Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 641 ... 644 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:26
Galois schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:27:
We gaan binnenkort een weekendje fietsen in de Ardennen en als goed getrainde fietsers, zoeken we een leuke uitdaging.

Normaliter maken we gewoon een route met (bv) Komoot die langs 'leuke plekken' gaat. Dat gaat overigens altijd wel goed, dat kan Komoot wel.

Nu kwam ik deze tocht tegen: de Velomediane. Ik kende hem zelf niet, maar het ziet er wel uit als een mooie en uitdagende tocht. Een search hier gaf geen resultaten.

170 km met 3000+ hm is wel een leuke dagbesteding :)

Iemand bekend met deze tocht? Wij zullen hem dus niet fietsen op de dag zelf, maar volgende maand al.
Ik heb de toertocht zélf 2x mee gereden en nog eens 1x op een ander moment gefietst, ik vind dit persoonlijk één van de mooiste routes die je daar kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmie1973
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 15:27
raymondw schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:34:
Begin 2023 een corona fiets gekocht, beviel enorm goed, alleen de kleur vond ik niet m'n ding en qua techniek was ik op zoek naar net wat meer..
Dat Cube uitkwam met de Agree C:62 Di2 SLT Nebula/white was ik direct verkocht.

Vandaag was het New Bike Day *O*

Wat een gave fiets, van de chameleon kleur tot de ventiel loze wielen <3

[Afbeelding]
Zeker een gave fiets!!
Ik heb afgelopen donderdag die van mij in ontvangst genomen. :o

Maar je bent dus voor Tubeless gegaan? Ik heb de knoop nog niet doorgehakt en heb de tubolito's er nog in zitten. Op de vorige fiets had ik wel tubeless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 15:29
Wij gaan over twee weken naar Zuid Limburg ( Gulpen) en ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie, korte maar hevige rit in die buurt. De max lengte zal iets van 60km zijn. Als ik dat probeer via bijv. climbfinder kom ik al snel uit op of veel draaien Of de usual suspects die je bij een AGR ook krijgt. Heeft iemand misschien tips hoe het interessanter te maken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wielerhub
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-05 19:35
Webgnome schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:52:
Als ik dat probeer via bijv. climbfinder kom ik al snel uit op of veel draaien Of de usual suspects die je bij een AGR ook krijgt.
Het moet mooier dan AGR? :o
De routes van Limburgs mooiste misschien mooi ter inspiratie. De routers, bijvoorbeeld 80km (https://www.limburgsmooiste.nl/routes/2025-blauw-80-km/) heeft veel kleine beklimmingen er in staan die niet in de AGR zitten!

Altijd maar weer beter worden - wielerhub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Wij gaan over twee weken naar Zuid Limburg ( Gulpen) en ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie, korte maar hevige rit in die buurt. De max lengte zal iets van 60km zijn. Als ik dat probeer via bijv. climbfinder kom ik al snel uit op of veel draaien Of de usual suspects die je bij een AGR ook krijgt. Heeft iemand misschien tips hoe het interessanter te maken?
Onlangs zelf deze verreden vanuit Valkenburg.
Om die reden perfecte timing van koffie/lunchstops (Let op: er zit een stop net voor de Keutenberg iets van de route af om even energie te tanken dus goed de GPX volgen).
Route is voor mij en m'n vader van 74 gemaakt door een lokale routebouwer.

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/2200354325

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:04
Als je voor heftig wilt dan kan de Doodeman niet ontbreken. Je komt bovenop de Keuteberg uit. Koning van Spanje is ook een langlopende pukkel die niet in de AGR-lussen voorkomt volgens mij.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-05 16:35
De kleine Marmot is ook een aanrader.
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/178297873
De route in de link is wat langer, maar het stuk maastricht kan natuurlijk ontweken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Over 2 weken, 24 mei wel te verstaan, is Limburgs Mooiste. Wellicht handig om rekening mee te houden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
sapphire schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Over 2 weken, 24 mei wel te verstaan, is Limburgs Mooiste. Wellicht handig om rekening mee te houden :)
Dat weten we inderdaad. We plannen altijd dat weekend dat Limburgs mooiste dat ook doet kan ik niks aan doen :+

Misschien dat we een uitstapje naar België maken of Aken. Dus als er dicht over de grens nog leuke onbekende pukkels zijn houd ik mij aanbevolen

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 12-05-2025 15:56 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:44

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Weet niet of deze wat zijn? Eventueel te tweaken?
Gpx-bestand onderaan de artikels.
1e = 50 km, 900 hoogtemeters
2e = 117 km, 1700 hoogtemeters

https://wielerverhaal.com...e-san-luca-wanen-met-gpx/

https://wielerverhaal.com...erhaal-fietroute-met-gpx/

[ Voor 7% gewijzigd door jorrefunk op 12-05-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02
Cloclo100 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Ketting er af gehaald toevallig? Kijk eens even of hij goed zit bij de derailleurs.. soms ligt de ketting over ipv onder het bescherminglipje bij de bovenste derailleur. Kan het niet goed zien op je filmpje.

Ben op mijn nieuwe fiets trouwens op hot wax oversgeschakeld (cyclowax) . Alle onderdelen gestript van fabrieksvet en de instructies gevolgd, maar toch heb ik na iedere waxbeurt vlokjes wax op de ketting hangen. Ik neem aan dat dit normaal is en bij wrijving terug insmelt?
Nee niet eraf gehaald, maar zal toch eens checken!
Alle fietsenmakers in de buurt zitten al weer ram vol tot aan juni dus denk toch zelf op onderzoek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:16

Polariteit

Fietsende fotografeur

crimby schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Nee niet eraf gehaald, maar zal toch eens checken!
Alle fietsenmakers in de buurt zitten al weer ram vol tot aan juni dus denk toch zelf op onderzoek uit.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht bij horen van je filmpje.

Maakt het nognuit op welke tandwielen je ketting ligt? Dus in bepaalde versnellingen wel, ennin andere niet? Kan zijn dat ie misschien ergens aanloopt. Heb dit zelf gehad bij voorderailleur, maakte ook een takkenherrie. Dit kwam doordat de derailleur een tik had gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 13:35
raymondw schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:37:
[...]
.....De "zwerver" in z'n slaapzak loopt weg in een PME jeans en Airmax.......
Misschien moet je eens "Komt een land bij de dokter" lezen van Michelle Tongerloo voordat je zo'n kortzichtige opmerking plaatst over daklozen.

Ik weet, off topic, maar sorry, dit soort platitudes trek ik echt heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20
Frenz64 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:58:
[...]

Misschien moet je eens "Komt een land bij de dokter" lezen van Michelle Tongerloo voordat je zo'n kortzichtige opmerking plaatst over daklozen.

Ik weet, off topic, maar sorry, dit soort platitudes trek ik echt heel slecht.
Het is idd niet een discussie voor dit topic, heb mijn antwoord aangepast.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Polariteit schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Maakt het nognuit op welke tandwielen je ketting ligt? Dus in bepaalde versnellingen wel, ennin andere niet? Kan zijn dat ie misschien ergens aanloopt. Heb dit zelf gehad bij voorderailleur, maakte ook een takkenherrie. Dit kwam doordat de derailleur een tik had gehad.
Vanavond geen tijd gehad om te checken helaas. Heb wel het idee dat sommige tandwielen meer herrie maken, maar moet dat nog eens goed controleren.
Een derailleur opnieuw stellen is niet iets wat een leek zo even kan doen denk ik? Of nja via de Sram app kan ik wel fijn afstellen maar natuurlijk niet als dat ding toch iets van een klap heeft gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door crimby op 12-05-2025 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:02

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:30:
[...]

Vanavond geen tijd gehad om te checken helaas. Heb wel het idee dat sommige tandwielen meer herrie maken, maar moet dat nog eens goed controleren.
Een derailleur opnieuw stellen is niet iets wat een leek zo even kan doen denk ik?
Op zich valt dat nog wel mee als je je er even in verdiept, maar is het niet iets anders. Loopt je ketting op de goede manier door de kooi? (En dus niet over dat palletje halverwege?

Edit: oh wacht dat is al gezegd zie ik nu en je hebt de ketting niet eraf gehad…

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 12-05-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik moet zeggen, het is pas sinds kort. Denk een week of 2 nu (weinig gefietst in de afgelopen weken).
In die tijd heb ik de fiets gepoetst, de ketting schoongemaakt en gewaxt (druppels). Ketting is er niet afgeweest, ik demonteer sowieso eigenlijk niks.

In die twee weken was het ook een enorme bende in de schuur ivm verbouwing. Dus een tik is wel plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
crimby schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:38:
Ik moet zeggen, het is pas sinds kort. Denk een week of 2 nu (weinig gefietst in de afgelopen weken).
In die tijd heb ik de fiets gepoetst, de ketting schoongemaakt en gewaxt (druppels). Ketting is er niet afgeweest, ik demonteer sowieso eigenlijk niks.

In die twee weken was het ook een enorme bende in de schuur ivm verbouwing. Dus een tik is wel plausibel.
Is de wax misschien geklonterd op een bepaalde schakel? Of is het een algemeen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dank voor alle suggesties. Heb inmiddels een aantal routes gemaakt / bedacht. Als iemand interesse heeft zal ik de linkjes hier posten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Laatste kans om in te schrijven vandaag voor het GoT SR Breda van aanstaande zaterdag!

Het wordt top weer!

Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
ElGreco schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:04:
Laatste kans om in te schrijven vandaag voor het GoT SR Breda van aanstaande zaterdag!

Het wordt top weer!

Je schrijft het verkeerd:

Het wordt weer top!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 21:27

Galois

1811 - 1832

Biohazzard21 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Bereid je maar voor op een flinke inspanning. Dit is een cyclo die een aantal van de zwaarste 'beklimmingen' (zijn meer van die typische muren) van België aandoet. Als getrainde fietser allemaal wel prima te doen maar ik weet zeker dat je na afloop goed moe bent ;)

De omgeving is in ieder geval prachtig.

Ik heb de cyclo zelf al een keer gereden en ga met wat clubleden in augustus weer mee doen.
Het zal zeker een flinke inspanning worden! :-)

Het plan is om op de vrijdag 50 km heel rustig in de regio te fietsen (iedereen is dan nog enthousiast :)) en de zaterdag deze tocht van 170 km. Dan zondag nog een uitfietsroute van 100 km te doen (maar ben dan benieuwd hoeveel mensen daar nog echt zin in hebben... :)).
Stufferdt schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb enkele jaren geleden de middelafstand gefietst. Mooie klimmen maar vaakbehoorlijk steil. Verder mooie omgeving met weinig stopplaatsen die ik me kan herinneren. Dus die zou ik goed plannen en sowieso ook genoeg contact geld meenemen. Verder is La-Roche een leuke plaats (aldus vriendin die er een dagje flaneerde). Dus aanrader :)
We moeten inderdaad nog 'stopplaatsen' regelen. De ervaring leert wel dat het wel fijn is om de lunchplek gereserveerd/gepland te hebben. We maken er een gezellige dag van en gaan dus ook echt ergens (hopelijk op een terras) goed lunchen. Ook water tappen is natuurlijk iets waar we rekening mee moeten houden. In NL hebben we daar de app 'waterspots' voor, maar in België staan hier erg weinig op. Dus nog even iets bedenken hoe we onderweg aan water komen...

Met een kleine groep vraag ik vaak gewoon aan een willekeurig persoon die in de tuin aan het werk is of ik wat water mag, maar als we daar met 8 man aankomen is dat misschien wat overweldigend (maar zeker een optie :)).

Contant geld is inderdaad handig in die regio. Ik ken de regio erg goed van het MTB'en. Ben er inmiddels zo'n 20+ keren geweest om te MTB'en (en in september weer :)).
Cloclo100 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Ik heb de toertocht zélf 2x mee gereden en nog eens 1x op een ander moment gefietst, ik vind dit persoonlijk één van de mooiste routes die je daar kan rijden.
Ah top! Dit soort reacties lees ik graag! Nu hopen op mooi weer... want ik heb ook vaak genoeg in de Ardennen in de regen gefietst en daar word je minder blij van.

Heb je nog tips waar lunchen, water tappen, enz te organiseren?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-05 13:22
Galois schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Het zal zeker een flinke inspanning worden! :-)

Het plan is om op de vrijdag 50 km heel rustig in de regio te fietsen (iedereen is dan nog enthousiast :)) en de zaterdag deze tocht van 170 km. Dan zondag nog een uitfietsroute van 100 km te doen (maar ben dan benieuwd hoeveel mensen daar nog echt zin in hebben... :)).

[...]

We moeten inderdaad nog 'stopplaatsen' regelen. De ervaring leert wel dat het wel fijn is om de lunchplek gereserveerd/gepland te hebben. We maken er een gezellige dag van en gaan dus ook echt ergens (hopelijk op een terras) goed lunchen. Ook water tappen is natuurlijk iets waar we rekening mee moeten houden. In NL hebben we daar de app 'waterspots' voor, maar in België staan hier erg weinig op. Dus nog even iets bedenken hoe we onderweg aan water komen...

Met een kleine groep vraag ik vaak gewoon aan een willekeurig persoon die in de tuin aan het werk is of ik wat water mag, maar als we daar met 8 man aankomen is dat misschien wat overweldigend (maar zeker een optie :)).

Contant geld is inderdaad handig in die regio. Ik ken de regio erg goed van het MTB'en. Ben er inmiddels zo'n 20+ keren geweest om te MTB'en (en in september weer :)).

[...]

Ah top! Dit soort reacties lees ik graag! Nu hopen op mooi weer... want ik heb ook vaak genoeg in de Ardennen in de regen gefietst en daar word je minder blij van.

Heb je nog tips waar lunchen, water tappen, enz te organiseren?
Wij gaan met de fietsclub straks in Juni die kant op ( in Houffalize) voor een weekend (vrij-zon)..
Getraindheid is idd heel verschillend, we hebben 3 dagen om te fietsen, vrijdag doen we rond de 50km en 500hm, zaterdag 100-120km met 1200hm, en voor degene die een extra lusje (klim willen doen) komt het op 1400hm.
Zondag hebben we optioneel nog een route gepland staan rond de 80km en 900hm.
Maar de ervaring is dat zondags minder dan de helft nog op de fiets stapt, die slapen liever wat uit en gaan rond het middags uur weer naar huis..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
@Galois

In openstreetmap staan ook Drinkwater tappunten.
In bijv. Komoot kan je daar best makkelijk op zoeken.

Door op plaatsnaam of adres te klikken, en dan krijg je een hele waslijst aan vinkvakjes waar je op kan zoeken. En dan krijg je oa. "Drinkwater" te zien.

Geen garantie dat ze er ook zitten en/of werken. Maar beter dan niks, en zorg voor een plan B.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:25

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:44:

Ik heb enkele jaren geleden de middelafstand gefietst. Mooie klimmen maar vaakbehoorlijk steil. Verder mooie omgeving met weinig stopplaatsen die ik me kan herinneren. Dus die zou ik goed plannen en sowieso ook genoeg contact geld meenemen. Verder is La-Roche een leuke plaats (aldus vriendin die er een dagje flaneerde). Dus aanrader :)
En altijd checken of het de nationale feestdag is |:(
Maar zeker in Wallonie is cash nog king.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik zit er aan te denken om tpu binnenbandjes te voorzien van sealant (Stan's) tbv de lek bestendigheid.
Wie heeft daar ervaring mee?
Adders onder het gras?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Van de week tickets voor Limburgs Mooiste gewonnen. Stond niet meer op de planning, maar ben nu toch wel van plan te gaan! Aangezien het nogal een stukkie rijden is vanaf Nijmegen, hotelletje geboekt. In Geleen (Heerlen was ook duur of niet meer beschikbaar). Zo'n 10-15 minuutjes rijden vanaf de start en 2x zo goedkoop :-)

Ben voor 110 - Rood gegaan aangezien het een spontane tocht wordt en ik 3 dagen daarna ook al 2 dagen in Valkenburg ga fietsen met enthousiaste collega's.

Wie gaan er nog meer?!

[ Voor 18% gewijzigd door crimby op 14-05-2025 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Wij gaan niet specifiek met de Limburgs mooiste mee. Zijn wel dat weekend in dezelfde omgeving. Dus mocht je een stel handbikers zien waaronder een knal gele. Zwaai even :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 00:12
guapper schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:13:
Ik zit er aan te denken om tpu binnenbandjes te voorzien van sealant (Stan's) tbv de lek bestendigheid.
Adders onder het gras?
Sealant in je binnenband ipv tubeless??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:55:
[...]

Ja wordt vaker gedaan (bij butyl) maar zelf ook geen ervaring mee. Ik denk dan ook wel dat je dan net zo goed gelijk helemaal tubeless kan gaan.

Wel vervelend als je stanimals in je tpu krijgt. Je kunt uit zo’n binnenband sowieso niet af en toe even de opgedroogde stukken eruit halen en een tpu vind ik dan een beetje prijzig en waarvoor?

Dit viste ik vorige week nog uit de achterband van mijn gravel (en nee, niet de 50ct, helaas ;) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAf15VF9-BKz8a6PagNK4H6IwNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0TQuSkmfmssMrQTwUnJ0YHU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 14-05-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Requiem19 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:55:
[...]

Fiets staat op 26mm bandjes, 5,85 bar.

@Kluus Die klonten heb je niet alleen bij Stan's schat ik in?

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 14-05-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

guapper schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:44:
[...]

Fiets staat op 26mm bandjes, 5,85 bar.

@Kluus Die klonten heb je niet alleen bij Stan's schat ik in?
Nee dit zijn orange seal endurance klonten, maar ze heten niet voor niets “Stanimals” ;). Overigens eerste keer dat ik zoiets heb gehad, maar het is natuurlijk wel zo dat je de sealant die je in een biba doet er nooit meer echt lekker uit krijgt, zeker wanneer die (in welke vorm dan ook) opdroogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 15:31
guapper schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:13:
Adders onder het gras?
Vraag me af of dat überhaupt gaat werken. TPU is qua chemische samenstelling, structuur en dichtheid heel anders dan het rubber van buitenbanden.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
crimby schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:30:
Van de week tickets voor Limburgs Mooiste gewonnen. Stond niet meer op de planning, maar ben nu toch wel van plan te gaan! Aangezien het nogal een stukkie rijden is vanaf Nijmegen, hotelletje geboekt. In Geleen (Heerlen was ook duur of niet meer beschikbaar). Zo'n 10-15 minuutjes rijden vanaf de start en 2x zo goedkoop :-)

Ben voor 110 - Rood gegaan aangezien het een spontane tocht wordt en ik 3 dagen daarna ook al 2 dagen in Valkenburg ga fietsen met enthousiaste collega's.

Wie gaan er nog meer?!
Ik zou gaan, maar mijn knieoperatie is "enigszins" belemmerend. Ticket voor 120km Rood heb ik nog wel, dus PM me maar als je graag met Crimby mee wil (of 'm zelf wil doen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:59:
[...]

Vraag me af of dat überhaupt gaat werken. TPU is qua chemische samenstelling, structuur en dichtheid heel anders dan het rubber van buitenbanden.
Er is schijnbaar wel specifieke tpu sealant. Dus dan zou ik inderdaad daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 15:31
Vraag me wel af hoe vaak je lek rijdt om je deze (zeer waarschijnlijke) ellende te overwegen. Kan je beter één van de dikkere TPU banden overwegen (aerothan endurance bv) in combinatie met een high end tubeless band (zijn ook iets dikker dan "normale" banden).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Er is schijnbaar wel specifieke tpu sealant. Dus dan zou ik inderdaad daar voor gaan.
Dat het te koop is, betekent niet dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Dat het te koop is, betekent niet dat het werkt.
Ja geen idee, maar als ik voor een dergelijke setup zou gaan (wat ik niet zou doen als tubeless convert ;)) dan zou ik voor zo'n sealant gaan in plaats van Stan's denk ik. Met de opmerking van @GWBoes in het achterhoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 14-05-2025 09:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:49
USB-C adapters voor 12-speed Di2... altijd leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBKtHj1tjYP1QHUWVi2I8LxsXzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X5rQj2zpqULiRYVEz7r4NmD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iO2UMBqfFBedOD6FFKXZadxwGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpwYcZQVuIaFhoZsIBuNr2TW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUPk7XD_oQCuQCjzF9YOf8T22F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJZYa5ExrRtDzBsYoN6hhx97.jpg?f=fotoalbum_large

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Denk je dat je op hoofdlijnen het meeste van wielrennen gezien hebt, komt er toch weer wat nieuws voorbij 😄.

Maar wáárom zou je dit willen?

Tpu’s neem je omdat ze sneller zijn dan butyl biba’s, maar je bent bang dat ze makkelijk lek gaan denk ik? Dan is volledig tubeless een praktischere oplossing lijkt me.

Alle sealant droogt na verloop van tijd op en wordt of klonterig of sliertige smurry. Zo’n tpu kun je niet schoonmaken van binnen, dus dan moet je hem pak hem beet iedere 6 maanden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:49:

Maar wáárom zou je dit willen?
@guapper rijdt met 25 mm banden.
Dan kan tubeless nog wel prima werken, maar rij je wel met een hogere druk en werkt sealant minder goed.

Daar zijn pluggen voor uitgevonden.

Dus het kan, maar de balans voordelen - nadelen verschuift wel een beetje naar de kant die je niet wil.

Ik snap echt niet zo erg wat er mis is met butyl? Vroeger op mijn schoolfiets konden er 4 plakkers over elkaar, en het bleef rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
Ik heb er wel eens over gelezen, denk op Reddit ofzo.. Dacht dat het idee was dat het ook minder snel zou uitdrogen.

Het idee heeft wellicht ook met de combinatie van een pot triple bier + laat op de avond te maken gehad... :+

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 14-05-2025 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:36

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Komend weekend staat er weer een hopelijk mooi tochtje op de planning. Ik ga naar Luxemburg voor de Jean Nelissen Classic. Toch van 220 kilometer met 4400 hoogtemeters. Ik hoop dat ik uit de voeten kom met 50/34, 11/32. Er zitten een paar gemene klimmetjes in geloof ik. Ben erg benieuwd, nog nooit in die omgeving geweest!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

guapper schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:04:
Ik heb er wel eens over gelezen, denk op Reddit ofzo.. Dacht dat het idee was dat het ook minder snel zou uitdrogen.

Het idee heeft wellicht ook met de combinatie van een pot triple bier + laat op de avond te maken gehad... :+
Ja die reddit post vond ik ook maar dat was wel op basis van onderbuik gevoel geloof ik. ;) Iets met dat het minder poreus zou zijn, maar je laat nog steeds af en toe lucht in/uit je band denk ik, dus de aanvoer van verse lucht blijft, lijkt mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 14-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
retlaw schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:27:
Komend weekend staat er weer een hopelijk mooi tochtje op de planning. Ik ga naar Luxemburg voor de Jean Nelissen Classic. Toch van 220 kilometer met 4400 hoogtemeters. Ik hoop dat ik uit de voeten kom met 50/34, 11/32. Er zitten een paar gemene klimmetjes in geloof ik. Ben erg benieuwd, nog nooit in die omgeving geweest!
Aha, ik ga voor de 180km.. het is prachtig daar om te fietsen, heel mooie wegen ook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@crimby 150geel (dacht ik) hier!

Zie er stiekem wel tegenop want a) heuvels b) afstand en c) ik ben een muts :+

@Kluus TPU kan ook goedkoop, ridenow bandjes schijnen amper onder te doen voor bv Tubolito’s maar kosten €6-7 :)
Ik heb ze liggen maar nog niet geprobeerd :+

Waar ligt ongeveer het omslagpunt qua bandendruk dat sealant écht effectief word?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Polariteit schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Gisteravond de fiets even op de standaard gezet voor verdere inspectie. Het geluid leek vooral op de middelste tandwielen (meest gebruikte) het ergste te zijn, maar zo geen oorzaak. Wel bleek dat de achter derailleur behoorlijk vies was (ondanks de poetsbeurt). Daarmee heb ik opnieuw de hele ketting en de tandwielen schoongemaakt en de ketting in de (normale) wax gezet. Het geluid leek nu een stuk minder, maar heb het nog niet op de weggetest.

Verder lijkt er niks aan te lopen, maar zag ik wel een kras op de achterderailleur. Wellicht toch ook een tik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:40:
@crimby 150geel (dacht ik) hier!

Zie er stiekem wel tegenop want a) heuvels b) afstand en c) ik ben een muts :+
Ik vond het erg lastig qua keuze. Geel en Rood zou geen verschil moeten maken, maar zag bij geel voornamelijk de pittige klimmetjes voorbij komen en bij Rood een stuk minder. Desalniettemin wel dezelfde HM. Deze gekozen omdat ik dus woensdag en donderdag daarna ook nog met collega's naar Zuid Limburg ga en mijn benen enigszins een beetje moet sparen om die ego's (collega's) eraf te rijden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:40:

Waar ligt ongeveer het omslagpunt qua bandendruk dat sealant écht effectief word?
Gevoelsmatig zou ik zeggen 5 bar. Mijn beredenering hiervoor is: vroegah met 25mm en 5-6 bar had ik nog wel eens gaten waar de sealant uit spoot, dus niet effectief.

Sinds ik over ben op 28mm en 4-5 bar (nu ongeveer 2 jaar denk ik), eigenlijk geen merkbaar lek meer gehad.

Dit kan echter door meerdere factoren komen, betere sealant (die dus misschien op hogere druk ook effectiever is), uberhaupt minder lekrijden door minder druk, betere banden.

Ik vind sowieso dat er nog maar weinig lek gereden wordt in mijn omgeving de laatste tijd, ook bij de biba rijders, dus een deel van de verklaring ligt misschien simpelweg in betere, bredere banden..

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 14-05-2025 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@crimby Mja ik heb geel gekozen omdat de de meeste klimmetjes dan in de eerste 2/3e van de route vallen :p
Kluus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Gevoelsmatig zou ik zeggen 5 bar. Mijn beredenering hiervoor is: vroegah met 25mm en 5-6 bar had ik nog wel eens gaten waar de sealant uit spoot, dus niet effectief.

Sinds ik over ben op 28mm en 4-5 bar (nu ongeveer 2 jaar denk ik), eigenlijk geen merkbaar lek meer gehad.

Dit kan echter door meerdere factoren komen, betere sealant (die dus misschien op hogere druk ook effectiever is), uberhaupt minder lekrijden door minder druk, betere banden.

Ik vind sowieso dat er nog maar weinig lek gereden wordt in mijn omgeving de laatste tijd, ook bij de biba rijders, dus een deel van de verklaring ligt misschien simpelweg in betere, bredere banden..
Ik zit dus met 5bar/28mm een beetje op de grens. Had dat idee zelf ook al wat ik online een beetje lees.
Als deze bandjes versleten zijn kijken of 32mm past en dan mss eens proberen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:43:
@crimby Mja ik heb geel gekozen omdat de de meeste klimmetjes dan in de eerste 2/3e van de route vallen :p

[...]

Ik zit dus met 5bar/28mm een beetje op de grens. Had dat idee zelf ook al wat ik online een beetje lees.
Als deze bandjes versleten zijn kijken of 32mm past en dan mss eens proberen.
Met tubeless rij je 28 mm ergens met 4-4,5 bar.
Dat gaat prima met tubeless.

Als je maar een Dynaplug racer pro aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Met tubeless rij je 28 mm ergens met 4-4,5 bar.
Dat gaat prima met tubeless.

Als je maar een Dynaplug racer pro aanschaft.
Hoe kom je op 4-4,5 bar?
Als ik mijn gegevens op Silca invul kom ik niet lager dan 4,55 maar zodra ik Tubeless invul schiet die ook weer omhoog :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:12:
[...]

Hoe kom je op 4-4,5 bar?
Als ik mijn gegevens op Silca invul kom ik niet lager dan 4,55 maar zodra ik Tubeless invul schiet die ook weer omhoog :?
Ervaring en de ervaring van anderen.

Ja ik kom ook wel eens tegen dat mensen met 6 bar rijden. Maar 4 - 4,5 is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mhr-zip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Ja ik kom ook wel eens tegen dat mensen met 6 bar rijden. Maar 4 - 4,5 is echt prima.
Hangt toch van gewicht berijder af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een tweedehands fiets gekocht waar te lang mee is doorgereden met de ketting. De tool viel er helemaal in. Ik heb meteen een nieuwe ketting gemonteerd en nu wordt de ketting opgetild door het grote kettingblad. Betekent dit dat het kettingblad te ver versleten is? Of moet dit even op elkaar inlopen. Ik vind de tanden er nog niet slecht uitzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2oFLLbm-39vazoj56G-G2mmalY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VkqbIjHrM9871jsIVnQfgTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caotHZOEKVHrSABcxlM06yNCND0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WG5PfOFMpH0U5547SMcgg4nu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11

PeaceNlove

Deugleuter

Owios schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:57:
Ik heb een tweedehands fiets gekocht waar te lang mee is doorgereden met de ketting. De tool viel er helemaal in. Ik heb meteen een nieuwe ketting gemonteerd en nu wordt de ketting opgetild door het grote kettingblad. Betekent dit dat het kettingblad te ver versleten is? Of moet dit even op elkaar inlopen. Ik vind de tanden er nog niet slecht uitzien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zet die missing link eens strak vast, volgens mij zit daar je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 23:20
Leuk, maar volgens mij mist de link... :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
Ah de quicklink zat niet helemaal goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
raymondw schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Leuk, maar volgens mij mist de link... :+
Ik kan 'm je niet aanraden, behalve als je je fiets wil slopen :)

De slechte versie: https://nl.aliexpress.com/item/1005008762771117.html (van ALLTOOOOOOO)
Betere versie: https://nl.aliexpress.com/item/1005008591917015.html (ooit was 'ie beter.. nu zijn de reviews ook niet echt positief)
Rocky design: https://www.rockydesign.s...pe-c-charging-adapter-di2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Hangt toch van gewicht berijder af?
Vaak ben je te bang.

Maar ff serieus: ik heb @sapphire wel eens in het echt gezien, en met wat ik weeg en dat ik er dan 4 bar er in stop.

Mensen leggen hun volledige vertrouwen in allerlei calculators*. Maar je kan zelf ook gewoon testen wat fijn is. En soms moet je er ook even aan wennen met minder druk, dus doe het gewoon in stapjes.

Wat hoe harder het bonkt, hoe harder je gaat :')

*Als je die calculator van @sapphire gebruikt, en je vult coblestones ipv asfalt ofzo in. Dan mag je ook gewoon met minder druk rijden, terwijl je vroeger met biba's dan kans had op stootlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben blij dat ik die calculators pas ontdekt heb nadat ik mijn voorkeurs bandendruk al had bepaald. Deze ligt inderdaad vaak lager dan wat die sites aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:38:
[...]

Vaak ben je te bang.

Maar ff serieus: ik heb @sapphire wel eens in het echt gezien, en met wat ik weeg en dat ik er dan 4 bar er in stop.

Mensen leggen hun volledige vertrouwen in allerlei calculators*. Maar je kan zelf ook gewoon testen wat fijn is. En soms moet je er ook even aan wennen met minder druk, dus doe het gewoon in stapjes.

Wat hoe harder het bonkt, hoe harder je gaat :')

*Als je die calculator van @sapphire gebruikt, en je vult coblestones ipv asfalt ofzo in. Dan mag je ook gewoon met minder druk rijden, terwijl je vroeger met biba's dan kans had op stootlek.
Wait whut mijn geheugen voor mensen is vrij goed maar wanneer heb je mij gezien?

Enige mogelijkheid die ik weet zou in 2016 de rit in de Hoeksche Waard kunnen zijn :?
Was wel 10kg en 3 kinderen geleden :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:04:
[...]

Wait whut mijn geheugen voor mensen is vrij goed maar wanneer heb je mij gezien?

Enige mogelijkheid die ik weet zou in 2016 de rit in de Hoeksche Waard kunnen zijn :?
Was wel 10kg en 3 kinderen geleden :+
Ja dat was toen inderdaad.
Die 10 kg valt wel binnen de marge.

Ik kwam pas nog foto’s van toen tegen, stonden we daar met onze enkel of half hoge sokken. Tijden veranderen *O*

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 14-05-2025 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 21:00
mhr-zip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Beaam dit inderdaad! Rijd zelf met 28mm op 4 en 4,5 (of ergens ertussenin). Afgelopen jaar 1 keer lek gehad wat kwam door uitgedroogde sealant in combinatie met een klein snippertje glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 13:05
Ach ja, zo heb ik eerst jaren met een te hoge druk gereden en vervolgens ook jaren met iets van 2 bar op mijn 28mm bandjes met biba's. Dat zweefde over de kasseien maar op een gegeven moment leek het alsof de band van de velg af zou rollen. Bij thuiskomst was er nog ongeveer 1 bar over. Voelde vooral ook langzamer maar kostte ook daadwerkelijk meer moeite om goed mee te komen over strak asfalt.

De berekende waardes van de verschillende tools voelen nu vooral aan als kneiterhard en niet lekker rijdbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
la_fusion schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:46:
De berekende waardes van de verschillende tools voelen nu vooral aan als kneiterhard en niet lekker rijdbaar.
Zo'n calculator geeft je ook niet de druk die het lekkerste rijdt of de laagst mogelijke, maar de druk die (in theorie iig) het snelst is.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 20:43

mvds

Totally awesome!

Ik durf met mijn 28mm bandjes en mijn gewicht (100+ kg) toch echt niet te laag te gaan, ik ben bang dat dat het einde van mijn (alu) velgen gaat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:02
mvds schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:08:
Ik durf met mijn 28mm bandjes en mijn gewicht (100+ kg) toch echt niet te laag te gaan, ik ben bang dat dat het einde van mijn (alu) velgen gaat betekenen.
Dat lijkt me het perfecte excuus om te upgraden naar carbon velgen en bredere (tubeless) bandjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
mvds schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:08:
Ik weeg ook (helaas) 95 kg ofzo.

Heb je ze wel eens gemeten hoe breed je bandjes vallen?

Ik heb 28 mm en 32 mm bandjes gehad die allebei als 30 mm vielen op mijn velgset destijds.

Wat ik meestal doe als ik druk wil bepalen:

- bepaalde druk instellen en dan ff rondje rondom het huis op sportschoenen en ff testen of ik niet met velg op de grond kom als ik ergens overheen rijdt.
- per ritje met kwart bar verlagen vanaf oorspronkelijke druk naar hier boven geteste druk. Je moet er soms ook aan wennen en 4 bar voelt heel anders dan 8 bar. 4 bar is niet slechter of langzamer. Het voelt vooral anders.
- en na een tijdje kan je het circus herhalen. Door nog iets lager te testen. Maar je wilt ook zeker weten dat je niet je velg aan bonken rijdt op een boomstronk.

En niet te bang zijn. Ik pomp niet na iedere rit bandjes op, ben ook wel een thuis gekomen dat ik dacht: dat was toch wel zacht en dan op willen pompen en dat er maar 2,5 bar nog in de band zat.

Door dat de banden tegenwoordig meer volume hebben is de kans dat je je velg raakt ondanks minder druk ook kleiner.
Vroeger moesten die banden keihard en had je nog wel eens kans op een snakebite. Wat niks anders is dan dat je band de velg raakt (met je binnenband er nog tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
ik rijd sinds tubeless met ~4 bar (iets minder zelfs) met 28 mm banden die als 30 vielen op mijn 23mm velgen. En nu ook op mijn 30mm banden die ook vallen als 30 :)

Die eerste banden wilden nog weleens wat druk verliezen (met de verkeerde sealant) tijdens een rit, dus dan eindigde ik met ~3 bar en dat ging eigenlijk ook prima, maar ergens tussen de 3 en de 4 bar wordt het op mooi asfalt langzamer. Ik denk dat boven de 4 eigenlijk zelden sneller is (tenzij je op een wielerbaan zit).

(niet onbelangrijk, eigen gewicht 76 kg)

(let op, de velg breedte is ook een factor, een bredere velg zorgt voor meer volume en daarmee kan je lagere druk rijden)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 15-05-2025 11:01 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

r0g3r schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Dat lijkt me het perfecte excuus om te upgraden naar carbon velgen en bredere (tubeless) bandjes >:)
Ik ga upgraden naar een hele nieuwe fiets, telt dat ook? :D

Ik heb op dit moment mijn pijlen gericht op een Specialized Roubaix Comp. En die wil ik idd meteen tubeless laten maken. Carbon wielen moet ik helaas (om financiele redenen), nog eventjes laten zitten :D
mhr-zip schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Ik weeg ook (helaas) 95 kg ofzo.

Heb je ze wel eens gemeten hoe breed je bandjes vallen?
Nee nog niet, ik kan het straks wel even opmeten. Ik heb erg smalle velgen onder mijn TCR Advanced 1, dus geen idee welk effect dat heeft op mijn 28mm banden.
Ik heb 28 mm en 32 mm bandjes gehad die allebei als 30 mm vielen op mijn velgset destijds.

Wat ik meestal doe als ik druk wil bepalen:

- bepaalde druk instellen en dan ff rondje rondom het huis op sportschoenen en ff testen of ik niet met velg op de grond kom als ik ergens overheen rijdt.
- per ritje met kwart bar verlagen vanaf oorspronkelijke druk naar hier boven geteste druk. Je moet er soms ook aan wennen en 4 bar voelt heel anders dan 8 bar. 4 bar is niet slechter of langzamer. Het voelt vooral anders.
- en na een tijdje kan je het circus herhalen. Door nog iets lager te testen. Maar je wilt ook zeker weten dat je niet je velg aan bonken rijdt op een boomstronk.

En niet te bang zijn. Ik pomp niet na iedere rit bandjes op, ben ook wel een thuis gekomen dat ik dacht: dat was toch wel zacht en dan op willen pompen en dat er maar 2,5 bar nog in de band zat.

Door dat de banden tegenwoordig meer volume hebben is de kans dat je je velg raakt ondanks minder druk ook kleiner.
Vroeger moesten die banden keihard en had je nog wel eens kans op een snakebite. Wat niks anders is dan dat je band de velg raakt (met je binnenband er nog tussen).
Ik zal het eens proberen, ik moet toch nog even wachten op mijn nieuwe fiets. Ik heb nu een rondje gedaan op die 28mm banden en ik merk wel dat het veel fijner is dan de 23mm banden die eronder lagen. Als de druk nog wat omlaag kan, zou dat ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 09:12
Salteh schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Ik kan 'm je niet aanraden, behalve als je je fiets wil slopen :)

De slechte versie: https://nl.aliexpress.com/item/1005008762771117.html (van ALLTOOOOOOO)
Betere versie: https://nl.aliexpress.com/item/1005008591917015.html (ooit was 'ie beter.. nu zijn de reviews ook niet echt positief)
Rocky design: https://www.rockydesign.s...pe-c-charging-adapter-di2
Hi, ik volg met interesse je Insta posts hierover. Zon USB C adapter lijkt me erg handig voor op reis.

Dus als je je op wilt offeren als proefkonijn en dan de beste met ons wilt delen, zijn wij allemaal u erg dankbaar... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
De beste is niet de versie die de oplaadpoort eraf trekt :).

Echt een goede heb ik nog niet gevonden. Tenminste... die ene die ik heb werkt, maar lijkt niet meer te koop te zijn.. helaas :(https://gathering.tweaker...sert_message/1875353/2562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat is er handiger aan een extra adapter mee nemen ten opzichte van een extra kabeltje? Dat er geen stukje kabel aan vast zit? Een derailleur met een USB-C poort zou super zijn, maar ik zie de toegevoegde waarde van zo'n blokje nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51
Als je een lange tocht maakt wil je niet zo'n logge adapter meezeulen.
Voor mijn 10/11 speed di2 heb ik een ali kabeltje, neem ik mee als ik meerdaagse trip maak.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006989732594.html

Niet direct deze maar eentje die aantal jaar geleden op ebay stond.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:48:
Als je een lange tocht maakt wil je niet zo'n logge adapter meezeulen.
Voor mijn 10/11 speed di2 heb ik een ali kabeltje, neem ik mee als ik meerdaagse trip maak.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006989732594.html

Niet direct deze maar eentje die aantal jaar geleden op ebay stond.
Ja maar de 12 speed di2 is ook al een los kabeltje met aan een kant (normale) usb, dus die kan gewoon op je ene adapter die je ook voor al het andere mee zeult. Ok er zit een extra kabeltje aan vast die onnodig zou moeten zijn maar of dat nu opgelost wordt door een extra blokje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51
Als ik zo kijk valt dat formaat idd wel mee van de 12 speed di2 laadkabel.
Die gaat wel makkelijk in je tailfin.
De 11 speed was echt een groot ding die je dan mee moet nemen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:33

joker1977

Tweakert

Ik denk dat het vooral toegevoegde waarde heeft als je het blokje op de derailleur kan laten zitten. Dan heb je aan 1 USB-C charger/powerbank met dito kabel genoeg om "alles" (mobiel, evt. lampjes en je derailleur) te laden.

Maar ik gok dat al die Ali-rommel niet waterdicht / goed genoeg is om in weer-en-wind op je fiets te laten zitten. Netto toegevoegde waarde is dus idd. vrij klein zoals @DDX en @Kluus al schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hoeveel gram is dat wel niet, zo'n blokje? #mechftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb keuzestress mensen :D Ik twijfel tussen de Specialized Roubaix sl8 comp en de Trek Domane SL 6 gen 4. Zijn er reden om de een boven de andere te kiezen?

Beiden rijden erg comfortabel, beiden hebben 105 Di2 en alu wielen. De Trek heeft Bontrager Paradigm Comp 25 met 25mm velgen, de Specialized heeft DT Swiss G540 rim wielen met 24mm velgen.

De Trek heeft extra demping onder het zadel. De Specialized heeft extra demping onder het zadel en in het balhoofd.

De Trek kan tot 38mm banden, de Specialized kan tot 40mm banden, al denk ik dat de kans vrij klein is dat ik mijn fiets als gravelbike ga gebruiken.

De Trek kan ik kopen voor 3700, de Specialized voor 4200.

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 16-05-2025 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 23:48

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik vind de Trek mooier. En je houd wat geld in de zak om straks aan een carbon wielset te besteden.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 20:53

McMiGHtY

- burp -

De roubaix heeft een verende voorvorkdinges. Lijkt fijn, en dat is het ook, maar wel meer onderhoud en dingen. Ik zou zeggen, houd 500 ekkies in je zak om voor wielen te gaan.

De 540's onder de roubaix zijn bombproof.

Ik heb een Roubaix uit 2019 en alhoewel ik de vering voor erg fijn vind, zou ik er nu niet meer voor gaan.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

McMiGHtY schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:31:
De roubaix heeft een verende voorvorkdinges. Lijkt fijn, en dat is het ook, maar wel meer onderhoud en dingen. Ik zou zeggen, houd 500 ekkies in je zak om voor wielen te gaan.

De 540's onder de roubaix zijn bombproof.

Ik heb een Roubaix uit 2019 en alhoewel ik de vering voor erg fijn vind, zou ik er nu niet meer voor gaan.
Vanwege het extra onderhoud bedoel je?

Ik lees op internet dat je met het systeem van de Trek mazzel moet hebben, dat die vaak geluid gaat maken.

Ik zou juist verwachten dat de vering aan de voorkant beter zou zijn voor mijn polsen, waar ik vrij snel pijn aan krijg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
mvds schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:27:
Ik heb keuzestress mensen :D Ik twijfel tussen de Specialized Roubaix sl8 comp en de Trek Domane SL 6 gen 4. Zijn er reden om de een boven de andere te kiezen?

Beiden rijden erg comfortabel, beiden hebben 105 Di2 en alu wielen. De Trek heeft Bontrager Paradigm Comp 25 met 25mm velgen, de Specialized heeft DT Swiss G540 rim wielen met 24mm velgen.

De Trek heeft extra demping onder het zadel. De Specialized heeft extra demping onder het zadel en in het balhoofd.

De Trek kan tot 38mm banden, de Specialized kan tot 40mm banden, al denk ik dat de kans vrij klein is dat ik mijn fiets als gravelbike ga gebruiken.

De Trek kan ik kopen voor 3700, de Specialized voor 4200.
De Trek is een stuk mooier, dus dat is op zich niet zo'n ingewikkelde keuze ;-).

Afbeeldingslocatie: https://2wielerspecialist.nl/cdn/shop/files/94423-70_ROUBAIX-RSTDRED-OBSD_HERO.jpg?v=1696673410&width=1946

Afbeeldingslocatie: https://media.trekbikes.com/image/upload/w_1200/DomaneSL6_23_36746_A_Portrait

[ Voor 29% gewijzigd door Requiem19 op 16-05-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Abus Gamechanger is een behoorlijk populaire helm. Ik ben deze aan het overwegen, mede ook omdat ik die mooi vind. Maar nu zie ik dat ie geen Mips of Kineticore heeft. Lijkt me dan toch qua veiligheid af doen tov andere helmen? Of zie ik iets verkeerd?

Edit: ik zie dat er een 2.0 mips versie is voor veel te veel geld 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 16-05-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 16:26
Zijn er ervaringen hier met Deltabikes? Daar is een Shimano crankstel ultegra 165mm te koop voor een mooie prijs en niet onbelangrijk 165mm op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
aaaido schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:20:
Zijn er ervaringen hier met Deltabikes? Daar is een Shimano crankstel ultegra 165mm te koop voor een mooie prijs en niet onbelangrijk 165mm op voorraad.
Ja prima. Nooit afgehaald want dat moet volgens mij op afspraak.

De website vind ik wel onoverzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ook wel eens wat besteld, ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 12:11
De 12speed Ultegra cranks zijn bij bike24 nog wat goedkoper.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:05
Heb zelf de bandendruk relatief hoog staan, niks vervelender dan een band die dusdanig indeukt over hobbels dat het voelt alsof je lekrijdt. Wel comfortabeler maar voor het mentale aspect is het niet fijn. En ik kom van 23/25mm af, dan ben je wel wat gewend. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:40
crimby schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:02:
Abus Gamechanger is een behoorlijk populaire helm. Ik ben deze aan het overwegen, mede ook omdat ik die mooi vind. Maar nu zie ik dat ie geen Mips of Kineticore heeft. Lijkt me dan toch qua veiligheid af doen tov andere helmen? Of zie ik iets verkeerd?

Edit: ik zie dat er een 2.0 mips versie is voor veel te veel geld 8)7
Mips is ook een deel marketing, er zijn ook andere vergelijkbare systemen die hetzelfde doen, maar dan zonder licentie kosten.

Ik bedoel niet dat mips slecht is, in tegendeel. Maar het tegenovergestelde, dat GEEN mips per definitie slecht is, is simpelweg niet waar. Als je een beetje kijkt naar verschillende test methodes etc dan is er genoeg interessants zonde mips (ik heb een kask protone zonder mips

https://wielerverhaal.com...t-bespaard-op-veiligheid/

Natuurlijk ook een beetje wij van wc eend, maat dat is mips ook

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Prulleman schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:52:
[...]

Mips is ook een deel marketing, er zijn ook andere vergelijkbare systemen die hetzelfde doen, maar dan zonder licentie kosten.

Ik bedoel niet dat mips slecht is, in tegendeel. Maar het tegenovergestelde, dat GEEN mips per definitie slecht is, is simpelweg niet waar. Als je een beetje kijkt naar verschillende test methodes etc dan is er genoeg interessants zonde mips (ik heb een kask protone zonder mips

https://wielerverhaal.com...t-bespaard-op-veiligheid/

Natuurlijk ook een beetje wij van wc eend, maat dat is mips ook
Er zijn 3 van dit soort systemen toch? Mips, kineticore en wg11? Heb nu zelf ook kineticore, maar een 2e helm moet voor mij wel een dergelijk systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:35
Is er ergens iets van een tooltje dat kan berekenen wat het aanpassen van je handle bar doet? Ik heb nu een 42cm stuur met 10cm (denk stiekem 10.5, nameten van kern tot kern geeft 10.5cm aan) stuurpen. Zou graag maar 38cm willen met een angle van -10% ipv de angle die ik nu heb (denk -6%). Mss nog 1cm spacer eruit.

Zit nu top op mn fiets, maar wil overstappen naar een aero cockpit, maar geen idee hoeveel effect die 42cm —> 38cm heeft. Of ik dan wellicht een 1cm langer moet en wat het effect van die 1cm spacer eruit halen heeft.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 06:28:
[...]

Er zijn 3 van dit soort systemen toch? Mips, kineticore en wg11? Heb nu zelf ook kineticore, maar een 2e helm moet voor mij wel een dergelijk systeem hebben.
En wavecell van bontrager. Inderdaad helemaal eens dat ik wel graag een van die systemen heb. Paar maanden terug is een maatje van mij hard gevallen met een “normale” helm en van zijn hersenschudding heeft hij veel langer last gehad (en nog) dan van zijn gebroken nekwervel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Kluus schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:47:
[...]

En wavecell van bontrager. Inderdaad helemaal eens dat ik wel graag een van die systemen heb. Paar maanden terug is een maatje van mij hard gevallen met een “normale” helm en van zijn hersenschudding heeft hij veel langer last gehad (en nog) dan van zijn gebroken nekwervel.
Oh heftig zeg!
Zelf 2 jaar geleden gevallen en 4 maanden uit de running geweest ivm een behoorlijke hersenschudding, dus wil er zeker niet op beknibbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 16:26
wezep schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:15:
[...]

De 12speed Ultegra cranks zijn bij bike24 nog wat goedkoper.
Alleen niet inclusief een powermeter erbij 165mm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zojuist mijn fiets verkocht op Buycycle. Ging verrassend soepel. Gisteren de fiets erop gezet, vandaag is ie verkocht en opgehaald. Binnen 2-4 dagen zou ik mijn geld moeten hebben. Erg netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
mvds schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:14:
Zojuist mijn fiets verkocht op Buycycle. Ging verrassend soepel. Gisteren de fiets erop gezet, vandaag is ie verkocht en opgehaald. Binnen 2-4 dagen zou ik mijn geld moeten hebben. Erg netjes!
Verkopen gaat inderdaad soepel.

Toch @rinslll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:44

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

mvds schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:14:
Vind vraagprijzen ook hoger liggen dan bij Marktplaats of 2dehands. Als verkoper is dat uiteraard positief. Heb zelf ook meer voor een fiets gekregen via Buycycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:21
jorrefunk schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Vind vraagprijzen ook hoger liggen dan bij Marktplaats of 2dehands. Als verkoper is dat uiteraard positief. Heb zelf ook meer voor een fiets gekregen via Buycycle.
Ik denk omdat je een bepaald percentage moet afstaan en dus de prijs bewust iets hoger zet als verkoper om hetzelfde over te houden?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Pagina: 1 ... 641 ... 644 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).