BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Maar die heb ik niet ;-)Mistraller schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:00:
[...]
Een 4iiii kan het met firmware ook aanzetten. Heb je ook geen los ding nodig en niemand die een crank verdenkt van airtag features.
Volgens mij kan m’n sram rival PM dat niet en dus vandaar de airtag.
Ai dan ben je net vervelend terecht gekomen zeg, zou het inderdaad laten onderzoeken. Sterkte!Mistraller schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:57:
[...]
Eind juni ook precies dit lullige valletje gemaakt. En daar loop ik nu nog steeds mee te sukkelen. 4daagse lopen was een hel en op de fiets hoor ik mijn knie nu soms knakken. Fysio zei dat het spieren waren, maar ik geloof daar niet meer zo in. Veel rust heeft het overigens nog niet gekregen, vakantie was ook vooral veel door de bergen sjouwen. Ben nog een beetje in dubio of ik het aan moet kijken of toch even door moet zeuren dat er een gedegen onderzoekje gedaan wordt.
Ik ben er vandaag ook, eerste wedstrijd ooit
De mooiste vind ik als er een stel (man en vrouw vrijwel altijd) fietst en de man stoïcijns in het midden van de weg blijft fietsen en de vrouw dan gaat roepen ‘Heeeeeenk er wil iemand langs, aan de kant!’StevenK schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
Het is net zoals op de motor: zorgen dat ze weten dat je er bent en ook verifiëren at ze weten dat je er bent en dan inhalen, terwijl je ook nadrukkelijk je positie op de weg inneemt. En het is dus ook niet kenbaar maken dat je in wil halen, maar dat je in gaat halen.
Mijn ervaring is dat een bel weinig effect heeft, behalve de 'oh, een wielrenner met bel' reacties. Als ik 'ting, ting' of anders 'ik kom er links voorbij' roep werkt vaak heel goed, maar je hebt er ook genoeg die je niet kunnen horen (muziek) of erlangs willen laten.
Dan haal ik net zo in als ik in een wedstrijd doe: ik zoek een gaatje en haal met serieus snelheidsverschil in. Of dat nu over de weg, over de stoep, gewoon links of tussendoor is ligt aan de situatie. En vaak zie je dan dat ze al een grote bek geven als je aan je inhaalactie begint: dat is een teken dat ze echt wel gehoord hebben, maar niet erlangs willen laten.
Maar in 99% van de gevallen is het 'ting, ting' of anders 'ik kom er links voorbij' roepen echt effectief.
Maargoed ik bel een paar keer en 90% reageert daar altijd netjes op en dan volgt er een dankuwel van mijn kant. Zo niet wurm ik me er we door.
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
lol, je had wat anders verwacht bij een tankstationraymondw schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:21:
[...]
.. bij het tankstation .. en een punt appeltaart. (hij komt niet net uit de oven, gewoon bevroren fabriek taart, wat ze ook zeggen...)
Succes!
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Paard is voor mij goede reden om via de rijbaan in te halen. Want als zo'n beest schrikt heb je echt een probleem.avdongen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:35:
Voordat ik ruiters / wandelaars met paard inhaal, roep ik altijd wel even. Die dieren schijnen daar beter op te reageren dan op een belletje.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
En juist niet je benen stilhouden om de ratel te voorkomenStevenK schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Paard is voor mij goede reden om via de rijbaan in te halen. Want als zo'n beest schrikt heb je echt een probleem.
Ik ben toch malle pietje niet!
En we zijn weer terug. Ik ging er heen zonder enige verwachting maar wel met het idee dat ik een beetje een deuk in een pakje boter kon slaan. Het format was simpel. 1 uur fietsen. Na 50 minuten word op basis van de kopgroep bepaald hoeveel ronden er nog te gaan zijn. Dat waren er dus 9.Reginas schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:04:
@Webgnome Leuk, succes met jouw eerste wedstrijd! Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Het was op een 800 meter baan en daar keek ik in het begin wel tegen op. 'Rondjes rijden' is zeg maar niet echt mijn ding. Voordeel van je vooraf totaal niet inlezen in je tegenstanders is dat je niet weet wat er op je af komt en je gewoon je eigen race kan rijden. Dat heb ik dan ook gedaan. We begonnen al meteen met hoge snelheden. Mijn gemiddelde op dit moment tijdens trainingen is 25 ~ 26 maximaal. Dit ging met 30 minimaal. Dus aan de bak. Na een kwartier keek ik op mijn garmin en dacht . Jeetje, moet dit nog 45 minuten?
Dat was vrij snel voorbij omdat ik mensen in kon halen en een beetje gevoel kreeg bij de baan. Is natuurlijk wel een beetje laat want inhalen van #1 ging nooit meer lukken. Waar ik vanuit ging was dat er op het eind als bekend is hoeveel ronden er nog te gaan zijn, zou worden versneld. Dus heb geprobeerd om een constant tempo te rijden en op het laatst alles te geven wat ik had. Dat was een leuk idee
Na 45 minuten begon het verval zijn intrede te doen. Waar ik daarvoor 30 ~ 32 gemiddeld reed ging dat daarna met moeite op 30 en dook steeds vaker onder de 30. Kon gelukkig wel soms aanhaken met de snellere echter is het niveau verschil nog te groot.
Het gekke is dat ik eigenlijk totaal niet verzuurd ben of helemaal kapot was. Dus mijn gevoel zegt dat ik iets fout heb gedaan want je moet toch kapot tijdens een wedstrijd? Ach ja, in oktober de volgende, een marathon, dus heb nog even om aan mijn snelheden te werken.
Of ik dit echt leuk vind daar ben ik nog niet over uit. Denk dat ik bergen beklimmen toch nog net een tikkeltje leuker vind.
Nu eerst weekend.
Zal wel aan de regio liggen maar ik heb echt nog nooit gehad dat ik moedwillig er niet wordt langs gelaten. Onkunde ja, maar echt nog nooit opzettelijk.StevenK schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:20:
maar je hebt er ook genoeg die je niet kunnen horen (muziek) of erlangs willen laten.
Dan haal ik net zo in als ik in een wedstrijd doe: ik zoek een gaatje en haal met serieus snelheidsverschil in. Of dat nu over de weg, over de stoep, gewoon links of tussendoor is ligt aan de situatie. En vaak zie je dan dat ze al een grote bek geven als je aan je inhaalactie begint: dat is een teken dat ze echt wel gehoord hebben, maar niet erlangs willen laten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Heb hem iets anders geschrevencbr600f4i schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:39:
[...]
lol, je had wat anders verwacht bij een tankstation
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Excuus, niet gezien....was even vakantie after scroll aan het doen door het topicderx666 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:33:
[...]
Ik heb deze ook op m'n 2 andere fietsen met een ronde zadelpen, echter werkt die niet op een D-shape zadelpen, en daar ging het hierboven over.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Nee snap ik maar voor de medelezers wellicht een tip.crimby schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 06:57:
[...]
Maar die heb ik niet ;-)
Volgens mij kan m’n sram rival PM dat niet en dus vandaar de airtag.
Ik vond deze wel smart eigenlijk. Vermommen als reflector.
https://www.etsy.com/nl/l...581479000&utm_term=so.slt
Jammer dat je de batterij regelmatig moet vervangen. Als je hem wireless kon opladen dan zou je hem in het frame kunnen inbouwen.
---------------
Eerste 40km ging prima, goede wind mee, wel een omleiding bij Leimuiden waardoor ik een stuk vol tegen de wind in moest en bij Nieuwveen een aantal km’s om. Bij Mijndrecht even gepauzeerd en wat gegeten.
Daarna richting Utrecht, veel super slechten fietspaden, asfalt uit 1978 ofzo en uitstekende bosjes en wind.
Utrecht centrum was rommelig en even zoeken, even gestopt om te kijken hoe ik verder moest en weer wat gegeten.
Daarna een recht stuk over de heuvelrug van ca 15km met veel mooie kasteeltjes en gebouwen. Rond de 80~90km een ‘houten reet’ dus even afgestapt om benen te strekken. Met opstappen ging het voor geen meter, zware benen enzo en ik moest nog 17km en de Amerongse berg dus leek me geen strak plan dus even laatste stuk anders gepland wat een aantal KM scheelde.
En toen begon de ellende toen ik de Wahoo app dat liet doen, blijkbaar stuurt die app je over de meest onbegaanbare route want het begon met een grind/gravel weggetje waar ik opzich geen fan van ben maar niet bang voor ben. En toen werd het smaller, en smaller en zand en modder, boomwortels. Ik heb MTB trails gedaan die makkelijker waren want dit sloeg nergens op. Op een gegeven moment trilde mijn ketting spontaan op het kleine blad en reed ik vast in het zand en toen was ik er wel klaar mee.
Even wat gegeten en gelukkig was ik vlak bij een verharde weg dus even zelf met Google maps een stuk uit mijn hoofd gedaan en toen ging het prima. Blijkbaar waren die zware benen een niet-herkende hongerklop?
In ieder geval de laatste paar KM weer door Wahoo laten invullen want op 5km hoeveel kan daar foutloos gaan….. stuurt dat takkending me weer over een slecht gravelpad
Uiteindelijk dus de route ingekort en is het 105km geworden ipv 102
Laatste 15km was door alles wel pittig maar was terugkijkend ok en leerzaam.
Verder in goede staat aangekomen, lekker gedoucht en gegeten en prima avondje gehad verder
Hahaha zo herkenbaar. En dan zegt 'Henk' Jahaaaasapphire schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:32:
[...]
De mooiste vind ik als er een stel (man en vrouw vrijwel altijd) fietst en de man stoïcijns in het midden van de weg blijft fietsen en de vrouw dan gaat roepen ‘Heeeeeenk er wil iemand langs, aan de kant!’
Maargoed ik bel een paar keer en 90% reageert daar altijd netjes op en dan volgt er een dankuwel van mijn kant. Zo niet wurm ik me er we door.
Maar was het wel leuk?sapphire schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:08:
Nou nog een kort verslagje van mijn eerste 100km rit sinds de steentijd. Het viel mee en het viel tegen
Eerste 40km ging prima, goede wind mee, wel een omleiding bij Leimuiden waardoor ik een stuk vol tegen de wind in moest en bij Nieuwveen een aantal km’s om. Bij Mijndrecht even gepauzeerd en wat gegeten.
Daarna richting Utrecht, veel super slechten fietspaden, asfalt uit 1978 ofzo en uitstekende bosjes en wind.
Utrecht centrum was rommelig en even zoeken, even gestopt om te kijken hoe ik verder moest en weer wat gegeten.
Daarna een recht stuk over de heuvelrug van ca 15km met veel mooie kasteeltjes en gebouwen. Rond de 80~90km een ‘houten reet’ dus even afgestapt om benen te strekken. Met opstappen ging het voor geen meter, zware benen enzo en ik moest nog 17km en de Amerongse berg dus leek me geen strak plan dus even laatste stuk anders gepland wat een aantal KM scheelde.
En toen begon de ellende toen ik de Wahoo app dat liet doen, blijkbaar stuurt die app je over de meest onbegaanbare route want het begon met een grind/gravel weggetje waar ik opzich geen fan van ben maar niet bang voor ben. En toen werd het smaller, en smaller en zand en modder, boomwortels. Ik heb MTB trails gedaan die makkelijker waren want dit sloeg nergens op. Op een gegeven moment trilde mijn ketting spontaan op het kleine blad en reed ik vast in het zand en toen was ik er wel klaar mee.
Even wat gegeten en gelukkig was ik vlak bij een verharde weg dus even zelf met Google maps een stuk uit mijn hoofd gedaan en toen ging het prima. Blijkbaar waren die zware benen een niet-herkende hongerklop?
In ieder geval de laatste paar KM weer door Wahoo laten invullen want op 5km hoeveel kan daar foutloos gaan….. stuurt dat takkending me weer over een slecht gravelpad
Uiteindelijk dus de route ingekort en is het 105km geworden ipv 102
Laatste 15km was door alles wel pittig maar was terugkijkend ok en leerzaam.
Verder in goede staat aangekomen, lekker gedoucht en gegeten en prima avondje gehad verder
Ja, en dan te bedenken dat je zelf ook gewoon een bel hebt en het daar zelf mee kan oplossen. Maar die vrouw regelt het wel ff voor je. Had laatst zo'n man die toen maar ongeveer midden op het fietspad ging stilstaan. Gelukkig ging hij niet naar links, want daar zou ik niet mee geholpen zijn.aaaido schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Hahaha zo herkenbaar. En dan zegt 'Henk' Jahaaaa
Om hier nog even op terug te komen. De zaak is opgelost. De chef van de bestuurder is meegegaan naar de fietsenzaak en heeft daar de factuur betaald. Het schijnt dus dat het koeriersbedrijf dat voor PostNL werkt niet verzekerd is (bijzonder dat PostNL dat niet checkt en met zulke partijen werkt). Gelukkig was het een vriendelijke man waar prima mee te praten viel. Totale schade was helaas toch 613 euro waar hij wel een beetje moeilijk over deed.Giel schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:14:
Wat mij vanmorgen weer is overkomen..
Wilde een lekker stuk fietsen. Rij na 18km op een dijk en zie 100m voor mij een elektrische PostNL scooter in een bochtje omvallen, stapvoets. Niets spannends. Ik rijd naar hem toe, stop, en vraag of alles goed gaat. Hij mompelt okok. Terwijl hij begint met het overeind trekken van z’n scooter (ik stond er naast, een voet ingeklikt), komt het moment dat de banden weer contact maken en grip krijgen met het asfalt. Op dat moment - blijkbaar stond dat elektrische ding nog in een gasstand of trok ie per ongeluk aan de gashendel - schiet die scooter vooruit met de bestuurder die meegetrokken werd. Uiteraard reed ie dat ding vol in de zijkant van m’n fiets. Ik val, fiets valt op derailleur, stuur en zadel. God wat heb ik even staan vloeken, al zag ik dat het allemaal per ongeluk ging en door een soort van onkunde gebeurde.
Dan begint het gedoe, midden op een dijk zonder getuigen. Die jongen spreekt geen woord Nederlands en geen Engels. Via z’n chef aan de telefoon die 3 woorden Nederlands spreekt, zegt hij dat hij net een maandje voor PostNL werkt, maar dan weer via een tussenpersoon en niet direct voor PostNL en hij geen schadeformulier kan sturen want ze zijn daar niet voor verzekerd. Gelul natuurlijk, maar in zo’n situatie kan ik niet zoveel..
Hij wilde het graag buiten de verzekering om regelen, waar ik niet zo happig op was want lijkt mij dat PostNL gewoon verzekerd is voor dit soort dingen. We hebben gegevens uitgewisseld (ook gecheckt). Hij heeft zelfs een bedrag overgemaakt met z’n gegevens erbij en laat volgende week aan hem weten wat de kostenpost is. Ik ben benieuwd of ik ooit nog een reactie ga krijgen…
Gelukkig heb ik m’n eigen fietsschadeverzekering die het ook dekt..
Gezeik, baal er goed van. Vooral het hele communicatiegedoe maakte het een uitdaging.
Als m’n fiets Total loss was geweest had ik wel een probleem gehad, want er was oa ook geen schadeformulier ingevuld (die heb ik op de fiets nooit bij me). Dan had ik wel een serieus probleem gehad. Ik gok dat meneer dat niet had kunnen/willen betalen en dan had ik dat via PostNL gespeeld en was het de vraag geweest hoever ik was gekomen zonder schadeformulier. Maar aan de andere kant, als m’n fiets doormidden was geweest had ik wel de politie gebeld.
Dus sowieso tip voor iedereen en mezelf; fietsen met een schadeformulier op zak. Of ben ik de enige die zonder fietst?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Meestal is dat na 3x bellen en een vrouw die wel reageert en een man die het niet hoort/net doet alsof.AMD1800 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
Ja, en dan te bedenken dat je zelf ook gewoon een bel hebt en het daar zelf mee kan oplossen. Maar die vrouw regelt het wel ff voor je. Had laatst zo'n man die toen maar ongeveer midden op het fietspad ging stilstaan. Gelukkig ging hij niet naar links, want daar zou ik niet mee geholpen zijn.
@DieAnder Fietsen, zon, nieuwe plekken en afzien…. ja het was leuk
Bond van verzekeraars heeft tegenwoordig ook een mobiele app.Giel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:01:
[...]
Om hier nog even op terug te komen. De zaak is opgelost. De chef van de bestuurder is meegegaan naar de fietsenzaak en heeft daar de factuur betaald. Het schijnt dus dat het koeriersbedrijf dat voor PostNL werkt niet verzekerd is (bijzonder dat PostNL dat niet checkt en met zulke partijen werkt). Gelukkig was het een vriendelijke man waar prima mee te praten viel. Totale schade was helaas toch 613 euro waar hij wel een beetje moeilijk over deed.
Als m’n fiets Total loss was geweest had ik wel een probleem gehad, want er was oa ook geen schadeformulier ingevuld (die heb ik op de fiets nooit bij me). Dan had ik wel een serieus probleem gehad. Ik gok dat meneer dat niet had kunnen/willen betalen en dan had ik dat via PostNL gespeeld en was het de vraag geweest hoever ik was gekomen zonder schadeformulier. Maar aan de andere kant, als m’n fiets doormidden was geweest had ik wel de politie gebeld.
Dus sowieso tip voor iedereen en mezelf; fietsen met een schadeformulier op zak. Of ben ik de enige die zonder fietst?
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.abz.os
https://itunes.apple.com/....nl/id471275652?ls=1&mt=8
---------------
If you can see, look. If you can look, observe
Heb ik maar die staat op alleen volgers ivm irritante mensen op werkRoozzz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:59:
@sapphire ik ben wel een beetje benieuwd waar je verzeild bent geraaktheb je een stravalinkje?
Heb er een screenshot van gemaakt, het is vanaf dat gekke bochtje links onderin tot die bocht naar boven rechts bovenin. Op dat punt was de zandbak waarin ik vast reed, zie de foto onder het kaartje.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GGtcNxhvAPecvakRZG1aTQpo.jpg?f=user_large)
Zandbak:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jNB8iCAfjsMzZR1DQvAzJZZt.jpg?f=user_large)
Ik kwam uit het paadje rechtsboven.
Het andere stuk was:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UgFlJXxxE9ZRrpE4tK64uW7i.jpg?f=user_large)
Dan kom je uit bij een ding van de GrebbenLinie naast het spoor. Stuk vanaf de aftakking Kooiweg tot die krul een tunneltje in.
@McMiGHtY Ik heb geen optie gevonden om road of iets anders te selecteren (Wahoo Element Bolt).
On another note, vandaag samen met mijn vrouw naar Mantel Utrecht geweest. Ze hebben daar iig een bijzonder assortiment racefietsen
En veelal maar S, M en XL
Maargoed BMC's vond ik erg mooi maar in verhouding met andere merken lijk je weinig qua specs te krijgen voor veel geld. Kort op gereden in de winkel op een te klein model, voelde goed voorzover je dat kan voelen daar. De Madone was bij opstap wel echt een 'woow wat een machine' gevoel, het was een Trek Madone SL 6 Gen 8 á €499 dus mag wel
Met iemand op stap die echt 0 verstand heeft van fietsen is ook wel eens leuk want dan krijg je een 'Ow maar deze is mooi zeg en ook zo goedkoop' (€1999)
Dat was de verrassing van de middag en dat was een Scott Addict 40! Mooi frame qua lak, kleur en afwerking, kabels super strak weggewerkt. Afmontage was wel mêh met Tiagra 4700 en een Praxis Alba crankstel, ja ik ben een snob maar dan blijf ik met zo lief bij mijn Ultegra 6700. Dat merkte je namelijk binnen ook wel qua schakelen zeker na een Madone

Ik heb nog gekeken of ze dat frame niet hebben met een andere groepset maar helaas
Verder wel een puntje want van bijna alle fietsen waren de banden zacht of compleet leeg, handig zeg!
Thuis gekomen met 2 bandjes een set fluo gele sokken en handschoentjes en vrouw een paar mooie e-bikes kunnen proberen en daardoor ook er bijna uit welke het word
Dat viel me laatst ook op bij de Giant winkel.sapphire schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:37:
[...]
