Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 738 739 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:40
sapphire schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:17:
Maar even gekke zijsprong over fietsen, hoe maken jullie je band schoon van opgedroogde sealant en met welke interval?
Niet nodig, alleen als er losse stukken samengeklonterd zitten verwijderen.

Even mijn huidige ervaring omdat ik toevallig net van de week een bandje los had om de status van de sealant te checken:
25-2 nieuwe band (32mm Schwalbe pro one) + 60ml Regular Orange sealant
30-4 (na 1800km) blind 35ml refill
17-8 (na 4950km) band eraf, er was nauwelijks nog vloeibare stof aanwezig, geen losse resten om te verwijderen, 25ml refill

Het zal natuurlijk samenhangen met merk sealant, breedte band, standplaats v/d fiets etc. Ik zit er nu iets dichter op en vul liever preventief iets vaker bij sinds ik afgelopen winter een keer lek had en er nul vloeibare sealant meer aanwezig was. Maar even tussentijds je bandje half van de velg leer je wel een hoop van.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36
sjroorda schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

Jeetje, wat een discussie over helmen en supermarkten... Drie eenvoudige opties:
Eerlijk: voor heel korte ritjes heb ik geen helm op mijn toerfiets. Wel als ik commute of naar het station fiets, en ook als ik na carnaval naar huis rij (dat is wel een eindje)

Ik heb zo'n axa kabel die je in het ringslot kunt klikken. Die kabel haal ik door een gat van de helm voor ik hem inprik. En ik heb meerdere helmen, dus ik pak daarvoor altijd een oudere/goedkopere helm.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36
Prulleman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:55:
Moeten schoen plaatjes niet gewoon droog gemonteerd worden,
In elk geval "gemonteerd" haha. Ik had nieuwe schoenen gekocht en wilde ze eraf halen om over te zetten; tot ik bedacht dat ik laatst nieuwe pedalen had gekocht waar ook een setje bij zat. En toen had ik de oude teruggezet zonder goed op moment te zetten. :P
Niet gedacht dat ik die ouwe stinkdingen ooit nog zou gebruiken maar met vies weer vond ik het geen gek idee ineens.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 738 739 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).