[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.034.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:37
Aha, dat ziet er goed uit. Ik denk dat ik dit op de zelfde manier ga doen. dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Sreini schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:15:
[...]

Ik denk dat ik dat net zo goed dat hele ding eraf kan gooien, waar ik ook mee zit is een vensterbank vinden dat lang genoeg is voor twee van die ramen. Dat probleem wordt niet opgelost door het nieuwe vensterbank erover heen te zetten.
Hoe lang moet die vensterbank dan wel niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sreini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Tranze schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Hoe lang moet die vensterbank dan wel niet zijn?
Ik vermoed tussen 3.5 en 4 meter, ga straks even langs om te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:59
Vinze schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Je kan ook gewoon een stukje hout van dezelfde dikte op maat maken en ertussen lijmen met montagelijm. Vervolgens koop je een overzet vensterbank en die lijm je ook weer met montagelijm vast. Omdat ie er overheen valt zie je niks meer van wat eronder zit. Daarna nog even de muur netjes afwerken met stuc en een plintje en verven.

[Afbeelding]
Dit is veruit de snelsten en makkelijkste oplossing.
Het kan nog sneller door het op te vullen stuk te laten zoals het is. Je ziet er straks toch niks meer van!
De vensterbank randen die tegen de muur zitten aangeschoven kit je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Sreini schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:10:
[...]

Ik vermoed tussen 3.5 en 4 meter, ga straks even langs om te meten
Van 4 meter zijn die overzetvensterbanken nog wel te vinden hoor, 5 meter ook wel als het moet!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
We zijn nu thuis al ongeveer 1.5 jaar aan het verbouwen en wonen er nu 1 jaar.. Vrouwlief stoorde er zich nog steeds enorm aan dat er geen kapstok ophing en de jassen dus altijd over de stoelen in de eetkamer hingen. Gezien ik moet wachten op het drogen van wat stucwerk besloot ik aflopen week om er toch maar werk van te maken en heb ik een mooi stukje kersenhout weten te bemachtigen. Daarbij ook een paar leuke haken online besteld.

Resultaat van een avondje knutselen:

Aan de achterzijde 4x kastafhanger gemonteerd voor blinde montage (en blijft hij demontabel voor verfwerk).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CASspnROp8CTD6e6Mpqj5XgiUa8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/9N7S9PCK9XkbSDopFi7WFw1F.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de kapstok bevestigd aan de wand d.m.v. 4 schroeven in pluggen, waarbij ik de schroeven iets heb laten uitsteken, zodat deze netjes in de kastafhangers haken. "Nadeel" is dat de kapstok door dit systeem minimaal (+/- 3 mm) van de wand afhangt (kan ook nog ervoor kiezen om de hangers later te verdiepen in het hout, maar aangezien er jassen voor hangen valt dit helemaal niet op. Plus, als de wand niet helemaal recht is komen er ook spleetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFoS4T3qKTfJOn3C4V_73AUljl4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/w74oFj78u5ocQ2UOMvaLXcof.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUgITDHEqAsmpYJfq6zvHFjLtqc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Wh21hRwzT0rJ0m5jr6pWvawi.jpg?f=fotoalbum_large

Haken besteld bij onlinedeurbeslagshop.nl. Kreeg er zelfs nog twee 'oude' (gemaakte) schroeven bij. Deze bleken van een dusdanig slechte kwaliteit dat bij ene de kop afbrak en bij andere de kop doldraaide.. Spijtig. Voor nu dus maar tijdelijk andere schroefjes erin totdat ik nieuwe zwarte heb gehaald.

P.S. wanden moeten nog in kleur (grijs) geverfd worden. Maar vrouwlief is voor nu wel blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58
Beetje ventilatieruimte achter een stuk hout is anders ook niet verkeerd. Lekker laten zo (y)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nice, leuk projectje... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
Nog even een toevoeging over een verplaatsbare bankschroef. Ik heb het zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRDzhn5MYXwoMMF95HbktizkpWQ=/f/image/Sns9xRTH2BuPGHYLGsGLC0ks.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65WL4veUGuju07mPQZPBTqOkMMk=/f/image/nUfn5lN4kDCYTaILsQ8Vkvg8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwMy-zIbFr6-P7Em5irOVEcspVQ=/f/image/S1JhtYc7OND6WFOk7RL0kdve.jpg

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NAco5yw.png

Er is wel wat ruimte voor verbetering van isolatie :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Waardeloze foto eerlijk gezegd. De lucht is ijskoud waardoor het huis erg warm lijkt. Je moet de temperatuurschaal even goed instellen (onder- en bovengrens) van de foto, zodat je een bruikbare foto krijgt. Ondergrens stel je dan in op bijv. iets boven de buitentemperatuur op moment dat foto gemaakt werd.

Zie ook ThinkPadd in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" hoe je dat met software op de PC kunt doen.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 05-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:08
@APBaguette Eens met @ThinkPad. Ik zie ook niet hoe je die conclusie trekt a.d.v. deze foto.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Hier dan in een andere schaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWFodGg.png

en ineens geflipped, iets te lui om dat op te lossen O-)

Moet wel een keer de foto 's ochtends nemen, nu zie je ook opwarming / reflectie van zonlicht. Die boeiboorden zijn natuurlijk niet echt warm (rechtsonder op dit plaatje is een onverwarmde garage).

Onderste stuk schuin dak en de dakkapel hebben letterlijk geen isolatie. De voorgevel van de uitbouw ook niet, dat is een steens muurtje. Naast de zijdeur is later een nieuw stuk aangebouwd, ik denk dat dat een spouwmuur is.

De bovenverdieping is ook een steens muur met nog een voorzetwand van gipsblokken. het donkere stuk onder het puntdak is een vliering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:21
Ik heb besloten de zolder bij de rest van het huis te trekken. Er komt dus een vaste trap (dat stuk besteed ik uit), maar de vloer, afwerking etc. wil ik zelf doen. Ik zit nu met name te kijken naar de vloer.
Het middendeel zijn 18mm dikke planken vloer op houten balken, parallel aan de nok. Aan de zijkanten ligt 15mm spaanplaat.
Haaks hierop, onder het spant loopt een houten balk, die 35mm uitsteekt boven de vloer.

Het liefste heb ik een nieuwe geluidsarme egale vloer. Mijn overwegingen:
- Spaanplaat verwijderen en 18mm OSB plaatsen voor een rechte vloer.
- Egaliseren tot balkhoogte met Fermacell Estrich platen, schuim ondervloer en dan laminaat.
- Egaliseren tot balkhoogte met 2x OSB 18mm, en daar direct laminaat op.

Vragen:
- Is de spaanplaat weghalen nodig, merk je die 3 mm?
- Hoe verhoog ik het beste tot de balkhoogte? Liefst zo goedkoop mogelijk.
- Welk materiaal of aanpak geeft de minste contact geluidsoverlast? (binnen redelijkheid)
- OSB vs Underlayment vs Fermacell, wat is de beste prijs/kwaliteit?
- Schroeven in de ondervloer of juist niet?

Alvast dank voor jullie inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Allereerst, ik ben niet zo'n klussert :P

Ik wil een radiator in de gang verwijderen, kan ik gewoon de regelinbus dichtdraaien, de radiator ontluchten, vervolgens leeg laten lopen en deze geheel loskoppelen om vervolgens de CV weer aan te zetten en die twee witte pijpjes en metalen 'blok' (hoe noem je dat :+ ) laten zitten? Of is er een andere manier, idealiter wil ik er een kast neerzetten maar de radiator zit nu in de weg

*klik*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZfNE1iIdnBhB3o5cU8Yi2vcfZQ=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/Io9d6iSI2wntpJMiXlydYbtb.jpg?f=fotoalbum_medium

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onderblok heet zo'n ding. En ja, wat je beschrijft klopt wel zo'n beetje. Wel afdoppen uiteraard.
En verder zou ik een slang gebruiken voor het leeg laten lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
@vhal Met het onderblok draai je alleen de retour dicht, op de aanvoer zit je (thermostaat)knop. Die moet je dus ook helemaal dichtdraaien anders krijg je een waterballet :D. Handiger is om het hele systeem leeg te laten lopen op het laagste punt, je moet de boel immers toch afdoppen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Puch-Maxi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:06:
@vhal Met het onderblok draai je alleen de retour dicht, op de aanvoer zit je (thermostaat)knop. Die moet je dus ook helemaal dichtdraaien anders krijg je een waterballet :D. Handiger is om het hele systeem leeg te laten lopen op het laagste punt, je moet de boel immers toch afdoppen.
Is toch maar net de vraag? Er zijn ook blokken die beide leidingen dicht draaien, juist om te zorgen dat je niet alles leeg hoeft te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
maartend schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Is toch maar net de vraag? Er zijn ook blokken die beide leidingen dicht draaien, juist om te zorgen dat je niet alles leeg hoeft te laten lopen.
Exact. Die heb ik ook. Maar als je het niet zeker weet.. better safe than sorry

Edit: Lijkt er in dit geval trouwens niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Krijnemans op 09-03-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 16:54
Puch-Maxi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:06:
Het lukt mij wel door zowel voetventiel alsook kraan dicht te draaien. Soms drupt ie een beetje, maar daar heb ik een aantal doppen voor liggen. Dus na de (thermostaat)kraan losmaken van de radiator werkt behoorlijk.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Mijn beganegrondvloer in de keuken en woonkamer heeft op dit moment vloerverwarming. Echter is dit in 1982 gelegd met zwarte tyleenbuis. De VV is reeds losgekoppeld van de CV d.m.v. een warmtewisselaar.

Ik ben aan het inventariseren wat de beste opties met betrekking tot de vloerverwarming zijn om volgend jaar naar een lucht-water warmtepomp over te kunnen stappen.

Er liggen nu tegels in met in een kantoorruimte (ook beganegrond) laminaat.

Idee 1: hele vloer er uit hakken, inclusief bestaande VV en dekvloer en alles opnieuw opbouwen.
Idee 2: alles laten liggen (behalve het laminaat) en door de bestaande zwarte tyleenbuis heen frezen. En hier bovenop opnieuw tegelen (keramisch parket).

Ik zoek wat input zodat ik een goede afweging kan maken wat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:59:
Idee 1: hele vloer er uit hakken, inclusief bestaande VV en dekvloer en alles opnieuw opbouwen.
Idee 2: alles laten liggen (behalve het laminaat) en door de bestaande zwarte tyleenbuis heen frezen. En hier bovenop opnieuw tegelen (keramisch parket).
Idee 3: Alles eruit en vervangen door schuimbeton.

Je hebt niet echt geklust als je niet bij Boels een keer de zwaarste sloophamer hebt gehuurd. :+
Maar zonder gekheid, check even of je isolatie in orde is, dat kun je nu meepakken.
Ik zou normaal gesproken niet zomaar door alles heen laten frezen. Sowieso de hoogte is een ding en tegels zijn hard, kan zijn dat het frezen dan lastig gaat en elke (kleine) aanpassing is dan lastig. Bijvoorbeeld bij de verdeler zul je toch al flink moeten breken.

Hoeveel wil je zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

TheGhostInc schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:34:
Idee 3: Alles eruit en vervangen door schuimbeton.
En met alles bedoel je dan de gehele vloer tot op het zand?

Huis is gefundeerd op staal met 4cm isolatie onder de vloer.
Je hebt niet echt geklust als je niet bij Boels een keer de zwaarste sloophamer hebt gehuurd. :+
Maar zonder gekheid, check even of je isolatie in orde is, dat kun je nu meepakken.
Ik zou normaal gesproken niet zomaar door alles heen laten frezen. Sowieso de hoogte is een ding en tegels zijn hard, kan zijn dat het frezen dan lastig gaat en elke (kleine) aanpassing is dan lastig. Bijvoorbeeld bij de verdeler zul je toch al flink moeten breken.
Dat alles iets hoger (zeg 2 a 3cm) komt te liggen is niet heel problematisch; plafondhoogte is nu rond de 260cm.
Hoeveel wil je zelf doen?
Zo min mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

_Arthur schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:37:
Huis is gefundeerd op staal met 4cm isolatie onder de vloer.
dat is erg weinig voor VV wil je een isolatie waarde van 4,5 tot 5 (R-waarde) dat is met eps 15 cm ongeveer. voordeel is wel dat je bij een vlakke vloer dit niet veel "werk" hoeft te zijn .. (zie Kruipruimte vloer (na-)isoleren)
Dat alles iets hoger (zeg 2 a 3cm) komt te liggen is niet heel problematisch; plafondhoogte is nu rond de 260cm.
Je vloer verhogen is problematisch(er) dan afbikken en opnieuw doen.. je bent nu snel klaar en een extra "trede" is niet zo lastig maar je wc moet ook aangepast worden .. keuken verhoogt etc etc ..

Uiteindelijk wil je de "slangen" in de vloer zo dicht mogelijk opelkaar hebben met relatief korte lussen .. voor het meest prettige resultaat.. te grote afstand ga je voelen..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

vso schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:51:
dat is erg weinig voor VV wil je een isolatie waarde van 4,5 tot 5 (R-waarde) dat is met eps 15 cm ongeveer. voordeel is wel dat je bij een vlakke vloer dit niet veel "werk" hoeft te zijn .. (zie Kruipruimte vloer (na-)isoleren)
In '82 standaard volgens het destijds vigerend bouwbesluit. Ik heb geen kruipruimte.
Je vloer verhogen is problematisch(er) dan afbikken en opnieuw doen.. je bent nu snel klaar en een extra "trede" is niet zo lastig maar je wc moet ook aangepast worden .. keuken verhoogt etc etc ..
WC en keuken gaan er ook uit (beide nog uit '82). Enige is dat de eerste optrede van de trap lager wordt. Wel iets om even over na te denken.

Budget is er echter niet oneindig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:39

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ikzelf begin maandag aan onze verbouwing hier: complete vloer (beton op zand) er uit in de hele woning, uitgraven, 14cm isolatie en 12cm beton met vv erin. 't is een pleuriswerk maar wel het allerbeste uiteindelijk.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 08:15
BP14 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
Een paar avondjes bezig geweest met mijn werkbank / opbergruimte.

[Afbeelding].

Alleen nog opzoek naar een bankschroef & waar deze het best geplaatst kan worden. Ik dacht (gewoon) in het midden.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht nog handige informatie voor anderen; de contactdozen op tafelbladhoogte én in gekantelde houding is de ideale manier om een zaagsel-/spaander-/slijpsel-/stofnest te creëren. Brandgevaar wil je liever niet natuurlijk. Op deze schuine wijze creëer je overigens ook automatisch extra knik/stress op de stekker(draad) van een apparaat bij horizontale trekkrachten.

Persoonlijk zou ik de contactdozen haaks op de wand en iets hoger geplaatst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:37
geekeep schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht nog handige informatie voor anderen; de contactdozen op tafelbladhoogte én in gekantelde houding is de ideale manier om een zaagsel-/spaander-/slijpsel-/stofnest te creëren. Brandgevaar wil je liever niet natuurlijk. Op deze schuine wijze creëer je overigens ook automatisch extra knik/stress op de stekker(draad) van een apparaat bij horizontale trekkrachten.

Persoonlijk zou ik de contactdozen haaks op de wand en iets hoger geplaatst hebben.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je de stopcontacten Haaks plaatst kan er ook wel stof inkomen. Ik heb geen extra stress etc op de stekker. Als ik de stekker er gewoon op een normale manier uithaal is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:30

Sharky

Skamn Dippy!

Iemand ervaring met (kunststof) rabatdelen? Ik heb een houten fietsenschuur in de tuin waar je op sommige plekken je vinger door het hout kunt steken. Hij grenst aan die van de buurman dus ergens dit voorjaar/zomer gaan we hem opknappen. Kunnen we gelijk het lekkende dak aanpakken.

Ik denk dat ik kunststof qua onderhoud en duurzaamheid verkies boven hout. Heeft iemand tips? Het is maar een eenvoudige schuurtje dus ik wil de kosten laag houden :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik wil volgende week mijn (schuine)dak gaan na-isoleren met 8cm Resol platen.
In plaat van schroeven wil ik de platen vastlijmen op het dakbeschot (12mm multiplex) om op die manier zo min mogelijk koudebruggen te creëren, maar ik zit even te twijfelen welke lijm ik daar het beste voor kan gebruiken. Het moet tenslotte niet na een paar maanden weer naar beneden komen zetten. :P

Ik was van plan om een High Tack lijmkit te gebruiken, maar zie dat er ook vaak PU-schuim achtige lijmen voor gebruikt worden. Iemand ervaring hiermee?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Laatst online: 09:22

MJV

_Arthur schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:59:
Mijn beganegrondvloer in de keuken en woonkamer heeft op dit moment vloerverwarming. Echter is dit in 1982 gelegd met zwarte tyleenbuis. De VV is reeds losgekoppeld van de CV d.m.v. een warmtewisselaar.

Ik ben aan het inventariseren wat de beste opties met betrekking tot de vloerverwarming zijn om volgend jaar naar een lucht-water warmtepomp over te kunnen stappen.

Er liggen nu tegels in met in een kantoorruimte (ook beganegrond) laminaat.

Ik zoek wat input zodat ik een goede afweging kan maken wat de beste optie is.
Herkenbaar vraagstuk. Heb in mijn woning (‘78) er vorig jaar voor gekozen om de vloer te laten zitten, egaline erover en vloer erop. Dat ging bij de voordeur precies. Ik was me er toentertijd niet van bewust dat die tyleenslangen niet meer konden, ik had gehoopt de vloerverwarming te kunnen blijven gebruiken.

Achteraf blijkt dat te kunnen, maar zou ik een warmtewisselaar moeten (laten) installeren. Vloerverwarming mis ik verder niet met de houten vloer en twee radiatoren.

Met de kennis van nu had ik misschien toch liever de vloer eruit gehaald (zelf) en isoleren + vloerverwarming. “In een keer goed” zegmaar. Aan de andere kant merk ik ook weer niet heel veel nadelen, die onderste traptreden merk je wel goed (denk ongeveer 2,5cm omhoog gegaan); dat loopt gewoon raar.

Anyhow zoals eerder vermeld ligt het er denk ik ook aan wat je zelf wil doen en wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 23:18
Ethnocentrix schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:00:
Ik wil volgende week mijn (schuine)dak gaan na-isoleren met 8cm Resol platen.
In plaat van schroeven wil ik de platen vastlijmen op het dakbeschot (12mm multiplex) om op die manier zo min mogelijk koudebruggen te creëren, maar ik zit even te twijfelen welke lijm ik daar het beste voor kan gebruiken. Het moet tenslotte niet na een paar maanden weer naar beneden komen zetten. :P

Ik was van plan om een High Tack lijmkit te gebruiken, maar zie dat er ook vaak PU-schuim achtige lijmen voor gebruikt worden. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb het met elastische pur gedaan. Vooral deze. Dat werkt prima. Fijn pistool ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:34

Nhz

Vraagje. In een nieuw te plaatsen keuken, de nieuwe mengkraan en boiler (met inlaatcombi) aansluiten op twee stopkranen, of direct op de waterleiding? Wat is 'best practice'?

Voor de vaatwasser komt er een kraan met beluchter en keerklep.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:30:
Iemand ervaring met (kunststof) rabatdelen? Ik heb een houten fietsenschuur in de tuin waar je op sommige plekken je vinger door het hout kunt steken. Hij grenst aan die van de buurman dus ergens dit voorjaar/zomer gaan we hem opknappen. Kunnen we gelijk het lekkende dak aanpakken.

Ik denk dat ik kunststof qua onderhoud en duurzaamheid verkies boven hout. Heeft iemand tips? Het is maar een eenvoudige schuurtje dus ik wil de kosten laag houden :)
Kijk eens op de site van Hardeman. Heb ik voor ons huis ook gevelbekleding gekocht.
Ze verkopen ook "speciale" spullen zoals een 7 meter lange kunststof dakgoot uit 1 stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:55
Nhz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:46:
Vraagje. In een nieuw te plaatsen keuken, de nieuwe mengkraan en boiler (met inlaatcombi) aansluiten op twee stopkranen, of direct op de waterleiding? Wat is 'best practice'?

Voor de vaatwasser komt er een kraan met beluchter en keerklep.
Ik heb alle 3 gewoon direct op de waterleiding aangesloten (hoewel ik niet precies herinner hoe ik de vaatwasser heb aangesloten), geen stopkranen. Die dingen kunnen alleen maar lekken en als je het een keer moet afsluiten is de hoofdafsluiting in de meterkast echt 30 seconde meer werk. Een ander verhaal is de CV ofzo, maar dan nog; hoe vaak doe je dat? Ook de buitenkraan heb ik gewoon direct aangesloten (is wel zo'n vorstvrije). Als die niet vorstvrij is valt er wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005

wontcachme

You catch me? No you wont

Hoe bewaren jullie je verzameling van schroeven, bouten, moeren en ringen?

Ik heb afgelopen jaar vele zakjes en kleine doosjes opgespaard van klussen en ben meer tijd kwijt met het zoeken naar of ik iets heb dan daadwerkelijk gebruiken :P. Ik zat te denken om een paar assortimentskoffers te gaan gebruiken (bijvoorbeeld) en daarin alles te gaan sorteren en labellen.

Maar doen jullie dan bijvoorbeeld alleen op maat of ook op lengte? En soort? Ik heb bijvoorbeeld 3x dezelfde M4 bout maar met lengte's 20mm, 25mm en 30mm. Allemaal apart bewaren of in één bakje? En dezelfde bout met met bijvoorbeeld een kruiskop ipv torx? En wat qua materiaal? Ik heb verzinkte schroeven maar ook RVS. Allemaal in dezelfde bak of ook apart?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@wontcachme Ik gebruik deze soort. Je hebt ze in twee dieptes.

In mijn ervaring is een systeem met inzetbakjes fijner dan met schotjes, vooral voor kleinere dingetjes die dan toch onder de schotjes gaan kruipen ofzo. En een bakje eruit halen om schoon te maken, leeg te kiepen, e.d. is ook gemakkelijker te doen.

Ik heb elke soort apart maar ik heb ook weer niet heel veel (3 dozen waarin van alles zit, bouten, schroeven, haken e.d.). Dingen door elkaar doen die je makkelijk herkent zou best kunnen denk ik (lange en korte schroeven) maar ik zou bv. niet Torx en PZ door elkaar doen, ben je net bezig en pak je de verkeerde, dat gaat irriteren.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wontcachme schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:44:

Ik heb afgelopen jaar vele zakjes en kleine doosjes opgespaard van klussen en ben meer tijd kwijt met het zoeken naar of ik iets heb dan daadwerkelijk gebruiken :P. Ik zat te denken om een paar assortimentskoffers te gaan gebruiken (bijvoorbeeld) en daarin alles te gaan sorteren en labellen.

