet verwerken. Dat wordt denk ik wel een dingetje.
Die zwaluw 2 componenten is toch wel te doen? Ik vermoed dat je 4 units nodig hebt? Dan ben je voor max 50 euro klaar. Is nog knap te schuren ook.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 11:36
colvano schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Weer een aantal stappen verder! Nu alleen nog de stofafzuiging maken en gasdrukveren kopen en monteren :)

De lades bieden zoveel opbergruimte, ideaal! Tot nu toe erg blij met het resultaat. (Pas op veel foto’s...)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Dat ziet er top uit hoor!, welk systeem heb je voor de lades gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

@colvano hoe werkt de kolomboor?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dnhelle schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:33:

Ik heb vrij grove planken gewoon in de Remmers induline gezet, zonder voor te bewerken.

Wil je het echter iets fraaier hebben qua zichtwerk, haal dan de bandschuurmachine er eerst overheen.

Grove band erop met K60 of K80, dan vliegt het eraf.

Mooiste is ook de hoeken even breken met een bovenfrees indien je daar toegang toe hebt. Even een 45 graden kantje erop.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 23:38
Fraggert schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:23:
[...]

Ik heb vrij grove planken gewoon in de Remmers induline gezet, zonder voor te bewerken.

Wil je het echter iets fraaier hebben qua zichtwerk, haal dan de bandschuurmachine er eerst overheen.

Grove band erop met K60 of K80, dan vliegt het eraf.

Mooiste is ook de hoeken even breken met een bovenfrees indien je daar toegang toe hebt. Even een 45 graden kantje erop.
Thanks! Goede tip. Gaan we dat doen. Bedoeling is antraciet (7016) palen en witte planken dus een beetje strak mag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

KillaZ schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Die zwaluw 2 componenten is toch wel te doen? Ik vermoed dat je 4 units nodig hebt? Dan ben je voor max 50 euro klaar. Is nog knap te schuren ook.
Bedoel je dit spul?
https://www.denbravenshop...treparatiemassa-2k-500gr/

Hoe zit dat met de flexibiliteit? Daar zegt Den Braven niets over. Als ik dan bij Alabastine lees, dan wordt er wel aangegeven dat het een beetje flexibel blijft en dat lijkt mij bij een trap wel handig.
https://www.alabastine.nl/product/houtreparatie/

En nu we het toch over die leuke trap van mij hebben. De bovenste trede loopt bol en veert als je er op staat, terwijl hij aan de zijkanten toch redelijk wat ruimte lijkt te hebben. Je kan hem ook een klein beetje kantelen.Waarschijnlijk staat die trede zo al 23 jaar, dus even terugslaan zal hem niet worden. Ik zat al te denken om deze trede (het is eigenlijk de afwerking van de aansluiting op de vloer) in het midden (deels?) in te zagen en kijken of hij daarmee naar beneden komt. Vervolgens weer aanhelen en afwerken. Maar wellicht zijn hier betere oplossingen voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNrFYqn7fzSYI9K6B6IvIYgtJM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4h50YY82sPwOB7m7TIDcrs2B.jpg?f=fotoalbum_large

(die kromming is dus niet het fisheye effect van mijn camera ;) )

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 04-05-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:21
PaT schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Nee nog niet. Latjes van 6 a 8 mm is inderdaad een optie en dan het laatste stukje afmeren met een redelijk flexibel blijvend spulletje.
......
Nu dus op zoek naar latjes van 8mm
Toen ik de post zag over dat je iets vreemsds wil met je trap ben ik even terug gaan lezen en dacht meteen aan latjes intikken. Maar dat was dus al gezegd.

Ik zou (neem aan dat de sleuven rond zijn aan de uiteinden) of de latjes afronden zodat ze echt de hele sleuf vullen. Of de sleuf einden met een beitel vierkant uitsteken.
Zo kun je de latjes qua lengte strak op maat maken en ze er met witte houtlijm in tikken.
Alles wat nog boven de trede uit komt met een beitel afsteken en dan gewoon je trap schuren.
Eventuele gleufjes en gaatjes volstoppen met een papje van schuurstof en witte houtlijm.
[...]

Ik weet dat ik iets vreemds wil, maar dat geeft niet ;)
Als klein kind vaak genoeg van de trap van mijn ouders gevallen en dat was een volledig gladde mahonie trap die mijn moeder ook heel goed in de was oid zette. Het was een trap met onderkwart en dat onderkwart was altijd mijn rem.

Ik vind die strips echt veel te hard om comfortabel te zijn als je er met sokken of blote voeten op loopt. Eerst dachten we nog dat dat kwam omdat de strips na 23 jaar wel eens een keer uitgedroogd zouden kunnen zijn, maar de bestelde nieuwe proefstrips zijn net zo hard en oncomfortabel.
We gaan de trap lakken en gaan dan van die traplak met een klein korreltje gebruiken. Dat zou denk ik voldoende moeten zijn.
Ben het met je eens hoor, zou die strips ook nooit willen.

Mijn ouders vonden het op een gegeven moment (toen ik 16 was en al 10 jaar op zolder sliep) verstandig om in de zoldertrap van die strips te frezen, en dat doet gewoon pijn aan je voeten. Dus dan maar lekker met schoenen naar boven wat nooit mocht. Lekker de pubertijd de schuld geven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
BP14 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:45:
[...]

