Aaah, dat verklaart een hoop! Normaliter zonder corona crisis zou dat mijn tactiek zijn in ieder geval. Alhoewel een tankstation ook een goed idee is
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk741 op 11-05-2020 20:54 ]
Aaah, dat verklaart een hoop! Normaliter zonder corona crisis zou dat mijn tactiek zijn in ieder geval. Alhoewel een tankstation ook een goed idee is
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk741 op 11-05-2020 20:54 ]
Die van Dunea in de duinen van Zuid Holland zijn wel open, dus dat is ook niet overal zo. Om het nog onduidelijker te maken
Chique manier om je zadeltasje te vervoeren.kwiebus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:47:
Over tasjes gesproken, heb afgelopen weekend een Vaude Race Light M zadeltasje gekocht en heb er ook maar meteen een nieuwe fiets bij genomen.
Met een binnenband, 2 bandenlichters,,CO2 pomp en 2 patronen, 2 inbussleutels en een tool voor de remmen zit het tasje wel aardig propvol.
[Afbeelding]
Ik moet zeggen het rijdt erg lekker.DieAnder schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:03:
[...]
Chique manier om je zadeltasje te vervoeren.Geniet er van!
Twee vragen: welke maat Agree is dat, en wat voor remmentooltje neem je onderweg mee?
[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 11-05-2020 22:22 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ja, was zeker gelukt: zie hier mijn reactie._Z3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:21:
[...]
Was je rondje Flevoland nog gelukt trouwens? Wel gezien dat die op de planning stond maar niet gelezen of je hem gefietst had.
Ik wilde die ook binnenkort gaan fietsen alleen kreeg vanmiddag te horen dat m'n kuitspieren overbelast zijn, is ook niet zo prettig fietsen kwam ik achter. Dus moet even kijken wanneer ik dat ga doen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Is die niet een maatje te klein (als ik afga op het laatst beschikbare model in maat 54, 1.71 - 1.76 op de website van mantel)Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
Ik kwam gisteren onder werktijd toevallig langs mantel en ben even binnen gestapt en zag daar toevallig een Trek Emonda SL6 Pro van €3499,- afgeprijst naar €2799,-...klein proefrondje gemaakt en ik vond het verschil echt belachelijk groot met mijn fiets! Ik wou eigenlijk na dit seizoen pas een nieuwe fiets kopen, maar ben wel een beetje verliefd geworden op deze fiets! Dus even kijken of ik me in kan houden ofdat ik toch de economie ga steunen.
Ps. Negatieve dingen over deze fiets zijn welkom...positieve STFU!
...
Ze hadden hem ook in maat 56...ja precies dat was ook mijn bedoeling maar heb nu al een aantal keren pech gehad met mijn "nieuwe gebruikte" (doortrappen, velg kapot waardoor ik 2x lek heb gereden) dat ik merk dat ik toch meer en vaker op de MTB stap terwijl ik op de racefiets knallen ook echt relax vind...Prulleman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:31:
[...]
Is die niet een maatje te klein (als ik afga op het laatst beschikbare model in maat 54, 1.71 - 1.76 op de website van mantel)
Online is ie trouwens 100 euro goedkoperprima prijs voor een prima fiets.. de vraag is alleen, als je nog geen 2 maanden een racefiets hebt.. kan je dan niet beter even op deze doorrijden? en wellicht na het seizoen een nog betere deal proberen te scoren?
[ Voor 4% gewijzigd door Nutterd op 12-05-2020 08:59 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
1l bidonsPctje91 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:
Ik lees al een tijdje vol interesse mee in het topic.
Ik fiets nog niet zo heel lang maar blijf het met plezier doen. Merk dat de afstand en conditie vooruit gaat, wat natuurlijk ook het doel is...
Ik merk alleen dat mijn bidons voornamelijk het probleem zijn. Vaak heb ik toch nog een stukje rit over nadat de bidons leeg zijn. Hoe doen jullie dit? Vullen jullie bij op langere ritten? Zo ja, hoe kom je erachter waar je kan bijvullen?Dank alvast!
Duur!Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
Ik kwam gisteren onder werktijd toevallig langs mantel en ben even binnen gestapt en zag daar toevallig een Trek Emonda SL6 Pro van €3499,- afgeprijst naar €2799,-...klein proefrondje gemaakt en ik vond het verschil echt belachelijk groot met mijn fiets! Ik wou eigenlijk na dit seizoen pas een nieuwe fiets kopen, maar ben wel een beetje verliefd geworden op deze fiets! Dus even kijken of ik me in kan houden ofdat ik toch de economie ga steunen.
Even los van of ik deze fiets koop of niet.McMiGHtY schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:08:
Ik zou persoonlijk momenteel zelf kijken of je een LBS blij kunt maken met een aankoop. Las gisteren iets op de AD website dat de grote dozenschuivers alle hens aan dek hebben om maar fietsen te verkopen:
https://www.ad.nl/alphen/...StAkIoaaNQTUld6Yz4MbcI3Ng
Dus die grote toko's redden het wel..
Dat is handig als je de blokjes gaat wisselen of werkzaamheden doet. Maar onderweg zie ik niet in wat je er aan hebt.kwiebus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:21:
[...]
Ik moet zeggen het rijdt erg lekker.
Framemaat is 60cm, en tooltje is een spacer (D) voor als je een wiel er uit haalt om de voorkomen dat de blokken vast tegen elkaar gedrukt kunnen worden.
[Afbeelding]
Ik had ook zoiets, bij de LBS was de fiets zo'n 300 euro duurder (!) dan online. Toch was de keuze voor mij om voor de LBS te gaan niet heel moeilijk.Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:15:
[...]
Even los van of ik deze fiets koop of niet.
Ik koop zelf ook liever bij een lokale LBS, maar niet tegen elke prijs. Overigens moet ik de verkoper (weet niet of ik hem zo mag noemen) van Mantel een compliment geven, deed het erg goed,nam alle tijd en was totaal niet gericht op de verkoop maar echt op het advies geven...denk niet dat zijn baas trots is op hem
Duidelijk! zal deze keer het advies maar aannemen en deze voorbij laten gaan en dit seizoen nog op deze fiets blijven fietsen en dan aan het eind van het seizoen verder kijken.Ypuh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:36:
@Nutterd Om nou weer in 2 maanden tijd van 0 naar 100 te gaan lijkt me ook een beetje overdreven en niet verstandig. Een tweedehands fiets zonder enige ervaring zou ik om verschillende redenen niet doen, zoals je inmiddels zelf ook ervaren hebt.
Het belangrijkste doel van een eerste fiets is om de smaak te pakken te krijgen (check), maar vooral ook de eerste ~1.5 jaar wat ervaring opdoen. Dat betekent; een keer op je snuffert gaan bij het stoplicht, ontdekken waar je de fiets met name voor gebruikt en de juiste maat bepalen. Een 58 Domane is een totaal andere fiets dan een 58 Madone (nutteloos feitje; al eens opgevallen dat de Emonda/Domane/Madone een anagram zijn).
Nu je 2 maanden hebt gefietst geloof ik nog niet dat weet of je 612 of 598 mm stack nodig bent of 390 of 412 mm reach. De fietsen rond €1.000 hebben als voordeel dat ze qua afmontage prima in orde zijn en qua geometrie vaak middle of the road. Qua doorverkoop houden ze ook redelijk hun waarde. Daaronder betaal je vaak net iets te veel en/of zitten verborgen mankementen, daarboven worden frames wat uitgesprokener qua maatvoering/beoogd gebruik en keldert de doorverkoopwaarde. Als je €2.8k uitgeeft aan een fiets moet je naar mijn mening wel zeker weten dat het de juiste is.
Ps. Voor iemand die Marktplaats als hobby heeft juich ik je aankoop van harte toe hoor. Mijn halve schuur bestaat uit vrijwel nieuwe onderdelen van impulsaankopers.
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 12-05-2020 10:17 ]
Ben het verkoopproces hier thuis nog niet gestart dus heb nog niet hoeven stofzuigen,dweilen,ontbijt op bed brengen enzovoortMorrar schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:13:
@Nutterd Uiteindelijk zijn het jouw centen he, dus jij bepaalt (tenzij je een partner hebt, dan bepaalt die). Als deze fiets de wow-factor heeft kan dat ook wat waard zijn, maar verwacht geen wonderen of dat je er ineens een pak beter van gaat fietsen. Als je eerst meer kilometers gaat maken kun je beter bepalen welke fiets goed voor je is en deermee je centen beter besteden. Aan de andere kant; als je nu zo baalt van je fiets dat je er liever niet op gaat zitten stop je wellicht en ga je die ervaring dus ook niet opdoen... Keuzes, keuzes
je moet doen waar je je goed bij voelt...Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:35:
[...]
Ben het verkoopproces hier thuis nog niet gestart dus heb nog niet hoeven stofzuigen,dweilen,ontbijt op bed brengen enzovoort
...
haha, ik zou de komende tijd besteden aan research, proefrijden en van alles en nog wat.Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:35:
[...]
Ben het verkoopproces hier thuis nog niet gestart dus heb nog niet hoeven stofzuigen,dweilen,ontbijt op bed brengen enzovoort
Tsja, in tegenstelling tot de rest, als je er meer door gaat fietsen en met meer plezier en je eigenlijk al weet dat je hem toch wel gaat kopen, kan je het net zo goed nu doen en er veel plezier van hebbenNutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:35:
[...]
ga ik inderdaad doen! en vooral proefrijden inderdaad...dat is wel het verstandigst!Prulleman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
[...]
haha, ik zou de komende tijd besteden aan research, proefrijden en van alles en nog wat.
Daarmee voorkom je (hopelijk) een net niet aankoop. Wat @Ypuh zegt, alles moet eigenlijk kloppen.
Er zijn waarschijnlijk nog een heleboel fietsen die aanvoelen als een grote verbetering t.o.v je huidige. waarschijnlijk alle fietsen met een mooie wielset (extra licht, extra aero, ...) en een carbon frame en een nieuwe groep.
Je kan het beste een lijstje gaan bijhouden wat je belangrijk vind.
bv max band breedte, gewicht of aero, kleur, ...
jammer/gelukkig dat jij later bent met reageren dan de rest...anders was hij nu besteldtimwijn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:44:
[...]
Tsja, in tegenstelling tot de rest, als je er meer door gaat fietsen en met meer plezier en je eigenlijk al weet dat je hem toch wel gaat kopen, kan je het net zo goed nu doen en er veel plezier van hebben![]()
De Trek Emonda is een uitstekende fiets, dus als de maat en zit voor jou goed is (misschien vooraf wel een bikefit laten doen), sowieso geen miskoop. Wil je later iets anders, kan je hem hoogstwaarschijnlijk voor een prima bedrag weer verkopen.
Niks negatiefs over deze fiets te melden... (Èmonda rijder hier ;-) )Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
hahaNutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:46:
[...]
jammer/gelukkig dat jij later bent met reageren dan de rest...anders was hij nu besteld
Er is wel een fysieke reden te benoemen waarom ik in elk geval afwissel tussen links en rechts, en dat is omdat wegen vaak schuin zijn aangelegd. Als je altijd links of rechts blijft lopen, krijg je enkelklachten, als je wat langere wandeltochten maakt of hardloopt. Maar dat zal voor de gemiddelde "ommetjeswandelaar" niet spelen.Positron schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:30:
[...]
... En toch zijn er opvallend veel hardlopers en wandelaars die steevast links blijven aanhouden, ook wanneer tegenliggers netjes rechts lopen. Geen idee waarom. Waarschijnlijk ooit door iemand verteld en zonder nadenken blijven toepassen.
Hier in het dorp (Heesch) niet.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dat is de normaalste route. Je had ook de €400 van het tweedehandsje + onderhoud/reparatiekosten kunnen reserveren voor een eerste fiets waar alles aan klopte. Eventueel nog een (onafhankelijke) bikefit en 1 of 2 leuke upgrades zoals zadel en banden erbij. Dan had je waarschijnlijk vanaf dag 1 meer plezier gehad en was het verschil/aanleiding tot je nieuwe aankoop ook minder groot geweest.timwijn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:55:
[...]
hahaStukje achtergrond misschien wel goed om te vermelden. Ben zelf 2,5 jaar geleden begonnen met fietsen, anderhalf jaar op een fiets van 400€ van marktplaats rondgereden. Wist daarna zeker dat ik het fietsen leuk vond en heb toen geïnvesteerd in een betere fiets. Door de nieuwe fiets, fiets ik met veel meer plezier en ook ik merkte veel verschil ivm mijn oude fiets. Baal ik dat ik dit niet eerder heb gedaan? Niet per se, maar achteraf gezien had ik het net zo goed eerder kunnen doen en dan had ik daarmee ook het nodige reparatiegeld kunnen uitsparen
Zozo, mooie fiets hoor! En inderdaad, chique manier voor vervoer van het tasje.kwiebus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:47:
Over tasjes gesproken, heb afgelopen weekend een Vaude Race Light M zadeltasje gekocht en heb er ook maar meteen een nieuwe fiets bij genomen.
Met een binnenband, 2 bandenlichters,,CO2 pomp en 2 patronen, 2 inbussleutels en een tool voor de remmen zit het tasje wel aardig propvol.
[Afbeelding]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Jammer genoeg helemaal niks over binnenbreedte van de velg (hoewel daar de meting van de échte breedte van de band mogelijk in voorziet) en al dan niet tubeless rijden.Ypuh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:02:
Het ging hier van de week over (te veel) luchtdruk in je banden. Wat blijkt is dat vrijwel iedereen z'n banden te hard oppompt.
Silca (een merk wat veel te veel tijd besteed aan dingen als fietspompen) heeft hiervoor een alles omvattende rekentool uitgebracht. Je moet je ziel verkopen om alle functies te krijgen, maar het lijkt wel aardig te kloppen.
Met een 24mm band (26 echte millimeters) pomp ik mijn banden meestal op tot zo'n 6/6.5 bar voor/achter bij 78kg lichaamsgewicht + 8kg voor de fiets/kleding. Daarmee dacht ik al relatief laag te zitten, maar deze tool geeft aan dat het nog wel lager kan tot 6/6.15 bar.
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 12-05-2020 12:12 ]
En hier de daadwerkelijke rekentool -> https://info.silca.cc/silca-professional-pressure-calculator (kon zelf niet eens een link vinden op racefiets.cc)Ypuh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:02:
Het ging hier van de week over (te veel) luchtdruk in je banden. Wat blijkt is dat vrijwel iedereen z'n banden te hard oppompt.
Silca (een merk wat veel te veel tijd besteed aan dingen als fietspompen) heeft hiervoor een alles omvattende rekentool uitgebracht. Je moet je ziel verkopen om alle functies te krijgen, maar het lijkt wel aardig te kloppen.
Met een 24mm band (26 echte millimeters) pomp ik mijn banden meestal op tot zo'n 6/6.5 bar voor/achter bij 78kg lichaamsgewicht + 8kg voor de fiets/kleding. Daarmee dacht ik al relatief laag te zitten, maar deze tool geeft aan dat het nog wel lager kan tot 6/6.15 bar.
[ Voor 5% gewijzigd door DutX op 12-05-2020 12:21 ]
Wil je meer richting titanium of in de richting van een Specialized Diverge?wisselwerking schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:10:
Ik ben alleen nog aan het bedenken wat voor soort racer het moet worden, aangezien ik ultra endurance ritten en bikepacking ook wel interessant vind. Lastig, keuzes.
Vroeger was links lopen buiten de bebouwde kom verplicht. Ik ben ook zo opgevoed. Je hebt niet het gevaar om door achteropkomend verkeer gemist te worden en zicht op de situatie, waardoor je zelf nog de berm in kunt als het nodig is. Wat ik wel structureel doe als ik aan het wandelen of hardlopen ben, is achterom kijken als iemand mij tegemoet komt. Hierdoor weet ik of die persoon de ruimte heeft om om mij heen te gaan, of dat ik moet uitwijken in de berm.Positron schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:30:
[...]
Het grote verschil is dat je de voetganger dan waarschijnlijk de bocht in had zien lopen. En tegelijkertijd kan fietsend verkeer vanuit de richting van de voetganger onbelemmerd doorgaan, waardoor je een situatie krijgt waarin je wordt geconfronteerd met een fietspad dat over de volledige breedte wordt bezet vanuit één richting.
De linksloopdiscussie komt in het hardlooptopic ook regelmatig terug. En ik snap er ook niks van dat mensen overal links lopen zonder duidelijke reden. Ik loop zelf vaak in afgesloten duingebied met zeer brede paden. Je mag er niet autorijden, niet fietsen en geen hond uitlaten. Het enige voertuig dat je tegenkomt is van de boswachter die stapvoets rijdt, zelfs al is er niemand in de buurt. En toch zijn er opvallend veel hardlopers en wandelaars die steevast links blijven aanhouden, ook wanneer tegenliggers netjes rechts lopen. Geen idee waarom. Waarschijnlijk ooit door iemand verteld en zonder nadenken blijven toepassen.
Ben benieuwd naar je fiets straks!tinusterror schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:10:
Bijna klaar met aanschaffen van de onderdelen voor me nieuwe fiets. Iemand goeie input om mijn huidige afstelling van me racefiets over te zetten naar me nieuwe?
Zadelhoogte,stuurhoogte, stuurbreedte en afstand zadel naar stuur snap ik.
Fiets heeft een hele andere geometrie dan mijn huidige fiets.
Iemand goede tips? Of ergens een mooie handleiding?
Het beste wat ik kan bedenken is met hout (plank, balkje, stok) het puntje van je zadel pakken, dan waterpas horizontaal naar het puntje van je stuur en dan een stuk hout haaks verticaal naar beneden tot op het stuur. Dan kun je ook nog een stuk hout nemen die vanaf de bovenste ligger haaks naar beneden door je trapas gaat en die kun je dan markeren. Dan heb je qua zithouding alles op dezelfde afstand en hoogte staan, ongeacht je geometrie van de nieuwe fiets. Klinkt niet heel profi maar zo zou ik het doentinusterror schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:10:
Bijna klaar met aanschaffen van de onderdelen voor me nieuwe fiets. Iemand goeie input om mijn huidige afstelling van me racefiets over te zetten naar me nieuwe?
alternatief is een bikefit. Dan zit je ook prima zoals je theoretisch op de fiets zou moeten zitten. Maar niet elke fiets is 1 op 1 met de andere te vergelijken... Blijft een benadering.Holk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23:
[...]
Het beste wat ik kan bedenken is met hout (plank, balkje, stok) het puntje van je zadel pakken, dan waterpas horizontaal naar het puntje van je stuur en dan een stuk hout haaks verticaal naar beneden tot op het stuur. Dan kun je ook nog een stuk hout nemen die vanaf de bovenste ligger haaks naar beneden door je trapas gaat en die kun je dan markeren. Dan heb je qua zithouding alles op dezelfde afstand en hoogte staan, ongeacht je geometrie van de nieuwe fiets. Klinkt niet heel profi maar zo zou ik het doen
...
ja inderdaad toch de stack and reach!Flipmo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:01:
[...]
Ben benieuwd naar je fiets straks!
Wat ik gedaan heb toen ik van de Giant naar de Sensa ging, is de stack and reach opmeten en zo met de lengte van de stuurpen en evt spacers spelen om op dezelfde houding uit te komen
Velgrem of disc model?Nutterd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
Ook een goed idee, thanks!!!Holk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23:
[...]
Het beste wat ik kan bedenken is met hout (plank, balkje, stok) het puntje van je zadel pakken, dan waterpas horizontaal naar het puntje van je stuur en dan een stuk hout haaks verticaal naar beneden tot op het stuur. Dan kun je ook nog een stuk hout nemen die vanaf de bovenste ligger haaks naar beneden door je trapas gaat en die kun je dan markeren. Dan heb je qua zithouding alles op dezelfde afstand en hoogte staan, ongeacht je geometrie van de nieuwe fiets. Klinkt niet heel profi maar zo zou ik het doen
Ik voel een kickstarter aankomenHolk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:23:
[...]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Is kansloos, patent valt door bovenstaande bericht van mij weg, dus dan is er geen droog brood in te verdienen
Ik heb gewoon de standaard maten overgenomen met de rolmaat en daarna de fietsen naast elkaar gezet en een op het oog nog wat geschoven met zadelpen en zadel.tinusterror schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:10:
Ik heb exact hetzelfde tasje gehad. Het bandje om de zadelpen sleet na enkele tientallen ritten bij mij twee fietsbroeken stuk aan binnenkant van m'n dij.kwiebus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:47:
[Afbeelding]
Ik kom op deze tool uit op 5.45bar. ben wel benieuwd wat dat doet! Vind het een beetje eng om zo laag te rijdenDef1ant schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:16:
[...]
En hier de daadwerkelijke rekentool -> https://info.silca.cc/silca-professional-pressure-calculator (kon zelf niet eens een link vinden op racefiets.cc)
Zelf even ingevuld en kom dan op 4.8 / 4.7 bar. Tsja... normaal fiets ik ietsje hoger (>7). Zal het eens proberen
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Shit! Heb voor 40 gekozen. Een nieuw set vision trimax carbon Ltd overgenomen. Nu me fiets nog ophalen zaterdagGrin schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:09:
Wat voor wielen heb je gekozen @tinusterror? Heb je fiets even opgezocht en daar staan een stel dikke aero wielen wel heel erg netjes in... Vanaf 45mm begint het echt lekker te smoelen.
Bedankt voor de route. Ik heb hem vandaag gefietst (paar kleine dingen aangepast). Ik zou voor een volgende keer waarschijnlijk het en der nog wel wat aanpassingen doen, maar ik heb heerlijk gefietstbigth schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Ik ben wel redelijk bekend in dat gebied. Even snel in rwgps geknutseld.
https://ridewithgps.com/routes/32558192
Startpunt is dan in Lemelerveld bij de parkeerplaatsen in het centrum.
Bevat lemelerberg beide kanten en "zijkant", Luttenberg, Sanatoriumlaan, Holterberg heen en terug via de motieweg.
Een van de voordelen van Tubeless is juist dat je met minder bar kunt rijden.Xanderk89 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:22:
Laatst ben ik over gestapt van de oude schwalbe pro one tubeless naar Continental Grand prix 5000 tl. Nu merk ik dat de bandjes in een paar dagen stilstand van 6.8 naar 4.5 bar gezakt zijn. Ik heb er al mee gereden dus je zou zeggen dat het antilekvloeistof al overal langs gegaan is..
Heeft iemand hier ervaring en/of tips hierover?
[...]
Ik kom op deze tool uit op 5.45bar. ben wel benieuwd wat dat doet! Vind het een beetje eng om zo laag te rijden
Mooi dat je heerlijk hebt gefietst. Zelf combineer ik dit niet vaak, vandaar dat ik ff wat in elkaar heb gezet. Kan me voorstellen dat die route wel wat aanpassingen kan gebruiken. Zelf ga ik vanaf Lemelerberg meer richting Ommen.wisselwerking schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:40:
[...]
Bedankt voor de route. Ik heb hem vandaag gefietst (paar kleine dingen aangepast). Ik zou voor een volgende keer waarschijnlijk het en der nog wel wat aanpassingen doen, maar ik heb heerlijk gefietst
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/3sroxII3q6
5200Wp 8 Oost/ 8 West
https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-gratis-water-tappen/Pctje91 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:
Ik fiets nog niet zo heel lang maar blijf het met plezier doen. Merk dat de afstand en conditie vooruit gaat, wat natuurlijk ook het doel is...
Ik merk alleen dat mijn bidons voornamelijk het probleem zijn. Vaak heb ik toch nog een stukje rit over nadat de bidons leeg zijn. Hoe doen jullie dit? Vullen jullie bij op langere ritten? Zo ja, hoe kom je erachter waar je kan bijvullen?Dank alvast!
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
2x https://www.12gobiking.nl...a-transparant-rood-950-mlPctje91 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:
daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti
Voordat ik me fiets computer had, nam ik alles op met de Wahoo fitness app. Doet wat het moet doenwebdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:26:
Maar misschien via de Wahoo fitness app of een Garmin app?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Je zou ook nog even naar de instellingen van je GPS op je telefoon kunnen kijken. Soms moet je hem op "accuraat zetten" of hem uit de low power modus halen. Het hangt een beetje van je model telefoon af. Over het algemeen zou hij toch wel redelijk accuraat moeten zijn.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:26:
Zijn er hier mensen die sensoren direct koppelen met hun telefoon en hiervan hen ervaring kunnen delen?
Ik ben zelf 5 weekjes geleden begonnen met wielrennen. Fiestsje gekocht (Duur grapje voor een student) en van alles met een telefoonhouder op mn stuur. Vind ik zelf erg prettig werken om de route te volgen. Maar zou graag ook wat accurater in ieder geval de snelheid willen krijgen dan via de gps. Die ga afgelopen rit aan dat ik 85km p/u had gefietst als maximale snelheid
terwijl dat zeker niet het geval was. Nou is een fietscomputer best een duur ding zag ik al dus vroeg me af of er ook mensen zijn die hun sensoren live uitlezen op hun telefoon?
Zit er ook aan te denken om misschien later een cadens, hartslagmeter (evt een powermeter) te halen dus vandaar dat ik niet graag nu een goedkoop kilomtertellertje erop zet.
Ik zag dat de functionaliteit uit Strava was gehaald: https://support.strava.co...uit-de-mobiele-Strava-app
Had je dan ook Wahoo sensoren of kon je ook andere ANT+ / Bluetooth sensoren koppelen?Michaelg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:53:
[...]
Voordat ik me fiets computer had, nam ik alles op met de Wahoo fitness app. Doet wat het moet doen
Een powermeter van 4iii, HRM van Alie. Werkt allemaal.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:57:
[...]
Had je dan ook Wahoo sensoren of kon je ook andere ANT+ / Bluetooth sensoren koppelen?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Cool, bedankt!Michaelg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:01:
[...]
Een powermeter van 4iii, HRM van Alie. Werkt allemaal.
Van de IQ square pedalen is slechts 1 product geleverd aan een reviewer, verder heeft er dus nog niemand ervaring mee.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Cool, bedankt!
Wat is voor jou een reden geweest om toch een fietscomputer te halen?
En ik kwam deze power-meter pedalen tegen: https://www.iqsquare.com
Zijn redelijk wat van verkocht ook nog tegen een relatief lage prijs. Iemand hier dan weer ervaring mee?
#keepasking
Ze beginnen nu pas met het versturen van de eerste pedals. Dus long term reviews laten nog even op zich wachten. Eerste indruk van DCR (YouTube: IQ2 Power Meter: Finally. Unboxing/Install/First Ride Data) is in ieder geval positief.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Cool, bedankt!
Zijn redelijk wat van verkocht ook nog tegen een relatief lage prijs. Iemand hier dan weer ervaring mee?
#keepasking
Ah dan zat ik ernaast. Dan nog maar even wachten totdat ze bij de eerste binnenkomen. Zag een comment onder de video die je had gestuurd dat iemand aan IQ2 een timeline had gevraagd voor levering en het antwoord daarop was dat ze wegens COVID-19 geen uitspraak daarover doen.Pimorez schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:18:
[...]
Van de IQ square pedalen is slechts 1 product geleverd aan een reviewer, verder heeft er dus nog niemand ervaring mee.
YouTube: IQ2 Power Meter: Finally. Unboxing/Install/First Ride Data
tinusterror schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:10:
Hier maar een profi manier om al je maten over te zetten!
I bad beat my meat by busting my nuts!
Thanks, even aangemeld maar dit is wel een mooi programma zeg op het eerste gezicht. ga even tutorials bekijken.murphylee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:49:
[...]
[...]
Mocht je een hometrainer hebben dan kan je nog eventueel een eigen "bike fit" doen als je weet waar je op moet letten.
https://www.motionysis.com/
Zelfs als ze een tijdslijn hadden zal dat met een grote korrel zout genomen moeten worden. Vooralsnog heeft dit project meerdere setbacks gehad waardoor de aangegeven tijdslijn niet gehaald kon worden.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:46:
[...]
Ah dan zat ik ernaast. Dan nog maar even wachten totdat ze bij de eerste binnenkomen. Zag een comment onder de video die je had gestuurd dat iemand aan IQ2 een timeline had gevraagd voor levering en het antwoord daarop was dat ze wegens COVID-19 geen uitspraak daarover doen.
Wahoo Fitness werkt inderdaad prima, ik heb zelf een Magene Gemini 210 voor cadans (als je er twee koopt heb je ook speed, je kunt de functie omschakelen), en je HR data kan je ook koppelen. Je kunt Wahoo fitness app nog zo instellen dat ie geen data logt bij Wahoo, en wel naar strava pushed.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:26:
Zijn er hier mensen die sensoren direct koppelen met hun telefoon en hiervan hen ervaring kunnen delen?
Ik ben zelf 5 weekjes geleden begonnen met wielrennen. Fiestsje gekocht (Duur grapje voor een student) en van alles met een telefoonhouder op mn stuur. Vind ik zelf erg prettig werken om de route te volgen. Maar zou graag ook wat accurater in ieder geval de snelheid willen krijgen dan via de gps. Die ga afgelopen rit aan dat ik 85km p/u had gefietst als maximale snelheid
terwijl dat zeker niet het geval was. Nou is een fietscomputer best een duur ding zag ik al dus vroeg me af of er ook mensen zijn die hun sensoren live uitlezen op hun telefoon?
Zit er ook aan te denken om misschien later een cadens, hartslagmeter (evt een powermeter) te halen dus vandaar dat ik niet graag nu een goedkoop kilomtertellertje erop zet.
Ik zag dat de functionaliteit uit Strava was gehaald: https://support.strava.co...uit-de-mobiele-Strava-app
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Heb overigens ook een smart trainer inderdaad. Bike fit heb ik ooit bij me huidige fiets laten doen. Hier zit ik goed op zonder klachten eigenlijk. Vandaar dat ik de exacte fit over wil zetten op me aankomende fiets.murphylee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:49:
[...]
[...]
Mocht je een hometrainer hebben dan kan je nog eventueel een eigen "bike fit" doen als je weet waar je op moet letten.
https://www.motionysis.com/
Thanks, heb zelf net een setje besteld. kijken wat het doet over een week of 2 als het er isMistraller schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:13:
[...]
Wahoo Fitness werkt inderdaad prima, ik heb zelf een Magene Gemini 210 voor cadans (als je er twee koopt heb je ook speed, je kunt de functie omschakelen), en je HR data kan je ook koppelen. Je kunt Wahoo fitness app nog zo instellen dat ie geen data logt bij Wahoo, en wel naar strava pushed.
Ik gebruik overigens nu mijn Garmin horloge (VA3), daar zit de cadanssensor aan gekoppeld. Meestal gebruik ik geen borstband met buitenritjes, binnen wel. Die HR band is ook een Magene, komt allemaal van Ali, en ik ben behoorlijk te spreken over de kwaliteit eigenlijk.
Garmin watch heeft bij mij nooit uitschieters trouwens qua gps.
Als je meetfouten wilt wegfilteren; kijk eens naar fitfiletools.com
Toevallig heb ik vergelijkbare afmetingen (185cm/92.5cm bbl) en mijn ideale stack/reach is iets van 612/395. Let wel op de verschillende meetmethoden. De ene fabrikant meet stack tot het frame, de ander stack+headset topcap. Ook hebben de lengte, angle en hoogte van je stem invloed op de totale stack hoogte (bij een grotere negatieve angle en langere stem komt je stuur ook lager te staan). In werkelijkheid heeft mijn frame een stack van 605 (incl. headset topcap), een 5mm spacer en met een -6 graden 100mm stuurpen kom ik dan heel dicht in de buurt van die 612mm.franklin schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:58:
Ik vroeg me af of iemand een link naar of een goede uitleg heeft voor: Wat bepaalt wat een goede stack en reach (voor mij) is?
Stack zal wel met je binnenbeenlengte te maken hebben en reach met lengte torso + lengte arm, maar ik doe een aanname, ik kan eigenlijk nergens een goede uitleg vinden over wat maakt dat als ik zeg dat mijn lengte 184 en mijn binnenbeenlengte 90 is daar nummertjes uit komen rollen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 13-05-2020 14:30 ]
Die worden 'Happertjes' genoemd door de inboorlingen.Par_Martinos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:06:
[...]
Maar ik zat in Amsterdam met zo'n naar boven spuitend fonteintje. Dat was een extra rustmomentje
Screw you guys... I'm going home.
Ik ken die crankset niet, maar is het wel de bedoeling dat de non-drive side los gaat? Heel vaak moet juist de drive side los....sjibbie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:18:
Iemand ervaring met het verwijderen van een Praxis (non-drive side) crank? Moet met een 8mm inbussleutel, maar ik krijg er geen beweging in.
Iemand tips/ervaring?
Ja, heb de instructie erbijRamon 73 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:20:
[...]
Ik ken die crankset niet, maar is het wel de bedoeling dat de non-drive side los gaat? Heel vaak moet juist de drive side los....
Geen ervaring mee die crank maar een paar dingen die in mij op komt:
Praxis Alba Integrated, moet op 50 Nm vastgezet. Ik kan idd niet genoeg kracht zetten met de inbus vrees ik.Xanderk89 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:49:
[...]
Geen ervaring mee die crank maar een paar dingen die in mij op komt:
Linkse draad rechtse draad?
Hoeveel Nm is hij vast gezet? Misschien kan je te weinig kracht zetten op je inbus sleutel(verlengen)?
Wat is de volledige benaming van de crank ? Zie verschillende op de website staan
Ik gebruik weleens een ringsleutel om te verlengen. Maar misschien is dat vloeken in de kerk hiersjibbie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:12:
[...]
Praxis Alba Integrated, moet op 50 Nm vastgezet. Ik kan idd niet genoeg kracht zetten met de inbus vrees ik.
Misschien schaf ik wel even een pedaalsleutel aan, heb ik net iets meer hefboom. Of een inbus die op een 1/2 dopsleutel pst, maar die kan ik weer niet zo snel vinden.
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
https://www.google.com/search?q=dopbit+inbus+8mm lijkt mij voor 50Nm wel aan te raden i.p.v. een gewone inbussleutelsjibbie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:12:
[...]
Of een inbus die op een 1/2 dopsleutel pst, maar die kan ik weer niet zo snel vinden.
Lijkt me eerder een budget product. Heb de review van DC gezien en had toch moeite te begrijpen hoe die kerel positief kon zijn over dat ding. Kwaliteit ziet er niet goed uit en instalatie lijkt ingewikkeld.webdavid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Cool, bedankt!
#keepasking
[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 14-05-2020 13:04 ]
Niks mis met Merida, maar in deze prijsklasse zijn de verschillen niet zo groot, het komt er dan vooral op neer dat je ergens een goede deal kan vinden.TradeMarkNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:27:
Mijn zoektocht gaat nog steeds door. Bij Beekhoven in Amsterdam Noord een rondje gereden op een racefiets, fitness-hybride en mountainbike en het lijkt toch wel een fitness-hybride te moeten worden. Kandidaten zijn de Cube SL Road Pro/Race, Giant Fastroad SL1, Trek FX Disc 3 en meer van dat soort modellen. Kent iemand toevallig nog goeie LBS-en in Amsterdam met aanbod in dit segment? Online is zo'n beetje alles uitverkocht en om bij de grote verkopers (Mantel/12Go) te komen zal ik met het OV moeten. Iets wat ik liever nog even uitstel.
Is het merk Merida wat btw? Zie dat zij namelijk ook wel soortgelijke modellen (Merida Speeder bv, prijscategorie tot 1100E) hebben, ook met Shimano 105.
Een echte racefiets is me net een stap té sportief. Ik wil vooral lekker toeren en natuurlijk ook wel een beetje tempo maken als ik zin heb, maar ook wat comfortabeler zitten. Dus daarom dacht ik dit, en dan iets dikkere banden dan een racefiets zodat ik evt ook een bospaadjes kan meepikken. En met een mountainbike moet je weer niet op de weg willen fietsen. Zou jij in dat geval voor iets anders kiezen?Prulleman schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:46:
[...]
Niks mis met Merida, maar in deze prijsklasse zijn de verschillen niet zo groot, het komt er dan vooral op neer dat je ergens een goede deal kan vinden.
Als je liever online wilt kopen, zou je ook eens bij bv Canyon en Rose kunnen kijken.
Maar waarom een fitness-hybride? Voor mij klinkt dat als een soort van net niet compromis..
[ Voor 4% gewijzigd door TradeMarkNL op 14-05-2020 13:52 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq