Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Fiets op de foto lijkt te zijn uitgerust met sram.Mr. Stom schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Gewoon even langs een winkel gaan en even gaan zitten. Hangt ook af van hoe je nu op je fiets zit (moet je al ver strekken of staat het stuur al bijna te dichtbij?). De toptube van de 57 is wel 3.6cm langer, dat is een flink stuk, ookal staat deze ook 3.6cm hoger. In die zin zit de 55 'dichterbij'.
En ook online even rondkijken. Ik zie hier https://vansprint.nl/orbe...cefiets-carbon-zwart-57cm een 2024 model staan met 105 R7100 12 speed voor dezelfde prijs als de 2023 versies met 105 R7000 11 speed die op vrijwel alle andere websites staan (+- 2400 euro).
Lijkt een prijsfout of verkeerde specificaties. Maar wel de moeite even te checken.
Tsja ik kom net uit Baskenland. Erg mooi! En prachtig fietsen. Alleen wellicht is het in maart nog even te fris en sneeuwerig daar. Dan zal je in Girona beter zitten!Buitenspel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:17:
Beste mensen, ik heb wat hulp nodig!
Ik ben momenteel aan het kijken om ongeveer 2 weken remote te werken ergens eind maart volgend jaar en dat te combineren met veel fietsen in de bergen. Ook een mooi doel om mij gemotiveerd houden.
Zelf had ik het volgende bedacht: Aangezien het dan nog redelijk fris is, zit ik te kijken naar Girona. Dit zodat ik zelf er heen kan rijden en eigen fiets kan meenemen, en ook zodat ik mijn 'thuiswerken station' kan meenemen met groot scherm etc.
Hebben mensen andere / betere ideeën? Tips voor een plek om te blijven, of een andere locatie? Ik hoor het graag.
(P.S. ben vorig jaar in deze periode naar Tenerife geweest met ons pa, maar dan echt als vakantie)
[ Voor 101% gewijzigd door user_tweakers op 13-10-2023 22:56 ]
Nu is de hartslagband defect doordat het elektrische contact is losgeraakt van de band. Veelvoorkomend probleem blijkbaar.
Welke band kan ik gebruiken als vervanging? Want niet iedere band schijnt compatible te zijn aangezien de contacten op de "monitor" (de body dus) anders zijn in de nieuwe versie van de Tickr. Wahoo verkoopt zelf alleen de band waar expliciet bij staat dat deze alleen werkt voor de Tickr van na mei 2020, en die van mij is van 2019.
Ik heb op een gegeven moment een aantal van deze besteld (voor een Tickr en een Tickr Run uit 2018 meen ik) en gooi die band na iedere rit mee in de was.Bananeman schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:36:
Ik heb een Wahoo Tickr hartslagmeter, de eerste versie (deze dus).
Nu is de hartslagband defect doordat het elektrische contact is losgeraakt van de band. Veelvoorkomend probleem blijkbaar.
Welke band kan ik gebruiken als vervanging? Want niet iedere band schijnt compatible te zijn aangezien de contacten op de "monitor" (de body dus) anders zijn in de nieuwe versie van de Tickr. Wahoo verkoopt zelf alleen de band waar expliciet bij staat dat deze alleen werkt voor de Tickr van na mei 2020, en die van mij is van 2019.
https://nl.aliexpress.com...EBkc&gatewayAdapt=glo2nld
Ik zie dat ze nu al ruim 3 jaar mee gaan. Ik vind ze overigens fijner dan die van Wahoo, aangezien je ze ook kunt sluiten zonder de Tickr, er zit een gewone sluiting op.
Neem ook even contact op met wahoo. Had hetzelfde probleem en heb gewoon een nieuwe band gekregen ondank de reeds verlopen garantie.Bananeman schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:36:
Ik heb een Wahoo Tickr hartslagmeter, de eerste versie (deze dus).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Worth a shot, heb een ticket ingeschoten bij hun support. Zou het zeer netjes vinden als ik een nieuwe band krijg iig, thanks voor de tip.Phydomir schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Neem ook even contact op met wahoo. Had hetzelfde probleem en heb gewoon een nieuwe band gekregen ondank de reeds verlopen garantie.
een fietsvakantie combineren met vakantie met zoon (1 jaar) en vrouwlief?Requiem19 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Zoals @McMiGHtY zegt al een paar keer gedaan in Girona. PM me maar als je tips wilt :-).
Op plekken zoals Girona/Calp? Ervaringen mee?
Wij hebben Eind november 2 weken vakantie en weten nog niet wat t wordt, maar ik zit momenteel in een mooie trainingsfase en wil dit graag doorzetten. Als we een leuke villa in de omgeving daar kunnen boeken, maar weet niet of ik zoiets er doorheen kan drukken. Had al een beetje zitten googlen, maar echt overtuigend toerisme gebied vind ik t nou ook weer niet.
Pm me maar :-).dfbt schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
een fietsvakantie combineren met vakantie met zoon (1 jaar) en vrouwlief?
Wij hebben Eind november 2 weken vakantie en weten nog niet wat t wordt, maar ik zit momenteel in een mooie trainingsfase en wil dit graag doorzetten. Als we een leuke villa in de omgeving daar kunnen boeken, maar weet niet of ik zoiets er doorheen kan drukken. Had al een beetje zitten googlen, maar echt overtuigend toerisme gebied vind ik t nou ook weer niet.
Yes, zoontje was 10 maanden dit jaar in Girona:
:strip_exif()/f/image/xdEVQv81kcMdTEPACCAf82VG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E71C2zbXeYnQvbfctZkrrVWq.jpg?f=fotoalbum_large)
Girona en omgeving is super mooi en heeft heel veel te bieden naast het fietsen.dfbt schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
een fietsvakantie combineren met vakantie met zoon (1 jaar) en vrouwlief?
