Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 526 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
Joindry schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:29:
[...]

Heb jij even geluk.
Na dik 15 jaar subtiel en minder subtiel mijn passie proberen over te dragen aan mijn vrouwlief raak ik niet verder dan één fietsrit per jaar. Dit met een gewone fiets.
En der zal halverwege maar zeker een grote wafel/pannenkoek staan wachten op haar...

En onderweg met de fiets tijdens die wind. Ging ze KOM jagen ofzo?
Ze heeft meer de instelling dat er aan die donkere boerenweggetjes echt niemand zo idioot is om urenlang te wachten tot er een racende vrouw van de fiets te trekken is.

Ze had niet echt profijt van de wind, maar de elementen der natuur vind ze gewoon gaaf. Staat ook altijd voor het raam bij onweer en zo.

Met dat weer van gisteren begon ze ook weer opnieuw te mijmeren over een tailfin haha.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:32:
@Mistraller ik kwam je anders een jaar geleden nog tegen met een van de kids op de fiets in het bos.
Ja, maar MTB herperduin is geen 100km social ride haha. Hij is ook niet heel vaak te porren voor een bosritje. Vraag me soms wel af of ie de MTB nu koos om zich af te zetten tegen alle Cortina's of omdat ie echt de mogelijkheid open wilde houden om in het bos te crossen. :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Mistraller schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:10:
[...]
begon ze ook weer opnieuw te mijmeren over een tailfin haha.
Moeten we het voor je uitleggen?

Het blijft Tweakers hier natuurlijk O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:16:
[...]

Moeten we het voor je uitleggen?

Het blijft Tweakers hier natuurlijk O-)
Zelf maken...? Neh al gedaan op m'n commuter. Doe mij die tailfin maar, dan pik ik hem in als ik een BRM ga doen of een keer met een andere fiets naar het werk ga. :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:05:
[...]

Dan was je fiets niet duur genoeg :+
Of je feest/kleding/honeymoon te goedkoop :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Bijna sinterkersto&n toch? slikken..klikken..en opbouwen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:47:
Bijna sinterkersto&n toch? slikken..klikken..en opbouwen
Deze Tweaker snapt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:51:
[...]

Deze Tweaker snapt het wel.
Een vrouw heeft wensen he. Als ik de alu versie koop had ze liever carbon gewild en omgekeerd.

Maar ff gekheid op een stokje, het is jammer dat dat spul niet te bezichtigen is. We zouden wel eens willen zien wat er in past, wat voor materiaal het is etc. We rijden beiden met laptops dus dat moet er wel een beetje leuk en beschermd in passen; en dan nog schoenen, kleding etc.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:24
@Mistraller Dus je vrouw is gisteren wezen fietsen. Hoe dan? Was de weg toen droog en schoon? Ik zie hier in het Noorden zo veel troep op de fietspaden liggen en met die wind zal er toch wel wat grotere takjes op de weg en fietspaden liggen, dus ik dacht, ik ga maar niet fietsen. Vandaag regent het en is het gewoon een bladenbrij op sommige plekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Dit was hier vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4whDlvupBI9zidT4Muek9ckKTRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xPzCk4xyHaHQhtXoxImRPns.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stond uiteraard stil toen ik deze foto nam. Het beeld vertekend altijd een beetje op camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:04:

Ik stond uiteraard stil toen ik deze foto nam.
for legal reasons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@Ypuh wauw, dat is mooi schoon en droog. Prima weer en wegdek om te fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
AMD1800 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:32:
@Mistraller Dus je vrouw is gisteren wezen fietsen. Hoe dan? Was de weg toen droog en schoon? Ik zie hier in het Noorden zo veel troep op de fietspaden liggen en met die wind zal er toch wel wat grotere takjes op de weg en fietspaden liggen, dus ik dacht, ik ga maar niet fietsen. Vandaag regent het en is het gewoon een bladenbrij op sommige plekken.
Gister rondje Utrecht - Schoonhoven - lekdijk terug gedaan.
Was prima te doen, af en toe wat blaadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Roskabouter dan staan er zeker niet zo veel bomen direct naast je route, of wel? Ik ben vandaag van Groningen via Gieten naar Assen gefietst, en vanaf daar weer terug. De fietspaden waar je onder de bomen door rijdt liggen hier best vol blad en takjes. Op sommige plekken zijn het hopen bladeren geworden. Gelukkig kun je daar ook nog overheen fietsen. Maar het is toch weer gelukt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:44
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor de garmin varia rtl515 te kopen en zie dat deze nu bij Amazon voor 137 euro te koop is. Denk niet dat deze met Black friday voor veel minder te krijgen is. Ben ook aan het kijken om een andere mount erbij te nemen. Heb een aero zadelpen dus beste is een mount op de zadelrails. https://www.amazon.com.be...prefix=%2Caps%2C95&sr=8-6
Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Blokkie90 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:50:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor de garmin varia rtl515 te kopen en zie dat deze nu bij Amazon voor 137 euro te koop is. Denk niet dat deze met Black friday voor veel minder te krijgen is. Ben ook aan het kijken om een andere mount erbij te nemen. Heb een aero zadelpen dus beste is een mount op de zadelrails. https://www.amazon.com.be...prefix=%2Caps%2C95&sr=8-6
Iemand ervaring met dit?
Ik heb die (maar dan van Ali). Past niet helemaal lekker op mijn zadel (Sella Italia model X) maar dat is echt vanwege de afwijkende vorm van de rails. De mount zelf is prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Blokkie90 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:50:
Iemand ervaring met dit?
Met een kortingscode bij Futurum voor 140,-
En klantenservice en garantie is bij Futurum koning

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Vraagje,
Ik wil deze winter echt aan mijn basis conditie werken, dus veel zone 2 ritjes.

Ik weet mijn hartslagzones en powerzones (ftp test).

Echter merk ik wanneer ik zone 2 voor power aanhoud ik met mijn hartslag bovenin zone 3 of zelfs onderin zone 4 kom na een half uur (of langer) fietsen.

Zeker nu de laatste tijd op de indoor trainer speelt dit sneller op dan buiten, buiten hou ik de benen wat vaker stil en herstel ik vaak tussendoor lijkt het.

Wat is nu de beste methode voor zone 2?
Alleen op hartslag letten, en de power ondergeschikt laten en na verloop van tijd met power zelfs in zone 1 uitkomen?

Of andersom, power constant houden en je hartslag die uiteindelijk in zone 3 of zelfs 4 komt na verloop van tijd.

Mijn gevoel zegt puur op hartslag fietsen, maar ik zie zoveel verschillende theorieën en uitleggen over zone 2 training.

Graag jullie mening.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:44
R0y. schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:35:
[...]

Ik heb die (maar dan van Ali). Past niet helemaal lekker op mijn zadel (Sella Italia model X) maar dat is echt vanwege de afwijkende vorm van de rails. De mount zelf is prima.
Ja ik heb een Sella Italia SLR Boost Superflow zadel. Deze zal misschien dezelfde vorm hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Blokkie90 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:18:
[...]

Ja ik heb een Sella Italia SLR Boost Superflow zadel. Deze zal misschien dezelfde vorm hebben.
Deze had ik hiervoor ook, dit zou gewoon moeten passen. Bij mij zit er een stuk plastic op om een zadeltasje aan te hangen. Dat zit op die van jou niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
verstappen33 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:12:
Vraagje,

Echter merk ik wanneer ik zone 2 voor power aanhoud ik met mijn hartslag bovenin zone 3 of zelfs onderin zone 4 kom na een half uur (of langer) fietsen.

Zeker nu de laatste tijd op de indoor trainer speelt dit sneller op dan buiten, buiten hou ik de benen wat vaker stil en herstel ik vaak tussendoor lijkt het.

Alleen op hartslag letten, en de power ondergeschikt laten en na verloop van tijd met power zelfs in zone 1 uitkomen?

Of andersom, power constant houden en je hartslag die uiteindelijk in zone 3 of zelfs 4 komt na verloop van tijd.

Mijn gevoel zegt puur op hartslag fietsen, maar ik zie zoveel verschillende theorieën en uitleggen over zone 2 training.

Graag jullie mening.
Weet je je VT1? Als je dat weet, dan zou ik op hartslag trainen.
Mogelijk dat je power vanzelf weer omhoog gaat, maar je hartslag bij VT1 verandert niet.

Endurance is sowieso laag blijven in je hartslag. Je moet nog goed kunnen praten, bijna volledige zinnen. Dit is dan een RPE van 3 of 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Speed24 schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:51:
[...]

Weet je je VT1? Als je dat weet, dan zou ik op hartslag trainen.
Mogelijk dat je power vanzelf weer omhoog gaat, maar je hartslag bij VT1 verandert niet.

Endurance is sowieso laag blijven in je hartslag. Je moet nog goed kunnen praten, bijna volledige zinnen. Dit is dan een RPE van 3 of 4.
Nee die weet ik niet precies, maar qua gevoel komt dat wel overeen met mijn hartslagzones.
Als ik die aanhoudt dan voelt Z2 (126-141) als zeer comfortabel, en Z3 (142-158) als redelijk intensief.

Ik zit nog te overwegen om een sport medisch onderzoek te laten uitvoeren om de zones echt goed in beeld te krijgen, aangezien ik ook komend jaar The Ride wil gaan fietsen wil ik zo effectief mogelijk trainen.

En idd over een bepaalde tijd zou je meer power moeten kunnen leveren met een lagere hartslag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:04

Reginas

Queen of Core Stability

@verstappen33 : sportmedisch onderzoek is sowieso verstandig voorafgaand aan een dergelijke grote inspanning. Ook verstandig om eventuele blessuregevoeligheden in kaart te brengen. Ik kan het alleen maar aanbevelen.

Ter aanvulling. Ik heb zelf dit jaar een groot sportmedisch onderzoek gehad. Leuk detail: dit werd uitgevoerd door de teamarts van Jumbo Visma Ladies, dus ik zat zeker bij een arts met verstand van dames op een racefiets. Als je een beetje huiswerk doet van tevoren, kun je ook wel achterhalen of de artsen van je lokale sportmedisch centrum zijn verbonden aan een bepaald team of een bepaalde sport als aandachtsgebied hebben.

Wat ik er persoonlijk uit heb gehaald:
- nauwkeurig in kaart brengen hartslagzones;
- FTP bepaald;
- orthopedische mogelijkheden en blessuregevoeligheden bepaald;
- voedingsadvies passend bij mijn wekelijkse activiteiten => op basis daarvan ben ik nu aan de slag met een sportdiëtist in hetzelfde sportmedisch centrum om mijn gewicht en lichaamssamenstelling te verbeteren zonder dat het ten koste gaat van mijn sportieve prestaties.

Daarnaast was de algemene gezondheidscheck fijn: bloeddruk, longfunctie, hartfunctie en uitgebreid bloedonderzoek. Gaf mij zekerheid, inzicht en geruststelling.

[ Voor 70% gewijzigd door Reginas op 05-11-2023 08:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
De pro’s doen hun winter base training in ieder geval op hartslag. Reden hiervoor is dat zij in de winter snel progressie maken en de zones dus per week verschuiven. Dit geldt voor ons amateurs minder ;-).

Ik kijk naar power, hr en rpe. Gisteren rustig binnen gefietst. Voelde heel makkelijk, maar HR was vrij hoog. Dan vind ik rpe belangrijker en negeer ik dat hr aan de hoge kant is. Als nu alle volgende ritjes hr hoog blijft ga ik iets terug in vermogen. Zo moet je er zelf beetje mee spelen.

En nog belangrijker: besef dat je al 85% goed bezig bent. Of je nu je rustige ritjes doet met HR 140 of 150 scheelt misschien maar 5% in effectiviteit. Het is ook niet zo dat zone 2 hard eindigt ergens en je dan volledig in Z3 zit. Daar zit enorm veel verloop in waarbij je lichaam van meer vetverbranding steeds meer overschakelt op carbs.

Wees niet te perfectionistisch, dat helpt juist niet.

Hier een interessant filmpje waarin een pro uitlegt hoe hij base training doet:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Ik zou me niet zoveel zorgen maken en gewoon lekker gaan fietsen.

In de winter liggen hartslagzones alweer iets anders dan in de zomer; kou, wind en regen doet ook het nodige met je lichaam en hartslag. Zorg gewoon dat je tot maart voldoende uren maakt en gebruik maart-april-mei om ook echt weer (top)conditie op te bouwen en 8u blessurevrij op je fiets te kunnen zitten. Uitrijden van The Ride zal altijd wel lukken. Tenzij je ambities hebt m.b.t. voorin rijden; heb je geen 300w+ FTP nodig om hem uit te fietsen.

Meerdaagse fietstochten zijn eerder een mentale dan fysieke uitdaging. De hele positieve sfeer van zo'n evenement zorgt eigenlijk dat het mentale gedeelte ook goed te doen is. Dat geneuzel met in welke zone je moet rijden begint tegenwoordig grotere vormen aan te nemen dan noodzakelijk is. Als je 8 uur fietst per week voel je vanzelf dat je niet 7 daarvan in de hoogste zones kunt/moet rijden. Probeer zones iedere week gewoon een keer aan te tikken en of je duurritje nou met hartslag 120 of met 140 slagen is omdat de wind verkeerd staat, maakt weinig uit.

Zwift ritten zijn bij mij overigens ook automatisch intensiever. Je hebt minder koeling en houdt over het algemeen je benen niet stil, dus indoor ritten zou ik al snel bij de bovenste zones inschatten. Weet niet of je van plan bent 8u per week binnen te fietsen? Een verdeling van 2u Zwiften gecombineerd met 4-6u buiten freewheelen zal een prima uitgangspunt zijn om de winter goed door te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 05-11-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ypuh schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:38:
Ik zou me niet zoveel zorgen maken en gewoon lekker gaan fietsen.

In de winter liggen hartslagzones alweer iets anders dan in de zomer; kou, wind en regen doet ook het nodige met je lichaam en hartslag. Zorg gewoon dat je tot maart voldoende uren maakt en gebruik maart-april-mei om ook echt weer (top)conditie op te bouwen en 8u blessurevrij op je fiets te kunnen zitten. Uitrijden van The Ride zal altijd wel lukken. Tenzij je ambities hebt m.b.t. voorin rijden; heb je geen 300w+ FTP nodig om hem uit te fietsen.

Meerdaagse fietstochten zijn eerder een mentale dan fysieke uitdaging. De hele positieve sfeer van zo'n evenement zorgt eigenlijk dat het mentale gedeelte ook goed te doen is. Dat geneuzel met in welke zone je moet rijden begint tegenwoordig grotere vormen aan te nemen dan noodzakelijk is. Als je 8 uur fietst per week voel je vanzelf dat je niet 7 daarvan in de hoogste zones kunt/moet rijden. Probeer zones iedere week gewoon een keer aan te tikken en of je duurritje nou met hartslag 120 of met 140 slagen is omdat de wind verkeerd staat, maakt weinig uit.

Zwift ritten zijn bij mij overigens ook automatisch intensiever. Je hebt minder koeling en houdt over het algemeen je benen niet stil, dus indoor ritten zou ik al snel bij de bovenste zones inschatten. Weet niet of je van plan bent 8u per week binnen te fietsen? Een verdeling van 2u Zwiften gecombineerd met 4-6u buiten freewheelen zal een prima uitgangspunt zijn om de winter goed door te komen.
Klopt.
Ik heb nu al geen problemen om 8u op de fiets te zitten.
Dit jaar al enkele keren een 200+ tocht gefietst en geen problemen ervaren.

Enige waar ik mij een beetje zorgen over maak is de hersteltijd.
8 dagen fietsen is toch wel heel anders dan 1 dag “intensief “ fietsen.
Je maakt best wat hoogtemeters en zal dus ook niet altijd netjes in zone 2 kunnen blijven trappen.

En je wilt de volgende dag wel relatief fit/fris op de fiets stappen.

Als ik ervaringen hoor van andere riders en ook de organisatie dan is het vooral endurance endurance en nog eens endurance trainen.
Zorgen dat je voldoende uithoudingsvermogen traint en zo laag mogelijk in de zones kunt blijven tijdens the ride.

En tuurlijk zijn het geen harde getallen, maar feit is wel dat wanneer je sneller hersteld wanneer je niet maximaal hoeft te trappen.

Qua training zit ik nu vooral op de tacx, dit is idd intensiever dan buiten op de weg en dat merk ik ook aan mijn hartslag. Die zones lopen niet helemaal gelijk aan die van mijn FTP.

Dat is niet erg, maar ik had lichte twijfel wat ik nu het best aan kan houden voor binnen fietsen.
Ik ga mij komende weken toch richten op hartslagzones, en kijken hoe mijn power daar op reageert.
Bij mooi/droog weer ga ik wel lekker naar buiten om lekker duurtrainingen te doen.

Vanaf 1 januari volg ik het trainingsplan van The Ride.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
verstappen33 schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:08:
[...]

Klopt.
Ik heb nu al geen problemen om 8u op de fiets te zitten.
Dit jaar al enkele keren een 200+ tocht gefietst en geen problemen ervaren.

Je maakt best wat hoogtemeters en zal dus ook niet altijd netjes in zone 2 kunnen blijven trappen.

En je wilt de volgende dag wel relatief fit/fris op de fiets stappen.

Als ik ervaringen hoor van andere riders en ook de organisatie dan is het vooral endurance endurance en nog eens endurance trainen.
Zorgen dat je voldoende uithoudingsvermogen traint en zo laag mogelijk in de zones kunt blijven tijdens the ride.

En tuurlijk zijn het geen harde getallen, maar feit is wel dat wanneer je sneller hersteld wanneer je niet maximaal hoeft te trappen.

Qua training zit ik nu vooral op de tacx, dit is idd intensiever dan buiten op de weg en dat merk ik ook aan mijn hartslag. Die zones lopen niet helemaal gelijk aan die van mijn FTP.

Dat is niet erg, maar ik had lichte twijfel wat ik nu het best aan kan houden voor binnen fietsen.
Ik ga mij komende weken toch richten op hartslagzones, en kijken hoe mijn power daar op reageert.
Bij mooi/droog weer ga ik wel lekker naar buiten om lekker duurtrainingen te doen.

Vanaf 1 januari volg ik het trainingsplan van The Ride.
Als je +-200w kan trappen in zone 2 en je hebt een compact met 32 of 34 achter kan je gewoon heerlijk rustig met +- 10km/u de bergen in. Ook met 10%.

Als je dat kan zit je echt wel goed. Probeer vooral de eerste dagen niet te gek te doen

Bij mijn laatste fiets vakantie merkte ik na dag 3 a 4 dat mijn hartslag in mijn slaap soms bijna 10 slagen hoger was. Ik kreeg hem op gegeven moment ook nog maar op de 168 ipv 182. Dat is een duidelijk teken van vermoeidheid.

En zoals ik vaker ergens gelezen hebt, je beste fietsmaat fietst achter je en niet voor je. Oftewel liever iets te rustig dan te hard.

In de bergen heb je wel het voordeel dat je soms ook een uur je benen stil kan houden in een afdaling. Laatste tip van mij: voldoende eten, vooral tijdens het fietsen. Begin na 1 uur en probeer gewoon genoeg koolhydraten binnen te krijgen. Hoe beter jij in zone 2 kan blijven hoe kleiner de kans op een hongerklop of echt lege zware benen

Oja en natuurlijk genieten, beetje lachen met de groep en niet alles te serieus nemen. Er zijn al te veel zure haantjes op de weg met teveel bewijsdrang

[ Voor 3% gewijzigd door user_tweakers op 05-11-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Ik ben eruit.... support call naar 4iiii gedaan, en die hebben voor onze serienummers een niet-chipolo firmware klaargezet. Geflashed en nu is het eraf. Ben benieuwd of batterylife nu weer een beetje beter is. Zal een gevoelskwestie blijven ben ik bang.
Kun je die firmware sharen (of heeft dat geen zin omdat het serienummer afhankelijk is)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
verstappen33 schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:08:
Heb de afgelopen jaren meerdere meerdaagse tochten gedaan, soms met vrienden, soms alleen. Mijn ervaring is dat iedereen alleen maar beter werd door de week heen. Enige uitzondering was een man van 74 die vorig jaar nog geopereerd was aan z'n hart en ook maar ~2.000km getraind had.

Het zal een uurtje of 6-8 fietsen zijn per dag, maar de rest van de dag doe je weinig, dus je herstelt sowieso al beter/sneller dan wanneer je nog naar je werk moet, kinderen op halen en een verjaardagsfeestje hebt. De winst in conditie/hardheid weegt zwaarder dan de opgebouwde vermoeidheid; voor zover daar sprake van is. De lagere hartslag die @user_tweakers omschrijft herken ik, maar zo lang je je vermogens kunt blijven trappen is dat juist wel fijn.

Trainen met een schema heeft zeker zin (als je dat leuk vindt) en hoe fitter je aan de start verschijnt, des te meer energie je overhoudt om ook van de natuur te genieten, misschien ff een klein onderling duelletje uit kunt vechten voor de top van de Ventoux of dat je wat energie overhoudt voor een biertje na afloop. Het is natuurlijk ook gewoon een vakantie en geen leven als een kopman die nog kans maakt op de Tour ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 05-11-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ypuh schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:36:
[...]

Heb de afgelopen jaren meerdere meerdaagse tochten gedaan, soms met vrienden, soms alleen. Mijn ervaring is dat iedereen alleen maar beter werd door de week heen. Enige uitzondering was een man van 74 die vorig jaar nog geopereerd was aan z'n hart en ook maar ~2.000km getraind had.

Het zal een uurtje of 6-8 fietsen zijn per dag, maar de rest van de dag doe je weinig, dus je herstelt sowieso al beter/sneller dan wanneer je nog naar je werk moet, kinderen op halen en een verjaardagsfeestje hebt. De winst in conditie/hardheid weegt zwaarder dan de opgebouwde vermoeidheid; voor zover daar sprake van is. De lagere hartslag die @user_tweakers omschrijft herken ik, maar zo lang je je vermogens kunt blijven trappen is dat juist wel fijn.

Trainen met een schema heeft zeker zin (als je dat leuk vindt) en hoe fitter je aan de start verschijnt, des te meer energie je overhoudt om ook van de natuur te genieten, misschien ff een klein onderling duelletje uit kunt vechten voor de top van de Ventoux of dat je wat energie overhoudt voor een biertje na afloop. Het is natuurlijk ook gewoon een vakantie en geen leven als een kopman die nog kans maakt op de Tour ofzo.
Klopt.
Doel is vooral plezier hebben en lekker kunnen fietsen. Het zal al met al een hele gave ervaring worden als ik de ervaringen van anderen mag geloven.

En ik hoef idd geen Pogacar te zijn tijdens deze tocht, maar persoonlijk zou ik het wel fijn vinden dat mijn conditie zover mogelijk op peil is om elke dag normaal te kunnen fietsen en dat het niet een martelgang wordt naar de finish van de dag.

Zoals ik het nu bekijk is het voornamelijk endurance trainen en zorgen dat je basis op orde is qua gezondheid en conditie.

Het training schema is ook 90% duur ritjes, met hooguit 1x in de week wat tempo blokjes of sprint blokjes. Het is vooral uren maken en dit langzaam opbouwen naar het evenement toe.

Echt een strak schema volgen is voor mij ondoenlijk, maar het zorgt wel voor een patroon die ik kan vasthouden. Dus vaste dagen/momenten trainen. En dat is wel essentieel voor mij. Vastigheid qua planning helpt mij enorm. Hoe ik dan elke individuele training invul moet ik nog even bekijken aangezien ik ook graag met de club mee fiets, deze ritten lijken vaak op tempo duurblokken.
De langere weekend ritten van 4-6 uur zal ik op een lekker rustig tempo fietsen.
Mijn schoonouders wonen 200km van ons vandaan. Zijn mooie ritjes om lekker uren en kilometers te maken. En daar gaan wel elke maand wel een keer naar toe, kan ik mooi terug fietsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:12:
Vraagje,

Graag jullie mening.
Cardiac Drift.. zoek daar is op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik weet niet of het voort gaat komen in je trainingsplan van TheRide..

Een paar dagen achter elkaar een paar uur fietsen...zou ik zeker doen, dan kom je erachter wat je lichaam kan met vermoeidheid en hoe je je herstel het beste kan doen (Vrijdagochtend een pittige sessie op je turbo..zaterdag 6 uur...zondag 3..).

Ik dacht afgelopen jaar wel een paar dagen 150+ te kunnen fietsen achterelkaar.
Dag 1 werd 190km met iets teveel inspanning...te weinig eten tijdens...en naderhand. Beetje slecht slapen en dag 2 was ik klaar met 120km en naar de tandjes. Een nacht goed slapen en goed eten en de dag erna een korte afstand, en dag vier ging de Elfstedentocht weer met twee vingers in de neus.

De rest hoe een paar dagen achter elkaar fietsen ging was er bij mij bij ingeschoten door van alles, en nu was dit een paar dagen bikepacken door NL en heb ik het ontzettend naar m'n zin gehad, maar the ride lijkt me anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:02:
Ik weet niet of het voort gaat komen in je trainingsplan van TheRide..

Een paar dagen achter elkaar een paar uur fietsen...zou ik zeker doen, dan kom je erachter wat je lichaam kan met vermoeidheid en hoe je je herstel het beste kan doen (Vrijdagochtend een pittige sessie op je turbo..zaterdag 6 uur...zondag 3..).

Ik dacht afgelopen jaar wel een paar dagen 150+ te kunnen fietsen achterelkaar.
Dag 1 werd 190km met iets teveel inspanning...te weinig eten tijdens...en naderhand. Beetje slecht slapen en dag 2 was ik klaar met 120km en naar de tandjes. Een nacht goed slapen en goed eten en de dag erna een korte afstand, en dag vier ging de Elfstedentocht weer met twee vingers in de neus.

De rest hoe een paar dagen achter elkaar fietsen ging was er bij mij bij ingeschoten door van alles, en nu was dit een paar dagen bikepacken door NL en heb ik het ontzettend naar m'n zin gehad, maar the ride lijkt me anders..
Dat ga ik zeker doen, ben heel benieuwd hoe ik zal reageren op 3-4 dagen lange afstanden fietsen.

Ik heb ook overwogen om zelf een meerdaagse tocht uit te stippelen, maar al het geregel eromheen gaf nogal wat stres.

Waar te slapen, waar eten, drinken proviand inslaan etc.
Daarnaast al je spullen meenemen op de fiets.

Nu compleet verzorgd, verzorgingsposten onderweg, begeleiding van motards en volgwagens.
Camping die voor je wordt opgebouwd en afgebroken.
Eten en drinken wordt geregeld.

Kan me dan volledig richten op het fietsen en genieten van de tocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Vaak is het plannen van zo'n tocht en het zoeken naar eten/slapen een groot onderdeel van de beleving..

Maar whatever rocks your boat.

Nu gewoon gaan trainen en ons na de ride laten weten hoe het gegaan is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
AMD1800 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:32:
Nee natuurlijk niet. Maar dan rij je dus gewoon om de takken heen en zorg je dat je een goede lamp op je fiets hebt zodat je ze ook ziet liggen...Vrijdag heb ik zelf gefietst en toen lag er bij de bomen ook best wat zooi. Maar daar kan je prima op anticiperen toch. Het waren geen halve bomen in elk geval.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Smultie schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:31:
[...]

Kun je die firmware sharen (of heeft dat geen zin omdat het serienummer afhankelijk is)?
Nee de app download die (via je telefoon dus). Daarom moest ik de serials inderdaad van beide PM's doorsturen naar 4iiii en dat ging verder heel vlot en soepel.

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
verstappen33 schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:06:
[...]

Dat ga ik zeker doen, ben heel benieuwd hoe ik zal reageren op 3-4 dagen lange afstanden fietsen.

Ik heb ook overwogen om zelf een meerdaagse tocht uit te stippelen, maar al het geregel eromheen gaf nogal wat stres.

Waar te slapen, waar eten, drinken proviand inslaan etc.
Daarnaast al je spullen meenemen op de fiets.

Nu compleet verzorgd, verzorgingsposten onderweg, begeleiding van motards en volgwagens.
Camping die voor je wordt opgebouwd en afgebroken.
Eten en drinken wordt geregeld.

Kan me dan volledig richten op het fietsen en genieten van de tocht.
Gewoon een route maken, opdelen in 3 of 4 dagen die beginnen en eindigen in de buurt van een stadje bijvoorbeeld en dan kijken welke B&B of hotel je boekt. Aan 1 extra setje fietskleding, slippers of lichte schoenen, onderbroek, trainingsbroek of zwembroek, t-shirt of vest heb je al genoeg. Dan nog de noodzakelijke spullen zoals tandenborstel en tandpasta, voeding voor tijdens het fietsen en knallen maar. Dit past allemaal in een kleine zadeltas. Zo heb ik 25 dagen fietsen volgemaakt dus kun jij echt wel 3 of 4 dagen doen.
Pimorez in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:17:
Vaak is het plannen van zo'n tocht en het zoeken naar eten/slapen een groot onderdeel van de beleving..

Maar whatever rocks your boat.

Nu gewoon gaan trainen en ons na de ride laten weten hoe het gegaan is :D
Ja @verstappen33 laat ons weten hoe het gegaan is.
Je kan ook zelf een topic aanmaken, en the road er naar toe beschrijven.

Kan iedereen die het wil het volgen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Pimorez schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:49:
[...]

Gewoon een route maken, opdelen in 3 of 4 dagen die beginnen en eindigen in de buurt van een stadje bijvoorbeeld en dan kijken welke B&B of hotel je boekt. Aan 1 extra setje fietskleding, slippers of lichte schoenen, onderbroek, trainingsbroek of zwembroek, t-shirt of vest heb je al genoeg. Dan nog de noodzakelijke spullen zoals tandenborstel en tandpasta, voeding voor tijdens het fietsen en knallen maar. Dit past allemaal in een kleine zadeltas. Zo heb ik 25 dagen fietsen volgemaakt dus kun jij echt wel 3 of 4 dagen doen.
Dit is helemaal niet waar. Je hebt gewoon schaamteloos nieuwe sokken gekocht onderweg.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
ElGreco schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:07:
[...]

Dit is helemaal niet waar. Je hebt gewoon schaamteloos nieuwe sokken gekocht onderweg.
Oké oké, daar heb je gelijk, maar dat was pas na dag 14 ofzo, dat moet @verstappen33 wel aan kunnen dus met slechts 4 dagen fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
ElGreco schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:07:
[...]

Dat verhaal heb ik gemist; had @Pimorez z'n sokken lek gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
guapper schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:02:
[...]

Hij deed er een dynaplug in maar dat fietste toch niet lekker

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:21
Pimorez schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:49:
[...]

Geweldig verhaal, hoop ooit eens hetzelfde te doen, al is het maar 2 weken. 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
AMD1800 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:13:
@Roskabouter dan staan er zeker niet zo veel bomen direct naast je route, of wel?
De andere kant van Utrecht (heuvelrug) sla ik inderdaad een paar dagen over.
Fijn dat er best wat mogelijkheden zijn in UUUU

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Ypuh
Hier ook verschillende meerdaagse tochten gedaan. Geen zin om een heel verhaal te typen; maar tentje mee, extra setje fietskleding (die je iedere avond probeert te wassen) en iedere dag 100-200km fietsen. Ik reed gewoon tot ik geen zin meer had en zocht dan 20km voor het einde een camping of B&B op die ik vooraf als POI's in mijn Garmin geladen had. Als fietser zonder auto/caravan ben je overal wel welkom.

Harwich - Isle of Skye:
De boot gepakt in Hoek van Holland met als voordeel dat je na een nacht slapen gelijk van start kon. Je moest wel van regen en mist houden om dit leuk te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42c6vZsT5SpU9AglycUKCz7LjPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWKdisNv3LMqOgEDuilkuW8C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuB1loXkDKony5KsKyd4iSBECxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUfQUYkXgKYovyrjGtx5BMiN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4ehb0N6KlDrgIGLSnkIL0pKF88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yq4LsEUzZQ2IpXA4qiN5jPos.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4ELVyyeg037ygsVHuOrFgpOxXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3cjfXziAgCMQpHA6QNQmjwc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5fqZRIDH_HLJzCzBOCAqYDS97U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cewXEft276UfCthObsiudQdt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF7AM1Txr4pER8EqYT46cXjWTmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnZomVdrA1cSIfM4M19iU3MC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Etoms7VnArdsdGS4oXYSoN51hH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiZ1YdI2QE6E2gSKZewhLXle.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5OpDGi9BMdN0kDss83nFcIWWGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5xA3TodM5F3vaOmujLC7XXQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRnTFDyminlEL9yEotUuzpuKeEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0s4XTR4voektzqFQdupD0iH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ern1wzbB0wA9z9AIq4hvN3fm-Xs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2INtzwFjgWxp4qXkRItsixP9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVLw6zc55ZHXNmYWrG2PBJLRqHc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwIgEplatPVPaR2zi4JyIYjF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn1jrKLRGzkJys5ltUceWR53MLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCbHoKH3vxhO3rDhOG342rXV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwfwa27pRkjXMsfYI8spkBNK58c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97PBz03dLB9eOTFYjkjtWX9z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNvLlI_SSYKqw63TO3Pu8PK-Zv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBf043XlyHDLrJdrr4hnzojf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mpbWNprK9qMX6fxnJUVzny11Mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCxjqW9lLwfCgOoIhbj1HCSB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BET0nXTOsdNrvr8h1VwPLj3H1vI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7txIRaQRoH0eWFgcKAQLgMM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQqwurxtP0HvI0VGVw6QkhfuHIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bc3Lw7PuG72hnTnhRoZ4y1zN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOPo9yepknxh8qO87VVtOY31IFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GV34H7ju6qlWV3e3WUmtSs9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xG63Tfjz0w_FntUbx1C33WZ-Iwg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h7r1CpGqWH5r2i8MvHExbDbF.png?f=fotoalbum_tile

Oslo - Noordkaap:
Na deze trip is Noorwegen misschien wel mijn favoriete vakantieland. Helaas ging op dag 5 m'n Garmin stuk door een geleende powerbank van een Fransman en ben ik het eerste deel van de GPS kwijt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbogo63aiMsn9el0FNs0AkEZuC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBzR6ItFjf8FxHPG73guDkX1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amZG5ghVCJjk3lL1g7MVSU625Io=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmffdEtPvJGufmD7MtKxQ6o4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFzaxOI6LCfQCjm2A_nk8unPuKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61ugdUwczSYehxD9VgwOLN1b.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IytPp8wxdnFzHfjWDR-cAwNXo_I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NXLgjWh4Iob2g66ObOROBWd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUK8NttMx3LG7CZURO1FMOPzXhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyoTADdJqn0eHJFcGqWGzZ6o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3h-OxaPez23zohNmpD6nZH4Ihg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgkZgDeHLt0Ja2xcNQA1g5Sd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuiRVgTNBISrFSrZ0zNcvq_4n40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcJsntHLKqMaadfZ2Gm4O8zb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sXH_H1ho3ip8kTDFuoiRrcRCxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME5ewN8LJNa10iN7Y2XhTQns.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDYu8PPeIvkShOJgMjUqpQfQPe4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwP1uxixgDrrDUBS6w4RbqwA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGFX9uHBriVMgNDqT3CiDzRaFw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLRsEtZ8L8AyH436QFcOEovl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5v13QLlNd03AYcmOegEGzuW-ZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzosK5U4bepiH6S295cDwQms.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRtgEVbNDNeqkEAJL0_68_kP-rk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SI3nsoSt9Oy58Q2Jvh6pje6Q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFRUWCbkIOcpmSx2dQx6hr4V3uw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXH09AR0rHtXzzI4ebwsA4sD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1TpsoegQ_FrsOSMvuWlsxETb1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWqBHuNF7hrUwk4Z5HshUrbn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJs6wpPJqovs8u9mntPAxwY5zUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F26iAJqiEgUYUL5zjfwEkZDP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RgPloOgrEkukZakm6-guod72Ck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQOFFnoNv9FsGwAJoJXXqhvQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5halYEdJ6IaDzJTypU3jo09nxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dafR4FewcORgRLQzZqbRqZUX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2D_o6j1Y8oE5t3GgDEeE-X-uais=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39WBk02bULyoJmGixe501232.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz-UEHCGxUJhik1NtxYqxBsSJ6Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/G9bWIXrSCROOjC0fQG218vjX.png?f=fotoalbum_tile

Nederland - Tjechie:
Georganiseerd met een groepje voor een cultureel iets. Met een volgwagen en vooraf geplande hotels, wat het uiteindelijk super makkelijk maakte, maar wel dagen van 200km+ gemiddeld. Eigen tempo is ook wel fijn, maar beide heeft wel iets. Moet de foto's nog eens opzoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-85MNYAXTifGwZxS8JTOXJ8GTY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvFHNQ0Qprh8oJf8lvpgGZWp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27YYzO_Pk3sVjg09C2o0vLpIIrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XulskYp9lKOES9AAVa2F51yl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw5Brrl26Z7gLLfEk3YwoXRlJIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3K6DSuAh2YeAfna2binzyf3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2ihnr1iflMwrzuzu74fKiIX7i4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjCR6MXsTKU0GTEJYYZC1MN6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xk9ESZufEnE-WwMazy2y7iXj6ak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1jmKrxWgxjCCzTEm7k2GqSc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPVI7-mqL9awv6qyBRXIfg0MGm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHjsAgkCUlOtuK1OpZeDjqd9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:50:
[...]

Ja @verstappen33 laat ons weten hoe het gegaan is.
Je kan ook zelf een topic aanmaken, en the road er naar toe beschrijven.

Kan iedereen die het wil het volgen!
Daar zat ik nog wel aan te denken, niet perse een topic, maar een blogje leek me wel leuk, heb ik gelijk wat naslagwerk voor anderen en leuk om terug te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik denk dat een wekelijkse vlog leuker is, wellicht dat je dan ook wat producten mee kan nemen in jouw avontuur en hiermee de customerexperience van die producten een beter podium kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:33
Iemand van hier trouwens ervaring met een leuke gran fondo/meerdaags event ergens in het VK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
guapper schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:02:
[...]

Nieteens lek gereden, ze waren al lek! En er zat wat lakschade op van de regen, dus de witte sokken waren grijszwart en moesten dus even vervangen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:39:
Iemand van hier trouwens ervaring met een leuke gran fondo/meerdaags event ergens in het VK?
https://www.dragonride.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:41:
Ik denk dat een wekelijkse vlog leuker is, wellicht dat je dan ook wat producten mee kan nemen in jouw avontuur en hiermee de customerexperience van die producten een beter podium kan geven.
Vlog ben ik niet het type voor denk ik, en van 30 weken trainen een wekelijkse vlog te maken is denk ik ook wel een beetje teveel van het goede..

Misschien dat ik het wel doe maar dan in de laatste weken voor de ride, tijdens en een evaluatie erna.. Maar dan zal ik nog wel wat moeten werken aan mijn presentatie skills.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Mistraller schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:28:
[...]

Nee natuurlijk niet. Maar dan rij je dus gewoon om de takken heen en zorg je dat je een goede lamp op je fiets hebt zodat je ze ook ziet liggen...Vrijdag heb ik zelf gefietst en toen lag er bij de bomen ook best wat zooi. Maar daar kan je prima op anticiperen toch. Het waren geen halve bomen in elk geval.
T is blijkbaar voor een groot deel goed kijken en omheen rijden. Maar dat is bij normaal weer (lees: droog en het waait niet hard) nu ook al het geval. Ik had verwacht dat er redelijk wat grotere takken zou hebben gelegen. Blijkbaar viel dat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 14:21
Kijk anders in de calendar van Audax UK: https://www.audax.uk/choose-a-ride/calendar-events/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:57:
[...]

Vlog ben ik niet het type voor denk ik, en van 30 weken trainen een wekelijkse vlog te maken is denk ik ook wel een beetje teveel van het goede..

Misschien dat ik het wel doe maar dan in de laatste weken voor de ride, tijdens en een evaluatie erna.. Maar dan zal ik nog wel wat moeten werken aan mijn presentatie skills.. :X
En juist daarom, gewoon elke week. Blijf je ook accountable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

https://www.pedalution.co...oonrakers-sunseekers-300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
London Edinburgh London oftewel LEL

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
ElGreco schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik ga eerst wel eens voor PBP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

LEL is eerder :)

Maar als je een lange tocht zoekt..

Volgend jaar een 1200/2100 met start vanuit Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 15:45
Letterlijk een lel van een rit
verrassings SSR 2024?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Wat voor ervaring zoek je?

- Zelf een keer gereden.
Of
- Ik heb een keer een influenzer een vette rit zien doen en die post ik nu hier "ervaring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee, van de Randonneurs NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:49:
[...]

Wat voor ervaring zoek je?

- Zelf een keer gereden.
Of
- Ik heb een keer een influenzer een vette rit zien doen en die post ik nu hier "ervaring".
Dat eerste :+

Vooral ook omdat benieuwd ben naar hoe dat reistechnisch aangepakt is toen. Al is een leuk event ergens in het vaste land minstens net zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 14:21
ElGreco schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik rij zelf LWL (London Wales London), maar die zit geloof ik al vol wat betreft aanmeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
la_fusion schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:01:
Vooral ook omdat benieuwd ben naar hoe dat reistechnisch aangepakt is toen. Al is een leuk event ergens in het vaste land minstens net zo praktisch.
Ben niet bekend met meerdaagse evenementen in de VK. Ik zou even op CycloWorld kijken; daar zie je o.a. de Tour of Wessex, Ride the Trafalgarway en Deloitte Ride Across Britain: https://www.cycloworld.cc/kalender/a

Wel kan ik je het gebied Yorkshire Dales met aangrenzend Lake District van harte aanraden. Daar zou ik me best een weekje kunnen vermaken. Je moet wel van steil houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 06-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:11
Hopelijk kan iemand me helpen. Mijn nieuwe Northwave X-Celsius Arctic GTX schoenen zijn helaas al snel van binnen nat geworden (verdikkeme). Ondanks goed drogen begint zich na elke rit een steeds minder prettige geur te manifesteren. Hoe het beste deze geur verwijderen / bacteriën doden bij Gore-Tex en Neopreen schoenen? Google heeft natuurlijk ook suggesties, maar misschien heeft een ervaringsdeskundige een niet zo welbekende gouden tip?!

[ Voor 15% gewijzigd door derhenno op 07-11-2023 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49
McMiGHtY schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:39:
LEL is eerder :)

Maar als je een lange tocht zoekt..

Ik ga voor de 2100. Een 1200 heb ik al gedaan. Volgend jaar maar weer wat meer fietsen dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
derhenno schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:09:
Hopelijk kan iemand me helpen. Mijn nieuwe Northwave X-Celsius Arctic GTX schoenen zijn helaas al snel van binnen nat geworden (verdikkeme). Ondanks goed drogen begint zich na elke rit een steeds minder prettige geur te manifesteren. Hoe het beste deze geur verwijderen / bacteriën doden bij Gore-Tex en Neopreen schoenen? Google heeft natuurlijk ook suggesties, maar misschien heeft een ervaringsdeskundige een niet zo welbekende gouden tip?!
Shoefresh kopen en je schoenen na afloop van een rit erop zetten.
En voor nu denk ik eerst ff goed wassen van binnen en daarna op de shoefresh zetten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
wisselwerking schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:31:
[...]

Ik ga voor de 2100. Een 1200 heb ik al gedaan. Volgend jaar maar weer wat meer fietsen dus.
Joh, jij rijdt dat toch op een crackertje en een rozijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
derhenno schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:09:
Wat @DDX zegt : Shoefresh
Heb een tijdje zonder sokken gefietst in het voorjaar.
Mijn schoenen werden naar buiten verbannen zodra we ergens een weekendje waren.
Tegenwoordig na elke rit droog ik ze binnen, afhankelijk van de geur spuit ik ze na het drogen in met een spray.
Het sprayen word tegenwoordig steeds minder!
Je stinkende schoenen zijn dus nog te redden :o

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 16:52
Iemand hier bekend met fietsen in Piemonte?
Zoek voor de week rond de Fausto Coppi (26 juno tot 2 juli 2024) een appartement voor 6 personen in de regio Cuneo. Merken dat het lastig is iets aantrekkelijks te vinden binnen 10km fietsen van de start/finish.

Inschrijving overigens vanavond gedaan dus we moeten wel :)

Aldus join nog 236 dagen te gaan!

[ Voor 0% gewijzigd door Stufferdt op 07-11-2023 23:10 . Reden: Cuneo ipv cuneu ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mistraller
Ik had het bericht niet heel aandachtig gelezen, en mijn zoon had een specifieke standaard nodig die ik na lang zoeken bij Bikester gevonden had. Dus besteld...maar nog steeds niks. Maar volgens mij kan ik wel fluiten naar het geld. Gelukkig niet veel. Is ook te weinig voor de aankoopverzekering van SNS ivm eigen risico. Er is nog wel een knopje "annuleer bestelling" maar ik acht de kans kleiner dat ik geld terug krijg dan dat ik spullen terugkrijg. Het lijkt erop dat ze items die uit een centraal magazijn komen, niet kunnen uitleveren, want die zijn ook niet bestelbaar; een aantal andere artikelen wel. En op fiets.nl lees ik dat er ook wel leveringen gedaan worden kennelijk.

Vervelend vooral dat die fiets nog steeds niet gefixed is.

Dus; Voor de overigen die het nog niet weten:

De webshops die dus failliet lijken te zijn:

Bikester
Bruegelmann
Fixie Inc
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Votec
Wiggle
ChainReactionCycles

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 07-11-2023 23:43 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
DDX schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:19:
[...]
Shoefresh kopen en je schoenen na afloop van een rit erop zetten.
En voor nu denk ik eerst ff goed wassen van binnen en daarna op de shoefresh zetten.
raymondw schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:55:
[...]

Wat @DDX zegt : Shoefresh
Heb een tijdje zonder sokken gefietst in het voorjaar.
Mijn schoenen werden naar buiten verbannen zodra we ergens een weekendje waren.
Tegenwoordig na elke rit droog ik ze binnen, afhankelijk van de geur spuit ik ze na het drogen in met een spray.
Het sprayen word tegenwoordig steeds minder!
Je stinkende schoenen zijn dus nog te redden :o
Dank voor de tip!
Met wat kan ik de schoen het beste van binnen wassen bij gore-tex / neopreen? En welke spray gebruik je?

Op hoeveel graden moet ik de shoefresh dan laten draaien: 60, 30 of 40 graden? Lees overal dat je gore-tex vooral niet aan warmte bloot moet stellen?!?!

[ Voor 13% gewijzigd door derhenno op 08-11-2023 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:55
Mistraller schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:37:
Ik had het bericht niet heel aandachtig gelezen, en mijn zoon had een specifieke standaard nodig die ik na lang zoeken bij Bikester gevonden had. Dus besteld...maar nog steeds niks. Maar volgens mij kan ik wel fluiten naar het geld. Gelukkig niet veel. Is ook te weinig voor de aankoopverzekering van SNS ivm eigen risico. Er is nog wel een knopje "annuleer bestelling" maar ik acht de kans kleiner dat ik geld terug krijg dan dat ik spullen terugkrijg. Het lijkt erop dat ze items die uit een centraal magazijn komen, niet kunnen uitleveren, want die zijn ook niet bestelbaar; een aantal andere artikelen wel. En op fiets.nl lees ik dat er ook wel leveringen gedaan worden kennelijk.

Vervelend vooral dat die fiets nog steeds niet gefixed is.

Dus; Voor de overigen die het nog niet weten:

De webshops die dus failliet lijken te zijn:

Bikester
Bruegelmann
Fixie Inc
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Votec
Wiggle
ChainReactionCycles
Ik heb even naar Wiggle en Fahrrad gekeken. Webshops zijn nog actief. Op Fahrrad.de staat de volgende melding:

Al meer dan 20 jaar is fahrrad.de uw deskundige dealer voor alles wat met fietsen te maken heeft - zowel op internet als op onze locaties.

Na de beperkingen van de afgelopen dagen hebben we goed nieuws voor jullie:

Onze operationele activiteiten blijven actief, alle fysieke winkels blijven open. Retourzendingen over goederen en klachten voor zowel oude bestellingen als nieuwe bestellingen worden betrouwbaar verwerkt. Klik hier om naar het persbericht te gaan.

Onze teams werken momenteel hard om u snel aan te bieden zoals gewoonlijk, zelfs als er af en toe vertragingen zijn in de verwerking.

Wij danken u voor uw vertrouwen en begrip, zelfs in moeilijke tijden.

Uw fahrrad.de team

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn komende tijd met deze sites die nog in de lucht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Denk inderdaad dat spullen die beschikbaar zijn nog wel geleverd zullen worden, al dan niet met vertraging. Ze zullen wel inzetten op een doorstart/doorverkoop, dan kun je niet nu de schijn ophouden en wel geld incasseren maar niet leveren.

Zou alleen even niets verwachten op het gebied van service, garantie en retouren. Alle onderdelen die geld kosten maar niet bijdragen aan de omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb gechecked hoe ik nu eigenlijk betaald had bij Bikester. Dat was met creditcard. Ik heb met ICS gebeld, de transactie was namelijk niet afgeschreven. De betaling was wel in het systeem te zien maar is tegengehouden. Ik begreep het verhaal niet helemaal maar lijkt erop dat ze bij mijn bestelling al in een dusdanige situatie verkeerden dat de creditcardmaatschapij geen transacties meer wilde faciliteren.
Ik heb er zelf geen schade van in elk geval, maar het voorspelt weinig goeds.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Stillekracht schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:15:
[...]

Ik heb even naar Wiggle en Fahrrad gekeken. Webshops zijn nog actief. Op Fahrrad.de staat de volgende melding:

Al meer dan 20 jaar is fahrrad.de uw deskundige dealer voor alles wat met fietsen te maken heeft - zowel op internet als op onze locaties.

Na de beperkingen van de afgelopen dagen hebben we goed nieuws voor jullie:

Onze operationele activiteiten blijven actief, alle fysieke winkels blijven open. Retourzendingen over goederen en klachten voor zowel oude bestellingen als nieuwe bestellingen worden betrouwbaar verwerkt. Klik hier om naar het persbericht te gaan.

Onze teams werken momenteel hard om u snel aan te bieden zoals gewoonlijk, zelfs als er af en toe vertragingen zijn in de verwerking.

Wij danken u voor uw vertrouwen en begrip, zelfs in moeilijke tijden.

Uw fahrrad.de team

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn komende tijd met deze sites die nog in de lucht blijven.
Zie https://www.pinkbike.com/...-declares-insolvency.html

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
Stillekracht schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:15:
[...]

Ik heb ook vorige week maar even m'n affiliate linkes naar Wiggle verwijderd. Ik zou er zelf even niks kopen in ieder geval ;(

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:31:
[...]

Binnenkort meer info op de Randonneurs.nl website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49
McMiGHtY schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:09:
[...]

Ik wacht met spanning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zou gewoon gaan trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
McMiGHtY schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:09:
[...]

Doe jij ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik schat dat je me wel tegenkomt ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
derhenno schreef op woensdag 8 november 2023 @ 06:42:
Dank voor de tip!
Met wat kan ik de schoen het beste van binnen wassen bij gore-tex / neopreen? En welke spray gebruik je?

Op hoeveel graden moet ik de shoefresh dan laten draaien: 60, 30 of 40 graden? Lees overal dat je gore-tex vooral niet aan warmte bloot moet stellen?!?!
Ik gebruik deze van Bama
Op 60gr word het wel warm, mijn Shimano schoenen gaan er wel oke mee.
Mijn vriendin gebruikt standaard de 40gr optie, maar die heeft de schoenen nooit mishandeld...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
raymondw schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:08:
[...]

Ik gebruik deze van Bama
Op 60gr word het wel warm, mijn Shimano schoenen gaan er wel oke mee.
Mijn vriendin gebruikt standaard de 40gr optie, maar die heeft de schoenen nooit mishandeld...
Thanks, goed om te weten dat gore-tex sowieso tegen 40 graden kan en dat er veilige fresheners zijn. Shoefresh is besteld, hoop dat het de pittige prijs waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
derhenno schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:06:
[...]

Thanks, goed om te weten dat gore-tex sowieso tegen 40 graden kan en dat er veilige fresheners zijn. Shoefresh is besteld, hoop dat het de pittige prijs waard is.
Mijn vriendin noemt het nu al de beste "aankoop die je verwacht in een hoek te laten staan" ooit :+
Het is geld meer dan waard en de support is ook prima! (heb een andere gehad ivm een defect display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
raymondw schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:18:
[...]

Mijn vriendin noemt het nu al de beste "aankoop die je verwacht in een hoek te laten staan" ooit :+
Het is geld meer dan waard en de support is ook prima! (heb een andere gehad ivm een defect display)
Top! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Salteh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:54:
[...]

Ik heb ook vorige week maar even m'n affiliate linkes naar Wiggle verwijderd. Ik zou er zelf even niks kopen in ieder geval ;(
Naja als je met creditcard betaald zou ik prima daar dingen bestellen.
Wel zaken waar je geen garantie voor verwacht nodig te hebben natuurlijk, maar dat is altijd dingetje als je voor goedkoopste optie gaat en random ergens bestelling doet.
Zo zal ik mijn garmin altijd met 5 jaar garantie optie bij futurumshop kopen zegmaar.
En ketting, cassette ed gewoon bij de goedkoopste. (meestal een van onze duitse vrienden)

Zag recent deze mooie prijs voor 3t stuur :
https://www.wiggle.com/p/...avel-handlebar-black-44cm
Maar die zie je alleen als je land op uk hebt staan en kan je alleen versturen naar de uk.
Pas je land aan naar nederland is hele stuur niet te vinden...

En dan mail je met wiggle, steeds 3 dagen tussen mail en antwoord.
Ruim week later echt antwoord :

Unfortunately, I can confirm that this product is not available to be purchased in the Netherlands. I am very sorry about this and the inconvenience it may cause.

en nog even verduidelijking paar dagen later

I can confirm that products may differ from each region as we take into account the costs of doing business across all of the markets we operate in, and select the products eligible to be purchased in each country based on a variety of commercial factors.

I am sorry again that you are unable to place an order for this item as it is unavailable for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik ben toch echt wel een buitenrijder heb ik ontdekt, ondanks toch een 1500km op de tacx dit jaar. Om het wat comfortabeler te maken qua opkuis en kledij wil ik me nu spatborden aanschaffen. Banden zijn 28mm breed en ik kom bij de volgende jongens uit die toch behoorlijk goede reviews krijgt. Ik zie echter dat mijn Trek Domane overal schroefjes die wijzen op spatbordbevestigingen. Ook te vinden op de productpagina van de fiets trouwens, maar daar staan geen spatborden bij de passende accessoires.
Ik zoek me suf naar passende spatborden voor een vaste bevestiging en of die dan beter zijn dan het alternatief bij Mantel. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Cloclo100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:29:
Ik ben toch echt wel een buitenrijder heb ik ontdekt, ondanks toch een 1500km op de tacx dit jaar. Om het wat comfortabeler te maken qua opkuis en kledij wil ik me nu spatborden aanschaffen. Banden zijn 28mm breed en ik kom bij de volgende jongens uit die toch behoorlijk goede reviews krijgt. Ik zie echter dat mijn Trek Domane overal schroefjes die wijzen op spatbordbevestigingen. Ook te vinden op de productpagina van de fiets trouwens, maar daar staan geen spatborden bij de passende accessoires.
Ik zoek me suf naar passende spatborden voor een vaste bevestiging en of die dan beter zijn dan het alternatief bij Mantel. Iemand de gouden tip?
Als je montage punten hebt: SKS Bluemels. Zitten goed vast en lopen ver door aan alle kanten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Contact opnemen met, of langsgaan bij een Trekwinkel?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor de trek zijn vanuit trek zelf spatborden te koop :
https://www.trekbikes.com...q1DAzroqCsxoaAkWTEALw_wcB

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 09-11-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
hmm dat is een ander systeem, die geen rekening houdt met die schroefgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
TheTinusNL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:03:
[...]

Contact opnemen met, of langsgaan bij een Trekwinkel?
eerst effe bij de Tweakers-boys langs hé, die weten het meestel beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ElGreco schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:57:
[...]

Als je montage punten hebt: SKS Bluemels. Zitten goed vast en lopen ver door aan alle kanten.
Op futurumshop bij de Q&A staat dat deze niet geschikt zijn voor 28mm banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Cloclo100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:26:
[...]

hmm dat is een ander systeem, die geen rekening houdt met die schroefgaten.
Even nagekeken wat je nodig hebt (had ik nodig voor mijn trek domane slr uit 2018) :

Bontrager NCS 700 x 28-35c spatbord
W331954 (which has a wavy washer)
W503255, which is a seat stay bridge adapter

Uiteindelijk nooit gebruikt en andere fiets erbij gekocht met spatborden ;)
Maar spatbord die ik linkte is dus wel de juiste.
Je moet alleen die 2 extra onderdelen ook hebben om hem te kunnen monteren. (toen nagevraagd bij Trek en besteld bij 12go biking)

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 09-11-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
DDX schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:42:
[...]

Even nagekeken wat je nodig hebt (had ik nodig voor mijn trek domane slr uit 2018) :

Bontrager NCS 700 x 28-35c spatbord
W331954 (which has a wavy washer)
W503255, which is a seat stay bridge adapter

Uiteindelijk nooit gebruikt en andere fiets erbij gekocht met spatborden ;)
Maar spatbord die ik linkte is dus wel de juiste.
Je moet alleen die 2 extra onderdelen ook hebben om hem te kunnen monteren. (toen nagevraagd bij Trek en besteld bij 12go biking)
handig, dankjewel. Zou ook bij de accessoires mogen staan maar bon. Waar heb je dit opgezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Cloclo100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:50:
[...]

handig, dankjewel. Zou ook bij de accessoires mogen staan maar bon. Waar heb je dit opgezocht?
Ik heb toen gewoon contact gehad met Trek wat ik precies nodig had.
Let op dit is dus voor domane slr rsl h1 frame uit 2018.
Als je het 100% zeker wilt weten moet je dus zelf even trek contacten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 09-11-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Cloclo100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:29:
[...]

Op futurumshop bij de Q&A staat dat deze niet geschikt zijn voor 28mm banden
Bluemels komen in varianten van 35/45/55 mm. Kies wat past bij je banden.

Ik heb de 45mm variant, daar passen nog net krap aan mijn 40mm gravel banden (en alles wat smaller is natuurlijk).

Bij Futurum werken een stel kneuzen die de Q&A verzorgen, wat ik daar soms voorbij zie komen is om te janken.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ElGreco schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:49:
[...]

Bluemels komen in varianten van 35/45/55 mm. Kies wat past bij je banden.

Ik heb de 45mm variant, daar passen nog net krap aan mijn 40mm gravel banden (en alles wat smaller is natuurlijk).

Bij Futurum werken een stel kneuzen die de Q&A verzorgen, wat ik daar soms voorbij zie komen is om te janken.
Roger, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik dacht dat ik ook graag vaste bevestigingen wilde, maar uiteindelijk zijn de bluemels toch retour gegaan, en bij de SKS raceblade gebleven. Het zit verrassend stevig, en is toch snel te wisselen van fiets (indien nodig; doorgaans heb ik ze alleen op de commuter, ook 28mm).

Nadeel met de raceblade is dat het stuk vanaf de seatstay tot aan de bottombracket onbeschermd is. Maar met de bluemels was dat snijden, dremelen etc geweest om het daar passend te krijgen; en dan was het op zomerse dagen weer ellende om eraf te halen. En ik vond de bluemels er lomper uit zien dan de raceblade.

---------------

Pagina: 1 ... 526 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).