Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 566 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
Galois schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:44:
[...]
[...]

Maar nieuwe bandjes pas na 7k? Of tussendoor al verwisseld?
Gezien het weer in het najaar en winter gok ik dat er heel veel kilometers zijn gemaakt zonder achterwiel. ;)

Na 5k buitenkilometers zat er geen rubber meer op het canvas van m'n achterband (Pirelli zero road).

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 10-05-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Ik heb nu ongeveer 4k buiten gefietst, komende 5 weken komt daar nog 2k bij met de tocht en nog wat voorbereidingen. Better safe than sorry..
En bandjes wisselen doe ik trouwens zelf wel hoor. :)

Het is meer een second opinion, ik heb wel vertrouwen in mijn onderhoudskunsten maar ik weet ook niet alles..
De verwachting dat er wat uit komt is zeer klein..

Een getraind oog zal mogelijk net iets anders kijken naar de fiets, zo heb ik weinig tot geen verstand van wielen (behalve bandje wisselen), dus even de spaakspanning controleren etc. is wel wenselijk en mogelijk ziet hij nog wat andere dingen die ik over het hoofd zie of niet aan denk (tot er wel problemen ontstaan).

Daarnaast heb ik sinds ik de voorbladen veranderd heb van 52-36 naar 50-34 dat die net niet fijn oppakt wanneer ik weer naar het buitenblad wil schakelen, ik heb al 2-3x een kleine verandering doorgevoerd maar krijg het net niet 100% goed, dus hopelijk krijgt hij de afstelling wel 100% (of ik ben gewoon te perfectionistisch).

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 10-05-2024 09:27 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Niet om het werk van een FM goed te praten, maar hun testen de fiets vaak onbelast, of hooguit een rondje door de straat om iets te beoordelen of het goed is..
Mee eens, kleine nuance vanuit mij is op z'n plaats ook denk ik. De lokale fietsenmaker is geen eenmanszaak maar een nationaal opererende zaak met meerdere vestigingen.
spoiler:
Broekhuis Sontplein, de oude Belga voor de Noorderlingen. Sowieso niet meer een winkel waar ik vaak terug kom. Alleen nog maar elektrische fietsen. Bijna alle kleding is weg. Zonde! maar dat terzijde
Heb de fiets daar in de winkel gekocht. Als ik hoor dat de rem ligt aanloopt, dan moeten zij dat ook horen. Zelfde met de voorderailleur, daar waren de H/L stelschroefjes niet eens ingesteld zag ik. Tsja, dan ga ik toch wel iets denken van degene die de laatste check gedaan heeft na aflevering van de fabriek.

Zit inderdaad zoals @Galois ook zegt een servicebeurt na 3 maanden bij. Zou niet weten waarom ik hem daar naartoe zou laten brengen eerlijk gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 10-05-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:25: dat die net niet fijn oppakt wanneer ik weer naar het buitenblad wil schakelen,
Meldt dit soort dingen ook ff.

Je zou mogen verwachten dat ze het opmerken, maar als zo’n ding in de lucht hangt en ze merken het niet….

Daarnaast zorg dat je thuis nog ff een paar lange ritten doet na het onderhoud.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Met Hemelvaart was ik een dagje vrij, de gelegenheid genomen om naar Maastricht te gaan en ook de fiets mee te nemen.
Niet echt een doel in gedachten, kilometer of 60, lekker stuiven over een paar heuveltjes en dan terug naar huis.

Maar eerst: Welke fiets? Een moderne 2x11, 25mm bandjes, Shimano 105 aangedreven, met carbon voorvork uitgeruste fiets, of een Bianchi uit 2003? :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w3eOQiW.jpeg

There was logic in the madness, om de een of andere reden is het een triple voorop, en de vorige eigenaar lijkt er ook nog eens een klimcassette in te hebben gezet. Moest mijzelf alle mogelijke kansen geven, dan maar op de wat oudere fiets. :+ Werkte uitstekend, kon zelfs opschakelen op sommige stukjes heuvel, en de fietsers om mij heen kwamen niet heel erg hard weg van mij. Mooi.

Viel mij al mee dat ik bij de eerste heuveltjes niet achteruit weer naar beneden rolde. (Ik woon op 2km hemelsbreed van de Maas in Noord-Brabant, je kan raden hoeveel heuvels je hier kan vinden). Van Maastricht via Cadier en Keer naar Valkenburg, daar de Cauberg en bij Bemelen per ongeluk de Bemelerberg omhoog meegenomen (Je verwacht niet dat de Bemelerberg bij Bemelen ligt). Gave klim die best buitenlands aanvoelt, lekker draaien en keren. Van daar weer terug naar Cadier en Keer, en Maastricht weer ingerold. Voelde mij best goed, dacht, ik pak Luik er nog wel even bij. Heb er ooit eerder naar toe gefietst, kan ik redelijk blindelings rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilG8tmpd2kMm2csOQI4kgqXssh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S32T3hmiE39lbaPH4wZbmlMe.jpg?f=fotoalbum_large

Note to self: Met een hybride fiets en 30mm bandjes is dat een pak makkelijker dan op een racefiets met 23mm bandjes... Zeker met de wegkwaliteit van onze Waalse vrienden. Ik zweer dat ik nog een extra meter aan hoogte heb gewonnen richting Luik, hoe vaak ik wel niet moest jumpen voor heel hoge tegelranden. :+ Blijkbaar heeft Luik zelf ook heuvels, ging 3x dood op een gemene kuitenbijter midden in de stad. Was trots op mijzelf dat ik hem opkwam, wilde dat ze hem naar mij zouden vernoemen, bleek dat ze dat al hadden gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an9ZWesqTfpsyfN6reD1ve8rAVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX0I83aIzeE40ua385LFNOPN.jpg?f=fotoalbum_large

Doorgereden naar het station van Luik, om daar weer te keren naar Maastricht. Dat was ook het moment dat ik mij realiseerde dat ik die hele tijd een klein windje mee had gehad al die tijd. Nu waaide het niet hard, maar wind uit het noorden, het komt niet zo vaak voor. Bij Herstal de brug overgestoken en daar weer terug op de RaVeL 1, een speciaal gemaakte fietsroute tussen Luik en Maastricht. Bij een uitstalling in Eijsden de hele drankvoorraad leeggedronken, was best moe en had er al 94km opzitten. Zou precies 100km halen bij het inrijden van Maastricht, prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jfV7Ws0cXutUCA3BwlRSvVC7G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cULlKcPzKz2xz7DKwd8eeXXL.jpg?f=fotoalbum_large

De pitstop had mij erg goed gedaan, toen ik Maastricht inreed merkte ik dat mijn lichaam weer wakker werd en krachten terugvloeiden. Dus waarom geen vrekkige Hollander spelen en kijken hoever ik kan rijden richting huis voor ik weer de trein instap? En als ik dan toch bezig ben... 160km (of 100 mijl) is dan ook niet zo heel ver weg meer.... Fysiek voelde ik mij nog verrassend goed, ging geen sprintjes winnen, maar de benen protesteerden om de één of andere reden nog niet. Dus Maastricht uit, Borgharen en Itteren doemden al op. Besloot wel via de Intercitystations te rijden, dan kon ik altijd nog stoppen en binnen 30 minuten op het station zijn.

Om vervolgens in Elsloo bijna op mijn smoel te gaan op een wel heel steil klimmetje op kinderkopjes en een fietsgeul zo breed als een liniaal. Fiets stuiterde het geultje in en uit, godzijdank stond ik in een lichte versnelling en had ik tijd om de fiets even te laten rollen en te corrigeren.
Terwijl mijn benen zich afvroegen hoe mijn hoofd het volhield, en mijn hoofd hetzelfde afvroeg over de benen, rustig richting Sittard gereden en van daaruit via de grote weg rechtstreeks naar Roermond gereden. En na 163,5 kilometer waren we er klaar mee, en kon ik de trein in strompelen. Poeh poeh, hèhè. Deze ga ik nog even voelen. :D En voor het eerst een century gereden, leuk om dat te kunnen zeggen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:35
verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:25:

Daarnaast heb ik sinds ik de voorbladen veranderd heb van 52-36 naar 50-34 dat die net niet fijn oppakt wanneer ik weer naar het buitenblad wil schakelen, ik heb al 2-3x een kleine verandering doorgevoerd maar krijg het net niet 100% goed, dus hopelijk krijgt hij de afstelling wel 100% (of ik ben gewoon te perfectionistisch).
Overbodige vraag waarschijnlijk maar heb je na de wissel je derrie ook laten zakken?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@mhr-zip dat zal ik zeker vermelden, ik niet een todo lijstje vast aan mijn stuur wat ze naar mijn mening extra moeten nakijken..

En lange ritten komt goed, de dag na het onderhoud heb ik gelijk een tocht van 200km (Hel van Twente) gepland staan, vervolgens nog de 11-steden en Limburg mooiste.. En nog diverse korte trainingen voor The Ride..
Dus er komt zeker nog wel 800-900km aan "test" kilometers bij voordat The Ride begint.

@ElGreco Ja die heb ik laten zakken, maar waarschijnlijk net niet op de juiste hoogte of niet goed gealligned. Ook al met de di2 instellingen bezig geweest om hem beter te kalibreren, maar krijg het net niet goed..
Zodra ik schakel dan slipt die 2-3 tandjes voordat die hem vol pakt, terwijl mijn beleving zou moeten zijn dat die direct vast zou moeten grijpen.
Shadow_Agent schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Mee eens, kleine nuance vanuit mij is op z'n plaats ook denk ik. De lokale fietsenmaker is geen eenmanszaak maar een nationaal opererende zaak met meerdere vestigingen.
spoiler:
Broekhuis Sontplein, de oude Belga voor de Noorderlingen. Sowieso niet meer een winkel waar ik vaak terug kom. Alleen nog maar elektrische fietsen. Bijna alle kleding is weg. Zonde! maar dat terzijde
Heb de fiets daar in de winkel gekocht. Als ik hoor dat de rem ligt aanloopt, dan moeten zij dat ook horen. Zelfde met de voorderailleur, daar waren de H/L stelschroefjes niet eens ingesteld zag ik. Tsja, dan ga ik toch wel iets denken van degene die de laatste check gedaan heeft na aflevering van de fabriek.

Zit inderdaad zoals @Galois ook zegt een servicebeurt na 3 maanden bij. Zou niet weten waarom ik hem daar naartoe zou laten brengen eerlijk gezegd.
Ja, daar zou mijn gevoel ook gelijk weg zijn.. Ik heb een soort gelijke ervaring met die firma, voordat ze overgenomen waren was het een prima zaak, maar sinds begin vorig jaar is de service hard achteruit gegaan en draait alles alleen maar om veel verkopen en minder om de klant.

[ Voor 44% gewijzigd door verstappen33 op 10-05-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:24
Heeft iemand nog een tip voor een hartslagmeter, met of zonder band? Die van Garmin is een schroefje gebroken en die van Wahoo (waarvan de band na een paar weken al stuk was) is er gewoon helemaal mee opgehouden.

Edit: Heb eentje van Garmin besteld. Had ook nog wat andere spulletjes nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 10-05-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Ypuh schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:53:
Heeft iemand nog een tip voor een hartslagmeter, met of zonder band? Die van Garmin is een schroefje gebroken en die van Wahoo (waarvan de band na een paar weken al stuk was) is er gewoon helemaal mee opgehouden.
Je bedoelt dat het schroef je van de meter zelf kapot is? Dan zou ik gewoon een nieuwe hartslagmeter van garmin aanschaffen als de band nog goed is. Toch? Zelf ben ik groot fan van Garmin spullen overigens.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:51:

@ElGreco Ja die heb ik laten zakken, maar waarschijnlijk net niet op de juiste hoogte of niet goed gealligned. Ook al met de di2 instellingen bezig geweest om hem beter te kalibreren, maar krijg het net niet goed..
Zodra ik schakel dan slipt die 2-3 tandjes voordat die hem vol pakt, terwijl mijn beleving zou moeten zijn dat die direct vast zou moeten grijpen.
Ja, dat zou echt direct moeten, heb je ook de uitlijning weer goed gezet met die "support" schroef zodat hij recht staat tov het blad en ook ondersteuning heeft van die schroef?

Afbeeldingslocatie: https://assets.bettershifting.com/FD_RX_8_F_support_bolt_straighten_1024x609_b169a2d49b.png
https://bettershifting.co...ion-and-adjustment-guide/ (Set the front derailleur height)

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 10-05-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik lees (las) veel goede verhalen over de H10 van Polar. Wel aan de prijs amar schijnt ook een top meter te zijn.

@verstappen33 Ik heb drie weken op een onderdeel moeten wachten daar. Kwam vanuit hun eigen magazijn. Keer achteraan gebeld na een weekje. Nee hoor zou allemaal goed komen, ik zou een SMS krijgen. Prima, had geen haast. Nog gevraagd aan diegene of dat SMS'en wel werkt want in de winkel hoorde ik dat het niet altijd goed werkte met SMS maar nee, werd mij verzekerd dat het werkte. Prima. Maar goed, na drie weken nog niets gehoord dus maar weer eens bellen. "Heeft u een SMS gehad?" Nee daarom bel ik. "Ik ga voor u kijken en bel u zo terug." Na een kwartier word ik teruggebeld: "Het is net vanmiddag hier bezorgd zie ik".

Ja hoor tuurlijk 8)7 Dat gelooft echt niemand. Waardeloos! Ik kom er niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 10-05-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:03:
[...]

Ja, dat zou echt direct moeten, heb je na het laten zakken ook uitlijning weer goed gezet met die "support" schroef zodat hij recht staat toc het blad en ook ondersteuning heeft van die schroef?

[Afbeelding]
https://bettershifting.co...ion-and-adjustment-guide/
Geen idee welke schroef je precies bedoeld, maar ik heb de uitlijning idd zo goed mogelijk parallel aan het kettingblad proberen te zetten..

Het is een kleinigheidje die ik zelf net niet 100% krijg.. Mogelijk heeft de FM het in 5 minuten gefixed terwijl ik anders nog 3-4 uur loop te klooien..

Afgelopen jaren ook niet zoveel aan derailleurs hoeven in te stellen omdat alles 1-1 werd vervangen, maarja als je van blad grootte veranderd dan moet je wel, maarja dan mis je net die ervaring om het 100% goed te krijgen.

Edit, zie net je plaatje erbij gezet worden.. Ik zal vanavond nog eens een blik werpen op de FD.
Morgen een dagje Tecklenburg, dus veel schakelen, zou fijn zijn als ik het toch nog zelf opgelost krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 10-05-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Webgnome schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:59:
[...]

Je bedoelt dat het schroef je van de meter zelf kapot is? Dan zou ik gewoon een nieuwe hartslagmeter van garmin aanschaffen als de band nog goed is. Toch? Zelf ben ik groot fan van Garmin spullen overigens.
Eén van de schroefgaatjes van het batterij kapje is uitgescheurd (ik denk combinatie van zweet/roest en hij zal inmiddels ook ~8 jaar oud zijn). Bij de Wahoo was de drukknoop binen no-time uitgescheurd en de sensor is gewoon dood/geeft amper signaal. De vraag is of er goedkopere/betere opties.

Garmin kost €50 incl. band (een nieuwe band op reserve is welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ypuh schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Eén van de schroefjes van het batterij kapje is uitgescheurd (ik denk combinatie van zweet/roest en hij zal inmiddels ook ~8 jaar oud zijn). Bij de Wahoo was de drukknoop binen no-time uitgescheurd en de sensor is gewoon dood/geeft amper signaal. De vraag is of er goedkopere/betere opties.

Garmin kost €50 incl. band (een nieuwe band op reserve is welkom).
uitgescheurd. Interessant. Zelf heb ik de hrm dual. Ja is een investering maar goed levert je ook wel wat op.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Geen idee welke schroef je precies bedoeld, maar ik heb de uitlijning idd zo goed mogelijk parallel aan het kettingblad proberen te zetten..

Het is een kleinigheidje die ik zelf net niet 100% krijg.. Mogelijk heeft de FM het in 5 minuten gefixed terwijl ik anders nog 3-4 uur loop te klooien..

Afgelopen jaren ook niet zoveel aan derailleurs hoeven in te stellen omdat alles 1-1 werd vervangen, maarja als je van blad grootte veranderd dan moet je wel, maarja dan mis je net die ervaring om het 100% goed te krijgen.

Edit, zie net je plaatje erbij gezet worden.. Ik zal vanavond nog eens een blik werpen op de FD.
Morgen een dagje Tecklenburg, dus veel schakelen, zou fijn zijn als ik het toch nog zelf opgelost krijg.
Ik heb er een plaatje bij gedaan met de schroef die ik bedoel, op die link naar https://bettershifting.co...ion-and-adjustment-guide/ vind je meer details.

De uitlijnling regel je dus met dat schroefje en die zorgt dan gelijk voor voldoende stijfheid bij het schakelen, begrijp ik dat je het nu met de hand hebt gedaan tijdens het aandraaien van de klemschoef? Zo ja, dan is dat mogelijk het probleem. Je moet de achterkant van de kooi een fractie naar binnen zetten en dan finetunen door die support schroef in te draaien (staat ook uitgelegd op die link).

Misschien heeft @Salteh nog meer tips.

Edit: Ahja ik zie nu ook pas jouw edit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 10-05-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Ik heb er een plaatje bij gedaan met de schroef die ik bedoel, op die link naar https://bettershifting.co...ion-and-adjustment-guide/ vind je meer details.

De uitlijnling regel je dus met dat schroefje en die zorgt dan gelijk voor voldoende stijfheid bij het schakelen, begrijp ik dat je het nu met de hand hebt gedaan tijdens het aandraaien van de klemschoef? Zo ja, dan is dat mogelijk het probleem.

Misschien heet @Salteh nog meer tips.
Ja ik had het met de hand/oog gedaan, jou link geeft duidelijkere uitleg.
Ik zal vanavond deze stappen eens doorlopen en een kijken of dat verbetering geeft. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Ja ik had het met de hand/oog gedaan, jou link geeft duidelijkere uitleg.
Ik zal vanavond deze stappen eens doorlopen en een kijken of dat verbetering geeft. d:)b
Yes, hij zit wel goed verstopt als hij al een stukje is ingedraaid, eigenlijk zie je alleen het gaatje, schroefje zit vrij diep verzonken. Normaal moet je ook opletten dat je een plaatje erachter moteert zodat die schroef niet rechtstreeks op je frame duwt, maar bij de Tarmac (SL6 en SL7 iig dus neem aan ook de SL8) zit er een plaatje hiervoor op het montagepunt zelf waar hij tegenaan komt, dus dat is dan geen probleem.

Wanneer het goed afgesteld is geeft dit een tweede steunpunt voor de derailleur wat uiteraard veel meer stijfheid oplevert tijdens het schakelen dus jouw problemen kunnen hier best wel mee te maken hebben naar mijn idee.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 10-05-2024 11:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was vorige week een midweekje in Friesland, en stond me 's maandags bij Stavoren te verbazen over het grote aantal wielrenners met ligstuur en tassen aan de fiets.

Kom er zojuist achter dat ik heb staan kijken naar deelnemers van The Race around the Netherlands: http://www.strava.com/activities/11304558650 Nooit aan een dergelijk evenement gedacht.

Maar wat een monsterafstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is inderdaad nogal een afstand. Wat mij dan wel weer opvalt is het rare lusje DOOR Nederland. Alsof ze nog wat kilometers hadden moeten vullen. Oud collega van mij heeft een aantal jaren geleden een inzamelingsactie gedaan waarbij hij om de provincie Limburg heen fietste in 1 dag. Dat was ook iets van 500 kilometer

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Ja, dan snap ik wel dat je na zelf van alles geprobeerd hebt, het de FM laat doen. Ik zou dan wel héééél goed checken of je tevreden bent. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat een afstelling die 'goed' is inderdaad zo gebeurd is, maar een afstelling die 'perfect' is, dat je daar toch wel meer tijd in moet steken.

Tijd is geld, dus de FM zal snel tevreden zijn met 'goed' en wij willen toch 'perfect'.

De versnellingen van mijn racederailleur hoef ik eigenlijk nooit af te stellen. Op mijn MTB echter misschien wel elke 5000 km. Blijkbaar toch wel veel meer 'klappen' waardoor alles een beetje verschuift oid.

Ondanks dat ik dit toch wel vaak doe, kost het mij toch altijd wel een klein halfuurtje om dit perfect te krijgen. Dat kan de FM uiteraard veel sneller (maar niet beter ;)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41
Galois schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Tijd is geld, dus de FM zal snel tevreden zijn met 'goed' en wij willen toch 'perfect'.
Een FM leeft letterlijk van de tevredenheid van zijn/haar klanten, dus dat zou erg jammer zijn. Gelukkig zit hier een kleine FM om de hoek die nog echt z’n best doet en niet per se “goed is goed genoeg” nastreeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12
[...]

Tijd is geld, dus redelijk wat FM’s zullen snel tevreden zijn met 'goed' en wij willen toch 'perfect'.
FTFY. Niet alle lbs’en zijn zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Denk dat het er ook aan ligt wie je voor je hebt.

Heb in mijn stad een zelfstandige wiens liefde retro fietsen is (vooroorlogs), maar met je gewone Gazelle (of oudere racefiets) kan je er ook terecht. Hartstikke aardige man, prijzen zijn zo laag dat ik mij soms afvraag of hij geen verlies draait (zal wel niet), en nog nooit ontevreden weggegaan daar. Het staat er stampes vol als ik er binnenkom, dus de klandizie weet hem gelukkig ook te vinden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
[...]

Ja, dan snap ik wel dat je na zelf van alles geprobeerd hebt, het de FM laat doen. Ik zou dan wel héééél goed checken of je tevreden bent. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat een afstelling die 'goed' is inderdaad zo gebeurd is, maar een afstelling die 'perfect' is, dat je daar toch wel meer tijd in moet steken.

De versnellingen van mijn racederailleur hoef ik eigenlijk nooit af te stellen. Op mijn MTB echter misschien wel elke 5000 km. Blijkbaar toch wel veel meer 'klappen' waardoor alles een beetje verschuift oid.

Ondanks dat ik dit toch wel vaak doe, kost het mij toch altijd wel een klein halfuurtje om dit perfect te krijgen. Dat kan de FM uiteraard veel sneller (maar niet beter ;)).
Het is vanavond gelukt met de tips van hier.
Ik wist niet van dat support schroefje, blijkbaar pakte die hierdoor de ketting net niet goed op het grote blad.
De handleiding nog even stap voor stap gevolgd en schakelt nu 100% op een klein test rondje door de wijk.

Het is idd een klusje van 15-20 minuten als je het echt secuur wilt hebben.

Het scheelt dat ik niet vies ben van zelf proberen, zo leer ik elke keer wat bij. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
Hoera!
Als het schroefje direct op je carbon frame drukt dan moet er trouwens een plaatje tussen, mocht je dat nog niet gezien hebben ;-)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 00:54
Galois schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Maar als je 95% van het onderhoud zelf doet, wat verwacht je dan van zo'n servicebeurt?

Ik doe ook alles zelf (100%) en ik durf te beweren dat ik er meer aandacht voor heb dan de FM. Die heeft toch vaak een beperkte hoeveelheid tijd voor zo'n servicebeurt (logisch... want tegen zijn uurloon accepteren wij geen 200 euro aan servicebeurtkosten).
Bij mijn MTB had ik een gratis servicebeurt en die heb ik niet eens afgenomen.

Maar nieuwe bandjes pas na 7k? Of tussendoor al verwisseld?
Ik heb het een paar keer gedaan vanwege garantie van Scott. Maar ze doen er niet veel nee, kan ook niet voor het geld. Hooguit proberen om vervangingsonderdelen aan te smeren ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19-09 11:51

Edit: Heb eentje van Garmin besteld. Had ook nog wat andere spulletjes nodig.
Sinds kort een Polar verity sense, erg tevreden over. Veel comfortabeler dan een borstband en even accuraat. Prima accuduur ook en geen knoopcel gedoe meer

Edit: laat maar, je hebt al een Garmin besteld :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij wil de FM dat ook wel, maar bij een uurtarief van €75 worden er al flink wat wenkbrauwen opgetrokken terwijl het personeel niet in de rij staat voor een bruto maandsalaris van €2.360. Als je puur naar tijd kijkt kost 'perfect' ook nog eens (bijna) twee keer zoveel als 'goed'.

Afgelopen weken ook weer veel klachten over FM's gehoord. Als we allemaal onze fietsen in de zelfde maand wegbrengen helpt dat ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Bij mij heeft de FM perfect werk geleverd, derailleur pad opnieuw gericht op mijn stalen frame en alles weer goed afgesteld. Ik heb echt niet te klagen in mijn dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 19-09 19:35
Frenz64 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:15:
[...]

Sinds kort een Polar verity sense, erg tevreden over. Veel comfortabeler dan een borstband en even accuraat. Prima accuduur ook en geen knoopcel gedoe meer

Wel makkelijk kwijt te raken!! :+

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Prima accuduur? In plaats van een keer per jaar (of langer) een knoopcel vervangen loop je dan te hannesen met een USB-lader die telkens kwijt is.

Zit prima maar ik vind een borstband net zo goed zitten (persoonlijk).

Maar dat laden vind ik echt een minpunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Zo, da’s ineens een stuk warmer dan de vorige keer dat ik op de fiets zat.. Wegens vakantie een paar weken niet gefietst maar toch gekozen voor een 100km rondje. Plan was om lekker rustig aan te doen, en ik had deze keer wel naar de wind gekeken en de eerste helft wind tegen gekozen.

De laatste kilometers werd het wel wat zwaarder, maar het ijs op 3/4 in Harderwijk maakte weer veel goed.

Lekker gefietst weer, en nu ik minder vaak in de avond nog hoef te werken ga ik er na het eten maar weer eens op uit deze week.

Op naar een mooie 160km toertocht ergens in de aankomende maanden. Heeft iemand nog een tip? Liefst een beetje vlak, het is de eerste keer dat ik die afstand rijd.

Ik heb de Gerrie Knetemann Classic al op het oog, maar voor iets eerder een leuke rit ben ik zeker ook wel te porren.

[ Voor 21% gewijzigd door sebasd op 11-05-2024 17:29 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Webgnome
Zo, terug van de Ronde van Nijmegen. Vanmorgen vroeg opgestaan (05:30) want zoals altijd ben ik van te voren altijd super zenuwachtig. Krijg ik om 06:00 een bericht van een kennis die mee zou gaan dat ie niet gaat want hij heeft al een paar weken slecht geslapen. ( waarom stuur je dat dan de ochtend en niet eerder ). Eerst nog getwijfeld of ik dan wel zou gaan immers is het een kleinere toertocht en in je eentje fietsen is toch minder gezellig.

Ben nu toch wel blij dat ik ben gegaan. Het is echt een super leuk evenement en veel groter dan ik van te voren had verwacht. Heb altijd wel aanspraak gehad onderweg ( niet zo veel als bij de AGR maar das logisch) en de route was in het begin toch wel weer aardig technisch. De delen over de ooipolder en door Duitsland waren afwisselend genoeg om leuk te blijven. Wat is het verkeer in Duitsland trouwens een verademing zeg. Stoppen als je van rechts komt, je rustig de tijd geven etc etc. Dat hoef je in Nederland gewoon niet te verwachten.

Heb verder ook gezien wat er gebeurd als je een lichaam zonder hersens op een fiets zet. Man man man wat zijn er toch domme mensen. We fietsen op een landweggetje en een of ander landbouw seizoen is weer begonnen dus veel tractoren en andere groot materieel over de weggetjes. Gaan er vervolgens een groepje fietsers achter een hele grote landbouw machine hangen. En dan niet een meter of 10 afstand nee, gewoon een metertje of twee. Deze mensen hadden nog nooit gehoord van het begrip dooie hoek en weten waarschijnlijk niet dat een landbouwmachine een stuk steviger is dan een zak vlees op een fiets..

Buiten dat was het gewoon een mooie toertocht en zeker voor herhaling vatbaar. De 120km was goed te doen. Uiteindelijk 06:00:11 over gedaan. Mag tevreden zijn aangezien ik zelf op 06:30 had gerekend.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Webgnome schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:34:
Zo, terug van de Ronde van Nijmegen. Vanmorgen vroeg opgestaan (05:30) want zoals altijd ben ik van te voren altijd super zenuwachtig. Krijg ik om 06:00 een bericht van een kennis die mee zou gaan dat ie niet gaat want hij heeft al een paar weken slecht geslapen. ( waarom stuur je dat dan de ochtend en niet eerder ). Eerst nog getwijfeld of ik dan wel zou gaan immers is het een kleinere toertocht en in je eentje fietsen is toch minder gezellig.

Ben nu toch wel blij dat ik ben gegaan. Het is echt een super leuk evenement en veel groter dan ik van te voren had verwacht. Heb altijd wel aanspraak gehad onderweg ( niet zo veel als bij de AGR maar das logisch) en de route was in het begin toch wel weer aardig technisch. De delen over de ooipolder en door Duitsland waren afwisselend genoeg om leuk te blijven. Wat is het verkeer in Duitsland trouwens een verademing zeg. Stoppen als je van rechts komt, je rustig de tijd geven etc etc. Dat hoef je in Nederland gewoon niet te verwachten.

Heb verder ook gezien wat er gebeurd als je een lichaam zonder hersens op een fiets zet. Man man man wat zijn er toch domme mensen. We fietsen op een landweggetje en een of ander landbouw seizoen is weer begonnen dus veel tractoren en andere groot materieel over de weggetjes. Gaan er vervolgens een groepje fietsers achter een hele grote landbouw machine hangen. En dan niet een meter of 10 afstand nee, gewoon een metertje of twee. Deze mensen hadden nog nooit gehoord van het begrip dooie hoek en weten waarschijnlijk niet dat een landbouwmachine een stuk steviger is dan een zak vlees op een fiets..

Buiten dat was het gewoon een mooie toertocht en zeker voor herhaling vatbaar. De 120km was goed te doen. Uiteindelijk 06:00:11 over gedaan. Mag tevreden zijn aangezien ik zelf op 06:30 had gerekend.
Het was dan ook echt prachtig weer! Ik ken de route redelijk en inderdaad lekker afwisselend zo de ooij en een stuk duitsland en berg en dal. Wel spijt dat ik niet dit weekend een tourtocht gepland had ipv volgende week hehe

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:53

Reginas

Queen of Core Stability

*O* New Bike Day! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dri_25UeJ0NRqNUq3LMIRH7KrDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyNIIcjf9sqiHOPTQrU2MbK3.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft even mogen duren, vanaf oktober 2023 maar liefst, maar vandaag mocht ik dan eindelijk mijn Cinelli Nemo Tig Allroad ophalen bij Fietslokaal De Meet in Deventer. De levertijd vanuit de fabrikant was lang, maar de communicatie van De Meet was prima en ik heb het aankoopproces heel prettig ervaren.
Mijn nieuwe fiets is zo knap en ik ben er zo blij mee! Ze (deze fiets voelt niet echt als een hij) is afgemonteerd met Shimano 105 Di2 en daar ben ik ook blij mee. Tijdens mijn fietstrip naar Girona heb ik al mogen proeven van Di2 en ik denk dat ik daar de komende tijd veel plezier aan ga beleven. Het standaard Selle San Marco zadel heb ik verwisseld voor mijn vertrouwde Selle SMP Dynamic, want comfort is belangrijk. Verder krijg ik op 29 mei nog een bikefit. Ik verwacht geen grote veranderingen, zal een beetje finetunen worden. Op termijn wil ik nog gaan voor een upgrade van de wielen, maar daar heb ik nog geen definitieve keuze in gemaakt. :)

Het lijstje:

Drivetrain: Shimano 105 7100
Handlebar: Cinelli Vai
Stem: Cinelli Vai
Seatpost: Cinelli Vai Ø 27,2
Shifters: Shimano 105 R7170
Brakes: Shimano 105 R7170
Rotors: Shimano 160 - 140 mm
Ft. derailleur: Shimano 105 R7150
R. derailleur: Shimano 105 R7150
Crankset: Shimano 105 R7100 50/34T
Cassette: Shimano 105 R7100 11/34T
Chain: Shimano M7100
Wheelset: Fulcrum Rapid Red 5
Tyres: Vittoria Corsa Next 700x34
Saddle: SSM Shortfit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lekker klassiek, ziet er goed uit 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Mijn magene is inmiddels 4/5 jaar oud; tot nu toe 1x nieuwe batterij in gedaan. Bij lampjes snap ik oplaadbaar, maar apparaten die jarenlang op 1 cel werken niet. Je wandklokken, om maar wat te noemen, zijn toch ook niet oplaadbaar.
Een goede cel heeft in hoeveelheid vaak een hogere capaciteit. (Een alkaline AA al gauw 3000mAh) Alleen kan een oplaadbare cel dat sneller afgeven. Bij een low power device zul je doorgaans vaker aan de lader moeten, dan dat je een celletje had moeten vervangen.

---------------

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Hier was het gisteren: New Bike Day oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLnYxWWvpTy4oV0tA3_L4KIZVv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyM1LkIg0Wf18W013xMWqpx8.jpg?f=fotoalbum_large

2024 BMC Roadmachine Two
- Ultegra di2 - 50-34 - 11-34 met 165mm cranks (die worden nog nageleverd, zit zolang 172.5 op)
- BMC RCB01 stuur (carbon ipv alu)
- BMC bottlecages incl storage in downtube (met zo'n neopreen zak)
- BMC toptube bag
- HideMyBell frontmount voor de Garmin
- Favero Assioma's die ik al had
- DT Swiss PR1600 incl 28mm GP5000 (zaten op de gravel fiets als wegwielen, de bijgeleverde standaard wielen leken wel van lood gemaakt te zijn, zelfs deze toch al niet lichte Alu DT wielen voelden licht tov van de standaard wielen). Gelukkig is een custom carbon wielset in de maak (Van Speijk Wheels), zal waarschijnlijk over een week of 4-5 klaar zijn).

Gisteren en vandaag al wat km's gemaakt. Met 30mm op de standaard wielen voelde het wel alsof elke weg super glad was. Elk bultje werd gladgestreken. Met de 28mm DT Swiss was het iets minder glad, maar evengoed voelde het mega comfortabel tov mijn Colnago CLX evo modeljr 2020 en de alu Cube Nuroad Race. Een echte kilometer vreter. Morgen nog een rondje van een km of 100-120 ofzo, kijken hoe het Selle Italia zadel bevalt met een iets langere rit. Normaal rij ik met een SQLab 612, maar vandaag was 3u op de Selle Italia ook niet meteen vervelend. We shall see...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
@derx666 mooi speelgoed zeg! En handig al die extra opbergruimte.

Ik heb nog een vraag: kan het kwaad als je SPD sl schoenplaatjes monteert zonder montage vet oid? Kan dat kwaad of is het gevaarlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

AMD1800 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 00:00:
@derx666 mooi speelgoed zeg! En handig al die extra opbergruimte.

Ik heb nog een vraag: kan het kwaad als je SPD sl schoenplaatjes monteert zonder montage vet oid? Kan dat kwaad of is het gevaarlijk?
Thx. Het is wel erg fijn speelgoed inderdaad. Heb de rekening nog maar even verborgen gehouden voor de vrouw ;)

Kwaad kan het niet. Montagevet is er vooral voor dat je het ook ooit nog een keer los kunt halen als je nieuwe plaatjes eronder wil doen. Je wil niet dat je schroefjes vastroesten, en dat je die eruit moet gaan boren, of anders nieuwe schoenen moet gaan halen. Ik zou de een keer een voor een loshalen, invetten, en weer vastzetten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Mooie nieuwe fietsen @derx666 en @Reginas 🙌.

@derx666 hoe ben je bij zo’n korte crank gekomen en welk verschil merk je? (Ik ga er van uit dat je op je andere fiets al wel met 165mm fietst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
derx666 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:41:
Hier was het gisteren: New Bike Day oOo

[Afbeelding]

2024 BMC Roadmachine Two
- Ultegra di2 - 50-34 - 11-34 met 165mm cranks (die worden nog nageleverd, zit zolang 172.5 op)
- BMC RCB01 stuur (carbon ipv alu)
- BMC bottlecages incl storage in downtube (met zo'n neopreen zak)
- BMC toptube bag
- HideMyBell frontmount voor de Garmin
- Favero Assioma's die ik al had
- DT Swiss PR1600 incl 28mm GP5000 (zaten op de gravel fiets als wegwielen, de bijgeleverde standaard wielen leken wel van lood gemaakt te zijn, zelfs deze toch al niet lichte Alu DT wielen voelden licht tov van de standaard wielen). Gelukkig is een custom carbon wielset in de maak (Van Speijk Wheels), zal waarschijnlijk over een week of 4-5 klaar zijn).

Gisteren en vandaag al wat km's gemaakt. Met 30mm op de standaard wielen voelde het wel alsof elke weg super glad was. Elk bultje werd gladgestreken. Met de 28mm DT Swiss was het iets minder glad, maar evengoed voelde het mega comfortabel tov mijn Colnago CLX evo modeljr 2020 en de alu Cube Nuroad Race. Een echte kilometer vreter. Morgen nog een rondje van een km of 100-120 ofzo, kijken hoe het Selle Italia zadel bevalt met een iets langere rit. Normaal rij ik met een SQLab 612, maar vandaag was 3u op de Selle Italia ook niet meteen vervelend. We shall see...
Erg mooie fiets! Ik kijk zelf met een schuin oog naar de Canyon Ultimate CF SL 8 AXS Movistar. Op de foto’s lijkt de kleur vergelijkbaar. Enig idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 07:36:
Mooie nieuwe fietsen @derx666 en @Reginas 🙌.

@derx666 hoe ben je bij zo’n korte crank gekomen en welk verschil merk je? (Ik ga er van uit dat je op je andere fiets al wel met 165mm fietst).
Eigenlijk is het bij mij vooral praktisch. Omdat ik zoveel ben afgevallen zit er nog steeds aanzienlijk wat overtollige huid bij m'n buik (nja, en er zit ook nog genoeg spek in... ;) ). Als ik iets dieper zit op de fiets komen al heel snel m'n benen tegen m'n buik aan. Is opzich niet erg, en heb er ook niet direct last van, maar ideaal is het niet natuurlijk.
Mijn redenering: 7.5mm kortere crank -> been 7.5mm lager, en aangezien in de onderste positie je been dan 7.5mm hoger zit, moet je zadel ook ~7.5mm omhoog. Oftewel, je wint in een keer 1.5cm meer ruimte tussen buik en been. Verder is het iets minder belastend voor m'n rechter knie (meniscus operatie in 2012) omdat de hoeken kleiner zijn.
Ik heb dit sinds ong. een half jaar op m'n Colnago. 2e hands crank via MP gekocht (was zgan, je kon niet zien dat er een ketting overheen gelopen had). Ik vond het echt super, dus voor de nieuwe fiets was het een no-brainer.
crimby schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Erg mooie fiets! Ik kijk zelf met een schuin oog naar de Canyon Ultimate CF SL 8 AXS Movistar. Op de foto’s lijkt de kleur vergelijkbaar. Enig idee?
Helaas, die heb ik nooit IRL gezien, dus dat kan ik niet zeggen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Laatst online: 17-09 12:00
Vraagje, iemand toevallig een geldige kortingscode van futurumshop? Ben toe aan een nieuw zadel en nieuwe cassette en dan is elke korting meegenomen, maar heb zelf geen kortingscode liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
ONWdolf schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:22:
Vraagje, iemand toevallig een geldige kortingscode van futurumshop? Ben toe aan een nieuw zadel en nieuwe cassette en dan is elke korting meegenomen, maar heb zelf geen kortingscode liggen.
zie sjroorda in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2" , vrijdag werkte deze nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Laatst online: 17-09 12:00
Bedankt! Deze werk nog en gelijk gebruikt. Zal volgende keer zelf het kortingscode topic gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
derx666 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:06:
<knip goed beargumenteerd verhaal over 165mm caranks>
En je kunt gewoon doortrappen in de bochten 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crimby
Dit blijft ook gewoon écht genieten he! Overigens totaal niet druk zo op moederdag, ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8s41VnjF5GjoI68e_yw04ZLk3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a2NPkh2azp140URiQh4EDJA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O38exxtmySPGGHJI6LnPJIWoOSU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDpGMEGauBVFPjfIvMR8HUwP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19-09 11:51
La1974 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Prima accuduur? In plaats van een keer per jaar (of langer) een knoopcel vervangen loop je dan te hannesen met een USB-lader die telkens kwijt is.

Zit prima maar ik vind een borstband net zo goed zitten (persoonlijk).

Maar dat laden vind ik echt een minpunt.
Krijg braaf een melding op m'n telefoon dat de batterij minder wordt, met die knoopcel weet je niet wanneer hij opgeeft. Met mijn gebruiksfrequentie vind ik eens in de vier weken oid prima te doen. Telefoon, horloge, fietscomputer moeten veel vaker, da's m'n referentiekader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Gisteren naar een carmeet geweest op de fiets (contradictio interminis, maar goed). Iets meer dan 75km, benen voelden een stuk beter dan verwacht. Alleen had ik op de weg terug de wind pal tegen, kon op de gewone fiets alsnog tussen de 20-25 aanhouden, al was dat wel volle bak en proberen de cadans gelijk te houden. Wel helemaal stuk op het eind, maar vond dat niet heel verrassend. Zag wel op Strava dat ik nu 238km gereden heb deze week. Ik ga nog even naar de stad denk ik. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
Wat is een nieuwe ketting toch een heerlijk gevoel. Merkte na bijna 3500km dat mijn 105 ketting toch wat speling had, niet even mooi meer liep en de ketting meter begon erin te vallen. Nog niet mega versleten maar een frisse ketting (Dura Ace) net voor de zomer is wel zo lekker. De oude ketting maar achter de hand houden, just in case.

Was mijn eerste keer ketting vervangen, natuurlijk ingekort bij de open schakel en de ketting aan de verkeerde kant van het palletje gelegd wat me tot enig waanzin bracht. Ach hij ligt er op en doet het meer dan prima. Grote blij, nu de wind nog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
mr.DJ95 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:17:
Wat is een nieuwe ketting toch een heerlijk gevoel. Merkte na bijna 3500km dat mijn 105 ketting toch wat speling had, niet even mooi meer liep en de ketting meter begon erin te vallen. Nog niet mega versleten maar een frisse ketting (Dura Ace) net voor de zomer is wel zo lekker. De oude ketting maar achter de hand houden, just in case.

Was mijn eerste keer ketting vervangen, natuurlijk ingekort bij de open schakel en de ketting aan de verkeerde kant van het palletje gelegd wat me tot enig waanzin bracht. Ach hij ligt er op en doet het meer dan prima. Grote blij, nu de wind nog weg.
Een shimano ketting heeft ook een montage richting hé. Zit die wel goed >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
mhr-zip schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Een shimano ketting heeft ook een montage richting hé. Zit die wel goed >:)
Ja ja, tekst staat op de buitenkant van de ketting. Als je op de fiets zit rechts. Die had ik al wel gevonden voordat ik mijn avontuur begon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
CyberThijs schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:47:
@Valorian kijk eens op de website van het fietscafe Le Coffee Ride: https://www.lecoffeeride.cc/rides/ voor een ruim aanbod aan GPX'en voor weg, gravel en MTB routes in de Ardennen.

Ik zou aanraden om vanuit Sy vooral niet naar het noorden te fietsen: je komt snel in de agglomeratie van Luik terecht met veel verkeer en drukke wegen. Je zal zien dat de meeste routes van Le Coffee Ride eerder zuid- en oostwaarts trekken. Daar zitten de rustige, idyllische wegjes in onze Ardennen.
Thanks voor deze tip nog, heb uiteindelijk 3 ritjes kunnen maken. Twee vanuit Sy, en vanochtend een ritje vanuit omgeving Chevron naar Le Coffee Ride. Dat was de helft van “the short loop”. Daarna zelfde route terug, anders werd het te lang icm rest van het dagprogramma 😊. Mooie omgeving daar hoor. Wel scary af en toe hoe hard het gaat in die heuvels met goed asfalt. Harder dan 55-60 durf ik niet in ieder geval, en zelfs dat maar enkele keren aangetikt op snaarstrakke N-wegen. Denk dat de echte cracks die hellingen met 70-75 afgaan 😳.

Anyway, was een mooie plek om te fietsen, blij dat ik die mee heb gesleept op het klimweekend 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@crimby fijn dat het bij jou niet druk was. Bij mij ook niet. Maar dat kwam waarschijnlijk ook doordat ik voor het grootste deel een niet toeristische route reed. Het was alleen relatief druk op het snelfietspad tussen Hoogezand en Groningen. Daar kom ik normaal niet veel mensen tegen, maar nu waren er constant tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vraagje aan de Wahoo (heb zelf een Bolt v2) gebruikers: ik had gisteren een (met Komoot) route gepland van A (startpunt) naar B (eindpunt). Op de route lag punt C, een alternatief startpunt i.v.m. tijd. De route ging alleen heen, niet terug dus. Ik ben echter niet begonnen op punt A maar tussen punt A en B, namelijk op punt C want te weinig tijd en de forse tegenwind de gehele geplande route. Mijn gedachtegang was: als ik op punt C begin dan word ik door de Wahoo gewoon naar B (eindpunt) geleidt als hij ziet dat ik op de route zit.

Ik begon te fietsen en de Wahoo vroeg dus ook "wil je naar Start geleid worden", waarop ik op "Nee" druk. Toch probeert dat ding mij constant terug te leiden naar A terwijl ik gewoon naar B wil (waar koud bier op mij wachtte :9~ )

Maar goed, heb nog stuk doorgereden, Wahoo uit en aangezet maar niets; hij wilde mij terug naar A hebben. Uiteindelijk maar "breng mij naar" gekozen en de bestemming op de kaart aangevinkt (wat ook nog best een gepriegel is maar dat terzijde).

Iemand enig idee waar dit fout gaat? Heb wel vaker gefietst met een geplande route waarbij ik niet precies op het startpunt begon maar dat leek altijd wel goed te gaan. Ik was nu echter vele kilometers van startpunt A verwijderd, kan dat er mee te maken hebben? Vond het wel zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

mr.DJ95 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:17:

Ik heb gisteren ook nog voor het eerst mijn ketting vervangen. Het valt uiteindelijk wel mee, maar je moet op een paar dingetjes letten.

Het op maat maken van de nieuwe ketting vond ik nog het spannendst. Ik kon nergens echt een duidelijke uitleg vinden hoe dit nu moet. Het wordt vaak erg beknopt besproken, terwijl me dit wel een van de belangrijkste stappen lijkt in dit proces. Gelukkig kwam ik deze video van Parktool tegen:

Alleen heb ik de nieuwe ketting nog niet kunnen proberen want ik krijg de quick link niet dicht met BBB ketting tang. De tang gaat niet ver genoeg open om de schakels naar buiten te kunnen duwen. :F Ook eigen schuld want ik zie toch ook een aantal reviews die hetzelfde probleem hebben, maar gemist door het merendeel positieve reviews.

Heeft iemand nog een tip voor een tang die wel ver genoeg open gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 13-05-2024 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
Niellie41 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:58:
[...]

[...]

Toen ik nog geen tang had trok ik gewoon aan 2 kanten aan de ketting, tot deze in de 'slotjes' sprong.
Heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
[...]

Hij hoeft niet dicht gemaakt te worden met de tang. Gewoon de ketting draaien zodat de quicklink boven zit. Dan de rem inhouden en wat kracht op je pedaal zetten. Dan trekt hij hem er wel in.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zal beide opties eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Michaelg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Hij hoeft niet dicht gemaakt te worden met de tang. Gewoon de ketting draaien zodat de quicklink boven zit. Dan de rem inhouden en wat kracht op je pedaal zetten. Dan trekt hij hem er wel in.
Dit inderdaad, werkt perfect..
Tang heb je alleen nodig om hem weer los te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:16
[...]

Ik heb gisteren ook nog voor het eerst mijn ketting vervangen. Het valt uiteindelijk wel mee, maar je moet op een paar dingetjes letten.

Het op maat maken van de nieuwe ketting vond ik nog het spannendst. Ik kon nergens echt een duidelijke uitleg vinden hoe dit nu moet. Het wordt vaak erg beknopt besproken, terwijl me dit wel een van de belangrijkste stappen lijkt in dit proces. Gelukkig kwam ik deze video van Parktool tegen:
[YouTube: How to Size a Bicycle Chain]

Alleen heb ik de nieuwe ketting nog niet kunnen proberen want ik krijg de quick link niet dicht met BBB ketting tang. De tang gaat niet ver genoeg open om de schakels naar buiten te kunnen duwen. :F Ook eigen schuld want ik zie toch ook een aantal reviews die hetzelfde probleem hebben, maar gemist door het merendeel positieve reviews.

In youtube filmpjes kom je verschillende methodes tegen. Voor het op maat maken van een Shimano kerting bestaat duidelijk documentatie van Shimano zelf. Voor het sluiten van de quick link kan je het stukje ketting met de link naar boven draaien, zodat deze op de plek zit vlak voodat hij je kettingblad opdraait, en dan een tik op de trapper geven met je voet.

@Shadow_Agent
Ik gebruik deze site om het startpunt te veranderen: https://geo.javawa.nl/startpunt/
Vervolgens gooi ik hem in web whatsapp en kan ik hem op mn mobiel openen met de ELEMNT app en syncen naar mn Bolt.

[ Voor 6% gewijzigd door EkkeHH op 13-05-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Het op maat maken van de nieuwe ketting vond ik nog het spannendst. Ik kon nergens echt een duidelijke uitleg vinden hoe dit nu moet.
Als je tevreden bent met de oude kettinglengte; leg oud en nieuw op een krant naast elkaar. Even beetje matchen want je oude ketting is natuurlijk ietsje gerekt. Splitsen...klaar! Dat wordt prima uitgelegd zie ik in dat filmpje.
De rest is alleen nodig als je de kettinglengte wilt bepalen bij een ander frame of aanpassing naar grotere kettingbladen. Wil je dus helemaal voor safe gaan dan kijk je voor je begint even hoe de boel erbij hangt als je groot-groot en klein-klein schakelt. Groot-groot moet nog een licht S bochtje laten zien in je derailleur, en bij klein-klein mag de ketting zichzelf niet raken. Er vanuitgaand dat je huidige cassette en derailleur passend zijn natuurlijk (een korte kooi kan minder ketting verstouwen)

En je hebt natuurlijk een sweet spot; maar ik wissel zelf van 34-11 en 25-12 cassette en dan doe ik echt niks aan de kettinglengte hoor. Dat zoekt de derailleur maar uit :P
Ik heb ook zo'n soort tang maar dan van Ali, pak je wel de juiste linkjes? Met de BBB tool hoor je ook de link te kunnen sluiten hoor want daarvoor zijn de uitsparingen bedoeld. (Dual action staat er zelfs op)
Ik zet de link altijd dicht met de tool, want als je het met pedaalkracht doet en de link zit net ff niet lekker dan trek je hem krom. Als je met de tool werkt voel je dit beter. Vind ik toch iets veiliger.

[ Voor 22% gewijzigd door Mistraller op 13-05-2024 11:33 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Shadow_Agent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:40:
Vraagje aan de Wahoo (heb zelf een Bolt v2) gebruikers: ik had gisteren een (met Komoot) route gepland van A (startpunt) naar B (eindpunt). Op de route lag punt C, een alternatief startpunt i.v.m. tijd. De route ging alleen heen, niet terug dus. Ik ben echter niet begonnen op punt A maar tussen punt A en B, namelijk op punt C want te weinig tijd en de forse tegenwind de gehele geplande route. Mijn gedachtegang was: als ik op punt C begin dan word ik door de Wahoo gewoon naar B (eindpunt) geleidt als hij ziet dat ik op de route zit.

Ik begon te fietsen en de Wahoo vroeg dus ook "wil je naar Start geleid worden", waarop ik op "Nee" druk. Toch probeert dat ding mij constant terug te leiden naar A terwijl ik gewoon naar B wil (waar koud bier op mij wachtte :9~ )

Maar goed, heb nog stuk doorgereden, Wahoo uit en aangezet maar niets; hij wilde mij terug naar A hebben. Uiteindelijk maar "breng mij naar" gekozen en de bestemming op de kaart aangevinkt (wat ook nog best een gepriegel is maar dat terzijde).

Iemand enig idee waar dit fout gaat? Heb wel vaker gefietst met een geplande route waarbij ik niet precies op het startpunt begon maar dat leek altijd wel goed te gaan. Ik was nu echter vele kilometers van startpunt A verwijderd, kan dat er mee te maken hebben? Vond het wel zeer irritant!
Ik gebruik een V1 (die volgens mij zelf geen routes bedenkt, alleen via de app op de telefoon) dus misschien werkt dat anders, maar ik begrijp je verhaal denk ik maar half. Heb je nu de facto twee routes gemaakt (A - B en A - C) of heb je een route gemaakt van start A via C (alternatief startpunt) eindigend bij B?

Want het lijkt nu nogal op dat laatste, en dan vraag ik me wel af (als je C als laatste op je route gebruikt hebt...) hoe die bolt moet weten met welk stuk je nou in feite bezig bent? Als je alternatieve startpunt op je normale route lag zou je dat moeten gebruiken als B en niet als C wat jij nu lijkt te doen? Want wat je beschrijft lijkt het er gewoon op dat de bolt niet begrijpt dat jij (al) met je route bezig bent...

Of denk ik nou veel te moeilijk?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mistraller schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Als je tevreden bent met de oude kettinglengte; leg oud en nieuw op een krant naast elkaar. Even beetje matchen want je oude ketting is natuurlijk ietsje gerekt. Splitsen...klaar! Dat wordt prima uitgelegd zie ik in dat filmpje. De rest is alleen nodig als je de kettinglengte wilt bepalen bij een ander frame of grotere kettingbladen.
Dat met de oude ketting doen ze ook, maar ze leggen hier ook goed uit hoe je dit het beste kan doen en waar je op moet letten. Ik ging bijvoorbeeld van een ketting zonder quick link naar een met. Als nieuweling is zo'n uitleg dan wel erg fijn.
Ik heb ook zo'n soort tang maar dan van Ali, pak je wel de juiste linkjes? Met de BBB tool hoor je ook de link te kunnen sluiten hoor want daarvoor zijn de uitsparingen bedoeld. (Dual action staat er zelfs op)
Ik zet de link altijd dicht met de tool, want als je het met pedaalkracht doet en de link zit net ff niet lekker dan trek je hem krom. Als je met de tool werkt voel je dit beter. Vind ik toch iets veiliger.
Als het goed is, heb ik de juiste schakels. Net om de quick link heen, toch? Of moet een uiteinde van de tang in het midden van de quick link?

Ik had ook verwacht dat het zou werken, maar het wordt fysiek gewoon tegen gehouden door dit pinnetje.Het zit dan helemaal tegen het einde aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOmJ_esDEuEcDU84JwcxKPNGe58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Yyzj0qEA0HYO4Ia2ozfgL7R.png?f=fotoalbum_large

En dit is ook precies de reden waarom ik liever de dan wilde gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Reginas schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:40:
*O* New Bike Day! *O*

[Afbeelding]

Het heeft even mogen duren, vanaf oktober 2023 maar liefst, maar vandaag mocht ik dan eindelijk mijn Cinelli Nemo Tig Allroad ophalen bij Fietslokaal De Meet in Deventer. De levertijd vanuit de fabrikant was lang, maar de communicatie van De Meet was prima en ik heb het aankoopproces heel prettig ervaren.
Mijn nieuwe fiets is zo knap en ik ben er zo blij mee! Ze (deze fiets voelt niet echt als een hij) is afgemonteerd met Shimano 105 Di2 en daar ben ik ook blij mee. Tijdens mijn fietstrip naar Girona heb ik al mogen proeven van Di2 en ik denk dat ik daar de komende tijd veel plezier aan ga beleven. Het standaard Selle San Marco zadel heb ik verwisseld voor mijn vertrouwde Selle SMP Dynamic, want comfort is belangrijk. Verder krijg ik op 29 mei nog een bikefit. Ik verwacht geen grote veranderingen, zal een beetje finetunen worden. Op termijn wil ik nog gaan voor een upgrade van de wielen, maar daar heb ik nog geen definitieve keuze in gemaakt. :)

Het lijstje:

Drivetrain: Shimano 105 7100
Handlebar: Cinelli Vai
Stem: Cinelli Vai
Seatpost: Cinelli Vai Ø 27,2
Shifters: Shimano 105 R7170
Brakes: Shimano 105 R7170
Rotors: Shimano 160 - 140 mm
Ft. derailleur: Shimano 105 R7150
R. derailleur: Shimano 105 R7150
Crankset: Shimano 105 R7100 50/34T
Cassette: Shimano 105 R7100 11/34T
Chain: Shimano M7100
Wheelset: Fulcrum Rapid Red 5
Tyres: Vittoria Corsa Next 700x34
Saddle: SSM Shortfit
Hier nog een Cinelli <3 Vigorelli Disc. Heerlijk een stalen frame en ook in het blauw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Niellie41 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Als het goed is, heb ik de juiste schakels. Net om de quick link heen, toch?
De eerste rol met een vaste pin, naast je quicklink idd.
Ik had ook verwacht dat het zou werken, maar het wordt fysiek gewoon tegen gehouden door dit pinnetje.Het zit dan helemaal tegen het einde aan.
Raar. Ik heb ook wel een eindstop maar geen issue bij sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwJpTupxOikp-ZwG7pVijfIjz4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FS5o80pGSefUuKBh4ugSL5Q0.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ugchel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Ik gebruik een V1 (die volgens mij zelf geen routes bedenkt, alleen via de app op de telefoon) dus misschien werkt dat anders, maar ik begrijp je verhaal denk ik maar half. Heb je nu de facto twee routes gemaakt (A - B en A - C) of heb je een route gemaakt van start A via C (alternatief startpunt) eindigend bij B?

Want het lijkt nu nogal op dat laatste, en dan vraag ik me wel af (als je C als laatste op je route gebruikt hebt...) hoe die bolt moet weten met welk stuk je nou in feite bezig bent? Als je alternatieve startpunt op je normale route lag zou je dat moeten gebruiken als B en niet als C wat jij nu lijkt te doen? Want wat je beschrijft lijkt het er gewoon op dat de bolt niet begrijpt dat jij (al) met je route bezig bent...

Of denk ik nou veel te moeilijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wum0BuU_y-wztiRZFQHPTEa5jKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7QBWHU1ogasWRyGM5DGpm4Y.png?f=fotoalbum_large
Even snel een voorbeeld gemaakt. Ik ben dus gestart bij "1"/("punt C" ) Dit is een punt op de originele geplande route tussen A en B.

Maar inderdaad, misschien dat de wahoo inderdaad denkt dat ik nog niet begonnen ben?

Ik zag trouwens wel dat ik in de app gewoon de "ga naar" kan gebruiken en dan naar de Bolt kan sturen. Dat was natuurlijk vele malen simpeler geweest dan met de Bolt zelf zitten prutsen. Maar daar heb ik totaal niet aan gedacht, was al lichtelijk gefrustreerd dat het ding niet deed wat ik wilde dat hij deed ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-05-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Shadow_Agent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:39:
[...]

[Afbeelding]
Even snel een voorbeeld gemaakt. Ik ben dus gestart bij "1"/("punt C" ) Dit is een punt op de originele geplande route tussen A en B.
Is punt C dan een gedefinieerde plek, of noem jij dat punt C en heeft de bolt alleen punt A en B? Ik weet namelijk niet beter dan dat je zo gauw je op de route zit de bolt hem herkent/oppakt.
Ik zag trouwens wel dat ik in de app gewoon de "ga naar" kan gebruiken en dan naar de Bolt kan sturen. Dat was natuurlijk vele malen simpeler geweest dan met de Bolt zelf zitten prutsen. Maar daar heb ik totaal niet aan gedacht, was al lichtelijk gefrustreerd dat het ding niet deed wat ik wilde dat hij deed ;)
Dat is wat onnozelaars met een V1 doen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ugchel op 13-05-2024 11:45 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb de link nu vast zitten dankzij de tip van @guapper en @Michaelg. d:)b
Mistraller schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:39:
Raar. Ik heb ook wel een eindstop maar geen issue bij sluiten.

[Afbeelding]
Ik snap het ook niet. Deze tang gaat in ieder geval terug, want het is toch raar dat een "dual function" tang niet twee taken kan uitvoeren.

Voor nu is het opgelost. Het probleem wordt de volgende keer weer getackeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ugchel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:44:
[...]

Is punt C dan een gedefinieerde plek, of noem jij dat punt C en heeft de bolt alleen punt A en B? Ik weet namelijk niet beter dan dat je zo gauw je op de route zit de bolt hem herkent/oppakt.
Punt C betrof in dit geval de parkeerplaats langs de snelweg waar ik sowieso langs gekomen zou zijn als ik wel op A gestart was. Dit punt was overigens een waypoint in Komoot en dus ook in de Bolt gok ik(?). Wat je zegt klopt volgens mij ook, zo snel je op de route zit dan pakt ie hem op. Naja, het is uiteindelijk goed gekomen. Zal er nog eens wat mee experimenten en kijken of ik het kan reproduceren.
[...]
Dat is wat onnozelaars met een V1 doen ;)
Hahaha :D Ik heb de V2 sinds begin van het jaar dus moet nog even wennen aan de extra features, zeker in geval van "nood en paniek" bij mij en de anderen die op mij zaten te wachten sloeg de stress toe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Shadow_Agent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Punt C betrof in dit geval de parkeerplaats langs de snelweg waar ik sowieso langs gekomen zou zijn als ik wel op A gestart was. Dit punt was overigens een waypoint in Komoot en dus ook in de Bolt gok ik(?). Wat je zegt klopt volgens mij ook, zo snel je op de route zit dan pakt ie hem op. Naja, het is uiteindelijk goed gekomen. Zal er nog eens wat mee experimenten en kijken of ik het kan reproduceren.
[...]

[...]

Hahaha :D Ik heb de V2 sinds begin van het jaar dus moet nog even wennen aan de extra features, zeker in geval van "nood en paniek" bij mij en de anderen die op mij zaten te wachten sloeg de stress toe ;)
In geval van paniek: live locatie delen in whatsapp is iets waar je meestal wel veilig op terug kunt vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:52:
Ik heb de link nu vast zitten dankzij de tip van @guapper en @Michaelg. d:)b

[...]

Ik snap het ook niet. Deze tang gaat in ieder geval terug, want het is toch raar dat een "dual function" tang niet twee taken kan uitvoeren.

Voor nu is het opgelost. Het probleem wordt de volgende keer weer getackeld.
Het kan ook nieuwigheid zijn. Toevallig ook afgelopen week en nieuwe (12sp) Shimano ketting erop gelegt. Oude quicklink kreeg ik open en dicht met de tool die jij ook hebt. Nieuwe kreeg ik niet direct dicht. Dus truckjes met quicklink boven en trapper gebruikt.
En ja, die quicklink hergebruik ik op dezelfde ketting (na bijvoorbeeld grondig reinigen). Volgens mij zegt Shimano zelf dat het niet wordt aangeraden. Maar die 1000w piek vermogen van mij is toch niet zo spannend. :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

guapper schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:57:
[...]

In geval van paniek: live locatie delen in whatsapp is iets waar je meestal wel veilig op terug kunt vallen.
Hehe de paniek in dit geval was "we willen weer verder, wat duurt dat lang." :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Reginas Als ik de website goed bekijk heeft je Cinelli een stalen frame? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
AMD1800 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:11:
@Reginas Als ik de website goed bekijk heeft je Cinelli een stalen frame? Klopt dat?
Jep, Columbus staal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Heeft dat nog een bepaald voordeel tov carbon? Of koop je een Cinelli voor andere redenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
AMD1800 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:36:
[...]

Heeft dat nog een bepaald voordeel tov carbon? Of koop je een Cinelli voor andere redenen?
Duurzamer? Strakker frame met minder rare designs wat er tegenwoordig wordt gedaan met Carbon. Ik houd meer van de simpele lijnen in een frame en dunne buizen. Qua gewicht is het wel wat zwaarder maar weeg zelf 63 kilo dus mij boeit het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@tiswat Valide punt vwb smaak, maar waarom duurzamer? Ik ken in mijn kring inmiddels veel mensen die op ouder carbon rondrijden, dat gaat normaal gesproken ook gewoon "eeuwig" mee als er geen gekke dingen gebeuren. Als het argument is dat het schadegevoelig is wil ik dat wel weerleggen, carbon is tegenwoordig uitstekend en relatief voordelig te repareren en er zijn meerdere bedrijven binnen Nederland die hierin gespecialiseerd zijn.

Als het is dat mensen uitgekeken raken op een (carbon) fiets en binnen een paar jaar weer een nieuwe kopen heb je een punt, ik geloof ook wel dat iemand die een stalen fiets koopt dit over het algemeen meer bewust doet dan iemand die een "plastic" fiets koopt, maar dat is eigenlijk meer te wijten aan de huidige wegwerpmaatschappij en de gemiddelde fiets-consument dan aan het materiaal. ;)

@Reginas verder groot gelijk om staal te kiezen hoor, het is echt een prachtige fiets! Alleen bovenstaand punt tov carbon wilde ik een beetje nuanceren. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 13-05-2024 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
Gewoon een hele mooie fiets, en als @Reginas er content mee is dan is het toch goed?
Iedereen heeft eigen voorkeuren of een smaak, daarom zijn er ook zoveel merken en type fietsen te koop, voor ieder wat wils..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:49

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Steel is real jongens! Ik heb ook zitten kijken naar een Ribble uit Reynolds 725, maar de rationele gedachten (en een goede aanbieding) wonnen het.

Dan waren allebei mijn sportfietsen uit Reynolds geweest. <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kflugN0Dr1U0O2Eb82gc6QDjIhY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xX7AoUKlhaKG7VihKwWpBqFq.jpg?f=user_large

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Phydomir schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Het kan ook nieuwigheid zijn. Toevallig ook afgelopen week en nieuwe (12sp) Shimano ketting erop gelegt. Oude quicklink kreeg ik open en dicht met de tool die jij ook hebt. Nieuwe kreeg ik niet direct dicht. Dus truckjes met quicklink boven en trapper gebruikt.
En ja, die quicklink hergebruik ik op dezelfde ketting (na bijvoorbeeld grondig reinigen). Volgens mij zegt Shimano zelf dat het niet wordt aangeraden. Maar die 1000w piek vermogen van mij is toch niet zo spannend. :+
#humblebrag ;)

KMC linkje kan ik met de hand openen en sluiten bij 1 fiets. Zolang de veerspanning van de derailleur alles strak houdt is er niet veel aan de hand maar de reden dat het eenmalig is, is natuurlijk het "weerhaakje" dat ervoor zorgt dat ie niet losschiet. Dat randje wordt gladder bij openen. Theoretisch kan het losschieten. Met de MTB ben ik er wat alerter op.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
tiswat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Duurzamer? Strakker frame met minder rare designs wat er tegenwoordig wordt gedaan met Carbon. Ik houd meer van de simpele lijnen in een frame en dunne buizen. Qua gewicht is het wel wat zwaarder maar weeg zelf 63 kilo dus mij boeit het niet.
2 van mijn fietsen zijn alu; eentje van 2003 en eentje 2011. Die van 2011 heeft een carbon voorvork; duurzaam zit hem vooral in de levensduur die je "wat dan ook" schenkt. Ik denk dat de gemiddelde racefiets eerder wordt afgedankt vanwege technische achterstand op de groupset dan vanwege de vorm van het frame.

Niet eens vanwege de beschikbaarheid van parts, want voor beide bovenstaande fietsen (3x7 en 3x10) kan ik nog alle slijtagedelen aanschaffen.

Carbon, elegante buizen en een classic look kan ook samen. Want dát herken ik wel. Zo ben ik bij Scott uitgekomen voor zowel race als MTB.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
verstappen33 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:21:
Gewoon een hele mooie fiets, en als @Reginas er content mee is dan is het toch goed?
Dat ben ik ook zeker met je eens. Gezien de algemene focus op gewichtsbesparing en dus carbon vind ik het interessant en leuk als iemand een keer voor iets anders kiest (het 56 cm frame van een Cannondale SuperSix EVO 3 weegt 930 gram. Het frame van de Cinelli weegt 1500 gram, zonder vermelding van de maat van het frame) En dan vraag ik me af waarom dat is. Voor @tiswat maakt het extra beetje gewicht niet uit en het design is naar zijn mening mooi en simpel. Maar misschien zijn er nog wel andere redenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
AMD1800 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Dat ben ik ook zeker met je eens. Gezien de algemene focus op gewichtsbesparing en dus carbon vind ik het interessant en leuk als iemand een keer voor iets anders kiest (het 56 cm frame van een Cannondale SuperSix EVO 3 weegt 930 gram. Het frame van de Cinelli weegt 1500 gram, zonder vermelding van de maat van het frame) En dan vraag ik me af waarom dat is. Voor @tiswat maakt het extra beetje gewicht niet uit en het design is naar zijn mening mooi en simpel. Maar misschien zijn er nog wel andere redenen?
Het straalt wat meer vakmanschap en liefde uit. Verder zal het ongetwijfeld ook qua gevoel iets anders rijden dan een carbon frame.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:12:
Als het is dat mensen uitgekeken raken op een (carbon) fiets en binnen een paar jaar weer een nieuwe kopen heb je een punt.
Laatst vroeg iemand op WeightWeenies af waar eigenlijk alle 'oude' fietsen gebleven zijn.

Best een valide vraag eigenlijk. In Nederland hebben we natuurlijk Marktplaats wat een levendige handel oplevert, maar heb wel eens het idee dat dat tegenwoordig minder is. Als ik bij mijn club kijk, daar rijdt niet iedereen een S-Works SL8, maar je ziet ook geen aluminium frames met een triple meer.

Als iemand aan mij vraagt 'Ik wil beginnen met fietsen, waar koop ik een goedkope fiets?', dan is mijn antwoord geen Marktplaats. MP is vooral interessant voor hele jonge/dure fietsen met een fikse discount op de nieuwwaarde (bijv. door aanschaf verkeerde maat of demomodel). In de prijscategorie 300-800 lijkt er maar weinig leuks te vinden en in de prijsklasse 1000-3000 vragen mensen vaak een prijs dat je met een leuke aanbieding ook dezelfde fiets nieuw koopt. Iets met velgremmen is sowieso een no-no.

Waar zijn alle fietsen van 10-20 jaar geleden gebleven? Kan me voorstellen dat fietsenzaken niet staan te springen om inruil (of tegen zeer ongunstige voorwaarden), en beeld jezelf eens in de parkeerplaats bij jouw clubje op te rijden met een nieuwe fiets die geen Di2 of carbon hoepels heeft... Vind het a. wel zonde en b. waar blijven ze :?

https://www.theguardian.c...s-share-bikes-in-pictures

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Laatst vroeg iemand op WeightWeenies af waar eigenlijk alle 'oude' fietsen gebleven zijn.

Best een valide vraag eigenlijk. In Nederland hebben we natuurlijk Marktplaats wat een levendige handel oplevert, maar heb wel eens het idee dat dat tegenwoordig minder is. Als ik bij mijn club kijk, daar rijdt niet iedereen een S-Works SL8, maar je ziet ook geen aluminium frames met een triple meer.

Als iemand aan mij vraagt 'Ik wil beginnen met fietsen, waar koop ik een goedkope fiets?', dan is mijn antwoord geen Marktplaats. MP is vooral interessant voor hele jonge/dure fietsen met een fikse discount op de nieuwwaarde (bijv. door aanschaf verkeerde maat of demomodel). In de prijscategorie 300-800 lijkt er maar weinig leuks te vinden en in de prijsklasse 1000-3000 vragen mensen vaak een prijs dat je met een leuke aanbieding ook dezelfde fiets nieuw koopt. Iets met velgremmen is sowieso een no-no.

Waar zijn alle fietsen van 10-20 jaar geleden gebleven? Kan me voorstellen dat fietsenzaken niet staan te springen om inruil (of tegen zeer ongunstige voorwaarden), en beeld jezelf eens in de parkeerplaats bij jouw clubje op te rijden met een nieuwe fiets die geen Di2 of carbon hoepels heeft... Vind het a. wel zonde en b. waar blijven ze :?

Deels worden ze ook wel opgespaart. Zelf heb ik:

- Nog een oudje (Trek 5500 OCLV) bij mijn zus in de schuur staan die ook wel eens wilde fietsen, maar ik denk dat ze er 1 keer op gereden heeft.
- Van twee volgende velgrem-fietsen heb ik het frame gescheurd, deze zijn onder garantie vervangen (dat was dus inderdaad wel minder duurzaam!), bij de laatste ben ik naar Di2 geswitched en heb ik de oude mechanische Ultegra groep redelijk gunstig kunnen verkopen.
- Mijn laatste velgremfiets gebruik ik momenteel als binnen fiets.

Verder heb ik een keer een (aluminium) MTB weten te verkopen op marktplaats maar mijn huidige oude MTB kreeg ik niet verkocht en staat nu nog stof te happen in de schuur. Kwam op zich wel weer goed van pas als backup toen mijn Epic bij Unlimited Colors stond voor carbon reparatie. :)

Mijn score over "al die tijd" is dus:
- 2 race frames waarschijnlijk in de shredder, maarja garantie... :(
- 2 (race + mtb) stofhappen :/
- 1 mtb verkocht :)
- 1 race re-purposed als binnenfiets :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 13-05-2024 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
@Kluus : qua duurzaamheid is het feit dat je een stalen frame altijd kunt omsmelten m.i. ook een pluspuntje.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@Ypuh Er zijn fietsenwinkels.die tweedehands fietsen verkopen. In het Noorden hebben we bijvoorbeeld Krol Wielersport, die gespecialiseerd is in de verkoop van tweedehands racefietsen. We hebben hier ook nog Fietslab, die allerlei soorten fietsen verkoopt, waaronder dus ook racefietsen. En daarnaast hebben we ook nog Mister Velo, die ook met tweedehands racefietsen werkt.

Ik rij zelf op een tweedehands X-trail Cross alu 7005 racefiets. Die heb ik gekocht om het wielrennen uit te proberen. Die heeft dus die triple die je noemt. Daarnaast heb ik natuurlijk velgremmen . De groepset zou een Shimano 105 zijn, maar of dat ooit voor alle onderdelen gold, of dat dit later door de fietsenmaker is aangepast weet ik niet. Mijn cassette is een Shimano Deore CS-HG500 Cassette 10-Speed Design 12-28 Teeth 2016 Sprocket. Ik heb geen idee hoe zwaar mijn fiets is. Ik heb er zelf bijna 5000 kilometer op gereden. Ik vind het een fijne fiets. Ik vraag me wel af of ik veel sneller zou zijn met een nieuwe fiets. Daarnaast vind ik het jammer dat er geen power meter op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 13-05-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:21:
@Kluus : qua duurzaamheid is het feit dat je een stalen frame altijd kunt omsmelten m.i. ook een pluspuntje.
Recycling is wel een ding inderdaad, maar bij de meeste moderne stalen fietsen wordt alsnog ook veel carbon gebruikt: vorken, wielen, zadelpennen, stuurtjes. Beste blijft hoe dan ook zo lang mogelijk gebruik uit je spullen halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 13-05-2024 17:48 ]

Acties:
  • +69 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
Vrijdagochtend om 2:30 was het zover en ging de wekker, want de planning was om om 3:30 op de fiets te zitten en te beginnen aan een variant van de ronde; "de grootste cirkel van Nederland" (584 km).
Wel een klein beetje gezonde spanning want 200 km eerder gedaan, ook een keer 300 km (vorig jaar rondje IJsselmeer toen de afsluitdijk open was) maar 2 dagen achter elkaar (bijna) 300 km niet.
Ik had vorig jaar over deze ronde gelezen en deze op komoot gezien (https://www.komoot.nl/tour/593589053?ref=atd) bij een vrouw die ultra races doet en zij had deze in 2020 gedaan.
Ik hou ervan om mezelf een uitdaging in het vooruitzicht te stellen en ik wilde kijken wat ik aan zou kunnen (fysiek en mentaal) dus de route opgeslagen op komoot en deze aangepast zodat het start- en eindpunt vanuit mijn huis zou zijn. Ook had ik er een aantal pontjes uitgehaald.
Daarnaast was de uitdaging voor mijzelf om 2 dagen lang en veel km's te fietsen dus ik splitste de route op in 2 dagen. Ziet er natuurlijk ook wel leuk uit op strava 😉.
Bedoeling was om deze in het weekend van "the longest day" te doen maar dan kan ik niet en gezien vorige week de weersvoorspellingen iig droog waren dacht ik, dit nu maar doen. We weten niet hoe het weer nog gaat worden de komende tijd.
@Bananeman leek dit ook een leuke uitdaging en ging mee 😄👍🏻.
Het idee was om op dag 1 voorbij de afsluitdijk te zijn (route had ik tegen de klok in gemaakt) en ergens in Noord Holland te overnachten en dag 2 via het westen van het land terug naar huis te fietsen.

Dag 1 ging lekker en voorspoedig. Ik had na 100 km en 200 km een eetgelegenheid aan de route gezocht en zo was het voor mijzelf behapbaar doordat ik de route in stukken opgedeeld had.
Ik wist het al van andere ritten maar ik weet van mijzelf dat ik gewoon na 4 uur echt even van de fiets af moet en even ergens rustig wat moet eten en drinken maar dit ging goed.
We kwamen door plaatsen waarvan ik ooit gehoord had maar geen idee had waar dit lag, door onbekende delen van Nederland die mooi waren en maar heb ook minder mooie gebieden gezien 😉.
Fochtloerveen bijvoorbeeld was een ontzettend mooi natuurgebied. Ook in de duinen bij Schoorl en over de dijken was het prachtig.
Super leuk dat je in 2 dagen heel veel van Nederland ziet.
Op dag 1 was er enige "druk" gezien de afsluitdijk nog niet opengesteld is voor fietsers, de laatste fietsbus om 18:45 ging en er een maximum in de fietsbus kan dus het idee was om iig om 17:45 daar te zijn zodat, als die bus vol zou zijn, er nog een bus later gepakt kon worden anders sta je in Friesland en wordt je 's avonds in een hotel in Noord Holland verwacht.
Rond 17:15 waren we bij de afsluitdijk, daar even aan het water gezeten en toen de fietsbus in over de afsluitdijk.
Na de afsluitdijk nog ongeveer 35 km tot het hotel en dat was prima te doen.
Ik stapte verrassend goed van de fiets eigenlijk, deze dag had ik al mooi in the pocket 😉 Toen ik met het eten aan het zitten kwam en na een douche kakte ik wel in.

Dag 2 was wat pittiger, (vooral tussen 90 km en 200 km) heel veel meer tegenwind dan vrijdags, door o.a. een aantal grotere plaatsen met veel stoplichten, aantal plaatsen met omleidingen, bruggen die open stonden en warmer weer.
Ook hierbij geregeld op de kaart gekeken en tussendoor wat punten in het hoofd gezet om naar toe te fietsen. Ook even wat muziek opgezet (als ik het "zwaar" heb tijdens het fietsen luister ik graag hardstyle om lekker te kunnen blijven trappen).
Voor dag 2 ook weer na 100 km en 200 km een eetgelegenheid aan de route gezocht.
Voor beide dagen bleek enige planning nodig want rond die kilometers was het net steeds in een gebied waar niet superveel restaurants waren, restaurants die permanent gesloten waren of sterren restaurants. Mijn ervaring is, dat als ik het niet plan, ik de pauze steeds verder opschuif en vanwege de afstand vond ik dit niet verstandig.
Op dag 2 niet veel geluk met het restaurant waar we 's avonds gingen eten, het duurde erg lang (ze wisten dat we nog verder moesten) en we kregen koude lasagne en rauwe kip. Dit werd wel netjes gecompenseerd doordat we alleen de drankjes hoefden te betalen.
De eerste kilometers na het eten gingen heerlijk maar toen we nog ongeveer 40 km moesten kregen we wat meer last van fysieke ongemakken en was er wat gedoe met de route in Duitsland dus paar keer wat andere route moeten maken en op een gegeven moment dacht ik; "Als ik in Emmerich ben, schiet het op" maar de laatste 4 km net voor Emmerich (rond 0:00 uur) volle bak wind tegen en dat was pittig. Maar goed met nog 18 km te gaan, gelletje erin, nog even wat cola bottles van Lightning Endurance (echt super lekkere traktatie tijdens het fietsen) en door.
Uiteindelijk 's nachts om 1:15 thuis gearriveerd.

Super mooie en gave ervaring om te doen.
Ook in de vroege ochtend en late avond fietsen had ik nog nooit gedaan.
Daarnaast sinds een tijdje een andere fiets en (wat ik al constateerde toen ik hem net had) nu ook bevestigd gekregen dat ik voelde dat ik steeds nog kracht in mijn benen had, ook ondanks tegenwind en al meer dan 500km binnen 2 dagen in de benen.
Bij mijn andere fiets (maatje groter) merkte ik weleens met tegenwind dat ik wel wilde fietsen maar het gewoon niet lukte, dat ik kracht mistte dus dit was een fijne constatering 😉

Vandaag voel ik me wel verrassend goed eigenlijk, alleen nog wat spierpijn in de bovenbenen.
Dus op zoek naar de volgende uitdaging 😉.
Ik ga me alleen nog niet gelijk voor RATN aanmelden 😉

Plaatjes bij het praatje (heb trouwens geen powermeter):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35-cFauqYjWvlHYD2yjRGdqQXiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y1hcXuDEPtjckGprhMKIoRq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X34IN4AEZOwvtu-q7dOn3VVCKxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8P07QQp5OYL8R48cKxmyinX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNdWJzMU6Dpn-EU93btf0__9LUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6ZbH5kDGoVnLPL8eXudi7cr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YanEqGluVhP5YBhrsArA_oQH4lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tcukotRG0KlHR5UsFlgEA45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvVOzsgqyQ1KjR0-Ez0tFxZOcAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRCW8qNc4bDiYsMa5oTV2ZP4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEduUc3rys1H5MSz8RlZoezZWmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOD2q0F1QMCbLfsF5Bj6Tre1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAG2PsvQ6ru0MwJb36zI8P2I0hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xv4mh97EKjTTVNVWyOODamc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixsWxiB0bmwfc9_j5vtYzfMOhxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVdTFkbSbcC2dMq6Rg30iPFT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Kluus schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Recycling is wel een ding inderdaad, maar bij de meeste moderne stalen fietsen wordt alsnog ook veel carbon gebruikt: vorken, wielen, zadelpennen, stuurtjes. Beste blijft hoe dan ook zo lang mogelijk gebruik uit je spullen halen.
En dan kom je weer uit bij het punt dat stalen fietsen minder onderhevig zijn aan modegrillen. Die zijn al voorverouderd 😉

@rinslll : superprestatie! Ook van @Bananeman uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door klaaas op 13-05-2024 17:56 ]

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:25
[...]

Uhhhh...bij mij staan er een stuk of zeven in de schuur. Allemaal in top staat, zowel optisch als technisch. De meeste met Campagnolo. Super Record, Record en Chorus. Maar.... heb er wat moeite mee om ze voor een habbekrats weg te doen omdat het niet hip genoeg is. Daarvoor staan ze mij te dicht aan mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Mistraller schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:41:
[...]

Carbon, elegante buizen en een classic look kan ook samen. Want dát herken ik wel. Zo ben ik bij Scott uitgekomen voor zowel race als MTB.
Ben benieuwd welke dan? Want ik heb ook een Scott Addict gehad, maar het blijven allemaal frames die gesloped zijn. Dus geen rechte bovenbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ben vandaag gaan kijken naar de bianchi sprint disc 105, deze was er nog op celeste, op zich een heel mooi kleur maar wou eerder voor de witte gaan maar die was niet op stock. Wat denken jullie , ik weet dat het ook een persoonlijke smaak is maar wou jullie mening ook eens horen😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:08
[...]

Ik heb gisteren mijn 12 jaar oude Carbonfiets verkocht (7,2 Kg). Je moet het verkopen omdat je je schuur leeg wil hebben. Het leverde mij 16% van de nieuwprijs op voor een perfect onderhouden fiets die de eerste 3000km geen nieuwe onderdelen nodig heeft. Als je niet het nieuwste van het nieuwste zoekt zijn er mooie deals te vinden.

Het beste is doorfietsen, maar ja, soms wil je wat nieuws.

Oh en waar blijft deze: Macedonië. Andere salarissen, dus zij halen de neus niet op voor velgremmen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:08
Het is wel goed dat de fiets weer gebruikt gaat worden. Hier hangt ie maar in de schuur.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Stillekracht schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:21:
Uhhhh...bij mij staan er een stuk of zeven in de schuur. Allemaal in top staat, zowel optisch als technisch. De meeste met Campagnolo. Super Record, Record en Chorus. Maar.... heb er wat moeite mee om ze voor een habbekrats weg te doen omdat het niet hip genoeg is. Daarvoor staan ze mij te dicht aan mijn hart.
Dat 'probleem' heb ik nu ook met mijn Cervelo S3. In alles een top-fiets die er nog als nieuw uitziet na 35.000km. Op Marktplaats mag je blij zijn als je er €2.000 voor krijgt want velgremmen, terwijl je anno 2024 meer dan 10k op een nieuwe stuk mag slaan voor een vergelijkbare afmontage (denk Berk, Hambini, CeramicSpeed, Red Etap, Quarq etc). Dat is dan ook gelijk de downside van upgraden; de enkeling die het op waarde schat heeft al een fiets in de schuur staan van dat niveau. Voor een habbekrats hou ik ze liever zelf en fiets ik er ook nog af en toe op.

Ik dacht misschien nog een keer een studentje of 'zoontje van' blij maken, maar die rijden ook allemaal al Di2 en discs. Dan is het leuker om af en toe een bekende uit te nodigen mee te fietsen of als ik een keer moet wachten op een onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Anders maak je er je winterfiets van.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1 ... 566 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).