Dat ziet er top uit hoor!, welk systeem heb je voor de lades gebruikt?
Bedankt! De lades zijn een combinatie van hergebruikte en aangepaste IKEA lades en twee nieuw gemaakte lades.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GrNNkZw.jpg

Het is allemaal een beetje uit de hand gelopen met de Reddit en Imgur post :D Kennelijk veel interesse en meer dan 120k views. Leuk om zoveel positieve reacties te krijgen!

Meer detailfoto's hier: https://imgur.com/gallery/BUCYi6l
Prima! Een op marktplaats gescoorde Parkside van 2002 maar doet het voor nu prima. Deze was nagenoeg nieuw en volledig van metaal dus dat sprak mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
PaT schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Bedoel je dit spul?
https://www.denbravenshop...treparatiemassa-2k-500gr/

Hoe zit dat met de flexibiliteit? Daar zegt Den Braven niets over. Als ik dan bij Alabastine lees, dan wordt er wel aangegeven dat het een beetje flexibel blijft en dat lijkt mij bij een trap wel handig.
https://www.alabastine.nl/product/houtreparatie/

En nu we het toch over die leuke trap van mij hebben. De bovenste trede loopt bol en veert als je er op staat, terwijl hij aan de zijkanten toch redelijk wat ruimte lijkt te hebben. Je kan hem ook een klein beetje kantelen.Waarschijnlijk staat die trede zo al 23 jaar, dus even terugslaan zal hem niet worden. Ik zat al te denken om deze trede (het is eigenlijk de afwerking van de aansluiting op de vloer) in het midden (deels?) in te zagen en kijken of hij daarmee naar beneden komt. Vervolgens weer aanhelen en afwerken. Maar wellicht zijn hier betere oplossingen voor?

[Afbeelding]

(die kromming is dus niet het fisheye effect van mijn camera ;) )
toon volledige bericht
Yes, flexibel is het absoluut niet in mijn ogen. Dat spul wordt kneiterhard. Het heeft 2 jaar bij mij op een poort gezeten zonder behandeling. Resultaat: Alles om het behandelde stuk was weggerot, de massa zag eruit alsof het net geplaatst was :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 17:30
Ik heb op zoek naar een spuwer voor een luifel. Ik zoek eigenlijk iets zoals in dit voorbeeld is gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/64672290_487469965389521_8179944470738812815_n.jpg?_nc_ht=scontent-yyz1-1.cdninstagram.com&_nc_cat=105&_nc_ohc=qfQgdZwR6fwAX8KVGE_&oh=945b803a0c05d29daa95671215fbb3d2&oe=5ED9F545

Maar kan nergens vinden waar ik die kan kopen. Ik vindt alleen versies van koper zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.royalroofingmaterials.com/media/catalog/product/cache/f9bf6c43408e770df9bdb8c9cdcc60af/l/o/lood-koper-spuwer_77.jpg

Maar ik wil geen koper maar gewoon metaal / grijs kleur. Enig idee waar ik die kan krijgen, met plakplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Skidmarks schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:01:
Ik heb op zoek naar een spuwer voor een luifel. Ik zoek eigenlijk iets zoals in dit voorbeeld is gebruikt:

[Afbeelding]

Maar kan nergens vinden waar ik die kan kopen. Ik vindt alleen versies van koper zoals deze:

[Afbeelding]

Maar ik wil geen koper maar gewoon metaal / grijs kleur. Enig idee waar ik die kan krijgen, met plakplaat?
spuitbusje eroverheen?

en anders kom je al snel op de EPDM inlijm variantjes zoals hier:

https://www.epdmxl.nl/epd...x-100mm-90-graden-uitloop

Maar ook daar kan een spuitbus overheen :P

Die dingen heten stadsuitloop maar ik kan ze niet vinden met een lijmflens/plakplaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 04-05-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Fraggert schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:13:
[...]

spuitbusje eroverheen?

en anders kom je al snel op de EPDM inlijm variantjes zoals hier:

https://www.epdmxl.nl/epd...x-100mm-90-graden-uitloop

Maar ook daar kan een spuitbus overheen :P

Die dingen heten stadsuitloop maar ik kan ze niet vinden met een lijmflens/plakplaat.
Je hebt inderdaad wel uitvoeren die vierkant of rechthoekige zijn vaak in de maat 60 x 80 mm. Als ik het goed heb heet dat een kiezelbak afvoer. Maar dat vind ik te groot voor m'n luifel en ik zoek een ronde buis. Tevens wordt de bedekking bitumen dus het moet met een loodplak plaat zijn of iets dergelijks, geen EPDM.

Op die rechthoekige buis van de kiezelbak afvoer kan je weer een verloopstuk zetten wat een stadsuitloop heet waar je weer een ronde afvoer buis op kan zetten.

Dus wat ik zoek is een spuwer als ik de termen goed hebt. Alhoewel spuwers ook de naam is voor noodoverloop/storten voor als de gewone afvoer verstopt is die dan hoger gemonteerd zijn. Blijft verwarrend al die termen.

Spuitbusje kan inderdaad ook, als ik niks anders vind is dat inderdaad nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
colvano schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Prima! Een op marktplaats gescoorde Parkside van 2002 maar doet het voor nu prima. Deze was nagenoeg nieuw en volledig van metaal dus dat sprak mij wel aan.
Ik heb ook een parkside kolomboor, en ik vind het de grootste miskoop ooit.
Het platform is van plaat en de klem rondom de buis is ruim waardoor het geheel flexibel is en ik hem altijd moet ondersteunen met een houten paaltje.
Of de buis ook flexibel is weet ik niet zeker, maar ik vind hem weinig solide overkomen.

