Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 600 ... 698 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

La1974 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:26:

Ik zie het nu ja. Wel knullig. Terwijl je juist heel veel keuze hebt om de fiets aan te passen aan je wensen. Dat zie je niet vaak.
Op iedere pagina staat netjes vermeld welke specs de fiets op de foto heeft, maar het kan inderdaad zijn dat die specs niet standaard geselecteerd zijn. Je kan dan bij je lokale Sensa dealer aangeven welke specs je wilt en die kunnen hem dan zo voor je bestellen. Zelf mijn Sensa via Fietswinkel Gelderland besteld. Ging standaard nog zo'n €500,- vanaf ten opzichte van de website prijs. Levertijd was toen (mei23) ongeveer 6 weken.

Tot nu toe erg tevreden over de fiets (Giullia Evo Integrale, Ultegra Di2, Supra RFC50 wielset). Prijskwaliteit imho erg nette fietsen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag zag ik dat meneer in Garmin strap aan het overlijden is, het rubber aan de binnenzijde begint te scheuren. Niet gek na 8jaar (waarvan 6jaar goed gebruikt.

Ik ben van plan een losse Garmin premium soft strap te bestellen, ga er vanuit dat die gewoon werkt met de sensor? Die werkt nog perfect verder :)
Ik zie trouwens wel veel reviews dat die Premium band het snel begeeft, is dat een gevalletje ‘ontevreden mensen schreeuwen harder’ of is de kwaliteit gewoon matig? Of is er tegenwoordig een andere go-to strap?

Gabriël AM5

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Michaelg schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:47:
Zijn er hier nog een beetje mensen die wat lokale koersjes rijden? Zo ja, wat vinden jullie van de toekomstplannen omtrent de licentie structuur:

Denk dat het goed is dat het systeem op de schop gaat😅.
Voorgaande jaren wat koersjes gereden regio Veluwe in de funklasse. Niveau is dusdanig hoog dat het onbegonnen werk is. Funklasse is hier lokaal geen instap meer. Gaat soms harder dan sportklasse…

Dus eens dat er iets moest gebeuren. Begreep iets van verplicht promoveren ook. Dat zou top zijn. Al weer ik ook dat er mensen aanhikken tegen de licentiekosten. En daarom maar bij de funklasse alles in puin rijden.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:10:
... Het blijft altijd een dingetje.
Altijd? Ik heb dat nooit hoor. Gewoon soepel met de duimpjes erop. Tubeless, biba, alles valt zo op de velg. Alleen mijn spike banden was ff prutsen met de bandenknecht.

Denk dat dit echt geen algemeen probleem is, alleen worden bepaalde merk/types vaak verkocht dus dan lijkt het wel zo.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
stevens20 schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:03:
[...]
Kan je daarna voor jezelf bepalen of je dat laatste stukje ook nog mee knalt of dat je het laat schieten en met tips aan het werk gaat.
Hoe dit er exact uit gaat zien weet ik nog niet. Maar denk dat het sowieso geen probleem zou zijn als je alleen mee rijdt in het gedeelte wat nog onder begeleiding is.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Mistraller schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:51:
[...]

Altijd? Ik heb dat nooit hoor. Gewoon soepel met de duimpjes erop. Tubeless, biba, alles valt zo op de velg. Alleen mijn spike banden was ff prutsen met de bandenknecht.

Denk dat dit echt geen algemeen probleem is, alleen worden bepaalde merk/types vaak verkocht dus dan lijkt het wel zo.
Ik doelde dan ook meer dat het altijd een klusje is dat je moet doen maar geen zin in hebt. :+

Strava | AP | IP | AW

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12 10:13
Korte vraag.... werkt bij jullie de StatsHunters plug-in (Chrome) in Komoot?

Garmin zie ik in de routeplanner wel netjes de tegels, maar bij Komoot zie ik niks.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
JustMyOpinion schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:20:

Garmin zie ik in de routeplanner wel netjes de tegels, maar bij Komoot zie ik niks.
edit: plugin niet goed geconfigureerd, alles werkt nu naar behoren

[ Voor 42% gewijzigd door guapper op 16-09-2024 09:42 ]

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 11:12

Flipmo

OMG !!

JustMyOpinion schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:20:

werkt hier prima, je moet wel in het "edit" gedeelte zitten. Waar je daadwerkelijk de route bouwt.
Dan wordt het raster zichtbaar

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Stufferdt schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:44:
[...]

Voorgaande jaren wat koersjes gereden regio Veluwe in de funklasse. Niveau is dusdanig hoog dat het onbegonnen werk is. Funklasse is hier lokaal geen instap meer. Gaat soms harder dan sportklasse…

Dus eens dat er iets moest gebeuren. Begreep iets van verplicht promoveren ook. Dat zou top zijn. Al weer ik ook dat er mensen aanhikken tegen de licentiekosten. En daarom maar bij de funklasse alles in puin rijden.
Het instapniveau in Nederland is sowieso bijzonder hoog imho. Sinds dit jaar een sportklasse licentie en daar wordt echt al heel hard gereden. Nou zal het deels komen omdat er ook best wel wat mannen mee rijden, die eigenlijk een amateur licentie zouden moeten hebben. Maar deels is het ook zo dat de wielrenners die willen koersen, dit vaak willen omdat ze al heel fanatiek zijn. Ben benieuwd of de nieuwe structuur hierin gaat doen wat ze voor ogen hebben. Promoties lijkt me sowieso een goede stap. Al volgend jaar natuurlijk wel een jaar worden waarin iedereen een beetje z'n plekje moet gaan vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 12:18
Stufferdt schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:44:
[...]

Dat van de kosten is onzin (ik ken er ook wel die dit opvoeren). Ze gebruiken het allemaal als excuus om mee te doen vooraan in de FUNklasse. Dat is natuurlijk niet wat je wilt maar het systeem is zo opgezet. Ik ben wel blij en benieuwd naar de voorgenomen veranderingen.

• JustMyOpinion
Flipmo schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:03:
[...]

werkt hier prima, je moet wel in het "edit" gedeelte zitten. Waar je daadwerkelijk de route bouwt.
Dan wordt het raster zichtbaar
Thanx, dit was hem. Idd route selecteren en dan 'Aanpassen' kiezen. Vervolgens wordt het zichtbaar.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
sapphire schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:41:
Vandaag zag ik dat meneer in Garmin strap aan het overlijden is, het rubber aan de binnenzijde begint te scheuren. Niet gek na 8jaar (waarvan 6jaar goed gebruikt.

Ik ben van plan een losse Garmin premium soft strap te bestellen, ga er vanuit dat die gewoon werkt met de sensor? Die werkt nog perfect verder :)
Ik zie trouwens wel veel reviews dat die Premium band het snel begeeft, is dat een gevalletje ‘ontevreden mensen schreeuwen harder’ of is de kwaliteit gewoon matig? Of is er tegenwoordig een andere go-to strap?
Je kan ook goedkoper een 3rd party strap bestellen. Heb er 1 via amazon besteld van Powr Labs, maar deze is niet meer beschikbaar. 15 euro ben je klaar en werkt perfect.

Mbt de banden monteren discussie. Het is altijd belangrijk, dat de bandrand die al op/om de velg zit, IN de uitsparing in het midden van de velg ligt. Dan is er meestal genoeg ruimte om de andere rand makkelijk over de velgrand te krijgen.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-12 13:27
sapphire schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:41:

magene heeft geloof ik goeie straps. Ik heb een alie strap genomen voor <10 piek omdat ik weiger 60 eu voor een strap te betalen als mijn HRM ook 60eu was. tot nu toe geen problemen.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:50
joker1977 schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:57:
[...]

Maar meer to the point: Als het zoveel moeite kost om het erom te krijgen, dan zou ik er niet mee gaan fietsen. Vroeg of laat rij je lek en kun je niet verder zonder binnenband erin te leggen en dan kun je naar huis bellen.. Dat lijkt me echt geen prettig voorutizicht.
Over het algemeen rekken banden op bij gebruik en gaat het makkelijker als je ze er opnieuw op moet leggen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 13:13

joker1977

Tweakert

Biohazzard21 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:59:
[...]

Dat van de kosten is onzin (ik ken er ook wel die dit opvoeren). Ze gebruiken het allemaal als excuus om mee te doen vooraan in de FUNklasse. Dat is natuurlijk niet wat je wilt maar het systeem is zo opgezet. Ik ben wel blij en benieuwd naar de voorgenomen veranderingen.
Precies wat je zegt. Dit soort lieden heeft een teer zieltje en kan het niet hebben om gelost te worden in de klasse waar ze eigenlijk thuishoren. Dus dan ga je in de fun-klasse rijden zodat je wel kan meekomen. Om vervolgens door nét iets beteren ook weer eraf te worden gereden.

Wat dat betreft is de filmer ook net zo schuldig: Met een NP-power van 305W en, laten we even aannemen 75 kg, hebben we het dus over iemand die waarschijnlijk in een FTP-test van 20 minuten richting de 4.5 W/kg gaat. Dat valt bij Coggan in de klasse "very good" - en heeft dus niks met Fun te maken.

• Michaelg
joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:50:
[...]

Precies wat je zegt. Dit soort lieden heeft een teer zieltje en kan het niet hebben om gelost te worden in de klasse waar ze eigenlijk thuishoren. Dus dan ga je in de fun-klasse rijden zodat je wel kan meekomen. Om vervolgens door nét iets beteren ook weer eraf te worden gereden.

Wat dat betreft is de filmer ook net zo schuldig: Met een NP-power van 305W en, laten we even aannemen 75 kg, hebben we het dus over iemand die waarschijnlijk in een FTP-test van 20 minuten richting de 4.5 W/kg gaat. Dat valt bij Coggan in de klasse "very good" - en heeft dus niks met Fun te maken.
Ik maak mij er absoluut ook schuldig aan. Qua wattages heb ik helemaal niks te zoeken in de funklasse, alleen als ik 2 koersen wilt rijden (wat ik dus letterlijk dit jaar heb gedaan), vind ik het onzin om daar 130 euro voor te moeten betalen. Dus ik hoop ook zeker dat dit in het nieuwe systeem wordt aangepast.

Overigens "Dit soort lieden heeft een teer zieltje en kan het niet hebben om gelost te worden in de klasse waar ze eigenlijk thuishoren."

Dat is toch juist het probleem ? Als je constant gelost zou worden in een klasse, dan zou je toch eigenlijk in een lagere klasse moeten rijden? En vice versa: Rijdt jij constant top 10, dan moet je misschien promoveren naar een andere klasse.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• joker1977

joker1977

Tweakert

Michaelg schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:11:
[...]

Ik maak mij er absoluut ook schuldig aan. Qua wattages heb ik helemaal niks te zoeken in de funklasse, alleen als ik 2 koersen wilt rijden (wat ik dus letterlijk dit jaar heb gedaan), vind ik het onzin om daar 130 euro voor te moeten betalen. Dus ik hoop ook zeker dat dit in het nieuwe systeem wordt aangepast.

Overigens "Dit soort lieden heeft een teer zieltje en kan het niet hebben om gelost te worden in de klasse waar ze eigenlijk thuishoren."

Dat is toch juist het probleem ? Als je constant gelost zou worden in een klasse, dan zou je toch eigenlijk in een lagere klasse moeten rijden? En vice versa: Rijdt jij constant top 10, dan moet je misschien promoveren naar een andere klasse.
Correctie: Je rijdt 20x in het jaar een wilde wedstrijd op een industrie-terrein. Dan ben je redelijk op de hoogte van je eigen kunnen en zou je moeten weten dat de fun-klasse niet bedoeld is voor jouw vermogens.

Dat je te gierig bent om geld uit te geven dan voor een licentie en dientengevolge een funklasse onspeelbaar te maken voor de groep waarvoor die is bedoeld is dan ook m.i. doelmatig de boel saboteren.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:07
Da's toch overal zo, als ik een keer een wedstrijdje mee zou willen doen zou ik me ook bij de fun-klasse inschrijven. Mijn ftp is prima (ergens rond de 4-4.5w/kg) maar de keren dat ik mensen tegen ben gekomen die wel wedstrijden fietsen (tijdens mtb'en of een rondje met onyva) is het toch wel pijnlijk duidelijk dat die gasten me met 2 vingers in de neus uit het wiel fietsen. Als je die 2 keer in de funklasse het hele veld op een hoop rijd is het een ander verhaal, maar dat lijkt me niet het geval als je <5w/kg zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 16-09-2024 15:11 ]

• Michaelg
joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:48:
[...]

Correctie: Je rijdt 20x in het jaar een wilde wedstrijd op een industrie-terrein. Dan ben je redelijk op de hoogte van je eigen kunnen en zou je moeten weten dat de fun-klasse niet bedoeld is voor jouw vermogens.

Dat je te gierig bent om geld uit te geven dan voor een licentie en dientengevolge een funklasse onspeelbaar te maken voor de groep waarvoor die is bedoeld is dan ook m.i. doelmatig de boel saboteren.
Volgens mij geef ik toch in mijn post al aan dat ik mijzelf er ook helemaal schuldig aan maak? Ik snap ook niet zo goed waarom je dan opnieuw je punt probeert duidelijk te maken.
Bastard schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:07:
Da's toch overal zo, als ik een keer een wedstrijdje mee zou willen doen zou ik me ook bij de fun-klasse inschrijven. Mijn ftp is prima (ergens rond de 4-4.5w/kg) maar de keren dat ik mensen tegen ben gekomen die wel wedstrijden fietsen (tijdens mtb'en of een rondje met onyva) is het toch wel pijnlijk duidelijk dat die gasten me met 2 vingers in de neus uit het wiel fietsen. Als je die 2 keer in de funklasse het hele veld op een hoop rijd is het een ander verhaal, maar dat lijkt me niet het geval als je <5w/kg zit.
Ik werd in de eerste race 10de van de 13 en in de 2de race werd ik 22ste van de 31, dus ja :D ik heb absoluut iedereen op een hoop gereden :P

[ Voor 35% gewijzigd door Michaelg op 16-09-2024 15:30 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

Michaelg schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:27:
[...]

Volgens mij geef ik toch in mijn post al aan dat ik mijzelf er ook helemaal schuldig aan maak? Ik snap ook niet zo goed waarom je dan opnieuw je punt probeert duidelijk te maken.
Ik probeer je duidelijk te maken dat je wél 20 wilde wedstrijden doet, wat echt wat anders is dan "voor letterlijk 2 koersen". Schijnbaar was "dat niet genoeg" om je wedstrijd-honger te stillen en dus ga je "nog 2x koersen" waar je vervolgens zg. te gierig bent om geld uit te geven voor een licentie boven de starterslicentie die nodig is voor de fun-klasse, toch ?

Het hele geld-argument is volstrekt onzin, je geeft waarschijnlijk duizenden euro's per jaar uit aan wielrennen (in de vorm van fietsen, kleding, voeding, training, reizen, materiaal, etc etc) en je doet al 20+ wilde wedstrijden. Ook geef je, volgens mij, geld uit aan een NTFU of KNWU lidmaatschap om deel te nemen aan de funklasse, toch ?
Ik werd in de eerste race 10de van de 13 en in de 2de race werd ik 22ste van de 31, dus ja :D ik heb absoluut iedereen op een hoop gereden :P
"Iedereen doet het, dus doe ik het ook" is niet een sterk argument om een hele fun-klasse te ruïneren voor potentieel nieuwe wielrenners, toch ?

Dus nogmaals, waarom doe je niet mee in de sport- of amateur-klasse ?

• joker1977

joker1977

Tweakert

Bastard schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:07:
Dus wat je zegt: Om in het absolute instap-niveau van wieler-koersjes mee te kunnen moet je FTP rond de 5 Watt/kg zitten ?

Even voor mijn beeldvorming: Als iemand een FTP heeft van pak-em-beet 3,5 Watt/kg (categorie B in Zwift, "Good" in Cogan-terms) waar moet die dan beginnen?

Dat iemand anders jouw met 2 vingers in de neus uit het wiel rijdt, in welke klasse rijden die dan?

• Michaelg
joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:58:
[...]

Ik probeer je duidelijk te maken dat je wél 20 wilde wedstrijden doet, wat echt wat anders is dan "voor letterlijk 2 koersen". Schijnbaar was "dat niet genoeg" om je wedstrijd-honger te stillen en dus ga je "nog 2x koersen" waar je vervolgens zg. te gierig bent om geld uit te geven voor een licentie boven de starterslicentie die nodig is voor de fun-klasse, toch ?

Het hele geld-argument is volstrekt onzin, je geeft waarschijnlijk duizenden euro's per jaar uit aan wielrennen (in de vorm van fietsen, kleding, voeding, training, reizen, materiaal, etc etc) en je doet al 20+ wilde wedstrijden. Ook geef je, volgens mij, geld uit aan een NTFU of KNWU lidmaatschap om deel te nemen aan de funklasse, toch ?

[...]

"Iedereen doet het, dus doe ik het ook" is niet een sterk argument om een hele fun-klasse te ruïneren voor potentieel nieuwe wielrenners, toch ?

Dus nogmaals, waarom doe je niet mee in de sport- of amateur-klasse ?
Lastig om op de inhoud te blijven discussiëren als jij aankomt met zaken als "het hele geld-argument is volstrekt onzin". Dat het argument voor jouw onzin is, betekent toch niet dat dat voor mij onzin hoeft te zijn?
Als je wilt deelnemen aan clubwedstrijden (waar ik er dus 20 van rijdt per jaar) heb je minimaal een start licentie benodigd (naast je KNWU lidmaatschap). Daarnaast heb ik dus 2 KNWU wedstrijden gereden buiten de club om. En daar zou ik dan nog eens 100euro extra voor moeten betalen?

En nogmaals. Je hebt volledig gelijk dat het volstrekt hypocriet is om deel te nemen aan de funklasse terwijl deze bedoel is als instapklasse voor nieuwe rijders. Maar de werkelijkheid is wel dat deze klasse totaal niet op die manier momenteel functioneert.

Zolang het systeem het toe laat dat je ongeacht je niveau, je gewoon bij de funklasse kun registereren, zal daar gewoon gebruik / misbruik van gemaakt worden. Dus ik ben erg blij dat het systeem op de schop gaat.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Michaelg schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:28:
[...]

Lastig om op de inhoud te blijven discussiëren als jij aankomt met zaken als "het hele geld-argument is volstrekt onzin". Dat het argument voor jouw onzin is, betekent toch niet dat dat voor mij onzin hoeft te zijn?
Als je wilt deelnemen aan clubwedstrijden (waar ik er dus 20 van rijdt per jaar) heb je minimaal een start licentie benodigd (naast je KNWU lidmaatschap). Daarnaast heb ik dus 2 KNWU wedstrijden gereden buiten de club om. En daar zou ik dan nog eens 100euro extra voor moeten betalen?
Je kunt dan kiezen:

* Je lapt die 100 euro extra - wat een druppel op de gloeiende plaat is in het grote geheel wat je uitgeeft aan wielrennen.
* Je doet niet mee aan die 2 koersen en besluit genoeg te hebben aan die 20 koersen die je al rijdt met de club.

Jij kiest optie 3: Een klasse moedwillig misbruiken om "gratis" mee te rijden maar daarmee de hele klasse te ruïneren voor de categorie waar die wel voor bedoeld is.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe je dat "goedpraat" om vervolgens te zeggen dat je het goedvindt dat het wordt omgegooid. De reden dat het moet worden omgegooid is juist door je eigen keus, dát begrijp ik simpelweg niet....

• Michaelg
joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:37:
[...]

Je kunt dan kiezen:

* Je lapt die 100 euro extra - wat een druppel op de gloeiende plaat is in het grote geheel wat je uitgeeft aan wielrennen.
* Je doet niet mee aan die 2 koersen en besluit genoeg te hebben aan die 20 koersen die je al rijdt met de club.

Jij kiest optie 3: Een klasse moedwillig misbruiken om "gratis" mee te rijden maar daarmee de hele klasse te ruïneren voor de categorie waar die wel voor bedoeld is.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe je dat "goedpraat" om vervolgens te zeggen dat je het goedvindt dat het wordt omgegooid. De reden dat het moet worden omgegooid is juist door je eigen keus, dát begrijp ik simpelweg niet....
Ik praat het goed omdat die klasse momenteel überhaupt niet als instapklasse functioneert.
Als ik daar met twee vingers in mijn neus iedereen uit het wiel had gereden, dan was het voor mij een heel ander verhaal geweest. Jij brengt het echter alsof ik (en iedereen die nu in die klasse rijd) zijn ego wilt boosten, wat gewoon niet aan de orde is.

Deze opmerking dus:
joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:50:
[...]

[ Voor 15% gewijzigd door Michaelg op 16-09-2024 17:00 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:36
Lekker gezellig hier :-).

ik denk dat het prima is om je mening te geven over hoe iemand anders zaken aanpakt. Maar het lijkt me beter om het daarbij te laten.

[ Voor 75% gewijzigd door Requiem19 op 16-09-2024 17:09 ]

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 21:20

Enzovoorts.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• stevens20
Los van deze discussie (plz, ga er niet persoonlijk op in).

Ik zou een koersje hier en daar best leuk vinden als dat gecontroleerd en op een bereikbaar niveau gaat. De nieuwe opzet met begeleiding in het begin en daarna de keus of je mee gaat koersen lijkt mij een sterke. Bij interesse kan je er wel aan ruiken, toch te spannend oid = im out for now.

Ik heb zelf een FTP van 3,3 (bij 85kg) maar zou in de Funklasse compleet aan gort gereden worden. Ik heb nog nooit een koers gereden, dan is dit geen niveau om mee te beginnen. Leuk om een rondje aan het lint te hangen, daarna met hartslag 195+ te moeten lossen en weer naar huis te kunnen.

Door de nieuwe opzet met begeleiding en een “pacer” toe te voegen geef je ongeveer het niveau aan van de koers. Iemand met een FTP van 4+ gaat niet eerst 45minuten 30km\u in een groep rondrijden denk ik.

Huidige opzet voelt alsof je als startend kickboxer Badr of Verhoeven tegenover je krijgt. Blijf maar een rondje in leven. (Flauwe vergelijking, weet ik. Maar dit zou ik ook niet aangaan)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:44
w/kg heb je toch weinig aan met koersjes in Nederland ?
Daar moet je gewoon hoog vermogen kunnen trappen. (en goed bochtjes kunnen rijden)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:49

Reginas

Queen of Core Stability

Ik heb in mei een proefkoersje gereden met racebegeleiders op een clubparcours. Peloton van 20, 6 racebegeleiders (waarvan 2 eliterensters - was een leuke toevoeging vanuit hun koerservaring op niveau). 30 minuten rondjes draaien onder begeleiding en feedback ontvangen, toen gingen de begeleiders van de baan af en was het nog 30 minuten volle bak. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het voor mij 15 minuten volle bak was, toen was ik op een ronde gezet en haalde ik meer eer uit het toejuichen van mijn clubgenoten.

Leuke ervaring die ik iedereen kan aanraden die interesse heeft in (proeven aan) competitief racen, dus ik hoop echt dat de opzet van Cat 4 en 5 van de KNWU gaat slagen en dat er een mooi aanbod in alle regio’s kan worden gerealiseerd. :)

• Requiem19
Zo’n recreatieve wedstrijd lijkt mij ook wel eens leuk om te doen. Twee dingen houden me tegen:

- Beetje huiverig dat ik door iemands anders schuld crash en dikke schade heb
- Ik ben meer van de w/kg dan de absolute watts. Maar dat us vast geen argument, gewoon inschrijven op een lager niveau? ;)

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:26:
w/kg heb je toch weinig aan met koersjes in Nederland ?
Daar moet je gewoon hoog vermogen kunnen trappen. (en goed bochtjes kunnen rijden)
Dat verandert de discussie niet substantieel, natuurlijk. Jongens/mannen met een FTP van 300-400 Watt rijden daar iedere "beginner" zoek.

Ik blijf overigens bij het standpunt, ook getuige het gedraai hoe het wordt goedgepraat (moet ik dan 100 euro extra betalen voor 2 koersen? ik werd niet 1e, iedereen doet het) dat het ooit begonnen is met een paar van die mannen die de fun-klasse misbruiken om hun ego niet gekrenkt te zien en daar gaan mensen in mee.

Denk wel agree to disagree; dus als je het niet erg vindt ga ik even 2 nummers van de nieuwste CD van <vul in artiest> downloaden terwijl ik 3 vuilniszakken in het bos loos, want daar ga ik niet voor betalen en alle studenten doen het hier :)

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Requiem19 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:56:
Zo’n recreatieve wedstrijd lijkt mij ook wel eens leuk om te doen. Twee dingen houden me tegen:

- Ik ben meer van de w/kg dan de absolute watts. Maar dat us vast geen argument, gewoon inschrijven op een lager niveau? ;)
Reden voor een extra fiets, toch? >:)
Opvallend veel deelnemers met een alu Cube of Trek die dag, terwijl ik weet dat ze doorgaans op een fraaie carbon fiets rijden. Don’t race what you can’t replace.

En wat betreft de watts: qua absolute watts leg ik genoeg gewicht in de schaal, maar uiteindelijk legde ik het af tegen de bochtentechniek en het lef (niet te verwarren met onnodig risico) dat een aantal deelnemers toonde.

Als er een keer een Social Clinic bochtentechniek wordt georganiseerd, doe ik graag mee. (Hint hint voor de SR-kalender van volgend jaar!)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

joker1977 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:02:

Ik blijf overigens bij het standpunt, ook getuige het gedraai hoe het wordt goedgepraat (moet ik dan 100 euro extra betalen voor 2 koersen? ik werd niet 1e, iedereen doet het) dat het ooit begonnen is met een paar van die mannen die de fun-klasse misbruiken om hun ego niet gekrenkt te zien en daar gaan mensen in mee.
Ik denk dat je een punt hebt dat de huidige fun klasse niet werkt zoals het bedoeld is. Maar je richt je woede op deze verkeerde groep. Die zou namelijk richting de KNWU moeten gaan. Want wat voor de fun klasse op gaat, gaat net zo goed op voor de sportklasse. Genoeg renners die eigenlijk in de amateurklasse horen, maar aangezien je zelf kan kiezen, gewoon sportklasse rijden. Ook omdat daar gewoon veel meer wedstrijden voor zijn. Daarnaast komt er echt weinig volk af op die funklasse koersjes, die daar echt thuis horen. maar dat is wellicht een kip/ei verhaal.

Nu is het gelukkig zo dat ze dit zelf ook hebben ingezien en het dus volgend jaar op de schop gaat. Waarna het na een aantal seizoenen allemaal een stuk beter verdeeld zou moeten zijn. En zorgt er er ook voor dat er meer mensen die nu alleen club koersjes rijden, andere wedstrijden gaan rijden. Wat ook in de plannen van de KNWU staat. Meer competitie door geheel het land, op het huidige sportklasse/amateur niveau.

• stevens20
Promotie/degradatie kan natuurlijk op punten.
Bijvoorbeeld zoals bij tennis:
Niveau 1t/m9
Win je krijg je punten, verlies je kost het punten.

Stel ik zit niveau 6:
Het gemiddelde van mijn laatste 6 resultaten telt
6+6+6+6+6+6=ans/6=6
Ik win een koersje met renners van hetzelfde niveau dan krijg ik 1punten hoger dan mijn huidige niveau bij die gemiddelden.
5+6+6+6+6+6=ans/6=5,83
Ik stijg dus in niveau.
(Win ik een koers met renners van niveau 5 dan krijg ik 4 ipv 5.. enz…)

Verlies ik de volgende koers (bijv: ik kom 10%van de rijtijd later binnen dan de winnaar)
Dan krijg ik een 7, want het niveau was te hoog blijkbaar.
7+5+6+6+6+6=ans/6=6

Ga ik heel goed dan stijg ik vrij snel, heb ik het lastig dan kom ik vanzelf terug in mijn eigen klasse.

Dan kan je zeggen alle renners van niveau 8&9 rijden 5de klasse. 6&7 rijden 4de klasse enz…

Stel dat je dan vrij sterk bent maar toch net begint dan zit je relatief snel op je eigen niveau. Je zou nog een acceleratie bonus kunnen doen voor jonge rijders of starters (gemiddelden over 3races gedurende het eerste jaar) zodat sneller het eigenlijke niveau bereikt is.

Bij tennis wordt je dan eind van het jaar nog eens gecompenseerd voor spelers die extreem snel gestegen zijn. Stel dat ik begin van het jaar van een starter verlies (9) maar die staat eind van het jaar op niveau 2 dan was hij toe. Dus eigenlijk geen niveau 9 en gaat dit uit mijn resultaten of word ik hiervoor gecompenseerd.

Babbelen met de KNLTB lijkt me dus best een prima mogelijkheid.

• JustMyOpinion
Om dan toch ook mijn (summiere) wedstrijdervaring te melden...

Je merkt ook gewoon dat het niveau gedurende het seizoen omhoog gaat. Als je vanaf begin seizoen mee gaat rijden zal je echt merken dat het makkelijker gaat.

Dat er mensen zijn die beter zijn dat de categorie waar ze in fietsen is een lastige. Je kunt op basis van je funklasse licentie gewoon in schrijven in een B wedstrijd terwijl je goed genoeg bent voor de A wedstrijd. Dan zou je dus bij de inschrijfbalie die filter moeten maken, maar je hebt te maken met vrijwilligers die het vaak lastig vinden om iemand te weigeren omdat hij te goed zou zijn. (Plus de A wedstrijden beginnen vaak voor de B wedstrijden, dus die persoon wordt vaak boos omdat hij dan voor niets naar de wedstrijd is gekomen.)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Interessant voer allemaal hierboven over wedstrijden. Zelf helemaal geen behoefte aan maar wel grappig om zo te lezen hoe het in elkaar zit :)

Ik heb hier voor de 2e ochtend op een rij toch een partij spierpijn :?
Zondag wel een stukje gefietst maar niks spannends, ja HR lag iets hoger dan normaal maar niet opvallend en verklaarbaar (slechte nacht). Nu al 2 dagen echt gewoon spierpijn, niet wat gevoelligere benen wat ik wel vaker heb maar echt moeilijk-lopen-spierpijn in kuiten en bovenbenen :?
Misschien wat onder de leden, dan hoop ik dat het zondag voorbij is.

Heb me door een vriend laten overhalen om de Dam tot Dam classic 110km te rijden. Mooie is nog dat hij perse de 110km wilde en niet bv de 90km 'want we zijn toch mannen' en nu zelf of korter wil of gewoon niet _O-
Nouja ik ga het wel zien, desnoods alleen en haak ik wel ergens aan, zal vast lukken met zo'n mensen massa.

Gabriël AM5

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
sapphire schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:13:
Interessant voer allemaal hierboven over wedstrijden. Zelf helemaal geen behoefte aan maar wel grappig om zo te lezen hoe het in elkaar zit :)

Zondag wel een stukje gefietst maar niks spannends, ja HR lag iets hoger dan normaal maar niet opvallend en verklaarbaar (slechte nacht). Nu al 2 dagen echt gewoon spierpijn, niet wat gevoelligere benen wat ik wel vaker heb maar echt moeilijk-lopen-spierpijn in kuiten en bovenbenen :?

Heb me door een vriend laten overhalen om de Dam tot Dam classic 110km te rijden. Mooie is nog dat hij perse de 110km wilde en niet bv de 90km 'want we zijn toch mannen' en nu zelf of korter wil of gewoon niet _O-
Nouja ik ga het wel zien, desnoods alleen en haak ik wel ergens aan, zal vast lukken met zo'n mensen massa.
90 kilometer infietsen en 20 kilometer uitfietsen ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Holk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:24:
[...]

90 kilometer infietsen en 20 kilometer uitfietsen ;)
Sowieso komt er nog wel 2x5+km bij om te parkeren gok ik maar ik hou van die denkwijze _/-\o_

Gabriël AM5

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12 12:51

Ik doe hem ook, wordt de tweede keer. Ook de 110km. Vorig jaar de 90km. Laatste km's in de stad is het sowieso uitfietsen; véél te druk dus je moet gewoon laag, normaal, net tempo rijden.

Weet nog wel vorig jaar dat er wat ongelukken waren gebeurd omdat er een aantal "Pogi's" met 35 door het centrum van Amsterdam wilden fietsen en dat niet kan met alle andere fietsers om je heen op smalle fietspaden.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10
Michaelg schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:47:
Zijn er hier nog een beetje mensen die wat lokale koersjes rijden? Zo ja, wat vinden jullie van de toekomstplannen omtrent de licentie structuur:

https://www.knwu.nl/dossi...centiestructuur-2025-plus

Ik hoop echt dat dit ervoor gaat zorgen dat er 1. Meer renners op rondes af komen en 2. Dat de niveaus echt wat beter gereguleerd gaan worden.
Ook benieuwd naar hoeveel wedstrijden er op niveau 4/5 gaan komen. Deze wedstrijden zou de drempel enorm moeten verlagen voor renners die willen proeven aan het wedstrijd rijden. Ik heb me in ieder geval aangemeld als begeleider.

Wel erg nieuwsgierig ook naar de kosten van de licenties volgend jaar. Was voor mij dit jaar eigenlijk de reden om nog voor een startlicentie te gaan aangezien ik maar een enkele wedstrijd wilde gaan rijden.

Wat betreft het niveau in de “Funklasse” van dit jaar:
[YouTube: Ronde van Bemmel - 08-09-2024 - Funklasse]

Denk dat het goed is dat het systeem op de schop gaat😅.
Als ik het goed begrijp is het voorstel om van 3 'klassen' naar 5 klassen te gaan? Alleen hoe gaan ze dat dan op korte termijn oplossen als er alsnog weinig animo voor is? Zie het nu al gebeuren dat er dan snel groepen worden samengevoegd en je snel weer 3 klassen hebt. Long term wel prima beleid en hoop echt dat het nieuwe leden gaat aantrekken.

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 12:18
Er zijn veel mensen die nu wel graag zouden willen proeven aan het koersen, maar dat niet doen omdat het instap niveau te hoog is. Die discussie heb je hierboven kunnen lezen ;-) Het is zo gegroeid en je kunt het mensen niet direct kwalijk nemen.

Dus zeker aan de onderkant denk ik dat de animo veel gaat toenemen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

aaaido schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:47:
[...]

Als ik het goed begrijp is het voorstel om van 3 'klassen' naar 5 klassen te gaan? Alleen hoe gaan ze dat dan op korte termijn oplossen als er alsnog weinig animo voor is? Zie het nu al gebeuren dat er dan snel groepen worden samengevoegd en je snel weer 3 klassen hebt. Long term wel prima beleid en hoop echt dat het nieuwe leden gaat aantrekken.
Ik zou het (vooral in het begin) niets eens een probleem vinden als er gewoon drie koersen tegelijk zijn. Maar de bijvoorbeeld 30, dan 30 en 50 ronde worden gereden. Daar zitten ook wel nadelen aan maar zo zou je wel volle velden krijgen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Giel schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:45:
[...]

Ik doe hem ook, wordt de tweede keer. Ook de 110km. Vorig jaar de 90km. Laatste km's in de stad is het sowieso uitfietsen; véél te druk dus je moet gewoon laag, normaal, net tempo rijden.

Weet nog wel vorig jaar dat er wat ongelukken waren gebeurd omdat er een aantal "Pogi's" met 35 door het centrum van Amsterdam wilden fietsen en dat niet kan met alle andere fietsers om je heen op smalle fietspaden.
Ow dat is niet apart afgezet, opzich logisch en te verwachten natuurlijk :)

Mijn ervaring met andere tochten is ook dat de eerste kilometers mega druk is want een gezamelijke start is zo gezellig en het einde want een deel is kapot en/of er moet nog even als een kamikaze gereden worden om te laten zien hoe goed je bent en dan gaat het mis.
Plus je kan altijd wel ergens aanhaken en dat scheelt gewoon heel veel tov alleen rijden.

Ik ben iig benieuwd, word mijn eerste georganiseerde toertocht sinds de Boretti 2018 waar ik mijn sleutelbeen brak oOo

Gabriël AM5

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12 21:30

McMiGHtY

- burp -

Reginas schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:08:
[...]

Als er een keer een Social Clinic bochtentechniek wordt georganiseerd, doe ik graag mee. (Hint hint voor de SR-kalender van volgend jaar!)
Je kan het altijd initieeren natuurlijk :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• mhr-zip
  • Laatst online: 15:59
Reginas schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:08:
[...]

Vraag je namens een vriend zeker?

O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@McMiGHtY Is zeker iets waar ik over wil meedenken, een clinic bochtentraining/techniektraining. In Zuid-Nederland heb ik ook wel wat contacten op dit vlak. Misschien maar een polletje uitzetten om animo te peilen en om na te gaan of mensen bereid zijn om te betalen. Trainer en evt. huur baantje kosten ook geld. :)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-12 23:20
Ik heb voor het eerst dit seizoen vrij veel gefietst (voor mijn doen). Nu zijn mijn zitbotjes? een beetje geirriteerd/gevoelig.

Dingen die ik wil verbeteren, betere fietsbroek (ik heb nu die van de decathlon), afvallen = minder gewicht op het zadel. Is mijn zadel wellicht te hard? is het gewenning? ik maak 3x p/week ritjes van 1,5 a 2u? en nooit ergens last van gehad. Overbelasting?

Ik denk dat ik geen profijt heb van Chamois creme?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DaYwaLkUr schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:30:
Ik heb voor het eerst dit seizoen vrij veel gefietst (voor mijn doen). Nu zijn mijn zitbotjes? een beetje geirriteerd/gevoelig.

Dingen die ik wil verbeteren, betere fietsbroek (ik heb nu die van de decathlon), afvallen = minder gewicht op het zadel. Is mijn zadel wellicht te hard? is het gewenning? ik maak 3x p/week ritjes van 1,5 a 2u? en nooit ergens last van gehad. Overbelasting?

Ik denk dat ik geen profijt heb van Chamois creme?
Zijn het echt je botjes of de huid? Ik heb een kort met een iets te smal zadel gereden en toen had ik echt last/pijn aan de botjes zelf ja. In mijn opbouw na m'n huidige uren ook wel gehad dat de huid gewoon wat geïrriteerd raakt. Dat is vaak gewoon gewenning en daarbij kan Chamois creme zeker helpen.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-12 23:20
Phydomir schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:36:
[...]

Zijn het echt je botjes of de huid? Ik heb een kort met een iets te smal zadel gereden en toen had ik echt last/pijn aan de botjes zelf ja. In mijn opbouw na m'n huidige uren ook wel gehad dat de huid gewoon wat geïrriteerd raakt. Dat is vaak gewoon gewenning en daarbij kan Chamois creme zeker helpen.
Bedankt! ja het is echt de huid van de zitbotjes. Ik ga het eens proberen :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Reginas schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
@McMiGHtY Is zeker iets waar ik over wil meedenken, een clinic bochtentraining/techniektraining. In Zuid-Nederland heb ik ook wel wat contacten op dit vlak. Misschien maar een polletje uitzetten om animo te peilen en om na te gaan of mensen bereid zijn om te betalen. Trainer en evt. huur baantje kosten ook geld. :)
Of laten sponsoren door wielercafe's?

• guapper
  • Nu online
DaYwaLkUr schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:39:
[...]

Bedankt! ja het is echt de huid van de zitbotjes. Ik ga het eens proberen :)
Heb je de bosmaaier al door het struikgewas op je perineum gehaald, of was je tuintje al netjes aangeharkt?

Ik heb ervaren dat dat het zitgenot behoorlijk verhoogd, waardoor je ook makkelijker een diepe zit langer vol kunt houden zonder last te krijgen.

Kaalslag is niet nodig, maar het kreupelhout verwijderen zodat er een net gazonnetje over blijft, is aan te raden.
(y)

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:43
guapper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:50:
[...]

Heb je de bosmaaier al door het struikgewas op je perineum gehaald, of was je tuintje al netjes aangeharkt?

Ik heb ervaren dat dat het zitgenot behoorlijk verhoogd, waardoor je ook makkelijker een diepe zit langer vol kunt houden zonder last te krijgen.

Kaalslag is niet nodig, maar het kreupelhout verwijderen zodat er een net gazonnetje over blijft, is aan te raden.
(y)
Ik krijg hier allemaal beelden bij die ik helemaal niet wil....

www.vanspeykwheels.nl

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik nu ook..

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:22
ElGreco schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:58:
Ik krijg hier allemaal beelden bij die ik helemaal niet wil....
Ik alleen de geur van vers verstookte Aspen in de morgen.

Flickr - Strava

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07
Ik hoop dat ik deze vraag hier kan en mag stellen.

Ik heb een probleem met mijn merida speeder 500 uit 2016
Er zit een 11 speed FSA crankset op met het GXP systeem van SRAM /Truativ en dus ook de bijbehorende lagercups.
Inmiddels is de linker arm van de crank al een aantal malen losgekomen, dit is nu bijna elke dag het geval,
Het metaal is afgevlakt en versleten en dus is het tijd om de crankset gedag te zeggen en voor een nieuwe te gaan.

Bracket is 68MM met BSA draad

Ik wil afstappen van GXP.
Het liefste zet ik er een 105 11 speed dubbel op ( FC-R7000 )
Dan heb ik dus een hollowtech II 68-70 lager nodig ?
Deze bijvoorbeeld ?
Shimano BB-RS501 BSA-68-24
of
Shimano SM-BBR60 BSA-68-24
Is dat correct ?

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:56:

Je bent er zelf bij he, er kan altijd iets gebeuren maar vaak zijn degenen die schade rijden ook degenen die (te) veel risico nemen. Zo volg ik verschillende reguliere wedstrijdrijders op Strava en een aantal kunnen echt verdomde hard trappen en winnen ook wel eens wat maar die zie ik ook meerdere keren per jaar vallen (ook buiten wedstrijden!) en anderen rijden (zoals ikzelf) gewoon een beetje mee in het peloton maar vallen eigenlijk nooit. Ook bij de profs zie je dit terug trouwens (Roglic :X).

Verder heb je vaak snel genoeg gezien bij wie je een beetje uit de buurt moet blijven als je geen zin hebt in valpartijen. Ik ben hier dus zelf niet zo bang voor in ieder geval en heb zeker ook geen wedstrijdbarrel voor die paar koersjes die ik per jaar mee doe. :)

Edit: Ik ben wel een relatief grote en dus zware rijder dus ergens heb ik misschien makkelijk praten, er is wel wat nodig om mij van de fiets te douwen ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 18-09-2024 14:51 ]

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-12 17:14
Het is gewoon een sport waarbij het risico op schade hoog is. Zowel fysiek door een val op snelheid als veel kwetsbaar prijzig materiaal.

Ik stopte met hockeyen vanwege de overfanatieke beunhazen die je doormidden hakken als je ze dreigt te passeren. M'n laatste seizoen kostte me een gebroken middenhandsbeentje door een wilde hak op de stick (en dus hand) door een net iets te zware logge verdediger. Hij kwam er vanaf met een vermaning door de scheidsrechter, maar ik kon 6 weken slecht tot niet typen.

Het recreatieve dorpsvoetbal bleek nog veel erger, dus ook daar kon een streep doorheen. Dat seizoen eindigde in een incident waarbij tijdens een vriendschappelijk toernooi in Amsterdam-West de gebruikelijke doelgroep besloot één van mijn teamgenoten op te wachten bij z'n auto en hem met een mes te bedreigen.

Toen werd het wielrennen: solo rondjes door de polder en later met een fietsclubje. Kneuterig maar oh zo gezellig.

Dit seizoen ook begonnen aan een wedstrijdjes. Gewoon via de club, maar later ook op wat kermiskoersjes in de funklasse. Maar daar had ik met FTP 4.0/4.1 niks te zoeken: ik werd gewoon naar huis gereden. De funklasse is geen fun aan. Stonden (als je hun strava geloofde) gewoon mannen met een FTP van +5.0 aan de start met jarenlange ervaring. Maargoed, volhouden en 'leren'. Ook in deze sport krijg je weer veel te maken met schouderduwtjes van overgemotiveerde - en doordat het net niet lukt - extreem gefrustreerde renners (en die raken dus alleen maar nog gefrustreerder als die 5.0 rijders blijven meedoen).

