Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 524 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
TheTinusNL schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:31:
Op de weg meekomen met snelheid X op gravelbandbreedte Y hangt ook, naast de triviale fitheid en gekozen band (merk/model), af van wat voor type renner (lichaam) je bent (hebt)?

Nou ben ik absoluut niet de fitste met een FTP van ~3.8 W/kg, maar schaal dat naar lang en dus relatief zwaar en dan haak ik vrij makkelijk aan in een wiel op basis van absoluut vermogen. Zeker voor X=30 en Y=40*. X=35 lukt meestal ook nog wel, vanaf dan wordt het wel lastig.
Kop overnemen bedank ik meestal wel voor :+
* Terreno Dry

Kan mij voorstellen dat dat voor een lichter (kleiner) iemand met zelfde FTP/kg misschien lastiger is om dat absolute vermogen rond te kunnen trappen?
Je bent niet de fitste? Je weet wel dat er heeeeeeel erg veel mensen zijn die een w/kg als jij zouden willen hebben? Ik fiets nu een paar jaar en wordt steeds fitter en heb nu 2,5w/kg. Ik vraag mij af of ik ooit zo ver kom als jij. Terwel ik wel altijd sportief en fit ben geweest.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
ElGreco schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:04:
[...]

Stuur me een PM. Ik heb hier een shitload van die dingen liggen. Ik stop er wat in een envelop jouw kant op.
Ontzettend bedankt voor je aanbod. Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
@mhr-zip Havana heeft op Cycloworld daar nog een artikel over geschreven met de nodige tips. https://www.cycloworld.cc...utm_campaign=newsarticles. Die heeft daar veel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:22
Voor wie nog op zoek is naar een carbon wielset: bij Beat hebben ze een garage sale. Diverse FFWD RYOT 44/55 wielsets voor 799 euro (incl banden en schijven).

https://beatcycling.shop/pages/garage-sale

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 30-10-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:08
stevens20 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Je bent niet de fitste? Je weet wel dat er heeeeeeel erg veel mensen zijn die een w/kg als jij zouden willen hebben? Ik fiets nu een paar jaar en wordt steeds fitter en heb nu 2,5w/kg. Ik vraag mij af of ik ooit zo ver kom als jij. Terwel ik wel altijd sportief en fit ben geweest.
Ik vind FTP en vooral Watts per KG eigenlijk niet vergelijkbaar met andere personen of met je conditie..
Ik zou volgens de formule ook rond de 3,7W/kg zitten, en hoewel ik goed hard kan fietsen ben ik zeker niet de snelste/beste fietser in mijn groepje..

Soms doen we wel eens een tijdritje tijdens een avond training, een stuk van 5-8km zo hard mogelijk fietsen met 2 groepen van 4-5 man of soms solo, en dan gewoon volle bak geven.. Ik trap me dan in 10 minuten echt compleet leeg en daarna moet ik bij wijze van spreken aan het zuurstof, terwijl iemand anders die ongeveer dezelfde FTP (W/Kg) heeft, veel minder de aanslag op zijn lichaam voelt en relatief snel herstelt..

Ik zou dan eerder VO2max gebruiken als je het over conditie/fitheid hebt.

Ik hou mijn VO2max afgelopen maanden na elke rit in de gaten, en het getal voor die rit geeft vaak ook wel het juiste gevoel over de rit..

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 30-10-2023 11:43 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
verstappen33 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Ik zou dan eerder VO2max gebruiken als je het over conditie/fitheid hebt.
Officieel wel, maar zonder labtest kan je daar niks over zeggen.
De waardes die verschillende websites geven is het meest arbitraire en zinloze getal waar amateursporters waarde aan hechten. Zonder ademhalingsanalyse zijn dit allemaal schattingen.
Uiteindelijk kan je niet iedereen classificeren met 1 enkel getal, daar zijn we gewoon te verschillend voor (gelukkig).

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Wat zeggen al die getalletjes... Als ik kijk naar m'n hartslag zit ik altijd te hoog, Vo2max zit ik in de bovenste 15% voor mijn leeftijd, power 3,1w/kg.. en als ik met de groep fiets dan bungel ik achteraan. Uiteindelijk zie ik gelukkig sinds tijden weer een behoorlijk stijgende lijn, nadeel is dat ik veel moet doen en laten om dit te bereiken. En met 50 km of de MTB of 90km op de racefiets heb ik het verder wel gezien. Het moet wel leuk blijven. Voor iedereen is dat verschillend. Iemand anders is pas gelukkig of 'fit' na 500 km op de fiets iedere week. Denk ook dat we tegenwoordig steeds meer data-gedreven op de fiets zitten, ik vind dat zelf leuk maar ik moet wel oppassen dat het geen obsessie wordt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
GWBoes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Officieel wel, maar zonder labtest kan je daar niks over zeggen.
De waardes die verschillende websites geven is het meest arbitraire en zinloze getal waar amateursporters waarde aan hechten. Zonder ademhalingsanalyse zijn dit allemaal schattingen.
Uiteindelijk kan je niet iedereen classificeren met 1 enkel getal, daar zijn we gewoon te verschillend voor (gelukkig).
Precies - Garmin’s V02 max estimate kijkt naar je vermogen icm je hartslag. Daar wordt een schatting gemaakt van het zuurstof gebruik tov het vermogen. Via een simpel tabelletje op de achtergrond rond daar een V02 max estimate uit.

Vebruikt dus dezelfde data als je ftp :). Daarnaast is V02 max niet alles he.

Het is een van de 4 punten die duur performance kunnen voorspellen:

1. V02 max
2. Threshold (ftp / second ventilatory threshold / anaerobe threshold)
3. 1e threshold (first ventilatory threshold / aerobic threshold / eerste moment dat lactaat (licht) stijgt. => aerobe motor
4. Efficiency: welk percentage van energie wordt omgezet in energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Precies - Garmin’s V02 max estimate kijkt naar je vermogen icm je hartslag. Daar wordt een schatting gemaakt van het zuurstof gebruik tov het vermogen. Via een simpel tabelletje op de achtergrond rond daar een V02 max estimate uit.

Vebruikt dus dezelfde data als je ftp :). Daarnaast is V02 max niet alles he.

Het is een van de 4 punten die duur performance kunnen voorspellen:

1. V02 max
2. Threshold (ftp / second ventilatory threshold / anaerobe threshold)
3. 1e threshold (first ventilatory threshold / aerobic threshold / eerste moment dat lactaat (licht) stijgt. => aerobe motor
4. Efficiency: welk percentage van energie wordt omgezet in energie
Klopt, maar als ik kijk naar mijn VO2max waarde op mijn garmin dan geeft die de score van die rit, vaak voel je zelf wel of je een goede rit hebt gereden of niet, en in mijn geval bevestigd een lagere of hogere vo2max waarde op mijn garmin ook vaak mijn gevoel..

Geen idee of het accuraat is (medisch gezien), maar het is voor mij een goede graadmeter hoe goed een rit voelde en welke score erbij hoort..

Ik ben best wel met getalletjes bezig, maar het is niet mijn motivator om een bepaalde waarde te moeten/willen halen (op soms kleine uitzonderingen na)..
De motivatie en plezier haal ik uit de ritten die ik rij..
Ik ben ook gestopt met kijken naar wat anderen "presteren" of halen aan wattages, ik kijk naar wat ik nodig heb voor een bepaald doel of niveau dat ik nastreef, en daar train/fiets ik voor..

Komend jaar wil ik waarschijnlijk The Ride fietsen, 8 dagen bikkelen vanuit de Ventoux terug naar NL..
Daar boeit FTP niet zoveel, dat is puur endurance, endurance en nog eens endurance fietsen..
En daar is mijn trainingschema voor komende 6-8 maanden ook op gericht..
Tuurlijk is het fijn om een beetje power te hebben in de bergen, maar vorige maand ging ik al kapot toen ik te hard rondom Tecklenburg ging fietsen.. :+
Het gaat nu om lekker dieselen en pacen van vermogen over een hele lange rit.. Snelheid boeit niet, lekker zone 1-2 fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
verstappen33 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Klopt, maar als ik kijk naar mijn VO2max waarde op mijn garmin dan geeft die de score van die rit, vaak voel je zelf wel of je een goede rit hebt gereden of niet, en in mijn geval bevestigd een lagere of hogere vo2max waarde op mijn garmin ook vaak mijn gevoel..

