Hele toffe fiets en dikke van harte met deze. 1 ding viel me een beetje op; is je ketting niet te kort?M@cer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:33:
Tijd terug dat ik in dit topic zat... Maar we fietsen er gewoon nog steeds lekker op los.
Mijn Canyon Aeroad Cherry van 5 jaar (toen mijn absolute droomfiets en heeft me niet teleurgesteld) stond dit jaar op het punt om vervangen te worden.
In Februari de nieuwe zilvere Canyon Aeroad besteld met SRAM Rival die geleverd zou worden in april. Al snel kreeg ik een bericht dat de levering was uitgesteld naar Mei en niet veel later naar Juni..Lastig, maar goed dat kan ik wel handelen.
Tot ik afgelopen maandag een bericht kreeg dat de levering was uitgesteld naar Augustus, dan is het jaar al bijna om!!!!
Daar had ik geen zin in om op te wachten, dus wat zijn de alternatieven? Even op de site kijken en daar staat de blauw Aeroad Ultegra versie als aanbieding met ruim 500 euro korting en bovendien op voorraad..
Wel iets duurder, maar uiteindelijk ook een betere fiets en het verschil met de korting was te overbruggen. Dus de zilveren versie geannuleerd en de blauwe besteld. Even een chat met Canyon dat ik het heel vervelend vond leverde me nog gratis verzendkosten op (75 euro).
En zo ging afgelopen woensdag de bel en stond er een UPS bezorger voor mijn deur met een mooie Canyon doos..
[Afbeelding]
Snel uitgepakt en in elkaar gezet, wat tegenwoordig nog makkelijker gaat met het nieuwe stuur dan bij mijn vorige fietsen.. Als meevaller zat er ook nog een Powermeter op de fiets die er volgens de specificaties op de site niet op zou zitten.. Scheelt toch weer 400 euro.
Daarna bandjes oppompen en gaan voor het eerste rondje op mijn nieuwe fiets.. Zo'n eerste rondje is toch echt geweldig, alles is nog nieuw en het enige wat je hoort is her ruizen van de banden.. Bij een vorige Canyon voelde je toch wel de ruim 40K ervaring![]()
[Afbeelding]
Uiteindelijk erg blij met mijn wissel...
Nu alleen nog die verschrikkelijk lelijke banden vervangen door de compleet zwarte versie...
En waarom monteren ze nog altijd zo'n plastic kap achter de cassette?
Zo is de fiets geleverd, maar ik heb het even vergeken met de foto op de site van CanyonHolk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:25:
[...]
Hele toffe fiets en dikke van harte met deze. 1 ding viel me een beetje op; is je ketting niet te kort?
:strip_exif()/f/image/VxXyRnRSR3yAuQXghDZrHwPW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens mijn eigen fiets in de zwaarste stand gezet en dan staan de tandwielen precies hetzelfde.. Maar zelf zou ik de kettting misschien ook wel wat langer houden. Tegenwoordig heb je standaard al een lange kooi bij de 12 speed volgens mij.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Meer benieuwd wat er gaat gebeuren als je achter een grotere tandwiel kiest (minder zwaar) en of je dan ketting genoeg hebtM@cer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:46:
[...]
Zo is de fiets geleverd, maar ik heb het even vergeken met de foto op de site van Canyon
[Afbeelding]
Vervolgens mijn eigen fiets in de zwaarste stand gezet en dan staan de tandwielen precies hetzelfde.. Maar zelf zou ik de kettting misschien ook wel wat langer houden. Tegenwoordig heb je standaard al een lange kooi bij de 12 speed volgens mij.
Gaat goed.. Ook even geprobeerd op het grote blad voor en grote blad achter (wat je nooit gebruikt). Maar iets langer had wel gemogenHolk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:08:
[...]
Meer benieuwd wat er gaat gebeuren als je achter een grotere tandwiel kiest (minder zwaar) en of je dan ketting genoeg hebt
Bedankt voor je opmerking, het was mezelf nog niet opgevallen, maar bij vervanging zeker wat langer..
[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 17-05-2024 14:14 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Even terugkomen op dit verhaal. Mijn huidige fiets is nu gefit en we hebben naar nieuwe fietsen gekeken.crimby schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:03:
gisteravond bij Raven Bikefitting geweest voor een bikefit tbv een nieuwe fiets. Het duurde in totaal zo’n 3,5 uur en na de aanschaf van de nieuwe fiets komt er een tweede sessie.
Tijdens de sessie deden we lichamelijke oefeningen, controleerde hij me op asymmetrie, flexibiliteit, kracht en bespraken we klachten, doelstellingen en waar ik het meest plezier uit haal.
Vervolgens op mijn huidige fiets helemaal goed gezet en daarna op de Retül gezet om verder te finetunen en wat fietsen van mijn shortlist te testen.
Bij alles maar dan ook alles wat er gebeurde werd uitgelegd wat en waarom. Hij heeft dan ook een duidelijke missie dat ie wil dat je snapt waarom een fiets wel of niet bij je hoort en snapt hoe je lichaam zich daarmee verhoudt.
Uiteindelijk van mijn lange shortlist hebben we behoorlijk wat door moeten strepen en zijn de volgende overgebleven. De ideale stack 595 en effectieve reach (inc stuurpen) 486.
- Apex Soniq
- Cannondale SuperSix
- Look 785
Hierbij lijkt Apex de ideale keuze en geeft me wat meer speling om op een later moment nog wat dieper te gaan zitten (flexibiliteit was geen enkel probleem). De cannondale en look geven me beide enkel ruimte om wat hoger te zitten.
Verder wil heel graag een geïntegreerde cockpit maar deze werd voor nu afgeraden ivm de flexibiliteit van de stuurpen.
Het was voor mij ruim een uur rijden (enkele reis) maar het dik waard! En op de terugweg even zijn podcast met Fiets.nl geluisterd over bikefitting :-)
Mijn huidige fiets heeft een stack van 583 en heb daar nog een 12mm spacer op zitten. De reach is 381 met een stuurpen van 100mm, maar een stuurpen van 105-110 zou idealer zijn. Dit is getest op de retul en leek erg prettig en stabiel.
Klopt mijn redenering dan dat ik een geo zou kunnen pakken van stack 579 + 16mm spacer en reach van 389 met 90mm stuurpen? De spacers wil ik meenemen omdat ik eigenlijk nog wel dieper kan qua flexibiliteit/mobiliteit maar mijn buik laat dat momenteel niet zo toe. Verder erger ik me er totaal niet aan. De combinatie zoals beschreven heb ik ook op de retul getest en dat was ook prettig.
Morgen een tourtocht, dan ga ik de afgestelde huidige fiets testen of het ook voor een langere tijd prettig is.
Op een fiets met een dergelijke stack en reach zit ws een 100mm stuurpen. Ik zou die mooi laten zitten als je op je huidige fiets een 110mm prima zou kunnen hebben.crimby schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:25:
[...]
Klopt mijn redenering dan dat ik een geo zou kunnen pakken van stack 579 + 16mm spacer en reach van 389 met 90mm stuurpen?
Hij wil.
Thanks dus mijn redenatie klopt wel, al zeg jij zelfs dat het nog verder kan op basis van de gegeven informatie.klaaas schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:54:
[...]
Op een fiets met een dergelijke stack en reach zit ws een 100mm stuurpen. Ik zou die mooi laten zitten als je op je huidige fiets een 110mm prima zou kunnen hebben.
Dan zie ik twee keuzes voor mij (en vele anderen maar die vind ik niet zo interessant voor nu):
Apex Soniq
- Unieker : custom kleuren mat groen/mat gouden logo
- Grover / aero look
- Hoger wielen 45mm carbon
- Chinees frame??
- 8 weken levertijd
Isaac Boson Satin Blue
- Bekender / gerenommeerd
- Elegant
- Lagere wielen 36mm carbon
- Eigen frames?
- Direct leverbaar
Beide fietsen komen met Sram Rival AXS en beide fietsen hebben vergelijkbare geo en rijden heerlijk.
Poeh, dit is wel een verrassing van Enve. Jammer dat hij nog nergens te koop is?
https://www.bicyclerollin...bike-reviews/enve-raceday
https://www.bicyclerollin...bike-reviews/enve-raceday
Dat vind ik juist mooi, maar smaken verschillen... Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met die overdreven schreeuwende witte letters op de velgen. Dat is pas lelijk. Maar de kleur is mooi, lekker fietsen!M@cer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:33:
Nu alleen nog die verschrikkelijk lelijke banden vervangen door de compleet zwarte versie...
Ik kom net terug van een andere fietswinkel, daar zeiden ze me als ik de bianchi sprint wil nemen best met di2 nemen omdat dr mechanische niet goed zou schakelen, mensen ervaring mee?
In theorie kan de kabelloop van shifter door stuur, stuurpen, balhoofd, bracket etc zo beroerd zijn met scherpe bochten, dat dat het schakelen belemmert enigszins.Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:59:
Ik kom net terug van een andere fietswinkel, daar zeiden ze me als ik de bianchi sprint wil nemen best met di2 nemen omdat dr mechanische niet goed zou schakelen, mensen ervaring mee?
Maar of dit hier ook het geval is. Tsja. Misschien heeft hier iemand deze fiets zonder Di2.
Heb je op Google gezocht met Engelstalige termen. Vaak vind je dan dit soort info wel ergens.
Dat zei die vrouw dus ook, natuurlijk is dit wel een hap er bij in het budget die ik voorzien had als eerste fiets.ElGreco schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:07:
[...]
In theorie kan de kabelloop van shifter door stuur, stuurpen, balhoofd, bracket etc zo beroerd zijn met scherpe bochten, dat dat het schakelen belemmert enigszins.
Maar of dit hier ook het geval is. Tsja. Misschien heeft hier iemand deze fiets zonder Di2.
Heb je op Google gezocht met Engelstalige termen. Vaak vind je dan dit soort info wel ergens.
Zaak 1 raad maat 57 aan, die ze toevallig hebben staan.Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:59:
Zaak 2 raad DI2 aan, hadden ze die toevallig ook staan?
Ik snap je lijdensweg @Jovinho99

De meeste mensen hier zullen met een budget fiets begonnen zijn. Na 1,5 jaar fietsen weet je of fietsen een blijvertje is. En weet je ook wat je wel echt wilt en wat al die verschillende onderdelen inhouden en of voor verschil maken.
Nu heb je een lekker groot start budget, maar waar wij allemaal redelijk goedkoop een fiets konden kopen die achteraf het toch misschien niet helemaal was. Kan het bij jou of een fiets worden waar je heel veel jaar plezier van ga hebben of het wordt een pijnlijke en dure grap.
Bij mij was de volgende als volgt.
- Stack Reach bepalen. (Dit is de maat waarop ik fiets. Mijn te kopen fiets moet af te stellen zijn doormiddel van het aanpassen van je spacers en stuurpen). Dit is iets anders dan een lul de behanger FM die met een rolmaat mij een fiets wil aansmeren die hij toevallig nog heeft staan.
- Lijst met eisen. Welke afmontage wil je minimaal etc.
- Wat is mijn budget cq. wat heb ik er voor over (en is het een beetje realistisch voor mijn eisen.
- Kijken welke fietsen er aan voldoen en je mooi vindt. Langs verschillende FM’s om te kijken. Plaatje en kleur op interwebs kan toch anders zijn. Onderhandelen kopen etc.
Of je doet net als de meeste hier, na uitgebreide advies trajecten.
Negeer alles wat gezegd is. Wijs de fiets aan die je mooi vind en de FM op voorraad heeft. Rij 100 meter op en neer in de straat, als je dan geen pijn hebt zal de maat wel goed zijn. Haal die pas door dat automaat en je kan komende dinsdag al fietsen!!
YOLO
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Di2 is natuurlijk zeker lekker schakelen, maar is ook lekker voor de portemonnee (en de voorraadstatus) van de LBS. Als je Di2 gewend bent dan vind je mechanisch vast moeilijker omdat je misschien voor eens een beetje trim nodig hebt.Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:59:
Maar dit klinkt echt als wij van WCEend. (Zonder de fiets te kennen hoor) Iemand die nooit in een handgeschakelde auto heeft gereden zal ook altijd een automaat aanbevelen
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
@Jovinho99 my 2 cents: ik zou lekker voor die Bianchi met externe kabels gaan. In het begin moet je misschien zoeken qua afstelling en dat is dan makkelijker. Verder zou ik het geld dat je in Di2 zou kunnen steken, eerder in een wielenupgrade steken.
Ik heb vorig jaar m'n Wilier met Di2 te vroeg verkocht (dacht dat nieuwe fiets sneller zou komen) en heb toen in the meantime een (tweedehands) celeste Bianchi Aria met mechanische Ultegra groep gekocht. Uiteindelijk één seizoen op gefietst; was 'm daarna echt in no-time kwijt (met winst
) toen m'n nieuwe-nieuwe fiets er was. Volgens mij is er altijd wel markt voor Bianchi's in celeste.
Overigens zou je dus ook nog op Marktplaats kunnen kijken. Ik had daar echt een mooie fiets gevonden, met mooie wielen, voor een mooie prijs:
Ik heb vorig jaar m'n Wilier met Di2 te vroeg verkocht (dacht dat nieuwe fiets sneller zou komen) en heb toen in the meantime een (tweedehands) celeste Bianchi Aria met mechanische Ultegra groep gekocht. Uiteindelijk één seizoen op gefietst; was 'm daarna echt in no-time kwijt (met winst
Overigens zou je dus ook nog op Marktplaats kunnen kijken. Ik had daar echt een mooie fiets gevonden, met mooie wielen, voor een mooie prijs:
:strip_exif()/f/image/0m4afjmWtp6Y9SNA14XCV4WI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door nrg op 18-05-2024 14:49 ]
@mhr-zip met de yolo optie sta je er tijdens de pauzes wel blits bij denk ik. Dan gaat het toch niet om prestaties en comfort, dus dat is mooi. En het is snel kiezen.
Er zijn ook wel winkels waarbij ze zeggen; sorry, model x in maat y zou top voor je zijn, maar we hebben em niet en kunnen em niet bestellen, maar probeer die te vinden en te bestellen ergens.
Dat is niet de meerderheid, helaas.
Dat is niet de meerderheid, helaas.
Nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen terug😬had net de witte bianchi di2 besproken die op voorraad was tegen nu woensdag , nu twijfel ik dus toch aan de di2 of de mechanische.. deze was op voorraad in celeste kleur.. weet echt niet meer wat doen nu🫤
Heb je het geld, de luxe en hou je van gadgets.. lekker voor di2 gaan. Gisteren gaan proefrijden en had ook di2. Dat is wel lekker zeg!Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:05:
Nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen terug😬had net de witte bianchi di2 besproken die op voorraad was tegen nu woensdag , nu twijfel ik dus toch aan de di2 of de mechanische.. deze was op voorraad in celeste kleur.. weet echt niet meer wat doen nu🫤
Vind je het zonde van je geld of ben je bang voor onderhoud (geen idee?), dan moet je voor mechanisch gaan. Er is geen slechte keuze. Die keuze kan ook alleen jij maken!
Meer onderhoud aan Di2? Eerder minder. Je schakelkabels slijten immers niet.crimby schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Heb je het geld, de luxe en hou je van gadgets.. lekker voor di2 gaan. Gisteren gaan proefrijden en had ook di2. Dat is wel lekker zeg!
Vind je het zonde van je geld of ben je bang voor onderhoud (geen idee?), dan moet je voor mechanisch gaan. Er is geen slechte keuze. Die keuze kan ook alleen jij maken!
DI2 is voor mij overigens een no-brainer.
Ik rijd nu uit noodzaak even rond op mijn CX/Gravel bike met mechanische Ultegra. DI2 schakelt gewoon zoveel sneller, daar mis ik het echt. Mechanisch kost het ook relatief veel kracht die je uitoefend op je shifter tov di2 (met name op schakelen).
Ja vandaar de “geen idee”.. ik dacht dat het moeilijker was qua onderhoud maar dan helemaal, lekker di2Dix0r schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:18:
[...]
Meer onderhoud aan Di2? Eerder minder. Je schakelkabels slijten immers niet.
DI2 is voor mij overigens een no-brainer.
Ik rijd nu uit noodzaak even rond op mijn CX/Gravel bike met mechanische Ultegra. DI2 schakelt gewoon zoveel sneller, daar mis ik het echt. Mechanisch kost het ook relatief veel kracht die je uitoefet op je shifter (met name op schakelen).
Bedankt voor de reactie’s mannen! Het zal denk ik di2 worden aangezien ik hem voor de prijs van 3k kan halen vindt ik dit een mooie prijs volgens mij😁geen flauw idee wat ik me kan verwachten met di2 maar we zien het wel😛
Di2Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:05:

Mezelf kennende, als ik een fiets met mechanisch schakelen zou kopen staat er binnen een jaar een nieuwe met di2/etap…
[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 18-05-2024 16:31 ]
Je leeft maar 1 keer hè.Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:24:
Bedankt voor de reactie’s mannen! Het zal denk ik di2 worden aangezien ik hem voor de prijs van 3k kan halen vindt ik dit een mooie prijs volgens mij😁geen flauw idee wat ik me kan verwachten met di2 maar we zien het wel😛
Zonder Di2 haal ik het einde van de straat niet hoor, dus dat lijkt me gewoon een basisvoorwaarde. En wit is sowieso een goede keuze!
Is er iemand toevallig hier in zuid limburg atm aan het fietsen? Hoe zijn de wegen en is het uberhaupt daar? Ik las dat er op sommige plekken last van wateroverlast is?
Geen enkel probleem. Geul staat wat hoog momenteel, maar alleen wat campings langs de oever hebben daar last van.luuk66 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:23:
Is er iemand toevallig hier in zuid limburg atm aan het fietsen? Hoe zijn de wegen en is het uberhaupt daar? Ik las dat er op sommige plekken last van wateroverlast is?
De grens over richting Belgie, vooral de Voerstreek, zou ik voorzichtiger mee zijn. Daar heeft het harder geregend en zijn wegen/dorpen ondergelopen.
//edit: gravelen is een heel ander verhaal als je sommige foto's van de grenspaalklassieker ziet

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 18-05-2024 17:58 ]
Een Bianchi hoort celeste te zijnYpuh schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:04:
En wit is sowieso een goede keuze!

Do { Ping } while ( LOL )
Ja da’s persoonlijk zeker..
het is 50/50 maar zou al zeker geen zwarte nemen , ook weer persoonlijk..
Ik kom net terug van Z-Limburg. Daar heb ik op dit moment nog nergens een probleem gezien. Heb ook net over de grens door Voeren gefietst, en daar zijn wel straten afgesloten. Oa. ook de klim van Schophemerheide afgesloten. Als ik de kaarten van Limburgs Mooiste (150km geel) goed gezien heb, dan loopt die route daar overheen. Ik denk dat de orga daar nog iets voor moet gaan verzinnen. Ik vond ook de afdaling daar naartoe best wel tricky. Erg slecht wegdek. Heel veel gaten en stukken hard gravel met gaten en gleuven. Ik ben normaal nest een redelijk afdaler, maar deze vond ik niet tof. Zeker als je er volgende week met een man of duizend overheen moet.luuk66 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:23:
Wel nog even ~2min van m'n PB op Camerig afgereden (nog steeds langzaam waarschijnlijk voor de meesten hier met 13:55, maar voor mijn dikke reet is dat best aardig). Stamde al uit 2021, en daarna niet echt meer een volgas gedaan. In 2021 was ik trouwens opzich best wel fit, daarna wat medische issues gehad. Eigenlijk sinds een paar weken gaat het weer echt goed, en rij ik sterker dan ooit. Nu nog eens 10kg extra kwijtraken
[ Voor 18% gewijzigd door derx666 op 18-05-2024 18:44 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Mijn racer heeft 105 Di2, de andere fiets is Deore mechanisch en mijn vriendin heeft 105 mechanisch en Deore mechanisch.Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:24:
Sleutel zelf alle afstellingen goed, heb na en 1,5 jaar best ervaring met afstellen.
Di2 is makkelijker en als je het budget hebt wel echt lekker!
Maar de mechanische geven niet veel meer problemen, als het draait, dan draait het.
Vooral mijn Deore word als Tacx en vakantie fiets af en toe behoorlijk mishandeld.
Ik zou wel een fiets computer kopen die de status van je Di2 kan monitoren, dat scheelt problemen met een lege accu (leeg = niet schakelen = niet lekker fietsen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
:strip_exif()/f/image/PikCNaGaFcwWMR3WujFyheK5.jpg?f=fotoalbum_large)
Wit of Celeste? Dat is niet moeilijk...
Aan de andere kant: Als alle Ferrari's rood zouden zijn zou het ook een saaie boel worden.
Nu helpt het dat ik Celeste sowieso een mooie kleur vind, en als je rondrijdt valt Celeste echt wel op. Je ziet meteen of iemand een Bianchi heeft of niet.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Daarom altijd een backup batterij meeraymondw schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Mijn racer heeft 105 Di2, de andere fiets is Deore mechanisch en mijn vriendin heeft 105 mechanisch en Deore mechanisch.
Sleutel zelf alle afstellingen goed, heb na en 1,5 jaar best ervaring met afstellen.
Di2 is makkelijker en als je het budget hebt wel echt lekker!
Maar de mechanische geven niet veel meer problemen, als het draait, dan draait het.
Vooral mijn Deore word als Tacx en vakantie fiets af en toe behoorlijk mishandeld.
Ik zou wel een fiets computer kopen die de status van je Di2 kan monitoren, dat scheelt problemen met een lege accu (leeg = niet schakelen = niet lekker fietsen)
Zo is dat.
En een Italiaanse fiets hoort met Campagnolo afgemonteerd te zijn dus de Di2 discussie is daarmee ook afgelopen.
Beetje kort door de bocht zeker, ik koop hemDieAnder schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Zo is dat.
En een Italiaanse fiets hoort met Campagnolo afgemonteerd te zijn dus de Di2 discussie is daarmee ook afgelopen.
Wel me di2 😊
Vandaag 124km gefietst, van mijn woonplaats naar Utrecht en terug. Ging lekker, alleen lijkt de hartslagmeter er niet veel zin in te hebben, ga de batterij vervangen. Geloof er niks van dat ik op een segment 32 gemiddeld doe met een hartslag van 49bpm. Erg fijn om te merken dat de conditie en kracht weer terug begint te komen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Campagnolo mechanisch, meer heb ik niet nodig.
2 x Chorus 11 speed, 1 x Chorus 12 speed, 1 x Record 12 speed en een Gravelbike met Ekar.
Nooit last van leeglopende batterijen enzo.
2 x Chorus 11 speed, 1 x Chorus 12 speed, 1 x Record 12 speed en een Gravelbike met Ekar.
Nooit last van leeglopende batterijen enzo.
Van de week kennis gemaakt met Look pedalen. Die lijken veel kleiner / slanker dan Shimano 105 of Ultregra. Ik zie dat ze ook wat lichter zijn.
Wat is jullie ervaring hierin? Wat zijn de pro’s en cons?
Je was leek toch?Jovinho99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:
[...]
Beetje kort door de bocht zeker, ik koop hem
Wel me di2 😊
Ik heb Look (Favero Assioma), SPL-SL en SPD pedalen. Mij bevalt Look op dit moment het beste. Kan niet goed uitleggen waarom. Misschien dat de float (grijze keo) me beter bevalt dan de gele SPD-SL. Ook heb ik het gevoel dat het inklikken net wat positiever / strakker is, maar dat kan een kwestie van afstelling zijn.crimby schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:18:
Van de week kennis gemaakt met Look pedalen. Die lijken veel kleiner / slanker dan Shimano 105 of Ultregra. Ik zie dat ze ook wat lichter zijn.
SPD gebruik ik op m'n gravel fiets, en is gewoon anders. Lekker makkelijk dubbelzijdig inklikken, maar voelt iets minder stabiel. Zeker uit het zadel met wat sprint / hoger vermogen heb ik het gevoel dat ik dat beter kwijt kan op de look en spd-sl pedalen.
Maar zoals gezegd: persoonlijke mening. Denk dat er vrij weinig verschil in functionaliteit tussen beide systemen zit. Voor mij was de keuze geforceerd vanwege de Assioma pedalen, maar heb er vanaf het begin geen enkel probleem mee gehad.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb de afgelopen weken ook gedoe gehad met hartslagmeter. Wel waardes doorgeven, dan weer niet. Soms wel tonen op Garmin, soms weer niet. Uiteindelijk na twee keer batterij vervangen helemaal geen signaal meer. Was een Wahoo Tickr, jarenlang zonder problemen gebruikt en ineens was het afgelopen.Maarten_E schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:53:
Vandaag 124km gefietst, van mijn woonplaats naar Utrecht en terug. Ging lekker, alleen lijkt de hartslagmeter er niet veel zin in te hebben, ga de batterij vervangen. Geloof er niks van dat ik op een segment 32 gemiddeld doe met een hartslag van 49bpm. Erg fijn om te merken dat de conditie en kracht weer terug begint te komen.
Van de week was ik in de Decathlon en daar hebben ze hartslagmeters voor € 30,- liggen. Eentje meegenomen om te proberen en het begin is probleemloos. Werd meteen gevonden door mij Garmin (810). Eens kijken of deze het goed blijft doen, maar ik vond het een redelijke prijs.
Gisteren in een fysieke lokale fietswinkel nieuwe schoenen gekocht
Zwart wegens praktische redenen. Probleem: heb alleen witte sokken bij mijn huidige witte schoenen. En nieuwe sokken kopen wil ik niet.
Twijfel nu om terug naar de winkel te gaan om ze om te ruilen voor wit.
Kan witte sokken met zwarte schoenen?
Poll: witte sokken + zwarte schoenen, kan dit?
• Ja dit is geaccepteerd
• Nee nee nee.... :'(

Ook een poll maken? Klik hier

-update 21/05 - Dank aan alle stemmers
Heb de schoenen gehouden
• Ja dit is geaccepteerd
-update 21/05 - Dank aan alle stemmers
[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 21-05-2024 10:00 ]
Ik ben helemaal pro witte sokken en heb zelf zwarte schoenen, dus daar je antwoord.
Zou zelf ook wel witte schoenen willen, maar om voor de hand liggende redenen heb ik die niet. Witte schoenen zijn leuk als tweede paar.
Zou zelf ook wel witte schoenen willen, maar om voor de hand liggende redenen heb ik die niet. Witte schoenen zijn leuk als tweede paar.
Hier toevallig ook een Wahoo Tickr, hmm, klinkt nie goed nie dan. Bedankt voor je reactie, dan ga ik ook even kijken naar iets nieuws.ONWdolf schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:09:
[...]
Ik heb de afgelopen weken ook gedoe gehad met hartslagmeter. Wel waardes doorgeven, dan weer niet. Soms wel tonen op Garmin, soms weer niet. Uiteindelijk na twee keer batterij vervangen helemaal geen signaal meer. Was een Wahoo Tickr, jarenlang zonder problemen gebruikt en ineens was het afgelopen.
Over witte/zwarte sokken; ik fiets met een rugzak om, dat is automatische diskwalificatie en gevierendeeld worden door speed-pedelecs, toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Maarten_E op 19-05-2024 10:13 ]
Ik word hier een beetje stil vanMaarten_E schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:10:
[...]
Hier toevallig ook een Wahoo Tickr, hmm, klinkt nie goed nie dan. Bedankt voor je reactie, dan ga ik ook even kijken naar iets nieuws.
Over witte/zwarte sokken; ik fiets met een rugzak om, dat is automatische diskwalificatie en gevierendeeld worden door speed-pedelecs, toch?
Heb je geen roze sokken? Dat staat pas echt goed bij zwarte schoenen...en bij witte ook trouwensShadow_Agent schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:04:
Gisteren in een fysieke lokale fietswinkel nieuwe schoenen gekochtZwart wegens praktische redenen. Probleem: heb alleen witte sokken bij mijn huidige witte schoenen. En nieuwe sokken kopen wil ik niet.
• Ja dit is geaccepteerd
[Afbeelding]
Dat is echt iets waar ik nooit naar kijk. Grijze fiets, knalgroene schoenen (want dat was de enige kleur tijdens de iBood-actie, en sokken... kan de ene keer donkerblauwe Rompelberg zijn, de andere keer vaalwitte of wat er net toevallig droog en voorhanden is. En soms zijn het ook hardloopsokken. Boeien. :-)Shadow_Agent schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:04:
Gisteren in een fysieke lokale fietswinkel nieuwe schoenen gekochtZwart wegens praktische redenen. Probleem: heb alleen witte sokken bij mijn huidige witte schoenen. En nieuwe sokken kopen wil ik niet.
aka pluim003
Vind het gewoon heel vervelend om alles in die zakjes achterin te proppen. Voelt veel vervelender aan dan een rugzakje met dezelfde spullen erin. Maar goed, ieder zijn ding.
Nav mijn post over het niet echt lekker worden na een rit:
Vrijdag tijdens een kort ritje (marathonafstand uiteindelijk) samen met zoon een test gedaan. De rit was een uur of 4 na de lunch en had sindsdien niet meer gegeten. Alleen wat water mee. En na 36km even terras op voor een paar biertjes want we kwamen al dan niet toevallig ook fietsmaat tegen. Na een sprint naar huis want het gas ging er nog even op voelde ik me idd weer iets minder lekker, maar in minder extreme mate dan tijdens de voorgaande lange tochten. Bloedsuikerspiegel opgemeten en die was toen idd laag met 3,6-3,9. Wellicht was deze nog veel lager tijdens de lange ritten met 'problemen' na afloop.
Morgen de Elfstedentocht en dan uiteraard niet experimenteren maar wel meten.
Vrijdag tijdens een kort ritje (marathonafstand uiteindelijk) samen met zoon een test gedaan. De rit was een uur of 4 na de lunch en had sindsdien niet meer gegeten. Alleen wat water mee. En na 36km even terras op voor een paar biertjes want we kwamen al dan niet toevallig ook fietsmaat tegen. Na een sprint naar huis want het gas ging er nog even op voelde ik me idd weer iets minder lekker, maar in minder extreme mate dan tijdens de voorgaande lange tochten. Bloedsuikerspiegel opgemeten en die was toen idd laag met 3,6-3,9. Wellicht was deze nog veel lager tijdens de lange ritten met 'problemen' na afloop.
aka pluim003
Succes morgen en als je iemand met roze sokken ziet zwaai ffDikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Sprinten na een paar biertjes lijkt me ook niet echt lekker.DikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Als je 5,5 uur niks eet, dan een aantal biertjes drinkt en vervolgens hard gaat fietsen is een slap gevoel niet zo raar toch?
Ben ik de enige die vind dat je erg stom bezig bent als je alcohol gaat nuttigen tijdens een ritje met je kind en dan nog even de held gaat uithangen aan het einde?DikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Haha wat een idioot bericht inderdaad. Paar pils achterover klappen en dan lekker sprinten. En vervolgens vragen waarom je je slecht voelt.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Vandaag de Gran Fonda Rosa tourtocht van NL Tour gereden. We wilden 130, maar vanwege een slechte voorbereiding van mn maatje toch de 80 gereden. Maargoed, was geen slecht idee want mijn fiets was met de bikefit helemaal aangepast en het zou mijn eerste ritje worden na de fit.
Met alle slechte verhalen die ik hier en daar heb vernomen over de organisatie, ging ik er met weinig verwachtingen heen.. maargoed de route zou mooi zijn. Maar moet zeggen, het was prima georganiseerd!
Vooraf alle informatie per mail, shirt was op tijd geleverd. Voldoende parkeergelegenheid en ophalen startnummers ging ook vlot. Kregen er nog een energiereep en gelletje bij. Tijdens de rit was de route zeer duidelijk aangegeven, de ruststop was goed georganiseerd en achteraf een biertje en een beetje pasta. Anyway!
Rustig gestart met heeel veeel mazzel qua weer. Lekker in het zonnetje en windstil. En dan realiseer je je hoe prachtig de omgeving is!! Uiterwaarden, veluwe, bosranden, klimmetjes en een stukje dijk. Wat een genot! Echt wel een aanrader.
Verder merkte ik echt een immens krachtverschil. 80km was echt easy terwijl dat altijd wel fors was. Sterker nog, de 81km was mijn op een na langste tocht. De klimmetjes ging ik als een speer, terwijl dat altijd wel een dingetje was met mijn 90+ kg aan gewicht. Echt genoten!
Met alle slechte verhalen die ik hier en daar heb vernomen over de organisatie, ging ik er met weinig verwachtingen heen.. maargoed de route zou mooi zijn. Maar moet zeggen, het was prima georganiseerd!
Vooraf alle informatie per mail, shirt was op tijd geleverd. Voldoende parkeergelegenheid en ophalen startnummers ging ook vlot. Kregen er nog een energiereep en gelletje bij. Tijdens de rit was de route zeer duidelijk aangegeven, de ruststop was goed georganiseerd en achteraf een biertje en een beetje pasta. Anyway!
Rustig gestart met heeel veeel mazzel qua weer. Lekker in het zonnetje en windstil. En dan realiseer je je hoe prachtig de omgeving is!! Uiterwaarden, veluwe, bosranden, klimmetjes en een stukje dijk. Wat een genot! Echt wel een aanrader.
Verder merkte ik echt een immens krachtverschil. 80km was echt easy terwijl dat altijd wel fors was. Sterker nog, de 81km was mijn op een na langste tocht. De klimmetjes ging ik als een speer, terwijl dat altijd wel een dingetje was met mijn 90+ kg aan gewicht. Echt genoten!
Heb je diabetes type 1 of 2? Mijn broer heeft type 1 / Lada en gebruikt van die sensoren op zijn boven arm om zijn bloedsuikerwaarden te kunnen monitoren op zijn telefoon. Als de waarden niet goed zijn krijgt hij een signaal via zijn telefoon.DikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Ben geen expert maar zou me wat meer verdiepen in diabetes en sporten.
Hoi allemaal, ik ben rond aan het kijken voor een racefiets, ben een absolute beginner en weet niet zeker of ik het leuk ga vinden, heb in het verleden een mountainbike gehad waar ik alleen mee op de weg reed.
Vandaar dat ik nu een racefiets wil proberen:
Jullie willen je graag helpen door mee te denken en te adviseren
, maar dit kunnen jullie niet zonder wat dingen te weten:
- Je lengte 1,83
- Je gewicht 90Kg
- Je budget 300 euro (750 bij dealer) voor de fiets
- Je doelen qua fietsen Conditie opbouwen en afvallen
Ik kijk alleen 2dehands (alhoewel ik een fietsenplan heb op mijn werk, dus een dealer zou ook kunnen.....)
Laag budget omdat ik niet teveel risico wil lopen als ik het niet leuk blijk te vinden, ik zie zoveel goedkope (oude) racefietsen langskomen op MP dat ik de fiets waarschijnlijk nooit meer verkoop als het niet bevalt.....
Ik zit vast aan velgremmen heb ik al gezien, heb ook deze gezien:
CUBE Sl Road Darkred/Red 2022
Echter wil ik wel graag een wielren stuur, nu lijkt het me niet makkelijk (of goedkoop) dit om te bouwen?
Zou dit iets zijn:
Carbon Racefiets
Of beter maar aluminium nemen?
Hebben jullie merken en/of types die goed aangeschreven staan?
Onderhoud kan ik zelf dus een fiets waar iets aan moet gebeuren is ook een mogelijkheid, ik hoor graag iets van jullie, bij voorbaat dank!
Jullie willen je graag helpen door mee te denken en te adviseren

- Je lengte 1,83
- Je gewicht 90Kg

Ik kijk alleen 2dehands (alhoewel ik een fietsenplan heb op mijn werk, dus een dealer zou ook kunnen.....)
Laag budget omdat ik niet teveel risico wil lopen als ik het niet leuk blijk te vinden, ik zie zoveel goedkope (oude) racefietsen langskomen op MP dat ik de fiets waarschijnlijk nooit meer verkoop als het niet bevalt.....
Echter wil ik wel graag een wielren stuur, nu lijkt het me niet makkelijk (of goedkoop) dit om te bouwen?
Zou dit iets zijn:
Carbon Racefiets
Onderhoud kan ik zelf dus een fiets waar iets aan moet gebeuren is ook een mogelijkheid, ik hoor graag iets van jullie, bij voorbaat dank!
Eindelijk iemand waar ik wel op kan reageren! Van training, hartslag zones, en materiaal heb ik weinig kaas gegeten maar van bier des te meer!DikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Allereerst zou ik voor een paar biertjes wat meer eten, helemaal na het fietsen! Eigenlijk is bier drinken gewoon een flinke duurtraining...als je maar genoeg eet en trained kun je door blijven gaan!
De volgende echt serieuze tip zonder de moraalridder uit te hangen: als je een paar biertjes op hebt, fiets dan gewoon rustig naar huis en probeer extra op het verkeer te letten en ga niet sprinten!
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Gebruikte fiets via MP kopen geeft je de meeste opties. Er is niets mis met velgremmen (zolang het droog isKapot schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:47:
Hoi allemaal, ik ben rond aan het kijken voor een racefiets, ben een absolute beginner en weet niet zeker of ik het leuk ga vinden, heb in het verleden een mountainbike gehad waar ik alleen mee op de weg reed.
Jullie willen je graag helpen door mee te denken en te adviseren, maar dit kunnen jullie niet zonder wat dingen te weten:
- Je lengte 1,83
- Je gewicht 90Kg![]()
Laag budget omdat ik niet teveel risico wil lopen als ik het niet leuk blijk te vinden, ik zie zoveel goedkope (oude) racefietsen langskomen op MP dat ik de fiets waarschijnlijk nooit meer verkoop als het niet bevalt.....![]()
Zou dit iets zijn:
Carbon Racefiets
Afhankelijk van je leeftijd en lenigheid kun je op zoek gaan naar een fiets die bij jou past. Endurance fietsen zitten wat meer relaxed, niet te diep en gestrekt zoals een aero fiets.
Op internet is genoeg informatie te vinden om te bepalen wat ongeveer jouw maat moet zijn, van daar uit ga je op zoek. (Binnenbeen lengte x 0,67 of zoiets??)
Bijvoorbeeld een Giant Defy zou een mooie opstapper voor je kunnen zijn.
Edit: Vraag aan anderen: zit daar een standaard uitwisselbare stuurpen op?
Dat je denkt dat deelnemen in het verkeer op een racefiets (en dus hogere snelheden dan een stadsfiets of wandelend) na het drinken van 'een paar biertjes' op een lege maag verstandig is vind ik überhaupt al heel raar, maar dat je je vervolgens verwonderd over dat je je minder lekker voelt na aan te zetten/sprinten is ook heel knap.DikkieDick schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:39:
Bestuur je in deze toestand ook een auto?
Als ouder heb je ook altijd een voorbeeldfunctie voor je kinderen. Ook als je kinderen al volwassen zijn. Met een paar biertjes op weer met je zoon op de racefiets springen is niet het verstandigste voorbeeld om te geven.
Daarnaast ben ik van persoonlijk van mening dat sport en alcohol niet samen gaan.
Daarnaast ben ik van persoonlijk van mening dat sport en alcohol niet samen gaan.
Not approved by Jim kon ik al, maar Not approved by Jim en Koos is nieuw voor mij.Pimorez schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:24:
[...]
Dat je denkt dat deelnemen in het verkeer op een racefiets (en dus hogere snelheden dan een stadsfiets of wandelend) na het drinken van 'een paar biertjes' op een lege maag verstandig is vind ik überhaupt al heel raar, maar dat je je vervolgens verwonderd over dat je je minder lekker voelt na aan te zetten/sprinten is ook heel knap.
Bestuur je in deze toestand ook een auto?
Amstel Gold Race wordt zo wel heel letterlijkNutterd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Eindelijk iemand waar ik wel op kan reageren! Van training, hartslag zones, en materiaal heb ik weinig kaas gegeten maar van bier des te meer!
Allereerst zou ik voor een paar biertjes wat meer eten, helemaal na het fietsen! Eigenlijk is bier drinken gewoon een flinke duurtraining...als je maar genoeg eet en trained kun je door blijven gaan!
De volgende echt serieuze tip zonder de moraalridder uit te hangen: als je een paar biertjes op hebt, fiets dan gewoon rustig naar huis en probeer extra op het verkeer te letten en ga niet sprinten!
Na jaren van afwezigheid ben ik voornemens op korte termijn weer een racefiets te gaan aanschaffen. Ik heb inmiddels een leuk budget en in Excel een lijstje gemaakt wat daar allemaal in past. Ik vind het heel erg lastig moet ik zeggen.
Qua afmontage wil ik in de 105 (di2) of Ultegra (di2) zitten. Ik vind Aero bikes het mooiste maar weet hiermee ook dat het comfort wat zal zakken.
Carbon frame is in elk geval wel een harde eis.
Hieronder mijn lijstje, wellicht kunnen jullie mij een beetje in de juiste richting duwen?
Giant tcr disk 1 di2 € 3.299,00 105 di2
Giant Propel Advanced 2 € 2.999,00 105
Specialized Roubaix SL8 € 2.800,00 Tiagra
Specialized Roubaix SL8 Sport 105 € 3.800,00 105
BMC Teammachine SLR Five € 3.099,00 105 di2
Merida reacto 4000 2024 € 2.699,00 105
Merida reacto 6000 2024 € 3.599,00 105 di2
Sensa Giulia EVO Hazy Grey 105 Disc Di2 € 2.811,00 105 di2
Sensa Giulia Evo Integrale Dark Brush Ultegra Disc € 3.499,00 Ultegra
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-disc-1---di2
https://www.giant-bicycles.com/nl/propel-advanced-2
https://www.specialized.c...16946?color=349866-216946
https://www.specialized.c...457&searchText=94424-6056
https://www.mantel.com/bmc-teammachine-slr-five&spec[]=7935&spec[]=9664&spec[]=23513&spec[]=9490
https://www.12gobiking.nl/cube-attain-gtc-race-2023
https://www.12gobiking.nl/merida-reacto-4000
https://www.12gobiking.nl/merida-reacto-6000-di2
https://www.vosfietsen.nl...vo-hazy-grey-105-disc-di2
https://www.vosfietsen.nl...e-dark-brush-ultegra-disc
Qua afmontage wil ik in de 105 (di2) of Ultegra (di2) zitten. Ik vind Aero bikes het mooiste maar weet hiermee ook dat het comfort wat zal zakken.
Hieronder mijn lijstje, wellicht kunnen jullie mij een beetje in de juiste richting duwen?
https://www.mantel.com/bmc-teammachine-slr-five&spec[]=7935&spec[]=9664&spec[]=23513&spec[]=9490
Waarschijnlijk gaat iedereen zeggen dat het allemaal prima fietsen zijn, je er eens op moet gaan zitten om te kijken hoe het past en daarnaast de geometrie van de modellen naast elkaar te leggen met allerlei websites. Daarnaast zou ik als jou was ook eens kijken wat je er nu echt aan uit wil geven en dan eens gaan kijken of er wellicht een zaak is die je ook nog wat leuke korting kan geven of wellicht zelfs meerdere modellen heeft staan uit je lijst ;-)
Wat ik schrijnend vind is een post als: ik klap er een paar bier in en daarna kan ik niet meer vol sprinten/fietsen.
Wat nog schrijnender vind zijn reacties daarop als: zonder de moraalridder te willen uithangen.
Alcohol en verkeer moeten we met z'n allen scherp op zijn, helemaal in het bijzijn van kinderen.
Gewoon tot het absolute minimum beperken/niet doen.
Wat nog schrijnender vind zijn reacties daarop als: zonder de moraalridder te willen uithangen.
Alcohol en verkeer moeten we met z'n allen scherp op zijn, helemaal in het bijzijn van kinderen.
Gewoon tot het absolute minimum beperken/niet doen.
De fietsen die je noemt variëren nogal in prijs. Grootste verschil is zo’n €1000,-bakkie1985 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
Na jaren van afwezigheid ben ik voornemens op korte termijn weer een racefiets te gaan aanschaffen. Ik heb inmiddels een leuk budget en in Excel een lijstje gemaakt wat daar allemaal in past. Ik vind het heel erg lastig moet ik zeggen.
Begin met alleen die fietsen op een lijstje te zetten die aan alle eisen voldoen.
Achteraf aanpassen van bijv. een groepset doet (bijna) niemand.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Gisteren weer eens wat (kleine) banden op moeten pompen met schrader ventiel en ik vraag mij toch wel af of ik nou iets verkeerd doe of dat dat gewoon altijd bagger gaat. Ik heb een verloop adapter van schrader -> dunlop maar als ik die op het schrader ventiel draai, loopt de band leeg. Vervolgens pomp ik de band op en probeer zo snel mogelijk het verloop eraf te draaien en blijft er als ik vliegensvlug de adapter eraf gedraaid heb een acceptabele bandenspanning over.. alleen mij lijkt dit niet helemaal logisch. Doe ik iets verkeerd? Zo ja, wat dan? Zo nee, hoe kan ik er dan makkelijk banden met schrader ventiel oppompen?
Dat het je niet lukt zegt meer over je fietspomp dan over je ventiel. Met een huis tuin keuken fietspomp kun je gewoon banden met schrader ventielen oppompen, zonder verloop.la_fusion schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:07:
Gisteren weer eens wat (kleine) banden op moeten pompen met schrader ventiel en ik vraag mij toch wel af of ik nou iets verkeerd doe of dat dat gewoon altijd bagger gaat. Ik heb een verloop adapter van schrader -> dunlop maar als ik die op het schrader ventiel draai, loopt de band leeg. Vervolgens pomp ik de band op en probeer zo snel mogelijk het verloop eraf te draaien en blijft er als ik vliegensvlug de adapter eraf gedraaid heb een acceptabele bandenspanning over.. alleen mij lijkt dit niet helemaal logisch. Doe ik iets verkeerd? Zo ja, wat dan? Zo nee, hoe kan ik er dan makkelijk banden met schrader ventiel oppompen?
https://www.hema.nl/vrije...e/fietspomp-41120034.html
Bij welke heb je het beste gevoel/welke vind je het mooiste?bakkie1985 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
Dan bevestigen we die even.
Ik heb nog nooit een racefiets met Schrader ventiel gezien. Ik denk dat je de specialisten in Het Grote Kruiwagentopic moet zoeken.la_fusion schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:07:
Ik hoop hier wat meer begrip te vinden dan thuis, kennen jullie dat je je enorm verheugd had in een ritje en dat het dan om een hele stomme reden niet door kan gaan?
Had ik gisteren en daar de hele dag de pest in gehad
Gisterochtend waren de twee oudste bij mijn zusje blijven logeren en alleen onze jongste dochter thuis.
Dus ik had gisterochtend de tijd, wat ‘s morgens zelden voorkomt en ik fiets het liefst in de ochtend.
Ik had goed geslapen, wat niet vaak gebeurd want kleine kinderen.
Dus mooie rit gepland van 70km, mooi rondje naar de enige puist hier in de buurt. Na 2 jaar tobben met gezondheid ook eindelijk weer een beetje de conditie voor zo’n ritje.
Gisterochtend ook perfect weer, windkracht 2-3, perfecte temperatuur, benen voelde super goed.
En dan na 16km onderweg gebeld worden dat één van de kinderen naar huis wilde en dat ze een half uur later zelf weg wilde gaan. @&&@@?! Dus met een flinke vaart naar huis en vervolgens komt zus pas een half uur later want ze ging toch niet weg.
Nou krijg ik hier alleen maar te horen ‘ga je vanmorgen toch even’ maarja het regent, is koud en heb brak geslapen. Vooral regen heb ik een hekel aan maar heb vooral de pest er nog in van gisteren
Gisterochtend waren de twee oudste bij mijn zusje blijven logeren en alleen onze jongste dochter thuis.
Dus ik had gisterochtend de tijd, wat ‘s morgens zelden voorkomt en ik fiets het liefst in de ochtend.
Dus mooie rit gepland van 70km, mooi rondje naar de enige puist hier in de buurt. Na 2 jaar tobben met gezondheid ook eindelijk weer een beetje de conditie voor zo’n ritje.
Gisterochtend ook perfect weer, windkracht 2-3, perfecte temperatuur, benen voelde super goed.
En dan na 16km onderweg gebeld worden dat één van de kinderen naar huis wilde en dat ze een half uur later zelf weg wilde gaan. @&&@@?! Dus met een flinke vaart naar huis en vervolgens komt zus pas een half uur later want ze ging toch niet weg.
Nou krijg ik hier alleen maar te horen ‘ga je vanmorgen toch even’ maarja het regent, is koud en heb brak geslapen. Vooral regen heb ik een hekel aan maar heb vooral de pest er nog in van gisteren
De tijd die je hier in gestoken hebt had je ook kunnen gebruiken om te gaan fietsen tochsapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:05:
Ik hoop hier wat meer begrip te vinden dan thuis, kennen jullie dat je je enorm verheugd had in een ritje en dat het dan om een hele stomme reden niet door kan gaan?
Als je kinderen hebt dan kun je dit probleem krijgen en wat wil je wat wij hier over zeggen? Dat je zus dat kind bij haar had moeten laten? Of je kind daar blij van word daar kunnen wij natuurlijk niet over oordelen. Niet te zwaar aan tillen. Er komen nog genoeg mooie dag het is pas 20 mei. Het jaar duurt nog 225 dagen
Dit topic vond ik het meest relevant hier op tweakers voor mijn vraagDieAnder schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:02:
[...]
Ik heb nog nooit een racefiets met Schrader ventiel gezien. Ik denk dat je de specialisten in Het Grote Kruiwagentopic moet zoeken.
Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het nogal een onnodige opmerking was, heeft het toch voor de oplossing gezorgd.. dat verloop was helemaal niet nodig.. ik moest namelijk mijn vloerpomp van de racefiets (@DieAnderMartinique schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Dat het je niet lukt zegt meer over je fietspomp dan over je ventiel. Met een huis tuin keuken fietspomp kun je gewoon banden met schrader ventielen oppompen, zonder verloop.
https://www.hema.nl/vrije...e/fietspomp-41120034.html
Ik gun alle vrijgezellen hier een partner en 2 kinderensapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:05:
Ik voel met je mee. Een partner die niet kan inzien wat ze met haar egoïstisch actie teweeg brengt zou van mij een paar weken “the cold shoulder” krijgen.sapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:05:
Dit zijn overigens dé redenen waarom mensen stress ervaren en opbouwen, het niet kunnen ontstressen (ontspannen). Vooral als een evenement waar naar uit wordt gezien niet door kan gaan. Erg belangrijk dat je dat ook uitspreekt
Koop nou gewoon die te dure fiets want dat is wat je wil, wij gaan daar volmondig “doen!” op zeggen, je partner vindt het te duur maar je hebt bevestiging gekregen van forum expertsbakkie1985 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
Gewoon doen
Om je alvast te helpen, gezien je wss toch maar 1 fiets wil kopen… ik zie tiagra, dat wilde je niet.. als je twijfelt tussen 105 en ultegra, lijkt me dat sowieso een no go. Als je alvast zelf een keuze maakt voor di2, dan zou ik de overige ook meteen schrappen. Dan hou je er nog 4 over ongeveer en die kan je gaan bezichtigen/testen.bakkie1985 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:30:
2800 euro voor een met Tiagra afgemonteerde racefiets? Iek.
Omdat ik een nieuwe fiets heb besteld, ben ik aan het overwegen om mijn huidige fiets te verkopen. Alternatief is om deze als binnenfiets te gebruiken, maar dan wil ik wel weten wat ik eventueel mis.
Echter, vind ik het lastig wat nou een reële prijs is. Het gaat om een Giant Contend SL1 Disc 2021 aangekocht in april 2022. Shimano 105 afgemonteerd, schijfremmen, 2 elite bidonhouders en shimano r75 klikpedalen. Stuurpen is een keer vervangen.
In augustus 2023 een ongeluk gehad waarbij de schade hersteld is. Enkel nog visuele schade is aanwezig. Linker shifter en stuurlint zijn vervangen. Schaderapport is aanwezig ter onderbouwing van waar de schade zat en wat er gedaan is.
Wat denken jullie? Wat is een realistische verkoopprijs?
Edit: aanschafprijs was €1399,-
Edit2: ik vraag niet of een nieuwe fiets verstandig, nuttig of noodzaak was. De nieuwe fiets komt er.
Echter, vind ik het lastig wat nou een reële prijs is. Het gaat om een Giant Contend SL1 Disc 2021 aangekocht in april 2022. Shimano 105 afgemonteerd, schijfremmen, 2 elite bidonhouders en shimano r75 klikpedalen. Stuurpen is een keer vervangen.
In augustus 2023 een ongeluk gehad waarbij de schade hersteld is. Enkel nog visuele schade is aanwezig. Linker shifter en stuurlint zijn vervangen. Schaderapport is aanwezig ter onderbouwing van waar de schade zat en wat er gedaan is.
Wat denken jullie? Wat is een realistische verkoopprijs?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Edit: aanschafprijs was €1399,-
Edit2: ik vraag niet of een nieuwe fiets verstandig, nuttig of noodzaak was. De nieuwe fiets komt er.
Sowieso zie ik een roubaix naast een propel staan. Roubaix is sowieso een beetje een vreemde eend in deze lijst en voor die prijs zou ik hem zeker schrappen inderdaad.
Wordt tijd dat Specialized weer normaal gaat doen met de prijzen, het leek er even op toen ik mijn huidige tarmac (SL7) kocht maar sinds de SL8 gaat het weer nergens over. Ze mogen best A merk prijzen rekenen maar ze slaan wel weer een beetje door zeg.
Wordt tijd dat Specialized weer normaal gaat doen met de prijzen, het leek er even op toen ik mijn huidige tarmac (SL7) kocht maar sinds de SL8 gaat het weer nergens over. Ze mogen best A merk prijzen rekenen maar ze slaan wel weer een beetje door zeg.
[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 20-05-2024 13:40 ]
Nieuwe fiets cancellen en op deze blijven rijden.crimby schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:35:
Wat denken jullie?
LolligDieAnder schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:57:
[...]
Nieuwe fiets cancellen en op deze blijven rijden.
@crimby Zou hem lekker houden als slechtweer fiets en voor op de trainer in de zomer. Had zelf helemaal geen nieuwe gekocht als ik jou was maar snap dat nieuwe spullen soms leuk zijn en zo heb je er nog wat aan.
Als antwoord op je vraag: €700 euro oid.
[ Voor 16% gewijzigd door Louislouislouis op 20-05-2024 14:22 ]
Tja de kinderen, het is wat het is en als het nodig is kom ik naar huis, dat hoort bij het ouderschap. Dit was alleen niet nodig maar gevolg van iemand die weer even opvoedkundig wilde zijn met andermans kinderen maargoed dat terzijde.Webgnome schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:24:
[...]
De tijd die je hier in gestoken hebt had je ook kunnen gebruiken om te gaan fietsen toch. Een simpel regenjack aan en gaan. Het regent alleen en het is alles behalve koud.
Als je kinderen hebt dan kun je dit probleem krijgen en wat wil je wat wij hier over zeggen? Dat je zus dat kind bij haar had moeten laten? Of je kind daar blij van word daar kunnen wij natuurlijk niet over oordelen. Niet te zwaar aan tillen. Er komen nog genoeg mooie dag het is pas 20 mei. Het jaar duurt nog 225 dagen
En qua weer ja een Gabba aan en het is in principe klaar al heb ik gewoon een schurft hekel aan starten in de regen.
En het was in verhouding met gisteren gewoon koud, 5 graden koeler, meer wind en regen valt voor eind mei onder koud
Ging mij er om dat ik gewoon enorm te balen heb dat het zo moet gaan en vervolgens iedereen doet alsof het niks is terwijl het voor mij niet zo voelt
Het is gewoon niet fijn om als het lekker weer overal mensen op hun racefiets te zien gaan en zelf ook te willen maar weten dat je daar dan daarna de prijs voor betaald. En dan kan en mag het eindelijk en dan eindigt het zo
Zojuist ging de zon kort schijnen en ben ik met mijn oudste even een rondje gaan fietsen, qua afstand niks qua gezelligheid onbetaalbaar
[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 20-05-2024 14:43 ]
700? Als je dit om marktplaats zet kun je het dubbele vragen en krijgen, geen probleem. Prima fiets, courante groepset, schijfjes, beetje schade maar niet echt heftig. Zou zelf dan de pedalen even wisselen voor iets anders, even 50 euro extra investeren maar dan smoelt alles ineens een stukje beter (of er af laten)Louislouislouis schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:17:
@crimby Zou hem lekker houden als slechtweer fiets en voor op de trainer in de zomer. Had zelf helemaal geen nieuwe gekocht als ik jou was maar snap dat nieuwe spullen soms leuk zijn en zo heb je er nog wat aan.
@Holk De piek van fietsprijzen zijn we weer een beetje voorbij hè. Nieuwe fietsen zijn een stuk duurder dan vroeger maar er is geen schaarste meer bij de winkels dus korting krijgen gaat nu best makkelijk.
Was toevallig deze week nog bij een Giant winkel voor een Woon-werk fiets en daar gaven ze aan best stevig in de voorraad te zitten, dus zijn ze ook behoorlijk scheutig met korting.
Een nieuwe Giant Contend gaat daar nu voor rond de €1600 de deur uit als je 15% korting krijgt, en dat ga je zeker krijgen. Dan is €700 misschien inderdaad wat aan de lage kant maar het dubbele lijkt me ook niet realistisch voor een gebruikt ouder model met schade.
Was toevallig deze week nog bij een Giant winkel voor een Woon-werk fiets en daar gaven ze aan best stevig in de voorraad te zitten, dus zijn ze ook behoorlijk scheutig met korting.
Een nieuwe Giant Contend gaat daar nu voor rond de €1600 de deur uit als je 15% korting krijgt, en dat ga je zeker krijgen. Dan is €700 misschien inderdaad wat aan de lage kant maar het dubbele lijkt me ook niet realistisch voor een gebruikt ouder model met schade.
[ Voor 3% gewijzigd door Louislouislouis op 20-05-2024 15:37 ]
@sapphire ik snap je volkomen hoor. En ook terechte frustratie vanuit jouw kant. Zeker als je je enorm verheugd hebt op iets wat en dan ineens niet doorgaat is dat erg vervelend. Zelf een dochter en dan is e.e.a. natuurlijk makkelijker plannen dan met drie kinderen maar zelfs dan heb je zo nu dan dit soort dingen. Is mij ook wel eens overkomen (maar dan met een avondje gepland gamen dat niet doorging) en dan baal je wel inderdaad
@Louislouislouis @Holk zelfs met de beschadigingen? De nieuwprijs was, met korting, €1399.
Dacht dat deze duurder waren. Zou 999,- doencrimby schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:18:
@Louislouislouis @Holk zelfs met de beschadigingen? De nieuwprijs was, met korting, €1399.
[ Voor 6% gewijzigd door Holk op 20-05-2024 16:38 ]
Ik heb onlangs een Canyon Ultimate uit 2011/12 verkocht voor 450 euro ong. Stond wel een paar maanden te koop…
Als je hem online zet voor 599 ben je hem echt zo kwijt denk ik. Voor 799 ook nog wel. Voor 999 zal je wat langer geduld moeten hebben verwacht ik. Kwestie van zelf even researchen op marktplaats en buycycle wat ze vragen voor vergelijkbare modellen.
Als je hem online zet voor 599 ben je hem echt zo kwijt denk ik. Voor 799 ook nog wel. Voor 999 zal je wat langer geduld moeten hebben verwacht ik. Kwestie van zelf even researchen op marktplaats en buycycle wat ze vragen voor vergelijkbare modellen.
Thanks, ik had dit totaal niet verwacht gezien de schade. Dan wordt het toch wel interessant om deze te verkopen.Requiem19 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:58:
Ik heb onlangs een Canyon Ultimate uit 2011/12 verkocht voor 450 euro ong. Stond wel een paar maanden te koop…
Tjah je weet het pas echt als je het probeert he?crimby schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:04:
[...]
Thanks, ik had dit totaal niet verwacht gezien de schade. Dan wordt het toch wel interessant om deze te verkopen.
Zeker! Maar dan heb ik in ieder geval een idee wat ik kan verwachten!Requiem19 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:11:
[...]
Tjah je weet het pas echt als je het probeert he?. Zet hem erop voor een mooie prijs en als je hem niet verkoopt houd je ‘m.
Dat is het risico als je kinderen hebt. Wij slapen ook nog steeds ruk, maar hebben maar één kind (bijna 4), dus wij wisselen het fietsen gelukkig steeds af. Waardoor we sinds januari allebei 4 keer per week kunnen sporten.sapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:05:
Ik snap je wel hoor! En eigenlijk heeft het weinig met je kids te maken maar meer met je zus of vooral de situatie zonder enige vorm van schuld. Laatste tijd is zon geen gegeven en als je dan denkt te kunnen gaan fietsen en het gaat niet, is dat een teleurstelling.sapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:42:
[...]
Tja de kinderen, het is wat het is en als het nodig is kom ik naar huis, dat hoort bij het ouderschap. Dit was alleen niet nodig maar gevolg van iemand die weer even opvoedkundig wilde zijn met andermans kinderen maargoed dat terzijde.
En qua weer ja een Gabba aan en het is in principe klaar al heb ik gewoon een schurft hekel aan starten in de regen.
En het was in verhouding met gisteren gewoon koud, 5 graden koeler, meer wind en regen valt voor eind mei onder koud
Ging mij er om dat ik gewoon enorm te balen heb dat het zo moet gaan en vervolgens iedereen doet alsof het niks is terwijl het voor mij niet zo voelt
Het is gewoon niet fijn om als het lekker weer overal mensen op hun racefiets te zien gaan en zelf ook te willen maar weten dat je daar dan daarna de prijs voor betaald. En dan kan en mag het eindelijk en dan eindigt het zo
Zojuist ging de zon kort schijnen en ben ik met mijn oudste even een rondje gaan fietsen, qua afstand niks qua gezelligheid onbetaalbaar
@crimby
Vorig jaar december mijn cube attain sl met 11 speed 105 (nieuw €1300) verkocht voor €900. Ik zit hier in een uithoek en ik denk dat dit de reden is (plus een wat kleiner frame, 53) dat het wat langer duurde. Was een jaar oud en zag er nog goed uit.
Je hoeft er dus echt niet al te veel op in te leveren als je het mij vraagt.
Vorig jaar december mijn cube attain sl met 11 speed 105 (nieuw €1300) verkocht voor €900. Ik zit hier in een uithoek en ik denk dat dit de reden is (plus een wat kleiner frame, 53) dat het wat langer duurde. Was een jaar oud en zag er nog goed uit.
Je hoeft er dus echt niet al te veel op in te leveren als je het mij vraagt.
[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 20-05-2024 18:33 ]
Volgens mij moet je wat meer op je strepen staan, ik zie geen enkele reden waarom jij eerder naar huis had moeten gaan in deze situatie. Je ging 70 km fietsen, dus de komende 2.5u is jouw tijd en niet die van je partner. Tenzij er een echt noodgeval is moet je partner het gewoon even zelf oplossen. En dan is zelf weg willen als partner gewoon ook geen optiesapphire schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:05:
My 2 cents
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic