Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 599 ... 690 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:35
Giel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:39:
Heeft er iemand hier ervaring met het verticaal ophangen van de fietsen? Zo ja, hoe heb je dat geregeld en hoe bevalt dat? We hebben nu 2 fietsen horizontaal hangen aan de muur. Hier heb ik al de ophangbeugel voor gemodificeerd. Er komt binnenkort een derde fiets bij en die moet ook hangen. Horizontaal gaat niet meer, dus dan maar verticaal. Ik lees wel eens wat dat het "niet goed" is voor hydraulische remmen om verticaal te hangen. Is dit onzin of zit hier wat in? Wil die haak sowieso goed afplakken met een stof of zo, om de velg niet te beschadigen.

Zit dan te kijken naar bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Fiets verticaal ophangen aan voorwiel aan wand of muur. Muurbeugel i...

[Afbeelding]
We hebben hier 3 fietsen hangen omdat het anders niet past.
Boven de fietsen een Ikea plank voor bakjes met losse meuk en de helmen, tussen de fietsen hangen de schoenen aan zelf geprinte SPD houders.
De fietsen met Alu wielen hangen vrij en en mijn Cube Agree (50mm carbon velgen) steunt met het wiel op de grond.
Voor het systeem wat jij hierboven benoemt is er ook een langere haak icm de hoge velgen.

Wel de achterwielsteun goed uitmeten en ophangen, anders willen ze nog wel eens opzij schuiven.
En zorg dat als er een fiets met wiel op de grond staat er voldoende gewicht aan de haak hangt, anders gaat het niet goed, de fiets komt dan eenvoudig los uit de steun als je er tegen aan tikt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10 16:57
Mistraller schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:30:
[...]

De energie die je levert, verdeelt zich over het aantal tandjes op je tandwiel en het smeermiddel wordt dan deels opzij gedrukt, metaal op metaal heb je altijd wel een beetje zodoende. Olie en vetten zorgen ervoor dat vuil zwevend gehouden wordt en dus óók opzij wordt gedrukt als er krachten in het spel zijn. En nadat het krachtenspel tussen tandje en rolletje over is vloeit het weer een beetje uit.
Bij fietsen in de regen ontstaat daardoor altijd wel iets roest als je de fiets nat neerzet. Ik spuit de ketting altijd droog met compressorlucht na een regenritje. Dat scheelt heel veel! Wel bijsmeren na drogen.
Dat zeg ik toch. Buitenkant drogen heeft geen zin, droog spuiten en smeren wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Heeft er iemand hier ervaring met het verticaal ophangen van de fietsen? Zo ja, hoe heb je dat geregeld en hoe bevalt dat? We hebben nu 2 fietsen horizontaal hangen aan de muur. Hier heb ik al de ophangbeugel voor gemodificeerd. Er komt binnenkort een derde fiets bij en die moet ook hangen. Horizontaal gaat niet meer, dus dan maar verticaal. Ik lees wel eens wat dat het "niet goed" is voor hydraulische remmen om verticaal te hangen. Is dit onzin of zit hier wat in? Wil die haak sowieso goed afplakken met een stof of zo, om de velg niet te beschadigen.

Zit dan te kijken naar bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Fiets verticaal ophangen aan voorwiel aan wand of muur. Muurbeugel i...

[Afbeelding]
Zorg dat je de juiste pluggen gebruikt.. de pluggen die bij mijn decathlon haak kwamen waren waardeloos, waardoor die los kwam..

Je wilt niet dat je carbon fiets van de muur valt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:06

[Afbeelding]
Nog niet. Ik heb wel al 4x de Steadyrack in de doos klaarliggen voor 3x een stadsfiets en mijn gravelbike. Maar de elektra van de garage moet eerst even aangepast worden en opnieuw ingedeeld. Klusje voor de herfst :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 22:25
@Giel in ons vorige huis hadden wij onderstaande. 1 vd fietsen had hydraulische schijfremmen, nooit problemen mee gehad.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door DialOut op 12-09-2024 11:16 . Reden: mo ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:57
Holk schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:06:
[...]

Dat zeg ik toch. Buitenkant drogen heeft geen zin, droog spuiten en smeren wel
Klopt. Maar beetje roesten doet het toch wel, maar op zich ook niet heel erg. Vaak ook een beetje vliegroest.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
DialOut schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:43:
@Giel in ons vorige huis hadden wij onderstaande. 1 vd fietsen had hydraulische schijfremmen, nooit problemen mee gehad.

[Afbeelding]

[...]
Dank allen voor de reacties. Hier heb ik wel wat aan. Wordt dus sowieso ophangen, dat kan dus probleemloos.

Die steadyrack ziet er ook wel steady en heel solide uit. Duurdere oplossing, dat wel.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 10:29
Zo'n ophang systeem lijkt me ook heel handig! Misschien domme vraag, maar hoe voorkom je dat de fietsen naar links of rechts gaan zwaaien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 07:30
Morrar schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:58:
Zo'n ophang systeem lijkt me ook heel handig! Misschien domme vraag, maar hoe voorkom je dat de fietsen naar links of rechts gaan zwaaien?
Gewoon recht ophangen. Ik heb zo 7 fietsen hangen. Als je hem ophangt en gaat een beetje een kant op til je hem op en hang je hem opnieuw. Gaat eigenlijk altijd goed.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:35
Ik heb mijn fiets ook verticaal aan de muur, deze hangt in een hoek, dus ook weinig tot geen kans dat men er tegenaan loopt of stoot..
Geen probleem met hydraulische remmen.

http://steadyrack-shop.nl/

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17
hier ook geen problemen met fietsen rechtop, niet met schijfremmen, en ook niet met de vork/demper van de MTB:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-10 16:01
Momenteel in het bezit van een mooie volledig zwarte tcr advance disc 2 uit 2023, enorm tevreden mee. Voor voornamelijk de looks wil ik upgraden naar wat diepere carbon wielen, liefst 45-55mm diepte. Zie veel lof over de duurdere Elite-Wheels Drive wheelsets, maar zit zelf meer te denken aan de Marvels. Juist omdat de Drives vaak worden geprezen lijkt mij dat Marvel D50 ook wel goed moet zijn. Iemand ervaringen en/of andere aanbevelingen? Performance en gewicht zijn voor mij geen prio, daarnaast is elke wielset van carbon al stukken lichter dan mijn momentele pr2 alu set van Giant die om en nabij 1900 gram weegt als het goed is. Overigens wil ik dan ook meteen wat GP5000 bandjes erop leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy8HNQ89Z43W6gUucXNJAeX-GnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3Gjdk2vIPdrir5aI3OnmCkD.jpg?f=fotoalbum_large

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:24:
Momenteel in het bezit van een mooie volledig zwarte tcr advance disc 2 uit 2023, enorm tevreden mee. Voor voornamelijk de looks wil ik upgraden naar wat diepere carbon wielen, liefst 45-55mm diepte. Zie veel lof over de duurdere Elite-Wheels Drive wheelsets, maar zit zelf meer te denken aan de Marvels. Juist omdat de Drives vaak worden geprezen lijkt mij dat Marvel D50 ook wel goed moet zijn. Iemand ervaringen en/of andere aanbevelingen? Performance en gewicht zijn voor mij geen prio, daarnaast is elke wielset van carbon al stukken lichter dan mijn momentele pr2 alu set van Giant die om en nabij 1900 gram weegt als het goed is. Overigens wil ik dan ook meteen wat GP5000 bandjes erop leggen.

[Afbeelding]
Heb vorige maand voor ~ 350 euro Elite Wheels 50mm wielen gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:58

aerofreak

Steve Jobs

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:24:

[Afbeelding]
Mooi handgemaakt setje bij @ElGreco bestellen?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• doebbalapoent11
aerofreak schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:43:
[...]

Mooi handgemaakt setje bij @ElGreco bestellen?
dat zal wel buiten budget vallen :+

• doebbalapoent11
Secsytime schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:40:
[...]

ja en bij die set denk ik dus altijd: is dat niet te mooi om waar te zijn? dat is namelijk echt ongelofelijk goedkoop!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:44:
[...]

ja en bij die set denk ik dus altijd: is dat niet te mooi om waar te zijn? dat is namelijk echt ongelofelijk goedkoop!
Tsjah, die Drive 50D zijn wel 300 gram lichter.. Is dat het prijsverschil waard? Ik wilde gewoon een 2e set wielen voor wegbanden..

• doebbalapoent11
Secsytime schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:47:
[...]

Tsjah, die Drive 50D zijn wel 300 gram lichter.. Is dat het prijsverschil waard? Ik wilde gewoon een 2e set wielen voor wegbanden..
ik zit dan ook naar de Marvel 50D te kijken, Drives zijn 1000 euro en marvels omgerekend zo'n 560 euro, ENT kan best goed zijn hoor, maar het moeten wel mijn main wielen worden, de pr2 wielen houd ik dan voor echt hartje winter met alle rotzooi die dan op de weg ligt.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:51:
[...]

ik zit dan ook naar de Marvel 50D te kijken, Drives zijn 1000 euro en marvels omgerekend zo'n 560 euro, ENT kan best goed zijn hoor, maar het moeten wel mijn main wielen worden, de pr2 wielen houd ik dan voor echt hartje winter met alle rotzooi die dan op de weg ligt.
Die wielen zijn 100g zwaarder dan de ENT-Disc 2.. Volgens mij zijn ze kwalitatief gewoon erg goed.

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10 16:03

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Laatst ook zitten zoeken. Weet niet met hoe "dikke" banden je rijdt maar Marvel heeft wel slechts 17mm interne velgbreedte. Heb uiteindelijk 2dehands een goeie set kunnen kopen.

• doebbalapoent11
jorrefunk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:55:
Laatst ook zitten zoeken. Weet niet met hoe "dikke" banden je rijdt maar Marvel heeft wel slechts 17mm interne velgbreedte. Heb uiteindelijk 2dehands een goeie set kunnen kopen.
rij momenteel 25mm, maar wil eigenlijk wel naar 28mm

• doebbalapoent11
is het niet zo dat je juist moet kijken naar outer width en dan het 105 principe moet aanhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006

aerofreak

Steve Jobs

Budget is niet benoemd?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• doebbalapoent11
naja gezien ik van Drive naar Marvels ging van Elite-Wheels ging ik er vanuit dat men doorhad dat het om en nabij die 600 of 1000 euro zou zijn. Bij deze: liefst natuurlijk rond de 600 euro (hele fiets was ook maar 2k) maar mits hele goede argumenten is 1000 euro ook te overzien

• jorrefunk

jorrefunk

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:58:
is het niet zo dat je juist moet kijken naar outer width en dan het 105 principe moet aanhouden?
Alletwee rekening mee te houden.
Had ik geen 2dehands gevonden waren het deze geworden: https://www.lightbicycle....-tubeless-compatible.html
Goedkoop en licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
jorrefunk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:01:
[...]

Alletwee rekening mee te houden.
Had ik geen 2dehands gevonden waren het deze geworden: https://www.lightbicycle....-tubeless-compatible.html
Goedkoop en licht.
zijn idd wel licht en relatief goedkoop idd.

• jorrefunk

jorrefunk

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:04:
[...]

zijn idd wel licht en relatief goedkoop idd.
Maar voor budget tussen 600-1000 euro (en misschien meer) kan je ook terecht bij echte wielbouwers in de buurt als (na)service belangrijk is.

• doebbalapoent11
voor 28mm brede banden wil je 28mm of 30mm outer width toch?

• doebbalapoent11
jorrefunk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:07:
[...]

Maar voor budget tussen 600-1000 euro (en misschien meer) kan je ook terecht bij echte wielbouwers in de buurt als (na)service belangrijk is.
heb je enige voorbeelden? sorry als ik relatief veel vragen stel, ik ben nogal nieuw als het aankomt op wielsets etc. heb altijd maar gewoon lekker gefietst en een maat van me regelde alles voor de rest, hij woont helaas niet meer in de buurt

[ Voor 13% gewijzigd door doebbalapoent11 op 12-09-2024 14:09 ]

• jorrefunk

jorrefunk

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:08:
[...]

heb je enige voorbeelden? sorry als ik relatief veel vragen stel, ik ben nogal nieuw als het aankomt op wielsets etc. heb altijd maar gewoon lekker gefietst en een maat van me regelde alles voor de rest, hij woont helaas niet meer in de buurt
Ik woon in België, in een straal van minder dan 50 kilometer heb ik hier minstens 5 goede wielbouwers. Ik weet niet waar u woont?
Ik ging voor die Chinese wielset gaan omdat ik met die bewuste fiets + wielen enkel bij goed weer rij en dus eventuele naservice minder van tel is.
Voor mijn slecht-weer-fiets gebruik ik wel een wielset aangekocht bij een lokale handelaar.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:44
jorrefunk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:55:
17mm intern is niet meer van deze tijd. En dan 1700gr voor een 50mm velg. Dat is echt veel te zwaar naar verhouding.
De vraag is ook of de overstap van 1900gr naar 1700gr echt heel erg merkbaar zal zijn, behalve de looks dan. Zo uit mijn hoofd zijn de Giant velgen breder, je gaat er ook qua interne breedte op achteruit.

@doebbalapoent11 ik zou toch kijken naar iets met een interne breedte van 21mm. Anders koop je iets wat qua specs nu al gedateerd is. Voor 25/28mm bandjes is 21mm interne breedte heel mooi, ook qua weggedrag.

www.vanspeykwheels.nl

• doebbalapoent11
ElGreco schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:30:
[...]

17mm intern is niet meer van deze tijd. En dan 1700gr voor een 50mm velg. Dat is echt veel te zwaar naar verhouding.
De vraag is ook of de overstap van 1900gr naar 1700gr echt heel erg merkbaar zal zijn, behalve de looks dan. Zo uit mijn hoofd zijn de Giant velgen breder, je gaat er ook qua interne breedte op achteruit.

@doebbalapoent11 ik zou toch kijken naar iets met een interne breedte van 21mm. Anders koop je iets wat qua specs nu al gedateerd is. Voor 25/28mm bandjes is 21mm interne breedte heel mooi, ook qua weggedrag.
enige (betaalbare) aanraders qua merken om eens naar te kijken? het mijnenveld van goedkope meuk ontwijken kan soms best lastig zijn

• jorrefunk

jorrefunk

Betaalbare aanrader = Lightbicycle.
(Na)service + prijs/kwaliteit = lokale wielbouwer.

• doebbalapoent11
https://icancycling.com/c...eu?variant=48684918014230

52mm diepe variant van deze voldoet wel aan de internal/external width maten, is niet perse licht te noemen maar performance is voor mij ook niet het doel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:05:
https://icancycling.com/c...eu?variant=48684918014230

52mm diepe variant van deze voldoet wel aan de internal/external width maten, is niet perse licht te noemen maar performance is voor mij ook niet het doel
Dan is Lightbicycle beter gekend en betrouwbaarder.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Bij HUNT wheels hebben ze flinke sale. Ken een paar mensen die goede ervaringen daar mee hebben. Het kijken waard in ieder geval.

• DialOut
doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:01:
[...]

naja gezien ik van Drive naar Marvels ging van Elite-Wheels ging ik er vanuit dat men doorhad dat het om en nabij die 600 of 1000 euro zou zijn. Bij deze: liefst natuurlijk rond de 600 euro (hele fiets was ook maar 2k) maar mits hele goede argumenten is 1000 euro ook te overzien
Zipp 303s & Scope S5 vallen dan ook in budget.

• doebbalapoent11
DialOut schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:44:
[...]

Zipp 303s & Scope S5 vallen dan ook in budget.
ik zie dat s5 relatief smalle inner width heeft (vandaag geleerd dat dat niet optimaal is ;) ) en heb ik het goed dat zip 3030s hookless is en dat dat minder fijn is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Hooked is inderdaad beter voor gewone stervelingen.

• doebbalapoent11
jorrefunk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:13:
Hooked is inderdaad beter voor gewone stervelingen.
ben eerlijk gezegd ook niet van plan te testen of ik stervelijk ben haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
De ene aanbieding van carbon velgen buitelt hier over de andere.

Wat ik mij dan afvraag:
- Wat is de interne breedte.
- Hoe is de garantie geregeld.
- Zit de importbelasting bij de prijs inbegrepen.
- Is het wielset te servicen?
- Zijn het propriëtaire onderdelen, of zijn ze overal te koop. Zijn er lagers, freehub, losse spaken überhaupt voor te krijgen?
- Kan de fabrikant over X jaar nog spares leveren?
- Zijn het messing of aluminium nippels.
- Als ik 350 euro had, zou ik het dan in het casino ook in 1 keer op rood zetten.

Allemaal vragen.

En ja, bij een goedkope wielset kan je je natuurlijk afvragen of het wel nodig is al dat onderhoud.
Mja, economisch is het misschien niet nodig. Maar nu wil ik niet zeggen dat ik roomser ben dan de paus, maar carbon is best belastend voor het milieu. En om het dan als wegwerp artikel te beschouwen -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
doebbalapoent11 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:16:
[...]

ben eerlijk gezegd ook niet van plan te testen of ik stervelijk ben haha
Anders zouden je hookless adviseren.

Al denk ik zelf dat het allemaal wel meevalt, behalve de beperking in banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:41
twodigits schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:35:
Aangezien die Dynapluggen nergens leverbaar zijn koop ik maar een ander setje. Iemand ervaring met die van BBB? Is vaak prima spul, setje kost 22 euro en dan heb ik tenminste iets bij me
Heb toch nog een setje kunnen krijgen, wel duur voor zo'n kleinood vind ik maar goed, het fietst nu wat relaxter wetende dat ik naast latex in mijn banden ook een paar snel te zetten pluggen bij me heb. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
twodigits schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:38:
[...]

relaxter wetende dat ik naast latex in mijn banden ook een paar snel te zetten pluggen bij me heb. _/-\o_
Als mensen met tubeless niet met een plug fietsen, zou ik adviseren om met binnenbanden te blijven rijden.

Er is niks mis met binnenbanden dat werkt beter dan tubeless zonder plugsysteem in je achterzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 10:21
Yes ik zie dat ze inderdaad weer op verschillende plekken op vooraad zijn :) thanks voor de ping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
[...]

Zijn die met aluminium of messing nippels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

routier_lub schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:26:
[...]

Zijn die met aluminium of messing nippels?
Geen idee, hoe kan ik dit zien?

De spaken zijn in ieder geval:
Material: T302 stainless steel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:43

McMiGHtY

- burp -

[...]

Wat is de interne breedte ervan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Nu gaan wij volgende week een weekendje weg en zit ik op internet te kijken of er een route beschikbaar is.

Kom ik deze site tegen: https://tarmacs.app/nl

Ziet er netjes uit, maar zegt mij helemaal niets. Heeft er iemand ervaring mee?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Betreft de post van doebbalapoent11 die op zoek is naar een wielset (grotendeels voor de looks) en alle antwoorden daarop: Ik versta dat er op dit forum (kritische) vragen worden gesteld over goedkope/chinese/... wielsets maar dat wil niet zeggen dat die geen reden van bestaan hebben. Ik ben zelfstandige en probeer mijn kwalitatieve producten ook aan de man/vrouw/xyz te brengen maar ik begrijp dat er ook consumenten zijn die iets anders wensen te kopen om wat voor reden ook. Ik zeg altijd: er is voor alles en iedereen een markt. Zoals eerder vermeld heb ik - na mijn huiswerk gemaakt te hebben - zelf een goedkope (maar - denk ik - toch nog betrouwbare met onderdelen die los te verkrijgen en te servicen zijn) chinese wielset voor 1 bepaald doeleind en een kwalitatieve wielset (aangekocht bij een lokale wielbouwer) voor een ander doeleind .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
JustMyOpinion schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:47:
Nu gaan wij volgende week een weekendje weg en zit ik op internet te kijken of er een route beschikbaar is.

Kom ik deze site tegen: https://tarmacs.app/nl

Ziet er netjes uit, maar zegt mij helemaal niets. Heeft er iemand ervaring mee?
de defacto standaard voor routes is komoot.de . Daar heb ik al vele fijne kilometers mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

McMiGHtY schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:17:
[...]

Wat is de interne breedte ervan?
Hangt van je keuze af..

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Sdf5c846bd8c94778b0940ef70e7768e05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dat is geen geld inderdaad. Wel wat ouderwets IW en ook zwaar anno 2024. Maar dat geld mag je niet klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
418O2 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:59:
[...]

de defacto standaard voor routes is komoot.de . Daar heb ik al vele fijne kilometers mee gemaakt
Is Komoot op dit moment 'HET' platform om makkelijk routes te vinden? Of zijn er nog andere alternatieven?

Heb natuurlijk ook Garmin Connect, maar dat werkt nou niet echt super. Vind je veel routes die het net niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:06:
[...]

Dat is geen geld inderdaad. Wel wat ouderwets IW en ook zwaar anno 2024. Maar dat geld mag je niet klagen :).
Helemaal mee eens hoor, maar zoals je zelf al zegt.. daar is het bedrag ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
JustMyOpinion schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:07:
[...]

Is Komoot op dit moment 'HET' platform om makkelijk routes te vinden? Of zijn er nog andere alternatieven?

Heb natuurlijk ook Garmin Connect, maar dat werkt nou niet echt super. Vind je veel routes die het net niet zijn.
In onbekend gebied is in mijn ogen de beste manier. Een segment pakken, en dan routes jatten van local die er langs komt.

En weet niet of je standaard kan zien wie er "die dag" langs kwam, maar anders gooi je er een fake gpx in, en kan je het alsnog zien.

Dat als komoot zo goed was, bestond deze Insta niet :+ https://www.instagram.com/la_komooterie/

Daarnaast
Komoot gebruik ik ook, is echt super om mooie routes te maken als je er veel tijd in steekt. Maar als je 3 punten selecteert op een route van 100 km kan je best verrassingen krijgen.
Strava is wat dat betreft veel trefzekerder. Maar voor en nadeel is dat die naar een heatmap kijkt. Als er dan hele peletonnen langs een N weg rijden, dan rij jij er ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:55
418O2 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:59:
[...]

Naar mijn mening (en diverse andere mensen hier ook) is strava gewoon de standaard.
Komoot is leuk als je uren kan besteden aan maken van routes. (of routes overneemt van mensen die dit al gedaan hebben)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik heb deze een tijdje terug aangeschaft in 50mm om eens te proberen of diepere velgen bevallen. Ze zijn netjes gemaakt, kaarsrecht en de standaard naven vallen me ook niet tegen. Ze gaan echter toch weer weg, want ze zijn wel echt zwaar, maar nog veel vervelender: de zijdelingse flex is verschrikkelijk. Ik hoef maar uit het zadel te komen of de schijven lopen behoorlijk aan. Een sprintje voelt helemaal wonky. BTW ik weeg 70 kg.

Ten onrechte Elitewheels beticht van problemen met remmen. Bij nadere inspectie bleek het probleem in een vastzittende remklauw te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door marcel3 op 14-09-2024 21:54 . Reden: rectificatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
DDX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:22:
[...]

Naar mijn mening (en diverse andere mensen hier ook) is strava gewoon de standaard.
Komoot is leuk als je uren kan besteden aan maken van routes. (of routes overneemt van mensen die dit al gedaan hebben)
Dat zal wellicht te maken hebben met het type route dat je verwacht. Maar met Strava en Komoot heb je wel de 2 meestgebruikte opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
marcel3 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:27:
[...]

Ik heb deze een tijdje terug aangeschaft in 50mm om eens te proberen of diepere velgen bevallen. Ze zijn netjes gemaakt, kaarsrecht en de standaard naven vallen me ook niet tegen. Ze gaan echter toch weer weg, want ze zijn wel echt zwaar, maar nog veel vervelender: de zijdelingse flex is verschrikkelijk. Ik hoef maar uit het zadel te komen of de schijven lopen behoorlijk aan. Een sprintje voelt helemaal wonky. BTW ik weeg 70 kg.
Het goedkope niet kopen is korting op het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
[...]

Die flex zou dan vanuit de hub moeten komen, want daar zitten je schijven op gemonteerd ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:44
Doorgaans is het wiel de laatste schuldige bij een aanlopende schijf als je op de pedalen staat.

Flex in de achterbrug icm net niet 100% uitgelijnde remklauwen of een schijf wat net niet 100% recht is, zijn aannemelijker kandidaten.
Een remklauw moet in twee richtingen parallel staan aan de schijf. Als het frame niet goed gevlakt is en de klauw heeft een minimale afwijking, heb je eerder kans op aanlopers.
Als je verschillende schijven gebruikt kan de dikte net een fractie afwijken. De remblokken stellen zichzelf af op de smalste schijven. Zet je de andere terug. Grote kans op aanlopers.
Een schijf wat op naaf b 0.1mm meer naar buiten staat dan op naaf a, kan geen problemen geven bij normaal gebruik maar wel gaan aanlopen als je als een Hulk aan je fiets trekt.

Wat ik wil zeggen. Er zijn heel veel andere parameters die meespelen, soms gecombineerd, in het aanlopen van een schijf, dan het wiel zelf. Een schijf zit vast aan de naaf en daar zit weinig flex in. Of er moet speling zijn door versleten lagers waardoor er een kleine beweging in de naaf kan zitten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:54
[...]

Helemaal mee eens. Toch al vaak echt slechte routes gehad met Komoot, waar ik bij Strava toch wel lekker door kan fietsen altijd.

Paar maanden geleden in de Costa Blanca ook een bizar slechte route van Komoot gekregen, zandpaden, hele smalle stukken. Terwijl dat gebied zoveel moois heeft.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
KW25 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:09:
[...]

Helemaal mee eens. Toch al vaak echt slechte routes gehad met Komoot, waar ik bij Strava toch wel lekker door kan fietsen altijd.

Paar maanden geleden in de Costa Blanca ook een bizar slechte route van Komoot gekregen, zandpaden, hele smalle stukken. Terwijl dat gebied zoveel moois heeft.
Waar hebben we het dan over, dat je op locatie ingeeft dat je een rit van bv. 80km wilt maken en dat Strava de rest doet? Of kijk je dan gewoon naar de heatmap en maak je zelf een route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
[...]

Ik heb ook de 50mm Elite Wheels ENT (21mm intern). Het zijn vast niet de beste wielen, maar de flex die je beschrijft heb ik geen last van. Zelfs niet in sprinten, terwijl ik dat met mijn standaard syncros wielen wel had.
Ik heb er ongeveer 340 (incl invoer) voor betaald en voor die prijs prima wielen voor mijn situatie. Hoe lang ze het gaan doen weet ik niet, maar online zijn er wat ervaringen te vinden over gebruik op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
DialOut schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:16:
[...]

Ik heb ook de 50mm Elite Wheels ENT (21mm intern). Het zijn vast niet de beste wielen, maar de flex die je beschrijft heb ik geen last van. Zelfs niet in sprinten, terwijl ik dat met mijn standaard syncros wielen wel had.
Ik heb er ongeveer 340 (incl invoer) voor betaald en voor die prijs prima wielen voor mijn situatie. Hoe lang ze het gaan doen weet ik niet, maar online zijn er wat ervaringen te vinden over gebruik op langere termijn.
Ik sluit idd niet uit dat ik een mindere set heb. Lees er in reviews ook niet veel over.

Voor wat betreft de theorie van @ElGreco: kan best kloppen, maar gaat in dit geval niet op, ik rij al met meerdere sets velgen en dit is de enige die dit probleem geeft. Met overzetten van dezelfde schijven en na uitlijnen van de klauw uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

[...]

Oh dat is vervelend zeg!

Zelf heb ik daar absoluut geen last van.. Maar ik weeg dan ook maar 60 kg :P :+

Was het niet op te lossen met elite wheels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 16:10
Ik rij al jaren bandjes van Vitorria; Corsa Control G2 (met binnenband :)) heb ik goed dat deze lijn wordt/is uitgefaseerd en nu vervangen door de Corsa pro bandjes? Prijzen hiervan zijn niet mals...

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
marcel3 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:43:
[...]

Ik sluit idd niet uit dat ik een mindere set heb. Lees er in reviews ook niet veel over.

Voor wat betreft de theorie van @ElGreco: kan best kloppen, maar gaat in dit geval niet op, ik rij al met meerdere sets velgen en dit is de enige die dit probleem geeft. Met overzetten van dezelfde schijven en na uitlijnen van de klauw uiteraard.
Dan nog de velgen zijn het probleem niet, dan zit de speling in je naven/lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
DDX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:24:
[...]

Dan nog de velgen zijn het probleem niet, dan zit de speling in je naven/lagers.
Hmm, ja is wel logisch idd. Ander ding dat misschien nog zou kunnen is flex in de vork. Mijn andere wielen zijn lichter en minder diep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 24-10 20:52
[...]

Strava is de standaard voor mensen met een Strava abbo.

De rest moet zich op een andere manier behelpen, en onder de gratis te gebruiken routeplanners is Komoot wel erg populair, lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:37
guapper schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:54:
[...]

De rest moet zich op een andere manier behelpen, en onder de gratis te gebruiken routeplanners is Komoot wel erg populair, lijkt het.
Ik heb een Strava abonnement maar gebruik Komoot voor m’n routes.

Op mijn telefoon via Strava een route maken lukt me niet. Ik zit me dan alleen maar te ergeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:54:
[...]

Maakt niet uit welke routeplanner je gebruikt, als je maar een beetje de voor en nadelen snapt.

En Strava kan je ook een proef abo of 1 maand abonnement nemen als je op vakantie gaat.

Volgens mij zijn alle routeplanners gebaseerd op openstreetmap, en dat is (zeker in het buitenland) niet perfect. Daarnaast kan bij onverhard een pad nog al eens veranderen als in overgroeien binnen paar maanden, en je hebt gradaties. Kan je er met gravelbike, MTB of alleen lopend overheen.

In Komoot kan je zeker in NL goed met streetview en geuploade foto's bekijken hoe een pad/weg er uit ziet en samen met highlights kan je zeker een prima route bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 13:54
Cloclo100 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:13:
[...]

Waar hebben we het dan over, dat je op locatie ingeeft dat je een rit van bv. 80km wilt maken en dat Strava de rest doet? Of kijk je dan gewoon naar de heatmap en maak je zelf een route?
Meestal even achter de pc een route bouwen, dus een beetje punten klikken en strava zoekt dan de beste route. Althans de route die andere wielrenners ook het meest gebruiken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 10:09
Het is bij Komoot ook heel erg afhankelijk welk 'type sport' fietsen je hebt ingesteld hoe Komoot de lijn van A naar B gaat trekken. In de 'Wielrennen'-stand krijg je veel meer lange, rechte stukken en wordt je meer over de hoofdwegen geleid. Ook krijg je andere highlights te zien dan wanneer je hem in de 'Fietsen'-stand (een tijdje terug heette dit nog Toerfietsen) zet. Je route zal dan veel meer zigzaggen en je meer over de achteraf weggetjes leiden, weg van de grote drukke hoofdweg.

Zelf vind ik de laatste optie leuker als ik een lekkere lange dagtocht ga plannen. Als het echt een 150-200km route is ben ik meestal wel 30-60min op de pc bezig met plannen. De streetview-optie is inderdaad heel erg handig als je het type weg niet helemaal vertrouwt. En de highlights met foto's en tekst maken ook vaak een hoop duidelijk.

Strava vond ik op een gegeven moment te duur worden en ik ben zelf ook niet met hun segmenten/KOM's bezig. Ik upload nog wel braaf al m'n ritjes daar. Verder heb ik eenmalig het wereldpakket van Komoot in een aanbieding gekocht, omdat ik de fiets ook vaak in de auto leg en vanuit een andere provincie de rit start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 15:12
DialOut schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:16:
[...]

Hier nog een tevreden eigenaar en geen flex....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Gaat er iemand mee doen aan de Jan Janssen classic morgen in Arnhem?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
r0g3r schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:10:
Het is bij Komoot ook heel erg afhankelijk welk 'type sport' fietsen je hebt ingesteld hoe Komoot de lijn van A naar B gaat trekken. In de 'Wielrennen'-stand krijg je veel meer lange, rechte stukken en wordt je meer over de hoofdwegen geleid. Ook krijg je andere highlights te zien dan wanneer je hem in de 'Fietsen'-stand (een tijdje terug heette dit nog Toerfietsen) zet. Je route zal dan veel meer zigzaggen en je meer over de achteraf weggetjes leiden, weg van de grote drukke hoofdweg.

Zelf vind ik de laatste optie leuker als ik een lekkere lange dagtocht ga plannen. Als het echt een 150-200km route is ben ik meestal wel 30-60min op de pc bezig met plannen. De streetview-optie is inderdaad heel erg handig als je het type weg niet helemaal vertrouwt. En de highlights met foto's en tekst maken ook vaak een hoop duidelijk.

Strava vond ik op een gegeven moment te duur worden en ik ben zelf ook niet met hun segmenten/KOM's bezig. Ik upload nog wel braaf al m'n ritjes daar. Verder heb ik eenmalig het wereldpakket van Komoot in een aanbieding gekocht, omdat ik de fiets ook vaak in de auto leg en vanuit een andere provincie de rit start.
Ook handig: de statshunter overlay plugin bij het plannen van de route om nieuwe tegels te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit even op de site van Sensa te neuzen, het merk waarvan ik al jaren roep dat ik het nooit meer koop tot ik een toch wel mooie fiets zag bij Mantel.

Maargoed die website, ligt het aan mij of is dat een gedrocht eerste klas? Zie je een schitterende fiets op de foto, kijk je de specs na, andere groepset, andere wielset tja dan is dat dus een heel anders uitziende fiets :?
Op de foto hoge Carbon velgen, specs zeggen 25mm alu velgjes, op de foto Durace of Ultegra, specs zeggen 105 :?

Ik vind dat wel slecht hoor.

Gabriël AM5

• guapper
sapphire schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:55:
Ik zit even op de site van Sensa te neuzen, het merk waarvan ik al jaren roep dat ik het nooit meer koop tot ik een toch wel mooie fiets zag bij Mantel.

Maargoed die website, ligt het aan mij of is dat een gedrocht eerste klas? Zie je een schitterende fiets op de foto, kijk je de specs na, andere groepset, andere wielset tja dan is dat dus een heel anders uitziende fiets :?
Op de foto hoge Carbon velgen, specs zeggen 25mm alu velgjes, op de foto Durace of Ultegra, specs zeggen 105 :?

Dat zijn vast de bespreekbaar opties, bij de dealer. ;)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tis net een auto... de mooie auto van de reclames? Dat is niet het vanaf model... nee, dat is de superluxe versie waarvan alleen al de verf +5000 euro is... het zou verboden moeten zijn.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:20
Zijn er hier nog een beetje mensen die wat lokale koersjes rijden? Zo ja, wat vinden jullie van de toekomstplannen omtrent de licentie structuur:

https://www.knwu.nl/dossi...centiestructuur-2025-plus

Ik hoop echt dat dit ervoor gaat zorgen dat er 1. Meer renners op rondes af komen en 2. Dat de niveaus echt wat beter gereguleerd gaan worden.
Ook benieuwd naar hoeveel wedstrijden er op niveau 4/5 gaan komen. Deze wedstrijden zou de drempel enorm moeten verlagen voor renners die willen proeven aan het wedstrijd rijden. Ik heb me in ieder geval aangemeld als begeleider.

Wel erg nieuwsgierig ook naar de kosten van de licenties volgend jaar. Was voor mij dit jaar eigenlijk de reden om nog voor een startlicentie te gaan aangezien ik maar een enkele wedstrijd wilde gaan rijden.

Wat betreft het niveau in de “Funklasse” van dit jaar:

Denk dat het goed is dat het systeem op de schop gaat😅.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@guapper Ja dat geloof ik meteen ;)
Bezulba schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:21:
[...]

Tis net een auto... de mooie auto van de reclames? Dat is niet het vanaf model... nee, dat is de superluxe versie waarvan alleen al de verf +5000 euro is... het zou verboden moeten zijn.
Ik heb gisteravond vrijwel alle grote (en minder grote) merken zitten bekijken en Sensa is de enige die dit zo doet. Alle andere merken hebben gewoon foto’s van de fiets as-is.

Leuk voor de marketing maar ze doen ook per kleur een apart mode dus het overzicht van wat je daadwerkelijk koopt is ver te zoeken.

Heb wel ontdekt dat de defecte groepeer in bin budget blijkbaar 105 Di2 is :+

Gabriël AM5

• La1974

Welke site bedoel je dan? Als ik bijvoorbeeld kijk op https://www.sensabikes.com/bikes/road dan zie ik alle fietsen met in de titel de groepset. Ik vind het juist heel overzichtelijk.

Als je een fiets kiest kan je daarna nog van alles aanpassen. Maar het is niet zo dat de fiets die je ziet in de specs een hele andere fiets is.

Heb je een specifiek voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 24-10 21:23
Michaelg schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:47:
Zijn er hier nog een beetje mensen die wat lokale koersjes rijden? Zo ja, wat vinden jullie van de toekomstplannen omtrent de licentie structuur:

Ik hoop echt dat dit ervoor gaat zorgen dat er 1. Meer renners op rondes af komen en 2. Dat de niveaus echt wat beter gereguleerd gaan worden.
Ook benieuwd naar hoeveel wedstrijden er op niveau 4/5 gaan komen. Deze wedstrijden zou de drempel enorm moeten verlagen voor renners die willen proeven aan het wedstrijd rijden. Ik heb me in ieder geval aangemeld als begeleider.

Wel erg nieuwsgierig ook naar de kosten van de licenties volgend jaar. Was voor mij dit jaar eigenlijk de reden om nog voor een startlicentie te gaan aangezien ik maar een enkele wedstrijd wilde gaan rijden.

[YouTube: Ronde van Bemmel - 08-09-2024 - Funklasse]

Ik ben bijna 30 jaar, heb nooit vroeger als kind aan koersen of wedstrijden meegedaan. 1,5 jaar geleden kwam ik via wat YouTube filmpjes van geloof ik Douwe erachter dat Jumbo (toen de tijd) nog wat instroom koersen deed onder de naam van Ready2race. Ik heb toen met 2 oefenkoersen meegedaan. Ze hadden niveaus A tot D en vrouwen. Ik had mijzelf 2x ingeschreven voor niveau D en dat was dan eerst 15-20 minuten met een persoon van Jumbo oefenen inclusief bochtenwerk etc. En daarna was t pakweg 30 minuten koers als in de wedstrijd. Ontzettend leuk, en zulke dingen zou ik graag meer willen doen. (Heb toen ook gekeken bij C, maar dat niveau was dan weer iets te hoog.) Dit jaar kon ik helaas niks meer vinden ( en volgens mij zijn ze er mee gestopt? ) via Ready2race website kan ik nu alleen nog maar dikke banden racen vinden voor kids.

Zijn er nog meer van dit soort instap wedstrijden voor echte beginners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:20
dfbt schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:37:
[...]

Ik ben bijna 30 jaar, heb nooit vroeger als kind aan koersen of wedstrijden meegedaan. 1,5 jaar geleden kwam ik via wat YouTube filmpjes van geloof ik Douwe erachter dat Jumbo (toen de tijd) nog wat instroom koersen deed onder de naam van Ready2race. Ik heb toen met 2 oefenkoersen meegedaan. Ze hadden niveaus A tot D en vrouwen. Ik had mijzelf 2x ingeschreven voor niveau D en dat was dan eerst 15-20 minuten met een persoon van Jumbo oefenen inclusief bochtenwerk etc. En daarna was t pakweg 30 minuten koers als in de wedstrijd. Ontzettend leuk, en zulke dingen zou ik graag meer willen doen. (Heb toen ook gekeken bij C, maar dat niveau was dan weer iets te hoog.) Dit jaar kon ik helaas niks meer vinden ( en volgens mij zijn ze er mee gestopt? ) via Ready2race website kan ik nu alleen nog maar dikke banden racen vinden voor kids.

Zijn er nog meer van dit soort instap wedstrijden voor echte beginners?
Ja die 4de en 5de klasse wedstrijden worden dus eigenlijk een soort van ready2race wedstrijden.

"
4e klasse: +/- 60 minuten koers, waarvan de eerste 30 minuten geneutraliseerd onder leiding van een meefietsende racebegeleider en 30 minuten koers. De kruissnelheid van de racebegeleider is ongeveer 35 km/u.
5e klasse: +/- 60 minuten koers, waarvan de eerste 45 minuten geneutraliseerd onder leiding van een meefietsende racebegeleider en 15 minuten koers. De kruissnelheid van de racebegeleider wordt in de 5e klasse aangepast op de groep, maar is ongeveer 30 km/u.
"

Zou echt mooi zijn als hier genoeg races van gaan komen zodat die drempel niet zo belachelijk hoog is als dat hij nu is bij de funklasse wedstrijden. Maar het is dus even afwachten hoeveel races van deze klasse dus daadwerkelijk gepland gaan worden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 11:37

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Late reactie! Maar inderdaad Bikemedical...echt tevreden over...verder geen ervaring met andere bikefitters

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:00
Via een aanbieding voor €50 per stuk Pirelli P zero TLR RS kunnen kopen. Het scheelde nog amper kwa prijs met de normale race variant dus ik had zo iets van waarom niet. 30 achter en 28 voor.

Montage: drama i.c.m. DT SWISS Arc 1600! Voor kreeg ik aan 1 kant met moeite op de velg maar dat lukte nog. Gisteravond begonnen maar na een uur vloeken en tieren gestopt met de rest van de montage. Vanochtend met behulp van wat tyraps (om er voor te zorgen dat de band op andere plekken niet los kwam) en water met dreft de band er op gekregen. Direct lucht dicht dus dat was fijn.

Achter was zelfs 1 kant al een uitdaging. Ik had gelezen dat de band er lastig op te krijgen is maar dit was toch wel extreem. Conti GP5000 STR lag er namelijk zo op en Schwalbe Pro One op mijn vorige fiets was ook zo gedaan. Uiteindelijk de band er op gekregen met tyraps, water met dreft en zo’n BBB bandenhulp. Wederom direct lucht dicht maar het heeft zeker een uur geduurd.

Ik denk uiteindelijk dat de truc met de tyraps ervoor hebben gezorgd dat het is gelukt. Elke keer dat ik een stap verder was schoot de band ergens anders los.

Morgen sealant er in en een rondje vogels kijken en eens ervaren.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

La1974 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:31:
[...]

Welke site bedoel je dan? Als ik bijvoorbeeld kijk op https://www.sensabikes.com/bikes/road dan zie ik alle fietsen met in de titel de groepset. Ik vind het juist heel overzichtelijk.

Als je een fiets kiest kan je daarna nog van alles aanpassen. Maar het is niet zo dat de fiets die je ziet in de specs een hele andere fiets is.

Heb je een specifiek voorbeeld?
https://www.sensabikes.co...626be91202dd532aa97910561

Mooie hoge velgen en groepset maar word geleverd met 105 Di2 en 25mm alu velgen. Niks mis mee maar 105 schijven zijn minder stylish en compleet andere velgen qua look.
En hier ben ik gewoon gekomen door bikes—> road te kiezen en naar beneden te scrollen.

https://www.sensabikes.co...9e408ab2b2c6c3d03d4458b39

https://www.sensabikes.co...ecbab55c7bd0737280f7b74b6

https://www.sensabikes.co...7a538a57d13eff7ee725974a4

https://www.sensabikes.co...80b2a9510375804d5211a68ed

Die laatste is grappig, 105 Di2 op de foto maar mechanische Ultegra in de SP’ers.

Het hele segment rond de €4000 kloppen de foto’s niet met de specs.

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcel3
bakkie1985 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:28:
[...]

Hier nog een tevreden eigenaar en geen flex....
Nog even terugkomend op het draadje gisteren over de instappers van Elitewheels, de ENT. Ik beweerde dat ze als gevolg van zijdelingse flex zorgden voor aanlopende schijven. Verschillenden hier gaven aan dat dat niet heel waarschijnlijk is. Aangemoedigd hierdoor heb ik nog eens kritisch naar mijn remmerij gekeken en wat bleek, ik reed blijkbaar al een tijd met een vastzittende zuiger aan één kant in mijn Ultegra remklauw. De boel schoon gemaakt en de wielen vandaag maar weer eens een kans gegeven. Geen aanlopende rem meer bij aanzetten _/-\o_ Wsl door de hogere massa speelde het met deze wielen sneller op dan met mijn andere wielsets. Dank voor de tips en ik zal mijn oorspronkelijke post ook nog even rectificeren, mochten mensen daar ooit nog op uitkomen.
Blijf het overigens geen fijne wielen vinden. Ze zijn zwaar (50mm, behoorlijk vliegwielgevoel bij sturen) en ze zijn echt wel slap in zijdelingse richting (weinig kracht nodig om de velg richting vork te trekken). Maar dit is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en het blijft onvoorstelbaar dat zoiets gemaakt kan worden voor deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 10:09
R0y. schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:50:
Via een aanbieding voor €50 per stuk Pirelli P zero TLR RS kunnen kopen. Het scheelde nog amper kwa prijs met de normale race variant dus ik had zo iets van waarom niet. 30 achter en 28 voor.

Montage: drama i.c.m. DT SWISS Arc 1600! Voor kreeg ik aan 1 kant met moeite op de velg maar dat lukte nog. Gisteravond begonnen maar na een uur vloeken en tieren gestopt met de rest van de montage. Vanochtend met behulp van wat tyraps (om er voor te zorgen dat de band op andere plekken niet los kwam) en water met dreft de band er op gekregen. Direct lucht dicht dus dat was fijn.

Achter was zelfs 1 kant al een uitdaging. Ik had gelezen dat de band er lastig op te krijgen is maar dit was toch wel extreem. Conti GP5000 STR lag er namelijk zo op en Schwalbe Pro One op mijn vorige fiets was ook zo gedaan. Uiteindelijk de band er op gekregen met tyraps, water met dreft en zo’n BBB bandenhulp. Wederom direct lucht dicht maar het heeft zeker een uur geduurd.

Ik denk uiteindelijk dat de truc met de tyraps ervoor hebben gezorgd dat het is gelukt. Elke keer dat ik een stap verder was schoot de band ergens anders los.

Toevallig, ik heb de afgelopen dagen hetzelfde avontuur achter de rug, maar dan met de race-variant. Ik zag overal filmpjes dat het gewoon met de hand moest kunnen en wilde ivm mogelijk beschadigen van m'n gloednieuwe set Zipp 303 FC geen bandenlichter gebruiken. Maar zelfs 1 kant kreeg ik er met geen mogelijkheid op, dus had de moed al opgegeven en afspraak bij fietsenmaker gemaakt om hun het te laten doen.
Tot ik vandaag een duidelijk en helder filmpje zag waar ook gewoon een bandenlichter gebruikt werd icm zeep. Dus tóch nog een keer zelf geprobeerd en warempel lukte het me ook nog.
Achteraf met de zaklamp even extra goed gekeken of ik schade had gemaakt maar met 't blote oog is er niets te zien, op microniveau is wellicht hééél licht iets te zien, maar uiteindelijk zal je altijd met iets een kracht op de velgrand moeten uitvoeren als een band er echt niet omheen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:57
Hier ook de ENT disc 45mm. Meen alweer voor het derde jaar. Nooit spijt van gehad, value for bucks.
marcel3 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:50:
[...]

.... en het blijft onvoorstelbaar dat zoiets gemaakt kan worden voor deze prijs.
Hier zie je hoeveel winst er gemaakt kan worden, en ook hoeveel geld sommige merken in reclame steken.
Met ietsje minder efficiency, stilletjes veel volume draaien en met lage marges werken is hoe die Chinezen op tal van markten kunnen scoren. Mond op mond reclame doet de rest.

Ik vind het vaak onvoorstelbaar hoeveel geld sommige mensen uit durven geven aan dingen.
Ik handel zelf een beetje op marktplaats in een niche item, en ik sta er versteld van dat mensen doorleuk nog steeds de portemonnee trekken als ik zin heb om de kosten eens een maandje te verdubbelen.

[ Voor 53% gewijzigd door Mistraller op 14-09-2024 22:11 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
sapphire schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:35:
[...]

https://www.sensabikes.co...626be91202dd532aa97910561

Mooie hoge velgen en groepset maar word geleverd met 105 Di2 en 25mm alu velgen. Niks mis mee maar 105 schijven zijn minder stylish en compleet andere velgen qua look.
En hier ben ik gewoon gekomen door bikes—> road te kiezen en naar beneden te scrollen.

https://www.sensabikes.co...9e408ab2b2c6c3d03d4458b39

https://www.sensabikes.co...ecbab55c7bd0737280f7b74b6

https://www.sensabikes.co...7a538a57d13eff7ee725974a4

https://www.sensabikes.co...80b2a9510375804d5211a68ed

Die laatste is grappig, 105 Di2 op de foto maar mechanische Ultegra in de SP’ers.

Het hele segment rond de €4000 kloppen de foto’s niet met de specs.
Ik zie het nu ja. Wel knullig. Terwijl je juist heel veel keuze hebt om de fiets aan te passen aan je wensen. Dat zie je niet vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Over dat banden er moeilijk op leggen, echt goed filmpje heb ik er nog nooit van kunnen vinden. Maar ik doe het ongeveer zoals in het filmpje hieronder. Alleen dan zonder die bandjes.
Alleen zet ik de velg op de grond en begin boven aan en kneed de band naar beneden (en het laatst bij het tubeless ventiel).

Mijn motto is; Je moet duwen, niet trekken.

Niet alleen bij banden monteren :+

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 14-09-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pirelli’s gaan bizar moeilijk om de velg. Voordeel is wel dat ze goed sealen (zelfs zonder booster).

Tot nu toe altijd met de hand gelukt, helpt wel als je het met z’n 2en doet en echt de band met je hand achter de velg erover heen draaien.

Meeste mensen doen het zo, maar dat werkt minder. Je moet je hand aan de andere kant hebben en de band naar je toe trekken:

Afbeeldingslocatie: https://contecparts.cstatic.io/media/image/22/78/e5/Endschlauch-kuerzen_Tubeless-Reifen-montieren-CONTEC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33

joker1977

Tweakert

R0y. schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:50:

Ik heb zelf 1x een combinatie gehad die "onmogelijk" was om er fatsoenlijk op te leggen - was zo uitgeleverd van fabriekswege en nadat ik daar 1x lek mee had was ik er meteen klaar mee. Dat bleek uiteindelijk aan de velgen te liggen, dus die heb ik toen vervangen.

Maar meer to the point: Als het zoveel moeite kost om het erom te krijgen, dan zou ik er niet mee gaan fietsen. Vroeg of laat rij je lek en kun je niet verder zonder binnenband erin te leggen en dan kun je naar huis bellen.. Dat lijkt me echt geen prettig voorutizicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
Banden erop leggen blijft een terugkerend dingetje :D

Ik ben ook meer van het duwen en dan met de handpalm de band over de velgrand drukken. Wellicht een "captain obvious" tip maar ik doe altijd handschoenen aan als het even kan althans. Vroeger deed ik dat nooit, maar geen last meer van schrale handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Ik gebruik eigenlijk altijd een bandenlichter. En dan met de hand er op drukken. Het blijft altijd een dingetje.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 08:59

nrg

Naar aanleiding van de discussie hier ben ik ook maar eens gaan kijken hoe ik het qua tile hunting doe. Ik woon vlak bij Soesterberg dus de bekende tile op militair terrein is ook bij mij een bottleneck. Ik las hier dat je 7 streepjes op de weg voorbij de slagboom heen en weer moest sneaken en dat leek op Google Maps satellietbeeld inderdaad zo te zijn.

Echter: er staat al eerder een slagboom. Zijn jullie daar gewoon overheen gegaan, of is die soms open?

Kwam nu maar tot hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RrGK3_lOIf1lcfaYCWPUGZdd_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSO3x4YrvId5S0Q1DDDIdXwA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 07:47
Michaelg schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:47:

[YouTube: Ronde van Bemmel - 08-09-2024 - Funklasse]

Geen ervaring mee. Persoonlijk vind ik het risico om te vallen groot. Zeker gezien het vaak niet eens je eigen schuld is. Nu zit ik wel naar een stukje competitie te kijken en is misschien de 5de of 4de klasse wel interessant. Kan je daarna voor jezelf bepalen of je dat laatste stukje ook nog mee knalt of dat je het laat schieten en met tips aan het werk gaat.

Ben wel benieuwd naar de groepsgrootte, onervaren rijders moet je misschien niet in een grote groep zetten maar in eventueel opdelen in twee kleinere groepjes.

Woon zelf in Duiven en probeer wel eens wat toertochtjes (en dan stukken doorknallen met wat maatjes, bijvoorbeeld de emmapiramide zo hard je kan) of tijdritjes mee te pakken. Met name tijdtitjes vind ik wel leuk.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Pagina: 1 ... 599 ... 690 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).