Met 40 minuten sta je in Barcelona met de intercity trein.
Naast het fietsen??? De leegheid....ElGreco schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:59:
[...]
Girona en omgeving is super mooi en heeft heel veel te bieden naast het fietsen.
Met 40 minuten sta je in Barcelona met de intercity trein.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Heb al reactie van Wahoo. Ze hebben de strap voor de TICKR V1 niet meer op voorraad, daarom sturen ze me een TICKR V2.Phydomir schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Neem ook even contact op met wahoo. Had hetzelfde probleem en heb gewoon een nieuwe band gekregen ondank de reeds verlopen garantie.
Holy crap, dat is serieus goede customer service en absoluut meer dan ze hadden hoeven doen (en dan ik had verwacht).
Nogmaals dank voor de tip
Graag gedaan.Bananeman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:01:
[...]
Heb al reactie van Wahoo. Ze hebben de strap voor de TICKR V1 niet meer op voorraad, daarom sturen ze me een TICKR V2.
Holy crap, dat is serieus goede customer service en absoluut meer dan ze hadden hoeven doen (en dan ik had verwacht).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zoiets had ik met een accu van een roam die niet langer dan 4 uur mee ging..Bananeman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:01:
[...]
Heb al reactie van Wahoo. Ze hebben de strap voor de TICKR V1 niet meer op voorraad, daarom sturen ze me een TICKR V2.
"Laat maar de factuur zien van waar je hem gekocht hebt, hier heb je een retour label" volledige bedrag teruggestort..
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
half jaar geleden ook contact opgenomen met wahoo, afgebroken bevestigingslipje van een 5 jaar oude Bolt V1.Bananeman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:01:
[...]
Deze was ook niet meer op voorraad, en kosteloos werd hij vervangen voor een Bolt V2
En geen problemen met ritjes die "vanzelf" opgeslagen worden
(alleen teveel hoogtemeters op het moment

Wat bedoel je met afgebroken bevestingslipje? En fijn voor jou dat ze hem kosteloos hebben vervangen, maar wel vreemd dat ze daarin niet heel consequent lijken te zijn.Flipmo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:26:
[...]
half jaar geleden ook contact opgenomen met wahoo, afgebroken bevestigingslipje van een 5 jaar oude Bolt V1.
Deze was ook niet meer op voorraad, en kosteloos werd hij vervangen voor een Bolt V2![]()
En geen problemen met ritjes die "vanzelf" opgeslagen worden
(alleen teveel hoogtemeters op het moment)
Mijn Bolt V1 (4,5 jaar oud) ging op een dag niet meer aan zonder verklaarbare reden. Contact opgenomen met Wahoo en verschillende dingen geprobeerd die ze hadden voorgesteld maar dat mocht niet helpen.
Toen kreeg ik 40% korting op een nieuwe V2, maar had liever dat ze hem gemaakt hadden of dat ik hem kon ruilen voor een refurbished item.
Aan de ene kant natuurlijk supernetjes dat ze 40% korting geven, maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd dat hij opeens niet meer aan ging.
1 van de "dogears" waarmee je hem in de mount vast draait. Die was afgebroken.Owios schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Wat bedoel je met afgebroken bevestingslipje? En fijn voor jou dat ze hem kosteloos hebben vervangen, maar wel vreemd dat ze daarin niet heel consequent lijken te zijn.
Mijn Bolt V1 (4,5 jaar oud) ging op een dag niet meer aan zonder verklaarbare reden. Contact opgenomen met Wahoo en verschillende dingen geprobeerd die ze hadden voorgesteld maar dat mocht niet helpen.
Toen kreeg ik 40% korting op een nieuwe V2, maar had liever dat ze hem gemaakt hadden of dat ik hem kon ruilen voor een refurbished item.
Aan de ene kant natuurlijk supernetjes dat ze 40% korting geven, maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd dat hij opeens niet meer aan ging.
Toestel blijft dan niet meer zitten in de houder
Mijn ervaring, en wat ik zo op fora lees, is dat ze erg schappelijk zijn met vervangen van producten.
Jij dus net pech gehad, al was ik met mijn kapotte bolt ook blij geweest met 40% korting. Helemaal na 4,5 jaar als je garantie ruim verlopen is.
Zoals ik zei ik vind het netjes dat ze nog 40% korting geven, hadden ze niet hoeven doen. Maar aan de andere kant vind ik de gemiddelde levensduur van veel elektronica veel te kort en wordt er te makkelijk gezegd dat het niet meer te repareren valt.Flipmo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:39:
[...]
1 van de "dogears" waarmee je hem in de mount vast draait. Die was afgebroken.
Toestel blijft dan niet meer zitten in de houder
Mijn ervaring, en wat ik zo op fora lees, is dat ze erg schappelijk zijn met vervangen van producten.
Jij dus net pech gehad, al was ik met mijn kapotte bolt ook blij geweest met 40% korting. Helemaal na 4,5 jaar als je garantie ruim verlopen is.
Het is vaak wel te repareren, alleen is het simpelweg te duur om dat te doen. In Nederland is het uurtarief van iemand die daar aan zou moeten werken te hoog. In sommige lage lonen landen kan het bedrijfsmatig misschien nog wel uit, maar dan moeten ze eerst jouw apparaat daar helemaal heen verschepen en weer terug verschepen etc.Owios schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Zoals ik zei ik vind het netjes dat ze nog 40% korting geven, hadden ze niet hoeven doen. Maar aan de andere kant vind ik de gemiddelde levensduur van veel elektronica veel te kort en wordt er te makkelijk gezegd dat het niet meer te repareren valt.
Met bijna alle elektronica die je nu koopt is een afschrijvingstermijn van 4 a 5 jaar hanteren vrij redelijk.
Als je het daar niet mee eens bent, kun je altijd nog een Miele fietscomputer kopen. Schijnen alleen niet zo goed te zijn voor je watts/kg verhouding ;-),
Ik zou hierbij een flink bedrag terugkrijgen van de verzekering, dus dat is aantrekkelijk. Ik zie alleen op google maps een hoop negatieve reacties, met name op het gebied van naderhand bijkomende kosten. Dit kan natuurlijk ook voor andere behandelingen zijn, daarom ben ik benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn.
Geen ervaring mee, vind overigens wel dat het goed is dat beide zijde gemeten word als ik het zo lees.oelewappert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:08:
Hebben er mensen ervaring met de Bikefit van Sportgeneeskunde Rotterdam?
Ik zou hierbij een flink bedrag terugkrijgen van de verzekering, dus dat is aantrekkelijk. Ik zie alleen op google maps een hoop negatieve reacties, met name op het gebied van naderhand bijkomende kosten. Dit kan natuurlijk ook voor andere behandelingen zijn, daarom ben ik benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn.
Via welke verzekering krijg je de korting als ik vragen mag?
Met beide kanten bedoel je zijkant/achterkant? Of van beide zijkanten?jasperv91 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Geen ervaring mee, vind overigens wel dat het goed is dat beide zijde gemeten word als ik het zo lees.
Via welke verzekering krijg je de korting als ik vragen mag?
Via Zilveren Kruis heb je vanaf 1 ster vergoeding voor een sportmedisch onderzoek.
Ik vermoed alleen dat een bikefit niet onder een sportmedisch onderzoek valtoelewappert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Met beide kanten bedoel je zijkant/achterkant? Of van beide zijkanten?
Via Zilveren Kruis heb je vanaf 1 ster vergoeding voor een sportmedisch onderzoek.

Ik heb vorig jaar een groot sport medisch onderzoek laten doen van 225 euro en kreeg 200 euro vergoed van Univé bij een aanvullend pakket. Dan kost t idd niet heel veel, toevallig dit jaar bij Univé gevraagd of een bikefit ook onder preventieve zorg zou vallen, ( Bij Univé krijg je 200 euro voor preventie zorg) Dit kon wel als de bikefit bij een fysio zou zijn, dus dit zou wel een mooie aanvulling zijn.scraemus schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:22:
[...]
Ik vermoed alleen dat een bikefit niet onder een sportmedisch onderzoek valt
50km trappen over bekende wegen (vooral N-wegen), met veel lange rechte stukken.
We waren met 7-8 man en het ging wonderbaarlijk goed, communicatie was goed, iedereen had een dikke bouwlamp op het stuur, dus genoeg zicht (als je op kop fietst).
Maar het is wel intensief qua concentratie, als je voorop fietst is het prima te doen, maar zit je in de groep, dan is het zicht naar voren maar beperkt..
Na 5-10 kilometer in de groep hebben gereden hebben we besloten om er 5-10 meter tussen te laten tussen elke rij, dan heb je meer overzicht op de weg maar het houd niet echt over, helaas geen slipstream voor de zwakkere rijders in ons groepje, maar wel zo veilig..
Dit gaan we zeker vaker doen als het droog is en de weg goed begaanbaar is.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Natuurlijk moet je in het donker nog wat meer focus houden maar als je dat stukje niet kunt loslaten en niet kunt ontspannen denk ik dat je er gewoonweg nog niet klaar voor bent.
Er zit een afstandsbediening bij en zo kan je schakelen van groot -naar kleinlicht, tevreden mens hier!
Denk ik ook. Als je 5-10 meter moet laten lopen heb je niet de voordelen ("uit de wind rijden", "praatje maken") maar wel de nadelen (Als die knakker voor je ineens remt moet je alsnog vol in de ankers, crash-gevaar etc).la_fusion schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:51:
Zelf ook wel een aantal keren in het donker gereden in een groep, belangrijkste is dan alsnog vertrouwen en netjes rijden. Als je 5-10 meter er tussen moet laten, kun je volgens mij beter los van elkaar gaan rijden, dan kun je echt op je eigen manier rijden ipv soort van in een groep waar je alsnog rekening mee moet houden.
Ik herken het wel, ik rij met verschillende groepjes/groepen mee en bij sommige groepen durf en kan je op 20 cm. van het wiel van je voorganger zitten, maar bij andere groepen laat je (on)bewust toch iets meer ruimte omdat ze minder zeker of stuurvast overkomen. Bij die laatste groep zou ik in het donker me helemaal niet comfortabel voelen.
Yes en accepteren dat vallen erbij hoortMcMiGHtY schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:55:
Gewoon vaker doen met mensen die je vertrouwd dus..
per gemaakte km ? Dat betwijfel ik.McMiGHtY schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:55:
Volgens mij gebeuren er zomers meer valpartijen..?
Ik ben geneigd te zeggen: beginners/amateurs/onervaren fietsers.
Die zie ik in de winter (bijna) niet buiten.
Data-analyse, iemand?
Informaticus of vakkundig Googler?
Precies dit zat ik te denken,.TheTinusNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:48:
Ik denk dat je, afhankelijk van je bronnen wel op beide kunt uitkomen.TheTinusNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:48:
Wat is de grootste veroorzaker van valpartijen? Buiten -vermoedelijk nummer 1- wedstrijden?
Data-analyse, iemand?
Ik zag bv. op https://www.rospa.com/ros...g-accidents-factsheet.pdf
More cycle accidents occur during the spring and summer months (May to September) than the autumn and
winter months (October to April). However, the casualty rate in terms of miles travelled is higher over the
autumn and winter period.
Maar dat is een UK-based PDF, ik weet niet of deze analyse ook voor Nederland 1-2-3 opgaat.
Ik weet ook niet of beginners vaker vallen, afgezien van het "oeps vergeten uit te klikken"-scenario. Echte "fiets-beginners" heb je al bijna niet in Nederland op de racefiets, de meeste mensen hebben al wel fiets-ervaring op een gewone fiets. En juist in groepen zijn er nogal wat scenario's denkbaar waar je eerder valt - en in die groepen rijden beginners vaak niet.
absoluut gezien wel denk ikMcMiGHtY schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:55:
Volgens mij gebeuren er zomers meer valpartijen..?
maar inderdaad relatief niet.. natte wegen, modder, blaadjes, zorgt er allemaal voor dat een noodstop verkeerd afloopt, of een verkeerd ingeschat bochtje kan ineens niet meer gecorrigeerd worden
Doordat het slechter weer is blijven de boomers op de elektrische fietsen ook lekker bij de openhaard zitten, dus daardoor hoef ik al veel minder noodstoppen te makenPrulleman schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:24:
[...]
absoluut gezien wel denk ik
[...]
maar inderdaad relatief niet.. natte wegen, modder, blaadjes, zorgt er allemaal voor dat een noodstop verkeerd afloopt, of een verkeerd ingeschat bochtje kan ineens niet meer gecorrigeerd worden
Hier vorige week ook in een groep(je) (telt 3 al als groep? ) gefietst op een dondkere natte avond, maar ging op een lekker makkelijke route prima, het meest irritante vond ik nog dat je in je eigen schaduw fietst van de verlichting van de fietser achter je.
Heb de rit naar Kleve toch maar uitgesteld, afgelopen zondag zaten er toch teveel pittige buien in de lucht...Kluus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:16:
[...]
Nice, hopelijk zit het weer een beetje mee zondag!
Wat hebben jullie erop liggen voor de natte maanden en wat zijn de ervaringen?
Rij hier nu bijna 8000km op de GP 4 seasons zonder lek te hebben gereden.The DenMan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen hier, zonder gelijk een banden "oorlog" te starten waarom de 1 beter is dan de ander. Ik ben namelijk op zoek naar "winter" banden voor de racefiets. Heb nu GP5000 erop liggen, alleen die laten mij bij slecht weer nogal is in de steek (lek).
* Tinusvolkel klopt de karma even af

Heb al paar keer overwogen om er (in de zomermaanden) snellere banden op te leggen, maar toen ik dit hier in dit topic vroeg of dat zin heeft was de conclusie dat de "winst" reuze mee valt.
De achterband begint nu na 8000km wel wat kaal en vierkanter te worden, dus is het nu slim om alleen die te vervangen? of de voorband naar achter en voor een nieuwe? of gewoon maar alles te vervangen?
[ Voor 11% gewijzigd door Tinusvolkel op 19-10-2023 09:13 ]
Het idee is dat je voor in ieder geval de meeste grip wil, een glijdend achterwiel is op te vangen (zondag nog gedaanTinusvolkel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
Rij hier nu bijna 8000km op de GP 4 seasons zonder lek te hebben gereden.
Heb al paar keer overwogen om er (in de zomermaanden) snellere banden op te leggen, maar toen ik dit hier in dit topic vroeg of dat zin heeft was de conclusie dat de "winst" reuze mee valt.
De achterband begint nu na 8000km wel wat kaal en vierkanter te worden, dus is het nu slim om alleen die te vervangen? of de voorband naar achter en voor een nieuwe? of gewoon maar alles te vervangen?

Grootste punt bij verplaatsen voor naar achter is of je eventueel kunt leven met verschillende logo's op je banden (als er net een nieuwe iteratie is) denk ik (Ondergetekende kan dat NIET

Achter rij ik meestal door tot er wat vezels van de canvas doorkomen, dat begint meestal toch pas minimaal op 1 plek dus dat is mijn "slijtageindicator"Tinusvolkel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
Rij hier nu bijna 8000km op de GP 4 seasons zonder lek te hebben gereden.
Snap ik ja, ik heb zelf ook maar binnen gefietst terwijl ik stond te popelen om nieuw materiaal te testenTinusvolkel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:36:
Heb de rit naar Kleve toch maar uitgesteld, afgelopen zondag zaten er toch teveel pittige buien in de lucht...
Als je in dit topic zoekt op 'GP5000' kom je veel tegen qua ervaringen. De meerderheid is niet zo enthousiast (eufemismeThe DenMan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen hier, zonder gelijk een banden "oorlog" te starten waarom de 1 beter is dan de ander. Ik ben namelijk op zoek naar "winter" banden voor de racefiets. Heb nu GP5000 erop liggen, alleen die laten mij bij slecht weer nogal is in de steek (lek).
Je kan hier een beetje grasduinen om te kijken wat banden zijn met in ieder geval goede grip in de regen en die ook lekbestendig zijn: https://www.bicyclerollingresistance.com/
In de zomer was ik erg content met de Pirelli P Zero Race TLR speedcore 28mm. Afgelopen zondag ritje van 80km, veel bladeren op de weg, smurrie beetje half nat. Daar voelde ook de Pirelli's niet super eigenlijk.
Daarom persoonlijk maar de keuze gemaakt om m'n racefiets te parkeren en verder te fietsen op m'n gravel fiets. Daar zitten 40mm Tufo Thundero op en dat rijdt met dit soort weer toch een stuk veiliger imo.
Gravelfiets, ben ik nog zoekende voor. Dat is idd prima alternatief voor de winter maanden. Zolang de gravelbike er nog niet is, zal ik het op mijn racefiets moeten doenRequiem19 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Als je in dit topic zoekt op 'GP5000' kom je veel tegen qua ervaringen. De meerderheid is niet zo enthousiast (eufemisme).
Je kan hier een beetje grasduinen om te kijken wat banden zijn met in ieder geval goede grip in de regen en die ook lekbestendig zijn: https://www.bicyclerollingresistance.com/
In de zomer was ik erg content met de Pirelli P Zero Race TLR speedcore 28mm. Afgelopen zondag ritje van 80km, veel bladeren op de weg, smurrie beetje half nat. Daar voelde ook de Pirelli's niet super eigenlijk.
Daarom persoonlijk maar de keuze gemaakt om m'n racefiets te parkeren en verder te fietsen op m'n gravel fiets. Daar zitten 40mm Tufo Thundero op en dat rijdt met dit soort weer toch een stuk veiliger imo.
Ook op je racefiets kun je gravel-achtige banden zetten (afhankelijk van hoeveel ruimte je frame biedt). De Tufo's die ik rijd zijn er ook in 36mm bijv.The DenMan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Gravelfiets, ben ik nog zoekende voor. Dat is idd prima alternatief voor de winter maanden. Zolang de gravelbike er nog niet is, zal ik het op mijn racefiets moeten doen
Ligt er ook een beetje aan hoe je de winter gaat doorrijden. Rijd je alleen op droge dagen en vermijd je wegen met gevallen bladeren etc, dan kun je prima uit met normale racebanden zoals de GP5000. Dan zou ik wel kijken naar de All Season variant. Meer grip in de regen, lekbestendiger.
EDIT: als je op racebanden wilt blijven rijden zouden de Tufo Comtura's in de winter ook wel interessant kunnen zijn denk ik:
https://www.bicyclerollin...ews/tufo-comtura-prima-tr
https://weightweenies.sta...um/viewtopic.php?t=172938
[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 19-10-2023 09:43 ]
Het is vooral een kwestie van wennen, snelheid is natuurlijk flink aangepast op de omstandigheden, normaal knallen we daar met 35+ langsheen, nu met 30-31 als kruissnelheid..la_fusion schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:51:
Zelf ook wel een aantal keren in het donker gereden in een groep, belangrijkste is dan alsnog vertrouwen en netjes rijden. Als je 5-10 meter er tussen moet laten, kun je volgens mij beter los van elkaar gaan rijden, dan kun je echt op je eigen manier rijden ipv soort van in een groep waar je alsnog rekening mee moet houden.
Natuurlijk moet je in het donker nog wat meer focus houden maar als je dat stukje niet kunt loslaten en niet kunt ontspannen denk ik dat je er gewoonweg nog niet klaar voor bent.
Zeker buitenaf waar je weinig tot geen straatverlichting hebt, heb je met onze "bouwlampen" ook maar 15-20m goed zicht, alles verder is relatief donker, al zie je als kopman de contouren van de weg nog wel.
Zit je op 2e of 3e rij dan heb je natuurlijk iemand voor je rijden, maar je mist ook het verre zicht naar voren..
Ook het verstrooide licht van de persoon achter je en voor je zorgt ervoor dat het donkere, extra donker lijkt..
Enkele in ons groepje vonden het dus ook lastig om bochten in te schatten en gingen daardoor of te scherp erin, of juist te wijdt..
Het is gewoon vaker doen, en waar de ruimte is kun je dicht op elkaar rijden, maar wordt het wat smaller en bochtiger dan is een beetje afstand houden wel fijn.. Snelheid ligt toch niet heel hoog, dus voor iedereen wel goed bij te houden.
Hij wil.
Misschien minder risico als met 25mm bandjes..
Ik denk dus dat ik eigenlijk een gravelfiets nodig heb met minimaal 38mm banden. Je wilt toch niet dat ik een ongeluk krijg en onderuit ga? Wil je dat op je geweten hebben?
Zal ik dan maar die ENVE MOG klikken? Schijnt wel een van de meest veilige te zijn. Duur? Oké, oké, ik ben de beroerdste niet, dan klik ik wel een TIME ADHX aan.
Van "winterbanden" naar een compleet nieuw fiets in 5 posts.

Jullie zijn echt goed.
[ Voor 9% gewijzigd door ElGreco op 19-10-2023 11:46 ]
Ontwijk je dan alle takjes en blaadjes? Is voor mijn commute geen beginnen aan...DDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:02:
Takjes/blaadjes in de bocht ga je ook met de gravelbike/banden ook glijden hoor, zeker op asfalt.
Misschien minder risico als met 25mm bandjes..
Hij wil.
Na jaren van intense windtunnelontwikkeling en optimalisatie hebben ze het voor elkaar gekregen om hem 1 - ja je leest het goed - watt sneller te maken dan de SL7.
Tour Magazin heeft hem getest in de windtunnel en geconcludeerd dat hij uitkomt op 209 watt, waarbij de SL7 uitkwam op 210 watt. Dat is een waanzinnige verbetering van 0.467%.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat elke fietsliefhebber inmiddels wel zo'n ding heeft, toch?Van "winterbanden" naar een compleet nieuw fiets in 5 posts.![]()
Jullie zijn echt goed.

Hij wil.
de Volvo onder de fietsen, dan begrijpt iedereen waarom je echt DIE nodig hebtElGreco schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:44:
Ja schat, de winter komt er aan. Ik denk dat de zomerbanden gevaarlijk gaan worden. Maar ja, het blijven maar smalle bandjes.
Ik denk dus dat ik eigenlijk een gravelfiets nodig heb met minimaal 38mm banden. Je wilt toch niet dat ik een ongeluk krijg en onderuit ga? Wil je dat op je geweten hebben?
Zal ik dan maar die ENVE MOG klikken? Schijnt wel een van de meest veilige te zijn. Duur? Oké, oké, ik ben de beroerdste niet, dan klik ik wel een TIME ADHX aan.
Van "winterbanden" naar een compleet nieuw fiets in 5 posts.![]()
Jullie zijn echt goed.
daarom is de marketing praat ook altijd bij een cruise snelheid van 45 km/u ofzo.. en niet 33,Requiem19 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:14:
Over nieuwe fietsen gesproken. Specialized heeft toch wel iets bijzonders uitgehaald met de Tarmac SL8.
Na jaren van intense windtunnelontwikkeling en optimalisatie hebben ze het voor elkaar gekregen om hem 1 - ja je leest het goed - watt sneller te maken dan de SL7.
Tour Magazin heeft hem getest in de windtunnel en geconcludeerd dat hij uitkomt op 209 watt, waarbij de SL7 uitkwam op 210 watt. Dat is een waanzinnige verbetering van 0.467%.
profs komen dus op een hogere verbetering uit
Verder rijd ik zelf nu ook op m'n Gravelfiets met 40mm bandjes en staat de racer nu op zolder op de trainer. Als je geen gravelaar hebt, zou ik in de winter gaan voor een zo breed mogelijke 4-seasons band.
En ja, het blijft altijd uitkijken met blad op asfalt, zeker als het vochtig wordt. Gewoon wat rustiger door de bochten dan maar
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 19-10-2023 12:39 ]
Meer opletten, in bochtjes wil je niet met je voorwiel op een takje komen.klaaas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:14:
[...]
Ontwijk je dan alle takjes en blaadjes? Is voor mijn commute geen beginnen aan...
Want dan valt er weinig te sturen, glijd je zo onderuit...
Maar binnenbanden?Phydomir schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:39:
Gewoon lekker binnen gaan fietsen. Heb je ook geen winter banden nodig
Virtuele banden, dat is nog veel lastiger kiezen. Hoe zou de virtuele rolweerstand zijn? En de mathematische grip in de nep-afdaling?
Bij gewone snelheden? Herken ik niet echt. Als je je gravelbanden op een beetje normale druk rijdt worden takjes toch gewoon 'geabsorbeerd' door de band? Aaneengesloten natte bladeren in een bocht is een ander verhaal...DDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Meer opletten, in bochtjes wil je niet met je voorwiel op een takje komen.
Want dan valt er weinig te sturen, glijd je zo onderuit...
Hij wil.
Ik zat afgelopen winter in precies dezelfde situatie. Op mijn woon-werk route lag toch teveel rotzooi op de weg voor een natte GP5000. Toen ik voor de 4e keer in één week weer met koude vingers langs de weg stond, ben ik maar eens verder gaan zoeken.The DenMan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
Na onderzoek en wat navragen kwam ik uit op de Schwalbe Durano Plus. Ze zijn wat zwaarder en hebben wat meer rolweerstand dan 'snelle' banden, maar het verschil is klein. Nooit lek gereden, en verwacht eigenlijk ook dat dat niet gaat gebeuren met hoe dik en stevig ze zijn.
In de zomer weer de GP5000 erop gelegd, maar die bleven bij regen toch lek gaan (<1000km oud) dus ik was klaar met Continental.... en met binnenbanden.
Gelijk maar overgegaan op tubeless Schwalbe One. Inmiddels toch zo'n 4-5.000km op die bandjes gereden. Ze zien er nog als nieuw uit en gaan zelfs tijdens regentochten van meerdere uren (nog) niet lek.
M'n gravelbike kwam met Schwalbe G-One, en die heeft me ook al een paar keer van een mond vol grind gered. Voor mij dus niet snel meer iets anders dan Schwalbe.
Tubeless moet ik nog aankijken. Tot nu toe geen gaatjes, maar wel vaker bijpompen (1x per week). Ben benieuwd hoe het bevalt als ik wel een keer lek rijd en met spuitende vloeistof, pluggen, en zo'n klein pompje aan de slag moet.
Als je met voorwiel op een takje beland gaat takje links/rechts schuiven en dan maakt het weinig uit of je smalle of brede banden hebt.klaaas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:30:
[...]
Bij gewone snelheden? Herken ik niet echt. Als je je gravelbanden op een beetje normale druk rijdt worden takjes toch gewoon 'geabsorbeerd' door de band? Aaneengesloten natte bladeren in een bocht is een ander verhaal...
Meestal gaat het goed/is het even schrikken.
O, je bedoelt takje in de lengterichting dan?DDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:02:
[...]
Als je met voorwiel op een takje beland gaat takje links/rechts schuiven en dan maakt het weinig uit of je smalle of brede banden hebt.
Meestal gaat het goed/is het even schrikken.
Hij wil.
Moet ik een tekening maken ?klaaas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
O, je bedoelt takje in de lengterichting dan?
Takje op de grond, je voorwiel eroverheen als een kruis zegmaar.
Dan weet ik niet precies wat je onder takjes verstaat. Tot een 15mm heb ik daar met mijn gravelbanden geen last van. Racebandjes ander verhaal. En boven de 15mm noem ik het geen takjes meer. Ms. is een tekening met uitleg en definities een volgende keer toch wel handigDDX schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Moet ik een tekening maken ?
Takje op de grond, je voorwiel eroverheen als een kruis zegmaar.
Hij wil.
Takken noem ik het als het van die dingen zijn die in je fiets kunnen vliegen als je eroverheen rijd
Maar als je er haaks overheen fietst, als een kruis zeg maar.. dan kan je hem ook pletten
iemand die het even uittekent voor mij?

Gravelbanden en bunnyhoppen. Klaar.Tinusvolkel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:57:
[Afbeelding][YouTube: Full video Anthonys crash with aftermath]
Zo gevaarlijk is een takje toch niet
Hij wil.
Of is het een fietspomp die valt?
[ Voor 20% gewijzigd door Patrick4 op 19-10-2023 15:05 ]
hoger hoppenPatrick4 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:04:
De fietser voor hem wipt de tak toch op? Dat helpt bunnyhoppen niet…
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Volgens de beschrijving een stuk aluminium wat tussen z'n vork en wiel komt, zie je hier:Patrick4 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:04:
De fietser voor hem wipt de tak toch op? Dat helpt bunnyhoppen niet…
Of is het een fietspomp die valt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/yXPJza531nfv3CwKED9OH61s.png?f=user_large)
Sowieso ligt er een hoop troep daar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/1wjaIOd1zihK0PxrDr2I7WPc.png?f=user_large)
Hij wil.
Ze rijden links. Geen idee waar het is, maar in UK is dit vaak simpelweg waar je het mee moet doen als fietser.klaaas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:18:
Lijkt een soort vluchtstrook van een doorgaande weg. Zou sowieso niet mijn keuze zijn om daar te gaan fietsen...
[ Voor 44% gewijzigd door wibblemoo op 19-10-2023 16:00 ]
Vind het altijd bizar dat hij naast zijn baan als piloot en zijn gezin zoveel goede content kan maken.guapper schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:22:
[...]
Motorrijders doen vaak een kabeltje ofzo om hun stuur om zichzelf er op te attenderen dat het slot nog op de remschijf zit.
Misschien geen gek idee om een variant hierop voor jezelf te verzinnen?
edit:
Voor alle die-hard fans in dit topic:
#56: In de slipstream van Jasper Verkuijl: influencers in het wielrennen
https://open.spotify.com/...oAlq9?si=ec1fffd0a59544e3
BlaBlaBla
Ik vond uit de podcast naar voren komen dat hij eigenlijk heel erg op z’n vriendin leunt voor z’n gezin en vooral kiest voor z’n baan en het fietsen.Strider schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
Vind het altijd bizar dat hij naast zijn baan als piloot en zijn gezin zoveel goede content kan maken.
Geen oordeel daarover, kan zeker werken voor sommige gezinnen (al zei hij wel dat het discussie opleverde thuis). Maar de meeste mensen zouden na 2 weken van huis zijn voor werk niet weer gelijk een week wegkunnen om te gaan fietsen denk ik.
Ik ben toch malle pietje niet!
Bunnyhoppen kan op elke band hoor. Nou ja, videoband is misschien wat lastig
Ja idd, lijkt een stuk aluminium, dat slaat gewoon vast in je wiel.. Het zal je maar gebeuren...Giel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:09:
[...]
Volgens de beschrijving een stuk aluminium wat tussen z'n vork en wiel komt, zie je hier:[Afbeelding]
Sowieso ligt er een hoop troep daar:
[Afbeelding]

Gravelbanden om over kleine obstakels te walsen. Bunnyhops voor de grotere.wisselwerking schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:46:
[...]
Bunnyhoppen kan op elke band hoor. Nou ja, videoband is misschien wat lastig
Hij wil.
Was een takjes filmpje aan het zoeken om @DDX z'n verhaal te verduidelijkenHolk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:
Filmpje uit 2014...

Maar ach zo is weer een conversatie teweeg gebracht
Voor de eerste paar ritten prima, maar daarna gewoon behandelen zoals je normaal ook zou doen.The Legend schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:21:
Ik zet m’n fiets morgen op een Zwift Hub met nieuwe cassette. Om zo min mogelijk geluid van de drive train te krijgen, heb ik ook een nieuwe ketting gelegd. Die lijkt me af-fabriek gesmeerd, is dat voldoende als die voorlopig alleen de zolder ziet?
Enuh: Het grote indoor cycling topic
[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 20-10-2023 10:49 ]
Overheen walsen is over het algemeen niet de beste methode. Verstandig om een actievere fietshouding aan te nemen.klaaas schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Gravelbanden om over kleine obstakels te walsen. Bunnyhops voor de grotere.
Dat is wel het punt dat ik oorspronkelijk maakte, maar waar dunnebandenmensen nog niet echt aan willenwisselwerking schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:26:
[...]
Overheen walsen is over het algemeen niet de beste methode. Verstandig om een actievere fietshouding aan te nemen.
Natuurlijk is enige oplettendheid en een actieve fietshouding aan te raden, maar het maakt een wezenlijk verschil of je met 25mm bandjes op 6 bar of met 40mm op 2 bar je herfstrondjes in het donker doet. Dat laatste rijdt, in mijn ervaring, een stuk relaxter omdat je veel minder bezig hoeft te zijn met wat er allemaal op de grond ligt of hoe slecht het wegdek is.
Hij wil.
Het verschil tussen de SL7 en SL8 (209 vs 210) is al gemeten op 45 km/h in de windtunnel. De profs die rijden op Specialized gaan dus ook niet zoveel merken van de upgrade qua aero. Wel qua gewicht en - volgens dezelfde publicatie - ook qua rijgevoel.Prulleman schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
daarom is de marketing praat ook altijd bij een cruise snelheid van 45 km/u ofzo.. en niet 33,
profs komen dus op een hogere verbetering uitvoor ons normale stervelingen maakt het inderdaad geen zak uit
Ik hoor iedereen al denken ‘hoe kan je met 210 watt 45 km/u rijden - wat een onrealistische test. Dat komt omdat ze met een halve mannequin testen en daarmee de impact van de geometrie buiten beschouwing laten, maar puur kijken naar de aeroness van het frame:
:strip_exif()/f/image/amu7oBJKrll94wAOQWguL0on.jpg?f=fotoalbum_large)
De snelste geteste fiets kwam overigens uit op 199 watt, de Simplon Pride:
/f/image/Svx3uxJNETyKKnikIf34JC4w.png?f=fotoalbum_large)
Zelfs dan blijft het relatief geneuzel in de marge en win je al meer watts door strakzittemde fietskleding te kopen :-).
Naar wat ik lees schijnt de SL8 idd comfortabeler te zijn dan de SL7. Blijft natuurlijk allemaal vooral beleving en Spesh blijft goed in de marketing.Requiem19 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:38:
[...]
Het verschil tussen de SL7 en SL8 (209 vs 210) is al gemeten op 45 km/h in de windtunnel. De profs die rijden op Specialized gaan dus ook niet zoveel merken van de upgrade qua aero. Wel qua gewicht en - volgens dezelfde publicatie - ook qua rijgevoel.
Ik hoor iedereen al denken ‘hoe kan je met 210 watt 45 km/u rijden - wat een onrealistische test. Dat komt omdat ze met een halve mannequin testen en daarmee de impact van de geometrie buiten beschouwing laten, maar puur kijken naar de aeroness van het frame:
[Afbeelding]
De snelste geteste fiets kwam overigens uit op 199 watt, de Simplon Pride:
[Afbeelding]
Zelfs dan blijft het relatief geneuzel in de marge en win je al meer watts door strakzittemde fietskleding te kopen :-).
Ik hoop dat ze over een jaar of 2 weer eens een Venge uitbrengen, vind dat wel 1 van de mooiste fietsen, wellicht dat ze hem een stuk lichter kunnen maken.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Op zich rijdt het wel relaxter met gravelbanden, maar ik heb zelf (ik ben waarschijnlijk een slecht voorbeeld) ook in het donker op 25mm nooit het gevoel gehad dat echt anders zou hebben gereden op gravelbanden. En vooruitkijken doe ik altijd, ongeacht welke banden of fiets ik op zit.klaaas schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Dat is wel het punt dat ik oorspronkelijk maakte, maar waar dunnebandenmensen nog niet echt aan willen![]()
Natuurlijk is enige oplettendheid en een actieve fietshouding aan te raden, maar het maakt een wezenlijk verschil of je met 25mm bandjes op 6 bar of met 40mm op 2 bar je herfstrondjes in het donker doet. Dat laatste rijdt, in mijn ervaring, een stuk relaxter omdat je veel minder bezig hoeft te zijn met wat er allemaal op de grond ligt of hoe slecht het wegdek is.
Maar ja, hier zitten natuurlijk met name (bos)wielrenners die nog niet eens een stoepje op kunnen fietsen zonder stootlek of kapotte velg
Een van de betere aankopen die ik voor mijn winter woon-werk ritten heb gedaan zijn winterschoenen. Gedoe met overschoenen was ik snel beu. Destijds waren deze voor minder dan 110 euro in de aanbieding bij hopmans geloof ik, gelijk toegeslagen.Drossie schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:31:
Ik rijd sinds 1/9 dagelijks 40 km heen en terug naar het werk met een gravelbike.
Welke kledij mag er volgens jullie zeker niet ontbreken?
Zomerkledij heb ik voldoende, maar winterkledij nog niet.
Welke schoenovertrekken zijn aan te raden? Een regenjasje heb ik nog wel, maar geen broek die tegen de regen kan. Is dit aan te raden?
Vorige week heb ik arm- en beenstukken in Decathlon gekocht. De armstukken heb ik al vaak gebruikt en zitten zeer goed.
Iemand ervaring met de onderkleding van Decathlon? Andere tips of aanraders?
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 20-10-2023 14:30 ]
Ik kan beamen dat de SL8 lekker comfortabel is, heb er nu 900km op gereden afgelopen 1,5 maand.KW25 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:54:
[...]
Naar wat ik lees schijnt de SL8 idd comfortabeler te zijn dan de SL7. Blijft natuurlijk allemaal vooral beleving en Spesh blijft goed in de marketing.
Ik hoop dat ze over een jaar of 2 weer eens een Venge uitbrengen, vind dat wel 1 van de mooiste fietsen, wellicht dat ze hem een stuk lichter kunnen maken.
Nu heb ik geen vergelijking met andere high-end fietsen, maar wel van mijn alu instapper die ik ervoor had (Sensa Romagna), en hoewel de SL8 een stuk stijver voelt heeft deze op 1 of andere manier toch meer demping qua oneffenheden van het wegdek.
Geometrie, zadelpen etc helpt natuurlijk heel veel qua comfort, maar het is echt een fijne fiets.
Ook op lange ritten (200+) blijft die tot het eind comfortabel zonder dat ik last krijg van mijn rug etc..
Een Venge zal denk ik niet meer gemaakt worden, net zoals bij Cannondale de systemsix eruit gaat.
Mogelijk dat er toch elementen in toekomstige fietsen terug komen, maar dat is afwachten.
hoef je hiermee nooit meer overschoenen aan?Kluus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:28:
[...]
Een van de betere aankopen die ik voor mijn winter woon-werk ritten heb gedaan zijn winterschoenen. Gedoe met overschoenen was ik snel beu. Destijds waren deze voor minder dan 110 euro in de aanbieding bij hopmans geloof ik, gelijk toegeslagen.
Ik heb exact dezelfde schoenen en heb als het echt koud is nog steeds overschoenen er overheen.
Dan moet het wel echt dik onder het vriespunt zijn bij mij. In principe zijn de winterschoenen winddicht dus daarvoor hoeven de overschoenen niet, die functie hebben ze wel bij zomerschoenen. Als het koud wordt trek ik meestal een dikkere sok aan en dat is voor mij tot nu toe altijd voldoende.joker1977 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:11:
[...]
Ik heb exact dezelfde schoenen en heb als het echt koud is nog steeds overschoenen er overheen.
Met winterschoenen zit je uiteindelijk gewoon met je voeten in bak water.
Je kan met gaiters gaan werken, maar echt prettig zit dat ook niet.
Ik heb ook deze schoenen, die werken ook handig als de wegen vuil zijn maar het niet met bakken uit de lucht komt.
Maar het niet super koud is :
https://www.northwave.com...taglia-40/154-color-black
[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 20-10-2023 17:47 ]
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic