Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 520 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:35
@joker1977 Dan zal het dus door de regen zijn gekomen. Een volgende keer dus pas na een tijd droog weer erheen gaan.

Het klopt idd dat die schapen wat in de weg lopen. Sommige schapen gaan ook niet aan de kant. Voor een keer is het leuk, maar t is niet verantwoord om daar vol gas te gaan. Er kan zomaar een schaap voor je fiets lopen.

Wat betreft de bietencampagne kwam ik gisteren een plek tegen die vies was, verder niet. Ben al wel regelmatig wat stapels bieten tegen gekomen. De regen zal daar de boel al redelijk schoon hebben gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 15:06
Tweakers,

vraagje. tijdens de solorondjes buiten maar ook indoor gebruik ik Beats Powerbeats Pro van Dr Dre, inmiddels overgenomen door Apple.

ik heb de laatste tijd wat problemen met de accu van mn powerbeats kortom deze is momenteel retour naar Coolblue, het is de 2e keer al dat ik accuproblemen heb met mn powerbeats. Kortom ik twijfel of ik nu een ander product ga kopen...

Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen/repareren maar mocht dit niet het geval zijn ben ik op zoek naar iets nieuws.

Hebben jullie nog goede ervaringen/tips voor een ander goed product?

[ Voor 5% gewijzigd door pier87 op 09-10-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:26
Gewoon iets met een kabeltje? Geen accu's die kapot kunnen gaan, ingebouwde anti verlies functie, als je ze uit doet om even wat meer van de omgeving mee te krijgen kan je ze gewoon laten bungelen en superieur geluidskwaliteit.
Maar ik zal wel ouderwets zijn, ik gebruik namelijk ook nog een mp3 speler :9

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
pier87 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:05:
Tweakers,

vraagje. tijdens de solorondjes buiten maar ook indoor gebruik ik Beats Powerbeats Pro van Dr Dre, inmiddels overgenomen door Apple.

ik heb de laatste tijd wat problemen met de accu van mn powerbeats kortom deze is momenteel retour naar Coolblue, het is de 2e keer al dat ik accuproblemen heb met mn powerbeats. Kortom ik twijfel of ik nu een ander product ga kopen...

Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen/repareren maar mocht dit niet het geval zijn ben ik op zoek naar iets nieuws.

Hebben jullie nog goede ervaringen/tips voor een ander goed product?
Ik gebruikte een vergelijkbaar product en ben nu over airpods pro. Blijven goed zitten en heb noise canceling uitstaan waardoor ik ook de auto’s etc nog hoor. Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

joker1977

Tweakert

GWBoes schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:31:
Gewoon iets met een kabeltje? Geen accu's die kapot kunnen gaan, ingebouwde anti verlies functie, als je ze uit doet om even wat meer van de omgeving mee te krijgen kan je ze gewoon laten bungelen en superieur geluidskwaliteit.
Maar ik zal wel ouderwets zijn, ik gebruik namelijk ook nog een mp3 speler :9
In plaats van accu die kapotgaat is het het kabeltje wat kapotgaat, das geen verbetering.

Geluidskwaliteit beter? Valt te bezien, je bent dan afhankelijk van de DAC die in je telefoon zit als je de 3,5inch jack gebruikt of van de DAC die in de USB-connector zit verstopt. Ik betwijfel of dat veel betere geluidskwaliteit geeft ? Denk dat dat lood-om-oud-ijzer is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
joker1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Ik ken de omgeving daar vrij goed, ik ben ook geen fan daar solo te rijden, sowieso zijn de loslopende schapen irritant.

De schapen-stront is bij droog al lastig te ontwijken, maar als het heeft geregend loopt dat uit en is er geen houden aan. In de zomer raad ik af om daar te fietsen tenzij het al een tijdje droog is. In de winter zijn daar vaak geen schapen, daar staat tegenover om daar te geraken je vaak over de wegen moet waar de bieten-campagne actief is, een ander soort zooi...
zo heb je rond de biesbosch ook een paar dijkjes waar schapen overheen lopen, best gezellig, maar als het een beetje nat is ook wel heel smerig :D

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 09:08
Gisteren rondom Tecklenburg gefietst..

120km, 1600hm met diverse steile/pittige beklimmingen.. Helaas laatste 50km veel last van krampaanvallen in de bovenbenen wanneer het echt steil werd en ik boven mijn vermogen moest trappen..

Dit was de eerste keer dat ik echt krampaanvallen kreeg, dit was geen pretje, gelukkig wel de kramp er telkens uit gekregen en de rit gecontroleerd uit kunnen fietsen (en enkele hele steile stukken toch in 2x moeten doen).

Binnenkort nog maar een keer die kant op en hopen op betere benen, en misschien iets rustiger aan doen de eerste 2-3 uur op de klimmetjes.

https://www.strava.com/activities/10000546224

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:24

Reginas

Queen of Core Stability

@verstappen33 Tijd voor een lekker magnesiumbad zou ik zeggen. Neemt de oorzaak niet weg, maar is wel heel ontspannend na zo’n inspanning met krampaanvallen. Magnesium wordt ook opgenomen via de huid (dus niet alleen via het spijsverteringskanaal). Als je niet beschikt over een ligbad, kan een voetenbad met magnesiumvlokken ook soelaas bieden.

@pier87 Ik ben fan van de Shokz Openrun. Draadloze koptelefoon die werkt via botgeleiding. Je oren zelf blijven dus vrij, waardoor er meer omgevingsgeluid binnenkomt. Door de beugel in de nek raak je de koptelefoon ook niet kwijt onderweg, wat bij draadloze oortjes wel een risico zou kunnen zijn. Ik doe ongeveer 8 uur per laadbeurt. Ik zou echt niet meer terugwillen naar gewone oortjes nu ik dit gemak heb ervaren.

[ Voor 40% gewijzigd door Reginas op 09-10-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:06
Reginas schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:16:
@verstappen33 Tijd voor een lekker magnesiumbad zou ik zeggen. Neemt de oorzaak niet weg, maar is wel heel ontspannend na zo’n inspanning met krampaanvallen. Magnesium wordt ook opgenomen via de huid (dus niet alleen via het spijsverteringskanaal). Als je niet beschikt over een ligbad, kan een voetenbad met magnesiumvlokken ook soelaas bieden.

@pier87 Ik ben fan van de Shokz Openrun. Draadloze koptelefoon die werkt via botgeleiding. Je oren zelf blijven dus vrij, waardoor er meer omgevingsgeluid binnenkomt. Door de beugel in de nek raak je de koptelefoon ook niet kwijt onderweg, wat bij draadloze oortjes wel een risico zou kunnen zijn. Ik doe ongeveer 8 uur per laadbeurt. Ik zou echt niet meer terugwillen naar gewone oortjes nu ik dit gemak heb ervaren.
Ik heb ook de Openrun en ook ik ben er erg tevreden over d:)b

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Na de rit had ik ook geen last meer van kramp of iets dergelijks, alleen sterk vermoeide benen..
Ik had nog wel het vermoeden dat ik vannacht weer kramp zou krijgen, maar gelukkig bleef het uit..

Naderhand wel een herstelshake gedronken, hier zit ook magnesium in.
Volgende keer misschien voor de rit ook wat extra magnesium nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:23
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:07:
Gisteren rondom Tecklenburg gefietst..

120km, 1600hm met diverse steile/pittige beklimmingen.. Helaas laatste 50km veel last van krampaanvallen in de bovenbenen wanneer het echt steil werd en ik boven mijn vermogen moest trappen..

Dit was de eerste keer dat ik echt krampaanvallen kreeg, dit was geen pretje, gelukkig wel de kramp er telkens uit gekregen en de rit gecontroleerd uit kunnen fietsen (en enkele hele steile stukken toch in 2x moeten doen).

