Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 525 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

la_fusion schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:05:
Afdalen doe ik altijd op de hoods, mijn handen zijn wat dat betreft niet groot genoeg om in de beugels te hangen en remmen in te knijpen, tenzij ik de stelschroefjes wat verstel en het eerste stukje in het luchtledige rem. Dit alles pas sinds mijn nieuwe fiets, daarvoor gewoon te kleine handen.. vandaar is het afdalen op de hoods vele malen veiliger voor mij.
Bij mij staan de remgrepen echt heel ver naar binnen en het scheelt echt heel veel met het dalen. Zeker bij schijfremmen is dalen onder in de beugel met kleine handen geen probleem. Je hebt immers weinig kracht nodig om toch te vertragen. Het is zeker de moeite waard om eens aan de schroeven te draaien.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:21
Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:18:
@verstappen33 Mooi doel!

Ik zou me denk ik niet gek veel zorgen maken over je getraindheid. Uit je verhalen hier lijkt mij dat je beginniveau nu al redelijk goed is. Met je plan om daarop door te bouwen verwacht ik wel dat jij in de groep beter getrainden zult vallen :-),

Een tip - zie wat je ermee doet - ga voor The Ride ajb niet qua voorbereiding in Limburg of Eiffel fietsen, dat is niet de juiste voorbereiding. Ga liever naar de Vogezen en pak klimmen van 7km+ (Petit Ballon etc) of nog langere klimmen (Grand Ballon). Die kortere klimmen in Limbug en ook wel de Eiffel hebben een heel ander fysiologisch effect dan langere klimmen.

Het is ook heel prettig om te leren welk tempo je bergop moet rijden als je een dag hebt van 150km en 3500hm (zoals veel ritten in The Ride). Grote kans dat je 90% van die dag op 70% ftp rijdt bergop. Dat vraagt heel andere dingen van je dan in Limburg.

Maar goed, je zult het ongetwijfeld op je eigen manier aanpakken ;).
Er is een join trainingsschema "lange klimmen" met veel variatie in de lange blokken. Kan misschien ook nog iets zijn voor in de winter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:33
Fisico schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:52:
[...]

Bij mij staan de remgrepen echt heel ver naar binnen en het scheelt echt heel veel met het dalen. Zeker bij schijfremmen is dalen onder in de beugel met kleine handen geen probleem. Je hebt immers weinig kracht nodig om toch te vertragen. Het is zeker de moeite waard om eens aan de schroeven te draaien.
GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:06:
[...]

:N

Ik zou echt eens kijken of het niet beter af te stellen valt zodat je er wel bij kunt. Zeker bij steilere afdalingen is het in de beugels gewoon veel veiliger. Zowel qua grip maar zoals eerder vermeld ook zwaartepunt verplaatsen en druk op het voorwiel.

Kijk een paar procentjes naar beneden boeit het niet zo, maar een serieuze alpenafdaling met de handen op het stuur lijkt me echt link.
Ypuh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:19:
[...]

Plus bij regen, zweethanden of een flink gat in de weg ga je dood.
Bedankt voor deze, al dan niet schromelijk overdreven, tips. Meerdere malen in een serieuze afdaling gereden, inclusief regen, zweet en wat not en nog geen enkele keer het idee gehad dat ik uit de hoods zou gaan. Daarnaast heb ik een vele malen beter stuurgevoel op de hoods dan in de beugels waardoor ik daarmee met meer vertrouwen afdaal dan in de beugels 'omdat dat zo hoort'.

Overigens geloof ik best dat je in de beugels minder kans hebt om eruit te schieten maar het vereist meer dan alleen maar erin hangen. Je moet immers ook goed kunnen sturen en remmen in de beugels en als dat niet gaat maar op de hoods wel, dan vraag ik mij af wat veiliger is. Zo zwart-wit is het allemaal niet. Zeker niet voor een gemiddelde amateur die niet zijn brood verdiend met 1 seconde sneller afdalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:02:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor deze, al dan niet schromelijk overdreven, tips. Meerdere malen in een serieuze afdaling gereden, inclusief regen, zweet en wat not en nog geen enkele keer het idee gehad dat ik uit de hoods zou gaan. Daarnaast heb ik een vele malen beter stuurgevoel op de hoods dan in de beugels waardoor ik daarmee met meer vertrouwen afdaal dan in de beugels 'omdat dat zo hoort'.

Overigens geloof ik best dat je in de beugels minder kans hebt om eruit te schieten maar het vereist meer dan alleen maar erin hangen. Je moet immers ook goed kunnen sturen en remmen in de beugels en als dat niet gaat maar op de hoods wel, dan vraag ik mij af wat veiliger is. Zo zwart-wit is het allemaal niet. Zeker niet voor een gemiddelde amateur die niet zijn brood verdiend met 1 seconde sneller afdalen.
Ik zit ook in jouw team, voel me veel beter op de hoods. Ook qua gevoel van insturen. En ik daal echt met veel plezier en snelheid.

Maar neemt niet weg dat ik wel ga proberen in the drops volgende keer. Nieuwe dingen leren is leuk :).

Ik zie wel wat tips voorbijkomen waarvan ik me afvraag in hoeverre het klopt. Ja leuk dat je zwaartepunt iets lager ligt, maar bij het wisselen van richting wil je juist je zwaartepunt hoog hebben. Zie een MotoGP coureur, die komt omhoog als hij van kant moet wisselen. In de bocht zelf wil je een lager zwaartepunt, dat haal je door je bovenlichaam lager te brengen. Als je in de drops daalt maar je bovenlichaam hoog houdt is je zwaartepunt niet eens per se lager.

De grootste fouten die ik zie is vooral niet goed ver vooruit kijken en weinig benul van goede lijnen. 90% van de mensen stuurt echt veel te vroeg in vooral.

Having said that kan ik ook nog veel leren en ga ik er beetje mee experimenteren 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Daarnaast heb ik een vele malen beter stuurgevoel op de hoods dan in de beugels waardoor ik daarmee met meer vertrouwen afdaal dan in de beugels 'omdat dat zo hoort'.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, ik hou wel een beetje afstand als ik bij jou in de buurt ga dalen ;).

Nog een ding dan, doe er mee wat je wil. Soms is "omdat het zo hoort" ook gewoon omdat het echt beter is. Dat dat bij jou niet zo is omdat de afstelling / stuurbocht / wat dan ook niet klopt en je daardoor voor een minder veilige oplossing kiest doet daar niets aan af. Wellicht moet je het inderdaad gewoon eens proberen zodat je het echt kunt vergelijken.

Physics heeft verder ook niets met profs / amateurs te maken. Zo kun je, als een en ander goed is afgesteld, bijvoorbeeld met je handen in de beugels je remmen een stuk beter (harder, beter moduleren) bedienen dan met je handen op de hoods waar je meer "bovenin" je remhendel knijpt.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03

Hierboven wordt 'performance' niet genoemd als reden onderin de beugels te rijden. In het geval van afdalen gaat het echt alleen om veiligheid en controle. Meestal gaat het goed; maar er zijn ook genoeg voorbeelden van valpartijen die niet gebeurd waren als er onderin de beugels gereden werd.

Toegegeven; de hoods van bijv. SRAM AXS zijn zo groot dat je een flinke klapper moet maken als je daar afschieten wilt en het is misschien ook een beetje eng om zo ver voorover een bocht in te duiken, maar je zult merken dat het fijner is om meer gewicht op je voorwiel te hebben in een haarspeld eenmaal je het vertrouwen hebt dat een band niet wegglijdt (wat juist minder snel gebeurd als je in de drops rijdt).

Het niet goed/comfortabel bij de drops kunnen is een kwestie van de juiste fietsafstelling. De reach van je remhendels kun je eenvoudig aanpassen (bij de duurdere groepen). Ik ben vrij lang, maar mijn remhendels staan ook 3-4 clicks naar binnen omdat ik er anders niet comfortabel bij kan. Daarnaast rij ik ook met een iets kortere stuurpen en extra spacer, waardoor je ook een paar uur in de drops kan rijden als het nodig is.

Het verschilt per afdaling; een col met weinig haarspelden en goed wegdek kom je er wel mee weg; een stevige afdaling in de Ardennen of Italie en het risico dat je van de shifter afschiet als je een beetje vermoeid bent is aanzienlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:23

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:11:
[...]

Ik zit ook in jouw team, voel me veel beter op de hoods. Ook qua gevoel van insturen. En ik daal echt met veel plezier en snelheid.
Zonde want het is gewoon echt verkeerde techniek, kijk eens om je heen hoe alle andere meer ervaren rijders afdalen, inclusief de profs en dat is echt niet alleen voor de aerodynamica. Diep zitten op de hoods is namelijk aerodynamischer. ;)
Maar neemt niet weg dat ik wel ga proberen in the drops volgende keer. Nieuwe dingen leren is leuk :).
Goedzo, slechte techniek moet je afleren.
Ik zie wel wat tips voorbijkomen waarvan ik me afvraag in hoeverre het klopt. Ja leuk dat je zwaartepunt iets lager ligt, maar bij het wisselen van richting wil je juist je zwaartepunt hoog hebben. Zie een MotoGP coureur, die komt omhoog als hij van kant moet wisselen. In de bocht zelf wil je een lager zwaartepunt, dat haal je door je bovenlichaam lager te brengen. Als je in de drops daalt maar je bovenlichaam hoog houdt is je zwaartepunt niet eens per se lager.
Ik had het niet over lager (ok wel iets maar dat was zeker niet mijn voornaamste punt) ik had het over naar voren en meer druk op je voorwiel. Als je op de hoods dieper gaat zitten gaat dat nog meer ten koste van controle want je houd je stuur nog lulliger vast. In de drops juist niet.

Je zegt bovendien tussen neus en lippen door zelf al maar die MotoGP coureur moet die beweging doen om van kant te wisselen waarbij hij een onnoemelijk veel zwaarder aparaat onder zich door moet verplaatsen. Dat speelt dus totaal niet met een fiets van minder dan 10kg wat precies mijn punt was. Dat "van kant wisselen" met een racefiets is daarmee een veel kleinere actie en niet te vergelijken.
De grootste fouten die ik zie is vooral niet goed ver vooruit kijken en weinig benul van goede lijnen. 90% van de mensen stuurt echt veel te vroeg in vooral.
Generalisatie en totaal buiten de context van de discussie. De mensen die hier zeggen dat je in de drops moet afdalen hebben volgens mij allemaal al heel veel meer ervaring met het fietsen in de bergen dan jij, beetje arrogant dus ook. Je bevestigd hier een beetje de opmerking die ik eerder al plaatste wat ik vaak zie van betweterige motorrijders, jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 02-11-2023 09:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
wibblemoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:11:
@verstappen33 Dat is een mooi doel om naar toe te werken!

In ander nieuws: iemand een tip voor een mini-fietspomp voor onderweg? Ik zie die mooie Silca spulletjes maar wellicht is er nog iets wat er tussenin valt qua prijs/kwaliteit?
Ah, de maandelijkse fietspompjes discussie.

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExZ3hoZTBpdDVleW01Y294eXE5bG83aTlhOWl4cHpuc204OG52andmNiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/tyqcJoNjNv0Fq/giphy.gif

Vroeger hadden we het hier tenminste gewoon over wel of geen velgremmen!

Maar even serieus @wibblemoo. Als je nu kijkt op https://silcavelo.eu dan schrik je van de prijs. Maar schrijf je even in op de nieuwsbrief, wacht 2 weken is het blackfriday. Vorige jaar hadden ze hele mooie aanbiedingen.

Dit jaar is het pompje ook al een paar keer in de aanbieding geweest, dan pik je hem rond de 55 euro op. Al die alternatieven die het uiteindelijk toch net niet blijken te zijn, zijn echt niet zoveel goedkoper.

Of te wel. Het niet kopen van een net-niet pompje, is alvast korting op een Silca *O*

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Ik moet er echt niet aan denken om in een afdaling met 60 a 70 kmh een noodstop te moeten maken met mijn handen op de hoods. Dan ga je 100% over de bars. Je kunt je totaal niet afzetten tegen die greep van de hoods als alle remmende kracht je zo erg naar voren duwt.
En dan nog niet gesproken over de kuilen / hobbels in de weg.... nee er is maar 1 positie waarin je moet afdalen en dat is in de drops.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
wibblemoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:11:

[...]

Dit jaar is het pompje ook al een paar keer in de aanbieding geweest, dan pik je hem rond de 55 euro op. Al die alternatieven die het uiteindelijk toch net niet blijken te zijn, zijn echt niet zoveel goedkoper.

Of te wel. Het niet kopen van een net-niet pompje, is alvast korting op een Silca *O*
Maar die Silca is toch veel te zwaar! 150g tov de de Lezyne van 98g. Weet je hoeveel dat scheelt op de Alpe!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
GerbenBK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:34:
[...]

Maar die Silca is toch veel te zwaar! 150g tov de de Lezyne van 98g. Weet je hoeveel dat scheelt op de Alpe!!
10 minuten pompen?

En ik neem ook geen CO2 meer mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:35:
[...]

10 minuten pompen?

En ik neem ook geen CO2 meer mee
Met de Silca ben je binnen de drie minuten pompen klaar. Vraag maar aan @McMiGHtY

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:41:
[...]

Met de Silca ben je binnen de drie minuten pompen klaar. Vraag maar aan @McMiGHtY
3 minuten pompen, dat komt bekend voor :+

Maar nog een toegift @wibblemoo. Verschillende pompjes kunnen werken, maar stel je de vraag: wil je door fietsen alsof er niks gebeurd is of (voorzichtig rijdend) thuis kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:28:
[...]

Maar even serieus @wibblemoo. Als je nu kijkt op https://silcavelo.eu dan schrik je van de prijs. Maar schrijf je even in op de nieuwsbrief, wacht 2 weken is het blackfriday. Vorige jaar hadden ze hele mooie aanbiedingen.

Dank. Nog reden om voor een Impero te kiezen? Of is de Tattico prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Ik zou toch echt die Silca pomp nemen, al dan niet de Tactico dan wel de gravelro.

@ElGreco pompte drie minuten en hij was hard.

Ik neem zelfs op vakantie trips geen grote pomp mee mee als mn Silca pomp mee is.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wibblemoo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:47:
[...]

Dank. Nog reden om voor een Impero te kiezen? Of is de Tattico prima?
Niet de Impero.

De Tattico en Gravelero zijn goed.

(Laat je niet afschrikken door de Gravelero, die pompt nog meer volume per keer. En ik kan mijzelf niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst 5 bar gehad heb in een racefiets. Maar als jij nog 23 mm met binnenbanden rijdt, kan dat uiteraard anders zijn). Ik zie de Gravelero op steeds meer racefietsen terugkomen i.i.g.

Weet niet wat je verwachting er van is, maar hij kan niet in het zakje van je jersey. De discussie of je dat nu wel of niet moet willen hebben we hier ook al te vaak gehad: maar je bent volwassen, bepaal het lekker zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kluus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:27:
[...]

Zonde want het is gewoon echt verkeerde techniek, kijk eens om je heen hoe alle andere meer ervaren rijders afdalen, inclusief de profs (dat is echt niet alleen voor de aero).

[...]

Goedzo, slechte techniek moet je afleren.

[...]

Ik had het niet over lager (ok wel iets maar dat was zeker niet mijn voornaamste punt) ik had het over naar voren en meer druk op je voorwiel. Bovendien als je op de hoods dieper gaat zitten gaat dat volgens mij ten koste van controle want je houd je stuur nog lulliger vast. In de drops juist niet.

Je zegt bovendien tussen neus en lippen door zelf al maar die MotoGP coureur moet die beweging doen om van kant te wisselen waarbij hij een onnoemelijk veel zwaarder aparaat onder zich door moet verplaatsen. Dat speelt dus totaal niet met een fiets van minder dan 10kg wat precies mijn punt was. Dat "van kant wisselen" met een racefiets is daarmee een veel kleinere actie en niet te vergelijken.

[...]

Generalisatie en totaal buiten de context van de discussie. De mensen die hier zeggen dat je in de drops moet afdalen hebben volgens mij allemaal al heel veel meer ervaring met het fietsen in de bergen dan jij, beetje arrogant dus ook. Je bevestigd hier een beetje de opmerking die ik eerder al plaatste wat ik vaak zie van betweterige motorrijders, jammer.
Jeetje, ik denk dat ik per ongeluk een gevoelige snaar geraakt heb gezien je felheid in deze discussie.

Ik zeg laten we een keertje samen in de bergen gaan fietsen. Kun je mij wellicht wat tips geven over hoe ik beter in de hoods kan rijden. Dat lijkt me een stuk gezelliger dan de discussie op deze manier voeren. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:34:
Ik moet er echt niet aan denken om in een afdaling met 60 a 70 kmh een noodstop te moeten maken met mijn handen op de hoods. Dan ga je 100% over de bars. Je kunt je totaal niet afzetten tegen die greep van de hoods als alle remmende kracht je zo erg naar voren duwt.
En dan nog niet gesproken over de kuilen / hobbels in de weg.... nee er is maar 1 positie waarin je moet afdalen en dat is in de drops.
"Vroegah" konden we niet eens een fatsoenlijke noodstop maken met mechanische velgremmen, dus dat was nog een reden om in de drops te dalen: meer remkracht. Maar dat punt had ik deze keer expres nog niet gemaakt omdat ik wist wat tegenwoordig de tegenreactie zou gaan zijn. ;)

Wat dat betreft werken hydraulische schijfremmen de slechte positionering ook wel wat in de hand bij nieuwere fietsers die niet anders gewend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:02:
[...]

Jeetje, ik denk dat ik per ongeluk een gevoelige snaar geraakt heb gezien je felheid in deze discussie.

Ik zeg laten we een keertje samen in de bergen gaan fietsen. Kun je mij wellicht wat tips geven over hoe ik beter in de hoods kan rijden. Dat lijkt me een stuk gezelliger dan de discussie op deze manier voeren. O+
Wordt zoiets niet behandeld in een klim en daal clinic?

Zoiets staat ook nog wel op mijn lijstje. Ik heb ook wel eens een racefiets clinic gevolgd (lees stuur clinic),

vooraf dacht ik: mwah ik verwacht er niet zoveel van voor die paar uurtjes, maar de prijs valt mee.
Nu denk ik heel vaak halverwege en bocht; vroeger deed ik dit helemaal niet 8)

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 02-11-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:02:
[...]

Valt mee hoor, misschien komt het wat feller over dan bedoeld. ;) Wat mij een beetje prikkelt is dat er hier het nodige advies wordt gegeven over de juiste positie tijdens het dalen waarvan ik weet dat ze (in competitief verband) gewoon heel veel (berg)ritten hebben gereden (waaronder ikzelf, mag ik toch wel zeggen) en die zeggen allemaal hetzelfde.

Door daar eigenwijs tegenin te blijven gaan doe je hetzelfde als wat je een paar posts hierboven zelf een ander verwijt waar het aankomt op aan nemen van goed advies. Het is ook geen discussie namelijk, on-the-hoods is altijd minder controle en dus gevaarlijker, hoe veel gevaarlijker hangt uiteraard af van de situatie.

Zeg dan gewoon, "oja cool, daar heb ik niet bij stil gestaan, dat ga ik mezelf ook aanleren" en dan ga ik graag een keer met je mee de bergen in. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 02-11-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 14:58
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:28:
[...]

[Afbeelding]

Vroeger hadden we het hier tenminste gewoon over wel of geen velgremmen!

ik draag om van al het gezeik af te zijn een complete compressor met me mee.

toegegeven, het is zo'n klein accu dingetje dat in je bidonhouder past en heb hem niet op de snelfiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
Ik heb een keer een kasseienafdaling (per ongeluk) op de hoods gedaan. Was nog een beetje aan het slapen denk ik. Zo'n fout maak je ook maar 1 keer :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:32:
Ik heb een keer een kasseienafdaling (per ongeluk) op de hoods gedaan. Was nog een beetje aan het slapen denk ik. Zo'n fout maak je ook maar 1 keer :)
Ik heb al eens een valpartij in een pelotonnetje van een man of 50 ternauwernood "overleefd" in een natte afdaling terwijl ik overal om mij heen carbon hoorde kletteren. Toegegeven, hoe de "veroorzaker" zijn stuur vast had heb ik niet gezien, wel dat hij een onmogelijke lijn koos, dus dat is dan weer een puntje voor @Requiem19, lijnkeuze en stuurtechniek zelf is absoluut ook belangrijk! Maar ik was op dat moment wel blij dat ik zelf de controle (en een beetje geluk) had om daar heelhuids uit te komen.

Dat was overigens met full-carbon-clinchers en velgremmen in een zeer natte Jura... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 02-11-2023 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:00:
[...]

De Tattico en Gravelero zijn goed.
Scheelt 5 euro - voorkeur voor de Gravelero dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:22
GerbenBK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:34:
[...]

Ja en dan roest dat slangetje/moertje vast in de pomp en heb je tang nodig onderweg...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
wibblemoo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:53:
[...]

Ja, zou eigenlijk niet weten waarom je de Tattico nog zou willen kopen.
Gravelero is lichter en kan tot 5,5bar ruim voldoende lijkt mij.
Tenzij je nog van de oude stempel bent, maar dan zou ik deze kopen :

https://silcavelo.eu/coll...mpero-ultimate-frame-pump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:10:
[...]

Wordt zoiets niet behandeld in een klim en daal clinic?

Zoiets staat ook nog wel op mijn lijstje. Ik heb ook wel eens een racefiets clinic gevolgd (lees stuur clinic),

vooraf dacht ik: mwah ik verwacht er niet zoveel van voor die paar uurtjes, maar de prijs valt mee.
Nu denk ik heel vaak halverwege en bocht; vroeger deed ik dit helemaal niet 8)
Jij was toch niet van het klimmen, of ben je ondertussen al wel getriggered om de bergen in te gaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wibblemoo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:53:
[...]

Ja, mis je uit komt met je bandendruk.
(Op hoeveel rij je nu?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:55:
[...]

Ja en dan roest dat slangetje/moertje vast in de pomp en heb je tang nodig onderweg...
Niet iedereen springt even vrolijk als jij op de fietst in koude regenachtige omstandigheden om over net gepekelde wegen te fietsen.

Maw, nog nooit last van gehad. Ding past in een (niet al te) klein zadeltasje en de ene keer dat ik hem heb moeten gebruiken werkte het prima. Ook geen issue met banden op druk krijgen, maar ik rijd ook op geen enkele fiets met meer dan 5bar.

Maar voor de rest gun ik iedereen zn Silca ;)

[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 02-11-2023 11:43 . Reden: Grammar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:11:
[...]

Ja, mis je uit komt met je bandendruk.
(Op hoeveel rij je nu?)
4 bar.

[ Voor 94% gewijzigd door wibblemoo op 02-11-2023 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:59:
[...]

Jij was toch niet van het klimmen,
Er komt een 42 tandwiel achter op mijn racefiets. :+ (en voor 50-34).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW3whhjaMI3F9EuRkQyZnHocZhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jldgXdj2LKxGQHvFeugu5iTx.jpg?f=fotoalbum_large
of ben je ondertussen al wel getriggered om de bergen in te gaan? >:)
Soms komt er iets op je pad.

VSW-fietsreizen bijvoorbeeld :+
Incl. lokale taalsprekende gids.

@ElGreco :(:)

[ Voor 29% gewijzigd door mhr-zip op 02-11-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
mhr-zip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:14:
[...]

Er komt een 42 tandwiel achter op mijn racefiets. :+ (en voor 50-34).

[Afbeelding]

[...]

Soms komt er iets op je pad.

VSW-fietsreizen bijvoorbeeld :+
Incl. lokale taalsprekende gids.

@ElGreco :(:)
Klimmen met 34-42 lijkt me echt heerlijk, lekker spinnen met 90rpm. Al zie ik op climbfinder dat het gebied waar jullie naartoe gaan niet zulke hele steile klimmetjes heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:29:
[...]

Klimmen met 34-42 lijkt me echt heerlijk, lekker spinnen met 90rpm. Al zie ik op climbfinder dat het gebied waar jullie naartoe gaan niet zulke hele steile klimmetjes heeft.
Het zal allemaal niet steiler zijn dan de Van Brienenoordbrug, maar vooral langer.

Goed getraind is die 42 ook helemaal niet nodig, vandaar die 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 15:43

jasperv91

PSN: Glutinator91

Iemand ervaring hoe snel de loting van de AGR bekend word gemaakt?
scheelt nogal veel refreshen en kan ik de binnen trainingen weer meer verantwoorden naar de baas thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:04

Reginas

Queen of Core Stability

Nice! Ziet er uit als iets wat ik ook wel kan gebruiken. Ik neem het in overweging voor mijn nieuwe fiets.
Uiteindelijk kom ik wel omhoog, maar het zal ongetwijfeld veel momenten schelen dat ik sta te mokken langs de weg. #zelfkennis

Iemand ervaring met het Deda Superzero stuur? Eigenlijk is mijn vraag: word ik hier gelukkig van? Maar die vraag is natuurlijk lastig te beantwoorden voor een ander, maar als iemand ervaringen wil delen, zou dat helpend zijn.

@jasperv91 vorig jaar werd de loting van de AGR op 2 november om 12.31 uur bekend gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Reginas op 02-11-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Reginas schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:50:
Iemand ervaring met het Deda Superzero stuur? Eigenlijk is mijn vraag: word ik hier gelukkig van? Maar die vraag is natuurlijk lastig te beantwoorden voor een ander, maar als iemand ervaringen wil delen, zou dat helpend zijn.
Geen idee wat voor stuur je nu hebt? En om welke reden deze het dan zou moeten worden? :)

Heb je een specifieke breedte in gedachte / wat gebruik je nu qua breedte? En is carbon uberhaupt een optie of "waarschijnlijk niet want te duur"?

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 02-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
jasperv91 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:49:
scheelt nogal veel refreshen en kan ik de binnen trainingen weer meer verantwoorden naar de baas thuis ;)
Volgens de Q&A in deze week.. Dus zal vandaag of morgen bekend worden gemaakt is mijn vermoeden.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

jasperv91 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:49:
Je krijgt vanzelf een mailtje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Reginas schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:50:
Ik heb de carbon RS variant, maar dit stuur koop je vooral vanwege de DCR (Deda Cable Routing) functie. Wat wil je weten?

Een stuurtje kan net als een goed zadel verrassend veel verschil maken in comfort/zitpositie, maar daar zou ik deze niet per se onder rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Niellie41 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:38:
[...]

Onderstaande staat bij mij in de AGR portal, ik weet niet wat dit betekent want dit is mijn eerste keer. Is dit ingeschreven voor de loting of voor de afstand die ik heb gekozen? Heb nog geen mailtje gehad.

Ingeschreven

Je inschrijving is succesvol verwerkt, niets houdt je nog tegen om te beginnen met trainen zodat je topfit aan de start verschijnt op 13 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@pannekoek @jasperv91
De e-mail die Pannekoek laat zien, is de bevestiging die wordt verstuurd na inschrijving. Nadat de loting plaats heeft gevonden, komt er weer een andere e-mail. In die e-mail waarin staat dat je bent ingeloot, staat ook de betaallink voor het inschrijfgeld. Onderstaande e-mail is afgelopen jaar verstuurd. Ik heb de e-mail van dit jaar nog niet ontvangen. Nadat de betaling is voldaan, volgt er nog een e-mail met de definitieve bevestiging. Hopelijk hebben jullie iets aan dit tijdpad.
Beste Reginas,

Gefeliciteerd, jij bent aan zet om in 2023 historie te gaan schrijven tijdens de Toerversie Amstel Gold Race, je bent namelijk ingeloot! Nadat we in april 2022 Marta Cavalli op prachtige wijze zagen winnen, mag jij op zaterdag 15 april 2023 een onvergetelijke prestatie neer gaan zetten in Zuid-Limburg.
...
Om definitief deel te kunnen nemen aan de Toerversie Amstel Gold Race moet je nog één belangrijke stap voltooien: de betaling. Je inschrijfgeld à € 55,- (inclusief € 6,- borg) dient uiterlijk 16 november 2022 om 23:59 uur voldaan te zijn, anders vervalt je deelname alsnog.
@Ypuh @orange.x Carbon is geen must voor mij, stuur wordt geïnstalleerd op een stalen fiets. Aluminium afmontage (zadelpen, stuurpen, stuur) is prima voor mij in argumenten van stijfheid en gewicht. :-) Kabels zijn niet volledig geïntegreerd bij het betreffende frame, dus het argument van volledige interne bekabeling vervalt dus ook.
Ik fiets het overgrote deel van de tijd met mijn handen op de hoods. Bij een wat langere rit wil ik nog weleens wisselen van handpositie tussen bovenkant stuur en de hoods. Ik lig niet in een aerodynamische positie op mijn fiets met mijn polsen over het stuur. Kijkend naar mijn huidige gewoontes en rijstijl, volstaat het standaard stuur. Maar ja... dat extra stukje comfort en extra stukje luxe. Dat is wel iets waar ik gevoelig voor ben, vandaar dat ik zo aan het twijfelen ben of een stuur met een enigszins afgeplatte bovenkant meerwaarde biedt. Het Deda Superzero stuur vond ik er comfortabel uitzien, omdat het platte deel niet te breed was. Ik heb enkele afgeplatte aerosturen vastgehouden, maar daar kreeg ik mijn vingers niet goed omheen geklemd vanwege de breedte.
Oef. Gelukkig heb ik nog even om te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Als je voor comfort wilt gaan zou ik naar een carbon stuur kijken, die flext iets mee zegmaar.
Bij wiggle zijn er op dit moment scherpe aanbiedingen met wat stuurtjes (iig 3t)
Let wel op dat je bij wiggle betaalt met creditcard (kan dat eigenlijk op andere manier?) ivm risico dat ze failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Ik ben helaas niet ingeloot voor de AGR, net de mail ontvangen. Hopelijk bij ronde twee en anders zoeken we een ander voorjaarsdoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
J-M-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:08:
Ik ben helaas niet ingeloot voor de AGR, net de mail ontvangen. Hopelijk bij ronde twee en anders zoeken we een ander voorjaarsdoel.
same:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:34

aerofreak

Steve Jobs

J-M-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:08:
Als je perse wilt gaan, later worden er ook startbewijzen te koop gezet door personen die toch niet kunnen.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 22-09 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

vermoedelijk als je een beetje op het internet zoekt en prijsvragen mee doet is de kans groter dat je 5 kaartjes wint dan dat je er geen wint...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:58
@J-M-T Univé heeft vaak de paar weken voor de AGR acties waarbij je startbewijzen kan winnen. Mijn ervaring is dat de winkans daar hoger is dan bij de echte loting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
aerofreak schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:12:
[...]

Als je perse wilt gaan, later worden er ook startbewijzen te koop gezet door personen die toch niet kunnen.
Thanks. :)

Niet perse hoor, je leest dat het erg druk en opgeblazen is. Dat gezegd hebbende lijkt het me leuk om een keer mee te maken. Ik zal het nog even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:11:
[...]

Hier nog eentje voor kamp hoods :)

Ik houd echt van klimmen dus ben ook heel wat kilometers aan het afdalen elk jaar. Onlangs nog de hier besproken Teide beklommen (<2,5u >:) ) en dus ook weer afgedaald. PR met 40km in ruim onder het uur, allemaal op de hoods.

Ik weet dat je 'hoort' af te dalen in de beugels, en heb ook echt wel eens een poging gewaagd. Wat ik er niet fijn aan vind is dat je op de hoods met een groot deel van je gewicht op het stuur kunt leunen en hier ook in kunt variëren. Als je in de beugels zit moet je die vrij ver vooraan vasthouden om goed te kunnen remmen en wijzen je handpalmen dus wat meer naar voren dan naar beneden. Dat geeft mij minder gevoel van controle.

Ondanks dat ik het eens ben met de meeste hierboven genoemde punten over waarom je in de beugels moet dalen, twijfel ik dus wel aan de claim dat er daarmee meer gewicht op je voorwiel komt. De hoods steken zelfs wat verder naar voren dan de beugel.

Het sterkste argument blijft dat je niet snel van het stuur af zult schieten. Als ik zo even een plaatje van een ultegra shifter erbij pak dan zie je dat die toch snel een 5 centimeter hoger is dan het laagste punt van de bars. In combinatie met stroef rubber ben ik er daarom nooit echt bang voor geweest.

Maar uiteraard, als de kuil groot genoeg is dan schieten je handen eroverheen. De vraag is of je vanuit de beugels dan wel de glimmende kant boven zou hebben gehouden (dieper zitten is minder makkelijk corrigeren, juist door de stabiliteit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:38:
[...]

Hier ook uitgeloot :(

Volgende keer maken we gewoon een bedrijven team, want die zijn wel zeker van deelname (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
DDX schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:05:
Als je voor comfort wilt gaan zou ik naar een carbon stuur kijken, die flext iets mee zegmaar.
Bij wiggle zijn er op dit moment scherpe aanbiedingen met wat stuurtjes (iig 3t)
Let wel op dat je bij wiggle betaalt met creditcard (kan dat eigenlijk op andere manier?) ivm risico dat ze failliet gaan.
Met deze kennis zou ik het daar nu niet bestellen tenzij je 100% zeker bent van dekking bij faillissement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
J-M-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:13:
[...]

Thanks. :)

Niet perse hoor, je leest dat het erg druk en opgeblazen is. Dat gezegd hebbende lijkt het me leuk om een keer mee te maken. Ik zal het nog even in de gaten houden.
Ik heb afgelopen editie deelgenomen, via het bedrijfsteam van mijn broer. Die hadden 60 inschrijvingen en er waren een paar afmelders. Uiteindelijk hadden die nog 3 tickets over zelfs. Ze gaan wel (intern) loten nu en een reservelijst hanteren want dat was natuurlijk zonde; zit eten/drinken in de VIP tent bij en alles.
Maar ik vond het inderdaad ook wel een grote drukte...ga daar geen jaarlijks uitje van maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:11
Hier meer geluk :9
Beste Cédric,
Gefeliciteerd, jij bent aan zet om in 2024 historie te gaan schrijven tijdens de Toerversie Amstel Gold Race, je bent namelijk ingeloot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:58
Beste Roy,
Gefeliciteerd, jij bent aan zet om in 2024 historie te gaan schrijven tijdens de Toerversie Amstel Gold Race, je bent namelijk ingeloot!
🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Mistraller schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb afgelopen editie deelgenomen, via het bedrijfsteam van mijn broer. Die hadden 60 inschrijvingen en er waren een paar afmelders. Uiteindelijk hadden die nog 3 tickets over zelfs. Ze gaan wel (intern) loten nu en een reservelijst hanteren want dat was natuurlijk zonde; zit eten/drinken in de VIP tent bij en alles.
Maar ik vond het inderdaad ook wel een grote drukte...ga daar geen jaarlijks uitje van maken.
Is het zo erg dat minder getrainde figuren midden op de klim afstappen en in de weg gaan staan zoals bij dit legendarische fragment van de Ronde toereditie?
YouTube: De Ronde voor amateurs: "Godverdomske Klwoatzak !"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
pannekoek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:30:
[...]

Is het zo erg dat minder getrainde figuren midden op de klim afstappen en in de weg gaan staan zoals bij dit legendarische fragment van de Ronde toereditie?
Heb hem 5 jaar geleden gefietst. Nergens moeten afstappen. Viel goed mee.
https://www.strava.com/activities/2305378152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:32:
[...]

Heb hem 5 jaar geleden gefietst. Nergens moeten afstappen. Viel goed mee.
https://www.strava.com/activities/2305378152
Ja, jij zat in de kopgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

[...]

Heb ik niet meegemaakt dit jaar. Hangt ook af welke afstand je fietst en hoe laat je start.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
ingeloot hier, blijkbaar heb ik ingeschreven voor de 200km :|
Kijk er wel naar uit, heb ik meteen een doel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
J-M-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:18:
[...]

Met deze kennis zou ik het daar nu niet bestellen tenzij je 100% zeker bent van dekking bij faillissement.
Daarom dus creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Helaas uitgeloot. Vorig jaar wel mee mogen doen en ondanks de drukte nergens af hoeven te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Hier niet ingeloot, dan maar met een paar collega's/vrienden de Experience boeken.. :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Cloclo100 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:36:
ingeloot hier, blijkbaar heb ik ingeschreven voor de 200km :|
Kijk er wel naar uit, heb ik meteen een doel!
Je kan de afstand tot een dag van te voren wijzigen he ;)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
aerofreak schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:40:
[...]

Je kan de afstand tot een dag van te voren wijzigen he ;)
Tijdens de rit zelf nog toch @Nutterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Reginas schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:36:
Carbon is geen must voor mij, stuur wordt geïnstalleerd op een stalen fiets. Aluminium afmontage (zadelpen, stuurpen, stuur) is prima voor mij in argumenten van stijfheid en gewicht. :-) Kabels zijn niet volledig geïntegreerd bij het betreffende frame, dus het argument van volledige interne bekabeling vervalt dus ook.
Ik fiets het overgrote deel van de tijd met mijn handen op de hoods. Bij een wat langere rit wil ik nog weleens wisselen van handpositie tussen bovenkant stuur en de hoods. Ik lig niet in een aerodynamische positie op mijn fiets met mijn polsen over het stuur. Kijkend naar mijn huidige gewoontes en rijstijl, volstaat het standaard stuur. Maar ja... dat extra stukje comfort en extra stukje luxe. Dat is wel iets waar ik gevoelig voor ben, vandaar dat ik zo aan het twijfelen ben of een stuur met een enigszins afgeplatte bovenkant meerwaarde biedt. Het Deda Superzero stuur vond ik er comfortabel uitzien, omdat het platte deel niet te breed was. Ik heb enkele afgeplatte aerosturen vastgehouden, maar daar kreeg ik mijn vingers niet goed omheen geklemd vanwege de breedte.
Oef. Gelukkig heb ik nog even om te twijfelen.
Ah, dus je gebruikt nu een rond stuur wat misschien net "te hard" of te rond is voor de hand. Dat begrijp ik inderdaad. Ook bij de wat meer vlakkere aero sturen waar je over spreekt heb je wel verschillende gradaties in hoe breed dat vlak is. Ik zelf gebruik nu een geintegreerde cockpit gebeuren van Thor, maar zij hebben ook losse sturen beschikbaar. Ik vind ze niet per se heel breed, heb ook geen giga handen maar mogelijk wel wat groter dan jouw handen. Maar je zou eens kunnen kijken of je meer afmetingdata er over kan vinden, ook van die Deda en dan vergelijken. Qua prijs hoef je het er namelijk niet voor te laten. Als je naar dit stuurtje kijkt dan is dat nog goedkoper dan het Deda stuur:
https://www.thorcarbon.eu...ro-racestuur/#description
Daar zie ik dat de breedte 4cm is bovenop.
Ik lees dat de Deda een standaarddiameter heeft van 31,7mm voor de bevestging bij de stuurpen. Als ik dan foto's kijk naar wat er nog uitsteekt tov de diameter dan denk ik dat je ook wel richting de 4cm gaat. Lijkt wel iets meer ronding in de buis te zitten dan het thor stuur heeft.
Overigens is op deze site het Deda stuur wel een stuk goedkoper, al ken ik de site niet zo heel goed:
https://www.deltabikes.nl...zero-dcr-racefiets-stuur/
Bij Math Salden, stuk bekender, ook ongeveer die prijs. Bij Futurumshop lees ik dat qua breedte het blijkbaar aan de buitenkant gemeten is en niet van hart - hart, dus als je een 42cm nodig hebt dan moet je een 44 bestellen.

En carbon geeft ook weer wat meer comfort en als de prijs het toestaat zou ik het zeker overwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door orange.x op 02-11-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 22-09 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Dat was limburgs mooiste :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@orange.x Bedankt voor het meedenken. Ik ga kijken naar jouw linkjes. :)
Beste Reginas,
Gefeliciteerd, jij bent aan zet om in 2024 historie te gaan schrijven tijdens de Toerversie Amstel Gold Race, je bent namelijk ingeloot! Nadat we in april 2023 Demi Vollering op prachtige wijze zagen winnen, mag jij op zaterdag 13 april 2024 een onvergetelijke prestatie neer gaan zetten in Zuid-Limburg.
En verder: ik ben wel ingeloot voor de AGR, maar mijn betere wederhelft niet. :'( Ik overweeg sterk om zelf ook niet te gaan. PB me gerust als je interesse hebt in mijn startbewijs, daar kunnen we vast iets voor regelen. Stond ingeschreven voor de 100K, maar dat is nog te wijzigen.

Edit: mijn startbewijs is gereserveerd voor @Joindry . :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reginas op 02-11-2023 21:10 . Reden: startbewijs is gereserveerd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Enige klim waar ik echt mensen van de fiets zag gaan was op de Keutenberg. Maar daar staan ze de aantallen wel te reguleren (vlak voor de oversteek), dus die stilvallers kon ik makkelijk voorbij.
Wat ik storend vond waren wielerclubs die met veel heisa mij voorbij drukten, die ik dan vervolgens met een klim weer moeiteloos inhaalde, en in de afdaling moesten ze zonodig weer iedereen voorbij op smalle stukken met hoge snelheid. Dat roekeloze...tja. Maar daarom rij ik denk ook altijd solo normaliter.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 02-11-2023 17:00 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Beste Joindry,
Helaas moeten we je teleurstellen. Je bent niet ingeloot in de eerste loting voor de Toerversie Amstel Gold Race 2024, en daardoor is het peloton zonder jou vertrokken. Toch moet je jouw deelname nog niet helemaal afschrijven. Indien deelnemers niet tijdig het inschrijfgeld betalen, zullen de vrijgekomen plaatsen opnieuw verdeeld worden in een tweede loting.

Ik ben dus niet uitgeloot en redelijk teleurgesteld. Mochten er dus mensen zijn die plots wél een ticket over hebben.
Bij deze raad ik mezelf ten zeerste aan :+

[ Voor 54% gewijzigd door Joindry op 02-11-2023 17:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Rijd je hem toch zelf (op een andere dag) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Daar gaat het em toch helemaal niet om.
Het gaat om de sfeer,
De andere deelnemers
Het gemak van bevoorrading.
Mijn familie komt mee op reis (weekendje) en komen me aanmoedigen terwijl ze ook anderen kunnen zien.
(150km of meer uit de wind/in het wiel kunnen rijden :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Tja ik ben best van sfeer bij ritten, maar met zoveel man smalle klimmetjes oprijden (of is het lopen) tja...
Er zijn naar mijn mening leukere tochten die je kan rijden die minder massaal zijn.
Maargoed ieder z'n eigen hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
AGR is best leuk om een keer mee te maken. De grootste (?) toertocht van NL, mooie omgeving en goed georganiseerd. Maar goed, één keer dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

wibblemoo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:15:
AGR is best leuk om een keer mee te maken. De grootste (?) toertocht van NL, mooie omgeving en goed georganiseerd. Maar goed, één keer dus..
één keer is dus ook het plan. Vorig jaar was het de Ronde van Vlaanderen en daar valt de drukte héél goed mee wanneer je de grootste afstand rijdt. Wanneer je eerst een goeie 100km afmaalt is het gros al gepasseerd van de kortere afstanden. Ik ben niet één keer gehinderd geweest door de drukte. (het ongelofelijk slechte weer zat daar misschien wel voor iets tussen)

@DDX je mag gerust wat alternatieven opnoemen hoor. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
DDX schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:59:
Tja ik ben best van sfeer bij ritten, maar met zoveel man smalle klimmetjes oprijden (of is het lopen) tja...
Er zijn naar mijn mening leukere tochten die je kan rijden die minder massaal zijn.
Daarom ben jij ook een grote fan van de SR Noord Holland!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:22:
[...]

Daarom ben jij ook een grote fan van de SR Noord Holland!
Wel de lusten, niet de lasten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Elk jaar zou ik het ook nooit doen. Maar eens in de 5 jaar vind ik wel leuk. Drukte valt heus wel mee.
Vind Limburg dan ook een prachtige streek om te fietsen.

Daarintegen zou ik de Ronde never of nooit rijden. Is mijn achtertuin. Dat doe ik liever op eigen tempo in de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:58
De drukte bij de AGR vind ik best meevallen. Ik heb twee keer de 240 km gedaan; tegen de tijd dat ik bij de Keutenberg ben is de ergste drukte daar wel voorbij. Maar als je in het tempo van @DDX rijdt kom je waarschijnlijk in de 150km-meute.
De AGR is in mijn achtertuin en eigenlijk alleen al vanwege de "trots" dat daar zoveel mensen op afkomen vind ik het leuk om mee te doen.

De Ronde staat bij mij voor dit voorjaar op het programma. Ik ben benieuwd...

[ Voor 17% gewijzigd door Tom-Z op 02-11-2023 21:42 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Mistraller
Even iedereen jaloers maken :+

Een fietsende vrouw die ook nog eens haar eigen fiets serviced O+
Ze heeft de ketting zelfs netjes binnen het haakje van de derrie gelegd. Alleen de kettingpons moest ik ff helpen haha. Meteen ook de remblokken vervangen en gesteld dus dat kan ze voortaan ook zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkmYee3weEIG7f6BlwOjiZztdTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PHJwm3mKkhnO0xFwC8Rkv3lt.png?f=user_large

Omdat ze gek is op storm is ze vandaag ook lekker eigenwijs met de fiets naar het werk gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 02-11-2023 23:12 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Mistraller schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:09:

Ze heeft de ketting zelfs netjes binnen het haakje van de derrie gelegd. Alleen de kettingpons moest ik ff helpen haha. Meteen ook de remblokken vervangen en gesteld dus dat kan ze voortaan ook zelf.

[Afbeelding]

Omdat ze gek is op storm is ze vandaag ook lekker eigenwijs met de fiets naar het werk gegaan.
COOL! Bij mij gaat het over die fiets ipv de fiets dus ze staat er iets anders tegenover 😅.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Was er nog zoveel ruimte in de keuken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:09:
[...]

COOL! Bij mij gaat het over die fiets ipv de fiets dus ze staat er iets anders tegenover 😅.
Ik heb die van mij zojuist haar Droom wasmachine gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 15:14

Bezulba

Formerly known as Eendje

[Afbeelding]

Ik heb de training van morgen afgezegd omdat ik niet met windkracht 6 wil fietsen...

Je vrouw is een heldin!

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Inderdaad, gaat ze ook mee met de Tweakers Social Ride?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:09:
[...]

Die fiets waar je naast mag slapen, toevallig?
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ho ho ho! Wie was hier nou de sfeermaker bij de afgelopen SR dit jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:28:
[...]

Ho ho ho! Wie was hier nou de sfeermaker bij de afgelopen SR dit jaar?
Ik weet wel wie de sleeptaxi was O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:30:
[...]

Ik weet wel wie de sleeptaxi was O+
De sleeptaxi klapte telkens de DRS open, de wagonnetjes konden dus niet echt terugpraten en weet dus niet of je alleen met lichaamstaal kunt spreken van sfeer :'( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik zal eens vragen of ze met de Nijmegen social mee wil... Maar weekenden is wel puzzelen als we samen weg willen. De kids houden (nog) niet van fietsen :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Mistraller schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:02:
[...]

De kids houden (nog) niet van fietsen :P
Ach.. schermpje op het stuur en ze zijn om, toch?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Mistraller ik kwam je anders een jaar geleden nog tegen met een van de kids op de fiets in het bos.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 03-11-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
guapper schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:26:
[...]

Die fiets waar je naast mag slapen, toevallig?
:')
Ben ff niet mee :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mistraller schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:02:
[...]

Ik zal eens vragen of ze met de Nijmegen social mee wil... Maar weekenden is wel puzzelen als we samen weg willen. De kids houden (nog) niet van fietsen :P
Oww..maar dan kan ze gewoon in d'r eentje! We zijn niet exclusief..we zijn inclusief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

[Afbeelding]

Heb jij even geluk.
Na dik 15 jaar subtiel en minder subtiel mijn passie proberen over te dragen aan mijn vrouwlief raak ik niet verder dan één fietsrit per jaar. Dit met een gewone fiets.
En der zal halverwege maar zeker een grote wafel/pannenkoek staan wachten op haar...

En onderweg met de fiets tijdens die wind. Ging ze KOM jagen ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 03-11-2023 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-09 14:43
Reginas schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:58:

[...]

En verder: ik ben wel ingeloot voor de AGR, maar mijn betere wederhelft niet. :'( Ik overweeg sterk om zelf ook niet te gaan. PB me gerust als je interesse hebt in mijn startbewijs, daar kunnen we vast iets voor regelen. Stond ingeschreven voor de 100K, maar dat is nog te wijzigen.
Tip voor volgende jaar: Maak een team aan met je wederhelft. Ik heb dit ook gedaan en we zijn allebei ingeloot :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:02
Ik heb het wat simpeler gedaan. Ze moest eerst de Stelvio opfietsen voordat ik haar (terplaatse) ten huwelijk vroeg.

(sssst....ze wist niet dat ik haar ten huwelijk ging vragen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maar dat kost gelijk weer zoveel extra.. Kun je een leuke fiets voor halen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:04:
Maar dat kost gelijk weer zoveel extra.. Kun je een leuke fiets voor halen..
Eerder N+5

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Dan was je fiets niet duur genoeg :+

Pagina: 1 ... 525 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).