Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 501 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:33
verstappen33 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Maarja die twijfel. 😅
Ik ben daarin toch een autist die alles wil verifiëren met getallen en of formules.
Ik ben flexibel genoeg, dat is gewoon een feit en ik wil Aero zitten.
Maarja die stomme nekpijn ervaring doet me gewoon twijfelen.
Je weet zonder bikefit en gefinetunede positie nooit 100% zeker dat je op de juiste fiets gaat zitten. Een SL7/8 heeft echter wel ruimte genoeg om te worden afgesteld zodat jij erop kunt fietsen. Waarschijnlijk met spacers, maar de afgelopen TdF reden genoeg renners met spacers onder het stuur. Als zij het doen...

Waarom doe je geen bikefit vooraf? Zeker gezien je nekklachten en je drang naar perfectie? Dan kom je met je bikefit-docs aan bij de FM, zeg je: "succes, zo wil ik hem afgeleverd". Dan zet hij er direct de juiste stuurpen/stuur combi op, je levert je zadel aan en je krijgt de fiets perfect afgesteld in je handen.

Of je gaat naar een fietsenzaak waar je op een SL7/8 een bikefit kunt doen.

Oh en over nekklachten: toen ik startte met wielrennen heb ik daar ook een jaar of twee mee lopen klooien. Ik kon de fiets afstellen tot ik een ons woog, niets hielp. Blijkt: ik keek gewoon veel te veel vooruit/omhoog en moet m'n kop gewoon lager en meer aero houden. Probleem opgelost.

Illustratie van het probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3brkTd626SHXoqqooA1D_0Iw78U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bWtebx87b2DKGMOinKPhAHam.png?f=user_large

Lotte Kopecky werd overigens wereldkampioen op een SL7, terwijl een groot deel van het veld achter haar op een SL8 zat. Tel uit je winst.
Ik zou me overigens meer zorgen maken over je enkelsokken als je op zoek bent naar getallen en formules. Koop een SL7 en investeer de rest in knappe sokken. Hier kun je berekenen hoe lang ze moeten zijn: https://www.velominati.co...the-goldilocks-principle/ En hier kun je ze kopen: https://sockeloen.com/nl/

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Stom op 17-08-2023 14:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mr. Stom schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Je weet zonder bikefit en gefinetunede positie nooit 100% zeker dat je op de juiste fiets gaat zitten. Een SL7/8 heeft echter wel ruimte genoeg om te worden afgesteld zodat jij erop kunt fietsen. Waarschijnlijk met spacers, maar de afgelopen TdF reden genoeg renners met spacers onder het stuur. Als zij het doen...

Waarom doe je geen bikefit vooraf? Zeker gezien je nekklachten en je drang naar perfectie? Dan kom je met je bikefit-docs aan bij de FM, zeg je: "succes, zo wil ik hem afgeleverd". Dan zet hij er direct de juiste stuurpen/stuur combi op, je levert je zadel aan en je krijgt de fiets perfect afgesteld in je handen.

Oh en over nekklachten: toen ik startte met wielrennen heb ik daar ook een jaar of twee mee lopen klooien. Ik kon de fiets afstellen tot ik een ons woog, niets hielp. Blijkt: ik keek gewoon veel te veel vooruit/omhoog en moet m'n kop gewoon lager en meer aero houden. Probleem opgelost.

[Afbeelding]

Lotte Kopecky werd overigens wereldkampioen op een SL7, terwijl een groot deel van het veld achter haar op een SL8 zat. Tel uit je winst.
Dat is vloeken in de kerk he. We gaan allemaal 100 watt vooruit met elke 1000 euro die we extra uitgeven aan fiets/sokken/wax.

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 21:08
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik zou me overigens meer zorgen maken over je enkelsokken als je op zoek bent naar getallen en formules. Koop een SL7 en investeer de rest in knappe sokken. Hier kun je berekenen hoe lang ze moeten zijn: https://www.velominati.co...the-goldilocks-principle/
Groot deel van de klachten komen ook gewoon uit onvoldoende kracht. Een sterke core (van buik, onderrug tot bovenrug en schouders) en sterkere triceps kunnen er al voor zorgen dat je stabieler op je fiets zit, je niet "door je schouders zakt" en moet compenseren met nekspieren om je hoofd hoog te houden. Kijk maar eens bij jezelf of je doorzakt of niet, dan kan je je stuur nog zo hoog zetten, je hebt dan altijd een knelpunt tussen je schouderbladen.

Met een ritje van uurtje kan je het dan nog wel volhouden en pijn uitzitten, ga je langer dan ga je dat merken en ga je bovendien nog meer doorzakken en wordt de pijn te veel.

[ Voor 3% gewijzigd door jasperdeman op 17-08-2023 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18
[...]

Lotte Kopecky werd overigens wereldkampioen op een SL7, terwijl een groot deel van het veld achter haar op een SL8 zat.
Ongelofelijk hé.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05

The Legend

*Plop*

verstappen33 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Ik ben daar ook geweest. Goed geholpen, heb nog een proefrit op de SuperSix komende week als die binnen is.
Maar ik vind de Tarmac toch wel vetter eruitzien.

Ik ben voor de Tarmac in Borne geweest bij Brama. Ben geholpen door de eigenaar zelf.
Fijne vent en neemt echt de tijd en moeite.

Benieuwd naar de ervaring bij Ocon.
Vanmiddag naar Ocon geweest. Was wel een openbaring :P

Voor (vlak na aanschaf in 2013):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlCf6w1aC0HiwIt_vyv3479Z2g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyzHV4HCCog85KiXmKKKehLt.jpg?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fB8uhm5rkQJPo4e5IfDpjrAVp1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNIznGxDHFmbvUKvqOyTHnTA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijk gewoon in een normale racefiets houding beter te zitten 8)7 Nu is de ‘voor’ afstelling van 2013, en de tijden en inzichten zijn sindsdien wel veranderd, maar zo’n groot verschil had ik niet verwacht. Zadel is ongeveer 4cm omhoog gezet en iets naar voren, stuurpen (140mm) is omgedraaid en moet een 120mm worden. Schoenplaatjes anders afgesteld. Voelt ineens alsof ik veel makkelijker rond kan draaien met m’n benen 8)7

Nu nog even de vraag hoe ik de maten uit het rapport (incl. zadel en stuurpen) kan gebruiken om te vergelijken met de geometrietabellen van fabrikanten (zonder zadel en stuurpen). Maar als de geometriewaarden van m’n CAAD10 nog kloppen (https://geometrygeeks.bike/bike/cannondale-caad10-2013/) dan lijkt dat qua stack en reach erg dichtbij de beoogde SuperSix Evo te liggen *D

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Wist ik niet! Leuk weetje aangezien Specialized de hele SL8 launch rond het wk had gepland.

Dan blijf ik toch nog maar even op de SL7 :+.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zijn er ervaringen hier met fietsen van het Spaanse BH bikes? Ik kom volgens mij een redelijk bang voor buck fiets tegen: de BH RS1 3.5 ui 2023.
Voor €4000 een vlot model carbon frame en voorvork 105Di2 afgemonteerde fiets, met 35 mm aluminium Vision velgen. Geen aero cockpit maar een aluminium buis stuur.
Een lokale fietsenmaker biedt deze ook aan. Ik kan alleen helaas niet heel veel informatie en reviews vinden (wel over de 2022 uitvoering). Vroeger zijn er wel prof teams geweest die op dit merk fietsten, maar volgens mij niet.

Iemand die wat zinnigs kan zeggen? Bv. waarom dit geen goede deal zou zijn?

Linkje: https://www.bhbikes.com/n...strijd-road/rs1-3-5-ld353

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:22
Arie- schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:11:
Zijn er ervaringen hier met fietsen van het Spaanse BH bikes? Ik kom volgens mij een redelijk bang voor buck fiets tegen: de BH RS1 3.5 ui 2023.
Voor €4000 een vlot model carbon frame en voorvork 105Di2 afgemonteerde fiets, met 35 mm aluminium Vision velgen. Geen aero cockpit maar een aluminium buis stuur.
Een lokale fietsenmaker biedt deze ook aan. Ik kan alleen helaas niet heel veel informatie en reviews vinden (wel over de 2022 uitvoering). Vroeger zijn er wel prof teams geweest die op dit merk fietsten, maar volgens mij niet.

In het kader dat wielrenners allerlei vage redenen aan kunnen dragen.. ik zelf zou niet op een 'bh' willen rijden. Ik denk dat ze verder een prima fiets zullen hebben maar gewoon niet zo populair zijn. Bijvoorbeeld Lapierre is ook zo niet populair/bekend maar daar wordt ook gewoon de TdF op gereden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:07
The Legend schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:13:
[...]

Vanmiddag naar Ocon geweest. Was wel een openbaring :P

Voor (vlak na aanschaf in 2013):

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

Ik blijk gewoon in een normale racefiets houding beter te zitten 8)7 Nu is de ‘voor’ afstelling van 2013, en de tijden en inzichten zijn sindsdien wel veranderd, maar zo’n groot verschil had ik niet verwacht. Zadel is ongeveer 4cm omhoog gezet en iets naar voren, stuurpen (140mm) is omgedraaid en moet een 120mm worden. Schoenplaatjes anders afgesteld. Voelt ineens alsof ik veel makkelijker rond kan draaien met m’n benen 8)7

Nu nog even de vraag hoe ik de maten uit het rapport (incl. zadel en stuurpen) kan gebruiken om te vergelijken met de geometrietabellen van fabrikanten (zonder zadel en stuurpen). Maar als de geometriewaarden van m’n CAAD10 nog kloppen (https://geometrygeeks.bike/bike/cannondale-caad10-2013/) dan lijkt dat qua stack en reach erg dichtbij de beoogde SuperSix Evo te liggen *D
Je fiets ziet er ook stukken beter uit.
De SS zal prima passen. Gewoon met de meting naar Ten Tusscher en een proefrit maken.

Hoe was je ervaring bij Ocon dan? Welke bikefit programma had je?

Had je verder nog klachten die verholpen moesten worden?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

verstappen33 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Je fiets ziet er ook stukken beter uit.
De SS zal prima passen. Gewoon met de meting naar Ten Tusscher en een proefrit maken.

Hoe was je ervaring bij Ocon dan? Welke bikefit programma had je?

Had je verder nog klachten die verholpen moesten worden?
Ik had het basispakket. Eerst intake, wat wil je wat zoek je. Daarna een core krachtoefening, kijken hoe lang je het volhoudt. Vervolgens een aantal oefeningen om je flexibiliteit in rug, heup en benen te bepalen en een kniestabiliteitoefening. Daarna op de fiets en afstellen op het oog en checken en finetunen op basis van 8 sensors. Morgen een rit om te testen :)

Qua klachten: snel een dooie zak en tintelende voorvoet/tenen, beide herkende hij direct aan de verkeerde positie.

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 17-08-2023 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Arie- schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:11:

Voor onder de €4000, kan je ook dit kopen:
https://www.canyon.com/nl...ce-cf-slx-7-di2/3481.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Yes dankjewel, ziet er ook interessant uit, maar deze voldoet niet voor mij omdat deze een geïntegreerde cockpit heeft en ik wil een triatlon stuurtje willen kunnen plaatsen. Er zijn zoveel keuzes die ik anders kan maken, dus dat is eigenlijk niet zo interessant nu. Ik was eigenlijk voornamelijk benieuwd naar deze BH fietsen, want ik zie ze nergens.

[ Voor 42% gewijzigd door Arie- op 18-08-2023 07:29 . Reden: Even m'n post herschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:43
Gave fiets, is er een mogelijkheid bij canyon dat je een andere wielset mee zou kunnen laten leveren? Iemand dit ooit geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:02
Arie- schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:14:
[...]

Yes dankjewel, ziet er ook interessant uit, maar deze voldoet niet voor mij omdat deze een geïntegreerde cockpit heeft en ik wil een triatlon stuurtje willen kunnen plaatsen. Er zijn zoveel keuzes die ik anders kan maken, dus dat is eigenlijk niet zo interessant nu. Ik was eigenlijk voornamelijk benieuwd naar deze BH fietsen, want ik zie ze nergens.
Volgens mij verkoopt control Tech een triatlon stuur wat er op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
The Legend schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Ik had het basispakket. Eerst intake, wat wil je wat zoek je. Daarna een core krachtoefening, kijken hoe lang je het volhoudt. Vervolgens een aantal oefeningen om je flexibiliteit in rug, heup en benen te bepalen en een kniestabiliteitoefening. Daarna op de fiets en afstellen op het oog en checken en finetunen op basis van 8 sensors. Morgen een rit om te testen :)

Qua klachten: snel een dooie zak en tintelende voorvoet/tenen, beide herkende hij direct aan de verkeerde positie.
Had je nog een beetje gevoel dat ze echt wisten wat ze deden? Dus goed onderbouwen waarom ze bepaalde veranderingen maakten aan je fiets?

Ik werd gisteren eind van de dag gebeld door de LBS dat mijn gewenste fiets al geleverd is.
Hij heeft zich afgelopen 2 dagen even flink ingespannen en stad en land afgebeld om te kijken of hij mijn fiets ergens vandaan kon halen.
Hij is gisteren per koerier opgehaald.
Als ik wil, is die van mij.

Straks even een kop koffie drinken daar en bespreken wat er uit een bikefitting zou kunnen komen. Als daar echt een advies uit zou komen dat ik een andere maat nodig heb wil ik niet met deze fiets opgescheept zitten.

Volgens de eigenaar van de LBS komen we daar wel uit, en heeft hij genoeg vertrouwen in zijn eigen meet kunsten om dat bijna uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

verstappen33 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:51:
[...]

Had je nog een beetje gevoel dat ze echt wisten wat ze deden? Dus goed onderbouwen waarom ze bepaalde veranderingen maakten aan je fiets?
Ja, het is een sportfysiotherapeut. Hij benadert de bikefit ook echt vanuit die (wetenschappelijke) basis. Maar het is dus niet sensors plakken en doen wat de computer zegt. Mij kniestabiliteit is bijvoorbeeld vrij laag waardoor bij bewegen / belasten m’n benen in X-stand gaan. De afstelling van het zadel en de schoenplaatjes is daar weer op aangepast. Hij gaf ook advies voor bepaalde core stability oefeningen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
[...]

Ik werd gisteren eind van de dag gebeld door de LBS dat mijn gewenste fiets al geleverd is.
Hij heeft zich afgelopen 2 dagen even flink ingespannen en stad en land afgebeld om te kijken of hij mijn fiets ergens vandaan kon halen.
Hij is gisteren per koerier opgehaald.
Als ik wil, is die van mij.

Straks even een kop koffie drinken daar en bespreken wat er uit een bikefitting zou kunnen komen. Als daar echt een advies uit zou komen dat ik een andere maat nodig heb wil ik niet met deze fiets opgescheept zitten.

Volgens de eigenaar van de LBS komen we daar wel uit, en heeft hij genoeg vertrouwen in zijn eigen meet kunsten om dat bijna uit te sluiten.
Haha tuurlijk kom je daar wel uit indien 'te klein': men ramt er een spacertoren onder, knalt er een 14 cm stuurpen op en tadaaa :+

Jij hebt in je hoofd allang een Tarmac of SuperSix gekocht, de geometrie van beide is minder endurance.

Heel eerlijk: die fit boeit je niet, want je gaat toch één van beide kopen: daar ben je verliefd op geworden. Je gaat toch niet switchen naar een Trek Domane of andere endurance-dwarsstraat. Het enige dat de fit je nu kan brengen is dat je straks niet gedwongen wordt een nieuw stuur of stuurpen te moeten kopen. En indien je toch klachten krijgt: wat core- en nekoefeningen in je routine bouwen en jij kunt rijden op je droomfiets.

Spreek met de fietsenmaker af dat je een bikefit gaat doen en dat je evt. het stuur kunt ruilen. Die maat komt goed. Of koop gewoon die fiets, ga rijden op basis van het timmermansoog van je ervaren fietsenmaker en steek de 300 euro van de bikefit in fatsoenlijke sokken.

Ander punt: is een fietsenzaak wel een speciaalzaak indien ze geen bikefit aanbieden, althans niet de mogelijkheid bieden tot bikefitting vóór koop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die fit wordt nu ook echt iets te groot gemaakt. Beide modellen zijn prima aan te passen naar je lichaam als je al wat langer fietst en een normale mobiliteit hebt. Qua maat bij twijfel voor de kleinere optie gaan.

En dan gewoon de fiets kiezen waar je écht blij van wordt qua gevoel. Dat is 500% belangrijker dan 2 watt meer aero of 5mm meer of minder reach.

Soms moeten we het perfectionisme even loslaten en beseffen dat het bij van zulke high end fietsen / maatvoeringen om details gaat en niet om gamechangers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mhr-zip
Mr. Stom schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Haha tuurlijk kom je daar wel uit indien 'te klein': men ramt er een spacertoren onder, knalt er een 14 cm stuurpen op en tadaaa :+

Jij hebt in je hoofd allang een Tarmac of SuperSix gekocht, de geometrie van beide is minder endurance.

Heel eerlijk: die fit boeit je niet, want je gaat toch één van beide kopen: daar ben je verliefd op geworden. Je gaat toch niet switchen naar een Trek Domane of andere endurance-dwarsstraat. Het enige dat de fit je nu kan brengen is dat je straks niet gedwongen wordt een nieuw stuur of stuurpen te moeten kopen. En indien je toch klachten krijgt: wat core- en nekoefeningen in je routine bouwen en jij kunt rijden op je droomfiets.

Spreek met de fietsenmaker af dat je een bikefit gaat doen en dat je evt. het stuur kunt ruilen. Die maat komt goed. Of koop gewoon die fiets, ga rijden op basis van het timmermansoog van je ervaren fietsenmaker en steek de 300 euro van de bikefit in fatsoenlijke sokken.

Ander punt: is een fietsenzaak wel een speciaalzaak indien ze geen bikefit aanbieden, althans niet de mogelijkheid bieden tot bikefitting vóór koop?
Ik zeg geen nee tegen seizoen 2 van deze soap:

"Mijn SL7 heeft wel heel veel afschrijving in een half jaar"

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 18-08-2023 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:54
mhr-zip schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Ik zeg geen nee tegen seizoen 2 van deze soap:

"Mijn SL7 heeft wel heel veel afschrijving in een half jaar"
Wordt dat pay per view?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-10 09:03
[...]

Wij van WC-eend, adviseren...

Ik hoor nog een hoop als, dan, misschien. En ja, als ik een fiets wil verkopen zou ik je ook wel zeggen dat ik bijna kan uitsluiten dat het niet gaat passen. Mocht het dan niet passen, heb ik mezelf toch maar mooi ingedekt door het bijna uit te sluiten. Maar je moet het zelf weten uiteindelijk - ik kan alleen maar voor je hopen dat het goed uitpakt en dat je heel veel plezier gaat beleven aan je Tarmac, want een mooie fiets is het zeker :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr. Stom
Je kunt nu al de audio van @verstappen33 bij z'n LBS beluisteren: YouTube: Alle lof voor Olof 🫶 #benbvolliefde #shorts

In een volgende aflevering horen we hem zeggen:

"Als je in lijn bent met je purpose, en daar écht in gelooft..." begint hij. "Je moet gewoon weten waar je heen wilt, en hoe je daar komt dat komt vanzelf." Daarna over z'n SL8: "En als je in je purpose gelooft en het is ook het purpose van het universum dan kom je er wel, dan word je gesteund",

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]
Volgens de eigenaar van de LBS komen we daar wel uit
Zoals @The__Dude aangeeft, iets met commercieel belang.

Specialized heeft hier ook speciaal sturen voor op de markt gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qH1-dnEXNp4mJ3xSZwePrQ972-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HBA5BHtLhqumYK5XQfkVxU6.jpg?f=fotoalbum_large

Dus je gaat er altijd op passen met een hover stuur en 80mm stuurpen die de lucht insteekt. Ik weet 100% zeker dat je er op past. Maar dat het er niet uit ziet en k*t rijdt. Tsja....

Van deze soap vind ik het psychologische deel het meest interessant, niet dat deel over de fiets.
Maar het feit dat een volwassene alle alarmbellen kan negeren. En het heen en weer gaan van de interne strijd met het kinderlijke "IK WIL HET NU HEBBEN" zo mooi staat omschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 18-08-2023 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 12-10 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

@verstappen33 is een BMC Roadmachine niks voor je? betere geometrie, origineler dan de Spesh en hij is zo mooi dat al je maatjes achter je fietsen omdat ze naar je fiets willen kijken!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34

aerofreak

Steve Jobs

Als we dan toch fietsen gaan opnoemen met een andere geometrie... De nieuwe Canyon Endurance?
Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dwb97af1f5/images/full/full_2023_/2023/full_2023_2740_endurace-cf-slx-8-aero_P03_P5.jpg?sw=874&sfrm=png&q=90&bgcolor=F2F2F2

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:06

McMiGHtY

- burp -

Of een Cube 2023 Litening AERO C:68X SLT

https://granfondo-cycling...Test_GF_web--1140x760.jpg

Als ik naar Taco kijk is dit _de_ fiets om aero op te zitten

[ Voor 15% gewijzigd door McMiGHtY op 18-08-2023 10:45 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51
Mensen mensen, breng hem nu niet aan het twijvelen!

Het moet gewoon de Specialized worden.
Misschien is het verstandiger om in plaats van je fiets je lichaam aan te passen? (Zoiets?) 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
De soap wordt voorlopig even van de buis gehaald. -O-

Ze hebben me blij gemaakt met een dooie mus.
De fiets is binnen, maar in de verkeerde kleur. Ze waren te snel met bellen zonder de kleur te verifiëren.

Fiets staat nu weer in back order tot half oktober.
Tegen die tijd heb ik de fitting ook gehad en hebben we 100% zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Welke kleur hebben ze dan nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:52:
Welke kleur hebben ze dan nu wel?
De groene. En die vind ik echt niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Beter dan zwart toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En is United Colours dan geen optie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Haha gelijk een nieuwe fiets overspuiten :D. Kan je wel die paint-ready S-Works kopen eventueel. ;)

Over de geo discussie/soap: we hebben het hier wel over het all-round model van Speci he, die voor het grote publiek op de markt gebracht wordt. Niet een of andere die-hard aero monster met onmogelijke geo zoals een Giant Propel. (Nofi aan de Propel bezitters hier, als je er op past is dat een super fiets, maar je snapt wat ik bedoel).

In ieder geval heeft de Tarmac nog een heel veel vriendelijkere geometrie dan bijvoorbeeld de Aeroad en ook dan de Ultimate trouwens (ik heb ze begin dit jaar om persoonlijke redenen grondig met elkaar vergeleken) en als je ziet wat dáár af en toe op rond rijdt....

Ik heb ook hele vervelende rugklachten gehad (nu alweer een stuk minder door goede begeleiding in mijn loop/sta houding). Maar desondanks kan (en kon) ik wel meer dan 8 uur klachtenvrij op een Tarmac zitten, hoe is het mogelijk?

Edit: En ja, ik rij wel met een paar spacers, maar dat doen veel profs tegenwoordig ook. Slam your stem is zoooo 2010! ;)

Nu snap ik ook wel dat rugklachten weer wat anders is dan nekklachten maar ik denk dat @verstappen33 inmiddels genoeg informatie heeft in dit topic om te weten dat dit iets is waar hij wel op moet letten en een overwogen keuze in kan maken ;).

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 18-08-2023 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 12-10 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

verstappen33 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:

De fiets is binnen, maar in de verkeerde kleur. Ze waren te snel met bellen zonder de kleur te verifiëren.

Die LBS leest hier gewoon mee die dacht snel actie ondernemen...no way dat een paar nerds op een forum ervoor gaan zorgen dat ik geen omzet scoor :+

aah shit, verkeerde kleur! toch geen omzet :|

[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 18-08-2023 12:39 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:59
luuk66 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:35:
[...]

Gave fiets, is er een mogelijkheid bij canyon dat je een andere wielset mee zou kunnen laten leveren? Iemand dit ooit geprobeerd?
Nee doen ze niet. Juist met die wielset kunnen ze de prijs lager houden (denk ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:16
verstappen33 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:

Ahh mooi, dan hebben we nog tot half oktober om tegen een muur te praten, de favo hobby van velen hier.

Wat me echter wel intrigeert is dat je niet echt reageert op de redelijk expliciete hints, ik zou zeggen, lees je eens in op het fenomeen "cognitieve dissonantie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46
tiswat schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Nee doen ze niet. Juist met die wielset kunnen ze de prijs lager houden (denk ik).
Nee eerder met 1 standaard model, zonder aanpassingen kunnen ze de prijs laag houden. (En nog lager door een goedkope set erin te stoppen inderdaad). Makkelijker qua voorraad en logistiek.

Als je wat wilt customizen moet je toch naar andere merken kijken, of accepteren dat je de stock spullen moet verkopen

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• verstappen33
Frenz64 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Ahh mooi, dan hebben we nog tot half oktober om tegen een muur te praten, de favo hobby van velen hier.

Wat me echter wel intrigeert is dat je niet echt reageert op de redelijk expliciete hints, ik zou zeggen, lees je eens in op het fenomeen "cognitieve dissonantie"
Je hebt gelijk en ik neem jullie hints en feedback echt wel serieus.
Ik neem nu ook even wat gas terug en wacht de bikefit eerst af op 11 okt voordat ik de aankoop doe.
Ik zit nog nergens aan vast, de gewenste fiets komt waarschijnlijk half oktober binnen.
Past die, dan heb ik geluk, past die niet, dan moet ik wat langer wachten op de juiste.
So be it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 18:15
Vorige week met vrienden vanuit Groesbeek door NL en DE gereden.
Geweldige ervaring!

Door afwezigheid van wind in FR besloten om bovenstaande, maar dan 2.0 te doen.
Mijn eerste echte "berg" ervaring.

Gisteren vanuit NL naar Winterberg gekacheld met de bolide van kantoor B-)
Daar direct vanuit het hotel een route gereden : pff blblbl grmbl, waarom doe ik dit ook alweer....
Fris, nattig en niet echt licht qua zon.
Route ingekort ivm het weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZMDT0La2wEwcgKsL4F6nbAPRQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DpyEPjY1wb7fFiNitA5evjc.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag (bijna) strak blauwe licht dat we wakker werden.
Lekker ontbijt en een route uitgezocht van +- 100km, wel genoeg na gisteren.... :+
Die laatste klim, 13km met net geen 4% avg 8)7
Nu weer thuis en het was nu al een vette 2 dagen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUgAM0o3-Bl8NY4eh5Mvqtx5fHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TXrHXU3B3BR1Kd17GceZRB1.jpg?f=fotoalbum_large

en speciaal voor @verstappen33 , deze hangt in Zaandam *O*
Flakked gold
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIQi9rZh2MadnMvwoFa4PFFP3B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iiw12oVStnr34QfHFp5EVEiq.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Woont er hier iemand of heeft er hier iemand toevallig een route rondom Bergen op Zoom/Kalmthoutse Heide/Rucphen?
Route voor racefiets, schelppaadjes en lichte gravel helemaal prima. Maar liever geen zandwegen enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 21:51

Steeffoon

Smartphone-nerd

mhr-zip schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:40:
Woont er hier iemand of heeft er hier iemand toevallig een route rondom Bergen op Zoom/Kalmthoutse Heide/Rucphen?
Route voor racefiets, schelppaadjes en lichte gravel helemaal prima. Maar liever geen zandwegen enzo.
Ik heb deze in februari gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IobMYJtvZguSrQmPvO9Biib3aqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLHLlZ8J8ssyiWU5PPz5DivA.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:22

Reginas

Queen of Core Stability

mhr-zip schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:40:
Ik heb in april meegedaan met de Jan Janssen Classic 85km. Startpunt in Hoogerheide, flink deel van de route over de Brabantse wal. Afhankelijk van de wind misschien een leuk alternatief voor de bovenstaande route via de Oesterdam. Ondergrond was voornamelijk asfalt en hier en daar klinkers/kasseien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdpptQqV48XFzltkk3yCVedAg4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCxm2wK9CgXY5OhMQC0k6Afk.jpg?f=fotoalbum_large

GPX-bestanden, ook voor de langere route, staan op de site van de organisatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Reginas op 19-08-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10 21:53
Vraagje, dragen jullie met dit “benauwde” weer altijd een base layer?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:45
jordyyyys schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:15:
Yup altijd, alleen dan nu een mesh base layer in plaats van een normale base layer O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 21:08
Met dit weer maakt het geen donder uit (IMHO). Misschien dat mesh-baselayer iets had geholpen tegen het 'plakken' maar benauwd krijg je het sowieso. Was vanochtend in ieder geval geen pretje in die vochtigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:15
Met dit weer zeker niet, ik heb niet het idee dat het iets toevoegt behalve een extra laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 05-10 17:17
Tubeless kan niet lek... Binnenband ging helaas ook niet meer. Iemand idee hoe dat kan? Opgepompt en klapte bijna gelijk. Ik vrees dat er nog iets scherps in zit, maar ben wel de buitenband af gegaan op harde dingen. Kwam oa nog plug tegen. Zal straks de binnenkant van de velg nog een bekijken.

Thuisfront maar gebeld, met nog 60 km te gaan.
Straks spulletje maar eens schoonmaken en nieuwe band er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjVsmX0ca9oSldV-9B7lZhKcPHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jd1kDJjhB4DCK8NLXfuKn6y4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbo5Vc9yyXzYUQT6pvxFdB_uP7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmRBEqHk4ZaKMVih971szRCd.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door DialOut op 19-08-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Ja, met name voor het afvoeren van het vocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:28
Nee, ik zie het als extra laag die weer zorgt voor extra warmte. En hier, Frankrijk, is het met 35+graden (moet vaak in de middag fietsen door andere “verplichtingen”) ook aardig warm 🥵.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 16:09
DialOut schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:28:
Tubeless kan niet lek... Binnenband ging helaas ook niet meer. Iemand idee hoe dat kan? Opgepompt en klapte bijna gelijk. Ik vrees dat er nog iets scherps in zit, maar ben wel de buitenband af gegaan op harde dingen. Kwam oa nog plug tegen. Zal straks de binnenkant van de velg nog een bekijken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Is je biba direct geklapt toen je ging pompen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:47
ElGreco schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:31:
[...]

Wellicht door dat grote gat: biba wordt door de druk door het gat geduwd en kan de rek niet opvangen?

Edit: het ziet er wel lekker dramatisch uit, met die foto's kun je indruk maken. Daar kan geen lekke biba tegenop. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 19-08-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
DialOut schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:28:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er ook wel uit als een dikke scheur, dat is einde oefening ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:49
Stukje canvas of papier geld ertussen en lekker het ritje afmaken.

Een stukje canvas hoor je bij je te hebben vindt ik. Past i. Je portemonnee of telefoonhoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
ElGreco schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:31:
[...]
Co2 patroon voor 70% gebruikt, toen gestopt omdat het voldoende op druk stond. Toen ik stopte duurde het een seconde en toen klapte de biba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
rolandos582 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Ziet er ook wel uit als een dikke scheur, dat is einde oefening ja.
Pink paste er in, dus een prop heb ik geen poging voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Stillekracht schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:28:

Een stukje canvas hoor je bij je te hebben vindt ik. Past i. Je portemonnee of telefoonhoes.
Al doende leert men O-) bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-02-2024

jmu

Heb gisteren een tasje gekocht voor bovenop de bovenbuis van mijn racefiets van carbon. Wat is de gouden tip om lakschade te voorkomen tijdens het gebruik? Alvast bedankt🚴‍♂️

[ Voor 5% gewijzigd door jmu op 19-08-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46
jmu schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:02:
Heb gisteren een tasje gekocht voor bovenop de bovenbuis van mijn racefiets van carbon. Wat is de gouden tip om lakschade te voorkomen tijdens het gebruik? Alvast bedankt🚴‍♂️
(Helicopter) Tape ertussen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 16:09
DialOut schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

Al doende leert men O-) bedankt voor de tip.
Gelletje verpakking is ook sterk genoeg om zo'n gat af te dekken zodat je biba erin blijft.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 14:18
Nope. Je hebt misschien iets sneller natte plekken in je shirt maar die extra isolatie heb ik echt niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30
Voor de vrouw een racefiets tweedehands gekocht om eens te ervaren of dit een leuke en fijne manier is van bewegen. Ze houdt wel van fietsen, dus racefietsen is een goede optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywQkqRNPMwuLi2VQSE4It5cjeL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBKjDrRIxZPYiom0NUowhW4r.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw is niet groot, 156cm, daarom een fiets met framemaat 47 gekocht. Ze merkt alleen dat ze, als de handen bovenop het stuur liggen, voor het gevoel net bij de remmen kan, met twee vingers per hand. Daarnaast gelijk ook veel last van haar onderarmen (ze is bekend met rsi klachten). Ook de binnenkant van de handen raken geïrriteerd doordat ze zover moet reiken, voor haar gevoel.

Wanneer blijkt dat fietsen echt wel lekker is, want dat vindt ze wel, willen we er best een echte bikefit tegenaan gooien, om goed op de fiets te komen en een goede nieuwe fiets aan te schaffen. Maar hoe kan ik haar huidige fiets het beste afstellen, zodat ze de klachten niet krijgt en dus echt kan uitproberen of dit leuk is om te blijven doen?
Heb het zadel al op zijn verst naar voren gezet, en het stuur op de hoogste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 21:09
Bijna altijd, maar dan echt wel een heel dun.
Behalve als het echt 30+ en vochtig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 16-10 14:18
Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:48:
Voor de vrouw een racefiets tweedehands gekocht om eens te ervaren of dit een leuke en fijne manier is van bewegen. Ze houdt wel van fietsen, dus racefietsen is een goede optie.

[Afbeelding]

Mijn vrouw is niet groot, 156cm, daarom een fiets met framemaat 47 gekocht. Ze merkt alleen dat ze, als de handen bovenop het stuur liggen, voor het gevoel net bij de remmen kan, met twee vingers per hand. Daarnaast gelijk ook veel last van haar onderarmen (ze is bekend met rsi klachten). Ook de binnenkant van de handen raken geïrriteerd doordat ze zover moet reiken, voor haar gevoel.

Wanneer blijkt dat fietsen echt wel lekker is, want dat vindt ze wel, willen we er best een echte bikefit tegenaan gooien, om goed op de fiets te komen en een goede nieuwe fiets aan te schaffen. Maar hoe kan ik haar huidige fiets het beste afstellen, zodat ze de klachten niet krijgt en dus echt kan uitproberen of dit leuk is om te blijven doen?
Heb het zadel al op zijn verst naar voren gezet, en het stuur op de hoogste stand.
Proefritje op een nog kleinere fiets misschien? Eens zien of dat verschil maakt?
Eventueel is een kortere stem wel prima zelf te doen. (als de fiets niet allemaal daarin geintegreerde kabels heeft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:48:
Maar hoe kan ik haar huidige fiets het beste afstellen, zodat ze de klachten niet krijgt en dus echt kan uitproberen of dit leuk is om te blijven doen?
zero-setback pen erin, kortere cranks, zadel omhoog, stuur naar beneden. Wat dat laatste betreft: als je ook maar iets van een houding op een racefiets wil hebben, zul je echt een drop moeten hebben van zadel naar stuur. Anders krijg je echt een enorm geforceerde houding met veel meer belasting van de rug.
Als je rechtop wil zitten, moet je nu op een racefiets gaan zitten, maar een fiets pakken die een geometrie heeft om rechtop te zitten.
Op een racefiets moet je in de beugel met iets gebogen armen kunnen zitten en dan hoeft je rug echt niet horizontaal te zijn, maar als je dan nog onder een hoek van pak 'm beet 45 graden zit, dat staat je stuur echt veel te hoog.
Maar dit alles is surrogaat voor een bikefit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-02-2024

jmu

Zijn er voor het aanbrengen nog verdere aandachtspunten? Bijv plakking verminderen door eerst op een ander oppervlakte? Is 1 laag genoeg? Nat maken met weghalen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
jmu schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:07:
[...]

Zijn er voor het aanbrengen nog verdere aandachtspunten? Bijv plakking verminderen door eerst op een ander oppervlakte? Is 1 laag genoeg? Nat maken met weghalen oid?
Ik gebruik hiervoor graag isolatie tape (die van de electricien), omdat die minder kleverig is. Minder kans om stickers te beschadigen. Lekker dik ook, beschermd goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@jmu Isolatietape wat @guapper aangeeft inderdaad. Dat laat minder lijmresten achter. Alternatief zijn transparante framebeschermingstickers, van bijv. BBB. Ik heb zelf een paar van die stickers op de voorkant van mijn fiets waar de kabels de lak zouden kunnen raken. Werkt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
jmu schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:02:
Ik heb altijd een rol boeklon in huis ivm sponsor en wedstrijd nummers voor een andere sport.
Met de bescherming erop op maat maken, daarna het oppervlak met water en zeep (Dreft of Gwoon) nat/vochtig maken.
Boeklon er op en daarna het vocht er onderuit duwen.

Bij het verwijderen is het afhankelijk van het materiaal hoe makkelijk het gaat.
"Sticker" materiaal gaat meestal beter na verwarmen met een föhn, boeklon is sterk genoeg om er direct af te trekken.
Kan wel zijn dat het voor je verf beter is het eerst te verwarmen met een föhn.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Vaak wel want dan rits ik mijn jersey lekker een stuk open zonder meteen voor aap te fietsen. Of ik moet net mijn borsthaar geschoren hebben.... :P
Maar ik heb keus uit tal van jersey's en een aantal zijn zelf ook al "meshy" en dat scheelt ook.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stillekracht schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:28:

Ik heb hem al vaker genoemd hier: neem een mini rolletje duct tape mee. Ik gebruik zadeltasjes en bij elke fiets zit een vliegerstokje met daaromheen een halve meter tape. Handig om een band min of meer te fixen, een gebroken spaak te fixeren, etc etc etc....

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:49
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 01:42:
[...]

Vaak wel want dan rits ik mijn jersey lekker een stuk open zonder meteen voor aap te fietsen. Of ik moet net mijn borsthaar geschoren hebben.... :P
Maar ik heb keus uit tal van jersey's en een aantal zijn zelf ook al "meshy" en dat scheelt ook.
Als je dan zonder baselayer rijdt en toch je shirt open wilt doen, kan je die duct tape gebruiken om niet als een aap rond te rijden. _O- Dan neem je wel een risico voor het geval je een scheur in je band krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 21:09
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 01:43:
[...]

Ik heb hem al vaker genoemd hier: neem een mini rolletje duct tape mee. Ik gebruik zadeltasjes en bij elke fiets zit een vliegerstokje met daaromheen een halve meter tape. Handig om een band min of meer te fixen, een gebroken spaak te fixeren, etc etc etc....
Goed idee, ga ik ook in mijn zadeltasjes steken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Of ik moet net mijn borsthaar geschoren hebben....
Gast :r , het is hier niet het Viva-forum.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Of ik moet net mijn borsthaar geschoren hebben....
...
Waarom zou je je baselayer wegscheren? De menselijke vacht (borst, rug, schouderhaar) is een prima baselayer. (Tenminste, een hoop mensen vinden wol een prettig materiaal >:) )

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 20-08-2023 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
begintmeta schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:42:
[...]

Waarom zou je je baselayer wegscheren? De menselijke vacht (borst, rug, schouderhaar) is een prima baselayer. (Tenminste, een hoop mensen vinden wol een prettig materiaal >:) )
Dat schouderhaar vond ik afgelopen week wel irritant na mijn valpartijtje van maandag :P
Dit keer eens nat behandeld (Bepanthen wondzalf met zalfgazen) en na 5 dagen is de schaafwond al erg ver genezen.

Na bepaalde leeftijd lijkt het overigens wel of hoofdhaar op magische wijze transformeert naar lichaamshaar. En dat vind mevrouw Mistraller ook niet zo mooi... Ik trim het haar overigens. Alleen rug gaat glad.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Ik draag dit altijd, ongeacht het weer.
Ben tevreden van deze:

https://www.aliexpress.co...urPageLogUid=BkM5RlASbA5P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
StevenK schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

zero-setback pen erin, kortere cranks, zadel omhoog, stuur naar beneden. Wat dat laatste betreft: als je ook maar iets van een houding op een racefiets wil hebben, zul je echt een drop moeten hebben van zadel naar stuur. Anders krijg je echt een enorm geforceerde houding met veel meer belasting van de rug.
Als je rechtop wil zitten, moet je nu op een racefiets gaan zitten, maar een fiets pakken die een geometrie heeft om rechtop te zitten.
Op een racefiets moet je in de beugel met iets gebogen armen kunnen zitten en dan hoeft je rug echt niet horizontaal te zijn, maar als je dan nog onder een hoek van pak 'm beet 45 graden zit, dat staat je stuur echt veel te hoog.
Maar dit alles is surrogaat voor een bikefit.
De bedoeling was om met een tweedehands fiets te kijken of dit iets voor haar is, voordat we er echt in investeren. Dus allerlei onderdelen vervangen was dus niet echt de bedoeling.
Ik zoek nu enkel even naar een oplossing om de druk in haar onderarmen te verminderen, zodat er geen rsi-klachten worden opgeroepen.. de hele fietshouding kan ze daarna vanzelf ontdekken en aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:56:
En dat vind mevrouw Mistraller ook niet zo mooi... Ik trim het haar overigens. Alleen rug gaat glad.
Nogmaals

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Goofyduck384 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

De bedoeling was om met een tweedehands fiets te kijken of dit iets voor haar is, voordat we er echt in investeren. Dus allerlei onderdelen vervangen was dus niet echt de bedoeling.
Ik zoek nu enkel even naar een oplossing om de druk in haar onderarmen te verminderen, zodat er geen rsi-klachten worden opgeroepen.. de hele fietshouding kan ze daarna vanzelf ontdekken en aanpassen.
Een kortere stuurpen hoeft geen grote investering te zijn, denk aan €20-30. Ik heb zelf ook baat gehad bij een kortere stuurpen (naar aanleiding van een bikefit uitgevoerd door sportpodotherapeut). Houd er wel rekening mee dat een kortere stuurpen het stuurgedrag van de fiets kan veranderen, het zou wat nerveuzer kunnen aanvoelen. Zelf ervaar ik geen hinder van het stuurgedrag nadat ik van 90mm stuurpen naar 75mm stuurpen ben gegaan.

En misschien valt er nog wat aan te passen aan de houding van de shifters? Iets naar binnen draaien? Wellicht ontlast dat haar polsen wat meer. Maar ja, met alleen de hoek van de shifters pas je natuurlijk geen te lange bovenbuislengte aan.

Waar ik zelf wel aan zit te denken: wat als een kortere stuurpen alleen de klacht van de polsen niet oplost? Omdat de fiets in zijn geheel te groot is of omdat de geometrie niet past bij jouw vrouw? Je kunt dan wel allerlei onderdelen gaan vervangen (stuurpen, zadelpen, crankstel), maar ben je dan niet beter af met een andere fiets? Het lijkt mij persoonlijk heel lastig om het plezier van wielrennen te ontdekken als ik iedere keer met pijn opstap op een fiets die het niet helemaal is.

Misschien -best na een bikefit uiteraard- eens oriënteren op een andere (tweedehands) fiets? Eerste merk wat mij te binnen schiet is Liv, het damesmerk van Giant. De geometrie van dat merk is echt afgestemd op het vrouwenlichaam. Vrouwen hebben in vergelijking met mannen vaak een wat korter torso en langere benen. En dat zou bij jouw vrouw misschien wel net het verschil kunnen maken, want de proporties van een volgroeide volwassen vrouw van 1,56m zijn natuurlijk anders dan die van een pubermeisje of puberjongen van 1,56m die nog volop in de groei zijn. Verder heb ik geen aandelen in Liv, ik tour zelf vrolijk rond op een Cube, maar ik heb wel een aantal positieve verhalen gehoord van andere wielrennende dames die wat kleiner zijn. :)

Veel succes in ieder geval. Hopelijk zijn de klachten opgelost met een kleine aanpassing en anders hebben jullie hopelijk aanwijzingen om je verder te oriënteren op een geschikte racefiets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 20:18
Nee. Nooit boven 26°C.
Met dit plakweer draag ik een bibshort en daarop een triathlon shirt, vestje zonder mouwen. En dan rits ik het ook nog open als ik het warm krijg.
Goed, nu heb ik wel een hele mooie borstkas, goeie bos haar erop en rij zo snel dat niemand ziet dat ik half naakt op de fiets zit 😂😂😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Ramon 73 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Nee. Nooit boven 26°C.
Met dit plakweer draag ik een bibshort en daarop een triathlon shirt, vestje zonder mouwen. En dan rits ik het ook nog open als ik het warm krijg.
Goed, nu heb ik wel een hele mooie borstkas, goeie bos haar erop en rij zo snel dat niemand ziet dat ik half naakt op de fiets zit 😂😂😝
Zonder mouwen? Heb jij Italiaans bloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranzai schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:02:
[...]

Zonder mouwen? Heb jij Italiaans bloed?
Nee hij is triatleet, dat lees je toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Dus ook geen sokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Reginas schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:32:
Een kortere stuurpen hoeft geen grote investering te zijn, denk aan €20-30. Ik heb zelf ook baat gehad bij een kortere stuurpen (naar aanleiding van een bikefit uitgevoerd door sportpodotherapeut). Houd er wel rekening mee dat een kortere stuurpen het stuurgedrag van de fiets kan veranderen, het zou wat nerveuzer kunnen aanvoelen. Zelf ervaar ik geen hinder van het stuurgedrag nadat ik van 90mm stuurpen naar 75mm stuurpen ben gegaan.

En misschien valt er nog wat aan te passen aan de houding van de shifters? Iets naar binnen draaien? Wellicht ontlast dat haar polsen wat meer. Maar ja, met alleen de hoek van de shifters pas je natuurlijk geen te lange bovenbuislengte aan.

Waar ik zelf wel aan zit te denken: wat als een kortere stuurpen alleen de klacht van de polsen niet oplost? Omdat de fiets in zijn geheel te groot is of omdat de geometrie niet past bij jouw vrouw? Je kunt dan wel allerlei onderdelen gaan vervangen (stuurpen, zadelpen, crankstel), maar ben je dan niet beter af met een andere fiets? Het lijkt mij persoonlijk heel lastig om het plezier van wielrennen te ontdekken als ik iedere keer met pijn opstap op een fiets die het niet helemaal is.

Misschien -best na een bikefit uiteraard- eens oriënteren op een andere (tweedehands) fiets? Eerste merk wat mij te binnen schiet is Liv, het damesmerk van Giant. De geometrie van dat merk is echt afgestemd op het vrouwenlichaam. Vrouwen hebben in vergelijking met mannen vaak een wat korter torso en langere benen. En dat zou bij jouw vrouw misschien wel net het verschil kunnen maken, want de proporties van een volgroeide volwassen vrouw van 1,56m zijn natuurlijk anders dan die van een pubermeisje of puberjongen van 1,56m die nog volop in de groei zijn. Verder heb ik geen aandelen in Liv, ik tour zelf vrolijk rond op een Cube, maar ik heb wel een aantal positieve verhalen gehoord van andere wielrennende dames die wat kleiner zijn. :)

Veel succes in ieder geval. Hopelijk zijn de klachten opgelost met een kleine aanpassing en anders hebben jullie hopelijk aanwijzingen om je verder te oriënteren op een geschikte racefiets.
Mooie uitleg, dank daarvoor!
Heb een online bikefit gedaan, om in ieder geval een basis-afstelling te hebben. Daaruit kwam vooral naar voren dat de zitlengte (punt zadel tot stuur) 41,5cm moet zijn, terwijl deze op de huidige fiets ruim 44cm is. Misschien is dit net het verschil wat ze merkt.

Heb inderdaad al een andere stuurpen besteld van 60mm (heeft nu 90mm) en een compacter stuur, met kleinere beugels. Daarnaast ook iets smaller. Ik hoop vooral met deze twee aanpassingen (die inderdaad betaalbaar zijn) een betere zit te krijgen, zodat de klachten minder worden.

Maar zal je tip m.b.t. de Liv even onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Dat zit niet lekker, kousenvoeten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
mhr-zip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

Als ik het zo lees, is hij een rijdende vliegenval, met zijn weelderige bos bezweet borsthaar..
Goofyduck384 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...] Daaruit kwam vooral naar voren dat de zitlengte (punt zadel tot stuur) 41,5cm moet zijn, terwijl deze op de huidige fiets ruim 44cm is. Misschien is dit net het verschil wat ze merkt.
[...]
Heb je het zadel in een neutrale positie gezet voordat je ging meten?
Doordat het zadel zo ver naar voren staat, komt er ook meer druk op haar armen.
Dat het zadel zo naar voren gekanteld is helpt daarbij ook niet, lijkt mij.

[ Voor 51% gewijzigd door guapper op 20-08-2023 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
guapper schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:44:
Heb je het zadel in een neutrale positie gezet voordat je ging meten?
Doordat het zadel zo ver naar voren staat, komt er ook meer druk op haar armen.
Dat het zadel zo naar voren gekanteld is helpt daarbij ook niet, lijkt mij.
Ik heb alle waarden even ingesteld volgens de basisinstelling die ik via die online bikefit kreeg. Dus:
1. Zadelhoogte
2. Zadel setback
3. Zitlengte
4. Drop

Het zadel staat niet in neutrale positie, maar juist in de positie n.a.v. de zadel setback.
Als je dit allemaal instelt, blijkt de zitlengte dus te groot voor haar. En dat zou haar gevoel “net niet bij de remmen kunnen” kunnen verklaren. Vandaar de 2 onderdelen die ik daarom nu even aanpas. Hoop dat het effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
mhr-zip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

Zonder zwemmen, Biathlon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
guapper schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:44:
[...]

Als ik het zo lees, is hij een rijdende vliegenval, met zijn weelderige bos bezweet borsthaar.
😂😂👍
Nooit last van vliegen, een enkele keer tegen de bril, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Goofyduck384 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:57:
[...]

Ik heb alle waarden even ingesteld volgens de basisinstelling die ik via die online bikefit kreeg. Dus:
1. Zadelhoogte
2. Zadel setback
3. Zitlengte
4. Drop

Het zadel staat niet in neutrale positie, maar juist in de positie n.a.v. de zadel setback.
Als je dit allemaal instelt, blijkt de zitlengte dus te groot voor haar. En dat zou haar gevoel “net niet bij de remmen kunnen” kunnen verklaren. Vandaar de 2 onderdelen die ik daarom nu even aanpas. Hoop dat het effect heeft.
Staat het zadel waterpas of wijst de punt verder omlaag dan de achterkant?
Dat is niet helemaal goed zichtbaar op de foto van de fiets die in de beugel hangt.

[ Voor 5% gewijzigd door Reginas op 20-08-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Reginas schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Staat het zadel waterpas of wijst de punt verder omlaag dan de achterkant?
Die staat waterpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41
voor vochtafvoer draag ik gewoon een base layer zelfs met hoge temperaturen. zonder krijg ik altijd ontiegelijk veel zweet bij mijn buik en aan bovenkant van bib. heb ook vanochtend gewoon merino wollen sokken aangetrokken. Heerlijk fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Reginas schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:32:
... Vrouwen hebben in vergelijking met mannen vaak een wat korter torso en langere benen. ...
Behalve een doorgaans kleinere totale lichaamslengte van vrouwen, zijn de proporties gemiddeld inderdaad iets anders. Vrouwen hebben echter algemeen relatief kortere benen dan mannen. De armen zijn vaak relatief iets langer. Verder hebben vrouwen algemeen een relatief wat smaller bovenlichaam en breder bekken. Daarnaast is het ook zo dat vrouwen veelal ook een andere de bekken en heuphoek hebben, en wat verder richting voeten dan weer een andere hoek in de knieen.

Hoe dan ook is het vooral belangrijk te kijken of een fiets voor een individu past, vrouwen en mannen verschillen natuurlijk van elkaar, maar vrouwen verschillen ook substantieel van vrouwen, en mannen van mannen. (De totale lichaamslengte (of ook de sociaaleconomische positie) is voor zover ik weet ook niet geheel ongerelateerd aan lengte verhoudingen/verschillen binnen geslachten). Minimale gemiddelden/groepsverschillen zullen in het niet vallen bij individuele verschilllen, die laatste zijn gewoon veel belangrijker (kan ook best dat sommige mannen het beste op een liv-frame passen) Wat denk ik gemiddeld en meestal individueel wel echt anders is, is de totale lichaamslengte en heupbreedte en de hoeken van heupen en knieen. Er zijn gewoon niet veel frames voor de mensen (of dat nu mannen of vrouwen zijn), die wat meer van de norm afwijken. Heel kleine mannen of kleinere/klein-gemiddelde vrouwen (Nederlandse vrouwen hebben dan gemiddeld geluk dat ze gemiddeld vrij groot zijn, maar zoals we in dit topic zien, zijn er kleinere individueen) komen er dan mbt frame-maat-keuzes bekaaider vanaf. Dat canyon kleinere wielen in hun kleine frames zet, is denk ik eigenlijk ook verstandig (of het nou vrouwen of mannen zijn die erop zitten)

Net even bij het genoemde liv gespiekt, en kennelijk zouden de door hun gebruikte anthropometrische gegevens relatief langere benen bij vrouwen aangeven... interessant, want dat strookt niet met wat ik ooit meen te hebben gelezen in de leerboeken (en ook niet met persoonlijke observatie, maar goed, dat laatste is veel te slecht gesampled & slecht gemeten natuurlijk)

[ Voor 46% gewijzigd door begintmeta op 20-08-2023 23:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Goofyduck384 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Mooie uitleg, dank daarvoor!
Heb een online bikefit gedaan, om in ieder geval een basis-afstelling te hebben. Daaruit kwam vooral naar voren dat de zitlengte (punt zadel tot stuur) 41,5cm moet zijn, terwijl deze op de huidige fiets ruim 44cm is. Misschien is dit net het verschil wat ze merkt.

Heb inderdaad al een andere stuurpen besteld van 60mm (heeft nu 90mm) en een compacter stuur, met kleinere beugels. Daarnaast ook iets smaller. Ik hoop vooral met deze twee aanpassingen (die inderdaad betaalbaar zijn) een betere zit te krijgen, zodat de klachten minder worden.

Maar zal je tip m.b.t. de Liv even onthouden!
Van 90 naar 60 is wel een heel grote sprong. Maar goed, mijn broer heeft er destijds een keer 3 bij Ali gekocht voor nog geen tientje per stuk. Gewoon om een beetje te proberen. Toen ie wist welke het fijnste was voor die lengte een betrouwbaarder merk gekocht; en de ali meuk op marktplaats.

Wat betreft Liv; mijn vrouw heeft inmiddels haar tweede Liv. (Avail Advanced 2) Ze komt nog steeds na iedere rit met een grijns thuis. Mijn vrouw is ook niet zo lang, meen 1.58 of zo. We hebben echt heel veel fietsen bekeken, maar dus toch weer een Liv en dat voelde als thuiskomen zei ze. Maat XS. Geen onderdelen geswapped.
1 kleine tip; neem sideloaders voor de bidons, met een klein frame krijg je je bidons er anders amper uit, met name een grote.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx3u2XBgVM-8__uke1mQnQgxUiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2MADMXEzuLvRUlTraMOvSEN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 21-08-2023 13:32 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:07:

1 kleine tip; neem sideloaders voor de bidons, met een klein frame krijg je je bidons er anders amper uit, met name een grote.
Vroeger nogal wat bidon houders gesloopt, sinds dit jaar op alle fietsen een Fidlock
Zijn ook in patent geproduceerd door SKS.

Als FYI :)

/edit
beter link

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 20-08-2023 23:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
GerbenBK schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Usual tricks als "half seaten" al geprobeerd? Dat werkte bij mij nog wel eens voordat ik een compressor gebruikte.

Zoals in dit filmpje: YouTube: The SECRET TO INSTALLING TUBELESS TIRES WITH FLOOR PUMP (without an ...
mhr-zip schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Heb je je ventielkern eruit gedraaid?
De combinatie van deze tips did the trick! Dank voor de adviezen :*).

Vittoria Corsa Pro's erop kunnen leggen en gelijk even goed kunnen testen met een ritje van 115km. Eerste indruk: stuk fijnere band dan de Conti GP5000 S TR. Merkbaar soepeler, dus iets meer comfort. En gevoelsmatig ook iets meer grip (?).

Mijn tubeless bandenranking so far:

Pirelli P Zero Speedcore duidelijk op 1. Echt enorm comfortabel en prettig rijdend. De Corsa Pro's op plek 2. Iets minder comfortabel, zelfde grip en - vermoedelijk gebaseerd op BRR data - net iets sneller (niet merkbaar voor mij). Ergens achteraan de Conti's, die ga ik nooit meer gebruiken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:07:
[...]
Ze komt nog steeds na iedere rit met een grijs thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx3u2XBgVM-8__uke1mQnQgxUiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2MADMXEzuLvRUlTraMOvSEN.jpg?f=fotoalbum_large
Zou toch ook raar zijn als ze na iedere rit met een andere kleur fiets thuis kwam? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Zijn er hier rijders met de Shimano 12 speed Di2 (9200 en 8100) die ook last hebben van trillende Di2 buttons op de shifters?
Ik ben nogal allergisch voor ratels/tikjes etc aan mijn fiets. Maar op ruw wegdek, hoor ik de shifter buttons een soort zoemend geluid maken alsof een bij op je stuur vast zit.
Iemand die dit herkend?

@Salteh jij hier iets over gehoord ooit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
loyske schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:50:
Zijn er hier rijders met de Shimano 12 speed Di2 (9200 en 8100) die ook last hebben van trillende Di2 buttons op de shifters?
Ik ben nogal allergisch voor ratels/tikjes etc aan mijn fiets. Maar op ruw wegdek, hoor ik de shifter buttons een soort zoemend geluid maken alsof een bij op je stuur vast zit.
Iemand die dit herkend?

@Salteh jij hier iets over gehoord ooit?
Ik weet van niks - heb daar zelf nog geen last van gehad.

Je zou kunnen kijken of de knopjes zelf niet losgetrild zijn. Zou nooit moeten gebeuren natuurlijk,maar je weet het nooit :). Hieronder een plaatje van ST-R8050, maar ST-R8170/50 etc hebben allemaal dezelfde schroefjes.
Ik zou ze er niet helemaal af halen. Er zitten 4 veertjes in die je daarna weer terug moet prutsen. Wel goed te doen, maar als het niet hoeft...
(https://photos.app.goo.gl/Y4SUFczh4n8YBeHVA)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZg65uQDMhwb1Gp2_IykwfBPjMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3hp8wcr9KDhoi3GCigk81GMW.jpg?f=user_large

Wat je wel eens ziet is dat de reach/free stroke boutjes te los zijn gedraaid en dat die vervolgens gaan rammelen of trillen op slecht wegdek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLWylZkB1fvACxDoXJpBlZpp1_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYjr5QxAOjiZ5Rhl7YleAQSF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PSt4Lt2kCmwFM888cBHRlLXpcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLLTd3hVxw5DzOHsCeSJQ1a0.jpg?f=fotoalbum_tile

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mistraller
BreadFan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Zou toch ook raar zijn als ze na iedere rit met een andere kleur fiets thuis kwam? :? :P
8)7 Fixed that..
Maar lach maar, maar het gave van deze fiets is dat ie afhankelijk van de lichtval Paars, roze, groen of grijs oogt.

Dat is moeilijk in een foto te vangen, maar het oogt echt ontzettend mooi.

Op deze zie je het een beetje. (Iets andere uitvoeringen maar dit is wel de framekleur van haar fiets)

Afbeeldingslocatie: https://d1mgeijqpfaspl.cloudfront.net/uploads/bike/image_side/thumbs/1272/6452ad433b081_IMG-20230419-WA0003.webp

Afbeeldingslocatie: https://d1mgeijqpfaspl.cloudfront.net/uploads/bike/image_crank/thumbs/1272/6452ad536d9ff_IMG_20230419_175207.webp

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 21-08-2023 13:35 ]

---------------

Pagina: 1 ... 501 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).