Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 571 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
De afgesloten weg langs het Amsterdam Rijnkanaal gooit een beetje roet in het eten voor een geplande 20 min test. Iemand nog suggesties/ervaringen in omgeving Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:56
Misschien een beetje een rare vraag, maar zijn hier ook wat belgen? Zie voornamelijk nederlanders reageren ?🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
BravoWhiskyAlfa schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:20:
De afgesloten weg langs het Amsterdam Rijnkanaal gooit een beetje roet in het eten voor een geplande 20 min test. Iemand nog suggesties/ervaringen in omgeving Utrecht?
Tot wanneer is die dicht? Dan lijkt me de Lekdijk de beste volgende optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Medio of eind juni meen ik...
Southern Sun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Dan lijkt me de Lekdijk de beste volgende optie.
Ja verder dat dacht ik ook inderdaad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:21
haha een echte rotdag op de fiets.. heb er ook een paar hallucinante maar dan wel zonder draken!
@Requiem19 wat is eigenlijk de bedoeling van al die wielerselfie(video)s altijd? Moet je je bijkomend altijd verantwoorden dat jij wel degelijk zelf aan het fietsen was of is er een nóg diepere betekenis? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Casueel je PNS setje flexen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:07
Cloclo100 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:00:
haha een echte rotdag op de fiets.. heb er ook een paar hallucinante maar dan wel zonder draken!
@Requiem19 wat is eigenlijk de bedoeling van al die wielerselfie(video)s altijd? Moet je je bijkomend altijd verantwoorden dat jij wel degelijk zelf aan het fietsen was of is er een nóg diepere betekenis? :)
Dat is het verschil tussen extraverte en introverte mensen ;-), oja en als je flink wat uitgeeft aan je outfit wil je die natuurlijk wel laten zien ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Biohazzard21 op 22-05-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:07
Lekdijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Mocht je het noordelijk van Utrecht willen zoeken dan is het TT-rondje bij Ter Aa ook een optie. Is 6km met vier bochten die je vol gas kan nemen en weinig verkeer. Gaat om het rondje:
- Haanweg
- Oukoop
- Korte Zuwe
- Demmerikse kade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Biohazzard21 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Dat is het verschil tussen extraverte en introverte mensen ;-), oja en als je flink wat uitgeeft aan je outfit wil je die natuurlijk wel laten zien ;-)
Dan vallen de selfies van @Requiem19 nog wel mee, ik heb er een op strava die ook de omgeving blurred en dat is ook nog eens bepaald geen Puck Moonen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
DDX schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:35:
Toevallig van het weekend nog boutjes bij trek isospeed headset voorzien van loctite.
Tijdje geleden lagers vervangen en boel schoongemaakt maar na paar weken ging een van die boutjes steeds loszitten.
Terwijl ik ze wel op juiste moment vastgezet.
Ik heb gisteren een video over momentsleutels gezien; één van de onderwerpen was de invloed van montagevet op je aanhaalmoment. De kracht waarmee de kop van de bout druk op het object uitoefent werd bijna verdubbeld toen er montagevet werd aangebracht, bij eenzelfde aanhaalmoment.

Hoeveelheid frictie in de schroefdraad heeft een enorme impact.

Andere test was of je een click-torque sleutel altijd naar nul moet draaien. Ze hebben hem 6 maanden laten liggen; afwijking 16% ;)

Af fabriek waren alle sleutels, zelfs de budgets, spot on op de meettool. Dat was ook wel leuk om te zien.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
Maakt bij meeste momentsleutels ook uit waar je hem vastpakt.
Dus altijd op juiste plek je hand houden anders heb je ook (grote) afwijking.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mistraller schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb gisteren een video over momentsleutels gezien; één van de onderwerpen was de invloed van montagevet op je aanhaalmoment. De kracht waarmee de kop van de bout druk op het object uitoefent werd bijna verdubbeld toen er montagevet werd aangebracht, bij eenzelfde aanhaalmoment.

Hoeveelheid frictie in de schroefdraad heeft een enorme impact.

Andere test was of je een click-torque sleutel altijd naar nul moet draaien. Ze hebben hem 6 maanden laten liggen; afwijking 16% ;)

Af fabriek waren alle sleutels, zelfs de budgets, spot on op de meettool. Dat was ook wel leuk om te zien.

[YouTube: You're Using a Torque Wrench Wrong: MythBusting 10 Do's & Dont's]
interessant! Ik het filmpje nog niet bekeken dus zou kunnen dat het besproken wordt maar hoe zit het met het ijken van een momentsleutel? Kwam daar laatst een goed fillmpje over tegen zodat je dit zelf kunt doen.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand nog leuke routesuggesties voor een ritje van 80 a 100km in de omgeving tussen Doetinchem en Winterswijk?

Mooie stukken om mee te pakken mag natuurlijk ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 12:34
Jovinho99 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:36:
Misschien een beetje een rare vraag, maar zijn hier ook wat belgen? Zie voornamelijk nederlanders reageren ?🤪
Sure … 🙋‍♂️🇧🇪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
dat riekt naar een poll!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13
Zelfde kanaal, andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:47

Flipmo

OMG !!

BreadFan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:52:
Heeft iemand nog leuke routesuggesties voor een ritje van 80 a 100km in de omgeving tussen Doetinchem en Winterswijk?

Vanuit die omgeving ben je "zo" op de Posbank als je een rondje van 100km wil maken met wat klimmetjes.
Of je gaat wat meer naar het zuiden en gaat Montferland in, Peeskebult en Eltenberg enzo.
Beide kanten op zijn mooie wegen om te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Thanks voor de suggesties nog vwb 20 min test locaties rond Utrecht. Net uit ervaring geleerd dat de Lekdijk Oost vanaf Jaarsveld ook dicht is (was al 17 minuten bezig, dus mocht daar mooi even keren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:30:
Maakt bij meeste momentsleutels ook uit waar je hem vastpakt.
Dus altijd op juiste plek je hand houden anders heb je ook (grote) afwijking.
Ook deze myth wordt in de video besproken en er is afwijking maar minder groot dan je zou verwachten. Met kleine sleuteltjes die wij op onze fietsen gebruiken zal dat nog minder zijn verwacht ik.
Shadow_Agent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:51:
[...]

interessant! Ik het filmpje nog niet bekeken dus zou kunnen dat het besproken wordt maar hoe zit het met het ijken van een momentsleutel? Kwam daar laatst een goed fillmpje over tegen zodat je dit zelf kunt doen.
Dat wordt ook genoemd in deze video. Kan je gewoon met een kofferweger, of een goede maatbeker met een litertje water. Perfect nauwkeurig zal niet lukken maar dat is ook niet zo erg lijkt me.
Hier legt iemand het ook uit.

Als je je sleutel netjes naar nul draait dan zal het verloop doorgaans niet echt hard gaan lees ik. Omdat wij op veel plekken op onze fietsen ook montagevet gebruiken, zal er best wat variatie in zitten en ik verwacht dat dit in de marge die de fabrikant hanteert wel meegenomen is.

[ Voor 19% gewijzigd door Mistraller op 22-05-2024 15:06 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
Ik krijg binnenkort een fiets met een aerostuur waar volgens mij mijn normale garmin houder niet op past. Ik was dus op zoek naar een aero alternatief voor mijn garmin 530 liefst met bel, want dat scheelt weer 0,0001 watt :-)
Is dit dan de creme de la creme? https://www.futurumshop.n...demybell-raceday-fi.phtml of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 22-09 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

wisselwerking schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:47:
[...]

Korte samenvatting. We hebben gefietst, stempels gekregen, kruisje gehaald (die van mij aan @ElGreco gegeven) en een beetje nat geworden.

Mooi dagje.

Oh ja, en het waaide
Goede samenvatting inderdaad, haha.

Top georganiseerd, leuke sfeer. En ondanks de code geel was het genieten (behalve dan die laatste 40 km... Doorweekt). Bijna 25 gemiddeld gefietst met de gravelbike, dat had ik niet verwacht.

Uiteraard viel dat in het niets bij alle snelle racepopjes :> Het leek wel de Tour de France... Sommigen maken er echt een wedstrijd van, maar goed.

Misschien volgend jaar weer, even over nadenken nog ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 09:14
Requiem19 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:42:
Ik had nog een verslagje beloofd van mijn Mallorca312 ervaring:

De route & bijzonderheden
Oorspronkelijk was het idee van de M312 om de gehele kustlijn van Mallorca te volgen. Dat komt precies uit op - je raadt het al - 312km. Al vrij snel lieten ze dat concept varen en verschoof het parcours vooral naar het berggebied in het noord-westen, waarbij de meeste hoogtemeters in de eerste 160km zitten en het tweede gedeelte wat vlakker is (met flink wat hele korte klimmetjes van 1-5minuten). De klimmen in het begin zijn wat langer, maar absoluut niet zo steil als je ziet in de Alpen bijvoorbeeld.

Je kunt overigens kiezen uit 3 afstanden:
- 167km (2.475 hoogtemeters)
- 225km (3.973 hoogtemeters)
- 312km (5050 hoogtemeters)

Het 'spannende' is dat er op 97km een keiharde cut-off tijd is Je moet hier uiterlijk om 11:15 voorbijkomen, anders gaan de routes naar de 225 en 312 letterlijk dicht en kun je alleen maar de 167
rijden.

De start is officieel om 6:30, maar omdat er 8.000 mensen zijn zijn er 4 of 5 grote startvakken die om de beurt starten. Als je pech hebt ga je na 7:00 over de finish en heb je dus 30 minuten minder tijd om de cutoff te halen dan de eerste groep die start. Ik ging volgens mij timing chip bijvoorbeeld pas na 33 minuten over de start-finish lijn...

De route:
[Afbeelding]

Het hoogteprofiel:
[Afbeelding]

De voorbereiding
Over training gaat het hier vaak genoeg, dus dat laat ik even buiten beschouwing. Ik was in ieder geval tevreden met de vorm en de benen en had goed nagedacht over 4 dingen:

A ) Indeling van het parcours
Op basis van research en routekaartje leek het mij verstandig om de route in te delen in 4 stukken:

1) 25km Vlakke aanloop naar de eerste klimmen
2) De klim tot en met cutoff point op 97km
3) De resterende klimmen tot 160km
4) De rest

B ) Pacing
De GPX van de route in BestBikeSplit geladen en berekend wat grosso modo verstandige wattages zouden zijn per sectie. BBS kwam op 220w bergop en 170-180w op het vlakke (op basis van FTP van 270 bij 66kg).

C ) Nutrition
Vooraf goed geoefend met veel eten op de fiets. Wat is veel dan? Per uur 1x bidon met 3x scoop Nduranz 90 (=67g carbs) + 1x Beta fuel of bloks bar = 45g carbs. Zo kom je op ong 110g per uur, wat enorm helpt bij zo'n lange rit. Ik kon met framebuis tas en goed gevuld shirt precies genoeg meenemen voor 12 uur:[Afbeelding]

Ook gelijk de les geleerd dat je grappig bedoelde inschrijfnaam op je startnummer wordt afgedrukt :9~.

D ) Stops
De feedstations waren in de vorige jaren veel te druk, dus ik had me voorgenomen om zo kort mogelijk te stoppen. Vooraf kregen we dit:
[Afbeelding]

Ik wist dat de stop na de cut-off van 97km erg druk zou zijn, dus had bedacht om bij 86km te stoppen, bij 158km, bij 220km en bij 287

De Race

De eerste 100km waren echt ENORM druk. Naar de klim toe (25km) was nog wel ok op brede wegen, maar het was vol in de ankers toen het klimmen begon en echt in file slalommen om mensen heen. Niet mijn foto, maar dat ziet er ongeveer zo uit:
[Afbeelding]

Uiteindelijk heb ik ongeveer 5.000 mensen ingehaald (!). Ik kon gelukkig wel min of meer m'n pacing plan vasthouden al slalommend om veel mensen heen. Want ik had natuurlijk haast om voor 11:15 bij de cut-off point te zijn.

Bergop ongeveer 3.2 -3.4kg en daarmee rijd je sneller dan 85% van de deelnemers. Dat tempo is ook ruim voldoende om de cut-off te halen, uiteindelijk had ik ongeveer 30 minuten over. Mijn vriendin wilde graag de 225 doen, maar zij was 20 minuten te laat bij de cut-off en moest dus de 167 doen :(

Bergaf kwam er wat meer ruimte in het veld en kon ik veel mensen inhalen
[Afbeelding]

Na de cut-off point iets gas teruggenomen en op de tussenstukken zoveel mogelijk groepjes gezocht, of vrienden te worden met mensen met gelijk tempo. Zaten mooie stukken tussen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanaf 160km werd het opeens een heel andere wedstrijd, opeens lange vlakke stukken van 20-30km. Ik zag redelijk wat mensen die lekker in hun eentje hun eigen tempo reden, maar dat schiet natuurlijk niet op. In een pelotonnetje vlieg je daar voorbij. Vereist wel handigheid, de pelotonnetjes worden aangevoerd door grote zware gasten die elke bocht met 800watt optrekken en op vals plat gas bijgeven. Voor een licht klimmertje als ik bikkelen om goed gepositioneerd te zitten maar dat ging aardig.

Bij elke feedstop viel het pelotonnetje uit elkaar en moest je opzoeken naar nieuwe vrienden. Steeds meer mensen gingen proberen te profiteren door in je wiel te zitten en niet mee te fietsen. Daar moet je snel korte metten mee maken, of samen werken of niet :D.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Door steeds goed pro-actief met mensen te kletsen en te vragen om samen te werken gingen de laatste 160km heel lekker en kon ik mooi doorrijden tot het einde. Wat natuurlijk je persoonlijke victory momentje oplevert:
[Afbeelding]

De Cijfertjes

- Netto plek 425 van 8000 deelnemers (waarbij er 2600 de 312km deden)
- Sneller dan Annemiek van Vleuten (die lekker vaak stopte geloof ik)
- Half uurtje achter Contador >:)
- 192w NP over 11.5 uur (2,9 w/kg)
- 27.2 km/u gemiddeld
- Op 11.5 uur maar 20 minuten gestopt om te plassen en eten bij te vullen
- Per gedeelte:
[Afbeelding]

Afdronk

Was dit nu leuk? JA DIT WAS echt BRILJANT. Het hele plannen van je trainingen, het toeleven naar de race, pielen met je materiaal. Maar het allerleukste is het spel van slim rijden in groepen, goed nadenken over je pacing en hoe je 12 uur zorgt voor je voeding etc maakt het briljant.

Volgende doel
Met de vrienden die meewaren gelijk het volgende doel al bedacht: The Traka in 2025 _/-\o_
Leuk, ik wil ook in gaan schrijven voor de Traka '25. Schijnt binnenkort mogelijk te zijn. Wel nog wat te trainen hier om de "fatigue resistance" te optimaliseren. De gravel moet ook voordien nog wel een beurtje hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Mijn stuurlint is ter vervanging toe, iemand een aan te raden optie? (comfort > looks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Cloclo100 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:06:
Mijn stuurlint is ter vervanging toe, iemand een aan te raden optie? (comfort > looks)
Ik heb sinds een paar weken de "XAND STUURLINT SUPER ANTI SLIP ZWART" er op zitten, is wat dikkeren "chunkier", maar houdt daardoor wel prettig en stevig vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Silca. Mooi spul, veel te duur.

https://silca.cc/collections/bar-tape-1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:34
https://bbbcycling.com/nl_nl/bht-16-gravelribbon-gel

Super lint, ondanks de lage prijs.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:04

Reginas

Queen of Core Stability

Eens! Ik ga nooooit meer €35 uitgeven aan een flashy Supacaz stuurlintje. Deze BBB is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:24
TommyGun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Bijna 25 gemiddeld gefietst met de gravelbike, dat had ik niet verwacht.

Uiteraard viel dat in het niets bij alle snelle racepopjes :> Het leek wel de Tour de France... Sommigen maken er echt een wedstrijd van, maar goed.
Ik had gelezen dat er een maximum snelheid van 25 km/u gemiddeld geldt. Maar dat werkt in de praktijk dus niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 22-09 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

AMD1800 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Ik had gelezen dat er een maximum snelheid van 25 km/u gemiddeld geldt. Maar dat werkt in de praktijk dus niet zo goed?
Niet dat ik gezien heb. Maar dezelfde racers kwamen je na elke post weer voorbij, ondanks dat ze veel harder gingen. Moesten denk ik elke keer appeltaart eten om aan te vullen of zo :+. Terwijl wij gewoon rustig doorfietsten.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 22-05-2024 16:35 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Reginas schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Eens! Ik ga nooooit meer €35 uitgeven aan een flashy Supacaz stuurlintje. Deze BBB is top.
Ah, dat merk kende ik niet. Fancy spullen idd! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
[...]

Moet zeggen dat mijn Supacaz Super Sticky Kush Stuurlint erg goed bevalt. Dit is echter wel het eerste lint wat ik in mijn leven heb gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
[...]

Gevalletje smaken verschillen denk ik. Ben vrij zeker dat ik dezelfde heb, ook van BBB iig en het lijkt er verdacht veel op. Persoonlijk vindt ik het maar matig. Dempen doet het inderdaad wel maar mn stuur wordt er imo veel te dik van, qua looks wordt ik er ook niet echt warm of koud van en echt goedkoop is het ook niet.

Bij mij gaat er volgende keer dus iets anders op. Maar wat weet ik nog niet zo goed. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Frenz64 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:39:
[...]

Die hoorde bij de frites/patat*!!

Het moet echt een verschrikkelijke dag zijn geweest, geen mosterd, sterkte @Requiem19
Jammer dat je je niet goed in kan leven in anderskroketeters..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:36
BreadFan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:52:

Richting Montferland en bijv Dingdener heide?
Kom je wel aan 100km denk ik.

Weet niet of je de fietssport app hebt?
Of zoek anders ff "de wildt" op bij clubs op strava, die hebben recent tourtocht gehad, altijd mooie tocht met paar leuke klimmetjes.

[ Voor 19% gewijzigd door rinslll op 22-05-2024 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
dfbt schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:16:
[...]

Dat zal moeten blijken.. :D
Hoop dat ik volgend jaar een berichtje kan sturen. T geld wordt in ieder geval apart gezet en zo gauw mogelijk de nieuwe reis met 4 man geboekt ipv 2 :D . Ben vorig jaar al van baan gewisseld, ouders zijn nog relatief jong en gezond, en een tweede komt voorlopig nog niet :D eerst deze maar is aankijken voor 2 jaartjes :D
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

crimby schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:24:
Ik krijg binnenkort een fiets met een aerostuur waar volgens mij mijn normale garmin houder niet op past. Ik was dus op zoek naar een aero alternatief voor mijn garmin 530 liefst met bel, want dat scheelt weer 0,0001 watt :-)
Is dit dan de creme de la creme? https://www.futurumshop.n...demybell-raceday-fi.phtml of zijn er betere alternatieven?
Niet verder zoeken maar direct bestellen. Super ding wat mij betreft. Bel is ook echt luid en makkelijk te bedienen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
haha , nummer 2 is dus al onderweg.. 6 van de 8 uit de fietsgroep/vriendengroep zijn allemaal vader geworden afgelopen jaar en hebben allemaal afgezegd.. Maatje van mij met wie ik zou gaan is nog steeds geblesseerd.. Geld staat nog steeds apart. Maar ik heb wel besloten volgend jaar sowieso 100% te gaan, ongeacht of er mensen mee willen. De Marmotte ga je toch uiteindelijk zelf rijden en vrouwlief met kinderen kan nu gewoon mee om te supporten.
Dus je had wel gelijk, had gewoon zelf moeten gaan vorig jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Phydomir schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Niet verder zoeken maar direct bestellen. Super ding wat mij betreft. Bel is ook echt luid en makkelijk te bedienen.
Thanks, fijn dat de bel ook verbeterd :-) ik heb nog 2 weken om een aanbieding te vinden hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Nou, weet niet of het nog te vroeg is dit jaar. Maar ik heb nog geen plakker gehad. *O* Terwijl het toch vrij druk is in mijn omgeving met fietsers. Moeten ze allemaal nog uit de winterslaap komen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
crimby schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Thanks, fijn dat de bel ook verbeterd :-) ik heb nog 2 weken om een aanbieding te vinden hehe
Goedkoper dan bij Hopmans ben ik 'n nog niet tegengekomen: https://www.hopmansfietsg...carbon-7435135055046.html

Gebruik 'm nu zelf een paar jaar, werkt prima en ziet er strak uit. Heb al wel twee keer de bel moeten vervangen omdat deze niet goed meer functioneerde, maar kan zijn dat ik er nogal lomp mee om ga :D Deze is toen wel kosteloos onder garantie vervangen overigens (was verbogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DJ86 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Goedkoper dan bij Hopmans ben ik 'n nog niet tegengekomen: https://www.hopmansfietsg...carbon-7435135055046.html

Gebruik 'm nu zelf een paar jaar, werkt prima en ziet er strak uit. Heb al wel twee keer de bel moeten vervangen omdat deze niet goed meer functioneerde, maar kan zijn dat ik er nogal lomp mee om ga :D Deze is toen wel kosteloos onder garantie vervangen overigens (was verbogen)
Daar gaat mn bezigheidstherapie voor aankomende twee weken haha, thanks! Die is idd lekker goedkoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Ook deze myth wordt in de video besproken en er is afwijking maar minder groot dan je zou verwachten. Met kleine sleuteltjes die wij op onze fietsen gebruiken zal dat nog minder zijn verwacht ik.
Best grote afwijking nog hoor :

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:20
tiswat schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:42:
Nou, weet niet of het nog te vroeg is dit jaar. Maar ik heb nog geen plakker gehad. *O* Terwijl het toch vrij druk is in mijn omgeving met fietsers. Moeten ze allemaal nog uit de winterslaap komen? :+
Misschien heeft iedereen doorgetraind in de winter en ben jij nu de plakker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tja, maar met die buis verleng je hem wel 2 of 3 keer. En aan de andere kant, wie doet dat nou. Zo'n ding pak je toch aan het handvat. Het gaat er meer om als je hem half op het handvat pakt lijkt mij zo. En ik denk dat het interessanter is en blijft hoeveel zijdelingse druk een bout op het vast te zetten object zet. In dit filmpje wordt alleen het aanhaalmoment gemeten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Heb nog nooit een plakker op de racefiets gehad, maar al wel meerdere keren op de gewone fiets. Ook een vreemde gewaarwording, ben te min als racefietser denk ik. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:45:
[...]

Tja, maar met die buis verleng je hem wel 2 of 3 keer. En aan de andere kant, wie doet dat nou. Zo'n ding pak je toch aan het handvat. Het gaat er meer om als je hem half op het handvat pakt lijkt mij zo. En ik denk dat het interessanter is en blijft hoeveel zijdelingse druk een bout op het vast te zetten object zet. In dit filmpje wordt alleen het aanhaalmoment gemeten.
Dat verlengen zal je niet vaak doen nee, maar als je hem onder handvat pakt kan je dus wel 50% meer moment zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34
Ben dus al een tijdje op zoek, veel racefietsen zijn uitverkocht, dus ik fiets nog maar even door dit seizoen.. en volgend jaar slaan we toe.

Eisen pakket is gestegen:
+ comfortabele zitting
+ 105 di2
+ carbon (niet echt nodig, maar wil je di2 afmontage krijg je die erbij ;))

Als ik zoek naar endurance kom ik veel de term tegen “marketing” en “verkoop”

Ik heb al heel veel geometrie vergeleken, hier zit hooguit een paar cm in. En ook met de reach kan er gespeeld worden met de stuurpen?

Oude wensenlijst:
Cube attain slx: reach 388,4 stack 610,2
Trek domane: reach 380 stack 611

Nieuwe wensenlijst:
Scott addict 20: reach 389 stack 612,5
Canyon CF8 di2: reach 387 stack 611
Giant Defy Advanced 1: reach 393 stack 596
BMC roadmachine Five: reach 394 stack 610

Zoals je kunt zien is de stack op een paar mm hetzelfde en de reach is ook een aantal mm.

Dus mijn vraag, word je wel iets wijzer van geometrie vergelijken? Ipv proef zitten (testrit is meestal niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:58:
[...]

Dat verlengen zal je niet vaak doen nee, maar als je hem onder handvat pakt kan je dus wel 50% meer moment zetten.
En montage vet of niet scheelt zomaar 100% ;) Ik denk dat we allemaal best weten hoe zo'n ding gebruikt moet worden, en het gaat erom dat je in de buurt zit. Dat de armlengte er toe doet lijkt me ook niet zo gek want dat is het hefboomprincipe. Enfin. Gewoon vastpakken bij het handvat, daar zijn we het over eens :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DaYwaLkUr schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:18:
Ben dus al een tijdje op zoek, veel racefietsen zijn uitverkocht, dus ik fiets nog maar even door dit seizoen.. en volgend jaar slaan we toe.

+ comfortabele zitting
+ 105 di2

Ik heb al heel veel geometrie vergeleken, hier zit hooguit een paar cm in. En ook met de reach kan er gespeeld worden met de stuurpen?

Oude wensenlijst:

Nieuwe wensenlijst:

Zoals je kunt zien is de stack op een paar mm hetzelfde en de reach is ook een aantal mm.

Dus mijn vraag, word je wel iets wijzer van geometrie vergelijken? Ipv proef zitten (testrit is meestal niet mogelijk)
Maten zijn maten in mijn ogen. Bij precies dezelfde afstelling qua maten en stuurpen maat wordt vooral rijgedrag bepaald door wielbasis, hoek en offset (heet dat zo?) van je voorvork. Ow en evt de hoogte van je bracket ten opzichte van je assen (dat bepaalt je zwaartepunt).

PS: welke vind je het mooiste en is het snelst leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

+ comfortabele zitting
+ 105 di2

Oude wensenlijst:

Nieuwe wensenlijst:

kortere reach is meer rechtop dus in principe meer comfy. Kortere stuurpen geeft iets "nerveuzer" stuurgedrag. Vaak is de vorkhoek ook niet gelijk als je verschillende maten vergelijkt. Hoe schuiner de vork, hoe liever de fiets vanzelf rechtuit wil, al is dat verschil natuurlijk nooit heel groot.
Ik heb een Addict 20, wel ouder model, ben op de 56 van een 110 naar een 90 stem gegaan en dat bevalt me goed.
Proefrondjes kan bij de grotere zaken meestal wel, Mantel, 12gobiking, fietsenwinkelgelderland hebben bijv allemaal een testtrack. Niet dat je natuurlijk écht een testrit kunt doen want ff doorhalen zit er niet in, maar je gaat sowieso je fiets nog personaliseren met klikpedalen, wellicht ander zadel, een spacertje eraf.

En als je er dan op zit; laat iemand foto's of beter nog filmpje maken. Dan kan je achteraf op je gemakje je houding op de fiets bekijken.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:45
tiswat schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:42:
Is het over het algemeen not-done om te gaan plakken? Ik doe het zelf als het kan (snelheidsverschil klein genoeg, overzichtelijke weg) maar ook als het bij mij wordt gedaan vind ik het niet erg. Sterker nog, het geeft me een soort van extra druk om langer door te gaan, of harder te trappen. Ik maak altijd wel even kenbaar dat ik blijf hangen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiswat
mat.hi.as schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:32:
[...]

Is het over het algemeen not-done om te gaan plakken? Ik doe het zelf als het kan (snelheidsverschil klein genoeg, overzichtelijke weg) maar ook als het bij mij wordt gedaan vind ik het niet erg. Sterker nog, het geeft me een soort van extra druk om langer door te gaan, of harder te trappen. Ik maak altijd wel even kenbaar dat ik blijf hangen :)
Dat laatste gebeurt normaliter te weinig. Meestal wordt er geplakt zonder wat te zeggen. Als het verschil klein is dan haal ik in (aangezien je toch al harder gaat, anders kom je niet in zijn wiel).

Het vervelende is dat er dan nooit wordt overgenomen en dus is het gewoon meeliften.

Ben sowieso geen plakker, ik sport voor mezelf en daar wil ik het meeste uithalen. Alles op eigen kracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Vragen mag altijd, ongevraagd is in mijn ogen not-done.

Maar vraag het aan 10 mensen, en je krijgt meningen.
Sommigen vinden dat je dan ook weer kopwerk moet doen. Anderen vinden het prima.

Persoonlijk heb ik het liever niet. Met mijn gemiddelde snelheid zijn het niet de ervaren wielrenners die in mijn wiel gaan hangen :+
Maar uiteindelijk heeft denk ik in 10 jaar nooit iemand het gevraagd, maar doen ze het altijd ongevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
vragen is ook zo cliché vind ik persoonlijk, dan rijd iemand je voorbij, denk je ik ga even proberen met die snelheid in zijn wiel te zitten en dan kijk je wel hoe t loopt. Toevallig 2 weken geleden met een rondje nog gedaan, maar na minuut of 3 toen zijn snelheid even wegviel heb ik geroepen ik neem over, en vanaf dat moment hebben we denk samen 40-45 minuten 2-3 min kopwerk uitgevoerd en snelheid hoog gehouden. En daarna nog even uittrappen naast elkaar en kort babbeltje gemaakt. Vind t zelf persoonlijk ook niet vervelend als iemand gaat plakken, alleen ik kijk vaak toch even naar hoe iemand op zijn fiets zit, wat voor fiets die heeft, en dan heb je snel genoeg door of iemand net begonnen is of al wat trainingsuren erop heb zitten. En als je t echt zeker wilt weten, maak een paar goeie bochten met snelheid. Als je merkt dat hij direct flinke afstand van je heb en vol moet bijtrekken weet je dat hij ook niet echt bochten kan rijden. Dan is de lol er snel vanaf bij zulke gasten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb er zelf ook helemaal geen last van. Van mij mogen ze lekker blijven plakken, als ik maar een bedankje krijg. (wat ook vrijwel altijd gebeurt zodra onze wegen scheiden)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 15:25
Ik pik eigenlijk nooit aan bij een fietser als ik eens een groepje tegenkom wil het wel eens gebeuren. Dan maak ik vaak even een praatje en haak een stukje aan.

Ik pik wel eens aan bij een scooter, dan kom ik er vaak even naast fietsen en geef ik aan dat ik erachter hang. Je merkt dan snel genoeg of dit wenselijk is of niet, maar met regelmaat krijg ik een duimpje dat het akkoord is en houden ze serieus rekening mee na bochten of voor een kruising door minder hard op te trekken of af te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier hangt het er wat vanaf. Ik fiets vaak langs het kanaal en dan heb ik oortjes in, dan wil ik echt niemand in mijn wiel omdat ik gewoon dan niet aandachtig genoeg ben. Ook bij slecht weer zwaai ik even uit en schud ik nee. Voor de rest maakt het me niet super veel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Ik vind plakkers ook niet heel erg, vaak genoeg iemand voor een paar honderd meter tot enkele kilometers op sleeptouw genomen..

Maar zoals @dfbt ook aangeeft, het moet wel iemand met wat ervaring zijn.. Ik heb ook wel eens kamikaze piloten in mijn wiel gehad die totaal niet gewend zijn om in het wiel te rijden en dus ook niet vooruit kijken met soms gevaarlijke situaties als gevolg.

Als ik dat merk dan bedank ik vriendelijk en los ik hem.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 14:58
Ja dat is ook mijn angst, dat ik er een in mijn nek heb zitten die gewoon niet kan sturen en mijn derrie aan stront rijdt omdat ie niet oplet (ik heb vrienden die ik niet in mijn wiel wil hebben omdat ze gewoon niet kunnen fietsen xD, laat staan een vreemde).

Hoe het ook zij, ik haak aan als ik kan en zin heb, meestal even met een hoi of mag ik ff hangen. Afhankelijk van de rit wil ik ook best wat kopwerk doen maar voor woon-werk is het gewoon ieder voor zich wat mij betreft. Karmatechnisch trek ik dat recht door tijdens een training iemand aan te laten haken zonder daar kopwerk voor terug te willen ;-)

Altijd even bedanken voor de lift en nooit wiel in wiel, altijd erachter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
[...]

Ik doe het zelf wel eens op de stadsfiets. Dan vraag ik het niet. Het is al confronterend genoeg dat ik op de stadsfiets achter een wielrenner zit.

Als ik zelf op de racefiets zit, heb ik er over het algemeen niet zoveel problemen mee als iemand aanhaakt. Maar het is wel zo netjes als iemand dat dan even vraagt. En ook wel zo veilig. Op de racefiets kan het ook zo zijn dat ik even wat onverhard mee pak. Spelen blijft toch leuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• verstappen33
Ach, vorige week ook met een maatje een toertochtje gefietst, opkomst was redelijk maar niet massaal, dus een groepje zoeken was lastig. Dus gewoon lekker samen naast elkaar gefietst...
Na een verzorgingspost hadden we ook wat mensen in het wiel die wilden aanhaken..
Geen probleem, en met 20-25km wind in de rug ging het ook wel lekker op kop (lekker zone 2)..
Maar daarna kwam de wind van schuin voor en werd het ook wat heuvelachtig, aangegeven dat we graag wilden doordraaien en dat iemand anders even op kop mocht.

Nadat handgebaren niet werkten, onze snelheid verlaagd van 30+ naar amper 20, en ze bleven er nog achter plakken, toen maar even een opmerking gemaakt dat iedereen in de groep wel even op op kop mag, ook al doe je maar 5 minuten.. Maar dat konden ze niet, snelheid zou dan te hoog zijn..

Toen keek ik mijn maatje aan en hebben we even een gat getrokken van 100-200m en ze mooi achter gelaten.. Het is geven en nemen in dit geval..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die het gevraagd heeft.
En omgekeer vraag ik het ook nooit.

Het gebeurd soms en je merkt het eigenlijk ook wel.
Soms ook niet, maar meestal kijk ik wel even om als ik iemand heb ingehaald en garmin radar geeft wel seintje als iemand sprintje trekt om in wiel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Heb het niet vaak, heb er ook niet direct problemen mee. Maar het zit soms wel m'n training een beetje in de weg. Dan zie je iemand in de verte rijden, na een minuut of 5 haal je die in. Persoon haakt aan en na enkele minuten ineens versnellen en op kop rijden. Tja, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dus dan maar in de remmen knijpen.
Maar als er iemand in mijn wiel gaat zitten zonder iets te zeggen, dan hoeft die niet te verwachten dat ik op wat voor een manier dan ook rekening met hem hou.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Cloclo100 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:49:
Hier hangt het er wat vanaf. Ik fiets vaak langs het kanaal en dan heb ik oortjes in, dan wil ik echt niemand in mijn wiel omdat ik gewoon dan niet aandachtig genoeg ben. Ook bij slecht weer zwaai ik even uit en schud ik nee. Voor de rest maakt het me niet super veel uit..
Als er iemand achter gaat hangen voel ik me ook niet direct verplicht om meteen handgebaren te gaan geven hoor. Tenzij er echt iets afwijkends/gevaarlijks is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:59:
[...]

Als er iemand achter gaat hangen voel ik me ook niet direct verplicht om meteen handgebaren te gaan geven hoor. Tenzij er echt iets afwijkends/gevaarlijks is.
Ik doe het wel, alleen al voor mijn eigen veiligheid, maar dat heeft voornamelijk te maken met links/rechts afslaan of inhalen en remmen, ik heb geen zin dat die mij achterop klapt of dat wanneer ik naar links/rechts ga dat hij net met zijn wiel naast mij zit..

Voor paaltjes/gaten in de weg verwacht ik dat hij zelf ook goed op let.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dfbt
[...]

Bij mij is dat er in gedrukt door een fietsmaatje, niet seinen is niet meerijden… Ik sein liever 2x teveel dan dat er iemand een keer een ongeluk krijgt.. ook als t iemand achter mij is die ik nog nooit gezien of gesproken heb. Dus zodra ik merk dat er iemand achter mij al zit, doe ik netjes mijn gebaren totdat hij er niet meer zit. Ik merk ook wel, zodra jij de gene bent die wat seint, mocht iemand dan overnemen , dat dan ook terugdoen. Terwijl je ze daarvoor dat niet heb zien doen. Maakt t allemaal weer een stuk veiliger. Heb al genoeg meegemaakt op de weg om mij nooit helemaal echt veilig te voelen als ik op de fiets stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:51:
Ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die het gevraagd heeft.
En omgekeer vraag ik het ook nooit.

Het gebeurd soms en je merkt het eigenlijk ook wel.
Soms ook niet, maar meestal kijk ik wel even om als ik iemand heb ingehaald en garmin radar geeft wel seintje als iemand sprintje trekt om in wiel te komen.
Ja fair, maar iemand die in jou wiel gaat hangen kan over het algemeen wel fietsen. Bij mij kan iedereen die zijn fiets die dag weer afgestoft heeft aanhaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
Ik weet niet wie je bent of wat je doet en als jij brokken maakt is de kans dat ik mee ga vrij aanwezig. Da's voor mij niet ontspannen fietsen. In mijn optiek is het (ongevraagd aanhaken) gewoon bumperkleven en ik heb er dan ook een grafhekel aan. Geen idee waarom er op een racefiets opeens andere regels zouden gelden.

Meestal ga ik gewoon ff flink langzamer fietsen / stop met trappen en dan fietsen ze wel door. Soms ook nog semi beledigd :/

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 23-05-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

ja, zoals ik die oortjes in heb of slecht weer waarbij remafstanden wel eens anders zijn? :)

edit: verkeerd begrepen. Ja daar voel ik me ook niet toe geroepen, ik ben nagenoeg altijd met een Join training bezig, geen zin om dan nog constant moeten rekening te houden met de veiligheid van de persoon achter me terwijl ik blokjes aan verschillende snelheden doe. Als ik gewoon een plezierritje doe mogen mensen gerust aanhaken. Ik ben nu wel een makkelijk slachtoffer met mijn 1m96 en Endurance-geometrie waarbij ik wat rechterop zit. Komt niet veel wind langs :).

[ Voor 39% gewijzigd door Cloclo100 op 23-05-2024 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb er ook echt geen problemen mee, vind het meestal wel leuk, een beetje samen fietsen eigenlijk. Ook nog nooit penibele situaties gehad hierdoor ofzo dus wat mij betreft een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
verstappen33 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Ik doe het wel, alleen al voor mijn eigen veiligheid, maar dat heeft voornamelijk te maken met links/rechts afslaan of inhalen en remmen, ik heb geen zin dat die mij achterop klapt of dat wanneer ik naar links/rechts ga dat hij net met zijn wiel naast mij zit..

Voor paaltjes/gaten in de weg verwacht ik dat hij zelf ook goed op let.
Je steekt je hand toch uit als je de bocht om gaat? Een paaltje of tegenligger ga ik dan niet meteen voor gebaren hoor, ik verwacht dat je dan toch gewoon zelf uit je doppen kijkt. Ik rij solo he, en ik ben maar een smal ventje dus je kijkt zo langs mij heen ;) (Daarom hangt er ook niet vaak iemand achter mij want ik hou toch geen wind tegen haha)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Mistraller schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Je steekt je hand toch uit als je de bocht om gaat? Een paaltje of tegenligger ga ik dan niet meteen voor gebaren hoor, ik verwacht dat je dan toch gewoon zelf uit je doppen kijkt. Ik rij solo he, en ik ben maar een smal ventje dus je kijkt zo langs mij heen ;) (Daarom hangt er ook niet vaak iemand achter mij want ik hou toch geen wind tegen haha)
Als ik geen ander verkeer zie, steek ik mijn had niet uit hoor. En als iemand dan in mijn wiel zit, zonder dat ik het merk. Dan is dat écht zijn probleem. Ook al heb ik achterom gekeken. Rijd vaak over dijken waar het wel rustiger is qua verkeer of een los fietspad.

Gelukkig rijd ik er iemand vaak wel vanaf, mocht die er wel in gaan zitten. Daar heb ik vaak nog geen minuut voor nodig. Gisteren ook weer een uurtje 35,7 gemiddeld gereden met 270 watt NP. Vind het niet tegenvallen voor mijn 63 kilo.

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 23-05-2024 11:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:04

Reginas

Queen of Core Stability

Tijdje geleden had ik iemand aan mijn kont hangen, die het overduidelijk niet eens was met mijn tempo, maar inhalen ho maar. Tikkeltje vervelend. Ik bleef gewoon stug doortrappen en hij bleef hangen. Prima. Ik sein altijd keurig als ik weet dat er iemand achter me hangt (verantwoordelijk type :+) en na een tijdje vond ik dat hij wel mocht overnemen. Deed hij niet. Ik versnellen. Hij meegaan in mijn versnelling. Prima. Verder versnellen. Stoplicht. Allebei stoppen. Hij hijgend naast me “tis wel werrùm hè”. Ik gaf geen krimp. Hij probeerde me toen het groen werd eraf te sprinten, maar kwam niet meer vooruit. Compleet leeggetrokken.

En verdiend. Krijg je ervan als je 10km naar m’n kont kijkt zonder iets terug te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:34

Ik heb eerder dit jaar een Scott Addict Gravel 10 gekocht. Ik had een forse Excel met stack, reach, lengte stuurpen, setback zadelpen en nog veel meer van een hele lading fietsen, inclusief die ik al had. Toen ik voor een 20 bij de winkel kwam kwam, kwam ik uiteindelijk uit op een fiets 2 (!) maten kleiner dan ik dacht (en een model duurder...). Waarom? Omdat eerst de adviseur al schatte dat ik zeker een maat kleiner moest, maar waarschijnlijk twee. Een medewerker daar van vrijwel mijn lengte reed zelfs 3 maten kleiner. Dat geloofde ik niet, dus vervolgens heeft de inwonende bikefitter me opgemeten en kwam tot dezelfde conclusie. Ik was nog steeds de ongelovige Thomas, dus heeft de fitter me op een pasfiets gezet en video gemaakt om te laten zien dat ik inderdaad kleiner moest. Ik denk dat de adviseur toen inschatte dat ik het wel ging doen, want vervolgens kon ik de Addict Gravel 10 (catalogus E7000...) ook uitproberen op de heuvelrug, mits geen gravel. Daarmee was ik uiteindelijk overtuigd en ben nu superblij met mijn aankoop en dit weekend reed ik voor het eerst in 6 jaar weer een rit van meer dan 200km. Mijn conclusie, die enorme Excel sheet hielp me helemaal niets, service bij de winkel en de bike fitter des te meer.

Wellicht een keer zoeken naar een test event, daar kun je vaak ook makkelijk modellen maar ook frame maten proberen. Met een Addict 20 zit je wel in een prijssegment waar je wel wat service mag verwachten (maar zeker niet altijd krijgt). Mocht je mijn Scott dealer willen weten, stuur dan even een PM, de echte kenner weet wellicht al wel welke dit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
crimby schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Daar gaat mn bezigheidstherapie voor aankomende twee weken haha, thanks! Die is idd lekker goedkoop!
Het blijft goedkoop maar wel een beetje jammer van de 7,50 verzendkosten..

Mocht je bij Rotterdam in de buurt wonen dan heeft Rat Bikes hem voor Eur 49,60 als je hem op komt halen.. en gratis verzenden (stelletje floeperts) als je voor nog 40 cent bijbesteld (CO2 containers nodig?)

Hoe dan ook veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je had door dat we toch al niet meedoen om de prijzen hé O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giel
Charly schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:15:
Ik weet niet wie je bent of wat je doet en als jij brokken maakt is de kans dat ik mee ga vrij aanwezig. Da's voor mij niet ontspannen fietsen. In mijn optiek is het (ongevraagd aanhaken) gewoon bumperkleven en ik heb er dan ook een grafhekel aan. Geen idee waarom er op een racefiets opeens andere regels zouden gelden.

Meestal ga ik gewoon ff flink langzamer fietsen / stop met trappen en dan fietsen ze wel door. Soms ook nog semi beledigd :/
Die vraag kan je ook stellen over het stoppen voor een verkeerslicht. Voor best veel wielrenners lijkt een rood brandend lampje te gelden dat je door mag rijden. Dan zakt je gemiddelde niet te veel in en hoef je niet uit te klikken.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:11
Als ik niet 'in het rood' aan het fietsen ben heb ik er totaal geen issue mee dat ze in mijn wiel zitten.
Ik vraag zelf soms 'naar waar moet je?' en als het past in het schema neem ik ze zo ver als mogelijk mee :).
En als ik er geen zin in heb zeg ik gewoon dat ik blokjes aan het doen ben. Problem solved ;).

Als ik het zelf doe (meestal speedelecs dan) vraag ik het wel steeds.
De meeste hebben er geen problemen mee en geven dan zelf richting/gevaarlijke punten aan :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
Giel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Die vraag kan je ook stellen over het stoppen voor een verkeerslicht. Voor best veel wielrenners lijkt een rood brandend lampje te gelden dat je door mag rijden. Dan zakt je gemiddelde niet te veel in en hoef je niet uit te klikken.. :/
Snap ik ook niet, of sommige plekken op de weg rijden terwijl het rustig is op het fietspad.
Bij mij gaat veiligheid boven alles, voor mezelf, andere weggebruikers en om zuinig te zijn op mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren stond ik te wachten voor stoplicht (bij drukke weg) knallen er 2 vol door rood wat soort van net aan kon. (maar gevaarlijk punt, dus ik denk daar echt niet aan laat ik hier maar door rood fietsen)
Stukje verderop haal ik ze in en gaan ze in m'n wiel zitten, tja geen zin in dus gezorgd dat ze niet echt uit de wind konden zitten (fietspad naar westen icm zw wind dus gewoon lekker op het randje aan de rechterkant van fietspad 😁)
Geen zin in als in die gaan vast nog wel meer verkeersregels negeren.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik vind het weer een bijzondere conversatie, binnen 2 dagen van Libelle naar een soort afgunstige snelheidsduivels omdat er niet wordt overgenomen? Benieuwd wat er komend weekend op de planning staat :+

Lekker boeiend wanneer een plakker/meelifter niet overneemt. Not.
Het is geen wedstrijd en je fietst toch je eigen tempo?
Als iemand daar van wilt genieten dan moet ie dat zeker doen d:)b uitgezonderd halvegaren die het nut van een helm nog steeds niet inzien. Die krijgen direct een "helm op of uit het wiel" van mij, dan is het gelijk duidelijk.

Voor mij is het heel simpel.
Uiteindelijk heb ik 2 hoofddoelen: veilig thuiskomen en lol hebben.
Mijn lol verandert niet als iemand niet overneemt. Ik zou hetzelfde tempo en dezelfde route hebben gefietst als die persoon er niet was.
Veilig thuiskomen doe ik door verdedigend en communicerend aan het verkeer deel te nemen en te anticiperen op dat elke mede-weggebruiker een debiel is. Ook lekker boeiend dat dat een paar (tienden van) km/h scheelt op mijn gemiddelde. Not.

Met verbazing lees ik dan ook reacties over niet de bijzonder geringe moeite willen doen om te gebaren en de kroon werd gespannen door:
Cloclo100 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:49:
Of je nou langs een kanaal fietst of niet. Misschien moet je dan gewoon thuis blijven. 8)7
Maar goed, misschien sta ik in dit onderwerp ver af van de gemiddelde mening hier.

De zon breekt door. Tijd om te fietsen. Hopen op weer gezellige praatjesmakers plakkers *O*

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 19:16
Interessante discussie. Ik vraag het nooit als ik in iemands wiel zit en het is echt nog nooit aan mij gevraagd of het mag.
Regelmatig dat er tijdens het fietsen een treintje achter me aankomt van mensen die ik inhaal. Prima toch? Zo lang de weg maar overzichtelijk is. Zelf probeer ik wel wat meer afstand te houden bij mensen die ik niet ken omdat ik niet weet hoe assertief ze fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ook meermaals gehad dat er een groepje aanhaakt ja en als die dan uiteindelijk moeten afhaken omdat er maatjes van hun gelost zijn geeft dat ook wel weer moraal. >:)

De vergelijking met bumperkleven vind ik ook niet terecht, het hoort gewoon een beetje bij deze sport, ik vind het ook wel een mooi spelletje. Verder eens met de bovenstaande reacties van @TheTinusNL en @Maarten2212.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 23-05-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
TheTinusNL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:52:

Of je nou langs een kanaal fietst of niet. Misschien moet je dan gewoon thuis blijven. 8)7
Maar goed, misschien sta ik in dit onderwerp ver af van de gemiddelde mening hier.
Ik snap dit wel maar ik heb een Garmin Radar, oortjes laten omgevingsgeluid door en ik rijd speciaal langs het kanaal omdat er geen verkeer is. In elke andere rit heb ik natuurlijk geen oortjes in en rijd ik zelfs heel defensief, ik neem bv. nooit zomaar een voorrang zonder te kijken en neem nagenoeg altijd het fietspad. Ik moet wel zeggen dat die Garmin Radar een gamechanger is geweest, als ik een autoachterligger zie ga ik al netjes op de rand van de weg rijden of langs het kanaal maak ik alvast plaats voor sneller fietsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:56
Man man, krijg net een bericht binnen van de fietswinkel, dat er vanaf vandaag een orbea m30i gebroken wit met di2 binnengekomen is in mijn maat..het betreft deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SalSo2qEZAef1qIqB8HqnCl9VA0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NJxmfst3M7xdhklDCjxYfGzO.png?f=fotoalbum_large
Nu ben ik toch serieus aan het twijfelen tussen deze orbea of de bianchi sprint..aangezien ik iemand vroeg dit weekend welk op dit moment een van de beste fietsen zijn, antwoord die orbea, Momenteel traint hij Steffen De Schuyteneer,heeft jarenlang gekoerst en gewonnen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-RKOHkKNM-RjtZ3YWtnGH2HvGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TArp4Agg9AQMPVTU32P6zdgb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jovinho99 op 23-05-2024 14:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 22-09 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Jovinho99 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:20:
Man man, krijg net een bericht binnen van de fietswinkel, dat er vanaf vandaag een orbea m30i gebroken wit met di2 binnengekomen is in mijn maat..het betreft deze
[Afbeelding]
Nu ben ik toch serieus aan het twijfelen tussen deze orbea of de bianchi sprint..aangezien ik iemand vroeg dit weekend welk op dit moment een van de beste fietsen zijn, antwoord die orbea, Momenteel traint hij Steffen De Schuyteneer,heeft jarenlang gekoerst en gewonnen.[Afbeelding]
Ik heb gehoord dat een van Ryssel de beste fiets op het moment is?

Heb ik gehoord van Olivier Naessen: https://www.procyclingstats.com/rider/oliver-naesen

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Nutterd schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Heb ik gehoord van Olivier Naessen: https://www.procyclingstats.com/rider/oliver-naesen
Ben O’Connor agrees (oprecht interessant filmpje trouwens) 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[Afbeelding]
Nu ben ik toch serieus aan het twijfelen tussen deze orbea of de bianchi sprint..aangezien ik iemand vroeg dit weekend welk op dit moment een van de beste fietsen zijn, antwoord die orbea, Momenteel traint hij Steffen De Schuyteneer,heeft jarenlang gekoerst en gewonnen.[Afbeelding]
Wil je de tour gaan winnen of gewoon lekker fietsen? De fietsenmaker verkoopt de fiets met de dikste marge. Hij wil ook liever een luxe broodje brie dan een boterham met pindakaas :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
[Afbeelding]
De werelkampioen rijdt op een Canyon hé, daar wel eens aan gedacht :+

Koop nou maar gewoon de fiets die je zelf wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
mhr-zip schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:05:
[...]

De werelkampioen rijdt op een Canyon hé, daar wel eens aan gedacht :+

Koop nou maar gewoon de fiets die je zelf wilt.
Zijn allemaal prima merken, gaat 'm allemaal in de marge zitten (voor de prof). Wij merken dat ene wattje verschil niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

tiswat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Zijn allemaal prima merken, gaat 'm allemaal in de marge zitten (voor de prof). Wij merken dat ene wattje verschil niet.
Op het nivO van @mhr-zip telt iedere minimale verbetering! Is echt een KOM-hunter

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Laten we eerlijk zijn: Een prof uit 2000 zou jaloers zijn op middenklasse fietsen anno 2024, en wij zouden nog altijd er vol afgereden worden als wij met onze 2024 fietsen tegen hem zouden rijden op 00's materiaal.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 14:58
tiswat schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:09:
[...]

om die reden koop ik 2e hands. scheelt me een aardige bom duiten. Ben zo van Koga naar Trek naar Canyon gegaan. Benieuwd wat de volgende wordt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
Nutterd schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:34:
[...]

https://www.decathlon.com...09?variant=40664344952894

Is toch wel een kek frame hoor. Een frame van 790 gram voor 'slechts' 3k USD. Waar vind je dat nog meer voor die prijs?

En AG2R rijgt momenteel de overwinningen aan elkaar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 23-05-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Wel toevallig dat die nou net in jou maat binnen kwam..

Terugkijkend zou ik bij een nieuwe fiets het volgende doen:

- Wat wil ik op de fiets bereiken?
Dan doe je een bikefit, zodat jouw "perfecte" houding eruit komt en je een lijst met merken/modellen en maten kunt opstellen.

- Wat is het budget?

Aan de basis van dit budget kijk je welk fiets uit het lijstje geschikt is.
Zijn dat er meerdere dan kijk je naar afbetaling, of je kijkt of je bijvoorbeeld gelijk je wielen wil upgraden.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Dix0r schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Is toch wel een kek frame hoor. Een frame van 790 gram voor 'slechts' 3k USD. Waar vind je dat nog meer voor die prijs?

Dan moet je er wel de sportdrank van Decathlon bij gebruiken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

McMiGHtY schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:26:
Wel toevallig dat die nou net in jou maat binnen kwam..

Terugkijkend zou ik bij een nieuwe fiets het volgende doen:

- Wat wil ik op de fiets bereiken?
Dan doe je een bikefit, zodat jouw "perfecte" houding eruit komt en je een lijst met merken/modellen en maten kunt opstellen.

- Wat is het budget?

Aan de basis van dit budget kijk je welk fiets uit het lijstje geschikt is.
Zijn dat er meerdere dan kijk je naar afbetaling, of je kijkt of je bijvoorbeeld gelijk je wielen wil upgraden.
Jij zegt hypotheek omhoog en S-works SL8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dix0r schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Voor de meeste mensen compleet niet passende stack en reach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:29
DDX schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:53:
[...]

Voor de meeste mensen compleet niet passende stack en reach.
Is dit niet zo’n gevalletje waarbij ze van de UCI een frame ook daadwerkelijk moeten verkopen aan consumenten om te mogen gebruiken in de koers maar eigenlijk niet geschikt is voor de gemiddelde wielertoerist?
Pagina: 1 ... 571 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).