De motor en riemoverbrenging is prima.
De hendel (die driepoot waarmee hij omlaag gaat) is voor het budget ook prima.

Vind dat er veel speling zit op de schacht waar de boorkop op zit.
De boorkop is dan weer prima.

mogelijk heb ik een ander model dan jij (hoop ik voor je)
Zit er zelf aan te denken om een gebruikte industriële te kopen, die zijn nog enigszins betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb er wel een gevonden zonder plaat dan wel.
Maar mogelijk is dit wat je zoekt.
https://www.zinkunie.nl/webshop/article/zspuv2540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Skidmarks schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:41:

Dus wat ik zoek is een spuwer als ik de termen goed hebt. Alhoewel spuwers ook de naam is voor noodoverloop/storten voor als de gewone afvoer verstopt is die dan hoger gemonteerd zijn. Blijft verwarrend al die termen.
Wat ik meestal doe als ik tegen zoiets aan loop dan zoek ik een installateur op industrieterrein of een lokale zinkwerker ofzo en dan ga ik gewoon langs met een plaatje en een praatje.

Of je kunt eens zo'n grote webshop bellen voor advies, allicht weten ze precies te vertellen wat je nodig hebt zodat je verder kunt zoeken.

Edit:

koperen spuwer op plakplaat; weliswaar geen zilverkleur maar wel een andere plakplaat zonder die knik aan de bovensijde, deze is misschien wel makkelijker monteren.

https://www.dakenmarkt.nl...voeren/spuwers-koper-lood

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 04-05-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
FRANQ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Heb er wel een gevonden zonder plaat dan wel.
Maar mogelijk is dit wat je zoekt.
https://www.zinkunie.nl/webshop/article/zspuv2540
Ja die had ik ook gevonden, maar zoek hem met plakplaat om makkelijk in te bouwen op het platte dak vooral tegen de 45 graden hoek van de mastiekklos bij de dakrand.
Fraggert schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Wat ik meestal doe als ik tegen zoiets aan loop dan zoek ik een installateur op industrieterrein of een lokale zinkwerker ofzo en dan ga ik gewoon langs met een plaatje en een praatje.

Of je kunt eens zo'n grote webshop bellen voor advies, allicht weten ze precies te vertellen wat je nodig hebt zodat je verder kunt zoeken.
Er zal toch een dakdekker langskomen om het dak te branden. Het is inderdaad wel een idee om deze vraag eens aan hem te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FRANQ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Toen ik de post zag over dat je iets vreemsds wil met je trap ben ik even terug gaan lezen en dacht meteen aan latjes intikken. Maar dat was dus al gezegd.

Ik zou (neem aan dat de sleuven rond zijn aan de uiteinden) of de latjes afronden zodat ze echt de hele sleuf vullen. Of de sleuf einden met een beitel vierkant uitsteken.
Zo kun je de latjes qua lengte strak op maat maken en ze er met witte houtlijm in tikken.
Alles wat nog boven de trede uit komt met een beitel afsteken en dan gewoon je trap schuren.
Eventuele gleufjes en gaatjes volstoppen met een papje van schuurstof en witte houtlijm.

[...]

Ben het met je eens hoor, zou die strips ook nooit willen.

Mijn ouders vonden het op een gegeven moment (toen ik 16 was en al 10 jaar op zolder sliep) verstandig om in de zoldertrap van die strips te frezen, en dat doet gewoon pijn aan je voeten. Dus dan maar lekker met schoenen naar boven wat nooit mocht. Lekker de pubertijd de schuld geven :+
toon volledige bericht
De sleuven eindigen recht tegen de trapboom aan, dat is in de trappenfabriek al gedaan destijds.
Ik kan wel vuren (modelbouw)latjes vinden die gaan passen. Aangezien het een hardhouten trap is ben ik wel benieuwd of ik nog problemen kan verwachten qua verschil van werken van hardhout en vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 13:13
Aapje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:31:
Knutselaap was even creatief vandaag... oude motorbok omgetoverd tot aanhanger karretje, 't begon met een prototype:
[Afbeelding]

Resulteerde in dit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan krijg je dit:
[Afbeelding]

Kan ie door de man-deur naar de achtertuin waar die mooi straks onder een afdakje kan gestald worden :-)
toon volledige bericht
Vraagje, hoe kantel je het geheel nu?
En hoe zwaar is het nu als geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45

Aapje

Opel-beun
Rob-T6 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Vraagje, hoe kantel je het geheel nu?
En hoe zwaar is het nu als geheel?
Spierballen jonguh, aanhanger weegt 150kg ofzo. Met die beugeltjes niet veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:46

Bedenk wel dat koper na verloop van tijd een stuk donkerder wordt (kijk maar eens welke kleur oude buizen hebben) en een erg lange levensduur heeft. Maar anders zou je er een ander buisje overheen kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-03 04:33
klein vraagje over het bevestigen van een kapstok.
In de hal hebben we een muurtje waar eerst de doorgang was naar de keuken.
Deze is nu dichtgemaakt met een gipsplaat muurtje. Omdat vanaf het begin al de bedoeling was om daar de kapstok op te hangen. Heb ik het muurtje gemaakt met een houtenframe, 18mm achterhout en daar tegen zijn de gipsplaten bevestigd en afgestuct. In mijn beleving kan ik nu de kapstok met houtschroeven bevestigen en deze "doorschroeven" tot in het achterhout.

Hoe denken de ervaren klussers op dit forum er over?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:50
Goofyduck384 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:42:

Idee is dit:
[Afbeelding]

Frame maken van Berken Multiplex, beplating maken van 18mm MDF Lakdraagfolie
Mocht je kopse kanten hebben die in het zicht komen en geen verstek hebben, afbanden met 2mm ABS Grundierband

Als je het goed schildert heb je geen problemen met vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:59

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb een.ombouw voor mijn kliko's gemaakt waarvan deuren ietwat krom zijn. Ik wil ze graag zo onzichtbaar mogelijk vergrendelen dus lijkt me een snapslot wel een mooie oplossing. Het moet dus wel een redelijk sterke zijn die het buiten ook uithoudt. Iemand een idee welke daarvoor geschikt is? Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/494/817/71/DV_8_8673981_01_4c_DE_20190211144652.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@MartijnV03 geen enkel probleem, alleen als je kapstok puntlasten veroorzaakt (vanwege vormgeving) zouden deze in een extreem geval het gipsplaatje kunnen indrukken/beschadigen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

synx6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:18:
[...]

Mooi! Ga ik die proberen voor de rest. Dit is ook een fractie van de prijs.
Heb jij uitgevogeld hoe je stabilisee kunt maken of gevonden bij welke bouwmarkt dat tekoop is In NL? Ik heb maar een klein beetje nodig maar geen enkele bekende bouwmarkt in Utrecht verkoopt het kant en klaar.

Zelf maken kan ook las ik , maar welk zand gebruik je dan ? bij hornbach heb je bijv Ophoogzand maar ook brekerzand? Rijnzand is weet niet eenvoudig verkrijgbaar in kleine hoeveelheden. Ik heb alle grote bouwmarkten wel in de buurt☺️

En is het mogelijk om dit te mengen met het voegzand ? Wij hebben namelijk een antraciete voeg ...

[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 04-05-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:59
Je gebruikt voor metseldoeleinden scherp zand.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waypoint schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Heb jij uitgevogeld hoe je stabilisee kunt maken of gevonden bij welke bouwmarkt dat tekoop is In NL? Ik heb maar een klein beetje nodig maar geen enkele bekende bouwmarkt in Utrecht verkoopt het kant en klaar.

Zelf maken kan ook las ik , maar welk zand gebruik je dan ? bij hornbach heb je bijv Ophoogzand maar ook brekerzand? Rijnzand is weet niet eenvoudig verkrijgbaar in kleine hoeveelheden. Ik heb alle grote bouwmarkten wel in de buurt☺️

En is het mogelijk om dit te mengen met het voegzand ? Wij hebben namelijk een antraciete voeg ...
Niet te moeilijk doen allemaal. Ik heb ook antraciete tegels en daar heb ik dit tussen zitten: https://www.fixsproducts....-grow-20-kg-voegzand-dark
Werkt goed, kost ca 12 euro per zak. Voegen losspuiten met de hogedruk. En dan veeg je het gewoon in de voeg, in laten zakken en indien nodig nog eens invegen. Meen dat ik die bij de Praxis gehaald heb, zie het alleen ff niet op de site staan.

Beetje afhankelijk van je tegelgrootte gebruik je niet heel veel. Ik heb nog ruim een halve zak staan, gebruik het eens per jaar nadat ik de tegels afgespoten heb. Komt vrijwel geen onkruid meer door daarna. Jaar erop: rinse en repeat :P nu twee jaar gebruikt en dus nog ruim een halve zak over.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 04-05-2020 22:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 22:40
maartend schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Ik vermoed dat hij door een pvc leiding is gegaan, mogelijk zijn utp kabel heeft beschadigd, en deze ligt er nu voor de helft uit.

Of zoiets.
Klopt, ben met 2 gaten zelfs 2x door de PVC pijp heen gegaan.
De ene heb ik geraakt en de UTP kabel die erin zit niet beschadigd, de andere faliekant doorheen geboord.
De eerste heb ik provoseries provisorisch maar naar tevredenheid opgelost.
De tweede ben ik nog druk mee bezig, de cementvloer heb ik inmiddels weg gebikt en wil proberen de twee pvc pijpen langs elkaar heen te krijgen.
Hierbij een foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvweKHpJ7xg4P1EVJ_TsEYOfXc4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xtpp1ZqcrDTj5mqXQm6N7nHc.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 0% gewijzigd door Goof2000 op 04-05-2020 22:27 . Reden: typo: Provisorisch ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 15:24
Provowat? ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Bedankt voor de links. Hier zitten er wel een paar tussen inderdaad. Alhoewel de meeste niet voor particulieren zijn en de buis diameter wat groot is voor een luifel, vaak 80 mm ik zoek denk ik iets rond de 40 mm.

Maar het bestaat dus wel, ik zal het aan de dakdekker vragen die kan het natuurlijk ook halen in de groothandel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
  • Laatst online: 23:52
Goof2000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Klopt, ben met 2 gaten zelfs 2x door de PVC pijp heen gegaan.
De ene heb ik geraakt en de UTP kabel die erin zit niet beschadigd, de andere faliekant doorheen geboord.
De eerste heb ik provoseries provisorisch maar naar tevredenheid opgelost.
De tweede ben ik nog druk mee bezig, de cementvloer heb ik inmiddels weg gebikt en wil proberen de twee pvc pijpen langs elkaar heen te krijgen.
Hierbij een foto ter verduidelijking:
[Afbeelding]
Twee moffen en een stukje flex _/-\o_
(klinkt als het begin van een flauwe mop.. 8)7 )

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:26
Tijdje geleden een eiken houten tafel gemaakt, maar toch blijkt het hout niet helemaal droog te zijn geweest en is het nu wat krom aan het trekken.

Nu zie je wel dat ze stalen profielen op het hout schroeven om de tafel vlak te trekken.

Wat denken jullie, zal dit sterk genoeg zijn?
https://nl.bauhaus/metaal...flex-u-profiel/p/10527734

Dit is 1.5mm dik staal.

Of zal ik eerder voor dit moeten gaan:
https://nl.bauhaus/metaal...flex-t-profiel/p/10527181

3.5mm staal en dan slobgaten boren?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Het zou kunnen, maar dan moet je het hout ook verdunnen zodat je minder body hebt wat kan gaan werken.
Dus het u profiel infrezen.

Maar eerlijk.. ik had het zo gelaten... op het moment dat het hout niet meer kan werken, kan het wel gaan scheuren.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jelte,89 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:10:
Het zou kunnen, maar dan moet je het hout ook verdunnen zodat je minder body hebt wat kan gaan werken.
Dus het u profiel infrezen.

Maar eerlijk.. ik had het zo gelaten... op het moment dat het hout niet meer kan werken, kan het wel gaan scheuren.
In de lengterichting zitten er al sleuven in het hout om de werking op te vangen en hem wat flexibeler te maken. Misschien is het hierdoor juist wat krom gegaan omdat er geen ondersteuning is. Op zich heb ik geen probleem met scheurtjes, maakt het er wel oud uit zien.

Vraag mij alleen af of ik weg kom met 1.5mm of 3mm moet pakken, de eerste scheelt een hoop gaten boren.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 05-05-2020 12:14 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
LED-Maniak schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:12:
[...]

In de lengterichting zitten er al sleuven in het hout om de werking op te vangen en hem wat flexibeler te maken. Misschien is het hierdoor juist wat krom gegaan omdat er geen ondersteuning is. Op zich heb ik geen probleem met scheurtjes, maakt het er wel oud uit zien.
Hout werkt niet in de lengte (met de nerf mee) alleen in de breedte/dikte. De sleuven zitten inderdaad om de plank bol/hol te kunnen bewegen. (die sleuf is daar inderdaad voor, anders zou het scheuren)

Misschien kun je wat laten zien om e.e.a. te verduidelijken wat je wilt?

Je kunt het u profiel infrezen haaks op de lengte van de plank, dus als hij krom wil trekken de u profiel dit voorkomt.

Zo dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhJnHdQqQECKtEdydsiocGRFvt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koJuBcGkkBcypGAGd5aoFnpr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Jelte,89 op 05-05-2020 12:20 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik wil precies wat je zegt. Alleen de vraag is of ik weg kom met 1.5mm stalen u-profiel of 3mm t-profiel profiel nodig heb. :)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 05-05-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

LED-Maniak schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:22:
Ik wil precies wat je zegt. Alleen de vraag is of ik weg kom met 1.5mm stalen u-profiel of 3mm t-profiel profiel nodig heb. :)
Voor het praktische zou ik gaan voor dat T profiel. Dat is simpel een gleufje frezen en klaar. Paar schroeven erin verzinken en dat gaat nergens meer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

The Eagle schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Niet te moeilijk doen allemaal. Ik heb ook antraciete tegels en daar heb ik dit tussen zitten: https://www.fixsproducts....-grow-20-kg-voegzand-dark
Werkt goed, kost ca 12 euro per zak. Voegen losspuiten met de hogedruk. En dan veeg je het gewoon in de voeg, in laten zakken en indien nodig nog eens invegen. Meen dat ik die bij de Praxis gehaald heb, zie het alleen ff niet op de site staan.

Beetje afhankelijk van je tegelgrootte gebruik je niet heel veel. Ik heb nog ruim een halve zak staan, gebruik het eens per jaar nadat ik de tegels afgespoten heb. Komt vrijwel geen onkruid meer door daarna. Jaar erop: rinse en repeat :P nu twee jaar gebruikt en dus nog ruim een halve zak over.
Bij mij gaat het om twee stroken. Een strook van 3.5 cm en één van 2.5 cm breed (terras VS gevel). Vandaar het idee van stabiliseerzand, want ook dansand haal je hier volgens mij relatief snel uit (lees mijn zoontje) :P. Althans dat kwam uit de andere tips van hier eerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7DYEqAsVIF8wO-zUi3YDXp4Kbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2cm8OVDcg0WawYnH76kcbou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:45
@ChillPascal

Had van de week al de halverwege foto's geplaatst, nu is ie af!

Mijn kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC02DS2O4dvg9kyJheBAUsybWuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1zlscU61bt7w4ECT3zjpk5t.jpg?f=fotoalbum_large

Kant van de buurman:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMZgmWy_20Pw7xvrxKEocf2qyYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKzT6yrmCv1LdTcO3XZTAaPT.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend perfect weer om te beitsen, dus gelijk gebeitst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td3TvIP1LTCo0y_2j1ARKCtXogc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TW87jkBD2ZoqH4jJCX2fTRw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5S4MzfQJzUUiJCA4amNrVMR29E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yF4e6T3jsjbOQaU2AHHcWC4b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door kaboom1555 op 05-05-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Ziet er strak uit

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 17:49
Hi tweakers klussers.

