Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 567 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
McMiGHtY schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:18:
Anders maak je er je winterfiets van.
Die heb ik al :+

Een all-out aero frame met vol carbon wielen is niet heel geschikt gebleken als winterfiets. Mijn stalen Surly gebruik ik nu in de zomer als gravelfiets of voor fietsvakanties, en is daarnaast ook de ideale winterfiets. Daar heb ik al zoveel plezier aan beleefd dat die ook nooit meer weg gaat.

Mijn eerste alu fiets en mountainbike heb ik beide overigens nog een keer helemaal opgeknapt en voor een leuke prijs kunnen verkopen aan mensen die begonnen met fietsen. Voor de echte instappers blijft er wel een markt, maar carbon fietsen van 5-10 jaar oud lijken toch al sneller wat gedateerder en zijn (mij) te kostbaar om weg te doen als beginnersfiets. In losse onderdelen levert nog het meest op vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
offtopic:
Waar halen jullie je wielershirts eigenlijk vandaan? Wat zijn goede merken etc? Heb er nu twee en begin toch wel met het aantal keren dat ik nu per week train te merken dat dat niet helemaal genoeg is ;)

*knip* Het grote fietskleding topic :)

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 13-05-2024 22:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Dat 'probleem' heb ik nu ook met mijn Cervelo S3. In alles een top-fiets die er nog als nieuw uitziet na 35.000km. Op Marktplaats mag je blij zijn als je er €2.000 voor krijgt want velgremmen, terwijl je anno 2024 meer dan 10k op een nieuwe stuk mag slaan voor een vergelijkbare high-end afmontage (denk Berk, Hambini, CeramicSpeed, Red Etap, Quarq etc). Dat is dan ook gelijk de downside van upgraden; de enkeling die het op waarde schat heeft al een fiets in de schuur staan van dat niveau. Voor een habbekrats hou ik ze liever zelf en fiets ik er ook nog af en toe op.

Ik dacht misschien nog een keer een studentje of 'zoontje van' blij maken, maar die rijden ook allemaal al Di2 en discs. Dan is het leuker om af en toe een bekende uit te nodigen mee te fietsen of als ik een keer moet wachten op een onderdeel.
Ja precies, ik gebruik mijn velgrem Tarmac SL6 dus gewoon op de Tacx, ook handig met afwisselen aangezien mijn vrouw ook nog wel eens op de Tacx gaat met haar oude velgrem fiets. Verder is het ook gewoon best fijn om een hoogwaardige fiets die lekker zit achter de hand te hebben voor als er ooit onverhoopt iets met de "main" fiets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
@rinslll Sterk, knappe prestatie!

Naar deze route wil ik ook nog wel eens wat uitgebreider kijken ;)

Waar heb je de originele GPX vandaan? Want ik vermoed dat de pontjes die je eruit had gehaald, de Maasveren wel eens kunnen zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
tiswat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:25:
[...]

Ben benieuwd welke dan? Want ik heb ook een Scott Addict gehad, maar het blijven allemaal frames die gesloped zijn. Dus geen rechte bovenbuis.
Een sloped frame is niet iets van de laatste (carbon) jaren. Mijn Gazelle SPN3 heeft het ook, en mijn toerfiets (batavus) ook een klein beetje. ik bedoel meer de seatstay. Op zowel mijn Addict 20 (2020) als mijn Scale. Seatstay, dun en elegant; en top tube lopen als het ware in elkaars verlengde over, dat is wat ik bedoelde.
Vind ik mooier als een verlaagde seatstay. En ook buizen met een bocht zoals de toptube van Scott Aspect, of wat je bij een merk als Pinarello veel ziet, vind ik zelf niet zo mooi.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyUGWAk8Qy37bauoIWEccoM5gBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOBFoY0Aa3TjcDrXnK1TleTk.jpg?f=fotoalbum_large
Wat vinden jullie van deze? Ben helemaal nieuw en nog een leek..😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
Jovinho99 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:54:
[Afbeelding]
Mooie kleur wel.
Wil je hem? Kun je het je veroorloven? Kopen dan! *O*
Tip: koop er ook een paar pedalen bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
Mistraller schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:32:
@rinslll Sterk, knappe prestatie!

Naar deze route wil ik ook nog wel eens wat uitgebreider kijken ;)

Waar heb je de originele GPX vandaan? Want ik vermoed dat de pontjes die je eruit had gehaald, de Maasveren wel eens kunnen zijn.
Thx 😊

Bij deze de originele gpx (zal hem ook even im het verslagje zetten).

https://www.komoot.nl/tour/593589053?ref=atd

Die man van "ride-a-round.cc" heeft n.a.v het origineel ook zijn eigen versie gemaakt, die komt binnenkort online zie ik op zijn website staan en heeft schijnbaar nog maar 1 pontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSJYmjoutcuLFjYMRei-2JEIaAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd7nXRqMgNsXQdHSnWM9KL6Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door rinslll op 14-05-2024 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:32
tiswat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:25:
[...]

Ben benieuwd welke dan? Want ik heb ook een Scott Addict gehad, maar het blijven allemaal frames die gesloped zijn. Dus geen rechte bovenbuis.
Dat lijkt me een aardig zwart-wit benadering. Ik zie die klassieke look meer als een spectrum. Een moderne stalen fiets heeft vaak dikkere (en niet ronde) buizen dan een echt klassiek frame. Toch zitten ze er qua uitstraling m.i. dichter tegenaan dan de meeste carbon frames. Idem voor een carbon frame met ronde buizen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Jovinho99 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:54:
[Afbeelding]
Begin met de juiste maat en geometrie. Het heeft niet zoveel zin om eerst naar mooie fietsen te kijken en dan iets te kopen wat niet goed past. Verdiep je eens in stack en reach. Voor de rest zijn alle fietsen wel mooi en zo lang het mijn geld niet is zal het antwoord zijn; ziet er leuk uit, veel plezier er mee.

Om je iets meer een idee te geven bij deze Bianchi; het verschil tussen een maat 55 en 61 is 9mm in reach (=lengte), wat het verschil is tussen een 10 of 11cm stuurpen of ander stuur. Het verschil in stack is 54mm wat het verschil is tussen een pijnlijke onderrug of spacertoren en alles daartussen. Als je 1.85m bent zou je in theorie op 4 verschillende framematen goed kunnen passen, maar dat is onmogelijk om goed te beoordelen via internet of als je zelf je eerste racefiets koopt. De FM zal diegene in het magazijn aanraden als de beste maat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vN9I_1ne04fGgU1FMo7sRUn7ZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vywn3jAYfa36Oz1DbLNLJlic.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ypuh op 14-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
rinslll schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:36:
[...]

Thx 😊

Die man van "ride-a-round.cc" heeft n.a.v het origineel ook zijn eigen versie gemaakt, die komt binnenkort online zie ik op zijn website staan en heeft schijnbaar nog maar 1 pontje.

[Afbeelding]
Ik zag al op Strava steeds groter wordende rondjes. Wanneer doe je de Europese variant?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26

Kluus

Gang is alles

Ik vind dat de maat hierbij ook uit maakt trouwens. Kleine fietsen vind ik best mooi met een klassieke look maar voor de grote maten (waar ik tot veroordeeld ben) vind ik oversized buizen weer mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Kluus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:55:
Ik vind dat de maat hierbij ook uit maakt trouwens. Kleine fietsen vind ik best mooi met een klassieke look maar voor de grote maten (waar ik tot veroordeeld ben) vind ik oversized buizen weer mooier.
Ik vind oversized tubes er ook een stuk minder oversized uitzien bij grote frames.
Of misschien het omgekeerde dat ik sommige frames in de kleine maten met oversized tubes er grappig uitzien vind.
(Trek Madone, small bvb, daar past gewoon geen tweede drinkbus meer in dat frame)

Verder vind ik vooral dat die grote maten er vaak fragieler uitzien. (Hoewel dat wss vooral tussen mijn oren inzit, i know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Ypuh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:41:
[...]

Begin met de juiste maat en geometrie. Het heeft niet zoveel zin om eerst naar mooie fietsen te kijken en dan iets te kopen wat niet goed past. Verdiep je eens in stack en reach. Voor de rest zijn alle fietsen wel mooi en zo lang het mijn geld niet is zal het antwoord zijn; ziet er leuk uit, veel plezier er mee.

Om je iets meer een idee te geven bij deze Bianchi; het verschil tussen een maat 55 en 61 is 9mm in reach (=lengte), wat het verschil is tussen een 10 of 11cm stuurpen of ander stuur. Het verschil in stack is 54mm wat het verschil is tussen een pijnlijke onderrug of spacertoren en alles daartussen. Als je 1.85m bent zou je in theorie op 4 verschillende framematen goed kunnen passen, maar dat is onmogelijk om goed te beoordelen via internet of als je zelf je eerste racefiets koopt. De FM zal diegene in het magazijn aanraden als de beste maat.
[Afbeelding]
Welbedankt voor je reactie!was er vergeten bij zeggen dat ik gisteren naar winkel geweest ben om FM te bekijken, het is wel een hele lastige omdat ik tussen 2 maten in zit, namelijk 57-59.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Jovinho99 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:14:
[...]

Welbedankt voor je reactie!was er vergeten bij zeggen dat ik gisteren naar winkel geweest ben om FM te bekijken, het is wel een hele lastige omdat ik tussen 2 maten in zit, namelijk 57-59.
Vaak zijn Bianchi’s lang* (ten opzichte van de hoogte), dus die fietsen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Bij twijfel altijd kopen zonder bikefit, dan heeft iemand op MP over 8 maanden een mooie deal.

*Ik heb me niet in dit specifieke model verdiept.

Maar nogmaals, neem de tip van @Ypuh ter harte.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik ben eigenlijk op zoek naar een volgende. We kennen denk ik wel allemaal climbfinder. Daar haal ik zo nu en dan routes vandaan ( maak ik zelf ). Maar ben natuurlijk een beetje lui. Ben eigenlijk op zoek naar een methode waarbij je kan zeggen, hier zijn een aantal klimmetjes die ik wil doen maak daar maar een leuke, logische route van. Dat is namelijk het lastigste, klimmetjes aan elkaar klikken is mogelijk maar dan krijg je soms heel rare keerpunten etc. Weet iemand of iets dergelijks bestaat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Zonder enige achtergrondkennis of me in jouw lichaamsafmetingen of flexibiliteit te verdiepen, zou ik gezien het je eerste fiets is in dit specifieke geval altijd voor de 59 gaan. Je krijgt 2cm meer hoogte aan de voorkant (= waarschijnlijk 2cm minder aan spacers) voor slechts 3mm meer reach (=verwaarloosbaar, of een dunner stuurlintje).

Het kan zijn dat je gezegend bent met een bovengemiddelde flexibiliteit (snake in onderstaande) en graag de grenzen opzoekt van diep kunnen zitten, maar ik doe de aanname dat niet meer dan 10% van de wielertoeristen daarvoor in aanmerking komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNdXRmQdje2N-DGaDrEhLILbbHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5NjXcD6A3OGzvBqkB7EJtOaV.png?f=user_large

Bij een ander frame of afwijkend lichaam kan alles weer anders zijn, maar op zich is dit geen slechte fiets om mee te beginnen (alsin, heel extreem qua houding).

Edit: Overigens is de 59cm nog steeds relatief laag. Ik zou het geen wedstrijd-frame noemen, maar het is ook geen endurance geometrie. Het is en blijft een aero-fiets die gericht is op laag zitten. De 61cm zou ook gewoon passen en nog wat meer stack ruimte geven en is (afhankelijk van je lengte) nog steeds geen endurance geometrie. Ik zou me eerst nog eens even flink verdiepen en frames vergelijken voordat ik de FM belde om het ja-woord te geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 14-05-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Webgnome schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:40:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een volgende. We kennen denk ik wel allemaal climbfinder. Daar haal ik zo nu en dan routes vandaan ( maak ik zelf ). Maar ben natuurlijk een beetje lui. Ben eigenlijk op zoek naar een methode waarbij je kan zeggen, hier zijn een aantal klimmetjes die ik wil doen maak daar maar een leuke, logische route van. Dat is namelijk het lastigste, klimmetjes aan elkaar klikken is mogelijk maar dan krijg je soms heel rare keerpunten etc. Weet iemand of iets dergelijks bestaat?
Mijn eerste ingeving is ze allemaal toevoegen aan een route in Komoot, heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zal komoot eens proberen. Kijken of dat die slimmer is dan Climbfinder routeplanner

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Over het algemeen zegt men wel eens dat je dan de kleinere moet nemen, omdat groter maken niet zo moeilijk is. Maar het is veel lastiger om in te schatten hoe jij wilt zitten en waar je de fiets voor gaat kopen.
Zelf had ik op een 58 ook gekund maar vooral vanwege een lange binnenbeenlengte. Voor een 56 gegaan en zelfs daar een kortere stuurpen op gezet. Ik rij met een ligstuurtje en een langere reach zou ik echt niet fijn vinden. De balhoofdhoek is over het algemeen ook iets steiler bij een grotere maat, waardoor je niet zomaar een fors kortere stuurpen kan plaatsen want dan stuurt de fiets wat nerveuzer.

Nu heb ik geen kennis van Bianci hoor, just my 2 cents ;)

Wellicht ook eens naar een andere FM gaan, altijd interessant wat voor advies je elders krijgt.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
rinslll schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 02:36:
[...]

Thx 😊

[Afbeelding]
Pontjes vind ik niet vervelend, alleen als ze net voor je neus wegvaren en ze aan de oever blijven wachten (zoals bij Tiel). Als ik tegeltjes naar het noorden wil uitbreiden heb ik bijna altijd wel meerdere nodig. Even beetje genieten, wat eten, en lekker weer door fietsen :)
Maar de Maasveren zaten er oorspronkelijk ook niet in zie ik; en Duitsland ook niet. Toch lijkt jouw rondje minder kilometers, dat zit hem dan in de afsluitdijk vermoed ik? Enfin, zal niet dit jaar worden dus nog tijd zat om hier eens goed aan te puzzelen. Heel erg gaaf in elk geval. Gek op Strava Art d:)b

Misschien is de heroïsche tocht van @wisselwerking wel iets voor jou als volgende challenge?
"De 12 provinciën"
Route hier
En verslag hier

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Over het algemeen zegt men wel eens dat je dan de kleinere moet nemen, omdat groter maken niet zo moeilijk is.
In het algemeen klopt dat ook. Alleen in bovenstaand geval van de Bianchi heeft @Ypuh gelijk.
Wellicht ook eens naar een andere FM gaan, altijd interessant wat voor advies je elders krijgt.
Ik heb fietsenmakers heel slimme dingen horen zeggen, maar ook de grootst mogelijk onzin.
Succes met de zoektocht @Jovinho99 !

Onafhankelijk aankoopadvies kost ook niet de hele wereld:
https://debiomechanieker.nl/tarieven/

Ik weet zeker dat bovenstaande geen onzin verkoopt.

Acties:
  • +60 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik had nog een verslagje beloofd van mijn Mallorca312 ervaring:

De route & bijzonderheden
Oorspronkelijk was het idee van de M312 om de gehele kustlijn van Mallorca te volgen. Dat komt precies uit op - je raadt het al - 312km. Al vrij snel lieten ze dat concept varen en verschoof het parcours vooral naar het berggebied in het noord-westen, waarbij de meeste hoogtemeters in de eerste 160km zitten en het tweede gedeelte wat vlakker is (met flink wat hele korte klimmetjes van 1-5minuten). De klimmen in het begin zijn wat langer, maar absoluut niet zo steil als je ziet in de Alpen bijvoorbeeld.

Je kunt overigens kiezen uit 3 afstanden:
- 167km (2.475 hoogtemeters)
- 225km (3.973 hoogtemeters)
- 312km (5050 hoogtemeters)

Het 'spannende' is dat er op 97km een keiharde cut-off tijd is Je moet hier uiterlijk om 11:15 voorbijkomen, anders gaan de routes naar de 225 en 312 letterlijk dicht en kun je alleen maar de 167
rijden.

De start is officieel om 6:30, maar omdat er 8.000 mensen zijn zijn er 4 of 5 grote startvakken die om de beurt starten. Als je pech hebt ga je na 7:00 over de finish en heb je dus 30 minuten minder tijd om de cutoff te halen dan de eerste groep die start. Ik ging volgens mij timing chip bijvoorbeeld pas na 33 minuten over de start-finish lijn...

De route:
Afbeeldingslocatie: https://mallorca312.com/en/wp-content/uploads/sites/3/2024/04/WEB-mapa-312-1920x1080-1.png

Het hoogteprofiel:
Afbeeldingslocatie: https://mallorca312.com/en/wp-content/uploads/sites/3/2024/04/WEB-altimetre-312-1920x908-2.png

De voorbereiding
Over training gaat het hier vaak genoeg, dus dat laat ik even buiten beschouwing. Ik was in ieder geval tevreden met de vorm en de benen en had goed nagedacht over 4 dingen:

A ) Indeling van het parcours
Op basis van research en routekaartje leek het mij verstandig om de route in te delen in 4 stukken:

1) 25km Vlakke aanloop naar de eerste klimmen
2) De klim tot en met cutoff point op 97km
3) De resterende klimmen tot 160km
4) De rest

B ) Pacing
De GPX van de route in BestBikeSplit geladen en berekend wat grosso modo verstandige wattages zouden zijn per sectie. BBS kwam op 220w bergop en 170-180w op het vlakke (op basis van FTP van 270 bij 66kg).

C ) Nutrition
Vooraf goed geoefend met veel eten op de fiets. Wat is veel dan? Per uur 1x bidon met 3x scoop Nduranz 90 (=67g carbs) + 1x Beta fuel of bloks bar = 45g carbs. Zo kom je op ong 110g per uur, wat enorm helpt bij zo'n lange rit. Ik kon met framebuis tas en goed gevuld shirt precies genoeg meenemen voor 12 uur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb-Bx-Vv4vPR_H1tHB99zadSNro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7km6Ws4qWQ1YDRFJ9hjBly50.jpg?f=fotoalbum_large

Ook gelijk de les geleerd dat je grappig bedoelde inschrijfnaam op je startnummer wordt afgedrukt :9~.

D ) Stops
De feedstations waren in de vorige jaren veel te druk, dus ik had me voorgenomen om zo kort mogelijk te stoppen. Vooraf kregen we dit:
Afbeeldingslocatie: https://mallorca312.com/en/wp-content/uploads/sites/3/2024/04/WEB-rutometre-312-1920x1080-2.png

Ik wist dat de stop na de cut-off van 97km erg druk zou zijn, dus had bedacht om bij 86km te stoppen, bij 158km, bij 220km en bij 287

De Race

De eerste 100km waren echt ENORM druk. Naar de klim toe (25km) was nog wel ok op brede wegen, maar het was vol in de ankers toen het klimmen begon en echt in file slalommen om mensen heen. Niet mijn foto, maar dat ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://cycle2day.nl/CK/image/2023/05/mallorca312.webp

Uiteindelijk heb ik ongeveer 5.000 mensen ingehaald (!). Ik kon gelukkig wel min of meer m'n pacing plan vasthouden al slalommend om veel mensen heen. Want ik had natuurlijk haast om voor 11:15 bij de cut-off point te zijn.

Bergop ongeveer 3.2 -3.4kg en daarmee rijd je sneller dan 85% van de deelnemers. Dat tempo is ook ruim voldoende om de cut-off te halen, uiteindelijk had ik ongeveer 30 minuten over. Mijn vriendin wilde graag de 225 doen, maar zij was 20 minuten te laat bij de cut-off en moest dus de 167 doen :(

Bergaf kwam er wat meer ruimte in het veld en kon ik veel mensen inhalen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjo8qN9zyk_bCKB5CHEXxtchVVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOpissTHXVSvhnPllNzGBNJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Na de cut-off point iets gas teruggenomen en op de tussenstukken zoveel mogelijk groepjes gezocht, of vrienden te worden met mensen met gelijk tempo. Zaten mooie stukken tussen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vH283ScFE3q412gTC9a8tgUNss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdZzPdZCThQ6cCt8gkWdokmA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-d2z5q-r9_LJEnl5PyTYgNn0xE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmqkE650F8wCa2RmXNkhDrqv.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf 160km werd het opeens een heel andere wedstrijd, opeens lange vlakke stukken van 20-30km. Ik zag redelijk wat mensen die lekker in hun eentje hun eigen tempo reden, maar dat schiet natuurlijk niet op. In een pelotonnetje vlieg je daar voorbij. Vereist wel handigheid, de pelotonnetjes worden aangevoerd door grote zware gasten die elke bocht met 800watt optrekken en op vals plat gas bijgeven. Voor een licht klimmertje als ik bikkelen om goed gepositioneerd te zitten maar dat ging aardig.

Bij elke feedstop viel het pelotonnetje uit elkaar en moest je opzoeken naar nieuwe vrienden. Steeds meer mensen gingen proberen te profiteren door in je wiel te zitten en niet mee te fietsen. Daar moet je snel korte metten mee maken, of samen werken of niet :D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb7wNCadyYDGx6WZhokUkffj-BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYqTCkNcQXWukYKt0rftPUgS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv0k1BY0hYTuJrQkr9ZAPYJb_YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiyWKL9DtRDoBppI2wMKVUjD.jpg?f=fotoalbum_large

Door steeds goed pro-actief met mensen te kletsen en te vragen om samen te werken gingen de laatste 160km heel lekker en kon ik mooi doorrijden tot het einde. Wat natuurlijk je persoonlijke victory momentje oplevert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70Q1boUptvRgLHKQ-iJ4tg1U1x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulBObuplp5U4mouWAObiiFms.jpg?f=fotoalbum_large

De Cijfertjes

- Netto plek 425 van 8000 deelnemers (waarbij er 2600 de 312km deden)
- Sneller dan Annemiek van Vleuten (die lekker vaak stopte geloof ik)
- Half uurtje achter Contador >:)
- 192w NP over 11.5 uur (2,9 w/kg)
- 27.2 km/u gemiddeld
- Op 11.5 uur maar 20 minuten gestopt om te plassen en eten bij te vullen
- Per gedeelte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOYnDk0pxV4Cmko-ke0scDZrlB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CVH9SU5dyFqcIjZHFFQvg0Rv.png?f=user_large

Afdronk

Was dit nu leuk? JA DIT WAS echt BRILJANT. Het hele plannen van je trainingen, het toeleven naar de race, pielen met je materiaal. Maar het allerleukste is het spel van slim rijden in groepen, goed nadenken over je pacing en hoe je 12 uur zorgt voor je voeding etc maakt het briljant.

Volgende doel
Met de vrienden die meewaren gelijk het volgende doel al bedacht: The Traka in 2025 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 12:31
Requiem19 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:42:

De route & bijzonderheden
Oorspronkelijk was het idee van de M312 om de gehele kustlijn van Mallorca te volgen. Dat komt precies uit op - je raadt het al - 312km. Al vrij snel lieten ze dat concept varen en verschoof het parcours vooral naar het berggebied in het noord-westen, waarbij de meeste hoogtemeters in de eerste 160km zitten en het tweede gedeelte wat vlakker is (met flink wat hele korte klimmetjes van 1-5minuten). De klimmen in het begin zijn wat langer, maar absoluut niet zo steil als je ziet in de Alpen bijvoorbeeld.

Je kunt overigens kiezen uit 3 afstanden:
- 167km (2.475 hoogtemeters)
- 225km (3.973 hoogtemeters)
- 312km (5050 hoogtemeters)

Het 'spannende' is dat er op 97km een keiharde cut-off tijd is Je moet hier uiterlijk om 11:15 voorbijkomen, anders gaan de routes naar de 225 en 312 letterlijk dicht en kun je alleen maar de 167
rijden.

De start is officieel om 6:30, maar omdat er 8.000 mensen zijn zijn er 4 of 5 grote startvakken die om de beurt starten. Als je pech hebt ga je na 7:00 over de finish en heb je dus 30 minuten minder tijd om de cutoff te halen dan de eerste groep die start. Ik ging volgens mij timing chip bijvoorbeeld pas na 33 minuten over de start-finish lijn...

De route:
[Afbeelding]

Het hoogteprofiel:
[Afbeelding]

De voorbereiding
Over training gaat het hier vaak genoeg, dus dat laat ik even buiten beschouwing. Ik was in ieder geval tevreden met de vorm en de benen en had goed nagedacht over 4 dingen:

A ) Indeling van het parcours
Op basis van research en routekaartje leek het mij verstandig om de route in te delen in 4 stukken:

1) 25km Vlakke aanloop naar de eerste klimmen
2) De klim tot en met cutoff point op 97km
3) De resterende klimmen tot 160km
4) De rest

B ) Pacing
De GPX van de route in BestBikeSplit geladen en berekend wat grosso modo verstandige wattages zouden zijn per sectie. BBS kwam op 220w bergop en 170-180w op het vlakke (op basis van FTP van 270 bij 66kg).

C ) Nutrition
Vooraf goed geoefend met veel eten op de fiets. Wat is veel dan? Per uur 1x bidon met 3x scoop Nduranz 90 (=67g carbs) + 1x Beta fuel of bloks bar = 45g carbs. Zo kom je op ong 110g per uur, wat enorm helpt bij zo'n lange rit. Ik kon met framebuis tas en goed gevuld shirt precies genoeg meenemen voor 12 uur:[Afbeelding]

Ook gelijk de les geleerd dat je grappig bedoelde inschrijfnaam op je startnummer wordt afgedrukt :9~.

D ) Stops
De feedstations waren in de vorige jaren veel te druk, dus ik had me voorgenomen om zo kort mogelijk te stoppen. Vooraf kregen we dit:
[Afbeelding]

Ik wist dat de stop na de cut-off van 97km erg druk zou zijn, dus had bedacht om bij 86km te stoppen, bij 158km, bij 220km en bij 287

De Race

De eerste 100km waren echt ENORM druk. Naar de klim toe (25km) was nog wel ok op brede wegen, maar het was vol in de ankers toen het klimmen begon en echt in file slalommen om mensen heen. Niet mijn foto, maar dat ziet er ongeveer zo uit:
[Afbeelding]

Uiteindelijk heb ik ongeveer 5.000 mensen ingehaald (!). Ik kon gelukkig wel min of meer m'n pacing plan vasthouden al slalommend om veel mensen heen. Want ik had natuurlijk haast om voor 11:15 bij de cut-off point te zijn.

Bergop ongeveer 3.2 -3.4kg en daarmee rijd je sneller dan 85% van de deelnemers. Dat tempo is ook ruim voldoende om de cut-off te halen, uiteindelijk had ik ongeveer 30 minuten over. Mijn vriendin wilde graag de 225 doen, maar zij was 20 minuten te laat bij de cut-off en moest dus de 167 doen :(

Bergaf kwam er wat meer ruimte in het veld en kon ik veel mensen inhalen
[Afbeelding]

Na de cut-off point iets gas teruggenomen en op de tussenstukken zoveel mogelijk groepjes gezocht, of vrienden te worden met mensen met gelijk tempo. Zaten mooie stukken tussen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanaf 160km werd het opeens een heel andere wedstrijd, opeens lange vlakke stukken van 20-30km. Ik zag redelijk wat mensen die lekker in hun eentje hun eigen tempo reden, maar dat schiet natuurlijk niet op. In een pelotonnetje vlieg je daar voorbij. Vereist wel handigheid, de pelotonnetjes worden aangevoerd door grote zware gasten die elke bocht met 800watt optrekken en op vals plat gas bijgeven. Voor een licht klimmertje als ik bikkelen om goed gepositioneerd te zitten maar dat ging aardig.

Bij elke feedstop viel het pelotonnetje uit elkaar en moest je opzoeken naar nieuwe vrienden. Steeds meer mensen gingen proberen te profiteren door in je wiel te zitten en niet mee te fietsen. Daar moet je snel korte metten mee maken, of samen werken of niet :D.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Door steeds goed pro-actief met mensen te kletsen en te vragen om samen te werken gingen de laatste 160km heel lekker en kon ik mooi doorrijden tot het einde. Wat natuurlijk je persoonlijke victory momentje oplevert:
[Afbeelding]

De Cijfertjes

- Netto plek 425 van 8000 deelnemers (waarbij er 2600 de 312km deden)
- Sneller dan Annemiek van Vleuten (die lekker vaak stopte geloof ik)
- Half uurtje achter Contador >:)
- 192w NP over 11.5 uur (2,9 w/kg)
- 27.2 km/u gemiddeld
- Op 11.5 uur maar 20 minuten gestopt om te plassen en eten bij te vullen
- Per gedeelte:
[Afbeelding]

Afdronk

Was dit nu leuk? JA DIT WAS echt BRILJANT. Het hele plannen van je trainingen, het toeleven naar de race, pielen met je materiaal. Maar het allerleukste is het spel van slim rijden in groepen, goed nadenken over je pacing en hoe je 12 uur zorgt voor je voeding etc maakt het briljant.

Volgende doel
Met de vrienden die meewaren gelijk het volgende doel al bedacht: The Traka in 2025 _/-\o_
Vind t lezen van zulke post echt top. Motiveert ook wel om het een en ander te gaan plannen/boeken en trainingen weer serieuzer op te pakken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
dfbt schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Vind t lezen van zulke post echt top. Motiveert ook wel om het een en ander te gaan plannen/boeken en trainingen weer serieuzer op te pakken :D
Mooi om te horen. Het is ook echt heel leuk om met groepje vrienden (en je vriendin) een heel uitdagend fietsdoel te stellen in de toekomst. Dat zorgt er voor mij toch wel voor dat ik in de winter gemotiveerd bleef om binnen te fietsen.

En het zorgt er ook voor dat je nog eens ergens anders komt. De M312 hebben we gecombineerd met 2 weken vakantie op Mallorca, met zoontje van 2 ook mee die lekker een strandvakantie heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heel gaaf @Requiem19 :)

Knappe tijd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Toevallig iemand die volgende week ook Limburgs Mooiste gaat rijden, en dan de gele 150km route?
Ik zou met 2 vrienden gaan, maar ze hebben beide afgezegd. Ik ga hem sowieso rijden, maar is leuker als je niet alleen rijdt 😉

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Requiem19 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:42:
Wat een mega gave rit! Erg goed gereden ook! Dit soort verslagen vind ik echt heel leuk om te lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
Mistraller schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:10:
[...]

Pontjes vind ik niet vervelend, alleen als ze net voor je neus wegvaren en ze aan de oever blijven wachten (zoals bij Tiel). Als ik tegeltjes naar het noorden wil uitbreiden heb ik bijna altijd wel meerdere nodig. Even beetje genieten, wat eten, en lekker weer door fietsen :)
Maar de Maasveren zaten er oorspronkelijk ook niet in zie ik; en Duitsland ook niet. Toch lijkt jouw rondje minder kilometers, dat zit hem dan in de afsluitdijk vermoed ik? Enfin, zal niet dit jaar worden dus nog tijd zat om hier eens goed aan te puzzelen. Heel erg gaaf in elk geval. Gek op Strava Art d:)b

Misschien is de heroïsche tocht van @wisselwerking wel iets voor jou als volgende challenge?
"De 12 provinciën"
Route hier
En verslag hier
Klopt pontjes is leuk maar voor mij niet als je 300km gaat fietsen en een fietsbus wilt halen 😉
De pontjes waren in het Noorden en gingen er "vanzelf" uit doordat ik idd stukje Duitsland meepakte.
Ik wilde hem rond hebben vanuit huis en als ik de route niet aanpastte richting t noorden was het geen rondje meer, vandaar stukje Duitsland en wat ander totaal aan km 😊

Bedankt voor de tip, zal t eens gaan bekijken 😉

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Nixo
Deal die ik voorbij zag komen. 90 dagen gratis strava premium, ook voor bestaande premium leden met de code: westin-promo
https://www.strava.com/westin-promo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

@Nixo tnx! nu mooi paar maandjes premium. Abbo direct weer stopgezet voor ik in Augustus aan het betalen kom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:
Toevallig iemand die volgende week ook Limburgs Mooiste gaat rijden, en dan de gele 150km route?
Ik zou met 2 vrienden gaan, maar ze hebben beide afgezegd. Ik ga hem sowieso rijden, maar is leuker als je niet alleen rijdt 😉
En als iemand Limburgs Mooiste (geel 150 km) wilt rijden, stuur mij een DM. :)

Ik heb helaas één van die twee vrienden niet afhaken. Ik ben niet genoeg getraind om 150 km te rijden en heb het idee dat het niets gaat worden. Door het klote weer van de winter en lente + net terug van twee weken vakantie, geeft me niet genoeg tijd om nog goed (en voldoende) te kunnen trainen. Ik ben niet iemand die 2 uur voor de lol in de regen gaat fietsen en ik heb nog geen trainer. Dat was het voordeel van basketbal: altijd binnen

Iets om binnen te trainen is wel iets wat ik nodig heb en volgende grote aankoop voor de fiets, maar ik weet nog niet waar ik hem kan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2024 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Nixo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:28:
Deal die ik voorbij zag komen. 90 dagen gratis strava premium, ook voor bestaande premium leden met de code: westin-promo
Nu de vraag welke andere promo url's zijn er :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:16
Bedankt voor de tip (y) Heb m'n strava abbo via Apple lopen en dat werkt bij mij helaas niet, of is dit bij iemand anders wel gelukt?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Bedankt voor de tip (y) Heb m'n strava abbo via Apple lopen en dat werkt bij mij helaas niet, of is dit bij iemand anders wel gelukt?
Kun je dat niet loskoppelen? Kan me voorstellen dat je via Apple meer betaalt dan rechtstreeks via Strava zelf.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 11:16
derx666 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Kun je dat niet loskoppelen? Kan me voorstellen dat je via Apple meer betaalt dan rechtstreeks via Strava zelf.
Heb nu nog tot september dus loskoppelen zou zonde zijn, verder is het volgens mij even duur.
En vroeger kon je vaak tegoedkaarten kopen met korting, helaas komen die de laatste tijd niet meer voorbij.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Goede tip! Is ook je zien tot wanneer de code te gebruiken is? Ik kan het op die pagina zelf niet zien...

Ga namelijk volgende week voor dikke 3 weken, zonder fiets 😭, op vakantie. Zou dus liever pas half juni starten met de gratis trial, maar als de code dan al verlopen is zou dat natuurlijk weer een gemiste kans zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Hoe gaan jullie om met watertappunten die op niet direct toegankelijke plaatsen zitten? Ik wil morgen weer een mooie tocht maken. Ik kom morgen langs een watertappunt op een schoolplein. Er zit een hek om het plein en je moet dus over het schoolplein lopen om bij het tappunt te komen. Waarschijnlijk kom ik daar als de leerlingen nog les hebben. Is het ok als je daar toch wat water pakt op dat moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Waarom zou dat niet ok zijn? Als het een publiek watertappunt zou dat toch geen probleem moeten zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Webgnome schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:50:
Waarom zou dat niet ok zijn? Als het een publiek watertappunt zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Het is wel oké, maar misschien wat ongemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Iets om binnen te trainen is wel iets wat ik nodig heb en volgende grote aankoop voor de fiets, maar ik weet nog niet waar ik hem kan zetten.
Gewoon op de slaapkamer joh, vindt de vrouw vast niet erg 8)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Webgnome Ik heb kunnen vinden dat o.a. de betreffende gemeente het aan de school hebben geschonken. En aangezien het tappunt binnen het hek van de school staat, vraag ik me af wat nu precies de bedoeling is. Waarom hebben ze het tappunt anders niet buiten het hek gezet? En daarnaast wil ik ook geen lessen verstoren o.i.d. Er zit iig een hek, zodat ik niet direct voor lokalen hoef te lopen, maar dat lijkt meer een zij ingang te zijn, die misschien niet open is.

[ Voor 17% gewijzigd door AMD1800 op 14-05-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Beetje afhankelijk van wat voor een school het is. Middelbaar over hoger onderwijs kijkt niemand raar op of om als je op een schoolplein even komt tappen. Basisschool is toch vaak wat meer afgesloten. Ik zou zelf sowieso even kijken of er geen beter alternatief is in de buurt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Soms gewoon niet te druk om maken.
Zelfde als kraantjes bij tankstation waar dan bordje bij hangt geen drinkwater.

Of gewoon bidon vullen bij iemand z'n buitenkraan.

En je kan altijd even aanbellen bij iemand/iemand die in tuin bezig is als je echt om water verlegen zit.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 14-05-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Phydomir Het gaat om een basisschool. Een stuk eerder op de route is er wel een goed toegankelijk tappunt. Maar dat is al na 30 km, als ik nog niet zo veel heb gedronken

@DDX oké. Dan houd ik m iig achter de hand voor als het nodig is. En bedankt voor de tip wat betreft de tankstations. Ik wist niet dat je daar ook prima water zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
AMD1800 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:47:
Hoe gaan jullie om met watertappunten die op niet direct toegankelijke plaatsen zitten? Ik wil morgen weer een mooie tocht maken. Ik kom morgen langs een watertappunt op een schoolplein. Er zit een hek om het plein en je moet dus over het schoolplein lopen om bij het tappunt te komen. Waarschijnlijk kom ik daar als de leerlingen nog les hebben. Is het ok als je daar toch wat water pakt op dat moment?
Ik vind het zelf niet zo erg om beetje te improviseren. Op nieuwe routes die ik plan ga ik zelden vooraf waterpunten etc opzoeken, kom bijna altijd wel een benzinepomp of terrasje tegen waar je een korte stop kunt doen.

Maakt het ook iets uitdagender, want na uurtje of 2 moet je ineens gaan opletten waar je een pitstop kunt gaan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
AMD1800 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:04:
@DDX oké. Dan houd ik m iig achter de hand voor als het nodig is. En bedankt voor de tip wat betreft de tankstations. Ik wist niet dat je daar ook prima water zou kunnen halen.
Steeds minder helaas.
Als het bemand is hebben ze vaak nog wel een toilet maar er worden er veel te veel onbemand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinslll
[...]

Ik zou er een bikefit aan wagen als ik jou was.
Ik heb sinds enkele maanden een kleinere maat fiets dan waarop ik begon.
Volgens de maattabellen van dat merk zou deze maat te klein zijn maar deze maat toch aangehouden n.a.v. bikefit.
Ik merk echt verschil, o.a. qua kracht in mijn benen, kan het beter kwijt.
En bij mijn vorige fiets (maat door fm geadviseerd in combi met maattabel) was ik qua (standaard) stuurpen al van 110 naar 70 gegaan en zadel kon niet verder meer naar voren terwijl ik nog niet lekker zat.

Succes met je keuze, lastig als je graag een fiets wilt 😬😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 19-09 21:05
Niet helemaal relevant aan wielrennen, ook niet helemaal aan fietsvakantie...
Toch maar hier. :D
Wat doen jullie als je na een lange dag fietsen ergens gaan slapen of eten qua schoeisel? Ik ben zo iemand die dan graag nog even die stad wil zien, of op zijn minst enigszins fatsoenlijk wil kunnen lopen in het hotel/restaurant om de hoek. Wat neem je dan mee qua schoenen? Gewoon een paar sandalen of slippers?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
Wat doen jullie als je na een lange dag fietsen ergens gaan slapen of eten qua schoeisel? Ik ben zo iemand die dan graag nog even die stad wil zien, of op zijn minst enigszins fatsoenlijk wil kunnen lopen in het hotel/restaurant om de hoek. Wat neem je dan mee qua schoenen? Gewoon een paar sandalen of slippers?
De keren dat ik dat gedaan heb was t altijd goed weer dus slippers mee, makkelijk meenemen ook 😄👌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Slippers
Barefoot schoenen
Waterschoenen (goedkoop!)
Die "sokken" die DDX heeft.
Adidas Velosamba
Flatpadels

* mhr-zip is nog nooit wezen bikepacken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

@Maarten_E ik heb voor koudere dagen ook een paar Groundies barefootschoenen. Zijn gemakkelijk plat te maken en passen dan onder een spanbandje bovenop je tas oid. Ik heb wel een leren variant (zoiets), overweeg nog een textiel variant die ik evt in de wasmachine kan mikken. Zijn naar mijn ervaring toch platter en lichter dan reguliere sandalen of sneakers.

Ik heb wat goede verhalen gehoord over Leguano barefoots, dat lijkt nog het meest op sokken met een zool. Kunnen gegarandeerd in de was, maar de uitstraling is wat meer smaakgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
DDX schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Steeds minder helaas.
Als het bemand is hebben ze vaak nog wel een toilet maar er worden er veel te veel onbemand.
Dat is jammer. Direct op mijn route van morgen zie ik ook geen bemande tankstations, maar wel er in de buurt. In geval van nood kan ik er eventueel dus nog op terugvallen.

@Requiem19 Ik zie wat je bedoeld met de uitdaging. Dan zou ik waarschijnlijk uitkomen bij een restaurant wat toevallig open is, moet ik de fiets buiten zonder slot achter laten. Daar zit ik niet zo op te wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door AMD1800 op 14-05-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
derx666 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:26:
[...]
Kan me voorstellen dat je via Apple meer betaalt dan rechtstreeks via Strava zelf.
Dat niet, maar Strava houdt er minder aan over.

Daarom heb ik bijv. expres mijn JOIN abonnement ook niet via Apple aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
Heren,

Snelle vraag (ik ben nog een newbie). Ik heb daarstraks een nieuwe cassette gemonteerd (Shimano CS-R8000) daarbij ben ik er helaas in geslaagd met de borgring de schroefdraad van mijn body te beschadigen, waardoor de kleinste tandwielen er scheef opzitten en hij niet soepel loopt.

Ik heb dus al uitgevogeld dat ik vermoedelijk de body/freewheel moet gaan vervangen. Aangezien ik Fulcrum Racing 5 LG velgen heb lijkt me dat de Fulcrum RS-113 te worden. Ik zoek echter ook naar een nieuwe borgring aangezien deze mee beschadigd is, ik lijk dit echter online nergens te kunnen vinden. Kan ik de borgring van een CS-R8000 ergens apart bestellen? Google aint making me none the wiser.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Namens de dames hier bedankt!
Kan ik de borgring van een CS-R8000 ergens apart bestellen? Google aint making me none the wiser.
Bike24. Hoeft niet perse deze specifieke borgring te zijn.

Edit: volgens mij moet deze gewoon passen, anders hoor ik het graag:

https://www.bike24.com/p2654367.html

(En misschien heeft iemand hier nog wel een oude ring liggen die hij/zij even in een envelop wil duwen).

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 15-05-2024 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Ik ben een hoarder, kan straks wel even in de schuur kijken 😇

Update: gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5clvEH6SGLHREJqGeB2FUhHjki8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCE8MSeGQAmoDT9JV80dUQTS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Salteh op 15-05-2024 08:42 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 13:23
Geeft aan dat ie verlopen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/..._487187591_302_E_DDE_dt_1 vouwd op tot vrij weinig, neemt minder ruimte in beslag dan slipper

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 15-05-2024 08:55 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
henri86 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:45:
[...]

Geeft aan dat ie verlopen is?
Gisteravond heb ik de actie nog gebruikt, ik krijg nu nog steeds dezelfde pagina. Kan je anders de code los gebruiken ipv link? westin-promo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
DialOut schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Gisteravond heb ik de actie nog gebruikt, ik krijg nu nog steeds dezelfde pagina. Kan je anders de code los gebruiken ipv link? westin-promo
Nope, hij werkt op geen enkele mogelijke manier meer, kortingscode is gewoon offline gehaald. Jammer, ik zat er gister nog aan te denken, maar wilde het nog even uitstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

r0g3r schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:24:
[...]
Nope, hij werkt op geen enkele mogelijke manier meer, kortingscode is gewoon offline gehaald. Jammer, ik zat er gister nog aan te denken, maar wilde het nog even uitstellen :P
grrr same here :( Bummer!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
mhr-zip schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:49:
[...]

Namens de dames hier bedankt!

[...]
Wel dit is genant. Mijn excuses ;-)! En bedankt voor de hulp!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
mhr-zip schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:35:
[...]

In het algemeen klopt dat ook. Alleen in bovenstaand geval van de Bianchi heeft @Ypuh gelijk.

[...]

Ik heb fietsenmakers heel slimme dingen horen zeggen, maar ook de grootst mogelijk onzin.
Succes met de zoektocht @Jovinho99 !
Dankjewel! Ik zou nu nog eens moeten langs gaan voor de exacte maat en dan kan hij pas besteld worden☺️
Onafhankelijk aankoopadvies kost ook niet de hele wereld:
https://debiomechanieker.nl/tarieven/

Ik weet zeker dat bovenstaande geen onzin verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nixo
Er is nog wel een 60 dagen polar korting.
https://promo.strava.com/polar/ Maar die krijg ik zelf momenteel niet toegevoegd ivm actief premium account denk ik. Valt ook nog te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWN7wmUWV8gvZc7CN8NZFGecfQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGa5bK3jDy4bLexl2Tn4uCar.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YVw-mj9qIaeQ3yFb8agHOuY9_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SmYBj96ks7PI1E2eZwzXRWx.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben er uit qua fiets en maat denk ik.. ik twijfel enkel nog aan de kleur, bianchi is natuurlijk wel celeste, vindt het super nice maar het wit vindt ik ook mooi, het is echt een twijfelgeval😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:31

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Persoonlijk = denk dat ik op de kleur celeste rapper "uitgekeken" zou zijn. Wit is tijdloos.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
jorrefunk schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:18:
Persoonlijk = denk dat ik op de kleur celeste rapper "uitgekeken" zou zijn. Wit is tijdloos.
Maybe maar Bianchi = Celeste. Indien Bianchi zou ik Celeste nemen. Indien een ander merk wit. Nu dus Celeste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 07:45
Witte is wel mooier vind ik. Zou iig gaan voor de versie met weggewerkte kabels.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Bianchi = Celeste
Geen andere optie mogelijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Jovinho99 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:16:
bianchi is natuurlijk wel celeste, vindt het super nice maar het wit vindt ik ook mooi,
M'n vader had na een maand al spijt dat hij geen celeste maar zwart/rode Bianchi had gekocht. Voelt dan toch alsof je net die juiste optie niet hebt aangeklikt.
Op de kleur uitkijken valt ook wel mee, vind mijn Bianchi na 3.5 jaar nog steeds een lekker kleurtje hebben. Alleen kleding matchen is soms lastig, maar dat heb je met bijna alle kleuren naast zwart en wit (en het moet je iets schelen :P ).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jovinho99 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben er uit qua fiets en maat denk ik.. ik twijfel enkel nog aan de kleur, bianchi is natuurlijk wel celeste, vindt het super nice maar het wit vindt ik ook mooi, het is echt een twijfelgeval😩
Wit! :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DDX
KW25 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:23:
Witte is wel mooier vind ik. Zou iig gaan voor de versie met weggewerkte kabels.
Ik zou gaan voor versie met niet weggewerkte kabels, maakt het leven wat makkelijker als je een kortere/langere stuurpen wilt.
Of onderhoud (balhoofdlagers vervangen) moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:31

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Celeste vs Wit = zal 50/50 worden, dus moet je zelf nog beslissen zoals altijd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Nieuwe SRAM Red AXS is uit:

https://www.sram.com/en/sram/road/series/red-axs

Wel humor dat ze specifiek Bauke Mollema hebben gevraagd om een stukje te doen in hun promo clip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
DDX schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Ik zou gaan voor versie met niet weggewerkte kabels, maakt het leven wat makkelijker als je een kortere/langere stuurpen wilt.
Of onderhoud (balhoofdlagers vervangen) moet doen.
Hoe vaak wissel jij van stuurpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:35
Requiem19 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:54:

Wel humor dat ze specifiek Bauke Mollema hebben gevraagd om een stukje te doen in hun promo clip

[YouTube: SRAM RED AXS | Meet the Range]
Als een boer met kiespijn

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 01:32
KW25 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:03:
[...]
Op je allereerste racefiets knap vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
KW25 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Ik niet dagelijks, maar als je al twijfelt tussen 2 maten van racefiets dan wil je als die fiets aankomt makkelijk kunnen wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
bike24 :
'SRAM RED AXS – A Revolution for Roadies!'

Terwijl ik probeer te ontdekken wat er nou echt nieuw aan is.
En dan groepset 5000 euro :o
Ja shifters zijn wat slanker maar dat zijn mijn shimano di2 al jaren....

En zien er op deze foto nogsteeds lomp uit :
Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/uyc32o2uod42/4iJnJmxUI8scvnmjOTWwfQ/528c18870e56cfc933cd2458bf2bf7bf/blog-SRAM-Red-AXS-010.png?w=1600&h=880&fm=avif

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 15-05-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:54:

[YouTube: SRAM RED AXS | Meet the Range]
En Sepp voor de batterijwissel?

Kan het filmpje zo snel niet vinden, maar volgens mij probeerde hij een keer tijdens een race, downhill, zijn batterijen om te wisselen. :+

edit:
Mijn Shimano-oog viel ook op RED's tension pulley wheel met 14 tanden.
Ik heb (nog steeds: TheTinusNL in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21") een enorm lawaaiige R7000 achterderailleur, al sinds dat ik de fiets nieuw heb, maar alleen op het buitenblad.
Oorzaak 52 voorblad / 11 derailleurwieltjes = 4.7 ratio, versterkt door KMC ketting? Bijzonder dat het zo lawaaig is, want ik ben lang niet de enige met 52T voorblad en Shimano derailleurs... ook R9200 / R8100 / R7100 hebben allemaal 11 tandjes. Of misschien dat 52T bijna alleen maar in races wordt gebruikt en dan niet opvalt tussen de pelotongeluiden? :+
Nee, geen chain rub tegen derailleurs of kooi, geen shift skipping, geen vuil (was al sinds nieuws), B-screw staat goed etc.
Het is direct gerelateerd aan cadans en binnen-/buitenblad, m.a.w. hoe snel de derailleurwieltjes draaien. Lage cadans buitenblad maakt bv net zo veel lawaai als (onmogelijk) hoge cadans binnenblad.

Mijn RX810 gravelbike met 46 voorblad / 13 derriewieltjes = 3.5 daarentegen is muisstil.
Geen idee hoe dat met andere SRAM zit, maar met 14 tandjes en over het algemeen (iets) kleinere voorbladen (right?) bij SRAM droom ik er van hoe stil dat is. :9~

[ Voor 49% gewijzigd door TheTinusNL op 15-05-2024 17:31 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

TheTinusNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:12:
[...]

En Sepp voor de batterijwissel?

Kan het filmpje zo snel niet vinden, maar volgens mij probeerde hij een keer tijdens een race, downhill, zijn batterijen om te wisselen. :+
YouTube: Super Sketchy Repair Job... On A Descent!! 😨 #shorts

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
DDX schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Ik niet dagelijks, maar als je al twijfelt tussen 2 maten van racefiets dan wil je als die fiets aankomt makkelijk kunnen wisselen.
Tsja om daar de test van de tijd dan maar met externe kabels te rijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:03:
[...]

bike24 :
'SRAM RED AXS – A Revolution for Roadies!'

Terwijl ik probeer te ontdekken wat er nou echt nieuw aan is.
En dan groepset 5000 euro :o
Ja shifters zijn wat slanker maar dat zijn mijn shimano di2 al jaren....

En zien er op deze foto nogsteeds lomp uit :
[Afbeelding]
Nieuw is het volgende:

- 153g lichter
- Andere vorm hoods
- Extra knopje binnenkant hoods (zoals Shimano al lang heeft) om te schakelen of je garmin/wahoo te besturen
- sneller schakelend FD en betere auto-trim
- Grotere RD pulley met ceramic bearing
- 10-36 cassette beschikbaar voor Red nu ook

@TheTinusNL Ik rijd Ultegra 12s, vriendin SRAM Force. Ultegra is stuk stiller...

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 15-05-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Requiem19 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Nieuw is het volgende:

- 153g lichter
- Andere vorm hoods
- Extra knopje binnenkant hoods (zoals Shimano al lang heeft) om te schakelen of je garmin/wahoo te besturen
- sneller schakelend FD en betere auto-trim
- Grotere RD pulley met ceramic bearing
- 10-36 cassette beschikbaar voor Red nu ook

@TheTinusNL Ik rijd Ultegra 12s, vriendin SRAM Force. Ultegra is stuk stiller...
SRAM heeft veel hype weten te veroorzaken, maar echt baanbrekend is het allemaal niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
KW25 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Tsja om daar de test van de tijd dan maar met externe kabels te rijden…
Ik vraag me af of @Jovinho99 de Celeste zal kopen met externe kabels. Ik zie namelijk op het internet dat er van deze fiets ook gewoon een versie bestaat met interne kabels: https://www.salden.nl/bianchi-sprint-105-disc-24.html?gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
AMD1800 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:52:
[...]

Ik vraag me af of @Jovinho99 de Celeste zal kopen met externe kabels. Ik zie namelijk op het internet dat er van deze fiets ook gewoon een versie bestaat met interne kabels: https://www.salden.nl/bianchi-sprint-105-disc-24.html?gad_source=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyUGWAk8Qy37bauoIWEccoM5gBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOBFoY0Aa3TjcDrXnK1TleTk.jpg?f=fotoalbum_large
Wel deze ook, foto’s waren van internet, deze is dus ook😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Het is dus 50/50 hier celeste of wit😅
Ik ben dus maandag naar van eyck geweest in aalst,oude klasgenoot werkt daar,dat wordt men eerste racefiets dus vandaar wat info gesprokkeld door iemand die ik ken.als het goed is heb ik dus de FM 57, deze staat nog opzij. Dit kan dus de doorslag geven bij het nemen van de celeste , de witte weet ik niet wanneer die op voorraad kan zijn, sommige maten waren tot augustus dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 13:23
Ik fiets sinds 3 jaar m'n rondjes op de weg op een 'fitnessfiets / hybride fiets' Merida Speeder 900. Mét spatborden voor en achter :D
Afbeeldingslocatie: https://www.merida.nl/bikeimages/dist/lg/upload/2048/merida_speeder_900_grey_red_2019.jpg

Heb destijds voor een dergelijke fiets gekozen omdat deze iets praktischer inzetbaar is en ik slechts sporadisch op de weg fiets (sportief gezien). (Mett 5x spinning in de week en zondag is mountainbikedag, niet veel gelegenheid doorgaans.)
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of/hoeveel verschil ik zou gaan merken bij een eventuele overstap naar een 'echte' racefiets? En dan doel ik niet op de andere zithouding e.d., maar op het gebied van (mijn) prestaties?

Op m'n Speeder 900 fiets ik doorgaans on my own zone 2 rondjes van 60/110 km met 30,5-31,0km/u. Bijv. afgelopen zondag 110km:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sDb6Pmzm/Screenshot-20240516-005357.png

Dus iemand die ervaring heeft met hoeveel verschil een racefiets met zo'n fitnessfiets maakt? :9

[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 16-05-2024 01:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
gisteravond bij Raven Bikefitting geweest voor een bikefit tbv een nieuwe fiets. Het duurde in totaal zo’n 3,5 uur en na de aanschaf van de nieuwe fiets komt er een tweede sessie.

Tijdens de sessie deden we lichamelijke oefeningen, controleerde hij me op asymmetrie, flexibiliteit, kracht en bespraken we klachten, doelstellingen en waar ik het meest plezier uit haal.

Vervolgens op mijn huidige fiets helemaal goed gezet en daarna op de Retül gezet om verder te finetunen en wat fietsen van mijn shortlist te testen.

Bij alles maar dan ook alles wat er gebeurde werd uitgelegd wat en waarom. Hij heeft dan ook een duidelijke missie dat ie wil dat je snapt waarom een fiets wel of niet bij je hoort en snapt hoe je lichaam zich daarmee verhoudt.

Uiteindelijk van mijn lange shortlist hebben we behoorlijk wat door moeten strepen en zijn de volgende overgebleven. De ideale stack 595 en effectieve reach (inc stuurpen) 486.

- Apex Soniq
- Cannondale SuperSix
- Look 785

Hierbij lijkt Apex de ideale keuze en geeft me wat meer speling om op een later moment nog wat dieper te gaan zitten (flexibiliteit was geen enkel probleem). De cannondale en look geven me beide enkel ruimte om wat hoger te zitten.

Verder wil heel graag een geïntegreerde cockpit maar deze werd voor nu afgeraden ivm de flexibiliteit van de stuurpen.

Het was voor mij ruim een uur rijden (enkele reis) maar het dik waard! En op de terugweg even zijn podcast met Fiets.nl geluisterd over bikefitting :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
crimby schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:03:

Verder wil heel graag een geïntegreerde cockpit maar deze werd voor nu afgeraden ivm de flexibiliteit van de stuurpen.
Maar na fitting weet je toch wat de ideale stuurpen zou moeten zijn ?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Jovinho99 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:13:
[...]

[Afbeelding]
Wel deze ook, foto’s waren van internet, deze is dus ook😊
Bianchi = Celeste. :+

Wit vind ik saai en zie je al veel te vaak, net als een donkerkleurige fiets. Wanneer zie je celeste nou? Bijna nooit (iig bij mij in de buurt). Er zijn zelfs merken die de kleur proberen te kopieren zoals Specialized. Zal wel geen Celeste zijn, maar wel een kleur die er 99% op lijkt. Beetje nep vind ik dat dan weer, als Bianchi fan. >:)

Maar goed, jouw fiets dus jij kiest :)

En ik heb zelf een Aria met niet weggewerkte kabels. Weggewerkt is mooier maar die fiets viel buiten budget (was toen de opvolger van de Aria, Oltre race en vond de kleur mooier op de Aria). Zou een fiets met weggewerkte kabels iig niet voor onderhoud en evt verwisselen stuurpen, er om laten staan hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Giel op 16-05-2024 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik zit een weekje in Taiwan, waar het wielrennen toch ook wel serieus wordt genomen. Erg leuk om te zien. Net bij de super zaten een paar fietsers die een ronde Taiwan doen. Bekende route die een paar dagen duurt.
Men houdt wel van merken, Rapha stickers, outfits en fietstasjes, mooie accessoires erop gezet. Mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x26Pkiq7IxMOWyuNaHoI4Eee11o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlAEttKyg22o8i1m0k8jdN45.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Michaelg schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:20:
[...]

Maar na fitting weet je toch wat de ideale stuurpen zou moeten zijn ?
In theorie en afhankelijk van de fiets zit ik tussen een stuurpen van 90 en 100. Verder heb ik na aanschaf een tweede fit om het nog te finetunen en kan er dus toch wat veranderen.

Verder geeft een cockpit je ook in de toekomst geen flexibiliteit meer…

Ik ga bij Apex bijvoorbeeld wel kijken of ik de cockpit na tweede fit nog kan wisselen en/of afspraken over kan maken. De Cannondale en Look hebben het sowieso niet volgens mij (wel weggewerkte kabels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

henri86 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:49:
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of/hoeveel verschil ik zou gaan merken bij een eventuele overstap naar een 'echte' racefiets? En dan doel ik niet op de andere zithouding e.d., maar op het gebied van (mijn) prestaties?

Op m'n Speeder 900 fiets ik doorgaans on my own zone 2 rondjes van 60/110 km met 30,5-31,0km/u. Bijv. afgelopen zondag 110km:
[Afbeelding]

Dus iemand die ervaring heeft met hoeveel verschil een racefiets met zo'n fitnessfiets maakt? :9
Je zal automatisch wat dieper gaan zitten. Als je voor een racer gaat met diepere wielen win je daar ook nog wat mee. Moet je alleen afvragen wat je daar precies mee gaat winnen, als je geen ambitie hebt om bijvoorbeeld wedstrijden te rijden.

*even los van het feit dat het best lekker is om op nieuw speelgoed rond te rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
henri86 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:49:
Ik fiets sinds 3 jaar m'n rondjes op de weg op een 'fitnessfiets / hybride fiets' Merida Speeder 900. Mét spatborden voor en achter :D
[Afbeelding]

Heb destijds voor een dergelijke fiets gekozen omdat deze iets praktischer inzetbaar is en ik slechts sporadisch op de weg fiets (sportief gezien). (Mett 5x spinning in de week en zondag is mountainbikedag, niet veel gelegenheid doorgaans.)

[Afbeelding]

Goede duurconditie 👌👌.

Een fiets met meer aero houding zal je iets sneller maken. Denk aan 1 a 1.5km/h oid.

Maar zit je dan nog even lekker op je fiets en kun je even lang hard blijven trappen in zo’n houding? En nog belangrijker: is het leuker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 07-09 10:01
Dit wordt een misschien beetje lang en onsmakelijk verhaal. En we zijn niet allemaal doktoren, maar misschien herkent iemand de hieronder genoemde verschijnselen en nog beter, weet een oplossing.

Regelmatig rijd ik met mijn fietsmaat lange fietsritten. En afgezien van wat vermoeidheid wat niet verwonderlijk is gaat dit altijd goed. Echter de laatste 2 lange ritten overkwam mij het volgende:

Vorige week woensdag rit gereden in Duitsland (ff de grens over en daar gestart). Na 168km bij de auto, voelde me al niet heel erg fit. Laatste kilometers gingen ook wat moeizaam maar weet ik nog aan de tegenwind. De, in Duitsland nuttigende, traditionele currywurst lieten we maar achterwege. Onderweg naar huis 2x moeten stoppen omdat ik moest vomeren. Kwam er amper wat uit, met name slijm en dat is ook de volgende keren het geval. En begon enorm te rillen ondanks dat het een graadje of 18 was. In de auto de kachel op standje hoog om weer wat op te warmen. Vlakbij huis wederom een stop voor hetzelfde. Thuis aangekomen nog een paar keer dit euvel, maar omdat ik wel dorst had water drinken wat er met dezelfde snelheid weer uitkwam. Een beetje hetzelfde fenomeen heb ik als ik de avond er voor net wat teveel alcoholische drank heb genuttigd. Om op te warmen eerst in bad gedoken en vervolgens in bed (het was ook al een uurtje of 10). Na een paar uur werd ik stuk fitter weer wakker. En de volgende ochtend was er niets meer aan de hand.

Gisteren een rit van iets meer dan 100km. Na bijna 100 scheidden onze wegen omdat fietsmaat anders voor brug moest wachten en hij toch net in andere hoek van de stad woont. Ik rustig doorpeddelen, stevige wind, en nog even bij terras een biertje nuttigen, welke me al niet superlekker smaakte. Thuis aangekomen overkwam me wat ik een week eerder ook had maar in aanzienlijk mindere mate. Onder de douche begon ik te rillen. Ben ff een klein uurtje mijn bed ingedoken, daarna nog steeds niet echt jofel, maar gaandeweg knapte ik op en kreeg zelfs trek waardoor ik avondeten nuttigde om 21 uur.

De voeding- en drankiname onderweg. Paar liter water/isotone drank. Vorige week woensdag tijdens een tussenstop een alcoholvrije Hefeweizen met een stokbroodje met mozzarella/ham/sla. Gisteren tijdens tussenstop idem qua water/isotone drank (en het was een graadje of wat warmer). Tussenstop met cappuccino en cheesecake (ipv appelgebak). Daarnaast banaan en en een krentenbol en had thuis al een halve lunch gehad. Vorige week ook onderweg bananen, krentenbollen en Vlugge Japie en nog een ijsje.
Bananen, krentenbollen en Vlugge Japies of Snelle Jelles nuttig ik standaard tijdens de lange ritten dus daar zit ook geen verandering in. De temperaturen? Vorige week variëren van 15-20 graden, gisteren rond de 25, in het noorden hadden we de hoogste temperaturen van het land. En ervaring met warmte heb ik ook wel want een week of 3, 4 geleden ook rit van 100km gereden bij 26 graden. En een kleine 2 weken geleden ging de Elfmerentocht (150k) bij temperaturen variërend van 12-18 graden ook super. Dus voor mij een beetje een raadsel waarom deze laatste lange tochten zo 'raar' eindigen. Met het oog op de aanstaande Elfstedentocht en fietsen op Mallorca (ook zonder al te veel problemen al gedaan vorig jaar bij temperaturen tussen 25 en 30 graden) baart me dit toch wat zorgen.
Vermoeden vorige week was misschien een voedselvergifitiging, toch te weinig gedronken en/of gegeten, of de warmte alhoewel het toen maximaal tegen de 20 graden wasof te veel inspanning geleverd, want toen ging de 1e helft wel met een redelijk straf tempo (halverwege 29km/u gemiddeld). Gisteren redelijk relaxed gereden, wat spelen met de wind, wat met tegenwind ook mooie training is voor de heuvels op Mallorca, en paar stukken lekker vol gas met rugwind.

Ben 56 jaar met ietwat overgewicht (vanmorgen op weegschaal 87 en dat mag nog wel wat lager :-) ).

Herkent iemand deze symptomen en weet (misschien) waar het aan ligt of wat te doen?

aka pluim003

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
@DikkieDick Ik adviseer je om contact op te nemen met je huisarts. Vanuit het forum krijg je wellicht allemaal goed bedoelde adviezen. Maar zoals je al zegt, wij zijn geen doctoren. Denk ook niet dat GOT de plek is om medisch advies in te winnen in zijn algemeenheid. Wellicht goed om achteraf het verhaal te delen zodat mensen herkenning kunnen vinden (of puur informatief), maar adviezen vragen....nee dat hoort hier niet wat mij betreft.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Pagina: 1 ... 567 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).