Maar doen jullie dan bijvoorbeeld alleen op maat of ook op lengte? En soort? Ik heb bijvoorbeeld 3x dezelfde M4 bout maar met lengte's 20mm, 25mm en 30mm. Allemaal apart bewaren of in één bakje? En dezelfde bout met met bijvoorbeeld een kruiskop ipv torx? En wat qua materiaal? Ik heb verzinkte schroeven maar ook RVS. Allemaal in dezelfde bak of ook apart?
ligt eraan hoeveel je nog moet "gaan" klussen .. ik heb een tijd alles in 1 bak bewaard.. toen in bakjes .. moeren bij moeren, schroef bij schroef ... leuke bezigheid met gezin :) voor een avondje ..

Maar zou eerst redeneren waarom je wat bewaart ? nu dat ik aan het verbouwen ben bewaar ik alles maar naarmate het "werk" vordert zal ik steeds minder bewaren ..
het is zonde dat je serieus geld weg gooit als je "klaar" bent ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

@mddd Bedankt. Die ziet er handiger uit idd.
vso schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:03:
[...]

ligt eraan hoeveel je nog moet "gaan" klussen .. ik heb een tijd alles in 1 bak bewaard.. toen in bakjes .. moeren bij moeren, schroef bij schroef ... leuke bezigheid met gezin :) voor een avondje ..

Maar zou eerst redeneren waarom je wat bewaart ? nu dat ik aan het verbouwen ben bewaar ik alles maar naarmate het "werk" vordert zal ik steeds minder bewaren ..
het is zonde dat je serieus geld weg gooit als je "klaar" bent ..
Ik bewaar alles omdat het altijd handig is om achter de hand te hebben. Zeker icm ons bedrijf. Half overgebleven doosje met rvs schroeven van picknicktafel planken waar over een paar jaar misschien nog een paar van gemaakt moeten worden. Boutjes en moertjes die over zijn omdat iets vast zat met de helft van gedacht, verschillende lengtes omdat het lastig is inschatten hoe lang ik nodig had. Beter wat achter de hand hebben (ook om dingen te repareren) dan elke keer voor één schroefje een bestelling te plaatsen.

Dan zeg ik niks over het magazijn van ons bedrijf. Daar staat nog verf uit de jaren 80, 40 jaar oude toiletpotten en bouten die gebruikt zijn voor projecten van voor mijn geboorte en ik ben 32 jaar :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

tja, het wordt altijd een beetje een bende. Ook bij mij een probleem. Ik heb ook al meerdere rommelbakjes waar van alles in beland. Regelmatig gebruik ik hem nog als grabbelton.

Ik ben in ieder geval helemaal over aan het stappen op torx voor houtschroeven want dat rammelt zo veel fijner met het slagschroefmachien. Ik koop deze alleen in grote dozen met 100+ stuks van een beetje fatsoenlijke fabrikant (SPAX ofzo). Deze blijven gewoon lekker in het doosje zitten totdat ze op zijn. Zo heb je zonder een hoop sorteerwerk gewoon een lade vol met doosjes. Vind ik het makkelijkst.

Als ik opnieuw zo moeten beginnen zou ik denk ik van een goedkope internet dozenschuiver voor 500 euro aan schroeven kopen zodat ik de komende 10 jaar vooruit kan :P
Alles beter dan bij een bouwmarkt zakjes kopen met 10 schroeven die prijstechnisch 8x over de kop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wontcachme schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:18:
Ik bewaar alles omdat het altijd handig is om achter de hand te hebben. Zeker icm ons bedrijf. Half overgebleven doosje met rvs schroeven van picknicktafel planken waar over een paar jaar misschien nog een paar van gemaakt moeten worden. Boutjes en moertjes die over zijn omdat iets vast zat met de helft van gedacht, verschillende lengtes omdat het lastig is inschatten hoe lang ik nodig had. Beter wat achter de hand hebben (ook om dingen te repareren) dan elke keer voor één schroefje een bestelling te plaatsen.

Dan zeg ik niks over het magazijn van ons bedrijf. Daar staat nog verf uit de jaren 80, 40 jaar oude toiletpotten en bouten die gebruikt zijn voor projecten van voor mijn geboorte en ik ben 32 jaar :+
tja thuis kan het nog wel eens lonend zijn om een schifting te maken jou "tijd is gratis"

Zakelijk zou ik me afvragen wat duurder is, de opslagruimte / service naar eventuele klanten.

Stel dat je "vakantie" werker inhuurt .. a 7 euro per uur (zoon/dochter van collega oid), hoeveel (kg) moet men dan sorteren om effectief te zijn ?
- lengte
- dikte ..
- kleur
- soort (kruis,torx,plat bout/moer)

En hoe wil je dat men dit gaat "opbergen" ? want die ene schroef is 1000x voorradig en de rest is kleine setje van 10 a 20 stuks ?
en dan hebben we het nog niet over de admistratie (wegen c,q tellen) in 1 of ander excel dingetje .. DRAMA

zeg wat zoon/dochter wat heb je deze zomer gedaan .. nu ik heb schroefjes gesorteerd bij @wontcachme .. kan ze nu op afstand inschatten op gewicht,soort en zo .. (blind) .. _/-\o_

LOL serieus zou eerder @AtomicShockwave methode op werkplek gebruiken ..
metaalbak ernaast voor "restantjes" .. tja het is zonde .. maar goedkoper word het niet vrees ik houd wel adminstratie kosten en magazijn overzichtelijk(er)

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 10-03-2020 16:12 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 14:41

dragonhaertt

@_'.'

Ik ben gestopt met alles bewaren wat ik ooit tegenkom, en heb (vooral voor meenemen om bij iemand anders te klussen) een begin gemaakt aan schroeven en bouten bewaren in asortimentsdozen:
In deze post heb ik een fotootje staan van wat ik initieel heb gekocht.

Als ik speicifieke dingen nodig heb, of het nodig vind om serieus het assortiment uit te bereiden ga ik zeker verder met het systeem, en blijf ik bij 1 soort per bakje.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

vso schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:10:
[...]

tja thuis kan het nog wel eens lonend zijn om een schifting te maken jou "tijd is gratis"

Zakelijk zou ik me afvragen wat duurder is, de opslagruimte / service naar eventuele klanten.

Stel dat je "vakantie" werker inhuurt .. a 7 euro per uur (zoon/dochter van collega oid), hoeveel (kg) moet men dan sorteren om effectief te zijn ?
- lengte
- dikte ..
- kleur
- soort (kruis,torx,plat bout/moer)

En hoe wil je dat men dit gaat "opbergen" ? want die ene schroef is 1000x voorradig en de rest is kleine setje van 10 a 20 stuks ?
en dan hebben we het nog niet over de admistratie (wegen c,q tellen) in 1 of ander excel dingetje .. DRAMA

zeg wat zoon/dochter wat heb je deze zomer gedaan .. nu ik heb schroefjes gesorteerd bij @wontcachme .. kan ze nu op afstand inschatten op gewicht,soort en zo .. (blind) .. _/-\o_

LOL serieus zou eerder @AtomicShockwave methode op werkplek gebruiken ..
metaalbak ernaast voor "restantjes" .. tja het is zonde .. maar goedkoper word het niet vrees ik houd wel adminstratie kosten en magazijn overzichtelijk(er)
Klanten komen niet in de schuur en degene die het sorteren moet ben ik dan. Zijn naast mijn moeder en ik geen anderen :P.

Maar "opnieuw" beginnen en dan restantjes is ook mijn voorkeur eigenlijk. Stuk gemakkelijker :P. Als ik de hele schuur/magazijn moet uitzoeken wordt ik gillend gek. Net voor de grap eens gekeken en er staat een doosje met een stuk of 8 schroeven gekocht bij een bedrijf dat ergens rond de jaren 80 al opgedoekt is......

Iedereen bedankt voor de tips in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een hornbach om de hoek. Fietsen en halen is een stuk sneller als in mijn eigen schuur zoeken.
Ook die paar centen niet waard...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ik heb een tweetal Stanley bakken, met name voor alles wat je bij regulier klussen nodig hebt. Dus hangen van lampen, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TACBwBgtnKET_vHopo_ybt_8b4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/auZyZvWe5ZMDgDFrCUt4EDJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Boutjes, moertjes etc. In een kastje in de schuur, en dan in de regel alles van m4 bij elkaar, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cyberpope schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:36:
Ik heb een hornbach om de hoek. Fietsen en halen is een stuk sneller als in mijn eigen schuur zoeken.
Ook die paar centen niet waard...
Zou ik ook niet te hard zeggen je bent zo vele euro's lichter . mijn voorraadje losse meuk kost wel paar duiten..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de Hornbach kun je schroeven etc gewoon per stuk kopen. Dat je in verhouding meer betaalt dan wanneer je een doosje van 100 of 1000 moet kopen is op zich logisch. Toch blijf je daarna niet zelf met de restanten zitten die je in jaren misschien niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

MJV schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:41:
Ik heb een tweetal Stanley bakken, met name voor alles wat je bij regulier klussen nodig hebt. Dus hangen van lampen, etc.
[Afbeelding]

Boutjes, moertjes etc. In een kastje in de schuur, en dan in de regel alles van m4 bij elkaar, etc.
welke versie is dat van stanley? lijkt op de fatmax maar dan iets anders.

Hier ook iemand die alles apart heeft bewaard. ik heb nu een stuk of zes Stanley fatmax sorteerbakken. ik ben afgestapt van de goedkopere sorteerkisten waarbij je geen losse bakjes hebt. gevolg was dat als je een laar keer op pad bent geweest dat alles door elkaar zat... wat dat betreft zijn die fatmax bakken echt ideaal, kun je ook aan elkaar klikken. en als je een klus hebt met een bepaalde maat pak je het bakje er zo uit. Ik zorg dat ik altijd een voorraad heb met beschikbare gangbare maten. Een nadeel is wel dat die fatmax vrij grote bakken kent, dus als iemand weet waar je de kleine inzetbakjes los kan kopen :)?

ik heb ook een kistje gemaakt van de fatmax voor alle bitjes en boren van de accu boormachine.

Overigens heb ik gesorteerd op wat voor mij logisch is in gebruik
- rvs schroeven
- schroeven (gangbare maten)
- grote schroeven
- pluggen en ringen
( rest weet ik even niet zo uit mijn hoofd) :+

[ Voor 25% gewijzigd door Waypoint op 11-03-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Korte antwoord: Niet.

Lang antwoord:
Schroeven koop ik per doos (van Würth, kan ik makkelijk aan komen) en die staan netjes gesorteerd bij elkaar.
Overgebleven bevestigingsmateriaal wat ik voor een klusje heb gehaald, gaat na afronding van klus in de container. Ik heb jaren terug al geleerd dat het nutteloos is om 3 boutjes te gaan bewaren voor "ooit". Want ooit heb je ze nodig, maar dan heb je er 5 nodig, of 5mm langer, of met platkop en niet met zeskant enz enz enz. En je moet er maar net aan denken om ze op te zoeken. Dan ben je er minutenlang mee bezig en heb je er nog niks aan.
Of je krijgt van die assortimentbakken met 3-5 boutjes/moertjes/schroefjes per vakje. Lekker nuttig. En geld besparen doe je al helemaal niet: 2 euro aan schroefjes in een bak van een tientje tot 25 euro.

Ik fiets wel gewoon ff naar de Hubo 3mins verderop, die heeft alles op voorraad, precies wat ik nodig heb. Is goedkoper en makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Waypoint schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:29:
ik heb ook een kistje gemaakt van de fatmax voor alle bitjes en boren van de accu boormachine.
Ik heb sinds jaar en dag al 1 klein variant waar ik al mijn bitjes bewaar, meest irritante is dat je 95% van de bitjes "just in case" hebt .. en soms komt dat wel uit .. maar over het algemeen ben je eerder aan het zoeken naar een passende bit. want je draait de schroef/bit naar de mallemoer.

Plat verafschuw ik .. kruis/torx is tja "beter" .. maar goed persoonlijke keuze denk ik
- rvs schroeven
- grote schroeven
- pluggen en ringen
Eigenlijk heb ik een mix van wat ik nodig zou kunnen hebben .. kleine klusjes in en rond huis, echter ik hoop nette(re) oplossingen te vinden ipv een plug voor schilderij --> rails aan het plafond.

maar ja terwijl je in huis aan het klussen bent en het huis naar wens krijgen is wat spullen op voorraad hebben prettig .. ben je klaar --> wegwezen..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 07:59
sypie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:53:
Bij de Hornbach kun je schroeven etc gewoon per stuk kopen. Dat je in verhouding meer betaalt dan wanneer je een doosje van 100 of 1000 moet kopen is op zich logisch. Toch blijf je daarna niet zelf met de restanten zitten die je in jaren misschien niet meer gebruikt.
Eens, daardoor is mijn assortiment ook zeer uitgebreid. ik gooi niets weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb een kast deurtje waar aan de onderkant een kier in zit, zie foto.

Iemand tips hoe je dit het beste kan oplossen mede omdat er best wel wat spanning opzit, ik twijfel of ik dit met lijm ga redden...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PtsMnb3/kastdeur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kiefty14 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:42:

Iemand tips hoe je dit het beste kan oplossen mede omdat er best wel wat spanning opzit, ik twijfel of ik dit met lijm ga redden...

[Afbeelding]
kan je het terug duwen in "vorm" zo ja moet een "heftige" smeerbeurt houtlijm en bv wat spijkers/schroeven het wel fixen . dunne spijkers zijn meer om te voorkomen dat het "terug" schiet terwijl de (hout)lijm droogt..

je zou ook een spanband en opgerolde krant(en) met wat thee/handdoek kunnen gebruiken tijdens het drogen.. maar spijkeren zou ik wel doen.

ps overschot houtlijm met vochtige doek weghalen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 08:47
kiefty14 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:42:

[Afbeelding]
Zo'n dun metalen stripje met 4 schroefgaten erop schroeven aan de achterkant, eventueel beetje infrezen als je erachter geen ruimte hebt?

Wel boven en onder doen, als je het strak aangeduwd krijgt, anders lijkt het me kwestie van tijd tot die speling opeens boven zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:01
Goed in de lijm zetten en klemmen. Mocht dat niet werken nieuw latje maken.... Is denk de enigste nette oplossing. Schroeven, spijkeren etc lijkt me zeker geen nette oplossing voor een kastdeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik ben bezig met de tuin, deze wordt binnenkort opnieuw bestraat en we laten een stuk gras aanleggen.

Doordat ons huis deels op een voormalige sloot staat (jaren dertig huis) en we vaak de kruipruimte na wat buien redelijk vol hebben met een laag water, leek het ons verstandig een drainaigebuis te leggen in het gras.

Nu komt het probleem. De aansluiting op de HWA bij het huis in de tuin ligt slechts op 31 cm diepte. Ik lees overal dat de drain op minimaal 60cm diepte moet liggen. Ik kan niet goed vinden waarom (met andere woorden; wat gebeurd er als ik de drain op slechts 25 cm leg onder het gras?). Dan zou je HWA aansluiting heel diep moeten liggen (70 cm?), maar dat is bij ons bij lange na het geval niet.

Een alternatief zou zijn om de drain op afschot richting de vlonder te leggen. Kun je daar dan gewoon de buis laten eindigen of moet ik hiervoor nog zaken oppakken? Ik heb net de vlonder weer dicht :+ .

Iemand hier ervaring mee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Waypoint schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:29:
[...]

welke versie is dat van stanley? lijkt op de fatmax maar dan iets anders.

Hier ook iemand die alles apart heeft bewaard. ik heb nu een stuk of zes Stanley fatmax sorteerbakken. ik ben afgestapt van de goedkopere sorteerkisten waarbij je geen losse bakjes hebt. gevolg was dat als je een laar keer op pad bent geweest dat alles door elkaar zat... wat dat betreft zijn die fatmax bakken echt ideaal, kun je ook aan elkaar klikken. en als je een klus hebt met een bepaalde maat pak je het bakje er zo uit. Ik zorg dat ik altijd een voorraad heb met beschikbare gangbare maten. Een nadeel is wel dat die fatmax vrij grote bakken kent, dus als iemand weet waar je de kleine inzetbakjes los kan kopen :)?

- rvs schroeven
- grote schroeven
- pluggen en ringen
Het is deze: https://www.amazon.de/dp/...d=1583927662&s=diy&sr=1-3

Die Stanley Fatmax bakken heb ik ook een tweetal voor een verzameling houtschroeven, spijkerpluggen en houtdraadbouten. Daarvoor is zo'n diepe Fatmax een stuk handiger dan die "profi organizer". Hoewel zo'n volle Fatmax wel zwaar wordt.
Voor kleinere bakjes kun je ook naar zo'n ondiepe fatmax kijken:

[ Voor 10% gewijzigd door MJV op 11-03-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Hilti L-boxx van iemand gekregen en daar zitten de meeste van mijn schroeven in. Veelgebruikte maten heb ik een voorraadje van net zoals pluggen e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWuTO_kQlsxuQo28QMhlWjo7xPE=/f/image/e5Ka4XsjzP0LaP84aMFonCBv.png

ik zou graag nog wat van die sortimo bakken bij hebben maar die zijn vrij duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Waypoint schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:12:
Ik ben bezig met de tuin, deze wordt binnenkort opnieuw bestraat en we laten een stuk gras aanleggen.

Doordat ons huis deels op een voormalige sloot staat (jaren dertig huis) en we vaak de kruipruimte na wat buien redelijk vol hebben met een laag water, leek het ons verstandig een drainaigebuis te leggen in het gras.

Nu komt het probleem. De aansluiting op de HWA bij het huis in de tuin ligt slechts op 31 cm diepte. Ik lees overal dat de drain op minimaal 60cm diepte moet liggen. Ik kan niet goed vinden waarom (met andere woorden; wat gebeurd er als ik de drain op slechts 25 cm leg onder het gras?). Dan zou je HWA aansluiting heel diep moeten liggen (70 cm?), maar dat is bij ons bij lange na het geval niet.

Een alternatief zou zijn om de drain op afschot richting de vlonder te leggen. Kun je daar dan gewoon de buis laten eindigen of moet ik hiervoor nog zaken oppakken? Ik heb net de vlonder weer dicht :+ .

Ik vermoed dat die 60CM is voor wat apparatuur die hem op 25CM zo doormidden hakt O-)
Een beetje gemotoriseerde grondfrees gaat makkelijk 30CM diep

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waypoint schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:12:

Iirc is komt die 60 cm voort uit het feit dat je op 60 diep of lager geen last hebt van nachtvorst wat de boel kapot kan vriezen. Maar kan dat niet echt staven. Weet wel dat alles wat we bij mijn ouders ingegraven hebben qua afvoer en elektra ook op minimaal 60 diep ligt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

60cm diep is veelal vorstvrij en graaf bestendig, zodat je bij wat woest tuinieren er niet doorheen graaft.
Bij drainage kan ik mij ook nog voorstellen dat 60cm diep een groter oppervlakte tuin kan draineren dan dat het op bijv 30cm diep ligt. Of dat echt zo is weet ik niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:13

ronalddus

Buffalo77

Klussende tweakers,
Ik heb een vraagje en misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil op een vlak gestuckte muur, meerdere akoestische panelen 'ophangen'.
Het materiaal is Akortherm: https://www.boottotaal.nl...FkJCVx4gMuBRoCmJ0QAvD_BwE

Graag wil ik dit doen zonder te boren of helemaal definief te bevestigen. Dus als ik binnenkort zou verhuizen of het toch wel verplaatsen dat niet de muur is aangetast door gaten, kit of lijm.

Hebben jullie hier een goed idee voor? :)
Bij voorbaat dank _/-\o_

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

MJV schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:55:
[...]

Het is deze: https://www.amazon.de/dp/...d=1583927662&s=diy&sr=1-3

Die Stanley Fatmax bakken heb ik ook een tweetal voor een verzameling houtschroeven, spijkerpluggen en houtdraadbouten. Daarvoor is zo'n diepe Fatmax een stuk handiger dan die "profi organizer". Hoewel zo'n volle Fatmax wel zwaar wordt.
Voor kleinere bakjes kun je ook naar zo'n ondiepe fatmax kijken:
Aha, die je stuurde heb ik ook (zowel de grotere als kleinere fatmax)
PaT schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:40:
60cm diep is veelal vorstvrij en graaf bestendig, zodat je bij wat woest tuinieren er niet doorheen graaft.
Bij drainage kan ik mij ook nog voorstellen dat 60cm diep een groter oppervlakte tuin kan draineren dan dat het op bijv 30cm diep ligt. Of dat echt zo is weet ik niet.
The Eagle schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Iirc is komt die 60 cm voort uit het feit dat je op 60 diep of lager geen last hebt van nachtvorst wat de boel kapot kan vriezen. Maar kan dat niet echt staven. Weet wel dat alles wat we bij mijn ouders ingegraven hebben qua afvoer en elektra ook op minimaal 60 diep ligt
skai21 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Ik vermoed dat die 60CM is voor wat apparatuur die hem op 25CM zo doormidden hakt O-)
Een beetje gemotoriseerde grondfrees gaat makkelijk 30CM diep
Hmmm, nou ik ben nog even verder aan het onderzoeken.

Ik zie wel dat je ook met grindputten kunt werken, maar dan is het wel een beetje de vraag of het niet dubbelop is (drainbuis onder gras naar een plek onder de vlonder waar de grindputten zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Wij hebben onlangs onze tuin gedaan en daar is een kuubje(misschien 1.5) grond bij vrijgekomen en ik moet daar dus van af.. (liefst legaal)

Maar nu ben ik aan het zoeken naar ophaalservice en die komen met zulke hoge bedragen omdat het 'misschien' vervuilde grond is (PFOA enzo) 130 euro is normaal.

Een 3 kuubs container huren gaat gewoon richting de 300 euro..
Onze gemeente werf (Reinis Spijkenisse) neemt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op marktplaats zetten, genoeg mensen die een gat willen dempen en daar gratis materiaal bij kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:26
Of je vraagt een kennis uit een gemeente waar dat wel mag even mee te rijden. Wel echt maf dit. Werkt illegaal dumpen wel in de hand. Hier meerdere malen toch wel even iets meer dan een kuub weggebracht. En zonder te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Solid Seal schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:48:
Wij hebben onlangs onze tuin gedaan en daar is een kuubje(misschien 1.5) grond bij vrijgekomen en ik moet daar dus van af.. (liefst legaal)

Maar nu ben ik aan het zoeken naar ophaalservice en die komen met zulke hoge bedragen omdat het 'misschien' vervuilde grond is (PFOA enzo) 130 euro is normaal.

Zelf een aanhanger regelen een mogelijkheid? Aangezien je het hebt over ophaalservice. 1,5 kuub grond is met een kleine aanhanger even twee keer heen en weer rijden, ik zou er persoonlijk niet eens aan denken om voor 1,5 kuub een ophaalservice in te schakelen.

Als het relatief schone tuingrond is kan je het meestal wel bij een loonbedrijf kwijt, zo gaat dat hier in de buurt in ieder geval wel. Tarief is meestal €5 per kuub om te dumpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 09:58
Twijfels schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:28:
Tarief is meestal €5 per kuub om te dumpen :)
"Handel is handel"

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik dacht we tegenwoordig een tuinentopic hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Een boer is er ook vaak blij mee,

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

ronalddus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:
Klussende tweakers,

Het materiaal is Akortherm: https://www.boottotaal.nl...FkJCVx4gMuBRoCmJ0QAvD_BwE

Graag wil ik dit doen zonder te boren of helemaal definief te bevestigen. Dus als ik binnenkort zou verhuizen of het toch wel verplaatsen dat niet de muur is aangetast door gaten, kit of lijm.

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ik ben zelf ook bezig met het ophangen van akoestische panelen (zelfbouw) en heb besloten om te gaanvoor klittenband. Deze zal ik wel permanent op de muur moeten lijmen.
De enige optie die ik kon bedenken met weinig impact zou zijn: spijkers. Dit laat maar kleine gaatjes achter, en deze kan je makkelijk navullen. Voor iets als een akoestisch paneel heb je ook geen hele stevige montage nodig, aangezien er amper kracht op komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:20

0c2

dragonhaertt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Ik ben zelf ook bezig met het ophangen van akoestische panelen (zelfbouw) en heb besloten om te gaanvoor klittenband. Deze zal ik wel permanent op de muur moeten lijmen.
De enige optie die ik kon bedenken met weinig impact zou zijn: spijkers. Dit laat maar kleine gaatjes achter, en deze kan je makkelijk navullen. Voor iets als een akoestisch paneel heb je ook geen hele stevige montage nodig, aangezien er amper kracht op komt te staan.
Ik doe hier in huis veel met tesa powertape. Werkt prima en is voorzichtig (!) schadevrij te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

dragonhaertt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Ik zat ook aan klitteband te denken, maar dat betekent inderdaad de bevestiging aan de muur.
Zou dubbelzijdig tape een optie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:09

Ik weet niet hoe groot jullie tuin is, maar kon je dat niet gewoon uitspreiden over de gehele ruimte? 1,5kuub zand/aarde is mss 1cm extra ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

je mag het bij mij dumpen .. (overkant van waterweg) voor nada pm me maar .. (zit relatief dicht bij de snelweg) .. dump het me kruipruimte in..

@ronalddus als het niet te zwaar is heb je toch van die dubbelzijdig (dik) plak spul voor posters enzo ? beetje "klei" achtig .. of dubbelzijdig tape je hebt ook schilderij-rails .. maar waarom druk maken over de muur ? het sop is de kool niet waard.

@Twijfels thx quote gewijzigd

[ Voor 53% gewijzigd door vso op 12-03-2020 11:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

ronalddus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Ik zat ook aan klitteband te denken, maar dat betekent inderdaad de bevestiging aan de muur.
Zou dubbelzijdig tape een optie kunnen zijn?
Zou kunnen, maar ik wil niet het risico lopen dat er eentje van de muur valt.
Dubbelzijdige tape+klittenband zou misschien ook nog kunnen, dan kan ik wel de klittenband aan de panelen lijmen, maar aan de muur tapen.
Alleen dan heb ik wel tape nodig die sterker is de het klittenband, en dat is prijzige tape. Zeker met de hoeveelheid panelen die ik ga ophangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:15:
[...]

je mag het bij mij dumpen .. (overkant van waterweg) voor nada pm me maar .. (zit relatief dicht bij de snelweg) .. dump het me kruipruimte in..

@ronalddus als het niet te zwaar is heb je toch van die dubbelzijdig (dik) plak spul voor posters enzo ? beetje "klei" achtig .. of dubbelzijdig tape je hebt ook schilderij-rails .. maar waarom druk maken over de muur ? het sop is de kool niet waard.
Je quote de verkeerde :) @Solid Seal zie hierboven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31

timovd

Voorsprong door techniek

ronalddus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:58:
Klussende tweakers,

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ik heb in de gehele woonkamer ophangrails (voor schilderijen) opgehangen achter sierlijsten. Deze werken ook een heel klein beetje als diffuser. Je kunt er werkelijk alles aan ophangen en altijd verplaatsen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ik zou High tack gebruiken, gewoon mooi doseren.. tuurlijk... het behang erachter gaat kaduuk bij verwijderen.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Bedankt! _/-\o_
Ik ga even wat proberen en kan het later altijd nog 'definitiever' aan de muur bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
ronalddus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:41:
Bedankt! _/-\o_
Ik ga even wat proberen en kan het later altijd nog 'definitiever' aan de muur bevestigen.
Met high tack hoef je later niet iets definitievers te zoeken....

Revive the guild!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gewoon in het dichtstbijzijnde plantsoen verspreiden. Dat zijn 3 of 4 kruiwagens, dat merk je nergens.
Overigens kun je het dan als je het weer nodig hebt ook gewoon weer daar uit de grond halen.

Heeft mijn pa ook eens gedaan zo. Kwam bij het opscheppen uit het plantsoen de politie vragen wat ie deed en dat dat niet mocht enzo, want gemeentegrond. Reactie: ik heb het hier twee jaar terug neergelegd en nou kom ik het weer terughalen. Agent zei niks, stapte in zijn auto en was weg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

The Eagle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Gewoon in het dichtstbijzijnde plantsoen verspreiden. Dat zijn 3 of 4 kruiwagens, dat merk je nergens.
Overigens kun je het dan als je het weer nodig hebt ook gewoon weer daar uit de grond halen.

Heeft mijn pa ook eens gedaan zo. Kwam bij het opscheppen uit het plantsoen de politie vragen wat ie deed en dat dat niet mocht enzo, want gemeentegrond. Reactie: ik heb het hier twee jaar terug neergelegd en nou kom ik het weer terughalen. Agent zei niks, stapte in zijn auto en was weg :+
1m3 grond = 1600-2000kg... Dan heb jij een verrekes sterke kruiwagen en lijf :+

Kruiwagen is vaak zo'n 80liter, zijn dus eerder 12kruiwagens per m3 :)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:40

ST10©DE

Dus.............

Oeps!

Ik wil de kranen in onze badkamer vervangen. Nu hebben we daar hoekstopkraantjes zitten van Schell. Echter, twee van de vier kraantjes zijn dolgedraaid. Ik vermoed echter dat niet het hele systeem kapot is maar dat de chromen draaiknop niet meer "pakt". Is het op eenvoudige manier mogelijk de draaiknop er af te halen de kraan vervolgens met een tang dicht te draaien?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQ3mcy5kLxCY-TvXSkEsMhfWSh7mkuAMnipvbikANT1Wb-y55mR

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Raym09 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:08:
[...]
1m3 grond = 1600-2000kg... Dan heb jij een verrekes sterke kruiwagen en lijf :+
Droog of nat ? :) dat is 2x a 3x rijden met (ongeremde aanhanger .. ) gebeurt vaak genoeg dat men dit miscalculeert en geschaard op de weg/tunnel staat.

Als het mooi weer is op MP zetten en "gratis" op te halen.. paar facebook groepen uit de regio . is het zo weg

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

ronalddus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:41:
Bedankt! _/-\o_
Jelte,89 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:39:
Ik zou High tack gebruiken, gewoon mooi doseren.. tuurlijk... het behang erachter gaat kaduuk bij verwijderen.
Ik blijf voorlopig bij mijn klittenband, ik wil de panelen namelijk nog kunnen verwisselen en verplaatsen indien nodig.
Het resultaat hoop ik over een week hier online te kunnen zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Droog of nat ? :) dat is 2x a 3x rijden met (ongeremde aanhanger .. ) gebeurt vaak genoeg dat men dit miscalculeert en geschaard op de weg/tunnel staat.

Als het mooi weer is op MP zetten en "gratis" op te halen.. paar facebook groepen uit de regio . is het zo weg
1600kg Droog/ 2000kg vochtig.

Maar inderdaad, grond is vaak zwaar dan je zou denken en er mag minder op een aanhanger dan je op het oog zou inschatten.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
dragonhaertt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:34:
[...]

[...]

Ik blijf voorlopig bij mijn klittenband, ik wil de panelen namelijk nog kunnen verwisselen en verplaatsen indien nodig.
Het resultaat hoop ik over een week hier online te kunnen zetten 8)
Ik bedoelde ook het klittenband op de muur kitten :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik ga ook voor klittenband. Het zijn hele lichte panelen (ik gebruik geen frame, maar bevestig het schuim rechtstreeks op de muur).
Klittenband kan ik altijd nog lijmen op de panelen als de kleefstrook niet voldoet.

EDIT:
@Jelte,89 Okee! Dan begreep ik het verkeerd, ik dacht de panelen zelf

[ Voor 15% gewijzigd door ronalddus op 12-03-2020 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hier alvast een voorproefje:

Het concept
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCR66G4v-MZUxQozyw1oh2RpzeM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/a9jQ8hc2CGlVbD9K2fl3ie8l.jpg?f=fotoalbum_large

Het voorbereidend werk, dit is onderhand al weer 3 maanden geleden :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH0vWxOiiQAKvJG_cHK1oonEFYw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/6votHF7ulA9VCedvsyynviBt.jpg?f=fotoalbum_large

Het eerste prototype!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0WTqmL5o27qAmNU_SiJVL8EfBM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/eRLt6LvXSUeenH41mbHdLNUo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:40

ST10©DE

Dus.............

ST10©DE schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:17:
Oeps!

Ik wil de kranen in onze badkamer vervangen. Nu hebben we daar hoekstopkraantjes zitten van Schell. Echter, twee van de vier kraantjes zijn dolgedraaid. Ik vermoed echter dat niet het hele systeem kapot is maar dat de chromen draaiknop niet meer "pakt". Is het op eenvoudige manier mogelijk de draaiknop er af te halen de kraan vervolgens met een tang dicht te draaien?

[Afbeelding]
Ok, aan de slag gegaan en mijn vermoeden bleek juist, het plastic draaiknop bleek bij het vierkantje gebroken te zijn. Weet iemand of deze knopjes los te koop zijn in metalen uitvoering?

De kraan lijkt echt muur vast te zitten. Een ontluchtingssleutel past precies op het vierkante gedeelte, maar die heb ik al kapot gedraaid. Iemand enig idee hoe ik deze los krijg?

[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 12-03-2020 15:05 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 10:30

Op MP, gratis afhalen. Anders een lokale agrariër een belletje doen.

Paar jaar geleden hadden wij een aanhanger zand over -> bij vrienden gedumpt die aan het verbouwen waren
Daarnaast nog 1 a 2 aanhangers grond -> bij een lokale agrariër (met toestemming) over het land gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
We hebben een nieuwe schutting van Douglas hout, maar ik wil graag de kleur behouden. Is een olie of transparante beits dan aanbevolen?

Iets als dit bijvoorbeeld tegen UV?
https://www.gamma.nl/asso...glans-2-5-liter/p/B537885

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

ST10©DE schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Ok, aan de slag gegaan en mijn vermoeden bleek juist, het plastic draaiknop bleek bij het vierkantje gebroken te zijn. Weet iemand of deze knopjes los te koop zijn in metalen uitvoering?

De kraan lijkt echt muur vast te zitten. Een ontluchtingssleutel past precies op het vierkante gedeelte, maar die heb ik al kapot gedraaid. Iemand enig idee hoe ik deze los krijg?
Wellicht met een bahco? Goed strak vastdraaien en dan met beleid proberen. Die ontluchtingsleuteltjes stellen niet zoveel voor, hier ook wel eens een gesloopt op de verwarming. Dus hopelijk zit je kraantje niet al te vast.
ByteMe_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:29:
We hebben een nieuwe schutting van Douglas hout, maar ik wil graag de kleur behouden. Is een olie of transparante beits dan aanbevolen?

Iets als dit bijvoorbeeld tegen UV?
https://www.gamma.nl/asso...glans-2-5-liter/p/B537885
Gammaspul ken ik niet. Dit is wel goede: https://www.hklazuur.com/kleurloos

[ Voor 25% gewijzigd door MJV op 12-03-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
ST10©DE schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:17:
Oeps!

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik er nog 4 van schell liggen. Exact deze. Als je interesse heb?
Zou wel even het water eraf halen en de op een lager punt dan de stopkraantjes het water uit de leidingen laten lopen. Daarna kan je deze gewoon losdraaien en de nieuwe erop.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Zou er gewoon een nieuwe op zetten, voor €4,39 heb je er al eentje.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 12-03-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
ThinkPadd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:53:
of voor € 1,- meer meteen ophalen:

https://www.hornbach.nl/s...tend/5952059/artikel.html

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

vso schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Ow nice . Moet zoieso een een aanhanger ofzo regelen dan. Als dat zover is dan PM ik je . Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
ThinkPadd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:53:
Uiteraard zijn die nieuw ;)

Mocht je in de buurt van Breda wonen, kan ik ze even opzoeken.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Zo wilde mijn oom eens houtsnippers in zijn tuin hebben. In het bos ligt genoeg dus hij met een aanhanger naar het bos. Druk houtsnippers in die aanhangwagen scheppen. Toen de aanhangwagen bijna vol was komt er een politieauto aan! Mijn oom in de rats, hij wilde namelijk zelf bij de politie en was bang dat dit zijn carrière zou kosten. Dus hij druk die aanhangwagen weer leegscheppen en hopen dat hij slechts een waarschuwing zou krijgen. Politie stopt: "zo meneertje, wat zijn wij aan het doen? Dat spul gaan we dus niet hier storten hé! Opruimen!"

Ik had enkele jaren terug 2 kuub houtsnippers gekocht om een stuk worteldoek af te dekken. Dat lag daar omdat dat stuk grond, circa 30m², vergeven was van zevenblad. We hadden de intentie om na een jaar of drie de tuin aan te pakken dus tot die tijd was worteldoek met houtsnippers een prima optie. Toen het tijd was om de tuin aan te pakken was het zevenblad dood maar de houtsnippers nog niet weg. Die heb ik dus ook verspreid over de gemeentetuin. Ik denk dat er nog 1 kuub houtsnippers over was (de rest was vergaan), maar dat waren wel iets meer dan 4 kruiwagens.
Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.