Weet iemand hoe ik op een zinken vergaarbak voor het hemelwater het beste een zijaansluiting kan maken?

het gaat om zo'n soort vergaarbak:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSo1MhHNKyd0gLdyOSDhdem8zGlDFtDVMx4kTznKBC1Tb1boFPHhZkMHbheFoJztgFebXZcELQ&usqp=CAc

Ik wil graag vlak onder de vergaarbak een zonnescherm ophangen dus de HWA moet een stukje naar rechts. Waarschijnlijk kan ik aan de zijkant met een gatenzaag wel een opening maken van 90 of 80 mm maar hoe ik daarna de bestaande opening goed dicht maak en de zinken regenpijp in de nieuwe opening moet bevestigen weet ik niet precies. :+

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waypoint schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Bij mij gaat het om twee stroken. Een strook van 3.5 cm en één van 2.5 cm breed (terras VS gevel). Vandaar het idee van stabiliseerzand, want ook dansand haal je hier volgens mij relatief snel uit (lees mijn zoontje) :P. Althans dat kwam uit de andere tips van hier eerder.
[Afbeelding]
Heb zoiets bij de voordeur, blijft gewoon liggen. En anders wat antraciete kiezels in mikken, staat ook mooi. Is het breed genoeg voor

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:08
kaboom1555 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:37:
@ChillPascal

Mijn kant:
[Afbeelding]

Kant van de buurman:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:00

ChillPascal

In the end...

kaboom1555 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:37:
@ChillPascal

Mijn kant:
[Afbeelding]

Kant van de buurman:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig, strak werk. Die ene verticale staander gaf veel extra stevigheid aan de potdeksels denk ik, niet waar? Was dit in jou ogen voldoende voor de overspanning van 1,8 m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
ChillPascal schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Prachtig, strak werk. Die ene verticale staander gaf veel extra stevigheid aan de potdeksels denk ik, niet waar? Was dit in jou ogen voldoende voor de overspanning van 1,8 m?
Ja die maakte het geheel een stuk steviger. Zeker voldoende voor 1.80, schutting staat als een huis. Alles blijft netjes op zijn plek, zelfs toen we de regels nog gingen inkorten met de reciprozaag voor de laatste plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
kaboom1555 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:45:
Ja die maakte het geheel een stuk steviger. Zeker voldoende voor 1.80, schutting staat als een huis. Alles blijft netjes op zijn plek, zelfs toen we de regels nog gingen inkorten met de reciprozaag voor de laatste plank.
Is de bovenkant open? Of heb je die dichtgemaakt?
Als deze open is, dan kan er veel bladeren, zand, regen komen. Regen zak neem ik aan wel weg kunnen druppelen naar beneden, maar bladeren en takken blijven zo wel er in liggen.

En welke kleur/type beits heb je gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 05-05-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
silmaril8 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Is de bovenkant open? Of heb je die dichtgemaakt?
Als deze open is, dan kan er veel bladeren, zand, regen komen. Regen zak neem ik aan wel weg kunnen druppelen naar beneden, maar bladeren en takken blijven zo wel er in liggen.

En welke kleur/type beits heb je gebruikt?
Goed gezien :) er komt nog een afdeklat op. De beits is Remmers HK-Lazuur/buitenbeits 2250 Larix

[ Voor 6% gewijzigd door kaboom1555 op 05-05-2020 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 16:39
Van de week een oud papier/tuinstoelen opbergbox in elkaar gezet :)

Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat de grote deksel best wel zwaar is, dus is het lastig om met 1 hand het deksel open te houden en met de andere dingen in- en uit te laden. Ik heb nu een klein haakje aan de wand gezet zodat die open blijft, maar ik ben benieuwd of hier een elegantere oplossing voor is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGX6UrKyPOkZeW5NGUTXAWFLaU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yvHO1TAB7coQXu2bjJwwOmf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:47
Gasveren is hier het toverwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:12
akatar schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:15:
Gasveren is hier het toverwoord.
Je was me net voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
Ik heb mijn momenten, al komen die maar weinig voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Onze badkamer in huis is circa 20 jaar oud. Voor nu nog prima, we missen eigenlijk alleen wat ruimte voor potjes en een paar handdoeken. Om dat op te lossen heb ik een badkamermeubel aangeschaft.

Een kameraad die loodgieter/elektricien is zou mij ermee helpen. Als ik het meubel zou halen, zou hij hem er vandaag aan zetten.

Blijkt echter dat het toch wat meer voet in aarde heeft dan hij deed voorkomen. Nadat hij mij dat ding heeft laten halen, heeft hij even gekeken en denkt hij dat het toch niet kan. Er loopt namelijk een elektra leiding in de buurt.

Zouden jullie het aandurven om de gaten te boren op de blauw gearceerde plekken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZpg9R0tk6fZtLjKNq1XBukXjKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QGFObch3UqIac6VZmHrSqVm.jpg?f=fotoalbum_large

De huidige situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDAqzTuLD_Npwy1n0RGjBDQlNCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07jMB7liBkkLeQqc3VvQgsvY.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij het stopcontact naar onderen lijkt te gaan, toen we het stopcontact open maakte. En de aarde naar boven.

Is het een gok om hier te boren, of valt het te verantwoorden?

