Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 518 ... 698 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:13:
Hier stonden eerst toch balkjes met hoeveel km je iedere dag gefietst had ?
Meer mensen hier 'last van' ?

[Afbeelding]
Ja, ik zat me er ook al over te verbazen. En ik fiets niet eens veel....

Herkenbare verhalen over op racefietsers mopperende weggebruikers. Ooit een scheldkanonnade over me heen gekregen omdat ik volgens die man te hard aan kwam fietsen voor ik stopte.

Vandaag een achteropkomende auto die bijna het stuur uit m'n handen reed, en dan z'n middelvinger opsteken in de spiegel, terwijl hij genoeg ruimte had. Wonderlijke mensen zijn er op deez' aard.

Maar na zo'n ritje is het extra fijn als je weer heel thuis bent gekomen.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00
Par_Martinos schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:52:
[...]

Ja, ik zat me er ook al over te verbazen. En ik fiets niet eens veel....

Herkenbare verhalen over op racefietsers mopperende weggebruikers. Ooit een scheldkanonnade over me heen gekregen omdat ik volgens die man te hard aan kwam fietsen voor ik stopte.

Vandaag een achteropkomende auto die bijna het stuur uit m'n handen reed, en dan z'n middelvinger opsteken in de spiegel, terwijl hij genoeg ruimte had. Wonderlijke mensen zijn er op deez' aard.

Maar na zo'n ritje is het extra fijn als je weer heel thuis bent gekomen.
Vraag me ineens af: hoeveel mensen fietsen er naast @DDX al met een GoPro rond?

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15
guapper schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:16:
[...]

Dat is best een cool idee, welliswaar voor een andere reden… maar hoe zien die foto’s eruit vanaf de fiets?

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Hoewel ik op slechts een 70-tal km van deze mytische plaats woon, was ik er nog nooit eerder naartoe gefietst.
Vandaag toevallig in de buurt en heb hem van mijn bucket list geschrapt :D.

• guapper
crimby schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:19:
[...]

Dat is best een cool idee, welliswaar voor een andere reden… maar hoe zien die foto’s eruit vanaf de fiets?
Dat zal in de meeste gevallen afhankelijk zijn van de camera en de fotograaf. :+
Het is point&click lijkt me, maar zal er ook aan liggen welke je gebruikt. Origineel of een Aziatisch alternatief.

• crimby
guapper schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:06:
[...]

Dat zal in de meeste gevallen afhankelijk zijn van de camera en de fotograaf. :+
Het is point&click lijkt me, maar zal er ook aan liggen welke je gebruikt. Origineel of een Aziatisch alternatief.
Maar ik heb het over een gopro en mijn aanname was op een gopro mount. Dat kan point&click zijn of automatisch en als het in de mount zit zal het weinig point zijn.
Kwaliteit kan verschillend zijn idd.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:44
[...]

Toevallig in een mooie deal een Nederlands product gescoord van de week : Closethegap Hidemybell FI
Vandaag met PETG een aantal mounts geprint voor oa een Lezyne lamp en ook de antieke GoPro gepast.
Weet niet of ik het ding elke sessie mee wil hebben of ga gebruiken, maar het kan d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
[...]

En ik heb niet eens een gopro :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 21:20
EkkeHH schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:46:
Heeft iemand aanraders voor shirts met lange mouwen (herfst) voor een lang persoon en smal postuur?
Zeker! Siroko heeft mooie dingen! Ik was aangenaam verrast in ieder geval, daar ga ik meer spul halen in de toekomst. Ze hebben nu ook aanbiedingen en misschien kan je via “jasper verkuijl” op youtube nog eens extra korting krijgen

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:28
Wielrennen vanaf 2 oktober verboden voor Amsterdammers :o
Populaire rondje Ronde Hoep afgesloten t/m 2026

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-12 15:21
Ik lees het als "Amsterdammers gedwongen uit A10-bubbel te komen" :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
stevens20 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:45:
[...]

Zeker! Siroko heeft mooie dingen! Ik was aangenaam verrast in ieder geval, daar ga ik meer spul halen in de toekomst. Ze hebben nu ook altijd aanbiedingen en misschien kan je via “jasper verkuijl” op youtube nog eens extra korting krijgen
Even aangepast. Ik heb namelijk nog steeds niet gezien dat ze geen "aanbiedingen" hadden

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30

McMiGHtY

- burp -

Op je bek gaan doordat je band heel raar doet is duurder...denk ik?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Meerdere malen met hem gefietst..maar die heb ik nog nooit met een GoPro betrapt..

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maarten_E schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ik lees het als "Amsterdammers gedwongen uit A10-bubbel te komen" :+
haverelite.cc

• guapper
DDX schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:42:
[...]

En ik heb niet eens een gopro :o
Waarom niet?

Gezien de foto's die je regelmatig post, ging ik er van uit dat je die met een dergelijke camera gemaakt had.

• crimby
Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt door het Rijk van Nijmegen, door naar Kleve en terug. Weer zo’n 80km. Het was té mooi weer om de fiets binnen te laten staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXO71QA8jfAj-5-D5UaCfc2oZAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9u3TPeyNL0apU4Jb5NoRxatE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyzCfSu0xcO8_9RE-eVArw6nXv4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TNbTwjzhBCadST0h0hl66Ru.jpg?f=fotoalbum_tile

Echter, mijn Garmin edge 530 denkt bij elk stoplicht dat ik val. Op zo’n rit wel 5+ keer dat het alarm af gaat en dat ik snel van alles moet doen om niet het thuisfront te paniekeren… Heeft niet zoveel vertrouwen in mijn rijkunsten denk ik. Is die ongevaldetectie anders in te stellen of kan ik h’m maar beter uit zetten?

• Maarten_E
  • Laatst online: 27-12 15:21
Mijn 820 heeft dit nog nooit gedaan. Zou het kunnen zijn dat je bij het stoplicht met je lichaam en daardoor fiets te schuin staat waardoor de bewegingssensor denkt: "Hoek van x graden+ geen snelheid = val"?

Edit: Op de eerste foto te zien lijkt jouw Garmin al onder een hoek bevestigd te zijn, zou kunnen als je het stuur loslaat bij het stoplicht en ietwat schuin staat dat er dan iets geactiveerd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Maarten_E op 01-10-2023 16:46 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 13:13

joker1977

Tweakert

crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:44:
Echter, mijn Garmin edge 530 denkt bij elk stoplicht dat ik val. Op zo’n rit wel 5+ keer dat het alarm af gaat en dat ik snel van alles moet doen om niet het thuisfront te paniekeren… Heeft niet zoveel vertrouwen in mijn rijkunsten denk ik. Is die ongevaldetectie anders in te stellen of kan ik h’m maar beter uit zetten?
Gewoon uitzetten dat ding, volslagen zinloos.

