Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 685 ... 698 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-12 17:13

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:51:
[...]

Probeer het eens met deze link

https://ridewithgps.com/r...8m5DVBkoiuT9ychV6wwDSj0o2

Starten bij P2 Muiden. Direct naast de snelweg, kun je je auto goed kwijt en als je klaar bent genoeg Horeca in de nabijheid om even bij te tanken.

De sporthal in Almere waar je naar refereert staat in the middel of nowhere.

Cola stop bij Batavia Stad, eenmaal de dijk over lunchen bij Broekerhaven (De Woeste Hoogte) en dan dooorrrrrr naar de finish.
En als je lieft kijkt dan fietst @ElGreco wel met je mee

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:04
@Flipmo Thanks voor de tips. Wij gaan over een aantal weken ook naar Europarcs Kohnenhof, dus dit komt zeker van pas!
(Ik moet nog wel even beslissen of de racefiets of MTB meegaat, want er past maar 1 fiets naast de MTB van mijn zoon op de fietsendrager...)

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
[...]

Starten bij P2 Muiden. Direct naast de snelweg, kun je je auto goed kwijt en als je klaar bent genoeg Horeca in de nabijheid om even bij te tanken.

Cola stop bij Batavia Stad, eenmaal de dijk over lunchen bij Broekerhaven (De Woeste Hoogte) en dan dooorrrrrr naar de finish.
Dat is wel een pittig rondje! Ik woon in Amsterdam Noord dus zou hem vanaf huis kunnen rijden maar voor mij aan de lange kant. Ik zie dat je de Uitdammerdijk overslaat, waarschijnlijk omdat deze lange tijd dicht was, maar daar kan je weer overheen . Dit is mijn standaard 60k rondje:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Klopt! D'r was een dijk dicht toen wij reden.Voordeel is dan wel dat je een stuk dijk minder meepakt, iets minder wind pakken.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:09
[...]

325hm? Hoe vaak ben je van de dijk gewaaid?

Hij wil.

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02:50
sapphire schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:33:
[...]

Mag ik je aanbod bewaren voor volgend jaar, misschien met een groepje van hier, kan @bwernsen ook mee ;)
Sounds like a plan!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

klaaas schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:51:
[...]

Had je bij moeten zijn!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
klaaas schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde rondje een keer andersom gereden en destijds op zo'n 200 hm uitgekomen. Mocht je dus op zien tegen de hm zou ik 'm met de klok meerijden.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb hem ook nog op de bucketlist staan. Lijkt me leuk een keer met gezelschap te doen, maar ben wel een totale groepride n00b

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Leuk!

Als Social Ride hebben we hem centraal in Muiden laten starten, genoeg (gratis) parkeerterrein, we hadden een (snelle) stop in de haven van Lelystad bij een snackbar, publieke toiletten om de hoek, met een optie om bidons te vullen. Daarna in een gesloten peleton de dijk over en aan de overkant bij de Woeste Hoogte een lekkere lunch. Ze zijn hier helemaal ingericht op fietsers en best wel nette prijzen.

[ Voor 90% gewijzigd door McMiGHtY op 25-09-2025 20:29 ]

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 20:00
Demonslayer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:52:
[...]

De koplap schijnt iets van 5-7 meter voor me op de grond maar ik zal eens van een aftandje kijken of ik de lamp verder naar beneden moet laten richten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik andere weggebruikers verblind.
Als de koplamp zichtbaar op de grond schijnt, dan is het volgens mij goed. Tegenwoordig laten veel mensen hun lamp recht vooruit schijnen en met die krachtige ledlampen vind ik dat echt een ramp.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:16
Mistraller schreef op donderdag 25 september 2025 @ 01:08:
[...]
Als je wind mee hebt is de 11 heerlijk. Ik heb, toen ik mijn fiets kocht meteen een 11-25 (11spd) erop gezet. (Met een compact 50/34 voor) Een echte polder cassette dus. Veel kleine stapjes, heerlijk. Ben er ook al eens de oude holleweg mee opgefietst. Is wel een beetje harken, maar ik heb mijn gewicht ook mee.
Ja ik heb bouw/gewicht juist een beetje tegen daarin, 82kg, kan wellicht 5-6kg kwijtraken maar echt licht zal ik nooit gaan worden omdat ik ook 195 lang ben >:)
Later nog een 11-34 erbij gekocht, dan peddelt het wat lekkerder als je in Z-Limburg wilt rijden, of wellicht een serieuze klim gaat doen in Frankrijk of zo. Maar dan heb je dus tussen ieder kransje wel een wat grotere sprong. Een cassette wisselen is niet moeilijk.
Nee dat je altijd nog kunt wisselen ben ik me van bewust idd, zelf dingen doen en de fiets onderhouden zal sowieso wel even een verandering qua mindset worden maar komt vast goed allemaal. Maar kan zelf voor mijn gevoel dan beter met een 11-34 beginnen omdat ik daar vrijwel alles mee kan rijden verwacht ik, en mocht ik dan de behoefte hebben voor kleinere stappen op vlakken ritten of de veluwe kan ik altijd nog eens kijken of ik het het waard vindt daarvoor iets als 11-25 of 11-28 ernaast te hebben.

Vindt alleen de opties qua nieuwe fietsen met een 2x11 set (Shimano 105 bijv.) een behoorlijke hoge meerprijs hebben t.o.v. 2x10 dus even kijken nog even nadenken of ik het dat waard vindt qua meerprijs. Prijsverschil tussen 2x10 en 2x8/2x9 is dan weer vrij weinig vaak dus minimaal 2x10 lijkt me wel een no-brainer in ieder geval.
GWBoes schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:25:
@!mark Ik vermoed dat je ook veel gaat merken van de extra rendement van derailleur versnellingen. De Alfine 11 (welke iets hoger in de markt ligt dan de 8 welke eigenlijk een Nexus is) heeft tussen de 90% en 97% rendement(met het laagste rendement in de hoogste en laagste versnellingen) terwijl derailleur versnellingen nauwelijks onder de 98% komen.
Ik heb een stadsracefiets met Alfine 8 naaf en voel direct de extra weerstand in de naaf zodra je buiten de 1:1 versnelling komt, vooral bij ligt meetrappen bij uitrollen.
Even gezocht, en inderdaad inderdaad, bij 200W is het rendement van de 1e versnelling 91%, nog minder bij lagere vermogens. Verklaart ook meteen waarom ik de 4e versnelling altijd zo rot heb gevonden om in te trappen en eigenlijk altijd over voor de 3 of 5 dan :+
Dan durf ik het bijna wel aan te gokken dat ik op op een wielrenfiets met 13% lichter verzet, beter rendement en alle andere voordelen toch wel boven moet komen.
Requiem19 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:40:
En 16% blijft natuurlijk op elke fiets (op een e-bike na😉) gewoon retezwaar.
Uiteraard, dat gewicht moet naar boven, dat het zwaar is en blijft is ook helemaal niet erg en geeft juist ook weer voldoening als je boven komt. Alleen alles wat technisch mogelijk is om dit op een prettige manier te doen waarop je normaal kan blijven draaien is wel zo fijn :)

Wat dat betreft hebben de meeste toerfietsen nog veel lichtere verzetten zo te zien doordat die een triple voorblad hebben (krijg je bijv. een 26-34 ofwel 1.63m vooruit per omwenteling), maar een wat meer sportieve/racefiets spreekt mij meer aan om ook wat sneller mee te gaan rijden dan tourfietsen die vaak nog steeds de zithouding/stuurhoogte van een stadsfiets hebben. Ik verwacht van een tourfiets te weinig verbetering in snelheid om daar veel geld aan uit te geven wat ik nu heb zegmaar. Behoefte aan veel bepakking is er ook niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 25-09-2025 20:14 ]

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:06
MisterEagle schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:33:
korte update, vanavond heb ik bij een LBS een tweedehands Trek {model horen jullie morgen}, alu, volledig tiagra, gekocht. Geduld is niet mijn sterkste kant :-) en volgende week jarig dus mooi moment om gewoon mezelf te verwennen.
De LBS geeft trainingen in m'n buurt en brengt de fiets morgenavond voor mij mee, dan kan ik hem vlakbij oppikken. Prima service zover en het advies was ook fijn.

