Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 655 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Te weinig olie en of teveel lucht. Bij een nieuwe fiets hoort dit niet. Helaas is het bij canyon lastig om even langs te gaan voor een snelle fix. Je zou contact op kunnen nemen, misschien vergoeden ze (deels) een bleedkit voor je. Maar persoonlijk doe ik graag dingen zelf. Vermoedelijk jij ook (anders had je beter iets bij de lbs kunnen kopen ipv een canyon), dus gewoon gereedschap en olie bestellen en lekker zelf fixen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
SanderH_ schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:45:
Bedankt voor de vele tips & links.

Wat denken jullie van deze Giant Contend?
Lijkt mij toch een mooi exemplaar.
Ik ben begin 2018 na een training door een auto geschept en sindsdien niet meer op een wielrenfiets gezeten. Na lang twijfelen ben ik december 2019 weer begonnen en heb ik voor deze gekozen. Wel de sl2 versie met tiagra, vond deze kleurstelling helemaal niets.
Voor nu voldoende, de huidige tiagra serie voldoet in NL in ieder genoeg. Als ik weer langer bezig ben en het plezier (en conditie!) weer terug heb kijken we wel verder.

En zoals andere ook zeggen, geef wat geld uit aan een goede broek (ook dat verschilt per persoon) De futurum eigen serie kun je nu bijvoorbeeld 14 dagen testen. Sokken handschoen en shirtje van de decathlon zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
nckdg schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:05:
Ik heb een specifieke vraag i.v.m. mijn rem/schakelhendels. Is het normaal dat deze zo "diep" doorgetrokken kunnen worden? Ze komen tot tegen mijn stuur aan... Heb 2 foto's toegevoegd: eentje in normale toestand + de andere toestand volop in de remmen.

Kan dit bijgeregeld/aangepast worden zodat ik mijn hendel niet zo diep hoef door te trekken? Zo ja, waar dan?

Ik heb dit reeds zitten Googlen/YouTuben, maar nog geen succes om het vijsje of iets dergelijks te vinden. Heeft iemand wel een duidelijke manual / tutorial / video?

Het betreft de Shimano 105 R7020 (hydraulische schijfremmen) set op mijn gloednieuwe Canyon Aeroad CF SL :*) Heerlijke fiets.

Alvast bedankt!

[Afbeelding][Afbeelding]
De gewone positie lijkt op de foto ook redelijk voor "kleine handen". Dat is ook aan te passen:

YouTube: How To Adjust The Reach Of Your Brake Levers – GCN's Pro Tips

Op zich moet je een goede schijfrem redelijk met een of 2 vingers kunnen bedienen...hoe makkelijk die van jouw helemaal naar binnen gaat kan ik niet beoordelen. Als ie niet stug genoeg voelt, moet je de remmen inderdaad bleeden.

[ Voor 8% gewijzigd door GerbenBK op 14-04-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:
Vond mijn fiets met maat 64 al groot. Ben zelf 2.04 meter groot. Helaas weinig modellen in die maat beschikbaar. Daarom destijds ook gekozen voor een custombuild. Met de lokale fietsenmaker een standaard frame gekozen, groep en mocht vervolgens zelf de kleurstelling bepalen. Tot op heden geen spijt van gehad.

Al is die fiets nu zo’n 10 jaar oud en wil ik wel weer eens kijken voor een nieuwe. Meestal modellen gaan maar tot 61/62...
Custom build is dan sowieso geweldig. Heb je misschien een foto hoe hij geworden is? Ben nu een arme student, maar het is wel leuk om zo iets unieks te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Pyramiden schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:12:
[...]
Ja, klopt. Inderaad flink lange benen. De bovenbuis van de Koga is inderdaad iets van 5 centimeter langer dan de bovenbuis van mijn vaders oude maat 65 Gazelle. Ik denk dat ik het met 100 wel zou moeten halen om net wat comfortabeler te zitten. Om de stuurbocht zelf nu al te upgraden zit ik niet helemaal op te wachten... Maar door die rare 25.8mm dikte zal dan de stuurpen ook wel weer opnieuw moeten als ik voor een ander stuur ga.

Bedoel je overigens de R55C3 remblokken? Zijn die te kantelen?
Die lange bovenbuis komt o.a. doordat de zitbuis vrij flauw staat. Hierdoor komt je zadel ook relatief ver naar achteren. Als je dit niet wenst kun je ook een 0mm offset zadelpen monteren.
Qua stuuropbouw zou je die huidige 'stomp' (stuurbuisverlenging) kunnen blijven gebruiken, daar een reguliere stuurpen op zetten (evt met vulstuk van 25.4 -> 28.6 mm) en dan een regulier compact stuurtje (klemming 31.8 mm).

Ik bedoel deze blokken: https://www.rosebikes.nl/...rd&article_size=standaard
Set van schoenen + blokken voor 7,07 euro. Dat is de investering wel waard.

Het is leuk hoor, sleutelen en upgraden, maar voor je het weet zit er meer geld, tijd en moeite in dan je zou willen. Ik bedoel: als die resources krap zijn, laat je dan niet door dit forum opjutten, maar ga lekker fietsen ;)
MrBarBarian schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:01:
Framematen zeggen tegenwoordig niet zoveel meer. Het gaat om stack & reach. Plus dat er tegenwoordig op kleinere frames wordt gereden. Ik ben 1.94 en heb twee frames van 57cm. Een frame dat ik 20 jaar geleden kocht was idd ook 61cm.
De framehoogte van een klassiek frame is een even duidelijke maat als de stack aanduiding in tegenwoordige terminologie, nl: hoe hoog kan ik het stuur zetten (zonder spacertorens of enge hoge quills).
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:
Vond mijn fiets met maat 64 al groot. Ben zelf 2.04 meter groot. Helaas weinig modellen in die maat beschikbaar.
Al is die fiets nu zo’n 10 jaar oud en wil ik wel weer eens kijken voor een nieuwe. Meestal modellen gaan maar tot 61/62...
Ik heb me kleurenblind gezocht naar een frame met een grote stack en een korte reach en kwam uiteindelijk uit bij een Eddy Merckx EM525 Endurance in maatje XXL. Stack 639mm, reach 398mm. 'Endurance' slaat overigens op de maatvoering, niet op de geometrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nckdg
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04-2021
GerbenBK schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:42:
[...]

De gewone positie lijkt op de foto ook redelijk voor "kleine handen". Dat is ook aan te passen:

YouTube: How To Adjust The Reach Of Your Brake Levers – GCN's Pro Tips

Op zich moet je een goede schijfrem redelijk met een of 2 vingers kunnen bedienen...hoe makkelijk die van jouw helemaal naar binnen gaat kan ik niet beoordelen. Als ie niet stug genoeg voelt, moet je de remmen inderdaad bleeden.
Bedankt voor je reactie (ook van de anderen!), maar de reach is niet het probleem voor mij denk ik. De rem voelt niet "stijf" aan, maar eerder "losjes" tot helemaal op het stuur. Ik heb alvast contact met Canyon opgenomen en ben benieuwd met welke oplossing/voorstel ze gaan komen. Indien niets, zal ik zelfs wel bleeden. Nog nooit gedaan, maar lijkt me belangrijk om goed onder de knie te hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:06
Pyramiden schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:10:
[...]

Custom build is dan sowieso geweldig. Heb je misschien een foto hoe hij geworden is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv9qhaDJ8A9ESf4st-6_4oT_OQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAzYYcXU3L7jnVtX3slVyXQQ.jpg?f=fotoalbum_large
10 jaar geleden gekocht. 64 prorace frame met Shimano 105 groep. Rijdt nog prima😊

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
nckdg schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:55:
[...]

Bedankt voor je reactie (ook van de anderen!), maar de reach is niet het probleem voor mij denk ik. De rem voelt niet "stijf" aan, maar eerder "losjes" tot helemaal op het stuur. Ik heb alvast contact met Canyon opgenomen en ben benieuwd met welke oplossing/voorstel ze gaan komen. Indien niets, zal ik zelfs wel bleeden. Nog nooit gedaan, maar lijkt me belangrijk om goed onder de knie te hebben :)
Ja, dan lijkt het me inderdaad dat ze niet goed gebleed zijn vanuit de fabriek. Speelt het bij beide remmen?

Ik heb het afgelopen weekend toevallig voor het eerst gedaan met behulp van deze video. Prima te doen als je even rustig de tijd neemt en de benodigde tools (bleedkit) hebt:

YouTube: How to bleed your Shimano road disc brakes | Cycling Weekly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
Maarten_E schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:17:
[...]

Ik heb kleding van AGU en van de Decathlon.
Die van AGU voelt kwalitatief wel beter, maar als je niet het goedkoopste van het goedkoopste pakt bij de Decathlon (met de aanduiding 500 of hoger vaak) is voor mij prima.
Heb de afgelopen tijd in de winter met alles van de Decathlon gereden (lang shirt, lange fietsbroek, fietshandschoenen en thermo), en het voldeed voor mij prima, ook met ritten langer dan een paar uur.
Voelde mijn bips wel na een tijdje, maar heb niet het idee dat het erger is bij mijn AGU korte fietsbroek. Even iets anders zitten en het was weer weg. Moet wel kijken hoe lang het mee gaat, maar als het 2-3 seizoenen meegaat ben ik tevreden.
+1 wat betreft de 500 serie van decathlon (met de blauwe zeem). Heb er zowel een korte als een lange broek van en ik fiets er prima in. Heb ook agu en calobra (huismerk van mantel ofzo?) gehad en die van decathlon bevallen me eigenlijk het best. Ook bij ritten incidentele ritten van enkele uren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
DieAnder schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:54:
[...]

De framehoogte van een klassiek frame is een even duidelijke maat als de stack aanduiding in tegenwoordige terminologie, nl: hoe hoog kan ik het stuur zetten (zonder spacertorens of enge hoge quills).
Euh, nee. stack en reach hebben niks met hoe hoog kan ik het stuur zetten te maken.

Bij een klassiek frame werdt de framemaat gemeten door de afstand van het bracket (midden van) tot de bovenste lug (later bovenkant zitbuis). Omdat veel frames tegenwoordig sloopy zijn voldoet deze maat niet meer. Daarom is stack uitgevonden. De stack is de lengte van een (virtele) lijn, loodrecht op de reach naar het bracket. Bij een klassiek frame is de framehoogte dus langer (hoger) dan de stack. Immers, de zitbuis loopt nooit loodrecht omhoog.

De reach is de afstand tussen het zitbuis en het balhoofd. Dat zegt iets over de lengte van het frame, en deze lengte beinvloed het rijgedrag sterk. Algemeen: hoe korter hoe nerveuzer het rijgedrag is, maar ook hoe minder comfortabel.

Uiteraard wordt het totale rijgedrag ook nog beinvloed door de onderlinge hoeken die de buizen met elkaar maken, maar daar houden alleen echte neuroten rekening mee ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
MrBarBarian schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:58:
[...]

Euh, nee. stack en reach hebben niks met hoe hoog kan ik het stuur zetten te maken.

Bij een klassiek frame werdt de framemaat gemeten door de afstand van het bracket (midden van) tot de bovenste lug (later bovenkant zitbuis). Omdat veel frames tegenwoordig sloopy zijn voldoet deze maat niet meer. Daarom is stack uitgevonden. De stack is de lengte van een (virtele) lijn, loodrecht op de reach naar het bracket. Bij een klassiek frame is de framehoogte dus langer (hoger) dan de stack. Immers, de zitbuis loopt nooit loodrecht omhoog.
Dan zijn we het toch gewoon met elkaar eens?
De kern van mijn betoog is: de stack van een frame vertelt je iets over hoe hoog je je stuur kunt zetten, niets over je zadel. Idem dito voor de framehoogte van een klassiek frame.
Ik probeer niet om die twee meetwaardes niet zonder meer met elkaar te vergelijken want het zijn appels en peren.

Reach staat hier helemaal los van, net zoals geometrie en weggedrag. Minstens net zo fascinerend, maar daar gaan we het een andere keer over hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:41
Klein vraagje, ben het dopje van het uiteinde van de derailleurkabel ergens verloren. Nu heb ik zelf niet van die dopjes liggen dus wilde ze bestellen. Bij mantel hebben ze alleen de remkabeldopjes op voorraad, zit er nog verschil tussen remkabeldopjes of shifterkabeldopjes of kunnen die beiden op ieder type kabel gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:30
Je moet de hulsjes met een tang op de kabel krimpen dus het gaat wel passen, remkabels zijn alleen iets dikker dus die passen minder mooi.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
GWBoes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:23:
Je moet de hulsjes met een tang op de kabel krimpen dus het gaat wel passen, remkabels zijn alleen iets dikker dus die passen minder mooi.
Ja, dat dacht ik al. Zal het er wel gewoon op wagen, 100 stuks kosten daar 7 euro oid, dus daar kan niet zoveel mis gaan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:24
Geeft wel altijd super veel voldoening om die hulsjes er op te krimpen :Y). Echt jammer dat ik ben overgestapt naar eTap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Tacoos

i am i

Maks schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:18:
Geeft wel altijd super veel voldoening om die hulsjes er op te krimpen :Y). Echt jammer dat ik ben overgestapt naar eTap.
Ik ben nog op zoek naar een goede tip om die krengen er netjes op te krijgen als het uiteinde van de kabel uitgerafeld is? O-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:01
Druppel seconde lijm erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:26

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Soldeertin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
Tacoos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:19:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een goede tip om die krengen er netjes op te krijgen als het uiteinde van de kabel uitgerafeld is? O-)
Gerafelde stukje afknippen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:27
Of even in elkaar draaien, zodat her weer een geheel wordt?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
:/ :X
Waar hebben we het over....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32

Galois

1811 - 1832

Nou, na een paar dagen geleden hier een foto van mijn achterband geplaatst te hebben met de vraag hoe ver deze versleten was, de tip gekregen om de voorband naar achteren te verplaatsen en de voorband nieuw.

Dus bekeek ik in meer detail mijn voorband en zag ik opeens dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTRwAT4-RDv4nUfSZRnISI65qmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaCjKQyjH7NKVRiMnsmZqClg.jpg?f=fotoalbum_large

Irritant, want verder ziet deze band er goed uit en heeft 4200 km gereden. (GP4000SII)

Dus ik ontkwam er niet aan en gisteren twee nieuwe banden besteld (GP5000 TL) en ook maar tubeless monteren (heb ik op de MTB al jaren).

Maar nu kreeg ik de melding dat de banden vertraging hebben en nog weekje gaat duren...

Oeps... ik heb tot die tijd nog wel een 500 km te fietsen. Hopelijk lukt dat op deze band. Loop ik een risico dat deze scheur uitbreidt?

En hoe je die scheur erin gekomen? Steentjes? Stoepje? Rare plek.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 19:42
Via m'n werkgever krijg ik jaarlijks de kans om via een private healthcare programma onder andere een inspanningstest (Ramp Test op hometrainer, met onder andere VO2 Max resultaten) te doen.

2 jaar gelden was dat nu niet bepaald een geweldig resultaat voor een 28jarige die steeds sportief geweest was, maar waarvan de conditie zwaar achteruit gegaan was wegens switch naar een veel veeleisendere job met veel travel.

Vandaar (En om m'n conditie voor het skiën op te krikken, want daarvoor heb ik toch een target van 35 skidagen op een seizoen)ben ik dan behoorlijk intensief beginnen Zwiften, met eigenlijk een heel bevredigend resultaat.

Tot nu toe reed ik enkel en alleen op Zwift (Niet outdoor op een zeldzame MTB-toch in het Sauerland na), maar nu ik wat conditie te pakken heb begon het toch te kriebelen om ook buiten te gaan rijden.

M'n Zwift fiets is echter een oud Alu-ding dat ik tweedehands gekocht heb waarvan ik voor buiten eigenlijk de ganse drivetrain zou moeten vervangen...

Zoals het steeds gaat bij mij Ski's, Auto's, Electronica,... start ik altijd met een zeer gelimiteerd budget om dan steeds incrementeel te denken: Nu ja, als ik een beetje meer uitgeef heb ik ineens ook iets veel beters...

In ieder geval, knoop doorgehakt, deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/05e17a266b0e9cc26fb81a2e0bed7e78/2/7/274749.png
https://www.scott-sports....en-bike?article=274749023
Vorige vrijdag geleverd, en direct, tegen de ganse wielercode in met MTB-pedalen en schoenen de eerste ritjes gedaan. (Ik woon op 30km van de Muur van Geraardsbergen, dus het eerste doel was snel gekozen).

Is me 100% meegevallen. Morgen komt de eerste bijkomende bestelling (Wegschoenen, plaatjes voor de Look-pedalen die ik liggen had, zdeltasje, reservebanden, moderne bidonhouders,...) aan en kan ik me aan m'n eerste outdoor >100km rit wagen.

En dan zijn we natuurlijk vertrokken voor het bekende spelletje:
- Betere helm
- Betere bril
- Betere kledij
- ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
@FORZAM

Hele vette! Mooi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Galois schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:35:

Lijkt mij inderdaad een scherp iets ( of grote steen) waar je het randje van meegehad hebt. Lijkt me geen snake bite.
Het lijkt me niet zo diep te zijn eigenlijk. Hoewel die GP4000 niet gekend staan om de dikste sidewalls.
Ik zou het me wel riskeren er mee verder te rijden. maar gewoon zeker een repairkit meenemen én een insert voor mocht het doorscheuren. Oud stukje buitenband ofzo dat je aan de binnenkant kan plaatsen opdat de binnenband er niet 'uitfloept'.

Mijn advies, altijd één reserve buitenband liggen hebben. In het donker en een gesloten plasticzakje. (rubber reageert op licht en zuurstof, of je de band nu gebruikt of niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Joindry op 15-04-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Nou, na een paar dagen geleden hier een foto van mijn achterband geplaatst te hebben met de vraag hoe ver deze versleten was, de tip gekregen om de voorband naar achteren te verplaatsen en de voorband nieuw.

Irritant, want verder ziet deze band er goed uit en heeft 4200 km gereden. (GP4000SII)

Scheurtje kan van alles komen, maar daar zit niet het meeste rubber op de band en zo'n beschadiging is snel gebeurd. Het lijkt er niet op dat het snel door zal gaan, gezien er nog een heel karkas onder het rubber zit om de boel bij elkaar te houden, maar zoals aangegeven is het wel verstandig om een lapje van het een of ander mee te nemen (of een eurobiljet 8) ) om de boel te fixen als het mis gaat.

Dat de band er goed uit ziet is ook maar hoe je het bekijkt, het ziet er flink uitgedroogd uit met al die kleine scheurtjes. Voor mij zou deze band al aan vervanging toe zijn en het extra paar al in bestelling voor in de kast.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Galois Lekker mee doorfietsen inderdaad. Het ziet er niet heel ernstig uit en zit niet op de beroerdste plek.

Zelf zorg ik inderdaad ook dat ik 2-4 bandjes op voorraad heb liggen. Meestal bestel ik ze per 4 of 6 als er een leuke actie is zoals 2 halen 1 betalen. Heb ze wel donker liggen, maar dan in hun normale verpakking. Maakt in plastic dan nog veel uit? Heel lang blijven ze niet liggen, maar het oudste setje toch al wel zo'n 2 jaar inmiddels (heb 3 fietsen en 5 wielsets ofzo, dus er zit wel er blijft wel eens iets liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

vandaag eindelijk de bestelde onderdelen binnengekregen...blijkt dat ik het verkeerde gekregen heb, bij mij zit het middelste tandwiel voor en voorste tandwiel voor aan elkaar vast, bellen met Shimano leert me dat er 1 seizoen fietsen geleverd zijn die zo afgemonteerd waren...nu maar weer proberen om het goeie te bestellen en tot die tijd nog niet fietsen…

het idee om toch maar iets anders te kopen begint steeds meer te spelen...zeker als ik die mooie scott op de vorige pagina zie ;)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tnx!

De keuze is of niet fietsen de komende week of het risico nemen :)

Ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ze mij wel ophaalt als mijn band het begeeft :)
Ik denk dat de band het ook nog wel even uithoudt, maar ik zal in ieder geval een stukje oude binnenband meenemen voor een noodreparatie. Goede tip!

Er zitten inderdaad veel droogtescheurtjes in, maar niet zo erg dat het de reden van vervanging zou zijn toch? Deze banden zijn 1,5 jaar oud en ik weet niet hoelang ze in het magazijn gelegen hebben. Fietsbanden hebben geen DOT-code zoals autobanden :)

De reden dat ik ze niet op 'voorraad' heb is juist omdat banden toch verouderen. Ik vervang mijn banden denk ik eens in de 1,5-2 jaar en als de banden dan al 2 jaar oud zijn... Bovendien is een nieuwe band zo besteld en (vaak dan) de volgende dag in huis... (maar ik wilde een paar extra euro's besparen en heb ze bij bike-components.de besteld :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Lukt jou dat? Ik heb het wel eens geprobeerd maar het wilde niet houden.
(ik heb een hekel aan die dopjes)
Ex Nunc schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:11:
[...]
(of een eurobiljet 8) ) om de boel te fixen als het mis gaat.
Heb ik ooit eens gedaan, maar was eigenlijk niet afdoende. Als ik meer dan 1,5 bar in m'n band deed kwam hij er al doorheen floepen. Gelukkig hoefde ik nog maar een paar km naar huis. Sindsdien standaard een buitenband patch van parktool in mijn reparatiesetje https://www.parktool.com/product/emergency-tire-boot-tb-2. Heb ik ook al eens een noodverband mee gemaakt voor een gescheurd velglint.

[ Voor 55% gewijzigd door DieAnder op 15-04-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

DieAnder schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:43:
[...]

Lukt jou dat? Ik heb het wel eens geprobeerd maar het wilde niet houden.
(ik heb een hekel aan die dopjes)
Ja, was wel een redelijk sterke bout.
Zou nogal wiedes advies geweest zijn, mocht ik het nooit gedaan hebben. :X (ook hier een hekel aan de klemmetjes)
Galois schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:25:
Tnx!

Er zitten inderdaad veel droogtescheurtjes in, maar niet zo erg dat het de reden van vervanging zou zijn toch? Deze banden zijn 1,5 jaar oud en ik weet niet hoelang ze in het magazijn gelegen hebben. Fietsbanden hebben geen DOT-code zoals autobanden :)
Zit er aan de binnenkant niet vaak een klevertje?

[ Voor 35% gewijzigd door Joindry op 15-04-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ga vandaag een extensieve intervaltraining doen.

Ik ben van plan om de komende tijd eens per week een intervaltraining te doen. Ik ben ook een fervent hardloper en daar doe ik dat al regelmatig. Tijdens het wielrennen eigenlijk nooit, maar aangezien ik mijn (koers)snelheid omhoog wil krijgen, ga ik dit eens proberen. De reden waarom ik dit wil heb ik in het 'triahtlon topic' gepost (voor mijn gevoel presteer ik veel beter bij het hardlopen dan bij het fietsen. Bij het hardlopen zit ik zo'n beetje op mijn optimum, bij het fietsen zit hier voor mijn gevoel nog wel wat winst).

Mijn omslagpunt zit rond de 165 bpm. Ik wil vandaag:
- 30 minuten infietsen op 75%
- 6 blokken van 6 minuten op 90-95%, gevolgd door 3 minuten rustig (75%)
- 30 minuten uitfietsen op 75%

Mijn ervaring met intervaltrainingen op de fiets is nihil, dus elke tip of aanvulling op bovenstaande is meer dan welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36

User

S3

FORZAM schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:36:
tegen de ganse wielercode in met MTB-pedalen en schoenen de eerste ritjes gedaan
Ach, ik ben begonnen met MTB pedalen en schoenen op m'n racefiets onder het motto van "Aan 2 kanten kunnen inklikken leert makkelijker dan maar aan 1 kant". Paar honderd kilometer verder en ze zitten er nog steeds op en ik heb nog geen nekschot of knuppel in mijn nek gekregen van mede-wielrenners dus dat valt allemaal wel mee. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
haha, ik rij ook gewoon met SPD, klepje op de helm en soms zelfs met rugzak :) ik lap alle velominati regels aan mijn spd schoenen :)

(en ook op de MTB doe ik er niet aan mee, want daar rij ik ook gewoon in lycra ipv baggy :))

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 15-04-2020 15:15 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 18:36
Galois schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:38:
Ik ga vandaag een extensieve intervaltraining doen.

Ik ben van plan om de komende tijd eens per week een intervaltraining te doen. Ik ben ook een fervent hardloper en daar doe ik dat al regelmatig. Tijdens het wielrennen eigenlijk nooit, maar aangezien ik mijn (koers)snelheid omhoog wil krijgen, ga ik dit eens proberen. De reden waarom ik dit wil heb ik in het 'triahtlon topic' gepost (voor mijn gevoel presteer ik veel beter bij het hardlopen dan bij het fietsen. Bij het hardlopen zit ik zo'n beetje op mijn optimum, bij het fietsen zit hier voor mijn gevoel nog wel wat winst).

Mijn omslagpunt zit rond de 165 bpm. Ik wil vandaag:
- 30 minuten infietsen op 75%
- 6 blokken van 6 minuten op 90-95%, gevolgd door 3 minuten rustig (75%)
- 30 minuten uitfietsen op 75%

Mijn ervaring met intervaltrainingen op de fiets is nihil, dus elke tip of aanvulling op bovenstaande is meer dan welkom!
Dit ziet er prima uit voor een eerste interval training. Daarna zou ik het proberen uit te bouwen naar 5 blokken van tien minuten op 90/95% met 5 minuten rust. En als je het wat beter onder de knie hebt kun je het natuurlijk uitbreiden naar 3x20 minuten @ 90 %. Met 5 a 6 minuten rust.
Daarnaast kun je ook een interval training maken die net over en net onder je omslagpunt gaat. Dus bijvoorbeeld 4 blokken van 9 minuten. Die 9 minuten vervolgens opdelen in weer blokken van 3 minuten. Dan 1 minuut op 95%, 1 minuut op 100% en 1 minuut op 105%. En dat dus keer drie.

Alles daartussen kun je prima mee experimenteren.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:30
User schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:39:
[...]
Ach, ik ben begonnen met MTB pedalen en schoenen op m'n racefiets onder het motto van "Aan 2 kanten kunnen inklikken leert makkelijker dan maar aan 1 kant". Paar honderd kilometer verder en ze zitten er nog steeds op en ik heb nog geen nekschot of knuppel in mijn nek gekregen van mede-wielrenners dus dat valt allemaal wel mee. :+
Ik ben zelfs volgens mij de enige binnen mijn kenniskring die op SL/weg pedalen fietst. En om eerlijk te zijn vind ik de standaard SPD pedalen veel fijner. SL zou vast beter zijn bij lange afstanden maar de extra float en lage klikweerstand van SPD is toch wat relaxter (vooral met een aanhoudende enkelblessure |:( ).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geinig, net vanmorgen een blog artikel van Mantel zitten lezen over verschillende pedaalsystemen.

https://www.mantel.com/blog/koopgids-racefiets-pedalen

Nooit geweten dat de L in SPD-SL staat voor...
spoiler:
pedalenconcurrent Look

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Handig voor de nieuwelingen. Zoek je een nieuwe fiets voor onder de 1000 euro?
https://www.bicycling.com...oedkope-racefietsen-2020/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-06 21:54
GWBoes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:51:
[...]

Ik ben zelfs volgens mij de enige binnen mijn kenniskring die op SL/weg pedalen fietst. En om eerlijk te zijn vind ik de standaard SPD pedalen veel fijner. SL zou vast beter zijn bij lange afstanden maar de extra float en lage klikweerstand van SPD is toch wat relaxter (vooral met een aanhoudende enkelblessure |:( ).
Rij zelf met een zetje ultegra SPD-SL, die klikweerstand.... Tja, laten we zeggen dat ik laatst op de grond lag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 20:25

Dus bekeek ik in meer detail mijn voorband en zag ik opeens dit:

[Afbeelding]

Dus ik ontkwam er niet aan en gisteren twee nieuwe banden besteld (GP5000 TL) en ook maar tubeless monteren (heb ik op de MTB al jaren).

Maar nu kreeg ik de melding dat de banden vertraging hebben en nog weekje gaat duren...

Oeps... ik heb tot die tijd nog wel een 500 km te fietsen. Hopelijk lukt dat op deze band. Loop ik een risico dat deze scheur uitbreidt?

Lekker mee doorrijden. Ik had in een eerder Conti bandje een diepere scheur, daar heb ik volgens mij 1500km mee gereden nog :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
En jawel hoor, het was al te verwachten. Heuvelland in Zuid-Limburg weer gesloten aanstaand weekend http://www.1limburg.nl/l/97786 #1Limburg

Ben eens benieuwd of dat de hele zomer wordt volgehouden. Nou is het daar altijd wel druk, te druk. Maar de overheid heeft het nooit nodig gevonden om er iets aan te doen. Nu zijn alle ogen gericht op Corona en kan het ineens wel. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:02
Ondertussen nog wat verder gezocht naar naar enkele modellen die interessant kunnen zijn als 1e racefiets.

Deze Trek Emonda ALR 5 Disc leek mij ook wel interessant (trouwens exact dezelfde prijs bij de concurrentie :+)

Carbon met minstens een 105 schakelgroep ga ik niet redden, dus dan liever een zo ideaal mogelijke alu fiets die ik zelf ook wel kan pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36

User

S3

SanderH_ schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:30:
Ondertussen nog wat verder gezocht naar naar enkele modellen die interessant kunnen zijn als 1e racefiets.

Deze Trek Emonda ALR 5 Disc leek mij ook wel interessant (trouwens exact dezelfde prijs bij de concurrentie :+)

Carbon met minstens een 105 schakelgroep ga ik niet redden, dus dan liever een zo ideaal mogelijke alu fiets die ik zelf ook wel kan pruimen.
Kwam er laatst achter dat Merida vorig jaar nog een alu met Ultegra model had, namelijk de Scultura 500 Disc. Die is alleen een beetje lastig te vinden, Merida zelf heeft nog een XXS model (leuk voor op de schoorsteenmantel) en ik kwam op internet nog een maat L tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47

Kijk ook eens bij Hopmans, zij geven standaard iets van 15-20% korting op alle Trek fietsen. Mogen ze niet mee adverteren, maar bel ze maar eens of ga er eens kijken, aanrader 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:33

Wat een gave fiets zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:54
User schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:12:
[...]
Kwam er laatst achter dat Merida vorig jaar nog een alu met Ultegra model had, namelijk de Scultura 500 Disc. Die is alleen een beetje lastig te vinden, Merida zelf heeft nog een XXS model (leuk voor op de schoorsteenmantel) en ik kwam op internet nog een maat L tegen.
Heb een 2017 ALR 5 gehad. Goede en redelijk stijve frame om mee te beginnen.

Na 2 jaar naar een Canyon carbon frame overgestapt wat toch wel een pak stijver aanvoelt maar niet bepaald sneller dan de Trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
jvvv schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:56:
[...]

Heb een 2017 ALR 5 gehad. Goede en redelijk stijve frame om mee te beginnen.

Na 2 jaar naar een Canyon carbon frame overgestapt wat toch wel een pak stijver aanvoelt maar niet bepaald sneller dan de Trek.
carbon stijver dan alu? heb altijd het gevoel dat carbon iets minder stijf is... (maar dat kan ook komen door mijn eigen postuur.. 110kg en 2.04m)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
koentjuh1987 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]

carbon stijver dan alu? heb altijd het gevoel dat carbon iets minder stijf is... (maar dat kan ook komen door mijn eigen postuur.. 110kg en 2.04m)
Ik vergelijk hier gewoon 2 frames. En de Canyon voelt een pak stijver aan dan de Trek, zeker tijdens het klimmen voelde de trek soms wat softer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
koentjuh1987 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]

Volgens mij wordt stijfheid wel eens verward met sterkte. Elk materiaal is in te delen in de 3-hoek stijfheid - sterkte - gewicht.
Stijfheid (elasticiteitsmodulus)

De stijfheid van het materiaal is van invloed op de rijkwaliteiten van een frame en wordt vaak gebruikt om het gedrag van een frame te beschrijven. De stijfheid wordt weergegeven in de “elasticiteitsmodulus” van het materiaal. Hoe hoger deze waarde, des te stijver het materiaal.

Sterkte (botsbestendigheid)

De sterkte of botsbestendigheid van het materiaal heeft géén invloed op rijeigenschappen maar wel op de staat van een frame na een harde ontmoeting met een boom bv. De sterkte van een materiaal wordt gegeven door de term “vloeisterkte”. Deze wordt beïnvloed door de kwaliteit, de warmtebehandeling en legeringselementen van een bepaald model buis afkomstig van een bepaalde fabrikant.

Gewicht (densiteit, dichtheid)

Naast de sterkte en stijfheid, is voor de meeste mensen de vraag: hoe zwaar is het materiaal bij een bepaald volume uitgedrukt in gr/cm³. Omgedraaid: wat is zwaarder: een kilo lood of een kilo veren ;-)

Bron: http://www.ervehafietsen.nl/staalpraat.html
Daarnaast is materiaaleigenschap maar één deel van de formule natuurlijk. Een stalen frame kan super stijf en oncomfortabel zijn terwijl een carbon frame super slap en comfortabel kan zijn door het aantal/orientatie van de lagen carbon.

Design speelt ook een rol, bijvoorbeeld een Cervelo R3 heeft een heel dik bracket en down tube (=stijf), maar relatief dunne achterbrug en balhoofd. In je pedaalslag zal de fiets dus stijf aanvoelen, maar het frame biedt wel wat demping tegen slechtwegdek en zal in een sprint ook slapper aanvoelen dan een S5.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 16-04-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
jvvv schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:14:
[...]

Ik vergelijk hier gewoon 2 frames. En de Canyon voelt een pak stijver aan dan de Trek, zeker tijdens het klimmen voelde de trek soms wat softer.
ah vandaar. denk dat het uiteindleijk een combi is tussen frame (alu of carbon) maar ook de wielset die je er in hebt zitten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
koentjuh1987 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:17:
[...]

ah vandaar. denk dat het uiteindleijk een combi is tussen frame (alu of carbon) maar ook de wielset die je er in hebt zitten...
Over wielen gesproken, die bontrager wielen waren niet fantastisch. Heb die al snel veranderd voor mid range alu wielen van Pro Lite wat een groot verschil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
(high end) Carbon is beter te tunen voor specifieke eigenschappen (comfort/snelheid/compromis/...)
Bij alu kan dit ook, maar in mindere mate en lastiger (bv CAAD frames van Cannondale).
Goedkoop carbon is vaak gewoon vooral stijf (want dan is het ook stevig en gaat het niet snel kapot en het kan eenvoudig (dus goedkoper) geproduceerd en ontwikkeld worden)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ramon 73 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:01:
En jawel hoor, het was al te verwachten. Heuvelland in Zuid-Limburg weer gesloten aanstaand weekend http://www.1limburg.nl/l/97786 #1Limburg

Ben eens benieuwd of dat de hele zomer wordt volgehouden. Nou is het daar altijd wel druk, te druk. Maar de overheid heeft het nooit nodig gevonden om er iets aan te doen. Nu zijn alle ogen gericht op Corona en kan het ineens wel. Vreemd hoor.
Formeel verlengd t/m de 28st april, maar zal waarschjijnlijk zal het langer gaan duren als de centrale overheid niet de maatregelen gaat relaxen.

https://vrzl.nl/applicati..._april_2020_met_kaart.pdf

Ik vind het ook vreemd aangezien de aanleiding feitelijk de (geluids)overlast van motoren was, niet het gedrag van ander recreatieverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
pdukers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:07:
[...]

Formeel verlengd t/m de 28st april, maar zal waarschjijnlijk zal het langer gaan duren als de centrale overheid niet de maatregelen gaat relaxen.

https://vrzl.nl/applicati..._april_2020_met_kaart.pdf

Ik vind het ook vreemd aangezien de aanleiding feitelijk de (geluids)overlast van motoren was, niet het gedrag van ander recreatieverkeer.
Dankjewel voor de bijlage. Daar staat in de toelichting dat het geldt t/m 28 april en niet alleen het paasweekend. Toch vandaag heuvelland in geweest met de racefiets, genoeg andere rijders ontmoet. Ruimschoots handhaving, politie en zelfs marechaussee ontmoet. Geen van allen deden ook maar iets méér dan rondrijden :) Vermoedelijk controleren en handhaven ze alleen op overmatig bezoek, groepjes, overdreven rijstijl etc.
Maar als je er een tegenkomt (vooral BOA's zijn hiermee behept) die lekker ff wat bekeuringen wil schrijven, dan heb je er natuurlijk een te pakken. Denk dat het risico niet ál te groot is, maar zou wel drukke plekken mijden, centra van steden in het Heuvelland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ramon 73 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:16:
[...]

Dankjewel voor de bijlage. Daar staat in de toelichting dat het geldt t/m 28 april en niet alleen het paasweekend. Toch vandaag heuvelland in geweest met de racefiets, genoeg andere rijders ontmoet. Ruimschoots handhaving, politie en zelfs marechaussee ontmoet. Geen van allen deden ook maar iets méér dan rondrijden :) Vermoedelijk controleren en handhaven ze alleen op overmatig bezoek, groepjes, overdreven rijstijl etc.
Maar als je er een tegenkomt (vooral BOA's zijn hiermee behept) die lekker ff wat bekeuringen wil schrijven, dan heb je er natuurlijk een te pakken. Denk dat het risico niet ál te groot is, maar zou wel drukke plekken mijden, centra van steden in het Heuvelland.
Ik verwacht dat ze in het weekend stricter aan de toegangswegen zullen controleren. Eenmaal "binnen" zal er alleen de standaard 1.5 meter controle zijn en niet controle of je wel een heuvellandbewoner bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
pdukers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:34:
[...]

Ik verwacht dat ze in het weekend stricter aan de toegangswegen zullen controleren. Eenmaal "binnen" zal er alleen de standaard 1.5 meter controle zijn en niet controle of je wel een heuvellandbewoner bent.
Ja, en op 1Limburg staat al dat er minder controleposten zijn maar weer meer rijdende controles. Ook las ik ergens dat er bij een controlepost geen check is of je in het Heuvelland woont. Iemand had zich er al doorheen gebluft....
Blijkbaar doen ze geen NAW check bij die punten. Dan is het de juiste plek uitzoeken om binnen te komen (Google maps gebruiken met laag "verkeer" aan, zie je zo de rode/oranje vertragingen) of voor 9:00 binnen zijn.

Maar ik ga die trucjes allemaal niet toepassen. Straks is er een stormloop van foefjes om toch maar te kunnen fietsen en zit ik er tussen.....ben er vandaag geweest, weekend lekker stukje vlak rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon 73 op 16-04-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:14
Allemaal heel stoer maar zeer onverstandig en egoïstisch. Gaat het je alleen om het ontlopen van een boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Heb vorige week ook stiekem een paar kilometer over een afgesloten weg gereden. Er stond een bord dat alleen wandelaars welkom waren, dan komt het gevoel van discriminatie wel even goed bij je binnen.

Hoe dan ook ik heb sinds kort Veloviewer en was apart 40km die kant opgereden om uitgerekend dat vakje in de middle of nowhere in te kleuren. Er was in de verste verte ook niemand te bekennen (je kon 5km om je heen kijken) dus vraag me nog steeds af waarom die specifieke weg afgesloten was. Het lijkt me sterk dat het normaal een hele drukke fietsroute is (Kerkdriel - Hedel), maar ik was er dus voor het eerst.

Aan het einde van die weg had ik wel het gevoel 3 bejaarde Corona patiënten met mijn blote handen om het leven gebracht te hebben. Mocht dat de bedoeling van de wegafzetting zijn dan is die missie geslaagd. Het zou ook wel handig zijn om vooraf een idee te hebben van wat afgesloten is. De Heuvelrug zou je het verwachten, maar die is dan weer gewoon open.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 16-04-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Zapato schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:47:
Allemaal heel stoer maar zeer onverstandig en egoïstisch. Gaat het je alleen om het ontlopen van een boete?
Lezen! Ik ga er niet naar het Heuvelland aanstaand weekend.

En als ik zou gaan, dan ga ik alleen en vermijd drukke plekken. Zat wegen in het Heuvelland die niet in trek zijn.

Maar nogmaals, ik ga dus niet het Heuvelland in. Het is niet de bedoeling, al staat nergens duidelijk aangekondigd (ja, als je diep gaat zoeken wel) dat het gebied ook na het paasweekend gesloten is. De lokale nieuwssite maakt wel melding van extra controles maar niet expliciet dat het gebied gesloten is.
Voor mij is dat verwarrend want ze schrijven iets van "controle of de corona maatregelen worden nageleefd". Voor mij is dat dan alleen 1,5 meter afstand houden en geen groepen groter dan 3 personen. En ik weet dat iedereen verzocht wordt binnen te blijven, maar we mogen een frisse neus halen. Voor de een is dat 30km, voor de ander 100+km. Dus daaruit blijkt wel dat het voor meerdere uitleg vatbaar is.
Daarom blijf ik fijn weg van daar, geen zin in gedoe met een overactieve boa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Ramon 73 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:49:
[...]

Lezen! ...
Daarom blijf ik fijn weg van daar, geen zin in gedoe met een overactieve boa.
Ik had het dus goed gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Zapato schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:51:
[...]

Ik had het dus goed gelezen.
Ga je nou de moraalridder spelen? Doel is om uit het heuvelland weg te blijven. Wat daarvoor de motivatie is om die regel op te volgen is absoluut niet belangrijk.
Kijk eens naar handheld mobiel bellen achter het stuur. Dat doe je niet, gewoon omdat het gevaarlijk is. De pakkans is bijzonder laag, dus doen hele volksstammen dat nog steeds. Ga je die ook even beleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ramon 73 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:06:
[...]

Ga je nou de moraalridder spelen? Doel is om uit het heuvelland weg te blijven. Wat daarvoor de motivatie is om die regel op te volgen is absoluut niet belangrijk.
Kijk eens naar handheld mobiel bellen achter het stuur. Dat doe je niet, gewoon omdat het gevaarlijk is. De pakkans is bijzonder laag, dus doen hele volksstammen dat nog steeds. Ga je die ook even beleren?
"Jij spreekt je uit tegen mensen die regels overtreden, maar niet tegen andere mensen die andere regels overtreden" is niet zo'n bijzonder sterk argument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ramon 73 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:06:
[...]

Ja waarom niet. Alleen heb ik niet het idee dat deze doelgroep op dit forum zit. Ik las net deze column en die sprak mij wel aan. https://www.indeleiderstr...pen-in-fietsend-nederland

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 16:30

Niku

Alagaesii

Nou, ik mag me ook melden in dit topic. Tot voor vandaag alleen een hardloper. Maar na al lange tijd met de gedachte gespeeld te hebben, heb ik vandaag een tweedehands racefiets gekocht. Eerste 10 kilometer proefrit zit er inmiddels op! Ben benieuwd wat de combinatie van de twee sporten me gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Zapato schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:14:
[...]

Ja waarom niet. Alleen heb ik niet het idee dat deze doelgroep op dit forum zit. Ik las net deze column en die sprak mij wel aan. https://www.indeleiderstr...pen-in-fietsend-nederland
Nou, die column spreekt nou écht aan. Juist doordat de schrijver ook vertelt dat hij tochten van minimaal 70km maakt. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Crazy D

I think we should take a look.

Niku schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:41:
Nou, ik mag me ook melden in dit topic. Tot voor vandaag alleen een hardloper. Maar na al lange tijd met de gedachte gespeeld te hebben, heb ik vandaag een tweedehands racefiets gekocht. Eerste 10 kilometer proefrit zit er inmiddels op! Ben benieuwd wat de combinatie van de twee sporten me gaat brengen.
Op de ene dag pijn aan je reet, de andere dag pijn aan je knieën :+
Maar welkom. M'n broer doet beiden en vind het een leuke combinatie, ene keer 80 km, andere keer halve marathon of een cross-loop.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:50
Ramon 73 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:42:
[...]

Nou, die column spreekt nou écht aan. Juist doordat de schrijver ook vertelt dat hij tochten van minimaal 70km maakt. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik denk niet dat je dat artikel volledig hebt gelezen. De schrijver geeft aan helemaal gestopt te zijn met recreatief buiten fietsen en heeft een Tacx aangeschaft...

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Jampot007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:52:
[...]

Ik denk niet dat je dat artikel volledig hebt gelezen. De schrijver geeft aan helemaal gestopt te zijn met recreatief buiten fietsen en heeft een Tacx aangeschaft...
Die heb ik inderdaad gemist.
Maar dan is het wel opmerkelijk dat de schrijver expertise bezit over de huidige situatie onder wielrenners.

Maar van mij mag iedereen binnen blijven hoor, zolang het bij wet of noodverordening niet verboden is om solo te fietsen ga ik er gewoon mee door. Wel mijd ik drukke locaties en snuit de neus netjes in papieren zakdoekjes en blijf nergens hangen, lunchen, sightseeing of ander verblijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:46:
Heb vorige week ook stiekem een paar kilometer over een afgesloten weg gereden. Er stond een bord dat alleen wandelaars welkom waren, dan komt het gevoel van discriminatie wel even goed bij je binnen.

Hoe dan ook ik heb sinds kort Veloviewer en was apart 40km die kant opgereden om uitgerekend dat vakje in de middle of nowhere in te kleuren. Er was in de verste verte ook niemand te bekennen (je kon 5km om je heen kijken) dus vraag me nog steeds af waarom die specifieke weg afgesloten was. Het lijkt me sterk dat het normaal een hele drukke fietsroute is (Kerkdriel - Hedel), maar ik was er dus voor het eerst.

Aan het einde van die weg had ik wel het gevoel 3 bejaarde Corona patiënten met mijn blote handen om het leven gebracht te hebben. Mocht dat de bedoeling van de wegafzetting zijn dan is die missie geslaagd. Het zou ook wel handig zijn om vooraf een idee te hebben van wat afgesloten is. De Heuvelrug zou je het verwachten, maar die is dan weer gewoon open.
Vanochtend ook Kerkdriel - Hedel gedaan om vakjes te kleuren :Y Geen bord gezien dat er iets afgesloten was btw.

Reed bij Alem (vlakbij daar), alleen over de dijk. Ik zie opeens in de verte voor me een vrouw rennen, in een soort van paniek modus. Als ik haar inhaal duikt ze de berm in. Dus ik even in de ankers, kijken wat er aan de hand was. Blijkt dat ze van de week daar een wielrenner was tegengekomen die even in haar richting z'n neus ging snuiten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01
Ypuh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:46:

Ik weet niet precies waar tussen Kerkdriel en Hedel je gereden hebt maar zo'n beetje dat hele stuk 'eiland' is nogal populair om over de dijken langs het water te fietsen. Voor 2 weken terug was het stuk tussen Waalwijk en Hedel/Den Bosch ook afgesloten voor autoverkeer, puur omdat er iets verderop bij de lager gelegen gedeeltes nog afsluitingen waren in verband met hoogwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe wielset, nu ben ik (nog) niet bereid om daar meer dan 400 euro aan uit te geven, maar daardoor zat ik eigenlijk wel te denken van wanneer is er nou sprake van een upgrade, krijg vaak het idee (kan ook aan mij liggen) dat men zegt dat je voor een sprong van mijn huidige setje Mavic Aksiums naar een set van 400 euro niet veel merkt. Ik heb nu mn oog op een set DT Swiss T1800 Classic 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verona27 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:02:
...oog op een set DT Swiss T1800 Classic 32.
Dat merk je niet inderdaad. Pas bij de wat serieuzere stappen (hoger, breder, lichter) ga je verschillen merken. Deze lijken me lomp zwaar, niet erg breed en niet super hoog. Van alles net niet dus.

In tegenstelling tot wat je zou denken zijn die Aksiums gewoon wel oke. Ja, ze zijn zwaar, maar dat betekend vaak ook veel spaken en materiaal waardoor ze wel redelijk hufterproof zijn (weinig slijtage en blijven heel en recht).

Als je een merkbaar verschil wil moet je voor <1.600g gaan, of carbon hoge velgen, of iets van 20mm+ interne breedte zoeken. Als je ze alle 3 wil dan wordt de prijs ook meer dan 3x zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ypuh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:18:
[...]

Dat merk je niet inderdaad. Pas bij de wat serieuzere stappen (hoger, breder, lichter) ga je verschillen merken. Deze lijken me lomp zwaar, niet super breed en niet super hoog. Van alles net niet dus.

In tegenstelling tot wat je zou denken zijn die Aksiums gewoon wel oke. Ja, ze zijn zwaar, maar dat betekend vaak ook veel spaken en materiaal waardoor ze wel redelijk hufterproof zijn (weinig slijtage en blijven recht).

Als je een merkbaar verschil wil moet je voor <1.600g gaan, of carbon hoge velgen, of iets van 20mm+ interne breedte zoeken. Als je ze alle 3 wil dan wordt de prijs ook meer dan 3x zo hoog.
Thanks! Dat dacht ik al.. Ja, ben ook wel aardig tevreden over de Aksiums, al had ik achteraf liever Fulcrums gekocht ivm de kleurstelling :X Bedankt voor het advies, nog even door sparen, dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Vanavond weer een lekker solo ritje gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNaO6CniiubCvvS3b6Eez8KUzYY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DjhfSOsx0PHc9aQex5VY4F6.jpg?f=fotoalbum_medium

Toch blijft het opvallend dat de meeste "jonge" mensen prima om kunnen gaan met het feit dat je als wielrenner wat vlotter bent. Zo lang wij elkaar de ruimte geven, geen enkel probleem. Maar de ouderen die lekker rustig naast elkaar blijven fietsen, ook na 3 keer bellen blijft toch lastig.

Eerdaags toch maar even kijken naar de linker pedaal, Zodra er kracht op komt kraakt hij, en dat is toch regelmatig. Mogelijk even er af halen en hopen dat het alleen aan het pedaal ligt. Verder nog wat mooie foto's kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U55NwUUvmZD5mHKKedz6QJZcDaM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdwLVWxrEGAHZ4CEC42K4RPz.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR-1XKIKLwv1MksS_pIFVhvlMsk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKKcLgvS79nxluJibutf0Bja.jpg?f=fotoalbum_medium

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
Even het pedaal eruit en weer monteren met pasta ertussen, lost 9 van de 10 keer dat kraakje op 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
gisteren na het werk ook weer even een rondje van iets meer dan 50km kunnen maken. toch wel lekker om zo na het werk te rijden (normaliter lukt me dat niet gezien de woon-werk afstand). Was lekker rustig en iedereen geeft elkaar de ruimte.

Met name de ouderen op de elektrische fietsen zijn wat lastiger. Die rijden in verhouding aardig door, horen de bel niet of nauwelijk en schieten dan eerst naar links om vervolgens naar rechts weg te duiken..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
koentjuh1987 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:12:
gisteren na het werk ook weer even een rondje van iets meer dan 50km kunnen maken. toch wel lekker om zo na het werk te rijden (normaliter lukt me dat niet gezien de woon-werk afstand). Was lekker rustig en iedereen geeft elkaar de ruimte.

Met name de ouderen op de elektrische fietsen zijn wat lastiger. Die rijden in verhouding aardig door, horen de bel niet of nauwelijk en schieten dan eerst naar links om vervolgens naar rechts weg te duiken..
En ze denken dat die anderhalve meter ook geldt voor getrouwde stellen die naast elkaar fietsen :'( ...

Maar hier in de regio (Veluwe) is het doordeweeks uitgestorven. Paasweekend was een groot motorfeest, maar verder alleen maar hier en daar individuele wielrenners (of stelletjes). Binnenkort maar eens kijken hoe t bij de Posbank is, maar dan wel in de vroege avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:37
Gelukkig worden de dager ook weer beduidend langer, waardoor in de avond fietsen een prima optie is om drukte te ontwijken. Nu nog zorgen dat mijn racefiets snel weer klaar is. Hopelijk volgende week. Nu al zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Van de week ook bericht ontvangen dat de Velomediane op 31 augustus(!) niet door gaat. Daar was ik de hele winter al voor aan het trainen :|. Daarmee lijkt het erop alsof dit een hele zomer zonder evenementen gaat worden.

Wel even slikken/omschakelen als zelfs de evenementen die over bijna 5 maanden plaats zouden vinden ook al geen doorgang zullen vinden. Hopelijk kunnen we tegen die tijd wel weer met een klein groepje een weekendje naar de Ardennen of Eifel.

Solo buitenfietsen was wel een genot de afgelopen weken. Heerlijk weer, af en toe kort-kort, lekker rustig op de wegen, weer fietsen in de avonden en eindelijk niet zoveel wind meer. Zo dramatisch is het ook weer niet, maar leuker om (af en toe) gewoon samen te fietsen en naar een doel toe te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 17-04-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
Verona27 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:02:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe wielset, nu ben ik (nog) niet bereid om daar meer dan 400 euro aan uit te geven, maar daardoor zat ik eigenlijk wel te denken van wanneer is er nou sprake van een upgrade, krijg vaak het idee (kan ook aan mij liggen) dat men zegt dat je voor een sprong van mijn huidige setje Mavic Aksiums naar een set van 400 euro niet veel merkt. Ik heb nu mn oog op een set DT Swiss T1800 Classic 32.
Ik heb vorige maand de DT Swiss PR 1600 Spline 32 gekocht.
Maar ik kwam van een oudere ridley fenix van 2017 met RC30 wielen en wilde graag TL banden. Op een wonderlijke manier was het me gelukt om de GP5000 TL's op de oude wielen te krijgen en heb daar afgelopen zomer zonder enig probleem op gefietst. Na de winter waren ze leeg en kreeg ik ze voor geen mogelijkheid meer opgepompt.
Met de DT swiss zaten de GP5000 TL er zo op en fietst prima. Ik merk wel iets verbetering maar het is niet een performance upgrade waard mocht je voor die keuze staan.
Voor mij was het puur om goede TL wielen te hebben en daar ben ik blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 22:30
d-vine schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:47:
[...]

Ik heb vorige maand de DT Swiss PR 1600 Spline 32 gekocht.
Maar ik kwam van een oudere ridley fenix van 2017 met RC30 wielen en wilde graag TL banden. Op een wonderlijke manier was het me gelukt om de GP5000 TL's op de oude wielen te krijgen en heb daar afgelopen zomer zonder enig probleem op gefietst. Na de winter waren ze leeg en kreeg ik ze voor geen mogelijkheid meer opgepompt.
Met de DT swiss zaten de GP5000 TL er zo op en fietst prima. Ik merk wel iets verbetering maar het is niet een performance upgrade waard mocht je voor die keuze staan.
Voor mij was het puur om goede TL wielen te hebben en daar ben ik blij mee
Ik heb vorige week zonda c17 gehaald met een kortingsbon bij futurum voor 350 euro. Volgens mij voor dat geld de beste wielen. Ook qua gewicht. Dat verschil merk je wel met je instap wielen. En je hebt meteen voor jaren een bombproof wielset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
ZieMaar! schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:08:
[...]

En ze denken dat die anderhalve meter ook geldt voor getrouwde stellen die naast elkaar fietsen :'( ...

Maar hier in de regio (Veluwe) is het doordeweeks uitgestorven. Paasweekend was een groot motorfeest, maar verder alleen maar hier en daar individuele wielrenners (of stelletjes). Binnenkort maar eens kijken hoe t bij de Posbank is, maar dan wel in de vroege avond.
paar keer op de Posbank geweest, ook gisteravond, maar het is bijna uitgestorven nu...prima te doen!

Genieten & genieten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ypuh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:40:
Van de week ook bericht ontvangen dat de Velomediane op 31 augustus(!) niet door gaat. Daar was ik de hele winter al voor aan het trainen :|. Daarmee lijkt het erop alsof dit een hele zomer zonder evenementen gaat worden.

Wel even slikken/omschakelen als zelfs de evenementen die over bijna 5 maanden plaats zouden vinden ook al geen doorgang zullen vinden. Hopelijk kunnen we tegen die tijd wel weer met een klein groepje een weekendje naar de Ardennen of Eifel.

Solo buitenfietsen was wel een genot de afgelopen weken. Heerlijk weer, af en toe kort-kort, lekker rustig op de wegen, weer fietsen in de avonden en eindelijk niet zoveel wind meer. Zo dramatisch is het ook weer niet, maar leuker om (af en toe) gewoon samen te fietsen en naar een doel toe te werken.
Ja, dat kwam bij mij in een appgroep ook al voorbij. Ik zou dit jaar ook weer meedoen om mijn goud te prolongeren. Ik had ook niet verwacht dat daar nu al een streep door gezet zou worden. Erg jammer, aangezien het wel een leuk evenement is.
Gelukkig ben ik verder niet echt een evenementen rijder (#ride solo doe ik praktisch het hele jaar) en train ik nergens bewust voor (#koning doelloos fietsen). Maar het weer van de afgelopen weken is echt wel lekker, zeker na de kansloze januari en februari maanden. Maandag de racefiets wegbrengen voor noodzakelijk onderhoud (aangezien mijn achterderailleur in 2 delen ligt). En tot die tijd heerlijk op de ATB en hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 16:52
Ouderen zijn een gevaar op de weg. Zijn onvoorspelbaar en blijven regelmatig naast elkaar rijden.
Ik vind ze maar ingewikkeld :+

Nog even een vraag. Mijn veertjes bij de quickrelease van het voorwiel zijn aardig geroest.
Ik zat online te kijken om ze bestellen maar kon ze nergens vinden. Iemand tips?
Of is het dan slimmer om de hele quickrelease te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:58
steviewonder23 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb vorige week zonda c17 gehaald met een kortingsbon bij futurum voor 350 euro. Volgens mij voor dat geld de beste wielen. Ook qua gewicht. Dat verschil merk je wel met je instap wielen. En je hebt meteen voor jaren een bombproof wielset.
Hier sinds een paar weken ook de Zonda's. Ik kwam van de Giant PR-2's af en moet na een maand nog steeds wennen aan het feit dat ik de bochten een stuk strakker kan nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Pctje91 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:52:
Nog even een vraag. Mijn veertjes bij de quickrelease van het voorwiel zijn aardig geroest.
Ik zat online te kijken om ze bestellen maar kon ze nergens vinden. Iemand tips?
Of is het dan slimmer om de hele quickrelease te vervangen?
In het kader van 'ondersteun de middenstand' zou ik direct bji je LBS binnenrijden voor een paar nieuwe!

Maar serieus: ze hebben een marginale functie, nl. om de snelspanas in het midden van de wielas te houden, zodat je het wiel makkelijker in de patjes krijgt. Ik zou alle brokken roest en vuil er af vegen en ze met een klein beetje vet insmeren (idem voor het asje van de snelspanner) en dan weer terugplaatsen.
Ook zonder veertje klemmen ze net zo goed. Als één veer gebroken is of ontbreekt is het misscheien handiger om # 2 er ook af te halen, anders positioneert de snelspanner zich altijd verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 16:52
DieAnder schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:11:
[...]

In het kader van 'ondersteun de middenstand' zou ik direct bji je LBS binnenrijden voor een paar nieuwe!

Maar serieus: ze hebben een marginale functie, nl. om de snelspanas in het midden van de wielas te houden, zodat je het wiel makkelijker in de patjes krijgt. Ik zou alle brokken roest en vuil er af vegen en ze met een klein beetje vet insmeren (idem voor het asje van de snelspanner) en dan weer terugplaatsen.
Ook zonder veertje klemmen ze net zo goed. Als één veer gebroken is of ontbreekt is het misscheien handiger om # 2 er ook af te halen, anders positioneert de snelspanner zich altijd verkeerd.
:9 de LBS moeten we helpen.

Helder! Ze zijn niet gebroken, als het zover is zal ik naar de LBS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
steviewonder23 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:59:
Heb ook een tijdje over de koopknop zitten hoveren voor die Zonda's, dat is wel een goede koop voor een leuke prijs.

Ben eigenlijk nog opzoek naar een klimsetje voor de S3 omdat ik geen risico wil lopen in de bergen met de Zipp 404's en de HED Ardennes van mijn andere fiets net te breed zijn. Nu de tripjes naar de Dolomieten en Ardeche voorlopig niet doorgaan is het alleen zonde om nu te investeren in een wielset dit ik dit jaar niet ga gebruiken (had mezelf sowieso voorgenomen dit jaar wat minder grote fiets-uitgaven te doen).

De DT Swiss wielen zijn qua bouwkwaliteit wel een niveautje hoger dan de Aksium's, maar dat merk je pas als ze stuk gaan.

@wisselwerking Netjes dat je al een keer goud gereden hebt op de Velomediane. Ik ben 29 en moet 5:20u halen voor goud. Dat is wel héél erg scherp. Het doel was om dit jaar <6u te rijden zodat ik volgend jaar met 20m erbij voor goud zou kunnen gaan. 5:40u moet met specifieke training en een beetje geluk (groepje, geen pech, oké weer, goede benen) net te doen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 17-04-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:26
Gisteren nog bijna slaande ruzie gehad met een of andere gek..
Ik fietste rondjes door het buitengebied (landweggetjes), heerlijk rustig en genoeg ruimte om evt andere fietsers of wandelaars op gepaste afstand te passeren, ik ben er niemand tot last..

Aangezien ik steeds hetzelfde rondje fietste (rondje van 3-4km) kwam ik ook telkens langs dezelfde huizen.
Bij 1 van de boerderijen was een kerel aan het tuinieren ofzo.. Bij het 3e rondje schreeuwt die iets van "Blijf bij je eigen huis en je mag niet fietsen etc."

Gewoon genegeerd en doorgefietst, 10 minuten later fietste ik er natuurlijk weer langs en zag ik hem niet meer..
Net voorbij zijn huis, stond meneer achter een boom met zijn schoffel en maande mij tot stoppen..

Hij was niet voor reden vatbaar en vluchten zou beteken dat ik een schoffel in mijn nek zou krijgen (zo voelde het iig)..
Dus ik spreek de meneer nog 1x vriendelijk aan dat hij normaal moet doen en beloof dat ik niet meer voor zijn huis zou fietsen als hij kalmeert.

Ik kreeg nog enkele dreigementen naar mijn hoofd en ik waarschuw dat ik anders de politie zal gaan inlichten als er iets gebeurt. Ik pak ondertussen mijn telefoon om mijn waarschuwing kracht bij te zetten.
En toen liep weer naar huis met allerlei verwensingen naar mijn hoofd gooiend.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
@Ypuh Scheelt ook dat ik al wat ouder ben (43). Dan is dat wat makkelijke te halen. Ik had afgelopen jaar 5:47u, maar daar had nog makkelijk tijd vanaf gekund. Ik heb heerlijk de tijd genomen bij de 2e stop en ik merkte op de terugweg naar het huisje en de dag erna dat ik nog heel veel energie had. Ik heb de hele dag solo gereden. De mensen van mijn fietsclub die echt voor het goud gingen (en wat jonger) stonden vooraan en gingen heel hard weg, terwijl ik in de massa gestart ben. Ik had van tevoren ook geen enkele verwachting/doelstelling. En die dag heb ik ook gefietst als een (snelle) toertocht. Ik heb mij qua route laten verrassen, waardoor ik op een gegeven moment ook (aangenaam) verrast werd dat de finish er eerder was dan gedacht (op basis van de kilometers op mijn teller) en ik daardoor goud had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 14:34

Grin

Ride si sapis.

@Verona27 Waar ben jij naar opzoek in een nieuwe set wielen? Meer comfort, meer aero, betere looks, lichter? Al het voorgaande?

Wanneer je 400 euro wilt uitgeven voor een set nieuwe wielen, dan gaat je denk ik niet veel meer bieden t.o.v. je huidige Mavic's. Vanaf 700-800 Euro wordt het denk ik interessant, Vision Trimax, Bontrager Aeolus, dat soort werk. Hoewel dat wielen zijn van 2KG... De leuke wielsets beginnen m.i. in de 800-1100 prijsrange. Mavic Ksyrium Pro SL Carbone Clincher, Zipp 302, dat soort setjes. Nog niet echt aero (40mm of lager) en het gewicht is ook nog niet echt laag (of het is een 20-35mm velg), maar daar wordt het al wat. Hier zal je zeker wat verschil gaan merken met je huidige wielen.
De echte toppers - qua engineering, hubs, spaken, comfort, aero, breedte, gewicht, afwerking/design - zijn m.i. allemaal duurder dan 1100 euro. M2C
Ypuh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:24:
[...]
omdat ik geen risico wil lopen in de bergen met de Zipp 404's
[...]
@Ypuh Hoe bedoel je: risico lopen in de bergen met 404's?

[ Voor 12% gewijzigd door Grin op 17-04-2020 11:34 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
@Grin met name gewoon beter rijgedrag, wat meer aero zou ook lekker zijn. Opzich is er nu niets mis met mijn huidige set, heb ze nog geen 2 jaar, maar vind het altijd mooi beetje verder te kijken voor een volgende upgrade. In ieder geval is het devies wel duidelijk: nog lekker door sparen voor een mooi setje van rond de 1000, moet ook vast wel ergens een keer goedkoper te scoren zijn in een aanbieding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
@verstappen33 was dat in Nederland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:26
Ja, in de achterhoek, al is dat voor sommigen geen Nederland meer. :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 08:48
Wat is jullie mening over muziek tijdens het fietsen?

Ik fiets 80% van de keren alleen en kan me voorstellen dat het best fijn kan zijn om muziek of een luisterboek aan te hebben staan tijdens de eenzame ritjes. Anderzijds is het wel wat gevaarlijker in het verkeer (al rijd ik bijna alleen maar op fietspaden).

Zijn er dan ook nog specifieke oordopjes die jullie adviseren?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Brik schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:56:

Ik fiets 80% van de keren alleen en kan me voorstellen dat het best fijn kan zijn om muziek of een luisterboek aan te hebben staan tijdens de eenzame ritjes. Anderzijds is het wel wat gevaarlijker in het verkeer (al rijd ik bijna alleen maar op fietspaden).

Persoonlijk vind ik het not done om muziek te luisteren tijdens het fietsen.

Het komt al regelmatig voor dat een scooter oid (elektrische scooter) mij inhaalt en dat ik daarvan 'schrik' omdat ik 'm niet aan zag komen. Laat staan als ik muziek op zou hebben.

Nee, mijn mening is echt 'niet doen!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987

onlangs wel een keer gedaan. Zeker omdat ik alleen ging fietsen en iets anders wilde horen dan alleen windgeruis. Merk wel dat je schrikt van scooters of iets anders dat jou in wil halen.
Ik zou het niet zo snel meer doen. Dan maar zonder muziek. Of hooguit 1 oortje zodat je nog wat mee krijgt van je omgeving...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
in het verleden ook wel gedaan, maar merkte toch dat je focus op de belangrijke zaken een stuk minder is...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27

Ik fiets eigenlijk altijd met muziek, luisterboek of podcast. Zeker tijdens langere ritten vind ik het anders echt niet te doen. Ik zorg er wel voor dat ik mn omgeving nog enigszins kan horen, dus zet het nooit te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 22:30

Ik rij ook alleen en dan altijd met muziek. Meestal alleen het rechteroordopje in en de muziek niet te hard. Luisterboek lijkt mij niets omdat je dan op het luisteren focust.
Pagina: 1 ... 85 ... 655 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).