Helaas ook hier na een paar maanden mee gestopt. In een funrace blafte er weer eens zo'n groepje sportklassers/amateurs weg op een vermogen dat de gemiddelde funklasser nooit zou kunnen draaien. Aero fietsen, aero sokken, een racepak en weet ik 't wat nog meer aangetrokken. Een kamikazepiloot op een alu-fietsje die dat groepje dus nooit bij kon houden besloot dat hij wel even via de binnenkant een mannetje of 6 in kon halen - wat uiteraard niet pastte. Veel schade, o.a. een slachtoffer met een gebroken heup. Dat was voor mij de druppel: het risico is me te groot geworden. Materiaalschade interesseert me geen reet, maar ik heb ook een gezin en moet de kost kunnen verdienen.

Voor mij heeft het niks met wielrennen te maken maar gewoon met het feit dat er in elke sport altijd een aantal personen actief is dat zijn/haar frustraties botviert of onnodige risico's neemt voor de 'eer' die je die middag in de kantine hebt door het behalen van plek 11 in plaats van 24. De funkoers is gewoon grotendeels verpest door de combinatie tussen gierige sportklassers/amateurs en gefrustreerde fanatiekelingen. Je zult nooit vooraan mee kunnen fietsen als recreant: er is geen lol, alleen een realitycheck tegen een hoog risco. Want nogmaals: er hoeft maar één eikel tussen te zitten en het hele peloton ligt om.

Ik wacht volgend seizoen de verhalen van de club af. Daar gaan nog een aantal door met racen. Als dat nieuwe systeem beter blijkt te zijn dan pak ik het weer op. Anders zijn contactsporten op reacreatief niveau voor mij definitef afgezworen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:31

Secsytime

Automagisch

Mr. Stom schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:18:
Het is gewoon een sport waarbij het risico op schade hoog is. Zowel fysiek door een val op snelheid als veel kwetsbaar prijzig materiaal.

Ik stopte met hockeyen vanwege de overfanatieke beunhazen die je doormidden hakken als je ze dreigt te passeren. M'n laatste seizoen kostte me een gebroken middenhandsbeentje door een wilde hak op de stick (en dus hand) door een net iets te zware logge verdediger. Hij kwam er vanaf met een vermaning door de scheidsrechter, maar ik kon 6 weken slecht tot niet typen.

Het recreatieve dorpsvoetbal bleek nog veel erger, dus ook daar kon een streep doorheen. Dat seizoen eindigde in een incident waarbij tijdens een vriendschappelijk toernooi in Amsterdam-West de gebruikelijke doelgroep besloot één van mijn teamgenoten op te wachten bij z'n auto en hem met een mes te bedreigen.

Toen werd het wielrennen: solo rondjes door de polder en later met een fietsclubje. Kneuterig maar oh zo gezellig.

Dit seizoen ook begonnen aan een wedstrijdjes. Gewoon via de club, maar later ook op wat kermiskoersjes in de funklasse. Maar daar had ik met FTP 4.0/4.1 niks te zoeken: ik werd gewoon naar huis gereden. De funklasse is geen fun aan. Stonden (als je hun strava geloofde) gewoon mannen met een FTP van +5.0 aan de start met jarenlange ervaring. Maargoed, volhouden en 'leren'. Ook in deze sport krijg je weer veel te maken met schouderduwtjes van overgemotiveerde - en doordat het net niet lukt - extreem gefrustreerde renners (en die raken dus alleen maar nog gefrustreerder als die 5.0 rijders blijven meedoen).

Helaas ook hier na een paar maanden mee gestopt. In een funrace blafte er weer eens zo'n groepje sportklassers/amateurs weg op een vermogen dat de gemiddelde funklasser nooit zou kunnen draaien. Aero fietsen, aero sokken, een racepak en weet ik 't wat nog meer aangetrokken. Een kamikazepiloot op een alu-fietsje die dat groepje dus nooit bij kon houden besloot dat hij wel even via de binnenkant een mannetje of 6 in kon halen - wat uiteraard niet pastte. Veel schade, o.a. een slachtoffer met een gebroken heup. Dat was voor mij de druppel: het risico is me te groot geworden. Materiaalschade interesseert me geen reet, maar ik heb ook een gezin en moet de kost kunnen verdienen.

Voor mij heeft het niks met wielrennen te maken maar gewoon met het feit dat er in elke sport altijd een aantal personen actief is dat zijn/haar frustraties botviert of onnodige risico's neemt voor de 'eer' die je die middag in de kantine hebt door het behalen van plek 11 in plaats van 24. De funkoers is gewoon grotendeels verpest door de combinatie tussen gierige sportklassers/amateurs en gefrustreerde fanatiekelingen. Je zult nooit vooraan mee kunnen fietsen als recreant: er is geen lol, alleen een realitycheck tegen een hoog risco. Want nogmaals: er hoeft maar één eikel tussen te zitten en het hele peloton ligt om.

Ik wacht volgend seizoen de verhalen van de club af. Daar gaan nog een aantal door met racen. Als dat nieuwe systeem beter blijkt te zijn dan pak ik het weer op. Anders zijn contactsporten op reacreatief niveau voor mij definitef afgezworen.
Lekker gaan hardlopen of triathlons doen, sfeer is daar een stuk gemoedelijker.

• derx666
  • Laatst online: 28-12 17:42

derx666

mecker ende blaet

Niet om je bang te maken, maar hou vooral je kuit in de gaten of die niet warm aanvoelt, opgezwollen is en/of rood is. Als 1 van deze symptomen hebt, ga voor de zekerheid even bij je huisarts langs. Ik had iets vergelijkbaars begin 2022, en bij mij blijk het een trombose + long embolie te zijn. Ik ben er verdomd goed vanaf gekomen, maar het kan ook verkeerd gaan. Als een bloedpropje losschiet kan dat zeer nare gevolgen hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• mhr-zip

Is iets van een Cyclo rijden nog iets voor je?

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:39
@Mr. Stom Ook ik houd rekening met letsel risico en continuïteit van mijn leven, bij het beoefenen van hobby’s. De teamsport waar ik bij uit ben gekomen: volleybal!

Leuk spelletje (ook op tv). Tegenstanders veilig aan de andere kant van het net, dus geen contact sport. Leuk om te spelen op elk niveau en laagdrempelig voor beginners, maar voldoende leercurve voor jaren aan verbetering. Voldoende uitdagend conditioneel (op alles behalve het allerlaagste niveau). Vaak gezonde verhouding in de club oud/jong/man/vrouw (gemixed spelen ook leuk) en dus weinig macho gedrag.

[ Voor 13% gewijzigd door Patrick4 op 19-09-2024 05:14 ]

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:43
Patrick4 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 05:11:
@Mr. Stom Ook ik houd rekening met letsel risico en continuïteit van mijn leven, bij het beoefenen van hobby’s. De teamsport waar ik bij uit ben gekomen: volleybal!

Leuk spelletje (ook op tv). Tegenstanders veilig aan de andere kant van het net, dus geen contact sport. Leuk om te spelen op elk niveau en laagdrempelig voor beginners, maar voldoende leercurve voor jaren aan verbetering. Voldoende uitdagend conditioneel (op alles behalve het allerlaagste niveau). Vaak gezonde verhouding in de club oud/jong/man/vrouw (gemixed spelen ook leuk) en dus weinig macho gedrag.
Waar is het mis gegaan bij mij dan? Sinds ik gestopt ben met volleybal (na 25 jaar) geen knie pijn meer. Ik snap er niets van.

Het sociale en hoe het er aan toe gaat binnen een vereniging klopt wel. Competitieve en apen drang heb je op de hogere niveaus tijdens wedstrijden ook. Alleen kom je niet aan elkaar. Dat scheelt.

www.vanspeykwheels.nl

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12 12:51
Secsytime schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:36:
[...]

Lekker gaan hardlopen of triathlons doen, sfeer is daar een stuk gemoedelijker.
Ik kan dit beamen. Beetje offtopic, maar ben sinds kort lid van de lokale triathlonvereniging, volg zwemles in groepsverband en nu meegedaan afgelopen zomer met mijn eerste halve triathlon en ingeschreven voor de eerste volledige triathlon volgend jaar zomer. Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring, maar de sfeer is overal gemoedelijk, geen strijd (hardlooptraining is bijv. gewoon onderverdeeld in 10km tijden (waar men zich ook aan houdt) dus je loopt met gelijk niveau. Alleen wat strijd als je als groep in het water springt, dan krijg je een paar ellebogen :+ )

Maar verder is fietsen gewoon heel leuk hoor, haha. :*)

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12 22:35
Giel schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:16:
[...]

Ik kan dit beamen. Beetje offtopic, maar ben sinds kort lid van de lokale triathlonvereniging, volg zwemles in groepsverband en nu meegedaan afgelopen zomer met mijn eerste halve triathlon en ingeschreven voor de eerste volledige triathlon volgend jaar zomer. Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring, maar de sfeer is overal gemoedelijk, geen strijd (hardlooptraining is bijv. gewoon onderverdeeld in 10km tijden (waar men zich ook aan houdt) dus je loopt met gelijk niveau. Alleen wat strijd als je als groep in het water springt, dan krijg je een paar ellebogen :+ )

Maar verder is fietsen gewoon heel leuk hoor, haha. :*)
Ik kan dat ook beamen, niet lid van een triatlon vereniging maar wel triatleet. De sfeer is daar meestal wel redelijk gemoedelijk. Behalve zwemmen inderdaad. Dat is gewoon vrij worstelen met water.

Nu heb ik ook een beetje het idee dat wielrennen de snelheid sport is van het fietsen. De MTB groep is veel ralaxer. Grappig genoeg zie je die scheiding ook bij het hardlopen. Daar zijn de trailrunners ook een stuk relaxer dan bij het hardlopen. Ik stond vorig jaar aan de start van rotterdam. Daar was de sfeer wel relax maar het lopen was soms een beetje dringerig. Vervolgens liep ik einde van het jaar een trail marathon. Daar was gewoon alles relax. Weinig mensen met haast. Behalve de gasten van het NK maar goed dat is logisch.

Zelf zou ik wel eens een wedstrijd willen rijden. Ik wil niet zeggen dat ik een slechte fietser ben maar met de w/kg getallen die ik hier voorbij zie komen hoef ik daar niet aan te beginnen. Want dan blijf ik nergens en dat lijkt me ergens niet de bedoeling.

Nickname KasPlantje.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

GerGio schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:43:
Zelf zou ik wel eens een wedstrijd willen rijden. Ik wil niet zeggen dat ik een slechte fietser ben maar met de w/kg getallen die ik hier voorbij zie komen hoef ik daar niet aan te beginnen. Want dan blijf ik nergens en dat lijkt me ergens niet de bedoeling.
In Nederlandse koersen zegt w/kg echt helemaal niets, aangezien er slechts een handje vol zijn waar het ook maar iets omhoog gaan. De criteriums die ik nu rijdt worden vooral beslist op explosiviteit en een goede basis conditie. Iedere bocht uit maar weer flink kunnen aanzetten en dat ronde na ronde.

Ik herken het haantjes gedrag wat wordt omschreven niet direct. Wellicht dat het ook nog met locatie te maken heeft. Misschien is dit in de randstad erger. Maar je zult in de koersen zelf altijd wel hebben dat er dingen gebeuren die je met alleen fietsen liever vermijdt. Dat hoort ook bij de sport. Wat vaak blijft hangen en wat je hoort qua verhalen zijn de valpartijen, in de praktijk vind ik dit echt reuze meevallen.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Phydomir schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:00:
[...]
In Nederlandse koersen zegt w/kg echt helemaal niets, aangezien er slechts een handje vol zijn waar het ook maar iets omhoog gaan. De criteriums die ik nu rijdt worden vooral beslist op explosiviteit en een goede basis conditie. Iedere bocht uit maar weer flink kunnen aanzetten en dat ronde na ronde.
Prima dat W/kg "niks" zegt over de uitslag van een lokaal vlak criterium, maar het zegt wel iets over het wielren-niveau van de deelnemers.

Als je het hebt over de Fun-klasse dan verwacht je daarin niet mensen die qua wielren-niveau geklassificeerd worden als "Very good" op de Coggan-schaal.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42
Het is gewoon een sport waarbij het risico op schade hoog is. Zowel fysiek door een val op snelheid als veel

Ik heb eerst ook andere sporten gedaan, maar ik fietste voor de lol zo nu en dan op de racefiets (vanaf mn 18e) Toen ik een jaar of 26 was ben ik wat wedstrijdjes gaan fietsen, maar mijn FTP is nooit zoals jij spreekt van 4.0 geweest oid. Ik heb dan ook nooit uitslagen gereden (ooit een keer 3e op een districtkampioenschap) maar vooral meegereden en wat nietszeggende uitslagen gereden (bij de amateurs)
Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om naar je FTP te kijken, daar heb je vrijwel niets aan. Ik ken er genoeg mannen zaterdags een rondje van 80 km fietsen met een gemiddelde van 34 per uur, maar op een lokaal rondje lagen ze er nog 2-3 rondjes af. Dat heeft met een hele andere inspanning uit te staan.

Daarnaast houdt je in elke tak van sport wel bijzondere portretten, net als in het dagelijks leven. Het is maar net hoe je hier mee omgaat. Het lijkt nu net of je jouw plezier van anderen laat afhangen.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:12
pier87 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:42:
[...]

Ik heb eerst ook andere sporten gedaan, maar ik fietste voor de lol zo nu en dan op de racefiets (vanaf mn 18e) Toen ik een jaar of 26 was ben ik wat wedstrijdjes gaan fietsen, maar mijn FTP is nooit zoals jij spreekt van 4.0 geweest oid. Ik heb dan ook nooit uitslagen gereden (ooit een keer 3e op een districtkampioenschap) maar vooral meegereden en wat nietszeggende uitslagen gereden (bij de amateurs)
Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om naar je FTP te kijken, daar heb je vrijwel niets aan. Ik ken er genoeg mannen zaterdags een rondje van 80 km fietsen met een gemiddelde van 34 per uur, maar op een lokaal rondje lagen ze er nog 2-3 rondjes af. Dat heeft met een hele andere inspanning uit te staan.

Daarnaast houdt je in elke tak van sport wel bijzondere portretten, net als in het dagelijks leven. Het is maar net hoe je hier mee omgaat. Het lijkt nu net of je jouw plezier van anderen laat afhangen.
Ik heb ook geen moeite met constante power leveren (onder mijn FTP), een rondje van 2-3 uur met 32-33 gemiddeld lukt mij ook prima..
Maar als ik 2 uur met een snelle groep mee ga en na elk bochtje moet aanzetten met 500+ Watt of regelmatig een kopbeurtje moet doen op 125-130% van mijn FTP dan is de tank na 1,5 uur aardig leeg..
Een eindsprint om bijvoorbeeld een wedstrijdje te winnen is dan zeker niet meer aan mij besteed.

FTP ansich is in een critirium niet super relevant, maar is het juist steeds de aanvalletjes kunnen inzetten of kunnen anticiperen op bewegingen in de groep van meer belang.

Ik volg enkelen op strava die ook professionele rondes rijden, als ik kijk naar hun gemiddelde wattages, dan zou ik dat in theorie ook wel kunnen volhouden over die afstanden, maar als ik dan inzoom op bepaalde segmenten waar het verschil gemaakt wordt tussen winnen of verliezen dan kan ik dat echt niet bijbenen en zal ik waarschijnlijk achterin eindigen..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
mhr-zip schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:11:
[...]

Is iets van een Cyclo rijden nog iets voor je?
Volgens mij is dit inderdaad het leukste. Net begonnen met fietsen en hier richt ik me op. Eerst in 2025 maar beginnen met een tour-variant hiervan en misschien ooit lekker achteraan eindigen op een gran fondo op een mooie lokatie.

Ik zie voor me dat ik hier tegen mezelf kan fietsen door doelen te stellen voor mezelf en kan genieten van een mooie omgeving met facilitatie van een organisatie. Zo lijkt het op meedoen aan een halve marathon waar ik ook lekker mijn eigen ding doe en het prima vindt dat veel mensen veel sneller zijn en hun eigen ding doen.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-12 17:14
pier87 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:42:
[...]

Klopt hoor. Ik heb de 'mazzel' dat ik hockey een aantal jaren semi-professioneel in de Hoofdklasse heb gespeeld, dus ik heb wel een zekere aanleg en fitness. Toen kwam de 'carrière' en was ik veroordeeld tot alleen sporten op zondag en was een vast trainingsmoment doordeweeks lastig haalbaar.

Lastige wat ik heb gemerkt zijn de 5 minutenwaarden die sommige mannen tot het einde weten te trekken. Dat is gewoon 'trainbaar' en drukt zich niet direct uit in FTP. Ik kan koersjes met gemak in het peloton uitfietsen, maar echt tot het einde in het kopgroepje meekomen is voor mij te lastig: ik kan op een koers van 90 minuten simpelweg niet vaak genoeg zo'n interval aan. In de bochten blijf ik er uitstekend bij, ik kan laat remmen en goed sturen, maar tegen het einde van de race kan ik de versnelling op 10-20 meter ná de bocht niet meer bijhouden en verlies ik het wiel. Maar dan heb ik het leuk gehad en ga ik tevreden naar huis: ik kom steeds verder in de finale.

Als ik intervals.icu mag geloven zit ik zelfs in de bovenste 90% wat betreft 60s-5m voor mijn leeftijdsgroep (30-40). Maar m'n FTP en langere duurwaarden zijn gewoon te slecht. Met m'n 3 á 5 uurtjes fietsen per week kan ik niet op tegen mannen die een veelvoud daarvan fietsen en die een hele wielercarrière hebben gehad (volgens strava). Of zoals een kermiskoersje waar 5 (!) renners stonden die twee jaar daarvoor nog in een conti ploeg zaten maar nu alleen nog 'voor de fun' fietsten. Die vinden elkaar, draaien lekker door en zetten zo binnen afzienbare tijd het hele peloton op een rondje. Zelfs m'n clubgenoot die nog wel eens een koersje wint op Sloten werd er gewoon keihard afgereden. Dan mag je dus van de jury met z'n allen halverwege de race afstappen en toekijken hoe zo'n groepje de laatste rondjes uitfietst. Leuk man, heb je dan voor niks je halve zondag voor vrijgemaakt en een uur in de auto gezeten |:(

We spraken één van die gasten, en ook daar was het argument: we fietsen maar 3x per jaar met elkaar in zo'n kermiskoers, daar ga ik geen dure licentie voor nemen en wij fietsen toch gewoon tegen elkaar dus heb een lekkere race gehad.

Ik probeer me niet te focussen op anderen, maar door een aantal 'incidenten' is het risico op schade door een ander gewoon te groot geworden. Of je race eindigt dus halverwege door zo'n groepje. Verliezen is geen punt en ik heb die dag ook met bewondering naar dat groepje gekeken. Maar ik ga er geen zondag meer voor vrijmaken met het risico dat ik halverwege in de berm of achter de juryvlag zit.

Ik lijk een mega negativo, maar ik ben helemaal weg van fietsen. In groepjes, met de club, collega's of m'n vader, alleen, met vreemden die je onderweg tegenkomt, de prachtige omgevingen, de rust in je hoofd en vooral het hele ongedwongen karakter: heerlijk. Maar racen? Daar ben ik blij dat de KNWU daar nu wat aan doet.

Ik ga me volgend jaar maar eens op een cyclo focussen, goede suggestie. Ik heb het afgelopen jaar ook enorm genoten van het beklimmen van de Galibier en Croix de Fer en solo twee lussen van de AGR route. Voor nu lekker veilig knallen op Zwift en in het weekend wat KOMmetjes in de buurt verzamelen O+

En ik heb tegenwoordig tubeless, dus ook die wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• Requiem19
Mr. Stom schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:48:
[...]

Klopt hoor. Ik heb de 'mazzel' dat ik hockey een aantal jaren semi-professioneel in de Hoofdklasse heb gespeeld, dus ik heb wel een zekere aanleg en fitness. Toen kwam de 'carrière' en was ik veroordeeld tot alleen sporten op zondag en was een vast trainingsmoment doordeweeks lastig haalbaar.

Lastige wat ik heb gemerkt zijn de 5 minutenwaarden die sommige mannen tot het einde weten te trekken. Dat is gewoon 'trainbaar' en drukt zich niet direct uit in FTP. Ik kan koersjes met gemak in het peloton uitfietsen, maar echt tot het einde in het kopgroepje meekomen is voor mij te lastig: ik kan op een koers van 90 minuten simpelweg niet vaak genoeg zo'n interval aan. In de bochten blijf ik er uitstekend bij, ik kan laat remmen en goed sturen, maar tegen het einde van de race kan ik de versnelling op 10-20 meter ná de bocht niet meer bijhouden en verlies ik het wiel. Maar dan heb ik het leuk gehad en ga ik tevreden naar huis: ik kom steeds verder in de finale.

Als ik intervals.icu mag geloven zit ik zelfs in de bovenste 90% wat betreft 60s-5m voor mijn leeftijdsgroep (30-40). Maar m'n FTP en langere duurwaarden zijn gewoon te slecht. Met m'n 3 á 5 uurtjes fietsen per week kan ik niet op tegen mannen die een veelvoud daarvan fietsen en die een hele wielercarrière hebben gehad (volgens strava). Of zoals een kermiskoersje waar 5 (!) renners stonden die twee jaar daarvoor nog in een conti ploeg zaten maar nu alleen nog 'voor de fun' fietsten. Die vinden elkaar, draaien lekker door en zetten zo binnen afzienbare tijd het hele peloton op een rondje. Zelfs m'n clubgenoot die nog wel eens een koersje wint op Sloten werd er gewoon keihard afgereden. Dan mag je dus van de jury met z'n allen halverwege de race afstappen en toekijken hoe zo'n groepje de laatste rondjes uitfietst. Leuk man, heb je dan voor niks je halve zondag voor vrijgemaakt en een uur in de auto gezeten |:(

We spraken één van die gasten, en ook daar was het argument: we fietsen maar 3x per jaar met elkaar in zo'n kermiskoers, daar ga ik geen dure licentie voor nemen en wij fietsen toch gewoon tegen elkaar dus heb een lekkere race gehad.

Ik probeer me niet te focussen op anderen, maar door een aantal 'incidenten' is het risico op schade door een ander gewoon te groot geworden. Of je race eindigt dus halverwege door zo'n groepje. Verliezen is geen punt en ik heb die dag ook met bewondering naar dat groepje gekeken. Maar ik ga er geen zondag meer voor vrijmaken met het risico dat ik halverwege in de berm of achter de juryvlag zit.

Ik lijk een mega negativo, maar ik ben helemaal weg van fietsen. In groepjes, met de club, collega's of m'n vader, alleen, met vreemden die je onderweg tegenkomt, de prachtige omgevingen, de rust in je hoofd en vooral het hele ongedwongen karakter: heerlijk. Maar racen? Daar ben ik blij dat de KNWU daar nu wat aan doet.

Ik ga me volgend jaar maar eens op een cyclo focussen, goede suggestie. Ik heb het afgelopen jaar ook enorm genoten van het beklimmen van de Galibier en Croix de Fer en solo twee lussen van de AGR route. Voor nu lekker veilig knallen op Zwift en in het weekend wat KOMmetjes in de buurt verzamelen O+

En ik heb tegenwoordig tubeless, dus ook die wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Met 3-5 uur per week word je fatique resistance ook nooit zo goed als die van gasten die 12-15 uur per week kunnen fietsen. Er is een directe correlatie tussen volume en hoe goed je na x uur (/kj) nog je frisse waardes haalt.

Dus met 3-5 uur weet je idd dat het zo blijft als het is :). Denk overigens dat je al in je handjes mag klappen met je talent. Veel mensen moeten veel meer uren maken om uberhaupt in die beste 90% te zitten.

Cyclo’s zijn een stuk relaxter. Heel weinig haantjes gedrag en vooral gemoedelijk / gezelligheid.

• mhr-zip
1Mark schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:06:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad het leukste. Net begonnen met fietsen en hier richt ik me op. Eerst in 2025 maar beginnen met een tour-variant hiervan en misschien ooit lekker achteraan eindigen op een gran fondo op een mooie lokatie.

Ik zie voor me dat ik hier tegen mezelf kan fietsen door doelen te stellen voor mezelf en kan genieten van een mooie omgeving met facilitatie van een organisatie. Zo lijkt het op meedoen aan een halve marathon waar ik ook lekker mijn eigen ding doe en het prima vindt dat veel mensen veel sneller zijn en hun eigen ding doen.
Ken je de Cycloworld podcast al? Ook leuk als je (nog) geen Cyclo’s rijdt.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
mhr-zip schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:06:
[...]

Ken je de Cycloworld podcast al? Ook leuk als je (nog) geen Cyclo’s rijdt.
Die luister ik (nu al) met veel plezier! 😃

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wij kwamen de mannen gisteren nog tegen, grote kans dat je over ons hoort in een komende podcast :)

• schoene
  • Laatst online: 28-12 09:27
Ik ga binnenkort de banden van mijn racefiets vervangen, en ben van plan om ze tubeless te zetten. Nu staat een dynaplug al langer op mijn lijstje van aan te schaffen tools (mijn MTB staat al lang tubeless), en ik was van plan de dynaplug racer pro te kopen. Omdat ik een bon heb bij futurumshop ging ik die daar halen, want ze waren recent op stock, maar nu staan die als permanent uitverkocht! Ik zie wel deze: https://www.futurumshop.n...it-mtb-carbon-zwart.phtml . Weet iemand of dit dezelfde tips bevatten, en kan ik daar ook een raceband mee zal kunnen stoppen? want ik wil ideaal gezien maar 1 setje aanschaffen.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:38

nrg

schoene schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:05:
Ik ga binnenkort de banden van mijn racefiets vervangen, en ben van plan om ze tubeless te zetten. Nu staat een dynaplug al langer op mijn lijstje van aan te schaffen tools (mijn MTB staat al lang tubeless), en ik was van plan de dynaplug racer pro te kopen. Omdat ik een bon heb bij futurumshop ging ik die daar halen, want ze waren recent op stock, maar nu staan die als permanent uitverkocht! Ik zie wel deze: https://www.futurumshop.n...it-mtb-carbon-zwart.phtml . Weet iemand of dit dezelfde tips bevatten, en kan ik daar ook een raceband mee zal kunnen stoppen? want ik wil ideaal gezien maar 1 setje aanschaffen.
Die koperen pluggen zijn hetzelfde als in de raceversie. En anders kan je 'm denk ik altijd refillen met andere pluggen? Ik zie bij de Q&A dat Futurum zegt dat het verschil alleen zit in de meegeleverde pluggen.

• mhr-zip
schoene schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:05:
Pluggen zijn hetzelfde. Alleen de pro heeft standaard 3 kleine en 1 grote plug. Die Carbon heeft alleen maar 1 grote en 1 kleine plug.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die grote plug gebruikt heeft, wel dat ze 2 kleine pluggen naast elkaar moeten stoppen.

Als laatste, je kan die grote plug er uit halen en er dan een kleine instoppen. Maar echt ideaal is dat niet.

Mijn advies: schrijf je in op sites waar je een mailtje krijgt als ze op voorraad komen. En roep hier dat je zo’n ding zoekt, misschien krijg je een tip. Ze worden op dit moment her en der uitgeleverd. En de wereld is veel groter dan FuturumShop en Mantel.

• schoene
  • Laatst online: 28-12 09:27
mhr-zip schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:11:
[...]
Mijn advies: schrijf je in op sites waar je een mailtje krijgt als ze op voorraad komen. En roep hier dat je zo’n ding zoekt, misschien krijg je een tip. Ze worden op dit moment her en der uitgeleverd. En de wereld is veel groter dan FuturumShop en Mantel.
I know, ik bestel zelf bijna nooit bij die sites, veel meer bvb bij bike-discount, maar ik heb van vrienden een waardebon gekregen :)

Overigens lees ik wel bij futurum dat dit erbij geleverd wordt:
3x standaard plugs
2x MEGA plugs

Of bedoel je dat er maar plaats is voor 1 van beide in de tool zelf?

Ik heb ondertussen een nieuwe vraag. Ik vertrok deze middag voor een rit, en hoorde steeds een metalig gerinkel. Bleek dat een "metalen dekplaatje" op mn frame achter de kettingbladen los was gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL44LEqKNveSmhMkbx71ljE9m7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuvwYesW6aMd2TUiLsv63b1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW7KYojKms2nuE2xNF0xM2HMoUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oxfiRzEGDhXnx2IS3uHFXFD8.png?f=user_large

Hoe zou ik dat best opnieuw bevestigen? Gewoon dubbelzijdige tape? Of moet ik dat lijmen, en mag ik dan eender welke lijm gebruiken, of kan lijm een (carbon) frame aantasten?

edit: het gaat dus om deze "chainsuck plate": https://www.canyon.com/en...nsuck-plate/10009600.html , en ik lees op https://www.reddit.com/r/..._frame_by_the_chain_ring/ dat sommigen dit met 2 componenten lijm hebben bevestigd, bij anderen was er dubbelzijdige tape bevestigd op een nieuw exemplaar

[ Voor 16% gewijzigd door schoene op 20-09-2024 22:38 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
schoene schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:28:
[...]

I know, ik bestel zelf bijna nooit bij die sites, veel meer bvb bij bike-discount, maar ik heb van vrienden een waardebon gekregen :)

Overigens lees ik wel bij futurum dat dit erbij geleverd wordt:
3x standaard plugs
2x MEGA plugs

Of bedoel je dat er maar plaats is voor 1 van beide in de tool zelf?

Ik heb ondertussen een nieuwe vraag. Ik vertrok deze middag voor een rit, en hoorde steeds een metalig gerinkel. Bleek dat een "metalen dekplaatje" op mn frame achter de kettingbladen los was gekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe zou ik dat best opnieuw bevestigen? Gewoon dubbelzijdige tape? Of moet ik dat lijmen, en mag ik dan eender welke lijm gebruiken, of kan lijm een (carbon) frame aantasten?
Lijm zou wel je lak kunnen aantasten, maar niet zomaar je frame denk ik. Maar omdat het niet helemaal strak recht is zou ik dubbelzijdig tape pakken. "Nano tape" wellicht, mits het dan niet te dik is. Dit plaatje beschermt je frame volgens mij als de ketting van je kleine blad af zou vallen.

Edit: ik zie jouw edit net...2 componentenlijm voor iets wat niks draagt lijkt me nogal overkill denk. Als je echt aan ljim denkt zou ik gewoon bisonkit of bisontix pakken denk. Dat is niet zo invasief in elk geval. En blijft een beetje flexibel.
Of nog beter en canyon contacten voor service, want dat hoort er simpelweg niet af te vallen zomaar.

En wat je ook terugplaatst; eerst onvetten! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 21-09-2024 01:29 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Afgelopen donderdag en vrijdag in Limburg gefietst.. Ik had niet kunnen bedenken dat ik het klimmen zo leuk zou vinden. Goed..de kutklimmetjes van 11..12%..daar ben ik net te zwaar voor, maar de rest is meestal type 1 leuk (en soms type 2).

Heerlijk weer gehad, leuke mensen om me heen en een goeie lokatie.

Voerstreek is mooi, maar wel een stukje slechter wegdek, 30 of zelfs 32mm begreep ik op sommige momenten steeds meer. Zeker aan te raden!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:17
McMiGHtY schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:57:
Afgelopen donderdag en vrijdag in Limburg gefietst.. Ik had niet kunnen bedenken dat ik het klimmen zo leuk zou vinden. Goed..de kutklimmetjes van 11..12%..daar ben ik net te zwaar voor, maar de rest is meestal type 1 leuk (en soms type 2).

Voerstreek is mooi, maar wel een stukje slechter wegdek, 30 of zelfs 32mm begreep ik op sommige momenten steeds meer. Zeker aan te raden!
Nice! Maar wat betekent type 1 leuk?

• JerryDonker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-12 17:01
La1974 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:02:
[...]

Nice! Maar wat betekent type 1 leuk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhuNeCwtA1qEWJWVBRPiBrcrJBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og8chaDOO8wSIsFchf3pXJT6.jpg?f=fotoalbum_large

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:57:

Wat ga je doen van het weekend?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tso3FYjjqEsk8v9Ks1heb3NUJXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xOQqpOWB1WfiJmRPo5b16F9K.png?f=user_large

Ena laatste mooie zomerdag er voor gaan zitten en mijn eigen uitdaging aangegaan.
Onderlangs gestart en na Amsterdam was het doel solo en non-stop 100km te halen.

Helaas was mijn bril (op sterkte) te bezweet om de Wahoo te zien en kreeg ik de flesjes bidon refill niet open onder het fietsen (stomme fout... :F thuis open draaien!)
Dus de non-stop werd "non-stop", veiligheid telt ook mee.
Bij 130km een korte stop, kon de laatste snack niet vinden, blijkbaar verloren :'( en de laatste paar km naar huis ging verrassend goed.
Vandaag een rondje om de spieren los te fietsen, maar de pap deed niet veel :+

(Voor de stats, Strava 100km : 31,6km/h)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:52:
[...]

Wat ga je doen van het weekend?
Gewoon...bandjes wisselen (voor de 4de keer geplugd, ik rijd tubeless en had een lek, maar was in 5min weer onderweg en na 4k km's is het bandje nu echt op) en fietsen met de club.. hoezo?

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:55
Ik heb zaterdag 80km gefietst, voor mijn doen veel, en ik kreeg een hongerklop. Ik had goed ontbeten, bij me een banaan, een proteïnendrankje, een proteïnenreep en twee volle bidons(1 water, 1 sportdrank). Blijkbaar is dat voor mij niet genoeg. Was wel supermooi weer!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 20:12
twodigits schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:37:
Ik heb zaterdag 80km gefietst, voor mijn doen veel, en ik kreeg een hongerklop. Ik had goed ontbeten, bij me een banaan, een proteïnendrankje, een proteïnenreep en twee volle bidons(1 water, 1 sportdrank). Blijkbaar is dat voor mij niet genoeg. Was wel supermooi weer!
Ik zou in plaats van proteïne producten meer kijken naar iets waar veel meer koolhydraten inzitten (bv. gel of sportreep)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30
@twodigits wat @UnderAVoidSky zegt, meer snelle koolhydraten, ofwel suikers. De ene sportdrank is de andere niet. sommige hebben bv 40 gram suiker in een 500ml bidon, andere bijna niks en alleen zouten/mineralen..

Verder kan het ook gewoon zijn dat de rit te intensief was, je verbruik gaat evenredig omhoog met je watts. (200 watt per uur is 720kCal, 100 watt de helft).

Maar dit gaat niet op voor watts / km/u, om een paar km per uur harder te fietsen, bv van 30 naar 33 scheelt meer dan 10% watts, in verbruik eerder 25%

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 23-09-2024 08:20 ]

Strava

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:53
twodigits schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:37:
Wat is goed ontbeten? Ik ken mensen die een banaan eten in de ochtend en dan weg gaan en zeggen ik heb lekker goed ontbeten :D

Alles gaat of staat met wat voor producten je heb en met welke intensiteit je rond fiets.
Er van uit gaande dat je tegen 30 km per uur fiets heb je 2 uur +- 45-50 min op de racefiets gezeten ?

In een banaan zitten er gemiddeld 25-30 ? In proteinedrankjes en repen proberen ze juist zo weinig mogelijk kolydraten te stoppen.. Ga uit van 20 koolhydraten in je drank en reep en dan met 1 bidon sportdrank vaak +- 30 koolhydraten ( afhankelijk merk) Dan heb je in totaal (met een beetje geluk) 80 koolhydraten op.
Ik zou aanraden om lekker 60-70 Koolhydraten per uur te eten als je ritten gaat maken van 60 km of meer.
Snelle Jelles' zijn erg voedzaam voor wielrenners. ( en ook nog redelijk betaalbaar) voor 1 heel pak kan je vaak 1 of 2 gelletjes kopen...

Of wat @Prulleman zegt, je hebt gewoon te hard gefietst voor je kunnen..

[ Voor 3% gewijzigd door dfbt op 23-09-2024 08:31 ]

• Prulleman
je lichaam moet overigens ook gewoon wennen aan het opnemen en gebruiken van energie in grote(re) hoeveelheden. Rustig opbouwen is dan de truc

Strava

• dfbt
Prulleman schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:32:
je lichaam moet overigens ook gewoon wennen aan het opnemen en gebruiken van energie in grote(re) hoeveelheden. Rustig opbouwen is dan de truc
Daarom ben ik met 60-70 begonnen, en geen 90-120 :+
1 banaan van 30 en 1 bidon sportdrank per uur van 30 zou ieder (volwassen lichaam) wel moeten kunnen toch?

Of een Snelle jelle van 44 en 1 bidon sportdrank van 30 zou al 74 moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door dfbt op 23-09-2024 08:37 ]

• Prulleman
dfbt schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:36:
[...]

Daarom ben ik met 60-70 begonnen, en geen 90-120 :+
ja, ook dat, maar ik bedoelde ook opbouwen in intensiteit/lengte van je ritten. Je kan niet van 2x in de week een uurtje duur, naar 3 uur op hetzelfde tempo gaan. Na ja,. kan wel, maar dan loop je dus mogelijk tegen dit soort issues aan

Strava

• Prulleman
even wat anders :)
https://roastmystrava.com/
I just got my Strava roasted by an AI...

Niels, Breda’s own pedal-powered superhero! With 985 rides and 36,900 km, you’ve circled the globe… twice! But that elevation gain, Niels… 92,767 meters? Are you sure you’re not just riding on a bouncy castle?

This year’s 104 rides and 6,297 km are impressive, but are you training for the Tour de Netherlands or just trying to avoid mowing the lawn?

Your "Ochtendrit" rides are legendary. 136 km before breakfast? Did you ride to Belgium for croissants? And that 18 km walk at Efteling – were you racing the roller coasters?

Your bike profile pic is sleek, but let’s face it, Niels – it’s probably the only thing about your rides that’s not worn out. Keep pedaling, wheel warrior! With all those kudos, you must be Breda’s most lovable roadblock. 🚴💨

Get your Strava roasted at https://roastmystrava.com

Strava

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:55
dfbt schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:30:
[...]

Wat is goed ontbeten? Ik ken mensen die een banaan eten in de ochtend en dan weg gaan en zeggen ik heb lekker goed ontbeten :D

Alles gaat of staat met wat voor producten je heb en met welke intensiteit je rond fiets.
Er van uit gaande dat je tegen 30 km per uur fiets heb je 2 uur +- 45-50 min op de racefiets gezeten ?

In een banaan zitten er gemiddeld 25-30 ? In proteinedrankjes en repen proberen ze juist zo weinig mogelijk kolydraten te stoppen.. Ga uit van 20 koolhydraten in je drank en reep en dan met 1 bidon sportdrank vaak +- 30 koolhydraten ( afhankelijk merk) Dan heb je in totaal (met een beetje geluk) 80 koolhydraten op.
Ik zou aanraden om lekker 60-70 Koolhydraten per uur te eten als je ritten gaat maken van 60 km of meer.
Snelle Jelles' zijn erg voedzaam voor wielrenners. ( en ook nog redelijk betaalbaar) voor 1 heel pak kan je vaak 1 of 2 gelletjes kopen...

Of wat @Prulleman zegt, je hebt gewoon te hard gefietst voor je kunnen..
Goed ingeschat, ik heb er 2 uur en 55 minuten over gedaan inclusief stops. Redelijk rustig gereden, het was een nieuwe voor mij onbekende route die ik van Komoot had gehaald.

Ik heb, de reacties lezende, te weinig koolhydraten gegeten. Al doende leert men.

• dfbt
Prulleman schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:38:
[...]

ja, ook dat, maar ik bedoelde ook opbouwen in intensiteit/lengte van je ritten. Je kan niet van 2x in de week een uurtje duur, naar 3 uur op hetzelfde tempo gaan. Na ja,. kan wel, maar dan loop je dus mogelijk tegen dit soort issues aan
Helemaal gelijk, dat zijn vaak grote stappen ja. Vooral als je dan ook je energie behoefte niet goed weet aan te vullen..

Ik heb ook gelijk wel aan vraag voor iedereen hier..
Ik ben persoonlijk een snelle zweter (en veel) Heb toevallig afgelopen donderdag op een ritje van ongeveer 1 uur en een paar minuutjes (intensief) eens gemeten hoeveel vocht ik nou echt verlies.
Ik heb 5 minuten voordat ik weg fietste mijzelf gewogen ( naakt ) en dat direct na mijn training ook weer gedaan.

Ik heb 1 bidon van 750 ML meegenomen en die is opgegaan.
Ik was begonnen met 94,9 en woog na het ritje 94,2.
Het was redelijk zonnig , 20 graden, wel veel wind, dus eigenlijk tijdens de rit zelf niet echt veel gemerkt van het zweten, maar toen ik thuis kwam was ik wel zeiknat.
Ik verlies dus gewoon op zomaar een intensief ritje ( ongeveer 1 uur a 85% FTP) zo'n 1,4/1.5 kilo lichaamsgewicht en dan zijn de weeromstandigheden helemaal zo gek nog niet.
Ik wil volgend jaar de Marmotte gaan rijden, en ben dan toch wel redelijk huiverig voor het drinken.
Maar als ik dit zo zie, moet ik toch wel echt een goede 2 bidons 750 ML per uur drinken als ik bijvoorbeeld bezig ben met klimmen, of gewoon veel inspanning inlever.

• guapper
  • Nu online
twodigits schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:55:
[...]

Goed ingeschat, ik heb er 2 uur en 55 minuten over gedaan inclusief stops. Redelijk rustig gereden, het was een nieuwe voor mij onbekende route die ik van Komoot had gehaald.

Ik heb, de reacties lezende, te weinig koolhydraten gegeten. Al doende leert men.
Misschien kan de 'eat my ride' app je op weg helpen om je koolhydraat inname beter te plannen? Het geeft je in elk geval een inzicht hoeveel je voor een geplande rit ongeveer nodig hebt.

De gratis versie rekent alleen voor duurritten; als je er eens met gestrekte benen in wil gaan (stevig doortrappen) moet je wel rekenen dat je een stuk meer verbrand zoals hierboven door @Prulleman al aangegeven.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12 22:35
[...]

Je hebt geen eiwit nodig tijdens het sporten. Dus je kunt de proteïne dranken en repen laten voor wat ze zijn.
Als je goed eet(lees gebalanceerd), kun je ze sowieso laten voor wat ze zijn. Want leuk proteïne kwark met 50g eiwit maar dat zit ook gewoon in de goedkoopste kwark.

Je doet er een stuk beter aan om gewoon wat meer koolhydraten te eten voordat je weg gaat en met name zorgen dat je aan het begin van je rit je eten en drinken gewoon goed bijhoud want als je eenmaal achter loopt is het lastig inhalen.

Ik heb gewoon een hele tijd op Isostar endurance meegenomen als ik een lange rit ging rijden. De eerste bidon was dan gewoon dat en daarna normale sportdrank met wat eten. Daarmee hield ik het een stuk langer vol. Nu ben ik aan het kijken of ik daarna weer terug ga want ik merk wel dat met triathlon training de energie er soms best snel doorheen gaat.

Nickname KasPlantje.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09
[...]

Verreweg de makkelijkste manier om koolhydraten tot je te nemen tijdens de rit is door je bidons te vullen met wat we onder andere omstandigheden 'zoete troep' zouden noemen. Eiwitten en mineralen zijn makkerlijker voor/na een rit aan te vullen. Je kan de inname natuurlijk wel een beetje afstemmen op je eigen energieverbruik, niet iedereen is een 'watt-kanon' zoals in het gelinkte filmpje, maar mijn ervaring is dat je eerder onder- dan overschat wat je nodig hebt tijdens zelfs een gevoelsmatig lichte trainingsrit, zeker als je eenmaal op gewicht bent en niet veel meer wilt/kunt interen op vetreserves.
Pagina: 1 ... 600 ... 698 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).