Verder wel een puntje want van bijna alle fietsen waren de banden zacht of compleet leeg, handig zeg!
Bleek dat die fietsen allemaal tubeless worden afgeleverd, maar de saus wordt pas bij aflevering van de fiets in de banden gedaan (voor het geval een model lang in de winkel blijft, zodat het niet opdroogt)..
edit: en op deze manier ga je als potentieel koper altijd eerst een praatje maken met de verkoper voordat je op de fiets stapt.
[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 12-08-2024 09:38 ]
En, vanuit m’n ervaring als Halfords verkoper:guapper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Dat viel me laatst ook op bij de Giant winkel.
Bleek dat die fietsen allemaal tubeless worden afgeleverd, maar de saus wordt pas bij aflevering van de fiets in de banden gedaan (voor het geval een model lang in de winkel blijft, zodat het niet opdroogt)..
edit: en op deze manier ga je als potentieel koper altijd eerst een praatje maken met de verkoper voordat je op de fiets stapt.
Ze worden minder makkelijk gejat. Je fietst er niet op weg als de banden leeg zijn in de winkel. Ooit eens in Deventer gestaan, was op dat moment alleen met collega’s achter bezig, loopt een man binnen en pakt een fiets en rijdt er mee weg. “Kom me maar achterna, dan is je winkel leeg” zei hij nog
Sindsdien ringslot, maar sta je dan als 21-jarige met goede bedoelingen…
Dan kom je niet ver bij Mantel Utrecht, tot de roltrap maar dan word het toch afstappenHolk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
En, vanuit m’n ervaring als Halfords verkoper:
Ze worden minder makkelijk gejat. Je fietst er niet op weg als de banden leeg zijn in de winkel. Ooit eens in Deventer gestaan, was op dat moment alleen met collega’s achter bezig, loopt een man binnen en pakt een fiets en rijdt er mee weg. “Kom me maar achterna, dan is je winkel leeg” zei hij nog
Dit waren overigens fietsen waar een groot label aan hing dat je ze mocht pakken en testrijden dus lijkt me sterk dat je dan de banden leeg laat ivm diefstal
Je fietst sowieso al nooit weg want er wordt geen enkele racefiets of MTB met pedalen geleverd. Mijn ervaring is altijd dat ze die er ter plekke even opdraaien als je een proefrondje wilt rijden. Pedalen is pas standaard bij budget fietsen of het toersegment.Holk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
En, vanuit m’n ervaring als Halfords verkoper:
En een tubeless band die gewoon lekker op de velg valt, blijft ook zonder sap een behoorlijke tijd op druk hoor.
---------------
Mijn ervaring tegen jou ervaring, nou is Halfords geen top end fietsen verkoper dus je kunt snel 1+1 doenMistraller schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:50:
[...]
Je fietst sowieso al nooit weg want er wordt geen enkele racefiets of MTB met pedalen geleverd. Mijn ervaring is altijd dat ze die er ter plekke even opdraaien als je een proefrondje wilt rijden. Pedalen is pas standaard bij budget fietsen of het toersegment.
En een tubeless band die gewoon lekker op de velg valt, blijft ook zonder sap een behoorlijke tijd op druk hoor.
Sommige klanten willen niet tubeless en dan kan je er zo een biba in stoppen. Beetje lullig als er al sealant in zit.guapper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Dat viel me laatst ook op bij de Giant winkel.
Maar klopt van Giant. De mijne werd in doos geleverd. Dan zitten er 2 flesjes sealant bij en tubeless ventielen gemonteerd. (En een bel, reflectoren voor alle kanten, dork disc. De hele shebang.)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
* lang
* (zeer) goede zeem
* geen bretellen
en als laatste, om het moeilijk te maken: liefst zo koud mogelijk?
Ik weiger te fietsen met korte broek of bretellen - met 20-30° weer komt dat er op neer dat ik een korte short met zeem aandoe en daarover mijn meest versleten loopbroek - waar de wind gewoon doorblaast. Maar niet ideaal.
Ik bel met zo lang totdat de e-bikes aan de kant gaan, laatste redmiddel als ze het niet (willen) horen is remmen en roepen. Op smalle paden waar net plek is voor anderhalve fiets ben ik uiteraard veel terughoudender dan op een jaagpad van 6-8 meter breed. Daar kom ik ze soms tegen...4 mensen en bijna de hele breedte van de weg in gebruik.sapphire schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:32:
[...]
De mooiste vind ik als er een stel (man en vrouw vrijwel altijd) fietst en de man stoïcijns in het midden van de weg blijft fietsen en de vrouw dan gaat roepen ‘Heeeeeenk er wil iemand langs, aan de kant!’
Hoezo zou je geen bib shorts aanwillen met dit weer?manzonderdas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:18:
vraagje: ken er iemand een merk/type van fietsbroek
* lang
* (zeer) goede zeem
* geen bretellen
Ik weiger te fietsen met korte broek of bretellen - met 20-30° weer komt dat er op neer dat ik een korte short met zeem aandoe en daarover mijn meest versleten loopbroek - waar de wind gewoon doorblaast. Maar niet ideaal.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Vermoedelijk niet het echte probleem, maar waar ik bv. aan kan denken is een huid die slecht tegen veel (zon)licht kan.KW25 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:37:
[...]
Hoezo zou je geen bib shorts aanwillen met dit weer?
Dat is denk ik een lastige combinatie voor een selecte doelgroep.manzonderdas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:18:
* lang
* (zeer) goede zeem
* geen bretellen
Misschien iets van Rogelli zoals https://rogelli.com/essential-tight-heren-zwart-rog351818
Of van Decathlon: https://www.decathlon.nl/...332714?mc=8644133&c=ZWART
Anders misschien iets gericht op MTB?
[ Voor 3% gewijzigd door 7o9 op 12-08-2024 20:33 ]
Ah ja, de Utrechtse Baan is vooral smal, maar dat laatste stuk is inderdaad niet bepaald geschikt voor de racer... Formeel mag je het Utrechts Spoor geloof ik nog altijd gewoon fietsen, maar er is praktisch geen hond die dat nog doet. Ooit wel eens gereden (met de mtb), maar de laatste jaren alleen maar hardlopendsapphire schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:37:
[...]
Heb ik maar die staat op alleen volgers ivm irritante mensen op werk
Heb er een screenshot van gemaakt, het is vanaf dat gekke bochtje links onderin tot die bocht naar boven rechts bovenin. Op dat punt was de zandbak waarin ik vast reed, zie de foto onder het kaartje.
[Afbeelding]
Zandbak:
[Afbeelding]
Ik kwam uit het paadje rechtsboven.