De wastafel die er zou moeten komen te hangen betreft deze:
https://www.ikea.com/nl/n...brogrund-kraan-s79292374/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-05 06:27
G33st schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:28:
Onze badkamer in huis is circa 20 jaar oud. Voor nu nog prima, we missen eigenlijk alleen wat ruimte voor potjes en een paar handdoeken. Om dat op te lossen heb ik een badkamermeubel aangeschaft.

Een kameraad die loodgieter/elektricien is zou mij ermee helpen. Als ik het meubel zou halen, zou hij hem er vandaag aan zetten.

Blijkt echter dat het toch wat meer voet in aarde heeft dan hij deed voorkomen. Nadat hij mij dat ding heeft laten halen, heeft hij even gekeken en denkt hij dat het toch niet kan. Er loopt namelijk een elektra leiding in de buurt.

Zouden jullie het aandurven om de gaten te boren op de blauw gearceerde plekken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarbij het stopcontact naar onderen lijkt te gaan, toen we het stopcontact open maakte. En de aarde naar boven.

toon volledige bericht
Ik zou als ik jou was gewoon secuur, langzaam en millimeter bij millimeter boren en dan kijken of je een pvc-leiding tegenkom.
Is die er niet, dan ga je verder. Is er wel een leiding, dan vul je die gat weer terug en zoek je naar een andere plek in die kast om het tegen de muur vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
En hij heeft niet gewoon een zoeker? :?
Lekkere elektricien/loodgieter dan ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Waarom niet gewoon even een leidingzoeker gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:56
De hardhoutentrap (ik denk Mahonie) in ons huis heb ik van z'n koloniale uitstraling geholpen, van poep-bruin naar onderstaand.
Hij is uitgebreid geschuurd en nu wil ik hem graag zo mat mogelijk houden, wanneer het teveel gaat glimmen vind ik het al snel een te klassieke uitstraling krijgen. Eigenlijk qua uitstraling zoveel mogelijk zoals hij nu is.
Ik zit te denken aan een matte hardwax-olie.
Zijn er ervaringen hier met deze houtsoort?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWcoEZIyW_5ySsCdXoVsHeL9-P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi5U4fTNfQ7loEyq42pW3QRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:08
Psst, er lopen ook nog 2 waterleidingen en een afvoer in de buurt. :+

[Afbeelding]
Even een leidingzoeker gebruiken voor de zekerheid en vervolgens gewoon voorzichtig boren.

Begin met de linker gaten. Mocht je toch een leiding tegenkomen dan schuif je het hele meubel een beetje naar links en zitten de verkeerde gaten mooi achter het meubel verstopt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb jullie hulp nodig :P Ik ben bezig met het maken van een buitenkeuken en ik vond een voorbeeld wat me wel beviel. Nu heb ik een klein dispuut met mijn wederhelft. Zij zegt dat de balken op de foto 6cm zijn, ik zeg eerder 8 of 9 cm. Wie heeft gelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSO2o4jDWqBsSf98Cj-9NqlJ9w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSJMOP0RrPD1vxMQBxkUur2T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Wokschotel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:49:
Ik heb jullie hulp nodig :P Ik ben bezig met het maken van een buitenkeuken en ik vond een voorbeeld wat me wel beviel. Nu heb ik een klein dispuut met mijn wederhelft. Zij zegt dat de balken op de foto 6cm zijn, ik zeg eerder 8 of 9 cm. Wie heeft gelijk?

[Afbeelding]
Mijn gevoel zegt 69*69 mm op basis van het hoekijzer en het dunne balkje eronder:
https://www.toolstation.nl/versterkingshoek/p22991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Wokschotel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:49:

[Afbeelding]
Ik gok dat die gevelstenen van de muur links al zeker 5cm hoog zijn en de balken van de buitenkeuken zijn een flink stuk dikker, dus jij zal dichterbij zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
Djeen84 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:21:
De hardhoutentrap (ik denk Mahonie) in ons huis heb ik van z'n koloniale uitstraling geholpen, van poep-bruin naar onderstaand.
Hij is uitgebreid geschuurd en nu wil ik hem graag zo mat mogelijk houden, wanneer het teveel gaat glimmen vind ik het al snel een te klassieke uitstraling krijgen. Eigenlijk qua uitstraling zoveel mogelijk zoals hij nu is.
Ik zit te denken aan een matte hardwax-olie.
Zijn er ervaringen hier met deze houtsoort?

[Afbeelding]
Skylt! Wordt hier vaker geroepen en zit bij mij op de eettafel. Echt mooi spul en ook slijtvast. Kan ook toegepast worden op hardhouten vloeren dus een trap lijkt mij ook prima:
https://www.rigostore.com...at-lak-original-5510.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29
lorum schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:14:
Van de week een oud papier/tuinstoelen opbergbox in elkaar gezet :)

Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat de grote deksel best wel zwaar is, dus is het lastig om met 1 hand het deksel open te houden en met de andere dingen in- en uit te laden. Ik heb nu een klein haakje aan de wand gezet zodat die open blijft, maar ik ben benieuwd of hier een elegantere oplossing voor is.

[Afbeelding]
Even naar de lokale autosloperij en een paar achterklep veren die nog goed zijn oppikken, kost je een tientje ofzo en vrij effectief :-) zo heb ik ooit ook zoiets gebouwd.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 21:29
Wellicht nog niet showcasewaardig maar ik heb sinds kort een garagebox die in nu aan het inrichten ben om aan de auto te kunnen sleutelen.

