Zelf er even "uitgeweest", of nouja. Voor 2 weken terug tijdens de laatste veldrijtraining van mijn zoon (ga dan altijd mee) in een koppelcrossje iets te enthousiast over een bult heengegaan. Die bult al veel vaker genomen, ook die ochtend nog, maar tijdens het wedstrijdje denk ik toch te hard gegaan. De landingshoek zal goed geweest moeten zijn (ik weet niet zeker of ik de landing waar het om gaat nog wel in het geheugen heb namelijk) maar ik denk dus te ver tov de bult en dan kom je op je voorwiel en in mijn geval ben ik doorgeslagen. Was erna wel aanspreekbaar maar heb dus een gat in het geheugen van 15-20min en kwam zelf weer bij toen ik aan het lopen was naar de auto van een andere vader. Naar het ziekenhuis en sleutelbeenbreuk. Maar toch een iets andere dan normaal. Bij de meeste breekt deze in het middelste deel, of zelfs in 3 stukken maar ik heb een breuk helemaal richting het schouderblad, eigenlijk net waar deze hecht aan het volgende stukje van het skelet (geen idee wat de namen zijn). Dit was dus zaterdag 2 weken terug. Sindsdien een brace om mijn schouderpartij een beetje naar achteren te duwen, slapen op de rug, etc.
Vorige week nog wel de foto zelf gezien in het ziekenhuis toen ik even ter (na)controle was van het bezoek aan de 1e hulp en die man vloog er werkelijk doorheen, het was druk. Moet vanaf nu gezien over 5 weken weer terug voor een nieuwe foto en bespreking van de "stand" van zaken en dan ja, hopelijk alles de goede kant op.
Fotoooo:
Er werd ook gesproken van een middelzware(of matige) hersenschudding gezien mijn geheugenverlies, of verlies, ja zo moet je het noemen denk ik. Maar ik heb gelukkig vooralsnog geen moment hoofdpijn gehad of last van nek, rug of wat dan ook. Dus daar ben ik goed weggekomen. Fiets was ook in orde gelukkig.
Waar ik een beetje bang voor was is dat ik mogelijk 6 weken niets kon / niet kon fietsen. Met mijn idee van een uur gemiddeld per dag sporten (fietsen) zou dat behoorlijk lastig gaan worden. Maar omdat de pijn eigenlijk vanaf de 1e dagen al echt meeviel ben ik na ik denk 4 dagen alvast op de trainer achter Zwift gekropen en ben gewoon lekker gaan trappen. Ondertussen kan ik ook al weer gewoon met 2 handen aan het stuur zitten, ik probeer wel zoveel mogelijk de borst wat vooruit te drukken in hoeverre dat mogelijk is maar vooralsnog gaat dit allemaal prima. Ik moet denk ik nog geen hele gekke bewegingen maken maar het begin is er al prima. Sinds vorige week woensdag begint het wel allemaal wat aanweziger te zijn. Niet zozeer vanwege de pijn maar omdat de zwelling aan het afnemen is en het dus wat meer op zijn plek gaat komen denk ik.
Ik vroeg me alleen wel af wat doorgaans een beetje de doorlooptijd is qua buitenfietsen. En buitenfietsen heeft natuurlijk ook gradaties: ga je even lekker door vlaanderen over kasseien rijden of pak je lange rechte wegen met superglad asfalt. Hier staat voor 6 april Veenendaal - Veenendaal op de agenda. Dat zou 7 weken na de crash zijn en het weekend voor de volgende foto (10 april) en controle. Dus ik ben nog een beeeetje in dubio wat ik daar mee ga doen. Sowieso blijf ik de komende weken nog gewoon lekker binnen zwiften. Ik vind het nu opzeker nog te vroeg om de weg op te gaan op de racefiets. Mogelijk dat ik zeg ik ga over 3 weken eens kijken hoe dan alles aanvoelt in het dagelijkse gebeuren dat ik zeg ik probeer een rondje. Maar ik wil dit in ieder geval niet overhaasten. Al gaat op de stadsfiets fietsen verder opzich prima. Tkan soms wel merkbaar zijn als er een iets te hard hobbeltje zit, maar dat is vergelijkbaar met als ik even moet niezen, dan moet ik ook even opletten wat ik met mijn schouder enzo doe. Overigens heb ik ook al redelijk probleemloos op Zwift een sessie van 3u (ja dat is al uitdaging genoeg in normale omstandigheden

) kunnen doen. Ik merk dan wel dat de arm iets lastiger beweegt om bijv een bidon te pakken maar "geleide de pijn" is het allemaal prima. Overigens van die 3u ook wel wat momentjes even rechtop gezeten natuurlijk.
Dusja, hoelang duurde het voor jullie om weer goed buiten te kunnen fietsen na een val, waarbij dan alleen problemen waren met een sleutelbeen. Ik ken ook wat situaties waarbij er problemen waren met heup en of knie en dan is het dus een ander verhaal eigenlijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
orange.x op 04-03-2024 13:42
]