Meteen wel een gewetensvraag/dilemma. Wat voor pedalen doe ik het beste aan? Vooralsnog heb ik er normale op laten zitten vooral om eerst meer vertrouwd te raken, of beter meteen 't diepe in en voor een spd gaan?

edit: ik zou zelf bv nooit m'n zadel zo hoog zetten dat ik al amper bij de grond kan vanaf m'n zadel, maar qua fietshouding is het perfect. Ik ben alleen bang dat ik daar al even aan moet wennen zeg maar dat het uitdraaien vaker fout gaat dan mij lief is :)
In navolging hierop ook het plaatje bij het praatje :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32T5DOkKi6ujZ76131Bx_E1jFMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGwlrd94UHfiLXBVs5XTNFw3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu strava aanmaken en opzoek naar wat fijnzittende kleding, heb opzich wel broeken met zeem maar allemaal net te groot waardoor ik alsnog niet op het zeem zit.
Komende week eerst paar kilometers rijden.

Bedankt allemaal voor de tips zover! Ik ga ook z.s.m. klikpedalen erop zetten.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

@MisterEagle
Zit nog even terug te lezen en zie dat een paar anderen hier het over SPD en SPD-SL hebben. Let even goed op wat je koopt hier, want SPD moet je volgens mij een MTB schoen bij kopen, schroefpunten zijn anders. Zou jammer zijn als je daar pas thuis achterkomt.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
sapphire schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:33:
[...]
Mag ik je aanbod bewaren voor volgend jaar, misschien met een groepje van hier, kan @bwernsen ook mee ;)
Laat maar weten tegen die tijd als je wilt.
Zo'n rondje is met meer mensen natuurlijk leuker.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
McMiGHtY schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:57:
aan de overkant bij de Woeste Hoogte een lekkere lunch. Ze zijn hier helemaal ingericht op fietsers en best wel nette prijzen.
Ben daar nog nooit gestopt, maar eens doen fiets er vaak genoeg langs. (al is het meestal te vroeg of te laat in de rit)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Zo'n 300+ rit staat ook wel op mijn lijstje..

Komende dagen even niet, gisteren eindigde mijn laatste trainingswedstrijd van het seizoen helaas op het asfalt...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
MisterEagle schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:26:
[...]

In navolging hierop ook het plaatje bij het praatje :-)
[Afbeelding]

Nu strava aanmaken en opzoek naar wat fijnzittende kleding, heb opzich wel broeken met zeem maar allemaal net te groot waardoor ik alsnog niet op het zeem zit.
Komende week eerst paar kilometers rijden.

Bedankt allemaal voor de tips zover! Ik ga ook z.s.m. klikpedalen erop zetten.
Ben dan toch wel benieuwd wat je hiervoor betaald hebt.

@Mistraller een 11-25 achter en dan een 50/34 voor? Kan je dan niet ‘beter’ naar 52/36 voor gaan?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• DDX
StevenK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:28:

Komende dagen even niet, gisteren eindigde mijn laatste trainingswedstrijd van het seizoen helaas op het asfalt...
Rondje Markermeer kom je niet echt in de buurt van de 300 hoor, tenzij je er natuurlijk grote lus bijpakt.
En rondje IJselmeer tja, de dijk kan je de komende 10 jaar nog niet fietsend over ben ik bang...

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dan had je afgelopen weekeinde mee kunnen doen met de BRM300 vanuit Alkmaar

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:38:
[...]

Rondje Markermeer kom je niet echt in de buurt van de 300 hoor, tenzij je er natuurlijk grote lus bijpakt.
En rondje IJselmeer tja, de dijk kan je de komende 10 jaar nog niet fietsend over ben ik bang...
Rondje Zuiderzee komt dan in de buurt denk ik..

Gaat die dijk echt nog zo lang duren? :(

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
McMiGHtY schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:40:
[...]

Dan had je afgelopen weekeinde mee kunnen doen met de BRM300 vanuit Alkmaar
Tja, prioriteiten.

Zaterdag verzorging voor de kids bij een MTB marathon, zondag NK oude mannen gereden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• DDX
McMiGHtY schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:41:
[...]

Rondje Zuiderzee komt dan in de buurt denk ik..
die komt meer in de buurt van 400
Gaat die dijk echt nog zo lang duren? :(
Volgens mij wel ja, zou eerst van 2019 tot 2022 dicht zijn.
Laatste status zover ik weet :
https://www.fietsersbond....tsen-over-de-afsluitdijk/
Het project heeft inmiddels al enige jaren vertraging opgelopen en vooralsnog lijkt ook de huidige planning van 2030 uiterst twijfelachtig. Een heet hangijzer lijkt nu vooral de door de provincie Fryslân gewenste verbreding van de brug in Kornwerderzand. Een politiek spel rondom de draaibrug bij Kornwerderzand. Ondernemers in Friesland willen een bredere doorvaart en dat past niet met een draaibrug. Ze willen dat de draaibrug wordt vervangen door een basculebrug. Maar dat zorgt voor behoorlijke meerkosten, die nog niet gedekt zijn. Voorlopig is dit nog getouwtrek tussen ministerie en provincie.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2024D46053
MOTIE VAN HET LID GRINWIS C.S.
Voorgesteld tijdens het Notaoverleg van 25 november 2024
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat vanwege werkzaamheden de bruggen bij Den Oever en
Kornwerderzand en daarmee het prachtige tientallen kilometerslange
fietspad op de Afsluitdijk reeds sinds 1 april 2019 niet toegankelijk is voor
fietsers, en dat deze afsluiting nog jaren, mogelijk zelfs meer dan een
decennium, zal voortduren
;
overwegende dat momenteel fietsbussen worden ingezet om het fietspad
tussen de sluizen bereikbaar te maken voor fietsers, dat deze bussen vijf à
zes ton per jaar kosten en, als de openstelling van het fietspad nog lang
op zich laat wachten, deze vorm van fietstransport uiteindelijk duurder zal
uitpakken dan het aanleggen van tijdelijke fietsbruggen;
verzoekt de regering, in samenspraak met de provincies Friesland en
Noord-Holland, de Kamer met behulp van een transparante berekening t
informeren over bij welke mate van vertraging in de aanpak van de
bruggen (en sluizen) in de Afsluitdijk de aanleg van tijdelijke fietsbruggen
als alternatief voor de huidige fietsbussen aantrekkelijk is, en over de
consequenties die de regering aan de uitkomst verbindt,
en gaat over tot de orde van de dag

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-09-2025 22:03 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

StevenK schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:41:
[...]

Tja, prioriteiten.

zondag NK oude mannen gereden.
In Spaarnwoude?

"Wij pleiten voor een autoloos weekend in 2025, wat fietsers de kans zou geven om van de dijk te genieten zonder afhankelijk te zijn van de fietsbus. De auto mag al jarenlang redelijk ongestoord gebruik maken van de dijk, de fiets moet al jarenlang in de fietsbus. Dat kan voor 1 weekend in het jaar toch wel anders?"

Moeten ze nog opschieten dit jaar, maar 2026 zou leuk zijn

[ Voor 49% gewijzigd door McMiGHtY op 25-09-2025 22:24 ]

• klaaas
la_fusion schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:05:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde rondje een keer andersom gereden en destijds op zo'n 200 hm uitgekomen. Mocht je dus op zien tegen de hm zou ik 'm met de klok meerijden.
Hoogtemeters ben ik wel gewend. Wind daarentegen... Ik zou deze alleen op z'n @ElGreco 's overwegen.

Hij wil.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
!mark schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:11:
[...]

Ja ik heb bouw/gewicht juist een beetje tegen daarin, 82kg, kan wellicht 5-6kg kwijtraken maar echt licht zal ik nooit gaan worden omdat ik ook 195 lang ben >:)
Dan heb je een BMI van iets meer dan 21,3. Dat is toch meer dan prima! Als je 5/6 kilo eraf haalt ga je al een beetje richting ondergewicht, en je hebt ook reserves nodig!

Ik zit op 69kg bij 1m81 op 21.1. En ik moet altijd al een beetje in de gaten houden dat er genoeg in gaat, want mijn streefgewicht is 70kg.

Je hebt dan ook lange benen dus daar passen veel spieren in :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
KW25 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:34:
[...]

Ben dan toch wel benieuwd wat je hiervoor betaald hebt.

@Mistraller een 11-25 achter en dan een 50/34 voor? Kan je dan niet ‘beter’ naar 52/36 voor gaan?
Die cassette wissel kostte me niks toen ik de fiets kocht ;)
Ik heb er wel even naar gekeken, maar dit draait prima, en ik hoef ook niks te verstellen of kettinglengtes aan te passen nu als ik wissel tussen de klim- of poldercassette. Zelfs de B tension doe ik niks aan.

Overigens heb ik 2 wielsets en ik heb de mazzel dat alles perfect uitlijnt, (ook de remmen). Meestal zit de 11-25 aan mijn hoge carbon hoepeltjes en de 11-34 aan de stock- alu wielen. Supersnel wisselen als je naar buiten kijkt en het waait kneiterhard. Ideaal.

Ik heb ook een triple staan, 50/39/30, die rij ik meestal op de 39. Weet uit mijn hoofd niet wat ik er nu achter op heb liggen eigenlijk, het is mijn commuter/zwift/vakantiefiets.

---------------

• Mistraller

Beterschap.

Anders doe je een keer een BRM? Er staan er nu geen van 300 op de planning; wel nog 200km dit jaar.

---------------

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Volgend jaar is een prePBP jaar...dus meer BRM's op de kalender dan normaal volgens mij

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:36
Mistraller schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 00:29:
[...]

Dan heb je een BMI van iets meer dan 21,3. Dat is toch meer dan prima! Als je 5/6 kilo eraf haalt ga je al een beetje richting ondergewicht, en je hebt ook reserves nodig!

Ik zit op 69kg bij 1m81 op 21.1. En ik moet altijd al een beetje in de gaten houden dat er genoeg in gaat, want mijn streefgewicht is 70kg.

Je hebt dan ook lange benen dus daar passen veel spieren in :)
Streefgewicht omdat je wat zwaarder wilt zijn? Ik zit zelf met 1m81 op 63 kilo, soms 62. Dus ik moet vooral waken voor ondergewicht.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 20:12
!mark schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:56:
[...]

Dat bedoelde ik zelf ook al inderdaad, meetrappen in een serieuze afdaling doe ik toch niet buiten even op gang komen zeg maar. Gaat me op zwaartekracht alleen al hard genoeg rekening houdend met zijwegen en overig verkeer etc. Dus eigenlijk is de zwaarste versnelling van elk fiets die je kunt kopen wel zwaar genoeg :P

[...]

Hmm, denk dat ik dan toch het beste eerst een keertje een wielrenfiets moet gaan huren ofzo om uit te proberen of ik met een 34-34 de steilste stukken fijn op kan fietsen :+ Blijft toch een uitgave waarbij een beetje weten wat je wel en vooral niet kunt verwachten wel zo handig is :)

[...]

Dat is ook zeker waar natuurlijk, maar probleem ook vooral geen onrealistisch verwachtingen te krijgen zegmaar. Zal toch nog steeds zelf de energie moeten kunnen leveren op mijn eigen gewicht naar boven te krijgen.
Ik denk dat training wel een verschil gaat maken. Ten eerste wordt je fitter en sterker, maar ten tweede moet je ook aan de fiets wennen. Een racefiets fietst wel echt heel anders dan een stadsfiets en weegt bv al snel minder dan de helft. Voor in de heuvels rijd ik met een 11-34t achter, en voor met de (vrij standaard) 34-50t. met 1:1 rijd ik vrij makkelijk (voor zover dat kan) bv de Keutenberg op, die is tegen de 20% op het steilste stuk. Begrijp me niet verkeerd, het gaat niet vanzelf, maar de oorzaak daarvan ligt meer in de natuurkunde dan in de versnelling die ik heb, maw, een lichtere versnelling gaat mij niet helpen.

Op het vlakke, in de polder, rijd ik achter met een 12-25t cassette, en ik gebruik zelden het zwaarste verzet, hiermee kan je makkelijk 40+ trappen op een normale cadans. Naast het grotere bereik tov je Nexus naaf, zijn ook de kleinere stapjes een groot voordeel, imho, omdat je je cadans makkelijker in een fijn bereik kunt houden.

Mijn advies: probeer het eens uit, simpelweg de ratio's vergelijken is niet het hele verhaal!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49

sapphire

Die-hard pruts0r

@DDX @McMiGHtY De Afsluitdijk is toch ook langer dicht omdat ze vergeten waren de ijselmeer kant mee te nemen in de renovatie. Ze waren serieus vergeten dat dat ding aan twee kanten in het water ligt :+

Jaar of 2 geleden was die een weekend open en zou ik met vader en zusje daar gaan fietsen, ging m’n vader een week ervoor op zijn plaat en scheurde een schouderbanden. Ondertussen is hij om gezondheidsredenen helemaal gestopt met wielrennen en MTB en zusje heeft ook niet meer gefietst geloof ik :(

Gabriël AM5

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37
borft schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat training wel een verschil gaat maken. Ten eerste wordt je fitter en sterker, maar ten tweede moet je ook aan de fiets wennen. Een racefiets fietst wel echt heel anders dan een stadsfiets en weegt bv al snel minder dan de helft. Voor in de heuvels rijd ik met een 11-34t achter, en voor met de (vrij standaard) 34-50t. met 1:1 rijd ik vrij makkelijk (voor zover dat kan) bv de Keutenberg op, die is tegen de 20% op het steilste stuk. Begrijp me niet verkeerd, het gaat niet vanzelf, maar de oorzaak daarvan ligt meer in de natuurkunde dan in de versnelling die ik heb, maw, een lichtere versnelling gaat mij niet helpen.

Op het vlakke, in de polder, rijd ik achter met een 12-25t cassette, en ik gebruik zelden het zwaarste verzet, hiermee kan je makkelijk 40+ trappen op een normale cadans. Naast het grotere bereik tov je Nexus naaf, zijn ook de kleinere stapjes een groot voordeel, imho, omdat je je cadans makkelijker in een fijn bereik kunt houden.

Mijn advies: probeer het eens uit, simpelweg de ratio's vergelijken is niet het hele verhaal!
Dat laatste vind ik een goed advies, maar dan wel uitproberen op een terrein dat je vaker gaat rijden.

De keutenberg kwam ik ook prima op met 36-28 door even flink te rammen op dat steile stuk, maar zou de Ventoux liever niet doen op dit verzet.

In het algemeen is het adagium hoe lichter hoe beter aks je veel klimt. Als eerste fiets een gravelfiets met bijv 2x Grx lijkt me eig veel logischer dan een echte racefiets.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
McMiGHtY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:19:
Volgend jaar is een prePBP jaar...dus meer BRM's op de kalender dan normaal volgens mij
Dit jaar was de BRM agenda ook prima gevuld

• DDX
Ik heb niet het idee dat ze de brm kalender echt meer gevuld is in prepbp jaren.
Er zijn ieder jaar wel genoeg opties/mooie ritten.

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 11:12

Flipmo

OMG !!

niels132 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:01:
@Flipmo Thanks voor de tips. Wij gaan over een aantal weken ook naar Europarcs Kohnenhof, dus dit komt zeker van pas!
(Ik moet nog wel even beslissen of de racefiets of MTB meegaat, want er past maar 1 fiets naast de MTB van mijn zoon op de fietsendrager...)
de MTB route die daar in de buurt loopt is wel leuk. Maar verwacht geen singletracks ofzo.
Denk persoonlijk dat je meer aan de racefiets hebt, dan zie je wat meer van de omgeving

Veel plezier vast ;)

• borft
  • Laatst online: 22-12 20:12
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:23:
[...]

Dat laatste vind ik een goed advies, maar dan wel uitproberen op een terrein dat je vaker gaat rijden.

De keutenberg kwam ik ook prima op met 36-28 door even flink te rammen op dat steile stuk, maar zou de Ventoux liever niet doen op dit verzet.
Haha, zeker waar. Mijn eerste racefiets was een stalen JanJanssen, met een klassieke dubbel (42-52t) en achter 8s, met een 12-25t cassette, ook daarmee kwam ik de Keutenberg wel op, stoempen als een malle. De Ventoux zou ik er niet mee proberen though ;)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sapphire schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:18:
@DDX @McMiGHtY De Afsluitdijk is toch ook langer dicht omdat ze vergeten waren de ijselmeer kant mee te nemen in de renovatie. Ze waren serieus vergeten dat dat ding aan twee kanten in het water ligt :+

Jaar of 2 geleden was die een weekend open en zou ik met vader en zusje daar gaan fietsen, ging m’n vader een week ervoor op zijn plaat en scheurde een schouderbanden. Ondertussen is hij om gezondheidsredenen helemaal gestopt met wielrennen en MTB en zusje heeft ook niet meer gefietst geloof ik :(
Wat apart..2 kanten water? Dat klinkt vrij progressief...

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:17:
[...]

Als het regent zelfs 3 kanten.

Overigens snap ik tot op zekere hoogte wel dat de fietsers niet zoveel prioriteit krijgen. De keren dat ik over de Afsluitdijk reed (met de auto) heb ik niet veel fietsers gezien. En als ik als wielrenner mag kiezen, weet ik wel leukere wegen om te rijden. En ja, op zich zou ik ook wel eens een rondje IJsselmeer willen fietsen, maar ook dat staat bij mij niet hoog op de prioriteitenlijst.

• DDX
Tussen geen prioriteit en gewoon 15 jaar afsluiten zit een groot verschil.
Zoveel auto's rijden er ook niet dus ze hadden prima 1 rijstrook kunnen afsluiten om fietsers er ook langs te kunnen laten.
Of noodbrug bouwen, busje laten rijden kost ook zes ton per jaar las ik.

Tijdje terug wel gezien op strava dat er wel duitsers (onderweg naar huis vanuit Texel) op de fiets op de een of andere manier er wel langs fietsen trouwens :
Collega reed afgelopen weekend met de auto over de afsluitdijk en had het erover dat hij een racefiets had gezien op de afsluitdijk.
Toen even samen gekeken op strava segmenten, niet iemand gevonden die dit weekend erover heeft gefietst.
Maar schijnbaar zijn er toch mensen die over hekken klimmen ofzo :

https://www.strava.com/activities/11441304606
https://www.strava.com/activities/11441303576
https://www.strava.com/activities/11687018556

Je ziet ook dat ze bij de sluizen wat moeite hebben moeten doen. (paar keer erg langzaam ed)

[ Voor 57% gewijzigd door DDX op 26-09-2025 10:51 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:46:
Tussen geen prioriteit en gewoon 15 jaar afsluiten zit een groot verschil.
Zoveel auto's rijden er ook niet dus ze hadden prima 1 rijstrook kunnen afsluiten om fietsers er ook langs te kunnen laten.
Of noodbrug bouwen, busje laten rijden kost ook zes ton per jaar las ik.
[...]
DIt inderdaad, het is niet zo dat al die fietsers geen wegenbelasting betalen, of de lokale horeca aan beide kanten niet sponsoren, of minder co2 de waddenzee in gooien..

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:20
Als ze die A7 hernoemen naar N7 kan de vluchtstrook voor andere doelen gebruikt worden.

• bwernsen
McMiGHtY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:17:
[...]

Het is dus eigenlijk een dam en geen dijk...

• Requiem19
Nieuwe Incolor Intropy Speedster SSR nu echt gelaunched.

Denk eigenlijk wel een van de interessantste frames van dit jaar:

- Geïntegreerde seatpost (gewicht)
- 4w sneller dan een Cervel S5 (snelste aero fiets)
- 1628g voor frame, fork, seatpost, handlebar en hardware (extreem licht)
- 38mm clearance (!)

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124597&mode=view

https://www.instagram.com/share/BAA7QrGcxo

Met de ISP wel weinig ruimte om je zadel te verstellen, dus je kunt ook de SS versie nemen met normaal zadel.

[ Voor 27% gewijzigd door Requiem19 op 26-09-2025 12:34 ]

• Mistraller
tiswat schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:19:
[...]

Streefgewicht omdat je wat zwaarder wilt zijn? Ik zit zelf met 1m81 op 63 kilo, soms 62. Dus ik moet vooral waken voor ondergewicht.
Ja; mijn vrouw zegt dat ze me mager vind uitzien in m'n gezicht, en op een of andere manier voelt het alsof ik wat meer reserves heb dan.
Is natuurlijk per persoon verschillend hoor. Maar omdat mijn benen redelijk gespierd zijn, blijft er niet zoveel over aan de bovenkant denk ik :P

"Een BMI van 19 is aan de lage kant, maar voor iemand met veel spiermassa kan dit als gezond worden beschouwd, aangezien spieren zwaarder wegen dan vet. Een algemeen gezonde BMI voor volwassenen ligt tussen 18,5 en 25, maar dit is een richtlijn. Het is belangrijk om naast de BMI ook andere factoren, zoals het vetpercentage en de tailleomtrek, mee te nemen voor een completer beeld van iemands gezondheid, omdat BMI geen onderscheid maakt tussen spier- en vetmassa. "

---------------

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:16
borft schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:00:
[...]

Als het weer enzo het toelaat ga ik het het eerste weekend van volgende maand eens uitproberen inderdaad d.m.v. huur vertrekkende vanuit Valkenburg. En dan eens ervaren hoe dat allemaal rijdt en gaat :)
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:23:
[...]
Als eerste fiets een gravelfiets met bijv 2x Grx lijkt me eig veel logischer dan een echte racefiets.
Die kan ik altijd een weekje later bijv. nog een keer huren bij dezelfde zaak mocht de ervaring met de racefiets toch niet helemaal hetgeen zijn wat ik zoek :P

• joker1977
  • Laatst online: 23-12 11:46

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:47:
[...]
"Een BMI van 19 is aan de lage kant, maar voor iemand met veel spiermassa kan dit als gezond worden beschouwd, aangezien spieren zwaarder wegen dan vet. Een algemeen gezonde BMI voor volwassenen ligt tussen 18,5 en 25, maar dit is een richtlijn. Het is belangrijk om naast de BMI ook andere factoren, zoals het vetpercentage en de tailleomtrek, mee te nemen voor een completer beeld van iemands gezondheid, omdat BMI geen onderscheid maakt tussen spier- en vetmassa. "
Mooi voorbeeld hoe ChatGPT compleet de verkeerde kant op gaat in zijn redenering.

Als je BMI (al) aan de lage kant is, is het juist niet handig dat je gespierd bent voor je gezondheid, want dan heb je (nog) minder vet.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wisselwerking schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:44:
[...]

Als het regent zelfs 3 kanten.

Overigens snap ik tot op zekere hoogte wel dat de fietsers niet zoveel prioriteit krijgen. De keren dat ik over de Afsluitdijk reed (met de auto) heb ik niet veel fietsers gezien. En als ik als wielrenner mag kiezen, weet ik wel leukere wegen om te rijden. En ja, op zich zou ik ook wel eens een rondje IJsselmeer willen fietsen, maar ook dat staat bij mij niet hoog op de prioriteitenlijst.
Ik ben er überhaupt nog nooit overheen geweest maar lijkt me best eens leuk om te doen, al is het maar voor de Strava heatmap van je eigen ritten :+
Aan de andere kant (letterlijk)…..Friesland dus niet alsof ik iets mis :+

@DDX Er zijn wel vaker situaties wat betreft fietspaden/routes dat als je die naar de auto zou vertalen mensen het compleet bezopen zouden vinden maar met de fiets…. Ach boeiend fietsers.
Terwijl ik altijd denk ‘stel je eens voor dat de helft van die mensen van ellende ook de auto zou pakken’ dan krijg je dus het verkeer op regenachtige dagen dat alles vastloopt :+

Gabriël AM5

• wisselwerking
sapphire schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:04:
[...]

Ik ben er überhaupt nog nooit overheen geweest maar lijkt me best eens leuk om te doen, al is het maar voor de Strava heatmap van je eigen ritten :+
Aan de andere kant (letterlijk)…..Friesland dus niet alsof ik iets mis :+

@DDX Er zijn wel vaker situaties wat betreft fietspaden/routes dat als je die naar de auto zou vertalen mensen het compleet bezopen zouden vinden maar met de fiets…. Ach boeiend fietsers.
Terwijl ik altijd denk ‘stel je eens voor dat de helft van die mensen van ellende ook de auto zou pakken’ dan krijg je dus het verkeer op regenachtige dagen dat alles vastloopt :+
Beide kanten is toch Friesland. Je hebt Fryslan in het oosten en West-Friesland in het westen (Noord-Holland).

Ik vraag mij overigens wel af hoeveel de afsluitdijk wordt gebruikt door fietsers. Het is niet het meest inspirerende stuk om te fietsen.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-12 13:50
MisterEagle schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:52:
Mag ik heel blunt vragen wat ongeveer een juiste prijs zou zijn voor deze fiets? Voor mijn gevoel staat de vraagprijs aan de hoge kant namelijk. Ik heb van de shifters een betere foto gekregen, daar staat tiagra flightdeck op. Weet niet precies welk type het dan is maar op de, door mijzelf opgeknapte, fiets van mijn vriendin zit ook tiagra en dat is allemaal geen rocket science.
Ik heb zelf nog 0 ervaring met wielrennen maar merk als ik op de fiets van mn vriendin zit dat het erg leuk is (en veel te krap 54 framemaat en 1.88)

linkje
https://www.marktplaats.n...miyata-road-winner-carbon

edit: Waarom ik denk dat het te duur is, er staat carbon in de titel maar volgens mij het frame van alu, alleen de voorvork van carbon..
Er zitten dan 2 sturen bij maar geen idee wat daar prijzen echt van zijn. ik zou meteen voor het stuur met de shifters gaan.
Er zit een 105 derailleur op maar de shifters zijn dus tiagra. dus geen complete set (Maakt dat wat uit eigenlijk, kan daar niet zoveel over vinden maar neem aan van niet)
Fiets is al wat jaartjes oud.
Mijn eerste fiets was een soortgelijke Roadwinner, jaartal onduidelijk en nooit kunnen achterhalen. Ik vond het heerlijk als eerste fiets, vooral omdat je de stappen die je erna zet nog beter voelt (de upgrades bedoel ik dan).

Fiets is zeker van alu, vork is wel carbon. Prijs is m.i. wat hoog, ik betaalde in piek corona 2020 350 euro voor de mijne. Het maakt niet veel uit dat de set incompleet is, de componenten zijn zo oud dat een nieuwewetse tiagra beter is dan een 105/ultegra uit 2006.

Als het je eerste fiets is kun je hier niet echt een buil aan vallen. Lekker opfietsen en als het je bevalt lekker upgraden.

• Mistraller
joker1977 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:01:
[...]

Mooi voorbeeld hoe ChatGPT compleet de verkeerde kant op gaat in zijn redenering.

Als je BMI (al) aan de lage kant is, is het juist niet handig dat je gespierd bent voor je gezondheid, want dan heb je (nog) minder vet.
Ware het niet dat dit geen ChatGPT is maar dat google ding :) . Maar het is meer om aan te geven dat vet/spiermassa meetelt. Maar geeft wel aan waarom ik zelf een bmi van 21 prima vind want mijn vetpercentage is ook niet heel hoog. Redenatie zal vermoedelijk zijn dat je met spiermassa dus in die zin goed bezig bent ;) Geen idee verder.

Nogmaals het is heel persoonlijk, je kan prima een laag percentage vet hebben, zolang je daar bij een duurprestatie rekening mee houdt en je jezelf goed kent. Het was ook meer om aan te geven dat je bij een lengte van 196 en 82kg heel netjes op gewicht zit; meer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 26-09-2025 13:38 ]

---------------

• pannekoek
McMiGHtY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:19:
Gaat een druk BRM jaar worden inderdaad. en 27 ook om de qualifiers te fietsen

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
wisselwerking schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:13:
[...]

Beide kanten is toch Friesland. Je hebt Fryslan in het oosten en West-Friesland in het westen (Noord-Holland).
vaut

Den Oever is geen West Friesland. Als je dat daar roept wordt je direct gekielhaald en daarna in een visnet ergens in de Noordzee gedumpt.

www.vanspeykwheels.nl

• wisselwerking
ElGreco schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:51:
[...]

vaut

Den Oever is geen West Friesland. Als je dat daar roept wordt je direct gekielhaald en daarna in een visnet ergens in de Noordzee gedumpt.
En niet alles ten oosten van de Afsluitdijk is Fryslân. Daar heb ik als Groninger ook wel een mening over :+

• DDX
wisselwerking schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:13:
[...]

West Friesland ligt iets zuidelijker, dus nee.
Vanaf de afsluitdijk kom je uit op Wieringen (het voormalige eiland)

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-09-2025 14:03 ]

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
wisselwerking schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:01:
[...]

En niet alles ten oosten van de Afsluitdijk is Fryslân. Daar heb ik als Groninger ook wel een mening over :+
Alles in die hoek is Drenthe voor mij.

www.vanspeykwheels.nl

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wisselwerking schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:01:
[...]

In principe historisch gezien wel :+
Wikipedia: Frisia

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:36
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:33:

- 38mm clearance (!)

[Afbeelding]

Met de ISP wel weinig ruimte om je zadel te verstellen, dus je kunt ook de SS versie nemen met normaal zadel.
Die 4w sneller dan de 'snelste' aerofiets zegt voor ons toch al helemaal niks. 1. Het is heel weinig 2. Getest in een windtunnel met waarschijnlijk 50km/u :P

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

pannekoek schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:42:
[...]

Waar gaan we je zien?

• Requiem19
tiswat schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:06:
[...]

Die 4w sneller dan de 'snelste' aerofiets zegt voor ons toch al helemaal niks. 1. Het is heel weinig 2. Getest in een windtunnel met waarschijnlijk 50km/u :P
Ik zie die 'fout' wel vaker. In de eerste plaats is het in dit geval 45 km/u en niet 50. Maar mensen denken dan dat je dus 45 km/h moet fietsen om een vergelijkbaar scenario te hebben. 30 per uur met 15 km/h wind tegen is hetzelfde scenario he?

Daarnaast... is 4 watt veel of weinig? Frames en wielen zijn sowieso een veel kleinere differentiator dan mensen denken, dus daar heb je zeker gelijk in. Maar als je het relatief bekijkt - en ziet hoe dicht de aero fietsen bij elkaar zitten - is 4 watt binnen de populatie echt wel knap.

Zeker als je dus een groot merk als Cervelo hebt op P1 (mind you; deze fiets is niet getest in the CN groeptest, zou zomaar kunnen dat hij in deze test veel slechter scoort tov hun eigen test).

Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124362&t=1

Wmb is dit samen met de Factor prototype de meest vernieuwende racefiets van 2025 in ieder geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Requiem19 op 26-09-2025 15:37 ]

• klaaas
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:34:
[...]
Wmb is dit samen met de Factor prototype de meest vernieuwende racefiets van 2025 in ieder geval.
Het enige wat je met een beetje goede wil vernieuwend zou kunnen noemen is m.i. de tyre clearance. De rest is gewoon bijschaven.

Hij wil.

• Requiem19
klaaas schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:47:
[...]

Het enige wat je met een beetje goede wil vernieuwend zou kunnen noemen is m.i. de tyre clearance. De rest is gewoon bijschaven.
Uiteindelijk blijft een fiets een fiets en hebben ze bijna altijd 2 wielen, een stuur en een paar buizen, dus wat dat betreft is vernieuwen lastig :-).

'Integrated seatpost systeem' heeft Giant bijv ook al:
Afbeeldingslocatie: https://concentriccycling.com/cdn/shop/files/GiantPropelSL2023Image01.jpg?v=1755682592

De methode van de Incolor is wel iets meer sophisticated:
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124530&t=1
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124531&t=1
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124532&t=1
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124533&t=1
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124534&t=1
Afbeeldingslocatie: https://weightweenies.starbike.com/forum/download/file.php?id=124535&t=1

Vraag is uiteraard wel hoeveel 'voordeel' dit nu biedt tov het ongemak omdat je weinig kunt spelen met hoger/lager.

Maar ik zie persoonlijk weinig noodzaak dat een racefiets alleen maar logische dingen mag hebben. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 26-09-2025 16:07 ]

• pannekoek
Helaas niet in Alkmaar afgelopen weekend:( Had andere verplichtingen in Amstelveen. Ik pak Bunnik sowieso nog mee en als het lukt Venlo ook weer. Daarna moet ik even kijken of er de rest van het jaar nog wat gaat gebeuren. De kalender van komend jaar is nog niet bekend dus daar kan ik niets over zeggen.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wel goeie naam voor die van Bunnik

• KW25
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:33:

- 38mm clearance (!)

[Afbeelding]

Vraag me af waar die aero winst zit. Ziet er op het eerste ook niet heel bijzonder uit. Weinig extra aero features tov veel andere aeromodellen. De Cervelo ziet er een stuk meer aero uit.

• Requiem19
KW25 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:06:
[...]

Vraag me af waar die aero winst zit. Ziet er op het eerste ook niet heel bijzonder uit. Weinig extra aero features tov veel andere aeromodellen. De Cervelo ziet er een stuk meer aero uit.
De grooste winst zit in de reductie van de frontal area (de 'A' van CdA), dat gedeelte heeft relatief gezien het meeste invloed op de CdA waarde.

Een SL8 heeft een frontaal oppervlak van 637 cm2, een Cervelo S5 bijv 646 cm2, en deze fiets 586 cm2.

Afbeeldingslocatie: https://www.cyclistshub.com/wp-content/uploads/2025/05/Intropy-Speedster-SSR-7-675x1200.jpeg

Dit is ook waarom de Stromm Raktt zo enorm hoog scoort in de windtunnel:
Afbeeldingslocatie: https://bikerumor.com/wp-content/uploads/2025/04/Stromm-Raktt-front--scaled.webp

Alleen ga ik nog liever wandelen dan daar op gezien te worden :henk
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSpRNHrUICb-epxvLGDUEWDHYAqZxOVc69xyA&s

• klaaas
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:06:
[...]

Uiteindelijk blijft een fiets een fiets en hebben ze bijna altijd 2 wielen, een stuur en een paar buizen, dus wat dat betreft is vernieuwen lastig :-).
Het was jouw woordkeuze hè 😉

Vernieuwend heeft voor mij te maken met iets doen wat anderen (nog) niet doen. Ik zie hier dingen die iedereen doet (meer aero, meer lichter), een ding wat al vaker geprobeerd is (integrated searpost) en nog de keuze voor brede banden omdat iemand van verkoop zei dat dat tegenwoordig moet. (Dat dat volledig haaks staat op een zo klein mogelijk frontaal oppervlak was blijkbaar geen belemmering...).

Nou hoeft vernieuwend niet in het hele fiets concept te zitten. 303 xplr wielen kun je wat mij betreft prima vernieuwend noemen. Of dat gekke nieuwe schakelsysteem van shimano. En als je een nieuwe carbontechniek hebt uitgevonden waardoor je eenvoudig super aero frames kunt maken met het gewicht van een klim fiets dan is dat ook vernieuwend. Maar in dit geval?

Maar goed, ws val ik teveel over het woord vernieuwend. Ms bedoel je meer 'meesr interessant' oid. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Hij wil.

• KW25
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:13:
[...]

De grooste winst zit in de reductie van de frontal area (de 'A' van CdA), dat gedeelte heeft relatief gezien het meeste invloed op de CdA waarde.

Een SL8 heeft een frontaal oppervlak van 637 cm2, een Cervelo S5 bijv 646 cm2, en deze fiets 586 cm2.

[Afbeelding]

Dit is ook waarom de Stromm Raktt zo enorm hoog scoort in de windtunnel:
[Afbeelding]

Alleen ga ik nog liever wandelen dan daar op gezien te worden :henk
[Afbeelding]
Roept alleen maar meer vragen op, eigenlijk staat er dat deze meer dan 10% minder frontaal oppervlakte heeft dan een S5. Wat eigenlijk de meeste aero fiets (onder de bekende merken). 60cm2 is ook wel echt veel namelijk, waar hebben zijn dit gevonden?

• Requiem19
KW25 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:47:
[...]

Roept alleen maar meer vragen op, eigenlijk staat er dat deze meer dan 10% minder frontaal oppervlakte heeft dan een S5. Wat eigenlijk de meeste aero fiets (onder de bekende merken). 60cm2 is ook wel echt veel namelijk, waar hebben zijn dit gevonden?
Waarom roept het meer vragen op? Dit stond toch al in de eerste post? ;-).

Er is een whitepaper, dus wellicht dat daar in staat hoe dat precies gemeten is. Aangezien ze toch de S5 en SL8 + hun eigen fietsen tegelijk hadden om in de Silverstone SSE windtunnel te testen hebben ze toen wellicht gelijk een 3d scan gemaakt (want hoe kom je anders aan op zulke cijfers achter de komma?).

Je kunt natuurlijk gezonde twijfels hebben bij dergelijke claims, maar dan zou het ook wel interessant zijn om een mailtje sturen naar de Silverstone windtunnel. Voor hen zou het namelijk nogal reputatieschade opleveren als hun naam onder gefabriceerde aero data staat.

Meer context op hun eigen website:

https://www.incolor.vip/en

En deze knakker gaat ook goed op Chinese fietsen:

https://www.cyclistshub.c...speedster-ssr-introduced/

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
pannekoek schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:42:
[...]

Hoe zat het ook alweer.. in 26 een BRM(100/200/300/400/600) als pre kwalificatie en dan in 27 alle afstanden (200&300&400&600) om daadwerkelijk te kwalificeren toch?

• Requiem19
Om in het Chinese thema te blijven, Harry Hudson is net junioren wereldkampioen geworden in Rwanda op een Quick Pro AR:One, met CRW wielen en Cybrei crank. Volledig in thema dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbtJQt-ILhodmSShEr16jzIuwmg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ykKRJcjhbC7wK38qgLrB3ri2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpICwRjvl-s0tlsNewGRMWVdxdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhFiA1Tu31gR8YdZSzM4MzGR.jpg?f=fotoalbum_large

• bwernsen
la_fusion schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:31:
[...]

Hoe zat het ook alweer.. in 26 een BRM(100/200/300/400/600) als pre kwalificatie en dan in 27 alle afstanden (200&300&400&600) om daadwerkelijk te kwalificeren toch?
Te kwalificeren voor wat?

Als ik op BRM google kom ik op de randonneurs website uit.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:43

Reginas

Queen of Core Stability

Als ik het goed heb, is het om te kwalificeren voor Parijs-Brest-Parijs (1200 km). Daarvoor moeten een aantal brevetten (BRM) worden behaald op de afstanden 200-300-400-600 km. Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

• Mistraller
bwernsen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:59:
[...]

Te kwalificeren voor wat?

Als ik op BRM google kom ik op de randonneurs website uit.
Als je in 2027 mee wilt rijden in de Brest-Parijs-Brest (1200km) moet je superrandonneur zijn, dwz een brevet gereden hebben op 200,300,400,600 km.

en je mag een hoger brevet vervangen door een lagere, dus een ipv een 600 mag je ook een 1000 rijden :+

Zie https://www.randonneurs.n.../3/super-randonneur--2500

[ Voor 18% gewijzigd door Mistraller op 26-09-2025 22:16 ]

---------------

• bwernsen
Dat zijn beste afstanden. Zijn er tweakers die zich hiervoor willen gaan kwalificeren? @DDX , doet dit op elk willekeurig weekend.. Zijn er nog anderen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Chinese fietsmerken zijn lastig te krijgen in Europa. Maar in Hong Kong kan je wel leuke fietsen krijgen voor een redelijke prijs. Windspace etc

• Mistraller
bwernsen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:37:
Dat zijn beste afstanden. Zijn er tweakers die zich hiervoor willen gaan kwalificeren? @DDX , doet dit op elk willekeurig weekend.. Zijn er nog anderen?
Volgens mij geen tweakers voor zover ik weet. Een Ultra is volgens mij ook niet echt DDX z'n ding. (En een BRM600 ook niet geloof ik ... )
Ik volg zelf Nicole van Batenburg al een tijdje, ze schrijft geweldig en is een enorme inspirator voor velen. In 2023 reed ze de BPB in 52 uur, eerste vrouwelijke finisher; met 3(!!!) uurtjes slaap.

Lees haar verhalen maar eens, bijv Race Around the Netherlands, en eerder dit jaar de Utrecht Ultra. Bizarre prestaties.

---------------

• Webgnome
  • Laatst online: 23-12 13:23
Waarom zou je voor de lol 600 km fietsen? Ik ben na 125km toeren al helemaal kapot. :+ Dit lijkt een beetje op ultra runners. Heb ooit een ultra runner gekend die voor de leuk 100km op een 200 meter baan ging lopen. Compleet gestoord 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Webgnome op 27-09-2025 07:28 ]

Strava | AP | IP | AW

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:27:
Waarom zou je voor de lol 600 km fietsen? Ik ben na 125km toeren al helemaal kapot. :+ Dit lijkt een beetje op ultra runners. Heb ooit een ultra runner gekend die voor de leuk 100km op een 200 meter baan ging lopen. Compleet gestoord 8)7
Omdat het kan……

Ikzelf zie de lol er ook niet van in, heb jaren geroepen dat ik 120km prima vond want daarna was ik het qua tijd toch zat. Ik merk dat dat nu langzaam opschuift en ik af en toe toch eens een richting 150km ritje wil doen ipv af en toe 110/120km. Eigenlijk ook alleen ‘omdat het kan’ :?

Collega van me had vorig jaar 6 marathons en een ultrarun gelopen en aangezien zijn fysiek niet dat van de gemiddelde marathonloper is maar meer maatje sportschool figuur en ruim 40+ vond zijn lichaam dat niet zó fijn.
Dit jaar doet hij het op doktersadvies rustig aan en spreid wat meer, dus 2 halve marathons in 1 weekend… in verschillende landen :+
En een 100km run door de Alphen :+
Schijnt nogal verslavend te werken allemaal.

Gabriël AM5

• bwernsen
Allemaal zwaar verslaafd aan de endorfines die lange afstand sporters..

• Webgnome
sapphire schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:22:
[...]

Omdat het kan……

Ikzelf zie de lol er ook niet van in, heb jaren geroepen dat ik 120km prima vond want daarna was ik het qua tijd toch zat. Ik merk dat dat nu langzaam opschuift en ik af en toe toch eens een richting 150km ritje wil doen ipv af en toe 110/120km. Eigenlijk ook alleen ‘omdat het kan’ :?

Collega van me had vorig jaar 6 marathons en een ultrarun gelopen en aangezien zijn fysiek niet dat van de gemiddelde marathonloper is maar meer maatje sportschool figuur en ruim 40+ vond zijn lichaam dat niet zó fijn.
Dit jaar doet hij het op doktersadvies rustig aan en spreid wat meer, dus 2 halve marathons in 1 weekend… in verschillende landen :+
En een 100km run door de Alphen :+
Schijnt nogal verslavend te werken allemaal.
Dat het verslavend werkt dat kan ik be-amen. In 2022 toen ik met fietsen begon was 30km al teveel. En nu is 30km nog niet eens meer de moeite. Dus dat snap ik wel en toch zit er gewoon een max aan. Ik kan het mentaal gewoon niet aan om net als die ultra-runner waar ik het over had 100km op een 200m baan te gaan doen. Dan schreeuwt alles in mijn hoofd gewoon NEE. 100km op de fiets door de veluwe daar en tegen is een 'ja waarom niet?'

Strava | AP | IP | AW

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12 17:16
Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:39:
[...]

Dat het verslavend werkt dat kan ik be-amen. In 2022 toen ik met fietsen begon was 30km al teveel. En nu is 30km nog niet eens meer de moeite. Dus dat snap ik wel en toch zit er gewoon een max aan. Ik kan het mentaal gewoon niet aan om net als die ultra-runner waar ik het over had 100km op een 200m baan te gaan doen. Dan schreeuwt alles in mijn hoofd gewoon NEE. 100km op de fiets door de veluwe daar en tegen is een 'ja waarom niet?'
Iedereen is anders. Kennis van mij fietst ongeveer dezelfde afstanden als ik, lager tempo dus nooit samen. Mijn routes vindt hij vreselijk, vaak lange rechte stukken langs een kanaal of over een fietssnelweg. Heerlijk hard gassen zonder verkeer voor mij en saai voor hem.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-12 06:05
@Webgnome het leuke van een grotere afstand fietsen is dat je weer ergens komt waar je nog niet bent geweest. Mijn maximum is nu 140 km en als je dat in het noorden van het land doet, rijd je ook niet veel hoogtemeters extra, wat ook veel scheelt.

• Webgnome
@AMD1800 dat snap ik, ik ben ook wel voor de langere afstanden te porren. 600km echter? Ach zoals @Ramon 73 al zegt. Iedereen is anders

Strava | AP | IP | AW

• klaaas
Ramon 73 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:22:
[...]

Iedereen is anders. Kennis van mij fietst ongeveer dezelfde afstanden als ik, lager tempo dus nooit samen. Mijn routes vindt hij vreselijk, vaak lange rechte stukken langs een kanaal of over een fietssnelweg. Heerlijk hard gassen zonder verkeer voor mij en saai voor hem.
Klinkt als een kennis waarmee ik wel op zou kunnen schieten. Figuurlijk dan 😄

Hij wil.

• KW25
Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:00:
[...]

Waarom roept het meer vragen op? Dit stond toch al in de eerste post? ;-).

Er is een whitepaper, dus wellicht dat daar in staat hoe dat precies gemeten is. Aangezien ze toch de S5 en SL8 + hun eigen fietsen tegelijk hadden om in de Silverstone SSE windtunnel te testen hebben ze toen wellicht gelijk een 3d scan gemaakt (want hoe kom je anders aan op zulke cijfers achter de komma?).

Je kunt natuurlijk gezonde twijfels hebben bij dergelijke claims, maar dan zou het ook wel interessant zijn om een mailtje sturen naar de Silverstone windtunnel. Voor hen zou het namelijk nogal reputatieschade opleveren als hun naam onder gefabriceerde aero data staat.

Meer context op hun eigen website:

https://www.incolor.vip/en

En deze knakker gaat ook goed op Chinese fietsen:

https://www.cyclistshub.c...speedster-ssr-introduced/
Het roept mij meer op vragen op, dat zij een fies hebben gemaakt dat 10% minder frontaal oppervlakte heeft dan de meest aerofiets op het moment. Terwijl ik eigenlijk niks bijzonders zie aan het frame, maar laat me graag verassen. Daarnaast als frontaal oppervlak het meeste effect heeft op CdA, dan verbaast het me dat 10% frontaal oppervlakte resulteert in 'maar' 4 watt op 45km/h.

Is niet persoonlijk aan jou gericht, maar een onbekend chinees merk dat met allerlei claims komt kunnen we best kritisch bekijken.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-12 06:05
Webgnome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:18:
@AMD1800 dat snap ik, ik ben ook wel voor de langere afstanden te porren. 600km echter? Ach zoals @Ramon 73 al zegt. Iedereen is anders
Ja, dat is wel een eindje verder. Daar zou ik meerdere dagen over doen. Ik heb niet het idee dat je bij zon afstand even ergens kan stoppen om een foto te maken en het landschap in je op te nemen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Getver je hebt wel eens van die dagen…..

Ik werd vanmorgen/nacht wakker en hoorde het regenen, lichtelijk verbaasd even op buien alarm gekeken en zou intussen 7 en 8 droog worden en dat klopte.
Maarja dan is alles zeiknat dus wel of niet fietsen…. Wel fietsen.
Nou alles nat dus spray en bagger tot en met uiteraard, luchtvochtigheid was zo hoog dat het tegen mist aanzat. Als je verkeerd uitademde besloeg je bril direct :+ Maargoed verstand op bijna nul en gaan.
Na 2 wegafsluitingen waarvan één me over een fijn gravel pad stuurde was ik er wel klaar mee en besloten de geplande route van 86km met een derde in te korten.
Wederom nog 4 wegafsluitingen/omleidingen dus alsnog thuisgekomen met 80km op de teller 8)7
Warme douche en tuinslang op de fiets doen wonderen :)

Wel nog verder met mijn groet experiment en tot de 50km zat ik op 100% met 5 wielrenners :+ Daarna was het weer beter en in de buurt van Leiden en daar groeten maar een klein deel terug. Opvallend van de vrouwen dus weer helemaal niemand.

Gabriël AM5

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Had je vanmiddag moeten gaan fietsen. Ik was iets te enthousiast zonder armstukken, maar verder prima weer. Van de week een Garmin radar besteld en ontvangen, dus vandaag lekker mee wezen fietsen, zeer positieve indruk na de 1e 100 km

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Het kan laat in de middag al knap koud zijn en ik had van de week toen bijna thuis was en een afsteker maakte langs een stuk bos. Daar was het ineens drie graden kouder met 11 graden, dan toen ik in laagstaande zon reed en dan ik het toch even verstand op nul en doortrappen. Gelukkig was ik snel weer uit de schaduw en je voelt dan echt de kleding de warmte van de zon opslurpen.

Ik heb dan wel wegwerp poncho mee als er regen dreigt en toch maar eens denken aan een dun regenjack, ook als door pech toch laat in middag terecht komt.
Voor als het kouder is heb ik trainingsjas waar de voorkant winddicht is een stoffen achterkant. Die is zelfs in de winter te gebruiken. Ik zie tegenwoordig niet meer in de fietswinkels of kijk ik er overheen?

• Mistraller
Zo werkt het en niet anders. Ik ben zelf begonnen met wandelen. Je loopt eens 20, je loopt eens 40, en dan loop je ineens een nijmeegse. En dan doe je voor de grap eens een kennedymars (80km). En toen kwam fietsen voor mij ;)
Ik heb zelf nog wel een 600km rit op het oog, maar wel met een hotel stopje. @rinslll Kan invullen welke rit dat is :P

Zo zijn er ook mensen die de PRL full (173km Zwift; indoor) rijden, en zij die dat niet doen :+

Mooi toch.

---------------

• Mistraller
esphome schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:59:
Het kan laat in de middag al knap koud zijn en ik had van de week toen bijna thuis was en een afsteker maakte langs een stuk bos. Daar was het ineens drie graden kouder met 11 graden, dan toen ik in laagstaande zon reed en dan ik het toch even verstand op nul en doortrappen. Gelukkig was ik snel weer uit de schaduw en je voelt dan echt de kleding de warmte van de zon opslurpen.

Ik heb dan wel wegwerp poncho mee als er regen dreigt en toch maar eens denken aan een dun regenjack, ook als door pech toch laat in middag terecht komt.
Voor als het kouder is heb ik trainingsjas waar de voorkant winddicht is een stoffen achterkant. Die is zelfs in de winter te gebruiken. Ik zie tegenwoordig niet meer in de fietswinkels of kijk ik er overheen?
Met een poncho ben je binnen 15 minuten net zo zeiknat door je zweet als je gewoon door had gereden; en het wappert als een gek.
Je kunt beter een beetje investeren in een kleding die op de juiste plekken een waterafstotende laag heeft. Bij een stevige bui wordt je uiteindelijk toch wel nat, maar voor "gewoon" vochtig weer is het ideaal. Ik heb zelf een niet al te duur Rogelli Winterjack. Heerlijk warm, winddicht en regenwerend, maar toch ademend aan de onderarmen, oksels en het rugpand. Castelli Bib RoS (Rain or Shine) met waterwerend paneel op de bovenbenen.
Voor herfstweer kan je ook gewoon armstukken meenemen als het kouder wordt, of nog simpeler wat ik ook nog wel eens doe; een shirt met lange mouwen en dan even opstropen.

En vergeet niet in laagjes te kleden. Merino ondershirt is z'n geld waard.

Maar goed, dat hoort eigenlijk in dit topic thuis. Het grote fietskleding topic

---------------

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

PeaceNlove schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:23:
Had je vanmiddag moeten gaan fietsen. Ik was iets te enthousiast zonder armstukken, maar verder prima weer. Van de week een Garmin radar besteld en ontvangen, dus vandaag lekker mee wezen fietsen, zeer positieve indruk na de 1e 100 km
Ja maar toen moest mijn vrouw werken dus het was s’morgens of niet meer voor dit weekend }:O

Wat vond je zo fijn aan de radar?

Gabriël AM5

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
LuPo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:17:
[...]

Dit is de route, vorig jaar ook gefietst. Het is de oude ANWB mergellandroute die niet meer uitgepijld is voor de fiets https://www.wielrennenmaa...etsroutes/mergellandroute
Afgelopen vrijdag bovenstaande route gefietst in Zuid-Limburg. Bijna 130km en 1500 hoogtemeters. Ik was niet in beste doen vanwege een beginnend griepje/verkoudheid en ~4 uurtjes slaap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcC11ZokC7U9QHnx-rMkjVXSnFs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZSm1OscPg636ipzwfLplZjA.jpg?f=user_large

Uiteindelijk gemiddeld ~30-40 watt vermogen minder kunnen leveren dan afgelopen periode en daarbij 10 slagen hogere gemiddelde hartslag. Toch een mooie dag gehad! 's Ochtends nog fris maar 's middags was het 16 graden en zonnig. We waren met een groepje van 9 personen dus de tijd vloog voorbij... :)

Bekijk mijn fietsrit op Strava (ik weet niet of deze het doet vanwege privacy voorkeuren): https://strava.app.link/7e2N2A9t1Wb

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 28-09-2025 08:16 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

sapphire schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:12:
[...]

Ja maar toen moest mijn vrouw werken dus het was s’morgens of niet meer voor dit weekend }:O

Wat vond je zo fijn aan de radar?
Op de wat smallere buitenwegen merk ik veel sneller dat er een auto achter me zit en word ik niet meer verrast als ze me zo ongeveer al inhalen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:37

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:41:
Om in het Chinese thema te blijven, Harry Hudson is net junioren wereldkampioen geworden in Rwanda op een Quick Pro AR:One, met CRW wielen en Cybrei crank. Volledig in thema dus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet die fiets van Pandapodium?

• Requiem19
Secsytime schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:56:
[...]

Is dat niet die fiets van Pandapodium?
Yes, die sponsoren hem al een tijdje en melken dit succes (terecht) uit:

https://www.pandapodium.c...HfBpuk44PnX1x4dGKhjVmY3Cm

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12 08:29
Mistraller schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:48:
[...]

[...]

Zo werkt het en niet anders. Ik ben zelf begonnen met wandelen. Je loopt eens 20, je loopt eens 40, en dan loop je ineens een nijmeegse. En dan doe je voor de grap eens een kennedymars (80km). En toen kwam fietsen voor mij ;)
Ik heb zelf nog wel een 600km rit op het oog, maar wel met een hotel stopje. @rinslll Kan invullen welke rit dat is :P

Mooi toch.
Haha ja dat is een leuke uitdaging en super tof als dat lukt 😃

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Mistraller schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:54:
[...]

Met een poncho ben je binnen 15 minuten net zo zeiknat door je zweet als je gewoon door had gereden; en het wappert als een gek.
Je kunt beter een beetje investeren in een kleding die op de juiste plekken een waterafstotende laag heeft. Bij een stevige bui wordt je uiteindelijk toch wel nat, maar voor "gewoon" vochtig weer is het ideaal. Ik heb zelf een niet al te duur Rogelli Winterjack. Heerlijk warm, winddicht en regenwerend, maar toch ademend aan de onderarmen, oksels en het rugpand. Castelli Bib RoS (Rain or Shine) met waterwerend paneel op de bovenbenen.
Voor herstweer kan je ook gewoon armstukken meenemen als het kouder wordt, of nog simpeler wat ik ook nog wel eens doe; een shirt met lange mouwen en dan even opstropen.

En vergeet niet in laagjes te kleden. Merino ondershirt is z'n geld waard.

Maar goed, dat hoort eigenlijk in dit topic thuis. Het grote fietskleding topic
De poncho is opgevouwen kleiner dan een een energiekoekje en ik heb hem zuiver voor noodgevallen en niet om er mee te gaan fietsen. Als ik pech heb en of dat zo hard gaat regen dat stoppen en schuilen verstandiger is dan er stug er doorheen te fietsen. Je koelt dan af en een poncho houdt de warmte een beetje vast.

Dan voor de Rogelli Winerjack en ik heb in normale Bib bij een paar graden gefietst en ik had Gore beenstukken aan die tot aan de lies komen. Dat ging prima alleen de voeten waren nog koud ondanks de winter overschoenen. Handschoenen van de Action die bovenop dicht zijn en aan de onderkant enorm ademen en dat kon je goed voelen als je de palm omdraaide.

Straks fietsen, want het weer is hier erg mooi en haast geen wind dus nog meer genieten.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12 08:29
Waarom zou je voor de lol 600 km fietsen? Ik ben na 125km toeren al helemaal kapot. :+
Tsja.....denk dat er zowieso verschil is tussen handbike en racefiets/gravel.
Superknap met een handbike maar stuk zwaarder denk ik. Tijd terug paar dames met handbike tegengekomen poah.

Maar goed.....beetje wat @Mistraller beschrijft, je gaat je grenzen blijkbaar verleggen.
Ik iig wel, ben vrij snel gaan opbouwen naar langere afstanden.
Paar keer 300 gedaan en ook wel geregeld 200 of 250.
Fijn om te doen, te kijken wat je kunt en hoe je dat aan gaat vliegen want heeft ook een deel met je instelling te maken en je mindset.
Ik heb nu bijv. serieus wel zin om nog weer een keer een 200 te doen omdat het leuk is en tof als het lukt.
Maar sommigen worden blij van rondjes van 50 of 60 km en zien een 100+ niet zitten. En dat is ook prima, ieder zijn ding.

Ik heb heeeeeeeel even gedacht aan een langere tocht/brm (300+) want leuk om voor iets te trainen maar toen ik een keer op strava bij Lennart midden in de nacht een filmpje van een overstekend beest zag dacht ik mwoah 😅......ben ik te "schijterig" voor 😬 en zo in de natuur even slapen is ook niet per se mijn ding.
Dus zoek in andere tochten mijn uitdaging.

Tldr; zoveel mensen, zoveel wensen. Ieder zijn ding en je moet doen wat bij je past en waar je blij van wordt want het moet natuurlijk uiteindelijk leuk blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door rinslll op 28-09-2025 11:46 ]

Pagina: 1 ... 685 ... 698 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).