@
Requiem19 @
mhr-zip klopt ook, dat bedoel ik ook. Wat mij betreft ook zeker geen kritiek op Join. Ik ben ook een vreemde eend in de bijt omdat ik mijn woon-werk ritten niet lekker kwijt kan in Join, daardoor kom ik op de volgende dilemma's:
Ik kan niet mijn volledige fiets week plannen, want dan krijg ik op woon-werk dagen een te lange training. Ik geef dus op dat ik in een woon-werk dag 1,5 uur kan fietsen, dan gaat mijn volume volgens Join dus anderhalf uur zijn op die dag. Maar achteraf komt daar nog een uur bij voor de heen- of terugweg. Ik vind een uur enkele reis te veel om helemaal niet op te geven in Join.
Als ik wel bijvoorbeeld 2,5 uur plan voor zo'n dag krijg ik ook een workout van 2,5 uur maar je kan moeilijk zo'n workout opknippen en 's-morgens een uurtje doen en na 8 uur "rust" de rest

.
Hierdoor planned Join dus structureel voor een fietser met een lager volume dan ik daadwerkelijk heb, waardoor hij na een tijdje rust gaat plannen op woon-werk dagen, ik ga dan uiteraard toch fietsen, rustig weliswaar, maar boven de 1,5 uur per dag telt Join niet als rust, hoe rustig je ook doet, dus de rustdag wordt weer een dag opgeschoven en beland ik in een visueuze cirkel.
Wat wel een kritiekpuntje op Join is is dat dit denk ik relatief simpel zou kunnen worden opgelost als ik in Join meerdere fietsmomenten op een dag zou kunnen opgeven, dus opgeven dat je een bepaalde dag 1x een uur en een keer 1,5 uur of zoiets.
Dan zou ik denk ik een realistisch volume in kunnen vullen binnen Join en zou het iets bruikbaarder worden.
NB: Er is een podcast van LSRF over combineren met woon-werk, die heb ik geluisterd en een aantal tips volg ik ook op en helpen wel, maar op een gegeven moment zegt Jim iets van: als je een rustdag hebt ga je maar een keer met de auto. Maarja, das dus niet waarvoor ik woon-werk fiets

.
[
Voor 9% gewijzigd door
Kluus op 05-10-2023 18:21
]