Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 590 ... 662 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 16:32
Rudolf schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:58:
Ik snap de frustratie maar met termen als jaagpad en fietsostrade heb je misschien de verkeerde instelling voor een fietsrondje op de zondag?

Gisteren ook om 10:30 vertrokken voor een rondje Berg en Dal. Dan weet ik dat het kut gaat worden en laat ik het maar gebeuren. Fietspaden door drukke gebieden zoveel mogelijk proberen te mijden en uiteindelijk viel het nog best mee.
Ik ben niet mee met die redenering. Jaagpad is meer dan breed genoeg voor 2 fietsers, fietsostrade vaak nog breder. Ik kom geen auto's tegen en kan kilometers lang gewoon blokjes trainen. Moet ik dan constant op brakke fietspaden rijden (in België), hele tijd optrekken en remmen, constant opletten voor allerhande verkeer/opritten/openzwaaiende autodeuren/voorrangswegen? Het punt is dat iedereen zomaar wat doet ipv de verkeersregels volgen en elke vorm van logisch nadenken verdwijnt precies als men in groep rijdt. Als mijn vrouw en ik fietsen op een fietsostrade door een bos en de weg gaat slingeren(en dus blinde bochten krijgt),dan gaan wij automatisch achter elkaar rijden, terwijl de oudjes flink langs elkaar blijven fietsen want er zal wel geen tegenligger komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Requiem19 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:07:
Dit is een typisch jaagpad:

[Afbeelding]

Gebruikten ze vroeger om paarden te laten lopen die dan de schepen in het kanaal voort trokken. Hele smalle paadjes waar je net wel/net niet met 2 naast elkaar kunt fietsen.

Terror dingen, want ook al fietst er 1 iemand dan nog is het krap inhalen.
Kanaal Bocholt-Herentals hier heeft een prima jaagpad waar je elkaar goed kunt kruisen. De fietsostrade Hasselt - Neerpelt is een oude treinbedding en is een prachtig fietspad, nergens te smal. (behalve voor 3 fietsers natuurlijk :) )

Dat je gewoon frontaal op iemand af rijdt terwijl je langs mekaar rijdt is op geen enkele manier goed te praten alleszins, bij mij ging het niet specifiek over inhalen. Gewoon effe lekker inscharen en terug door!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:53
Tjah @Cloclo100 Je bent vooral boos over de onkunde van anderen - en terecht.

Maar laten we eerlijk zijn: noch jij noch wij gaan de fiets mores van anderen veranderen. Ik zou me vooral concentreren op wat je zelf in de hand hebt en niet op de dingen die je niet kunt veranderen.

Dus sommige routes vermijden op sommige tijdstippen. Als dat niet gewenst is zul je toch de politiek moeten ingaan om iets te veranderen, bijv een verplicht fiets-bewijs voor 55+'ers, of verkeersboetes voor mensen die niet inscharen etc etc.

Edit: overigens begrijp ik je frustratie wel uiteraard. Het is echt frustrerend om te zien hoe sommige mensen met elkaar omgaan op de fiets. Soms is het onkunde, soms is het willen en wetens gewoon geen ruimte willen geven aan anderen. Dat is echt rete frustrerend - dus mijn begrip heb je als het gaat om frustratie te uiten :).

[ Voor 23% gewijzigd door Requiem19 op 05-08-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 15:10
Cloclo100 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Dat je gewoon frontaal op iemand af rijdt terwijl je langs mekaar rijdt is op geen enkele manier goed te praten alleszins, bij mij ging het niet specifiek over inhalen. Gewoon effe lekker inscharen en terug door!
Wat ik mij dan afvraag, hebben fietspaden in Belgie dan geen middenlijn / rijstrook scheiding. In Nederland hebben we eigenlijk twee soorten losliggende fietspaden. Ofwel éénrichtingfietspaden aan beide kanten van de weg. Of één fietspad aan 1 kant van de weg met een middenlijn en rijstrook aanduiding. Zo is het duidelijk aan welke kant je moet blijven fietsen.

Tegenliggers op jouw weghelft is inderdaad heel irritant daar kan je zelf weinig aan doen. Zeker als er geen belijning is op het fietspad. Ik heb er zelf niet zoveel last van maar als er veel traag verkeer is op het fietspad dan ofwel pas ik mijn route ad hoc aan ofwel dan wacht ik gewoon even.

Bijvoorbeeld op de Sallandse Heuvelrug wel eens gehad en die fietspaden tussen de bossen zijn echt heel smal en dan een groep "fietstoeristen" met tourfietsen voor je. Dan kan je zenuwachtig proberen maar ben er maar gewoon relaxed achter blijven hangen tot we het bos uit waren en bij Holten over de weg maar gepasseerd. Het is geven en nemen soms.

Wat ik nog wel eens wil doen (maar wat eigenlijk niet mag) is gewoon op de rijbaan fietsen i.p.v. het fietspad. Zeker op 60km/h wegen vind ik dat niet zo'n probleem want met 40 km/h is het snelheidsverschil met de auto's op de weg kleiner dan met de traagfieters op het fietspad :P. En op die manier kun je toch nog relatief veilig grote groepen inhalen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 13-07 15:47

derx666

mecker ende blaet

Ik erger me vooral aan de mensen die zonder te kijken oversteken, vanuit stilstand ineens wegfietsen of op de fiets stappen (en daarbij een meter of 3 wegbreedte nodig hebben), of ineens afslaan zonder te kijken of een hand uit te steken.
En dan heb ik het niet over fietspaden maar over de normale weg waar ook auto's rijden.

Ik had het gisteren waar ik een stel fietsers wilde inhalen op de openbare weg. Ze reden al zo breed dat ze een complete weghelft nodig hadden met z'n 2-en, maargoed... Ik ga hun inhalen over de rijbaan voor tegenliggers (kwam niks aan), en de vrouw die links rijdt slaat echt 3m voordat er ben ineens af naar links. Ze remde niet af van tevoren, had niet gekeken, geen hand, helemaal niks. Op de normale weg (geen fietspad) bel ik meestal niet als ik ga inhalen want dan is er ruimte genoeg, en haal ik breed in. Ook is het snelheidsverschil meestal niet dusdanig dat ze heel erg van me zouden moeten schrikken (ik rijd ~30 en den gemiddelden ebiker 22-25).
Ik kon nog net voorkomen dat ik haar raakte door vol in de ankers te gaan. Als ik echter in een elektrische auto had gereden was ik er vol overheen gegaan. Die had ze ook niet horen aankomen, en die had haar echt niet meer kunnen ontwijken.

Veel mensen kijken tegenwoordig gewoon niet meer of de weg vrij is voordat ze een handeling uitvoeren, en dat is wat ik gewoon niet kan snappen. Dat je een bel niet goed hoort als je gezellig met een groepje aan het fietsen bent en tegen elkaar aan het praten bent, prima. Ik bel een paar keer, ratel wat, en als ze me echt niet horen als ik er ben dan vraag ik of ik erlangs mag. Ik ben geen prof, en zelfs geen snelle amateur. KOM's op strava zijn ook niet echt aan mij besteed (misschien bergaf 😉), en ik heb tijd zat. Dus als ik een keer even moet wachten met inhalen op een fietspad, so be it.
Zou het alleen fijn vinden als mensen dingen als hand uitsteken en kijken of het vrij is weer eens zouden doen. Dat zou een hoop ellende schelen, en ook de statistieken mbt ongelukken op de fiets een stuk verminderen.
Dat jeugd dit minder/niet doet snap ik ook nog, maar van volwassenen die nagenoeg allemaal een rijbewijs hebben en de verkeersregels zouden moeten kennen verwacht ik wel beter.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 18:43
Ik zie dat de discussie inmiddels faat over irritaties en frustraties over beplaalde fietspadgebruikers. Ik doel met name op veiligheid (noem ik ook als eerste). Mijn voorbeeld met Gerda benoem ik ook dat ze bijna valt.

Het lijntje lijkt heel dun te zijn. De een bel je 1x en die is daar boos over terwijl de ander de 10de keer bellen nog niet hoort. Ik ga de TdF nooit meer rijden, dus voor mij geen probleem. Ik maak er wel een intervaltraining van.

Het gaat mij er met name om hoe jullie dit soort gevaarlijke situaties voorkomen en/of beperken. Misschien dat hier iemand is die een manier heeft om de beschreven doelgroep op een veilige manier in te halen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:00
stevens20 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:01:
Ik zie dat de discussie inmiddels faat over irritaties en frustraties over beplaalde fietspadgebruikers. Ik doel met name op veiligheid (noem ik ook als eerste). Mijn voorbeeld met Gerda benoem ik ook dat ze bijna valt.

Het lijntje lijkt heel dun te zijn. De een bel je 1x en die is daar boos over terwijl de ander de 10de keer bellen nog niet hoort. Ik ga de TdF nooit meer rijden, dus voor mij geen probleem. Ik maak er wel een intervaltraining van.

Het gaat mij er met name om hoe jullie dit soort gevaarlijke situaties voorkomen en/of beperken. Misschien dat hier iemand is die een manier heeft om de beschreven doelgroep op een veilige manier in te halen.
Er is geen be all end all oplossing. 50% van de mensen raken gefrustreerd als je belt en 50% vindt het fijn, aan de ander kant is niet te zien bij welke bevolkingsgroep ze horen

Ik bel alleen als ik denk dat het gevaarlijk wordt, dat de buitenste te ver naar links komt. Lekker ruim en 1 keer. Na inhalen even handje om te bedanken. En dan schrikken ze soms, soit, zouden ze ook van de bel denk ik dan

Verkeer van voren is lastiger, zeker als ze mega breed fietsen, ik wil dan nog wel eens op de middellijn gaan rijden om aan te geven dat ze even wat mogen inschikken. Werkt bijna altijd.

Moet ook toegeven dat ik steeds minder prettig in een groep fiets, ook al rij ik daar al jaren mee. De ruimte die ze niet (meer) geven en daarmee gevaar opleveren voor hunzelf, tegenligger maar ook mij die achter hun fietst staat me meer en meer tegen. Het is een voorrecht om te mogen fietsen en je hebt geen absolute recht op dat plekje asfalt als het je niet zint. Beetje geven en nemen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
blijft lastig, want je weet niet goed hoe/of iemand geattendeerd wilt worden op achteropkomend verkeer. De 1 vind bellen prettig en alle andere vormen van communicatie onbeschoft, de volgende hoort geen bel, een ander wil hoe dan ook niet aan de kant voor wielrenners..
Kortom, er is geen ultieme manier die altijd werkt.. maar de meeste kans om zonder ruzie en met minimale ergernissen ergens voorbij te komen is voor mij:
- op tijd bellen, op een wat grotere afstand 1 ping, hopelijk maakt ze dat wat alerter , en dan dichterbij een dubbele ping.
- zie je dan nog niet dat ze aan de kant gaan, kan je beter de snelheid er echt uithalen, nog een keer ping ping.
- nog steeds geen reactie, dan proberen luid maar toch vriendelijk pardon te roepen. (erg lastig :D)

Meestal gaat het in stap 1 wel goed, soms komt je tot stap 3 en moet je nog wachten tot je ervoor kan.

en voor jezelf, accepteren dat je de weg deelt met minder begaafde/beschaafde mensen en dus geen wedstrijd tempo kan rijden.
Als je dat van te voren al accepteert, zal je ook rustiger en vriendelijker inhalen en dat krijg je meestal ook wel terug.
(en kleine groepjes, max 3 scheelt ook een hoop, helemaal solo, dan krijg je meer voor elkaar in het verkeer)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 14:07
Cloclo100 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:23:
Dan zegt opa ineens "ge denkt toch nie dat ik aan de kant ga voor zo ne kutkoerser zeker" . Ik ben na het horen van dat stukje proza meteen mijn fiets op gestapt en door gereden, lesje geleerd en op zondag na 10u kom ik niet meer buiten ;).
De meeste mensen nemen gewoon deel aan het verkeer. Een klein aantal mensen heeft een hekel aan wielrenners. Als ze een wielrenner zien voelen ze woede in zich opkomen en gaan ze spookrijden op jouw weghelft. Of je ze raakt of niet, ze zetten zichzelf als slachtoffer weg, wijzen beschuldigend naar de wielrenner, en zoeken sympathie van hun reisgenoten.

Stel jezelf correct op, fiets zachter, stop desnoods midden voor hen op je eigen weghelft. Laat je niet aan de kant duwen, want dan gaan ze bij de volgende racefietser nog verder zwabberen. Je kan ze ook een duwtje geven bij het passeren, dan hebben ze een sterk verhaal, precies waar zij naar op zoek zijn, iedereen blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Delay schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

De meeste mensen nemen gewoon deel aan het verkeer. Een klein aantal mensen heeft een hekel aan wielrenners. Als ze een wielrenner zien voelen ze woede in zich opkomen en gaan ze spookrijden op jouw weghelft. Of je ze raakt of niet, ze zetten zichzelf als slachtoffer weg, wijzen beschuldigend naar de wielrenner, en zoeken sympathie van hun reisgenoten.

Stel jezelf correct op, fiets zachter, stop desnoods midden voor hen op je eigen weghelft. Laat je niet aan de kant duwen, want dan gaan ze bij de volgende racefietser nog verder zwabberen. Je kan ze ook een duwtje geven bij het passeren, dan hebben ze een sterk verhaal, precies waar zij naar op zoek zijn, iedereen blij :)
Ja klopt maar in mijn verhaal kon je lezen dat ik al vaart minderde, want er reed een kind tussen het gezelschap. Ik rijd zo op zondag trouwens enkel lange duurritten Z2, waarbij ik gemiddeld 30 rijd.. dus niks speciaals wat woede zou moeten uitlokken. Ik zie ook ooit wielertoeristen voorbij knallen richting andere weggebruikers en dan enkel door de ratel proberen voorbij te komen, of met "huijjj" of "JAA!" te roepen :). Daar zou ik me ook over irriteren, een fietsbel is het minste wat je kan/moet installeren. Ik laat me niet vangen door overdreven in discussie te gaan maar na de 10e onbegrijpelijke situatie kan het emmertje ook eens overlopen. Voor de rest blijf ik gewoon vriendelijk, blijf ik pingen en zeg ik bedankt als ze aan de kant gaan. Ik ga me niet ineens anders voordoen door al die incidenten want dan word ik net hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Cloclo100 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:50:
Voor de rest blijf ik gewoon vriendelijk, blijf ik pingen en zeg ik bedankt als ze aan de kant gaan.
Dat is goed advies!

Sommige mensen hebben vooroordelen tegen wielrijders. Het is een gegeven dat je die soms tegen komt. Dat voorkom je niet door je aan de regels te houden of op een bepaalde manier te fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25

Roozzz

Plus ultra

stevens20 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:01:

Voorkomen is beter dan genezen. Ik kies vrij bewust mijn routes uit. Op een mooie zondagmiddag vermijd ik "smalle" fietspaden/jaagpaden en kies ik voor iets bredere wegen. "Smal" voor een doorsnee oudere. Ondergrens is zoiets als een weg waar auto en fiets elkaar normaal kunnen passeren.

En pas je gewoon een beetje aan. Als het druk is (of drukker dan gehoopt) kan je beter een rondje vogeltjes kijken rijden dan blokjes. Stuk minder frustratie en risico voor jezelf :>

En reken gewoon op incompetente mensen. Ik bel ruim op tijd en indien nodig nogmaals dichterbij. Werkt nagenoeg altijd. Ik zit er redelijk in zoals Prulleman, hoewel ik eigenlijk nooit bij de pardon kom. Typisch bedank ik ook nog even als ik er langs rij. Helemaal als het opzij gaan met het nodige gezucht gepaard ging O-)

De staredown met tegemoet komend verkeer is soms wel fascinerend. Gelukkig is het hier vrijwel altijd onoplettendheid, dan werkt een bel of een kreet goed zat. Bij de bewusten (altijd ouderen op e-bikes) rij ik gewoon door. Ze schikken altijd in. En anders hebben we een interessant gesprek, zoals cloclo ook had.

Andersom zijn wij soms ook een stel pannenkoeken. Ik snap medefietsers soms echt niet waar die zich nog menen tussendoor te moeten wringen. En soms gaat dat mis. Zo kwam er een paar weken geleden twee heren achterop bij mijn hardlooprondje. Nu was het jaagpad daar niet zo heel breed en ondanks dat ik strak rechts liep, kwam de rechter van de twee met zijn bovenarm nogal onzacht in aanraking met mijn elleboog. Hij verdween bijna de gracht in :D Ik had weinig medelijden, hij had misschien gewoon even moeten inschikken in plaats van druk pratend stug naast elkaar te blijven fietsen. Er was domweg geen ruimte voor ons allen. En voor en achter ons was het volledig leeg en overzichtelijk. Er kwam geen woord uit, dus hopelijk zag hij zijn fout in ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Roozzz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:03:
Nu was het jaagpad daar niet zo heel breed en ondanks dat ik strak rechts liep, kwam de rechter van de twee met zijn bovenarm nogal onzacht in aanraking met mijn elleboog.
In mijn ervaring komt dat minder vaak voor als je links loopt. Als loper zie je de fietsers dan beter aankomen. En de fietsers zijn gewend tegenliggers te vermijden en gaan vanzelf naar rechts.

Vroeger was links lopen zelfs de regel, tegenwoordig laat de wet het aan de voetganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Delay schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

In mijn ervaring komt dat minder vaak voor als je links loopt. Als loper zie je de fietsers dan beter aankomen. En de fietsers zijn gewend tegenliggers te vermijden en gaan vanzelf naar rechts.

Vroeger was links lopen zelfs de regel, tegenwoordig laat de wet het aan de voetganger.
Zonder ogen in mijn rug maakt het geen klap uit of ik links of rechts loop als men achteropkomt :D het was puur hopen geweest of zijn maatje intelligenter was in dit geval. En voor de duidelijkheid, ik wist precies dat ze eraan kwamen. Ruimte zat, behalve in dit geval.

En ik ken de theorie. In de praktijk werkt het heel erg niet om met ~15 in het uur e-bikers tegemoet te lopen. Dat garandeert hier dat ik de gracht in kan :+ kortom, altijd kijken naar de situatie ter plaatse en de veiligste plek kiezen. Precies de reden waarom deze regel is losgelaten...

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 05-08-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Grmbl, dan sta je klaar om even lekker een training te gaan rijden in het zonnetje. Bewust gisteren niet gedaan, want ja... Blijkt Garmin Connect niet te laden en is de workout niet al gepusht. Om het compleet te maken is fietscomputer recent overleden en staan helemaal geen workouts opgeslagen op mijn horloge.

Ik denk dat het een vrij ritje wordt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 14:06
Davidshadow13 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:55:
[...]
Wat ik nog wel eens wil doen (maar wat eigenlijk niet mag) is gewoon op de rijbaan fietsen i.p.v. het fietspad. Zeker op 60km/h wegen vind ik dat niet zo'n probleem want met 40 km/h is het snelheidsverschil met de auto's op de weg kleiner dan met de traagfieters op het fietspad :P. En op die manier kun je toch nog relatief veilig grote groepen inhalen.
Op die manier verplaats je jouw irritatie en jouw probleem naar de bestuurders van motorvoertuigen. Ben er dus zacht gezegd geen fan van, helemaal die pelotonnetjes van verenigingen die je soms ziet op 60 of zelfs 80-wegen, verschrikkelijk asociaal. Als je perse 40 km/h+ (of 'hard') wil fietsen, ga je maar ergens veilig rondjes fietsen op een baantje van je vereniging of zoek je een stuk weg op om rondjes te fietsen waar geen ander verkeer is, dat geldt voor die pelotonnetjes en voor iemand die in z'n eentje intervalletjes of tempo aan het rijden is.

Kan me meer ergeren aan die snelle wielrentypetjes die overal tussendoor moeten dan die oudjes die het allemaal niet meer goed begrijpen (of doen alsof).

Je bent gewoon op de openbare weg en daar hoort bij dat je soms moet remmen voor voorrang en oudjes die je niet goed inschatten, waar ze ook vandaan komen soms.

Heb ook wel eens gefietst met iemand die rotondes de verkeerde kant op nam, stukjes tegen het verkeer in ging voor de binnenbocht, door rood reed en daarmee om de haverklap automobilisten op de claxon had, oudjes inhaalden waar het net niet kon voordat ze blijk gaven dat het door hadden en ze dus bijna van de fiets af rijdt. Die jongen rijdt bij mij inmiddels rustig (want hij moet toch steeds wachten) en heb duidelijk gemaakt dat we anders niet meer samen gaan rijden. Heb zo ook wel eens bij toertochten het 'snelle groepje' laten wegrijden: je zit echt met een verkeerde instelling op de fiets dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:43
Giku schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Op die manier verplaats je jouw irritatie en jouw probleem naar de bestuurders van motorvoertuigen. Ben er dus zacht gezegd geen fan van, helemaal die pelotonnetjes van verenigingen die je soms ziet op 60 of zelfs 80-wegen, verschrikkelijk asociaal.
Grappig is dat in België er juist speciaal voor peletonnetjes een uitzondering in de wet staat. Met een groep van 15+ fietsers mag je twee aan twee op de rijbaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 12:32
Giku schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Op die manier verplaats je jouw irritatie en jouw probleem naar de bestuurders van motorvoertuigen. Ben er dus zacht gezegd geen fan van, helemaal die pelotonnetjes van verenigingen die je soms ziet op 60 of zelfs 80-wegen, verschrikkelijk asociaal. Als je perse 40 km/h+ (of 'hard') wil fietsen, ga je maar ergens veilig rondjes fietsen op een baantje van je vereniging of zoek je een stuk weg op om rondjes te fietsen waar geen ander verkeer is, dat geldt voor die pelotonnetjes en voor iemand die in z'n eentje intervalletjes of tempo aan het rijden is.

Kan me meer ergeren aan die snelle wielrentypetjes die overal tussendoor moeten dan die oudjes die het allemaal niet meer goed begrijpen (of doen alsof).

Je bent gewoon op de openbare weg en daar hoort bij dat je soms moet remmen voor voorrang en oudjes die je niet goed inschatten, waar ze ook vandaan komen soms.

Heb ook wel eens gefietst met iemand die rotondes de verkeerde kant op nam, stukjes tegen het verkeer in ging voor de binnenbocht, door rood reed en daarmee om de haverklap automobilisten op de claxon had, oudjes inhaalden waar het net niet kon voordat ze blijk gaven dat het door hadden en ze dus bijna van de fiets af rijdt. Die jongen rijdt bij mij inmiddels rustig (want hij moet toch steeds wachten) en heb duidelijk gemaakt dat we anders niet meer samen gaan rijden. Heb zo ook wel eens bij toertochten het 'snelle groepje' laten wegrijden: je zit echt met een verkeerde instelling op de fiets dan.
Ik was twee weken terug aan het fietsen en fietste langs dit ongeluk.

https://www.schagerdagbla...g-met-auto-in-schagerbrug

Het ging om een groep van ongeveer 10 fietsers, 5 daarvan waren aangereden door de auto. Ik vermoed dat de auto links wilde afslaan naar het pompstation, en de fietsers rechtdoor gingen. De fietsers hadden eigenlijk voor het kruispunt links gemoeten het fietspad op, maar gingen rechtdoor. Ik weet de reden niet, maar ik vermoed dat het op een smal fietspad niet lekker fietsen is met groepje van 10 man. Vervolgens worden ze geschept door een vrouw die zo'n groep over het hoofd zag. Nu heb ik begrepen dat de auto evengoed de schuldige is. Bijzondere situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46

McMiGHtY

- burp -

Ik denk dat ik weet waar dit is, met meerdre groepen daar gefietst, en vaak word daar inderdaad het fietspad overgeslagen omdat het een extra slinger is, of er is tegemoet komend verkeer. (Je steeks iets verderop over en dan links het tunneltje onderdoor en dan de brug over toch?)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
Naar aanleiding van dit topic gisteren heb ik vandaag extra gelet op hoe ik inhaal.
Bij een versperd fietspad bel ik 2x, laat de cassette geluid maken en indien nodig bel ik nog twee keer.
Mijn fietsmaatje doet hetzelfde, dus de voorligger krijgt 8 meldingen op +-85db (spec bel) EN een hoop herrie van twee carbon wielen.

Vandaag was dat op 110km prima op twee gevallen na, 1 man met een keurig geel bordje op zijn fiets, even rustig gezwaaid in de spiegel en ook dat was prima, duimpje en door.
De twee andere personen reageerde niet, dat we er achter zaten (inmiddels op 24kmh) even een "pardon", werden we toch compleet verrot gescholden... 8)7

Aangezien het geen topic is voor frustraties ga ik het hier bij laten
Ik denk dat ik het zo netjes doe en voor 99% gaat het zo goed

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
McMiGHtY schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:24:
Ik denk dat ik weet waar dit is, met meerdre groepen daar gefietst, en vaak word daar inderdaad het fietspad overgeslagen omdat het een extra slinger is, of er is tegemoet komend verkeer. (Je steeks iets verderop over en dan links het tunneltje onderdoor en dan de brug over toch?)
Correct. Je komt vanaf de weg met je fiets en moet een slinger padje op met de groep om bij de rotonde "beter" uit te komen (en voorrang moet verlenen aan auto's).
De meeste fietsers, groep of niet, racefiets of niet, laten dat padje voor wat het is.
De weginrichting is daar een beetje geforceerd. Ook vaak bijna ongelukken met de auto gehad omdat het niet duidelijk is welke afslag wie neemt en automobilisten vanuit Schagen met een hoge snelheid op de rotonde af stormen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Requiem19 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:36:
Het is echt frustrerend om te zien hoe sommige mensen met elkaar omgaan op de fiets.
Vervoersmiddel heeft hier niet heel veel mee te maken denk ik. Op de fiets of in de auto of op de benen: als je denkt ergens "recht" op te hebben en dat anderen voor jou moeten wijken; zo sta je in het leven.
Fouten buiten beschouwing latend. Iedereen heeft weleens van die oepsie kut momenten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:09
Requiem19 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:36:
.
Dus sommige routes vermijden op sommige tijdstippen. Als dat niet gewenst is zul je toch de politiek moeten ingaan om iets te veranderen, bijv een verplicht fiets-bewijs voor 55+'ers, of verkeersboetes voor mensen die niet inscharen etc etc.
Gaan we het op leeftijd steken ?
Gelukkig rijden de 14 jarige fatbikers altijd hoffelijk en attent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-07 15:02
PaulC schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Gaan we het op leeftijd steken ?
Gelukkig rijden de 14 jarige fatbikers altijd hoffelijk en attent 8)7
De habitat van de gemiddelde fatbiker is doorgaans de stad. Daar wil ik als wielrenner helemaal niet zijn dus zorg ik dat ik zsm in het buitengebied ben waardoor ik ze zelden tref.
Ik hou bij het plannen van een rit rekening met het tijdstip. Op zondagmiddag sowieso géén ritten over smalle betonpaadjes op de Veluwe of dijken rondom m'n woonplaats Zwolle.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 20:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVNHMgQerYHHNgZpJo37mdUIu8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiJYK3JSVRToDxIycUzKJt8G.jpg?f=fotoalbum_large

Deze avond langs de zeedijk van Knokke naar Zeebrugge gefietst. Op dergelijke avonden is het daar druk. Gewoon zoals steeds rekening houden met de andere weggebruikers, niet verwachten dat je daar full speed kan gaan en hét magische woord in het verkeer toepassen: anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een airtag gekregen van het weekend en wil deze voor mijn fiets gebruiken. Nu weet ik dat je deze onder het zadel kan bevestigen en volgens mij ook onder de bidonhouder. Zijn er nog andere mounts / ingenieuze ideeën om de airtag te verstoppen?

Onder de bidonhouder lijkt niet echt mooi te worden, dan komt de bidonhouder ineens van de fiets af. Zoals hieronder het voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://images.mobilefun.co.uk/graphics/productgalleries/88138/d.jpg

Onder het zadel is misschien weer te makkelijk? Al heb ik er wel een zadeltasje zitten dus als ie er tussen komt zou misschien net goed zijn? Als dat uberhaupt kan.

[ Voor 44% gewijzigd door crimby op 06-08-2024 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55

joker1977

Tweakert

crimby schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
Ik heb een airtag gekregen van het weekend en wil deze voor mijn fiets gebruiken. Nu weet ik dat je deze onder het zadel kan bevestigen en volgens mij ook onder de bidonhouder. Zijn er nog andere mounts / ingenieuze ideeën om de airtag te verstoppen?
Geen idee over de diameter van zo'n ding, maar zou "in" je frame-zadelbuis niet passen ? Desnoods plakken aan je zadelbuis zelf aan de onderkant ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:27

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby in je band als je tubeless rijdt? Past natuurlijk wel beter bij ruimere banden, bijv. met deze gadget.

Of inderdaad onder je zadel, bijv. met deze mount?
Of in je headset? Deze oplossing ziet er best discreet uit.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18

The Legend

*Plop*

Gisteren La boucle d’Izoard gefietst. Viel wat tegen :p Blijkt dat meer dan 2000 hoogtemeters toch wel enige vorm van training vergen. Eten op de fiets is ook iets dat ik niet goed genoeg doe. En in het rondje zat ook nog een muur van 1,5km van 12+% 8)7 Mijn 2 meter aan 97kg overal kruipend omhoog gehesen, maar aan de laatste 7km van de Izoard had ik weinig lol meer :+ De afdaling naar Briancon was wel erg lekker. Op de camping onder de douche kreeg ik me toch een wegtrekker. Zal wel een hongerklop zijn geweest, hoewel ik daarna met moeite m’n bordje rijst leeg kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaRinLy0-wpeQDPsWCRfFbmSwac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQGMuBCjvyeR3rbrA6KmpJqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnmQ7qv96yVobU9yzGdmP81r3WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUfA6bm1cvBVdB4iajQA9uDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aNiWDsESRw2BtoQfK3Pw7ANIR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTjx0LWMULAWVkIVF4Hqc539.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dxpdUMCVfoC8ytiYS1KTkqmoZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9elniCy54LaR3VI2txEiZWcx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeyYWyZ5NAU9XgyqEs0ejKqsemk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uETHWrRHriktB9aP3gUXDnfa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veGYVpzOCS1H33sB0tatFcsMIcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4r6dxhF8lLLfXHixwOcUIcsK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN_jaKeodkbl9cwiQ56L5n8bxYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEg6oFbGjwjdOLcKaZBLZUsj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weVbj-_B53NjPfEc1Bno8JGatd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g09lgecSkd2V3cu71Nayd5M0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDRewLZHc_YU9CxHSaGujCJ18OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSWCNCDMVoXmkVoKyOCwLnaN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FWzBKl3KZwarNtSSl_TAZ731cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aXO3HGIj6rhClXmipUaZDta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUtMJ5004U_JkLOmFOhfCsH7At4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZK6Ujjn2sM4oquIjqpqTUibc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrSZU0z0MuEg3BxyDWv2eE-vJ9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nauwFTa9S6EEg9RQUclhDfH.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een kleine crash aan het einde. Stuitte op een Route Barree, maar het voetpad kon nog wel. Ging over in gravel, en in een haakse bocht viel ik in stilstand op m’n linkerzij. Gelukkig geen schade aan de fiets. Wel wat ‘putjes’ in mn shirt waar de stof niet gescheurd maar wel dunner is geworden.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Zonder een filmpje van 13 minuten te moeten kijken, je vermoedt denkt dan dat de vertranding niet licht genoeg is waardoor je teveel energie moet leveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat ging op zich wel goed, maar ik had ook gewoon last van vermoeidheid en de Izoard zat op het eind van het rondje. Wat ik aan het begin in Z2 trap, redde ik aan het eind niet meer. Ik heb een voor een wielrenner ongezonde hekel aan stukgaan, dus ik schakel eerder te vroeg dan te laat lichter. Het verbaasde me zelfs hoe langzaam je een berg kunt op fietsen zonder om te vallen :+ Volgens mij heb ik de 6km/u gemiddeld nog niet gehaald :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:50
@The Legend zolang het maar leuk was toch? Het is niet helemaal gegaan zoals je had verwacht/gewild maar was het leuk?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Webgnome schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:15:
@The Legend zolang het maar leuk was toch? Het is niet helemaal gegaan zoals je had verwacht/gewild maar was het leuk?
Tuurlijk, zeker de eerste 60km. De klim naar de top van de Izoard was ff afzien, maar als je dan de top hebt gehaald geeft het toch voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
The Legend schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Tuurlijk, zeker de eerste 60km. De klim naar de top van de Izoard was ff afzien, maar als je dan de top hebt gehaald geeft het toch voldoening.
En daar gaat het uiteindelijk om. Voor mij was de beklimming in Juni ook afzien tijdens de rit denk je 'waarom!' maar als je boven bent dan weet je direct weer waarom. En als anderen dan meteen gaan denken oeh heb je wel dit heb je wel dat.. Ja talk to the hand cause the face aint listening >:) Terug kijken doe je toch wel over een tijdje

Ik herken het hekel hebben aan stuk gaan overigens erg goed. Tijdens mijn trainingen hier op de posbank vaak te horen gekregen 'je kan veel harder' en dan denk ik. Ja dat kan kloppen maar dan ga ik stuk en dan slaap ik de rest van de dag :+

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 06-08-2024 14:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
Pieterpad per fiets in 4 etappes - Leuk, mooi en zwaar!

Na een wat matige voorbereiding op donderdagavond 1 aug in de trein naar Maastricht met enkel en fiets en lichte bepakking. Als tassen en kleine snacktas aan het stuur, een frametas met wat poeders en reserve spullen en een saddlebag waar kleding en toilet spullen en een jasje precies in paste. Aangekomen in Maastricht daar de eerste nacht doorgebracht net over de grens in Belgie.

De hele route met kleine edits voor mij specifiek gemaakt, oa van zuid naar noord en kleine stukjes net wat anders of langs het logeeradres
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1728189468

Als bron hiervoor gebruikt deze route:
https://www.komoot.com/nl...ren-naar-sint-pietersberg

Overnachtingen gedaan via vriendenopdefiets.nl een beetje een bejaardenplatform maar het werkte verbazingwekkend goed! Goede bedden, ruime kamers en prima badkamers. Ook waren ze zo vriendelijk om fietskleding in een sportwasje te doen zodat ik de volgende ochtend weer fris kon vertrekken.

Dag 1: Vrijdagochtend na een goed ontbijt op weg naar de Pieterberg als startpunt van de route.
Typisch Limburgse dag. Bijna van de fiets afgereden door een auto, daarna kwam daar een politieauto op hoge snelheid achter die auto aan. Dronken pool in de berm gevonden en echt maaskantje types in het restaurant. Route stuurde me dwars door een grasveld.... na enige twijfel toch er doorheen en het was ook echt de route. Garmin does not lie! (was ook verwacht, zitten een paar stukken op de route die ik zou moeten wandelen)
https://www.strava.com/activities/12044385548

Dag 2: Goed geslapen en nog niet al te stram en zeer. Inpakken en fietsen. Eerste uurtje toch nog wel wat stroef met het ontbijt net achter de kiezen. Maar weer een erg mooie route door Limburg, Gelderland en stukje Duitsland. Vertrokken uit de hometown van Wout Poels en zijn fanclub in de kroeg tegenover mijn slaapplek.
https://www.strava.com/activities/12052038915

Dag 3: wakker geworden met hele stijve zure benen. Zeker een uur nodig gehad voor er wat gang in kwam. Uiteindelijk ook nog een stukje moeten wandelen. het Zandpad was niet doorheen te komen met de smalle harde banden. Ook een erg mooie rit door Gelderland, Overijsel en Drenthe. Aan het einde begonnen mijn knieen wel wat te zeuren van de belasting.
https://www.strava.com/activities/12060904362

Dag 4:
Goed geslapen en op tijd een ontbijt voor de laatste 100km (en een beetje). Direct na de start toch wel erg veel last van een linker knie. Maar opgeven was geen opties. Het ging niet van harte maar toch tot aan Pieterburen kunnen doorfietsen. Nu een paar dagen rust!
Toch wat klachten gehoord dat het laatste stuk erg saai zou zijn. Maar ik vond het ook door Drenthe en Groningen erg mooi fietsen dat laatste stuk. Nog een paar leuke gravel stroken en verharde paden.
Overal een hele mooie bucketlist trip die met een racefiets goed te doen was. Geen pech of lek gehad.
https://www.strava.com/activities/12067175788

(Note: Zadelpijn viel reuze mee, dag drie en vier wel wat beurs maar geen echte klachten ook het trimmen van het haar werkte goed. Volgende keer ook zeker weer doen)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-07 16:31
Na lang twijfelen toch besloten mijn Cube Attain SL (alu, carbon vork, 105 groep) te vervangen door een Apex Soniq (Carbon, Carbon wielen, Carbon stuur, SRAM Force ASX) en wat een verschil!
Voor de Soniq gekozen omdat deze een relaxte geometrie heeft en ik niet zo hoef te strekken naar het stuur.
Ik was ook gaan kijken naar een Bianchi Oltre race, maar na 1 minuut voelde ik al dat ik mijn rugspieren te ver moest strekken.

Elektrisch schakelen is heerlijk, je merkt dat een Carbon frame zorgt voor een goede krachtoverdracht en toch ook voor meer comfort. Maar bovenal heb je gewoon meer zin om te gaan fietsen op zo'n fiets.
Af en toe ga ik even de garage in om gewoon te kijken naar de nieuwe fiets.
crimby schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:29:

@T7D_Sneezy pictures or it didn't happen! Ik heb zelf ook onlangs nog voor een Apex Soniq gekeken en een testritje gemaakt. Heerlijke fiets inderdaad! Heb je voor een showmodel of eigen design gekozen?
Vooruit dan ;)
Eigen design van de vorige eigenaar die er maar 100 kilometer op had gefietst.
Lastig te zien op de foto maar hij is donkergroen metallic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_guNAqnGAf410Krkg1XXuFSzpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poGwlrTzD5eFhAkpyVrsk5BR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door T7D_Sneezy op 06-08-2024 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Leuk @Nixo ! Mooi om te lezen en zeker gezien ik hetzelfde ga doen volgend jaar (via NL Tours).
@The Legend hele gave foto's! Afzien, maar vast en zeker een fantastische ervaring met mooie uitzichten :-) de pijn vergeet je snel weer.

@T7D_Sneezy pictures or it didn't happen! Ik heb zelf ook onlangs nog voor een Apex Soniq gekeken en een testritje gemaakt. Heerlijke fiets inderdaad! Heb je voor een showmodel of eigen design gekozen?

[ Voor 30% gewijzigd door crimby op 06-08-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
@T7D_Sneezy dit is, op de bruine wangen na, echt exact de fiets die ik voor ogen had, in exact dezelfde configuratie en kleurstelling. Heel veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:51
Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Mijn remmen piepte ontzettend en na inspectie zagen de blokjes er ook behoorlijk goor uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j5C4qUGsgcMEOPlD_xO2_t1dL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwEgB8RDs1xAMX17FULbOYI2.jpg?f=fotoalbum_large

Na schoonmaken en licht opschuren leken ze weer piekfijn zoals ze uit de doos kwamen maar na drie keer hard remmen in de straat zien ze er zo uit als op de foto. De remschijf zelf heb ik overigens ook schoon gemaakt met brake cleaner.

Hoe kan het komen dat de remmen er meteen weer zo goor uit zien? Moet ik het zoeken bij de remschijf of de remblokken? 8)7

Edit: het piepen begint pas tijdens het tot stilstand komen, een beetje bijremmen gaat prima zonder herrie

[ Voor 5% gewijzigd door Louislouislouis op 06-08-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Louislouislouis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:05:
Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Mijn remmen piepte ontzettend en na inspectie zagen de blokjes er ook behoorlijk goor uit.

[Afbeelding]

Na schoonmaken en licht opschuren leken ze weer piekfijn zoals ze uit de doos kwamen maar na drie keer hard remmen in de straat zien ze er zo uit als op de foto. De remschijf zelf heb ik overigens ook schoon gemaakt met brake cleaner.

Hoe kan het komen dat de remmen er meteen weer zo goor uit zien? Moet ik het zoeken bij de remschijf of de remblokken? 8)7

Edit: het piepen begint pas tijdens het tot stilstand komen, een beetje bijremmen gaat prima zonder herrie
Misschien wat verdwaald remstof/vuil wat in je remklauwen zat verzameld? Geen idee anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Fisico

by Fabian

The Legend schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:27:
Gisteren La boucle d’Izoard gefietst. Viel wat tegen :p Blijkt dat meer dan 2000 hoogtemeters toch wel enige vorm van training vergen. Eten op de fiets is ook iets dat ik niet goed genoeg doe. En in het rondje zat ook nog een muur van 1,5km van 12+% 8)7 Mijn 2 meter aan 97kg overal kruipend omhoog gehesen, maar aan de laatste 7km van de Izoard had ik weinig lol meer :+ De afdaling naar Briancon was wel erg lekker. Op de camping onder de douche kreeg ik me toch een wegtrekker. Zal wel een hongerklop zijn geweest, hoewel ik daarna met moeite m’n bordje rijst leeg kreeg.
Ah het muurtje. Dat was voor mij ook een verrassing. Wij wilden toen niet via de doorgaande weg dus via Komoot een kleine omweg gedaan en was het iets meer hoogtemeters. Dus oké rijden maar en dan dat Fokke ding ineens. Knap dat je die op bent gekomen.

Mocht je nu nog door de vallei of moest je ook daar een omweg via een lang / bosweg?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

Nick Name

SinFest!

Leuk @Nixo ! Mooi om te lezen en zeker gezien ik hetzelfde ga doen volgend jaar (via NL Tours).
Ik heb 'm gedaan via NL Tours dit jaar en ik kan het je aanraden. Het weer heb je natuurlijk niet in de hand, maar het is wel lekker ontspannend fietsen met verzorgingsposten. Leuke lui van de organisatie en er doen genoeg mensen van verschillende niveaus mee, zodat je altijd bij groepjes kunt aansluiten.

Slechts een punt ter verbetering: op de route van in totaal 610km waren er wel een paar afsluitingen die ook al wel wat weken aan de gang waren en ook nog wel even zouden duren. De route was dus niet heel recent nog gereden. Maar goed, ook wel leuk om samen met je richtingsgevoel en de Garmin een oplossing te vinden natuurlijk.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nick Name schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:40:
[...]

Ik heb 'm gedaan via NL Tours dit jaar en ik kan het je aanraden. Het weer heb je natuurlijk niet in de hand, maar het is wel lekker ontspannend fietsen met verzorgingsposten. Leuke lui van de organisatie en er doen genoeg mensen van verschillende niveaus mee, zodat je altijd bij groepjes kunt aansluiten.

Slechts een punt ter verbetering: op de route van in totaal 610km waren er wel een paar afsluitingen die ook al wel wat weken aan de gang waren en ook nog wel even zouden duren. De route was dus niet heel recent nog gereden. Maar goed, ook wel leuk om samen met je richtingsgevoel en de Garmin een oplossing te vinden natuurlijk.
Aah ze hebben ons erin geluisd! De route was 570km volgens de website hehe. Nja weer 40km extra voor dat geld. Fijn dat het je bevallen is, dat geeft goede moed! Nu nog ff doorfietsen zodat ik het zometeen ook nog enigszins leuk haal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Laatst online: 22:22

Nick Name

SinFest!

Als het goed is heb jij dan wel de 570. Bij ons lukte het niet met de hotels in Venlo, dus we hadden een kleine detour via het Kloosterhotel in Deurne. Prima plek om het EK te bekijken.
Niet iedereen zat in de hotels. Er was één bikkel die volledig met tent en al reed.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Fisico schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Ah het muurtje. Dat was voor mij ook een verrassing. Wij wilden toen niet via de doorgaande weg dus via Komoot een kleine omweg gedaan en was het iets meer hoogtemeters. Dus oké rijden maar en dan dat Fokke ding ineens. Knap dat je die op bent gekomen.

Mocht je nu nog door de vallei of moest je ook daar een omweg via een lang / bosweg?
Pleurisding idd, maar zat aan het begin van mijn rondje, dat scheelde wel :p (en bovenop wel ff bijgekomen bij het uitzichtpunt).

Welke vallei bedoel je precies? Ik kon gewoon precies het Strava rondje doen. Om de tunnels in de aanloop na Guillestre te vermijden heb ik de route de la viste gepakt (via climbfinder aangeraden), daar zitten nog wat extra hoogtemeters maar verboden voor auto’s dus lekker rustig (ook wel beroerd asfalt maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

crimby schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Aah ze hebben ons erin geluisd! De route was 570km volgens de website hehe. Nja weer 40km extra voor dat geld. Fijn dat het je bevallen is, dat geeft goede moed! Nu nog ff doorfietsen zodat ik het zometeen ook nog enigszins leuk haal!
Die lijkt me ook wel leuk voor volgend jaar. Aangezien ik volgend jaar ook de maratona wil rijden op 6 juli denk ik dat ik de Augustus uitgave doe. 1 week herstel van zo'n rit is me een beetje te kort :)
En ideaal met verzorging, hotels en transport.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
derx666 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:06:
[...]

Die lijkt me ook wel leuk voor volgend jaar. Aangezien ik volgend jaar ook de maratona wil rijden op 6 juli denk ik dat ik de Augustus uitgave doe. 1 week herstel van zo'n rit is me een beetje te kort :)
En ideaal met verzorging, hotels en transport.
Wij doen h'm begin september, zou dan ook nog een optie voor je kunnen zijn ;-) kan ik mooi in het wiel hangen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:28:
Na lang twijfelen toch besloten mijn Cube Attain SL (alu, carbon vork, 105 groep) te vervangen door een Apex Soniq (Carbon, Carbon wielen, Carbon stuur, SRAM Force ASX) en wat een verschil!
Voor de Soniq gekozen omdat deze een relaxte geometrie heeft en ik niet zo hoef te strekken naar het stuur.
Ik was ook gaan kijken naar een Bianchi Oltre race, maar na 1 minuut voelde ik al dat ik mijn rugspieren te ver moest strekken.

Elektrisch schakelen is heerlijk, je merkt dat een Carbon frame zorgt voor een goede krachtoverdracht en toch ook voor meer comfort. Maar bovenal heb je gewoon meer zin om te gaan fietsen op zo'n fiets.
Af en toe ga ik even de garage in om gewoon te kijken naar de nieuwe fiets.

[...]

Vooruit dan ;)
Eigen design van de vorige eigenaar die er maar 100 kilometer op had gefietst.
Lastig te zien op de foto maar hij is donkergroen metallic.

[Afbeelding]
Iedere trap was raak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25Ce2pT5vvxo93npu-ZpVvCxjv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nf3uo1s5JmsDIwOuEghCC2LH.jpg?f=user_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:35
de 'Leon van Bon review' chart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

crimby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Wij doen h'm begin september, zou dan ook nog een optie voor je kunnen zijn ;-) kan ik mooi in het wiel hangen.
Dat is een optie. Moet nog met de wederhelft overleggen.

edit: lijkt erop dat ik goedkeuring heb van de 1e kamer hier :)

[ Voor 10% gewijzigd door derx666 op 07-08-2024 10:48 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
@The Legend hele gave foto's! Afzien, maar vast en zeker een fantastische ervaring met mooie uitzichten :-) de pijn vergeet je snel weer.

Leuk! Al kan je het voor 500 euro best goed zelf regelen. (vond ik ook wel de sport) En ik wilde het vooral ook echt solo doen. Zen op de fiets en alleen mezelf tegenkomen ipv toch plakken in een wiel.
Ik had dan wel wat extra kosten aan eigen eten. Maar voldoende restaurants en cafe's op de route.
Vrienden op de fiets 4 nachten a 30 euro per nacht (gaf 5 euro extra voor een sportwasje)
Verder was het geen heel duur ritje. Stop bij een bakker of supermarkt voor wat eten en 's avonds dan wel pasta of iets voedzaams bij een restaurant. Maar dat was vooral omdat ik dat zelf fijn vond.

Maar geniet ervan en veel succes! De Route is prachtig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Leuk @derx666 !! inschrijven maar!

@Nixo dat is ons echt nog een brug te ver. Nog nooit iets van bikepacking gedaan. Hier wordt alles geregeld, bagage vervoert etc. Net wat makkelijker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gaat 'merkbaar stijver' over de fiets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 07:35
Ik stoor mijzelf al een tijdje aan de onderstaande beschadiging op mijn frame.
Iemand een idee hoe ik dit mooi kan wegwerken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0tw01F.jpeg

BlaBlaBla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
Nieuw frame bestellen :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Wegbrengen naar een spuiter

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55

joker1977

Tweakert

Strider schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:16:

[Afbeelding]
Even beetje retoucheren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OutsVh74vR14caFusjpqwtjCE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kq4eZUWvuMvBdYE5RcsESsu5.png?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46

McMiGHtY

- burp -

crimby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:20:

@Nixo dat is ons echt nog een brug te ver. Nog nooit iets van bikepacking gedaan. Hier wordt alles geregeld, bagage vervoert etc. Net wat makkelijker!
Stiekem is het eigenlijk niks anders dan een paar overnachtingen boeken op verschillende plekken en daar tussen fietsen met zo min mogelijk als je comfortabel mee bent. Tenminste, zo heb ik het vorig jaar gedaan. Ik kon een tailfin lenen van iemand (eigenlijk gelijk enabled om er zelf een aan te schaffen) en daar voor 3 dagen aan fietskleren in gegooid, een trainingsbroek, shirtje, sokken en slippers gegooid. Tandenborstel, miniverpakking shampoo een extra binnenbandje en wat reepjes en gelletjes.

1ste nacht Vrienden op de Fiets geregeld, 2de nacht bij familie, 3de nacht airb&b en gewoon gaan fietsen.

tips:

Ook als 200km op een dag geen probleem voor je is, doe het niet, ga voor kortere afstanden en focus niet op snelheid maar geniet van je omgeving.

No shame om de trein te pakken als je er door heen zit.

Neem de tijd om goed te eten en niet alleen reepjes en gelletjes

(En op dag 4 kun je gerust de 11steden tocht fietsen)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 11:43
Voorzichtige eerste melding hier in het topic na veel te hebben gelezen.

Ben sinds een maandje of 2 aan het fietsen daar ik de oude fiets van mijn schoonvader heb gehad (bianchi oltre xr1 met athena11 afmontage).

Nu een ritje of 8 gemaakt en het is leuk om te doen en krijg er elke rit meer zin in B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Fisico

by Fabian

The Legend schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:21:

Welke vallei bedoel je precies? Ik kon gewoon precies het Strava rondje doen. Om de tunnels in de aanloop na Guillestre te vermijden heb ik de route de la viste gepakt (via climbfinder aangeraden), daar zitten nog wat extra hoogtemeters maar verboden voor auto’s dus lekker rustig (ook wel beroerd asfalt maar goed).
Dat deel bedoel ik ook. In bepaalde tijden mag je met de fiets niet door de tunnels en vallei blijkbaar. Die extra hoogtemeters van die route had van mij niet perse gehoeven. En daardoor misten wij ook nog wat waterpunten, dat was wel balen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

sarlo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:58:
Voorzichtige eerste melding hier in het topic na veel te hebben gelezen.

Ben sinds een maandje of 2 aan het fietsen daar ik de oude fiets van mijn schoonvader heb gehad (bianchi oltre xr1 met athena11 afmontage).

Nu een ritje of 8 gemaakt en het is leuk om te doen en krijg er elke rit meer zin in B-)
Al tubeless overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Fisico schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:40:
[...]

Dat deel bedoel ik ook. In bepaalde tijden mag je met de fiets niet door de tunnels en vallei blijkbaar. Die extra hoogtemeters van die route had van mij niet perse gehoeven. En daardoor misten wij ook nog wat waterpunten, dat was wel balen.
Ja dat viel mij ook tegen, nu had je pas op iets van 9km van de top de dorpjes waar je water kon vullen of wat eten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

crimby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:20:

Net gedaan. Had NL Tourrides even aangeschreven over het hotelkamer delen met vreemden. Zij gaven aan dat ik gewoon "Onbekend" als naam kon invullen, en dat het dan goed zou komen. Dus zogezegd zo gedaan.

Ben benieuwd hoe ik 4 dagen in het harnas ga verteren, maar denk dat het wel goed gaat komen. Doe wel vaker 2 langere dagen op zat en zon, en dat gaat ook prima, en dan heb ik op maandag meestal niet het idee dat ik dan niet zou kunnen fietsen. Denk dat ik in de aanloop volgend jaar wel een keer wat ga testen met 4 langere dagen achter elkaar, maar verwacht geen issues. Zeker omdat ik normaal veel solo rij, en nu zul je toch bijna altijd wel iemand hebben om iig een stuk mee te rijden, wat natuurlijk al veel scheelt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Nee eigenlijk niet, ben naar de LBS gegaan om de fiets goed af te stellen en gewoon gaan fietsen. Heb me dus hier nog helemaal niet in verdiept :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07 16:02
@sarlo niet te serieus op ingaan. Jouw fiets is verre van of niet geschikt om zonder veel te veel kosten tubeless te maken.

Gewoon lekker fietsen, genieten van de progressie die je maakt, het weer en alles om je heen. Als je denkt er aan toe te zijn kan je gaan denken aan een nieuwe fiets, wat is de beste groepset en welke tubeless sealant de mooiste bende maakt als je alsnog lek rijdt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
sarlo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Nee eigenlijk niet, ben naar de LBS gegaan om de fiets goed af te stellen en gewoon gaan fietsen. Heb me dus hier nog helemaal niet in verdiept :)
Hij zit te dollen met je ;)

Leuk dat je bent gaan fietsen. Mooie hobby en er gaat straks een wereld voor je open als je het écht leuk blijft vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:33
Haha Real Life Photoshop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 15:15

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[Afbeelding]
Stickertje erover met je naam en bloedgroep?
Of stickertje van the hulk ofzo?

Ik heb het met mijn 18 jaar oude fiets iig al lang opgegeven ieder krasje te verbergen. Krasjes vertellen het verhaal van je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

Idd, stickertje of je er gewoon niks van aantrekken. Het is een gebruiksvoorwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:13

Secsytime

Automagisch

Het is de eerste kras die pijn doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:35

[Afbeelding]
Kun je bij Canyon niet een passende lakstift bestellen? Of anders proberen bij een automaterialen zaak of ze een matching kleur hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 08-08-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

sarlo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Hehe ik was ook niet serieus hoor ;)

Lekker kilometers vreten (y) :) have fun d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Shadow_Agent schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Hehe ik was ook niet serieus hoor ;)

Lekker kilometers vreten (y) :) have fun d:)b
Zo zie je maar meteen dat ik echt helemaal nieuw ben (en nu al merk dat ik al andere schoenen wil :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56
sarlo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Zo zie je maar meteen dat ik echt helemaal nieuw ben (en nu al merk dat ik al andere schoenen wil :+ )
Heb je al fiets schoenen, of rij je nog rond op je Nike-ies?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
mhr-zip schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Heb je al fiets schoenen, of rij je nog rond op je Nike-ies?
Heb al schoenen, Specialized Recon 1.0 gezien dit de enige mtb schoen was die ze lokaal op voorraad hadden.

Op de fiets zaten Time atac pedalen omdat mijn schoonvader ook veel gravel/mtb rijdt en dus op zijn wegfiets ook deze pedalen had. Maar wat ik merk is dat de schoen in het midden toch minder goed aansluit dan dat ik had gehoopt, zeker nu ik een paar ritten heb gemaakt en het materiaal wat soepeler wordt.

Dus ik twijfel ben me nu aan het inlezen tussen de voordelen van dergelijke pedalen tov spd pedalen/schoenen en wat ik uiteindelijk wil.

[ Voor 10% gewijzigd door sarlo op 08-08-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Even een vraagje. Hebben mannen mensen (ik lees dat vrouwen er ook last van kunnen hebben) hier ervaring met een derde bal?

Ik heb al maanden last van (soms) een zwelling in het kruis na het fietsen. Nu kom ik net bij mijn huisarts vandaan (die zelf ook fietst), en die zegt dat ie er vrij weinig aan kan doen en het een derde bal is. Een fenomeen wat vaker voorkomt onder fietsers. Soms heb ik er na 20km fietsen al last van en zet het op, soms heb ik na 80km nergens last van. Hij zegt dat ik het eerst moet zoeken in bijvoorbeeld een ander zadel met een andere drukverdeling, voordat ie mij doorstuurt naar bijvoorbeeld een dermatoloog.

Er is eigenlijk vrij weinig bekend over wat echt een oplossing is, vandaar dat ik het hier ook even vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:47
Giel schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:42:
Even een vraagje. Hebben mannen mensen (ik lees dat vrouwen er ook last van kunnen hebben) hier ervaring met een derde bal?

Ik heb al maanden last van (soms) een zwelling in het kruis na het fietsen. Nu kom ik net bij mijn huisarts vandaan (die zelf ook fietst), en die zegt dat ie er vrij weinig aan kan doen en het een derde bal is. Een fenomeen wat vaker voorkomt onder fietsers. Soms heb ik er na 20km fietsen al last van en zet het op, soms heb ik na 80km nergens last van. Hij zegt dat ik het eerst moet zoeken in bijvoorbeeld een ander zadel met een andere drukverdeling, voordat ie mij doorstuurt naar bijvoorbeeld een dermatoloog.

Er is eigenlijk vrij weinig bekend over wat echt een oplossing is, vandaar dat ik het hier ook even vraag. :)
Jup! Vorig jaar veel/vaak last van gehad, wat toen wel een behoorlijk negatieve impact op m'n fietsplezier heeft gehad.
Mijn fiets was bij aflevering voorzien van een bikefit, door dezelfde persoon als m'n vorige fiets welke prima beviel, maar uiteindelijk besloten om elders nog een bikefit te laten doen.
Dit heeft de grote problemen toen verholpen, waarbij ik wel moet vermelden dat ik uiteindelijk nog een Specialized Power zadel heb aangeschaft omdat er nog wat kleine restklachten waren.

Overigens heb ik inmiddels zelf nog wat aanpassingen gedaan, waaronder m'n zadel lager gezet, waarbij ik nu weer met ontzettend veel plezier rondrij en ook lange tochten niet meer schuw.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Oscar Freire is er meermaals wereldkampioen mee geworden, dus er is hoop.

(Oscar heeft meerdere meerdaagse koersen volbracht met die derde bal die te pas en te onpas op kwam zetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Dat heb ik ook. Ik kan er gewoon mee doorfietsen. Volgens mij is het een "abces", waar het lichaam afval in opslaat tot het tijd heeft om het af te voeren. Ik masseer hem af en toe zodat het lichaam weet de bult in de weg zit, dan ruimt het lichaam hem sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Delay schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Dat heb ik ook. Ik kan er gewoon mee doorfietsen. Volgens mij is het een "abces", waar het lichaam afval in opslaat tot het tijd heeft om het af te voeren. Ik masseer hem af en toe zodat het lichaam weet de bult in de weg zit, dan ruimt het lichaam hem sneller op.
Het kán een abces/cyste zijn naar wat ik begrepen heb. Die kan een huisarts/dermatoloog weghalen. In mijn geval denkt hij dat het ontstoken/verdikt weefsel is. Als je dat deels gaat weghalen of een mes in zet, kan het terugkomen, of littekenweefsel wat gaat irriteren etc.. Het is niet even van mesje erin zetten, weekje rust en het is opgelost. Tenminste dat is mij verteld. :) En het klinkt eigenlijk wel logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Over het algemeen zijn dit soort dingetjes vaak op te lossen met rust. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een blaar. Die krijg je ook omdat je de huid te lang irriteert. Dat gaat van zelf over zolang je er geen gekke dingen mee doet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Webgnome schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:22:
Over het algemeen zijn dit soort dingetjes vaak op te lossen met rust. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een blaar. Die krijg je ook omdat je de huid te lang irriteert. Dat gaat van zelf over zolang je er geen gekke dingen mee doet.
In mijn ervaring moet een abces juist blijven leven. Als je hem rust geeft stopt het lichaam geen moeite in opschonen en wordt het een permanente bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Don't know, ben geen dokter ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Holk schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:38:
Oscar Freire is er meermaals wereldkampioen mee geworden, dus er is hoop.

(Oscar heeft meerdere meerdaagse koersen volbracht met die derde bal die te pas en te onpas op kwam zetten)
Ene Tom Dumoulin had er ook last van. Afgelopen vakantie zijn boek gelezen. Die kon ook wel aardig fietsen.

Boek is ook een aanrader voor de fietsliefhebber trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:06
Dan kan je je ook beter onthouden van medisch advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
want iedereen die hier adviezen over geeft is wel dokter :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:06
Webgnome schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:36:
Enige wat ik lees is een reactie van iemand met ervaring en die in elk geval weet wat het ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef ik kom zojuist tot de conclusie dat mijn glansrijke carrière als wielertoerist minder glanzend is in realiteit als in mijn hoofd :X

Ik ben voornemens om morgen voor het eerst sinds heul lang weer eens een 100km rit te doen dus dacht ik kijk even wanneer de laatste was. 2017 vlak na de geboorte van mijn oudste kind :X

Nouja iig iemand nog must have stukken van Rijnsburg naar Veenendaal om mee te pakken?

Route die Komoot uitspuugde is 96km, Amerongseberg erbij en het is 102km ofzo maar misschien heeft iemand nog must-ride stukjes?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
sapphire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:25:
Oef ik kom zojuist tot de conclusie dat mijn glansrijke carrière als wielertoerist minder glanzend is in realiteit als in mijn hoofd :X

Ik ben voornemens om morgen voor het eerst sinds heul lang weer eens een 100km rit te doen dus dacht ik kijk even wanneer de laatste was. 2017 vlak na de geboorte van mijn oudste kind :X

Nouja iig iemand nog must have stukken van Rijnsburg naar Veenendaal om mee te pakken?

Route die Komoot uitspuugde is 96km, Amerongseberg erbij en het is 102km ofzo maar misschien heeft iemand nog must-ride stukjes?
Als ik dat zo lees dan is de eerste vraag die ik mijzelf zou stellen. Wat is je wekelijkse gemiddelde? En dan kun je nadenken over hoe avontuurlijk je het wil maken. 100km is best wel een eindje

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja redden ga ik het wel.
Vorige week nog 87km gereden en als ik eens een nette pauze plan moet die 13km erbij te doen zijn, zelfs met een Amerongse berg :)
Het vooruitzicht is wind mee dus scheelt ook.

Ik bedoel dat als ik in Komoot, Google Maps of Wahoo een route plan krijg ik drie verschillende. Bv over Utrecht heen, door Utrecht heen en onder Utrecht door :+
Er is dus nogal variatie mogelijk en soms heb je routes waarvan bekende zeggen doe maar niet of doe maar juist wel

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 09-08-2024 15:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Webgnome schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:36:
Ik wel 8)

Ander veld, dat dan weer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-07 15:02
sapphire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:16:
Vorige week nog 87km gereden en als ik eens een nette pauze plan moet die 13km erbij te doen zijn, zelfs met een Amerongse berg :)
Als je die 87km zonder problemen gefietst hebt dan is 102 met wind mee ook geen probleem. Gewoon niet teveel en te hard tegelijk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

sapphire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:16:

Ik bedoel dat als ik in Komoot, Google Maps of Wahoo een route plan krijg ik drie verschillende. Bv over Utrecht heen, door Utrecht heen en onder Utrecht door :+
Er is dus nogal variatie mogelijk en soms heb je routes waarvan bekende zeggen doe maar niet of doe maar juist wel
Via de Langbroekerdijk vind ik wel een mooie lijn vanaf Odijk (net onder Utrecht) tot aan Leersum. Daarvandaan zit je zo op de Amerongse Berg en in Veenendaal.

Wil je wat minder rechtstreeks en meer heuvelrug, dan kan je ff kijken of je de Traaij, maarnse grindweg, Ruiterberg (via Sandenburgerlaan) of Hoogstraat mee kan pikken. Het is alleen niet zo evident om die allemaal in te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 14-07 10:41
crimby schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:38:
Het onvermijdelijke is gebeurd. Na een heerlijk rondje Utrechtse Heuvelrug kwam ik aan het einde van de rit. Reed langs het terras van De Proloog om daar de fiets te stallen en het terras op te duiken. Maar dat ging helaas gepaard met een val tijdens het uitklikken :-(

Nog nooit gevallen met uitklikken dus ik zat er al op te wachten, moest een keer gebeuren. Jammer genoeg moest dat per se voor het terras van hét wielercafe.
Eind juni ook precies dit lullige valletje gemaakt. En daar loop ik nu nog steeds mee te sukkelen. 4daagse lopen was een hel en op de fiets hoor ik mijn knie nu soms knakken. Fysio zei dat het spieren waren, maar ik geloof daar niet meer zo in. Veel rust heeft het overigens nog niet gekregen, vakantie was ook vooral veel door de bergen sjouwen. Ben nog een beetje in dubio of ik het aan moet kijken of toch even door moet zeuren dat er een gedegen onderzoekje gedaan wordt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
derx666 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Ik vond het er persoonlijk niet zo mooi uitzien onder het zadel, en wilde specifiek iets voor aan de zadelpen. Maar smaken verschillen, en als jij dit wel mooi vond is dit een prima oplossing.
Ik heb deze. Ali Express. Zit op het frame trouwens want zo past ook mijn spatbord sks s-blade erop en daar kijkt ie gewoon doorheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7A8LsWH9AyTQwd4WKE4cOejKw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uu1fR6V6Ta2Ab3EXPTqZBkgh.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
crimby schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:

Onder de bidonhouder lijkt niet echt mooi te worden, dan komt de bidonhouder ineens van de fiets af. Zoals hieronder het voorbeeld.

[Afbeelding]

Onder het zadel is misschien weer te makkelijk? Al heb ik er wel een zadeltasje zitten dus als ie er tussen komt zou misschien net goed zijn? Als dat uberhaupt kan.
Een 4iiii kan het met firmware ook aanzetten. Heb je ook geen los ding nodig en niemand die een crank verdenkt van airtag features.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller

Stafylokokken. Je kunt daar drager van zijn. Je hebt die bacterie dan ook vaak in de neusholte. Ik heb er zelf ook soms last van. Vooral niet scheren daar, en antibacteriele lotion vragen aan je huisarts.
Ik heb ooit in de neus klachten gehad en daar is toen op getest. Dus toen ik ging fietsen en met klachten bij de huisarts navroeg toen zei die meteen dat het vermoedelijk ook daar de Stafylokokken zijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
stevens20 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:49:
Ik ben even benieuwd hoe jullie kenbaar maken dat jullie willen inhalen.
Het is net zoals op de motor: zorgen dat ze weten dat je er bent en ook verifiëren at ze weten dat je er bent en dan inhalen, terwijl je ook nadrukkelijk je positie op de weg inneemt. En het is dus ook niet kenbaar maken dat je in wil halen, maar dat je in gaat halen.

Mijn ervaring is dat een bel weinig effect heeft, behalve de 'oh, een wielrenner met bel' reacties. Als ik 'ting, ting' of anders 'ik kom er links voorbij' roep werkt vaak heel goed, maar je hebt er ook genoeg die je niet kunnen horen (muziek) of erlangs willen laten.

Dan haal ik net zo in als ik in een wedstrijd doe: ik zoek een gaatje en haal met serieus snelheidsverschil in. Of dat nu over de weg, over de stoep, gewoon links of tussendoor is ligt aan de situatie. En vaak zie je dan dat ze al een grote bek geven als je aan je inhaalactie begint: dat is een teken dat ze echt wel gehoord hebben, maar niet erlangs willen laten.

Maar in 99% van de gevallen is het 'ting, ting' of anders 'ik kom er links voorbij' roepen echt effectief.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
sapphire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:25:

Vorige week de Amerongseberg meegepakt in een 100+, kwam onderweg "Rustpunt Op de Heuvelrug" tegen.
Dit is ook een herkenbare mini-camping.
Even heerlijk koffie (Senseo) en ijs naar binnen gewerkt, het was niet de goedkoopste Rust, maar wel lekker!
De dame vulde zonder problemen de bidons d:)b
Anders op de kruising Kastanjelaan/Grebbeweg, bij het tankstation hebben ze goeie broodjes bal of er tegenover koffie en een punt appeltaart. (hij komt niet net uit de oven, gewoon bevroren fabriek taart, wat ze ook zeggen...)

Succes!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1 ... 590 ... 662 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).