Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Die zadeltasjes begrijp ik ook echt niet. Een binnenband, patroon met mondstuk wat bandenlichters en een multitool passen toch gewoon in een achterzak? Dan heb je nog twee zakken over voor je telefoon en eten.

Toegegeven, in het gedrocht hierboven kan je een hele buitenkeuken meenemen en dat is natuurlijk wel lekker als je tussendoor graag even gaat staan bbqen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
EdwinW schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Met de 8050 en lange kooi moet je gewoon de 12-25 kunnen selecteren. Ik ben zelf van 11-30 naar 12-25 gegaan en heb dit in de e-tube app aan kunnen passen. Ik doe het zelf draadloos via de tablet en deze app wordt automatisch bijgewerkt. Ik gebruik zelf niet de Windows versie, dus wellicht dat je de nieuwste versie eerst moet downloaden (?).
Vanmiddag zowel met de Android app op mijn telefoon als de Iphone app geprobeerd.
Beide geen 12-25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYqwRYd9Hm0xhOFgF0C6WbUcS-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DtB5mNDKh5JHKVGmhMKpqmrM.jpg?f=user_large
Aleen 11-28, 11-30, 11-32 en 11-34

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Louislouislouis schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:04:
Die zadeltasjes begrijp ik ook echt niet. Een binnenband, patroon met mondstuk wat bandenlichters en een multitool passen toch gewoon in een achterzak? Dan heb je nog twee zakken over voor je telefoon en eten.

Toegegeven, in het gedrocht hierboven kan je een hele buitenkeuken meenemen en dat is natuurlijk wel lekker als je tussendoor graag even gaat staan bbqen.
De enige zadeltas die ik in gebruik heb is een Apidura Expedition 14L :+ Een vaste waarde voor bikepacken, maar ook tijdens (winterse :X ) transfer rides praktisch omdat je dan toch even een warme jas e.d. kunt meenemen.

Ik ben het normaal gesproken wel met je eens. Op mijn racers komen geen zadeltasjes voor. Binnenband/tools gaan dan gewoon in de achterzak, of in een ‘bidonvormige etui’ zodat het in een vrije bidonhouder kan. Op de gravelbike wordt het wel lastiger, omdat de binnenbanden een stuk groter worden als je op 40mm rond rijdt. Op de gravelbike gebruik ik nu meestal een Restrap Canister Bag waar dan binnenband, toolkit, telefoon, en eventueel nog wat eten in kan. Bijkomend voordeel: als ik in frisser weer met een windstopper gilet rijd hoef ik niet te prutsen om in de achterzakken van m’n fietsshirt te komen :*)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53
Morgen mogen de winkels terug open hier in België, ik denk dat ik maar eens live op zoek ga naar een zadeltasje :9.

Ik ben tevens aan het overwegen om een gravelbike aan te schaffen. De mountainbike is soms wat te lomp voor de paden die hier in de streek liggen (zeker als het droog ligt).
Echter wil ik ook dit jaar m'n net gekocht huis intrekken en daar is ook nog wat werk aan.
Heb me altijd voorgenomen om te wachten om nóg een extra fiets aan te schaffen tot na de verbouwingen, maar het begint nu toch echt wel te kriebelen :+.

Mocht iemand toevallig suggesties hebben voor een prijs/kwaliteit goede gravelbike, let me know :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:39
DDX schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Maar heb je ook genoeg gegeten tov wat je verbrand hebt op zo'n dag ?
Reepjes zijn leuk maar echt zoden zet het ook niet aan de dijk als je echt hele dag aan het fietsen bent.
Ik heb afgelopen 2 dagen ook nog honger na rit van afgelopen vrijdag zegmaar. (10 duizend calorieen moet je toch weer aanvullen zegmaar)
Ja, denk van wel eigenlijk. Heb relatief weinig reepjes gehad eigenlijk, meer ''normaal'' / ''vast'' voedsel.

Maar wat jij ook zegt, je moet het idd aanvullen... Ik zat dan op 4K calorieën gisteren, wellicht moet je lichaam er ook aan wennen (voor zover dat überhaupt mogelijk is?).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
Vroeger deed ik ook regelmatig tools (pompje, bandenlichters etc) in mn achterzak. Maar na een keer een filmpje gezien te hebben van een gast die na een val verlamd raakte doordat een van die tools zn ruggenwervel beschadigde doe ik maar gewoon een tasje....ik zie het zelf toch niet :).

Bij korte ritjes waarbij 1 bidon volstaat heb ik ook zo'n gereedschapsbidon.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CedricD schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:16:
Morgen mogen de winkels terug open hier in België, ik denk dat ik maar eens live op zoek ga naar een zadeltasje :9.

Ik ben tevens aan het overwegen om een gravelbike aan te schaffen. De mountainbike is soms wat te lomp voor de paden die hier in de streek liggen (zeker als het droog ligt).
Echter wil ik ook dit jaar m'n net gekocht huis intrekken en daar is ook nog wat werk aan.
Heb me altijd voorgenomen om te wachten om nóg een extra fiets aan te schaffen tot na de verbouwingen, maar het begint nu toch echt wel te kriebelen :+.

Mocht iemand toevallig suggesties hebben voor een prijs/kwaliteit goede gravelbike, let me know :9
Suggesties hangen geheel af van wat je verwacht van een gravelbike, en wat ‘gravel’ voor jou is. Europees gravel is vaak al heel anders dan in de VS. De overeenkomsten houden vrij snel op bij ‘het is offroad’ :+

Ik heb voor het onverharde/go-anywhere werk 2 fietsen, die elk een compleet eigen identiteit hebben: De Specialized Crux en Diverge. De Crux is van nature een CX racer, de Diverge is bedoeld als gravelbike. Maar wat betekent dat?

Crux:
- lichter dan de Diverge
- agressievere geometrie (steilere headtube/seattube hoeken, hoger bottom bracket)
- zwaartepunt van de rijder ligt in het midden van de fiets (voor het BB)
- handling: scherp en direct stuurgedrag, gericht op korte en scherpe bochten
- comfort: geen hoge prioriteit. Het frame is licht, stijf, en barebones. Comfort kan je halen uit de banden en zadelpen

Diverge:
- zwaarder dan de Crux
- iets meer relaxte geometrie (maar nog steeds aan de scherpe kant in vergelijking tot sommige gravel fietsen). Behoorlijk laag BB.
- zwaartepunt van de rijder ligt veel verder naar achter
- handling: stabiel en voorspelbaar
- comfort: hoge prioriteit. Future Shock (demping voor je handen ipv de fiets) en flex in zadelpen zorgen voor comfort op de fiets zonder dat de fiets er lomp van gaan sturen (zoals een MTB)

Als ik een uurtje of 2 will spelen in het bos, of een gravel/alleycat race zou rijden, dan kies ik voor de Crux. Sneller, directer, scherper, en daarmee leuker, voor een paar uur. Bij de Crux ben _ik_ namelijk de vering, en meestal zijn mijn schouders/rug/nek dat na een paar uur wel zat.

Als ik langere ritten ga doen op slechte wegen, offroad, kasseien, etcetera, of als ik ga bikepacken, pak ik zonder meer de Diverge. Uren en uren over slechte ondergrond en nog steeds geen pijn aan handen/rug/nek hebben is enorm waardevol.

Beide zijn met niet al teveel fantasie ook in te zetten als bona fide wegfiets. Ik zou de Diverge niet snel pakken om een criterium mee te fietsen, maar de Crux is uiteindelijk het ruigere broertje van de Tarmac SL5, en zou met een andere set wielen en 28mm banden echt geen modderfiguur slaan. Ik rijd vooral recreatief, en heb meer dan genoeg slecht wegdek tot mijn beschikking in de regio. Offroad staat voor nu ivm Corona niet op de planning, maar ik rijd momenteel mijn on-road kilometers ongeveer 50/50 tussen mijn wegfiets (Standert Kreissäge) en mijn Diverge. Voor de mooiere wegen pak ik de wegfiets, voor de slechtere wegen de Diverge. En dat gaat prima.

Als ik zou moeten downsizen naar slechts 1 fiets, zou ik (als recreatief renner) af kunnen met alleen een Diverge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
GerbenBK schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:33:
Vroeger deed ik ook regelmatig tools (pompje, bandenlichters etc) in mn achterzak. Maar na een keer een filmpje gezien te hebben van een gast die na een val verlamd raakte doordat een van die tools zn ruggenwervel beschadigde doe ik maar gewoon een tasje....ik zie het zelf toch niet :).
Ze zeggen wel eens; wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Er zijn maar erg weinig mensen echt mooi op een racefiets. Met of zonder tasje. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Ik heb dit zadeltasje, past precies de essentials in en is nog acceptabel soigné.

En dan bedoel ik een set banden lichters, CO2 patroon, CO2 pomp, biba, ventiel verlenger, ventiel tool tbv verlenger, reserve knoopcel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Ypuh schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Pijn lijden is wel wat anders dan verlamingsrisico :9

Klein compact tasje voor wat klein materiaal vind ik hier prima. Ik heb een relatief onopvallend zwart tasje bij een zwarte fiets en zou compleet vergeten dat ie erop zit, het is dat ik hier een discussie lees.

Uiteraard iedereen daarin zijn voorkeuren maar ik begrijp niet echt wat het "probleem" is van een klein compact tasje onder het zadel.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:34
Sleehond schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Pijn lijden is wel wat anders dan verlamingsrisico :9

Klein compact tasje voor wat klein materiaal vind ik hier prima. Ik heb een relatief onopvallend zwart tasje bij een zwarte fiets en zou compleet vergeten dat ie erop zit, het is dat ik hier een discussie lees.

Uiteraard iedereen daarin zijn voorkeuren maar ik begrijp niet echt wat het "probleem" is van een klein compact tasje onder het zadel.
Kijk in het wielrennen draait het allemaal om de grootte van de penis. Hij die meer fietst, harder fietst, langer fietst staat in hoger aanzien.
Dat is nu eenmaal competitie, en sport is competitief.

Bij competities komen vaak zogenoemde "mores" om de hoek kijken. En hij die beter van de mores op de hoogte is, en/of ze beter volgt, staat (verrassing!) in hoger aanzien.
De mores dicteren dus dat een zadeltasje op een racer geen porem is.
Een werkelijke reden is hier niet voor, en daar moet je ook niet naar vragen. Men zal je op zijn best vertellen dat het lelijk staat, maar de ware reden is dat hij die zonder zadeltasje fietst dat vooral doet vanuit een gevoel van verhevenheid boven het plebs met tasjes.

* Stoffa gaat maar eens slapen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:41
Meh, ik heb er geen last van en ik zie het niet. Als er zich iemand aa' stoort, betekent het dat het een leegloper is die in mijn wiel zit. Als hij het niet wilt zien, dan moet ie maar kop trekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
GerbenBK schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Er zijn maar erg weinig mensen echt mooi op een racefiets. Met of zonder tasje. ;)
Van de mannelijke variant dan, zou ik willen toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
Van het weekend een hele mooie deal (wat ik denk dan :) gesloten,. Heb een Isaac Element Team Edition afgemonteerd met Dura ace di2 9070 kunnen overnemen. Aankomende zaterdag ophalen in België. Bij de grens afgesproken i.v.m Corona...

Fiets ziet er zeer goed uit, hij heeft veel foto's gestuurd en zelfs een filmpje waarbij hij alle onderdelen en frame goed filmt. Voorbladen zijn 5000km oud, Cassette en ketting zelfs maar 150km.

Nu heb ik de fiets overgekocht zonder wielset. Iemand hier op tweakers die mij een DM wil sturen met een mooi en betaalbaar wielset? Om nu mijn huidige Vision team Comp 35 SL (aluminium) over te zetten :). Weet niet of deze tot hun recht komen in zo'n mooie fiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:26
Maarten_E schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Dus het is volkomen logisch om in een blinde bocht, waar jij niet kan zien wat er aankomt, aan de verkeerde kant te lopen? :? :?
Volgens mij zit jij dan toch echt fout, en niet de fietser die aan de correcte kant rijdt.
Zal die tactiek de volgende keer eens toepassen, kijken hoe de verzekering reageert als ik word aangereden.

Ten eerste, dit was op weg naar mijn werk, en reed ook niet hard.
Ook reed ik aan de rechterkant van het pad, en de hardloper liep daar ook, dan wordt het lastig om nog te kunnen anticiperen in een blinde bocht.
Het is juist logisch in een blinde bocht. Als voetganger kun je dan nog actie ondernemen wanneer je ziet dat je niet opgemerkt wordt door een auto/fietser/whatever die je tegemoet komt. Wanneer je als voetganger rechts loopt en het verkeer komt van achteren dan zie je dat dus niet, dan voel je het wel zodra het al te laat is.... De situatie was overigens hetzelfde geweest als de voetganger op dezelfde plek van de weg liep maar dan met het verkeer mee. Dan had jij hem nog steeds te laat gezien, ondanks dat hij in dat geval rechts gelopen zou hebben. Maar waarschijnlijk was hij dan in jouw optiek waarschijnlijk nog steeds een idioot omdat hij dan rechts liep in een blinde bocht ipv links...

Nogmaals, als je niet meer kunt anticiperen op iets in een "blinde" bocht dan rijd je gewoon te hard voor de situatie aldaar, simpel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 20:12
Ik wil hier toch even klein adviesje aanvragen.

Ik heb een flinke deuk in mijn Mavic Ksyrium Elite UST Racefiets Wielen gereden, (remrand stuk)

nu was ik aan het kijken voor een minstens vergelijkbare set, ik kwam uit op:

https://www.mantel.com/dt...ets-wielen?autocomplete=1

is er iemand die iets kan roepen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Sjoak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:12:

Ik heb een flinke deuk in mijn Mavic Ksyrium Elite UST Racefiets Wielen gereden, (remrand stuk)

Zoek je gewoon een vervanging of een verbetering? DT Swiss zijn prima hufterproof wielen. Met 18mm interne breedte, bijna 1.800g 20/24 spaken etc. gewoon een courant instapmodel maar geen serieuze upgrade.

Vind ze in verhouding vrij duur voor wat je krijgt. Als je ergens nog een kortingscode kunt vinden (er loopt nog een actie van €25) dan heb je voor €350 een setje Campagnolo Zonda's bij Futurumshop. Ietsjes minder stevig, maar wel een stuk lichter.

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 11-05-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:38
Sjoak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:12:

Wat wil je weten? Ik heb deze set liggen, gebruikt om een LBL mee te rijden en sindsdien niet meer onder een fiets gehad. Doen wat ze moeten doen, zoals verwacht en conform specs.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
MMUilwijk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Wat wil je weten? Ik heb deze set liggen, gebruikt om een LBL mee te rijden en sindsdien niet meer onder een fiets gehad. Doen wat ze moeten doen, zoals verwacht en conform specs.
LBL ?

Ik heb die mavic's gebruikt alsof het een huurauto is, ik schuw geen gravel etc.

moet no nonsens wielen zijn, Ik kan ze niet meenemen naar een eventuele volgende fiets ivm schijfremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
Ypuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Zoek je gewoon een vervanging of een verbetering? DT Swiss zijn prima hufterproof wielen. Met 18mm interne breedte, bijna 1.800g 20/24 spaken etc. gewoon een courant instapmodel maar geen serieuze upgrade.

Vind ze in verhouding vrij duur voor wat je krijgt. Als je ergens nog een kortingscode kunt vinden (er loopt nog een actie van €25) dan heb je voor €350 een setje Campagnolo Zonda's bij Futurumshop. Ietsjes minder stevig, maar wel een stuk lichter.
Owjah, tubeless rijden is voor mij wel belangrijk ivm het nagenoeg niet lek rijden op een steen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
Vergeet het gewicht niet van zo'n tasje ;)

Steek gewoon een biba, co2 patroon, pomp evt een multitool in je achterzak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Heeft iemand wel eens geprobeerd om zoveel mogelijk hoogtemeters in zo weinig mogelijk kilometers proberen te proppen in Zuid-Limburg met zo weinig mogelijk dezelfde wegen? Ik hou me voor de routes aanbevolen. Ik heb al de Amstel Gold Race lussen en de Limburgs Mooiste/Ergste routes. Maar deze zijn niet per se geoptimaliseerd voor de hoogtemeters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50
Yohost! schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:35:
[...]

Vanmiddag zowel met de Android app op mijn telefoon als de Iphone app geprobeerd.
Beide geen 12-25
[Afbeelding]
Aleen 11-28, 11-30, 11-32 en 11-34

:?
Ik heb je screenshot zojuist vergeleken met mijn instellingen en blijkt dat m’n achterderailleur van het type R8050-ss is en dus niet de langere uitvoering.
Hier dus de bevestiging:
GS: https://bike.shimano.com/...8050-di2/RD-R8050-GS.html
SS: https://bike.shimano.com/...8050-di2/RD-R8050-SS.html

Ik had vooraf in de App gekeken voor de aanpassing naar 12-25 welke combinaties er mogelijk waren en er vanuit gegaan dat ik de GS versie had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 19:38
Sjoak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:30:
[...]

LBL ?

Ik heb die mavic's gebruikt alsof het een huurauto is, ik schuw geen gravel etc.

moet no nonsens wielen zijn, Ik kan ze niet meenemen naar een eventuele volgende fiets ivm schijfremmen.
Luik Bastenaken Luiken. Gaven geen krimp, ondanks de hagel, regen. sneeuw en modder. Dus prima en bomproof trainingswielen, geen show-ers of de lichtste klimwielem.

Ik heb dat setje over, DM maar als je eventueel die voor een wat interessantere prijs wilt overnemen. Ze liggen hier in de weg. Wilde ze al op MP knallen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Grappig al die meningen over zadeltasjes ;)

Ik heb gekozen voor een compromis. Een heel klein zadeltasje van Lezyne waar met wat proppen een binnenband, CO2 patroon, pompje, multitool en wat euromunten voor de pont in passen. Tasje kan mooi strak onder het zadel, en heeft geen bandje om de zadelpen (voorkomt doorslijten van fietsbroek door de frictie).

Vooral deze tijd van het jaar heb ik de achterzakken van mijn shirt vaak boordevol. Bij een langere rit heb ik in 1 zakje telefoon en een koekreep, middenzakje nog meer eten, rechterzakje reserveer ik voor arm- en beenstukken. Bij vertrek vind ik het deze tijd van het jaar vaak nog wat te fris voor kort-kort, in de loop van de rit strip ik me steeds verder :+

Beide bidons heb ik vaak ook vol. Hier in het Noorden zijn er weinig plekken waar ik op zondagochtend een bidon kan vullen, vertrek dus vaak met 2 x 950 ml zodat ik op de meeste ritten voldoende heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:08:

Ik heb gekozen voor een compromis. Een heel klein zadeltasje van Lezyne waar met wat proppen een binnenband, CO2 patroon, pompje, multitool en wat euromunten voor de pont in passen. Tasje kan mooi strak onder het zadel, en heeft geen bandje om de zadelpen (voorkomt doorslijten van fietsbroek door de frictie).
Een zadeltas is geen compromis tussen wél of géén zadeltas hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Smultie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Een zadeltas is geen compromis tussen wél of géén zadeltas hoor :+
True :+

Ik vind een standaard formaat zadeltas er ook niet uitzien, maar een mini tasje dat strak onder het zadel zit kan er wat mij betreft nog nèt mee door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Sjoak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Owjah, tubeless rijden is voor mij wel belangrijk ivm het nagenoeg niet lek rijden op een steen oid
Verwacht geen wonderen. Ik ben na 2 jaar tubeless rijden weer terug bij bandjes en merk geen verschil. Ben iemand die wekelijks aan zijn fiets loopt te sleutelen, maar vind de minieme voordelen op de weg niet opwegen tegen het gedoe.

[ Voor 30% gewijzigd door Ypuh op 11-05-2020 10:19 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik ben echt zadeltas fan. Past alles in, slippers, korte broek, t-shirt, tandenborstel :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMXWwT6ibKtMdDJP6FcTLhMWZkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hs2RDQ2sicIGqwIT89Lw43JS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
Ypuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Verwacht geen wonderen. Ik ben na 2 jaar tubeless rijden weer terug bij bandjes en merk geen verschil. Ben iemand die wekelijks aan zijn fiets loopt te sleutelen, maar vind de minieme voordelen op de weg niet opwegen tegen het gedoe.
het bevalt mij bij mijn mavic wielen heel goed! okay de smurrie is dan weer een nadeel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:20

_Z3

Beide bidons heb ik vaak ook vol. Hier in het Noorden zijn er weinig plekken waar ik op zondagochtend een bidon kan vullen, vertrek dus vaak met 2 x 950 ml zodat ik op de meeste ritten voldoende heb.
Bijna precies hetzelfde hier. Werkt perfect.

En wat ik ontzettend lelijk vind zijn die kamelen die ik nog wel eens zie fietsen die proberen een volledige BBQ set in hun zak van het shirtje proberen te proppen... Dat staat toch zo lelijk, doe mij dan maar zo'n tasje onder het zadel... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Voordeel van een zadeltasje vind ik ook dat je niet bij elke rit je spullen moet pakken. Biba, multitool, bandenlichters... Zit gewoon in mijn zadeltasje. Sleutels stop ik er dan vaak ook nog in. Pompje zit aan mijn frame, wat ook weer not done is maar hey, ik vind het handig.

Er goed uitzien doe ik wel naast de fiets *D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Maar het is een redelijk zinloze discussie wel of geen tasje. Degene die tegen zijn vinden het niet mooi, dan ben je gewoon klaar. Over smaak smaak valt niet te twisten. Dan kun je er nog zoveel praktisch nut er tegenaan gooien: niet mooi blijft niet mooi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
_Z3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:47:
Maar het is een redelijk zinloze discussie wel of geen tasje. Degene die tegen zijn vinden het niet mooi, dan ben je gewoon klaar. Over smaak smaak valt niet te twisten. Dan kun je er nog zoveel praktisch nut er tegenaan gooien: niet mooi blijft niet mooi...
Tsja, als je zo denkt is een discussie forum niet meer nodig nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 09:14

Die heb ik ook ja. Ideaal tasje met net genoeg ruimte. Ik heb 3 fietsen en 3 zadeltasjes, alleen op de atb een grotere zadeltas. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om voor vertrek nog te moeten nadenken wat ik aan reparatiespul nog in mijn jasje moet gaan proppen. Als je het dan nodig hebt, heb je net het verkeerde binnenbandje bij je. En mensen die ruimte hebben voor reparatiebidon fietsen niet ver genoeg of drinken te weinig onderweg ;)

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
tinusterror schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:53:
Van het weekend een hele mooie deal (wat ik denk dan :) gesloten,. Heb een Isaac Element Team Edition afgemonteerd met Dura ace di2 9070 kunnen overnemen. Aankomende zaterdag ophalen in België. Bij de grens afgesproken i.v.m Corona...

Fiets ziet er zeer goed uit, hij heeft veel foto's gestuurd en zelfs een filmpje waarbij hij alle onderdelen en frame goed filmt. Voorbladen zijn 5000km oud, Cassette en ketting zelfs maar 150km.

Nu heb ik de fiets overgekocht zonder wielset. Iemand hier op tweakers die mij een DM wil sturen met een mooi en betaalbaar wielset? Om nu mijn huidige Vision team Comp 35 SL (aluminium) over te zetten :). Weet niet of deze tot hun recht komen in zo'n mooie fiets.
Nee niemand :+ :+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Sleeon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Tsja, als je zo denkt is een discussie forum niet meer nodig nee.
Beetje saaie discussie is het naar mijn persoonlijke mening: enige reactie die ik zie: "het is niet mooi" in verschillende soorten teksten.

Ik zie overigens wel handige ideeën voorbij komen wbt de tasjes. Zoals de reactie van bv reactie van maks kan iedere wielrenner prima gebruiken. Dus wat betreft gaan we vrolijk door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Wat is voor jou "betaalbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Definieer mooi en definieer betaalbaar.
Hoe diep?

Persoonlijk ben ik wel te spreken over de wielen van Hunt, maar ook de nieuwe Zipp 303S zou ik eventueel aanschaffen als ik in de race was voor een nieuwe wielenset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb een zadeltas sinds een week of 2. Bevalt me wel. Helpt ook nog iets tegen op spetteren denk ik zo. Het is een maatje L en past best OK. Binnenband, bandenlichters en Multitool zitten er nu in. Er is nog plek over voor wat andere dingen. Kan er denk ik wel wat reepjes in kwijt. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
Ik gebruik voor de racefiets een Topeak Aero Wedge small. Groot genoeg voor een binnenband, multitool, CO2 pomp en CO2 patroon. Telefoon, portemonnee en eten gaan in het shirt (daar wil ik sneller bij kunnen).

In mijn overgang van 26" naar 29" ATB wel vergeten om een grotere binnenband in de zadeltas te doen. Stond ik daar om 1.00 uur in de nacht (nachtrit gehad) raar te kijken naar een 26" binnenband. Gelukkig kon ik met wat bijpompen wel thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
GerbenBK schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Wat is voor jou "betaalbaar"?
Das wel een goeie :). Zo rond de €400,- Ja ik weet het dat is vergeleken met sommige op dit forum echt niets qua setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
tinusterror schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Das wel een goeie :). Zo rond de €400,- Ja ik weet het dat is vergeleken met sommige op dit forum echt niets qua setup
Tja, dan krijg je hoe dan ook een setje dat 'misstaat' op je fiets. Misschien is tweedehands een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Smultie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Tja, dan krijg je hoe dan ook een setje dat 'misstaat' op je fiets. Misschien is tweedehands een optie?
Ja daarom, tweedehands mag ook, fiets is ook (nieuw) tweedehands namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb dus zo'n Essentials Case van Rapha met daarin:
- 2 bandenlichters
- Binnenbandje
- Park tool plakkers (voor evt. 2e lekke band)
- Co2 pomp
- 2 Co2 patronen
- Crankbrothers M-17 multitool met kettingpons
- Missing link
- Ventielverlengers/verwijderaar
- Knoopcel batterij
- Kleingeld
- NTFU pas/vignetten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HLGV697.jpg

Het voordeel is dat je niet alles 2x hoeft te kopen of het zadeltasje vergeet over te zetten wanneer je een andere fiets pakt. Als je het bij je helm/bril neerlegt is de kans dat je het vergeet nul en samen met het regenjack neemt het één vakje in beslag. In die andere 2 vakjes kun je dan nog prima een telefoon, 2 banaantjes en 5 gelletjes/repen kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 11-05-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45
Je moet er alleen wel aan denken dat je soms ander binnenbandje mee moet nemen.
Gelukkig rij ik amper lek (tubeless) maar toch niet handig als je dan een 80mm binnenband voor je racefiets mee hebt als je op je gravelbike aan het fietsen bent met 27.5" wielen.
Goed het zal wel soort van werken om thuis te komen als het echt nodig is.

Maar idd zo'n hoesje is erg makkelijk, ik rijd ook zonder zadeltasje.
Alleen op echt lange ritten gaat er een mega zadeltas achterop ;)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/4HIzaWoGu6HhzSbRirXf4S3hzLQmPaKNBikWGCRLBbw-2048x1152.jpg

Of stuurtas, maar deze zadeltas (tailfin) bevalt erg goed.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
we hebben het wel allemaal over "als je die andere fiets pakt".. maar we zijn niet allemaal zo gek he, (hoewel ik zelf ook een racefiets en MTB heb). Het is nog steeds best normaal om gewoon 1 (sportieve) fiets te hebben, en dus gewoon 1 tasje/pouch/bandenmaat/etc

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:08:
we hebben het wel allemaal over "als je die andere fiets pakt".. maar we zijn niet allemaal zo gek he, (hoewel ik zelf ook een racefiets en MTB heb). Het is nog steeds best normaal om gewoon 1 (sportieve) fiets te hebben, en dus gewoon 1 tasje/pouch/bandenmaat/etc
Dit vraagt om een poll! :P

Poll: Hoeveel sportieve fietsen heb je?
0
1
2
3
4
5 of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402683&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
BreadFan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:13:
[...]

0
1
2
3
4
5 of meer
[Afbeelding]
2 gestemd, zijn er eigenlijk 3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:49:
Ik heb dus zo'n Essentials Case van Rapha met daarin:
- 2 bandenlichters
- Binnenbandje
- Park tool plakkers (voor evt. 2e lekke band)
- Co2 pomp
- 2 Co2 patronen
- Crankbrothers M-17 multitool met kettingpons
- Missing link
- Ventielverlengers/verwijderaar
- Knoopcel batterij
- Kleingeld
- NTFU pas/vignetten

[Afbeelding]

Het voordeel is dat je niet alles 2x hoeft te kopen of het zadeltasje vergeet over te zetten wanneer je een andere fiets pakt. Als je het bij je helm/bril neerlegt is de kans dat je het vergeet nul en samen met het regenjack neemt het één vakje in beslag. In die andere 2 vakjes kun je dan nog prima een telefoon, 2 banaantjes en 5 gelletjes/repen kwijt.
Mooie oplossing wel!

Ik hoef niet alles 2x te kopen, maar heb het wel gedaan...vaak aanvullen van andere aankoop voor gratis verzendkosten haha. Ik rij met verschillende maat binnenbanden...;). Ik reed heel veel lek met kleine binnenbanden in mn crosser met 33mm banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
[...]

0
1
2
3
4
5 of meer
[Afbeelding]
2 gestemd, maar binnen nu en 2 maanden 3... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb er 3. Naast mijn Cervelo S3 een Surly Cross Check als gravel/vakantie/winter fiets en een (stiefkindje) MTB.

Doe ook wel m'n best om het bij 3 te houden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 11-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

0
1
2
3
4
5 of meer
[Afbeelding]
Wanneer is er sprake van een sportieve fiets? Ook op mijn niet sportieve fiets heb ik af en toe wel heel sportieve gemiddelden. Zoals bijv. https://www.strava.com/activities/936384802 :+

Zo'n fiets (maar die van mij ziet er wat gebruikter uit) ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.becycled.be/files/07-2019/ad13450/batavus-old-dutch-1364864772.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prulleman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:08:
En soms zelfs een ander wiel(/set) pakt 8)

4 stuks hier trouwens (3 racefieten en een gravelbike)
en dan nog paar extra wielsets

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 11-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
wisselwerking schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Wanneer is er sprake van een sportieve fiets? Ook op mijn niet sportieve fiets heb ik af en toe wel heel sportieve gemiddelden. Zoals bijv. https://www.strava.com/activities/936384802 :+

Zo'n fiets (maar die van mij ziet er wat gebruikter uit) ;)
[Afbeelding]
haha, ik rij op de vouwfiets ook gemiddeld 25-30, maar die tel ik ook niet mee ;)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Prulleman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:38:
[...]

haha, ik rij op de vouwfiets ook gemiddeld 25-30, maar die tel ik ook niet mee ;)
Ik heb hem ook niet meegeteld hoor, maar het blijft wel bijzonder dat je op een gewone fiets er niet aan denkt om een helm op te doen (ik in elk geval niet) terwijl ik op mijn racefiets of ATB echt niet op pad ga zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wisselwerking schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Ik heb hem ook niet meegeteld hoor, maar het blijft wel bijzonder dat je op een gewone fiets er niet aan denkt om een helm op te doen (ik in elk geval niet) terwijl ik op mijn racefiets of ATB echt niet op pad ga zonder.
true, laatst was die discussie ook hier.. maar ik denk dat het grootste verschil is dat het op een "gewone" fiets niet het doel is om hard te gaan en je dus wat flexibeler omgaat met verkeerssituaties en eerder je snelheid aanpast. Op rustige stukken gewoon ff de watts neerleggen, daar zit niet het probleem

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:37:
[...]

En soms zelfs een ander wiel(/set) pakt 8)

4 stuks hier trouwens (3 racefieten en een gravelbike)
en dan nog paar extra wielsets
Nieuwe poll! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33
Heb ook 4 gestemd, m'n oude Giant Boulder MTB tel ik niet meer mee.
Laatst nog een groepsfoto gemaakt met het opruimen van de schuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8UX90D80eaKBsacv6ac3ZbvYLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2quZTWyBzcjZGqqv968ofJIO.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen op de Gazelle doe ik geen moeite om gereedschap/banden mee te nemen. De achterband is toch niet te plakken/vervangen zonder de halve fiets te demonteren.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:39
seeKo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:58:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om zoveel mogelijk hoogtemeters in zo weinig mogelijk kilometers proberen te proppen in Zuid-Limburg met zo weinig mogelijk dezelfde wegen? Ik hou me voor de routes aanbevolen. Ik heb al de Amstel Gold Race lussen en de Limburgs Mooiste/Ergste routes. Maar deze zijn niet per se geoptimaliseerd voor de hoogtemeters.
Mij - nog - niet bekend, maar hou me absoluut aanbevolen (en wil graag mee denken! :-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
GWBoes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:59:
Heb ook 4 gestemd, m'n oude Giant Boulder MTB tel ik niet meer mee.
Laatst nog een groepsfoto gemaakt met het opruimen van de schuur
[Afbeelding]
Alleen op de Gazelle doe ik geen moeite om gereedschap/banden mee te nemen. De achterband is toch niet te plakken/vervangen zonder de halve fiets te demonteren.
Ik dacht heel even dat de fiets met het bruine stuurlint voorwielaandrijving had 8)7 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:42
Ik moest even tellen, maar kwam toch echt op 5 stuks :p

2x wielrenfiets
1x veldrijfiets
2x MTB (Hardtail+ fully)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
seeKo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:58:
Deze komen denk aardig in de buurt :

https://www.strava.com/routes/40264
https://www.strava.com/routes/2796645

Tenzij je natuurlijk lusjes gaat maken dan kan je nog meer hoogtemeters maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Bij aantal wielsets moet ik wel even gaan nadenken :P.

Inmiddels die ook wel aardig te weten reduceren. De 29+ Mulefut wielset en Racing 1's die hier nog lagen vorig jaar verkocht en mijn afgeragde winterset is inmiddels wel beyond salvage.

Denk dat ik nu weer op 4 wielsets zit en dat is er eigenlijk eentje te weinig. Kan het na alle uitgaven van vorig jaar alleen even niet naar mezelf verantwoorden om weer een grote fietsuitgave te doen en er staan ook geen bijzondere vakanties op de planning die een nieuwe (klim)set verlangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik was zaterdag bij Wheel Tec in Alkmaar (om paar wielen weg te bregen voor service/reparatie) en die vertelde mij dat mensen juist nu geld gaan uitgeven voor goede wielen omdat ze het geld toch niet kunnen uitgeven voor vakanties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Wat is jouw ervaring met Wheeltec?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:57:
Ik was zaterdag bij Wheel Tec in Alkmaar (om paar wielen weg te bregen voor service/reparatie) en die vertelde mij dat mensen juist nu geld gaan uitgeven voor goede wielen omdat ze het geld toch niet kunnen uitgeven voor vakanties ed.
ja, de fiets business heeft niks te lijden met de corona crisis...
Misschien als een LBS niet zo met zijn tijd mee is gegaan, dat ie er niet beter van wordt, maar de industrie als geheel draait aardig wat omzet volgens mij.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ik was al wat langer aan het sparen voor een MTB maar het budget wordt nog wat opgeschroefd de laatste weken omdat er toch wat minder geld uit gaat deze dagen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
wisselwerking schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:32:
Wanneer is er sprake van een sportieve fiets? Ook op mijn niet sportieve fiets heb ik af en toe wel heel sportieve gemiddelden.
Ik zou zeggen: neem als criterium voor een sportieve fiets dat er klikpedalen op zitten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
DieAnder schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Ik zou zeggen: neem als criterium voor een sportieve fiets dat er klikpedalen op zitten. ;)
Niet helemaal. Dit is het karretje van mijn vrouw. Die is redelijk sportief (en mijn vrouw ook) maar geen klikpedalen want dat is eng.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1gJJ5A9vZvG73KWFyzzx4u6E6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwGhfpb2cwMmlLs4PjtCWM68.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
DieAnder schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
[...]

en om dit niet sportief te noemen is ook niet eerlijk:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20451619_1061760667294294_8502999229943271778_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=e007fa&_nc_oc=AQkhZIh_RxoMDiwp3QJcAcvcw8El5I4qhvGMCOJhReL3doUh5ql6FGDHsQ_2V3eh9o4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=16e10a7a75f2e9aef2551e9d5d08381a&oe=5EDE9AE6

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Seriph schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
[...]
Niet helemaal. Dit is het karretje van mijn vrouw. Die is redelijk sportief (en mijn vrouw ook) maar geen klikpedalen want dat is eng.
Niets ten nadele van de sportiviteit van je vrouw, maar die fiets zou ik sowieso niet sportief noemen, wegens stuur hoger dan zadel.
Prulleman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:13:
[...]
Oh ja, die categorie zag ik eventjes over het hoofd :$
Evenals BMX, en allerlei freestyle en andere fietsenie weldegelijk sportief zijn.

Nou dan weet ik het ook niet ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik denk dat het heel simpel is, de eigenaar kan dat prima bepalen :)
Voor de 1 is dit een sportieve fiets bij gebrek aan beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tq4BTfc1O_kLJyPdfWVoWvJiS1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jExoojXSPCyvmOCgmsgP7CPS.png?f=fotoalbum_large

voor een ander heeft dit niks met sport te maken, maar gewoon een hippe manier om van A naar B te komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGT5DM3lnrEG50oOLbUSvfTSMxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SnxapIqMCNuQ5mb9IQ40P7wl.png?f=fotoalbum_large

Maar voor een ander is het misschien precies andersom

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Prulleman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]
Daar hoef je niks voor te doen. Lekker relaxed in de lift en dan naar beneden met behulp van de zwaartekracht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Onder sportieve fiets versta ik alles wat in deze 2 gele categorieën valt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XWmkCcX.png

Elektrisch doet niet mee :P Uitzonderingen zijn toegestaan voor Kinderfietsen, mits de stemmer onder de 1m50 is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Een sportfiets is voor mij een sportfiets als ik er zelf het gevoel bij heb dat ik de data in strava kan donderen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
McMiGHtY schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:00:
Enige nadeel van Wheeltec is volgens mij de prijs. Ze hebben de reputatie goed werk te leveren en dat heeft inmiddels een meerprijs gekregen. Ik zou er zonder twijfel naar toe gaan, maar net zo lief naar Andless in Vlaardingen, BikeXperto in Assen, CC-5311 (Quasar) in Zaltbommel of M-gineering in Kiel-Windeweer.

Wielbouwen is een vak, maar het is ook weer niet dat Wheeltec het alleenrecht heeft. De service is door het succes wel eens wat minder geworden lees ik hier en daar.

Overigens is geen vakantie een goede reden om een leuke investering te doen in je/een fiets lijkt me. Het is dat ik afgelopen winter al Zipp's, Quarq en Etap groepset als upgrade gekocht had en het ook een keer tijd wordt om te gaan sparen voor een eigen huis -O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
Gisteren heb ik voor de eerste keer een echte lange rit gemaakt van 220km. In totaal zat ik ongeveer 8.5u op de fiets.
Qua voeding zat het redelijk goed, maar naar het einde toe merkte ik dat m'n lichaam echt geen zin meer had om sportdrank te drinken. Ik wist dat het belangrijk is/was om te blijven drinken, maar m'n lichaam blokkeerde bij wijze van spreken.

Herkennen jullie dit gevoel? Hoe ga je hiermee om? Drink je dan toch wat geforceerd?

(Toen ik mijn marathon liep had ik net hetzelfde tijdens de laatste 10km, dus het is wel iets waar ik tegenaan loop, letterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wisselwerking schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Daar hoef je niks voor te doen. Lekker relaxed in de lift en dan naar beneden met behulp van de zwaartekracht :+
Het is dat die smiley erbij staat maar anders.... :P
(maar voor de niet kenners, dit is Sam Hill, downhill wereldkampioen geweest en daarna de overstap naar enduro gemaakt, waarbij ze dus alles moeten fietsen en niet met de lift omhoog gaan, maar enkel de interessante/downhill stukken (stages), getimed worden. Zonder lift dus)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Brecht.A Volgens mij loopt elke duursporter hier tegenaan. Je maag gaat vroeg of laat op de kop staan van al die zoete troep. Daarom neem ik tijdens trainingen het liefste ook bananen, witte bolletjes, een stroopwafel, ranja etc. i.p.v. de specifieke sportvoeding.

Nadeel: met 'gewone voeding' is het bijna niet te doen om de voorraden aan te vullen. Hoe intensiever de rit, hoe meer je nodig bent en des te lastiger het wordt om alles binnen te krijgen/houden. 220km in een slakken tempo lukt prima met een koffiestop met appeltaartje en uitsmijter tijdens de lunch, maar 150km volle bak in de Ardennen en je wordt al snel beperkt tot gelletjes.

Het enige advies wat ik je kan geven is je voeding ook te trainen. Neem op een lange of intensieve trainingsrit regelmatig een reep/gelletje, ook al kun je dan prima zonder. Op die manier kan je lichaam er vast aan wennen.

Verder; wissel af met voeding. Een stroopwafel of speculaaskoek vind ik een stuk beter te hakken dan zo'n plakkerig reepje, aangevuld met een paar gelletjes. Met vast voedsel heb je ook minder last van het honger gevoel wat je krijgt van alleen gelletjes.

Voor betere tips hou ik me aanbevolen (met name cyclo's zijn een uitdaging qua voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
Maks schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:18:
Ik ben echt zadeltas fan. Past alles in, slippers, korte broek, t-shirt, tandenborstel :9

[Afbeelding]
Kun je me vertellen welke tas dit precies is en wat je in jouw geval er allemaal in kwijt kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@Brecht.A dat lijkt op deze https://www.mantel.com/agu-venture-seat-pack

Wat betreft drinken. Ik wissel sportdrank en gewoon water met elkaar af. En als het mogelijk is tussendoor ook nog een keer wat ander drinken, bijvoorbeeld een cola, thee.

[ Voor 54% gewijzigd door wisselwerking op 11-05-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
Ypuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:53:
@Brecht.A Volgens mij loopt elke duursporter hier tegenaan. Je maag gaat vroeg of laat op de kop staan van al die zoete troep. Daarom neem ik tijdens trainingen het liefste ook bananen, witte bolletjes, een stroopwafel, ranja etc. i.p.v. de specifieke sportvoeding.

Nadeel: met 'gewone voeding' is het bijna niet te doen om de voorraden aan te vullen. Hoe intensiever de rit, hoe meer je nodig bent en des te lastiger het wordt om alles binnen te krijgen/houden. 220km in een slakken tempo lukt prima met een koffiestop met appeltaartje en uitsmijter tijdens de lunch, maar 150km volle bak in de Ardennen en je wordt al snel beperkt tot gelletjes.

Het enige advies wat ik je kan geven is door ook je voeding te trainen. Neem op een lange of intensieve trainingsrit dus ook regelmatig een gelletje, ook al kun je dan prima zonder. Op die manier kan je lichaam er vast aan wennen.

Verder; wissel af met voeding. Een stroopwafel of speculaaskoek vind ik een stuk beter te hakken dan zo'n plakkerig reepje, aangevuld met een paar gelletjes. Met vast voedsel heb je ook minder last van het honger gevoel wat je krijgt van alleen gelletjes.

Voor betere tips hou ik me aanbevolen (met name cyclo's zijn een uitdaging qua voeding).
Ik heb voor m'n rit per uur een reep gegeten (deze) en een halve liter sportdrank gedronken. (deze)
Per uur zou ik op die manier 70gr. koolhydraten opnemen, wat al veel is denk ik? (Ik weeg 78kg)

Ik ga wat moeten experimenteren en proberen om te zien wat me het beste resultaat geeft denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
DieAnder schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Niets ten nadele van de sportiviteit van je vrouw, maar die fiets zou ik sowieso niet sportief noemen, wegens stuur hoger dan zadel.
[...]

Oh ja, die categorie zag ik eventjes over het hoofd :$
Evenals BMX, en allerlei freestyle en andere fietsenie weldegelijk sportief zijn.

Nou dan weet ik het ook niet ...
Nou ik zal het haar zeggen :P

Maar de definitie sportief is dus heel erg rekbaar en voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:10
Brecht.A schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Ik heb voor m'n rit per uur een reep gegeten (deze) en een halve liter sportdrank gedronken. (deze)
Per uur zou ik op die manier 70gr. koolhydraten opnemen, wat al veel is denk ik? (Ik weeg 78kg)

Ik ga wat moeten experimenteren en proberen om te zien wat me het beste resultaat geeft denk ik...
Dat lijkt me inderdaad het beste, gewoon kijken wat voor jou wel werkt.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met drinken, behalve dan dat het op was. Al moet ik ook zeggen dat ik het meestal bij max 100km houd. 1x 165km gedaan en toen had ik constant dorst, al was toen de temperatuur toen ook 30+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLN9mXVZWBtZv9ljqK4cdza7hL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuD6b0T2nF5LaisP3TMrAOzf.jpg?f=fotoalbum_large

Zadeltas :*)

Op deze foto ingepakt tot ongeveer 50% van de max capaciteit, maar ook minder vol gewoon stabiel. Afgelopen zomer een driedaagse bikepacking trip gedaan (geen tent, maar ‘luxekamperen’ in trekkershutten) met alleen die tas voor alle bagage. Gaat prima, maar je moet wel kritisch zijn in wat je besluit mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:00:
Prima ervaring, soms kunnen ze het even druk hebben maar komt ook door goede naam.
Ik heb er 2 wielsets gekocht en genoeg keus aan velgen/naven waaruit je kan kiezen.

En 2 keer reparatie nodig gehad, eerste keer omdat ik met gravelwiel te diepe asfaltkuil had meegepakt en nu ivm gebroken spaaknippel/kleine slag daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Brecht.A schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Kun je me vertellen welke tas dit precies is en wat je in jouw geval er allemaal in kwijt kunt?
Is inderdaad een Agu Seat-pack, maat M. Wilde eerst vor een Ortlieb gaan maar toen ik bij Mantel stond was ik wel verrast door de kwaliteit van de Agu Seat pack (dus daar maar voor gegaan).

Je kan er best veel in kwijt, dit is een beetje wat ik gemiddeld mee heb;
  • Dépannage; 2x biba, bandenlichters, pomp, Crank Brothers multitool, 20T Torx schroevendraaier, Lube, powerbank + kabels en eTap oplader, latex handschoenen
  • Slecht weer kit; Agu regenjack, armwarmers en ondershirt
En dan afhankelijk van wat ik ga doen diverse andere dingen. Als ik ergens blijf slapen dan meestal het volgende;
  • Slippers
  • Korte broek + boxer
  • Shirt
  • Toiletspullen; deo, elektrische tandenborstel en gel
  • Een boek
  • 4-8 boterhammen in plastic zakjes (daar moet ik nog iets duurzaams voor kopen)
En dan ook nog 1.5 Kg aan water :9.

Maar het went wel snel rijden met zoveel gewicht, is alleen in steden een beetje irritant als je vaak moet stoppen en optrekken.
Nice!

[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 11-05-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Whieee schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:47:
[Afbeelding]

Zadeltas :*)

Op deze foto ingepakt tot ongeveer 50% van de max capaciteit, maar ook minder vol gewoon stabiel. Afgelopen zomer een driedaagse bikepacking trip gedaan (geen tent, maar ‘luxekamperen’ in trekkershutten) met alleen die tas voor alle bagage. Gaat prima, maar je moet wel kritisch zijn in wat je besluit mee te nemen.
Grappig dat jij hem dan (in jouw ogen) wel stabiel krijgt.
Zelfs als ik mijn apidura tas helemaal vol prop zit er voor mij nog teveel beweging in. (helemaal als je gaat klimmen in de Ardennen met beetje flink gas geven)
En ik kom er tegenaan met m'n benen, niet continu maar wel genoeg keer om er toch beetje last van te hebben.

Nu de tailfin tas en die bevalt veel beter en makkelijker in te pakken/snel even iets eruit halen zonder dat je hier rekening mee moet houden met wat je waar inpakt.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 11-05-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ypuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:53:

Het enige advies wat ik je kan geven is door ook je voeding te trainen. Neem op een lange of intensieve trainingsrit dus ook regelmatig een gelletje, ook al kun je dan prima zonder. Op die manier kan je lichaam er vast aan wennen.

Voor rustige duurtrainingen probeer ik het bij water en peperkoek te houden met gel als backup. 3-6u en water bijtanken bij een tankstation.

Voor intensieve ritten tot 2 uur enkel water.

Voor intensieve ritten van langere duur >2u: 1-2u voor de rit stevig eten (pannenkoeken met zoetigheid), tijdens rit van begin af elk half uur eten. Ik begin meestal met reepjes en peperkoek om wat vast voedsel te houden. Daarna over op gel.

Bij triathlons is gel de enige optie eigenlijk en daarvoor moet je inderdaad Je darmen trainen op die gel zooi. Anders lig je snel te kronkelen. (train your gut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DDX schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Grappig dat jij hem dan (in jouw ogen) wel stabiel krijgt.
Zelfs als ik mijn apidura tas helemaal vol prop zit er voor mij nog teveel beweging in. (helemaal als je gaat klimmen in de Ardennen met beetje flink gas geven)
En ik kom er tegenaan met m'n benen, niet continu maar wel genoeg keer om er toch beetje last van te hebben.
Stabiliteit is hier inderdaad geen issue, al moet je daarvoor wel goed kijken wat je waar in de tas stopt. Zolang ik zorg dat zo veel mogelijk gewicht tegen de zadelpen aan zit (dus laag in de tas) gaat het goed. Ik krijg de tas ook nog iets stabieler op de S-Works Pavé zadelpen op m'n Crux dan op de S-Works CG-R pen op de Diverge. De 'vouw' in die laatste pen maakt het iets lastiger.

Ik kom met m'n bovenbenen ook wel tegen de tas (als 'ie echt vol zit), maar dat ligt ook wel aan mijn bovenbenen. Ter referentie: een Levi's 501 ('the standard') spijkerbroek krijg ik met geen mogelijkheid over m'n bovenbenen heen.
Nu de tailfin tas en die bevalt veel beter en makkelijker in te pakken/snel even iets eruit halen zonder dat je hier rekening mee moet houden met wat je waar inpakt.
Dat laatste is wel een prettig voordeel idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Wat een wind en wat koud! :)

Had ik net mijn Perfetto longsleeves opgeborgen, maar die ga ik toch zo weer uit de kast halen. Vanavond na het eten een 40 km tochtje doen. Even zo uitkienen dat ik alleen maar zijwind heb ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Galois schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:59:
Wat een wind en wat koud! :)

Had ik net mijn Perfetto longsleeves opgeborgen, maar die ga ik toch zo weer uit de kast halen. Vanavond na het eten een 40 km tochtje doen. Even zo uitkienen dat ik alleen maar zijwind heb ;)
Was je rondje Flevoland nog gelukt trouwens? Wel gezien dat die op de planning stond maar niet gelezen of je hem gefietst had.

Ik wilde die ook binnenkort gaan fietsen alleen kreeg vanmiddag te horen dat m'n kuitspieren overbelast zijn, is ook niet zo prettig fietsen kwam ik achter. Dus moet even kijken wanneer ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Brecht.A schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Lijkt me prima. Ik hou ook 1 stuks voeding per uur aan. Aan het begin liefst broodjes/bananen/taart en tussendoor/op het eind een paar gels.

Sportdrank kun je los als dextrose suiker voor €10 per 2.5kg kopen. Dat is dan vaak smaakloos en met een beetje ranja doet het minder zoet aan. Anders een bidon met water en de ander met sportdrank. Zelf rij ik meestal met suikervrije ranja en eet ik gewoon wat meer tijdens het avondeten/lunch.

Het scheelt ook wel of je niet over je toeren rijdt. Als je rustig aan doet hou je ook lang je normale dorst/eetlust. Zodra je hartslag omhoog gaat verteerd je maag het minder goed voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Ik lees al een tijdje vol interesse mee in het topic.
Ik fiets nog niet zo heel lang maar blijf het met plezier doen. Merk dat de afstand en conditie vooruit gaat, wat natuurlijk ook het doel is :)...

Ik merk alleen dat mijn bidons voornamelijk het probleem zijn. Vaak heb ik toch nog een stukje rit over nadat de bidons leeg zijn. Hoe doen jullie dit? Vullen jullie bij op langere ritten? Zo ja, hoe kom je erachter waar je kan bijvullen? :) Dank alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:53
Pctje91 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:
Ik fiets nog niet zo heel lang maar blijf het met plezier doen. Merk dat de afstand en conditie vooruit gaat, wat natuurlijk ook het doel is :)...

Ik merk alleen dat mijn bidons voornamelijk het probleem zijn. Vaak heb ik toch nog een stukje rit over nadat de bidons leeg zijn. Hoe doen jullie dit? Vullen jullie bij op langere ritten? Zo ja, hoe kom je erachter waar je kan bijvullen? :) Dank alvast!
Bij langere ritten probeer ik een of meerdere punten van deze website mee te nemen in de route; https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-gratis-water-tappen/

Helaas zaterdag 15km omgereden om erachter te komen dat de tap kapot was. Toen bij het eerste beste huis aangebeld en daar m'n bidons gevuld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
Pctje91 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:

Tankstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Luuk741 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Bij langere ritten probeer ik een of meerdere punten van deze website mee te nemen in de route; https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-gratis-water-tappen/

Helaas zaterdag 15km omgereden om erachter te komen dat de tap kapot was. Toen bij het eerste beste huis aangebeld en daar m'n bidons gevuld ;)
Die zijn toch allemaal afgesloten nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

franklin

denkt teveel...

welke apidura is dat? en welke inhoud?
Pagina: 1 ... 96 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).