We hebben hier 3 fietsen hangen omdat het anders niet past.Giel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:39:
Heeft er iemand hier ervaring met het verticaal ophangen van de fietsen? Zo ja, hoe heb je dat geregeld en hoe bevalt dat? We hebben nu 2 fietsen horizontaal hangen aan de muur. Hier heb ik al de ophangbeugel voor gemodificeerd. Er komt binnenkort een derde fiets bij en die moet ook hangen. Horizontaal gaat niet meer, dus dan maar verticaal. Ik lees wel eens wat dat het "niet goed" is voor hydraulische remmen om verticaal te hangen. Is dit onzin of zit hier wat in? Wil die haak sowieso goed afplakken met een stof of zo, om de velg niet te beschadigen.
Zit dan te kijken naar bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Fiets verticaal ophangen aan voorwiel aan wand of muur. Muurbeugel i...
[Afbeelding]
Boven de fietsen een Ikea plank voor bakjes met losse meuk en de helmen, tussen de fietsen hangen de schoenen aan zelf geprinte SPD houders.
De fietsen met Alu wielen hangen vrij en en mijn Cube Agree (50mm carbon velgen) steunt met het wiel op de grond.
Voor het systeem wat jij hierboven benoemt is er ook een langere haak icm de hoge velgen.
Wel de achterwielsteun goed uitmeten en ophangen, anders willen ze nog wel eens opzij schuiven.
En zorg dat als er een fiets met wiel op de grond staat er voldoende gewicht aan de haak hangt, anders gaat het niet goed, de fiets komt dan eenvoudig los uit de steun als je er tegen aan tikt.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
:strip_exif()/f/image/c3Gjdk2vIPdrir5aI3OnmCkD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSO3x4YrvId5S0Q1DDDIdXwA.jpg?f=fotoalbum_large)