Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07
FFW schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:18:
De bril is onbruikbaar want a) middelpunt zit te laag en b) gepolariseerd glas waardoor ik de fietscomputer niet kan aflezen. Als klant kan ik dat niet weten bij aanschaf van een eerste fietsbril, dus reken ik op de expertise van de opticien. zo'n bril op sterkte kost namelijk 300,-
Dure les!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:55
Grin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:28:
Hangt blijkbaar ook van je fietscomputer/scherm af want nagenoeg al mijn brillen zijn gepolariseerd en ik kan echt altijd alles lezen. Garmin 1040 maar ook met de 830 nooit een issue gehad...
Volgens mijn laatste opticien heb je dan geluk want ze kon niet voorspellen hoe de gepolariseerde laag in het glas komt en of dat dan betekende dat je je scherm wel of niet kan zien. Als je je bril kantelt of op zn kop houdt zie je dat effect. Ik heb er gelukkig ook weinig tot geen last van bij het aflezen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 18:17
Als je niet weet hoe die laag is gepositioneerd, heb je er niets aan. Dan ben je beter af zonder.
De polariserende laag wordt gebruikt om schitteringen weg te nemen. Als de polariserende laag / het glas 90 graden gedraaid is, werkt dat dus niet. Of zelfs averechts, doordat een oppervlak ondoorzichtig wordt (letterlijk: zwart).
Maar dat kan dus ook aan het materiaal/afdekglas van je fietscomputer liggen.
Bij mijn Wahoo heb ik geen probleem, maar andere afdekschermen zoals dat van een alarminstallatie op kantoor wel, en kan ik het scherm niet aflezen omdat het zwart wordt wanneer ik de bril draag.

Raar spul.

[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 13-10-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook geen problemen met mijn Bolt V2 en een gepolariseerde Ray-Ban. Mijn Oakley weet ik niet of die gepolariseerd is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:04
Een vertrekkende collega is ontzettend fiets-fan (mountainbike + racefiets + gravel). We willen hem iets cadeau doen (€100), maar heel veel cadeaus zijn ontzettend afhankelijk van persoonlijke voorkeur (zeker kleding).
Iemand hier een de gouden tip, zoals een populaire webshop waar we een cadeaubon voor kunnen halen? Ik heb er 0 verstand van, en wil 'm ook niet opschepen met een cadeaubon van een waardeloze webshop :)
Ander (tastbaar) cadeau mag ook, maar dan wel iets waar we zeker van weten dat ie er iets mee kan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MisterMailman op 14-10-2025 10:36 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Futurumshop, Mantel, ... met dat soort bonnen zou ik ook blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10 06:07
@Flipmo Knelt die broek je bovenbeenspieren (ik moet nog een paar jaar trainen om dat te bereiken volgens mij) niet af? Lijkt iig wel een beetje zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:58
MisterMailman schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:34:
Een vertrekkende collega is ontzettend fiets-fan (mountainbike + racefiets + gravel). We willen hem iets cadeau doen (€100), maar heel veel cadeaus zijn ontzettend afhankelijk van persoonlijke voorkeur (zeker kleding).
Iemand hier een de gouden tip, zoals een populaire webshop waar we een cadeaubon voor kunnen halen? Ik heb er 0 verstand van, en wil 'm ook niet opschepen met een cadeaubon van een waardeloze webshop :)
Ander (tastbaar) cadeau mag ook, maar dan wel iets waar we zeker van weten dat ie er iets mee kan ;)
https://www.wielervoeding...ingnl-kadobon,6751.html#p

zou ik wel blij mee zijn iig

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 22:49

Flipmo

OMG !!

AMD1800 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:42:
@Flipmo Knelt die broek je bovenbeenspieren (ik moet nog een paar jaar trainen om dat te bereiken volgens mij) niet af? Lijkt iig wel een beetje zo.
Ik heb er geen last van.. het zit wel strak, maar niet TE zeg maar :)
Heb ook gewoon dikke poten, net als de rest van mijn lijf.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:55
guapper schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:42:
Als je niet weet hoe die laag is gepositioneerd, heb je er niets aan. Dan ben je beter af zonder.
De polariserende laag wordt gebruikt om schitteringen weg te nemen. Als de polariserende laag / het glas 90 graden gedraaid is, werkt dat dus niet. Of zelfs averechts, doordat een oppervlak ondoorzichtig wordt (letterlijk: zwart).
Maar dat kan dus ook aan het materiaal/afdekglas van je fietscomputer liggen.
Bij mijn Wahoo heb ik geen probleem, maar andere afdekschermen zoals dat van een alarminstallatie op kantoor wel, en kan ik het scherm niet aflezen omdat het zwart wordt wanneer ik de bril draag.

Raar spul.
Ik denk dat ik het niet goed uitleg. Maar ze kon dus niet voorspellen of ik mijn Garmin scherm zou kunnen zien. In de praktijk geen last van gelukkig, maar bij andere schermen wel. Als ik bij die schermen mijn hoofd dan 45 graden draai, werkt het wel. Vast wel wat science mensen hier die snappen hoe dit werk, maar ik niet ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10 22:46
Hele stomme vraag maar wat is het verschil tussen Thermal en deep winter bij fietskleding? Ik heb een korte en lange bibs die zijn gevoerd (met een bontje) voor als het kouder wordt. De Jersey die ik heb heet dan weer thermal. Zit er daadwerkelijk verschil in of is het puur commercie/branding/totale willekeur van merken en ontbreekt het aan een standaard?

Afgelopen rit merkte ik dat ik mezelf te warm had aangekleed waardoor ik niet optimaal op de fiets zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:31:
Hele stomme vraag maar wat is het verschil tussen Thermal en deep winter bij fietskleding? Ik heb een korte en lange bibs die zijn gevoerd (met een bontje) voor als het kouder wordt. De Jersey die ik heb heet dan weer thermal. Zit er daadwerkelijk verschil in of is het puur commercie/branding/totale willekeur van merken en ontbreekt het aan een standaard?

Afgelopen rit merkte ik dat ik mezelf te warm had aangekleed waardoor ik niet optimaal op de fiets zat.
Deep winter is vaak sub-zero kleding. Laagjes is vaak het veiligst, bijvoorbeeld een overjasjes/schoenen die je uit kan doen als het warmer wordt of als je het zelf warmer krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
418O2 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

Deep winter is vaak sub-zero kleding. Laagjes is vaak het veiligst, bijvoorbeeld een overjasjes/schoenen die je uit kan doen als het warmer wordt of als je het zelf warmer krijgt.
Duidelijk! Mijn aanname is dan dat Thermal een beetje tussen de 5 en 10 graden geschikt is, klopt dat? Vind het in zo'n week als dit wel lastig kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Duidelijk! Mijn aanname is dan dat Thermal een beetje tussen de 5 en 10 graden geschikt is, klopt dat? Vind het in zo'n week als dit wel lastig kleden.
ja dat is wel ongeveer zo. Maar het ligt ook aan jezelf, gevoelstemp, ga je bunkerhard intervallen rammen of vogeltjes kijken...

Ik opteer altijd voor laagjes. Als je overschoenen, een vestje en een buff (voor je nek) hebt dan kan je best wat spelen met temperatuurregulatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
418O2 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:09:
[...]

ja dat is wel ongeveer zo. Maar het ligt ook aan jezelf, gevoelstemp, ga je bunkerhard intervallen rammen of vogeltjes kijken...

Ik opteer altijd voor laagjes. Als je overschoenen, een vestje en een buff (voor je nek) hebt dan kan je best wat spelen met temperatuurregulatie
Thanks voor je hulp, stoute schoenen aangetrokken en een MAAP Team Evo Thermal Bib Tight besteld. Was mooi in de aanbieding van 290 voor 175 in precies de juiste maat en geschikt voor temperaturen tussen de 6 en 16 graden. Als het kouder wordt kan ik nog naar de Deep winter bib van PNS ( :+ ) die hier in de garage hangt. Qua bovenlaagjes kan ik me inmiddels wel redden, al zal ik nog even wachten met thermal ondershirts totdat het echt koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mr.DJ95 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:39:
[...]

Thanks voor je hulp, stoute schoenen aangetrokken en een MAAP Team Evo Thermal Bib Tight besteld. Was mooi in de aanbieding van 290 voor 175 in precies de juiste maat en geschikt voor temperaturen tussen de 6 en 16 graden. Als het kouder wordt kan ik nog naar de Deep winter bib van PNS ( :+ ) die hier in de garage hangt. Qua bovenlaagjes kan ik me inmiddels wel redden, al zal ik nog even wachten met thermal ondershirts totdat het echt koud is.
Ik ben erg fan van de Futurum merino baselayers. Die hebben korte, lange en lange dikke voor als het echt koud wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:48

DDX

Groot nadeel van de futurum baselayers dat ze zo absurd lang zijn, zelfs maatje xs die ik draag komt eigenlijk te laag uit.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:21:
Groot nadeel van de futurum baselayers dat ze zo absurd lang zijn, zelfs maatje xs die ik draag komt eigenlijk te laag uit.
Ik heb een heel lang bovenlijf dus het is mij niet opgevallen. Beetje langer is ook wel prettig voor de koudere periodes vind ik persoonlijk. Geen koudeval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:48

DDX

Beetje lang is prima, maar als ondershirt over je heup heen valt is mij te lang eigenlijk.
Helemaal als je dan bedenkt dat xs kleinste maat is, hou moet die dan wel niet vallen bij mensen waarvoor ze de xs eigenlijk in de markt zetten ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
DDX schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:50:
Beetje lang is prima, maar als ondershirt over je heup heen valt is mij te lang eigenlijk.
Helemaal als je dan bedenkt dat xs kleinste maat is, hou moet die dan wel niet vallen bij mensen waarvoor ze de xs eigenlijk in de markt zetten ?
Die kunnen ze als nachtjapon/ochtendjas gebruiken bij het bikepacken! multi-purpose :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:50:
Ik heb met al hun kleding het idee dat ze wat meer focussen op Nederlandse bouw dus dat het wat groter valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:59

FFW

edit : ik ben in 1 maand van Bolt 1, naar Roam v2 naar Garmin 1040 gegaan.

De engo2 sportbril met HUD is goed gebalanceerd en zit comfortabel. Hij verbindt eenvoudig met de telefoon app en eenvoudige ANT sensoren. Ik heb een garmin horloge nodig bij het rennen, of een garmin fietscomputer bij het fietsen. (ik heb momenteel een polar horloge en een wahoo computer, die zonder bril hartstikke goed werken)
De Hud is met een handbeweging via de neussensor aan of uit te zetten. Helaas heb ik een bril op sterkte en kan ik de kleine lettertjes op de HUD slecht lezen, als ik mijn ogen wat knijp gaat het net. Maar goed, zonder garmin fietscomputer heb ik er weinig aan dus die is besteld
Heeft de HUD zonder routeaanwijzingen meerwaarde? Mijn antwoord is Nee :)

[ Voor 6% gewijzigd door FFW op 17-10-2025 22:09 ]

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste