Lekker gefietst vandaag, leuk ovaaltje van 112km. Ik woon in Maastricht, heuvelland is afgesloten voor niet-inwoners, België gesloten en Duitsland zijn Nederlanders niet echt welkom (niet verboden dacht ik, maar geen trek in gezeik). Dus richting Noord Limburg en terug. Heus geen straf, vrij rustig en weer eens iets anders.
Iedereen gaf elkaar voldoende ruimte, een enkel stel wandelaars daargelaten. Zeer zorgvuldig een route uitgezet en die klopte nagenoeg perfect. Ook paar water tappunten erin gezet. Nou, die krotekokers van de waterleiding maatschappij hebben bedacht dat het ivm corona niet veilig is om water te kunnen tappen.....dus alle tappunten zijn dicht

door het fysiek contact kan er overdracht plaatsvinden. Nou, en de knopjes bij de stoplichten dan?

ongelofelijk dit gedoe. Zo'n water tappunt staat altijd op een idioot afgelegen plek, als er 3 mensen per dag water pakken is het veel. Nee, die sluiten we even af. Gelukkig was er in de straat iemand auto aan het wassen en bood aan de bidon vol te spuiten op afstand. Topgozer
Wel weer opvallend veel politie onderweg. Bij de haven van Maasbracht stonden 5-6 mannen met motoren bij elkaar te kletsen, ruim voldoende afstand onderling. Die kregen toch even bezoek. Vraag me af of politie zomaar om papieren mag vragen, zonder echte aanleiding. Immers voldoende afstand (ja, straks mss geen afstand maar daar gaat het nu niet om). En zit ik thuis even iets te eten, zie ik politie per auto het aangrenzende park inrijden, even Gestapo uithangen en kijken of er geen mensen te dicht op elkaar zitten. Brrr.
Die logica ontgaat mij by far. Maar Corona heeft blijkbaar ook invloed op het normale denken van mensen.....
Receptioniste op kantoor verzekerde mij deze week dat corona van 5G komt....zucht. Gisteren stond een buurman laaiend van woede voor de deur. Mijn vrouw had post uit hun brievenbus gehaald en terug gestopt. Met de corona kon dat niet!! Stel je voor dat je door zoiets besmet raakt!?!?! (Ze had zich vergist, bussen zitten naast elkaar en er stak post uit. Ze trekt het eruit, ziet dat het voor de buren is, merkt de vergissing op en stopt het terug. Kan gebeuren). Diezelfde buren gingen nu net samen boodschappen doen.....zucht.....met z'n tweeën, en op het drukste moment van de week...."Ja, zijn we zo gewend. Gaan we niet veranderen voor corona". Ik word er een beetje moe van.
[
Voor 22% gewijzigd door
Ramon 73 op 11-04-2020 17:16
]