Haha, daar stond ik een paar weken terug ook te kijken (vanaf het bezoekerscentrum). Voorheen was daar een aardig goed fietsbaar spoor aan de zijkant van het gravelpad. Met enig beleid goed te doen met dunne bandjes. Nu lag het inderdaad knap ruw. Ik ben daar omgedraaid met de racer.Het andere stuk was:
[Afbeelding]
Dan kom je uit bij een ding van de GrebbenLinie naast het spoor. Stuk vanaf de aftakking Kooiweg tot die krul een tunneltje in.
Je Wahoo heeft er in ieder geval een beetje een zooitje van gemaakt. Er was probleemloos om deze zooi heen te rijden zonder extra meters
If you can see, look. If you can look, observe
* hekel aan zonnecrème en verbrand directKW25 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:37:
[...]
Hoezo zou je geen bib shorts aanwillen met dit weer?
* weg waarlangs ik fiets heeft langs 2 kanten nogal hoog gras, kan daar niet goed tegen als dat tegen mijn benen komt + ik weet niet waarom, maar ongeveer elk insekt dat er in dat gras is kruipt dan op mijn benen
* geen fan van bretellen
Kan je niet uit met een losse bib en dunne beenstukken?manzonderdas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:18:
* lang
* (zeer) goede zeem
* geen bretellen
Deze bijvoorbeeld? https://www.mantel.com/castelli-upf-50-light-beenwarmers
Vaak bu'j te bange. Dat stuk is prima te doen met 25mm bandjes. Volgens mij sturen ze de Boretti daar ook geregeld langs.Roozzz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:43:
[...]
Haha, daar stond ik een paar weken terug ook te kijken (vanaf het bezoekerscentrum). Voorheen was daar een aardig goed fietsbaar spoor aan de zijkant van het gravelpad. Met enig beleid goed te doen met dunne bandjes. Nu lag het inderdaad knap ruw. Ik ben daar omgedraaid met de racer.
Hij wil.
Ik heb er zelf eentje van Ali (voor de herst in mijn geval) maar wel mét bretellen.manzonderdas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
* hekel aan zonnecrème en verbrand direct
* weg waarlangs ik fiets heeft langs 2 kanten nogal hoog gras, kan daar niet goed tegen als dat tegen mijn benen komt + ik weet niet waarom, maar ongeveer elk insekt dat er in dat gras is kruipt dan op mijn benen
* geen fan van bretellen
Wat ik snel ff zag: https://nl.aliexpress.com/item/1005006046773169.html
Lange broeken uit China vind ik echter wel een hel om qua maat passend te vinden, die ik heb was een toevalstreffer denk ik.
Ik heb ook een Castelli LW2 die heeft dunne stof op de kuiten, maar is dus wel echt te warm in de zomer. En is uitverkocht.
Allergie voor gras heb ik ook, die striemen blijven soms wel ff staan ja. Maar dan zou ik idd ff beenstukken pakken (heb ik ook dunne van Ali), en die stroop je gewoon naar beneden als het niet nodig is. Al accepteer ik gewoon de striemen... wat koud water en het trekt al weer een beetje weg.
---------------
BlaBlaBla
Bevalt heel goed! Mensen die achter me fietsen zien me constant op en neer gaan (veren). Maar ikzelf merk dat niet. Rijdt gewoon erg fijn.Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:15:
Voor de Canyon Endurace rijders, hoe bevalt de Canyon S15 VCLS 2.0 CF zadelpen?
Ook op een vlak fietspad, of alleen bij oneffenheden?La1974 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:28:
[...]
Bevalt heel goed! Mensen die achter me fietsen zien me constant op en neer gaan (veren). Maar ikzelf merk dat niet. Rijdt gewoon erg fijn.
BlaBlaBla
Bij gloednieuw asfalt niet. Maar dat is er helaas niet zoveel.Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:35:
[...]
Ook op een vlak fietspad, of alleen bij oneffenheden?
Meer dan prima zadelpen. Wordt ook goed beoordeelt op internet.Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:15:
Voor de Canyon Endurace rijders, hoe bevalt de Canyon S15 VCLS 2.0 CF zadelpen?
Dat zou betekenen als je nu een normale zadelpen hebt en overstapt naar de S15 je positie op de fiets anders gaat worden? Je zit iets meer naar achteren.
BlaBlaBla
Meeste fietsen worden geleverd met een zadelpen met een 20mm setback (niet alleen Canyon).Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:37:
Is er eigenlijk nog een voordeel voor de S15 (13-25mm setback) tegenover de S14 (2-10mm setback) zadelpen? De S15 heeft meer setback, valt mij overigens op dat de Endurace fietsen worden geleverd met de S15 en niet de S14 zadelpen.
Dat zou betekenen als je nu een normale zadelpen hebt en overstapt naar de S15 je positie op de fiets anders gaat worden? Je zit iets meer naar achteren.
Cube Nuroad Race (2022)
ligt eraan op welke positie op de rails je het zadel vast zet. Als je zadel op een pen zonder setback ver naar achter zit (tegen de max van de rails bv), dan zal je met een setback pen je zadel meer in het midden van de rails kunnen monteren, vaak kan je 20-30 schuiven op je rails. Met 15 mm verschil in zadelpen, zal je dus in sommige gevallen dezelfde positie kunnen aanhouden, en in andere gevallen niet.Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:37:
Is er eigenlijk nog een voordeel voor de S15 (13-25mm setback) tegenover de S14 (2-10mm setback) zadelpen? De S15 heeft meer setback, valt mij overigens op dat de Endurace fietsen worden geleverd met de S15 en niet de S14 zadelpen.
Volgens mij aan de hoek van je zitbuis (en de positie van je schoenplaatjes ten opzichte van je been).418O2 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:52:
ligt dat vaak ook niet aan de maat van het frame?
Uit je (bike)fit komt hoever je achter je trapas komt te zitten, hieruit rolt hoeveel setback je nodig hebt.
De kerend at ik de Boretti gereden heb ben ik nog nooit op zulke slechte stukken geweest.klaaas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:33:
[...]
Vaak bu'j te bange. Dat stuk is prima te doen met 25mm bandjes. Volgens mij sturen ze de Boretti daar ook geregeld langs.
Ik ben echt niet bang om op gravel/grind te rijden maar als ik flinke gaten en stenen moet ontwijken ben ik er wel snel klaar mee. Daarbij komt bij mij nog dat mijn banden redelijk droog zijn en kleine scheurtjes beginnen te vertonen
Precies, dan kan ik de activiteiten in ieder geval op strava loggen ;-)wibblemoo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:51:
Kun je mooi je fiets volgen tot in het voormalig oost-blok. Handig hoor!
Desalniettemin vind ik het een fijn gevoel als dat mijn fiets gestolen wordt, ik tenminste de politie op de hoogte kan stellen van de locatie. En anders de Tweakers Knokploeg

Die discussie hadden wij laatst thuis, ik heb beide niet want fiets gaat in principe nooit uit het zicht tijdens een rit en verzekering hou ik altijd aan 'verzeker niet wat je per direct financieel kunt vervangen' maar emt een duurdere fiets op het oog vind ik dat een randgevalletje worden

Mijn motto is iets anders: "verzeker alleen zaken waarvan je het risico niet kunt dragen". Bij diefstal van een heel dure fiets kan ik als vervanger altijd nog kiezen voor een Canyon....sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
In het verlengde daarvan.....rijden veel van jullie met een slot voor bij stops en hoeveel hebben de fiets verzekerd?
Die discussie hadden wij laatst thuis, ik heb beide niet want fiets gaat in principe nooit uit het zicht tijdens een rit en verzekering hou ik altijd aan 'verzeker niet wat je per direct financieel kunt vervangen' maar emt een duurdere fiets op het oog vind ik dat een randgevalletje worden
Ik heb eigenlijk nooit een slot bij me omdat ik hem ook nooit uit het zicht plaats bij stops, en ben ook niet zo bang om hem even neer te zetten als ik een tankstation of kleine winkel in ga. Heb alleen wel eens getwijfeld om zo'n mini slotje mee te nemen bij die populaire toertochten, omdat ik vaker hoorde dat fietsen daar nog wel eens gestolen werden, maar uiteindelijk nooit gekocht.
Op de 3T die ik heb zat trouwens wel een diefstal verzekering toen ie nog in de lease zat (Lease a Bike). Maar volgens mij moest ik dan wel 2 sleutels van een minimaal ART-2 (ofzo) slot kunnen overhandigen....

[ Voor 12% gewijzigd door GerbenBK op 13-08-2024 17:10 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik heb wel een slotje maar hou h’m altijd in het zicht. Maar staan jouw fiets en de mijne naast elkaar, zal jouwe eerder gestolen worden, want makkelijker. Dan is het hard lopen op je fietsschoenen om er achteraan te gaan.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
In het verlengde daarvan.....rijden veel van jullie met een slot voor bij stops en hoeveel hebben de fiets verzekerd?
Tnx voor het melden, nu hoef ik niet meer naar die airtag te zoeken als ik je fiets inlaadcrimby schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:39:
Vandaag een airtag op m’n fiets gemonteerd. Met een Lezyne taghouder tussen m’n zadel en het tasje. Nauwelijks zichtbaar!
[Afbeelding]
Slot neem ik wel mee, ze hebben nog geen 10 seconden nodig om je fiets in hun bus in te laden en weg te rijden. Tegen de tijd dat jij doorhebt wat er gebeurt zijn ze al weg...sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
Ik zal er voor de zekerheid even een taser op monterenPolariteit schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:15:
[...]
Tnx voor het melden, nu hoef ik niet meer naar die airtag te zoeken als ik je fiets inlaad

Een minislotkabeltje voor de pijlsnelle gauwdieven wel. Ben NTFU lid dus standaard verzekerd. Maar ook lid als steun aan de organisatie, verzekerd voor schade is een fijne bijkomstigheid.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
Alleen de kinderfietsen zijn "echt" verzekerd.
Nu hebben we wel een doorlopende reisverz. dus bij een geboekt uitje kan het zijn dat ze er al onder vallen, en ook een buitenhuis verzekering.
Bedenk dat een echte fietsverzekering toch alleen diefstaldekkend is als je een ART2 slot hebt en kabelsloten zijn dat bijv al nooit. En je gaat echt geen massief ART2 slot meezeulen of een ringslot monteren.
---------------
Mijn fiets is niet diefstal verzekerd. Dan moet ik een goedgekeurd slot meezeulen en dat ga ik in de praktijk toch niet doen.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
Ik ben wel verzekerd tegen door mezelf veroorzaakte schade (valpartij bijvoorbeeld eenzijdig) en incl pechhulp. Heb dat via de anwb en betaal daar 5 euro per maand voor. Wel fijn voor m’n gevoel.
Een reisverzekering dekt helaas maar een paar 100 euro of zo. Als je 5000 euro fiets gestolen wordt en die claim je bij je reisverzekering, dan vang je bot.Mistraller schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:54:
[...]
Een minislotkabeltje voor de pijlsnelle gauwdieven wel. Ben NTFU lid dus standaard verzekerd. Maar ook lid als steun aan de organisatie, verzekerd voor schade is een fijne bijkomstigheid.
Alleen de kinderfietsen zijn "echt" verzekerd.
Nu hebben we wel een doorlopende reisverz. dus bij een geboekt uitje kan het zijn dat ze er al onder vallen, en ook een buitenhuis verzekering.
Bedenk dat een echte fietsverzekering toch alleen diefstaldekkend is als je een ART2 slot hebt en kabelsloten zijn dat bijv al nooit. En je gaat echt geen massief ART2 slot meezeulen of een ringslot monteren.
Pfoe, geen idee eigenlijk.AMD1800 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:00:
@CedricD 2 dagen achter elkaar 200 kilometer fietsen. Dat is een beste prestatie! Hoe lang heeft het geduurd dat jij dat kon?
Is natuurlijk gekomen. Ooit een streak gehad van meer dan 3 jaar, maar helaas is deze dit jaar door operatie ten einde gekomen.
Veel fietsen en dan komt dat vanzelf
Het was overigens dag 3 met meer dan 200 km
Dag 1: https://www.strava.com/activities/12111101046
Dag 2: https://www.strava.com/activities/12121620166
Dag 3: https://www.strava.com/activities/12129397310
en vandaag dag 4: https://www.strava.com/activities/12138292147
Altijd een slot in het tasje met reparatie spullen.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
Bij een tankstation gebruik ik ‘m niet, maar bij een supermarkt of restaurant altijd.
Fietsverzekering was niet interessant.
Teveel gedoe voor een gecertificeerd slot en de premie stond in geen verhouding tot de aanschafprijs. Dus dat risico neem ik dan maar.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
De fiets staat altijd onder toezicht van mij of mijn fietsmaatje.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
We zoeken de locaties er ook op uit dat we dichtbij de fietsen zitten.
Is er geen maatje mee, dan vind ik stoppen een gedoe.
Nu fiets ik momenteel niet meer dan +-140km, korte stop bij een bekende Rust voor koffie is dan het enige.
Wel gekeken naar een verzekering, maar vond het qua eisen nogal lastig worden...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Morgen rondje Groningen?CedricD schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:14:
[...]
Pfoe, geen idee eigenlijk.
Is natuurlijk gekomen. Ooit een streak gehad van meer dan 3 jaar, maar helaas is deze dit jaar door operatie ten einde gekomen.
Veel fietsen en dan komt dat vanzelf.
Het was overigens dag 3 met meer dan 200 km.
Dag 1: https://www.strava.com/activities/12111101046
Dag 2: https://www.strava.com/activities/12121620166
Dag 3: https://www.strava.com/activities/12129397310
en vandaag dag 4: https://www.strava.com/activities/12138292147
Eigenlijk is dat het plan ja
Maar kan nog wijzigen.
Bezig met door elke gemeente van Nederland te fietsen
/f/image/FNhVaSBRTA1CHxvr72lr885P.png?f=fotoalbum_large)
https://wielervrienden.nl
Ik heb een AirTag aan de sleutel van mijn zoontjes fiets hangen.wibblemoo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:51:
Kun je mooi je fiets volgen tot in het voormalig oost-blok. Handig hoor!
Neem van mij aan dat je je fiets nooit meer terug vind.
Het werkt als hij langdurig op een plek blijft staan (daarvoor heb ik het ook). Maar een dief die er op weg fietst en even op een (voor hem) veilige plek stopt om de AirTags er af te trekken. Die fiets vind je nooit meer.
Kledig was maar een bijzaak voor de verzekering. Mij gaat het er vooral om als ik daadwerkelijk m'n mooie BMC volledig afschrijf. Dat is toch een serieus bedrag. Ja ik kan hem in principe prima vervangen, maar die verzekering is toch echt een stuk goedkoper. Over een jaar of 3-4 is het een ander verhaal. Tegen die tijd heeft het me ong. 1/6e van de aanschaf gekost om te verzekeren. Een boel geld, maar geeft mij wel piece of mind. Iemand anders zal wellicht het risico wel nemen, en zich dat geld besparen. Dat moet ieder voor zich bepalen denk ik.
Cube Nuroad Race (2022)
Dan ga ik dat maar doen.
En dag 4 van 200 km achter elkaar. Goed bezig! Zo'n afstand is op 1 dag achter elkaar voor mij nog lang niet te doen en zeker niet in jouw tempo. Dus, ik moet nog veel fietsen
Aii dan ben je voor het weekend wel klaar ;-) respect hoor, zulke dagen achter elkaar!CedricD schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:05:
[...]
Eigenlijk is dat het plan ja.
Maar kan nog wijzigen.
Bezig met door elke gemeente van Nederland te fietsen.
[Afbeelding]
https://wielervrienden.nl
Gaat allemaal netjes en snel. Dus niks dan lof en combineer het met lidmaatschap bij de lokale vereniging dus stukje sponsoring. Fiets nooit mee
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Toevallig vorig jaar nog eens uit moeten zoeken, alleen Interpolis bood dekking voor een gestolen fiets inderdaad. Moest je wel rekening mee houden met het verzekerde bedrag, maar wij willen nog al eens met 2 fietsen weg, dus dat was de moeite nog wel.Giel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:16:
[...]
Een reisverzekering dekt helaas maar een paar 100 euro of zo. Als je 5000 euro fiets gestolen wordt en die claim je bij je reisverzekering, dan vang je bot.
Inmiddels zijn die fietsen al 3 jaar, maar zouden we nog kunnen rekenen met zo'n ~60% van de nieuwwaarde.
Ik stop ook bijna nooit als ik alleen fiets en als ik samen met m'n partner fiets wil nog wel eens een ouderwets (dik, zwaar) kettingslot meenemen - voor de snelheid hoef ik het dan toch niet te laten, maar doorgaans gaan we gewoon op plekken naast de fiets zitten.raymondw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:29:
[...]
De fiets staat altijd onder toezicht van mij of mijn fietsmaatje.
We zoeken de locaties er ook op uit dat we dichtbij de fietsen zitten.
Is er geen maatje mee, dan vind ik stoppen een gedoe.
Nu fiets ik momenteel niet meer dan +-140km, korte stop bij een bekende Rust voor koffie is dan het enige.
Wel gekeken naar een verzekering, maar vond het qua eisen nogal lastig worden...
Met groepen is eigenlijk het grootste risico, zeker als niet iedereen elkaar kent, maar helaas/gelukkig doe ik dat niet zo vaak
Verder de fiets niet apart verzekerd. Op vakantie wel die reisverzekering gecheckt, maar dan gaat het me vooral om het stelen van de fietsendrager af onderweg, dan hoef je die fiets niet overal mee naartoe te zeulen.
750 zag ik.Giel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:16:
[...]
Een reisverzekering dekt helaas maar een paar 100 euro of zo. Als je 5000 euro fiets gestolen wordt en die claim je bij je reisverzekering, dan vang je bot.
Nu heb ik ook geen fiets van 5000. Bij LAKA is er overigens geen verplichting voor een slot mits de fiets in direct zicht blijft (en dat is wezenlijk anders dan "onbeheerd"). Dan kom je voor een dergelijke fiets uit op ~15 euro per maand (alleen diefstal) of ~30 met schadedekking. Is wel pér fiets, terwijl een reis- of NTFU dekking geldt ongeacht welke fiets.
Overigens wel goede ervaring met mijn reisverzekering, na mijn ongeluk in februari (niet fietsgerelateerd) waren er ambulancekosten (eigenrisico), kapotte kleding, afgewezen tandartskosten, verloren items etc etc.
Ik had een airbnb geboekt waardoor ik de reisverzekering kon aanspreken; mijn verbazing was groot dat alle gemaakte kosten (-100 eigen risico) volledig vergoed werden. Dus ook mijn 885 eigen risico en tandartskosten die door CZ waren afgewezen heeft NN toch uitgekeerd. Zelfs de AirBNB kosten zijn vergoed.
Dit is kortom ook voor fietsongevallen goed om te weten. Meestal moet je binnen Nederland wel een geboekte reis hebben bij de doorlopende reisverz., maar ben je dus een nachtje weg en je maakt een klapper; dan is dit altijd goed om in het achterhoofd te houden. Verzacht de pijn toch een beetje.
---------------
Meestal rij ik alleen en pauzes zijn bankjes langs/bij de route. Fiets staat naast mij en dan heb ik geen slot nodig. Op langere ritten (200+) neem ik een heel simpel slotje mee tegen de hit-and-run diefstallen, als ik even ergens binnen wil om eten te kopen. Dan nog de helmband om frame&wiel klikken, ietwat barrière tegen snelle diefstallen. Mijn zomerfiets (Pinarello Dogma F) gaat in nieuwprijs de 10k makkelijk voorbij, dus een verzekering tegen schade en diefstal is erg prettig gevoel. Met eerdere/andere fietsen (<4k) had ik nooit een verzekering.sapphire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:01:
Die discussie hadden wij laatst thuis, ik heb beide niet want fiets gaat in principe nooit uit het zicht tijdens een rit en verzekering hou ik altijd aan 'verzeker niet wat je per direct financieel kunt vervangen' maar met een duurdere fiets op het oog vind ik dat een randgevalletje worden
Een fiets met dergelijke waarde verzekeren is niet goedkoop! Voor mijn fiets betaal ik veel meer dan voor de hobby auto (WAplus weliswaar).
Wat betreft slot, ik fiets geen lange afstanden en als de fiets op een bankje naast me staat is een slot niet nodig inderdaad. Heb wel ooit een draadslotje aangeschaft voor inderdaad hit-and-run diefstallen op een terrasje maar nooit nodig gehad vanwege bovenstaande.
Qua verzekering, grote kans dat het een lease constructie word dus eea aan verzekering qua schade zit er de eerste drie jaar wel bij
Dit inderdaad. Ik heb m'n klein kabelslotje (BBB) altijd in het opbergvakje in m'n downtube zitten, mocht ik een keer bv een tankstation of iets dergelijks binnen moeten lopen. M'n fiets kost dan geen 10k, maar incl wielen en accessoires is de BMC de 6.5k makkelijk voorbij. Een fietsverzekering bied mij dus wel wat rust. Helaas zit er bij de NTFU verzekering geen dekking voor diefstal, vandaar het slotje. Ik zal ook niet snel ergens naar binnen gaan waar ik de fiets niet kan zien. Afgelopen zaterdag zelfs nog even het slotje erop toen ik halverwege mn rit een ijssalon binnenliep voor een ijsje plus cola. Had het behoorlijk warm, en drinken zou al krap worden, dus even afkoelen en bijvullen was wel gewenst. Kon de fiets de hele tijd zien, maar toch het slot erop. Voordat je buiten bent, ligt je fiets al in de bestelbus en is ie weg. Met zo'n slotje heb je iig nog een kans.Ramon 73 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:15:
[...]
Meestal rij ik alleen en pauzes zijn bankjes langs/bij de route. Fiets staat naast mij en dan heb ik geen slot nodig. Op langere ritten (200+) neem ik een heel simpel slotje mee tegen de hit-and-run diefstallen, als ik even ergens binnen wil om eten te kopen. Dan nog de helmband om frame&wiel klikken, ietwat barrière tegen snelle diefstallen. Mijn zomerfiets (Pinarello Dogma F) gaat in nieuwprijs de 10k makkelijk voorbij, dus een verzekering tegen schade en diefstal is erg prettig gevoel. Met eerdere/andere fietsen (<4k) had ik nooit een verzekering.
Een fiets met dergelijke waarde verzekeren is niet goedkoop! Voor mijn fiets betaal ik veel meer dan voor de hobby auto (WAplus weliswaar).
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb het eens zien gebeuren. Vlakbij huis liggen twee ijssalons. Zelf ijsje gehaald bij degene die het verste weg zit en stukje verderop staat een bankje met zicht op de andere ijssalon.derx666 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:17:
[...]
Dit inderdaad. Ik heb m'n klein kabelslotje (BBB) altijd in het opbergvakje in m'n downtube zitten, mocht ik een keer bv een tankstation of iets dergelijks binnen moeten lopen. M'n fiets kost dan geen 10k, maar incl wielen en accessoires is de BMC de 6.5k makkelijk voorbij. Een fietsverzekering bied mij dus wel wat rust. Helaas zit er bij de NTFU verzekering geen dekking voor diefstal, vandaar het slotje. Ik zal ook niet snel ergens naar binnen gaan waar ik de fiets niet kan zien. Afgelopen zaterdag zelfs nog even het slotje erop toen ik halverwege mn rit een ijssalon binnenliep voor een ijsje plus cola. Had het behoorlijk warm, en drinken zou al krap worden, dus even afkoelen en bijvullen was wel gewenst. Kon de fiets de hele tijd zien, maar toch het slot erop. Voordat je buiten bent, ligt je fiets al in de bestelbus en is ie weg. Met zo'n slotje heb je iig nog een kans.
Er kwam een heer op de racefiets aan, stalde in het rek, ging binnen voor ijs. Scooter met 2 kerels stopt, bijrijder rukt fiets uit het rek, op de schouder en weg. De eigenaar is misschien 1 minuut weggeweest. Ik had mijn ijsje op en heb nog de achtervolging ingezet, maar tegen een opgevoerde scooter zinloos.
Dag 5: https://strava.app.link/HWUAGAdQ3Lbcrimby schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 06:54:
[...]
Aii dan ben je voor het weekend wel klaar ;-) respect hoor, zulke dagen achter elkaar!
Rondje Groningen
Overigens vandaag 45 minuten midden in het onweer gefietst.
Nog nooit zo nat geweest op een fiets als vandaag
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Ben je zo lang of zit je zo diep? Want dat zadel staat me toch een partij hoogCedricD schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:06:
[...]
Dag 5: https://strava.app.link/HWUAGAdQ3Lb
Rondje Groningen![]()
Overigens vandaag 45 minuten midden in het onweer gefietst.
Nog nooit zo nat geweest op een fiets als vandaag
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
195 cmSecsytime schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
Ben je zo lang of zit je zo diep? Want dat zadel staat me toch een partij hoog
:strip_exif()/f/image/8Bjo8YRfG9FOLa9J07ZHKHCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind je dit lang? Als @CedricD beetje opgelet had hij misschien nog wel een Factor met een scheepsmast kunnen zien in Groningen.Secsytime schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
Ben je zo lang of zit je zo diep? Want dat zadel staat me toch een partij hoog

PS4 PSN: Dazzler2120
Precies dit zijn rookie numbersmhr-zip schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:09:
[...]
Vind je dit lang? Als @CedricD beetje opgelet had hij misschien nog wel een Factor met een scheepsmast kunnen zien in Groningen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ja, maar deze is rechtstreeks uit de Trump Wall gehaald.
Mensen die op een kinderfiets rondfietsen

Is dat een speciale bib? Moet men (20 euro) Decathlon bib ook nog upgraden namelijk.. de fit ervan is namelijk niet echt goed.Dazzler2120 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:19:
ik meld me ook na lange tijd afwezigheid hier. Ik doe vooral vaker hardlopen, maar ga nu om de week een rondje fietsen in de planning zetten. Afgelopen weken een nieuw zadel (Specialized Power Comp) en een nieuwe bib (Assos Mille GT C2 bib) gehaald. Zaterdag beiden eens even echt uitproberen op een rondje van ca. 2 uurtjes.
Hmm niet per sé een speciale bib, het is vooral een bib die door veel mensen goed beoordeeld wordt en welke veel mensen fijn vinden zitten. Daarnaast is Assos gewoon een merk wat vaak met kwaliteit geassocieerd wordt.Secsytime schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
Is dat een speciale bib? Moet men (20 euro) Decathlon bib ook nog upgraden namelijk.. de fit ervan is namelijk niet echt goed.
Wordt o.a. vaker over gepraat in Het grote fietskleding topic
PS4 PSN: Dazzler2120
He! Niet de dranghekgang dissen he!
blup
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic