maartend schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:57:
[...]
Koophuis, slaapkamers. Was eigenlijk op zoek naar een soort egaline, maar dan in lichtgewicht vorm maar wel hard genoeg wordend om er een dunne houten laag op te doen, waar dan weer laminaat op komt.
Alle tussenmuren gaan er uit boven, dus heb dan even 1 ruimte, perfecte moment om het te doen. Daarna komen er weer muren in. Maar ik denk idd aan kosten/baten/tijd.
Ik zou zelf paar planken weghalen en kijken hoe de staat is van de draagbalken en het hout zelf, voordat je iets doet. (mooi moment) en hoe erg is het over de hele vloer oppervlakte ?
Tja egaline spul (of zoiets) gaat het nooit worden je sluit het hout op --> houtrot
Ik weet niet hoeveel "verbuiging" laminaat kan hebben maar je kan wellicht met ondervloer zoals ik eerder zei veel opvangen. of met stel plaatjes tussen plank en draagbalk (meer werk)
Stelschroeven zijn wellicht ook een optie.
maar veel hangt af van de kwaliteit van de vloer, zelf zou ik de vloer eruit rippen, de elektra(leidngen) eventueel verbeteren en geluidsisolatie tussen de verdiepingen proppen.
Heb je de planken eruit kan je wellicht overwegen
vandiktebank voorbeeld
huren maar dan moeten je draagbalken allemaal wel horizontaal zijn.
Kortom bijzonder veel werk, voor een slaapverdieping. goedkoper en gemakkelijker is laminaat te leggen hier en daar wat extra ondervloer (dun) en vervolgens "stelpoten" onder je meubels te proppen
dat heb ik gemist ? hoe ga je hem leegblazen dan ?
Dat vind ik flauw. Ik wil graag sparren met andere tweakers, maar dat betekent toch niet dat ik het in alle gevallen met alle ideeën eens moet zijn en ze 1 op 1 dien te implementeren zonder dialoog?
[...]
Ik begrijp dit scenario niet helemaal. Het stuk dat eventueel kapot kan gaan bevindt zich in de kruipruimte. In dat stuk slang zit in het warme seizoen 1x per dag 20 minuten water. Voor de rest niet. Mocht die slang kapot zijn, dan merk ik dat toch doordat ik veel minder water bij mijn voortuin krijg?
Het gedeelte waar wel altijd druk op staat bevindt zich direct bij de watermeter (in de trapkast, centraal in mijn huis direct naast de woonkamer) waar het nooit kouder dan een graad of 15 zal worden.
Dialoog natuurlijk, maar hier is er weinig "dialoog" eerder er is begrip nodig, niet om negatief te zijn maar het "gevaar"
Stel je graaft de leiding in, vult die met water en die leiding bevriest, zet uit en scheurt. maar dit is onder de grond dus je gaat het niet snel merken. Moment dat je het merkt ben je wellicht 100den euro's kwijt en zie je pas een modderpoel/zwembad onstaan. leiding/slang kan goed tegen gaatjes maar scheuren minder en dat laatste is 99% kans bij schade. en door de druk vanuit het water bedrijf 2 bar en/of meer gaat het hard.
Een 6 kuub zwembad vul ik in +/- 4 uur, kost mij 2,50 euro (ongeveer) maar hoe lang en hoeveel water zal er doorheen gaan denk je voordat je het merkt als het geknapte onderdeel in je kruipruimte of "in de grond" zit ? met geluk binnen 24 uur, met pech wordt het opgemerkt en gelokaliseerd op het monent dat je op vakantie bent zonder dat iemand bij je hoofdkraan kan / waterbedrijf je af moet sluiten.
leegblazen of afsluiten en leeglaten lopen zijn beide goed.
En elekrische afsluiters tja goed/slecht ik zou alleen wel even nadenken wat je wilt bij "stroomloos" altijd dicht (NC) of altijd open (NO) ik zou voor NC gaan en wanneer ik "activeer" hij opent.
Dus zolang jij "veilig" je wens kan vervullen zou ik ervoor gaan, daar is IMHO weinig dialoog voor nodig.