edoappelhof schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:35:
[...]
Ik vrees voor je dat je dat spoort stappen enkel met (veel) meer volume haalt, niet ingewikkeld, wel een serieuze impact op alles buiten het fietsen om. Wat bij mij helpt is stapelen van vermoeidheid op lage intensiteit, 3 dagen trainen, 1 dag rust of krachttraining en dat dan herhalen.
Gelukkig voor mij neemt komende 2 maand het volume aardig toe, daarnaast pak ik 1 intensieve rit per week mee, hier pak ik echt de hogere zones mee.
Planning voor komende weken:
Maandag rustdag
Dinsdag intensieve training (Z4-Z5)
Woensdag herstel training van 60-90m (Z1)
Donderdag duurtraining van ong 2u
Vrijdag duurtraining van ongeveer 1-2 uur
Zaterdag duurtraining van min 3 uur (evt toertocht)
Zondag duurtraining van min 3 uur (evt toertocht)
Duurtrainingen tot 2-3 uur gaan me zeer goed af, hersteltijd is 24-36 uur, je bouwt dan wel wat vermoeidheid op inderdaad, maar dat compenseert zich dan goed met de rustdag op maandag.
Woensdag is eigenlijk ook een rustdag, maar ga dan wel even een uurtje de beentjes losfietsen.
En mocht het zaterdag toch een hele vermoeiende toertocht zijn geweest dan wissel ik de zondag in voor een herstel training van 60-90 min.
@
CedricD dat doe ik op de dinsdag, niet helemaal gestructureerd qua blokjes, maar wel lekker intervallen met een snelle groep rijders, dan is elke kopbeurt een zware interval
En daarna enkele minuten herstellen in het wiel van een ander.