Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 521 ... 651 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Ugchel Je hebt ook 18650 cellen met een usb aansluiting. Kan je hem buiten de lamp opladen.
Maar ik weet niet wat je normaal op een goede batterij haalt? Anders moet je vergelijken wat die van een nieuwe lamp met ingebouwde accu doet voor de prijs van 2 18650 cellen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 16:47
Het zal denk ik een beetje afhangen van hoe de klem georienteerd is en of je evt extra spullen wilt gebruiken. Ik heb de Pro User Diamant FG2, of iets dat er sterk op lijkt:
https://www.heuts.nl/pro-...nic&utm_campaign=surfaces

Het voordeel hier is dat je sowieso met een band werkt ipv een klem. Dit maakt dat je eigenlijk bijna altijd wel elk frame met gekke bovenbuis er goed aan vast kan maken. Aan de band zit wel een rubberen stukje maar met die frames van tegenwoordig is dat lang niet dekkend genoeg. Dus een doekje ertussen is dan het meest veilig vind ik. En het grootste voordeel van een band is dat het niet uberstrak hoeft omdat het gewoon er voor is om de fiets enigzins op zijn plek te houden. De welen gaan strak vast wat de fiets stabiel erop zet en de band is om ervoor te zorgen dat de fiets niet teveel bewegingsvrijheid heeft.
Overigens hebben ze bij de wielen dezelfde soort rubberen slofjes erop zitten die wel goed te positioneren zijn waardoor daar weer geen doekjes nodig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:38
Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Wist niet dat die er ook was haha. Goede tip, thanks!
Ik weet niet hoe breed jouw riempje is, maar is een opgeknipte stuk uit een oude biba ook niet prima? Scheelt je weer bijna 30,-.
En als het ooit versleten is, knip je een nieuw stuk

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:27
GWBoes schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:08:
@Ugchel Je hebt ook 18650 cellen met een usb aansluiting. Kan je hem buiten de lamp opladen.
Maar ik weet niet wat je normaal op een goede batterij haalt? Anders moet je vergelijken wat die van een nieuwe lamp met ingebouwde accu doet voor de prijs van 2 18650 cellen.
https://www.nkon.nl/nitec...1834r-usb-3400mah-30.html

Voor een tientje, bij de winkel van een mede Tweaker. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42
Kluus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

Ik zou deze persoonlijk toch op de bovenbuis klemmen denk ik, in combinatie met zo'n thule frame beschermer. Probleem is hier niet zo zeer het klemmen van carbon maar dat de buis/pen hier niet geheel in de klem past, hij pakt hem nu op de puntjes van de klem die volgens mij eigenlijk bedoeld is om om de pen heen te pakken. Op je foto lijkt het er in ieder geval op alsof hij nu alleen de pen pakt op de puntjes van de klem...
Ik vraag me af of dat mooi past, de spinder is bedoeld voor de zadelpen en die stang zit een beetje gedraaid. Ik dacht te zien dat deze pen een bolling had dus dan blijft het wel zitten.
En anders....stukkie ductape ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:44
Wanneer trainen jullie altijd? Ik merk dat sinds ik vader ben geworden het trainen echt vaak passen en meten is. Het kost ook altijd zoveel tijd :+

BlaBlaBla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:36
Strider schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:24:
Wanneer trainen jullie altijd? Ik merk dat sinds ik vader ben geworden het trainen echt vaak passen en meten is. Het kost ook altijd zoveel tijd :+
Maar je krijgt er zoveel voor terug 😍😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:12

aerofreak

Steve Jobs

Wekkertje om 5 uur, voor het werk al gesport. Heerlijk!

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Trainen is voor talentlozen.

Verder is het met jonge kinderen pak wat je pakken kunt en star je niet blind op een vooraf bedachte schema. Daar ga je op stuk lopen ook qua frustraties. Tenzij je engeltjes van kinderen/kind hebt wat echt op gezette tijden slaapt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
aerofreak schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:28:
Jij bent een beetje raar

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:58

McMiGHtY

- burp -

Mijn jongste heeft d'r lsaapkamer naast mijn "paincave" en die vond het heerlijk om in slaap te vallen op het zoevende geluid van de kickr.. Verder is ze best normaal..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

;(

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je hebt gelijk, maar dat is in de zomer regelmatig de enige tijd van de dag dat het goed fietsen is.
Lekker fris, geen hond op de weg, zonnetje net op, beetje afkoelen van de vorige dag.

Je zou het eens moeten proberen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 11-10-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
guapper schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Je hebt gelijk, maar dat is in de zomer regelmatig de enige tijd van de dag dat het goed fietsen is.
Lekker fris, geen hond op de weg, zonnetje net op, beetje afkoelen van de vorige dag.

Ik heb regelmatig op de fiets gezeten om 6.30. Zomer of winter. Niets voor mij.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

guapper schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Indoortrainer werkt ook om 5 uur hoor :)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
aerofreak schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Indoortrainer werkt ook om 5 uur hoor :)
Dat zal best, maar het is niet iets waarvoor ik zo vroeg m'n nest uit kom.
Ik ben raar, maar niet zò raar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:47
McMiGHtY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:21:
Je kan ook op de fiets gaan...heb je dit probleem niet
Helaas, geen optie deze keer.
Kluus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:31:
Dit is wel een regelmatig terugkomende discussie trouwens maar ik moet nog altijd de eerste zien die zijn frame of zadelpen geplet heeft met zo'n fietsendrager en d'r zijn er genoeg die hun fiets zonder te veel nadenken op zo'n ding pleuren (inclusief onder getekende).

Ik heb dan weer wel eens gezien wat er kan gebeuren als je fiets, mogelijk door onterechte voorzichtigheid, niet goed vast zet en dat levert dan wel weer heel wat schade op zeg maar ;).
Bovenbuis vertrouw ik echt niet. Je voelt en hoort aan het materiaal door te tikken dat het een stuk dunner is als de zadelpen.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen zoals op de foto met eventueel iets van een kabelbinder (thnx @mhr-zip voor de tip) zodat de klem niet los kan schieten (al zit het volgens mij goed vast). De klem gaat inderdaad niet helemaal netjes rond de pen zoals het hoort maar als de wielen goed vast zitten (stukje buisissolatie op de velg zoals eerder hier al is aangegeven) komt het vast wel goed. Ging mij vooral of het carbon van de zadelpen dit ging overleven. Doekje of oud stuk biba er rond en gaan. Mocht dat niet bevallen koop ik voor de volgende keer zo'n carbon protector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

guapper schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat je meer ziet als buiten momenteel..gisteren om 5:50 op de fiets..aparte gewaarwording zo'n donkere wereld, dwars door de polder heen, 2 auto's tegengekomen, en een paar mede fietsers.

Ik denk wel dat ik dit vaker ga doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

guapper schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

De vraag
Hier twee kinderen van 5 en 3 jaar. Ik probeer 2x per week voor werktijd te fietsen/trainen. ja dat is een wekker om 5 uur, maar voor mij werkt het en het voelt voor het gezin minder belastend als ik smiddags of savonds nog wil fietsen (de andere 2 of 3 keer :) ). En ja in het voorjaar en zomer is dat buiten en nu het weer zo laat licht wordt doe ik het met zwift.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11
Thijs Zonneveld wil je wel helpen:

Efficiënt trainen met weinig tijd (met Thijs Zonneveld)

https://open.spotify.com/...p&utm_medium=desktop&nd=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Volgens mij heeft Thijs een beetje de mazzel dat die zo goed als alles zelf in kan plannen rondom dingen die die wil doen..

Zullen meer ZZP'ers kunnen, ik heb hier een chefje die het wel heel erg fijn vind als ik rond 8uur begin met werken.. En nu zullen er best toko's zijn waar je tegenwoordig kunt regelen dat je hele flexibele werktijden hebt..ik heb die helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
aerofreak schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

De vraag

[...]

Hier twee kinderen van 5 en 3 jaar. Ik probeer 2x per week voor werktijd te fietsen/trainen. ja dat is een wekker om 5 uur, maar voor mij werkt het en het voelt voor het gezin minder belastend als ik smiddags of savonds nog wil fietsen (de andere 2 of 3 keer :) ). En ja in het voorjaar en zomer is dat buiten en nu het weer zo laat licht wordt doe ik het met zwift.
Ga jij dan om 21:00 ook al slapen? Of heb jij genoeg aan weinig slaapuren?

BlaBlaBla

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb een zoontje van 1.5 en wat mij geholpen heeft om dit jaar 6-10 uur per week te fietsen is:

- 1x per dag naar werk fietsen (1.5 uur heen, 2.5 uur terug)
- 1x p/w avond claimen: 2 tot 2.5 uur ritje (vriendin heeft minimaal 1x p/w ook avond voor zichzelf)
- 1x ochtend/middag in weekend 'mijn tijd' (en vriendin ook 1x middag/ochtend haar tijd).=> 3-4 uur ritje.

Best case zit je dan met 3 ritjes op 10.5 uur fietstijd in een week... Moet natuurlijk allemaal wel kunnen qua woon/werk bijv. Maar vooral de afspraak dat we allebei 1 ochtend/middag in het weekend voor onszelf hebben bevalt mij bijzonder goed :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 11-10-2023 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik denk dat je daar de juiste snaar raakt.

Goeie afspraken met je partner en elkaar eigen tijd gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
McMiGHtY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:35:
Ik denk dat je daar de juiste snaar raakt.

Goeie afspraken met je partner en elkaar eigen tijd gunnen.
Zèlfs als ze je een beetje raar vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Strider schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Ga jij dan om 21:00 ook al slapen? Of heb jij genoeg aan weinig slaapuren?
22 uur is de dag wel klaar.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:04
Of gewoon iedere dag op fiets stappen naar werk en terug.
Ipv 2 uur in trein zitten kan je dan 2 uur fietsen zonder dat je dit extra tijd kost.
In begin misschien lastig, maar als je eenmaal bezig bent.

En ja je kan dan ook verkeerde afslag nemen zoals ik gisteravond deed en dan keertje geen tv kijken als je thuis komt ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
Ik moet aan mijn verhaal wel even toevoegen dat fietsen significant leuker is (vind ik dan he) als je er echt tijd in kunt steken.

Met 6-10 uur fietsen kun je veel rustige kilometers doen en ga je steeds makkelijker rustig hard fietsen. Het is nu echt gewoon heel chill om met +/- 30 per uur kruissnelheid relaxt naar werk te brommeren, relatief weinig honger en even lekker je hoofd leeg maken.

Toen ik minder fietste was m'n ene woon-werk ritje best wel pittig en kwam ik moe op werk/thuis. Dus hoe je je fietsweek inricht hangt er ook vanaf hoeveel tijd je op de fietst zit in de week.

De ironische paradox is dat meer tijd op de fiets ervoor zorgt dat nóg meer tijd op de fiets nóg leuker wordt.

voor wie het nog volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DDX schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:44:
Of gewoon iedere dag op fiets stappen naar werk en terug.
Ipv 2 uur in trein zitten kan je dan 2 uur fietsen zonder dat je dit extra tijd kost.
In begin misschien lastig, maar als je eenmaal bezig bent.

En ja je kan dan ook verkeerde afslag nemen zoals ik gisteravond deed en dan keertje geen tv kijken als je thuis komt ;)
Ik klikte net op jouw Strava profiel, zit jij nu serieus voor dit jaar al op 37.200km? :|

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Strider schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ik klikte net op jouw Strava profiel, zit jij nu serieus voor dit jaar al op 37.200km? :|
Ja moet beetje doorfietsen, anders haal ik de 50k niet :o
(en nee die 50k ga ik niet halen, tenzij het najaar echt goed weer blijft)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 11-10-2023 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
aerofreak schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:28:
In die tijd lag ik dan net een half uurtje terug in bed na de nachtfles van 4u 8)7

Ik heb in babytijd in elk geval heel veel kilometers gewandeld, want dat ging prima met een fatsoenlijke (offroad) wandelwagen. Maar goed, toen fietste ik ook alleen woon-werk. Serieus fietsen had er dan toch niet in gezeten. Dodelijk vermoeiend, jonge kinderen. Blij dat het ineens pubers zijn geworden hier :+
Ze vreten alleen je voorraadkast leeg als je uit fietsen bent :X

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Ja moet beetje doorfietsen, anders haal ik de 50k niet :o
(en nee die 50k ga ik niet halen, tenzij het najaar echt goed weer blijft)
doe je niet mee aan de Rapha 50000 dan dit jaar :P

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:28

Phydomir

Dennis

Qua trainer heb ik geluk dat ik vaak tussen half 5 en 5 wel weer thuis ben van het werk. Zorg dat ik alles klaar heb staan en dan kan ik zodra ik thuis ben binnen een kwartiertje op de fiets zitten. Uurtje of anderhalf fietsen kan dan nog voor het avond eten.

In het weekend zit ik dan juist vaak al vroeg op de fiets terwijl de wederhelft nog slaapt.

Wel het voordeel dat ik verder niet met kleine kinderen te rekening hoef te houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:44:

Jij bent dan ook een van de weinige mensen die ik ken die 'per ongeluk' de afslag mist en dan maar 100km om moet fietsen :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Hier zet ik net als @aerofreak ook 2 a 3 keer per week de wekker om 5 uur om te gaan fietsen.
Snel 2 boterhammen en een koffie erin en dan zit ik mooi ruim voor half 6 op de fiets richting het werk.
Uurtje fietsen dan op het werk douchen en om half 7 aan het werk.
Zo kan ik rond een uur of 4 weer richting huiswaarts fietsen om rond 5 uur weer thuis te zijn aangezien wij dan al eten ivm de avondverplichtingen van de kinderen.
Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:53:
Ik moet aan mijn verhaal wel even toevoegen dat fietsen significant leuker is (vind ik dan he) als je er echt tijd in kunt steken.

Met 6-10 uur fietsen kun je veel rustige kilometers doen en ga je steeds makkelijker rustig hard fietsen. Het is nu echt gewoon heel chill om met +/- 30 per uur kruissnelheid relaxt naar werk te brommeren, relatief weinig honger en even lekker je hoofd leeg maken.

Toen ik minder fietste was m'n ene woon-werk ritje best wel pittig en kwam ik moe op werk/thuis. Dus hoe je je fietsweek inricht hangt er ook vanaf hoeveel tijd je op de fietst zit in de week.

De ironische paradox is dat meer tijd op de fiets ervoor zorgt dat nóg meer tijd op de fiets nóg leuker wordt.

voor wie het nog volgt...
Ik ervaar nu hier hetzelfde nu ik een 1.5 maand wat serieuzer ben gaan fietsen.
Afgelopen zondag ging een solo 100km ritje mij ook nog vrij goed af en de vrijdag ervoor zat ik met een tempo woonwerkwoon ritje gemiddeld al tegen m'n FTP aan, dus die moet ik binnenkort ook maar is gaan updaten met een testje.

Progressie is verslavend, je wil elke keer weer verder / harder fietsen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Tinusvolkel klinkt bijna alsof je beetje te hard aan het knallen bent?

100km lang tegen je (oude) ftp aan is wel heftig. Tenzij je ftp 50 watt ofzo omhoog gegaan is (dan zou het alsnog redelijk hard zijn voor 100km lang….).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:14:
@Tinusvolkel klinkt bijna alsof je beetje te hard aan het knallen bent?

100km lang tegen je (oude) ftp aan is wel heftig. Tenzij je ftp 50 watt ofzo omhoog gegaan is (dan zou het alsnog redelijk hard zijn voor 100km lang….).
Die 100km ging niet tegen het oude FTP aan, maar het ritje daarvoor, die was een 50 minuten de heenweg en 45 minuten de terugweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:02
hier een kleine van 11 maanden (1e keer vader) slapen is een drama dus zijn we ook samen al veel tijd aan kwijt. Werk zit helaas op 5 minuten fietsen , dus daar haal ik geen profijt uit.

Trainen voor de marmotte afgelopen jaar tussen 6 en 10 uur per week.
Zondag ochtend was gewoon voor mij afspraak tussen vrouwlief en mij. Ik MOET de duurtraining fietsen van mijn trainer ( Join :D ) hier pakte ik dus altijd tussen 3 en 5 uur. Ik liet haar op zaterdag ochtend uitslapen, sporten, lunchen met vriendinnen ofzo.

Voor de rest werkt mijn vrouw 2 avonden in de week (van 15:00 tot 23:00), dus zodra die kleine op bed ligt rond 20:00 start ik Zwift en kan ik 1/1.5 uur op de kickr. En in de zomerperiode als Zwift uitstaat en te heet is op zolder dan moet ik trainen buiten haar werktijden om. Bijv. vandaag als ik 17:00 thuiskom uit werk, spendeer ik al mijn tijd nog met die kleine tot hij naar bed gaat. Mijn vrouw doet t bed ritueel en ik spurt snel in mijn fietskleding en stap op de fiets voor 1 a 1.5 uur training. Ben ik vaak rond 21:00 thuis , even douche en dan kan ik nog uurtje met de vrouw des huize spenderen want die wilt ook af en toe nog een beetje aandacht. Het is soms wat hectisch, soms pak ik ook door de weeks een training van 2/2,5 uur als ik weet dat ik maar 2 dagen kan fietsen in die week i.p.v. 3 zodat ik wel aan minimaal 6 uur kom.

Maar 4 uur fietsen op zondag en 100/120 km aan tikken betekend door de weeks nog ergens 2 uurtjes pakken om al aan 6 uur in de week te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door dfbt op 12-10-2023 07:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Tinusvolkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:17:
[...]

Die 100km ging niet tegen het oude FTP aan, maar het ritje daarvoor, die was een 50 minuten de heenweg en 45 minuten de terugweg.
In mijn visie over fietsen is het alsnog best hard om 2x 45a50 minuten threshold/hoog in de tempo zone te fietsen. Ik haal dat alleen in wedstrijden.

Niet dat het slecht is om een keertje te doen, is ook gewoon lekker 😉. Maar trainingstechnisch heb je meer aan wat rustiger te fietsen imo. Of om die 45 a 50 minuten te verdelen in blokken van bijv 2x 20min écht threshold, of 5x5 boven threshold, of 5x3 V02 max etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:12:
[...]

In mijn visie over fietsen is het alsnog best hard om 2x 45a50 minuten threshold/hoog in de tempo zone te fietsen. Ik haal dat alleen in wedstrijden.

Niet dat het slecht is om een keertje te doen, is ook gewoon lekker 😉. Maar trainingstechnisch heb je meer aan wat rustiger te fietsen imo. Of om die 45 a 50 minuten te verdelen in blokken van bijv 2x 20min écht threshold, of 5x5 boven threshold, of 5x3 V02 max etc etc.
Het is idd vooral wel een keer leuk om te doen :) maar misschien kan ik beter de volgende keer idd wat blokken op tempo fietsen, dus bedankt voor de tip / suggesties (y)

Verder lukt het mij ook steeds beter om rustige rondjes te fietsen, heb gisteren en vooral eergisteren lekker op het gemakje gefietst. Hartslag zat op 116 ( 65% max hartslag ) en kwam gemiddeld nog met een kleine 30 per uur vooruit.

Vanavond ( als het goed is ) nog even met een maat op pad, dus weet nog niet echt wat dat voor ritje gaat worden.

En dan de benen sparen voor zondag voor het onderstaande ritje wat @Kluus voor mij gemaakt heeft. :)
Kluus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Dat stuk langs Mehr en Niel is fijn fietsen over mooie rustige duitse weggetjes, maar wel allemaal polder. Het is een mooi stuk als je in de Ooipolder of bij Beek uit wil komen voor nog wat klimmetjes in het Rijk van Nijmegen, of zoals wij gisteren bij de Thornse Molen, maar als dat niet de bedoeling is zou ik denk ik eerder dit doen:
https://www.strava.com/routes/3143894690324163592

Dan pak je bij Frasselt nog een mooi, relatief onbekend klimmetje mee (Genneper-weg). Je moet daarna wel een stukje onverhard naar de grens rijden waar je ook weer door een poortje moet, maar dat is wel te doen met de racer en het stukje is het wel waard vind ik.

Die Poststrasse bij Kleve is ook wel een mooi weggetje wat je dan mist, maar dat is vooral een mooie klim als je ooit vanuit de andere richting komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
@Tinusvolkel Wat ik inmiddels wel ruim ervaren heb: Goede nachtrust is beter dan wat ook. Een paar goede nachten en ik rij zo een BRM. Met een paar korte nachtjes of nachtelijke ellende vanwege standby dienst; dan kan je me na 60km met een busje komen afvoeren. Dan gaat ook mijn HR niet lekker mee omhoog.
Beetje laat misschien om dat tijdens m'n midlife nog te ontdekken, maar als er iets groots aan komt dan ga ik tegenwoordig vooral vroeg naar bed.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

...

En dan de benen sparen voor zondag voor het onderstaande ritje wat @Kluus voor mij gemaakt heeft. :)

[...]
Nice, hopelijk zit het weer een beetje mee zondag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Mistraller schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:11:
@Tinusvolkel Wat ik inmiddels wel ruim ervaren heb: Goede nachtrust is beter dan wat ook. Een paar goede nachten en ik rij zo een BRM. Met een paar korte nachtjes of nachtelijke ellende vanwege standby dienst; dan kan je me na 60km met een busje komen afvoeren. Dan gaat ook mijn HR niet lekker mee omhoog.
Beetje laat misschien om dat tijdens m'n midlife nog te ontdekken, maar als er iets groots aan komt dan ga ik tegenwoordig vooral vroeg naar bed.
Er kwam hier laatst dacht ik ook een artikel voorbij dat goed slapen belangrijker is dan lang slapen, maar slapen gaat hier prima, maar hier genoeg uurtjes en aldus de sleeptracker en m'n eigen gevoel is die kwalitatief ook goed.
Kluus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Nice, hopelijk zit het weer een beetje mee zondag! :)
De voorspellingen van nu zijn als ik op tijd vertrek dat ik redelijk droog door de heuveltjes kan (vind dat wel wel fijn bergaf dat ik nog een beetje af kan remmen ) Op de terugweg kan het wel een beetje gaan regenen en heb dan wat wind van de zijkant dus zou het moeten overleven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Als je in de regio Nijmegen hoogtemeters wilt pakken dan staan hier een boel routes.

https://klimbijnijmegen.com/

Ik vind ze niet allemaal even fijn, er zitten routes bij met veel draaien en keren om maar elk metertje te pakken, maar zo kan je nog eens afwisselen :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@Tinusvolkel Ja, kleine waarschuwing: er zitten wel wat stukjes "gravel" in deze route, namelijk de aanloop naar de Geldenberg en het weggetje terug naar de Nederlandse grens. Laatst hadden ze er wel wat "hardpack" neer gestrooid, dus kan zijn dat het er nog best goed bij ligt, ook na wat regen, maar dan ben je gewaarschuwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tinusvolkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Er kwam hier laatst dacht ik ook een artikel voorbij dat goed slapen belangrijker is dan lang slapen, maar slapen gaat hier prima, maar hier genoeg uurtjes en aldus de sleeptracker en m'n eigen gevoel is die kwalitatief ook goed.
Klopt, maar slecht slapen staat hier meestal gelijk aan een uurtje of 5 á 6; da's echt te kort. En tot laat wakker zijn betekent ook vaak snaaien. En mijn garmin laat mooi zien dat ik dan onrustiger slaap.

Vroeg naar bed gaan voorkomt dat ik een zak chips leegvreet met een potje bier erbij. :P

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Mistraller schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Klopt, maar slecht slapen staat hier meestal gelijk aan een uurtje of 5 á 6; da's echt te kort. En tot laat wakker zijn betekent ook vaak snaaien. En mijn garmin laat mooi zien dat ik dan onrustiger slaap.

Vroeg naar bed gaan voorkomt dat ik een zak chips leegvreet met een potje bier erbij. :P
Had ik vroeger ook veel last van.

Nu altijd een lekker bakje kwark (Issey Skyr) in de koelkast. Die zijn lekker genoeg om de chips te laten staan en geven een vol gevoel. Pluspunt is dat je beter slaapt en beter herstelt op zo'n bakje dan op een zak chips :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:07

Reginas

Queen of Core Stability

Over sleeptrackers gesproken: zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Oura Ring of Whoop ?

Ik gebruik nu een Garmin Forerunner 55 en ik ben tevreden met dit sporthorloge om mijn activiteiten te monitoren, maar ik vind hem niet verfijnd genoeg om slaap en herstel te monitoren. Dat mis ik behoorlijk. Iemand die gebruik maakt van een andere tracker als aanvulling om slaap/herstel te monitoren? Biedt het meerwaarde of niet echt?

En ja, ik weet dat er niks gaat boven goed luisteren naar je eigen lichaam, maar ik kan soms wel wat extra handvatten gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Reginas schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:45:
Over sleeptrackers gesproken: zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Oura Ring of Whoop ?

Ik gebruik nu een Garmin Forerunner 55 en ik ben tevreden met dit sporthorloge om mijn activiteiten te monitoren, maar ik vind hem niet verfijnd genoeg om slaap en herstel te monitoren. Dat mis ik behoorlijk. Iemand die gebruik maakt van een andere tracker als aanvulling om slaap/herstel te monitoren? Biedt het meerwaarde of niet echt?

En ja, ik weet dat er niks gaat boven goed luisteren naar je eigen lichaam, maar ik kan soms wel wat extra handvatten gebruiken. :)
Ik heb iets van 1 - 1.5 jaar de Whoop gebruikt. Als het puur gaat om health vond ik toen dat Whoop echt voorliep tov Garmin. Alleen die maandelijkse kosten...

Of de sleeptracking echt beter is dan bij de concurrenten weet ik niet. Wat wel beter is hoe Whoop healthdata combineert (HRV, hartslag en slaap) en daar een bruikbare analyse uit laat rollen (al heeft Garmin dat tegenwoordig ook met de Training readiness score).

Wat het allerbeste van Whoop is/was is dat je ook elke dag een soort mini questionnaire moet invullen. Je kunt zelf bepalen hoe uitgebreid deze is. Whoop analyseert dan je input tov je healthdata. Einde van de maand komt er dan een uitgebreide analyse op PDF waarop Whoop zegt 'oh, als je 's avonds laat nog gaat eten zorgt dat voor -4% herstel'. Dat doet Whoop door je antwoorden van de questionnaire te koppelen aan je herstel data.

Hiermee krijg je dus echt actionable insights. Veel health tracker concurrentie geven alleen insights en het 'actionable' ontbreekt.

TLDR: probeer Whoop eens een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Kluus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:27:
@Tinusvolkel Ja, kleine waarschuwing: er zitten wel wat stukjes "gravel" in deze route, namelijk de aanloop naar de Geldenberg en het weggetje terug naar de Nederlandse grens. Laatst hadden ze er wel wat "hardpack" neer gestrooid, dus kan zijn dat het er nog best goed bij ligt, ook na wat regen, maar dan ben je gewaarschuwd. :D
Bedankt voor de waarschuwing :) is die Gelderberg echt de moeite waard om mee te pakken?
Aldus Strava is die berg op en af onverhard...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izQ-4kxLPInT509i_WeZUME95qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EgmeDEfHuh7dnahLQbsLQd9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34

Ik heb een jaartje een Whoop om gehad en eigenlijk nooit gehad dat hij me iets aangaf wat ik nog niet wist.
En misschien is dat ook eigenlijk toch best wel knap van het device. Op de dagen dat hij aangaf dat ik het rustiger aan moest doen, voelde ik me ook niet top. Als je interne metertje wellicht iets van slag is (of je bent misschien wat eigenwijs?) dan kan het je dus wel handvatten bieden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing :) is die Gelderberg echt de moeite waard om mee te pakken?
Aldus Strava is die berg op en af onverhard...
[Afbeelding]
Eerste stukje is "onverhard" maar normaal wel te doen met de racer. Klim zelf is gewoon asfalt, afdaling is ook verhard maar wel slecht asfalt (beetje Ardennen dus).

Het is allemaal normaal wel te doen hoor en het is zeker de moeite waard! De mooist klim in dat deel van duitsland vind ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 16:13
Hmm toch bijzonder. Op het moment zit ik in Italië bij de Amalfikust <3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqMGxad0ezTld8vtnY-9orVNnBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9lXvT8PwpmmolISK9z091GY.jpg?f=fotoalbum_large
Hele mooie route met 2 klimmen en stuk langs de Amalfikust uitgeplozen op Komoot (link)
Volgens komoot 83km en 2300hm. Gisteren deze route gereden, echt een aanrader! Uitgekomen op 89km 1600hm..
De afstand kan ik enigzins nog inkomen. Maar dat verschil in hoogte is wel echt absurt. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Kluus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Eerste stukje is "onverhard" maar normaal wel te doen met de racer. Klim zelf is gewoon asfalt, afdaling is ook verhard maar wel slecht asfalt (beetje Ardennen dus).

Het is allemaal normaal wel te doen hoor en het is zeker de moeite waard! De mooist klim in dat deel van duitsland vind ik.
Dan hou ik hem er gewoon op het gemakje in :)
En is die afdaling vergelijkbaar met deze? Ben jij aldus Strava zo te zien ook al is geweest. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Dan hou ik hem er gewoon op het gemakje in :)
En is die afdaling vergelijkbaar met deze? Ben jij aldus Strava zo te zien ook al is geweest. ;)
Ja, alleen op een brede rechte weg en je komt niet op een grote weg met veel auto's en andere fietsers uit zoals bij jouw link wel het geval is. Stuk minder gevaarlijk dus.

Geldenberg is ook afgesloten voor auto's dus je hebt alle ruimte om om de gaten heen te rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Nog even terugkomend op de power meter: Ik heb gekozen voor een 4iiii left side powermeter. Ik vind de looks van de 105 7000 crankset wel mooi. Deze optie was ook iets goedkoper dan de Magene en geen gezeur met eventuele garantie. Dat het getallen 4% afwijkt omdat mijn linkerbeen toevallig 2% harder/zachter trapt vergeleken met rechts neem ik dan maar voor lief :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:28

Phydomir

Dennis

NoepZor schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:00:
Nog even terugkomend op de power meter: Ik heb gekozen voor een 4iiii left side powermeter. Ik vind de looks van de 105 7000 crankset wel mooi. Deze optie was ook iets goedkoper dan de Magene en geen gezeur met eventuele garantie. Dat het getallen 4% afwijkt omdat mijn linkerbeen toevallig 2% harder/zachter trapt vergeleken met rechts neem ik dan maar voor lief :)
Uiteindelijk maakt het ook niet uit. Die persoonlijke verschillende zullen redelijk constant zijn (een l/r afwijking veranderd niet spontaan) Dus voor jouw training/pacing zal het geen verschil maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 18:00
Gedaan met onderweg tijd te verliezen door binnenbanden te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 23:11
Als vervanging voor mijn gestolen racefiets ben ik me langzaam aan het oriënteren op een vervanger. Budget is zo'n 2500 euro en ik zoek een wat sportiever ogend carbon frame, schijfremmen, waarschijnlijk 105 afgemonteerd. Nu valt het me op dat bij vrijwel alle fietsen in deze range de wielen een sluitpost zijn. Er zitten vaak goedkope en zware wielen onder.

Ik speel ook met het idee om bijvoorbeeld een velobuild frame te kopen en deze vervolgens zelf op te bouwen met onderdelen die direct naar wens zijn. Maar, is dat voor een 'leek' (aardig wat onderhoud gedaan aan vorige fiets, maar nooit een fiets opgebouwd) een haalbare klus? Qua installatie en afstellen van schijfremmen en schakelmateriaal, etc? Mocht ik eraan willen beginnen, waar moet ik rekening mee houden in de zoektocht naar een frame? Ga ik me hierop verslikken en is het weken werk, of is het een leuk project wat in een weekend van de grond kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-05 09:51
Luuk741 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:14:
Als vervanging voor mijn gestolen racefiets ben ik me langzaam aan het oriënteren op een vervanger. Budget is zo'n 2500 euro en ik zoek een wat sportiever ogend carbon frame, schijfremmen, waarschijnlijk 105 afgemonteerd. Nu valt het me op dat bij vrijwel alle fietsen in deze range de wielen een sluitpost zijn. Er zitten vaak goedkope en zware wielen onder.

Ik speel ook met het idee om bijvoorbeeld een velobuild frame te kopen en deze vervolgens zelf op te bouwen met onderdelen die direct naar wens zijn. Maar, is dat voor een 'leek' (aardig wat onderhoud gedaan aan vorige fiets, maar nooit een fiets opgebouwd) een haalbare klus? Qua installatie en afstellen van schijfremmen en schakelmateriaal, etc? Mocht ik eraan willen beginnen, waar moet ik rekening mee houden in de zoektocht naar een frame? Ga ik me hierop verslikken en is het weken werk, of is het een leuk project wat in een weekend van de grond kan komen?
Canyon ultimate 2,700€

Rose 3,050€ beetje te duur

Zelf zou ik niet zo snel aan zelfbouw beginnen met weinig ervaring. Volgens haal je dat voordeel ook pas echt als je naar higher end fietsen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zoals heel vaak is dat een oude truc uit het MTB'en, ik ken iemand die heeft dit jaaaren geleden al eens gedaan tijdens Cape Epic.

Voor de smalle wielrenbandjes moet je hem wel goed vol proppen denk ik ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 12-10-2023 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-06 18:56
Buitenspel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Canyon ultimate 2,700€

Rose 3,050€ beetje te duur

Zelf zou ik niet zo snel aan zelfbouw beginnen met weinig ervaring. Volgens haal je dat voordeel ook pas echt als je naar higher end fietsen gaat.
Die Canyon is pas leverbaar juni-september 2024.

In die prijsrange is het toch juist prettig dat één onderdeel is gekozen als sluitpost? Dan weet je meteen dat je daarmee aan de slag kunt. Dat lijkt me beter dan op alle onderdelen een beetje beknibbelen, dan heb je van alles nét niks en is upgraden een heidens karwei.

@Luuk741 Gewoon een mooi frame uitzoeken met 105, lekker een paar maanden rijden en zodra je je eerste bandenset hebt versleten een setje Zipp 303s kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
BraX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:58:
Hmm toch bijzonder. Op het moment zit ik in Italië bij de Amalfikust <3.
[Afbeelding]
Hele mooie route met 2 klimmen en stuk langs de Amalfikust uitgeplozen op Komoot (link)
Volgens komoot 83km en 2300hm. Gisteren deze route gereden, echt een aanrader! Uitgekomen op 89km 1600hm..
De afstand kan ik enigzins nog inkomen. Maar dat verschil in hoogte is wel echt absurt. Meer mensen met deze ervaring?
Zijn dat hm's van jouw head unit of van bijvoorbeeld strava zelf? Daar kan flink verschil in zitten, zoals nu de gemiddelde Wahoo head unit een beetje koekoek is als het gaat om hm's.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 16:13
ElGreco schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Zijn dat hm's van jouw head unit of van bijvoorbeeld strava zelf? Daar kan flink verschil in zitten, zoals nu de gemiddelde Wahoo head unit een beetje koekoek is als het gaat om hm's.
Gpx importeren vanaf komoot geeft 1950hm
Komoot syncen met element app geeft 2300hm
De Wahoo bolt 1 van mij geeft 1550 na de rit.. En die van m'n vriendin bolt v2 1600..

Tja wat is het nu 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn cassette 12-25 begint een beetje aan vervanging toe te raken. Nu ben ik nooit zo'n hardrijder en ik heb het idee dat ik toch wel regelmatig een beetje een schuine kettinglijn rij. Niet dat dit heel veel uit heeft gemaakt voor de wear, beide kettingen dik 6k. Maar ook een beetje meer overlap met buiten/binnenblad (gewoon 34/50) lijkt me wel fijn dus ik overweeg een 11-28.

Comparison

Maar omdat ik de 11 toch zelden zal gebruiken en de wear vooral op blad 18/19/21 zit <het is hier toch tweakers> vroeg ik me af of ik de 16 (15/14 evt) 13+12 van de oude cassette zou kunnen omzetten... Of dat je bijvoorbeeld helemaal een eigen config kan bouwen?

Iemand daar al eens wat mee geëxperimenteerd?

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 21:51
Luuk741 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:14:
Geen carbon wielen maar wel een mooi fietsje voor die prijs, shimano 105, carbon frame, Giant TCR Advanced Disc 2, kan je binnen een week rijden:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-disc-2

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
cbr600f4i schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Geen carbon wielen maar wel een mooi fietsje voor die prijs, shimano 105, carbon frame, Giant TCR Advanced Disc 2, kan je binnen een week rijden:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-disc-2
Wel in kleur "hematite" :)

En niet bij Giant direct kopen maar bijvoorbeeld hier.
https://fietswinkelgelder...iant-tcr-advanced-disc-2/
voor dat prijsverschil kan je al bijna een wielsetje kopen en als je voor Chinees gaat helemaal.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:29
Afhankelijk waar je woont en in hoeverre je bereid bent te rijden voor een nieuwe fiets.

Wim en Mark de Vos in Oosterhout verkopen nog steeds Cubes 105 di2 voor een aantrekkelijke prijs. Zie https://www.marktplaats.n...in-gtc-105-di2-60-cm-2099

Best even bellen voor meer info.

Zij hebben ook aantrekkelijke prijzen voor wielsets en wellicht kan hij nog wat doen als je direct een wielupgrade doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

Als aanvulling voor slaap/herstel het doel is, refereer ik graag nog even aan een paar reacties een aantal pagina's geleden dat hier begon: aaaido in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Om mijn eigen bevinding te herhalen: de algoritmes werken (vast wel) goed, maar de kwaliteit van de (input)data is dermate onnauwkeurig dat het voor mij geen meerwaarde heeft.

Ik zie nog geen reden om mijn Garmin horloge te upgraden... ik gebruik hem als daadwerkelijk horloge (tijd dus) en af en toe wat niet-fiets gerelateerde activiteiten waar hartslag mij niet boeit, dat doet hij meer dan prima.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:35
Ik ben nu voor het eerst met de fiets naar het buitenland gegaan. Heb in de Picos gefietst en rondom Laguardia (beiden noord Spanje). Fiets van m’n vriendin en mij in de auto gegooid en paar ritjes gedaan. Wat een hele vette ervaring. Ook mijn eerste ervaring met klimmen, wat wel weer een andere discipline is dan fietsen in het vlakke Nederland. Maar was erg vet!

Ik had voordat ik van huis ging de batterijen van m’n SRAM etap opgeladen. Kom ik in Spanje aan, geeft de voorderailleur aan dat de batterij nog maar <20% is. Vermoed dat door het rijden met de auto, de batterijen constant aan hebben gestaan. Vond het wel bijzonder. In Bilbao dus op zoek gegaan naar een zaak die de lader verkocht, wat nog best een opgave was maar wel gelukt. Volgende keer maar sowieso gewoon de lader meenemen…

Ik dacht plaatjes is altijd leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_PVF45LFfypwZ1jw7lxANmbKRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPteKjo0Ss7fKB5aYrevFJe6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BolrHLxMRVaXURaDhgu6SkdAIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O764kjTcLzQG54Gk8MVUTp5D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koW-tTzlr_tO1vEWAA9BlYf34Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjZrnfJc0wQprIrZq7UwX83Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4Uyr8JOQggDgCZxLmFVBk7VHvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHxcYBozPWoUrQVvIvkFIrNx.jpg?f=fotoalbum_large

En nog bij de SRAM batterijladerwinkel zitten kwijlen bij wat Massi-fietsen. Had er nooit van gehoord, maar fraai spul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDN3R4mRTJU9x4fMphprZmNynEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTfUfQccHiIJabfPWAtc5pRE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2IU-akBsJa9kJ8bQyUdYUxSNfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl2HQwuHaMnub6Oo5PF4w4eF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Giel op 12-10-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 11:26
BraX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

De Wahoo bolt 1 van mij geeft 1550 na de rit.. En die van m'n vriendin bolt v2 1600..

Tja wat is het nu 😅
Ik heb ook een Wahoo bolt v2 en mijn hoogtemeters kloppen ook vaak niet met die van mijn fietsmaten die allemaal Garmin gebruiken. Gelukkig is het enkel de hm.

Naar mijn mening ligt het aan Wahoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Had ik vroeger ook veel last van.

Nu altijd een lekker bakje kwark (Issey Skyr) in de koelkast. Die zijn lekker genoeg om de chips te laten staan en geven een vol gevoel. Pluspunt is dat je beter slaapt en beter herstelt op zo'n bakje dan op een zak chips :D.
Ik doe exact hetzelfde. Eventueel wat ganola of jam er bij in. Wij hebben de magere franse kwark met 9% eiwit. Ik kan me daar echt op verheugen en zie het dan ook als tractatie.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:19
Giel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:23:

Ik had voordat ik van huis ging de batterijen van m’n SRAM etap opgeladen. Kom ik in Spanje aan, geeft de voorderailleur aan dat de batterij nog maar <20% is. Vermoed dat door het rijden met de auto, de batterijen constant aan hebben gestaan. Vond het wel bijzonder. In Bilbao dus op zoek gegaan naar een zaak die de lader verkocht, wat nog best een opgave was maar wel gelukt. Volgende keer maar sowieso gewoon de lader meenemen…
Mooie plek om te fietsen! Staat bij mij ook nog op het lange lijstje.

Wat gebeurd kan zijn is dat je shifter ingedrukt gelegen heeft in de auto. Dan zou de batterij leeg kunnen raken heb ik wel eens begrepen. Had je het grote blad eigenlijk wel nodig in de pico's? :*) Met 20% een paar dagen fietsen had ik nog wel aangedurft. Je kunt als het echt moet altijd nog even kort de batterij van de achterderailleur gebruiken om te schakelen voor de afdaling haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
GerbenBK schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Wat gebeurd kan zijn is dat je shifter ingedrukt gelegen heeft in de auto. Dan zou de batterij leeg kunnen raken heb ik wel eens begrepen. Had je het grote blad eigenlijk wel nodig in de pico's? :*) Met 20% een paar dagen fietsen had ik nog wel aangedurft. Je kunt als het echt moet altijd nog even kort de batterij van de achterderailleur gebruiken om te schakelen voor de afdaling haha.
Kan ook door de trillingen van de auto komen, de shifter hoeft niet eens ingedrukt te zijn.
Ik heb een keer de fiets op de dakdrager vervoerd. Was de accu van de achterderrie helemaal leeg (vol bij vertrek).
Sindsdien trek ik de accu('s) er altijd af bij vervoer.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 06:53
[...]

Bij SRAM maken ze gebruik van bewegingssensoren, bij vervoeren wordt daarom aangeraden de batterij te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
J-M-T schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 05:20:
[...]

Bij SRAM maken ze gebruik van bewegingssensoren, bij vervoeren wordt daarom aangeraden de batterij te verwijderen.
Ah dat wist ik niet. Bij tripjes naar Italie ook nooit last van een lege batterij gehad. Maar schijnt dus marginaal te zijn. Batterijtje eruit halen is natuurlijk kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Giel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:23:
Ik ben nu voor het eerst met de fiets naar het buitenland gegaan. Heb in de Picos gefietst en rondom Laguardia (beiden noord Spanje). Fiets van m’n vriendin en mij in de auto gegooid en paar ritjes gedaan. Wat een hele vette ervaring. Ook mijn eerste ervaring met klimmen, wat wel weer een andere discipline is dan fietsen in het vlakke Nederland. Maar was erg vet!

Ik dacht plaatjes is altijd leuk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog bij de SRAM batterijladerwinkel zitten kwijlen bij wat Massi-fietsen. Had er nooit van gehoord, maar fraai spul.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie plaatjes, maar je batterijen eraf halen voordat je hem op de drager zet had dit voorkomen. Ik ken iemand die dit ook had...

Fiets achterop de drager, geen probleem. Fiets bovenop de auto, batterij leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Mooie plaatjes, maar je batterijen eraf halen voordat je hem op de drager zet had dit voorkomen. Ik ken iemand die dit ook had...

Is die bewegingssensor directioneel dan? Anyway goede tip, had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ga over een half uur mijn eerste AXS bike ophalen dus deze pik ik nog mooi even mee :D.

Van Di2 wist ik wel dat je op moest letten met de knopjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Is die bewegingssensor directioneel dan? Anyway goede tip, had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ga over een half uur mijn eerste AXS bike ophalen dus deze pik ik even mee :D.

Het is mij niet duidelijk of het ook directioneel is. Sinds dat fiasco trek ik de batterijen er gewoon uit voor mijn gemoedsrust. Maar dan komt uitdaging nr 2: waar leg je die dingen zodat je zeker weet dat je niet vertrekt en ze op de keukentafel laat liggen.....

@McMiGHtY are you talking to me? O-)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:45
Kluus schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Is die bewegingssensor directioneel dan? Anyway goede tip, had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ga over een half uur mijn eerste AXS bike ophalen dus deze pik ik nog mooi even mee :D.

Veel plezier! Nu al zin in een new bike day foto zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:09
ElGreco schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Het is mij niet duidelijk of het ook directioneel is. Sinds dat fiasco trek ik de batterijen er gewoon uit voor mijn gemoedsrust. Maar dan komt uitdaging nr 2: waar leg je die dingen zodat je zeker weet dat je niet vertrekt en ze op de keukentafel laat liggen.....

Als ik mijn fietsen in de auto steek en demonteer is het eerste wat ik doe alles direct in de auto leggen. Batterijen of assen in de middenconsole, nooit iets vergeten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Als ik mijn fietsen in de auto steek en demonteer is het eerste wat ik doe alles direct in de auto leggen. Batterijen of assen in de middenconsole, nooit iets vergeten :P
Ik ben een luxe paard, laat mij graag vervoeren, zelfs mijn fiets op de drager zetten besteed ik uit :> . Kan ik op de terugweg een dutje doen.

Ik doe alle losse prul in mijn helm: handschoenen, wahoo, accu's, zonnebrandcrème in mini flacon, slotje etc.
Als ik mijn helm vergeet ga ik toch niet fietsen, ik mis dan ook direct zoveel dingen, problem solved.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
BraX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Tja wat is het nu 😅
Wahoo heeft een software issue rondom hoogtemeters. Ik heb al contact gehad met Wahoo, staat ook een paar pagina's eerder en in het fietscomputer-topic.

Conclusie: wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Ik ben een luxe paard, laat mij graag vervoeren, zelfs mijn fiets op de drager zetten besteed ik uit :> . Kan ik op de terugweg een dutje doen.
Dit klopt inderdaad, enige manier om je actiever te krijgen op de heenweg is er voor te zorgen dat de fiets van @DieAnder achterop gezet word, want dan moet je je spatborden eraf schroeven :)

( Al kan ik me herinneren dat we wel een keer gestopt zijn om "even te controleren of mijn accus in mn tas zitten")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
ElGreco schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Ik voel me persoonlijk aangevallen na de laatste SR :P

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Snap persoonlijk niet waarom je batterij leeg zou zijn na 12 uur fietsrit tenzij die batterij zoiezo al bijna leeg was ?
Als je een dagje gaat fietsen is de batterij ook niet opeens leeg.
(ok etap gaat wel sneller dan di2, maar dan nog)

Tijdje geleden ook leuke, batterij netjes opgeladen omdat rode lampje knipperde (en garmin ook melding gaf)
Volgende ochtend vertrokken en na paar km opeens eh waarom schakelt hij niet ?
Toch maar even naar huis om batterij op te halen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
DDX schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:56:
Snap persoonlijk niet waarom je batterij leeg zou zijn na 12 uur fietsrit tenzij die batterij zoiezo al bijna leeg was ?
Als je een dagje gaat fietsen is de batterij ook niet opeens leeg.
(ok etap gaat wel sneller dan di2, maar dan nog)

Tijdje geleden ook leuke, batterij netjes opgeladen omdat rode lampje knipperde (en garmin ook melding gaf)
Volgende ochtend vertrokken en na paar km opeens eh waarom schakelt hij niet ?
Toch maar even naar huis om batterij op te halen ;)
Motorrijders doen vaak een kabeltje ofzo om hun stuur om zichzelf er op te attenderen dat het slot nog op de remschijf zit.
Misschien geen gek idee om een variant hierop voor jezelf te verzinnen?

edit:
Voor alle die-hard fans in dit topic:
#56: In de slipstream van Jasper Verkuijl: influencers in het wielrennen

https://open.spotify.com/...oAlq9?si=ec1fffd0a59544e3

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 13-10-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
[...]

Grote blad idd alleen voor het afdalen. Helaas had je in de Picos niet veel rondjes, maar vooral heen en weer routes. Heb dan op Komoot wel gefilterd op makkelijk en gemiddeld. Het is iig een hele mooie omgeving! Niet alleen om te fietsen.

Tsja ik was in Bilbao en had daar nog een mogelijkheid om op zoek te gaan naar een lader. Daarna naar Picos gegaan, waar amper winkels zijn zonder lang in de auto te hoeven zitten. Maar het zekere voor het onzekere genomen.

Dus als iemand nog op zoek is naar een sram batterij lader O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
McMiGHtY schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Yess dat heb ik sindsdien gedaan. Ach, moet eerst even mis gaan voordat ik er achter kom hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 16:59
Als je diep de Pico's in wilt zit je snel vast al 1 a 2 lange wegen. Het gebied aan de kust of ten westen óf oosten van de Picos is wat geschikter om een route te maken. Baskenland, Asturië, Cantabrië; allemaal top om te fietsen.
Giel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Grote blad idd alleen voor het afdalen. Helaas had je in de Picos niet veel rondjes, maar vooral heen en weer routes. Heb dan op Komoot wel gefilterd op makkelijk en gemiddeld. Het is iig een hele mooie omgeving! Niet alleen om te fietsen.

Tsja ik was in Bilbao en had daar nog een mogelijkheid om op zoek te gaan naar een lader. Daarna naar Picos gegaan, waar amper winkels zijn zonder lang in de auto te hoeven zitten. Maar het zekere voor het onzekere genomen.

Dus als iemand nog op zoek is naar een sram batterij lader O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 23:11
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb de adviezen ter harte genomen en rondgekeken naar wat mooie frames. Ben erg gecharmeerd van de orbea orca m30, maar vind de maatvoering daar wel lastig. Ik kom van een Canyon ultimate uit 2019, framemaat 56cm. De orbea wordt in de maten 55 en 57 geleverd, en lijkt op het oog een iets relaxtere geometrie te hanteren. Ik ben 184cm lang en heb een BBL van 84cm. Qua 'lenigheid' heb ik nooit problemen ervaren met mijn ultimate, een iets sportievere zit vind ik ook wel prettig.

Maatvoeringen: https://geometrygeeks.bik...5,orbea-orca-m30-2021-57/

Wat zouden jullie mij adviseren qua framemaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Laatst online: 13-05 09:51
Beste mensen, ik heb wat hulp nodig!

Ik ben momenteel aan het kijken om ongeveer 2 weken remote te werken ergens eind maart volgend jaar en dat te combineren met veel fietsen in de bergen. Ook een mooi doel om mij gemotiveerd houden.

Zelf had ik het volgende bedacht: Aangezien het dan nog redelijk fris is, zit ik te kijken naar Girona. Dit zodat ik zelf er heen kan rijden en eigen fiets kan meenemen, en ook zodat ik mijn 'thuiswerken station' kan meenemen met groot scherm etc.

Hebben mensen andere / betere ideeën? Tips voor een plek om te blijven, of een andere locatie? Ik hoor het graag.

(P.S. ben vorig jaar in deze periode naar Tenerife geweest met ons pa, maar dan echt als vakantie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

@Requiem19 Had jij niet hetzelfde idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Buitenspel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:17:

Ik ben momenteel aan het kijken om ongeveer 2 weken remote te werken ergens eind maart volgend jaar en dat te combineren met veel fietsen in de bergen. Ook een mooi doel om mij gemotiveerd houden.

Zelf had ik het volgende bedacht: Aangezien het dan nog redelijk fris is, zit ik te kijken naar Girona. Dit zodat ik zelf er heen kan rijden en eigen fiets kan meenemen, en ook zodat ik mijn 'thuiswerken station' kan meenemen met groot scherm etc.

Hebben mensen andere / betere ideeën? Tips voor een plek om te blijven, of een andere locatie? Ik hoor het graag.

(P.S. ben vorig jaar in deze periode naar Tenerife geweest met ons pa, maar dan echt als vakantie)
Gebied rond Calpe, of nog wat verder naar Malaga misschien. Of Toscane in Italie.

Indien mogelijk kun je ook tot ongeveer 1 a 2 weken van tevoren wachten met boeken om te kijken wat de weersvoorspellingen zeggen voor het gebied. Ik ga vaak in september op vakantie en dan is dat qua beschikbaarheid prima te doen. Kan me voorstellen dat dat in maart ook kan als je niet in reguliere vakantieperiode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Luuk741 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:17:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb de adviezen ter harte genomen en rondgekeken naar wat mooie frames. Ben erg gecharmeerd van de orbea orca m30, maar vind de maatvoering daar wel lastig. Ik kom van een Canyon ultimate uit 2019, framemaat 56cm. De orbea wordt in de maten 55 en 57 geleverd, en lijkt op het oog een iets relaxtere geometrie te hanteren. Ik ben 184cm lang en heb een BBL van 84cm. Qua 'lenigheid' heb ik nooit problemen ervaren met mijn ultimate, een iets sportievere zit vind ik ook wel prettig.

Geen idee hoe je nu op je fiets zit, maar beide frames van de Orbea zijn groter dan dat je nu hebt zowel langere reach als hogere stack.
Je komt dus iets hogerop te zitten met je handen (indien je nu geen spacers hebt), en je komt wat gestrekter op de fiets te zitten..

Een maat 53 zou dezelfde reach/stack hebben als je huidige fiets, maar mogelijk komt hier het zadel te hoog te staan tov wat het frame aan kan..

Daarnaast heb je natuurlijk nog de opties om je stuurpen etc aan te passen op je ideale reach..

Het ligt er maar net aan wat je wilt, probeer eens wat fietsen uit en welke houding bij je past. wil je je houding niet echt veel veranderen dan zou ik meer gaan zoeken in dezelfde soort geometrie en niet compleet iets anders zoeken en heel veel moeten aanpassen met stuurpennen en spacers etc..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Luuk741 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:17:

Gewoon even langs een winkel gaan en even gaan zitten. Hangt ook af van hoe je nu op je fiets zit (moet je al ver strekken of staat het stuur al bijna te dichtbij?). De toptube van de 57 is wel 3.6cm langer, dat is een flink stuk, ookal staat deze ook 3.6cm hoger. In die zin zit de 55 'dichterbij'.

En ook online even rondkijken. Ik zie hier https://vansprint.nl/orbe...cefiets-carbon-zwart-57cm een 2024 model staan met 105 R7100 12 speed voor dezelfde prijs als de 2023 versies met 105 R7000 11 speed die op vrijwel alle andere websites staan (+- 2400 euro).

Lijkt een prijsfout of verkeerde specificaties. Maar wel de moeite even te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Buitenspel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:17:

Zoals @McMiGHtY zegt al een paar keer gedaan in Girona. PM me maar als je tips wilt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had een (voor 2009 te zijn) zeer lichte MTB met racy positie en smallere flatbar (anders pijn tussen de schouderbladen). Die is 2 jaar geleden naar mijn zoon gegaan en nu wil een nieuwe fiets, leasing via werk.

Eerst ging ik voor een Gravel bike of Hybrid bike gaan vanwege de geometrie, maar ik reed 98% op de baan met semi-slicks en 2% droge veld/bos weg. Mogelijks is een endurance bike zoals de Domane dan een betere keuze.

Ben naar de TREK dealer geweest voor advies en te kijken voor een: TREK Domane AL 5 GEN 4 met de nieuwe Shimano 7100 groepset. Top kerel luisterde goed naar mijn verhaal: mee fietsen naar school met de kids, iets aan mijn conditie doen, met koersvrienden rijden, woon-werk (combi auto - fiets).

Hij kwam met 2 keuzes af, met (voor mijn verhaal) als voorkeur de 1ste:
  1. TREK FX SPORT 5 (carbon)
  2. TREK Domane AL 5 GEN 4 (aluminium)
Zit ik dus terug met een Hybrid bike in het lijstje.

De Hybride zou nauwelijks trager of moeilijker rijden, tenzij mijn vrienden op hoog niveau rijden. Ik kan dat moeilijk geloven, iemand ervaringen mee? Het stuur was veel te breed, zat zelfs ongemakkelijk en zou het m.a.w. moeten afzagen (maar lease fiets).

Het stuur van de Domain ben ik niet gewoon, maar bovenaan tussen de shifters vast nemen voelde heel vertrouwd / perfect aan. Volgens de dealer toch niet de ideale houding, is dat zo? De shifters bovenaan houden was niet verkeerd, toch al veel beter dan de brede bar.

Dan was er nog de maat, mijn lengte zit op maat 56, maar binnenbeen op 54. Een 56 zou een klein beetje comfortabeler zitten omdat het zadel minder hoog staat in vergelijking met het stuur, een 54 dan meer racy. Lijkt overtuigend, maar kon geen 54 proberen.

[ Voor 198% gewijzigd door poing op 13-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:08
Een Domane is niet de meest logische keuze als je relatief korte benen hebt. Deze is in zn soort al redelijk kort en hoog. M.i. zit je dan al snel eeg rechtop bij een 56 en kun je je (rug)lengte niet goed kwijt bij een 54. Ik zou zeker ook even wat andere merken bekijken.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
klaaas schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:09:
Een Domane is niet de meest logische keuze als je relatief korte benen hebt. Deze is in zn soort al redelijk kort en hoog. M.i. zit je dan al snel eeg rechtop bij een 56 en kun je je (rug)lengte niet goed kwijt bij een 54. Ik zou zeker ook even wat andere merken bekijken.
Interessant, kan het "erg rechtop zitten" los van aerodynamica voor andere problemen zorgen? Ik vond mezelf nu niet overdreven rechtop zitten, maar ik mocht er niet mee rijden en ik ben nog geen koersfiets gewoon. Bleek dat mijn rolmeter serieus fout is, met mijn plooimeter kom ik wel aan normale maten. Of mijn plooimeter is fout :D

Uiteindelijk lijkt de FX Sport 5 zwaar overpriced voor een fitness bike en t.o.v. de concurrentie (e.g. cube nulane). Het is ook weer één met off-road set en banden (dus niet wat ik zoek). Denk dat mijn keuze voor de Domane wel gemaakt is.

[ Voor 23% gewijzigd door poing op 13-10-2023 18:22 ]

Pagina: 1 ... 521 ... 651 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).