Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 736 737 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:53
Onlangs de grand colombier op gefietst. Heerlijke klim, super leuk om al die tournamen op het wegdek te zien.

Qua vocht had ik in het dorp voor de klim mijn twee bidons van 750ml weer gevuld. Op de top lekker genoten van cola en een pain du chocolade en water gekocht om de bidons weer te vullen.

Ik weet niet meer precies wat de 'voorzieningen' (op de grand colombier kon ik wel eten en drinken kopen maar niet naar het toilet) zijn op de Ventoux, maar als ik het mij goed herinner heb ik daar in het verleden ook drinken op de top gekocht. Daarmee moet je er mijn inziens qua vocht wel kunnen komen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13

Phydomir

Dennis

Predator schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:13:
Op langere ritten neem ik altijd een rugzak met 2l bladder mee. Je kan gewoon niet zo heel veel drinken meenemen in bidons. Of het wordt wat onhandig (zoals extra bidon in je jersey).
Ik kan in mijn twee bidons ook bijna 2L meenemen hoor. Zefal Magnum mee, perfect.

Beetje afhankelijk van hoe laat je vertrekt maar voor mij werkt 2x een volle (950ml) bidon mee vanuit huis en dan na 2u ergens een watertap gebruiken om weer 1L bij te tappen perfect op lange ritten (4u).
Die eerste bidon gaat dan leeg in de eerste twee uur. Ik zat vandaag en gisteren tussen 8 en half 9 op de fiets, dan is het nu nog te doen met 0,5L per uur. Voor de laatste twee uur heb je dan 1L per uur. Mocht het in de ochtend direct al heel warm zijn dan plan ik m'n route zo dat ik na een uur al ergens kan bij tappen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Predator

Suffers from split brain

Phydomir schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:11:
[...]

Ik kan in mijn twee bidons ook bijna 2L meenemen hoor. Zefal Magnum mee, perfect.

Beetje afhankelijk van hoe laat je vertrekt maar voor mij werkt 2x een volle (950ml) bidon mee vanuit huis en dan na 2u ergens een watertap gebruiken om weer 1L bij te tappen perfect op lange ritten (4u).
Die eerste bidon gaat dan leeg in de eerste twee uur. Ik zat vandaag en gisteren tussen 8 en half 9 op de fiets, dan is het nu nog te doen met 0,5L per uur. Voor de laatste twee uur heb je dan 1L per uur. Mocht het in de ochtend direct al heel warm zijn dan plan ik m'n route zo dat ik na een uur al ergens kan bij tappen.
Ik reken eigen liever niet op ergens gaan water bijvullen of een openbaar tappunt. Dus ik neem gewoon mijn water mee. Op gravelritten kom je ook niet overal veel tegen. Ik vind zo’n bladder echt echt heel handig. Ik steek er op warme ritten nog een klein koelelementje tegen en dan heb ik lang fris water. Ik neem ook nog bidons mee, meestal 1l + 0.75l. Die gebruik ik pas als mijn 2l bladder leeg is. Ik drink op een warmere dag wel snel 0.75l/u, en ik drink voor ik dorst krijg, dan is het meestal al te laat bij warm weer :)

Ik vind het gewoon veel handiger drinken dan die drinkbus te moeten nemen en weer weg steken.

Op kortere ritten neem ik meestal enkel bidons, maar dan mis ik dat gemak wel :/

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 09-08-2026 22:34 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:33
Frenz64 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:48:
Phoe, heftig @Ramon 73 sterkte met je herstel.
Dankjewel

Ik stond even met buren te kletsen. Jeeehh, drie maanden nekkraag is wel lang. Ach, tsja, een zwangere vrouw loopt drie keer zo lang met een situatie die het dagelijks leven lastiger maakt.

Dan valt het wel weer mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 09-08-2026 22:41 ]

Pagina: 1 ... 736 737 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).