Buitenspel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:15:
[...]
Dit is wel snel afvallen. Als het echt 10 kilo vet is in 3.5 maand (15 weken), dan val je 0.66kg af per week. De gangbare norm is dat je ongeveer 7500-8000 calorieën moet verbranden voor 1kg te verliezen. Dus dan zit je op een wekelijkse deficit van ruim 5000 kcal. Dus een dagelijkse deficit tussen 700-800 kcal.
Nou zou je ook wel stukje extra vocht hebben verloren doordat je koolhydraat voorraad waarschijnlijk minder is dan toen je begon met wegen, maar toch.
Vooral de eerste 5-6kg ging heel hard, die had ik er in een maandje af ofzo.
Laatste weken zit ik op 200-300gr per week wat ik afval.
Zal ook wel het nodige vocht bij zitten. maar ik merk wel dat de broeken te wijdt beginnen te worden. De riem mag al 2 gaatjes strakker

..
Ik heb nooit problemen gehad met afvallen, eerder met aankomen, tot mijn 25-30e altijd met "ondergewicht" gekampt en kon eten wat ik wilde..
Inmiddels 43 jaar en woog in januari 86,5kg met 1m87, en had dus nog een gezond BMI, maar merkte gewoon dat er lokaal wat vet opslag plaatsvond (buikje).
Dat buikje is nu bijna weg door te stoppen met snaaien en snoepen.
Gewoon 3 maaltijden per dag met gezondere tussendoortjes
En sinds 5-6 weken weer fanatiek aan het fietsen.
Ik heb een zittend beroep, dus ik heb niet heel veel energie nodig om de dag door te komen.
Een kennis van mij is dietist en heeft het vorig jaar een keer uitgerekend, ik zou maar 21-2200cal per dag nodig hebben zonder af te vallen..
Als ik een beetje kijk naar een gemiddelde dag zit ik nu op 1800-1900 per dag, en op dagen dat ik fiets kun je er ongeveer 500 bij op tellen.