Geen idee of het accuraat is (medisch gezien), maar het is voor mij een goede graadmeter hoe goed een rit voelde en welke score erbij hoort..

Ik ben best wel met getalletjes bezig, maar het is niet mijn motivator om een bepaalde waarde te moeten/willen halen (op soms kleine uitzonderingen na)..
De motivatie en plezier haal ik uit de ritten die ik rij..
Ik ben ook gestopt met kijken naar wat anderen "presteren" of halen aan wattages, ik kijk naar wat ik nodig heb voor een bepaald doel of niveau dat ik nastreef, en daar train/fiets ik voor..

Komend jaar wil ik waarschijnlijk The Ride fietsen, 8 dagen bikkelen vanuit de Ventoux terug naar NL..
Daar boeit FTP niet zoveel, dat is puur endurance, endurance en nog eens endurance fietsen..
En daar is mijn trainingschema voor komende 6-8 maanden ook op gericht..
Tuurlijk is het fijn om een beetje power te hebben in de bergen, maar vorige maand ging ik al kapot toen ik te hard rondom Tecklenburg ging fietsen.. :+
Het gaat nu om lekker dieselen en pacen van vermogen over een hele lange rit.. Snelheid boeit niet, lekker zone 1-2 fietsen..
Je performance score kijkt naar de relatie vermogen / hartslag.

Tricky om daar op individuele ritten teveel op te varen omdat HR beïnvloed wordt door meerdere factoren (caffeine, hitte, vermoeidheid).

Als lange termijn trend is hij redelijk waardevol, omdat de outliers dan wegvallen. Voor losse ritten zou ik er niet teveel op focussen eigenlijk.

Kijk maar eens wat de waarde op een mega warme dag is tov een winterse harde rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

mhr-zip schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:53:
Iemand die hier nog wat zinnigs kan zeggen over fietskoffers om mee te vliegen?

De ene zegt huur een Bike Box Alan, de ander roept leen mijn Evoc Bike Bag.

Even teveel prikkels :')

Iemand tips. Do's, don'ts

Edit: geen kartonnendozen, geen fietshuren op locatie

@DDX, wat voor koffer heb jij?
Waar woon je? Je kunt die van mij wel lenen

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
wat betreft vo2max van garmin... ik heb het idee dat je dit wel een beetje kan faken. als ik vrij veel uren maak, dan blijft het meestal stabiel rond de 60. De laatste paar weken weinig tijd om te fietsen, komt er nu op neer dat ik 2 keer in de week 60-90 minuten op de trainer doe, en dan een vo2 of sweet spot workout. Hiermee is mijn vo2 max in een maandje ofzo gestegen naar 65* (garmin formule dus..). Ik vermoed dat dit komt omdat ik eigenlijk voor elke workout vrij fris ben, en dit beinvloed dus de values gebruikt in de formule van Garmin.

(geschat) FTP is redelijk stabiel rond de 300, duur zal er met zo weinig volume wat achteruit zijn gegaan, maar op deze manier is de vo2max waarde van garmin niet heel waardevol...

de belasting afname en vo2max toename in de laatste periode is niet heel logisch :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye2Rh7Ut9fzEauY6muFIrtIUAOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2octFCZh3jFdLHPjYLPSFvQa.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Je performance score kijkt naar de relatie vermogen / hartslag.

Tricky om daar op individuele ritten teveel op te varen omdat HR beïnvloed wordt door meerdere factoren (caffeine, hitte, vermoeidheid).

Als lange termijn trend is hij redelijk waardevol, omdat de outliers dan wegvallen. Voor losse ritten zou ik er niet teveel op focussen eigenlijk.

Kijk maar eens wat de waarde op een mega warme dag is tov een winterse harde rit.
Klopt, maar die factoren zie je terug in je score, en het gaat er mij om dat je die factoren ook kunt relativeren in je score..

Ik heb op een hele warme dag idd ook een lagere VO2max, en de rit voelt een stuk zwaarder aan, ookal is mijn gemiddeld vermogen hetzelfde als op een koele dag, maar toch voelt die veel zwaarder..

Omgekeerd op een lekker koele zomeravond heb je het gevoel dat je het super gedaan hebt, koste minder inspanning, ineens een veel hogere vo2max..

Voor mij is het lagere/hogere score gewoon een bevestiging van het gevoel vlak na zo'n rit..

En ook al kun je die extra factoren dus relativeren in je score, het zijn wel items waar je op kunt trainen of beargumenteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:01:
wat betreft vo2max van garmin... ik heb het idee dat je dit wel een beetje kan faken. als ik vrij veel uren maak, dan blijft het meestal stabiel rond de 60. De laatste paar weken weinig tijd om te fietsen, komt er nu op neer dat ik 2 keer in de week 60-90 minuten op de trainer doe, en dan een vo2 of sweet spot workout. Hiermee is mijn vo2 max in een maandje ofzo gestegen naar 65* (garmin formule dus..). Ik vermoed dat dit komt omdat ik eigenlijk voor elke workout vrij fris ben, en dit beinvloed dus de values gebruikt in de formule van Garmin.

(geschat) FTP is redelijk stabiel rond de 300, duur zal er met zo weinig volume wat achteruit zijn gegaan, maar op deze manier is de vo2max waarde van garmin niet heel waardevol...

de belasting afname en vo2max toename in de laatste periode is niet heel logisch :
[Afbeelding]
Ook mijn ervaring. Mijn indruk is niet per se dat het komt door frisheid, maar omdat het algoritme hoog intensieve workouts overschat en laag intensief onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Requiem19 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Ook mijn ervaring. Mijn indruk is niet per se dat het komt door frisheid, maar omdat het algoritme hoog intensieve workouts overschat en laag intensief onderschat.
ja, zal ook nog wel een stukje persoonlijke variatie in zitten, maar het lijkt er bij mij dus op dat als ik vergelijkbare intensieve workouts doe (zelfde percentage van FTP op een zelfde FTP bv 2 minuten blokjes op 120% van 300 watt), dan geeft garmin er in vermoeide staat een vo2max waarde van 60 aan en in frisse staat (ademhaling minder snel...???, hartslag lijkt vrijwel gelijk, maar is mogelijk toch lager.. ) loopt het op tot 65

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Dat denk ik ook, het is mij ook wel eens opgevallen dat dit soort dingen heel hard omhoog gaan op het moment dat je gaat intervallen. Dat soort algoritmes zijn toch behoorlijk ge-ent op dergelijke data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
VO2max zegt toch iets over je maximale zuurstofopname?
Die ga je natuurlijk nooit prijsgeven in een duurritje.

Daarvoor moet je gewoon heel diep gaan. Ik geloof dat de meeste 'calculatoren' hier intervallen van zo'n 5-6 minuten voor gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 30-10-2023 14:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Hij was heel de tijd uitverkocht, en nu is hij er weer voor een prima prijs:

Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6042-0855-001-N2005/large/garmin-varia-achteruitkijk-radar-met-achterlicht-rtl515-1.webp

code:
1
FSPF20

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
mhr-zip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:28:
Hij was heel de tijd uitverkocht, en nu is hij er weer voor een prima prijs:

[Afbeelding]

code:
1
FSPF20
Als ze bij futurum nou gewoon eens kappen met die kortingscode's. Ik heb er al zeker 4 liggen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Mistraller schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:
[...]
Ik heb er al zeker 4 liggen.
Wat moet je met 4 radars? :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Mistraller schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Als ze bij futurum nou gewoon eens kappen met die kortingscode's. Ik heb er al zeker 4 liggen.
Dit inderdaad.. laatst een code 'gewonnen' die was minder dan de korting die standaard voor iedereen beschikbaar was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Na een Vo2max of FTP intervalsessie krijg ik bijna altijd wel een melding van Garmin dat ik een nieuwe Vo2max heb gehaald met 1 punt hoger dan de vorige.
Dan na een tijdje/aantal rustigere ritjes, daalt ie weer 1 punt.
Volgende hardere sessie, weer een "nieuwe" Vo2max van 1 punt omhoog.
Zo blijft het ook steeds een jojo want in de praktijk zit het steeds rond dezelfde waarde.
stevens20 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:58:
[...]
Zeker waar, maar ik baseerde mijn uitspraak op bijv. de zones van Coggan of de normaalverdelingen van andere renners in mijn leeftijdscategorie van intervals.icu (zij sterk gebaseerd/geen goede representatie van de hele fietspopulatie).

Bovendien geen idee wat mijn wattages waard zijn in de praktijk, want ik doe niet competatiefs.
Sowieso geen behoefte aan en ook geen fiets voor, gewoon lekker avonturen op de gravelbike en achteraf data-nerden 8)

Ook denk ik meer een sprinter met goed duurvermogen te zijn, dus bijv. Z1/Z2 en Z7 van Joe Friel.
Andersom zijn er vast ook mensen die excelleren in Z3/Z4 en/of Z5/Z6 maar geen piekvermogen hebben of na een paar uur al leeg zijn.

Al met al is zo'n W/kg dan niet zo veel waard en kom je er pas achter wat dat waard is als je gaat racen/(klim)tijdrijden.
Of je heet Tadej Pogacar O-)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
GWBoes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Voor, achter, links en rechts natuurlijk |:(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien vraag zoveel over spatborden, maar ik kom er niet uit. Ik heb een Fuji met blijkbaar 'hidden mudguard mounts'. Op de voorvork zit er eentje naar achter wijzend op de balhoofdbuis (vergeef me de terminologie), en twee naar achter wijzend helemaal onderaan in de vork. Achter aan de fiets zitten er ook twee helemaal onderaan op de vork/brug/ding en wijzen ook naar achter. Daarnaast zit er eentje in dat boogje boven het achterwiel, die weer naar onder wijst.

Misschien een beetje een wollige uitleg, maar goed. Aangezien ik deze bevestigingspunten heb, wil ik daar graag gebruik van maken want ik neem aan dat ze die er niet voor niks op gezet hebben. Ik kom er alleen echt niet uit hoe ik erachter kom welke spatborden(set) geschikt is voor mijn fiets. Ik meen wel uitgevogeld te hebben dat je verloopstukjes hebt van trek die de achteruit-wijzende bevestigingspunten onderaan de vork voorzien van een oogje in de lengterichting van de fiets, waar je dan weer een spatbord aan zou kunnen bevestigen. Ik vind die verloopstukjes alleen niet in Nederlandse (web)winkels dus vraag ik me af of ik wel op de goede weg zit. Daarnaast lijken de aangeboden spatborden voornamelijk voor universele bevestiging.

Heeft iemand misschien tips of een idee hoe ik die bevestigingspunten juist gebruik?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 23:03
Heb van de week mijn tool-fetish weer een nieuwe dimensie gegeven.

Sleutelen/uitzoeken vind ik bijna net zo leuk als het fietsen zelf. Regelmatig ga ik een weekje weg met vrienden of bij familie en vind het dan ook wel fijn om gereedschap bij me te hebben, meestal met gevolg dat ik aan andere fietsen sleutel dan mijn eigen, maar dat is oké.

Mijn verzameling gereedschap begon een beetje uit de hand te lopen waardoor het lastig werd deze mee te nemen. Onlangs heb ik deze lege koffer aangeschaft die specifiek gericht is op fietsgereedschap. De uitsparingen zijn op het formaat van veelvoorkomende fietstools (inbus 2 t/m 8, ketting- en kabeltangen etc.) en handig uit klappen/toegankelijk voor als je mobiel bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22CV8yhfUKFenBcIzr5I9Yk7Bxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRzQn8QGsklyO7PYmZ6CXT4t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99Az9E88TUQR48mu44RK25Efdzc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwedDNMzVgvywCj0w7XijwJI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSG4UoSpuqD0h4rzK32jsCABqfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3zjaFn1HxHtT0yYDJIiTknC.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij gereedschapsmerken als Pedro's, Park Tool en Unior, merk je ook dat de fietswereld de afgelopen jaren niet stilgestaan heeft. Helaas zijn ze er ook niet goedkoper op geworden, maar that's life. Als thuisklusser kun je een eind komen met een setje inbussleutels en een ketting tool, maar voor overige klusjes geldt dat goed gereedschap het halve werk is en je deze eigenlijk ook in no-time terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:55:
Heb van de week mijn tool-fetish weer een nieuwe dimensie gegeven.

Sleutelen/uitzoeken vind ik bijna net zo leuk als het fietsen zelf. Regelmatig ga ik een weekje weg met vrienden of bij familie en vind het dan ook wel fijn om gereedschap bij me te hebben, meestal met gevolg dat ik aan andere fietsen sleutel dan mijn eigen, maar dat is oké.

Mijn verzameling gereedschap begon een beetje uit de hand te lopen waardoor het lastig werd deze mee te nemen. Onlangs heb ik deze lege koffer aangeschaft die specifiek gericht is op fietsgereedschap. De uitsparingen zijn op het formaat van veelvoorkomende fietstools (inbus 2 t/m 8, ketting- en kabeltangen etc.) en handig uit klappen/toegankelijk voor als je mobiel bent.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Bij gereedschapsmerken als Pedro's, Park Tool en Unior, merk je ook dat de fietswereld de afgelopen jaren niet stilgestaan heeft. Helaas zijn ze er ook niet goedkoper op geworden, maar that's life. Als thuisklusser kun je een eind komen met een setje inbussleutels en een ketting tool, maar voor overige klusjes geldt dat goed gereedschap het halve werk is en je deze eigenlijk ook in no-time terugverdiend.
Ik kan hier alleen maar +1 voor geven _/-\o_

Moet je toch te vriend houden voor het geval dat er bij mij ooit een Hambini bottom bracket ingeperst moet worden O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:19
@Ypuh ziet er fraai uit! Paste dit alles niet meer in het Stanley koffer? Of puur vanwege het opberggemak dit specifieke Unior koffer aangeschaft (en het oog natuurlijk 8) )?

Zelf een soortgelijk koffer (van Stanley) met fiets-only gereedschap, ideaal als de fiets mee gaat… koffer in de auto en pakweg 99% van de klusjes kan je uitvoeren (ipv uit de gereedschapskar steeds de juiste tools te moeten zoeken en net dat ene vergeten…).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
RR46 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:17:
@Ypuh ziet er fraai uit! Paste dit alles niet meer in het Stanley koffer? Of puur vanwege het opberggemak dit specifieke Unior koffer aangeschaft (en het oog natuurlijk 8) )?

Zelf een soortgelijk koffer (van Stanley) met fiets-only gereedschap, ideaal als de fiets mee gaat… koffer in de auto en pakweg 99% van de klusjes kan je uitvoeren (ipv uit de gereedschapskar steeds de juiste tools te moeten zoeken en net dat ene vergeten…).
Thanks! Het paste nog net, maar werd op den duur wel een soort Jenga-toren om alles erin te krijgen. Dat is het nu nog steeds wel een beetje, maar BB tools en een reserve ketting kun je naar onderen leggen en de veelgebruikte tools ophangen in de vakjes. Deze koffer is bijna de helft kleiner/handzamer en vrijwel alles past er (net) in.

Verder natuurlijk vooral gekocht voor de leuk. Minder grabbelen en deze gooi je makkelijker achterin de auto. Die Stanley koffer nam ik alleen nog mee als we met een groep naar Frankrijk gingen ofzo. Voor de rest heb ik thuis ook geen vaste werkplaats/ruimte voor een gereedschapkar, dus fijn dat alles mobiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:34
mhr-zip schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:53:
Iemand die hier nog wat zinnigs kan zeggen over fietskoffers om mee te vliegen?

@DDX, wat voor koffer heb jij?
Ik heb de scicon aerocomfort (volgens mij de v2, inmiddels zitten ze op de v3)
Voordeel dat je in principe alleen wielen van fiets hoeft te halen.
Verder kan je alles laten zitten.

Ik haal alleen wel altijd de achterderrailleur eraf, zeker met di2 weinig extra moeite.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Jasperduck78
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 15:13
Hi, mijn eerste bericht hier in dit topic. Ik wilde mijn nieuwe aanwinst graag showen: De Orbea Avant 2022 in Military Green. :D

Dit is mijn eerste racefiets, ik fiets inmiddels al 2 jaren flink hard op mijn singlespeed rondom Groningen maar wilde graag een racefiets hebben zodat ik gemakkelijker of comfortabeler langere afstanden kan fietsen. De Cube Reaction One C:62 heb ik in januari dit jaar aangeschaft.

Heb gelijk ook een bijkleurend shirtje besteld, ik had ook al een Bioracer setje via de locale fietsenboer.

Mocht je een keertje samen willen fietsen vanuit Groningen stad, hit me up!
Ik was gisteravond nog niet zo snel als op de singlespeed... Er is nog ruimte voor verbetering. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYPbRopVmZOhRXhuv4sahUz29Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuc10fy5KxIpTAT0FUrkMZZl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jasperduck78 op 31-10-2023 12:06 ]

Strava Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb de scicon aerocomfort (volgens mij de v2, inmiddels zitten ze op de v3)
Voordeel dat je in principe alleen wielen van fiets hoeft te halen.
Verder kan je alles laten zitten.

Ik haal alleen wel altijd de achterderrailleur eraf, zeker met di2 weinig extra moeite.
Ziet er ook wel goed uit. Blijft je zadelpen dan gewoon vast zitten of moet je die even laten zakken?
Paar foto's gezien, maar dan lijkt het net of ze de zadelpen hebben laten zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik laat hem gewoon zitten, mogelijk als je een xxl frame hebt/zadel heel hoog hebt dat je hem moet laten zakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

GWBoes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

heb jij geen 4 fietsen? :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:19
Ypuh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Thanks! Het paste nog net, maar werd op den duur wel een soort Jenga-toren om alles erin te krijgen. Dat is het nu nog steeds wel een beetje, maar BB tools en een reserve ketting kun je naar onderen leggen en de veelgebruikte tools ophangen in de vakjes. Deze koffer is bijna de helft kleiner/handzamer en vrijwel alles past er (net) in.

Verder natuurlijk vooral gekocht voor de leuk. Minder grabbelen en deze gooi je makkelijker achterin de auto. Die Stanley koffer nam ik alleen nog mee als we met een groep naar Frankrijk gingen ofzo. Voor de rest heb ik thuis ook geen vaste werkplaats/ruimte voor een gereedschapkar, dus fijn dat alles mobiel is.
Past er ook een wielrichter in?

#askingforafriend

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
ElGreco schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Past er ook een wielrichter in?

#askingforafriend
Alles is een wielrichter, if you're brave enough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Ugchel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:51:
Misschien vraag zoveel over spatborden, maar ik kom er niet uit. Ik heb een Fuji met blijkbaar 'hidden mudguard mounts'. Op de voorvork zit er eentje naar achter wijzend op de balhoofdbuis (vergeef me de terminologie), en twee naar achter wijzend helemaal onderaan in de vork. Achter aan de fiets zitten er ook twee helemaal onderaan op de vork/brug/ding en wijzen ook naar achter. Daarnaast zit er eentje in dat boogje boven het achterwiel, die weer naar onder wijst.

Misschien een beetje een wollige uitleg, maar goed. Aangezien ik deze bevestigingspunten heb, wil ik daar graag gebruik van maken want ik neem aan dat ze die er niet voor niks op gezet hebben. Ik kom er alleen echt niet uit hoe ik erachter kom welke spatborden(set) geschikt is voor mijn fiets. Ik meen wel uitgevogeld te hebben dat je verloopstukjes hebt van trek die de achteruit-wijzende bevestigingspunten onderaan de vork voorzien van een oogje in de lengterichting van de fiets, waar je dan weer een spatbord aan zou kunnen bevestigen. Ik vind die verloopstukjes alleen niet in Nederlandse (web)winkels dus vraag ik me af of ik wel op de goede weg zit. Daarnaast lijken de aangeboden spatborden voornamelijk voor universele bevestiging.

Heeft iemand misschien tips of een idee hoe ik die bevestigingspunten juist gebruik?
Doe is wat footootjes ofzo, ik begrijp er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

DieAnder schreef op woensdag 1 november 2023 @ 03:04:
[...]

Doe is wat footootjes ofzo, ik begrijp er geen snars van.
Haha daar was ik al bang voor. Heb even wat foto’s geschoten en wat lijntjes op getekend, hopelijk maakt dat het iets duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHGrA2uWJJXDpaaCeQI6MFvZAAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tG9H5IXTkgE5aXNSIBRNgtUQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7nDs8h0ol2aB-HoH15WworGPc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTuYRPK4h1do3nazDBpQFcRO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uFpLWLNtVDQ34T8QJWzF7KwTqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ptb7F25rwtKxbnOcEO4hWRRk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• verstappen33
Ik heb al sinds 2019 "The Ride" op mijn bucketlist staan..
Tijdens de corona pandemie niet voldoende gefietst om het aan te durven.

Maar in 2024 gaat het dan toch gebeuren en heb mij gisteravond ingeschreven.
Dit jaar een mooi constant seizoen gedraaid en flinke progressie geboekt.
Nu even om zien te schakelen naar indoor fietsen, dit is wel een hele andere dicipline merk ik.

Afgelopen maandag had ik hun webinar nogmaals gevolgt en het blijft trekken, lijkt me zo'n toffe ervaring..
Gisteren nog even met de organisatie gebeld omdat ik toch sterk twijfel over mijn getraindheid..

Samen even mijn strava profiel bekeken en ervaringen uitgewisseld, en het moet helemaal goedkomen..
Kwestie is wel om fit te blijven deze winter, en vanaf 1 januari echt gemiddeld 8-10 uur per week blijft trainen, vanaf maart zal het naar 12-15 uur gaan met langere duurritten in het weekend.

Daarnaast in de voorbereiding 1-2x een weekendje richting de ardennen te plannen, en/of de toertochten met klimmen mee te pakken ,zoals de AGR, Tecklenburg etc. zodat je jezelf het klimmen goed kunt aanleren.. Het is namelijk wel fijn dat je jezelf kunt leren pacen op een dag klimmen.

Ook tijdens de voorbereiding zal de organisatie hier aandacht aan besteden, en het deed mij goed dat 50% van de deelnemers geen echte klimervaring hebben of hooguit 1x een berg zijn opgefietst.

Daarnaast is de groep altijd heel behulpzaam om elkaar tips/tricks te geven en elkaar naar boven te helpen wanneer iemand het zwaar heeft..

Deze ervaring had ik ook al gehoord bij enkele oud deelnemers die ik had gepolst.

Dus komende 7 maanden hard aan de bak, maar ik heb er reuze zin in om van de Ventoux terug naar Nederland te fietsen...

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 01-11-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@verstappen33 Dat is een mooi doel om naar toe te werken!

In ander nieuws: iemand een tip voor een mini-fietspomp voor onderweg? Ik zie die mooie Silca spulletjes maar wellicht is er nog iets wat er tussenin valt qua prijs/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:04
wibblemoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:11:

In ander nieuws: iemand een tip voor een mini-fietspomp voor onderweg? Ik zie die mooie Silca spulletjes maar wellicht is er nog iets wat er tussenin valt qua prijs/kwaliteit?
https://www.mantel.com/le...oFGgX3Rw4nvxoCUIIQAvD_BwE

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@verstappen33 Mooi doel!

Ik zou me denk ik niet gek veel zorgen maken over je getraindheid. Uit je verhalen hier lijkt mij dat je beginniveau nu al redelijk goed is. Met je plan om daarop door te bouwen verwacht ik wel dat jij in de groep beter getrainden zult vallen :-),

Een tip - zie wat je ermee doet - ga voor The Ride ajb niet qua voorbereiding in Limburg of Eiffel fietsen, dat is niet de juiste voorbereiding. Ga liever naar de Vogezen en pak klimmen van 7km+ (Petit Ballon etc) of nog langere klimmen (Grand Ballon). Die kortere klimmen in Limbug en ook wel de Eiffel hebben een heel ander fysiologisch effect dan langere klimmen.

Het is ook heel prettig om te leren welk tempo je bergop moet rijden als je een dag hebt van 150km en 3500hm (zoals veel ritten in The Ride). Grote kans dat je 90% van die dag op 70% ftp rijdt bergop. Dat vraagt heel andere dingen van je dan in Limburg.

Maar goed, je zult het ongetwijfeld op je eigen manier aanpakken ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

Topeak Micro Rocket. Klein, licht, functioneel. Komt met bevestiging voor onder je bidonhouder.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik inmiddels ook ben geïnfluenced/bekeerd naar Team Silca. Zie het niet kopen van de Topeak als korting op je Silca Tattico, of niet @mhr-zip ? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Reginas op 01-11-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:18:
@verstappen33 Mooi doel!

Ik zou me denk ik niet gek veel zorgen maken over je getraindheid. Uit je verhalen hier lijkt mij dat je beginniveau nu al redelijk goed is. Met je plan om daarop door te bouwen verwacht ik wel dat jij in de groep beter getrainden zult vallen :-),

Een tip - zie wat je ermee doet - ga voor The Ride ajb niet qua voorbereiding in Limburg of Eiffel fietsen, dat is niet de juiste voorbereiding. Ga liever naar de Vogezen en pak klimmen van 7km+ (Petit Ballon etc) of nog langere klimmen (Grand Ballon). Die kortere klimmen in Limbug en ook wel de Eiffel hebben een heel ander fysiologisch effect dan langere klimmen.

Het is ook heel prettig om te leren welk tempo je bergop moet rijden als je een dag hebt van 150km en 3500hm (zoals veel ritten in The Ride). Grote kans dat je 90% van die dag op 70% ftp rijdt bergop. Dat vraagt heel andere dingen van je dan in Limburg.

Maar goed, je zult het ongetwijfeld op je eigen manier aanpakken ;).
Ja klopt, moet even kijken welke regio ik pak om 2-3 dagen voor te bereiden..
Belangrijkste wat mij verteld is om constant druk op je benen uit te kunnen oefenen, even de benen stil houden of draften achter een voorganger zorgt even voor verlichting als je op het vlakke hard rijdt, maar met 8-10% klimmen kun je de benen niet echt stilhouden, want dan val je gelijk stil. Ook achter een voorganger hangen heeft weinig nut..

Dit kun je goed simuleren op een indoortrainer, door daar wat langerer klimmen te selecteren op zwift of andere programma's.

Het is niet 100% representatief, want je hebt echt geen snelheidsbenul op de tacx, maar het helpt je wel trainen om 2-3 uur een bepaalde waarde kunt trappen om een berg op te komen..

Die weekenden zijn bedoeld om juist het snelheidsgevoel te krijgen, want met 8-9km/u omhoog rijden voelt heel anders dan 30km/u op het vlakke, ook al is het geleverde vermogen gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
verstappen33 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:52:
[...]

Ja klopt, moet even kijken welke regio ik pak om 2-3 dagen voor te bereiden..
Belangrijkste wat mij verteld is om constant druk op je benen uit te kunnen oefenen, even de benen stil houden of draften achter een voorganger zorgt even voor verlichting als je op het vlakke hard rijdt, maar met 8-10% klimmen kun je de benen niet echt stilhouden, want dan val je gelijk stil. Ook achter een voorganger hangen heeft weinig nut..

Dit kun je goed simuleren op een indoortrainer, door daar wat langerer klimmen te selecteren op zwift of andere programma's.

Het is niet 100% representatief, want je hebt echt geen snelheidsbenul op de tacx, maar het helpt je wel trainen om 2-3 uur een bepaalde waarde kunt trappen om een berg op te komen..

Die weekenden zijn bedoeld om juist het snelheidsgevoel te krijgen, want met 8-9km/u omhoog rijden voelt heel anders dan 30km/u op het vlakke, ook al is het geleverde vermogen gelijkwaardig.
Het gaat niet om het snelheidsgevoel, maar vooral om het gevoel van 2 uur lang druk op de benen te hebben (zoals bij de Ventoux). Dat is een heel ander spelletje dan 10 minuten tegen 8% omhoog fietsen.

Je bent wat nerveus of je goed genoeg voorbereid bent. Gratis tip om écht goed voorbereid zijn is lange klimmen te doen. Ik ben benieuwd wat je doet met het advies 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:17:
[...]

Het gaat niet om het snelheidsgevoel, maar vooral om het gevoel van 2 uur lang druk op de benen te hebben (zoals bij de Ventoux). Dat is een heel ander spelletje dan 10 minuten tegen 8% omhoog fietsen.

Je bent wat nerveus of je goed genoeg voorbereid bent. Gratis tip om écht goed voorbereid zijn is lange klimmen te doen. Ik ben benieuwd wat je doet met het advies 8).
Ik laat het gewoon op mij afkomen, en de tips en tricks neem ik van harte aan en probeer ik ook uit te voeren of rekening mee te houden.

1 ding is zeker, ik zal mijzelf deze tocht wel tegenkomen, misschien wel vaker dan 1x.
Je kunt je voorbereiden wat je wilt, maar op sommige momenten zal het toch anders zijn dan verwacht en moet je ermee dealen..

Qua voorbereiding probeer ik mij op zoveel mogelijk scenarios voor te bereiden, dus idd een lange klim te doen, meerdere dagen achter elkaar een lange tocht van bv 150-200km, een dag in de regen fietsen en/of met hitte (als het een keer 30+ graden wordt in het voorjaar..

Ik ben inderdaad een persoon die van te voren graag alles uitdokterd, maar gisteren werd mij ook al duidelijk dat je zo'n evenement ook gewoon over je heen moet laten komen..
Wanneer je gewoon de trainingsdoelen haalt dan komt het in veel gevallen gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Twee uur is wel erg lang, ik geloof niet dat ik ooit zo lang over een klim heb gedaan... 8)

Maar ik heb me ook nooit anders voorbereid dan de Eiffel, Ardennen en gewoon langere treshold ritjes hier op de dijk, sommigen kunnen beter langdurig power leveren dan anderen. Mij gaan lange klimmen sowieso beter af dan korte explosieve klimmetjes. Ik denk dat @verstappen33 daar ook gewoon zelf achter moet komen wat hem ligt.

Niet zo druk maken, lekker trainen en genieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 01-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Kijk de filmpjes van de Tour de Tietema jongens, die hebben The Ride dit jaar gereden, met basic training. Ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57

Ik zou er in ieder geval een nemen met slangetje dat je kan bevestigen zoals al gelinkt werd. Echter, de prijzen schieten nogal uiteen. Volgens mij heb ik zowel een Lezyne liggen als een Lidl knockoff en die dingen zijn bijna identiek, die van de Lidl was alleen iets van 9-12 5 euro meen ik: https://www.lidl.nl/p/cri...etsgereedschap/p100319485. Alleen ja, Lidl is een beetje seizoensgebonden qua aanbiedingen. Maar als je geen enorme haast hebt, via Ali kan je ongetwijfeld voor eenzelfde bedrag ook wel slagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kluus schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:29:
Twee uur is wel erg lang, ik geloof niet dat ik ooit zo lang over een klim heb gedaan... 8)
Het scheelt niet veel, dit postte je in 2019 levert een snelle search op ;-).
Ja lekker makkelijk, bijvoorbeeld tijdens mijn laatste cyclo waar diezelfde Stelvio (3LG) in zat ben ik redelijk voorin het peloton met een gangetje van 47km/u de eerste 37km af gedonderd, vervolgens 1:50 uur klimmen op de Stelvio, op de top snel aanhaken bij een groepje, nog even het puntje van de Umbrail over en dan die lekkere afdaling in waarbij je ook niet lekker aan de lunch kan. Inmiddels zijn we 3 uur verder, waar eet je dan je peperkoekje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:31:
[...]

Het scheelt niet veel, dit postte je in 2019 levert een snelle search op ;-).

[...]
Ja klopt, die wist ik nog wel, ook dat dat 1:50 was, geen 2:00 :+. Dat is ook wel de langste beklimming die ik heb gedaan volgens mij. Maar je mag daar nog wel 10 minuten bij optellen dat ik lag de creperen van de kramp na de afdaling... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 01-11-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Maar ik heb me ook nooit anders voorbereid dan de Eiffel, Ardennen en gewoon langere treshold ritjes hier op de dijk, sommigen kunnen beter langdurig power leveren dan anderen. Mij gaan lange klimmen sowieso beter af dan korte explosieve klimmetjes. Ik denk dat @verstappen33 daar ook gewoon zelf achter moet komen wat hem ligt.

Niet zo druk maken, lekker trainen en genieten.
^^ dit

Dat je de voorbereiding zo serieus neemt geeft ook wel aan dat het wel goed gaat komen. :) Ik vind lange klimmen best veel lijken op tegen de wind in fietsen, iets wat hier in Flevoland beter te trainen is dan klimmen. :+

Toen ik voor het eerst serieus hoogtemeters maakte, hielp dat eindeloze tegenwindfietsen me mentaal erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Als je dat ook eens wil voelen, kan ik je de Teide aanbevelen, vanaf zeeniveau naar een meter of 2200m. Of de Pico de Veleta. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MartijnGizmo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:54:
[...]

^^ dit

Dat je de voorbereiding zo serieus neemt geeft ook wel aan dat het wel goed gaat komen. :) Ik vind lange klimmen best veel lijken op tegen de wind in fietsen, iets wat hier in Flevoland beter te trainen is dan klimmen. :+

Toen ik voor het eerst serieus hoogtemeters maakte, hielp dat eindeloze tegenwindfietsen me mentaal erg goed!
Ter voorbereiding op lange klimmen kun je inderdaad beter een rondje Markermeer doen met veel tegenwind dan een rondje in Limburg. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

wibblemoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:29:
Kijk de filmpjes van de Tour de Tietema jongens, die hebben The Ride dit jaar gereden, met basic training. Ging ook prima.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat zij er met een stevige basisconditie in gingen of dat ze bovengemiddeld getalenteerd zijn in fietsen. Misschien hebben ze het afzien niet gemonteerd in de video's, maar het tentoongestelde gemak heeft mij wel verbaasd.

Niet dat ik ervaring heb met ritten van deze afmeting, maar het lijkt me vooral belangrijk dat je een ontzettend brede basis hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• la_fusion
Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:03:
[...]

Ter voorbereiding op lange klimmen kun je inderdaad beter een rondje Markermeer doen met veel tegenwind dan een rondje in Limburg. 8)
Dit inderdaad, je fietst jezelf helemaal het apelazerus en je komt voor geen meter vooruit, je gaat jezelf afvragen waar je in vredes naam aan bent begonnen en waarom je dit leuk vind. Even achter een paar bomen/dijkje denk je dat het allemaal wel oke is en vervolgens wordt je weer totaal weggeblazen en ben je weer terug bij af. Als je vervolgens dan eindelijk de bocht om gaat denk je dat het dan wel makkelijk zal wezen maar is het nog steeds compleet ruk. Helemaal op het einde kun je dan lekker met de wind mee vlammen maar is eigenlijk alle energie eruit en duurt het stuk wind mee toch een stuk korter dan je denkt.

Later op de dag bedenk je wel dat je het maar weer mooi geflikt hebt maar nooit nog eens gaat doen, de dag erna ben je alweer je volgende pijniging aan het plannen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:01:
[...]

Als je dat ook eens wil voelen, kan ik je de Teide aanbevelen, vanaf zeeniveau naar een meter of 2200m. Of de Pico de Veleta. :P
Ja El Teide staat nog wel op het lijstje, dat zal inderdaad wel langer dan twee uur duren.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je misschien niet tijdens zo'n dure The Ride evenement er achter wil komen dat lange klimmen niet gaan... Dus misschien toch maar een vakantie-tje ervoor plakken @verstappen33. De tip die @Requiem19 gaf voor de Vogezen in het voorjaar kan ik ook van harte aanraden!

Edit: specifiek als voorbereiding op The Ride gaat er in het vroege voorjaar altijd ook nog een groepje richting zuid Spanje geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 01-11-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:01:
[...]

Die klim heb ik al eens aan een Strava route toegevoegd maar begint dan wel bij de kust wat zuidelijker. Wordt het wel wat langer van, in totaal iets van 114km, maar vanaf 0 beginnen tot de top is wel net wat mooier voor de statistiek. Goed, in het midden zit wel een vlakker stuk dus het is niet constant klimmen. Maar deze lijkt me leuk om eens te doen ja :), ooit!

Hier nog een kleine update van m'n frame. De boel is "onderweg" nu, maar de aanmelding voor verzending is al op 27-10 10:26 gedaan en nog geen update gehad helaas. Hopelijk dat er straks "ineens" een boel regels bijkomen of anders dat er gewoon in de komende dagen wel iets meer zichtbaar wordt :+

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 01-11-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:03:
[...]

Ja precies mijn punt ook, in die zin kunnen wij Nederlanders ons nog best redelijk voorbereiden op lange klimmen, misschien dat we daarom als vlak landje toch ook nog wel wat redelijke klimmers hebben weten af te leveren in het prof peloton.

Ik vind de positie tijdens het klimmen altijd wel even wennen, je spreekt toch wat andere spieren aan naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:11:
[...]

Die klim heb ik al eens aan een Strava route toegevoegd maar begint dan wel bij de kust wat zuidelijker. Wordt het wel wat langer van, in totaal iets van 114km, maar vanaf 0 beginnen tot de top is wel net wat mooier voor de statistiek. Goed, in het midden zit wel een vlakker stuk dus het is niet constant klimmen. Maar deze lijkt me leuk om eens te doen ja :), ooit!
De Teide bedoel je dan? Ja de echte klim is eigenlijk tot de rand van de krater. Daarna is het genieten in het maanlandschap en dat is wat dalen en weer klimmen.

Maar naar de rand van de krater is ook al tegen de 40km als ik me goed herinner. Zeker meer dan 2 uur klimgenot haha. Maar dubbel en dwars waard als je dan vervolgens die krater in rijdt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Als ik altijd foto's zie van El Teide vind ik het er wel dor en kaal uitzien, is dat dan alleen het hoogste deel zo'n maanlandschap of is de hele klim zo? Die indruk krijg ik namelijk altijd maar ik kan me dat ook weer niet voorstellen als iedereen het altijd zo'n mooie klim vind... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:10:
[...]
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je misschien niet tijdens zo'n dure The Ride evenement er achter wil komen dat lange klimmen niet gaan...
Klimmen zal toch wel meevallen, gewoon afzien, maar dat kan je ook in Nederland trainen met windbeuken.
En desnoods las je een pauze in als het echt niet meer gaat.
Lange afdaling kan voor veel mensen misschien spannend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:43:
[...]

Klimmen zal toch wel meevallen, gewoon afzien, maar dat kan je ook in Nederland trainen met windbeuken.
En desnoods las je een pauze in als het echt niet meer gaat.
Lange afdaling kan voor veel mensen misschien spannend worden.
Denk ik ook ja. Afdalen is wel een goeie, ken er ook een paar die ziek hard kunnen klimmen, maar afdalen gaat bij hun echt voor geen meter. Ik vind afdalen zelf heerlijk. Altijd leuk samen fietsen in de bergen, kunnen paar keer per rit naar elkaar zwaaien ;).

Afdalen is echter ook veel techniek vind ik, ook daar kun je je een beetje op voorbereiden. Ik weet bijna zeker dat ik er veel aan heb dat ik veel op de MTB zit tijdens afdalingen op de weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 01-11-2023 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Zo ken ik mensen die met handen bovenop stuur, dus niet in beugels afdalen.
Niet heel handig.

Ik zal zelf ook nooit top tijden in afdalingen rijden, gewoon omdat het niet hoeft en omdat ik teveel zit na te denken wat er na een bocht kan gebeuren.
Vooral op smalle tricky afdalingen waar je niet door bocht kan kijken doe ik het gewoon rustig aan, soms gewoon even pauze om van uitzicht te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:32:
Zo ken ik mensen die met handen bovenop stuur, dus niet in beugels afdalen.
Niet heel handig.
Ik ben wel benieuwd waarom dat niet handig is. Ik neem aan vanwege het gevaar dat met zulke snelheden een flinke hobbel/gat het stuur uit je handen kan slaan (?).

Ik daal zelf prettiger met de handen op de hoods dan in de beugels, maar misschien beter om de houding eens goed aan te leren.

Door flink wat motor / circuit / motorcross ervaring voelt dalen voor mij absoluut niet eng en gaat het met weinig risico's gemakkelijk snel. Goede lijnen en goed ver vooruit (en door de bocht) durven te kijken is al 85%. Maar neemt niet weg dat ik nog steeds kan leren om het beter te doen natuurlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:25:
[...]

De Teide bedoel je dan? Ja de echte klim is eigenlijk tot de rand van de krater. Daarna is het genieten in het maanlandschap en dat is wat dalen en weer klimmen.

Maar naar de rand van de krater is ook al tegen de 40km als ik me goed herinner. Zeker meer dan 2 uur klimgenot haha. Maar dubbel en dwars waard als je dan vervolgens die krater in rijdt. _/-\o_
Nee die Pico nog wat in zuid Spanje.
Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:47:
Ik ben wel benieuwd waarom dat niet handig is. Ik neem aan vanwege het gevaar dat met zulke snelheden een flinke hobbel/gat het stuur uit je handen kan slaan (?).

Ik daal zelf prettiger met de handen op de hoods dan in de beugels, maar misschien beter om de houding eens goed aan te leren.

Door flink wat motor / circuit / motorcross ervaring voelt dalen voor mij absoluut niet eng en gaat het met weinig risico's gemakkelijk snel. Goede lijnen en goed ver vooruit (en door de bocht) durven te kijken is al 85%. Maar neemt niet weg dat ik nog steeds kan leren om het beter te doen natuurlijk 8)
Deels omdat ALS je hard moet remmen je jezelf ook af kan zetten in je stuur, dit is veel moeilijker om goed te doen tegen de hoods omdat je erover kan schieten. En als ik voor mezelf spreek kan je veel beter gewoon alles vasthouden, je hebt alvast 3 vingers per rem standaard in je handen en kan snel reageren.
Daarnaast heb je in de beugels een betere aero houding voor wat meer snelheid, zeker als je nog een beetje bukt. Maar dat moet je ding zijn natuurlijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door orange.x op 01-11-2023 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Kluus schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:41:
Als ik altijd foto's zie van El Teide vind ik het er wel dor en kaal uitzien, is dat dan alleen het hoogste deel zo'n maanlandschap of is de hele klim zo? Die indruk krijg ik namelijk altijd maar ik kan me dat ook weer niet voorstellen als iedereen het altijd zo'n mooie klim vind... :)
Het mooie aan dat maanlandschap is vooral dat het voelt alsof je op een andere planeet terecht bent gekomen na een paar uur klimmen. Maakte op mij wel indruk. Maar kan het niet uitleggen, je moet het ervaren ;)

Het begin in het zuiden herinner ik me als lelijk. Middenstuk is heel mooi en dan dus de beloning van de maanlanding. Mooie klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:50:
[...]

Ah ja, volgens mij is (was?) er ook een MTB toertocht die vanuit het zuiden vanaf de kust naar de top gaat. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:54:
[...]

Ah ja, volgens mij is (was?) er ook een MTB toertocht die vanuit het zuiden vanaf de kust naar de top gaat. 8)7
Het liefst die ik die klim op Hawaii :P Maargoed, zijn veel redenen om dat niet zo ff 123 te doen haha.

https://www.strava.com/segments/1504789
Volgens mij bestaat er geen klim waarin meer hoogtemeters aaneengesloten zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:47:
[...]

Buiten wat @orange.x al zegt met betrekking tot remmen en jij zelf met betrekking tot gaten in de weg, gaat het vooral over gewichtsverdeling, in de beugels heb je een betere verdeling van het gewicht met meer druk en daarmee controle op je voorwiel. Lage positie geeft daarnaast ook een directer stuurgedrag.

De "fout" die ik motorrijders vaak zie maken als ze het hebben over techniek op de fiets is dat ze vergeten dat de gewichtsverhoudingen compleet omgekeerd zijn, waar bij de motor jouw lichaams gewicht relatief weinig voorsteld is dat op de fiets helemaal andersom, de positie van je lichaam heeft een veel groter effect op je zwaartepunt.

Edit: Ja, ik zie dat je ook motorcross hebt gedaan dus dat zit wel goed. Ik bedoel vooral de toerders dan die je spreekt bij het koffie aparaat op het werk en alles beter weten dan de fietsers/automobilisten/roeiers/etc. ;)

Maar echt, dalen in de beugels, leer het jezelf aan, veel veiliger (en ook nog sneller)!

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 01-11-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

verstappen33 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:27:
[...]

Ik laat het gewoon op mij afkomen, en de tips en tricks neem ik van harte aan en probeer ik ook uit te voeren of rekening mee te houden.

1 ding is zeker, ik zal mijzelf deze tocht wel tegenkomen, misschien wel vaker dan 1x.
Je kunt je voorbereiden wat je wilt, maar op sommige momenten zal het toch anders zijn dan verwacht en moet je ermee dealen..

Qua voorbereiding probeer ik mij op zoveel mogelijk scenarios voor te bereiden, dus idd een lange klim te doen, meerdere dagen achter elkaar een lange tocht van bv 150-200km, een dag in de regen fietsen en/of met hitte (als het een keer 30+ graden wordt in het voorjaar..

Ik ben inderdaad een persoon die van te voren graag alles uitdokterd, maar gisteren werd mij ook al duidelijk dat je zo'n evenement ook gewoon over je heen moet laten komen..
Wanneer je gewoon de trainingsdoelen haalt dan komt het in veel gevallen gewoon goed.
YouTube: MET NUL(!) ERVARING VAN ITALIË NAAR NEDERLAND FIETSEN 😱 | DE RIT VAN...

Kijk deze serie...gaat goedkomen!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

wibblemoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:29:
Te laat :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:59:
[...]

Het liefst die ik die klim op Hawaii :P Maargoed, zijn veel redenen om dat niet zo ff 123 te doen haha.

Volgens mij bestaat er geen klim waarin meer hoogtemeters aaneengesloten zitten...
Haha ja, die staat ook nog ergens op een vaag lijstje met potlood :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:41

aerofreak

Steve Jobs

orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:59:
[...]

68 km afdalen, the horror :X

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@aerofreak Ik kijk persoonlijk meer op tegen het omhoogfietsen dan :) De Ventoux met 21km is ook al een best stukkie, maar dat is toch best genieten hoor als het goed weer is. Maar 68km dalen in de regen en kou zou ik ook skippen als het kon ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
DDX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:43:
[...]

[..]
@verstappen33 en andere liefhebbers:
Ik hoor net dat het KNMI voor morgen code 'Mont Ventoux" heeft afgegeven?

(edit: gelieve niet te trainen in de buurt van bomen ajb.)

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 01-11-2023 14:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:50:
[...]

Eerste stuk vanuit Motril zit nog wel wat klimwerk in ja maar daarna flink wat km's vlak/afdalen etc.
En ook nog eens door Granada heen met rotondes/stoplichten etc.

Lastig om als onderdeel van klim te beschouwen dus.

Begin dit jaar gedaan, helaas niet helemaal tot de top :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/FS1ns8xzrFkaNrcHt3NT3CrklN3RD05m335Fv6JRdtk-1152x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/jDVjvz3AhRNe7h3XtoJ2uJxToFxV_mcU6seu90ylxDI-1536x2048.jpg

https://www.strava.com/activities/8873181908

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 01-11-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

orange.x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:34:
@aerofreak Ik kijk persoonlijk meer op tegen het omhoogfietsen dan :) De Ventoux met 21km is ook al een best stukkie, maar dat is toch best genieten hoor als het goed weer is. Maar 68km dalen in de regen en kou zou ik ook skippen als het kon ja.
Liever naar boven dan naar beneden 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Ugchel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:52:
[...]

Haha daar was ik al bang voor. Heb even wat foto’s geschoten en wat lijntjes op getekend, hopelijk maakt dat het iets duidelijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja da's al duidelijker.

Mijn Diverge (2017) heeft ook zulke gaten waar je spatbordstangetjes in kunt duwen. Er zit dan aan de onderkant of zijkant een draadgat waar je een boutje (stelschroef, zo'n ding zonder kop) in kunt schroeven om het stangetje vast te klemmen. Ikzelf vind dat een hele mooie en haast onzichtbare bevestiging. Het is heel elegant als die stangetjes uit je frame lijken te groeien i.p.v er lomp aan de zijkant tegenaan gebout zitten.
Om gebruik te maken van deze specifieke gaten heb je waarschijnlijk de keuze uit 2:
spatborden van de fabrikant
universele spatbordjes kopen en zelf knutselen en passend maken
Ik heb dat laatste gedaan omdat ik Bluemels mooie spatborden vind; scheelde een hoop geld, maar kostte best wat tijd.
Kijk eerst eens wat de fabrikant vindt dat je er op moet zetten en hoe die vinden dat dat moet.

Ik denk dat we het er unaniem over eens zijn op het forum dat een racefiets zonder spatborden er beter uit ziet dan eentje mèt. maar ze dienen een hoger doel: lekker buiten fietsen.
De meest esthetische spatborden zijn dan ook degene die je eigenlijk niet ziet en dan moet je drie dingen in de gaten houden:
  • het spatbord moet overal een even grote afsand tot je wiel hebben
  • je moet niet tussen wiel en spatbord door kunnen kijken
  • de stangetjes moeten niet opvallen t.o.v. je spaken (kleur, richting, dikte)
Op mijn Diverge ben ik daar m.i. redelijk in geslaagd. Overtuigender argument dan een fotootje is dat ik zondag j.l. lekker tussen de buien door over zeiknatte wegen heb gefietst.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52124033110_86d8c44a95_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

guapper schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:34:
[...]

Pff ja, zit ook al te puzzelen hoe we dat morgen gaan doen. Liefste ging ik even het bos in, maarja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
guapper schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:34:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...23-storm-windkracht-zeven

Daar zijn geen bomen. Inschrijven dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:34:
[...]

Eerste stuk vanuit Motril zit nog wel wat klimwerk in ja maar daarna flink wat km's vlak/afdalen etc.
En ook nog eens door Granada heen met rotondes/stoplichten etc.

Lastig om als onderdeel van klim te beschouwen dus.
Dan is dit een betere optie, maar wordt vanaf Capileira wel onverhard... :D

https://nl.wikiloc.com/ro...o-veleta-3-396-mts-671750

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 01-11-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Volgens mij kan je vanuit Cañar ook onverhard door naar de top.
Maar ook jouw optie zit flink stuk 'vlak' in.

Ik ben toen met racefiets vlak boven Cañar omgekeerd toen het echt te gek werd.
https://www.strava.com/activities/8889578531

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Afdalen doe ik altijd op de hoods, mijn handen zijn wat dat betreft niet groot genoeg om in de beugels te hangen en remmen in te knijpen, tenzij ik de stelschroefjes wat verstel en het eerste stukje in het luchtledige rem. Dit alles pas sinds mijn nieuwe fiets, daarvoor gewoon te kleine handen.. vandaar is het afdalen op de hoods vele malen veiliger voor mij.

Over het algemeen gaat het afdalen prima bij mij en durf best wat risico te nemen maar door een onvrijwillige valpartij neem ik tegenwoordig een stuk minder risico dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:36:
Volgens mij kan je vanuit Cañar ook onverhard door naar de top.
Maar ook jouw optie zit flink stuk 'vlak' in.
Spaans vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zonde dat je zo op ziet tegen afdalen.

Met wat kleine tips en trucs kan het echt veel makkelijker, comfortabeler, veiliger en daarmee ook plezieriger worden.

Dat kun je alleen niet overbrengen op een forum, dat gaat alleen in het echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
:N

Ik zou echt eens kijken of het niet beter af te stellen valt zodat je er wel bij kunt. Zeker bij steilere afdalingen is het in de beugels gewoon veel veiliger. Zowel qua grip maar zoals eerder vermeld ook zwaartepunt verplaatsen en druk op het voorwiel.

Kijk een paar procentjes naar beneden boeit het niet zo, maar een serieuze alpenafdaling met de handen op het stuur lijkt me echt link.

[ Voor 17% gewijzigd door GerbenBK op 01-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
GerbenBK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:06:
[...]

:N

Ik zou echt eens kijken of het niet beter af te stellen valt zodat je er wel bij kunt. Zeker bij steilere afdalingen is het in de beugels gewoon veel veiliger. Zowel qua grip maar zoals eerder vermeld ook zwaartepunt verplaatsen en druk op het voorwiel.

Kijk een paar procentjes naar beneden boeit het niet zo, maar een serieuze alpenafdaling met de handen op het stuur lijkt me echt link.
Plus bij regen, zweethanden of een flink gat in de weg ga je dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:19:
[...]

Plus bij regen, zweethanden of een flink gat in de weg ga je dood.
Ja dat dus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43
Hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende. Ik heb verlichting gekocht die ik onder mijn Garmin mount (die bij oa de 840 zit) wil monteren. Heb daarom een verloopstukje gekocht die past op mijn lamp en voor de Garmin bedoeld is maar hoe sluit ik dit op elkaar aan? Of mis ik nog wat? Gaat om onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRUoiLCdYKdS3N02Nq77pEW1yzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zKls6wO9KjKkWSpe5juZgHHq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:24
GoEV6 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:19:
Hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende. Ik heb verlichting gekocht die ik onder mijn Garmin mount (die bij oa de 840 zit) wil monteren. Heb daarom een verloopstukje gekocht die past op mijn lamp en voor de Garmin bedoeld is maar hoe sluit ik dit op elkaar aan? Of mis ik nog wat? Gaat om onderstaand:

[Afbeelding]
De gesp is verbonden aan de lamp met een boutje. Deze dient losgeschroefd te worden en in de plaats kan je het verloopstukje vastzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
wdbtje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:21:
[...]

De gesp is verbonden aan de lamp met een boutje. Deze dient losgeschroefd te worden en in de plaats kan je het verloopstukje vastzetten :)
Yes die had ik door maar hoe koppel ik dan de lamp en het koppelstukje aan mijn Garmin houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:37
GoEV6 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:23:
[...]

Yes die had ik door maar hoe koppel ik dan de lamp en het koppelstukje aan mijn Garmin houder?
Er staat in de beschrijving gopro adapter en niet garmin adapter. Ik weet wel dat sommige 3rd party garmin mounts een gopro mount hebben. Misschien is het daar voor bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
GoEV6 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:23:
[...]

deze kan je onder je houder bevestigen dan ben je er ;)

https://www.garmin.com/nl-NL/p/552900

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:24
JP_S schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:27:
[...]

Let wel op dat niet alle garmin mounts compatibel zijn met wat je linkt. Bij een wat oudere versie van de garmin mount had ik niet de mogelijkheid deze adapter te bevestigen. Hierbij had ik wel gaatjes om onderstaande te bevestigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KLQIyYvULhgxeH7cFz4nZCRELo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RvDBY6Nj8BPW9AVwFPVD3vEE.png?f=user_large

Na enkele jaren de overstap gemaakt naar K-edge mounts en daarbij kan je de 'combo mount' kopen waarbij het juiste opzetstuk al gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
JP_S schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:27:
[...]

Yes dat is denk ik de oplossing. Die draai je dus onder de Garmin houder en dan maak je het koppelstukje vast met een bout/moertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
GoEV6 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:31:
[...]

Yes dat is denk ik de oplossing. Die draai je dus onder de Garmin houder en dan maak je het koppelstukje vast met een bout/moertje?
Ja en dat boutje zit er ook bij.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
JP_S schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:33:
[...]

Ja en dat boutje zit er ook bij.
Super. Dank allen. Lekker snel tot een oplossing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Gewoon een k-edge mount kopen, zit garmin een stuk netter.
Bij de houder van garmin zelf heb ik altijd het idee dat de garmin beetje scheef zit.
En bij k-edge zit de garmin ook wat lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Requiem19 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:49:
[...]

Zonde dat je zo op ziet tegen afdalen.

Met wat kleine tips en trucs kan het echt veel makkelijker, comfortabeler, veiliger en daarmee ook plezieriger worden.

Dat kun je alleen niet overbrengen op een forum, dat gaat alleen in het echt.
Opzien is een groot woord hoor. De afdaling van de Ventoux naar Malaucene is prima om te doen, nauwelijks auto's en mooi asfalt, zou bijna zeggen leuk ;) maar de afdaling van de Alp d Huez of de Galibier, dat is wel andere koek met de drukte van al het verkeer. Zolang het rustig is en mooi (en schoon) asfalt vind ik het prima :) Ik ben zeker niet de snelste daler, liever wat voorzichtiger.

[ Voor 9% gewijzigd door aerofreak op 01-11-2023 21:56 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb deze, past in m'n zadeltasje.
https://nl.aliexpress.com/item/1005003886979095.html
De tweede uit de adv. Pas 1x gebruikt en voldeed.

Met slangetje en bidonmount

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 01-11-2023 22:49 ]

---------------

Pagina: 1 ... 524 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).