Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 565 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
tiswat schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:34:
[...]
Ik heb geen derailleurhanger helaas, die zit namelijk vast in mijn frame.
Het maakt niet uit of de derailleurhanger een los onderdeel is of deel uitmaakt van het frame / patje / uitvaleind / dropout.
Stap 1 is vaststellen / fixen dat 'ie 100% haaks op je achteras staat. Dikke kans dat je schakelproblemen fors minder of zelfs opgelost zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door DieAnder op 06-05-2024 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:55
Ik heb de laatste tijd best last van mijn bil. Dit komt denk ik mede door het compleet versleten zadel + versleten schoenen. Ik zou graag die beiden willen vervangen en meteen een bikefit doen (ik heb slechte ervaring met zelf iets uitzoeken, en er daarna achterkomen dat het totaal niet lekker zit).

Hebben jullie ervaring met Henk Baars in Hilvarenbeek? Of andere tips rondom den Bosch voor een (grote) racefiets winkel met bikefit mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:27
djoenez schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:05:
Ik heb de laatste tijd best last van mijn bil. Dit komt denk ik mede door het compleet versleten zadel + versleten schoenen. Ik zou graag die beiden willen vervangen en meteen een bikefit doen (ik heb slechte ervaring met zelf iets uitzoeken, en er daarna achterkomen dat het totaal niet lekker zit).

Hebben jullie ervaring met Henk Baars in Hilvarenbeek? Of andere tips rondom den Bosch voor een (grote) racefiets winkel met bikefit mogelijkheden?
Mantel. Althans in het verleden deden ze dit; wellicht even bellen vooraf.

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 06-05-2024 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:27
koetsier88 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:25:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb altijd last van schrale liezen na het racefietsen.
Heb geen last van mijn zitbotjes echt alleen van mijn liezen.
Ik ben nogal aan de zware kant 115kg

Wat ik al gedaan/geprobeerd heb.
Bikefitting/zadelmeting. En krijg te horen dat ik netjes op het zadel zit, maar toch nog steeds last van mijn liezen
Als heel veel zadels geprobeerd. hard/zacht verschillende breedtes
Diverse broeken van de goedkoopste tot de duurste van castelli en assos.
Nu vind ik persoonlijk de broeken van castelli het lekkerste zitten.

Ook heb ik al diverse soorten broekenvet geprobeerd, maar niks wil echt helpen.

nu heb ik deze custom made zadel gezien, maar die gaat maar tot 100kg
https://posedla.com/en-eu/products/joyseat

Misschien heeft iemand hier er ook last van gehad en een oplossing gevonden.

Ik hoor het graag, want ik weet niet wat ik moet doen

Weet je wat stuur me een DM of laat het hier in het forum weten.

Bedankt voor de moeite
Zit doorgaans 5 a 6 dagen per week op de fiets in deze periode.
Gebruik altijd ASSOS Chamois Creme.

O.a. voor de huidverzorging. Voor mij met name om steenpuisten / 3e bal te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Phoe, sterkte @CedricD , helaas ook herkenbaar voor mij, bleek constipatiepijn door een stuk darm waar 'iets' vast zat. Ik kon wekenlang alleen maar liggen. Zodra ik opstond kreeg ik binnen 30 seconden echt helse pijnen (en ik heb een hernia gehad, ook niet echt fijn qua zenuwpijn), die als magisch verdween als ik weer gestrekt lag. Dokter kon niks vinden. Uiteindelijk ook spoedopname en endoscopie. Voor die endoscopie moeten de darmen leeg zijn en dat bleek dus ook simpelweg de oplossing.

Er zIt alleen nog steeds iets niet helemaal goed daar, heb ik al jaren een kleine liesbreuk en met de SR van zaterdag ook weer een beetje last als ik te lang diep zit. Het is nog geen 5% van de pijn van toen, meer een irritant gevoel maar wel dezelfde plek. Ik vermoed dat daar een stuk darm knel komt te zitten oid.Maar om nou gelijk zo'n matje in je lies te laten zetten vind ik ook weer gelijk zo'n rigoreuze oplossing. Mss de huisarts toch maar eens vragen. Met lopen of surfen geen enkele last, eigenlijk alleen op de fiets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Gisteren voor het eerst dit jaar (alles is een beetje langzaam op gang gekomen met al die regen-weekends...) weer een 100km-trip gemaakt!

Zaterdag had ik al plannen en zondag leek minder mooi te worden, maar naarmate het weekend dichterbij kwam veranderde de voorspelling. Om de ineens toch wel erg mooie zondag helemaal uit te max'en daarom een hele mooie 100km-route gepland. Mijn uitdaging was om zoveel mogelijk hoogtemeters te maken binnen +/- 100km op de Utrechtse Heuvelrug. Ik heb mij suf gezocht naar routes maar wat ik vond haalde er nergens het maximale uit, dus daarom zelf maar iets gepland met 729 hoogtemeters in 100km! Om dat te halen moest ik wel beginnen bij de heuvels, dus met fiets in auto maar even naar Austerlitz gereden (20min van Utrecht).

Link: https://www.strava.com/routes/3100487802871045966

Was een behoorlijk pittige rit en de snelheid zat er ook niet zo in, maar erg genoten.

Leuk detail: deze rit combineert:
- Amerongse Berg. Het hoogste punt van provincie Utrecht
- Koerheuvel via het Paardenveld, Rhenen. De steilste geasfalteerde weg van de provincie Utrecht*
- Grebbenberg, Rhenen. Een van de beroemdste bergen van de provincie Utrecht door de slag in WOII

Die laatste was zo op 5 mei met alle kransleggingen wel bijzonder om overheen te rijden.

Ik heb de route gemaakt als heen-en-weer route, dus alle heuvels komen van beide kanten langs. Voor zover ik kan inschatten is het niet mogelijk nóg meer hoogtemeters te maken met als voorwaarde:
- max +/- 100km
- regio tussen Utrecht en Wageningen
- Start en finish op zelfde locatie
- Geen dubbelingen in de route

Mocht iemand denken een route te kunnen plannen met méér hoogtemeters in deze regio dan hoor ik het graag! Spoiler alert: de route op proloog met 800+ hoogtemeters is leuk bedacht, maar verkeerd omschreven. Die komt in praktijk maar op 400-500.

*Waarschijnlijk niet als gemiddelde, maar wel steilste stukjes. Meen dit eens gelezen te hebben, maar weet het niet zeker. Als iemand een steilere geasfalteerde heuvel weet in provincie Utrecht hoor ik het graag!

PS: Nadeel van zo'n route door het bos na dagenlang met regen is dat alle boswegen nog een vochtiger waren dan ik verwacht had. Na afloop van de rit voelde ik mij bíjna zo'n mountainbiker. Vanavond maar even de fiets schoonmaken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 06-05-2024 09:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 14:05
Toen ik de social ride van afgelopen zaterdag op de strava van @Kluus tegenkwam bedacht ik dat ik de onderstaande route nog had liggen :)

Gisterenmorgen vond ik het door alle regen nog vrij nat, dus gisteravond maar op pad gegaan na een bak kebab gegeten te hebben bij de schoonfamilie wat blijkbaar een prima bodem was 8)7
De bidons vol en een zak krentenbollen die we nog over hadden mee en rond een uur of 7 op pad gegaan.

Wou de hartslag laag houden (<130 max 178 ) maar kon met die hartslag nog een prima tempo fietsen dus het trainen van de laatste tijd begint z'n vruchten af te werpen.
In de heuveltjes wat minder op de hartslag gelet maar was niet als een dolle omhoog gefietst aangezien ik mezelf niet op wou blazen.

Gelukkig was ik voordat het donker was ruim uit duitsland en weer in bekend gebied, ik voelde mij nog fris dus toen maar met wat meer tempo naar huis gefietst zodat ik nog wat de de F1 kon kijken.

Maar bedankt @Kluus voor de mooie route, de afdaling vanuit Kleve is wel een leuk stukje, echter vond ik de half onverharde wegen maar niks... dus die ga ik er denk ik uit gooien mocht ik weer is die kant op gaan :) ook moest ik even goed kijken of ik langs de hekken kon fietsten, dacht eerst dat ze hem helemaal dicht hadden gemaakt omdat het avond was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWcpHReer5zJ-AYr-Ygm9-UAvJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGdvJiWindRQ4xtFmJz3mN0a.jpg?f=fotoalbum_large
Had eigenlijk m'n fiets er op de foto bij moeten zetten O-)
Kluus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Dat stuk langs Mehr en Niel is fijn fietsen over mooie rustige duitse weggetjes, maar wel allemaal polder. Het is een mooi stuk als je in de Ooipolder of bij Beek uit wil komen voor nog wat klimmetjes in het Rijk van Nijmegen, of zoals wij gisteren bij de Thornse Molen, maar als dat niet de bedoeling is zou ik denk ik eerder dit doen:
https://www.strava.com/routes/3143894690324163592

Dan pak je bij Frasselt nog een mooi, relatief onbekend klimmetje mee (Genneper-weg). Je moet daarna wel een stukje onverhard naar de grens rijden waar je ook weer door een poortje moet, maar dat is wel te doen met de racer en het stukje is het wel waard vind ik.

Die Poststrasse bij Kleve is ook wel een mooi weggetje wat je dan mist, maar dat is vooral een mooie klim als je ooit vanuit de andere richting komt.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59

Kluus

Gang is alles

Mooi @Tinusvolkel, ik had wel gezien dat je naar Kleve was geweest maar had er niet meer aan gedacht dat het deze route was :). Die Geldenberg kan je overslaan door aan het einde van de Kartenspielerweg rechts te gaan en dan links, eigenlijk tegengestelde richting van wat we zaterdag met de SR ook deden.

Die andere klim die eindigd met een stukje onverhard de grens over kan je ook makkelijk skippen door via Hovel en Postweg te gaan. Je mist dan wel twee (vind ik) leuke klimmetjes. ;)

(Ik keek zaterdag ook even de weg van de Geldenberg in toen we er langs reden en ook het verharde deel leek er wel slecht bij te liggen nu, jammer dat deze weg niet meer onderhouden wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:35
Valorian schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:28:
Mocht iemand denken een route te kunnen plannen met méér hoogtemeters in deze regio dan hoor ik het graag!
Mooie uitdaging. Ik ga puzzelen!

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mocht iemand denken een route te kunnen plannen met méér hoogtemeters in deze regio dan hoor ik het graag!
Je miste nog een leuk klein klimmetje in Leersum (Donderberg) :)
https://www.strava.com/segments/17290684

https://www.strava.com/routes/3222505289082358150

Edit: en links om de hoek na de Grebbeberg kan je ook een haakje maken aan je route en aan de achterkant de Gebbeberg nog op en af (Levendaalseweg), die is ook mooi, krijg het alleen zo snel getekend.

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 06-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Kluus schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:09:
[...]
Edit: en links om de hoek na de Grebbeberg kan je ook een haakje maken aan je route en aan de achterkant de Gebbeberg nog op en af (Levendaalseweg), die is ook mooi, krijg het alleen zo snel getekend.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan moet je die eigenlijk ook helemaal vanaf de Rijn nemen -> rotonde na het centrum Cuneralaan naar beneden, dan na de brug naar links omhoog, oversteken en nog wat verder omhoog en dan rechts richting Levendaalseweg. Sowieso pak je met dat extra lusje net wat meer hoogtemeters als je de Grebberg W-O op die manier aanvliegt.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22

Mocht iemand denken een route te kunnen plannen met méér hoogtemeters in deze regio dan hoor ik het graag! Spoiler alert: de route op proloog met 800+ hoogtemeters is leuk bedacht, maar verkeerd omschreven. Die komt in praktijk maar op 400-500.
Als 24km extra nog als +/- geldt ;) t: https://www.bicycling.com...ters-utrechtse-heuvelrug/

Maar toen ik hem deed kwam ik niet aan 1000hm maar 800 nog wat.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
Aangezien fietsen besmettelijk lijkt te zijn ben ik voor mijn vriendin opzoek naar een knappe fiets met schijfremmen. Ze is 1,82 met lange benen en zit dan vaak tussen een M/L (56/58) in. Nu is het budget vrij laag met 1000 euro en wilt ze graag een hip kleurtje zoals lichtblauw.

Iemand een tip waar ze eventueel overjarige modellen verkopen?

Ik zit zelf al te kijken naar de:
Giant Contend AR 3 2023 met Shimano Sora 9-speed voor 899,00, nadeel saaie kleur.
Cube Attain Pro met Shimano Sora 9-speed voor 999,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:13

joker1977

Tweakert

mr.DJ95 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:35:
Aangezien fietsen besmettelijk lijkt te zijn ben ik voor mijn vriendin opzoek naar een knappe fiets met schijfremmen. Ze is 1,82 met lange benen en zit dan vaak tussen een M/L (56/58) in. Nu is het budget vrij laag met 1000 euro en wilt ze graag een hip kleurtje zoals lichtblauw.

Giant Contend AR 3 2023 met Shimano Sora 9-speed voor 899,00, nadeel saaie kleur.
Kijk eens bij Decathlon, ik zie bv. https://www.decathlon.nl/...313178?mc=8576543&c=BLAUW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 21:44

Zat zelf ook even voor mijn vriendin te kijken, maar de tegenhanger van de Giant Contend is de Liv Avail (dames merk van Giant).

Deze is dus ook te vinden in "blauw"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:02
Galois schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Ik heb ook vaak last van schrale plekken in mij liezen. Geen idee hoe ik dat kan voorkomen. Het rare is ook dat ik ook perioden heb waar ik helemaal geen last heb. En ik fiets elke week ongeveer evenveel (2-3x, 100-150 km totaal). Heb verschillende merken broeken (Rapha, Castelli, Assos en Q36.5), maar geen verschil. Wat voor snel herstel wel werkt is sudocreme (wat oei voor babybilletjes gebruikt wordt).
Ik ben niet aan de zware kant (70 kg).

[...]

Mijn ervaring met kromme derailleurs is dat je ze nooit meer helemaal goed krijgt. Vervangen is echt dan de enige optie (incl. hanger).
Inmiddels een nieuwe derailleur (force axs, wat eenvoudig om te doen joh), maar helaas de hanger toch te krom. Net naar de FM gebracht, die heeft het weer rechtgezet, kan ie meteen de versnelling écht goed zetten ipv zelf prutsen. Morgen weer ophalen, al met al super veel geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12

Je zou Hopmans eens kunnen bellen om te vragen waar die Bianchi Via Nirone disc voor weg gaat op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Dat is meer dan 'vrij nat' vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Cormo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:46:
[...]

Zat zelf ook even voor mijn vriendin te kijken, maar de tegenhanger van de Giant Contend is de Liv Avail (dames merk van Giant).

Nice deze kwam ik nog niet tegen, ik heb er inmiddels 1 in de maat large gereserveerd om straks even te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Kluus schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:12:
Mooi @Tinusvolkel, ik had wel gezien dat je naar Kleve was geweest maar had er niet meer aan gedacht dat het deze route was :). Die Geldenberg kan je overslaan door aan het einde van de Kartenspielerweg rechts te gaan en dan links, eigenlijk tegengestelde richting van wat we zaterdag met de SR ook deden.

Die andere klim die eindigd met een stukje onverhard de grens over kan je ook makkelijk skippen door via Hovel en Postweg te gaan. Je mist dan wel twee (vind ik) leuke klimmetjes. ;)

(Ik keek zaterdag ook even de weg van de Geldenberg in toen we er langs reden en ook het verharde deel leek er wel slecht bij te liggen nu, jammer dat deze weg niet meer onderhouden wordt)
Die laatste bij de grens was nog wel te doen aangezien het een korst stukje was.
Wel een leuke overgang van een dicht bos op een gare weg naar de grens over tussen de weilanden op een perfecte weg.

De Gelderberg ga ik denk ik wel skippen de volgende keer :)

PS als je nog meer mooie routes hebt net over de grens dan stuur ze maar door (y) mag meer dan 100km zijn want moet toch een keer wat verdere afstanden gaan trainen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Maarten_E schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:23:
Zijn er hier mensen die er een "klassieke" fiets voor erbij hebben?
Vorig jaar was ik in de markt voor een nieuwe winterfiets / 'fiets voor erbij' en liep ik bij Fietslab in Groningen deze tegen het lijf. Op slag verliefd! Ik vind hem er prachtig uitzien en hij rijdt heerlijk. Daardoor ben ik er alleen wel zo zuinig op dat ik nog steeds geen nieuwe winterfiets heb...

Ik ben alleen nog wel benieuwd wat het precies is en uit welk jaar hij stamt...iemand een idee?
Ik kan geen typenummer o.i.d. op het frame ontwaren en bij Fietslab wisten ze het ook niet precies. Als ik Google op 'Colnago stalen frame' kom ik bij Colnago Master uit en die wordt sinds 1983 in veel verschillende ontwerpen gemaakt. Fietslab heeft de fiets als frame gekregen en opgebouwd met 2e hands / new-old-stock groepset-onderdelen (dat is hun business), in mijn geval Campagnolo Centaur groepset en Vento wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hguxM00yGUErRvf6Fp817eXJpSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uk0Im6tHmPjwojCQayOakEeE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ejsp schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Vorig jaar was ik in de markt voor een nieuwe winterfiets / 'fiets voor erbij' en liep ik bij Fietslab in Groningen deze tegen het lijf. Op slag verliefd! Ik vind hem er prachtig uitzien en hij rijdt heerlijk. Daardoor ben ik er alleen wel zo zuinig op dat ik nog steeds geen nieuwe winterfiets heb...

Ik ben alleen nog wel benieuwd wat het precies is en uit welk jaar hij stamt...iemand een idee?
Ik kan geen typenummer o.i.d. op het frame ontwaren en bij Fietslab wisten ze het ook niet precies. Als ik Google op 'Colnago stalen frame' kom ik bij Colnago Master uit en die wordt sinds 1983 in veel verschillende ontwerpen gemaakt. Fietslab heeft de fiets als frame gekregen en opgebouwd met 2e hands / new-old-stock groepset-onderdelen (dat is hun business), in mijn geval Campagnolo Centaur groepset en Vento wielen.

[Afbeelding]
Als ik jou foto in google gooi dan kom ik deze fiets tegen uit 1990 waarvan het frame zo goed als overeen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Misschien eens bij Wim de Vos in Oosterhout langsgaan ?
Dit is wel een kwestie van niet teveel vragen en moeilijk doen ;) maar je kunt er wel verschrikkelijk goeie deals vinden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:49

nrg

@mr.DJ95 moet het per se een nieuwe fiets zijn? Voor dat budget zou je denk ik 2ehands wel iets met een mooiere groep kunnen scoren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thanks @Kluus @klaaas voor de heuvelrug tips. Dat klimmetje in Leersum is inderdaad een mooie om toe te voegen. De route bij Rhenen van Cuneralaan via Levendaalseweg en dan dwars de Grebbenberg op is inderdaad ook mooi, maar in mijn beleving was dat grotendeels een bos (echt onverhard) pad toch? Waarbij je achter de dierentuin langs omhoog komt? Of is dat inmiddels ook een pad wat met racefietsbandjes te doen is? Als daar ergens een verhard (of gravel) fietspad loopt dan is dat wel een mooie toevoeging! Google maps geeft niet echt uitsluitsel, Strava vind het deels onverhard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Valorian schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:55:
Thanks @Kluus @klaaas voor de heuvelrug tips. Dat klimmetje in Leersum is inderdaad een mooie om toe te voegen. De route bij Rhenen van Cuneralaan via Levendaalseweg en dan dwars de Grebbenberg op is inderdaad ook mooi, maar in mijn beleving was dat grotendeels een bos (echt onverhard) pad toch? Waarbij je achter de dierentuin langs omhoog komt? Of is dat inmiddels ook een pad wat met racefietsbandjes te doen is? Als daar ergens een verhard (of gravel) fietspad loopt dan is dat wel een mooie toevoeging! Google maps geeft niet echt uitsluitsel, Strava vind het deels onverhard.
Levendaalseweg is een geasfalteerd fietspad. De staat ervan weet ik niet; ik pak altijd het onverharde pad ernaast. Maar qua hoogtemeters scheelt het wel. Als je rechtstreeks de Grebbeberg doet is (en dan weer terug) heb je het over 30hm en rijd je via de Levendaalseweg naar de voet van de Grebbeberg (om hem dan van de goede kant op te rijden) dan is dat 50 of 60hm.

Je kunt ook nog onderaan de Levendaalseweg links gaan, Boslandweg weer omhoog en dan de Grebbeberg van de makkelijke kant. Dan heb je het over 90hm. Maar dat is ook echt wel wat langer, dus dan is weer de vraag of je elders niet op minder afstand meer hm kunt maken.

Sowieso kun je in Rhenen zelf met wat lusjes ook best wat hm pakken. Bijna alles vanaf de doorgaande weg naar het noorden loopt omhoog.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:18
@mr.DJ95 Wim de Vos adverteert met de Cube Attain Race in het blauw voor €850.

https://www.marktplaats.n...e-maat-56-van-1199-nu-849

Inderdaad niet te veel vragen haha. Binnen dat budget wel een goede deal. Is ze voor ongeveer € 1000 klaar incl pedalen, schoenen en bidons etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@mr.DJ95 Mocht je nog een verdwaald Facebook account hebben dan zou je ook eens lid kunnen worden van de groep "Racefiets marktplaats". Daar komt erg veel in langs en als je zoals velen doen een prijs+soort vraagt dan reageren er ook vaak mensen. Waarschijnlijk zowel kleine handelaren als echte particulieren. Ik zie ook vaak fietsen uit België langskomen en die lijken (maar ik ben een leek) vaak wat schappelijker geprijsd. NB: Meeste dus tweedehands, maar vaak wel in hele goede staat (als ik de adv-tekst mag geloven...) en ook wel fietsen die nagenoeg nieuw zijn (waarvan ik mij altijd afvraag: waarom kocht iemand die dan).

[ Voor 19% gewijzigd door Valorian op 06-05-2024 23:06 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Na 2017 vorige week weer een paar dagen een fiets gehuurd op Gran Canaria tijdens een weekje vakantie met de schoonfamilie. Ook dit keer weer een Cannondale Synapse gehuurd bij Free Motion, dit keer wel in de goede maat.
Geen vedergewicht maar wel een comfortabele zit verder.

Vooraf had ik 2 doelen: dit keer wel naar de Pico de las Nieves klimmen, en het ontbrekende stukje van 7 jaar geleden inkleuren (toen de GC-605 tussen Mogan en Ayacata was afgesloten). En bij alles verder vooral genieten en geen PR's najagen oid (wat overigens niet verstandig was geweest, gezien ik in 2024 nog maar net 1500km's had gemaakt).

Dag 1 / 50km / 800hm / Strava
Eerste keer fietsen na een week, en even rustig inkomen. Uitvalsbasis was dit jaar San Agustin, vlak naast Maspalomas. Zoals veel mensen doen werd het eerste ritje een rondje Monte Leon, vanuit Ayagaures. Ik pak eerst Maspalomas zelf nog even mee (de rest van de familie liep daar bij de vuurtoren rond), maar daar heb ik snel spijt van. Want een verschrikkelijk oord. Nadat ik het zuidelijkste puntje van het eiland heb aangetikt is het mooi rijden over een fietspad langs de boulevard. Daarna snel landinwaarts. Het waait de hele week hard (5-6 BFT) en dat is langs de kust geen pretje. Richting Ayagaures is het lekker vals plat omhoog, uit de wind en prima te doen. Wel merk ik dat mijn HR aan de hoge kant zit. Ik mis mijn powermeter en kan het dus niet met zekerheid zeggen, maar gevoelsmatig fiets ik in Z2 met 10-15 slagen te hoog. Ik stop even in Ayagaures voor een foto en pak dan het steile stuk naar de top.
Daar gaat de HR helemaal hard omhoog tot over omslagpunt, terwijl ik ook hier erg aan het inhouden ben. Geen geruststelling voor de dagen die nog gingen komen. In de afdaling richting Maspalomas nog even gestopt voor een foto'tje en de laatste kilometers tegen de wind in weer terug naar het hotel.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ZZTn9BlXobvnMU8vRSc4C1KSm9GpyreMPIU98LSIraQ-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/aF6pcCtRD91iXJ-cNy3mYK-JWDMCOJqq6EyRNYMsuiM-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/eHRg1Pen7pKEs0tCEOibs9wZm8h70kbmWgb4kSPsaFI-2048x1152.jpg

Dag 2 / 110km / 3000hm / Strava
Vandaag naar de Pico. Dit keer via de bekendste route, van Maspalomas via San Bartolome en Ayacata. Zodra ik op de fiets stap merk ik het weer: ik trap in Z2 en zou met een HR van 130-135 toe moeten kunnen, maar de klim is nog niet eens begonnen of ik zit al op de 155-160. Eenmaal Maspalomas uit gaat het meteen weer richting omslagpunt. Dat wordt een zware dobber voor als je nog 45km moet klimmen :|
Na een paar kilometer wordt ik ingehaald door een Nederlander. Tenminste, dat denk ik aan z'n tenue te kunnen zien. Hij blijkt bij Defensie te werken, op een basis waar een vriend van mij ook werkt. Ze blijken elkaar te kennen en we besluiten de rest van de dag bij elkaar te blijven - zijn geplande rondje is nagenoeg gelijk aan dat van mij. Zijn tempo is eerst wat hoger maar hij ging vrij onvoorbereid de klim op - ik wist wat er nog zou komen. Fijn om even een praatje te hebben, dat geeft wat afleiding van die veel te hoge HR. Na zo'n anderhalf uur klimmen passeren we San Bartolome. De benen willen nog wel dus we rijden door naar Ayacata. Wat een @#&*-wegdek tussen die 2 dorpjes daar trouwens.
Voor een absurde prijs (5,90 euro) bestel ik bij Casa Melo twee cola, een espresso en een fles met anderhalve liter water. Dat half uurtje bijkomen doet goed. Direct na Ayacata volgen de zwaarste kilometers van de klim met een paar hele steile stukken. De weg is hier nog steeds niet best overigens. Na een kilometer of 3 vlakt het af en vangen we het laatste stuk aan richting de Pico. Het is erg warm, er is nauwelijks wind en dus is het fijn dat er af en toe wat beschutting van bomen is. Maar de benen beginnen toch wel te klagen inmiddels, en de nog resterende 7 kilometer voelt eindeloos.

Eenmaal op de top is de beloning groot. Wat een prachtige uitzichten heb je daar. Naar het zuiden over de hele vallei die je tijdens de beklimming hebt gereden, en naar het westen zie je de Roque Nublo met daarachter El Teide op Tenerife. Volop genieten op bijna 2km hoogte. Na ook hier een paar foto's en een reepje beginnen we met de afdaling. De fietsenmaker had me er al voor gewaarschuwd: het asfalt richting Ingenio is erg goed, kent relatief veel zeer steile stukken (15-20%) en onoverzichtelijke haarspeldbochten, maar met name de windkracht 6 op de kant (die aan die kant van het eiland vrij spel kent) maakt het afdalen heel sketchy. Ik ben blij dat er lage velgen op de fiets zitten want ik vlieg een paar keer bijna van de weg.
Toch is het mogelijk tijdens de afdaling nog wat van het uitzicht te genieten. Gaaf om de vliegtuigen op LPA in de verte te zien landen. Mocht ik ooit nog een keer terug komen wil ik de Pico ook eens van deze kant beklimmen.

In Aguimes besluiten we niet door te dalen naar de kust, maar nog wat extra kilo- en hoogtemeters te pakken door de GC-551 te nemen. De wind is hier ook zeer onvoorspelbaar, maar gelukkig is deze weg heel autoluw en kun je de volledige breedte van de weg gebruiken. Eenmaal op de GC-65 richting Vecindario is het weer ploeteren schuin tegen de wind in. Het gaat vooral naar beneden maar je moet bijtrappen om vooruit te komen. Als je eenmaal de laatste bocht richting het zuidwesten hebt genomen is het laagvliegen tot aan San Agustin. Met windkracht 6 in de rug kost het nauwelijks nog moeite om de laatste 15km met dik 50km/h naar het hotel te rijden, op 2 kleine klimmetjes in de laatste kilometers na dan.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/sfK8qoTLw-1cJxS5wAY9TMD4P0RqHGz9TUhv0TQSTqk-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/al4nU2REdeSLgbHKDLi16QW-EAg9pEt2RiPQN1I6GVA-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/6LsD_EzGea48o2g6qkVtpst1UI1c0Bdytt-aIlUUQA0-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/4XYL-c7z2MTQt5wg_PuMIWxZuLX29Yj3cuuuoYa8KpQ-2048x805.jpg

Dag 3 / 110km / 2250hm / Strava
Na de dag van gisteren twijfel ik of ik mijn tweede doel (het ontbrekende stuk tussen Mogan en Ayacata rijden) nog wel moet gaan proberen te halen. Het zou vereisen om eerst naar Arguineguin te rijden, vanaf daar na het valsplat in de vallei de pittige klim naar Soria te pakken, en van daaruit de steile pas richting de GC-605 te nemen. En dat beide stukken me 7 jaar geleden niet eenvoudig af gingen maakt de keuze niet makkelijker, maar ik besluit het toch te doen.
De wind staat nog steeds hard uit het noordoosten, maar eenmaal Maspalomas voorbij lijkt hij opeens overal en nergens vandaan te komen. Soms uit het oosten, soms uit het zuiden en dan weer uit het westen. Eenmaal Arguineguin gepasseerd ga je al weer vrij snel de luwte in. Er volgt bijna 15km aan vals plat, en voor het eerst heb ik het idee dat mijn HR weer redelijk klopt met het vermogen dat ik kan leveren. Of het het gevolg van acclimatisering is, of gewoon vermoeidheid na de dag van gisteren kan ik alleen niet zeggen.
De klim naar Soria brengt wat herinneringen terug, 7 jaar geleden ging ik te hard van start en moest ik een paar km onder de top op adem komen. Dat gebeurt me dit keer niet, maar ik stop wel even voor een fotootje. Daarna door naar Soria om bij te tanken bij Casa Fernando. Weer een cola, espresso en anderhalve liter water. Mocht ook wel, want ik had beide bidons al bijna leeg.
Ik verlaat het dorpje weer en draai naar rechts om de Salto de Perro over te gaan. Na een paar honderd meter weet ik het weer: de mensen die deze weg hebben aangelegd wilden het wegdek van een gemiddelde Belgische Ardennenklim doen verbleken. Het ligt er nog slechter bij dan ik me herinner. Mocht je hier ooit langs willen: doe jezelf een plezier en neem deze weg alleen klimmend, want als je dit moet afdalen zit er een grote kans in dat je het niet meer na kunt vertellen.
Eenmaal boven kom je gelukkig weer op het mooie biljartlakenvlakke wegdek van de GC-605. Het vlakt weer af en al snel passeer ik het punt waar ik 7 jaar geleden niet meer verder kon. Helaas is dat ook ongeveer het punt waarop het goede wegdek weer op lijkt te houden. Tot aan Ayacata is de weg afwisselend redelijk, slecht en heel slecht. De omgeving maakt echter veel goed; het nationale park waar je doorheen rijdt is mooi en ook de uitzichten zijn fijn.
In Ayacata stop ik even voor een reepje maar wil snel verder. Ik besluit te dalen naar San Bartolome en Santa Lucia, om vandaaruit de route van gisteren richting Vecindario weer op te pikken. Ik ben Ayacata nog niet uit en baal ook hier weer van de slechte weg die ik de dag ervoor al klimmend al behoorlijk matig vond. Eenmaal in San Bartolome wordt het beter en de rest van de weg geniet ik volop. Tot ik na Santa Lucia bijna 10 kilometer achter een zondagsrijder in een Volkswagenbus kom te zitten, die veel te langzaam daalt en mij er niet langs wil laten. Inhalen is te gevaarlijk dus ik rijd het grootste gedeelte van de afdaling al knarsentandend en remmen knijpend naar beneden. Pas vlak voor ik beneden ben kan ik er voorbij, maar daar begint ook de plek waar de wind vrij spel heeft. Vanaf hier is de route hetzelfde als gisteren: vanaf El Doctoral lekker de wind in de rug. Moe maar voldaan kom ik aan bij het hotel. Ik neem een duik in het zwembad en tap mezelf een paar koude biertjes. Zware maar mooie dagen op de fiets!

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/VAlmS4ocbFifmSoxwLVGb8kIDTM407Gg4Ms5g7zEVAo-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/0hFoI4nhP1fo_VkgeDiiQZMtRYqYM2TLo6OwpvINxgg-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Valorian @klaaas ik dacht dat dat fietspad van betonplaten is, dus daar kan weinig aan kapot dan, maar dat weet ik niet zeker. Vorige keer dat ik er was (zal vorig jaar geweest zijn) lag het er prima bij.

Afhankelijk van het tijdstip moet je er wel een beetje rekening houden met andere fietsers uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 07-05-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Webgnome schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:40:
Deze hobby begint een beetje uit de hand te lopen. Ronde van Nijmegen 120 gaan we doen...
Zijn er nog mensen die komende zaterdag bovenstaande ronde gaan fietsen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Kluus schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:28:
@Valorian @klaaas ik dacht dat dat fietspad van betonplaten is, dus daar kan weinig aan kapot dan, maar dat weet ik niet zeker. Vorige keer dat ik er was (zal vorig jaar geweest zijn) lag het er prima bij.

Afhankelijk van het tijdstip moet je er wel een beetje rekening houden met andere fietsers uiteraard.
Hebben we het dan over hetzelfde fietspad? De Levendaalseweg is verhard, dat klopt. Maar die gaat niet echt 'over' de Grebbeberg. Wel kan die inderdaad genomen worden tot Cuneraweg en dan teruggestoken naar de voet van de steile kant van de berg. Dat is inderdaad een mooie route en wat mooie hoogtemeters. Of is er óók een (enigszins) verhard fietspad omhoog de berg op tussen Levendaalseweg en top van de berg (dus langs dierentuin/begraafplaats?

Hoe dan ook inderdaad veel opties om bij Rhenen nog wat extra meters te maken.

Mijn volgende hoogtemeters-project wordt denk ik weer een 100K tussen Wageningen en Arnhem. Daar heb ik een paar jaar terug de bestaande Jan Janssen Classic van 125km iets aangepast tot een 100K met 1000+ hoogtemeters. Hoogtemeters maken gaat in die omgeving natuurlijk iets makkelijker (lees: qua plannen, niet qua fietsen ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Achterkant van de Grebbeberg en dan bedoel ik inderdaad de heuvel zelf niet de klim want het gaat om het fietspad wat door het bos achter de oorlogsbegraafplaats en dierentuin langs loopt. Ik denk dat we het wel over hetzelfde hebben.

Ik bedoel zoiets:
https://www.strava.com/routes/3222505289082358150

Ik dacht eigenlijk aan het einde van die klim om te draaien maar zag dat dat kwa hm's niets uit maakt en zo heb je gelijk een mooi keerlusje :). Je zou ook nog via de Bergweg terug kunnen naar de autoweg maar dan mis je de Gebbeberg. Of je moet dat lusje nog iets anders bedenken natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 07-05-2024 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsAqiTjFsnYV1kHEkfLm_P1zQO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/deEpvVyv2HOXGU2m6SQx49UL.png?f=user_large

Ik bedoelde dit extra stukje. Scheelt weer iets van 10hm ;)

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 06:38
Geen spannend gravel iig zover ik mij kan herinneren.
Stuk langs het water om de Grebbenberg heen is trouwens ook erg mooi, vergeten veel mensen. (maar dan sla je wel de hoogtemeters over)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
DDX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:03:
Geen spannend gravel iig zover ik mij kan herinneren.
Stuk langs het water om de Grebbenberg heen is trouwens ook erg mooi, vergeten veel mensen. (maar dan sla je wel de hoogtemeters over)
Levendaalseweg onverhard naar beneden kan er wel degelijk aardig slecht bij liggen. Zeker geen Goois gravel. En ook geen racefietsgravel.

[ Voor 3% gewijzigd door klaaas op 07-05-2024 10:10 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 19:03
Gisteren voor het eerst op de racefiets naar werk gereden, erg lekker/leuk om te doen en gaat dus zeker vaker gebeuren komende tijd!
Alleen wil ik dan wel een goed zittende rugtas hebben voor op de fiets. De gene die ik gisteren had gebruikt zit niet echt lekker in de fietshouding en is nogal groot. Hebben jullie nog adviezen voor een goede tas? Er moet kleding en een 13" laptop in passen. Schoenen heb ik op kantoor staan, dat scheelt al enorm in de ruimte.

Zelf kwam ik uit op deze: https://www.evocsports.com/COMMUTE-22/450201100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
klaaas schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Levendaalseweg onverhard naar beneden kan er wel degelijk aardig slecht bij liggen. Zeker geen Goois gravel. En ook geen racefietsgravel.
Hmms iets te lang geleden dan dat ik er gereden heb, herinner het mij anders. (al heb ik hem nog nooit afgedaald volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41
Ik zit met een klein dilemma, wellicht een luxe probleem maar toch..

ik had een bikefit gepland maar die moet ik helaas verzetten... qua beschikbaarheid, recensies en aanpak kom ik op 2 bikefitters uit:

Raven bikefitting Harderwijk
- Vóór de aanschaf van de fiets wordt er een uitgebreide meting verricht met advies over geometrie
- Na de aanschaf wordt de fiets afgesteld en de houding geoptimaliseerd
- Veel en goede recensies
- Gevoelsmatig meer betrokken, vanuit passie aan het werk
- €345 totaal

Cyclolab Den Bosch
- Vóór de aanschaf van de fiets wordt er een uitgebreide meting verricht met advies over geometrie
- Na de aanschaf kan de fiets afgesteld worden bij een bikecenter of eigen FM, geen metingen of optimalisaties meer
- Chiropractie
- Gevoelsmatig meer vanuit medisch perspectief
- €255

Ik ben zelf van mening dat de bikefit pas echt veel nut heeft ná aanschaf van de fiets, dus neig ik naar de eerste. Echter, de chiropractor achtergrond is natuurlijk ook fijn. Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je een XL fiets koopt en achteraf te horen krijgt dat je toch een S nodig hebt sta je raar te kijken.

Verkopers in fietsenwinkels kijken niet altijd op de juiste manier naar de persoon.
Je kan zelf wel ongeveer inschatten welke framemaat het beste past en dan via zelf onderzoek, https://www.youtube.com/@roadcyclingacademy6476 zelf gaan uittesten welke afstelling het beste bij je past.
Dit omdat ik zelf al 7 x een uitgebreide fietsmeting heb ondergaan en alle metingen waren verschillend.
Vandaar mijn keuze om het zelf uit te zoeken. Veel leerzamer en bespaar je een hoop geld die je weer in fietsspullen kan stoppen.

[ Voor 71% gewijzigd door Simbob op 07-05-2024 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
rutgrrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:22:
Gisteren voor het eerst op de racefiets naar werk gereden, erg lekker/leuk om te doen en gaat dus zeker vaker gebeuren komende tijd!
Alleen wil ik dan wel een goed zittende rugtas hebben voor op de fiets. De gene die ik gisteren had gebruikt zit niet echt lekker in de fietshouding en is nogal groot. Hebben jullie nog adviezen voor een goede tas? Er moet kleding en een 13" laptop in passen. Schoenen heb ik op kantoor staan, dat scheelt al enorm in de ruimte.

Door dit forum op de vaude tremalzo 16 uitgekomen en ben er heel tevreden over.
Hierin past m'n 15 inch laptop net in, en neem verder ook kleren mee ( heb hier ook een paar schoenen staan ) een handdoek en een yogurt / musli beker mee, en past er allemaal net in.
Verder heeft hij een makkelijk sleutel vakje met rits waar je bij kan als je je tas nog op je rug hebt.
Ook kan ik al m'n fiets electronica in een zijvak van m'n tas stoppen zonder hem af te hoeven doen.
Verder zit er nog een regenhoes bij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 19-09 19:35

Alle Tailfin influenzers, meld u.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Simbob schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:33:
Als je een XL fiets koopt en achteraf te horen krijgt dat je toch een S nodig hebt sta je raar te kijken.
Is dit een reactie op mijn vraag? Want dan snap ik h'm niet helemaal. Beide bikefitters bieden een fit vóóraf aan met het verschil dat Raven een tweede fit aanbiedt na de aanschaf en Cyclolab enkel het afstellen op basis van de eerste fit (niet bij hunzelf overigens).

Maargoed, helemaal met je eens ik zou raar staan te kijken als mij een XL adviseren en vervolgens toch een S.

Edit: aah ik zie dat je je reactie hebt aangevuld en dat je vooral opteert voor geen bikefit. Het probleem hierbij is dat ik nu een endurance bike heb (Giant Contend SL1) en elke fiets die ik probeer voelt echt heel anders aan. Ik vind het dus lastig om daar zelf een keuze in te maken.
Ik wil ook niet bij een verkoper een "bikefit" doen, al doen ze het nog zo fantastisch, die staan simpelweg 1-0 achter voor me.

[ Voor 25% gewijzigd door crimby op 07-05-2024 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

crimby schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:26:
Ik ben zelf van mening dat de bikefit pas echt veel nut heeft ná aanschaf van de fiets, dus neig ik naar de eerste. Echter, de chiropractor achtergrond is natuurlijk ook fijn. Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Voor aanschaf heeft wel degelijk nu. Zo weet je in ieder geval al in grote lijnen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van de fiets. Er kan achteraf nog best een hoop aangepast worden. Maar een mooie nieuwe fiets kopen en dan achteraf er achter komen dat er zoveel veranderd moet worden dat de complete rij eigenschappen veranderen is best zonde.

Qua chiropractor wil ik alleen maar zeggen dat iedereen zich zo mag noemen. Kan dus erg hit or mis zijn. Ik blijft persoonlijk weg bij iedereen die zich zo noemt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:16
Echter, de chiropractor achtergrond is natuurlijk ook fijn. Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Een alternatieve behandelswijze, bedacht door een ‘magnetiseur’, waarover geen wetenschappelijke consensus bestaat wat betreft werking en effectiviteit, gebaseerd op beweringen die niet toetsbaar zijn, zou ik persoonlijk ver bij vandaan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:34
Webgnome schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:41:
[...]

Zijn er nog mensen die komende zaterdag bovenstaande ronde gaan fietsen?
Indien mijn gekneusde rib een beetje hersteld is gaan we voor de 165, vooral het stuk naar Xanten ben ik nog nooit geweest, de rest allemaal bekend gebied :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Belangrijk is dat voordat je naar de bikefitter gaat je zelf al wat info hebt, waarom wil je een andere fiets/anders zitten.
Wil je meer aero/sneller bijvoorbeeld of wil je meer rechtop zitten omdat je last hebt van je rug.

Gewoon blind naar een bikefitter gaan en denken dat daar nuttige cijfertjes uit rollen is niet handig.
Want dan ga je in een houding gezet worden waar een gemiddelde fietser baat bij heeft, maar jij misschien totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
ElGreco schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Dat ja, vooral niet aan rugzak beginnen.
Leuk als je 10km fietst op een stadsfiets ofzo maar op een racefiets nee dank je.
Zeker niet als er een zware laptop in moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Ik zit met een klein dilemma, wellicht een luxe probleem maar toch..

ik had een bikefit gepland maar die moet ik helaas verzetten... qua beschikbaarheid, recensies en aanpak kom ik op 2 bikefitters uit:

Raven bikefitting Harderwijk
- Na de aanschaf wordt de fiets afgesteld en de houding geoptimaliseerd
- Gevoelsmatig meer betrokken, vanuit passie aan het werk
- €345 totaal

Cyclolab Den Bosch
- Na de aanschaf kan de fiets afgesteld worden bij een bikecenter of eigen FM, geen metingen of optimalisaties meer
- Chiropractie
- Gevoelsmatig meer vanuit medisch perspectief
- €255

Ga vooral voor de bikefitter waarbij je een goed gevoel hebt. Bikefitting is geen keiharde wetenschap, gaat ook om de persoonlijke aanpak van de fitter waarbij hij jou niet als nummertje behandeld en goed bekijkt hoe jij in elkaar zit etc.

Qua process zou ik juist eerst een bikefit doen. Na zo'n bikefit kan het best een week of 2 gek voelen hoe je opeens anders op je fiets zit. Wen daar eerst eens aan en laat dat het nieuwe normaal worden. Vervolgens weet je ook beter hoe een nieuwe fiets zou moeten voelen.

Bijkomend punt om vóóraf een fit te doen is dat je advies kunt krijgen over welk type fiets wel/niet bij jou past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
@DDX thanks, opzich heb ik dat ook wel goed voor ogen en kan ik dat uitleggen.

@Requiem19 thanks. Beide fitters doen een fit vooraf en kunnen me daarmee helpen bij aankoop. Het voordeel of verschil zit dus vooral na de aanschaf. Ik kan dan alvast gaan fietsen en later laten finetunen idd.

Edit: inmiddels knoop doorgehakt en ga naar Raven Bikefitting. Zal tzt laten weten hoe het beviel!

[ Voor 14% gewijzigd door crimby op 07-05-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Je kunt ook eens kijken bij PedaalKracht in Nijmegen, de fit daar is mij uitstekend bevallen..
Luistert goed naar je wensen en neemt alle tijd voor je..
Ook voor issues/vragen na je fit is die altijd goed bereikbaar voor tips of kleine aanpassingen.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42

Roozzz

Plus ultra

[...]

Lekker stukje gefietst :)

Ik zie dat er al de nodige suggesties zijn rond Rhenen. Wil je daar echt zoveel mogelijk op hoogtemeters optimaliseren dan zou ik denk ik eindigen op: Autoweg, Bergweg omlaag, Boslandweg omhoog, Levendaalsweg omlaag, Grebbeweg (Grebbeberg) omhoog, bij Steakhouse naar links omlaag, Cuneralaan omhoog, Achterbergsestraatweg omhoog en omlaag, Beukenlaan omhoog, Dondersberg omhoog, Nieuwe Veenendaalseweg omlaag, Paardenveld omhoog, Autoweg. Dan heb je ook meteen het hele dorp stadje gezien :+
Links en rechts valt er dan nog wel iets te halen, maar dat is kleiner bier. Effectief is hier gewoon geen meter vlak... Mogelijk dat ik zo even de hardloopschoenen aantrek om het lusje te illustreren :P

Ik mis de Defensieweg in jouw route trouwens. Enerzijds erg mooi om te fietsen, anderzijds levert deze ook aanzienlijk meer hoogtemeters op dan de combi Rijkstraatweg en Autoweg van/naar Elst. Of je dan eerst wil dalen (en weer klimmen) tot de rotonde in Elst moet je zelf weten, zelf zonder het afdalen zijn het al meer hoogtemeters.

Gevoelsmatig is er ook nog iets te winnen door de Traaij in te passen vanaf het startpunt. Maar dan worden het wel serieus kleine fietspaden, via het camping het Grote Bos oid.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Roozzz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Lekker stukje gefietst :)

Ik zie dat er al de nodige suggesties zijn rond Rhenen. Wil je daar echt zoveel mogelijk op hoogtemeters optimaliseren dan zou ik denk ik eindigen op: Autoweg, Bergweg omlaag, Boslandweg omhoog, Levendaalsweg omlaag, Grebbeweg (Grebbeberg) omhoog, bij Steakhouse naar links omlaag, Cuneralaan omhoog, Achterbergsestraatweg omhoog en omlaag, Beukenlaan omhoog, Dondersberg omhoog, Nieuwe Veenendaalseweg omlaag, Paardenveld omhoog, Autoweg. Dan heb je ook meteen het hele dorp stadje gezien :+
Links en rechts valt er dan nog wel iets te halen, maar dat is kleiner bier. Effectief is hier gewoon geen meter vlak... Mogelijk dat ik zo even de hardloopschoenen aantrek om het lusje te illustreren :P

Ik mis de Defensieweg in jouw route trouwens. Enerzijds erg mooi om te fietsen, anderzijds levert deze ook aanzienlijk meer hoogtemeters op dan de combi Rijkstraatweg en Autoweg van/naar Elst. Of je dan eerst wil dalen (en weer klimmen) tot de rotonde in Elst moet je zelf weten, zelf zonder het afdalen zijn het al meer hoogtemeters.

Gevoelsmatig is er ook nog iets te winnen door de Traaij in te passen vanaf het startpunt. Maar dan worden het wel serieus kleine fietspaden, via het camping het Grote Bos oid.
Ah, mooie toevoegingen! Over kleine fietspaden gesproken: het gedeelte wat ik fietste tussen Amerongen (achter "De blauwe schuur") en Elst, bij Landgoed Prattenburg, had wel een héél smal fietspad (en nog best wat verkeer, want wel een erg mooi stuk!)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Roozzz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar volgens Komoot is Autoweg -> Defensieweg -> Veenendaalsestraatweg evenveel hm als Autoweg -> N225 -> Veenendaalsestraatweg. (Gevoelsmatig klopt dat niet) Als je vanaf Defensieweg eerst naar beneden rijdt pak je uiteraard wel meer hm.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

klaaas schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar volgens Komoot is Autoweg -> Defensieweg -> Veenendaalsestraatweg evenveel hm als Autoweg -> N225 -> Veenendaalsestraatweg. (Gevoelsmatig klopt dat niet) Als je vanaf Defensieweg eerst naar beneden rijdt pak je uiteraard wel meer hm.
Of komoot liegt, of mijn gps apparaten :+

Via de defensie weg geeft bij mij consistent meer meters. Of ik nu loop of fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Ah, mooie toevoegingen! Over kleine fietspaden gesproken: het gedeelte wat ik fietste tussen Amerongen (achter "De blauwe schuur") en Elst, bij Landgoed Prattenburg, had wel een héél smal fietspad (en nog best wat verkeer, want wel een erg mooi stuk!)...
Mooi fietspad inderdaad!

Als het goed is gaat Sbb daar dit najaar een dubbel fietspad van maken. Stiekem fietsen daar zoveel mensen: forensen, scholieren, wielrenners, mountainbikers, e-bikes. Nu is het een route die ik bewust mijd in het weekend. Maar binnenkort dus hopelijk wat geschikter voor de racefiets :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:20
ElGreco schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:44:
[...]

@rutgrrrr er zijn geen goede of fijne rugzakken. Alleen rugzakken die misschien minder slecht zitten.

Het niet kopen van een dure rugzak, is korting op een Tailfin *O*

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:56:
[...]
Of besparen op je core trainingsarbeid.

Maar @rutgrrrr, check even de zoekfunctie. Deze vraag is eerder langs gekomen en er zijn wat goede suggesties gedaan (tussen de Tailfin aanbevelingen door O-) )

[ Voor 26% gewijzigd door GerbenBK op 07-05-2024 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 19-09 11:51
mhr-zip schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:56:
[...]

@rutgrrrr er zijn geen goede of fijne rugzakken. Alleen rugzakken die misschien minder slecht zitten.

Om nog maar te zwijgen van die zweetrug die je na 2 kilometer krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54

Mijn standplaats is 20km van huis, dat vind ik met een rugzak al een drama. Gisteren naar ons HQ gefietst dat was 60km enkele reis. Moet er niet aan denken om dat eind met een lompe rugzak te fietsen.

Mijn vrouw rijdt woon-werk nog wel met rugzak (30km enkel) maar ze heeft af en toe rugklachten en die wijt ik toch echt aan een slechte zithouding door die rugzak. (Tailfin kogel is nog altijd niet door de kerk; maar nog 2x fysio dan komt die er wel denk ;) )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
verstappen33 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:50:
Je kunt ook eens kijken bij PedaalKracht in Nijmegen, de fit daar is mij uitstekend bevallen..
Luistert goed naar je wensen en neemt alle tijd voor je..
Ook voor issues/vragen na je fit is die altijd goed bereikbaar voor tips of kleine aanpassingen.
Fijn dat ie goed bevallen is en dat je goede ervaringen hebt. Ik hoor helaas steeds vaker om me heen tegenvallende ervaringen; slecht bereikbaar / slechte communicatie, weinig tijd, etc. Heb zelf daar een shoefit gedaan waarin ik me ook kan vinden in die tegenvallende ervaringen. Ik heb wel erg fijne schoenen, maar de communicatie rondom de afspraak en de uitleg tijdens de afspraak vond ik minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Mistraller schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:26:
[...]

Mijn standplaats is 20km van huis, dat vind ik met een rugzak al een drama. Gisteren naar ons HQ gefietst dat was 60km enkele reis. Moet er niet aan denken om dat eind met een lompe rugzak te fietsen.
20km kan natuurlijk gewoon op je stadfiets met bagagedrager... :Y Daar hoef je je niet voor om te kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
GerbenBK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:37:
[...]

20km kan natuurlijk gewoon op je stadfiets met bagagedrager... :Y Daar hoef je je niet voor om te kleden.
En 'where's the fun in that'?
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
GerbenBK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Dit is niet het grote e-bike forum. Ik weet niet wat jouw lijf doet op je stadsfiets met 25km/u maar ik zweet dan. Dus dan moet je toch douchen. Kan je net zo goed een minder lompe fiets pakken. Doe ik alleen als we na het werk nog de stad in gaan.

Maar ik vind 20km inderdaad wel eigenlijk aan de korte kant voor de extra handelingen die het kost, dat klopt. De funfactor is wel flink gestegen want vroeger deed ik deze rit inderdaad wel op een toerfiets.

Ik merkte gisteren wel dat ~60km weer net wat veel is, want om dan ook nog een dag te werken en thuis huishoudelijke taken uit te voeren, kost wel veel energie. Sweet spot lijkt mij ~30km.
Maar:
In de ochtend en lusje extra rijden=> ik vertrek altijd laat want avondmens dus tijdnood
In de avond omrijden doe ik niet want honger ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Mistraller schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:23:
[...]

Dit is niet het grote e-bike forum. Ik weet niet wat jouw lijf doet op je stadsfiets met 25km/u maar ik zweet dan. Dus dan moet je toch douchen. Kan je net zo goed een minder lompe fiets pakken. Doe ik alleen als we na het werk nog de stad in gaan.

Maar ik vind 20km inderdaad wel eigenlijk aan de korte kant voor de extra handelingen die het kost, dat klopt. De funfactor is wel flink gestegen want vroeger deed ik deze rit inderdaad wel op een toerfiets.

Ik merkte gisteren wel dat ~60km weer net wat veel is, want om dan ook nog een dag te werken en thuis huishoudelijke taken uit te voeren, kost wel veel energie. Sweet spot lijkt mij ~30km.
Maar:
In de ochtend en lusje extra rijden=> ik vertrek altijd laat want avondmens dus tijdnood
Helemaal eens. 20km is precies meh. Vroeger was het voor mij 11km door de stad en dat deed ik dan op mn stadsbarrel (bij mooi weer). Ik ben gelukkig niet een enorme zweter dus een deootje was voldoende. Nu is mijn enkele reis 38km en dat vind ik heerlijk voor de race of gravelfiets. Werk niet meer elke dag op kantoor, dus gemiddeld nu 1x per week....en ook dat doe ik alleen bij goed weer.

Als je een leuke route kunt maken zou ik van die 20 inderdaad 30km maken en dan lekker op je tailfinfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
GerbenBK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:14:
[...]

Helemaal eens. 20km is precies meh. Vroeger was het voor mij 11km door de stad en dat deed ik dan op mn stadsbarrel (bij mooi weer). Ik ben gelukkig niet een enorme zweter dus een deootje was voldoende. Nu is mijn enkele reis 38km en dat vind ik heerlijk voor de race of gravelfiets. Werk niet meer elke dag op kantoor, dus gemiddeld nu 1x per week....en ook dat doe ik alleen bij goed weer.

Als je een leuke route kunt maken zou ik van die 20 inderdaad 30km maken en dan lekker op je tailfinfiets.
Ik woensdag elke, en maandag om de week naar kantoor. Maar is wel vaste prik. Weer of geen weer. Ommetje is denk hooguit 2 of 3x per jaar.
Overigens kan ik niet meer normaal rustig fietsen.... ook al zit ik op de toerfiets, ik moet toch altijd weer doorkarren. "Papa.....langzamer!!!" :P

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
Mistraller schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:23:
[...]

Maar:
Mijn werk is ook 20km. Dat doe ik ook wel met mijn stadsmtb (oude 26" mtb met slicks). Als ik qua bovenlichaam niet al te veel kleding (ik hoef dan alleen aan een shirt te wisselen) heb, kan dat redelijk snel (rond de 24/25 gemiddeld) zonder te zweten.
Maar nu de dagen weer langer worden, is het ook wel fijn om met een kleine omweg terug te fietsen. Binnenkort ook maar eens een omweg op de heenweg plannen. Uiteraard doe ik dat wel op de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik ga vanaf donderdag een lang werkend klimmen in de Ardennen. In principe rotsklimmen, maar voor wat afwisseling gaat de racefiets ook mee, dus wat asfalt-klimmetjes hoop ik er ook aan vast te plakken. :) ..

Ik zit bij Sy (bij Hamoir, iets onder Luik). Ben tevens de enige met de fiets dus het zullen denk ik wat kleine rondes worden, ergens 's avonds of op een moment dat anderen iets gaan doen waar ik geen zin in heb. Ik ga met oog op veiligheid ook geen grenzen opzoeken qua snelheid en ben sowieso geen ervaren downhiller. Maar wat gave uitdagingen qua heuvels die nét even wat steiler zijn dan we hier in NL gewend zijn ga ik graag aan. Wel met de kanttekening dat ik geen specifieke cassette voor de bergen heb dus er zal ergens een grens zitten aan wat ik aankan haha.

Ik ga ook het forum hier nog even afspeuren op trefwoord "Ardennen" .. Eerste hit die ik tegenkom was van @tomtom137 die alweer jaren terug een mooie rit maakte:
https://www.strava.com/activities/1827247872 .. Het op de kaart onderste 'rondje' daarvan zou prima passen bij mijn wensen. Al is het wel veel n-weg maar daar ontkom je misschien niet aan in België?

Nou ja, eventuele tips zijn welkom! Ook tips m.b.t. dingen om rekening mee te houden bij het fietsen in België waar ik misschien nog helemaal niet over nagedacht heb ;)

EDIT: Zie nu dat er op RouteYou veel kant-en-klare routes staan, dus daar vind ik wel wat leuks!

[ Voor 22% gewijzigd door Valorian op 07-05-2024 23:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
@Valorian kijk eens op de website van het fietscafe Le Coffee Ride: https://www.lecoffeeride.cc/rides/ voor een ruim aanbod aan GPX'en voor weg, gravel en MTB routes in de Ardennen.

Ik zou aanraden om vanuit Sy vooral niet naar het noorden te fietsen: je komt snel in de agglomeratie van Luik terecht met veel verkeer en drukke wegen. Je zal zien dat de meeste routes van Le Coffee Ride eerder zuid- en oostwaarts trekken. Daar zitten de rustige, idyllische wegjes in onze Ardennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56

Een goed zittende rugtas voor op de fiets bestaat niet of als ie al bestaat zit ie niet op je rug als je fietst. Zoiets bv als het perse een rugzak moet zijn: https://www.decathlon.nl/...347894?mc=8808910&c=BRUIN icm een willekeurig bagagedragertje.

Edit: I stand corrected. Ik vind het echt verschrikkelijk om met een rugzak te fietsen/motorrijden. Als het ook maar enigszins kan bind ik altijd alles aan de fiets. Mijn commuter heeft ook gigantische fietstassen die totaal niet aero zijn maar wel heel praktisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastard op 08-05-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:02

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Rij af en toe met een rugzak. Van 50 tot 120 km. Vind dat niet problematisch. Brede schouderriemen en riemen voor rond uw middel om de rugzak vast te zetten zijn belangrijk. Ben indertijd gewoon een fietsenwinkel binnengestapt, een paar modellen bekeken en de meest bruikbare genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Bastard schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Een goed zittende rugtas voor op de fiets bestaat niet of als ie al bestaat zit ie niet op je rug als je fietst. Zoiets bv als het perse een rugzak moet zijn: https://www.decathlon.nl/...347894?mc=8808910&c=BRUIN icm een willekeurig bagagedragertje.
Fietsen zonder rugtas is uiteraard fijner, maar voor kortere afstanden (en niet al teveel gewicht in de rugtas) wel prima te doen. Wel ga je met een rugtas (in mijn geval) altijd zweten. Met fietskleding aan vind ik dat niet zo'n probleem.

Zelf gebruik ik op één van mijn racefietsen een Ortlieb Quickrack in combinatie met Ortlieb tassen. Dat werkt voor mij wel erg fijn. Soms pak ik mijn oude racefiets, waar geen mogelijkheid op zit om de Quickrack te bevestigen, en dan gaan de spullen mee in de rugtas. Voor die 20km (en soms wat meer) is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15
...niet echt lekker in de fietshouding en is nogal groot. Hebben jullie nog adviezen voor een goede tas? Er moet kleding en een 13" laptop in passen. Schoenen heb ik op kantoor staan, dat scheelt al enorm in de ruimte.

Zelf gebruik ik deze: https://www.vaude.com/de/...l#?colour=2020&size=13424

Hierin past mijn XPS 13. Kleding past er ook wel in, tenzij je een dikke spijkerbroek en grote wollen trui mee wilt nemen, dan wordt het proppen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:18:
Ik ga vanaf donderdag een lang werkend klimmen in de Ardennen. In principe rotsklimmen, maar voor wat afwisseling gaat de racefiets ook mee, dus wat asfalt-klimmetjes hoop ik er ook aan vast te plakken. :) ..

Ik zit bij Sy (bij Hamoir, iets onder Luik). Ben tevens de enige met de fiets dus het zullen denk ik wat kleine rondes worden, ergens 's avonds of op een moment dat anderen iets gaan doen waar ik geen zin in heb. Ik ga met oog op veiligheid ook geen grenzen opzoeken qua snelheid en ben sowieso geen ervaren downhiller. Maar wat gave uitdagingen qua heuvels die nét even wat steiler zijn dan we hier in NL gewend zijn ga ik graag aan. Wel met de kanttekening dat ik geen specifieke cassette voor de bergen heb dus er zal ergens een grens zitten aan wat ik aankan haha.

Ik ga ook het forum hier nog even afspeuren op trefwoord "Ardennen" .. Eerste hit die ik tegenkom was van @tomtom137 die alweer jaren terug een mooie rit maakte:
https://www.strava.com/activities/1827247872 .. Het op de kaart onderste 'rondje' daarvan zou prima passen bij mijn wensen. Al is het wel veel n-weg maar daar ontkom je misschien niet aan in België?

Nou ja, eventuele tips zijn welkom! Ook tips m.b.t. dingen om rekening mee te houden bij het fietsen in België waar ik misschien nog helemaal niet over nagedacht heb ;)

EDIT: Zie nu dat er op RouteYou veel kant-en-klare routes staan, dus daar vind ik wel wat leuks!
Toevallig afgelopen najaar een midweek solo in Sy gezeten om te fietsen. Paar keer lekker verregend en helaas kwam ik langs Le Coffee Ride toen ie dicht was 8)7 , maar wel erg gaaf fietsen daar en geslaagde fietstochten! Ter inspiratie mijn zelfgemaakte routes (wel focus op hoogtemeters gelegd, dus misschien wat te veel van het goede, maar doe er je voordeel mee!):
https://www.komoot.com/nl...Z1zEzIheQ0mQ119Uq&ref=wtd
https://www.komoot.com/nl...gS5uNIxz7ZlpSqUlq&ref=wtd
https://www.komoot.com/nl...GivBt6tC9eU8YbzKq&ref=wtd
https://www.komoot.com/nl...vDyyxMl9XTYHzbrN7&ref=wtd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mistraller schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Ik woensdag elke, en maandag om de week naar kantoor. Maar is wel vaste prik. Weer of geen weer. Ommetje is denk hooguit 2 of 3x per jaar.
Overigens kan ik niet meer normaal rustig fietsen.... ook al zit ik op de toerfiets, ik moet toch altijd weer doorkarren. "Papa.....langzamer!!!" :P
Haha, dat doorkarren herken ik wel. Alles voelt traag aan t.o.v. een rondje op mijn racefiets.

In ander nieuws, gisteren lekker mijn fiets eindelijk eens goed schoongemaakt, had weer iets te lang geduurd. Heb ook mijn schwalbe one’s omgeruild voor continental GP 4-season banden. Ik rij nog wel eens door natuurgebieden waar ik wat stukjes onverhard of slecht wegdek tegenkom. Normaal navigeerde ik daar altijd omheen want die schwalbe’s vertrouwde ik niet helemaal op wat slechter wegdek. Deze doen het erg goed, rijden bovendien comfortabeler (28mm tov 25).

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 08-05-2024 12:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
Mistraller schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Dit herken ik ook wel. Ik fiets ook standaard te hard. En als ik bijvoorbeeld wordt ingehaald door een (vaak wat snellere) e-bike of electrische scooter dan kan het goed zijn dat ik daar in het wiel van ga zitten. Overigens ook weleens met de ov-fiets achter een groep wielrenners gehangen. Die keken ook wat verbaasd achterom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
mhr-zip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Regio Rotterdam is best groot....
Heb je iets meer richting? Sowieso is de 1e club de ander niet.

https://www.instagram.com/rotterdamsocialriders/
Ik woon zelf in Rotterdam Crooswijk.
Ziet er leuk uit, maar woensdagochtend 08:30 lukt mij niet ivm werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 19-09 14:26
oelewappert schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Ik woon zelf in Rotterdam Crooswijk.
Ziet er leuk uit, maar woensdagochtend 08:30 lukt mij niet ivm werk.
Bomba bomba cycling club misschien, wel een beetje hipster. Maar die rijden op zaterdag.

Ahoy wielerclub of tcz is ook een optie

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik zou marktplaats afstruinen. Heb paar weken terug een weinig gebruikte Sensa Romagna met Tiagra 2*10 en hydraulische schijfremmen gekocht voor mijn hypotheekmaatje voor €650.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Laatst online: 17-09 20:12
Ik gebruik deze rugzak naar werk (4 km) en ook af en toe 110 km op de racefiets met werk laptop en wat kleding voor het weekend ed. Geen drukpunten:
https://www.deuter.com/nl...ietsrugzak-rans-alpine-30

Mijn werk Thinkpad P15 is wel een zwaar en hoekig ding; zelfs in deze rugzak. (en dan nog een 170 W voedingsblok erbij). Maar het gaat, zelfs 110 km.
https://www.lenovo.com/nl...oogle.com%252F#tech_specs.

Hoop toch wel dat de volgende werk laptop weer wat minder hoekig en zwaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
Cormo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:46:
[...]

Voor de LIV speciaal naar Heteren gereden om er daar achter te komen dat voor mijn vriendin de Avail in L echt veelste klein is. We zijn uiteindelijk naar huis gegaan met de Giant Content A/R in maat XL voor een schappelijke prijs. Helaas gewoon zwart en niet zo’n kek kleurtje als de LIV maar wel een happy wife happy life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:35
Stom genoeg heb ik te lang doorgereden met versleten remblokjes.

Is deze schijf volgens jullie, voor zover te beoordelen op de foto, echt op?

Nieuwe schijven en blokjes zijn onderweg, maar ik vraag me af of ik het nog even kan proberen met alleen nieuwe blokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUZutTl08-Dc5nC2HhrqR-K-VHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki4yDoqLHSU0xrvNyE5Nb0VM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Met mijn boerenverstand zou ik toch zeggen dat de remblokjes vervangen moeten worden maar die schijf is gewoon nog goed? Het is nou niet dat ie nog maar een milimeter dik is? Als ik zo internet afstruin dan zou er op de schijf ook kunnen staan wat de minimale dikte is. Dus wat dat betreft is het simpelweg, as usual, meten is weten

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 09-05-2024 06:23 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Louislouislouis schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:18:
Stom genoeg heb ik te lang doorgereden met versleten remblokjes.

Is deze schijf volgens jullie, voor zover te beoordelen op de foto, echt op?

Nieuwe schijven en blokjes zijn onderweg, maar ik vraag me af of ik het nog even kan proberen met alleen nieuwe blokjes.

[Afbeelding]
Meten is weten...
Minder dan 1.5mm dik is vervangen, ik kan op een foto het verschil tussen 1.8mm en 1.5mm niet zien maar misschien ligt dat aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
wisselwerking schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Dit herken ik ook wel. Ik fiets ook standaard te hard. En als ik bijvoorbeeld wordt ingehaald door een (vaak wat snellere) e-bike of electrische scooter dan kan het goed zijn dat ik daar in het wiel van ga zitten. Overigens ook weleens met de ov-fiets achter een groep wielrenners gehangen. Die keken ook wat verbaasd achterom. :+
Zo heb ik ook wel eens achter een groep wielrenners gehangen met de fietskar achter de racefiets. Blijft toch leuk zo'n situaties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:35
@Webgnome @Cranzai Thanks! Het ging mij ook een beetje om die strepen op de schijven. Ik weet niet of dat normaal is of dat het komt door rijden met versleten blokjes.

Qua dikte zijn de schijven nog oké.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Louislouislouis schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:21:
@Webgnome @Cranzai Thanks! Het ging mij ook een beetje om die strepen op de schijven. Ik weet niet of dat normaal is of dat het komt door rijden met versleten blokjes.

Qua dikte zijn de schijven nog oké.
Met een beetje remreiniger poets je het meeste van die strepen er wel af denk ik, beetje verkleuring is normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
wisselwerking schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Moet je met een handbike proberen. Ook altijd grappig :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Heeft er iemand een toptip voor een weekendje fietsen met 6 vrienden?

Zowel gebied als huisje :-)
Leuk als er een dorpje in de buurt is waar we 's avonds (zonder auto) wat kunnen eten...

We zijn al vaak genoeg in Limburg en Teutenburgerwoud geweest, dus iets anders zou mooi zijn dit jaar.
Qua reisafstand moet het niet te gek zijn (vanuit zowel Groningen als Haarlem max 200-300 km:))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:01:

Leuk als er een dorpje in de buurt is waar we 's avonds (zonder auto) wat kunnen eten...

We zijn al vaak genoeg in Limburg en Teutenburgerwoud geweest, dus iets anders zou mooi zijn dit jaar.
Qua reisafstand moet het niet te gek zijn (vanuit zowel Groningen als Haarlem max 200-300 km:))
Omgeving Arnhem / Nijmegen een optie? Huur een huisje aan de rand van de Veluwe en je kunt dan alle kanten op. Is net even iets anders dan Limburg maar het is zo mooi. Een mooie tip is https://www.nijmegenfietsen.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 09-05-2024 12:57 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
oelewappert schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:51:
Klinken gezellig die groepsritjes! Even wat anders dan alleen door de Zuid-Hollandse polsen.

Weet iemand of er iets vergelijkbaars in regio Rotterdam is?
Zag al wat tips langskomen maar volgens mij deze nog niet:
Elke eerste zondag van de maand om 10.00 vanaf https://www.coppikoffie.nl/
Aankondiging met wat meer info en een paar dagen van te voren de route zijn te vinden via de Strava club van Coppi Koffie.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 09-05-2024 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15

Ik vote net zoals @Webgnome ook voor Arnhem.
Heel mooie streek om te fietsen. Je kan van hieruit perfect naar de Posbank of de Utrechtste Heuvelrug doen.
Ook enorm leuke streek om te gravellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33

Oudenaarde of Ronse ? > zeer leuke heuveltjes in de buurt (en in Belgie hebben ze altijd voldoende bier )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006

aerofreak

Steve Jobs

Vlaanderen?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:50

Spa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:20
Jesse schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Zag al wat tips langskomen maar volgens mij deze nog niet:
Elke eerste zondag van de maand om 10.00 vanaf https://www.coppikoffie.nl/
Aankondiging met wat meer info en een paar dagen van te voren de route zijn te vinden via de Strava club van Coppi Koffie.
@oelewappert

Bomba Bomba Cycling heeft ook wel eens ritjes: https://www.strava.com/clubs/bombabombacc

Echter ben ik niet zo gesoigneerd om daar aan mee te (mogen :+ ) doen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:26

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

DieAnder schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Allereerste vraag: Werkt het ding goed?

Als je vermoed dat je slecht schakelt door een derailleur die krom of scheef zit, controleer ALLEREERST of je derailleurhanger recht is. Dit is een voorwaarde voor elk geindexeerd derailleursysteem om goed te functioneren.
Zie hier uitleg door onze held Calvin Jones: YouTube: How to Align a Derailleur Hanger Using the DAG-2.2
Vanavond even de boel helemaal nagelopen. Voor en achter derailleur opnieuw afgesteld. Schakelt nu beter en vooral de ketting loopt soepeler. Ook nog even de remschijf achter opnieuw ingesteld, ook die liep heel licht aan. Al met al een mooi resultaat :) zo zie je maar dat de lokale fietsenmaker waar de fiets gekocht is ook niet altijd top werk aflevert. Ze zouden namelijk nog een laatste check doen :X maar goed, zelf ook leuk en leerzaam om te doen

d:)b

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Shadow_Agent schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Vanavond even de boel helemaal nagelopen. Voor en achter derailleur opnieuw afgesteld. Schakelt nu beter en vooral de ketting loopt soepeler. Ook nog even de remschijf achter opnieuw ingesteld, ook die liep heel licht aan. Al met al een mooi resultaat :) zo zie je maar dat de lokale fietsenmaker waar de fiets gekocht is ook niet altijd top werk aflevert. Ze zouden namelijk nog een laatste check doen :X maar goed, zelf ook leuk en leerzaam om te doen

d:)b
Niet om het werk van een FM goed te praten, maar hun testen de fiets vaak onbelast, of hooguit een rondje door de straat om iets te beoordelen of het goed is..

Jij en ik zitten uren op de fiets en horen mogelijk elk piepje/tikje of schurend geluidje.

Het is fijn als je zelf kennis en kunde bezit om de finetuning echt op 100% te krijgen, maar de meeste fietsenmakers komen echt wel tot bijna 100% of zelfs gewoon 100% goed..

Mijn fiets gaat komende dinsdag voor een beurtje naar de FM, ook al doe ik 95% van al het onderhoud zelf.. Over 3 weken begint The Ride voor mij, en een second opinion vind ik wel fijn, en ik heb nog een servicebeurt te goed voor 50% van de prijs..

Ik ken de eigenaar goed en heb de fiets ook bij hem gekocht, hij weet waar ik mee bezig ben, dus ik vertrouw erop dat hij de fiets helemaal in top conditie weer afleverd (zover die dat al niet is).
En aangezien de fiets nog maar 8 maanden oud is (maar wel 7k op de teller) verwacht ik eigenlijk geen schokkende dingen.
Hooguit wat nieuwe bandjes, die beginnen wel wat slijtage te vertonen en wil ik mogelijk preventief vervangen hebben.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

verstappen33 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Niet om het werk van een FM goed te praten, maar hun testen de fiets vaak onbelast, of hooguit een rondje door de straat om iets te beoordelen of het goed is..

Jij en ik zitten uren op de fiets en horen mogelijk elk piepje/tikje of schurend geluidje.

Het is fijn als je zelf kennis en kunde bezit om de finetuning echt op 100% te krijgen, maar de meeste fietsenmakers komen echt wel tot bijna 100% of zelfs gewoon 100% goed..

Mijn fiets gaat komende dinsdag voor een beurtje naar de FM, ook al doe ik 95% van al het onderhoud zelf.. Over 3 weken begint The Ride voor mij, en een second opinion vind ik wel fijn, en ik heb nog een servicebeurt te goed voor 50% van de prijs..

Ik ken de eigenaar goed en heb de fiets ook bij hem gekocht, hij weet waar ik mee bezig ben, dus ik vertrouw erop dat hij de fiets helemaal in top conditie weer afleverd (zover die dat al niet is).
En aangezien de fiets nog maar 8 maanden oud is (maar wel 7k op de teller) verwacht ik eigenlijk geen schokkende dingen.
Hooguit wat nieuwe bandjes, die beginnen wel wat slijtage te vertonen en wil ik mogelijk preventief vervangen hebben.
Maar als je 95% van het onderhoud zelf doet, wat verwacht je dan van zo'n servicebeurt?

Ik doe ook alles zelf (100%) en ik durf te beweren dat ik er meer aandacht voor heb dan de FM. Die heeft toch vaak een beperkte hoeveelheid tijd voor zo'n servicebeurt (logisch... want tegen zijn uurloon accepteren wij geen 200 euro aan servicebeurtkosten).
Bij mijn MTB had ik een gratis servicebeurt en die heb ik niet eens afgenomen.

Maar nieuwe bandjes pas na 7k? Of tussendoor al verwisseld?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 565 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).