Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 564 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Dat is wel een fijn verschil met als je een hele casette moet vervangen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
Zijn er hier mensen die er een "klassieke" fiets voor erbij hebben?

Nu is mijn Sensa met 25mm bandjes, 105 en velgremmen inmiddels ook al haast klassiek te noemen :+, maar heb hier ook nog een Bianchi Pro RaceTeam uit 2003 staan. Rijdt hartstikke lekker, schakelt verdomde vlot en is een genot om op rond te rijden. (Foto is net na aankoop, dat dekje zit er niet meer op inmiddels ;) )

Ging toen straks naar Mantel om vervangende bandjes te halen, de Vittoria's die ik wilde hadden ze wel op voorraad, maar niet in de winkel. Reactie: "Niemand rijdt nog op 23mm, is wel héél oud." Valt wel mee toch? Toch?? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TAqtS3IiKWTZor3zM3UKhyEEkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eu5i2UGj6VD9P69XcKgfUbH5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Maarten_E op 30-04-2024 20:27 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
.

[ Voor 125% gewijzigd door guapper op 01-05-2024 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:34
Mistraller schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:22:
[...]

Tja die zijn er dus denk ik niet. Daarom komen deze gewoon van Ali, de reviews waren goed. Ik heb van de triple ook wel het een en ander bewaard maar ik denk dat dat niet past want het is 10spd. Maar het ligt er nog niet op, met de eerstkomende rit heb ik toch liever klimverzetje en dit spul is een 12-25 cassette.
Ik heb nu als test een ZTTO (AliExpress) 11-30 11-speed cassette op mijn trainer geïnstalleerd voor om en nabij twee tientjes. Gewoon eens leuk om te proberen en gewicht boeit toch niet binnen.

Mijn ervaring is dat schakelen toch iets minder smooth gaat, moest zelfs kabelspanning tunen. Daarnaast is het gewicht van de cassette ook +55 gram oid t.o.v. de eerdere 105 cassette. Installatie was overigens simpel. Zeker t.o.v. Shimano aangezien het zo'n onepiece casette betreft.

Mijn conclusie is momenteel dat ik voor nu wegblijf van dit soort casette's voor buiten gebruik. Vandaar ook mijn skepsis over losse kransjes wisselen en dan de wens om OEM Shimano te hebben. Mooi dat dit dus kan bij bike-discount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Dix0r schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Mooi dat dit dus kan bij bike-discount.
ROSE heeft ook losse kransen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04

Kluus

Gang is alles

Maarten_E schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:23:

Nu is mijn Sensa met 25mm bandjes, 105 en velgremmen inmiddels ook al haast klassiek te noemen :+, maar heb hier ook nog een Bianchi Pro RaceTeam uit 2003 staan. Rijdt hartstikke lekker, schakelt verdomde vlot en is een genot om op rond te rijden. (Foto is net na aankoop, dat dekje zit er niet meer op inmiddels ;) )

Ging toen straks naar Mantel om vervangende bandjes te halen, de Vittoria's die ik wilde hadden ze wel op voorraad, maar niet in de winkel. Reactie: "Niemand rijdt nog op 23mm, is wel héél oud." Valt wel mee toch? Toch?? :+

[Afbeelding]
Ik heb een Trek OCLV 5500, al staat die momenteel bij mijn zus geparkeerd, uit ongeveer datzelfde jaartal maar daar past nog (nipt) 25mm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
In mijn Scott Speedster uit 2015 passen ook nog maar net 25mm banden in. Als een band iets breder valt, loopt de band gelijk aan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Ik heb m'n oude Vagacini uit ~1992 nog steeds in de schuur staan. Nieuwe bandjes erin en wellicht wat lagers opnieuw smeren en dan zal het wel nog werken denk ik. In '94 hiermee Alpe d'Huez "beklommen", incl de downtube shifters, en de geweldige 53/39 - 11-26 2x5 speed versnellingen. Van dat beklimmen zijn ook nog behoorlijk wat meters gelopen. Na de eerste bocht was toen de tank wel al redelijk leeg met die versnelling :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItjN02wZoYCzQXeJLACd0yc8Enc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QN8aw6wizJS9RwwbiHSfDHuM.png?f=fotoalbum_large

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
Maarten_E schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:23:

[Afbeelding]
Dat roepen ze bij Mantel al heel snel :+ Begrijp me niet verkeerd, ik bestel regelmatig bij ze maar als iets beetje uit de mode is dan is het niet meer te koop bij ze.

Ik heb zelf nog een stalen Koga met 9Speed in de schuur staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
In het begin kocht ik nog wel eens bij ze maar ze zijn de Coolblue van de fietswereld. Ze hebben veel maar veel is of veel te duur of heel snel niet meer te koop. Ben nu 'fan' van Bike24 ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Mantel zit op 5 minuten fietsen van mij, vandaar dat ik meestal eerst daar kijk. Wel eens dat ze nu te groot aanvoelen, vergelijkbaar met CB inderdaad

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
Reginas schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:57:
Of overweeg -als je graag hard fietst ;) - mee te rijden met ONYVA. Lokale vrijbuiters/hardrijdersgroep. Enige dat vaststaat is de route die wordt gereden en het tijdstip, verder ongebonden en omgedwongen, geen contributie en geen bardiensten.
Gisteren voor het eerst eens met Onyva meegereden. Was met het vierde groepje mee maar toch net 9km voor het eind moeten lossen. Kelere wat een lekker hoog tempo. Volgende keer maar een van de rustigere groepen. Heb mij wel heerlijk vermaakt, al mijn PR's op Strava maar meteen verbroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwYqzF45dM78HMIGDgCSYuIxvSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B87Sbp402nuwFXTuZjME5wA4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogFLtlirRKV7JaazSi3DnjYTbSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivptCWm0lUqdUihUDPL4pikb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnAJNdZgDLJMferFM0MICBjH5sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poksWogaguILfminTkmLGNxP.jpg?f=fotoalbum_large

En op de terugweg maar meteen even mijn nieuwe lampje, de Ravemen FR160 kunnen testen. Makkelijk dat die met de Wahoo/Garmin aansluiting onder de fietscomputer gezet kan worden. Goed zichtbaar in ieder geval.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Mollos_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Gisteren voor het eerst eens met Onyva meegereden. Was met het vierde groepje mee maar toch net 9km voor het eind moeten lossen. Kelere wat een lekker hoog tempo. Volgende keer maar een van de rustigere groepen. Heb mij wel heerlijk vermaakt, al mijn PR's op Strava maar meteen verbroken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En op de terugweg maar meteen even mijn nieuwe lampje, de Ravemen FR160 kunnen testen. Makkelijk dat die met de Wahoo/Garmin aansluiting onder de fietscomputer gezet kan worden. Goed zichtbaar in ieder geval.
Goed bezig! Zag dat de snelste groep er gisteren ook serieus aan getrokken heeft met 43.4 gemiddeld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
Bastard schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Goed bezig! Zag dat de snelste groep er gisteren ook serieus aan getrokken heeft met 43.4 gemiddeld :X
Zo hé, we hebben een tijd achter de derde groep gehangen maar dat liep ook constant tegen de 45 aan op de rechte stukken. Op een gegeven moment maar weer een apart groepje geworden. Zelf nog nooit harder dan 30 solo gereden dus dit was meteen een flinke uitdaging, maar wel enorm leuk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Welke held is er met zijn GO scooter mee geweest? :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Lekker brommeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Bastard schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Bekend fotomateriaal

André Resende, Portugees, doet daar veel beulswerk op kop; dat is wel een klepper.
Toen ik nog woonachtig was in Eindje was ik veelal ook in groepje één te vinden. Mooi trainingsgroepje dat ONYVA.Trapte daar hogere wattages als in koers (avg power). Normalized power is dan weer een ander verhaal.

Gisteren zelf gekoerst bij WVAN (peloton finish) maar als dat erop zit ga ik mezelf in het najaar wel eens melden daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 02-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
RR46 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:53:
[...]

Sja, wat zal ik zeggen. Het is het drukste moment van de week... maar dat hangt ook heel erg van het weer af en de vakantie periodes. Beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad (dus ook soms een e-biker...).

Als je poging gaat doen om de KOM op de Camerig te pakken, zou ik een andere dag + tijdstip kiezen ;-)

Edit: Verder zijn er ook legio sluipweggetjes (en klimmetjes) die minstens net zo mooi zijn en waar je de ergste toeristen ontziet
Dat is inderdaad wel een beetje de bevestiging van mijn gedachte. Dan ga ik fijn op een ander moment daarheen. Beetje toerist is niet erg maar ik hoef niet de drukte te hebben, ook niet zonder KOM ambities :+
Willem30 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Dat roepen ze bij Mantel al heel snel :+ Begrijp me niet verkeerd, ik bestel regelmatig bij ze maar als iets beetje uit de mode is dan is het niet meer te koop bij ze.

Ik heb zelf nog een stalen Koga met 9Speed in de schuur staan. :)
Zo vertelde ze mij doodleuk dat Shimano de RC702 schoenen niet in maat 40 verkocht maar pas vanaf maat 41. Dat dat wel een beetje raar was konden ze beamen.. inmiddels heb ik RC702 schoenen in maat 40 gekocht bij een andere webwinkel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:03

Reginas

Queen of Core Stability

Mollos_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Goed om te horen dat het een positieve eerste kennismaking was! Toch fijn als je een groep vind waar je je op je plek voelt. Volgende keer met de 32km-groep mee dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
Reginas schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Goed om te horen dat het een positieve eerste kennismaking was! Toch fijn als je een groep vind waar je je op je plek voelt. Volgende keer met de 32km-groep mee dan maar?
Ja maar eens proberen, nu was mij nog niet helemaal duidelijk welke groepen welke snelheden hebben. Zeker omdat er in totaal nu denk ik 8 groepen reden, met het mooie weer komt iedereen weer naar buiten ;)

Was in ieder geval een goede eerste kennismaking inderdaad.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPk2n9lnHY-dS51Wfy8kqsyO1H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PikCNaGaFcwWMR3WujFyheK5.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren 90km gefietst op mijn oude karretje, wat een fijne fiets is het toch. Alleen nog een keer de banden vervangen (Franse banden op een Italiaanse fiets, hmmm) en het stuurlint heeft ook zijn beste tijd gehad. Ja het is oud, maar wat krijg je er een glimlach van op je gezicht. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie fiets zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Groepen worden inderdaad weer actief. Zelf ook voor het eerst weer met de gele rijders mee geweest. Wat is het dan heerlijk als je de winter doorgetraint hebt, dan kom je wel heel veel makkelijker boven. Sowieso was het veel makkelijker dan vorig jaar. Fijn om te zien dat trainen werkt en leuk om weer in groepen mee te gaan.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
Mijn hoofddoel komt dichterbij (3Rides Aachen) en jawel hoor… sinds een paar weken pijntjes aan de buitenkant van mijn knieschijf.

Twijfel over de oorzaak: afgelopen tijd meer uren gaan trainen, dus kan overbelasting zijn.

Maar ik heb ook mijn crank vervangen om met een 4iiii te kunnen trainen. Blijkt de Q-factor op de nieuwe crank 4 millimeter minder te zijn. Maar omdat ik maar een crank vervangen heb zou dat volgens mij maar 2 millimeter moeten schelen denk ik zo. Maakt dat het verschil tussen wel of geen kniepijn?

Vandaag binnen gefietst op de oude fiets, helemaal geen last. Ik blijf skeptisch dat 2mm zoveel verschil kan maken, maar zondag bij laatste lange tocht ga ik het toch maar op de oude crank proberen. Dan maar op hartslag fietsen in Aachen.

Tl;dr zou je echt kniepijn (ook na ritje van en uur) kunnen krijgen van een q-factor die niet symmetrisch is met 2mm? Of heb ik gewoon teveel getraind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Klinken gezellig die groepsritjes! Even wat anders dan alleen door de Zuid-Hollandse polsen.

Weet iemand of er iets vergelijkbaars in regio Rotterdam is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:17
oelewappert schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:51:
Klinken gezellig die groepsritjes! Even wat anders dan alleen door de Zuid-Hollandse polsen.

Je zou eens kunnen informeren bij CS010! Fiets zelf bij de zusterclun in 030. Hoor er positieve dingen over.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier eindelijk ook weer wat man op de been kunnen brengen dinsdag. Groepen met die snelheid vind ik persoonlijk wel fijn als ze niet te druk zijn. Gewoon met een man of 6 kop over kop waarbij iedereen zijn steentje bij draagt. Gaat eigenlijk ook altijd prima in het verkeer op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 03-05-2024 06:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

Phydomir

Dennis

staavmixer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:34:
Tl;dr zou je echt kniepijn (ook na ritje van en uur) kunnen krijgen van een q-factor die niet symmetrisch is met 2mm? Of heb ik gewoon teveel getraind?
Beide zou natuurlijk kunnen. 2MM lijkt me wat weinig om direct iets van te merken, maar het ligt er maar helemaal aan hoe gevoelig je daarvoor bent. Wat je zou kunnen proberen is om je schoenplaatje 2MM de andere kant op te verstellen om zo die q-factor op te heffen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mijn hoofddoel komt dichterbij (3Rides Aachen) en jawel hoor… sinds een paar weken pijntjes aan de buitenkant van mijn knieschijf.

Twijfel over de oorzaak: afgelopen tijd meer uren gaan trainen, dus kan overbelasting zijn.

Maar ik heb ook mijn crank vervangen om met een 4iiii te kunnen trainen. Blijkt de Q-factor op de nieuwe crank 4 millimeter minder te zijn. Maar omdat ik maar een crank vervangen heb zou dat volgens mij maar 2 millimeter moeten schelen denk ik zo. Maakt dat het verschil tussen wel of geen kniepijn?

Vandaag binnen gefietst op de oude fiets, helemaal geen last. Ik blijf skeptisch dat 2mm zoveel verschil kan maken, maar zondag bij laatste lange tocht ga ik het toch maar op de oude crank proberen. Dan maar op hartslag fietsen in Aachen.

Hoeveel is je trainingload gestegen de voorbije tijd? Ik denk dat daar vooral je antwoord is verscholen gaat zitten.

Ik zou sowieso zeggen dat die 2mm het niet gaat doen. Maar ik ben geen fysioloog of kinesist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Joindry schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Hoeveel is je trainingload gestegen de voorbije tijd? Ik denk dat daar vooral je antwoord is verscholen gaat zitten.
Heb zelf ook last van mn knie, rechts. Voel het meeste pijn bij mn gravel fiets door mn nieuwe schoenen die ik in deze tijd heb gehaald. Was voor mij iets simpels als die schoenen strakker zetten.

Herken die load ook wel, in december weer begonnen met trainen á 3-3,5u per week (daarvoor 2 maanden niks en daarvoor 70u in de zomer icm voetbal) en zit de laatste weken alweer op 400-500 load met zo'n 7u aan sport per week.

Die load is een schatting, want met voetbal, 2u per week, heb je daar natuurlijk ook de nodige belasting op je knie.

Neem komende week een rustweek (na een blok van 4 weken), kwam ook goed uit tijdens de vakantie, maar als het dan niet beter is, ga ik toch maar weer eens kijken naar die schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
oelewappert schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:51:

Regio Rotterdam is best groot....
Heb je iets meer richting? Sowieso is de 1e club de ander niet.

https://www.instagram.com/rotterdamsocialriders/

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 03-05-2024 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Giku schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Neem komende week een rustweek (na een blok van 4 weken), kwam ook goed uit tijdens de vakantie, maar als het dan niet beter is, ga ik toch maar weer eens kijken naar die schoenen.
Smeer gewoon ook iets van gel ofzo voor de eerste paar dagen, voltaren oid. De laatste dagen kan je dan al perfect de bui voelen hangen. (mocht die er toch nog zijn)

Mijn (bijna) 40 jaar oude knieën zijn behoorlijk gevoelig en ik moet regelmatig weekje rust inlassen.

Vergeet gewoon niet dat rust en niet sporten twee verschillende dingen zijn...
Ik heb de vieze gewoonte gewoon andere dingen te gaan doen in het huishouden dan. (gras afrijden, tuintje omspitten, kids spelen, ...) Om dan achteraf te klagen dat rust niet geholpen heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:24

nrg

Eind volgende week ga ik richting de Vogezen voor 3 a 4 dagen fietsen. Ik word door info op internet aan het denken gezet of ik remblokjes moet wisselen. Heb nu gewoon de standaardblokjes (denk dus resin). Is het onzin om die te wisselen (dat vermoed ik), of kan het bij afdalingen toch wel prettig zijn om metal of semi-metal te hebben?

Ik wil met name voorkomen dat m'n remmen oververhit raken en hun remkracht verliezen, maar vermoed dat ik gek word gemaakt door internet ;) Heb eerder in de Ardennen en Alpen gefietst, maar toen had ik velgremmen.

Ergens anders zei iemand dat je die dingen 500 km moet inremmen; dat red ik sowieso niet vóór die tijd. Shimano geeft weer een veel kortere inremprocedure (paar keer hard remmen en klaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Joindry schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Smeer gewoon ook iets van gel ofzo voor de eerste paar dagen, voltaren oid. De laatste dagen kan je dan al perfect de bui voelen hangen. (mocht die er toch nog zijn)

Mijn (bijna) 40 jaar oude knieën zijn behoorlijk gevoelig en ik moet regelmatig weekje rust inlassen.

Vergeet gewoon niet dat rust en niet sporten twee verschillende dingen zijn...
Ik heb de vieze gewoonte gewoon andere dingen te gaan doen in het huishouden dan. (gras afrijden, tuintje omspitten, kids spelen, ...) Om dan achteraf te klagen dat rust niet geholpen heeft :+
Haha ja, die kleine zal wel wat energie vergen, maar we gaan gelukkig ergens op een vakantiepark hangen, dus geen huishoudelijke klusjes.

Twijfel nog om de fiets mee te nemen voor wat rondjes op 120 hartslag, je zit toch weer in een andere omgeving.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
nrg schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:18:
maar vermoed dat ik gek word gemaakt door internet ;)
Dat dus, gewoon zorgen dat je niet met versleten blokken vertrekt en niet de volledige afdaling slepend remmen. Dan kom je met elk mogelijk remsysteem en materiaal wel veilig beneden.

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16:38

Flipmo

OMG !!

Wat GWBoes zegt, zolang ze niet op zijn is er niks aan de hand.
Heb nog nooit het type blokken vervangen voor een tripje in NL, Luxemburg, Italie of Oostenrijk. Remmen doen het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:38

Kan beide, ik had vorig jaar een soortgelijke situatie dat tijdens een toename in trainingsload mijn knie opspeelde..
Vlak ervoor een nieuwe fiets + bikefit gehad dus alles zou goed op elkaar afgestemd moeten zijn.
Maar de overbelasting (voor mij aan de binnenkant van de knie) kwam steeds sneller terug..

Bikefitter gebeld en ik kreeg de suggestie om toch mijn schoenplaatjes iets aan te passen, ik moest een wedge plaatsen tussen mijn cleat en schoen zodat de voet net in een iets andere hoek kwam te staan..
Daardoor zou de knie evenwichtiger belast moeten worden en dat klopte, binnen 2-3 weken waren de klachten helemaal verdwenen..

Gelukkig kon het bij mij telefonisch opgelost worden, maar ik had ook terug langs kunnen komen voor de aanpassing..

Voor mij was een kleine aanpassing voldoende om weer klachtenvrij te fietsen, overbelasting door toename van uren is natuurlijk ook een optie, dus misschien even wat minder trainen om te zien of de klachten snel verdwijnen?
En als dat niet helpt eens goed naar je schoenplaatjes laten kijken..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hola,

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Mijn huidige fiets (Giant Contend SL1 disc 2021) heb ik gekocht om de sport te proberen en het bevalt. Nu bevalt het dus, mag ik van mijzelf een nieuwe fiets uitzoeken die aan mijn ideale eisen voldoet. Hiermee voorzie ik dat de fiets nooit te kort zal doen.
  • Carbon frame
  • 35-45mm wielen carbon wielen
  • Elektrisch schakelen
  • Weggewerkte kabels / cockpit
  • Powermeter
  • Awesome looks, bij voorkeur custom. Voor mij mag het wel een wat grovere machine zijn :-)
  • Budget is €5000-€6000
Momenteel fiets ik gemiddels zo'n 70km per rit met een range tussen de 50 en 120km. Ik fiets in regio Arnhem / Nijmegen dus pak regelmatig Berg en Dal en de Veluwe mee, maar ook dijken en de Ooij zijn favoriet. Ik wil tourtochten gaan fietsen, maar geen ambitie voor wedstrijden.

Ik ben 1.80cm lang en heb een breedgebouwd postuur. Weeg momenteel zo'n 90kg. Ideale gewicht zal rond de 80 zijn... dat gaat ook nog wel gebeuren :-) In een lang verleden heb ik even 73kg gewogen maar dan was ik echt broodmager. Ik weet dat een ultralichte carbon fiets hierin ook niet het verschil gaat maken. Momenteel rijd ik bijna klachtenvrij, ik heb alleen af en toe een slapende hand. Ik gok dat dit komt door de achterstallige core training...

Hieronder mijn shortlist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hCGsP4Q9TYAqfqZBeKTHE0smu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G3ZgnpHOWffAMJTEN3Wnskh9.png?f=fotoalbum_large
Op basis van mijn budget zal ik dus eisen, op korte termijn, moeten laten vallen als ik voor een duurdere fiets ga (bv Scott RC20), maar ik neig er nu in ieder geval naar om die dan uit de shortlist te verwijderen.

De maten heb ik geselecteerd op basis van mijn lengte en binnenbeenlengte (en evt arm lengte als de website er om vroeg).
Ik vind het lastig om de geometrie verschillen in te schatten t.o.v. mijn huidige fiets. Mijn huidige fiets is natuurlijk een fiets voor redelijke beginners, lekker alround / endurance. Wat denken of zien jullie?

Ik probeer sowieso op korte termijn nog een bikefit te plannen en ik wil uiteindelijk met een shortlist van 3-4 gaan testen / proefrijden. Maar tot die tijd probeer ik zo veel mogelijk informatie te winnen, zodat ik uiteindelijk een gedegen keuze kan maken.

Mochten er nog gouden tips zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook. Na veel wikken en wegen zijn de onderstaande merken eigenlijk al afgevallen. Dit ofwel door de looks of de prijs.
- Specialized
- Cube
- Wilier
- Cannondale
- Stevens
- Giant
- Trek

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 03-05-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16:38

Flipmo

OMG !!

nrg schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:18:

Ergens anders zei iemand dat je die dingen 500 km moet inremmen; dat red ik sowieso niet vóór die tijd. Shimano geeft weer een veel kortere inremprocedure (paar keer hard remmen en klaar).
Voor nieuwe remblokken is het juist fijn om die daar in te remmen, paar keer goed remmen in een afdaling en ze zijn ingeremd, waar je in NL toch wel iets meer moeite voor moet doen (paar x naar 30 /40km/h) en remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
crimby schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:37:
Hola,

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Mijn huidige fiets (Giant Contend SL1 disc 2021) heb ik gekocht om de sport te proberen en het bevalt. Nu bevalt het dus, mag ik van mijzelf een nieuwe fiets uitzoeken die aan mijn ideale eisen voldoet. Hiermee voorzie ik dat de fiets nooit te kort zal doen.
  • Carbon frame
  • Elektrisch schakelen
  • Powermeter
  • Awesome looks, bij voorkeur custom. Voor mij mag het wel een wat grovere machine zijn :-)
Momenteel fiets ik gemiddels zo'n 70km per rit met een range tussen de 50 en 120km. Ik fiets in regio Arnhem / Nijmegen dus pak regelmatig Berg en Dal en de Veluwe mee, maar ook dijken en de Ooij zijn favoriet. Ik wil tourtochten gaan fietsen, maar geen ambitie voor wedstrijden.

Ik ben 1.80cm lang en heb een breedgebouwd postuur. Weeg momenteel zo'n 90kg. Ideale gewicht zal rond de 80 zijn... dat gaat ook nog wel gebeuren :-) In een lang verleden heb ik even 73kg gewogen maar dan was ik echt broodmager. Momenteel rijd ik bijna klachtenvrij, ik heb alleen af en toe een slapende hand. Ik gok dat dit komt door de achterstallige core training...

[Afbeelding]

De maten heb ik geselecteerd op basis van mijn lengte en binnenbeenlengte (en evt arm lengte als de website er om vroeg).
Ik vind het lastig om de geometrie verschillen in te schatten t.o.v. mijn huidige fiets. Mijn huidige fiets is natuurlijk een fiets voor redelijke beginners, lekker alround / endurance. Wat denken of zien jullie?

Ik probeer sowieso op korte termijn nog een bikefit te plannen en ik wil uiteindelijk met een shortlist van 3-4 gaan testen / proefrijden. Maar tot die tijd probeer ik zo veel mogelijk informatie te winnen, zodat ik uiteindelijk een gedegen keuze kan maken.

Mochten er nog gouden tips zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook. Na veel wikken en wegen zijn de onderstaande merken eigenlijk al afgevallen. Dit ofwel door de looks of de prijs
- Specialized
- Cube
- Wilier
- Cannondale
- Stevens
- Giant
- Trek
Leuk dat het fietsen je zo bevalt _/-\o_

Zo te zien ga je niet voor de pure aeroracers dus denk dat je met die selectie wel aardig goed zit (ik ken niet ieder model specifiek al zie ik dat je voor de ultimate gaat ipv aeroad). Een endurance zou ik je niet aanraden omwille van stuurgedrag, al is dat persoonlijk.

Mijn wielerhart moet wel een beetje huilen dat je voor +5k enkel een degelijke fiets krijgt met Shimano 105 afmontage. Pre corona en schijfrem kreeg je voor dat geld veel meer waar. Anderzijds is de fietsenbranche qua economie nu op zijn retour, dus je doet jezelf er goed aan hard te onderhandelen. Daarnaast idd een proefritje maken.

Qua lengte en je binnenbeenmaat lijk je op mijn maten, dus qua maatvoering zit je goed.

Ik neem aan dat Giant van je lijst is gegaan i.v.m. de huidige Giant die je hebt? M.i. had een TCR toch ook wel in je lijst gepast.

Daarnaast 1500 euro begroten voor je wielset. Ik denk dat je met een handgespaakt setje of via bekende chinese merken ook wel voor ~1000 euro uitkunt.

Succes, laat ons weten wat het geworden is, soms ook een beetje je emotie volgen, en stuur een foto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Dix0r schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:03:
[...]

Leuk dat het fietsen je zo bevalt _/-\o_

Zo te zien ga je niet voor de pure aeroracers dus denk dat je met die selectie wel aardig goed zit (ik ken niet ieder model specifiek al zie ik dat je voor de ultimate gaat ipv aeroad). Een endurance zou ik je niet aanraden omwille van stuurgedrag, al is dat persoonlijk.

Mijn wielerhart moet wel een beetje huilen dat je voor +5k enkel een degelijke fiets krijgt met Shimano 105 afmontage. Pre corona en schijfrem kreeg je voor dat geld veel meer waar. Anderzijds is de fietsenbranche qua economie nu op zijn retour, dus je doet jezelf er goed aan hard te onderhandelen. Daarnaast idd een proefritje maken.

Qua lengte en je binnenbeenmaat lijk je op mijn maten, dus qua maatvoering zit je goed.

Ik neem aan dat Giant van je lijst is gegaan i.v.m. de huidige Giant die je hebt? M.i. had een TCR toch ook wel in je lijst gepast.

Daarnaast 1500 euro begroten voor je wielset. Ik denk dat je met een handgespaakt setje of via bekende chinese merken ook wel voor ~1000 euro uitkunt.

Succes, laat ons weten wat het geworden is, soms ook een beetje je emotie volgen, en stuur een foto 8)
Alsof je me kent! Ik wil inderdaad wat af van de echte endurance, maar zeker geen aeroad. En idd.. Giant staat er niet op, want heb nu een Giant..

De prijzen zijn zoals ik ze nu heb kunnen vinden, als het een custom fiets is zal er weinig te onderhandelen zijn (denk ik?), maar als ik toch kies voor een voorraad model dan is het een ander verhaal. Sowieso zijn er ook wel dozenschuivers te vinden met mega kortingen.

Qua wielen heb je wellicht gelijk. Het is nu een placeholder op basis van winkels als Mantel, hier moet ik echt nog in duiken. Als ik losse wielen moet kopen, zullen het inderdaad waarschijnlijk handgespaakte worden. Lees daar veel te veel goede verhalen over _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

100% eens met @Dix0r. Voor wat betreft de TCR (die niet op je lijst staat ;)) ik zat eens rond te kijken maar de overjarige TCR Advanced Disc 0 is wel erg aantrekkelijk geprijsd nu voor een fiets met Ultegra 12 speed Di2. Het moet net je kleur zijn maar dan hou je wel weer over voor die wielset.

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-disc-0-2022

Als je op de huidige modellen zoekt van Giant gaan die ook die kant op van 5k+ voor een fiets met 105/Rival... Maar goed als je echt geen Giant meer wil heb je hier niets aan natuurlijk ;).

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 03-05-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mochten er nog gouden tips zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook. Na veel wikken en wegen zijn de onderstaande merken eigenlijk al afgevallen.
Kan niet veel zeggen over al die verschillende fietsen maar heb zelf sinds vorig jaar een Sensa Giulia Evo Integrale. Kom uit ongeveer dezelfde omgeving en bij fietswinkel Gelderland kun je de configuratie zoals op de Sensa site staat bestellen. Dus helemaal zoals je hem wil. Bij mij ging er standaard nog 500 euro af van wat op de Sensa site staat. Dus wellicht interessant om eens te kijken wat er precies mogelijk is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:52:
100% eens met @Dix0r. Voor wat betreft de TCR (die niet op je lijst staat ;)) ik zat eens rond te kijken maar de overjarige TCR Advanced Disc 0 is wel erg aantrekkelijk geprijsd nu voor een fiets met Ultegra 12 speed Di2. Het moet net je kleur zijn maar dan hou je wel weer over voor die wielset.

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-disc-0-2022
Hehe ik weet dat de TCR enorm in trek is, maar niet mijn stijl :-) Ultegra is op papier super leuk, maar vermoedelijk ga ik exact niets merken van zo'n upgrade. Dus echt nice to have. Sowieso wil ik geen zwarte fiets en het liefst iets wat unieker zoals donker groen, zoals de Scott Addict 20:
Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/fit?width=1200&height=665&type=webp&url=https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/s/c/scott_addict_20_zwart_groen_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

crimby schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Hehe ik weet dat de TCR enorm in trek is, maar niet mijn stijl :-) Ultegra is op papier super leuk, maar vermoedelijk ga ik exact niets merken van zo'n upgrade. Dus echt nice to have. Sowieso wil ik geen zwarte fiets en het liefst iets wat unieker zoals donker groen, zoals de Scott Addict 20:
[Afbeelding]
Heb zelf ook naar Scotts gekeken (wel de aero fietsen). En dat groen, maar ook die paars/bordeaux rode is echt een fantastische kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hola,

• Carbon frame
  • Elektrisch schakelen
  • Powermeter
  • Budget is €5000-€6000

Ik ben 1.80cm lang en heb een breedgebouwd postuur. Weeg momenteel zo'n 90kg. Ideale gewicht zal rond de 80 zijn... dat gaat ook nog wel gebeuren :-) In een lang verleden heb ik even 73kg gewogen maar dan was ik echt broodmager. Ik weet dat een ultralichte carbon fiets hierin ook niet het verschil gaat maken. Momenteel rijd ik bijna klachtenvrij, ik heb alleen af en toe een slapende hand. Ik gok dat dit komt door de achterstallige core training...

[Afbeelding]
Op basis van mijn budget zal ik dus eisen, op korte termijn, moeten laten vallen als ik voor een duurdere fiets ga (bv Scott RC20), maar ik neig er nu in ieder geval naar om die dan uit de shortlist te verwijderen.

Mochten er nog gouden tips zijn, dan hoor ik het natuurlijk ook. Na veel wikken en wegen zijn de onderstaande merken eigenlijk al afgevallen. Dit ofwel door de looks of de prijs.
- Specialized
- Cube
- Wilier
- Cannondale
- Stevens
- Giant
- Trek
Voor wat betreft de maatvoering: ik heb op https://www.bike-stats.de een account aangemaakt en daar de verschillende fietsen die ik op het oog heb vergeleken met mijn huidige fiets qua maatvoering. Je kunt daar ook dingen als zadel hoogte en setback, stuurpen lengte, stuur reach en drop invoeren waarna je in de tabel precies ziet hoe de maten zich tot elkaar verhouden.
Dat laat een stuk meer zien dan alleen de maten van stack, reach en bovenbuis lengte.
Bijvoorbeeld de afstand van
- zadel tot stuur hor+vert
- zadel tot trapas hor+vert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9sgg9gKZ36uqXldGHJ9s15yNPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AGmdx8X9kwgxzSawFsBzWutZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

[Afbeelding]
Snap ik hoor, ik heb mijn tijd met zwarte fietsen ook gehad, maarja wellicht nog voor iemand anders handige info hier. Vond het toch wel een aardige korting.

Die Scott is inderdaad ook echt mooi, die stond ook op mijn shortlist vorig jaar. Uiteindelijk is het toen dit geworden, mede omdat ik al bekend was met de geometrie van de Tarmac en de prijs op dat moment mee viel (waarschijnlijk ivm de destijds ophande zijnde SL8):

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ubN1nq3rfwEJFYwvleUzjKsl7AYzF_Lrps4jKk3FjFM-2048x1616.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 03-05-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
guapper schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:08:
[...]

Voor wat betreft de maatvoering: ik heb op https://www.bike-stats.de een account aangemaakt en daar de verschillende fietsen die ik op het oog heb vergeleken met mijn huidige fiets qua maatvoering. Je kunt daar ook dingen als zadel hoogte en setback, stuurpen lengte, stuur reach en drop invoeren waarna je in de tabel precies ziet hoe de maten zich tot elkaar verhouden.
Dat laat een stuk meer zien dan alleen de maten van stack, reach en bovenbuis lengte.
Bijvoorbeeld de afstand van
- zadel tot stuur hor+vert
- zadel tot trapas hor+vert

[Afbeelding]
Thanks voor de tip, ik heb ook wel meer info verzameld vanuit Geometry Geeks, maar dacht dat dit de meest relevante waren.

@Phydomir @Kluus Apex en Ridley hebben dus ook dergelijke kleurstellingen… of mat donkergroen met bv mat gouden logo.

Maar qua geometrie zien jullie verder dus geen rare verhoudingen of onmogelijkheden als ik het zo lees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@crimby nee dat niet maar ik ben daar ook niet echt een kenner in, zoals gezegd heb ik nu al een paar Tarmacs achter elkaar versleten omdat die geometrie me bevalt en ik me daar dan dus voor mezelf niet in hoef te verdiepen ;). Je ziet dat je een Endurance model vergelijkt met een aantal race geo's dus langer en dieper, maar dat is dus ook de bedoeling begrijp ik. Met uitzondering van de non-RC Addict die ook een Endurance geo heeft en de Apex Soniq lijkt een beetje een vreemde eend in de bijt Aero/Gravel/Endurance...

Let wel dat Apex voor zover ik weet open mould frames gebruikt en is in principe een huismerk van cc5311. Daar is totaal niets mis mee, en dat doen veel meer merken, maar ik vind dat ze dan wel aardig premium prijzen vragen voor hun fietsen als ik jouw lijst zo zie. Maar goed, als je het een mooie en fijne fiets vind is hij dat voor jou gewoon waard natuurlijk en ik zou me bij de aanschaf van een fiets sowieso ook niet druk maken over dingen als waarde bij doorverkoop ofzo.

Maar volgens mij wordt het toch Ridley dus ;).

[ Voor 34% gewijzigd door Kluus op 03-05-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Kluus schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:54:
@crimby [...]

Maar volgens mij wordt het toch Ridley dus ;).
Was het niet Wim de Vos in Oosterhout die daar op FB veel mee adverteert?

[ Voor 68% gewijzigd door guapper op 03-05-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 10:22
Kluus schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Snap ik hoor, ik heb mijn tijd met zwarte fietsen ook gehad, maarja wellicht nog voor iemand anders handige info hier. Vond het toch wel een aardige korting.

Die Scott is inderdaad ook echt mooi, die stond ook op mijn shortlist vorig jaar. Uiteindelijk is het toen dit geworden, mede omdat ik al bekend was met de geometrie van de Tarmac en de prijs op dat moment mee viel (waarschijnlijk ivm de destijds ophande zijnde SL8):

[Afbeelding]
Andere vraag, hoe bevallen die banden je icm tubeless en lek rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
guapper schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Ja idd! Wel geen custom kleuren / de kleuren die ik zoek maar is het overwegen waard om €1000 te besparen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:43
guapper schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Ja, ik denk dat je de goedkoopste Ridley daar koopt. Ik zag dat hij ook weer een voorraad Sensa heeft gekocht. Geen idee of hij die weer volop verkoopt, na dat gedoe met Sensa. Wim is nu ook Colnago dealer. Geen idee naar de prijzen en het aanbod.

Hij had laatst ook een mooie Trek Madone 7 staan voor een hele goede prijs.

Overigens zag ik gisteren op zijn site dat Hopmans Bianchis in de uitverkoop heeft. Staan best een paar leuke tussen, al is het niet zo mijn ding.

Maar goed, met het budget van Crimby koop je tegenwoordig geen slechte fietsen meer, wel (te) dure. O-) Persoonlijk zou ik niet snel € 6000,- neerleggen voor een fiets met slechts 105 di, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Als er een specifieke wielen wens is voor handgespaakt, zou ik in ieder geval proberen iets te regelen met de standaard wielen. Voor mijn part de goedkoopste alu erbij om niet dubbel te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

The Legend

*Plop*

crimby schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:29:
[...]

Ja idd! Wel geen custom kleuren / de kleuren die ik zoek maar is het overwegen waard om €1000 te besparen 7(8)7
Bekijk ook vooral de daadwerkelijke geometrie, en maak niet je eerste selectie op basis van de naam die de fabrikant aan een fiets hangt. Mijn ‘volbloed racer’ Cannondale Supersix Evo heeft bijvoorbeeld een kortere reach dan een Canyon Endurace.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Casual Ruud schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:59:
[...]

Maar goed, met het budget van Crimby koop je tegenwoordig geen slechte fietsen meer, wel (te) dure. O-) Persoonlijk zou ik niet snel € 6000,- neerleggen voor een fiets met slechts 105 di, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Voor mij is een fiets wel meer dan alleen de afmontage. Ik snap het wel natuurlijk, besteed ook liever minder maar ga nog liever super blij op de fiets. Looks zijn voor mij dus wel belangrijk. Vind het persoonlijk ook jammer dat de fietsen standaard alleen maar in wit of zwart komen.

Verder zitten er dus ook carbon wielen op, cockpit, powermeter. Betaal dus niet alleen voor de 105.

Maargoed blijft veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
The Legend schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Bekijk ook vooral de daadwerkelijke geometrie, en maak niet je eerste selectie op basis van de naam die de fabrikant aan een fiets hangt. Mijn ‘volbloed racer’ Cannondale Supersix Evo heeft bijvoorbeeld een kortere reach dan een Canyon Endurace.
Zoals gezegd ga ik dus nog een bikefit doen en ga ik daarna de geometrische gegevens met de uitkomsten uit de bikefit vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

edoappelhof schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Andere vraag, hoe bevallen die banden je icm tubeless en lek rijden?
Redelijk, toen ik er muc off sealant in had beviel het niet echt, veel lekjes die op zich wel dicht gaan maar steeds bleven nalekken. Maar dat kan zeker aan de sealant gelegen hebben, met de pathfinders op mijn woon-werk fiets icm muc-off heb ik namelijk hetzelfde probleem.

Deze keer had ik echter ook nog een behoorlijk poreuze achterband die de muc-off ook al niet dicht kreeg dus toen als laatste redmiddel orange seal regular erin gegooit en vanaf dat moment is het probleemloos gebleven (afkloppen).

Heb jij negatieve ervaring met deze combi dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
crimby schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:29:
[...]

Kan je daarna bij unlimitedcolors of becabikespray je fiets custom laten overspuiten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:54:
[...]

Kan je daarna bij unlimitedcolors je fiets custom laten overspuiten.
Dat kunnen ze daar wel heel erg goed is mijn ervaring! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Heb er nog even 2e bij gezet, die ook mooie resultaten hebben :

https://www.instagram.com/beca_bikespray/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 10:22
Kluus schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:52:
[...]

Redelijk, toen ik er muc off sealant in had beviel het niet echt, veel lekjes die op zich wel dicht gaan maar steeds bleven nalekken. Maar dat kan zeker aan de sealant gelegen hebben, met de pathfinders op mijn woon-werk fiets icm muc-off heb ik namelijk hetzelfde probleem.

Deze keer had ik echter ook nog een behoorlijk poreuze achterband die de muc-off ook al niet dicht kreeg dus toen als laatste redmiddel orange seal regular erin gegooit en vanaf dat moment is het probleemloos gebleven (afkloppen).

Heb jij negatieve ervaring met deze combi dan?
Nee maar wel met een andere combi haha, dus ben een beetje ervaringen mbt banden aan het opspeuren om eens wat anders te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
DDX schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:54:
[...]

Kan je daarna bij unlimitedcolors of becabikespray je fiets custom laten overspuiten.
Dat is nog helemaal geen gek idee! Zelf ervaringen mee? Enig idee van kosten?
Heb ze sowieso alvast een mail gestuurd.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:49:
[...]

Thanks!
Mijn ervaring is alleen met een carbon reparatie, zowel spuiten als carbonreparatie bij Unlimited Colors . Dus geen custom paint job.

Maar ondanks dat mijn MTB een aparte kleur heeft (metallic groen met nog een soort olielaag erover) hebben ze dat perfect kunnen matchen, ik heb écht goed gezocht maar kan geen naadje of kleurverschilletje bespeuren. Heel knap gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
[...]

Thanks!
https://becabikespray.nl/prijs-fiets-spuiten/

Afhankelijk van je wensen dus denk ergens 500-1000 euro of als je het heel gek maakt nog wat meer.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 03-05-2024 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
[...]

Thanks!
Al eerder gepost maar hier een blog met ervaringen en prijs.

https://zwemblog.com/triathlon/fiets-spuiten/

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

[Afbeelding]
De Addict (niet-RC) dus :)
Ik heb ook een addict 20 maar wel model 2020. Dus 105 mech. Maar ook wel een heel ander prijsje ;)
Ben in elk geval heel tevreden met mijn blauwe scott. De gewone addict is dan wel een endurance model maar de zit is toch best racy vond ik. Ik heb de stuurpen zelfs 2cm korter genomen.

Mijn vrouw heeft een Liv Avail, de damestegenhanger van de TCR. Moet zeggen dat dat toch ook een mooie fiets is. Alleen zat er wel iets teveel mixed group op; ondertussen crankstel vervangen naar ultegra in elk geval en ze heeft al een nieuw achterwiel onder garantie gekregen. Maar goed, ook dat is al enkele modeljaren geleden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:17
Verhelpen kraken Selle Italia SLR Boost

Ik heb het idee dat ik een kraak heb op het punt waar het zadeldek aan de rails vast zit.

Iemand ervaring met kraken van een Selle Italia en hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 21:06
Stillekracht schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:26:

Ik heb het idee dat ik een kraak heb op het punt waar het zadeldek aan de rails vast zit.

Yup. Ik had een Selle Italia Flite die continue kraakte, ik werd er helemaal gek van. Uiteindelijk terug gegaan naar Mantel (in Den Bosch) en onder garantie vervangen. Ik ging daar op mijn fiets zitten, bewoog een beetje heen en weer en het kraakte al. De medewerker daar vond het ook niet normaal. Volgens mij is het een productiefout, de rails zijn niet goed verlijmd met het zadeldek oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Stillekracht schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:26:

De mijne was gebroken, schijnt vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:17
Ik heb de strop van de pen gedemonteerd, alles schoongemaakt en geïnspecteerd. Morgen nog maar eens testen. Zit het gekraak er dan nog in dan moet het uit de verbinding zadeldek - rails komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Stillekracht schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:06:
Ik heb de strop van de pen gedemonteerd, alles schoongemaakt en geïnspecteerd. Morgen nog maar eens testen. Zit het gekraak er dan nog in dan moet het uit de verbinding zadeldek - rails komen.
Had ook een kraak uit mijn (Pro Stealth) zadel. Daarbij merkte ik ook dat er wat speling opzat. Je kon de linker helft als het waren heel iets optillen van de rail af. Mocht je dat ook hebben zit er niets anders op dan vervangen (onder garantie, als dat er nog op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Net maar even het halve land afgereisd om eens bij 12GoBiking te gaan kijken. Daar hadden ze in ieder geval de Ridley Fenix en beide Scotts in de showroom.

De Scott oogt toch best wat lomp. Ik hoef geen iel frame, maar dit was toch wat bol ofzo?

Ridley is echt prachtig en even kunnen testrijden. Het zit totaal anders dan mijn huidige Giant Contend SL 1. De Ridley was dan wel niet goed afgesteld en heb zowel M als L geprobeerd. Ik voelde wat in mijn onderrug, maar had ook het gevoel dat ik juist wat krachtiger zat. Mijn armen hadden ook een veel betere positie. Op de Giant zit ik altijd met gestrekte armen. Wel merkte ik bij het aanzetten echt al een flink verschil. Voelt veel krachtiger dan mijn Giant.

Anyway, vooralsnog lijkt hiermee de Scott’s toch af te vallen.

[ Voor 21% gewijzigd door crimby op 04-05-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:59
crimby schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:45:
Net maar even het halve land afgereisd om eens bij 12GoBiking te gaan kijken. Daar hadden ze in ieder geval de Ridley Fenix en beide Scotts in de showroom.

De Scott oogt toch best wat lomp. Ik hoef geen iel frame, maar dit was toch wat bol ofzo?

Ridley is echt prachtig en even kunnen testrijden. Het zit totaal anders dan mijn huidige Giant Contend SL 1. De Ridley was dan wel niet goed afgesteld en heb zowel M als L geprobeerd. Ik voelde wat in mijn onderrug, maar had ook het gevoel dat ik juist wat krachtiger zat. Mijn armen hadden ook een veel betere positie. Op de Giant zit ik altijd met gestrekte armen. Wel merkte ik bij het aanzetten echt al een flink verschil. Voelt veel krachtiger dan mijn Giant.

Anyway, vooralsnog lijkt hiermee de Scott’s toch af te vallen.
Toen ik je verhaal las, 1,80m en bbl 87,5 (ben zelf ook 1,80 en bbl 85) vond ik het apart om in je lijstje een hoop frames in maat L terug te zien. Ik heb in 2022 na een bikefit op mijn Giant Defy Advanced maat M/L een 3cm kortere stuurpen geadviseerd gekregen omdat ik ook veel te gestrekt zat (en altijd last van nek/schouders). Wij hebben beiden wat dat betreft relatief lange benen tov een kortere romp.

Vandaar dat ik een paar maanden terug bij de aanschaf van m'n gravelfiets voor een 54 frame gekozen heb. Het betreft hier sowieso een fiets met een wat relaxtere geometrie (Specialized Diverge), maar heb ook gewoon goed gekeken naar hoe lang m'n armen nu eenmaal zijn en welke houding het prettigst is.

Als ik jou was, zou ik voordat je ook echt al stad en land af gaat rijden om op modellen te fietsen, toch eerst die bikefit laten doen zodat je bevestigd krijgt welke maten het best voor je zijn.
Zo heb ik bijv. ook een 40cm stuur ipv het standaard 42cm erop laten zetten. Dit maakt dat ik voor mijn gevoel echt een stukje compacter zit en mezelf meer één voel met de fiets, samen met natuurlijk een goed passende reach. Voorheen reed ik zelden echt met m'n handen op de hoods maar meer voorin het stuur in de bocht, nu vallen m'n handen er zowat automatisch in zonder hierover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 14:09
Ik heb een Shimano Ultegra FC-R8100-P powermeter welke links en recht onafhankelijk van elkaar meet.
Het valt mij op dat er een serieuze (consistente) afwijking zit tussen meting links en rechts.

Kalibreer 'm regelmatig.

Is mijn linkerbeen daadwerkelijk zo veel sterker? Is er een hardware defect? Komt dit vaker voor en wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoXxaDcrxMDqPyoxK1Rh4mQylZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7uPcCgpNibVThUZ3bOVgS6jy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:04:
[...]

De mijne was gebroken, schijnt vaker voor te komen.
Mijn vader had hetzelfde vorig jaar.
Zadel van 200 euro binnen 1 jaar stuk.
Mijn Selle Itallia (ruim 400 euro) heeft het vorig jaar ook begeven na 3 jaren; gebroken zadelrails.
Ben helemaal klaar met die meuk en heb nu een 3D printed Specialized (nog duurder, don’t ask) maar daar zeggen ze (in de handleiding) dat je na twee jaren ook mag vervangen…

N=2 (3?) maar duurdere zadels zijn allemaal rotzooi.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
r0g3r schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:53:
[...]

Toen ik je verhaal las, 1,80m en bbl 87,5 (ben zelf ook 1,80 en bbl 85) vond ik het apart om in je lijstje een hoop frames in maat L terug te zien. Ik heb in 2022 na een bikefit op mijn Giant Defy Advanced maat M/L een 3cm kortere stuurpen geadviseerd gekregen omdat ik ook veel te gestrekt zat (en altijd last van nek/schouders). Wij hebben beiden wat dat betreft relatief lange benen tov een kortere romp.

Vandaar dat ik een paar maanden terug bij de aanschaf van m'n gravelfiets voor een 54 frame gekozen heb. Het betreft hier sowieso een fiets met een wat relaxtere geometrie (Specialized Diverge), maar heb ook gewoon goed gekeken naar hoe lang m'n armen nu eenmaal zijn en welke houding het prettigst is.

Als ik jou was, zou ik voordat je ook echt al stad en land af gaat rijden om op modellen te fietsen, toch eerst die bikefit laten doen zodat je bevestigd krijgt welke maten het best voor je zijn.
Zo heb ik bijv. ook een 40cm stuur ipv het standaard 42cm erop laten zetten. Dit maakt dat ik voor mijn gevoel echt een stukje compacter zit en mezelf meer één voel met de fiets, samen met natuurlijk een goed passende reach. Voorheen reed ik zelden echt met m'n handen op de hoods maar meer voorin het stuur in de bocht, nu vallen m'n handen er zowat automatisch in zonder hierover na te denken.
Thanks voor het delen van je ervaring! Bikefit gaat er sowieso komen. Het is nu vooral rondkijken voor de looks en ervaring op doen.

Overigens, totaal niet passend bij de rest van mijn lijstje, zag ik vandaag een lichtblauwe (matte?) Cannondale SuperSix in de showroom. Zeer slank en voor mij ietwat te elegant… maar begint wel aan me te groeien. Food for thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Grin schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:07:
[...]

Mijn vader had hetzelfde vorig jaar.
Zadel van 200 euro binnen 1 jaar stuk.
Mijn Selle Itallia (ruim 400 euro) heeft het vorig jaar ook begeven na 3 jaren; gebroken zadelrails.
Ben helemaal klaar met die meuk en heb nu een 3D printed Specialized (nog duurder, don’t ask) maar daar zeggen ze (in de handleiding) dat je na twee jaren ook mag vervangen…

N=2 (3?) maar duurdere zadels zijn allemaal rotzooi.
Mijn Selle Italia SLR Boost is ook na drie jaar gebroken bij de neus. Ben nu toch weer voor een nieuwe Selle Italia (nu 3D printed) gegaan omdat deze toch het beste beviel (10+ zadels geprobeerd).

We gaan het zien.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Mijn cycling streak is na net geen 3.5 jaar abrupt gestopt.
Op 24 april wakker geworden met krampen in de buik. Ik dacht iets verkeerds gegeten te hebben, maar helaas.
Tegen de middag was het niet beter en ik wist niet waar te kruipen om het wat dragelijker te maken.
Dokter laten komen, die dacht aan een blindedarmontsteking. Direct naar spoed dan maar.

Daar eerst en vooral sterke pijnstilling gekregen, maar dat hielp voor geen meter om me 'stil' te houden.
Zelf morfine had geen vat op me.
Na enkele onderzoeken (bloed, 2x onder de CT gelegen, 1x echo,...) wisten ze nog niet wat er aan de hand was. Het was geen blindedarmontsteking en ook geen nierstenen oid.

Dan maar een kijkoperatie om in de buik te kijken wat er aan de hand was.
Om 18:00 op de operatietafel. Om 22:30 volledig suf terug op de kamer.
De kijkoperatie was een 'echte' operatie geworden en wakker geworden met een snee van 11 cm in mijn buik.
Ze hebben ongeveer 40 cm dikke darm verwijderd ;w.
Blijkbaar is mijn dikke darm al heel mijn leven te lang en had ik een gekantelde dikke darm (volvulus) opgelopen.
Heel erg pijnlijk. Ik wens dit niemand toe.

Ondertussen zijn we anderhalve week verder en ben ik terug wat mobiel.
Fietsen zit er nog niet in (ook totaal geen zin in). We nemen dan maar een lange mid season break.
Doelen voor dit jaar geschrapt. Wil mezelf geen druk opleggen.
We zien wel hoe het gaat als ik terug de fiets op stap.

Geniet van elke dag Tweakers, het kan zo maar even je laatste zijn! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VVVocszWnag2kb6-AqfAY-dCbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGyFiivAuuKDqKIh5zSaAMUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:12

Galois

1811 - 1832

Wow. Heftig @CedricD. Hopelijk herstel je snel en heb je niet al teveel pijn.

Is de verwachting dat je weer hetzelfde zult kunnen?

Sterkte en beterschap!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:02
@CedricD Beterschap, heftig verhaal wel. Wat heb je ondernomen dat de medische stand gelijk zo hoog inzette?

Ik heb twee keer zo'n buikpijn gehad waarbij geen enkele pijnstilling hielp. Onderzocht op nierstenen, ct voor darmen maar daar kwam geen oorzaak door boven water.
Die buikpijn die je gehad hebt denk ik wel te kennen, vreselijk. Dat wens je niemand toe.
Beterschap, komt vanzelf goed. Al is het leven nu een stuk minder leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Beterschap @CedricD . En goed advies. Geniet van het leven en stel ook zeker niet teveel dingen uit die je nu kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
Sterkte en een spoedig herstel @CedricD !

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Galois schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:44:
Wow. Heftig @CedricD. Hopelijk herstel je snel en heb je niet al teveel pijn.

Is de verwachting dat je weer hetzelfde zult kunnen?

Sterkte en beterschap!
[...]
Pijn valt nu wel mee. Buikspieren zijn het vervelenst nu. Ik compenseer daardoor veel met de rug waardoor ik nu rugpijn heb :+.

Ze hebben me volledig herstel verzekerd. Normaal een maand niet op de fiets.
Ik heb wel de oude fiets van m'n moeder aangeslagen en kan hierdoor straks wel even naar het clublokaal fietsen ;). Zolang ik rechtop kan zitten eigenlijk geen probleem.

Thx!
Ramon 73 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:53:
@CedricD Beterschap, heftig verhaal wel. Wat heb je ondernomen dat de medische stand gelijk zo hoog inzette?

Ik heb twee keer zo'n buikpijn gehad waarbij geen enkele pijnstilling hielp. Onderzocht op nierstenen, ct voor darmen maar daar kwam geen oorzaak door boven water.
Die buikpijn die je gehad hebt denk ik wel te kennen, vreselijk. Dat wens je niemand toe.
Beterschap, komt vanzelf goed. Al is het leven nu een stuk minder leuk.
Ik moest plat liggen maar ik kon gewoon niet liggen. Ik hield het niet uit van de pijn, ook niet na morfine.
Enige wat ik kon was rechtop hangen over de leuning van het ziekenhuisbed.
Blijkbaar heb ik geroepen dat ze me in slaap moesten doen omdat ik het niet meer uithield (weet ik zelf niet meer, maar m'n ouders hebben me dat verteld).
Normaal ben ik zo iemand die zelf geen paracetemol neemt. Als ze me met morfine al niet stil kunnen houden dan moet het toch vrij ernstig zijn geweest B)
wisselwerking schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:06:
Beterschap @CedricD . En goed advies. Geniet van het leven en stel ook zeker niet teveel dingen uit die je nu kan doen.
Thx!
Heb eindelijk de back-ups van mijn VPS en Home Assistent geconfigureerd naar mijn S3 bucket. Stelde ik steeds uit :9.
Helaas kan ik nog geen fysieke dingen doen, want mijn tuinhuis heeft ook dringend een grote schoonmaak nodig :+.
Prulleman schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:12:
Sterkte en een spoedig herstel @CedricD !
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat is schrikken, beterschap @CedricD inderdaad eerst rustig herstellen! Fietsen komt wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Beterschap @CedricD heftig om zo ineens in het ziekenhuis te belanden 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:32

Shadow_Agent

Misschien iemand die het weet: ik heb een Shimano 105 R7000 derailleur die zo lijkt het "krom" is. Maar ik twijfel of dit niet zo hoort. Zie de bijgevoegde foto, wellicht iemand die ook een 105 heeft dit ook heeft? Het is een nieuwe fiets dus zou vreemd zijn als dit niet correct is ;)

Mijn oude fiets met ook 105 (maar ouder model) is wel gewoon recht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbv3tfCha311C6q57TcLG7ygAp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QzccB0KbAWV45vlKBL43BLC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-05-2024 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:27
Shadow_Agent schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:43:
Misschien iemand die het weet: ik heb een Shimano 105 R7000 derailleur die zo lijkt het "krom" is. Maar ik twijfel of dit niet zo hoort. Zie de bijgevoegde foto, wellicht iemand die ook een 105 heeft dit ook heeft? Het is een nieuwe fiets dus zou vreemd zijn als dit niet correct is ;)

Mijn oude fiets met ook 105 (maar ouder model) is wel gewoon recht.[Afbeelding]
Allereerste vraag: Werkt het ding goed?

Als je vermoed dat je slecht schakelt door een derailleur die krom of scheef zit, controleer ALLEREERST of je derailleurhanger recht is. Dit is een voorwaarde voor elk geindexeerd derailleursysteem om goed te functioneren.
Zie hier uitleg door onze held Calvin Jones: YouTube: How to Align a Derailleur Hanger Using the DAG-2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Hé kut. Dochter was in de speeltuin en ik dacht, rijd wel een stukje over het gras. Lag er een kuil, ik over mijn stuur (gelukkig op het gras). Maar derailleur gebogen tot in mijn spaak. Teruggeduwd zodat ik er nog makkelijk mee kon lopen.

Heb het nog wat verder gebogen, schakelt wel weer op iedere tand maar niet heel lekker. Wat is wijsheid? Nieuwe derailleur of repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Laatst online: 15:30
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb altijd last van schrale liezen na het racefietsen.
Heb geen last van mijn zitbotjes echt alleen van mijn liezen.
Ik ben nogal aan de zware kant 115kg

Wat ik al gedaan/geprobeerd heb.
Bikefitting/zadelmeting. En krijg te horen dat ik netjes op het zadel zit, maar toch nog steeds last van mijn liezen
Als heel veel zadels geprobeerd. hard/zacht verschillende breedtes
Diverse broeken van de goedkoopste tot de duurste van castelli en assos.
Nu vind ik persoonlijk de broeken van castelli het lekkerste zitten.

Ook heb ik al diverse soorten broekenvet geprobeerd, maar niks wil echt helpen.

nu heb ik deze custom made zadel gezien, maar die gaat maar tot 100kg
https://posedla.com/en-eu/products/joyseat

Misschien heeft iemand hier er ook last van gehad en een oplossing gevonden.

Ik hoor het graag, want ik weet niet wat ik moet doen

Weet je wat stuur me een DM of laat het hier in het forum weten.

Bedankt voor de moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:33

Ik heb Ultegra en heb me ook wel eens verbaasd over hoe scheef de kooi loopt, maar schakelt goed en geen rare geluiden dus ik vermoed dat het zo hoort. Denk dat het belangrijkst is dat het bovenste derailleurwielje parallel staat aan je casette. Onderste wieltje houd slechts de ketting op spanning dus luistert qua stand minder nauw.

@koetsier88
Wat bij mij helpt is om de pijpen van mn fietsbroek iets lager te laten en niet zo ver mogelijk omhoog te trekken. Dat zorgt ervoor dat het materiaal van de broek niet in mn liezen kruipt.

[ Voor 12% gewijzigd door EkkeHH op 05-05-2024 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:27
tiswat schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:19:
Heb het nog wat verder gebogen, schakelt wel weer op iedere tand maar niet heel lekker. Wat is wijsheid? Nieuwe derailleur of repareren?
Hmmm, volgens mij heb ik op dit forum ooit wat wijze woorden gelezen over scheve derailleurs en slecht schakelen ...
Oh kijk hier: DieAnder in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
DieAnder schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:29:
[...]

Hmmm, volgens mij heb ik op dit forum ooit wat wijze woorden gelezen over scheve derailleurs en slecht schakelen ...
Oh kijk hier: DieAnder in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ik heb geen derailleurhanger helaas, die zit namelijk vast in mijn frame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
Vandaag toch nog maar even lekker genoten van het weer. De Eindhovense drukte maar even ontweken en richting de Belgische grens gefietst. Gisteren mijn ultegra derailleur ook maar eens af laten stellen. Ook mijn derailleur stond wat scheef, is weer goed gezet en de schroefjes zijn weer de juiste kanten op gedraaid. Nu schiet hij elke versnelling weer lekker in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N93_L2Edbi98GGEoNgrofCT35Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiJRFl2xkxcGt4YnsUyu7pBb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWl3stmoQASVcDUDoofWLcq5yLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6VvEbeBufOE74j6EzD7BOnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:12

Galois

1811 - 1832

koetsier88 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:25:

Ik heb ook vaak last van schrale plekken in mij liezen. Geen idee hoe ik dat kan voorkomen. Het rare is ook dat ik ook perioden heb waar ik helemaal geen last heb. En ik fiets elke week ongeveer evenveel (2-3x, 100-150 km totaal). Heb verschillende merken broeken (Rapha, Castelli, Assos en Q36.5), maar geen verschil. Wat voor snel herstel wel werkt is sudocreme (wat oei voor babybilletjes gebruikt wordt).
Ik ben niet aan de zware kant (70 kg).
tiswat schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:19:
Hé kut. Dochter was in de speeltuin en ik dacht, rijd wel een stukje over het gras. Lag er een kuil, ik over mijn stuur (gelukkig op het gras). Maar derailleur gebogen tot in mijn spaak. Teruggeduwd zodat ik er nog makkelijk mee kon lopen.

Mijn ervaring met kromme derailleurs is dat je ze nooit meer helemaal goed krijgt. Vervangen is echt dan de enige optie (incl. hanger).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KgdU1iazzBqCHKvfSp3gf7RTww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9A9Lg5CQmGVDsX6Y4pz64R3.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een rondje gedaan op mijn moderne racefiets, 70km exact (ofja. 69,96 volgens Strava; partypoopers :+ )
Dat rijdt toch wel net iets soepeler en sneller dan de oudere Bianchi, de wat bredere bandjes maken toch wel een verschil. Je merkt ook wel dat het frame stijver is en ik zit er ook iets relaxter op, wat meer voor de lange afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• staavmixer
  • Laatst online: 11-04 19:30
Phydomir schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:09:
[...]

Beide zou natuurlijk kunnen. 2MM lijkt me wat weinig om direct iets van te merken, maar het ligt er maar helemaal aan hoe gevoelig je daarvoor bent. Wat je zou kunnen proberen is om je schoenplaatje 2MM de andere kant op te verstellen om zo die q-factor op te heffen.
Het leek mij ook onwaarschijnlijk, maar het zat 'm toch in die 2mm. Oude crank er weer opgezet vanochtend en probleemloos 3 uur gereden. Schoenplaatje ga ik voor nu niet aan beginnen, bang dat ik daarmee weer iets anders door de war gooi. Ga 3Rides dan maar op hartslag fietsen en daarna een bikefit (en drive-side vervangen zodat de Q-factor links/rechts in ieder geval gelijk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Toen ik mijn nieuwe fiets thuis had staan dacht ik ook dat het scheef was. Maar die hoek hebben ze allemaal. Ben er toen zelfs nog even bij de fietsenwinkel voor binnengelopen. Oude 105 inderdaad niet want die heb ik ook staan.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Als ik moe wordt dan ga ik nogal eens wat slechter op het zadel zitten (dwz meer druk op het perineum) en dan heb ik dit ook. Als ik een beetje netjes blijf rijden, dus de zitbotjes gebruiken, niet met holle rug en goede houding dan is het niet. Bij een bikefit ben je niet moe dus zit je anders. En je kan natuurlijk altijd chamois creme gebruiken.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Wat ik al gedaan/geprobeerd heb.
Bikefitting/zadelmeting. En krijg te horen dat ik netjes op het zadel zit, maar toch nog steeds last van mijn liezen
Als heel veel zadels geprobeerd. hard/zacht verschillende breedtes
Diverse broeken van de goedkoopste tot de duurste van castelli en assos.
Nu vind ik persoonlijk de broeken van castelli het lekkerste zitten.

Ook heb ik al diverse soorten broekenvet geprobeerd, maar niks wil echt helpen.

nu heb ik deze custom made zadel gezien, maar die gaat maar tot 100kg
https://posedla.com/en-eu/products/joyseat

Misschien heeft iemand hier er ook last van gehad en een oplossing gevonden.

Ik hoor het graag, want ik weet niet wat ik moet doen

Weet je wat stuur me een DM of laat het hier in het forum weten.

Bedankt voor de moeite
Ik ben zelf ook aan de zware kant, en kom van 165 af (nu net onder 100), dus heb ook nog hier en daar wel extra vel over. Voor mij is de beste oplossing geweest een breed zadel met een redelijk smalle neus (voor mij de SQlab 612 155m). Daarnaast de Assos Mille GT C2 broeken. Als creme gebruik ik de creme van Futurum: https://www.futurumshop.n...chamois-creme-200ml.phtml deze werkt bij mij beter dan de Assos creme.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 564 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).