• crimby
Maarten_E schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:45:
Mijn 820 heeft dit nog nooit gedaan. Zou het kunnen zijn dat je bij het stoplicht met je lichaam en daardoor fiets te schuin staat waardoor de bewegingssensor denkt: "Hoek van x graden+ geen snelheid = val"?

Edit: Op de eerste foto te zien lijkt jouw Garmin al onder een hoek bevestigd te zijn, zou kunnen als je het stuur loslaat bij het stoplicht en ietwat schuin staat dat er dan iets geactiveerd wordt.
Naar mijn gevoel stop ik vrij normaal en stap ik ook vrij normaal af. Ook als ik kan blijven zitten en ik bij de knop voor het stoplicht kan steunen doet ie dat en dan sta ik zelfs recht.

De foto viel mij ook al op, maar die staat wel netjes in het verlengde van het stuur. Het is dus wat vertekend op de foto.

@joker1977 daar neig ik nu ook naar maar had het wel een fijn idee gevonden als mijn wederhelft wordt ingelicht als ik in stukken eenzaam in de sloot lig…

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Naar mijn gevoel stop ik vrij normaal en stap ik ook vrij normaal af. Ook als ik kan blijven zitten en ik bij de knop voor het stoplicht kan steunen doet ie dat en dan sta ik zelfs recht.
Ik had dit bij de 830 ook (bij de 840 heb ik het nooit meer aan gehad). Volgens mij kwam het bij mij juist vaak omdat ik ook vaak ga hangen aan het paaltje. Je komt dan namelijk nog altijd met een gangetje van 5km/u ofzo op dat paaltje af rijden en vangt je ineens op. De redelijk abrubte snelheidsverandering die je dan hebt registreert de Garmin als crash denk ik.

Wij zijn vandaag trouwens ook naar Kleve geweest 8).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 01-10-2023 18:04 ]

• crimby
Kluus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Ik had dit bij de 830 ook (bij de 840 heb ik het nooit meer aan gehad). Volgens mij kwam het bij mij juist vaak omdat ik ook vaak ga hangen aan het paaltje. Je komt dan namelijk nog altijd met een gangetje van 5km/u ofzo op dat paaltje af rijden en vangt je ineens op. De redelijk abrubte snelheidsverandering die je dan hebt registreert de Garmin als crash denk ik.

Wij zijn vandaag trouwens ook naar Kleve geweest 8).
Had even gezwaaid dan! In Kleve ben ik wel een stukje verkeerd gegaan omdat mn garmin ineens uitviel en opnieuw opstartte en alles met vertraging toonde. Toen ie moest herberekenen ging alles weer goed!

Was verder echt een mooie ronde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxFyx4FiP_FkmUttvqSOAIXsdsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3GpB7zCVYOMkrihFZEAkY7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Mja ongevallendetectie dan toch maar uitzetten.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:37:
[...]

Had even gezwaaid dan! In Kleve ben ik wel een stukje verkeerd gegaan omdat mn garmin ineens uitviel en opnieuw opstartte en alles met vertraging toonde. Toen ie moest herberekenen ging alles weer goed!

[Afbeelding]

Deels hetzelfde gereden zie ik al. Volgende keer ook de Geldenberg pakken, mooi klimmetje, maar niet het beste “asfalt”. Bij de Kleverberg zijn wij deze keer ook anders gereden, was wel minder mooi dan wat we normaal doen, nog meer langs de rand (Esperance).
https://strava.app.link/39jr4AnXxDb

Was een colbordje op de Sint Jans Berg geplaatst trouwens. Col du St. Jean alt. 3900cm, vond ik wel geinig. Helaas geen foto.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 01-10-2023 19:13 ]

• crimby
Kluus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Deels hetzelfde gereden zie ik al. Volgende keer ook de Geldenberg pakken, mooi klimmetje, maar niet het beste “asfalt”. Bij de Kleverberg zijn wij deze keer ook anders gereden, was wel minder mooi dan wat we normaal doen, nog meer langs de rand.
https://strava.app.link/39jr4AnXxDb

Was een colbordje op de Sint Jans Berg geplaatst trouwens. Col du St. Jean alt. 3900cm, vond ik wel geinig. Helaas geen foto.
Toevallig! Flinke rit wel, ik vond 80 echt al even genoeg al ging het heerlijk. Bewust niet op de klimmetjes gelet met het maken van de route, maar volgende keer ga ik er wel wat “leuks” aan toevoegen.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
joker1977 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Gewoon uitzetten dat ding, volslagen zinloos.
Kan best handig zijn. Ben ook wel eens gevallen met mountainbiken en dan kan je wel raar terecht komen. Dus helemaal zinloos is het niet. Maar hij heeft inderdaad wel last van false positives.

Ik heb overigens ook eens meegemaakt, toen ik heerlijk lag te slapen na een BRM1200, dat hij blijkbaar dat alarm had afgegeven. Midden in de nacht, zonder dat ik het door had. Mijn vrouw helemaal in de stress (1200km is niet heel erg standaard). Vooral omdat ze mij niet kon bereiken, aangezien ik mijn telefoon op stil had staan. Stond er om 730u politie voor de hoteldeur of alles wel goed ging.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 13:52

Phydomir

Dennis

crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

Mooi fietsen daar. Als ik het goed heb onthouden ligt er tussen Groesbeek en Kleve ook een fietspad welke helemaal langs een oud spoor loopt. Heerlijk stukje weg om meters te maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• crimby
Phydomir schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:55:
[...]

Mooi fietsen daar. Als ik het goed heb onthouden ligt er tussen Groesbeek en Kleve ook een fietspad welke helemaal langs een oud spoor loopt. Heerlijk stukje weg om meters te maken.
Klopt ja! Volgens mij zag ik dat dat fietspad helemaal vernieuwd is. Ben het vandaag gekruist

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 23:53
@crimby / @Kluus Ik heb jullie routes zo te zien vandaag ook doorkruist, misschien moet ik ook maar is richting Kleve want het rondje van vandaag had ik al meerdere keren gehad.
Jullie nog tips welke klimmen / afdalingen?
Ben hier wel fan van de Wylerbaan en de oude kleefsebaan richting Tivoli. Verder blijft de afdaling naar Mook ook leuk.

Maar had dus vandaag sinds lange tijd weer heuveltjes, de benen hadden er moeite mee dus was al bang voor de terug weg met wind tegen, maar die ging gelukkig nog best soepel . Had deze keer ook gestructureerd elke half uur wat gegeten dus misschien heeft dat geholpen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• DDX
guapper schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Waarom niet?

Gezien de foto's die je regelmatig post, ging ik er van uit dat je die met een dergelijke camera gemaakt had.
Gewoon met de telefoon 8)

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Na ieder ritje kijk ik altijd mijn banden na om te voorkomen dat er bij de volgende rit iets scherps in zit.

Tot mijn verbazing na een ritje van 54km vandaag ineens behoorlijk wat schade. Tijdens de inspectie na de vorige rit was hier nog totaal geen sprake van. Onderweg verder ook niets van gemerkt.

Ondanks dat de slijtage indicator (onder op de foto) nog niet helemaal weg is toch maar vervangen denk ik ;)

Continental GP5000 gaat onder mijn misbruik dus blijkbaar ~9000km mee als achterband.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN4ZF4hlxwxs2KvUY_-h1y0Ps0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EylV8998zgzfvmry7HMMdA36.jpg?f=fotoalbum_large

• DDX
Tja op bepaald moment is rubber gewoon op.
Best netjes 9000km

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
@wisselwerking Lekker systeem dan, door een false positive heeft de achterblijver straks eerder medische hulp nodig door de grote stress. Overigens kun je niet 100% vertrouwen dat eventuele meldingen vanaf je Edge daadwerkellijk worden doorgegeven. Verschillende Garmin Connect diensten liggen er vandaag al uren uit, waaronder Incident Detection & Assistance.

• DDX
Ja ik heb net maar even de garmin aan de computer gehangen om rit te uploaden, duurde mij te lang ;)

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Tinusvolkel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:33:
@crimby / @Kluus Ik heb jullie routes zo te zien vandaag ook doorkruist, misschien moet ik ook maar is richting Kleve want het rondje van vandaag had ik al meerdere keren gehad.
Ben hier wel fan van de Wylerbaan en de oude kleefsebaan richting Tivoli. Verder blijft de afdaling naar Mook ook leuk.

Maar had dus vandaag sinds lange tijd weer heuveltjes, de benen hadden er moeite mee dus was al bang voor de terug weg met wind tegen, maar die ging gelukkig nog best soepel . Had deze keer ook gestructureerd elke half uur wat gegeten dus misschien heeft dat geholpen.
Echt hard afdalen kun je op de van Randwijckweg weg, wel ff de autoweg pakken ipv de officiële fietsafdaling over de hoge weg O-)

Zevenheuvelenweg is ook wel een leuk klimmetje, vooral doordat die zo glooit, helaas wel over fietspad.

Richting Kleve is ook leuk, maar ff doorfietsen naar Sonsbeck nog mooier ;) . Terugweg hoe dan ook de kartenspielerweg meepakken.

Laatst voor het eerst de brandenberg gedaan, helaas maar van een kant asfalt. Maar erop en erover en weer terug was ook de moeite waard. Je kunt hem "halverwege" beginnen vanaf "Hövel" of helemaal vanuit de polder.

Riekt naar een GoT Social Ride Nijmegen...

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

DDX schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:56:
Tja op bepaald moment is rubber gewoon op.
Best netjes 9000km
Ik klaag verder ook niet, ben al lang blij dat ik zonder problemen thuisgekomen ben.

Nieuwe band had ik al klaar liggen en lag er zo op,

Voorheen reed ik op Schwalbe One banden, die gingen ook ongeveer zo lang mee.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 21:53
DDX schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:00:
Ja ik heb net maar even de garmin aan de computer gehangen om rit te uploaden, duurde mij te lang ;)
Je kunt moeilijk zeggen dat dit een probleem met de Garmin is... Meer met de gereden afstand :+

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
@Morrar Kijk eens op https://connect.garmin.com/status/ bij de status van Activity Uploads ;)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja wij komen er heel vaak en hebben een aantal mooie rondjes, vandaag over Kleve is ook altijd mooi, alleen dus bij Kleve zelf de weg Servance pakken in plaats van wat we nu hebben gedaan. Verder in Berg en Dal ook een aantal mooie rondjes, kijk maar op mijn strava, eigenlijk is het te veel om op te noemen!

Dit is wel een beetje ons standaard rondje:
https://strava.app.link/SckBwwM9xDb

Ook vaak langs het jachtslot in plaats van Mokerheide.

Misschien hier maar eens een Social Ride organiseren in het nieuwe seizoen…

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 21:53
Haha da's dan waarschijnlijk die rit van @DDX die de hele boel ophoudt ;)

Verder wel echt genieten dit weer zeg! Zelf niet veel tijd gehad om te fietsen, maar nog wel 90 km gereden op de gravelaar. Verspreid over 2 ritjes.

Wel voor het eerst een ketting door midden getrapt. Bij de sluit schakel was een plaatje van de pin af geschoten. Gelukkig kettingpons op m'n minitool en extra quick linkje mee, dus gewoon thuis gekomen.

*kuch* +1 voor team zadeltasje *kuch*

[ Voor 40% gewijzigd door Morrar op 01-10-2023 21:52 ]

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 15:22
Hoax!
Alsof Amsterdammers zich iets aantrekken van een wegafsluiting.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:31
wisselwerking schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Kan best handig zijn. Ben ook wel eens gevallen met mountainbiken en dan kan je wel raar terecht komen. Dus helemaal zinloos is het niet. Maar hij heeft inderdaad wel last van false positives.

Ik heb overigens ook eens meegemaakt, toen ik heerlijk lag te slapen na een BRM1200, dat hij blijkbaar dat alarm had afgegeven. Midden in de nacht, zonder dat ik het door had. Mijn vrouw helemaal in de stress (1200km is niet heel erg standaard). Vooral omdat ze mij niet kon bereiken, aangezien ik mijn telefoon op stil had staan. Stond er om 730u politie voor de hoteldeur of alles wel goed ging.
Bij MTB staat ie default uit toch? Ik heb alleen false positives als ik a) abrupt rem en b) trillingen veroorzaak. (bij ribbels in het dek of rammelende fiets door het harde remmen)

BTW chapeau, Brest parijs brest gereden?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• crimby

Ik ben of misschien was niet zo van de klimmetjes, dus als ik ging klimmen kwam dat doordat de buurman weer een terrorroute had gemaakt. Een van de bekenste in die regio is toch wel de Oude Holleweg volgens mij en gevolgd door de Beekmandalseweg en de Oude Kleefsebaan voor een wat langere, in mijn geval, afdaling :-)

Ik woon precies tussen Berg en Dal en de Veluwe dus heb te veel keuze haha

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-12 13:42
En zo wordt het deze week onverwacht new bike week. 🙃 Een jaar terug via werk een Trek Domane sl6 geleased, vanaf dag 1 last van een losse zadelpen. Zou een bekend probleem zijn bij het 2022 model. Uiteindelijk heeft de FM een stuk rubber tussen zadelpen en kader gewrapt en een zadelpen van een slr besteld. Die is dan eens in de verkeerde kleur binnen gekomen en uiteindelijk pas paar weken terug de juiste kleur. Bij de eerste rit zakte ik na 1km volledig weg. Oplossing is nu dat ik een nieuw kader krijg, van het 2023 model van de SL7 🥳. Bijkomend voordeel, ik mocht de kleur kiezen en waar ik vorig jaar door mijn 1m95 weinig keuze had en voor de Crimson red moest gaan, ben ik nu voor gravel Grey gegaan. Imo veel mooier en neutraler. Voorts toch wel ne nodige pech gehad met krassen en 1x omgewaaid tijdens een gran fondo tijdens een bevoorrading. Samen met met mooie weerbericht kan de week niet meer stuk 👌

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:44:

Enkele maanden geleden heb ik deze functie ook maar uitgezet op mijn 530. Voorheen werkte dit altijd heel goed, maar opeens ging het alarm bij elke stop af.
Helaas heb ik het de functie al eens nodig gehad en mijn vriendin weet ook precies wat zij moet doen als ze een alarm ontvangt. Ik fiets bijna altijd alleen, dus ik vind het wel jammer dat de functie nu uit staat.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 18:27
stokmeister schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Enkele maanden geleden heb ik deze functie ook maar uitgezet op mijn 530. Voorheen werkte dit altijd heel goed, maar opeens ging het alarm bij elke stop af.
Helaas heb ik het de functie al eens nodig gehad en mijn vriendin weet ook precies wat zij moet doen als ze een alarm ontvangt. Ik fiets bijna altijd alleen, dus ik vind het wel jammer dat de functie nu uit staat.
Live locatie delen en bij te lange stilstand kan ze alsnog bellen?

https://www.strava.com/athletes/5891551

• stokmeister
scraemus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Live locatie delen en bij te lange stilstand kan ze alsnog bellen?
Ja zou ook nog kunnen... Maar dan zou ze de hele tijd m'n locatie moeten volgen. En via WhatsApp loopt ie nogal eens achter.

Wellicht dat via een update het weer normaal ingesteld gaat worden.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 12:50
@stokmeister Niet toevallig iets gewijzigd aan je opstelling? Andere mount, iets verplaatst? Op de MTB had ik ineens dat hij allemaal sprongen registreerde terwijl ik op de weg fietste, bleek de mount iets verdraaid te zijn waardoor hij op de stuurpen rustte en de extra trillingen doorgaf.
Ik heb iig zelden false positives, alleen soms bij een noodstop, maar het is de vraag of je dat echt een false postive kan noemen.

Flickr - Strava

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 18:27
stokmeister schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Ja zou ook nog kunnen... Maar dan zou ze de hele tijd m'n locatie moeten volgen. En via WhatsApp loopt ie nogal eens achter.

Kan ook via de Garmin overigens ;)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Mistraller
stokmeister schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Garmin livetrack gaat best goed hier, hoef je ook niet over na te denken. Omdat ik en mijn vrouw allebei solo fietsen, en we nogal eens zeurende pubers hebben "Wanneer ben je thuis om eten te koken" sturen we default naar alle gezinsleden een livetrack mailtje.
Hier overigens maar weinig false positives. En je zou natuurlijk ongevalsdetectie op een horloge of telefoon nog kunnen testen, mits het erop zit.

---------------

• stokmeister
Is wel een goeie tip. Ik zal nog even goed naar m'n mount kijken. Misschien dat ie iets los is gaan zitten.

Voorheen inderdaad alleen valse meldingen als ik heel hard remde, maar das logisch.

Horloge nog niet aangedacht, die optie ga ik daar ook even aanzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door stokmeister op 02-10-2023 10:08 ]

• Cranzai
Mistraller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Garmin livetrack gaat best goed hier, hoef je ook niet over na te denken. Omdat ik en mijn vrouw allebei solo fietsen, en we nogal eens zeurende pubers hebben "Wanneer ben je thuis om eten te koken" sturen we default naar alle gezinsleden een livetrack mailtje.
Hier overigens maar weinig false positives. En je zou natuurlijk ongevalsdetectie op een horloge of telefoon nog kunnen testen, mits het erop zit.
"Ik ben thuis zodra jullie eens een keer gekookt hebben?"

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-12 10:25
Hier krijg ik af en toe een false-positive op de Garmin 830, maar dat is alleen bij een flinke noodstop..
Door trillingen nog niet meegemaakt.

Op zich ben ik wel te spreken over deze dienst, begin dit jaar een keer een valide melding gehad, mijn vrouw belde mij netjes op om te vragen of het goed ging.

Zeker wanneer je alleen fietst is het wel fijn dat je thuisfront je of in de gaten kan houden, of dat ze weten waar je op straat ligt. :)

Hier in de regio zie je heel af en toe wel eens een berichtje in de krant dat er iemand dood in de sloot gevonden wordt en deze persoon al enkele uren vermist bleek te zijn..

Vaak een geval van onwelwording, of een eenzijdig ongeval, maar de persoon zou het misschien wel overleeft hebben als er accuut hulp ingeschakeld zou kunnen worden...

Mijn vrouw weet ook dat als ik na 2-3x bellen en evt na 5 minuten niet teruggebeld heb (na een ongeval detectie) dat ze van mij wel 112 mag bellen.

Ze weet dat ik altijd zsm zal bellen na een detectie, als dat niet gebeurd dan is er mogelijk iets ernstig aan de hand.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Tinusvolkel
Kluus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Ja wij komen er heel vaak en hebben een aantal mooie rondjes, vandaag over Kleve is ook altijd mooi, alleen dus bij Kleve zelf de weg Servance pakken in plaats van wat we nu hebben gedaan. Verder in Berg en Dal ook een aantal mooie rondjes, kijk maar op mijn strava, eigenlijk is het te veel om op te noemen!

Dit is wel een beetje ons standaard rondje:
https://strava.app.link/SckBwwM9xDb

Ook vaak langs het jachtslot in plaats van Mokerheide.

Misschien hier maar eens een Social Ride organiseren in het nieuwe seizoen…
Ben een route aan het bouwen met jouw tips maar krijg die Servance nergens gevonden (ofja als een plaats in Frankrijk ) dus waar kan ik die vinden? :)

Verder vetrouw ik hier op de valdetectie van de apple watch, die nog maar 1x een fallscall gedaan heeft, maar wat toen tuintegels er aan het inslaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-10-2023 11:48 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Ben een route aan het bouwen met jouw tips maar krijg die Servance nergens gevonden (ofja als een plaats in Frankrijk ) dus waar kan ik die vinden? :)
Oh ik zat inderdaad met mijn hoofd in de Vogezen :D, Esperance heet de weg die ik bedoel. Rondom Kleve is dit de beste weg wat mij betreft, inclusief die klim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkECl5Sas6dLjWbUA25SoufkWKs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ROS3GM5MJ5XPVlvXUwWcf7IT.png?f=fotoalbum_large

NB: En voor wat betreft de Geldenberg, je moet daar door een poortje en eerste stuk is semi-verhard, gisteren lag het er heel goed bij maar dat kan varieren. Dat klopt dus, voor je denk dat je verkeerd zit. De klim is het waard!

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 02-10-2023 13:16 ]

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:18
Nu het najaar weer begint zoek ik een nieuwe band voor mijn woonwerkverkeer. Afgelopen jaren gebruik gemaakt van Vredestein Fortezza Senso Xtreme Weather, maar ik lees ook goede verhalen over de schwalbe Durano Plus.

Hebben julie nog goede tips?
Hieronder de belangrijkste criteria voor mij op volgorde:
- Lekbestendig
- Duurzaam
- Prijs
- Makkelijk op de velg te krijgen
- Grip
- Rolweerstand

Owhja mijn fiets kan helaas maar tot 25mm hebben. En dat is al behoorlijk krap.

[ Voor 9% gewijzigd door Owios op 02-10-2023 13:17 ]

• Tinusvolkel
Kluus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Oh ik zat inderdaad met mijn hoofd in de Vogezen :D, Esperance heet de weg die ik bedoel. Rondom Kleve is dit de beste weg wat mij betreft, inclusief die klim:

[Afbeelding]
Dank u (y) heeft u verder nog tips voor deze route? en kan ik hem beter links of rechtsom doen? graag niet veel langer want mag van de vrouw niet te lang weg ( lees m'n benen kunnen nog niet veel meer dan 100km aan :P )

Verder nog een andere vraag, m'n Assioma-Shi rechter power meter is gesneuveld binnen de garantie maar krijg gelukkig een nieuwe opgestuurd :) dacht misschien dus ook meteen een mooi moment om m'n oude PD-R540 pedalen te vervangen. (de schoenplaatjes waren ook al best versleten.... )

Maar nu moet ik kiezen uit de volgende pedalen, maar maakt het voor een niet prof nog veel uit welke?
PD-R8000, PD-R7000, PD-6800, PD-R550, PD-R540.

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-10-2023 13:18 ]

• verstappen33
Vraagje,

Komend weekend ga ik naar Tecklenburg om lekker wat heuvels te pakken.
Vorig jaar ook gedaan, maar toen had ik nog mijn oude fiets met een 50/34 voor en 11-36 (11sp) achter.

Op mijn nieuwe fiets heb ik 52/36 en 11-30 achter (12sp)...
Tot op heden met de nieuwe fiets alleen klimmetjes gedaan tot 10-11% zoals de Postbank en dat ging prima.

Maar in Tecklenburg heb je wel wat meer steilere stukken tot 20%+..
Gelukkig geen hele lange klimmen maar toch pittig genoeg, en ik wil ook niet elke heuvel afstappen...

Wat zouden jullie doen? 11-30 laten zitten of toch een 11-34 bestellen?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
verstappen33 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:23:
Vraagje,

Vorig jaar ook gedaan, maar toen had ik nog mijn oude fiets met een 50/34 voor en 11-36 (11sp) achter.

Tot op heden met de nieuwe fiets alleen klimmetjes gedaan tot 10-11% zoals de Postbank en dat ging prima.

Gelukkig geen hele lange klimmen maar toch pittig genoeg, en ik wil ook niet elke heuvel afstappen...

Gewoon harder trappen, die klim naar de radiotoren enzo red je wel. Hoezwaar ben je? Is wel kloten dat je net ff zo'n bocht door moet enzo. Maar je komt daar wel boven in die samenstelling. Ik ging daar met 52/38 en 11-32 omhoog @87kg. Heb nu ook een 52/36 en 11-30 en zou daar geen problemen mee hebben. Moet je alles weer omwisselen enzo. Gedoe.

• Cranzai
Daar is ie weer, gewoon harder trappen! d:)b
Jan Ullrich is ook de alpen opgekomen.

Een cadans van 60 is echt niet zo erg als men het tegenwoordig soms doet lijken.

• verstappen33
rolandos582 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Gewoon harder trappen, die klim naar de radiotoren enzo red je wel. Hoezwaar ben je? Is wel kloten dat je net ff zo'n bocht door moet enzo. Maar je komt daar wel boven in die samenstelling. Ik ging daar met 52/38 en 11-32 omhoog @87kg. Heb nu ook een 52/36 en 11-30 en zou daar geen problemen mee hebben. Moet je alles weer omwisselen enzo. Gedoe.
Ik ben 73kg, FTP rond de 280-290W. Vorig jaar woog ik 89kg en kwam ik met veel mindere conditie ook wel boven op de meeste klimmetjes, alleen de 20%+ stukken ging ik helemaal kapot en moest ik geregeld even een voetje aan de grond of echt even afstappen (https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/larchenweg-mettingen)

Ik hoop de laatste nu wel zonder af te stappen op te kunnen komen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 13:52

Phydomir

Dennis

Vraagje,

Ken de omgeving niet waar je heen gaat, maar de hele dag klimmetjes is natuurlijk wel heel anders dan die paar minuten Posbank stijl. Mocht je van plan zijn om met deze fiets ook in de bergen te gaan rijden dan is een 11-34 sowieso geen weg gegooid geld.
Maar voor één dag is het een beetje afhankelijk van je conditie.

Edit: oh, voor die klim die je aanhaalt maakt het niet zo veel uit denk ik. Daarbij gaat die 34 ook het verschil niet maken. 35% 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 02-10-2023 13:40 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
verstappen33 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Ik ben 73kg, FTP rond de 280-290W. Vorig jaar woog ik 89kg en kwam ik met veel mindere conditie ook wel boven op de meeste klimmetjes, alleen de 20%+ stukken ging ik helemaal kapot en moest ik geregeld even een voetje aan de grond of echt even afstappen (https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/larchenweg-mettingen)

Ja kut ding, ik reed daar 1:11 met 485W. Is gewoon even doorstampen, beetje VAM Berg/ muur van emmen idee enzo. Gewoon rammen. Die paar kransen maakt het verschil allemaal echt niet meer. Daar is dit te kort voor.

• verstappen33
Phydomir schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Ken de omgeving niet waar je heen gaat, maar de hele dag klimmetjes is natuurlijk wel heel anders dan die paar minuten Posbank stijl. Mocht je van plan zijn om met deze fiets ook in de bergen te gaan rijden dan is een 11-34 sowieso geen weg gegooid geld.
Maar voor één dag is het een beetje afhankelijk van je conditie.

Edit: oh, voor die klim die je aanhaalt maakt het niet zo veel uit denk ik. Daarbij gaat die 34 ook het verschil niet maken. 35% 8)7
Ja, dat is echt een muur waar je tegenop kijkt als je ervoor staat.. Vorig jaar maar lopend naar boven gegaan, eenmaal stilvallen op die helling is funest..

Maar de rest van de route is beter te doen, al zitten er echt wel kuitenbijters in die ook weer richting de 20% gaan..

Vorig jaar te hard van stapel gegaan en veel moeite gehad in de 2e helft van de tocht (140km).
Dit jaar wil ik gewoon lekker genieten en hoef ik echt geen PR te zetten op elke heuvel.
Gewoon elke keer fatsoenlijk naar boven komen is dit keer het doel, en of dat nu met 20km/u gebeurd of stapvoets, dat maakt me niet zoveel uit..
rolandos582 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Ja kut ding, ik reed daar 1:11 met 485W. Is gewoon even doorstampen, beetje VAM Berg/ muur van emmen idee enzo. Gewoon rammen. Die paar kransen maakt het verschil allemaal echt niet meer. Daar is dit te kort voor.
Respect, vorig jaar daar moeten afstappen op het steilste stuk.
Dit keer hoop ik wel boven te komen. Hopelijk is het nu weer goed begaanbaar, zag en hoorde dat het aardig begroeid was met die struiken erlangs..

[ Voor 18% gewijzigd door verstappen33 op 02-10-2023 13:59 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Dank u (y) heeft u verder nog tips voor deze route? en kan ik hem beter links of rechtsom doen? graag niet veel langer want mag van de vrouw niet te lang weg ( lees m'n benen kunnen nog niet veel meer dan 100km aan :P )
Dat stuk langs Mehr en Niel is fijn fietsen over mooie rustige duitse weggetjes, maar wel allemaal polder. Het is een mooi stuk als je in de Ooipolder of bij Beek uit wil komen voor nog wat klimmetjes in het Rijk van Nijmegen, of zoals wij gisteren bij de Thornse Molen, maar als dat niet de bedoeling is zou ik denk ik eerder dit doen:
https://www.strava.com/routes/3143894690324163592

Dan pak je bij Frasselt nog een mooi, relatief onbekend klimmetje mee (Genneper-weg). Je moet daarna wel een stukje onverhard naar de grens rijden waar je ook weer door een poortje moet, maar dat is wel te doen met de racer en het stukje is het wel waard vind ik.

Die Poststrasse bij Kleve is ook wel een mooi weggetje wat je dan mist, maar dat is vooral een mooie klim als je ooit vanuit de andere richting komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 02-10-2023 14:12 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Qua gearing: het gaat er minder om hoe steil het is, maar ook hoe lang de klim duurt.

Korte klimmen kun je wat anearober oprijden en daarom de gearing wat compenseren (tenzij je echt 100x korte steile klimmetjes opgaat). Bij lange klimmen rijd je gewoon wat langzamer en helpt het om een hogere cadans te kunnen houden.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-12 15:41
[...]

Als je vorig jaar met dat verzet en 89kg naar boven kon rijden dan kan je nu gemakkelijk met dat gewicht en dat nieuwe verzet bovenkomen. Geen idee of je van hoge of lage cadans houdt, maar 16kg gewicht is echt een hele boel. Als het goed is ga je nu zo veel sneller dat je alsnog een "lage" cadans zult halen maar mogelijk in de buurt komt van je cadans die je toen reed op dat andere verzet.

Wat je nog altijd kan doen is de steilere delen van een bocht net omheen fietsen en wat meer naar het midden gaan. Maar als je nu al wel een beetje "geniet" van het feit dat je zoveel lichter bent, dan zou ik het eigenlijk aanraden om waar kan de binnenbocht te pakken. Geen mooier gevoel dan weten waar je voor getraind hebt en al die arbeid verricht hebt om die kilo's te ditchen om dan vol door de binnenbocht te rammen!!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

#vaakbenjetebang

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:32
#maarsomsgewoontezwaar *guilty

WoT stats

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:48
Ik kan er geen eerdere post over vinden maar heeft iemand toevallig ervaring met de Doormate van 12speed? Dit is een garagedeur opener die je in het stuur kan monteren.

https://12speed.com/products/doormate

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12 15:34

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Iemand hier ervaring met het hele Amstel GR lotingssysteem?
Vallen er veel af? Krijgen de bedrijfsteams voorrang?

Ik had geen idee dat het met een lotingsysteem werkte. :S

Beetje rare vraag om te stellen, maar ik kan geen betere plek bedenken dan hier.

Vanaf deze middag zijn de inschrijvingen open voor de Amstel Gold Race 2024 (toerversie)

Je kan inloggen op de website, maar nergens een nieuwe account aanmaken? Of een opstart issue?

Nevermind, CTRL+F5 dingetje }:O

[ Voor 29% gewijzigd door Joindry op 02-10-2023 15:45 ]

• verstappen33
Nee niet te bang, maar ik had geen referenties, behalve met vorig jaar en totale andere gearing/gewicht...

Had wel verwacht dat ik overal boven zal kunnen komen met een 11-30, maar wil niet elke klim lopen trappen als een malle..

De meesten zijn relatief kort, dus ff in het rood trappen is geen probleem, al brak me dat vorig jaar na 80km wel op. Maarja nu 15kg lichter en veel beter getraind, nu moet de 140km wel goed te doen zijn.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12 10:41

Niellie41

[object Object]

Joindry schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:35:

Beetje rare vraag om te stellen, maar ik kan geen betere plek bedenken dan hier.

Vanaf deze middag zijn de inschrijvingen open voor de Amstel Gold Race 2024 (toerversie)

Je kan inloggen op de website, maar nergens een nieuwe account aanmaken? Of een opstart issue?

Dit jaar was ik in eerste ronde nog uitgeloot, maar bij de tweede loting alsnog ingeloot. Geen idee hoe veel mensen afvallen, er is altijd nog een tweede kans. Er zijn altijd mensen die niet betalen.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12 15:38
mr.DJ95 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:50:
Ik kan er geen eerdere post over vinden maar heeft iemand toevallig ervaring met de Doormate van 12speed? Dit is een garagedeur opener die je in het stuur kan monteren.

https://12speed.com/products/doormate
Een oplossing voor een niet-bestaand probleem?

• verstappen33
Joindry schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:35:

Thanks for the heads up..
Zojuist ook ingeschreven.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:48
wibblemoo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Een oplossing voor een niet-bestaand probleem?
Ja soort van, alhoewel ik liever door mijn garage deur naar binnen ga als die vervelende hoek maar de normale deur door. Heb hem niet voor niks.

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

Ik denk niet dat FTP ook maar enigszins relevant is voor een klim van ruwweg 1 à 1,5 minuut :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12 15:38
mr.DJ95 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Ja soort van, alhoewel ik liever door mijn garage deur naar binnen ga als die vervelende hoek maar de normale deur door. Heb hem niet voor niks.
Gewoon de normale remote meenemen, mits het niet zo'n jaren-70 oversized ding is.

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:13
7o9 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:53:
Na ieder ritje kijk ik altijd mijn banden na om te voorkomen dat er bij de volgende rit iets scherps in zit.

Tot mijn verbazing na een ritje van 54km vandaag ineens behoorlijk wat schade. Tijdens de inspectie na de vorige rit was hier nog totaal geen sprake van. Onderweg verder ook niets van gemerkt.

Ondanks dat de slijtage indicator (onder op de foto) nog niet helemaal weg is toch maar vervangen denk ik ;)

Continental GP5000 gaat onder mijn misbruik dus blijkbaar ~9000km mee als achterband.

[Afbeelding]
Je band is kaler dan je benen. Dat hoort andersom te zijn!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12 15:34

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

verstappen33 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Thanks for the heads up..
Zojuist ook ingeschreven.
Damnit, weer een kans minder om zelf uitgeloot te worden :+

• crimby
Zijn de boutjes van een stuurpen altijd dezelfde maat of verschilt dat per merk/type?

Ik heb er twee die dol zijn (toch maar eens een goede momentsleutel aanschaffen met deze poreuze schroefjes) icm met een scheef stuur :-(

Ik zie op futurumshop boutjes maar dus geen idee of dat altijd past. Overigens echt veel te duur, dus hopelijk heeft de plaatselijke FM ze voor een stuk minder.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:28
crimby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:23:
Zijn de boutjes van een stuurpen altijd dezelfde maat of verschilt dat per merk/type?

Ik heb er twee die dol zijn (toch maar eens een goede momentsleutel aanschaffen met deze poreuze schroefjes) icm met een scheef stuur :-(

Ik zie op futurumshop boutjes maar dus geen idee of dat altijd past. Overigens echt veel te duur, dus hopelijk heeft de plaatselijke FM ze voor een stuk minder.
Naar mijn weten altijd hetzelfde.

Zouden niet meer dan een euro per stuk mogen kosten. Je hebt goede stuurpennen voor minder geld dan deze boutjes. Anders ff op Ali kijken of bij een fietsenmaker; als het moet heb ik er vast ook nog wel 4 liggen in de gereedschapskist.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde cijfers als jij en reed daar afgelopen mei. Lijkt me geen probleem om met dat verzet boven te komen. Afhankelijk van je vorm is het harken of heel veel harken, maar voet aan de grond is niet nodig.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• GerbenBK
joker1977 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ik denk niet dat FTP ook maar enigszins relevant is voor een klim van ruwweg 1 à 1,5 minuut :)
Geeft toch icm gewicht een prima vage indicatie van iemands algemene capaciteit op de fiets. ;)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:20
crimby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:23:
Die boutjes zijn gewoon M5 boutjes. Kan je bij iedere bouwmarkt halen.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:20

Ik ben 73kg, FTP rond de 280-290W. Vorig jaar woog ik 89kg en kwam ik met veel mindere conditie ook wel boven op de meeste klimmetjes, alleen de 20%+ stukken ging ik helemaal kapot en moest ik geregeld even een voetje aan de grond of echt even afstappen
Je nieuwe verzet is 27% zwaarder en je bent zelf 18% lichter geworden. Als ik 10 kg schat voor de fiets zal het rond krijgen van de pedalen ongeveer 6-7% meer kracht kosten dan vroeger.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Voila, hier ook ingeschreven voor de Amstel én rondje Spijkenisse. We weten waarvoor getraind deze winter >:)

• crimby
@Ypuh @Tom-Z thanks! Heb ze in ieder geval bij Ali besteld, maar zal vandaag eens bij de Hornbach kijken: m5x18mm denk ik dan? Fietst toch fijner met een recht stuur :-)

[ Voor 7% gewijzigd door crimby op 03-10-2023 06:47 ]

• verstappen33
joker1977 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ja en nee, FTP was meer een referentie om aan te geven welk power ik redelijk constant kan wegtrappen..
Ik kan natuurlijk elke heuvel omhoog knallen in het rood, maar dan ben ik na 10 heuvels wel aardig kapot..

Mijn FTP was meer een richtlijn wat ik normaal kan trappen voor een dik uur zonder gelijk kapot te gaan, en door te pacen op 80-90% vermogen op de rustige klimmetjes tot 10-13% houd ik genoeg power over om op de echt stijle stukken even in het rood te gaan..

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 10:30
crimby schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:44:
@Ypuh @Tom-Z thanks! Heb ze in ieder geval bij Ali besteld, maar zal vandaag eens bij de Hornbach kijken: m5x18mm denk ik dan? Fietst toch fijner met een recht stuur :-)
Heb je boutjes bij Ali besteld? Ik zou ze niet gebruiken als ik jou was. Ik heb er ook al eens eentje afgebroken in mijn frame. Dit waren dan wel van die fancy kleurtjes in alu en die wil je sowieso niet gebruiken voor zoiets als je stuurpen. Dus wees daar even zeer voorzichtig mee..

• joker1977

joker1977

Tweakert

verstappen33 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Ja en nee, FTP was meer een referentie om aan te geven welk power ik redelijk constant kan wegtrappen..
Ik kan natuurlijk elke heuvel omhoog knallen in het rood, maar dan ben ik na 10 heuvels wel aardig kapot..

Mijn FTP was meer een richtlijn wat ik normaal kan trappen voor een dik uur zonder gelijk kapot te gaan, en door te pacen op 80-90% vermogen op de rustige klimmetjes tot 10-13% houd ik genoeg power over om op de echt stijle stukken even in het rood te gaan..
Ik snap de definitie van FTP. Maar FTP zegt vrijwel niets over het vermogen wat je kan wegtrappen over een dikke minuut als je beslist "die heuvel fietsend omhoog wilt komen" - wat jij beschreef als je doel.

Een vriendin van mij heeft ruim 30% lager FTP dan ik, maar heeft een hogere 1 minuut waarde dan ik (ja, zelfs in absolute zin). Die fietst mij helemaal zoek in 1 minuut en dus ook in die bultjes. Doen we een uurtje fietsen op omslag naast mekaar dan fiets ik haar zoek. Maar reken maar dat zij omhoogkomt waar ik moet afstappen.

Die 1 minuut inspanning kun je prima verteren zolang je daarna rustig de tijd neemt om te herstellen. Als je daarna weer "doorgaat op 85% FTP naar de volgende heuvel" gaat het mis.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12 12:02
verstappen33 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Je kunt ook eens de 4DP test doen van Wahoo Systm, destijds Sufferfest. Deze geeft een mooi beeld in je 5 seconden, 1 minuut, 5 minuut en 20 minuten waarde. Daarna krijg je trainingen voorgeschoteld die op deze waarden zijn gebaseerd.

• GerbenBK
pier87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Je kunt ook eens de 4DP test doen van Wahoo Systm, destijds Sufferfest. Deze geeft een mooi beeld in je 5 seconden, 1 minuut, 5 minuut en 20 minuten waarde. Daarna krijg je trainingen voorgeschoteld die op deze waarden zijn gebaseerd.
Klinkt heel makkelijk als je het zo zegt, maar bij het noemen van '4DP' krijg ik alweer rillingen haha. Wat een zware test is dat zeg. >:)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:30:
[...]

Daarnaast, wat doen jullie om van de zijkant zichtbaar te zijn? Lekker dikke schijnwerper naar voren, Garmin naar achteren en niks schijnt naar de zijkant. Mijn ervaring met woonwerk is dat automobilisten je echt niet zo 1-2-3 zien.

Geen ervaring mee, maar lampjes zoals dit schijnen ook naar de zijkant te schijnen.
Ik heb deze, verlicht 360 graden volgens hun eigen marketingafdeling website: https://www.cateye.com/in...safety_lights/TL-LD155-R/ . Helaas niet oplaadbaar, maar de batterijen gaan wel echt lang mee.

• guapper
WaSteiL schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Heb je boutjes bij Ali besteld? Ik zou ze niet gebruiken als ik jou was. Ik heb er ook al eens eentje afgebroken in mijn frame. Dit waren dan wel van die fancy kleurtjes in alu en die wil je sowieso niet gebruiken voor zoiets als je stuurpen. Dus wees daar even zeer voorzichtig mee..
Het voordeel is juist dat je het boutje sloopt, in plaats van dat je de schroefdraad uit je stuurpen draait, toch?

In het ene geval vervang je het boutje, in het andere geval de stuurpen.

Ligt er maar net aan welke kant je op wil, maar zolang de bout/draad de voorgeschreven spanning aan kan is er geen vuiltje aan de lucht.

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-12 14:48
joker1977 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Ik snap de definitie van FTP. Maar FTP zegt vrijwel niets over het vermogen wat je kan wegtrappen over een dikke minuut als je beslist "die heuvel fietsend omhoog wilt komen" - wat jij beschreef als je doel.

Een vriendin van mij heeft ruim 30% lager FTP dan ik, maar heeft een hogere 1 minuut waarde dan ik (ja, zelfs in absolute zin). Die fietst mij helemaal zoek in 1 minuut en dus ook in die bultjes. Doen we een uurtje fietsen op omslag naast mekaar dan fiets ik haar zoek. Maar reken maar dat zij omhoogkomt waar ik moet afstappen.

Die 1 minuut inspanning kun je prima verteren zolang je daarna rustig de tijd neemt om te herstellen. Als je daarna weer "doorgaat op 85% FTP naar de volgende heuvel" gaat het mis.
Amen! Dit en de herhaalbaarheid. Tijdens een test heb ik ooit 1 minuut 739W gereden (11.45 per KG). Besluit ik dat nu om in iedere klim te doen dan ben ik na 2 inspanningen helemaal klaar denk ik; dat herstel vermogen is denk ik lastig uit te drukken maar zeker een beslissende factor. Zo heb ik ooit van een vriend van me gehoord die in een ver verleden nog in de ploeg met WvA zat dat hij einde van de dag alweer top fit was waar de rest van het team een goede nachtrust voor nodig had.

• jasperdeman
  • Laatst online: 20:43
joker1977 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Tuurlijk, tussen verschillende personen zegt het minder (zeker niet niks, aangezien een dikke minuut toch nog voor een heel groot deel een aerobe inspanning is). Maar als @verstappen33 eerst een FTP van 240 had en nu van 280 dan is het vrij aannemelijk dat zijn "dikke minuut" waarde ook een stuk hoger ligt.

• GerbenBK
jasperdeman schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:20:
[...]

Tuurlijk, tussen verschillende personen zegt het minder (zeker niet niks, aangezien een dikke minuut toch nog voor een heel groot deel een aerobe inspanning is). Maar als @verstappen33 eerst een FTP van 240 had en nu van 280 dan is het vrij aannemelijk dat zijn "dikke minuut" waarde ook een stuk hoger ligt.
Zo keek ik er eigenlijk ook naar. Tuurlijk zegt FTP in principe weinig over je 1 minuut waarde.

Maar als je met die info (270FTP en 73 kg) de vraag krijgt om geld in te zetten op "ja hij gaat het halen zonder voet aan de grond te zetten op die berg" en "nee dat haalt ie niet". Rekening houdend met het feit dat dat het doel is en niet die klim (en alle anderen in het Teutoburgerwald) op rammen met maximale 1 minuut waarde. Waar zet je dan je geld op? ;)

• Mistraller
guapper schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Het voordeel is juist dat je het boutje sloopt, in plaats van dat je de schroefdraad uit je stuurpen draait, toch?

In het ene geval vervang je het boutje, in het andere geval de stuurpen.

Ligt er maar net aan welke kant je op wil, maar zolang de bout/draad de voorgeschreven spanning aan kan is er geen vuiltje aan de lucht.
Probleem is dat de sterkte van een boutje natuurlijk vooral afhankelijk is van de zuiverheid van het metaal en fabrikageproces en dat kan wisselend zijn bij chinese import. Je kan er eentje testen in een bankschroef oid en kijken bij welk aanhaalmoment de kop afbreekt.

Een gebroken kop is overigens ook niet leuk, want zie de draad dan maar eens te verwijderen.

---------------

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Het goede nieuws is dat iemand met een FTP van 270-300 in ieder geval geen 1 minuut waarde heeft van 250 :).

Misschien denk ik er te moeilijk over, maar volgens mij wordt er veel te veel nagedacht en moet je gewoon lekker GAAN. En dan wel zien of je een voet aan de grond moet zetten of niet. Who cares als dat gebeurt?

Lijkt wel alsof sommige wielrenners van te voren alles uitgedacht willen hebben. Newsflash: dat lukt je niet. Wielrennen is vooral ook een kwestie van dingen proberen en vervolgens daarvan leren voor jezelf.

• DDX
En ftp getal van veel mensen zegt ook helemaal niets.
Die redden dat misschien 30 minuten maar of ze het echt een uur volhouden ?
Die staren zich helemaal blind op de test van 20 minuten die ze gedaan hebben, maar hebben nog nooit een uur lang een berg op gefietst.

Mijn (geschatte) ftp is ook vrij laag(relatief dan, voor veel mensen hoog, 330 oid), maar dat haal ik dan wel weer over een uur en ook wel na een rit van aantal uur naar een berg toe.
Ik kan mijzelf ook erg lastig helemaal leegrijden op een kort segment (of langere klim ook eigenlijk ook niet echt)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 03-10-2023 10:39 ]

Pagina: 1 ... 518 ... 698 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).