Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 531 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
mhr-zip schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:38:
[...]

@ElGreco heeft er het meest in zijn handen gehad denk ik.

Maar leuk je eisen, maar met die eisen is al snel iets goed..

Ik vul alvast een paar dingen in:

Budget 1200,-
Carbon velgen

Hoe hoog? ongeveer 60, de 303 die je linkt vind ik ff te laag.
Wat weeg je zelf? 70kg
Hoeveel km per jaar rij je? Strava zegt 3000km in 2023.
Shimano of XDR? SRAM rival etap 12 speed, denk dat dat XDR is dan
Hoe belangrijk is laag gewicht voor je? Klim je veel? Ik hoef echt niet de lichtste velg, heb m'n eigen gewicht al mee ;). Nee, klimmen doe ik niet veel.
Wil je tubeless (gaan proberen in de toekomst)?
Hoe breed wil je intern? 21 mm is gangbaar tegenwoordig, beetje afhankelijk wat voor breedte banden je rijdt.
Hoe breed zijn je bandjes eigenlijk? (En welk type)? Ik heb nu Vittoria Rubbino Graphene 2.0. De standaard band met een breedte van 28mm. Ik vind dat prima, dus zie geen reden daar van af te wijken.
Is hookless een optie?
Maakt het je nog uit wat voor geluid er uit je hub komt en hoe goed deze te onderhouden is/reserve onderdelen te verkrijgen zijn? Ja dit is een lastige. Mijn huidige hub is heel stil en wil wel dat ie wat meer geluid maakt. Maar moet ook weer niet asociaal luid zijn dat ik me er aan ga storen. Uiteraard is dit heel persoonlijk.. Als ik youtube bekijk van de ZIPP404 dan lijkt me dit prima.
Verkrijgbaarheid van onderdelen geldt ook voor spaken, nippels en de velgen (je wilt geen nieuwe set komen als je alleen maar 1 velgrand beschadigd).
Wat vind je belangrijk aan garantie? Vind je het prima om dat met een Chinese partij op te lossen?
Wat voor nippels? Brons heeft sterk de voorkeur boven aluminium.

En ben dan ik vast nog wel iets vergeten.

Dit vind ik altijd een leuke set (moeten je bandjes wel hookless aankunnen):

https://www.hopmansfietsg...himano-1000000367966.html

Handgespaakt kan vanaf ongeveer €1250,- met juiste basis materialen*
https://www.vanspeykwheel...eels-Road-Disc-Carbon.pdf

* In China ongetwijfeld goedkoper, maar dat is eigen keuze ivm garantie en kwaliteit
Dank voor je antwoord. Nu me me wat meer inlees kom ik er achter dat er meer bij komt kijken, of zou kunnen komen kijken. Net wat je wilt haha.

Ik woon in Hoorn en lees dat er in Alkmaar Wheeltec zit. Dat is mooi dichtbij. Ik zal daar over een tijdje ook eens langsgaan, misschien dat zij ook interessante, en betaalbare, velgen hebben daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10

Kluus

Gang is alles

Giel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:20:
[...]

Dank voor je antwoord. Nu me me wat meer inlees kom ik er achter dat er meer bij komt kijken, of zou kunnen komen kijken. Net wat je wilt haha.

Ik woon in Hoorn en lees dat er in Alkmaar Wheeltec zit. Dat is mooi dichtbij. Ik zal daar over een tijdje ook eens langsgaan, misschien dat zij ook interessante, en betaalbare, velgen hebben daar.
In Castricum zit ook een goeie. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 22-12-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:17
Giel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:13:
Wie heeft er een beetje ervaring met mooie aftermarket velgen? Ik zit te kijken naar een mooie set velgen voor op mijn Bianchi Aria met SRAM 12 speed. Budget is ongeveer 1200 euro, dus ik kijk niet naar bijv. Princeton wielen of zo. Wat wel binnen budget valt is de ZIPP 404. Dit is ook een beetje de velghoogte die ik zoek. Ik heb nu gewoon binnenband, maar dat zou dan omgezet moeten worden.

Heeft iemand hier nog tips voor andere velgen in dezelfde prijsklasse?

Het is de bedoeling om een beetje dit effect te krijgen:

[Afbeelding]
moeten het per se nieuwe velgen zijn? anders biedt BEAT gebruikte velgen aan voor een mooie prijs.

https://beatcycling.shop/pages/garage-sale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Kluus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:01:
Of een shimano 12 speed cassette er op, schijnt ook prima te werken met een SRAM aandrijflijn.

Edit: Maar die Zipp 404 FC zijn topwielen, ik zou zelf gewoon daar voor gaan als ze aan je eisen voldoen. 8)
Op mtb schijnt dit te werken inderdaad. Voor de weg cassettes niet echt.
Op fiets.nl zijn er meerdere leden die hier pogingen op hebben gewaagd zonder bevredigend resultaat.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:46:
[...]

Op mtb schijnt dit te werken inderdaad. Voor de weg cassettes niet echt.
Op fiets.nl zijn er meerdere leden die hier pogingen op hebben gewaagd zonder bevredigend resultaat.
Hmm ik ken toch echt wel iemand die er op de weg al een tijd mee rond rijdt, maar dat is inderdaad wel van tweede hand, zelf zou ik het ook niet per se snel proberen.

Misschien heeft het er ook mee te maken welke ketting je gebruikt, kan me voorstellen dat zo’n flat top ketting ook minder geschikt is bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:18:
[...]

Hmm ik ken toch echt wel iemand die er op de weg al een tijd mee rond rijdt, maar dat is inderdaad wel van tweede hand, zelf zou ik het ook niet per se snel proberen.

Misschien heeft het er ook mee te maken welke ketting je gebruikt, kan me voorstellen dat zo’n flat top ketting ook minder geschikt is bijvoorbeeld.
Ik zou een gouden ketting doen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:45
Kluus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:18:
[...]

De spacing van de cassette verschil tussen 0.1 mm bij 12 speed. Dus als je hem in het midden goed zet, zit je op de uiteinden met een verschil van 0,5 mm. Voor mijn gevoel is dat een verschil dat niet problematisch is, omdat je op je derailleurwieltjes een vergelijkbare speling hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

StevenK schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:19:
[...]

De spacing van de cassette verschil tussen 0.1 mm bij 12 speed. Dus als je hem in het midden goed zet, zit je op de uiteinden met een verschil van 0,5 mm. Voor mijn gevoel is dat een verschil dat niet problematisch is, omdat je op je derailleurwieltjes een vergelijkbare speling hebt.
Ok, dat zal inderdaad meevallen. Maar dit wetende zou ik het zelf ook niet meer snel doen en zeker niet als bewuste keuze bij opbouw van een nieuwe fiets dan, zoals die maat van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
Kluus schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:05:
[...]

Ok, dat zal inderdaad meevallen. Maar dit wetende zou ik het zelf ook niet meer snel doen en zeker niet als bewuste keuze bij opbouw van een nieuwe fiets dan, zoals die maat van mij.
Ik zit met de afweging dat ik met mijn crossers graag naar elektronisch schakelen wil, Nu zit op die fietsen Sram en AXS zoui dan de makkelijkste stap zijn (want geen kabels of leidingen trekken en ook nog eens goed betaalbaar en verkrijgbaar), maar al mijn cross wielsets hebben een HG body, dus ik kan er geen Sram cassette op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

StevenK schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:29:
[...]

Ik zit met de afweging dat ik met mijn crossers graag naar elektronisch schakelen wil, Nu zit op die fietsen Sram en AXS zoui dan de makkelijkste stap zijn (want geen kabels of leidingen trekken en ook nog eens goed betaalbaar en verkrijgbaar), maar al mijn cross wielsets hebben een HG body, dus ik kan er geen Sram cassette op zetten.
Dat is een andere afweging dan inderdaad, dan is het het proberen waard. Zeker ook omdat je anders ook je remmen en remleidingen moet vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
StevenK schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:29:
[...]

De Apex 11-44 12 speed past op een shimano hg body.
En anders een reserve xdr body kopen en swappen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ElGreco schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:26:
[...]

De Apex 11-44 12 speed past op een shimano hg body.
En anders een reserve xdr body kopen en swappen.
We rijden met drie hier wedstrijden in het veld en hebben een stuk of 10 wielsets. Verschillende merken, lang niet overal body's voor te koop. En zo'n 11-44, dat is ook weer wat overdreven voor het veld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:40
Zo, rit 1 voor de Festive 500 zit erop. Ik ben toch heel blij dat ik een paar weken geleden de fiets heb voorzien van spatborden, ondanks dat de fiets er niet mooier op wordt :P
Met het fantastische Nederlandse weer van vandaag en de afgelopen weken helpen ze wel echt een heleboel en is de fiets nog best heel schoon!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czubtD9-i0krB99kWUTaA8EiiIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GxkrPHrY226SF8C64Eftej2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11
rutgrrrr schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:42:
de fiets heb voorzien van spatborden, ondanks dat de fiets er niet mooier op wordt :P
Gast, de soigneerpolitie ligt onder een dekentje cross te kijken.

Dus lekker boeiend.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Zo, rit 1 voor de Festive 500 zit erop. Ik ben toch heel blij dat ik een paar weken geleden de fiets heb voorzien van spatborden, ondanks dat de fiets er niet mooier op wordt :P
Met het fantastische Nederlandse weer van vandaag en de afgelopen weken helpen ze wel echt een heleboel en is de fiets nog best heel schoon!
[Afbeelding]
Lekker bezig. Hier ook de eerste 90km gefietst, maar dan zonder spatborden :+ . Maar goed, het kan sowieso toch allemaal meteen de was in, en bij thuiskomst meteen de tuinslang op de fiets en ketting schoon en droog maken en insmeren. Maar ik snap dat het z’n voordelen heeft ja!

Eerste keer dat ik met zoiets mee doe, wel een leuke stok achter de deur om te gaan fietsen. Anders was ik niet gegaan met windkracht 5 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:29
mhr-zip schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:07:
[...]

Gast, de soigneerpolitie ligt onder een dekentje cross te kijken.

Dus lekker boeiend.
Dat.
Robert Gesink is de afgelopen dagen hier in de buurt aan het fietsen en ook incl. spatbord.

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 00:54
Festive500; hier ook de eerste kilometers. Vrolijk Kerstfeest allemaal!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07v15VUyKPeWfHBjtHqGH1lDphM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PL9cYTiXxnXAVF8BQxu1eFDH.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/activities/10429878912

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 24-12-2023 16:01 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[Afbeelding]
Vandaag voor een rit in een klein groepje de woon-werk (Cube Nuroad) gepakt voor de spatborden met dat natte weer. Maar viel me toch weer zwaar dus volgende keer ook de Tarmac SL7 mee denk ik.

Heb mijn oude SKS Raceblade pro XL set gevonden maar het voorspatbord daarvan past helaas niet, achter gelukkig wel, ik heb wel even wat beschermtape op de plekken waar de pootjes zitten geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:45
Hey @Kluus hoe draait jouw Nuroad achterwiel? Ik was die shit van de week tubeless aan het zetten en toen kwam ik er achter dat het achterwiel wel heel veel frictie ondervindt bij gewoon normaal ronddraaien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:47:
Hey @Kluus hoe draait jouw Nuroad achterwiel? Ik was die shit van de week tubeless aan het zetten en toen kwam ik er achter dat het achterwiel wel heel veel frictie ondervindt bij gewoon normaal ronddraaien.
Die draait (nu) prima, dat is helaas niet het probleem. Ik gebruik Fulcrum Rapid Red 3 wielen waarvan ik de cup/conus lagers jaarlijks onderhoud, dat deaait perfect, laatst wél een lager in de body moeten vervangen maar die is nu dus ook weer OK.

Deze fiets heb ik volledig aangepast naar woon-werk inclusief stalen baggagerek dus zwaar en log en misschien deels tussen de oren ;).

Edit: Een gast vandaag had een Trek Domane SL6, dat is toch wel een ultieme winterfiets, mooie lange spatborden icm iets van 32mm bandjes… Hele gave kleur ook “Deep Dark Blue”. :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 24-12-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:45
Ja, dus je gebruikt andere wielen is wat je zegt?
Thanks regardless *;

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:23:
Ja, dus je gebruikt andere wielen is wat je zegt?
Thanks regardless *;
Ja klopt, ging jouw vraag specifiek over de alexrim wielen? Ik dacht dat het ging om mijn opmerking dat ik het een zware rit vond. :$ Zo van “kijk je wiel eens na”. ;)

Ik heb die stock wielen nog wel staan maar niet in gebruik dus. Wel eens geprobeert uit elkaar te trekken voor de gein maar ik had “problemen” om de linker lager van de as te krijgen dacht ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 25-12-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

[Afbeelding]
Nice, handig ding aan de muur ook.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Reintji schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:30:
[...]

Nice, handig ding aan de muur ook.
Maar, maar, dat is zo’n véél te dure Stadsdock! ;) wel handig idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Even een mentale tegenslag gehad, kilometers fietsen om bij bouwhekken uit te komen en toch echt terug te moeten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzp1aauH57lB0XJfZQQz5QYaVK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/31bHzUzt1mCDLlbFMPPpgqju.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgrrrr
Giel schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:23:
[...]

Maar, maar, dat is zo’n véél te dure Stadsdock! ;) wel handig idd!
Klopt, maar als je geen schuur of berging hebt waar je je fietsen kunt stallen dan is dit wel heel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13
rutgrrrr schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 07:30:
[...]

Klopt, maar als je geen schuur of berging hebt waar je je fietsen kunt stallen dan is dit wel heel handig!
Klopt. Zelf heb ik een ophangsysteem van het merk Borgen: https://www.amazon.nl/Bor...c2f2237ef85844d8de0294901. Bij dit systeem staan de banden op de hoekprofielen die je aan de wand hebt gemonteerd. Hierdoor neemt de fiets wat minder ruimte in beslag. Daardoor kan ik mijn fiets in mijn gang ophangen, terwijl die iets meer dan een meter breed is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zo, heerlijk weer vandaag, ineens zon, dat was wel weer ff lekker!

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/hL7CqFhk2v7ygQeNOJDoZLMOBgClJoJLUhoHe6SuKWA-2048x1536.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35
Kluus schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:54:
Zo, heerlijk weer vandaag, ineens zon, dat was wel weer ff lekker!

[Afbeelding]
Mooi plaatje! Zonnetje was heerlijk inderdaad, wel nog heel harde wind langs de kust...

216/500 zit erop, hopelijk houden we het de komende dagen een klein beetje droog oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Inmiddels +- 1400km gereden met gewaxde paraffin kettingen. Om de +- 400km moet ik opnieuw waxen. Voor sommige misschien wat gedoe, maar vind dit eigenlijk minder werk als olie of druppel wax. Kost minder tijd en fiets blijft schoner

[ Voor 83% gewijzigd door user_tweakers op 26-12-2023 22:02 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
Opeens is het nu buiten windstil, het kan dus wel.
Naja nog een ruime 300 te gaan, meeste km's voor de festive 1000 heb ik er alweer opzitten 😎

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
DDX schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:00:
Opeens is het nu buiten windstil, het kan dus wel.
Naja nog een ruime 300 te gaan, meeste km's voor de festive 1000 heb ik er alweer opzitten 😎
Je kan nog even je lampjes erop klikken en nog een rondje doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

joker1977

Tweakert

user_tweakers schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:51:
Inmiddels +- 1400km gereden met gewaxde paraffin kettingen. Om de +- 400km moet ik opnieuw waxen. Voor sommige misschien wat gedoe, maar vind dit eigenlijk minder werk als olie of druppel wax. Kost minder tijd en fiets blijft schoner
Hoe is waxen minder werk dan druppel wax? Ik bedoel ik kan van allerlei cognitieve dissonantie theorieën erop loslaten, maar ik vraag me oprecht af hoe het minder werk is.

Schoner, beter, goedkoper - kan ik nog (deels) in meegaan, maar minder werk ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Doekje over ketting na natte rit daarna flesje squit op ketting zetten, ketting ronddraaien en volgende ochtend doekje erover.
Veel sneller kan volgens mij niet.

Maargoed ieder z'n eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:10

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

DDX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:51:
Doekje over ketting na natte rit daarna flesje squit op ketting zetten, ketting ronddraaien en volgende ochtend doekje erover.

Ik gebruik ook Squirt. Is die laatste stap (= volgende ochtend doekje erover) nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Nodig nee, doe het ook niet altijd.
Maar scheelt wel voor schonere ketting.

Sommige mensen gaan squirt heel netjes druppelen op de schakels, dat kost mij echt teveel tijd.

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 27-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

DDX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:58:
Nodig nee, doe het ook niet altijd.
Maar scheelt wel voor schonere ketting.

Sommige mensen gaan squirt heel netjes druppelen op de schakels, dat kost mij echt teveel tijd.
Kost op zich niet zoveel tijd toch? Ik rust pijn pols tegen mijn frame, draai de pedalen (trappers, om wat mensen te triggeren :9 ) met mn anders hand.
En ik doe een paar draaien tegen ik zie dat het spoor mooi meegenomen is overal. (dan nog paar rondjes)

Daags erna doe ik even een medium borstel erover al draaiend. Dit is zuiver voor 'de esthetiek'.
Al helpt het indoor ook het 'zwarte vuil' te beperken die uit de ketting valt met Squirt. Outdoor valt dit nooit op. Maar andere Squirt gebruikers (en indoor rijders) zullen dit wel herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:51:

Precies, zo doe ik het ook, vaak zelfs minus doekje de volgende dag, ik kan me niet voorstellen dat paraffine waxxen "minder werk" is als je je bedenkt dat je dat ook moet smelten en waarschijnlijk moet je je ketting er ook af halen. Als je dat om de 400 km. moet doen ("iedere week") dan moet je ook betere quicklinks hebben want die standaard-dingen gaan 10x los-vast maken vast niet leuk vinden...

Ik snap dat mensen hun eigen manier hebben en dat is ook prima, maar minder werk dan even de squirt-fles eroverheen jakkeren lijkt me onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Weer een stapje dichterbij die Rapha 500. Vandaag weer 100km lang weggeregend, wat een armoe. Dan denk ik wel waar ben ik in godsnaam mee bezig.. maar goed. Lekker doorgaan. Nog 240km te gaan :)

M'n Sportful regenjack is ook totaal niet meer waterdicht. Waardeloos ding waar ik wel even mee terug ga naar de winkel. Betaal je 100 euro voor en liet al vrij snel water door. Hij is wel lekker winddicht, dat is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Nog even over die velgdiscussie hier van de week. Ik zit even te kijken naar HUNT velgen. Collega van me rijdt er mee (wel met alu variant) en is er tevreden over. Nu zit ik naar deze:

https://eu.huntbikewheels...cist-carbon-disc-wheelset

en naar deze:

https://eu.huntbikewheels...arbon-spoke-disc-wheelset

te kijken. Het enige verschil is stalen spaken vs carbon spaken:

Stalen vs carbon spaken
1524gram vs 1410 gram (die 100 gram slaat ook nergens op, ik ben geen vd Poel..
1040 vs 1236 EUR

Wat zijn vooral de praktische voor- en nadelen van carbon of juist stalen spaken? Lijkt me dat voor dagelijks gebruik stalen spaken een stuk praktischer en minder kwetsbaar zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
Giel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:06:
Nog even over die velgdiscussie hier van de week. Ik zit even te kijken naar HUNT velgen. Collega van me rijdt er mee (wel met alu variant) en is er tevreden over. Nu zit ik naar deze:

https://eu.huntbikewheels...cist-carbon-disc-wheelset

en naar deze:

https://eu.huntbikewheels...arbon-spoke-disc-wheelset

te kijken. Het enige verschil is stalen spaken vs carbon spaken:

Stalen vs carbon spaken
1524gram vs 1410 gram (die 100 gram slaat ook nergens op, ik ben geen vd Poel..
1040 vs 1236 EUR

Wat zijn vooral de praktische voor- en nadelen van carbon of juist stalen spaken? Lijkt me dat voor dagelijks gebruik stalen spaken een stuk praktischer en minder kwetsbaar zijn.
Carbon spaken zijn een gimmick en jouw vullingen zullen eruit trillen. Alle gekheid op een stokje. Carbon spaken maken ontzettend stijve wielen. Dat maakt een rit hard. Niet qua snelheid maar qua comfort. Helaas is de perceptie bij velen nog steeds dat een harde/stuiterige rit geassocieerd kan worden met snelheid.

Een carbon spaak is niet meer of minder kwetsbaar dan een stalen spaak.

Succes met het laten repareren van jouw wiel met carbon spaken als er iets mee is. Niemand die zijn vingers er aan zal willen branden.

Daarnaast vereist het spaken met carbon spaken specifieke tools en kennis. Als je LBS zegt ja hoor ik fix het voor je even, zou ik twee keer nadenken voor dat je ja zegt.

Verder moet je even nadenken of je voor service jouw wielen naar Engeland wilt sturen, mocht dat nodig zijn.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
Recent gekocht, prijzig tooltje van sram maar erg makkelijk om zuigers weer netjes op plek te krijgen bij wisselen van blokken.
Zat vaak flink te klooien met andere sram tooltjes icm schroevendraaier etc.
Nu kwestie van erin steken (vastzetten met boutje die je ook voor blokken gebruikt) en draaien.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/c8cwRPj/photo-2023-12-27-19-46-32.jpg

Aanrader, scheelt frustratie en tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Giel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:25:
Weer een stapje dichterbij die Rapha 500. Vandaag weer 100km lang weggeregend, wat een armoe. Dan denk ik wel waar ben ik in godsnaam mee bezig.. maar goed. Lekker doorgaan. Nog 240km te gaan :)
Heb er vandaag ook 110 weggedraaid. Maar wel lekker droog hier! De wind was ik op den duur wel weer schijtbeu. Mooie route met meerdere pontjes en me onderweg verbaasd over de gigantische massa water.

Wat Festive500 betreft alleen 1 probleem.... vrouwlief heeft ontdekt dat haar jaartotaal tegen de 6000 aan loopt dus die wil de laatste dagen nu ineens ook kilometers vreten... en de kids alleen laten tijdens vakantie vinden we sociaal ook niet heel wenselijk :P
Blijkt dit jaar nog wel de grootste festive500 uitdaging te worden :X

Ik was wat afgeweken van de oorspronkelijke route, zit ik net te kijken...3 tegeltjes gemist. Nog een keer die kant op fietsen dus :+

---------------

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:51:
Recent gekocht, prijzig tooltje van sram maar erg makkelijk om zuigers weer netjes op plek te krijgen bij wisselen van blokken.
Nu kwestie van erin steken (vastzetten met boutje die je ook voor blokken gebruikt) en draaien.

[Afbeelding]

Werkt/past het ook voor Shimano ? En heb je een linkje? Ik herken de struggles maar al te goed :/

• ElGreco
joker1977 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:30:
[...]

Werkt/past het ook voor Shimano ? En heb je een linkje? Ik herken de struggles maar al te goed :/
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:40

aerofreak

Steve Jobs

joker1977 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:30:
[...]

What do you think of this premium priced flagship piston press from SRAM? Super bling or way too expensive?

SRAM's Ultimate Universal Piston Press is designed to evenly compress caliper pistons when servicing them and aligning or replacing pads. It can also be used as a bleed block.

However, it doesn't work with either Campagnolo or Shimano brakes
YouTube: This SRAM Piston Press Costs $100! 💵 🤑

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:34
DDX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:51:

[Afbeelding]

Domme vraag van mijn kant. Mijn SRAM remmen werken eigenlijk waardeloos, loopt vaak aan (zelfs als je niet remt) en het piept eigenlijk vrijwel altijd. Ik duw die blokken altijd gewoon met een schroevendraaier naar buiten, zou dit wezenlijk beter moeten werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Eén van deze twee werkt ook. Wel fijn dat je je handen vrij kunt hebben bij die van SRAM en monkeyproof werkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/13749/137499894/unior-disc-brake-piston-spreader.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.parktool.com/assets/img/product/_productEnlarged/PP-1.2_001.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 28-12-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ypuh schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:29:
Eén van deze twee werkt ook. Wel fijn dat je je handen vrij kunt hebben bij die van SRAM en monkeyproof werkt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even gekeken naar de linkjes, maar ik ga geen 80 euro betalen voor zoiets.. Er zijn grenzen :O

Meestal gebruik ik de oude blokjes als spreader: daar zet je een brede schroevendraaier tussen en dan draai je die waardoor de remblokjes de zuigers ook wel terugduwen.

Maar ja, dat werkt soms niet goed - maar in dat geval werkt waarschijnlijk de SRAM-tool ook niet goed en duw je de olie ergens uit het systeem waar je het niet wilt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Past (helaas) niet bij shimano, maar moet zeggen dat ik daar weinig problemen mee heb.
Bij sram zat ik soms wel ff 30 minuten te klooien voordat ik de pistons terug had.
En met grote platte schroevendraaier is leuk, maar vooral bij voorvork zit je dan best te klooien kwa ruimte als ik hem op mijn tacx standaard heb staan.

En ja 80 euro is duur, maar ik vervang denk iets vaker dan een gemiddeld persoon de blokken dus wat mij betreft geld wel waard.
Maar hou ebay/ali in de gaten zou ik zeggen, namaak moet het vast goedkoper kunnen.

• Giel
ElGreco schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:40:
[...]

Carbon spaken zijn een gimmick en jouw vullingen zullen eruit trillen. Alle gekheid op een stokje. Carbon spaken maken ontzettend stijve wielen. Dat maakt een rit hard. Niet qua snelheid maar qua comfort. Helaas is de perceptie bij velen nog steeds dat een harde/stuiterige rit geassocieerd kan worden met snelheid.

Een carbon spaak is niet meer of minder kwetsbaar dan een stalen spaak.

Succes met het laten repareren van jouw wiel met carbon spaken als er iets mee is. Niemand die zijn vingers er aan zal willen branden.

Daarnaast vereist het spaken met carbon spaken specifieke tools en kennis. Als je LBS zegt ja hoor ik fix het voor je even, zou ik twee keer nadenken voor dat je ja zegt.

Verder moet je even nadenken of je voor service jouw wielen naar Engeland wilt sturen, mocht dat nodig zijn.
Duidelijk, dankjewel. Dat worden geen carbonnen spaken..

Maar je zegt voor service naar UK - uitgaande van stalen spaken kan een goeie fietsenmaker daar zelf toch onderhoud aan uitvoeren of een velgspecialist? Dan hoeft dat wiel toch niet helemaal naar de UK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Mistraller schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:53:
[...]

Heb er vandaag ook 110 weggedraaid. Maar wel lekker droog hier! De wind was ik op den duur wel weer schijtbeu. Mooie route met meerdere pontjes en me onderweg verbaasd over de gigantische massa water.

Wat Festive500 betreft alleen 1 probleem.... vrouwlief heeft ontdekt dat haar jaartotaal tegen de 6000 aan loopt dus die wil de laatste dagen nu ineens ook kilometers vreten... en de kids alleen laten tijdens vakantie vinden we sociaal ook niet heel wenselijk :P
Blijkt dit jaar nog wel de grootste festive500 uitdaging te worden :X

Ik was wat afgeweken van de oorspronkelijke route, zit ik net te kijken...3 tegeltjes gemist. Nog een keer die kant op fietsen dus :+
Ah, de wind... breek me de bek niet open. Het zal ook wel aan mijn beentjes liggen die ik nu naar 360km toch wel begin te voelen, maar met windkracht 6/7 kwam m'n gemiddelde niet boven de 23,5.. Maar goed, we zijn weer een stapje dichterbij de 500! Knop om, automatische piloot aan en gaan. :+

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:54:
Past (helaas) niet bij shimano, maar moet zeggen dat ik daar weinig problemen mee heb.
Bij sram zat ik soms wel ff 30 minuten te klooien voordat ik de pistons terug had.
En met grote platte schroevendraaier is leuk, maar vooral bij voorvork zit je dan best te klooien kwa ruimte als ik hem op mijn tacx standaard heb staan.

En ja 80 euro is duur, maar ik vervang denk iets vaker dan een gemiddeld persoon de blokken dus wat mij betreft geld wel waard.
Maar hou ebay/ali in de gaten zou ik zeggen, namaak moet het vast goedkoper kunnen.
Ik zal meteen zeggen dat ik nooit remblokken vervangen heb, maar kun je ook niet die eenvoudige plastic bracketjes gebruiken die bij een nieuwe fiets zitten die je per transporteur thuis heb gekregen? Daar zat bij de fiets die ik online besteld heb iets tussen de blokken, omdat het voorwiel nog niet geplaatst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Vermoed dat je de smalle plastic klemmetjes bedoelt die tussen blokken zet ?
Die zijn voor vervoeren van fiets zonder wielen/om te zorgen dat je dan niet rem kan inknijpen/blokken tegen elkaar komen.

En dan heb je dit tooltje die je met veel moeite er misschien tussen krijgt :
Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-ki97g/images/stencil/1280x1280/products/3487/11495/BR4869-01__47865.1574706132.jpg?c=2

En dan heb ik ook nog een iets smallere die je eerst van ene kant erin doet en daarna andere kant die breder is.
Maar blijft klooien, terwijl de tool die ik nu gekocht heb echt kwestie van paar seconde is.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 28-12-2023 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
Van de wind wordt je inderdaad wel helemaal scheitziek... Windkracht 6+ met windstoten tegen de 8/9 langs de kust vandaag...

Ik heb een rondje met heen wat beschutting richting het zuiden en terug open door de duinen met wind mee naar het noorden. Dus dat fiets ik steeds, maar begint wel te vervelen.

Heel stuk duin is ook onder gelopen en niet meer begaanbaar. Gelukkig wel droger de laatste dagen.

Naja 345 / 500 dus nog even doorploeteren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Giel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:20:
[...]

Duidelijk, dankjewel. Dat worden geen carbonnen spaken..

Maar je zegt voor service naar UK - uitgaande van stalen spaken kan een goeie fietsenmaker daar zelf toch onderhoud aan uitvoeren of een velgspecialist? Dan hoeft dat wiel toch niet helemaal naar de UK?
Als je afstand wilt nemen van jouw garantie, dan hoeft het niet naar het VK. Maar dan ook, als er iets anders nodig is, zul je veel moeite doen om het te laten repareren.
Vaak voorkomende issues zijn haarscheurtjes bij de spaakgaten of een crash (ik bedoel niet dat het bij Hunt vaak gebeurt maar dat de issues zijn die het meest voorkomen bij carbon velgen). Dan zul je altijd doorgestuurd worden naar Hunt.
Bodies heeft niemand liggen, je zult ook naar Hunt doorverwezen worden.

www.vanspeykwheels.nl

• Mistraller
BreadFan schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:32:
[...]

Ik zal meteen zeggen dat ik nooit remblokken vervangen heb, maar kun je ook niet die eenvoudige plastic bracketjes gebruiken die bij een nieuwe fiets zitten die je per transporteur thuis heb gekregen? Daar zat bij de fiets die ik online besteld heb iets tussen de blokken, omdat het voorwiel nog niet geplaatst was.
Ik pak altijd houtjes. Knijpertje, verfhoutje, roerstokje, etc. En zorgen dat de piston netjes recht blijft. Heb de auto ook al eens gedaan (schijven+blokken met ABS), dat was dan toch spannender. (Met een houtje en een lijmklem)

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Leuk toch die wind?

Met wind tegen de discipline hebben om in je trainingszone te blijven/je niet op te blazen, of werken aan je aero-fietspositie.
Bij zijwind werken aan fietscontrole.
En wind mee lekker vlammen op de kleinste kransjes 8)

Lekker boeiend wat de gemiddelde snelheid dan wordt (not).

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

TheTinusNL schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:42:
Leuk toch die wind?

Met wind tegen de discipline hebben om in je trainingszone te blijven/je niet op te blazen, of werken aan je aero-fietspositie.

Je kan ook in deze dagen thuis blijven. Veel beter.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TheTinusNL schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:42:
Leuk toch die wind?

Precies dit, ik ben altijd juist blij met wind tegen. Ideaal. Wind mee is alleen handig als je snel thuis wilt zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Bezulba schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:03:
[...]

Je kan ook in deze dagen thuis blijven. Veel beter.
Inderdaad. Anders zit het je herstel van de kerstdagen alleen maar in de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Op zich is wind helemaal prima, maar niet als je KMs wilt maken voor de festive 500... En niet te lang van huis wilt zijn tijdens de kerstvakantie.

Maar anders is het inderdaad wel prima qua trainen. En met tegenwind raas je ook niet met hoge snelheden langs de andere gebruikers van de weg / het fietspad; ook wat relaxter.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 29-12-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:28
Ik ben in de markt voor een nieuwe racefiets en ik hoop dat jullie mij nog wat kunnen voorzien van advies of ervaringen met een van deze fietsen. Na drie jaar op een te kleine fiets gereden te hebben is het tijd voor een upgrade in zowel fiets als comfort op de fiets.
Mijn huidige fiets is deze Sensa Trentino SL 105 (https://www.12gobiking.nl/sensa-trentino-sl-105-2020) framemaat 54.

Met mijn lengte 1.82, moet ik echter een framemaat 56 of 58 hebben die mij hopelijk meer comfort gaat geven op de wat langere stukken.

Het gaat echt nog alleen tussen twee fietsen die allebei zo zijn pluspunten hebben:

1. Bulls Alpine Hawk 2 (https://www.mantel.com/bulls-alpine-hawk-2-2022)
- Ultegra set
- Volgens de verkoper betere banden/wielset

2. Cube Attain GTC SLX (https://www.mantel.com/cube-attian-gtc-slx)
- 105 Di2
- Wat breder cockpit, iets meer comfort dan de Alpine Hawk 2?

Hard fietsen is leuk maar comfortabel ver kunnen fietsen is nog leuker, wat ik voornamelijk doe zijn ritjes tussen de 25 en 65 kilometer met een enkele keer uitschieters naar 100km. Wel heb ik de ambitie om komend jaar veel vaker en verder te gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:50
LightLuke schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:04:
Ik ben in de markt voor een nieuwe racefiets en ik hoop dat jullie mij nog wat kunnen voorzien van advies of ervaringen met een van deze fietsen. Na drie jaar op een te kleine fiets gereden te hebben is het tijd voor een upgrade in zowel fiets als comfort op de fiets.
Mijn huidige fiets is deze Sensa Trentino SL 105 (https://www.12gobiking.nl/sensa-trentino-sl-105-2020) framemaat 54.

Met mijn lengte 1.82, moet ik echter een framemaat 56 of 58 hebben die mij hopelijk meer comfort gaat geven op de wat langere stukken.

Het gaat echt nog alleen tussen twee fietsen die allebei zo zijn pluspunten hebben:

- Ultegra set

- 105 Di2

Hard fietsen is leuk maar comfortabel ver kunnen fietsen is nog leuker, wat ik voornamelijk doe zijn ritjes tussen de 25 en 65 kilometer met een enkele keer uitschieters naar 100km. Wel heb ik de ambitie om komend jaar veel vaker en verder te gaan fietsen.
Wel een heel aparte fiets die bulls.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag een lekkere lange rit. Alleen de regen was jammer. Ik moest mijn Shimano winterschoenen thuis echt even leeggieten voor ze op de droger mochten. :P
Gek genoeg voelde het helemaal niet vervelend, zo'n lange rit (135), zo kort op de vorige (110).
De raceblade spatborden hadden wel een heel klein beetje lakschade veroorzaakt trouwens. Was wel verwacht maar niet zo snel al. Maar goed, dat polijst ik er nog wel even uit. 't Is alleen de blanke lak.

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco

- Ultegra set

- 105 Di2

Voor die 300,- verschil zou ik zeker voor de Cube gaan. Daar zit een moderne groepset op met di2. Op de Bulls krijg je een mechanische Ultegra van de vorige generatie.
Bij de Bulls kun je alleen een specifieke Bulls stuurpen gebruiken. De Cube accepteert normale onderdelen.
Dit alles van uitgaande dat de fiets past.
Smaak is persoonlijk. Maar wat is die Bulls lelijk.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:01:
Vandaag een lekkere lange rit. Alleen de regen was jammer. Ik moest mijn Shimano winterschoenen thuis echt even leeggieten voor ze op de droger mochten. :P
Gek genoeg voelde het helemaal niet vervelend, zo'n lange rit (135), zo kort op de vorige (110).
De raceblade spatborden hadden wel een heel klein beetje lakschade veroorzaakt trouwens. Was wel verwacht maar niet zo snel al. Maar goed, dat polijst ik er nog wel even uit. 't Is alleen de blanke lak.
Ik gebruik ze nu ook op mijn tarmac, of nouja achter, voor past helaas niet. Ik wist al dat ze lakschade konden veroorzaken door de vorige fiets waarop ik ze gebruikte dus ik heb er gewoon wat beschermfolie op geplakt, ook handig dat je precies kan zien waar de pootjes moeten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 29-12-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
ElGreco schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:12:

Voor die 300,- verschil zou ik zeker voor de Cube gaan. Daar zit een moderne groepset op met di2. Op de Bulls krijg je een mechanische Ultegra van de vorige generatie.
Bij de Bulls kun je alleen een specifieke Bulls stuurpen gebruiken. De Cube accepteert normale onderdelen.
Dit alles van uitgaande dat de fiets past.
Smaak is persoonlijk. Maar wat is die Bulls lelijk.
Dankjewel dat zijn zeker valide punten om mee te nemen! Eigenlijk zou je dan ook kunnen stellen dat die Cube toekomstbestendiger is op het gebied van aanpasbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 11:27

- Ultegra set

- 105 Di2

Sinds begin dit jaar een C:62, na een Nature_pro.
Ik vind de Cube fietsen echt heerlijk!

Wat @ElGreco zegt klopt wel, aan de andere kant.... kies de fiets die je echt wil gebruiken.
Een Di2 is vet cool, maar Ultegra is echt niet slecht.
Als je denkt dat de Bulls mooier is ga je daar voor, als de Cube je aanspreekt... trek je pinpas B-)

Mantel bied de mogelijkheid om er te fietsen, pak die kans!
Ga lekker met beide modellen de winkel rondt en neem de tijd, laat je zadel of stuur aanpassen aan je wensen.
Ze hebben een koffie hoekje voor evt lastige momenten :+
(ik koffie, vriendin fietsen ;) )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:
[...]

Ik gebruik ze nu ook op mijn tarmac, of nouja achter, voor past helaas niet. Ik wist al dat ze lakschade konden veroorzaken door de vorige fiets waarop ik ze gebruikte dus ik heb er gewoon wat beschermfolie op geplakt, ook handig dat je precies kan zien waar de pootjes moeten. :)
Ja heb er ook een tapeje op gedaan met de rit van vandaag. kon aan het doffe plekje mooi zien waar het tape moest komen haha. Was ook wel fijn dat ik ze bij had, ik ben 2x door een rivier gefietst. 1 weg was ongeveer 100 meter overstroomd, ca 10cm diep :P
Maar toen was alles toch al zeiknat geregend, dan is zoiets alleen maar leuk eigenlijk. Schoenen zijn nu bijna droog :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
raymondw schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:55:
[...]

Sinds begin dit jaar een C:62, na een Nature_pro.
Ik vind de Cube fietsen echt heerlijk!

Wat @ElGreco zegt klopt wel, aan de andere kant.... kies de fiets die je echt wil gebruiken.
Een Di2 is vet cool, maar Ultegra is echt niet slecht.
Als je denkt dat de Bulls mooier is ga je daar voor, als de Cube je aanspreekt... trek je pinpas B-)

Mantel bied de mogelijkheid om er te fietsen, pak die kans!
Ga lekker met beide modellen de winkel rondt en neem de tijd, laat je zadel of stuur aanpassen aan je wensen.
Ze hebben een koffie hoekje voor evt lastige momenten :+
(ik koffie, vriendin fietsen ;) )
Ga ik zeker even doen, qua comfort is het sowieso een mooie upgrade. Als het even kan wordt het wel een fiets die lang mee gaat. Cube heeft natuurlijk wel haar populariteit mee, Bulls is daarin relatief onbekend (weinig reviews etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
LightLuke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:48:
[...]

Ga ik zeker even doen, qua comfort is het sowieso een mooie upgrade. Als het even kan wordt het wel een fiets die lang mee gaat. Cube heeft natuurlijk wel haar populariteit mee, Bulls is daarin relatief onbekend (weinig reviews etc).
Ik dacht dat Bulls niet meer bestond en was overgegaan in Rose. Maar blijkbaar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb voor de eerste keer een ketting hot wax gedaan met SILCA SECRET CHAIN BLEND en na 15km hoor ik nog steeds hevig geratel van de achter derailleur, de ketting was volgens mij nog te "stijf".

Met de ketting er nog op heb ik alle schakels eens bewogen in beide richtingen, ik heb ook de "chips" afgekuist van de derailleur, ... helaas helpt dit niet.

Zou ik gewoon door rijden of kan/moet ik iets anders proberen?

FYI het is een nieuwe fiets met 105 DI2, ketting gekuist en wax zoals het moet, ... Ketting met de text leesbaar van de buitenkant en quick link in de goeie richting geplaatst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rutgrrrr
poing schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:27:
Ik heb voor de eerste keer een ketting hot wax gedaan met SILCA SECRET CHAIN BLEND en na 15km hoor ik nog steeds hevig geratel van de achter derailleur, de ketting was volgens mij nog te "stijf".

Met de ketting er nog op heb ik alle schakels eens bewogen in beide richtingen, ik heb ook de "chips" afgekuist van de derailleur, ... helaas helpt dit niet.

Zou ik gewoon door rijden of kan/moet ik iets anders proberen?

FYI het is een nieuwe fiets met 105 DI2, ketting gekuist en wax zoals het moet, ... Ketting met de text leesbaar van de buitenkant en quick link in de goeie richting geplaatst.
Misschien een stomme vraag, maar heb je de ketting weer op de goede manier door de derailleur kooi gehaald? Misschien Loopt de ketting over een van de metalen palletjes van de kooi en komt daar het geratel vanaf?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rutgrrrr schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:59:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar heb je de ketting weer op de goede manier door de derailleur kooi gehaald? Misschien Loopt de ketting over een van de metalen palletjes van de kooi en komt daar het geratel vanaf?
8)7
8)7
8)7
Arg! |:( Je hebt gelijk! _/-\o_
Wat ben ik voor een idioot :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morrar
poing schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:26:
[...]

8)7
8)7
8)7
Arg! |:( Je hebt gelijk! _/-\o_
Wat ben ik voor een idioot :(
Haha welkom bij de club! Dit gebeurt iedereen wel een keer vermoed ik. :P

Zolang het geen tweede keer gebeurt (iets met een ezel)... :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LightLuke
Giel schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:25:
[...]

Ik dacht dat Bulls niet meer bestond en was overgegaan in Rose. Maar blijkbaar niet :+
Misschien was het een van de laatste modellen.

Het is toch de Cube geworden, die voelde in de winkel al direct comfortabeler dan de Bulls en ondertussen al een prettige 43 kilometer achter de rug! Dank voor de input iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Kluus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:
[...]

Bij mij passen ze aan de voorzijde ook eigenlijk net niet. Zijn er eigenlijk spatborden welke speciaal gemaakt zijn voor fietsen met weinig ruimte tussen de band en de onderbuik?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:22:
[...]

Bij mij passen ze aan de voorzijde ook eigenlijk net niet. Zijn er eigenlijk spatborden welke speciaal gemaakt zijn voor fietsen met weinig ruimte tussen de band en de onderbuik?
Lijkt er op dat de crud racer zou kunnen passen in sommige gevallen. Die heeft in ieder geval niet de stangen die bovenlangs lopen, die zitten bij mij in de weg.

Zelf vind ik het wel prima zo, een voorspatbord wat niet écht lang is houd toch al niet zo heel veel tegen naar mijn idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 30-12-2023 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Giel schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:25:
[...]

Bijna goed. Red Bull was het huismerk van Rose.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
.

[ Voor 99% gewijzigd door user_tweakers op 20-01-2024 17:03 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Morrar
Zooo... de Festive 500 zit erop! Was zacht en nat, maar vooral heel veel wind...

Fysiek wel goed te doen: begon eraan met nul conditie vanwege ziekte, maar werd gelukkig steeds fitter.

Vooral de uren die je van huis bent waren wel lastig, want de agenda zat sowieso wel vol en veel daglicht heb je niet.

Maar wel tof om te doen! En goed voor je jaartotaal ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlbujA7hSOwKGR5qrKuspxE5Pps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oPlPgnjLr4MaO9mLleo0cqz1.png?f=fotoalbum_large

Jaar weer om, op naar de volgende. Iedereen heel veel mooie fietskilometers gewenst voor 2024! 🥂🍾🎇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Morrar schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:15:
Zooo... de Festive 500 zit erop! Was zacht en nat, maar vooral heel veel wind...

Fysiek wel goed te doen: begon eraan met nul conditie vanwege ziekte, maar werd gelukkig steeds fitter.

Vooral de uren die je van huis bent waren wel lastig, want de agenda zat sowieso wel vol en veel daglicht heb je niet.

Maar wel tof om te doen! En goed voor je jaartotaal ook:

[Afbeelding]

Jaar weer om, op naar de volgende. Iedereen heel veel mooie fietskilometers gewenst voor 2024! 🥂🍾🎇
Gefeliciteerd! Leuk toch! Mag je trots op zijn.

Hier vanmorgen ook het laatste 40km ritje gemaakt! Uiteraard met forse wind tegen en niet droog geweest. Ja, toen ik terug kwam werd het droog…

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Deze week was ik eigenlijk niet bezig met de Rapha Festive 500 maar toen ik zag dat ik nog maar 120 kilometer nodig had toch maar een ritje van die afstand gemaakt vandaag, hebben we die alsnog binnen kunnen slepen. Ik had het vanmorgen wel erg koud, maar dat kwam vooral omdat ik zeiknat geworden ben denk ik.

Jaardoel van 19000 kilometer net niet gehaald helaas, toch op een mooi getal uit gekomen: 18888 :).

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/baWZsRJ6oTieKRKuOFweIk-6U3b6IbAWq8mSGQrV2Hw-2048x2048.jpg

Beste wensen allemaal. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 31-12-2023 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Inmiddels 2 weken in het bezit van een nieuwe 13-in-dozijn Giant TCR instapmodelletje.
Voorheen deed ik al het asfaltwerk op een gravelbike met 32mm GP5000.

Wat mij opvalt na 270km aan
R7000 vs. een mix van RX810/610
en
32mm GP5000 met tubes vs. standaard 28mm Giant Course 1 tubeless:
  1. Ik schrok de eerste keer toen in naar het buitenblad schakelde. Wat een gigantische verbetering is dat zeg t.o.v. GRX.
  2. Wat houden GRX shifters toch heeeeerlijk vast <3
  3. Wat een kabaal komt er van het buitenblad. Man man man wat is 52 veel luider dan die GRX 46. En ja, ketting zit er goed in, goed gesmeerd (fabrieksvet er af, squirt wax lube er op), loopt niet tegen voorderailleur, etc. Het zijn de derailleurwieltjes die sneller door de kooi draaien als gevolg van groter voorblad dat het lawaai maakt. En misschien ook KMC X11EL versus Shimano CN-HG601-11?
    Dacht eerst dat het de voorderailleur was, maar crosschaining maakt het niet luider: 52 met kransjes #8/9/10/11 (de kleine kransjes) maakt nog steeds flink meer lawaai dan 36 met kransje #11 (max crosschain)
    Die 46-30 GRX is alsof je met een silencer fietst. :+
  4. Merk nog geen reet van tubeless :+ 32mm met tubes zijn veel comfortabeler, beide met Silca pressure calculator, maar ook met 32mm GP5000 op veel te hoge druk. Snelheid boeit mij niet, maar merk ook weinig tot geen verschil, denk dat die agressieve TCR wordt uitgebalanceerd met die cheapo Giant banden.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:10
Schakelen met GRX zou echt vergelijkbaar moeten zijn met R7000 IMHO, wellicht is het geluid idd de ketting. Die herken ik zelf niet namelijk :)

En ja, die Giant banden zijn echt loodzwaar en wmb niet al te best. Wielen en banden zijn je grootste upgrademogelijkheid :)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• DDX
Klaar mee, over paar uur staat stand weer op 0.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ATDodPlxla_EMaItfPgdjStr93Pyf8t9OdgE6soN4dM-2048x2048.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 11:27
Zo... Klaar voor het jaar :D
Naast de fiets ook nog +-3000km watersport km gemaakt.

Het was het eerste jaar sinds 2010 dat ik het fietsen weer heb opgepakt.
Viel absoluut niet tegen, de laatste weken vooral indoor km gemaakt aangezien ik genoeg buiten ben als het lekker waait.

Ook de Strava heatmap ziet er leuk uit met ritjes in Frankrijk en Duitsland!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIWR_OHWD6BTXMZeDQoqh_OZQiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E657PgkD4ieEqeqgwvHA7X0W.jpg?f=fotoalbum_large

Paar doelen voor 2024
- Alp D'Huez
- Rondje Markermeer

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Haha, Strava die zelfs het jaaroverzicht achter een paywall heeft. Dan niet.

Gek vraagje misschien. Zijn er hier mensen die een Tacx Flux S gebruiken, zo ja hoe connect je dan met PC / tablet / telefoon?

Een vriend van mij wilde voor zijn nieuwe fiets een beetje testen met houding dus ik had aangegeven dat hij mijn Tacx en Zwift wel even kon gebruiken. Maar zelfs bij het kalibreren van de trainer in Zwift had hij al problemen om naar de 37km/h te gaan en dat even vol te houden. Ook een simpel stukje fietsen kostte hem voor zijn gevoel onwijs veel moeite om een beetje vooruit te komen.
Ik begrijp er niks van, want ik doe bijv op Tempus Fugit een uurtje a 240-250W en fiets dan gewoon gemakkelijk gemiddeld hoog in 30 of rond de 40 bij een groepsrit. En het gewicht stond wel goed ingesteld.

Hij verbindt de handel via BT, en hier gebruik ik zelf ANT+. Mijn broer heeft ook een Flux S, en die heb ik er ook al eens over gehoord. Dan reden we eens samen en dan zat hij met hartslag tegen het plafond en kon het amper bijhouden met ook zo rond de 250W. Ook hij connect via BT naar iPad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:03
orange.x schreef op maandag 1 januari 2024 @ 07:51:
Haha, Strava die zelfs het jaaroverzicht achter een paywall heeft. Dan niet.

Gek vraagje misschien. Zijn er hier mensen die een Tacx Flux S gebruiken, zo ja hoe connect je dan met PC / tablet / telefoon?

Een vriend van mij wilde voor zijn nieuwe fiets een beetje testen met houding dus ik had aangegeven dat hij mijn Tacx en Zwift wel even kon gebruiken. Maar zelfs bij het kalibreren van de trainer in Zwift had hij al problemen om naar de 37km/h te gaan en dat even vol te houden. Ook een simpel stukje fietsen kostte hem voor zijn gevoel onwijs veel moeite om een beetje vooruit te komen.
Ik begrijp er niks van, want ik doe bijv op Tempus Fugit een uurtje a 240-250W en fiets dan gewoon gemakkelijk gemiddeld hoog in 30 of rond de 40 bij een groepsrit. En het gewicht stond wel goed ingesteld.

Hij verbindt de handel via BT, en hier gebruik ik zelf ANT+. Mijn broer heeft ook een Flux S, en die heb ik er ook al eens over gehoord. Dan reden we eens samen en dan zat hij met hartslag tegen het plafond en kon het amper bijhouden met ook zo rond de 250W. Ook hij connect via BT naar iPad..
Vragen over trainers zijn wat beter op hun plek in het indoor cycling topic.
Ik gebruik zowel bt naar de macbook als soms ant+ naar mijn garmin edge en herken dit probleem niet met mijn flux s.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• mhr-zip
Zo, mijn kilometerstand dit jaar weer gelijk getrokken met @DDX.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:38
Na een paar jaren in een zwart gat te vallen na mijn "voetbalcarrière" , in december '21 een mountainbike gekocht omdat ik door een doorgezakte voet niet meer deftig kon hardlopen. In juni' 22 een Racefiets via het werk kunnen leasen en dan in december vorig jaar met JOIN te beginnen. Als doel de enige gran fondo in België, ondertussen via mijn werkgever nog tal van cyclo's kunnen fietsen en uiteindelijk zelfs in september de Ventoux opgefietst in +- 1:30. Mag zeggen dat het ook dankzij deze groep is, veel in stilte meegelezen en crazy veel tips omgezet in de praktijk. Dank allemaal, op naar een nieuw jaar met weer nieuwe doelen (oa trois ballons). Beste wensen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8cojgy9Lf_chCPfFBO_MCxh3h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geVGsb6PcHSwUTGPjk6HPVzp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Cloclo100 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:06:
Na een paar jaren in een zwart gat te vallen na mijn "voetbalcarrière" , in december '21 een mountainbike gekocht omdat ik door een doorgezakte voet niet meer deftig kon hardlopen. In juni' 22 een Racefiets via het werk kunnen leasen en dan in december vorig jaar met JOIN te beginnen. Als doel de enige gran fondo in België, ondertussen via mijn werkgever nog tal van cyclo's kunnen fietsen en uiteindelijk zelfs in september de Ventoux opgefietst in +- 1:30. Mag zeggen dat het ook dankzij deze groep is, veel in stilte meegelezen en crazy veel tips omgezet in de praktijk. Dank allemaal, op naar een nieuw jaar met weer nieuwe doelen (oa trois ballons). Beste wensen!

[Afbeelding]
1:30, super netjes!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:39:
Zo, mijn kilometerstand dit jaar weer gelijk getrokken met @DDX.
Ik geef begin januari altijd andere mensen nog de ilusie dat ze meer dan mij kunnen fietsen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Zo, inmiddels is het nieuwe jaar begonnen. Ik zie indrukwekkende statistieken voorbij komen, de mijne houdt ik daarom maar even voor mezelf.

Mijn persoonlijke fiets-doel voor 2024is de AGR uitrijden (125km) op mijn nieuwe fiets waarbij ik een gewicht heb van onder de 85kg. Dus eigenlijk meerdere doelen in 1.

Om dit te halen heb ik sinds 20 oktober 730 km op de Zwiffer gezeten, heb ik 7536 hoogtemeters gemaakt en ben ik van CatD naar catC gegaan. De eerste 6kg zijn er al af dus daarmee ben ik al op de helft. Zoals eerder gemeld is de aanschaf van een nieuwe fiets goedgekeurd door de vrouw des huizes en ben ik sindsdien druk aan het zoeken om mijn instapfiets in te ruilen voor de fiets van mijn leven.

Voor die fiets ben ik uitgekomen bij de nieuwste Cannondale SuperSix EVO (3 of 4). Daar zit ik nu tussen te dubben. De volledig oranje met 105 voor 3400,- of de witte met oranje accent met 105DI2 voor 4500,-. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie overwegingen waarom je welke keus zou maken tussen deze fietsen. Qua kleur vind ik de oranje wel erg gaaf! Maar dat is afwachten hoe deze er in het echt uit ziet. Mijn budget is uit de lucht gegrepen en “op4000,- gezet”. Dus daar is ruimte zolang het het maar waard is.

https://www.cannondale.co...persix-evo/supersix-evo-4
Of
https://www.cannondale.co...persix-evo/supersix-evo-3
Beiden maat 61 (zit nu op Merida scultura 300 maat 58)

[ Voor 8% gewijzigd door stevens20 op 01-01-2024 22:43 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
stevens20 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:38:
Zo, inmiddels is het nieuwe jaar begonnen. Ik zie indrukwekkende statistieken voorbij komen, de mijne houdt ik daarom maar even voor mezelf.

Mijn persoonlijke fiets-doel voor 2024is de AGR uitrijden (125km) op mijn nieuwe fiets waarbij ik een gewicht heb van onder de 85kg. Dus eigenlijk meerdere doelen in 1.

Om dit te halen heb ik sinds 20 oktober 730 km op de Zwiffer gezeten, heb ik 7536 hoogtemeters gemaakt en ben ik van CatD naar catC gegaan. De eerste 6kg zijn er al af dus daarmee ben ik al op de helft. Zoals eerder gemeld is de aanschaf van een nieuwe fiets goedgekeurd door de vrouw des huizes en ben ik sindsdien druk aan het zoeken om mijn instapfiets in te ruilen voor de fiets van mijn leven.

Voor die fiets ben ik uitgekomen bij de nieuwste Cannondale SuperSix EVO (3 of 4). Daar zit ik nu tussen te dubben. De volledig oranje met 105 voor 3400,- of de witte met oranje accent met 105DI2 voor 4500,-. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie overwegingen waarom je welke keus zou maken tussen deze fietsen. Qua kleur vind ik de oranje wel erg gaaf! Maar dat is afwachten hoe deze er in het echt uit ziet. Mijn budget is uit de lucht gegrepen en “op4000,- gezet”. Dus daar is ruimte zolang het het maar waard is.

https://www.cannondale.co...persix-evo/supersix-evo-4
Of
https://www.cannondale.co...persix-evo/supersix-evo-3
Beiden maat 61 (zit nu op Merida scultura 300 maat 58)
Ten eerste gefeliciteerd met de kilo's die je al verloren hebt!

Is er een reden dat je specifiek naar de supersix evo kijkt? Zelf vind ik prijs kwaliteit van cannondale niet de beste. Dan zie ik liever Giant of Canyon. En net daaronder Cube.

Verder is DI2 wel top, heb zelf ook 105 DI2, maar ik vind 4.5K voor 105 DI2 wel veel. Zag op 12gobiking nu ook de gewone 105 versie voor 2900 euro, weet niet of het jouw maat is.

Heb je verder al eens op de fietsen gezeten om uit te testen of je er lekker op zit?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:38:
Doe jezelf niet te kort. De meeste fietsen hier 2-4 uur per week.

statistieken liegen niet.

Dus je kan prima hier je statistieken posten.

Edit, geen woorden maar daden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zFzsGjV-sY-l5ysRHMqaLBDpd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9cUf88ebfvJH2thITlshSHH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 01-01-2024 23:24 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Schaamteloos gejat uit het hardlooptopic, maar Nieuwsjaardag is gewoon echt een goed moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te blikken naar het komende jaar.

Hoogtepunten 2023:
- Tijden op lokale rondjes flink verbeterd ten opzichte van 2022, toen ik net was begonnen op de racefiets;
- Deelgenomen aan de Amstel Gold Race toertocht: wat een sfeer!
- Eerste 100km voltooid (SR Noord Holland);
- Kennisgemaakt met de supertoffe Tweakers-community van de Social Rides: echt, jullie verrijken mijn fietsleven!
- Droomfiets in bestelling gezet: Cinelli Nemo Tig Allround 105 Di2

Dieptepunten/blunders 2023:
- Hyperventilerend stilgevallen op de Cauberg tijdens diezelfde Amstel Gold Race: alle snelheid was eruit gezakt nadat ik werd gestopt door een verkeersregelaar op de Rijksweg en ik was me opeens wel erg bewust van alle toeschouwers die het evenement trok. Maar hey, even diep ademhalen en een stukje wandelen verricht soms wonderen. Waarom deel ik dit? Nou, ik weet heel zeker dat er meer mensen zijn, ook hier, waarbij een evenement/toertocht/cyclo/race anders loopt dan verwacht en hoe rot je je ook voelt, je bent niet de enige. O+
- Fietscomputer vergeten tijdens SR Noord Holland, waardoor mijn eerste "century" nooit officieel is vastgelegd. En je weet: Strava or it didn't happen. :+

Vooruitblik 2024:
- Droomfiets wordt eind januari verwacht!
- Eerste meerdaagse fietstrip/bikepacking trip gepland: van Eindhoven naar de Moezel (ca. 300km, 2500 hoogtemeters, doorkruisen van Zuid-Limburg/Ardennen/Eifel);
- Organiseren van Social Ride op 8 juni 2024 in Zuid-Oost Brabant en mensen laten zien dat de natuur in mijn provincie zich niet alleen leent voor intensieve varkensteelt en dumpen van drugsafval, maar ook perfect is om te fietsen (psssst: er zijn nog een paar plekjes over! >:) );
- Monte Ghisallo beklimmen: ook al doe ik er de hele dag over, ik ga bovenkomen!
- Rondje Gardameer;
- Fietstrip naar Spanje;
- FTP verbeteren tot minimaal 200W. Onlangs gestart met een trainingsprogramma van Join en ik heb er vertrouwen in dat me dit voorjaar nog lukt;
- Eerste 100 mijl fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:21
Reginas schreef op maandag 1 januari 2024 @ 23:58:
Schaamteloos gejat uit het hardlooptopic, maar Nieuwsjaardag is gewoon echt een goed moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te blikken naar het komende jaar.

Hoogtepunten 2023:
- Tijden op lokale rondjes flink verbeterd ten opzichte van 2022, toen ik net was begonnen op de racefiets;
- Deelgenomen aan de Amstel Gold Race toertocht: wat een sfeer!
- Eerste 100km voltooid (SR Noord Holland);
- Kennisgemaakt met de supertoffe Tweakers-community van de Social Rides: echt, jullie verrijken mijn fietsleven!
- Droomfiets in bestelling gezet: Cinelli Nemo Tig Allround 105 Di2

Dieptepunten/blunders 2023:
- Hyperventilerend stilgevallen op de Cauberg tijdens diezelfde Amstel Gold Race: alle snelheid was eruit gezakt nadat ik werd gestopt door een verkeersregelaar op de Rijksweg en ik was me opeens wel erg bewust van alle toeschouwers die het evenement trok. Maar hey, even diep ademhalen en een stukje wandelen verricht soms wonderen. Waarom deel ik dit? Nou, ik weet heel zeker dat er meer mensen zijn, ook hier, waarbij een evenement/toertocht/cyclo/race anders loopt dan verwacht en hoe rot je je ook voelt, je bent niet de enige. O+
- Fietscomputer vergeten tijdens SR Noord Holland, waardoor mijn eerste "century" nooit officieel is vastgelegd. En je weet: Strava or it didn't happen. :+

Vooruitblik 2024:
- Droomfiets wordt eind januari verwacht!
- Eerste meerdaagse fietstrip/bikepacking trip gepland: van Eindhoven naar de Moezel (ca. 300km, 2500 hoogtemeters, doorkruisen van Zuid-Limburg/Ardennen/Eifel);
- Organiseren van Social Ride op 8 juni 2024 in Zuid-Oost Brabant en mensen laten zien dat de natuur in mijn provincie zich niet alleen leent voor intensieve varkensteelt en dumpen van drugsafval, maar ook perfect is om te fietsen (psssst: er zijn nog een paar plekjes over! >:) );
- Monte Ghisallo beklimmen: ook al doe ik er de hele dag over, ik ga bovenkomen!
- Rondje Gardameer;
- Fietstrip naar Spanje;
- FTP verbeteren tot minimaal 200W. Onlangs gestart met een trainingsprogramma van Join en ik heb er vertrouwen in dat me dit voorjaar nog lukt;
- Eerste 100 mijl fietsen.
Leuke doelen, ghisallo was leuk!. Fiets je dan ook meteen de steile variant op van Muro di sormano op? Ligt er vlak bij:). 25÷ stukjes meen ik. Vooral erg mooi daar ook.
De drukkere wegen daar in Italië zijn echt terror. Wat helemaal terror was is de westelijke doorgaande weg langs Gardameer. Oostelijke nooit gehad. West is gevaarlijk en vooral smerig als je het mij vraagt, door alle lange tunnels waar je doorheen mag. Er ooit langsgekomen in een fietstocht naar zuid Italië.
Dan zijn er wel leukere routes langs water zoals lagio Maggiore of de kustlijn waar ook Bellagio aan ligt.
Pagina: 1 ... 531 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).