Grootste werk tot nu toe was vooral om er werkend internet te krijgen voor beveiligingscamera enz. Het is nog een WIP maar gaat al aardig de goede kant op.

De garage ligt om de hoek van ons appartement dus internet was de grootste uitdaging maar dat werkt (door wat mazzel) inmiddels goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5M-dZNCua7WpFevtJp5Haqx2ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IO0BQu5D3Sd9y0eglOKWFBuN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOPH5JB6dwASaPf7aeqlosEJ9RI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cwlptfeEptO1rA9UKSUKOhe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hehzNlcMyyZaCgupA7xWXl0EzR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73D2z0CP1GkCc3lZrzHZt0mx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mepXXh2eGVfl7-lpaNP2yphH418=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0J6LVpVxPy9SPsUpJenynpg7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJJl1vKPZrDGN0Ai_8qXlvFT2pU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGw37vdYg85B0Kw4exOj29Ct.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3CA5sknFUT4iSJ2VyuMTZG6KUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ka77S2zxx03tIGgj9eas3JvC.jpg?f=fotoalbum_tile

Vooral bezig geweest wat extra stopcontacten en verlichting aan te brengen en een oude mobiele werkbank aangeschaft voor weinig die ik op aan het knappen ben. Moeten nog wat vaste planken aan de muur enz. Leuk projectje zo :-)

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 05-05-2020 18:14 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 10:03
Ik wil een nieuwe vensterbank gaan plaatsen en heb de oude nu weggehaald. Ik kom nu het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZLqmucLi_67QuOGB0VFAzhILAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHrsE4wD9P03dsGhua6gZV2n.jpg?f=fotoalbum_large

Onder het kozijn kijk je nog net niet naar buiten, maar wel tegen de buitenvensterbank aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68WdymbjYdFB4JTAmbl5WEtIaz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I34xdGUG1s9RAU8NYFeEXFOy.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de buitenkant is het met een rubber strip afgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rukz7xNLfsD6_6pWgHXDozK_c20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJkpfvgGWol8ifccvGwacqDA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had al eerder gemerkt dat er tocht langs het kozijn / de vensterbank naar binnen kwam, dit wil ik nu meteen aanpakken. Hoe kan ik dat het beste doen?

De steenwol op de foto zit tussen de spouw. die kan ik iets naar beneden duwen om tegen de buitenmuur te kijken. Wat is de beste oplossing hier? Alles vol purren, of is er een betere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat is gangbaar bij een inbouwkast. De vloer er tegenaan leggen, of er onder?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 02-05 11:57
Zo, mijn quarantine projectje is ook weer af! Had al een paar jaar zo' standaard duo-zitje staan die er meer stond voor het zitten dan dat hij mooi was.. Dus maar wat nieuws gemaakt!

Beetje staal en wat composiet (hout/kunststof) en je hebt een bankje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3TauX_5kS-wj6nlcqBGDpA3_G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUxYLXuk7QoMexmNbvnu8d0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66X0VdDqOEU-p9QS42BKYGyxtDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsRfdfmsFxv0bUeWf7Pc80HK.jpg?f=fotoalbum_large

Hij weegt zo'n 80kg, maar toch voor het idee met een staalkabel aan de muur, in ieder geval als eerste obstakel. Ik kan weer zitten!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

IcE_364 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:18:
Ik wil een nieuwe vensterbank gaan plaatsen en heb de oude nu weggehaald. Ik kom nu het volgende tegen:

[Afbeelding]

Onder het kozijn kijk je nog net niet naar buiten, maar wel tegen de buitenvensterbank aan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had al eerder gemerkt dat er tocht langs het kozijn / de vensterbank naar binnen kwam, dit wil ik nu meteen aanpakken. Hoe kan ik dat het beste doen?

De steenwol op de foto zit tussen de spouw. die kan ik iets naar beneden duwen om tegen de buitenmuur te kijken. Wat is de beste oplossing hier? Alles vol purren, of is er een betere manier?
toon volledige bericht
Pur voor ramen idd, isoleert ook, en dan netjes afsnijden, nieuwe vensterbank ertegen en goed afkitten. :)

@zonoskar zo gezegd klinkt eronder netter.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
IcE_364 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Ik zou gewoon er pur in spuiten. Koop dat wel pur speciaal voor rondom ramen en deuren. Dat ze minder uit en isoleert iets beter. Maar vooral het minder uitzetten is belangrijk, want anders kan er teveel druk uitgeoefend worden op je raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:58
EJonk schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:54:
Zo, mijn quarantine projectje is ook weer af! Had al een paar jaar zo' standaard duo-zitje staan die er meer stond voor het zitten dan dat hij mooi was.. Dus maar wat nieuws gemaakt!

Beetje staal en wat composiet (hout/kunststof) en je hebt een bankje!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij weegt zo'n 80kg, maar toch voor het idee met een staalkabel aan de muur, in ieder geval als eerste obstakel. Ik kan weer zitten!
Kan je een lijstje maken van materialen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 02-05 11:57
CurlyMo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:07:
[...]

Kan je een lijstje maken van materialen?
Sure, ik zal morgen even de specifics opzoeken en in een lijstje zetten!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
En toen was ik vergeten een nieuw deel te maken :')

Morgenochtend even doen :Y

Hier verder!

[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Morgen pleeg ik even wat onderhoud aan de nieuwe TS

@McGryphon slotje doen? :Y

[ Voor 57% gewijzigd door Notna op 05-05-2020 19:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8XVkQTK.png

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.