Binnenkort nog maar een keer die kant op en hopen op betere benen, en misschien iets rustiger aan doen de eerste 2-3 uur op de klimmetjes.

https://www.strava.com/activities/10000546224
ik heb zaterdag en zondag in omgeving Eifel 2 tochten van 85 en 120 km gefiets. Ik zweet super makkelijk en veel, en heb tijdens/na fietsen vooral veel dorst. Maar tijdens de tocht van 120 km en 1900 hoogtemeters waar ik ongeveer 5,5 uur over heb gedaan met een aantal klimmen 3 tot 6 km waren met sommige 5 tot 7% gemiddeld rond de 7 bidonnen van 750 ML op. waarbij ik tijdens lunchpauze in een cafe nog bak koffie en 2 cola op heb gekregen.
Geen kramp gehad tijdens fietsen. Veel op zouten gelet en hydrotabs waren mee voor t vullen van bidonnetjes tijdens stops. Het was natuurlijk ook prachtig weer met relatief nog hoge temperaturen.
Ik ben wel 100KG dus klimmen was geen pretje 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
CedricD schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:05:
Vraagje voor de mensen die al BRM's gereden hebben in het verleden.
Komende zaterdag start er eentje op 20 km van m'n deur.
Wil eens eentje rijden, maar vind het allemaal wat vaag.
Is de start effectief op het aangegeven tijdstip? Of kan je ook een uur later starten bijvoorbeeld?
Makkelijkste is zo 30 tot 15 minuten voor start aanwezig te zijn.
Kan je brevet kaart ophalen nog ff babbelen met mensen en dan gezamelijk starten.
Kom je echt vlak voor de starttijd kan het zijn dat je even moet wachten tot na de gezamelijke start voordat je de brevetkaart kan krijgen.
Hangt ook beetje van de organisator af hoe het allemaal loopt, als je het zeker wilt weten gewoon even mailen.

Iets later starten kan wel, maar uur later dan zou ik echt even mailen want of de organisator een uur blijft zitten ?
Die gaat vaak even naar huis, zelf fietsen of geheime controle ergens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
dfbt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

ik heb zaterdag en zondag in omgeving Eifel 2 tochten van 85 en 120 km gefiets. Ik zweet super makkelijk en veel, en heb tijdens/na fietsen vooral veel dorst. Maar tijdens de tocht van 120 km en 1900 hoogtemeters waar ik ongeveer 5,5 uur over heb gedaan met een aantal klimmen 3 tot 6 km waren met sommige 5 tot 7% gemiddeld rond de 7 bidonnen van 750 ML op. waarbij ik tijdens lunchpauze in een cafe nog bak koffie en 2 cola op heb gekregen.
Geen kramp gehad tijdens fietsen. Veel op zouten gelet en hydrotabs waren mee voor t vullen van bidonnetjes tijdens stops. Het was natuurlijk ook prachtig weer met relatief nog hoge temperaturen.
Ik ben wel 100KG dus klimmen was geen pretje 8)7
Dat is behoorlijk veel, ik heb in totaal 3 bidons op van 750ml op 5,5 uur (incl pauzes en kramp onderbrekingen)..
Ik had de intentie om ergens halverwege een restaurantje te zoeken, maar op zondag zit echt alles dicht in die dorpjes..
Toen maar ergens een erf op gereden en om wat water gevraagd om de bidons bij te vullen.

Ik zweet niet superveel, en omgevingstemp lag rond de 15 graden dus prima te doen, tijdens de afdalingkjes zelf gewoon ff koud gehad als je met 60-70 de heuvel af knalt..

Het was te warm voor een jasje, maar soms te koud voor alleen armstukken.
Fijn dat najaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Dat is behoorlijk veel, ik heb in totaal 3 bidons op van 750ml op 5,5 uur (incl pauzes en kramp onderbrekingen)..
Ik had de intentie om ergens halverwege een restaurantje te zoeken, maar op zondag zit echt alles dicht in die dorpjes..
Toen maar ergens een erf op gereden en om wat water gevraagd om de bidons bij te vullen.

Ik zweet niet superveel, en omgevingstemp lag rond de 15 graden dus prima te doen, tijdens de afdalingkjes zelf gewoon ff koud gehad als je met 60-70 de heuvel af knalt..

Het was te warm voor een jasje, maar soms te koud voor alleen armstukken.
Fijn dat najaar :P
3 bidons van 750 ML is nog relatief weinig in mijn ogen. ze zeggen natuurlijk al bidonnetje per uur (voor gemiddelde persoon) of ze dan met 500 of 750 ML rekenen geen idee, want 5x500=2500 en 3x 750 is 2250, maar als je al op t randje zit en beetje zoutverlies kan dat toch al bottleneck voor je zijn geweest. Ze zeggen natuurlijk altijd dat klimtochten behalve een mentale tocht ook eet en drinktochten zijn :D
Ik rij hier in de winter ook wel eens 120 km met 2 bidonnen op 4 of 5 uurtjes en totaal nergens last van. maar dan zweet ik ook weer niet zoveel.

Maar ik was met een groepje van 8, en zat zoveel verschil in qua afname vocht dat ik t ook niet weet. Waren enkele met 3/4 bidons, ik met 7, meeste zaten op 5 bidonnetjes en dan precies 1 per uur. Reed ook een ex prof renner mee die halverwege tocht nog op 1 bidon zat en vroeg of er iemand nog water nodig had, heb ik zijn bidon gehad met nog 15 km tot lunchpauze en toen had ik er al 3,5 op _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
dfbt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

3 bidons van 750 ML is nog relatief weinig in mijn ogen. ze zeggen natuurlijk al bidonnetje per uur (voor gemiddelde persoon) of ze dan met 500 of 750 ML rekenen geen idee, want 5x500=2500 en 3x 750 is 2250, maar als je al op t randje zit en beetje zoutverlies kan dat toch al bottleneck voor je zijn geweest. Ze zeggen natuurlijk altijd dat klimtochten behalve een mentale tocht ook eet en drinktochten zijn :D
Ik rij hier in de winter ook wel eens 120 km met 2 bidonnen op 4 of 5 uurtjes en totaal nergens last van. maar dan zweet ik ook weer niet zoveel.

Maar ik was met een groepje van 8, en zat zoveel verschil in qua afname vocht dat ik t ook niet weet. Waren enkele met 3/4 bidons, ik met 7, meeste zaten op 5 bidonnetjes en dan precies 1 per uur. Reed ook een ex prof renner mee die halverwege tocht nog op 1 bidon zat en vroeg of er iemand nog water nodig had, heb ik zijn bidon gehad met nog 15 km tot lunchpauze en toen had ik er al 3,5 op _/-\o_
Geen idee, mijn persoonlijke ervaring is dat ik bij dit soort temperaturen (15-16gr) dat ik voldoende heb aan een half litertje per uur.
Komt de temperatuur boven de 20 graden dan ga ik al snel naar 750ml per uur..

Richting de 30 graden zit ik wel op ruim een liter per uur en is het goed plannen waar ik kan hervullen..

Maar dit is op relatief vlak terrein, dit is mijn 2e klim tocht ooit.. Maar ik had niet de indruk dat ik dorstig was ofzo.
Eten had ik gelukkig wel mee, dus wel genoeg gegeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Mijn ervaring is dat als je dorst krijgt, dat je sowieso te laat bent met drinken. Beter drink je dan op de klok, om er zeker van te zijn dat je goed gehydrateerd blijft. Geldt ook voor eten: niet afgaan op je hongergevoel, maar probeer dat voor te zijn door op vaste momenten te eten.
Teveel aan vocht is makkelijker lozen dan een tekort bijdrinken. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

joker1977

Tweakert

verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Geen idee, mijn persoonlijke ervaring is dat ik bij dit soort temperaturen (15-16gr) dat ik voldoende heb aan een half litertje per uur.

