Ik ken die poncho's, ik heb ze bij de 4daagse ook wel eens bij me, en ook dan zijn het ondingen; echt noodnood, als het echt niet anders kan. Ik neem normaal, als het slecht weer wordt, een gewone goede poncho mee. Een goed waterdicht regenjasje hoeft overigens niet veel groter te zijn. Poncho's op de fiets lijkt me echt helemaal niks in elk geval.esphome schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:38:
[...]
De poncho is opgevouwen kleiner dan een een energiekoekje en ik heb hem zuiver voor noodgevallen en niet om er mee te gaan fietsen. Als ik pech heb en of dat zo hard gaat regen dat stoppen en schuilen verstandiger is dan er stug er doorheen te fietsen. Je koelt dan af en een poncho houdt de warmte een beetje vast.
Dan voor de Rogelli Winerjack en ik heb in normale Bib bij een paar graden gefietst en ik had Gore beenstukken aan die tot aan de lies komen. Dat ging prima alleen de voeten waren nog koud ondanks de winter overschoenen. Handschoenen van de Action die bovenop dicht zijn en aan de onderkant enorm ademen en dat kon je goed voelen als je de palm omdraaide.
Straks fietsen, want het weer is hier erg mooi en haast geen wind dus nog meer genieten.
Voor koude voeten zijn winter fietsschoenen een heel stuk fijner heb ik ontdekt, en beenstukken of een lange bib; ik ga met echt koud weer echt geen beenstukken pakken. Ik heb verschillende soorten lange bibs; ik heb er bijvoorbeeld ook eentje met gevoerde stof op de bovenbenen en dunne stof op de kuiten. Ideaal bij twijfelweer zoals in de herfst.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.