Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 508 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

AMD1800 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:28:
[...]

Ik rijd zonder bril, maar ik heb wel altijd mijn lenzen in. Je wilt alle rommel op de weg goed zien. De enige reden waarom ik een bril zou willen hebben is vanwege de vliegjes e.d. die in je ogen kunnen komen.
Vliegjes is voor mij exact de reden om een eenvoudige zonnebril te dragen.

Ik heb contactlenzen voor de scherpte, bril tegen vliegend gespuis.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
shinchan03 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:49:
Recent heb ik een fietsmeting laten uitvoeren bij Cyclolab en ik heb de resutlaten inmiddels ontvangen. Ik probeer ze nu alleen te begrijpen en dit lukt me nog niet helemaal. Ikh eb onder andere het volgende staatje ontvangen:
[Afbeelding]

..
Of moet ik nog even aanvullende vragen stellen bij Cyclolab?
Deze X en Y zijn inclusief stuurpen, andere bikefitters meten weer vanaf de shifters inclusief stuur en tilt van het stuur. Aangezien niet alle shifters/sturen/stuurpennen dezelfde reach hebben, is het vooral handig voor bikefitters die zo'n laser gestuurde meetopstelling hebben (je kunt het adhv deze gegevens thuis wel makkelijk repliceren, maar het help niet echt bij het uitzoeken van een nieuw frame).

Heb je aanvullend niet ook een frame plaatje gekregen? Vraag deze anders even op bij Cyclolab.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRBNWnjM3PTTUMLRt_-R0YAnZeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uPGiSM2Laa1kVxZMSglZ6dtz.png?f=fotoalbum_large

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 18:12

shinchan03

Niels

Gebanned schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:15:
Het sommetje is ingewikkelder; je krijgt niet de hele stuurpenlengte als reach. Dat hangt af van de hoek van je stuurpen en stuurbuis, dan iets met een (co)sinus en je bent er.

Lastiger wordt het dat je stuur ook nog een paar centimeter reach heeft; die zou je ook mee moeten nemen.

Verder kan ik me weinig voorstellen bij een 46 cm stuur op een 54cm frame. Als je dat echt nodig hebt kan je beter weer gaan rugbyen ;)

Verder vraag ik me af wat je met de verandering probeert te bereiken; zijn er nu klachten?
Dat vermoeden had ik al. Ik mag overigens een aantal merken / types aan ze doorgeven die ik mooi vind en dan gaan ze daarvan bekijken welke maat het zou moeten worden en hoe deze afgesteld zou moeten worden, dus daar ga ik sowieso gebruik van maken. Maar ik wilde er zelf ook wat meer van begrijpen.

54cm was slechts voor het voorbeeld, ik had nog helemaal niet gekeken of dat uberhaupt een beetje een realistische maat is voor mij. Voor het voorbeeld heb ik nu even de 58 gepakt, omdat dat de maat volgens de Trek website zou moeten zijn.

Wat betreft schouders: daar stond hij wel even twee keer op te meten, omdat hij het getal groot vond en die schoot er in vergelijking tot mijn andere maten wel uit.

Ik zat niet zo lekker op de fiets en ook wat schouder/nek klachten, dus daar is ook naar gekeken.
DieAnder schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:19:
[...]

Haal je goniometrie boeken maar uit de kast want je zult aan het rekenen moeten! *O*

Als voorzetje: het verschil tussen de Y(stuur) van cyclolab en de Stack uit de geometrietabel van een willekeurige fiets kun je uitrekenen met de volgende inputs:
* dikte spacers
* hoogte stuurpen
* lengte stuurpen
* balhoofdhoek
* hoek stuurpen (t.o.v. stuurbuis)
Dat is een hele hobby lees ik al, het was al een beetje ijdele hoop dat het een redelijk makkelijke exercitie ging worden.
Inderdaad niet goed gekeken, nu aangepast.
Kom jij dan doorgaans ook uit op fietsen met een endurance frame? De Canyon ben ik ook wel met een schuin oog naar aan het kijken.

Mijn schouders zijn inderdaad wat breed gaven ze aan, maar de opmerking over het stuur. Ik ga eerst kijken of mijn klachten met het huidige stuur en de andere instellingen al oplossen en anders kan ik dat alsnog toepassen.

Ik vroeg dit met name omdat ik aan het oriënteren ben op een nieuwe fiets en ik zelf alvast een beetje wil selecteren wat mij goed zou kunnen passen. Ik zit te denken om een fiets te kiezen met mogelijkheid om wat dikkere banden erop te zetten, om ook de NL gravel mee te pakken (+/- 35 - 38mm). Waar ik al met een schuin oog naar heb gekeken:
- Trek Domane SL
- Ridley Grifn
- Canyon Endurance
- Merida Scultura Endurance

Als er iemand nog een goede tip heeft wat er in dit straatje zou kunnen passen, dan houd ik me aanbevolen.
Nee zo'n plaatje heb ik inderdaad niet gekregen, ik zal eens kijken of ik zoiets kan krijgen.

Bedankt voor het lijstje fietsen, ik ga daar eens induiken. En qua maatvoering, ja dat idee kreeg ik ook al wel, maar ik had nu voor het gemak maar even het lijstje van Trek zelf gevolgd, het was maar even voor het voorbeeld om het te begrijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door shinchan03 op 07-09-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
shinchan03 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:28:
- Trek Domane SL
- Ridley Grifn
- Canyon Endurance
- Merida Scultura Endurance

Als er iemand nog een goede tip heeft wat er in dit straatje zou kunnen passen, dan houd ik me aanbevolen.
Zonder naar banden clearance te kijken:
Specialized Diverge
Giant Defy
BMC Roadmachine
Cervelo Caledonia/Aspero
Specialized Roubaix
Cannondale Synapse
Cube Agree C:62
Bianchi Intenso/Infinito
3T RaceMax

Denk overigens dat je meer op een 56 zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 07-09-2023 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Maarten_E schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:04:
Vraagje tussendoor; zijn er mensen die zonder (zonne)bril fietsen?
Ik ga vreselijk tranen als ik geen zonnebril draag dus nee, dat ben ik snel afgeleerd.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 07:46
Met mijn -5 rijd ik altijd met bril op; anders ben ik een gevaar op de weg :+

Voor extreem zonnig weer - vooral nu met de laagstaande zon - heb ik een (goedkope) Sirokko bril met insert. Insert is een beetje aan de kleine kant en een van de pootjes knelt op mijn hoofd. Maar voor ~70 euro ook moeilijk een miskoop te noemen.

Ik zou nog wel een keer een goede (sport-) zonnebril op sterkte willen, maar dan zit je al snel boven de 600 euro. Ook wil je 'm dan eigenlijk eerst wel even goed passen voordat je zo'n bedrag uitgeeft, dus online kopen zou ik niet doen. Misschien kun je ook beter een gewone zonnebril op sterkte halen en die ook voor fietsen gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 07-09-2023 09:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:38
waarom zou je zonder (fiets)bril rijden.. ? als je bril niet comfortabel zit, dan heb je de verkeerde denk ik..

ik moet er niet aan denken om met 35/uur een vliegje in mijn oog te krijgen....

(gisteren nog een wesp, tegen mijn bovenarm, die stak nog voor ie mijn arm raakte volgens mij... :X )

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:17
Een paar pro's rijden ook consequent zonder fietsbril. Ik begrijp daar inderdaad ook niets van, zeker niet met de kruissnelheden die zij doorgaans de hele dag rijden in wedstrijden.

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/5cjxpdvaxv7n_wd854/ide-schelling-kan-ook-in-koers-weer-lachen-kon-hooguit-twee-uur-fietsen.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.chmedia.ch/2023/09/04/d12c0dcc-ff13-4d6e-8672-c5d432ef30c2.jpeg?width=654&height=523&fit=bounds&quality=75&auto=webp&crop=1848,1479,x0,y0

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53
@shinchan03 als je daadwerkelijk zo'n korte reach nodig hebt is het wel weer gek dat ze je aanraden om een heel breed stuur te nemen.
Aangezien je vaak met je handen op de shifters is je reach naar de shifters weer stuk langer.
Of je moet weer de shifters naar binnen draaien, maarja waarom dan een breed stuur.

Zou gewoon nog even gaan babbelen met de bikefitter.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-05 20:18

Reginas

Queen of Core Stability

Ik rijd alleen met regen zonder bril op. In de winter rijd ik met een bril met heldere glazen, tegen opspattende modder en andere viezigheid in mijn ogen. Een oogontsteking is zo opgelopen, zeker met die janboerenstrontweggetjes waar ik regelmatig kom…

@Morrar een gewone zonnebril op sterkte is wellicht een optie. Opticiens hebben ook een steeds uitgebreider assortiment aan bewerkte en gepolariseerde glazen, dus er is vast wel een lens beschikbaar die aansluit bij jouw wensen qua contrast etc. Ik heb zelf weleens een montuur laten voorzien van glazen op sterkte specifiek voor watersport. Dat was bij een “gewone” Eyewish. Ik was toen zo’n €260 kwijt voor de glazen, exclusief montuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Reginas op 07-09-2023 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:47
Ik heb zelf ook geen bril op als ik op de racefiets zit. Een enkele keer een vliegje of iets in mijn oog gehad maar vind een bril dragen gewoon niet zo fijn. Zie buiten het voorkomen van dingen in mijn ogen ook niet perse de meerwaarde er van in en op basis van het aantal keren dat er iets in mijn ogen is gekomen is dat ook naar mijn idee te verwaarlozen.

Wat betreft ga ik ook het liefste met zo min mogelijk extra dingen die 'moeten' op pad. Dat is ook wel 1 van de dingen waarvan ik baal met mijn vermogensmeter dat die in principe voor iedere rit gekalibreerd moet zijn. Ik wil gewoon op kunnen stappen en gaan.

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:01
Ik fiets altijd met zonnebril. Of met heldere glazen. Ik draag zelf lenzen, en als er iets in mijn ogen komt is het gewoon extra vervelend met lenzen in.

Daarnaast is de bescherming tegen UV straling natuurlijk ook belangrijk.

Enige uitzondering is extreem warme beklimmingen met heel laag tempo waarbij de ventilatie soms te kort schiet met bril op en dan juist weer last krijg van zweet in mijn ogen. Alle andere gevallen dus gewoon bril op.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:44
Dacht ooit gehoord te hebben in de beter worden podcast dat een bril minder aero is, dus misschien ook een rede voor de profs?

Hoorde net dit op de radio, dus je kan een fatbike dus bijna alleen nog maar bij Laka verzekeren.
Weet niet of er hier mensen zitten die daar hun fiets verzekeren maar de kosten zullen wel wat duurder woorden aangezien het een collectieve verzekering is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik rijd ook altijd zonder bril. Las ooit dat mensen veel vriendelijker zijn als ze je in de ogen kunnen aankijken, moet zeggen dat ik het verschil inderdaad merk.
Al helemaal op onverhard terrein waar je meer met wandelaars moet dealen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:37:

(gisteren nog een wesp, tegen mijn bovenarm, die stak nog voor ie mijn arm raakte volgens mij... :X )
Afgelopen weekend een wesp onder de helm, precies tussen het pootje van de zonnebril en de rechter slaap.
Daar heb ik wel even last van gehad. **&^#*$%@

Qua bril heb ik een Oakley Jawbreaker Photochromic, bevalt mij prima. Zowel overdag als in de avond.

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:20
Ik vind een bril dragen toch wel verstandig. Los van vliegjes, vooral voor opspattende kiezels of stenen als je wordt ingehaald door een vrachtwagen of tractor. Putjes in de voorruit van je auto betekent ook een putje in je oog..

Persoonlijk kan ik ze niet heel houden, dus ik gebruik de 3,- brillen van Kruidvat, HEMA, etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Patrick4 op 07-09-2023 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Tinusvolkel schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:08:
Dacht ooit gehoord te hebben in de beter worden podcast dat een bril minder aero is, dus misschien ook een rede voor de profs?
Volgens mij gaven de meeste profs (o.a. Ide Schelling) zonder bril te fietsen voor de herkenbaarheid. Als een soort trademark. Het 'zit niet fijn' kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Vind het zelf overigens veiliger. Ben wel eens hard op m'n snuffert gegaan precies op het moment van overgang van fel licht naar schaduw en daar een stoeptegel 5 centimer uitstak. Dat was met een zonnebril op niet gebeurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 07-09-2023 10:22 ]

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Nutterd op 07-09-2023 10:36 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rijd altijd met een bril. Is alleen vervelend als het regent en de regendruppels op je bril blijven staan waardoor het zicht wordt belemmerd.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 17:01
Ligt het aan mij, of vinden meer mensen de "beter worden" podcasts te langdradig?
De info en onderwerpen zijn wat mij betreft interessant, maar ik kom er niet doorheen.
Elke aflevering duurt ook minstens ca. 40-60 min
Kan dat niet veel korter en kernachtiger?

Ik ben dus geen fan van langdradige youtube videos en podcasts.

Weet iemand of ongeveer dezelfde info ergens op websites is te lezen of heeft tips voor recente goede boeken met info over modern trainen met powermeter etc.?
Tips gevraagd dus.

In de topic-start staat overigens best wat linkjes o.a. naar b.v. doefiets.nl die niet meer werken.

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:50
mountainbiker schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:49:
Ligt het aan mij, of vinden meer mensen de "beter worden" podcasts te langdradig?
De info en onderwerpen zijn wat mij betreft interessant, maar ik kom er niet doorheen.

Weet iemand of ongeveer dezelfde info ergens op websites is te lezen of heeft tips voor recente goede boeken met info over modern trainen met powermeter etc.?
Tips gevraagd dus.

In de topic-start staat overigens best wat linkjes o.a. naar b.v. doefiets.nl die niet meer werken.
Ik heb ook vaak moeite met langdradige video's etc..

Ik volg al een tijdje het volgende kanaal, gaat ook veel over bikefitting, maar ook vaak genoeg over trainen..
https://www.youtube.com/@KineticCoach/videos

Je moet wel een beetje wennen aan zijn manier van praten.. Lekker plat schots..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 18:12

shinchan03

Niels

DDX schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:51:
@shinchan03 als je daadwerkelijk zo'n korte reach nodig hebt is het wel weer gek dat ze je aanraden om een heel breed stuur te nemen.
Aangezien je vaak met je handen op de shifters is je reach naar de shifters weer stuk langer.
Of je moet weer de shifters naar binnen draaien, maarja waarom dan een breed stuur.

Zou gewoon nog even gaan babbelen met de bikefitter.
Dat is dan inderdaad opmerkelijk, want in het document staat dat de shifters niet aangepast hoeven te worden. Bedankt in ieder geval voor de informatie, dit geeft mij wel wat voeding om een aantal vragen te stellen.

Edit:
Breed stuur zou overigens komen door de schouderbreedte van 467mm. Hebben hier Tweakers dezelfde breedte en met wat voor stuur rijden jullie rond?

[ Voor 10% gewijzigd door shinchan03 op 07-09-2023 11:28 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:22

aerofreak

Steve Jobs

Tips gevraagd dus.

Dat langdradige herken ik wel. De beter worden podcast gaat vanaf heden ook achter een betaalmuur. Klak af member of Join subscription

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mwah... ik luister meestal podcasts als ik teveel tijd heb (in de auto of tijdens een duurritje), dus de lengte van de podcast maakt me niet zoveel uit.

maar als op een gegeven moment wordt het wel heel veel dubbele info als je ze allemaal luistert. Maar dat is bij de meeste podcasts wel het geval. Ik heb ook veel naar trainerroad geluistert, maar dat is er de laatste tijd ook niet beter op geworden.. denk dat ze alles inmiddels wel een keer of 5 herhaald hebben, en er komt weinig tot geen nieuwe info bij.. de afleveringen met gasten en wedstrijdverslagen zijn soms nog wel interessant.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19

Tips gevraagd dus.

Het liefste wil iedereen natuurlijk horen:

- Ga 4x per week 3 uur trainen
- Eet na je training een bak kwark

Als je dit advies volgt, word je FTP na 5 maanden en 2 weken exact 400 watt.

Beter Worden is helaas niet zo simpel. Stap 1 van Beter Worden is volgens mij juist begrijpen hoeveel facetten er bij komen kijken en dat ieder van die facetten ook weer zeer uitgebreid is.

Als je het te lang vindt duren zou je ook alleen de eerste 5 a 10 afleveringen kunnen luisteren. Daar pakken ze de belangrijkste onderwerpen m.i. En 90% van je progressie haal je uit de basiszaken goed doen (zoals consistentie).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Zoeken naar shortcuts in beter worden door kortere podcasts :+

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 17:01
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:10:
[...]

Het liefste wil iedereen natuurlijk horen:

- Ga 4x per week 3 uur trainen
- Eet na je training een bak kwark

Als je dit advies volgt, word je FTP na 5 maanden en 2 weken exact 400 watt.

Beter Worden is helaas niet zo simpel. Stap 1 van Beter Worden is volgens mij juist begrijpen hoeveel facetten er bij komen kijken en dat ieder van die facetten ook weer zeer uitgebreid is.
Daar ben ik mij heel erg van bewust, maar blijft het een ding dat het best kernachtiger en korter kan.
Het komt waarschijnlijk ook dat ik al best veel weet, verwachting is te hoog ?!
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:10:
[...]
Als je het te lang vindt duren zou je ook alleen de eerste 5 a 10 afleveringen kunnen luisteren. Daar pakken ze de belangrijkste onderwerpen m.i. En 90% van je progressie haal je uit de basiszaken goed doen (zoals consistentie).
Dat was ik van plan, mij door de eerste 10 afleveringen te worstelen...

Niemand leest meer boeken tegenwoordig?

mountainbiker

• Requiem19
mountainbiker schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:27:
[...]

Daar ben ik mij heel erg van bewust, maar blijft het een ding dat het best kernachtiger en korter kan.
Het komt waarschijnlijk ook dat ik al best veel weet, verwachting is te hoog ?!

[...]

Dat was ik van plan, mij door de eerste 10 afleveringen te worstelen...
Wat zou voor jou een concreet voorbeeld zijn van wat kern-achtiger kan?

Heb je andere podcasts (over fietsen) die je wel meer to the point vindt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
ik vind t heerlijk om naar te luisteren. Af en toe nog een geintje en grap. Ja ze duren 40-60 minuten maar de kracht zit natuurlijk in een stukje ''opa vertelt'' waarin Laurens zijn kijk op bepaalde onderwerpen vanuit verleden geeft en waarin Jim alles vertelt vanuit wetenschap en en onderzoeken.

2x per dag half uur met hond wandelen en de aflevering is klaar. standaard maandag, kijk er gewoon altijd soort van naar uit.

tevens nog een vraag voor de enthousiaste renner hier

in aflevering 80 ging het over core temperatuur en dat dit naast vermogen meter waarschijnlijk weer 1 van de nieuwere meters ging worden om jezelf in de gaten te houden en beter te worden.
core temperatuur meter kost rond 300 euro. Iemand hier die er al mee aan de slag is?

[ Voor 28% gewijzigd door dfbt op 07-09-2023 11:37 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:44
Met de meeste podcast apps kan je de snelheid instellen, net even getest, maar 2x is wel snel, maar 1.5 is prima.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:31
Afgelopen week mijn Aeroad CF SLX 7 (Sram Rival) in de kleur pale green met de nieuwe seatpost bevestiging binnen gekregen. Ontzettend blij mee en het fietst heerlijk. Had hiervoor een bikefit laten doen en de fiets al eens gehuurd. Beide via het Shimano experience center in Valkenburg. Aanrader!

Gisteravond de banden (GP 5000 S TR) tubeless gemaakt. Het viel mij op hoe makkelijk de banden terug op de velg gingen in tegenstelling tot mijn Schwable pro one's (op bontrager aelous elite 50 en de originele velgen van mijn cube). Dat was echt altijd worstelen.

Waar ik wat minder blij mee ben is de Hidemybell die ik heb gekocht. Ik had hiervoor een regular waar ik tevreden over was, de bel was erg goed te horen. Nu heb ik zo'n raceday maar die hoor je dus amper. Het lijkt wel alsof de gong (?) te strak op de bevestiging zit. Vanavond eens kijken. Is dit herkenbaar bij sommige?

Zal volgende week eens een goede foto maken van de fiets en hier posten. Al is het een Aeroad, en horen die volgens sommige in de shredder. :9

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 19:11
dfbt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:33:
ik vind t heerlijk om naar te luisteren. Af en toe nog een geintje en grap. Ja ze duren 40-60 minuten maar de kracht zit natuurlijk in een stukje ''opa vertelt'' waarin Laurens zijn kijk op bepaalde onderwerpen vanuit verleden geeft en waarin Jim alles vertelt vanuit wetenschap en en onderzoeken.

2x per dag half uur met hond wandelen en de aflevering is klaar. standaard maandag, kijk er gewoon altijd soort van naar uit.

tevens nog een vraag voor de enthousiaste renner hier

in aflevering 80 ging het over core temperatuur en dat dit naast vermogen meter waarschijnlijk weer 1 van de nieuwere meters ging worden om jezelf in de gaten te houden en beter te worden.
core temperatuur meter kost rond 300 euro. Iemand hier die er al mee aan de slag is?
Interessant kan je je core temp niet meten met de nieuwste smartwatches?

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 13:11
aaaido schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:11:
[...]

Daar komt de nieuwe hype, core temperatuur. Ik heb de beter worden podcast hierover geluisterd maar hier is mij vrij weinig interessants/nieuws van bijgebleven.

• aaaido
pier87 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:14:
[...]

Daar komt de nieuwe hype, core temperatuur. Ik heb de beter worden podcast hierover geluisterd maar hier is mij vrij weinig interessants/nieuws van bijgebleven.
Niks moet natuurlijk maar het idee van je core temp monitoren is ergens wel logisch.
Hier wat achtergrond informatie:
YouTube: Why does CORE body temperature monitoring matter for sports performa...
YouTube: 21. Train with the Core Body Temperature Montior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Haha of we gaan allemaal fietsen met dit pak aan https://corebodytemp.com/...oducts/products/core-suit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar voor mij werken de grote rode lijnen als het gaat om training.

Tuurlijk pik ik overal wel wat van mee, maar het is voor mij hobby en al zou ik nog 20W kunnen winnen door me te houden aan een zeer strict dieet of trainingsmethode, de balans tussen fun en vooruitgang moet wel goed blijven..

Voor een pro, of fanatieke amateur die ook wel eens wedstrijden rijdt snap ik het allemaal..
Maar persoonlijk weegt de fun factor wel het zwaarst...

Als we met de club rijden, en een keer een plaatsnaambord sprintje doen, of een tijdrit, dan ben ik ook wel fanatiek maar ik heb echt niet de ambitie om de beste te worden...

Verder houdt ik mijn vooruitgang natuurlijk wel bij, en volg ik soms wat trainingselementen, maar het is zeker geen lifestyle verandering om nog beter te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:46
aaaido schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:11:
[...]

Dat kan zeker!

Maar niet iedereen slikt zo gemakkelijk en smartwatch door..
Optioneel kun je hem rectaal inbrengen, heb je m na de rit ook weer snel om de pols. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Het is geen tiktok hé.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• aaaido
guapper schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:59:
[...]

Dat kan zeker!

Optioneel kun je hem rectaal inbrengen, heb je m na de rit ook weer snel om de pols. ;)
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
guapper schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:59:
[...]

Dat kan zeker!

De nieuwere core temp sensoren zijn ook niet-invasief gelukkig :).

Die schatten de core temperatuur op basis van afgeleidden (huidtemperatuur, vochtverlies, etc). Er is nogal wat discussie over hoe accuraat ze zijn. Hoe accuraat ze zijn is imo niet zo interessant, als ze maar consistent zijn in hun metingen.

Voor warme wedstrijden/ritten en heat-resistance training is core temp wel een interessante toevoeging. Hitte/oververhitting is samen met under-fueling één van de grootste performance limitors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 jij hebt zeker de beter worden podcast geluisterd :)

maar allemaal leuk en aardig, maar je moet dit wel zien als de icing on the cake.. Als er in de basis nog een hoop te winnen valt, dan is dit echt wel een stap te ver..

Misschien is het specifiek voor de marmotte nog wel interessant, omdat het daar ook zo uitzonderlijk warm kan zijn, en de meeste geen tijd hebben om te acclimatiseren.. maar ook dan.. als je dan met core temp training aan de slag gaat zonder basis, dan redt je het nog steeds niet

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:16:

maar allemaal leuk en aardig, maar je moet dit wel zien als de icing on the cake.. Als er in de basis nog een hoop te winnen valt, dan is dit echt wel een stap te ver..

Misschien is het specifiek voor de marmotte nog wel interessant, omdat het daar ook zo uitzonderlijk warm kan zijn, en de meeste geen tijd hebben om te acclimatiseren.. maar ook dan.. als je dan met core temp training aan de slag gaat zonder basis, dan redt je het nog steeds niet
Tjah, het kan de icing op de cake zijn als je recreatief fietst in Nederland. Maar als je 6-8 maanden traint voor de Marmotte en niet nadenkt over hoe je de hitte aanpakt, is het juist niet de icing op de cake, maar de cake zelf :). Het is echt zonde als je maanden hard traint, in topconditie bent, maar op het event zelf niet je prestatie-niveau haalt omdat je niet goed omgaat met de hitte.

Het ligt imo voornamelijk aan je fietsdoel.

Als je het hebt over heat training doen in Nederland puur als doel om meer fysiologische verbeteringen te hebben, dan ben ik het volledig met je eens: icing op de cake. Ga dan eerst maar eens gewoon genoeg fietsen en wat structuur aanbrengen in je trainingen.

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:16:

Zo extreem duur is die sensor toch niet, er zit geen raar duur abonnement aan vast.

Denk dat je er meer aan hebt dan aan CeramicSpeed derailleurwieltjes.

Daarnaast blijven we toch (data) nerds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Gewoon duur training in de sauna doen.

Goed excuus om een groter huis te kopen met ruimte voor een sauna waar een swift fiets in past.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 27-05 13:06

joker1977

Tweakert

mhr-zip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:45:
[...]

Zo extreem duur is die sensor toch niet, er zit geen raar duur abonnement aan vast.
Nutteloos zolang je niet iets met de data doet. En dat doe je waarschijnlijk niet, want je traint hoogstwaarschijnlijk niet in een geconditioneerde ruimte specifiek voor op hitte.

Dus enkel nuttig die paar dagen in het jaar dat het écht te heet is om de blokjes 'dom op vermogen' te doen en je enkel te willen begrenzen tot een bepaalde temperatuur. Welke temperatuur heb je dan weer weinig inzage in, want die is natuurlijk niet voor iedereen gelijk. En de mate waarop je op- en afkoelt ook niet.

En om te wennen aan hitte heb je niet zo'n sensor nodig, maar enkel een geconditioneerde ruimte of genoeg vrije tijd om je in het warme land naar keus te preparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:28:
[...]

Tjah, het kan de icing op de cake zijn als je recreatief fietst in Nederland. Maar als je 6-8 maanden traint voor de Marmotte en niet nadenkt over hoe je de hitte aanpakt, is het juist niet de icing op de cake, maar de cake zelf :). Het is echt zonde als je maanden hard traint, in topconditie bent, maar op het event zelf niet je prestatie-niveau haalt omdat je niet goed omgaat met de hitte.

Als je het hebt over heat training doen in Nederland puur als doel om meer fysiologische verbeteringen te hebben, dan ben ik het volledig met je eens: icing op de cake. Ga dan eerst maar eens gewoon genoeg fietsen en wat structuur aanbrengen in je trainingen.
Idd voor de marmotte waar ik nu voor aan het trainen ben. Ga voor volgend jaar Juni. Lees hier steeds de horrorverhalen over +- 38-40 graden conditities. Met 100 KG ben ik zelf al een zwaardere renner, zweet makkelijk en warmte is niet echt mijn ding. Ik kan met Join trainen, mijn wattages vastleggen voor klimmen op basis van FTP. Maar als mijn core temp richting 39,40 graden gaat en ik misschien wel 30-40 watt minder moet trappen om wel die 10 uur te kunnen volhouden, is dat mij misschien wel 300 euro waard.
Vandaar ook de vraag of er hier al mensen zijn die er mee rond rijden en of ervaring mee hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:45:
[...]

Denk dat je er meer aan hebt dan aan CeramicSpeed derailleurwieltjes.

Daarnaast blijven we toch (data) nerds.
ik bedoel niet eens de prijs van de sensor, maar als je echt wat met de gegevens wilt doen qua training is dat niet stap 1 in je trainings plan, maar zoals ik het zie, als je de rest al hebt afgevinkt. (met uitzondering van de marmotte, dan komt dit misschien een paar stapjes hoger te staan).

qua monitoring, dus los van het gebruik in training.. wanneer voegt dat dan iets toe..? toevallig vanmiddag omdat het 30 graden is..

gister ochtend ook met behoorlijke temp een duurritje gedaan, HR was hoger dan normaal, ik neem aan door de warmte, als een sensor dan 38.5 had aangegeven.. had ik dan me meer moeten inhouden, of juist zo doorblijven gaan.. zonder specifieke kennis en het inpassen in een trainingsplan (waar geen kant en klare mogelijkheden voor zijn) is het niet meer dan een stukje data..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
dfbt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:54:
[...]

Idd voor de marmotte waar ik nu voor aan het trainen ga voor volgend jaar Juni. Lees hier steeds de horrorverhalen over +- 38-40 graden conditities. Met 100 KG ben ik zelf al een zwaardere renner, zweet makkelijk en warmte is niet echt mijn ding. Ik kan met Join trainen, mijn wattages vastleggen voor klimmen op basis van FTP. Maar als mijn core temp richting 39,40 graden gaat en ik misschien wel 30-40 watt minder moet trappen om wel die 10 uur te kunnen volhouden, is dat mij misschien wel 300 euro waard.
Vandaar ook de vraag of er hier al mensen zijn die er mee rond rijden en of ervaring mee hebben
Ik heb de Marmotte gereden in 38 graden 2 weken geleden en kan je vertellen dat het inderdaad de moeite waard is om hier goed op voorbereid te zijn.

Ik heb mezelf zonder sensor voorbereid, maar had het wel interessant gevonden om het data inzicht te hebben. Het is dus niet nodig, ook zonder sensor kun je je voorbereiden.

Belangrijke punten:

1. Laatste weken voor het event in vergelijkbare hitte trainen. In mijn geval heb ik in de laatste twee weken enkele keren op de indoortrainer gefietst terwijl het buiten 30 graden was.
2. Een gestructureerd plan maken om tijdens de Marmotte te hydrateren
3. Sodium verlies compenseren. In de hitte verlies je veel zout en dit kan leiden tot krampen.
Ik heb sportdrank gekozen met sodium, bloks met sodium en in Valloire (na de Telegraphe) frietjes gegeten met extra veel zout :).

Resultaat was dat ik op de laatste klim van de Marmotte de beste vermogens van de dag reed, terwijl juist veel mensen dan kramp krijgen, of echt niet meer vooruit kunnen komen. De 2 vrienden met wie ik fietste kwamen op de ADH echt niet meer vooruit. 1 vriend, die de Glandon nog gewoon mee kon, deed over de ADH 40 minuten meer dan ik...

Kortom, de strategie heeft goed gewerkt wat mij betreft. Sensor kan je helpen, maar ook zonder sensor kun je je goed voorbereiden.

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:28:
[...]

Klopt, kennis van mij heeft afgelopen zomer goed getraind om de Stelvio op te fietsen voor het goede doel vorige week, maar die kwam niet boven vanwege de hitte etc.. Die is na 18km weer rechtsomkeer gegaan omdat die echt helemaal beroerd werd..

• dfbt
verstappen33 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:01:
[...]

Klopt, kennis van mij heeft afgelopen zomer goed getraind om de Stelvio op te fietsen voor het goede doel vorige week, maar die kwam niet boven vanwege de hitte etc.. Die is na 18km weer rechtsomkeer gegaan omdat die echt helemaal beroerd werd..
en dan is klim van 24 km met stelvio wel een ander verhaal als een Marmotte fietsen van 170-180 km met 5400 hoogtemeters.

• verstappen33
dfbt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:03:
[...]

en dan is klim van 24 km met stelvio wel een ander verhaal als een Marmotte fietsen van 170-180 km met 5400 hoogtemeters.
Zijn doel was de XXL versie, dus 2x beklimmen.. Maar ik snap je punt..

• mhr-zip
joker1977 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:51:
[...]

Nutteloos zolang je niet iets met de data doet. En dat doe je waarschijnlijk niet, want je traint hoogstwaarschijnlijk niet in een geconditioneerde ruimte specifiek voor op hitte.

Dus enkel nuttig die paar dagen in het jaar dat het écht te heet is om de blokjes 'dom op vermogen' te doen en je enkel te willen begrenzen tot een bepaalde temperatuur. Welke temperatuur heb je dan weer weinig inzage in, want die is natuurlijk niet voor iedereen gelijk. En de mate waarop je op- en afkoelt ook niet.

En om te wennen aan hitte heb je niet zo'n sensor nodig, maar enkel een geconditioneerde ruimte of genoeg vrije tijd om je in het warme land naar keus te preparen.
Ja, jij gaat er allemaal rationeel over nadenken, dan is het niet leuk meer.

Iemand een bestellinkje?

Ben het wel met je eens @joker1977, maar als genoeg early adopter's zo'n ding kopen. Gaan ze ook deze testen meenemen in Sport Medische Onderzoeken. En is het kringetje weer rond. Je hebt ook geen warm land nodig, een extra jasje kan ook werken (zolang je maar weet wat je aan het doen bent).

De eerste vermogens meters waren knetter duur, en toen wisten ze ook niet wat ze er mee aan moesten

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 22:23

Tips gevraagd dus.

Doorspoelen of de afspeelsnelheid verhogen misschien een idee.

Die gasten vullen met 3 luisteraarsvragen een podcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:58:
[...]

ik bedoel niet eens de prijs van de sensor, maar als je echt wat met de gegevens wilt doen qua training is dat niet stap 1 in je trainings plan, maar zoals ik het zie, als je de rest al hebt afgevinkt. (met uitzondering van de marmotte, dan komt dit misschien een paar stapjes hoger te staan).

qua monitoring, dus los van het gebruik in training.. wanneer voegt dat dan iets toe..? toevallig vanmiddag omdat het 30 graden is..

gister ochtend ook met behoorlijke temp een duurritje gedaan, HR was hoger dan normaal, ik neem aan door de warmte, als een sensor dan 38.5 had aangegeven.. had ik dan me meer moeten inhouden, of juist zo doorblijven gaan.. zonder specifieke kennis en het inpassen in een trainingsplan (waar geen kant en klare mogelijkheden voor zijn) is het niet meer dan een stukje data..
Voor iedereen is zijn/haar core temp anders, ook bij inspanning. Wanneer je prestaties naar beneden gaan doordat je lichaam teveel bezig is om zichzelf koel te houden ipv vermogen te kunnen leveren zou je hier wat aan kunnen hebben. Kijk marmotte is natuurlijk extreeem en fiets je niet elke dag. Maar als je gister een duurrit heb van 4 of 5 uur, en normaal is 180/210 watt jou duurzone en je fiets netjes op 180 watt, maar bij uur 3 merk je dat je echt moeite heb om 180 watt te fietsen en moet je naar 150 of 160 zakken, terwijl wellicht je core temp al bij uur 1 had kunenn vertellen dat je net iets te enthiosiast bezig ben geweest op deze specifieke dag, had je wellicht je training beter kunnen uitvoeren. Allemaal als voorbeeld uiteraard.
Bij die core temp meter zat ook instructie hoe je deze moest ijken, en hoe je je eigen zones kwa temperatuur kon meten door middel van een test. 1 persoon gaat de verkeerde kant op vanaf temp 38,7 en ander wellicht al bij 38,3.

• dfbt
mhr-zip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:17:
[...]

Ja, jij gaat er allemaal rationeel over nadenken, dan is het niet leuk meer.

Iemand een bestellinkje?

Ben het wel met je eens @joker1977, maar als genoeg early adopter's zo'n ding kopen. Gaan ze ook deze testen meenemen in Sport Medische Onderzoeken. En is het kringetje weer rond. Je hebt ook geen warm land nodig, een extra jasje kan ook werken (zolang je maar weet wat je aan het doen bent).

De eerste vermogens meters waren knetter duur, en toen wisten ze ook niet wat ze er mee aan moesten
https://www.futurumshop.n...content=Ad%20group%20%231

volgens mij hadden ze het in de podcast over deze :D

• mhr-zip
20 euro kortingscode en gaan :+

(Ja, dit is de goede volgens mij).

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 07-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
R0y. schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:59:
Waar ik wat minder blij mee ben is de Hidemybell die ik heb gekocht. Ik had hiervoor een regular waar ik tevreden over was, de bel was erg goed te horen. Nu heb ik zo'n raceday maar die hoor je dus amper. Het lijkt wel alsof de gong (?) te strak op de bevestiging zit. Vanavond eens kijken. Is dit herkenbaar bij sommige?
Yep zelfde ervaring hier! Heb een Mantel Hidemybell op de gravel/commute bike, die stukken luider is dan de Raceday die ik op de racer heb.
Inderdaad lijkt het alsof er iets tegen de bel aan zit bij de raceday. Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, dus mocht je eruit zijn wat het is, dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
wel goeie marketing trouwens.. het merk core noemen en het product body temp sensor (zo omzeil je mooi gezeur over dat je niet daadwerkelijk core temp meet, maar inschat, maar de meeste mensen denken daar niet meer bij na zodra het woordje core valt).

beetje hetzelfde principe als "Old Amsterdam". Officieel moet "oude kaas" minimaal 12 maanden rijpen, maar bij "Old Amsterdam" weten ze een vergelijkbaar product te maken in 8 maanden met een uniek proces.

Strava

• guapper
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:32:
wel goeie marketing trouwens.. het merk core noemen en het product body temp sensor (zo omzeil je mooi gezeur over dat je niet daadwerkelijk core temp meet, maar inschat, maar de meeste mensen denken daar niet meer bij na zodra het woordje core valt).

beetje hetzelfde principe als "Old Amsterdam". Officieel moet "oude kaas" minimaal 12 maanden rijpen, maar bij "Old Amsterdam" weten ze een vergelijkbaar product te maken in 8 maanden met een uniek proces.
Nog daar gelaten dat blijkbaar niet iedereen begrijpt waar 'core' naar refereert.
Dat is niet met een algemeen algoritme voor iedereen te benaderen vanuit de oppervlaktetemperatuur, lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb toch liever de rectale sonde. Lijkt mij accurater }:O
Ik had er nooit aan gedacht dat dat gedaan werd. Was me wel even lachen...

Trouwens jammer dat ze achter paywall gaan zitten. Anno 2023 heb ik een bloedhekel gekregen aan micro-abbo systemen en haak ik al af uit principe.
Zelfde met GCN+, één jaartje gehad, toen het de helft van de prijs was. Maar er komt nauwelijks nieuwe content en door restricties op uitzending heb ik in België geen z*k aan 'race tv'.

Ik vraag me af of het wel rendabel gaat zijn voor LSRF. Zoveel luisteraars hadden ze op zich niet. (hierbij hopend dat ze toch terug zullen komen op hun beslissing)
De laatste afleveringen hadden ze trouwens de comments uitgezet, omdat er teveel kritiek kwam denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 07-09-2023 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

dfbt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:54:
[...]

Idd voor de marmotte waar ik nu voor aan het trainen ben. Ga voor volgend jaar Juni. Lees hier steeds de horrorverhalen over +- 38-40 graden conditities. Met 100 KG ben ik zelf al een zwaardere renner, zweet makkelijk en warmte is niet echt mijn ding. Ik kan met Join trainen, mijn wattages vastleggen voor klimmen op basis van FTP. Maar als mijn core temp richting 39,40 graden gaat en ik misschien wel 30-40 watt minder moet trappen om wel die 10 uur te kunnen volhouden, is dat mij misschien wel 300 euro waard.
Tja. Mag ik er vanuit gaan dat als je 100 kilo bent je waarschijnlijk niet voor een top-tijd gaat rijden? Is het dan echt een heel gek idee dat als je het warm vindt je op bv. 90% vermogen gaat rijden dan wanneer het 15 graden is? Waarom zou je daarvoor een core-temperature sensor nodig hebben om die conclusie te trekken ?

Of ben je bang dat je teveel of te weinig vermogen van je FTP afschaaft in die 10% vermogensverlies? En dat het misschien maar 8% is? Ik denk niet dat die 2% erg relevant is bij iemand van 100 kilo, maar YMMV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:58

Kluus

Gang is alles

Ik kan het komende jaar nog wel luisteren, als ik zou willen, heb weer een jaartje Join betaald vorige week. Nu al spijt van trouwens want ik zit alweer met een "rust schuld".

Met een beetje geluk kan ik morgen wel weer een traininkje afwerken, maar een gestructureerd programma zal voor mij nooit werken, kom ik nu alweer achter.

Edit: Laat staan core temp metingen en eigen bloedglucose meten en dat soort geneuzel in de marge. Daar voor hebben "wij" als niet-top-profs toch allemaal veel te veel "vervuiling" van een "normaal" leven, om het daar in te gaan zoeken? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 07-09-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Joindry schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:57:
[...]

Ik heb toch liever de rectale sonde. Lijkt mij accurater }:O
Ik had er nooit aan gedacht dat dat gedaan werd. Was me wel even lachen...

Trouwens jammer dat ze achter paywall gaan zitten. Anno 2023 heb ik een bloedhekel gekregen aan micro-abbo systemen en haak ik al af uit principe.
Zelfde met GCN+, één jaartje gehad, toen het de helft van de prijs was. Maar er komt nauwelijks nieuwe content en door restricties op uitzending heb ik in België geen z*k aan 'race tv'.

Ik vraag me af of het wel rendabel gaat zijn voor LSRF. Zoveel luisteraars hadden ze op zich niet. (hierbij hopend dat ze toch terug zullen komen op hun beslissing)
De laatste afleveringen hadden ze trouwens de comments uitgezet, omdat er teveel kritiek kwam denk ik.
Tot en met de huidige aflevering staat gewoon op spotify en co.
Daarnaast is het te luisteren als je abo hebt op Join, dat hebben redelijk veel mensen hier volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@Joindry ja.. misschien dat ze het weer terug draaien.. in principe is het idee afgekeken van TrainerRoad, waarbij de podcast eigenlijk een grote marketing show is voor hun eigen product. (niet negatief bedoeld, en ook niet dat het alleen over trainerroad gaat. Zeker in het begin veel waardevolle informatie uit gehaald). En ze geven het ook zelf aan in de podcast, ze worden niet gesponsord en willen graag zoveel mogelijk luisteraars in de hoop dat er een paar abonnee worden.

Ik vermoed dat Jim dat ook wel een goed idee vond en mooi met LSRF een flinke headstart qua luisteraars is begonnen.

Wie weet neemt het aantal nieuwe leden die zich met een podcast code aanmelden wel af en zetten ze er daarom een punt achter.

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
Bananeman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:40:
Rijd altijd met een bril. Is alleen vervelend als het regent en de regendruppels op je bril blijven staan waardoor het zicht wordt belemmerd.
Dan fiets je te langzaam, als je hard genoeg gaat waaien de druppels er vanzelf af.

Edit:
@Bananeman ik heb DE oplossing voor je gevonden!
https://www.instagram.com.../?igshid=NzZhOTFlYzFmZQ==

[ Voor 15% gewijzigd door ElGreco op 07-09-2023 15:28 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

mhr-zip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:01:
[...]

Tot en met de huidige aflevering staat gewoon op spotify en co.
Daarnaast is het te luisteren als je abo hebt op Join, dat hebben redelijk veel mensen hier volgens mij.
Weet ik, ik heb ze ook allemaal minstens één keer geluisterd. (de meeste 2* omdat mijn aandacht tijdens het fietsen niet altijd dat is)

Ik heb dus duidelijk geen Join (ander micro abbo...).
Prulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:03:
@Joindry ja.. misschien dat ze het weer terug draaien.. in principe is het idee afgekeken van TrainerRoad, waarbij de podcast eigenlijk een grote marketing show is voor hun eigen product. (niet negatief bedoeld, en ook niet dat het alleen over trainerroad gaat.
Is inderdaad hetzelfde verhaal geweest.
Mocht ik een eurocent krijgen iedere keer we 'en hoe doet Join dat' hoorden, had ik toch een TPU tube kunnen kopen denk ik.
Ik was blij met de afleveringen en nam de 'reclame voor eigen product' er graag bij. Voor mij was dit de 'juiste verhouding'.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Kluus schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:59:
Ik kan het komende jaar nog wel luisteren, als ik zou willen, heb weer een jaartje Join betaald vorige week. Nu al spijt van trouwens want ik zit alweer met een "rust schuld".

Met een beetje geluk kan ik morgen wel weer een traininkje afwerken, maar een gestructureerd programma zal voor mij nooit werken, kom ik nu alweer achter.

Edit: Laat staan core temp metingen en eigen bloedglucose meten en dat soort geneuzel in de marge. Daar voor hebben "wij" als niet-top-profs toch allemaal veel te veel "vervuiling" van een "normaal" leven, om het daar in te gaan zoeken? 8)7
Ik heb ook Join en worstel wel een beetje met hetzelfde, hoor. Ik vind "het idee" om wat gestructureerder te trainen best mooi, maar ik heb iets teveel (onvoorspelbare) sociale verplichtingen en andere activiteiten om de trainingen precies op te volgen. Vaak lukt het nog wel om te fietsen op de dagen dat ik beschikbaarheid heb, maar als een kennis vraagt om een rondje te doen ga ik dat toch vaak doen boven de 6x 1 minuten 400W kracht @ 60 rpm blokjes die Join voorstelt..

In de winter is het wat makkelijker, of op Zwift of alleen buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17
joker1977 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook Join en worstel wel een beetje met hetzelfde, hoor. Ik vind "het idee" om wat gestructureerder te trainen best mooi, maar ik heb iets teveel (onvoorspelbare) sociale verplichtingen en andere activiteiten om de trainingen precies op te volgen. Vaak lukt het nog wel om te fietsen op de dagen dat ik beschikbaarheid heb, maar als een kennis vraagt om een rondje te doen ga ik dat toch vaak doen boven de 6x 1 minuten 400W kracht @ 60 rpm blokjes die Join voorstelt..

In de winter is het wat makkelijker, of op Zwift of alleen buiten.
Dan voeg je toch dat rondje toe aan join en past ie je schema aan? Dat is juist het fijne aan join

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
crimby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:48:
[...]

Dan voeg je toch dat rondje toe aan join en past ie je schema aan? Dat is juist het fijne aan join
Ja dat doe ik ook, 1 of 2x door de weeks Join training, in het weekend krijg ik altijd 4 uur duur voorgeschoteld met blokjes, kracht, tempo, vo2 max, maar als ik met 3-4 vrienden fiets en een mooi ritje maak zonder blokjes dan doe ik training overrulen met mijn eigen ronde die hij oppikt van strava en tik je aan dat je alternatieve training heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:57
dfbt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:56:
[...]

Ja dat doe ik ook, 1 of 2x door de weeks Join training, in het weekend krijg ik altijd 4 uur duur voorgeschoteld met blokjes, kracht, tempo, vo2 max, maar als ik met 3-4 vrienden fiets en een mooi ritje maak zonder blokjes dan doe ik training overrulen met mijn eigen ronde die hij oppikt van strava en tik je aan dat je alternatieve training heb gedaan.
Je kan ook een rit plannen, dan krijg je helemaal geen training.
Plannen gaat alleen dag(en) van te voren, op de dag zelf kun je geen rit meer plannen :/
Evt kun je aan de rit ook nog een waarde toekennen A, B of C, uitleg staat erbij.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• dfbt
joker1977 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:59:
[...]

Tja. Mag ik er vanuit gaan dat als je 100 kilo bent je waarschijnlijk niet voor een top-tijd gaat rijden? Is het dan echt een heel gek idee dat als je het warm vindt je op bv. 90% vermogen gaat rijden dan wanneer het 15 graden is? Waarom zou je daarvoor een core-temperature sensor nodig hebben om die conclusie te trekken ?

Of ben je bang dat je teveel of te weinig vermogen van je FTP afschaaft in die 10% vermogensverlies? En dat het misschien maar 8% is? Ik denk niet dat die 2% erg relevant is bij iemand van 100 kilo, maar YMMV
mwa niet zozeer top tijd, ben mij zeer bewust dat ik niet kan rijden voor (goud) of 8,5 uur tijden. Zal eerder richting 10/12 uur worden. Maar ik zou wel graag het maximale eruit willen halen. De tocht zal wel zo zwaar zijn, dat ik toch achteraf niet ga zeggen dat ik nog overhad om nog wat extra te geven, dat kan ik altijd nog doen als ik mijzelf fit voel en adh opfiets O-) Maar alle beetjes helpen, dat blijft ook terugkomen. als je 10 dingen kan doen van 2 watt, fiets je toch 20 watt harder :)

beste wat ik kan doen is 85 kg worden, WIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

crimby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:48:
[...]

Ja dat kan - en dat doe ik ook wel, maar het is natuurlijk dan een stuk minder nuttig als trainingstool. Als je "elke training" (ik chargeer) maar vervangt door 2 uur duur cq. 2 uur grijs dan kun je net zo goed geen Join gebruiken, nietwaar?

Gestructureerd trainen is nou eenmaal lastig te combineren met (mijn) sociale ritjes. Dat is niet zozeer de schuld van Join, maar van mezelf, maar het nut van Join wordt daardoor relatief laag in de zomer.

• aaaido
joker1977 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:04:
[...]

Ja dat kan - en dat doe ik ook wel, maar het is natuurlijk dan een stuk minder nuttig als trainingstool. Als je "elke training" (ik chargeer) maar vervangt door 2 uur duur cq. 2 uur grijs dan kun je net zo goed geen Join gebruiken, nietwaar?

Gestructureerd trainen is nou eenmaal lastig te combineren met (mijn) sociale ritjes. Dat is niet zozeer de schuld van Join, maar van mezelf, maar het nut van Join wordt daardoor relatief laag in de zomer.
Herkenbaar, of je zorgt dat degen met wie je fietst met je join workout meedoen ;) (moet iedereen wel beetje op hetzelfde niveau zitten maar vaak is daar ok wel een mouw aan te passen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
joker1977 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:04:
[...]

Dan zou je wel beter een 6 maanden abbo kunnen nemen die je in oktober afsluit tot maart, en vervolgens in april tot september traint zonder schema :) dan kan je ook 4 + 2 maanden nemen die je elke podcast om je oren krijgt :D

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 07-09-2023 16:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik weet niet of onderstaande aanbieding via fietssport/NTFU interessant is, maar vorige jaar kon ik dit nog afsluiten voor 40 euro, dat via creditcard of paypal gedaan. En dat nu is automatisch weer met een jaar verlengd voor die 40 euro O+ .

Dus als je zoiets hebt lopen, en je wil het nog houden, zet het dan niet zomaar stop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBP0DCpPOypY76uM3pwi9zU-YDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJ1czAF955DzQaYEF47IFntY.png?f=user_large

https://www.fietssport.nl/informatie/exclusieve-aanbiedingen

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 18:40

LGU

Vraagje aan de ervaringsdeskundige. Mijn vakantie is aanstaande en het wordt fietsen op Mallorca. Om niet de discussie overnieuw te starten over fietskoffers wil ik het graag houden bij de accessoires ;)

Ik beschik helaas niet over echte hard case koffer en twijfel daarom over wat te doen met de helm. In de koffer of in de handbagage. Nadeel van die laatste optie is natuurlijk dat het relatief veel ruimte in beslag neemt.

Wat zijn jullie ervaringen met de helm in de koffer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25
Niet doen, je weet niet wat er met je helm is gebeurd tijdens de reis. Gewoon in de HB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:58
Ik doe hem altijd in mijn incheck bagage tas maar pak de helm helemaal in zodat het niet zoveel ruimte in neemt. Als je echt ruimte te kort komt doe je hem op. :+

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53
Gaat bij mij altijd in de koffer, maar in helmhoes :

Afbeeldingslocatie: https://tdftips.s3.amazonaws.com/assets/girohelmetpod.jpg

https://www.velonomad.com...ag-reviews-giro-and-evoc/

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 07-09-2023 17:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Bezulba schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:47:
Gewoon duur training in de sauna doen.

Goed excuus om een groter huis te kopen met ruimte voor een sauna waar een swift fiets in past.
Met dit weer heb je geen sauna nodig..gewoon raampje open voor iets zuurstof..en als je echt een bikkel bent blijft de ventilator uit..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Prulleman
McMiGHtY schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:28:
[...]

Met dit weer heb je geen sauna nodig..gewoon raampje open voor iets zuurstof..en als je echt een bikkel bent blijft de ventilator uit..
Of gewoon buiten fietsen met 30 graden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:31
loyske schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:30:
[...]

Yep zelfde ervaring hier! Heb een Mantel Hidemybell op de gravel/commute bike, die stukken luider is dan de Raceday die ik op de racer heb.
Inderdaad lijkt het alsof er iets tegen de bel aan zit bij de raceday. Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, dus mocht je eruit zijn wat het is, dan hoor ik het graag ;)
Ik heb de gong (heet dat ding zo?) los gehaald en twee carrosserieringen op de schroef gedaan (binnenkant van de gong) en terug gemonteerd. Dit lijkt iets te helpen, nog niet perfect maar stukken beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
LGU schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:11:
Vraagje aan de ervaringsdeskundige. Mijn vakantie is aanstaande en het wordt fietsen op Mallorca. Om niet de discussie overnieuw te starten over fietskoffers wil ik het graag houden bij de accessoires ;)

Ik beschik helaas niet over echte hard case koffer en twijfel daarom over wat te doen met de helm. In de koffer of in de handbagage. Nadeel van die laatste optie is natuurlijk dat het relatief veel ruimte in beslag neemt.

Dat valt mee toch? Helm vullen met spullen die zacht zijn en ook op spullen die zacht zijn neerzetten. Verlies bijna geen ruimte.

Ik zou hem gewoon dragen als ik jou was. Scheelt de meeste ruimte.

www.vanspeykwheels.nl

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Goofyduck384 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:03:
Nieuw speelgoed naast mijn MTB (Canyon Neuron 7), m’n eerste racefiets:

[Afbeelding]
Klopt het dat niet alle tandwielen achter goed te bereiken zijn vanaf beide tandwielen voor?
Heb het idee dat als ik hem voor op het kleine tandwiel heb en achter op de kleinste buitenste, dat de ketting dan aanloopt. Is dit normaal? Of een kwestie van beter afstellen?

Hetzelfde geldt een beetje voor precies omgekeerd, dus voor op het grote tandwiel en dan achter op het binnenste (grote tandwiel)

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:09
LGU schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:11:

Wil je persé je eigen fiets meenemen naar Mallorca? Weet dat er op verschillende locaties zoals Can Pastilla en Pollenca vele mogelijkheden zijn om een fiets te huren. Verder heb ik altijd de helm in de ruimbagage vervoerd en met een relatief hoge koffer nooit problemen gehad. De ruimte in de helm kun je mooi opvullen met kleine kleding zoals sokken. Een paar energierepen of gels doe je in de bidons. In zo’n fietstas/koffer kun je trouwens ook best veel fietsgerelateerde spullen in vervoeren.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 18:40

LGU

EdwinW schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:53:
[...]

Wil je persé je eigen fiets meenemen naar Mallorca? Weet dat er op verschillende locaties zoals Can Pastilla en Pollenca vele mogelijkheden zijn om een fiets te huren. Verder heb ik altijd de helm in de ruimbagage vervoerd en met een relatief hoge koffer nooit problemen gehad. De ruimte in de helm kun je mooi opvullen met kleine kleding zoals sokken. Een paar energierepen of gels doe je in de bidons. In zo’n fietstas/koffer kun je trouwens ook best veel fietsgerelateerde spullen in vervoeren.
Nee, fietsen gaan niet mee maar zijn gehuurd. Accessoires zoals de bidons en de helm dus moeten wel mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
Goofyduck384 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:45:
[...]

Klopt het dat niet alle tandwielen achter goed te bereiken zijn vanaf beide tandwielen voor?
Heb het idee dat als ik hem voor op het kleine tandwiel heb en achter op de kleinste buitenste, dat de ketting dan aanloopt. Is dit normaal? Of een kwestie van beter afstellen?

Hetzelfde geldt een beetje voor precies omgekeerd, dus voor op het grote tandwiel en dan achter op het binnenste (grote tandwiel)
Het is niet gewenst om de ketting schuin diagonaal over de tandwielen te laten lopen, als dat je vraag is.

Google eens op 'Cross-chaining' voor meer uitleg.

Edit: 'Opa verteld'-modus:
Vroeger in de tijd van 3x7 (early 90's) spraken we over 'verboden verzetten'.
Met het kleinste voorblad mocht je alleen de 4 grootste kransjes van de cassette gebruiken, met het middelste tandblad de hele cassette, en met het grote blad alleen de 4 kleinste kransjes van de cassette.

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 07-09-2023 22:45 ]

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:32
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met mijn 2x11, ik heb adhv de parktool 'indexatievideo' alles geprobeerd om dit te verhelpen, maar waar je bij 't kleinste kransje meer speling geeft, neem je bij de grootste juist weer speling weg. En volgens mij is dit uiteindelijk ook gangbaar; er zit immers ook een overlap tussen de voorbladen icm de cassette. Met het kleine voorblad en 't kleinste kransje achter, zou je eigenlijk al naar 't grote blad hebben moeten schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Beter afstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42

Phydomir

Dennis

[...]

Wat versta je onder aanlopen? Het is vrij normaal dat je ketting (beduidend) meer geluid maakt op klein-klein en groot-groot. Tijdens het fietsen kun je dat zelfs voelen, vooral bij klein-klein. Je wilt deze combinatie ook eigelijk vermijden tijdens het fiets omdat je ketting dan behoorlijk scheef over de tandwielen gaat.

Als je helemaal niet klein-klein of groot-groot kunt schakelen is er iets niet goed afgesteld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Het feit dat Shimano bv. op Ultegra Di2 11-speed met 52/36 kettingbladen al heeft geblokkeerd om op de 36-voor met de 12- en 11- achter te rijden zegt mij dat het écht niet zo gewenst is.

Vermoedelijk loopt het niet aan, maar soms wel gewoon voelt dat de ketting tegen het buitenblad aanschuurt als je klein-klein rijdt. Groot-groot kan eigenlijk niet aanlopen, maar in beide gevallen geldt natuurlijk wel dat de scheve kettinglijn niet bevorderlijk is voor het lekker lopen. Wat je hoort en voelt is misschien ook wel dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik krijg hem er wel op ja, maar de ketting staat dan inderdaad scheef. Loopt dan een beetje aan tegen dat ijzeren ding dat de ketting verplaatst (geen idee hoe je dat noemt 😉).
Maar zal me eerst dan eens verdiepen in hoe je het beste kunt schakelen (en vooral wanneer) tussen de twee bladen voor. M’n MTB heeft er maar eentje voor namelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat sowieso
als je hard genoeg gaat waaien de druppels er vanzelf af.

Edit:
@Bananeman ik heb DE oplossing voor je gevonden!
https://www.instagram.com.../?igshid=NzZhOTFlYzFmZQ==
Kom je nou mee, heb net deze besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmgRu91Nz4Cap-2JPxkSiDOcNZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZLbcMbITL23z0LBWpqQQGdxQ.webp?f=user_large

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17
Even een vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die een combinatie van een Garmin Watch en edge gebruiken? Ik heb sinds kort een hartslag borstband en die heb ik nu gekoppeld aan mijn edge. Ik vraag me alleen nu nog af waarom ik het horloge nog om zou doen tijdens het fietsen.. hoe gebruiken jullie dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Ik gebruik het horloge vaak om te kijken hoe laat het is en contactloos te betalen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Mijn horloge heb ik ook om voor de 24/7 monitoring (kan dit niet laten liggen op mijn niveau). Zoals hartslag en bodybattery.

Maar je kan hem inderdaad af doen tijdens het fietsen, via connect werkt het best goed samen.

Nog een voordeel is dat je altijd een back-up device bij je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
crimby schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:52:
Even een vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die een combinatie van een Garmin Watch en edge gebruiken? Ik heb sinds kort een hartslag borstband en die heb ik nu gekoppeld aan mijn edge. Ik vraag me alleen nu nog af waarom ik het horloge nog om zou doen tijdens het fietsen.. hoe gebruiken jullie dat?
soms hou ik em om, maar de laatste tijd doe ik em vaker af.. zit wat vaker/langer met de onderarmen vlak op de hoods, en dan zit een horloge niet zo comfortabel

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-05 20:18

Reginas

Queen of Core Stability

Ik houd hem om. Bij het schermpje met het hoogteprofiel op mijn Edge 530 wordt mijn hartslag niet getoond. Ik weet dat een horloge minder nauwkeurig is, maar voor een snelle check tussendoor vind ik het wel fijn.

Misschien nog eens uitvogelen hoe ik mijn hartslag onder het hoogteprofiel kan laten weergeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Reginas schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:
Ik houd hem om. Bij het schermpje met het hoogteprofiel op mijn Edge 530 wordt mijn hartslag niet getoond. Ik weet dat een horloge minder nauwkeurig is, maar voor een snelle check tussendoor vind ik het wel fijn.

Misschien nog eens uitvogelen hoe ik mijn hartslag onder het hoogteprofiel kan laten weergeven.
je kan standaard 2 eigen velden instellen, er zit volgens mij een update aan te komen naar 4 (of misschien is dat alleen voor de *40 series) , maar met een IQ app kan je er 6 laten zien:
MapDashboard
https://apps.garmin.com/n...78-4b5a-8bd7-59a573fbd587
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fJ-VWockknUUMKLuOX39TXEdDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gDdfQlCor8kUNNHUO4jZ1Wzd.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 13:11
verstappen33 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:01:
[...]

Ja ik heb geen idee hoe er getraind is door je kennis om het goed te noemen en ik heb ook geen idee van zijn fysieke gesteldheid. En de een kan gewoon beter over de warmte dan de andere. Jou kennis had nog 7 km voor de boeg voor hij bij de top was.

Maar om deze kennis nou als voorbeeld te noemen. Om nou hiervoor (deze doelgroep) zo'n core sensor aan te schaffen, ik denk dat de marketing juist op dit soort mensen richt. Terwijl in mijn optiek de sensor net die laatste 1 of 2% kan zijn voor de profs of wedstrijdrenners die:

- Maximaal hun trainingstijd benutten
- Op gewicht zijn om maximaal te presteren
- Voeding optimaal benutten
- etc

en als je alles afgevinkt hebt, is het mogelijk interessant om zoiets aan te schaffen en ik schat in dat dit slechts voor 1a2% van de renners interessant is.
Pagina: 1 ... 508 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).