Richting de 30 graden zit ik wel op ruim een liter per uur en is het goed plannen waar ik kan hervullen..

Maar dit is op relatief vlak terrein, dit is mijn 2e klim tocht ooit.. Maar ik had niet de indruk dat ik dorstig was ofzo.
Meeste mensen hebben voor alle problemen de oplossing al klaar staan in hun hoofd, ondanks dat het maar de vraag is of ze de oorzaak wel goed hebben.

Er wordt constant gehamerd : Kramp? Meer drinken, meer zout. Hier zie je het ook, magnesium en alles wordt erbij gehaald. De realiteit is dat het helemaal niet zo duidelijk is waar kramp vandaan komt. Kan komen door vocht-tekort, misschien zelfs wel door een tekort aan magnesium of wat dan ook maar.

Maar ondanks alle (goedbedoelde) adviezen hoor je dat mensen, ondanks hun mineralen, electrolyten, vocht en alles toch nog kramp krijgen, hebben en houden.

Was het leven maar zo maakbaar, nietwaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:08:

Als je het koud hebt bij afdalen bij 15 graden zweet je misschien toch meer dan je denkt.
Met dat in het achterhoofd, plus 2250 mL voor 5,5 uur waar met stelregel 500 mL/uur 2750 mL voor staat, neig ik sterk naar te weinig gedronken i.p.v. magnesium.

Gister eenzelfde ervaring hier in NL, ook 15 graden gemiddeld: het derde uur toch wat slapjes, zat niet lekker op de fiets, relatief hoge hartslag voor het vermogen, maar geen kramp. Gewoon geen lekker gevoel, maar wel netjes 750 mL istoon + 1gr zout op één liter + 750 mL water gedronken tot dat punt. Toen na die 3 uur bij een watertap even 500 mL zuiver water "extra" naar binnen gewerkt. Ging even later weer een stuk beter.
Na 4 uur tussenstop weer thuis en even wat pure Aromat (zout met tuinkruidensmaakje) gelikt.
Uiteindelijk bijna 6,5 uur op de fiets gezet met het gevoel dat er nog wel een paar uur bij konden.

Diner alleen stevige bak pasta en kwark met havermout en gedurende de avond mokken (300 mL) achtereenvolgend magere chocomelk, sinaasappelsap en melk.
Voor het slapen gaan al weer het gevoel volledig hersteld te zijn. :9~

[ Voor 11% gewijzigd door TheTinusNL op 09-10-2023 12:16 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
joker1977 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Meeste mensen hebben voor alle problemen de oplossing al klaar staan in hun hoofd, ondanks dat het maar de vraag is of ze de oorzaak wel goed hebben.

Er wordt constant gehamerd : Kramp? Meer drinken, meer zout. Hier zie je het ook, magnesium en alles wordt erbij gehaald. De realiteit is dat het helemaal niet zo duidelijk is waar kramp vandaan komt. Kan komen door vocht-tekort, misschien zelfs wel door een tekort aan magnesium of wat dan ook maar.

Maar ondanks alle (goedbedoelde) adviezen hoor je dat mensen, ondanks hun mineralen, electrolyten, vocht en alles toch nog kramp krijgen, hebben en houden.

Was het leven maar zo maakbaar, nietwaar :)
We kunnen t nooit weten, als hij morgen onder de zelfde omstandigheden met dezelfde waardes en snelheid en zelfde aantal bidonnen die tocht opnieuw doet kan t gerust zijn dat hij nergens last van heb. Het is alleen dat t randje onderkant zit qua inname water. En misschien als die 4 liter had gedronken i.p.v. 2,25 had die alsnog kramp en pijn in zijn pens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@verstappen33 Tij

Oke bedankt, maar is dat ook wat een succes wanneer het buiten hard waait? Hierbij had ik altijd mijn twijfels... met name een podcast lijkt me dan lastig luisteren? Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
TheTinusNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Als je het koud hebt bij afdalen bij 15 graden zweet je misschien toch meer dan je denkt.
Met dat in het achterhoofd, plus 2250 mL voor 5,5 uur waar met stelregel 500 mL/uur 2750 mL voor staat, neig ik sterk naar te weinig gedronken i.p.v. magnesium.

Gister eenzelfde ervaring hier in NL, ook 15 graden gemiddeld: het derde uur toch wat slapjes, zat niet lekker op de fiets, relatief hoge hartslag voor het vermogen, maar geen kramp. Gewoon geen lekker gevoel, maar wel netjes 750 mL istoon + 1gr zout op één liter + 750 mL water gedronken tot dat punt. Toen na die 3 uur bij een watertap even 500 mL zuiver water "extra" naar binnen gewerkt. Ging even later weer een stuk beter.
Na 4 uur tussenstop weer thuis en even wat pure Aromat (zout met tuinkruidensmaakje) gelikt.
Uiteindelijk bijna 6,5 uur op de fiets gezet met het gevoel dat er nog wel een paar uur bij konden.

Diner alleen stevige bak pasta en kwark met havermout en gedurende de avond mokken (300 mL) achtereenvolgend magere chocomelk, sinaasappelsap en melk.
Voor het slapen gaan al weer het gevoel volledig hersteld te zijn. :9~
Het was pas later op de dag rond de 15 graden, in de ochtend eerder 11-12 graden, echt koud wil ik het niet noemen, maar fris was het wel..
Afdalingen duurt hooguit 1-2 minuten, daarna trap je wel weer warm.

@joker1977, dit was de eerste keer dat ik kramp kreeg in een tocht, en ik heb dit jaar redelijk wat lange tochten gedaan tot 200km+ en met redelijk hoog vermogen.

Maar de hele dag klimmetjes doen is toch wel andere koek dan constant vlak rijden.
Ik vermoed dat het gewoon een beetje overbelasting is geweest..

Gemiddeld vermogen (183W) geeft een wat vertekend beeld aangezien ik op de vlakke stukken of afdalingen rustig aan heb gedaan, maar mijn NP was 235W over de gehele rit.
Achteraf toch te hard de heuvels opgereden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Het was pas later op de dag rond de 15 graden, in de ochtend eerder 11-12 graden, echt koud wil ik het niet noemen, maar fris was het wel..
Afdalingen duurt hooguit 1-2 minuten, daarna trap je wel weer warm.

@joker1977, dit was de eerste keer dat ik kramp kreeg in een tocht, en ik heb dit jaar redelijk wat lange tochten gedaan tot 200km+ en met redelijk hoog vermogen.

Maar de hele dag klimmetjes doen is toch wel andere koek dan constant vlak rijden.
Ik vermoed dat het gewoon een beetje overbelasting is geweest..

Gemiddeld vermogen (183W) geeft een wat vertekend beeld aangezien ik op de vlakke stukken of afdalingen rustig aan heb gedaan, maar mijn NP was 235W over de gehele rit.
Achteraf toch te hard de heuvels opgereden denk ik..
dat is best een groot verschil, zou vooral proberen wat constanter de klimmetjes te pakken, dus bv tussen de 240 en 260 watt ipv tussen de 200 en 330, daarmee gaat je gemiddelde vermogen en snelheid waarschijnljk weinig naar beneden, maar je NP en je belasting wel

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

pier87 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Oke bedankt, maar is dat ook wat een succes wanneer het buiten hard waait? Hierbij had ik altijd mijn twijfels... met name een podcast lijkt me dan lastig luisteren? Of heb ik dat mis?
Over het algemeen is het geluid prima, maar bij echt harde wind hoor je wel minder dan bij een reguliere in- of overear koptelefoon. Een tip is om de gehoorgangen af te dekken, kan met gewone oordopjes (bijv. gehoorbescherming). Dan wordt het geluid goed doorgegeven en heb je minder last van de wind.

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat als er sprake is van zulke harde wind, dat ik zelf überhaupt liever geen muziek luister, om me volledig te concentreren op het verkeer en rondvliegende objecten zoals losgewaaide takken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

dat is best een groot verschil, zou vooral proberen wat constanter de klimmetjes te pakken, dus bv tussen de 240 en 260 watt ipv tussen de 200 en 330, daarmee gaat je gemiddelde vermogen en snelheid waarschijnljk weinig naar beneden, maar je NP en je belasting wel
Ja klopt, deel van de schuld leg ik dan neer bij mijn cassette, ik reed met een 11-30. :P
Volgende keer een 11-34 erop zetten als ik dit vaker ga doen.

En idd wat beter pacen met omhoog rijden en wat meer letten op de vermogensmeter. Nu reed ik voornamelijk op gevoel naar boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Reginas schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Over het algemeen is het geluid prima, maar bij echt harde wind hoor je wel minder dan bij een reguliere in- of overear koptelefoon. Een tip is om de gehoorgangen af te dekken, kan met gewone oordopjes (bijv. gehoorbescherming). Dan wordt het geluid goed doorgegeven en heb je minder last van de wind.

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat als er sprake is van zulke harde wind, dat ik zelf überhaupt liever geen muziek luister, om me volledig te concentreren op het verkeer en rondvliegende objecten zoals losgewaaide takken.
Ben het wel met je eens. Ik heb ze ook en met harde wind boven op de Van Brienenoordbrug hoor je het even niet meer. Je kan op knopje aan de zijkant drukken en dan staat de boel op pauze (werkt ook als je handschoenen draagt).

Ik ga niet met normale oordopjes fietsen. Misschien werken die Airpods ook wel goed als je omgevingsgeluid doorlaat. Maar deze vallen niet uit, je hoort je omgeving goed. Fysieke knopjes goed te bedienen. Ben er wel blij mee.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:06
[...]

Dan is het luisteren naar een podcast inderdaad wel lastig, meestal luister ik dan muziek in plaats van een podcast, dan is het missen van een beetje geluid niet meteen een probleem O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 22:13
[...]

Ik luister ook nog wel eens een podcast op de fiets (meestal dan alleen rechter oortje in). Met veel wind en crappy opname kwaliteit (ja jij, Thijs Zonneveld op de telefoon vanuit Italie waar je zoek werd gefietst door een kudde Van Aerts ;)) is het soms inderdaad wat lastig te horen. Ik gebruik hier echter gewoon el cheapo QCY dopjes voor. Bij een podcast of muziek op de fiets ga ik het verschil niet merken met een koptelefoon die 5 a 10x zo duur is.

Voor het betere hifi werk en noise cancelling heb ik een andere (over ear) koptelefoon maar die gebruik ik niet op de fiets.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Ja klopt, deel van de schuld leg ik dan neer bij mijn cassette, ik reed met een 11-30. :P
Volgende keer een 11-34 erop zetten als ik dit vaker ga doen.

En idd wat beter pacen met omhoog rijden en wat meer letten op de vermogensmeter. Nu reed ik voornamelijk op gevoel naar boven.
zat je zo vaak in de 30 dan? ik kan dat uiteraard niet terug zien, maar als ik je power/cadans bekijk op strava bij de klimmetjes zie ik meestal 300+ met 85rpm , als je dan nog een versnelling over hebt, dan is 300+ natuurlijk nergens voor nodig. en 75 PRM klimmen is ook nog niet zo gek..

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

zat je zo vaak in de 30 dan? ik kan dat uiteraard niet terug zien, maar als ik je power/cadans bekijk op strava bij de klimmetjes zie ik meestal 300+ met 85rpm , als je dan nog een versnelling over hebt, dan is 300+ natuurlijk nergens voor nodig. en 75 PRM klimmen is ook nog niet zo gek..
Kan @verstappen33 makkelijk terug zien via: https://axs.sram.com
Connect met Garmin & Wahoo (niet strava), werkt ook voor DI2.

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

Kan @verstappen33 makkelijk terug zien via: https://axs.sram.com
Connect met Garmin & Wahoo (niet strava), werkt ook voor DI2.

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Als @verstappen33 het veldje eGEAR+ op zijn Garmin installeerd kan hij het voor toekomstige ritten zelfs rechtstreeks terug zien in Garmin Connect. :)

(Hoeft niet eens zichtbaar, mag ook op een verborgen pagina voor het bijhouden)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 09-10-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik klim ook maar zelden hoor, dus ik ben verre van expert, maar ik heb mijn 11-34 ook verwisseld voor een 12-28 voor in NL, (11-34 mooi op de trainer). Maar nou was ik die vergeten te wisselen voor de vakantie :D
even de steile stukjes via strava opgezocht, maar daar kom ik bv ook een 600 meter 13% stuk (volgens strava) boven met:

GEMID. MAX.
Snelheid 15,0 km/u 18,8 km/u
Cadans 77 88
Vermogen 212 W 299 W

2,7 km met 6% geeft :
GEMID. MAX.
Snelheid 15,7 km/u 29,6 km/u
Cadans 80 96
Vermogen 231 W 376 W

(dus met max verzet van34x28)

dan heb je nog wel wat ruimte om rustiger te rijden lijkt me.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik klim ook maar zelden hoor, dus ik ben verre van expert, maar ik heb mijn 11-34 ook verwisseld voor een 12-28 voor in NL, (11-34 mooi op de trainer). Maar nou was ik die vergeten te wisselen voor de vakantie :D
even de steile stukjes via strava opgezocht, maar daar kom ik bv ook een 600 meter 13% stuk (volgens strava) boven met:

GEMID. MAX.
Snelheid 15,0 km/u 18,8 km/u
Cadans 77 88
Vermogen 212 W 299 W

2,7 km met 6% geeft :
GEMID. MAX.
Snelheid 15,7 km/u 29,6 km/u
Cadans 80 96
Vermogen 231 W 376 W

(dus met max verzet van34x28)

dan heb je nog wel wat ruimte om rustiger te rijden lijkt me.

https://www.strava.com/activities/9611560886

Strava

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 22:13
Prulleman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:42:
maar ik heb mijn 11-34 ook verwisseld voor een 12-28 voor in NL, (11-34 mooi op de trainer). Maar nou was ik die vergeten te wisselen voor de vakantie :D
Haha zo zat ik een keer met een paar vrienden in de auto riching de Eifel en zei een van die maatjes "respect man! Wat voor cassette is dat? een 28?" Op dat moment realiseerde ik dat mn 12-25 er nog op zat.... 8)7 . Maar als echte Tweaker wielrenner natuurlijk niets laten merken. 8) :X

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
GerbenBK schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Haha zo zat ik een keer met een paar vrienden in de auto riching de Eifel en zei een van die maatjes "respect man! Wat voor cassette is dat? een 28?" Op dat moment realiseerde ik dat mn 12-25 er nog op zat.... 8)7 . Maar als echte Tweaker wielrenner natuurlijk niets laten merken. 8) :X
haha, gewoon goed getrained ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 23-09 16:43

Flipmo

OMG !!

Langere en minder steile klimmen kan je wel wat pacen op je vermogen.
Maar in Tecklenburg zijn ze vaak wel zo steil en kort dat het niet te doen is.
Dan moet je gewoon (bijna) elke keer knallen om niet om te vallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
AMD1800 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:29:
Ik heb vandaag een stuk langs de Waddenzee gefietst. Vlak na het dorpje Kleine Huisjes erop en bij Noordpolderzijl er weer af. Onderweg zowel aan de buitenkant van de dijk als aan de binnenkant van de dijk gefietst. Dat is voor mij niet voor herhaling vatbaar. Iig zeker niet al bij Kleine Huisjes erop. Er lag enorm veel schapenpoep op de weg. Het was onmogelijk om er omheen te rijden. Het was zelfs zo erg dat ik 3 keer heb moeten stoppen om met mijn multitool de poep tussen mijn voorvork en mijn voorband weg te halen, omdat het ging aanlopen en ik anders op een moment zeker niet meer verder had kunnen fietsen.

Wat ik me even afvraag: hebben andere mensen een soortgelijke ervaring daar? Of komt het ergens anders door? Misschien heb ik tussen mijn voorvork en voorband relatief weinig ruimte. Of misschien komt het wel omdat de boel nog een beetje vochtig was.
Volgens mij had ik nog een tijdje de KOM daar genept door m'n vrienden die me er afsprintte. Het segment heet ook 'Sheep-mageddon' }:O

Ik vond het vaak wel meevallen, maar als het een klein beetje nat is moet je er natuurlijk niet heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Reginas schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

helder, snap je opmerking over het verkeer maar in het Noorden valt dat relatief mee, als je sochtends vroeg in het weekend op de fiets stapt kan het best zijn dat je het 1e uur op de fiets nog geen 10 mensen tegen bent gekomen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Eerste helft van de tocht had ik vaak nog wel 2-3 kransjes over, maar aan het eind van de tocht toch wel redelijk vaak de laatste 2 kransjes moeten gebruiken..
De 11-34 zou ik mogelijk alleen nodig gehad hebben voor 1-2 klimmetjes, maar ik had veel gedoseerder moeten rijden in het begin, en dus in een lichtere versnelling naar boven rijden ipv met 300+W.

@Flipmo klopt, de klimmetjes zijn daar kort en krachtig, maar toch heb ik wel ruimte om daar beter te pacen..

De eerste 2 uur redelijk hard naar boven gefietst, benen voelde goed en ik was natuurlijk nog fit en ben ik onbewust harder gegaan dan dat ik eigenlijk moest gaan.
Dit brak mij gewoon op in de 2e helft van de tocht, en heb ik veel meer gedoseerder gereden (mede door de krampaanvallen).
Dit had ik ook aan het begin moeten doen, mogelijk dat ik dan geen kramp/overbelasting had gehad en de tocht zonder noemenswaardige problemen uit te fietsen.

Maarja we zijn weer een ervaring rijker, 2e keer ooit dat ik serieus geklommen heb..
Nu iets te enthousiast geweest, mooie les voor de volgende keer.

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 09-10-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:30:
De eerste 2 uur redelijk hard naar boven gefietst, benen voelde goed en ik was natuurlijk nog fit en ben ik onbewust harder gegaan dan dat ik eigenlijk moest gaan.
Dit brak mij gewoon op in de 2e helft van de tocht, en heb ik veel meer gedoseerder gereden (mede door de krampaanvallen).
Dit had ik ook aan het begin moeten doen, mogelijk dat ik dan geen kramp/overbelasting had gehad en de tocht zonder noemenswaardige problemen uit te fietsen.

Maarja we zijn weer een ervaring rijker, 2e keer ooit dat ik serieus geklommen heb..
Nu iets te enthousiast geweest, mooie les voor de volgende keer.
Al doende leert men. Zo ook op langere tochten met meer en of steilere klimmetjes ga je vanzelf met de jaren aanvoelen wat handig is en wat niet. Hangt natuurlijk ook weer van de vorm van de dag af. Hoe vaker je het doet hoe beter je aan gaat voelen wat slim is om te doen. Bij ons in het groepje is er altijd wel iemand die dan toch denkt van naaaaah ik heb wel goede benen en toch na 80-90km eraf moeten en de rest van de rit blijven klooien. Ik denk dan altijd: doe nou eens rustig aan beginnen! Je kan je in de laatste 1-2 uur altijd nog kapotrijden als je veel te veel over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
GerbenBK schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Klinkt bekend haha. Oude Holleweg opharken op mijn poldercassette :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:35
@Ypuh aha, dat krijg je niet zo mee als je de route niet plant in strava. Knap dat jullie daar iig serieus snel hebben kunnen fietsen. Dat heb ik zondag niet eens geprobeerd.

Ik heb m zelf dus niet helemaal gereden, maar het stuk met de 2 scherpste bochten was dramatisch. Ik had wel verwacht dat er redelijk wat lag, maar zoveel als nu had ik niet verwacht. Op de andere plekken was het iets minder, maar dan was er alsnog geen ontkomen aan. Dat ik er na nat weer even niet heen moet gaan doe ik nooit weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-09 10:22
Volgens m'n Wahoo Roam v2 kan ik hier in de polder geen poldercassette meer gebruiken: al enkele weken en ondanks updates worden elke rit bijna 500 hoogtemeters geteld (o.a. op m'n vaste ronde van 46km á 26 echte hoogtemeters).

Eerst had ik dit niet direct door, ik kijk vanwege het landschap hier nooit naar de hoogtemeters. Echter viel me dit +- twee weken geleden opeens op. Blijkt dat m'n vaste rondje steeds meer hoogtemeters is gaan bevatten, met de week komt er een paar tientallen meters bij. Vreemd!

Verkoper hier in NL heeft service geweigerd, er zit een miniscule kras op de buitenkant en dit 'zou de barometer hebben aangetast'. Daar gaan we dus niet meer heen, laatst ook een zadel gekocht dat online 70 euro goedkoper bleek (o.a. futurum).

Wahoo ticket ingeschoten bij Wahoo zelf en een bak screenshots meegestuurd.

Antwoord: "an issue we are aware of and have opened an internal ticket with our development team to investigate and resolve. All related tickets are on-hold".

Verder geen updates over hoe lang dit nog gaat duren. Afwachten dan maar.

Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Stom op 09-10-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Dus drie bidons van 750. en dan eigenlijk 1L per uur nodig hebben..zoals je zelf zegt, en dan 5,5 uur.

KOm je ongeveer 3 Liter te kort volgens je eigen berekeningen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mr. Stom schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:32:
Volgens m'n Wahoo Roam v2 kan ik hier in de polder geen poldercassette meer gebruiken: al enkele weken en ondanks updates worden elke rit bijna 500 hoogtemeters geteld (o.a. op m'n vaste ronde van 46km á 26 echte hoogtemeters).

Eerst had ik dit niet direct door, ik kijk vanwege het landschap hier nooit naar de hoogtemeters. Echter viel me dit +- twee weken geleden opeens op. Blijkt dat m'n vaste rondje steeds meer hoogtemeters is gaan bevatten, met de week komt er een paar tientallen meters bij. Vreemd!

Verkoper hier in NL heeft service geweigerd, er zit een miniscule kras op de buitenkant en dit 'zou de barometer hebben aangetast'. Daar gaan we dus niet meer heen, laatst ook een zadel gekocht dat online 70 euro goedkoper bleek (o.a. futurum).

Antwoord: "an issue we are aware of and have opened an internal ticket with our development team to investigate and resolve. All related tickets are on-hold".

Use strava data oid aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THB0
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 18:49

Exact hetzelfde "probleem". Bij mijn vlakke ritten geeft die opeens ~300 hoogtemeters aan terwijl dat in Zuid-Holland vrij moeilijk zal gaan. Nou ga ik ervan uit dat anderen dat ook wel snappen dus ik maak mij er geen zorgen over. Zal wel een keertje met een update worden gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30

Ik heb ook hetzelfde probleem! Vorige week een issue van aangemaakt bij Wahoo en ze gingen mijn aangeleverde .fit files analyseren. Maar daarna is het stil gebleven. Gelukkig niet de enige dus zo te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Voor vragen over fietscomputers, kun je ook van https://gathering.tweaker...ist_messages/1648419/last gebruik maken ;)
Het lijkt er op dat het met een firmware update is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

raymondw in "Het grote fietscomputer topic"

Ja, mijn vriendin had het, ik niet.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het maakt voor mijn werk niet echt uit waar ik werk. Nu zat ik te denken om een keer een weekje limburg te doen en dan ‘s ochtends te werken en dan in de middag te fietsen. Heeft iemand hier tips voor

Ik ga in mijn eentje
Heb geen auto bij me
Zelf kunnen koken
Beetje in de buurt van een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Dus drie bidons van 750. en dan eigenlijk 1L per uur nodig hebben..zoals je zelf zegt, en dan 5,5 uur.

KOm je ongeveer 3 Liter te kort volgens je eigen berekeningen..
Nee, lees even goed, bij dit soort temperaturen (rond de 15C), heb ik voldoende aan een half litertje per uur.
dus ja, ik heb iets te weinig gedronken, maar dat is maar ongeveer 250ml.. (5x 500ml tov 3 bidons van 750, totaal 2250ml)

Voor de rit heb ik ook extra gedronken (bijna 1L), dus onder de streep niet een heel groot te kort. (als ik dat uberhaupt heb gehad).

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 10-10-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
verstappen33 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Nee, lees even goed, bij dit soort temperaturen (rond de 15C), heb ik voldoende aan een half litertje per uur.
dus ja, ik heb iets te weinig gedronken, maar dat is maar ongeveer 250ml.. (5x 500ml tov 3 bidons van 750, totaal 2250ml)

Voor de rit heb ik ook extra gedronken (bijna 1L), dus onder de streep niet een heel groot te kort. (als ik dat uberhaupt heb gehad).
Alleen in Nederland rijden op t vlakke met 15 graden (wind) en 30 per uur en een zonnetje is anders als klimmetjes opgaan met 15 graden en 15 per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-09 10:22
Helaas nog geen oplossing voor de Roam v2, maar zel wel komen. Dank voor de reacties.

De LBS bij m'n werk is in elk geval een klant kwijt door zó moeilijk te doen over een krasje. Had hij even contact gezocht met Wahoo had ook hij kunnen melden dat het een software-bug is die in een volgende firmware-update wordt weggeschreven.

Deze combinatie van 'klantvriendelijkheid' + het feit dat ik daar afgelopen maand 160 euro betaalde voor een zadel dat - zo zag ik daarna - overal voor 90 euro wordt verkocht is de druppel.

Ik waardeer dat de beste man geld moet verdienen, maar dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

Mr. Stom schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:50:
Deze combinatie van 'klantvriendelijkheid' + het feit dat ik daar afgelopen maand 160 euro betaalde voor een zadel dat - zo zag ik daarna - overal voor 90 euro wordt verkocht is de druppel.
Dit is toch echt iets wat je alleen jezelf kan aanrekenen. Hij heeft een prijs, jij gaat daarmee akkoord. Dat je zelf geen onderzoek hebt gedaan kun je niet afschuiven op de LBS.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
dfbt schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Alleen in Nederland rijden op t vlakke met 15 graden (wind) en 30 per uur en een zonnetje is anders als klimmetjes opgaan met 15 graden en 15 per uur
Misschien wel, ik heb helaas te weinig referentie punten om te zien hoe ik (lang) klimmen ervaar, dit was immers de 2e keer, en totaal niet te vergelijken met de eerste keer vorig jaar.

Vorig jaar was de rit veel korter en getraindheid was ook totaal anders.

Maar ik ga binnenkort die kant weer op, hopelijk beter voorbereid en dan een betere rit neerzetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:52
verstappen33 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb je ritje bekeken op Strava en denk dat je vooral te hard fietst. Als in, de hele tijd hard fietsen. Dat zorgt in berggebied sneller voor kramp en je zult ook meer vocht verliezen dan bij een vergelijkbare rit in NL.

Fietsen in de bergen vereist een andere aanpak dan op het vlakke in Nederland. In Nederland kan je makkelijker heel de tijd doorbrommeren. In de bergen werkt het beter om op de tussenstukken echt streng in Z2 te blijven en dan bergop wat meer vermogen te rijden.

Bij korte steile klimmen kun je dan lang Z4/Z5 trappen en bij langere doe je dan Z3. In heuvels/bergen fietsen werkt beter als je het gepolariseerder doet. Grote voordeel daarvan is ook nog eens dat het trainingseffect groter is.

Zie hieronder jouw zoneverdeling van de rit in DE (als je liever niet wilt dat ik deze deel let me know, haal ik hem eraf, maar hij staat op zich op je openbare Strava profiel wat je zelf linkte):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT_2iZso6F88vHJmBlxMFOzz8-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CmUp1Kg7tPQGJhn6R2DCCBhJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
Ik krijg al kramp als ik naar die verdeling en tijden in die zones kijk :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Holk schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:04:
Ik krijg al kramp als ik naar die verdeling en tijden in die zones kijk :|
Precies. Wat er bij de meeste mensen gebeurt die zo fietsen is dat de meeste tijd in Z5 in het eerste half uurtje berg op is. Het volgende half uurtje is Z4.

Einde van de dag lukt alleen nog maar Z3 bergop, want je hebt jezelf helemaal naar de vaantjes gereden in het begin.

Ter vergelijk, dit is hoe een wedstrijd van Mathieu van der Poel eruit ziet (Druivenkoers 2022):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfDcrqcocrCaygH7QSgbsEkdBTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mze1sacytlioBhzXx8L2wini.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb je ritje bekeken op Strava en denk dat je vooral te hard fietst. Als in, de hele tijd hard fietsen. Dat zorgt in berggebied sneller voor kramp en je zult ook meer vocht verliezen dan bij een vergelijkbare rit in NL.

Fietsen in de bergen vereist een andere aanpak dan op het vlakke in Nederland. In Nederland kan je makkelijker heel de tijd doorbrommeren. In de bergen werkt het beter om op de tussenstukken echt streng in Z2 te blijven en dan bergop wat meer vermogen te rijden.

Bij korte steile klimmen kun je dan lang Z4/Z5 trappen en bij langere doe je dan Z3. In heuvels/bergen fietsen werkt beter als je het gepolariseerder doet. Grote voordeel daarvan is ook nog eens dat het trainingseffect groter is.

Zie hieronder jouw zoneverdeling van de rit in DE (als je liever niet wilt dat ik deze deel let me know, haal ik hem eraf, maar hij staat op zich op je openbare Strava profiel wat je zelf linkte):

[Afbeelding]
Die conclusie had ik zelf ook al getrokken, volgende keer iets gedoseerder rijden en de krachten sparen voor de klimmetjes. Nu stampte ik ook flink door op de valsplatte stukken en hoewel dat eerste 2-3 uur prima ging, brak dat me later op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Haha ja, ik wou zeggen, wat voor wedstrijd heb jij gereden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/medMhpIP4UyU5TEf0xW7i-NEWZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQPtv081BHl3voNbcF7aTK9g.png?f=fotoalbum_large

Dit soort ritten heb ik ook wel, maar dat zijn dan veelal MTB wedstrijden oid. Deze was een paar weken terug. Dat zou je in een normale training echt niet moeten hebben. Klimmetjes iets harder en rest gewoon duur.

De meeste klimmen moet je toch prima op Tempo/Drempel kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
rolandos582 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:19:

[Afbeelding]

Dit soort ritten heb ik ook wel, maar dat zijn dan veelal MTB wedstrijden oid. Deze was een paar weken terug. Dat zou je in een normale training echt niet moeten hebben. Klimmetjes iets harder en rest gewoon duur.

En dan is het belangrijk om te noemen dat jouw totale tijd per zone veel korter is (want kortere rit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
rolandos582 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:19:

[Afbeelding]

Ja, dat moet wel lukken, maar ik ben ook (achteraf gezien) te hard gegaan op de 1-4% stukken,
Volgende keer meer op vermogen letten en niet op mijn gevoel afgaan op het vals platte..

Maar aan de andere kant weet ik nu wel waar mijn grenzen liggen, heb sinds maanden weer een keer echt spierpijn gehad de dag erna en het gevoel een echt goede workout gehad te hebben. :+

Vandaag voelen de benen weer goed en heb het gevoel weer fit te zijn.
Morgen een duurritje vanuit Nijmegen terug naar huis, 110km met wind in de rug, dus dat wordt een mooie duurtraining.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
verstappen33 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Ja, dat moet wel lukken, maar ik ben ook (achteraf gezien) te hard gegaan op de 1-4% stukken,
Volgende keer meer op vermogen letten en niet op mijn gevoel afgaan op het vals platte..

Maar aan de andere kant weet ik nu wel waar mijn grenzen liggen, heb sinds maanden weer een keer echt spierpijn gehad de dag erna en het gevoel een echt goede workout gehad te hebben. :+

Vandaag voelen de benen weer goed en heb het gevoel weer fit te zijn.
Morgen een duurritje vanuit Nijmegen terug naar huis, 110km met wind in de rug, dus dat wordt een mooie duurtraining.
Moet je eens gaan hardlopen, dan voel je ook wel. Met fietsen kan ik praktisch alles doen en nooit last maar met hardlopen :X De winterperiode gaat beginnen, dat betekend werken aan de basis. Lekker veel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
TrailBlazer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:07:
Het maakt voor mijn werk niet echt uit waar ik werk. Nu zat ik te denken om een keer een weekje limburg te doen en dan ‘s ochtends te werken en dan in de middag te fietsen. Heeft iemand hier tips voor

Ik ga in mijn eentje
Heb geen auto bij me
Zelf kunnen koken
Dan zou ik lekker een goedkope Airbnb in Valkenburg nemen. Daar zijn genoeg winkels, is nog wel iets te doen en je kunt alle kanten op qua fietsen.

Als je iets minder toeristisch wil is Gulpen ook wel een leuke plek. Mijn zusje heeft daar op een of ander vakantiepark (EuroParks geloof ik) gezeten en was enthousiast. In Gulpen is ook nog wel wat leven en zit je ook mooi middenin alle leuke routes. Er zit ook een Aldi en een Plus supermarkt zie ik op Maps :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Dan zou ik lekker een goedkope Airbnb in Valkenburg nemen. Daar zijn genoeg winkels, is nog wel iets te doen en je kunt alle kanten op qua fietsen.

Als je iets minder toeristisch wil is Gulpen ook wel een leuke plek. Mijn zusje heeft daar op een of ander vakantiepark (EuroParks geloof ik) gezeten en was enthousiast. In Gulpen is ook nog wel wat leven en zit je ook mooi middenin alle leuke routes. Er zit ook een Aldi en een Plus supermarkt zie ik op Maps :).
Via Airbnb kan je ook zoeken of er een werkplek aanwezig is.

Toch zou ik stiekem Girona invullen ipv Gulpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
mhr-zip schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Via Airbnb kan je ook zoeken of er een werkplek aanwezig is.

Toch zou ik stiekem Girona invullen ipv Gulpen
als het maar met een G begint

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Griekenland
Gran Canaria
Gtenerife

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Grafhorst?

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Poah, het gaat hard met de aanmeldingen zeg...

"Het Grote - 2024 Tweakers Social Ride - Topic!!!"

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 10-10-2023 11:42 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik keek naar de agenda en ik zie zelfs dat dat 12 oktober 2024 al bijna vol zit? Weet je zeker dat dit geen typo is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
TrailBlazer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:07:

Ik ga in mijn eentje
Heb geen auto bij me
Zelf kunnen koken
Tja volgens mij staat de hele provincie vol met chaletjes en verblijven in alle soorten en maten toch? Zolang je je fiets maar kwijt kunt.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:26
Geen typo, wel een Hype!

wel een goede hype natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door GWBoes op 10-10-2023 11:52 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Hypo

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Die stichting is populair joh. Lijkt de mallorca312 wel, je moet er gelijk bijzijn anders is alles weer vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
rolandos582 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:23:
Die stichting is populair joh. Lijkt de mallorca312 wel, je moet er gelijk bijzijn anders is alles weer vol.
Is de starttijd van de SR's dan ook gelijk 6:30 geworden en zijn alle food stops zo druk dat je niks kunt krijgen tegenwoordig?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:23:
Jarenlang kwaliteit bieden! En je mag natuurlijk in de appgroep 8)

Dus bijzijn is meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Is de starttijd van de SR's dan ook gelijk 6:30 geworden en zijn alle food stops zo druk dat je niks kunt krijgen tegenwoordig?

6:30, vanaf huis naar andere kant van het land misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

6:30, vanaf huis naar andere kant van het land misschien.
Minimaal, als je vanuit de mooiste provincie van Nederland komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Vraagje mbt mijn fietsendrager icm de Carbon zadelpen. Zouden jullie onderstaande aandurven? Klemmen op de bovenbuis ga ik niet beginnen.

Wij gaan over een paar weken een weekje weg en zou graag op deze manier mijn fiets meenemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Kc-1wy52vCz2RYbHkIyLy_ggHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKrD3pYKLaodURdjEQepZA12.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_oMmk10VTqUil6Dix4SLNL-zgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfrZTOrsIUwSexTxevp1iY2P.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
R0y. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:25:
Vraagje mbt mijn fietsendrager icm de Carbon zadelpen. Zouden jullie onderstaande aandurven? Klemmen op de bovenbuis ga ik niet beginnen.

Wij gaan over een paar weken een weekje weg en zou graag op deze manier mijn fiets meenemen.
Dat lijkt op een Thule klem, klopt dat?
Deze zijn namelijk ook verkrijgbaar met een koppelbegrenzer. Daarnaast heeft Thule ook een carbon beschermer voor op het frame.
Met die combinatie heb ik mijn carbon racefiets, geklemd op de bovenbuis, al meerdere keren op en neer naar Frankrijk vervoerd.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

[Afbeelding][Afbeelding]
Een zadelpen is gemaakt om geklemd te worden, dus lijkt me de betere oplossing dan op het frame (plus een veelvoud goedkoper te vervangen als het mis gaat).

Die arm gebruik je in principe niet om de fiets vast te houden, maar enkel te stabiliseren. Je fiets zit vast bij de wielen, dus die klem hoef je ook geen bijzondere krachten op te zetten. Zou er nog wel iets tussen doen tegen krassen.

@mhr-zip bij teveel aanmelders gewoon dat shirt verplicht stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Fanatix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:44:
[...]

Dat lijkt op een Thule klem, klopt dat?
Deze zijn namelijk ook verkrijgbaar met een koppelbegrenzer. Daarnaast heeft Thule ook een carbon beschermer voor op het frame.
Met die combinatie heb ik mijn carbon racefiets, geklemd op de bovenbuis, al meerdere keren op en neer naar Frankrijk vervoerd.
Het gaat om een spinder fietsendrager, had ik moeten vermelden. Helaas geen koppelbegrenzer.
Ypuh schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Een zadelpen is gemaakt om geklemd te worden, dus lijkt me de betere oplossing dan op het frame (plus een veelvoud goedkoper te vervangen als het mis gaat).

Die arm gebruik je in principe niet om de fiets vast te houden, maar enkel te stabiliseren. Je fiets zit vast bij de wielen, dus die klem hoef je ook geen bijzondere krachten op te zetten. Zou er nog wel iets tussen doen tegen krassen.

Helder, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
R0y. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Het gaat om een spinder fietsendrager, had ik moeten vermelden. Helaas geen koppelbegrenzer.
Je hebt gelijk. Jaren een Spinder gehad, m’n geheugen liet me even in de steek.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Vandaag weer eens de remmen ontlucht. Remt weer als een zonnetje!
Moet ik toch eens per jaar doen. En zeker achter. Het zijn Ultegra’s.

Op mijn MTB (Magura MT’s) nog maar 1x gedaan in 5 jaar!

Waarom dit (grote) verschil? Waar kan het aan liggen?

Kan er trouwens lucht via de zuigers in het systeem komen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Zouden jullie onderstaande aandurven?
Ik zou er even een tywrap omheen doen dat hij er niet uit kan schieten, verder gas op die lolly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
R0y. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

[...]

Helder, bedankt!
Spinder hebben wij ook. Alle fietsen knallen we op dat ding, en een carbon zadelpen ga jij met deze klem niet kapot knijpen of je moet wel heel gek doen. Ook de D vormige zadelpen van mijn vrouw d'r fiets is geen enkel probleem.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

"Je verzoek tot uitschrijven is afgehandeld, we vinden het jammer dat je ons verlaat."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ypuh schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Volgens mij heeft'ie het over sokken gehad

[ Voor 19% gewijzigd door McMiGHtY op 11-10-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou deze persoonlijk toch op de bovenbuis klemmen denk ik, in combinatie met zo'n thule frame beschermer. Probleem is hier niet zo zeer het klemmen van carbon maar dat de buis/pen hier niet geheel in de klem past, hij pakt hem nu op de puntjes van de klem die volgens mij eigenlijk bedoeld is om om de pen heen te pakken. Op je foto lijkt het er in ieder geval op alsof hij nu alleen de pen pakt op de puntjes van de klem...

Met klemmen op het frame heb ik zelf met verschillende fietsen nog nooit last gehad op verschillende ritten naar oa zuid Frankrijk en Toscane. Inderdaad niet aanhengsten, vast is vast.

NB: Ik zet hem overigens meestal wel op de zadelbuis maar dat lijkt me bij de aeroad ook geen optie.
NB2: Die koppel begrenzer heb ik wel op mijn Thule, maar no way dat ik dat ooit bereik bij normaal gebruik. Ik heb wel eens getest waar die klik ligt op een alu frame, maar dat is nog flink draaien hoor. Zo'n begrenzer zou dan ook geen eis zijn voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 11-10-2023 08:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je kan ook op de fiets gaan...heb je dit probleem niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dit is wel een regelmatig terugkomende discussie trouwens maar ik moet nog altijd de eerste zien die zijn frame of zadelpen geplet heeft met zo'n fietsendrager en d'r zijn er genoeg die hun fiets zonder te veel nadenken op zo'n ding pleuren (inclusief onder getekende).

Ik heb dan weer wel eens gezien wat er kan gebeuren als je fiets, mogelijk door onterechte voorzichtigheid, niet goed vast zet en dat levert dan wel weer heel wat schade op zeg maar ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-10-2023 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Waarom niet een carbon frame protector van Thule gebruiken?

https://www.mantel.com/th...o-CuLHjp_edYaAqT9EALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Gewoon een doekje gebruiken. Als je het helemaaaaal goed wilt doen leg je gewoon zo'n ikea plantenspuit van 0,49ct in de auto met wat water en beetje allesreiniger. Kan je de plek waar je gaat klemmen eerst nog een beetje schoonmaken en ontdoen van zand. Daarna doekje in de klem en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Gewoon een doekje gebruiken. Als je het helemaaaaal goed wilt doen leg je gewoon zo'n ikea plantenspuit van 0,49ct in de auto met wat water en beetje allesreiniger. Kan je de plek waar je gaat klemmen eerst nog een beetje schoonmaken en ontdoen van zand. Daarna doekje in de klem en gaan met die banaan.
Dit is wel een goede tip! Ik gebruik wel de Thule Frame protector, maar op de MTB heeft het me wel eens wat krasjes opgeleverd omdat de fiets bij de terugreis smerig geklemd heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Even een adviesvraag: ik gebruik een iets oudere koplamp van lezyne die prima licht geeft en werkt met van die grote 18650-batterijen. Groot voordeel daarvan vind ik dat ik in theorie meerdere batterijen mee kan nemen op iets langere fietstochten in het donker. (Al redde ik gister twee uur op 1 batterij, wisselend tussen eco-modus en power.)

Ik twijfel nu tussen het kopen van 1 of 2 nieuwe batterijen met meer capaciteit en een goede lader, want nu kan ik alleen laden via de koplamp zelf, of een hele nieuwe koplamp. Nadeel van de meeste huidige koplampen (wat ik zag van lezyne in ieder geval) is dat die werken met een interne accu, dus onderweg leeg = donker. De batterijen zijn op zich ook niet goedkoop, en een externe lader ervoor ook niet. Ik denk dat de prijs uiteindelijk ongeveer gelijk is tussen beide keuzes. Iemand advies/argumenten voor het een of ander?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Doekje ook gebruikt, maar zo'n carbon protector van verdeelt de krachten iets beter. Kleine investering voor een gerust gevoel...

Ik gebruik overigens nog een steeds een doekje om m'n velgen heen. Die velgklemmen maken echt heel makkelijk krassen op je velgen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
[...]

Lijkt mij ook beter, misschien zelfs met de klem half vast, en een spanbandje om te zorgen dat het frame niet weg kan.

Die beschermers geven een veilig gevoel, maar je moet toch blijven denken over wat je aan het doen bent.
Kluus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Dit is wel een goede tip! Ik gebruik wel de Thule Frame protector, maar op de MTB heeft het me wel eens wat krasjes opgeleverd omdat de fiets bij de terugreis smerig geklemd heeft gezeten.
Babydoekjes!

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 11-10-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
Ik gebruik ook een Thule met carbon beschermer op de bovenbuis én koppel begrenzer. Alleen voor die koppel begrenzer moet je wel echt goed aandraaien. Ik geloof ook niet dat je dit zelf, zonder koppel begrenzer, zo vast zou draaien.
Requiem19 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Ik gebruik overigens nog een steeds een doekje om m'n velgen heen. Die velgklemmen maken echt heel makkelijk krassen op je velgen :(.
Ook met de Thule velgbeschermer? https://hollandbikeshop.c...pride-easyfold-xt-459749/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DialOut schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:01:
Ik gebruik ook een Thule met carbon beschermer op de bovenbuis én koppel begrenzer. Alleen voor die koppel begrenzer moet je wel echt goed aandraaien. Ik geloof ook niet dat je dit zelf, zonder koppel begrenzer, zo vast zou draaien.

[...]

Ook met de Thule velgbeschermer? https://hollandbikeshop.c...pride-easyfold-xt-459749/
Wist niet dat die er ook was haha. Goede tip, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Voor de velgen gebruik ik stukjes die ik afknip van een meter buisisolatie. Carbon protector geeft naast krachtverdeling ook gewoon wat grip, gaat niet zo snel zitten jutteren.

[ Voor 30% gewijzigd door Kluus op 11-10-2023 10:06 ]

Pagina: 1 ... 520 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).