Dank voor je antwoord. Nu me me wat meer inlees kom ik er achter dat er meer bij komt kijken, of zou kunnen komen kijken. Net wat je wilt haha.mhr-zip schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:38:
[...]
@ElGreco heeft er het meest in zijn handen gehad denk ik.
Maar leuk je eisen, maar met die eisen is al snel iets goed..
Ik vul alvast een paar dingen in:
Budget 1200,-
Carbon velgen
Hoe hoog? ongeveer 60, de 303 die je linkt vind ik ff te laag.
Wat weeg je zelf? 70kg
Hoeveel km per jaar rij je? Strava zegt 3000km in 2023.
Shimano of XDR? SRAM rival etap 12 speed, denk dat dat XDR is dan
Hoe belangrijk is laag gewicht voor je? Klim je veel? Ik hoef echt niet de lichtste velg, heb m'n eigen gewicht al mee. Nee, klimmen doe ik niet veel.
Wil je tubeless (gaan proberen in de toekomst)?
Hoe breed wil je intern? 21 mm is gangbaar tegenwoordig, beetje afhankelijk wat voor breedte banden je rijdt.
Hoe breed zijn je bandjes eigenlijk? (En welk type)? Ik heb nu Vittoria Rubbino Graphene 2.0. De standaard band met een breedte van 28mm. Ik vind dat prima, dus zie geen reden daar van af te wijken.
Is hookless een optie?
Maakt het je nog uit wat voor geluid er uit je hub komt en hoe goed deze te onderhouden is/reserve onderdelen te verkrijgen zijn? Ja dit is een lastige. Mijn huidige hub is heel stil en wil wel dat ie wat meer geluid maakt. Maar moet ook weer niet asociaal luid zijn dat ik me er aan ga storen. Uiteraard is dit heel persoonlijk.. Als ik youtube bekijk van de ZIPP404 dan lijkt me dit prima.
Verkrijgbaarheid van onderdelen geldt ook voor spaken, nippels en de velgen (je wilt geen nieuwe set komen als je alleen maar 1 velgrand beschadigd).
Wat vind je belangrijk aan garantie? Vind je het prima om dat met een Chinese partij op te lossen?
Wat voor nippels? Brons heeft sterk de voorkeur boven aluminium.
En ben dan ik vast nog wel iets vergeten.
Dit vind ik altijd een leuke set (moeten je bandjes wel hookless aankunnen):
https://www.hopmansfietsg...himano-1000000367966.html
Handgespaakt kan vanaf ongeveer €1250,- met juiste basis materialen*
https://www.vanspeykwheel...eels-Road-Disc-Carbon.pdf
* In China ongetwijfeld goedkoper, maar dat is eigen keuze ivm garantie en kwaliteit
Ik woon in Hoorn en lees dat er in Alkmaar Wheeltec zit. Dat is mooi dichtbij. Ik zal daar over een tijdje ook eens langsgaan, misschien dat zij ook interessante, en betaalbare, velgen hebben daar.