Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 530 ... 671 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 08:58
TheTinusNL schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:03:
[...]

Zijn de tiles bij Veloviewer anders dan bij Statshunters?

Zelf mis ik in mijn Statshunters blok al lange tijd 1 blokje bij het militair oefenterrein Leusderheide en wat blokjes in de weilanden bij Polsbroek-Lopik-Benschop.

De lol bij mij zit er wel in om de tiles binnen de regels/wetten te halen, en belangrijker: fietsend.
Daarom vind ik cluster een leuker doel.
Die van de oefenvelden heb ik een paar maanden geleden gehaald. Hij is best wel goed te doen al kom je op verboden terrein. Doordeweeks staat de slagboom vanaf de Kolonel H.L. van Roijenweg open en je kunt een gokje wagen. Het is echt een schitterend stukje en zonde dat het niet altijd open is. Het is een mooi glooiend stukje en aangezien je hartslag al omhoog gaat vanwege alle bordjes met verboden terrein helpt het stukje glooiend ook nog wel mee. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:57

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:58:
[...]

Ja, vraag me niet hoe.

Eén van de laatste was naar de Naturistenvereniging Zon en Leven. Schijnt dat naaktlopen en -2 graden niet echt samengaan, maar toch blijf je kijken of je iets ziet :+
denk dat wanneer je bij jezelf kijkt bij -2 je je ook kan afvragen of je iets ziet :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:07
GWBoes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:21:
@TheTinusNL VV en SH vierkanten zijn identiek. SH pakt alleen standaard ook andere activiteiten als hardlopen en wandelen mee.

Cluster is voor mij ook interessanter. vierkant zit redelijk vast tussen een paar natuurgebieden waar je alleen varend of schaatsend (legaal) kan komen. Vierkant zou uitkomen dat m'n woonplaats in de hoek komt te staan waardoor het wel erg lange ritten worden.
Ik gebruik SH en die tegel die @Ypuh bedoelt die heb ik met zeilen aangetikt. Water gaat nu eenmaal makkelijker per boot. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCt-ou_FJq9o9FGfCroAhMA-q1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NBRPUJM4Ct7JmRQxhcl8CaYt.png?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15
statshunter is soms gewoon wat preciezer, waarbij veloviewer nog wel eens een tegeltje wilt markeren op basis lijntje die er doorheen loopt/hoekje die net (niet) aangetikt wordt.
Kwam er recent ook achter toen ik statshunter eens bekeek dat ik eigenlijk tegeltje gemist heb afgelopen zomer in Frankrijk, dus ik heb stiekum helemaal geen 24x24... (maar gewoon 20x20 in Nederland)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31
Aha, dus ik heb met 28x28 in NL/DE (ik woon in het Oosten) een groter vierkant dan DDX. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-_UbpKW7aqpZRcwC_GzKJAUTWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1ikoXp283Jt2KwsOGvZDMKe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door mountainbiker op 05-12-2023 14:39 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-08 15:19
GWBoes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:21:
@TheTinusNL VV en SH vierkanten zijn identiek. SH pakt alleen standaard ook andere activiteiten als hardlopen en wandelen mee.

Cluster is voor mij ook interessanter. vierkant zit redelijk vast tussen een paar natuurgebieden waar je alleen varend of schaatsend (legaal) kan komen. Vierkant zou uitkomen dat m'n woonplaats in de hoek komt te staan waardoor het wel erg lange ritten worden.
Negative.

Ik heb een route waarbij een weg echt een minipixel pakt op het scherm met VV.
Binnen VV heb ik het vakje wel. Binnen Statshunters niet.
Dus ja, 99,9999999999% is gelijk, maar toch niet 100%. Ik snap wel dat het in dat dunbevolkte gebied waar jij verblijft, dat dit niet zo'n issue is :(:)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:26:
statshunter is soms gewoon wat preciezer, waarbij veloviewer nog wel eens een tegeltje wilt markeren op basis lijntje die er doorheen loopt/hoekje die net (niet) aangetikt wordt.
Kwam er recent ook achter toen ik statshunter eens bekeek dat ik eigenlijk tegeltje gemist heb afgelopen zomer in Frankrijk, dus ik heb stiekum helemaal geen 24x24... (maar gewoon 20x20 in Nederland)
Dat statshunters jouw activities ingeladen heeft gekregen :P

Ik heb nu 38x38 en in Zwift level 39. Ik heb er dus een extra challenge bij gepakt; die 2 gelijk houden haha

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:06:
[...]

Dat statshunters jouw activities ingeladen heeft gekregen :P
Dat was nog wel een dingetje, ging niet helemaal vanzelf zegmaar.
En mis volgens mij nog ergens wat activiteiten, want zit verschil van paar ritten tussen veloviewer en statshunter.
Maar kon zo snel niet vinden waar dit verschil zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 09:36

Flipmo

OMG !!

mountainbiker schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:36:
Aha, dus ik heb met 28x28 in NL/DE (ik woon in het Oosten) een groter vierkant dan DDX. 8)

[Afbeelding]
we fietsen in dezelfde regio ;)
Alleen mijn vierkant is iets groter, 39x39 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb4lMy7U-T1Xr3yRbryVdhq402g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3q8v5htc5vcVU1VY8lKSf52h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Flipmo op 05-12-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pff, dan zit ik met mijn 20×20 in Zuid-Limburg... heel misschien zit 22x22 er in in 2024, maar veel verder ga ik niet komen verwacht ik. Doen jullie dat allemaal vanuit 1 punt?

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 05-12-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:17:
Pff, dan zit ik met mijn 20×20 in Zuid-Limburg... heel misschien zit 22x22 er in in 2024, maar veel verder ga ik niet komen verwacht ik. Doen jullie dat allemaal vanuit 1 punt?
Ik woon ook in het Zuiden van Limburg en heb een 25x25 square allemaal vanaf 1 punt. Heel veel groter ga ik het niet krijgen omdat in het westen tegen een militair schietterrein aanloop, in het zuidoosten Aken in de weg zit en in het noordoosten een vormalige, vooralsnog afgesloten luchtmachtbasis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRYpsE9UPAW0VHEEFqOShzCWqv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NsdZEgrRZs3RkbGTxfvjByBo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niemand met 1 van de 4 Harskamp vakjes?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JdHq5zC/Screenshot-20231205-203535-Firefox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
BreadFan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:39:
Niemand met 1 van de 4 Harskamp vakjes?

[Afbeelding]
Geen idee wat het is, maar na 2 zomervakanties heb ik vast iets gefietst in die vakjes.
Vorig jaar en dit jaar met de cardio fiets iets te enthousiast van de gebaande paden afgeweken.
Maar ook veel M/A/TB tracks gezien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reiH1JaLY5s_Xlj3ULM0tkfxT7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLLPHhNyEJCJMR2CviqQ4J51.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
begintmeta schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:17:
Allemaal vanuit huis inderdaad, maar dat wordt steeds lastiger. Met een route van 130-140km haal ik misschien 5 nuttige vakjes. Ook zit je met de natuurgebieden waar je met een beetje geluk met een mountainbike kunt komen, maar vanuit huis is dat niet te doen natuurlijk.

Hoe dan ook geeft het wel een doel aan sommige ritten en motiveert het een stukje om te fietsen. Ook kom je weer in nieuwe gebieden waarbij de reis bij wijze van belangrijker is dan de bestemming. Het gaat tegen mijn principes om de auto te pakken voor iets relatief zinloos. Zal niemand vertellen dat het niet mag en als er een leuke toertocht aan de rand van mijn square is, dan is dat een goed argument die kant een keer op te gaan.

Als square uitbreiden niet meer lukt, ga ik proberen de clusters aan elkaar te knopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHPvpzp4mJpsVbibCuDsed-Hpck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OSRIjBrTrJPzebfTA3Q0n35L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
raymondw schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:01:
[...]

Geen idee wat het is, maar na 2 zomervakanties heb ik vast iets gefietst in die vakjes.
Vorig jaar en dit jaar met de cardio fiets iets te enthousiast van de gebaande paden afgeweken.
Maar ook veel M/A/TB tracks gezien...
[Afbeelding]
de betreffende vakjes liggen op een militair (schiet)terrein, daar kom je niet per ongeluk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkie99
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-06 08:29
pdukers schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:38:
[...]

Ik woon ook in het Zuiden van Limburg en heb een 25x25 square allemaal vanaf 1 punt. Heel veel groter ga ik het niet krijgen omdat in het westen tegen een militair schietterrein aanloop, in het zuidoosten Aken in de weg zit en in het noordoosten een vormalige, vooralsnog afgesloten luchtmachtbasis.

[Afbeelding]
Hier nog een Limburger, square is nu 24x24 maar ik kan nog wel iets uitbreiden. Aken heb ik gelukkig grotendeels gehad na 2 saaie ritten door vooral heel veel lelijke industriegebieden. Je moet er wat voor over hebben he ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWudXjbEy40QHDI5sH-LjRS-5G0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFIdIMaDtV9E8rjD6dRWrVrn.jpg?f=fotoalbum_large

Volgend jaar maar eens proberen om beide clusters met elkaar te verbinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV6yruSyHlnqtPcav0mglZHkQiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kP8BSyO79KwHdL4FvcfhBNli.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Man man, dit is geen wedstrijd verplassen meer, het heeft wat weg van dickpics (m/v/x) vergelijken..
:P

Met alle respect, verder..

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 05-12-2023 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
BreadFan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:17:
[...]

de betreffende vakjes liggen op een militair (schiet)terrein, daar kom je niet per ongeluk ;)
1. ik heb een Llens, daar kom je wel per ongeluk (en ze zijn best relaxed :*) )
2. Er zijn tijden dat je er wel mag komen (al dan niet werk gerelateerd)

Maar 2 kwam ik achter na 1.... iets met een Randstedeling en dingen anders uitleggen dan er op het bord was geplaatst... :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:51

Niellie41

[object Object]

guapper schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:25:
Man man, dit is geen wedstrijd verplassen meer, het heeft wat weg van dickpics (m/v/x) vergelijken..
:P

Met alle respect, verder..
Het gaat ook niet om de grootte van je vierkant, maar om wat je er mee doet! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Rikkie99 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:20:
[...]

Aken heb ik gelukkig grotendeels gehad na 2 saaie ritten door vooral heel veel lelijke industriegebieden. Je moet er wat voor over hebben he ;)
Ik vind het best wel leuk om creatief de vakjes te verzamelen, bijv. een doodlopende weg inrijden om net dat vakje af te tikken :Y, maar dat ga ik bij Aken niet doen. Super saai en ook niet naast de deur :|

Ik focus me nu op een zo groot mogelijk cluster te maken met het bezoeken van de fraaiere gebieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49
pdukers schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:11:
[...]

Ik focus me nu op een zo groot mogelijk cluster te maken met het bezoeken van de fraaiere gebieden.
Even aangepast naar waar het uiteindelijk om gaat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51

Kluus

Gang is alles

Ik zit al weer een poosje op 30x30, vind het op zich wel leuk maar ik besteed er ook niet al te veel tijd aan. Al kan ik die van mij nog relatief makkelijk vergroten naar 32x32 volgens mij, misschien maar weer eens naar gaan kijken. :)

De grootste uitdagingen die ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn beperkt tot modderige doodlopende tractorpaden, vooral bij de grote rivieren, maar die heb ik nu wel grotendeels gedekt :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKa4sLN24cVY0tkiQl_28tuBxgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p1WlU5sFntbqjIjNvcoU52ap.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 06-12-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
Geinige plaatjes, misschien toch reden om eens aan Strava + connected apps te beginnen. Maar ik ben wel bang dat ik in het Westland al met 1-0 achter sta omdat mijn vierkantje zich alleen naar het oosten kan uitbreiden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik woon in Flevoland, dus heb het sowieso lastiger! :P Mijn nemesis is een eilandje in het Gooimeer (De Schelp), hopen op een hele strenge winter, of ooit met een boot erheen en rondje wandelen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 14:26
sjroorda schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:56:
Geinige plaatjes, misschien toch reden om eens aan Strava + connected apps te beginnen. Maar ik ben wel bang dat ik in het Westland al met 1-0 achter sta omdat mijn vierkantje zich alleen naar het oosten kan uitbreiden...
We kunnen samen een waterfiets kopen :) Fiets ik mee vanuit het Westland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-08 08:41

McMiGHtY

- burp -

MartijnGizmo schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:10:
Ik woon in Flevoland, dus heb het sowieso lastiger! :P Mijn nemesis is een eilandje in het Gooimeer (De Schelp), hopen op een hele strenge winter, of ooit met een boot erheen en rondje wandelen. :+
De Action heeft wel is van die opblaaskano's in de aanbieding :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:36
McMiGHtY schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:46:
[...]

De Action heeft wel is van die opblaaskano's in de aanbieding :)
Wel eens over nagedacht. Maar de AD krantenkop: “Man van middelbare leeftijd, verzopen in de Biesbosch omdat hij zo nodig een paar tegeltjes moest scoren” staat me niet zo aan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:21

aerofreak

Steve Jobs

mhr-zip schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:11:
[...]

Wel eens over nagedacht. Maar de AD krantenkop: “Man van middelbare leeftijd, verzopen in de Biesbosch omdat hij zo nodig een paar tegeltjes moest scoren” staat me niet zo aan.
Je kan ook gewoon een bootje met motor huren in de Biesbosch he? ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..de Biesbosch is gecultiveerd. Daar varen zoveel bootjes doorheen dat ze je opblaaskano echt wel vinden. #vaakbenjetebang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

DIt klinkt meer als de Telegraaf btw..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guapper
aerofreak schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:14:
[...]

Je kan ook gewoon een bootje met motor huren in de Biesbosch he? ;)
Tegels verzamelen met gemotoriseerd vervoer?

Ben je dan niet gewoon, uhm; af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Ik zeg niet dat je de motor moet gebruiken he. Je kan ook peddels gebruiken...

Of zwiftend op de boot 8)

[ Voor 16% gewijzigd door aerofreak op 06-12-2023 10:18 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
veloviewer, dus niet canoeviewer.

Je kan ook je garmin onder een drone hangen...

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 06-12-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Drones zijn niet toegestaan in de Biesbosch...

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

kun je daar geen waterfiets huren?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DDX
En omdat we plaatjes aan het posten waren ;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wg0Wcbv/1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yYzxbgx/2.png

Maar eens mijn cluster door Brabant heentrekken, missen volgens mij maar paar blokjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
sjroorda schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:56:
Voor ons kustmensen is de cluster bedacht!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De Bieschbosch is ook de achilleshiel van mijn square, maar stiekem is het gebied dat er achter ligt toch veruit mijn minst favoriete regio om te fietsen (verkeer, stoplichten, weinig doorlopende fietspaden, weinig natuur etc).

@mhr-zip Als je gaat waterfietsen o.i.d. ga ik mee. Je kunt er ook SUP boards huren zag ik in de zomer, wat nog best leuk is lijkt mij. Wat mij betreft telt alles wat je op eigen kracht doet (wandelen, suppen, canoeen, schaatsen, waterfiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Suppen combineert de nadelen van surfen en kanoën, staan én zelf voorwaartse snelheid genereren. Toch een beetje de motor-met-zijspan onder de watersporten. :+
[...]

Ik heb wel eens wat zitten speuren op die missende-tegel-site (kan hem zo niet terugvinden), en dan zie je o.a. bij Gooimeer en Veluwemeer wel wat zwem- en kano-activiteiten met "eindelijk die missende tegel" oid als naam. _O-

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnGizmo op 06-12-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
https://rideeverytile.com bedoel je denk ik. Alleen die optie die je bedoelt (ik gebruikte hem ook weleens) zit niet meer in die site.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik ben paar jaar geleden druk bezig geweest in de omgeving Kopenhagen, maar daar loop je al snel tegen echt harde limieten op om de vierkant groter te maken (wel echt mooie fietsomgeving zodra je de stad uit bent):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Q0kkJfWMAVNnBHxIV30wJunNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T382HsCn6bruzewQwJlf3tmN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
BreadFan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:23:
https://rideeverytile.com bedoel je denk ik. Alleen die optie die je bedoelt (ik gebruikte hem ook weleens) zit niet meer in die site.
Klopt. Je kon vroeger op een tegel klikken en kreeg je de strava activiteiten te zien waarmee iemand die tegel bereikt had (alleen bij openbare profielen of iemand die jou als volger had geaccepteerd).
Op een gegeven moment was die optie er uit gehaald. Wellicht iets met privacy.
Sowieso is die site aardig uitgekleed de laatste paar jaar vind ik.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 22:46
Je kunt in Veloviewer ook naar de global leaderboards; er zijn best wat tegelrijders die het een en ander openbaar hebben staan (en anders zijn ze op fiets.nl ook nog wel te vinden).

Veloviewer max squares leaderboard
Veloviewer global heatmap

Zelf heb ik de Biesbosch onlangs met een huurkano gedaan. Het is geen fietsen nee, maar toch een leuk daguitje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPVSFO08LI8N-tJOj6ARVrUf8lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cs2Dwy47vhag0A3kClwprf51.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Gurby op 06-12-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan hier nog naar hooguit 24x24 denk ik, allemaal in het zuid-oosten want één vakje naar het westen kan al niet door de zee.

Ik heb dit jaar weinig gefietst maar mijn focus ligt nu ook meer op het cluster. Ik doe er niet veel moeite voor, maar als ik weet dat ik een rit van 160km oid. wil doen dan kijk ik wel of ik toevallig wat tegeltjes kan sprokkelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwB_P-xuMwj4TKLEKh5wtNiiNsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cSodyt8YLYKgXSbX9q9repmm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik ben vast één van de weinigen, maar die tegeltjes kunnen mij echt volledig aan m'n reet roesten :D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:04:
Ik ben vast één van de weinigen, maar die tegeltjes kunnen mij echt volledig aan m'n reet roesten :D.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/ATKqmCTSd5fXygIOTB/giphy.gif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gurby
Requiem19 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:04:
Snap ik ook helemaal hoor, maar bij mij is het dan weer zo dat een rondje vaker fietsen me niet motiveert. De tegeltjes helpen je dan in elk geval steeds nieuwe routes te nemen. Nadeel is wel dat als je altijd thuis begint, je alsnog steeds meer afstand aflegt op bekend terrein.

Wat vind je van deze dan? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTYdh4jnffUQVqKTKxI2HG3TMRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8zbsV5SgMLFOJ0AP1flzKnS6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Gurby op 06-12-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Pimorez schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:56:
Ik kan hier nog naar hooguit 24x24 denk ik, allemaal in het zuid-oosten want één vakje naar het westen kan al niet door de zee.

Ik heb dit jaar weinig gefietst maar mijn focus ligt nu ook meer op het cluster. Ik doe er niet veel moeite voor, maar als ik weet dat ik een rit van 160km oid. wil doen dan kijk ik wel of ik toevallig wat tegeltjes kan sprokkelen.

[Afbeelding]
Als je wil dat je square blijft liggen waar hij ligt wel, maar je hebt daar ruimte zat in noordelijke en oostelijke richting

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Gurby schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:38:
Je kunt in Veloviewer ook naar de global leaderboards; er zijn best wat tegelrijders die het een en ander openbaar hebben staan (en anders zijn ze op fiets.nl ook nog wel te vinden).

Veloviewer max squares leaderboard
Veloviewer global heatmap
Deze knakker heeft bijna heel NL vol: https://veloviewer.com/athlete/3683551/activities en een openbaar Strava profiel.
Handig om te gebruiken als je zoekt hoe hij bepaalde vakjes heeft gedaan.

Nog een: https://veloviewer.com/athlete/1965960/activities

[ Voor 4% gewijzigd door BreadFan op 06-12-2023 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Gurby schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:10:
[...]

Snap ik ook helemaal hoor, maar bij mij is het dan weer zo dat een rondje vaker fietsen me niet motiveert. De tegeltjes helpen je dan in elk geval steeds nieuwe routes te nemen. Nadeel is wel dat als je altijd thuis begint, je alsnog steeds meer afstand aflegt op bekend terrein.

Wat vind je van deze dan? ;)

[Afbeelding]
Ik haal mijn motivatie uit bepaalde doelen stellen, nadenken hoe ik voor dat doel moet trainen en dan het proces van langzaam beter worden richting dat doel. Op mijn heatmap zijn 2 a 3 routes bij mij in de buurt 90% van wat ik doe. Voor het mooie of leuke fietsen ga ik het liefste de bergen in.

Tegelijkertijd besef ik ook dat niet iedereen uit hetzelfde motivatie en inspiratie haalt. Uiteindelijk gaat het daarom dat je beweegt en dat je het vooral met plezier doet. Dus prima als iedereen goed gaat op tegeltjes scoren, of gemeentes scoren etc.

Zit geen waardeoordeel aan vast van mij 8).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Heb tot corona kwam nooit veel naar gekeken maar had toen al best wel wat kilometers gemaakt overal en nergens. Tijdens corona nog wel extra mijn best gedaan om wat beter dat vierkant zo groot mogelijk te krijgen.
Ik kan nog wel een beetje groeien door nu een stukje Flevoland mee te pakken, maar zal daarna uit moeten wijken naar het zuidwesten. Overigens heb ik dat blokje bij Amersfoort met het defensieterrein even gesneakt. Moet die nog een keer legaal verkrijgen maar de spoorboom was toen dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL_6Y-muKQeAI8paLkxoFv7KJW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x764jIY72jjTZ2wv2P6RifVg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:19:
[...]

Ik haal mijn motivatie uit bepaalde doelen stellen, nadenken hoe ik voor dat doel moet trainen en dan het proces van langzaam beter worden richting dat doel. Op mijn heatmap zijn 2 a 3 routes bij mij in de buurt 90% van wat ik doe. Voor het mooie of leuke fietsen ga ik het liefste de bergen in. ga ik mee met een van de Social Rides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Tsjilp schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
[...]

Als je wil dat je square blijft liggen waar hij ligt wel, maar je hebt daar ruimte zat in noordelijke en oostelijke richting
Dan moet ik een heel nieuwe square starten, want het is altijd een vierkant dus zodra ik naar het NO fiets moet ik ook in de Noordzee een tegeltje halen om mijn square uit te breiden, dat is dus geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
Pimorez schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:35:
[...]

Dan moet ik een heel nieuwe square starten, want het is altijd een vierkant dus zodra ik naar het NO fiets moet ik ook in de Noordzee een tegeltje halen om mijn square uit te breiden, dat is dus geen optie.
Dat is geen heel nieuw square hoor: je bestaande krimpt dan aan één kant, maar groeit aan de andere. Je hoeft niet bij 0 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Gurby schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:38:
[...]

Dat is geen heel nieuw square hoor: je bestaande krimpt dan aan één kant, maar groeit aan de andere. Je hoeft niet bij 0 te beginnen.
Top! Ik ben bijna naar ietsjes oostelijker verhuisd dus dan kan ik kijken of dat een optie is, bovenop het cluster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 20:47
sorry, was bedoeld voor andere draad.

[ Voor 95% gewijzigd door nogeeninlog op 06-12-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:19:
[...]

Deze knakker heeft bijna heel NL vol: https://veloviewer.com/athlete/3683551/activities en een openbaar Strava profiel.

Maar soms moet je ze maar niet na gaan doen ..... beiden hebben een Belgisch militair terrein waar men "live" minutie gebruikt afgetikt 8)7

//edit: idem voor een Duits voormalige vliegbasis. Even door een gat in omheining gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 06-12-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja ik lees op fiets.nl wel eens hoe ze de tegels hebben gehaald...
Soms onschuldig als onder slagboom door en dan 200m rijden en snel weer omkeren op een asfalt weg. (ok mag niet maar ok)
Maar idd soms ook gewoon op een terrein waar allemaal pas op/je kan dood gaan borden staan ivm munitie die er nog kan liggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Iedereen doet wel eens iets wat niet mag maar als je zo graag een (virtueel) tegeltje wil gaat er iets niet goed in je bovenkamer! Een kano huren om een tegeltje te halen vind ik wel grappig maar een nekschot voor een tegel dan haak ik af :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Nutterd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:22:
kun je daar geen waterfiets huren?
Ik verwacht niet dat ik de biesbosch ooit nodig ga hebben voor mijn hok, maar ik denk dat ik voor een clustertje gewoon een keer de sup in de auto gooi. Ik vind dat het telt zolang het op spierkracht gaat. En zeilen of surfen vind ik ook nog prima ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 06-12-2023 21:01 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mistraller schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:00:
[...]

Ik verwacht niet dat ik de biesbosch ooit nodig ga hebben voor mijn hok, maar ik denk dat ik voor een clustertje gewoon een keer de sup in de auto gooi. Ik vind dat het telt zolang het op spierkracht gaat. En zeilen of surfen vind ik ook nog prima ;)
Sporthorloge om en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Nutterd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:01:
[...]

Sporthorloge om en zwemmen
Kan ook maar in de biesbosch zwemt het niet fijn. Ondiep en zooi op de bodem.

---------------

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-08 15:52
BreadFan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:17:
[...]

Als je een beetje de drive te pakken hebt ga je de militaire dienst in en kan je je vakjes uitbreiden. Niet zomaar opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:07
Stillekracht schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:05:
[...]

Als je een beetje de drive te pakken hebt ga je de militaire dienst in en kan je je vakjes uitbreiden. Niet zomaar opgeven!
Net als die militairen die de locaties in indeling van bases online gooien? :P

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb het centrum van Utrecht ook met de kano gedaan. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stillekracht schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:05:
[...]

Ik heb een aantal vakjes per heteluchtballon ;)
In een ver verleden met OziExplorer opgenomen op windows mobile....en ooit heb ik alle ozi files geimporteerd.

Ver buiten mijn cluster of square trouwens.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat dacht je van Richmond of London..en Zwift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

BreadFan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:19:
[...]

De ene mist mijn nemesis in het Gooimeer ook, de ander liep ervoor over het ijs in 2021... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

Vandaag bij BS4Y geweest. M’n nieuwe Specialized schoenen blijken bijna 2cm te smal :+ Niet zo gek dat ik daar dode voeten in kreeg. Nu Lake CX238 in wit/zwart besteld. In maat 50 :p Hij had helaas alleen de gele in mijn maat op voorraad, maar dat vond ik een beetje risicovol gelet op de Velominati :/

Ohja, mocht iemand met smalle lange voeten nog interesse hebben in een nieuw setje Specialized Torch 1.0 in maat 49, slide ff in m’n DM :p

[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 07-12-2023 19:14 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:30

Reginas

Queen of Core Stability

Veel plezier met je nieuwe aankoop!
Overigens, Velominati hebben niet voor niets een pagina gewijd aan Yellow Princesses. Gele pantoffeltjes waren helemaal goedgekeurd voor op de fiets. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Haha, ja ik dacht meer aan de combinatie met groen die me wat lijkt te vloeken :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAiBz9xFg6xhkqTg6exrUV4W35Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ujKcAh9ca75Xc42dUbrfhSeH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nWZglbLDdPy58A3vEZLnmLdzqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4s7eBzs3IkbLHc73v0JWqEu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Damn...zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:39
Ik ben helemaal fan van fluo gele fietsen maar schoenen horen gewoon zwart te zijn.. al is dat misschien iets wat komt door mijn voetbalverleden :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 16:36
la_fusion schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:48:
Ik ben helemaal fan van fluo gele fietsen maar schoenen horen gewoon zwart te zijn.. al is dat misschien iets wat komt door mijn voetbalverleden :+
Correctie, dat komt door je voetbal verleden, fietsschoenen horen gewoon wit te zijn... :9

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ypuh
Kon het niet laten om deze uit de outlet op te pikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XnoS1CQM1HGM2GXI1BtgvdJJQA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7RO5uJGgouW0QXJOvTaLh2G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1TfLjKjPUYuSJkQRf0DzZ_2LZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqHaMSThkJAzsxbIm3a4XOBJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu alleen nog een bijpassende fiets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Ypuh schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:34:
Kon het niet laten om deze uit de outlet op te pikken:

Nu alleen nog een bijpassende fiets :+
Ze zullen ongetwijfeld fijn zitten...........

(ik heb zelf ook Lake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wellicht een long shot maar vooruit.. ik wil eens kijken of ik wat lichte gravelpaden kan meepikken op mijn routes, als het weer eens droog is. Nu past in het huidige frame niet heel veel breder qua band. Ik kan max 32 mm kwijt. Toen ik de fiets kocht, heb ik dit met de fietsenwinkel bekeken en de terreno dry 31 mm valt breed en past precies in het frame met een beetje speling voor zand/steentjes aan de band.

Ik vraag mij alleen een beetje af hoeveel meer grip dit oplevert ten opzichte van mijn Schwalbe pro one 28 mm banden. Iemand van hier toevallig zoiets wel eens geprobeerd?

Ter info de gravelbanden: https://www.mantel.com/vittoria-terreno-dry-2019-buitenband

N+1 is helaas geen optie in de schuur qua ruimte gebrek. Daarnaast deins ik met mijn 28 mm en eerder 25 mm ook niet terug als ik wat zand of gravel tegenkom.

[ Voor 6% gewijzigd door la_fusion op 13-12-2023 20:17 ]

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:41

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

la_fusion schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:08:
Wellicht een long shot maar vooruit.. ik wil eens kijken of ik wat lichte gravelpaden kan meepikken op mijn routes, als het weer eens droog is. Nu past in het huidige frame niet heel veel breder qua band. Ik kan max 32 mm kwijt. Toen ik de fiets kocht, heb ik dit met de fietsenwinkel bekeken en de terreno dry 31 mm valt breed en past precies in het frame met een beetje speling voor zand/steentjes aan de band.

Ik vraag mij alleen een beetje af hoeveel meer grip dit oplevert ten opzichte van mijn Schwalbe pro one 28 mm banden. Iemand van hier toevallig zoiets wel eens geprobeerd?

Ter info de gravelbanden: https://www.mantel.com/vittoria-terreno-dry-2019-buitenband

N+1 is helaas geen optie in de schuur qua ruimte gebrek. Daarnaast deins ik met mijn 28 mm en eerder 25 mm ook niet terug als ik wat zand of gravel tegenkom.
Zo'n Vittoria Terreno Dry levert - uit eigen ondervinding - toch wel een pak meer grip op op lichte gravelpaden dan die Schwalbe Pro One. Ik rij standaard met zulke gravelbanden (op mijn N+1) bij slecht weer en in de winter (ook al doe ik procentueel gezien veel meer baan dan gravel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@la_fusion En dat berijden van de gravelpaden, is dat op standje zo hard mogelijk met zoveel mogelijk op de limiet of gewoon rijden omdat het kan en genieten van de omgeving? Ik heb voor ik een gravelbike had met mijn gewone racer en 28mm banden best wat van die paden op verschillende plekken bereden en dat ging prima. Dat zijn dan niet de paden met veel stronken bijvoorbeeld of hele grote kiezels maar meer de paden die je hebt zoals Planken Wambuis tussen Ede en Arnhem bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://d2exd72xrrp1s7.cloudfront.net/www/000/1k6/xy/xy3qvkzqodd495tdjd9z5zi443b0o3yt-uhi47169540/0?width=3072&height=2304&crop=false&q=70

Vaak ben je ook te bang :P Maar ook met nog iets grover gravel/grind kan je opzich er prima overheen komen en er van genieten alleen moet het niet "knietje aan de grond"-werk worden bij wijze van.

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 14-12-2023 09:44 ]

• la_fusion
orange.x schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:42:
@la_fusion En dat berijden van de gravelpaden, is dat op standje zo hard mogelijk met zoveel mogelijk op de limiet of gewoon rijden omdat het kan en genieten van de omgeving? Ik heb voor ik een gravelbike had met mijn gewone racer en 28mm banden best wat van die paden op verschillende plekken bereden en dat ging prima. Dat zijn dan niet de paden met veel stronken bijvoorbeeld of hele grote kiezels maar meer de paden die je hebt zoals Planken Wambuis tussen Ede en Arnhem bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

Vaak ben je ook te bang :P Maar ook met nog iets grover gravel/grind kan je opzich er prima overheen komen en er van genieten alleen moet het niet "knietje aan de grond"-werk worden bij wijze van.
Dit zijn typisch van die paden waar ik met mijn 28mm zonder angst overheen ga zoals ik dat op de weg ook doe maar in de bochten wel wat meer snelheid eruit haal dan op de weg. Mijn idee bij deze banden zou dan ook zijn om de hele rit op zo'n paden te rijden ipv dat enkele pad wat toevallig op mijn route komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Dat profiel aan de zijkant gaat alleen wat toevoegen in de bochten en in zand gaat tegenwerken.
Gewoon wat minder druk in 30 (of 32?) bandjes werkt naar mijn idee prima.

Wordt pas spannend als je grof gravel gaat tegenkomen in een afdaling, dan wil je gewoon zo breed mogelijk en gaat zo'n 32mm 'gravel' bandje niet heel veel helpen.
Dan is het gewoon kwestie van niet remmen en hopen dat je plek tegenkomt waar je weer 'grip' hebt.
En als je moet remmen vooral niet met voorrem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Voor mensen die nog op zoek zijn: Shoefresh Opod is bij iBOOD te koop voor 89,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

la_fusion schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:08:

Als je nog een mm extra kwijt kunt, 33mm is max (en dus standaard) maat voor cyclocross, is echt van alles in te krijgen qua noppen-gradaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MartijnGizmo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:58:
[...]

Als je nog een mm extra kwijt kunt, 33mm is max (en dus standaard) maat voor cyclocross, is echt van alles in te krijgen qua noppen-gradaties. :)
I know maar helaas past dat echt niet en als het wel past, dan is het risico nogal groot op aanlopen bij iets van viezigheid. Bij wijze van test toch maar de bandjes besteld om te kijken of het leuk genoeg is om wat harder op een iets of wat losse ondergrond te gaan fietsen. Zal ook proberen er aan te denken om even een foto te maken van de situatie in mijn Scott Addict RC15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 16:01

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Misschien hele brutale vraag, maar heeft iemand nog een kortingscode van futurum op de gehele collectie? Heb nu zelf alleen de 15%, maar dat is niet op alles.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
The DenMan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:34:
Misschien hele brutale vraag, maar heeft iemand nog een kortingscode van futurum op de gehele collectie? Heb nu zelf alleen de 15%, maar dat is niet op alles.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kun je daar ook korting stapelen?

[ Voor 66% gewijzigd door guapper op 20-12-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 31-07 16:01

The DenMan

PSN ID: Thedenman

guapper schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:48:
[...]

***members only***

Bedankt, maar die code doet het niet meer.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
The DenMan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:25:
[...]

Bedankt, maar die code doet het niet meer.
Ik heb 'm aangepast, copy-paste tekstherkenning ging niet lekker zo te zien.
Die code staat gewoon (vandaag) bovenaan de (desktop) webpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:43
guapper schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:48:
[...]
Bij Futurum kun je altijd maar 1 code per bestelling gebruiken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 09:14
Wie heeft er een beetje ervaring met mooie aftermarket velgen? Ik zit te kijken naar een mooie set velgen voor op mijn Bianchi Aria met SRAM 12 speed. Budget is ongeveer 1200 euro, dus ik kijk niet naar bijv. Princeton wielen of zo. Wat wel binnen budget valt is de ZIPP 404. Dit is ook een beetje de velghoogte die ik zoek. Ik heb nu gewoon binnenband, maar dat zou dan omgezet moeten worden.

Heeft iemand hier nog tips voor andere velgen in dezelfde prijsklasse?

Het is de bedoeling om een beetje dit effect te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDOHp5V5KxwqfcR9Hou94BbwX_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FNWxYqbsIONQUrWA256b6WL1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

Phydomir

Dennis

Bontrager Aeolus Pro 51 Disc TLR passen denk ik wel binnen wat je zoekt. Nette hoogte, binnen budget, prima gewicht en qua reviews doen ze het ook prima.

Oh, zie nu wel op de site van Mantel alleen SRAM 11sp staan. Volgens mij heb je voor 12sp nog wat extra nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Phydomir op 22-12-2023 11:29 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 22:02

joker1977

Tweakert

Phydomir schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:27:
Bontrager Aeolus Pro 51 Disc TLR passen denk ik wel binnen wat je zoekt. Nette hoogte, binnen budget, prima gewicht en qua reviews doen ze het ook prima.

Oh, zie nu wel op de site van Mantel alleen SRAM 11sp staan. Volgens mij heb je voor 12sp nog wat extra nodig.
Voor SRAM 12 speed heb je een XDR-body nodig, zie https://www.trekbikes.com...-xdr-driver-body/p/31637/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Of een shimano 12 speed cassette er op, schijnt ook prima te werken met een SRAM aandrijflijn.

Edit: Maar die Zipp 404 FC zijn topwielen, ik zou zelf gewoon daar voor gaan als ze aan je eisen voldoen. 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Kluus op 22-12-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Laatst online: 01-08 16:32
Giel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:13:
Wie heeft er een beetje ervaring met mooie aftermarket velgen? Ik zit te kijken naar een mooie set velgen voor op mijn Bianchi Aria met SRAM 12 speed. Budget is ongeveer 1200 euro, dus ik kijk niet naar bijv. Princeton wielen of zo. Wat wel binnen budget valt is de ZIPP 404. Dit is ook een beetje de velghoogte die ik zoek. Ik heb nu gewoon binnenband, maar dat zou dan omgezet moeten worden.

...
Als je het niet erg vind dat ze gebruikt zijn zou je ook hier kunnen kijken: https://beatcycling.shop/products/ffwd-wielset-ryot-55
Ik weet alleen niet of er een SRAM 12 speed op past, maar dat is na te vragen/zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 08-08 09:14
pnoob schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:40:
[...]

Als je het niet erg vind dat ze gebruikt zijn zou je ook hier kunnen kijken: https://beatcycling.shop/products/ffwd-wielset-ryot-55
Ik weet alleen niet of er een SRAM 12 speed op past, maar dat is na te vragen/zoeken.
Dank voor de link. Hele interessante prijs. En als het er goed uit ziet en onbeschadigd is, vind ik 2e hands niet erg. Beste herrie komt er trouwens vanaf:

YouTube: Carbon wheels sound. #ffwd #ryot55 #carbon

Al denk ik dat dat bij de ZIPP niet anders zal zijn. Wil dat sowieso eigenlijk wel even horen in het echt voordat ik zoiets koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

[Afbeelding]
Je zou ook een naar Farsports of Yoeleo wielen kunnen kijken. Dat zijn de goede merken uit China. Er zijn vast nog meer, maar je krijgt veel velg voor veel minder.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 22:02

joker1977

Tweakert

Kluus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:01:
Of een shimano 12 speed cassette er op, schijnt ook prima te werken met een SRAM aandrijflijn.
Dat kan, maar bij SRAM heb je (vaak) standaard kleinere voorbladen (bv. 48/35 en 46/33) omdat je ook een 10-kransje achter hebt met XDR-body en bijbehorende SRAM 12-speed cassettes. Als je dan een Shimano 12 speed cassette gaat gebruiken kun je maar "tot" een 11-kransje gaan, waardoor je maximale verzet kleiner wordt.

Ik geef toe dat het voor veel mensen niet uitmaakt, maar het is wel even een dingetje om te onthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:36

[Afbeelding]
@ElGreco heeft er het meest in zijn handen gehad denk ik.

Maar leuk je eisen, maar met die eisen is al snel iets goed..

Ik vul alvast een paar dingen in:

Budget 1200,-
Carbon velgen

Hoe hoog?
Wat weeg je zelf?
Hoeveel km per jaar rij je?
Shimano of XDR?
Hoe belangrijk is laag gewicht voor je? Klim je veel?
Wil je tubeless (gaan proberen in de toekomst)?
Hoe breed wil je intern? 21 mm is gangbaar tegenwoordig, beetje afhankelijk wat voor breedte banden je rijdt.
Hoe breed zijn je bandjes eigenlijk? (En welk type)?
Is hookless een optie?
Maakt het je nog uit wat voor geluid er uit je hub komt en hoe goed deze te onderhouden is/reserve onderdelen te verkrijgen zijn?
Verkrijgbaarheid van onderdelen geldt ook voor spaken, nippels en de velgen (je wilt geen nieuwe set komen als je alleen maar 1 velgrand beschadigd).
Wat vind je belangrijk aan garantie? Vind je het prima om dat met een Chinese partij op te lossen?
Wat voor nippels? Brons Messing heeft sterk de voorkeur boven aluminium.

En ben dan ik vast nog wel iets vergeten.

Dit vind ik altijd een leuke set (moeten je bandjes wel hookless aankunnen):

https://www.hopmansfietsg...himano-1000000367966.html

Handgespaakt kan vanaf ongeveer €1250,- met juiste basis materialen*
https://www.vanspeykwheel...eels-Road-Disc-Carbon.pdf

* In China ongetwijfeld goedkoper, maar dat is eigen keuze ivm garantie en kwaliteit

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 22-12-2023 16:48 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

joker1977 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:19:
[...]

Dat kan, maar bij SRAM heb je (vaak) standaard kleinere voorbladen (bv. 48/35 en 46/33) omdat je ook een 10-kransje achter hebt met XDR-body en bijbehorende SRAM 12-speed cassettes. Als je dan een Shimano 12 speed cassette gaat gebruiken kun je maar "tot" een 11-kransje gaan, waardoor je maximale verzet kleiner wordt.

Ik geef toe dat het voor veel mensen niet uitmaakt, maar het is wel even een dingetje om te onthouden.
Oja dat is wel een goed punt! Die neem ik eens mee naar een maatje van mij die zo'n ShRAM setup heeft. 8) >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ook eens met het verhaal van @mhr-zip hierboven trouwens, ik heb destijds ook een mooi VSW setje laten maken, lijken kwa specs veel op de Zipp (404) maar lichter, iets minder diep (45mm) en een beetje breder, wat mijn voorkeur was en een een ratchet vrijloop (Erase), je kan dus lekker customizen zo. Mijn afweging ging destijds ook tussen de Zipp 404 FC en handgespaakt VSW.

Een aantal van de voordelen van handgespaakt gelden trouwens ook wel voor Zipp, die gebruiken gewoon Sapim spaken (CX Sprint dacht ik)... Al geld dat volgens mij wel voor meer "fabriekswielen", het wordt vaak als voordeel aangehaald maar eigenlijk ken ik alleen mavic en fulcrum/campa die hun eigen spaken gebruiken. Roval: DT Swiss, FFWD (wat op zich ook gewoon een samengesteld wiel is): Sapim of DT... Bontrager volgens mij ook DT.

Zelf ben ik alleen wel zo'n snob die vind dat Bontrager alleen in een Trek past en Roval alleen in een Specialized, dus die zouden wat mij betreft afvallen. Maar ja, wie ben ik. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Kluus op 22-12-2023 14:17 ]

Pagina: 1 ... 530 ... 671 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).