Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 467 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:39
Kluus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:18:
Edit: Heb het hier al vaker genoemd maar heeft een commute topic wellicht een bestaansrecht? Nu worden deze vragen verspreid over dit en het gravel topic en soms zelfs het mtb topic…
Ik fiets ook naar mijn werk

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Is dat een geheim topic of alleen voor betalende leden? >:)

Je hebt geen toegang tot dit forum

Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten forum.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

[ Voor 30% gewijzigd door loyske op 06-04-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Kluus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:18:

Het grote nadeel van douchen vind ik dat je dan met een natte handdoek zit, ik laat mijn spullen wel eens een paar dagen op het werk… Misschien kan ik hem toch wel ergens uithangen, zal nog eens kijken. Eigenlijk moet ik de douche ook wel in gebruik houden om het bestaansrecht ervan te behouden… ;)
Ik hang mijn handdoek vaak aan een stang onder buro, maar nu het weer druk is vond ik het wel een beter idee om een eigen drooghoekje te zoeken...want dan kan ik ook zweetkloffie even uithangen zonder gekke gezichten. Ik wilde eerst een droogrek naar binnen smokkelen maar nu heb ik een vergeten kapstok geconfisqueerd en die bij een opslagruimte neergezet. Schoenen laat ik vaak op het werk, dus dan banjer ik op sokken naar mijn lockertje. Scheelt nogal volume in de tas.

Bij mijn vrouw is het helemaal top geregeld, daar zorgt de schoonmaak voor aan- afvoer van handdoeken.
Edit: Heb het hier al vaker genoemd maar heeft een commute topic wellicht een bestaansrecht? Nu worden deze vragen verspreid over dit en het gravel topic en soms zelfs het mtb topic…
Er is wel een Ik fiets ook naar mijn werk maar dat is dan weer heel algemeen want ook toerfietsen en ebike gerelateerd.

Edit: lol spuit 11

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
loyske schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:04:
[...]

Is dat een geheim topic of alleen voor betalende leden? >:)

Je hebt geen toegang tot dit forum

Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten forum.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Die zit in de HK (tweakers huiskamer)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:12:
Er is wel een Ik fiets ook naar mijn werk maar dat is dan weer heel algemeen want ook toerfietsen en ebike gerelateerd.
Lijkt me prima toch, want ook die hebben kleding nodig etc.
Al kan dat ook weer prima in fietskleding topic :)

En HK toegang is alleen voor mensen die wat vaker op tweakers komen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:56
Ik kom 3687 keer per dag op dit godvergeten forum en dan nog mag ik er niet in.

[ Voor 193% gewijzigd door ElGreco op 06-04-2023 10:28 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
ElGreco schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:27:
Als je het lief vraagt, dan mag het vast wel :> Forum FAQ #hk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Is alleen voor aardige mensen.

O-)

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Post je veel oneliners, open je veel topics die op slot gaan met het verzoek eerst even goed te zoeken? Dan raden we je aan daar eerst iets aan te doen
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Bezulba schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:48:
[...]

Is alleen voor aardige mensen.

O-)
Ja oké. Dat is wel een dingetje. Lastig....

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:18:
[...]

Lijkt me prima toch, want ook die hebben kleding nodig etc.
Al kan dat ook weer prima in fietskleding topic :)

En HK toegang is alleen voor mensen die wat vaker op tweakers komen.
Eens! En ik maak toch wel eens gebruik van de “diensten” van de snellere e-bikers, dus die moeten we vooral te vriend houden. O-)

En inderdaad gaat het om dezelfde belangen, als je het alleen voor woon-werkers op sportfietsen doet is de doelgroep weer zo klein.

Ik kende hem nog niet, dus thanks, heb hem gelijk aan mijn bookmarks toegevoegd. d:)b

Edit: eigenlijk is HK wel een vreemde plek voor dat topic, zou m eerder in mobiliteit verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 06-04-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:21:
[...]

Edit: eigenlijk is HK wel een vreemde plek voor dat topic, zou m eerder in mobiliteit verwachten.
Loopt al aardig lang dat topic, misschien ff modje schoppen om te vragen of die verplaatst kan/mag worden ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:12
ElGreco schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:45:
[...]

Ja oké. Dat is wel een dingetje. Lastig....
Ik mag er ook niet in, gelukkig! Aardige mensen, BAH!

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:26
Salteh schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:09:
[...]

Ik mag er ook niet in, gelukkig! Aardige mensen, BAH!
Aardige mensen die op hun Gazelle naar hun werk fietsen....BAH!

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10 21:18
Wat voor slot gebruiken jullie op moment dat de fiets niet mee naar binnen mag? Bij huidige WG vind de pandbeheerder het niet tof, dus moet ie in het fietsenhok. Met een action kabelslotje vastzetten lijkt me dan geen goed idee.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:46
NoepZor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:05:
Wat voor slot gebruiken jullie op moment dat de fiets niet mee naar binnen mag? Bij huidige WG vind de pandbeheerder het niet tof, dus moet ie in het fietsenhok. Met een action kabelslotje vastzetten lijkt me dan geen goed idee.
Zitten wel variabelen in wat mij betreft. Waar staat het pand, wat voor fiets heb je, is het een afgesloten fietsenhok enz.

Bij mij op het werk gaat hij ook in het "fietsenhok", maar daar laat ik mijn slot gewoon hangen. Op die manier hoef ik het slot niet mee te nemen en kun je dus gebruik maken van een beter slot. Overigens is ons fietsenhok inpandig met verwarming O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat voor bedrijf werk je dat je zo'n zwaar slot nodig hebt zou ik bijna zeggen. ;) Ik zou mijn fiets onafgesloten durven laten staan in het fietsenhok hier. Misschien scheelt het dat het geen randstad is, don't know. En fietsenhok staat achter het pand hier, komen alleen eigen medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het is een complex van 3 gebouwen in gebruik als bedrijfsverzamelgebouw. Op het parkeerterrein tussen de gebouwen staat een fietsenhok/rookhok/afvalhok, maar die is in feite openbaar toegankelijk.

Toevoeging: het is geen randstad maar er zit wel een broodjeszaak in een van de gebouwen, dus er is wel enig verkeer op het parkeerterrein.

[ Voor 26% gewijzigd door NoepZor op 07-04-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon lekker mee naar binnen die fiets.
En @NoepZor wat vindt de pandbeheerder er dan niet tof aan ? Al die vieze schoenen moeten ook netjes op de mat blijven staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 20:13
DDX schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:39:
Gewoon lekker mee naar binnen die fiets.
En @NoepZor wat vindt de bandbeheerder er dan niet tof aan ? Al die vieze schoenen moeten ook netjes op de mat blijven staan ?
Wat vind die eigenlijk van 28mm banden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
la_fusion schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:40:
[...]

Wat vind die eigenlijk van 28mm banden? :+
Veel te smal, minimaal 300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb je een goede band met de beheerder, wellicht knijpt ie een oogje toe ;)

Een collega van me had de fiets beneden in de hal in een hoekje gezet, toen kwam dus de pandbeheerder met camerabeelden en alles verhaal doen dat fietsen in het fietsenhok moeten. Enige optie buiten het fietsenhok is de fiets op het kantoor zelf zetten vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mja in de hal zetten kan ik me wel weer wat bij voorstellen, dat hij dan aansprakelijk is en iets met vluchtroute misschien.
Gewoon mee naar kantoor dus.

Hier staat fiets op mooi plekje onder een trap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
Wij hebben een fietsenhok bij het kantoor, maar helaas is dat door anderen bedrijven ook te betreden.

Laatste keer heb ik hem gewoon tegen de muur gezet naast mijn bureau. Enige wat ik kreeg was wat complimentjes over de fiets :). Hij was wel schoon :+

[ Voor 4% gewijzigd door yeehaw op 07-04-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-10 15:05
Hej,

Ik ben even aan het stoeien met de frame maat voor een nieuwe fiets.
Ik heb mijn zinnen gezet op de nieuwe Cannondale SuperSix Evo, echter de beschikbaarheid is een dingetje.
Nu ga ik volgende week een test ritje maken op het vorige model, geometrie is hetzelfde als het nieuwe model, en het belangrijkste is dat ik goed op de fiets pas.

Ik zit nu op een Sensa Romagna 105 Comp uit 2018 mt 58 en daar zit ik goed op, het is een iets ander type fiets, maar als ik de geometrie vergelijk (Reach, Stack) denk ik dat ik uitkom op een mt 56 van de Cannondale.

https://geometrygeeks.bik...supersix-evo-4-2023-56cm/

Vergelijk ik nu appels met appels? Of mis ik iets?

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 07-04-2023 15:29 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
yeehaw schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:44:
Wij hebben een fietsenhok bij het kantoor, maar helaas is dat door anderen bedrijven ook te betreden.

Laatste keer heb ik hem gewoon tegen de muur gezet naast mijn bureau. Enige wat ik kreeg was wat complimentjes over de fiets :). Hij was wel schoon :+
Vraag nog eens wat ze er van vinden als je 69km door de regen gefietst hebt en alle zwarte drap op de vloer druipt 🤪

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:23
Sinds zeer recent hier ook gegrepen door het wielervirus. Laatste keer op de racefiets was 13 jaar geleden op een aluminium zesdehands met velgremmen.

Afgelopen tijd ging het toch weer kriebelen, deed weinig meer aan (semi) intensief sporten en ben me vervolgens weer gaan oriënteren op de markt. Wat een mooi spul is er te krijgen tegenwoordig. Dat was 15 jaar wel anders voor mijn gevoel. Op steenworp afstand zit hier een Wilier dealer en daar heb ik een nieuwe (vorige “lijn” weliswaar) GTR Team met schijfremmen, matte paint zwart/wit op de kop kunnen tikken. Dat carbon is wel even een verschil met waar ik vroeger op reed, heel vet! Hoop spullen had ik nog liggen, maar toch wat nieuwe kleding gekocht van Siroko, heb me nog ingehouden.

Vanochtend de eerste rit van 40 kilometer, rustig opbouwen dus :P Maar smaakte heel erg naar meer *O*
Nu nog op zoek naar een redelijke fietscomputer met hartslagmeter. Zit een beetje in de hoek van de Garmin 130 Plus, daar kan ik me denk ik geen buil aan vallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@doomtech Kijk voor meer informatie over fietscomputers eens in Het grote fietscomputer topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
EdwinW schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:41:
@doomtech Kijk voor meer informatie over fietscomputers eens in Het grote fietscomputer topic ;)
Een aantal posts heb ik daarheen verplaatst :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 14:32
Ketting van mijn fiets (RC120) is ongeveer 800km geleden vervangen, volgens het testtooltje nu alweer aan vervanging toe? Zo snel zou dat toch niet moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:04
Majora schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:58:
Ketting van mijn fiets (RC120) is ongeveer 800km geleden vervangen, volgens het testtooltje nu alweer aan vervanging toe? Zo snel zou dat toch niet moeten gaan?
Volgens de reviews zijn er nogal wat mensen ontevreden over die testtool:
Aan iedereen die dit onding bezit: Gooi het zo snel mogelijk weg en koop een deftige kettingchecker van Park Tool, BBB, KMC of een ander kwaliteitsmerk.
Je betaald wel dubbel zoveel, maar dan heb je wel een instrument dat je kunt vertrouwen.
Dit rotding meet gewoon verkeerd, splinternieuwe kwaliteitskettingen zouden zogezegd al versleten zijn... Zulke rommel moet uit de handel genomen worden!
Wellicht moet je het daar zoeken:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Wat was het weer een heerlijk dagje vandaag. Dat het mooie weer maar eens door gaat zetten want de voorspellingen zijn weer behoorlijk bagger deze aankomende week, ik zie weer een weekje Zwiften aankomen. Van de paasbrunch met de schoonfamilie, even kleine 2 uurtjes de weg op en daarna de laatste 25 kilometer Parijs - Roubaix kijken.

Vanuit Eindhoven even lekker richting de Belgische grens en weer terug. Gisteren een paar zooltjes voor in de wielerschoenen gehaald. Ze hadden de materialen even niet liggen om ze echt op maat te maken dus dat wordt ergens midden mei. Daarnaast de schoenplaatjes even goed af laten stellen. Maar merk al een enorm verschil qua ondersteuning, vandaag geen pijn in de voeten na de rit wat ik normaal toch echt wel al heb na 50 km.

Na een fiets meting en het goed afstellen van de fiets eerder dit jaar ook een stuk minder pijn in de handen, schouders, nek en rug. Nu moet het weer nog goed mee gaan zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygq2IVVJSBRklXvqQnwZk7BT0vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKm7QHMaFujQtdQaqhEzjd8G.jpg?f=fotoalbum_large

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 20:39
Mijn fietsverzekeraar vereist een ART2 gekeurd slot om aanspraak te maken op een schadevergoeding bij diefstal. Dit zijn stevige joekels die je niet zomaar wegsteekt in je achterzak maar wel bescherming moeten bieden tegen gauwdieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ben recent verhuisd van de kust regio (Wassenaar - Noordwijk - Zandvoort) naar regio midden (Doorn - Zeist - Driebergen) en het viel me op dat de mede weggebruikers hier een veel korter lontje hebben. Oke de fietspaden zijn smaller, maar mijn rijstijl is gelijk (niet met 40kmph langs crossen), en toch een paar lui die het nodig vonden te schreeuwen. Toevallig of ben ik de enige die dit opvalt?

Dinsdag met een lokaal clubje op pad , nu al zin in :).

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 09-04-2023 21:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
NoepZor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:55:
[...] Enige optie buiten het fietsenhok is de fiets op het kantoor zelf zetten vrees ik :P
Dat is de beste plek.
Al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Abus Bordo. Die kun je vastzetten op de plek van de bidonhouder.

Edit: er zijn verschillende groottes en zwaartes.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 09-04-2023 21:53 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik laat mijn slot in het fietsenhok hangen en neem alleen de sleutel mee. Slot hangt aan 1 van de stangen van het hok. Bij ons op het werk vrij normaal, het hok hangt vol met sloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

Sport_Life schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:14:
Ben recent verhuisd van de kust regio (Wassenaar - Noordwijk - Zandvoort) naar regio midden (Doorn - Zeist - Driebergen) en het viel me op dat de mede weggebruikers hier een veel korter lontje hebben. Oke de fietspaden zijn smaller, maar mijn rijstijl is gelijk (niet met 40kmph langs crossen), en toch een paar lui die het nodig vonden te schreeuwen. Toevallig of ben ik de enige die dit opvalt?
Ik woon al mijn hele leven in deze buurt, dus geen idee of het hier erger is. Wel wordt het echt steeds drukker op de heuvelrug met fietsers, elektrische fietsen, mtb's etc. Dat maakt de lontjes niet langer. Op de dijken heb je dan nog motoren en cabrio's, dus ook daar is het wel zoeken naar ruimte.

In algemene zin zijn de meeste fietspaden hier wel bijzonder smal en ook van een matige (hobbelig) kwaliteit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Sport_Life schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:14:

Dinsdag met een lokaal clubje op pad , nu al zin in :).
Woon sinds 2 jaar in deze regio (na daarvoor jaren in Amsterdam gewoon te hebben) en merk het eigenlijk bijna nooit. Misschien ben je gewoon toevallig een paar grumpy mensen tegengekomen.

[ Voor 47% gewijzigd door GerbenBK op 09-04-2023 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:24

sebasd

loopt op espresso

Ik woon net buiten die regio maar fiets er wel heel regelmatig, al een aantal jaar, en het is mij ook echt niet opgevallen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NoepZor
Vandaag rondje van 85km door zuidwest FR getrapt, best pittig met de wind die er stond in combinatie met de open vlakte. In het oosten waar ik woon rij je dan toch een stuk meer beschut. Fiets bevalt verder erg goed, niet de meest lichte, maar de wielen zoeven lekker (idee dat het boven de 35 wel iets verschil maakt) en hij is best comfortabel nog voor een racebak, ook door de 28mm banden uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLE8m-Wj29jdYmv4oqxA7QWQdTE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dp9pz9ZhlOmJF29ohmhxTEgL.jpg?f=user_large

https://strava.app.link/13Q78A4mTyb

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 10-04-2023 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
NoepZor schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:43:
Vandaag rondje van 85km door zuidwest FR getrapt, best pittig met de wind die er stond in combinatie met de open vlakte. In het oosten waar ik woon rij je dan toch een stuk meer beschut. Fiets bevalt verder erg goed, niet de meest lichte, maar de wielen zoeven lekker (idee dat het boven de 35 wel iets verschil maakt) en hij is best comfortabel nog voor een racebak, ook door de 28mm banden uiteraard.

[Afbeelding]

https://strava.app.link/13Q78A4mTyb
Friesland is mooi vlak en open, maar zo vatbaar voor wind..
Ik fiets al jaren de elfstedentocht, en 2 jaar geleden in de corona periode kon je het alleen fietsen met de app..
Na wat uitstel toch maar op de fiets geklommen, helaas regelmatig buien en windkracht 5..
Wind in de rug was heerlijk, maar ook ruim 120km tegen de wind in moeten boksen..

Volgende maand fiets ik hem weer, gelukkig met 15.000 anderen dus je kunt mooi in groepjes fietsen wat het een stuk makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:38
Kom er maar in @rolandos582 ben je wat opgeknapt na je val van gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 09:51
Zijn er hier ook anderen die problemen hebben of hebben gehad met 'Audiomeldingen' van de Garmin navigatie op telefoon via de 'Connect APP'.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het probleem op te losen, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Als ik via de Connect APP op 'Waarschuwingsvolume' druk blijft het cirkeltje draaien in een eindeloze loop.
en gebeurd er verder niets. Om eerlijk te zijn vind ik de gesproken route instructies wel handig, dan hoef ik minder te lezen/te kijken op fietscomputer zelf.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Apparaat verwijderen uit de APP, en de losse bluetooth verbindingen ook
  • APP verwijderen en opnieuw installeren.
  • Telefoon opnieuw opstarten
  • * combinatie van bovenstaande
  • Reset van de fietscomputer
  • Andere telefoon (enige optie die wel werkt, maar niet de gewenste oplossing)
Het lijkt er op dat Connect APP icm mijn telefoon momenteel niet werkt.
Betreft een Samsung S21 FE en een Garmin Edge 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
pier87 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:00:
Kom er maar in @rolandos582 ben je wat opgeknapt na je val van gisteren?
Matig allemaal, matig... Gelukkig alleen wat schaafwonden. Het ging niet zoals ik het had gehoopt zeg maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:46
rolandos582 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:28:
[...]

Matig allemaal, matig... Gelukkig alleen wat schaafwonden. Het ging niet zoals ik het had gehoopt zeg maar.
Je had gehoopt op meer dan schaafwonden? :+

Jodium gedeelte heb je nu gehad. Volgende keer podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 15-10 21:26
iemand nog interesse in een/twee startbewijzen Amstel gold plus een overnachting in een hotel in Valkenburg?
2 vrienden hebben afgezegd, en nu hebben we 3 hotelkamers en 5 startbewijzen met zijn 3e :D
Graag een berichtje sturen privé als je echt geïnteresseerd bent .

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DDX
Gisteren even de sneeuwgrens opgezocht op 2800m hoogte :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/FS1ns8xzrFkaNrcHt3NT3CrklN3RD05m335Fv6JRdtk-1152x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/jDVjvz3AhRNe7h3XtoJ2uJxToFxV_mcU6seu90ylxDI-1536x2048.jpg

https://www.strava.com/activities/8873181908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:18
Ik ga over krap twee weken Luik-Bastenaken-Luik fietsen. Ik fiets met een vermogensmeter, maar ik vraag me af hoe je kan inschatten wat je op zo'n lange tocht aankan. M'n FTP is zo'n 300 W.

Het enige dat qua lengte vergelijkbaar is is de Amstel Gold Race vorig jaar, toen had ik 11 uur 163 W gemiddeld. Ik kwam uiteindelijk behoorlijk fris over de finish en vermoed dat ik een hoger tempo aan had gekund.

Afgelopen weekend de Alternatieve gedaan, qua lengte (7 uur) niet echt vergelijkbaar maar 198 W gemiddeld gehaald. Dit was voor het eerst dat ik niet alleen maar met een vriend zo'n tocht maakte, en omdat die jongen 20 kg lichter is heb ik flink moeten afzien op de klimmetjes. Niet ingezakt; de eerste helft hetzelfde gemiddelde vermogen getrapt als de tweede.
Als ik solo een rit van 7-8 uur maak kom ik meestal uit rond 180 W; dat voelt dan redelijk "comfortabel", die 198 W van de Alternatieve voelde wel een stuk vermoeiender. Maar ik had die week gewoon getraind, was dus bepaald niet "uitgerust".

Hoe kan ik nu inschatten wat ik (indien goed uitgerust) 11-12 uur voor LBL kan volhouden? Dat 180 W zou lukken heb ik wel vertrouwen in. Die 198 W van de Alternatieve twijfel ik aan, maar het is wel precies het midden van wat voor mij Z2 zou moeten zijn, dus volgens Coggan zou ik dat moeten kunnen volhouden.

Oh ja, ik heb last minute nog startbescheiden voor de AGR komend weekend gewonnen. Ik ga denk ik voor de 150 km, maar het lijkt me ook wel stoer om de 240 km opnieuw te doen. Zou ik dan het weekend daarop als ik die week verder niets noemenswaardig doe voldoende uitgerust kunnen zijn voor LBL?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• GerbenBK
Om nog even terug te komen op mijn Paris Roubaix challenge avontuur. Uiteindelijk de tocht gereden op mn gravelset met 45mm banden omdat ik een vastzittende cassette op de wegset met geen mogelijk los kreeg de dag voordat ik vertrok. Was een beetje bezorgd over hoe dit zou zijn op 120km asfalt maar al snel kreeg ik jaloerse blikken en complimenten op mijn bandenkeuze van mede-deelnemers...:). Bleek trouwens ook erg mee te vallen. Kon prima mee in 30 a 35kmu groepjes waar mogeijk. Uiteindelijk 27kmu gemiddeld gereden over de hele tocht.

De 170km is logistiek wat lastiger omdat het A->B is en geen rondje. En omdat de vrouwen elite na de toertocht rijden, kun je niet te laat starten want het velodrome en het parcours gaan dan op een gegeven moment dicht.

Dat betekende in ons geval om half 4 de wekker om om half 5 bij de shuttlebus richting Busigny klaar te staan. Die rijdt dan om 5 uur weg om ongeveer anderhalf uur later aan te komen bij de start. Ook ontbijten is dan een uitdaging dus de hele busrit krentebollen en ontbijtkoek zitten wegwerken.

De route zelf volgt grotendeels die van de profs zonder de (laffe;)) aanloop van 90km vanuit Compiegne. Ik had nog nooit op kasseien gefietst en er was ook eigenlijk niets dat me hierop had kunnen voorbereiden. Alhoewel de eerste strook niet de meeste sterren had schrok ik behoorlijk bij het idee nog 50km op dit soort 'wegen' te moeten rijden. Na een strook of 6 kreeg ik meer vertrouwen en durfde ik ze ook wat meer aan te vallen. Het Bos van Wallers slaat qua abominabele staat echt alles. Het lijkt me letterlijk levensgevaarlijk om daar met een peleton a 60kmu in te knallen. Ik heb tijdens een toertocht nog nooit zoveel valpartijen (soms met erg) en pech gezien.

Zelf ben ik (en de vriend met wie ik was) gelukkkig overal overeind gebleven en geen pech gehad. Het finishen in het velodrome is ook wel een echt mooie ervaring na zo'n helletocht. Daarna de vrouwenfinish gekeken en zondag nog van 1 tot 5 in het stadion genoten van de koers, de zon en het bier.

Echt een aanrader om 1(!) keer te doen en ik heb weer nog meer respect gekregen voor de mannen en vrouwen profs die hierover racen! Als je geen zin hebt in het logistieke gedeelte is de 145km een prima alternatief, die start en finished wel in Roubaix.

Hier lig ik nog voorop :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CStjccJRvARfZeM41EXobuvOPMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTbZzhT9MxIGrAGePr7Pq6jQ.jpg?f=fotoalbum_large

Langste bovenbuis sticker ooit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56sG_L4dzW6WgEjiuNrZ0dNtE2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxv2NR8qNKRxbaMZCkXFRZvl.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/activities/8853590327

[ Voor 17% gewijzigd door GerbenBK op 12-04-2023 16:21 . Reden: typos en toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ah mooi, jammer dat je je spike banden niet bij je had, dan had je nog even door gekund naar 3400m... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-10 19:03

McMiGHtY

- burp -

Tom-Z schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:17:
Ik ga over krap twee weken Luik-Bastenaken-Luik fietsen. Ik fiets met een vermogensmeter, maar ik vraag me af hoe je kan inschatten wat je op zo'n lange tocht aankan. M'n FTP is zo'n 300 W.

--

Hoe kan ik nu inschatten wat ik (indien goed uitgerust) 11-12 uur voor LBL kan volhouden? Dat 180 W zou lukken heb ik wel vertrouwen in. Die 198 W van de Alternatieve twijfel ik aan, maar het is wel precies het midden van wat voor mij Z2 zou moeten zijn, dus volgens Coggan zou ik dat moeten kunnen volhouden.

Oh ja, ik heb last minute nog startbescheiden voor de AGR komend weekend gewonnen. Ik ga denk ik voor de 150 km, maar het lijkt me ook wel stoer om de 240 km opnieuw te doen. Zou ik dan het weekend daarop als ik die week verder niets noemenswaardig doe voldoende uitgerust kunnen zijn voor LBL?
Als je die 11-12 uur kunt blijven eten zou ik gewoon pacen op die 180watt. Een 150km AGR fietsen voor de laatste prikkel en dan een week taperen.. Zou moeten kunnen toch?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

@Tom-Z
Met een route als LBL, welke alleen maar op en neer gaat, zou ik niet te veel naar gemiddelde vermogen kijken maar meer naar je genormaliseerde vermogen. Als je dat rond die 180/200W weet te houden en je zorgt dat je nooit echt in het rode rijdt, moet het prima vol te houden zijn. Er van uitgaand dat qua voeding voldoende binnen blijft krijgen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tom-Z schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:17:

Het enige dat qua lengte vergelijkbaar is is de Amstel Gold Race vorig jaar, toen had ik 11 uur 163 W gemiddeld. Ik kwam uiteindelijk behoorlijk fris over de finish en vermoed dat ik een hoger tempo aan had gekund.

Afgelopen weekend de Alternatieve gedaan, qua lengte (7 uur) niet echt vergelijkbaar maar 198 W gemiddeld gehaald. Dit was voor het eerst dat ik niet alleen maar met een vriend zo'n tocht maakte, en omdat die jongen 20 kg lichter is heb ik flink moeten afzien op de klimmetjes. Niet ingezakt; de eerste helft hetzelfde gemiddelde vermogen getrapt als de tweede.
Als ik solo een rit van 7-8 uur maak kom ik meestal uit rond 180 W; dat voelt dan redelijk "comfortabel", die 198 W van de Alternatieve voelde wel een stuk vermoeiender. Maar ik had die week gewoon getraind, was dus bepaald niet "uitgerust".

Als je wilt Tweaken: https://www.bestbikesplit.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Phydomir schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:38:
@Tom-Z
Met een route als LBL, welke alleen maar op en neer gaat, zou ik niet te veel naar gemiddelde vermogen kijken maar meer naar je genormaliseerde vermogen. Als je dat rond die 180/200W weet te houden en je zorgt dat je nooit echt in het rode rijdt, moet het prima vol te houden zijn. Er van uitgaand dat qua voeding voldoende binnen blijft krijgen.
Als aanvulling hierop: op de vlakke stukken heb je er weinig aan om de hele tijd 200watt te rijden, terwijl je bergop misschien af en toe gedwongen wordt iets meer vermogen te rijden (om een normale cadans te behouden op de steilere stukken).

Ik zou op de vlakke stukken mezelf een beetje pacen (hoog in de endurance zone) en bij het klimmen wat harder rijden (tempo zone, of waar nodig threshold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pico Veleta, leuke klim! Ik heb hem in de zomer gedaan tot aan de top, maar heb toen toch wel een hongerklop gehad.
De afdaling daarentegen was geweldig, het was ruim 40km naar beneden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:53:
[...]

Als aanvulling hierop: op de vlakke stukken heb je er weinig aan om de hele tijd 200watt te rijden, terwijl je bergop misschien af en toe gedwongen wordt iets meer vermogen te rijden (om een normale cadans te behouden op de steilere stukken).

Ik zou op de vlakke stukken mezelf een beetje pacen (hoog in de endurance zone) en bij het klimmen wat harder rijden (tempo zone, of waar nodig threshold).
Dit is inderdaad hoe je ‘m het meest optimaal indeelt, en die site die ik hierboven noem laat je dan precies berekenen op welk punt van het parcours je hoeveel watt moet trappen om zo optimaal mogelijk uit te komen qua normalized power vs. average power. Je kunt dat vervolgens zelf op je Garmin inladen zodat je steeds per ‘segment’ ziet hoeveel watt je als target aan moet houden. Ik zou er, voor het plezier, niet te exact op gaan rijden - maar het is echt wel een hele mooie tool om het maximale uit je capaciteiten te halen wanneer je het als een (hele lange) tijdrit insteekt en ‘zo snel mogelijk’ wilt finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MrAcid schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:59:
[...]

Dit is inderdaad hoe je ‘m het meest optimaal indeelt, en die site die ik hierboven noem laat je dan precies berekenen op welk punt van het parcours je hoeveel watt moet trappen om zo optimaal mogelijk uit te komen qua normalized power vs. average power. Je kunt dat vervolgens zelf op je Garmin inladen zodat je steeds per ‘segment’ ziet hoeveel watt je als target aan moet houden. Ik zou er, voor het plezier, niet te exact op gaan rijden - maar het is echt wel een hele mooie tool om het maximale uit je capaciteiten te halen wanneer je het als een (hele lange) tijdrit insteekt en ‘zo snel mogelijk’ wilt finishen.
De nieuwere Garmin Edges hebben dit ook ingebouwd middels de feature 'Power Guide', die doet volgens mij precies hetzelfde als de tool die jij noemt. Zie deze snip uit DCR's 840 review:

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2023/04/vlcsnap-2023-04-11-13h12m59s494_thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:02:
[...]

De nieuwere Garmin Edges hebben dit ook ingebouwd middels de feature 'Power Guide', die doet volgens mij precies hetzelfde als de tool die jij noemt. Zie deze snip uit DCR's 840 review:

[Afbeelding]
Gaaf, dat had ik nog niet gezien/gelezen! Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
GerbenBK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:06:
Om nog even terug te komen op mijn Paris Roubaix challenge avontuur. Uiteindelijk de tocht gereden op mn gravelset met 45mm banden omdat ik een vastzittende cassette op de wegset met geen mogelijk los kreeg de dag voordat ik vertrok. Was een beetje bezorgd over hoe dit zou zijn op 120km asfalt maar al snel kreeg ik jaloerse blikken en complimenten op mijn bandenkeuze van mede-deelnemers...:). Bleek trouwens ook erg mee te vallen. Kon prima mee in 30 a 35kmu groepjes waar mogeijk. Uiteindelijk 27kmu gemiddeld gereden over de hele tocht.

De 170km is logistiek wat lastiger omdat het A->B is en geen rondje. En omdat de vrouwen elite na de toertocht rijden, kun je niet te laat starten want het velodrome en het parcours gaan dan op een gegeven moment dicht.

Dat betekende in ons geval om half 4 de wekker om om half 5 bij de shuttlebus richting Busigny klaar te staan. Die rijdt dan om 5 uur weg om ongeveer anderhalf uur later aan te komen bij de start. Ook ontbijten is dan een uitdaging dus de hele busrit krentebollen en ontbijtkoek zitten wegwerken.

De route zelf volgt grotendeels die van de profs zonder de (laffe;)) aanloop van 90km vanuit Compiegne. Ik had nog nooit op kasseien gefietst en er was ook eigenlijk niets dat me hierop had kunnen voorbereiden. Alhoewel de eerste strook niet de meeste sterren had schrok ik behoorlijk bij het idee nog 50km op dit soort 'wegen' te moeten rijden. Na een strook of 6 kreeg ik meer vertrouwen en durfde ik ze ook wat meer aan te vallen. Het Bos van Wallers slaat qua abominabele staat echt alles. Het lijkt me letterlijk levensgevaarlijk om daar met een peleton a 60kmu in te knallen. Ik heb tijdens een toertocht nog nooit zoveel valpartijen (soms met erg) en pech gezien.

Zelf ben ik (en de vriend met wie ik was) gelukkkig overal overeind gebleven en geen pech gehad. Het finishen in het velodrome is ook wel een echt mooie ervaring na zo'n helletocht. Daarna de vrouwenfinish gekeken en zondag nog van 1 tot 5 in het stadion genoten van de koers, de zon en het bier.

Echt een aanrader om 1(!) keer te doen en ik heb weer nog meer respect gekregen voor de mannen en vrouwen profs die hierover racen! Als je geen zin hebt in het logistieke gedeelte is de 145km een prima alternatief, die start en finished wel in Roubaix.

Hier lig ik nog voorop :+

[Afbeelding]

Langste bovenbuis sticker ooit:

[Afbeelding]

https://www.strava.com/activities/8853590327
Mooi dat je het gereden hebt, ik heb alleen zondag voor de mannen koers een rondje van 30 km gereden, hebben 3 stroken gedaan, waaronder het Bos van Wallers. Daarna in Bos van Wallers staan kijken bij de Trouee. Erg leuk, er waren bij de mannen ook wat valpartijen (verschillende renners in de ambulance daar zien zitten), Dylan van Baarle viel daar met als resultaat een gebroken gezicht en gebroken arm, dacht ik. Had zelf 40 mm Strada Bianchi banden erop zitten, reed erg comfy op 2,4 bar. Trouee de Arenberg was niet comfy inderdaad, die ligt er er zo scheef bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:53
Mijn god wat een wattages! En ik mijn best maar doen om 220W een uur vol te houden. Beste 20minuten waarde is 248W. Dan heb je aardig wat trainen in de benen lijkt me zo. Ik haal de fiets nu weer achter uit de schuur, heb deze winter amper gefietst (wwv op de E-bike). Maar dit zijn waarden waar ik van droom. Hoeveel train je (gericht) als ik vragen mag…

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44
stevens20 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:15:
Mijn god wat een wattages! En ik mijn best maar doen om 220W een uur vol te houden. Beste 20minuten waarde is 248W. Dan heb je aardig wat trainen in de benen lijkt me zo. Ik haal de fiets nu weer achter uit de schuur, heb deze winter amper gefietst (wwv op de E-bike). Maar dit zijn waarden waar ik van droom. Hoeveel train je (gericht) als ik vragen mag…
Maar als jij 60kg bent en hij is 90kg gaan jullie nog steeds even snel omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:18
Phydomir schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:38:
Met een route als LBL, welke alleen maar op en neer gaat, zou ik niet te veel naar gemiddelde vermogen kijken maar meer naar je genormaliseerde vermogen. Als je dat rond die 180/200W weet te houden en je zorgt dat je nooit echt in het rode rijdt, moet het prima vol te houden zijn.
Als ik schrijf dat ik de Alternatieve toertocht met 200 W gemiddeld heb gereden is dat natuurlijk niet continu 200 W, want dat is ook een heuvelachtig parcours (240 W NP). De stukken heuvelop inderdaad net iets onder threshold, op de vlakke stukken rustiger.

Zo'n bestbikesplit is aardig maar daar heb je alleen iets aan als je heel precies weet welk vermogen je een bepaalde tijd kan volhouden. Ik heb zelf een heel gebrekkige versie van bestbikesplit uitgeprogrammeerd maar loop er tegen aan dat je gewoon niet precies kan weten wat je 12 uur kan doen. Je kan natuurlijk moeilijk een paar rondjes van 12 uur gaan fietsen om dat uit te vinden. Ik hoopte dat daar iemand hier wat over kon zeggen maar het zal ook misschien wel persoonlijk zijn en niet zo'n exacte wetenschap.
Ik ben ook gewoon vrij stevig gebouwd hé. Zweef nu rond de 87-88 kg. Volgens Mantel is dat midden tussen "amateur" en "goede amateur wedstrijdrenner" in (qua W/kg).
In totaal fiets ik ongeveer 10.000 km per jaar, iets van 400 uur, voornamelijk in Zuid-Limburg. Hele jaar door.
Ik heb vorig jaar vanaf begin Februari gericht getraind voor de AGR (10 uur/week, volgens schema van Fondo). En dit jaar weer vanaf Februari een soortgelijk schema voor LBL. Voor de rest alleen maar "vrij" gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:52
Beste Tweakers,

Ik ben in de markt voor een nieuwe wielrenfiets, fiets zo’n 2/3x per week in Nederland en in de vakantie of weekenden ga ik graag naar het buitenland om te klimmen.
Mijn budget is 3/4 duizend euro, en ik woon in regio Eindhoven.
Heeft er iemand suggesties voor een goede zaak om eens langs te gaan? Of een goede fiets in deze range?
Ik zoek eigenlijk een strakke racer zoals bijvoorbeeld de bmc waar AG2R nu op rijdt of de canyon van mvdp.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
luuk66 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:55:
Beste Tweakers,

Ik ben in de markt voor een nieuwe wielrenfiets, fiets zo’n 2/3x per week in Nederland en in de vakantie of weekenden ga ik graag naar het buitenland om te klimmen.
Heeft er iemand suggesties voor een goede zaak om eens langs te gaan? Of een goede fiets in deze range?
Ik zoek eigenlijk een strakke racer zoals bijvoorbeeld de bmc waar AG2R nu op rijdt of de canyon van mvdp.

Alvast bedankt!
John Knoops?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:14
Canyon is alleen online te bestellen. Verder, Cycletrend in Nuenen/Eersel of Azurri in Waalre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 23:02
Gebruiken jullie het public beta programma op de garmin edge?
Twijfel om het te gebruiken, is het stabiel genoeg? Er zijn goede updates voor climbpro in de huidige beta.

En hoe vaak worden garmin edge maps geüpdatet?

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
@luuk66 Als je een Aeroad of Ultimate wil zoals van der Poel dan kan je die ook eerst proefrijden bij het shimano experience center in Valkenburg. Weet je gelijk of je lening genoeg bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 15-10 21:26
mijn beste FTP was tot 3 jaar geleden ook 250 watt. Maar een winter doorfietsen en trainen zowel buiten als op indoor maakt mijn conditie zoveel beter. Heb ook wel degelijk veel info gehoord van die gasten van LSRF in Beter worden podcast. Daar wordt ook gewoon gezegd dat je na 6 weken niet fietsen alles kwijt bent wat je hebt opgebouwd. ben nu voor het 3e jaar de winter uit met flinke kilometers uit Zwift/of gewoon duurritjes zondag buiten ongeacht het weer, en ik start het seizoen zo met 300 watt ftp. Train dit jaar voor de Marmotte met Join. ongeveer 8 uur per week gemiddeld. Moet zeggen dat t flink tegenvalt aangezien ik ook ook kleine heb gekregen in November. 40 uur werken, met een baby in de weer zijn en nog proberen overal uren te scoren om te wielrennen. stukjes specifiek met spint/kracht/rpm oefeningen helpen enorm om meer divers te zijn en echt sterker te worden. hiervoor reed ik gewoon domweg tussen 5-7k kilometers per jaar met vrienden op een eigen tempo. Consistentie is key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:23
dfbt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:33:
[...]

mijn beste FTP was tot 3 jaar geleden ook 250 watt. Maar een winter doorfietsen en trainen zowel buiten als op indoor maakt mijn conditie zoveel beter. Heb ook wel degelijk veel info gehoord van die gasten van LSRF in Beter worden podcast. Daar wordt ook gewoon gezegd dat je na 6 weken niet fietsen alles kwijt bent wat je hebt opgebouwd. ben nu voor het 3e jaar de winter uit met flinke kilometers uit Zwift/of gewoon duurritjes zondag buiten ongeacht het weer, en ik start het seizoen zo met 300 watt ftp. Train dit jaar voor de Marmotte met Join. ongeveer 8 uur per week gemiddeld. Moet zeggen dat t flink tegenvalt aangezien ik ook ook kleine heb gekregen in November. 40 uur werken, met een baby in de weer zijn en nog proberen overal uren te scoren om te wielrennen. stukjes specifiek met spint/kracht/rpm oefeningen helpen enorm om meer divers te zijn en echt sterker te worden. hiervoor reed ik gewoon domweg tussen 5-7k kilometers per jaar met vrienden op een eigen tempo. Consistentie is key.
consistentie inderdaad!

Als je elke week 3 keer op de fiets kan stappen en 2 van die 3 keer ook probeert een training te doen, dan kom je een heel eind met relatief weinig tijd.
2022 was voor mij:
- 6000 km (gem 115 per week)
- 230 uur (gem 4.4 per week)
- 135 ritten (gem 2.6 per week)

(rij het hele jaar door met een ftp van ongeveer 300 / 4w/kg, probeer af en toe een beetje te pieken voor een event, maar dan moet ik daar wel tijd voor hebben/maken, want meer intensiteit is dan niet de oplossing, meer z2 wel :))

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vanaf Mei komt bij de Decathlon de nieuwe Van Rysel FCR uit.
4200 euro voor Ultegra Di2 en 65mm Mavic wielen, stukken mooier dan de Aeroad ook.

Als je je over het stigma van een Decathlon fiets hebben kunt zetten, dan is dat een fantastisch alternatief. Zelfs Canyon komt geeneens in de buurt van prijs/kwaliteit.
https://www.decathlon.fr/...09323?mc=8550907&c=VIOLET

Een Aeroad met Rival AXS (1 niveau omlaag) is 4999.

[ Voor 18% gewijzigd door Yakolev op 13-04-2023 09:44 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:29:
[...]

consistentie inderdaad!

Als je elke week 3 keer op de fiets kan stappen en 2 van die 3 keer ook probeert een training te doen, dan kom je een heel eind met relatief weinig tijd.
2022 was voor mij:
- 6000 km (gem 115 per week)
- 230 uur (gem 4.4 per week)
- 135 ritten (gem 2.6 per week)

(rij het hele jaar door met een ftp van ongeveer 300 / 4w/kg, probeer af en toe een beetje te pieken voor een event, maar dan moet ik daar wel tijd voor hebben/maken, want meer intensiteit is dan niet de oplossing, meer z2 wel :))
Op die frequentie zit ik nu ook (na 6 maanden niet op de racefiets te hebben gezeten, maar wel woon-werk gefietst heb), ik heb nog geen goede FTP test gedaan, maar gemiddeld (op het vlakke) trap ik rond de 180-200w en ik merk dat ik nu elke week sprongen vooruit maak.
Zodra ik enkele minuten 300+ Watt moet trappen dan schiet ik snel door naar het rode qua hartslag, dus er is nog veel werk aan de winkel. voor mij.

Maarja ik heb ook niet de illusie dat ik in 1-2 maanden tijd richting de 300w kan gaan..
2x per weer lekker wat intensiever trainen en in het weekend een tourtochtje fietsen op een wat lager tempo en dan komt de conditie vanzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 13-04-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
replica17 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:19:
Gebruiken jullie het public beta programma op de garmin edge?
Twijfel om het te gebruiken, is het stabiel genoeg? Er zijn goede updates voor climbpro in de huidige beta.

En hoe vaak worden garmin edge maps geüpdatet?
Ik gebruik de beta's. Kan me niet herinneren tegen (echte?) problemen te zijn aangelopen. Qua maps gebruik ik altijd de OpenFietsMap op mijn Edge.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Yakolev schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:40:
Vanaf Mei komt bij de Decathlon de nieuwe Van Rysel FCR uit.
4200 euro voor Ultegra Di2 en 65mm Mavic wielen, stukken mooier dan de Aeroad ook.

Als je je over het stigma van een Decathlon fiets hebben kunt zetten, dan is dat een fantastisch alternatief. Zelfs Canyon komt geeneens in de buurt van prijs/kwaliteit.
https://www.decathlon.fr/...09323?mc=8550907&c=VIOLET

Een Aeroad met Rival AXS (1 niveau omlaag) is 4999.
Afbeeldingslocatie: https://exposure.accelerator.net/production/photos/ijs6yn82orn79k46e6r9n4d5buep7yrkm2u5/original.jpg;1200x_/1x.jpg?auto=webp

Deze? Ohnee toch weer een andere

Hoe dan ook. Die black on black versie mogen ze hier wel neerzetten hoor. :P
(Die neon groen/zilveren uitvoering vinnik dan weer niet om aan te gluren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Charly schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]

Deze? Die black on black versie mogen ze hier wel neerzetten hoor. :P
(Die neon groen/zilveren uitvoering vinnik dan weer niet om aan te gluren.)
Volgens mij is dat de nieuwe RCR, die zou ook in Mei moeten uitkomen. (ook met SRAM Rival en Force met Zipp 303 en 404 wielen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Yakolev schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is dat de nieuwe RCR, die zou ook in Mei moeten uitkomen. (ook met SRAM Rival en Force met Zipp 303 en 404 wielen.
Ja, ik zat te suffen. Je had er zelfs een link bij geplaatst :P
... maar dat glanzend paars doet het voor mij ook weer net niet geloof ik

Heel iets anders:

Afgelopen weekend de beroemde truuk met materiaan aan de binnenkant kunnen proberen om een scheurtje in de wang van mn buitenband op te lossen. 3 laagjes ducttape ging goed, nog 50km op kunnen fietsen. :P
Wel zonde dat ik dus aan een nieuwe buitenband toe was, had de indruk dat ze qua loopvlak op zich nog wel even mee konden. Maar ik had deze dus nog liggen:
Charly schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Je opmerking deed me er aan denken dat ik een paar Hutchinsons bij mn wielen kreeg vorig jaar. Kende het merk niet en had er lage verwachtingen van dus die zijn ongebruikt op de plank gegaan. (Zal aan mij liggen, maar ik was drukker met mn nieuwe carbon wielen dan de bandjes die er gratis bij kwamen :P )

Blijken nu na een snelle check fusion 5 / 11 storm's te zijn... En wat ik er zo snel van lees inderdaad heel prima bandjes!

Voorlopig kunnen mijn One's nog wel even mee. Maar toch goed om te weten wat je in huis hebt. O-)
Maar de f*ck wat was dat een ellende om ze op het wiel te krijgen zeg! :o Nog niet weer op gereden, maar het kunnen maar beter de meest comfortabele banden ever zijn :P

[ Voor 71% gewijzigd door Charly op 13-04-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
dfbt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:33:
[...]

Mooie progressie (20%!) door in de winter door te fietsen en meer consistentie te hebben.

Ik ga begin mei naar de Ventoux en ben nu met Join bezig om me klaar te stomen om daar zo fit mogelijk voor de dag te komen. Ter context, deze winter consistent mogelijk 3x per week binnen getraind met Trainerroad en nu dus vooral buiten met Join, 10-12 uur per week 4 a 5 dagen fietsen per week.

Het valt me echt op HOE veel rustige trainingen ik moet doen. Met een FTP van rond de 230 beveelt Join mij om in ieder geval 3x per week veel in de endurance zones te fietsen (met wat variaties in intensiteit binnen deze zone). Dat komt neer op 130-160 watt in mijn geval. Maar 1x per week echt knallen met een paar V02 max blokjes / sprintjes en soms nog wat tempo zone erbij.

Gevoelsmatig train ik veel minder hard dan ik zelf zou doen op ongestructureerde ritjes buiten en zeker veel minder hard dan Trainerroad binnen. Het volume is wel hoog, maar de intensiteit is veel lager.

Dit voelt minder bevredigend dan wat intensiever trainen. Sterker nog, het is moeilijk om jezelf in te houden af en toe :'(. Maar om te kijken hoeveel beter het me maakt houd ik dit braaf vol voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:06:
[...]

Mooie progressie (20%!) door in de winter door te fietsen en meer consistentie te hebben.

Ik ga begin mei naar de Ventoux en ben nu met Join bezig om me klaar te stomen om daar zo fit mogelijk voor de dag te komen. Ter context, deze winter consistent mogelijk 3x per week binnen getraind met Trainerroad en nu dus vooral buiten met Join, 10-12 uur per week 4 a 5 dagen fietsen per week.

Het valt me echt op HOE veel rustige trainingen ik moet doen. Met een FTP van rond de 230 beveelt Join mij om in ieder geval 3x per week veel in de endurance zones te fietsen (met wat variaties in intensiteit binnen deze zone). Dat komt neer op 130-160 watt in mijn geval. Maar 1x per week echt knallen met een paar V02 max blokjes / sprintjes en soms nog wat tempo zone erbij.

Gevoelsmatig train ik veel minder hard dan ik zelf zou doen op ongestructureerde ritjes buiten en zeker veel minder hard dan Trainerroad binnen. Het volume is wel hoog, maar de intensiteit is veel lager.

Dit voelt minder bevredigend dan wat intensiever trainen. Sterker nog, het is moeilijk om jezelf in te houden af en toe :'(. Maar om te kijken hoeveel beter het me maakt houd ik dit braaf vol voorlopig.
Als het goed is, als je verder in het plan bent, komt er vanzelf meer intensiteit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01
[...]

Hier hetzelfde, een kleine 20% verbeterd door join consistent te volgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luamb-ZV-Tw6KcIyxAhQX2v2SiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYoznFtLYNUe84amempnwo0V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Buitenspel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:15:
[...]

Als het goed is, als je verder in het plan bent, komt er vanzelf meer intensiteit toch?
Nee bij join draait het om gepolariseerd trainen en is dit wekelijkse kost 🙃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
[...]

Klopt, zeker de hoeveelheid trainingen die jij nu doet is endurance training essentieel.. Dit is de basis, vanuit hier wordt je vanzelf sterker...

Maatje van mij fietst ook heel veel, en zie hem ook heel vaak op strava voorbij komen met rustige ritjes met een HS van 120-130...
Ben wel eens met hem mee gefietst in een tochtje, maar hij fietst iedereen naar huis als het moet.. Ook na een stijl klimmetje herstelt hij supersnel, terwijl ik nog 5 minuten moet bijkomen..

Afgelopen winter zag ik hem ook alleen maar voorbij komen met korte zwift sessies (vooral intervallen en andere variaties), zodra die buiten fietste was het gewoon rustig fietsen voor uithoudingsvermogen..

Hoe beter je de basis hebt, hoe makkelijker het wordt om ff te knallen..

En de basis komt ook steeds hoger te liggen hoor, als ik zij-aan-zij fiets met hem en we trappen beide 200-220w, dan zit ik met mijn hartslag op 150-160, en hij heeft amper het gevoel dat die wat doet en zit met een hartslag van 120.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Buitenspel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:15:
[...]

Zie @Cloclo100's opmerking: dit is volgens mij vooral de Join filosofie -> vooral gepolariseerd trainen. Ik kan ook niet langer dan 1 week vooruit kijken qua trainingen, dus kan niet goed zien of het substantieel gaat veranderen. Voor de grap even mijn trainingsweek in TR vs Join om een indicatie te geven

Trainerroad
Ma: 1 uur Treshold intervallen
Woe: 1.25 uur met V02 max intervallen
Vrij: 1.5 uur Sweet spot intervallen

Allemaal ritjes die je echt voelt in de benen zeg maar.

Join vorige week
Dinsdag: 2 uur endurance met 5x5 min tempo
Donderdag: 2 uur recovery (Z1) + blokje endurance
Vrijdag: 2 uur endurance met korte blokjes 10sec sprint+vo2 max
Zaterdag: 3 uur endurance met 3x 8 min blokje sweetspot
Zondag: 3 uur endurance intervallen

Ik fiets nu dus 12 uur ipv 3,75 uur, maar ik spendeer letterlijk minder tijd aan intensief fietsen :). Echt een omslag in de manier waarop ik train, dus vooral even wennen. Maar zoals gezegd vind ik dat ik dit echt een kans moet geven om te zien wat het doet met de conditie.

Enige wat ik me dus wel heel erg realiseer: op deze manier trainen kost echt HEEL veel tijd :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
luuk66 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:55:
Beste Tweakers,

Alvast bedankt!
Azzuri wielersport in Waalre?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:10:
Trainerroad

Join vorige week

Ik fiets nu dus 12 uur ipv 3,75 uur, maar ik spendeer letterlijk minder tijd aan intensief fietsen :). Echt een omslag in de manier waarop ik train, dus vooral even wennen. Maar zoals gezegd vind ik dat ik dit echt een kans moet geven om te zien wat het doet met de conditie.

Enige wat ik me dus wel heel erg realiseer: op deze manier trainen kost echt HEEL veel tijd :/
Klopt, Join doet eigenlijk niks anders dan de intervallen "gigantisch padden" met endurance / intensive endurance blokken. Ze reppen over honderden verschillende trainingen, maar ik vind een training die van 1:00 naar 1:30 gaat door simpelweg aan begin en eind een kwartier endurance te padden niet echt een "andere training".

Maar er is simpelweg geen alternatief mogelijk als je "duur" wilt kweken. Als je doel enkel FTP-verhogen is en je weinig beschikbaarheid opgeeft zal het padden met endurance wel minder worden, schat ik in.

Ik heb nu Join zo'n 3 maanden draaien, ben ruwweg 10 levels gestegen en FTP misschien max. 10%. Wel merk ik dat mijn duur en "fatigue resistance" behoorlijk is verbeterd. In de winter is Join geweldig, maar ik vind het in de zomer wel lastiger om te volgen: Dan krijg je steeds meer "groepsritjes" waar je rekening mee moet houden en blijft er weinig fiets-tijd over die je "exclusief" aan Join kunt toewijden.

Het concept bevalt me echter wel, dus ik denk dat ik er nog even een paar maanden aan vast-plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 22:20
Cloclo100 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:16:
[...]

Hier hetzelfde, een kleine 20% verbeterd door join consistent te volgen. [Afbeelding]
Misschien een domme vraag, maar vind je dit overzicht? Ik gebruik ook Join (vooral als referentie t.o.v. mijn eigen schema) maar kan, op android, dit scherm niet zo snel vinden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog een FTP test moet doen, dus misschien komt het daarna pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
jasperdeman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:03:
[...]

Misschien een domme vraag, maar vind je dit overzicht? Ik gebruik ook Join (vooral als referentie t.o.v. mijn eigen schema) maar kan, op android, dit scherm niet zo snel vinden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog een FTP test moet doen, dus misschien komt het daarna pas?
In het hoofdscherm linksboven op je logo klikken (eerste letter naam bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
joker1977 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:59:
[...]

Klopt, Join doet eigenlijk niks anders dan de intervallen "gigantisch padden" met endurance / intensive endurance blokken. Ze reppen over honderden verschillende trainingen, maar ik vind een training die van 1:00 naar 1:30 gaat door simpelweg aan begin en eind een kwartier endurance te padden niet echt een "andere training".

Maar er is simpelweg geen alternatief mogelijk als je "duur" wilt kweken. Als je doel enkel FTP-verhogen is en je weinig beschikbaarheid opgeeft zal het padden met endurance wel minder worden, schat ik in.

Ik heb nu Join zo'n 3 maanden draaien, ben ruwweg 10 levels gestegen en FTP misschien max. 10%. Wel merk ik dat mijn duur en "fatigue resistance" behoorlijk is verbeterd. In de winter is Join geweldig, maar ik vind het in de zomer wel lastiger om te volgen: Dan krijg je steeds meer "groepsritjes" waar je rekening mee moet houden en blijft er weinig fiets-tijd over die je "exclusief" aan Join kunt toewijden.

Het concept bevalt me echter wel, dus ik denk dat ik er nog even een paar maanden aan vast-plak.
Ik ben inderdaad wel benieuwd of de echt gepolariseerde manier van trainen van Join vooral leidt tot meer duur-duur conditie. Dat wil zeggen dat je makkelijker op een rit van 5-6 uur aan het einde weinig verval hebt in vermogen. Eigenlijk gewoon meer fatique resistance.

De andere kant van de medaille is het FTP-achtige vermogen, waarbij je op een ritje van 2 uur een paar stukken flink kunt vlammen, maar dan wel goed uitgeput bent.

Mijn huidige doel is de Ventoux zo hard mogelijk op rijden in mei. Dat zal een inspanning zijn van 1.5 -2 uur. Ik vraag me af of polarized Join trainen dan het beste resultaat gaat boeken, of dat een wat korter maar intensiever trainingsschema meer voordelen zal bieden... Misschien moet ik over een jaar maar weer de Ventoux op, maar dan met alleen TR in de benen :D.

Wat betreft Join en de zomerse groepritjes: ik ben zelf van plan die nog gewoon mee te pakken en los daarvan nog 1 a 2 gestructureerde trainingen in mijn eentje te doen. Join past toch wel je schema aan als je de groepsrit upload en hij blijkt (te) intensief te zijn.

Het fietsen moet ook wel leuk blijven 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:10:
[...]

Zie @Cloclo100's opmerking: dit is volgens mij vooral de Join filosofie -> vooral gepolariseerd trainen. Ik kan ook niet langer dan 1 week vooruit kijken qua trainingen, dus kan niet goed zien of het substantieel gaat veranderen. Voor de grap even mijn trainingsweek in TR vs Join om een indicatie te geven

Trainerroad

Join vorige week

je kan 12 en <4 uur natuurlijk ook op geen enkele manier vergelijken. Los van effectiviteit.. als je qua load aan/tegen je max zit met 4 uur intensief, dan kan je daar natuurlijk x uur endurance boven op gooien. (dat is natuurlijk heel zwart/wit, maar ook al is het "maar" z2, dat kan je niet bovenop een hoop intensiviteit gooien).

de polarized 80/20 regel, moet je dan ook niet als een harde formule zien, maar een soort glijdende schaal afhankelijk van een hoop factoren (volume, belastbaarheid, recovery, stress, ...)

bv bij 2 uur per week ga je echt niet sneller worden van 2 uur z2, dan kan je beter minstens 1 uur flink vo2 ertegen aan knallen, maar ik denk dat je dat andere uur dan ook beter sweet spot kan doen dan z2.. dus dan zit je eerder aan 0/100 ipv 80/20
aan het andere uiterste heb je profs die 30+ uur per week trainen, die doen ook geen 6+ uur intensieve intervallen.

Dus op zoek naar iets ertussen in, (en dan kan je per blok ook nog een beetje schuiven waar de focus ligt , het hoef niet het hele jaar hetzelfde volume met dezelfde verdeling te zijn)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ben inderdaad wel benieuwd of de echt gepolariseerde manier van trainen van Join vooral leidt tot meer duur-duur conditie. Dat wil zeggen dat je makkelijker op een rit van 5-6 uur aan het einde weinig verval hebt in vermogen. Eigenlijk gewoon meer fatique resistance.

De andere kant van de medaille is het FTP-achtige vermogen, waarbij je op een ritje van 2 uur een paar stukken flink kunt vlammen, maar dan wel goed uitgeput bent.

Mijn huidige doel is de Ventoux zo hard mogelijk op rijden in mei. Dat zal een inspanning zijn van 1.5 -2 uur. Ik vraag me af of polarized Join trainen dan het beste resultaat gaat boeken, of dat een wat korter maar intensiever trainingsschema meer voordelen zal bieden... Misschien moet ik over een jaar maar weer de Ventoux op, maar dan met alleen TR in de benen :D.

Wat betreft Join en de zomerse groepritjes: ik ben zelf van plan die nog gewoon mee te pakken en los daarvan nog 1 a 2 gestructureerde trainingen in mijn eentje te doen. Join past toch wel je schema aan als je de groepsrit upload en hij blijkt (te) intensief te zijn.

Als je puur kijkt naar tijd, dus 2 uur "knallen", en je hebt niet veel tijd, dan zou ik gewoon puur op vermogen trainen, en 1x in de week endurance om toch op te bouwen naar 2-3 uur..

Heb je veel tijd (als in maanden), dan zou ik je basis zien te versterken, en dan vooral de lange duur, de kracht neemt dan misschien niet snel toe, maar je gaat in de hele breedte naar boven toe..

Kijk naar @DDX, die volg ik ook op Strava, en hij fietst ook niet elke dag op 100%, het is vooral endurance en kilometers maken.. En hij fietst ook "probleemloos" de bergen in..
Tenminste, zo komt het bij mij over. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

ja, daar ben ik wel van overtuigd, en ik denk dat @Michaelg dat ook wel kan beamen. Bij Michael is zijn FTP ook wel wat omhoog gegaan sinds de switch van low/mid volume TR naar high vol pol, maar met name lange ritten eindigen met dezelfde power en hartslag is waar het verschil zit (en bv na 3-4 uur nog een uur de AdZ opknallen )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Pak ik de laatste rit van DDX erbij: https://www.strava.com/activities/8878686560
Daar zie je ook een flinke beklimming van 1u13, gemiddeld 250W getrapt en met 13,4 km/u omhoog 7.2%.

Zijn hartslag op 138.. Ik ken zijn zones niet maar dit zou voor mij een rustig ritje zijn.. :)

Met dit vermogen zit ik al rond de 160-170 qua hartslag en lig ik na 20 minuten naast de fiets.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:28:
[...]

je kan 12 en <4 uur natuurlijk ook op geen enkele manier vergelijken. Los van effectiviteit.. als je qua load aan/tegen je max zit met 4 uur intensief, dan kan je daar natuurlijk x uur endurance boven op gooien. (dat is natuurlijk heel zwart/wit, maar ook al is het "maar" z2, dat kan je niet bovenop een hoop intensiviteit gooien).

de polarized 80/20 regel, moet je dan ook niet als een harde formule zien, maar een soort glijdende schaal afhankelijk van een hoop factoren (volume, belastbaarheid, recovery, stress, ...)

bv bij 2 uur per week ga je echt niet sneller worden van 2 uur z2, dan kan je beter minstens 1 uur flink vo2 ertegen aan knallen, maar ik denk dat je dat andere uur dan ook beter sweet spot kan doen dan z2.. dus dan zit je eerder aan 0/100 ipv 80/20
aan het andere uiterste heb je profs die 30+ uur per week trainen, die doen ook geen 6+ uur intensieve intervallen.

Dus op zoek naar iets ertussen in, (en dan kan je per blok ook nog een beetje schuiven waar de focus ligt , het hoef niet het hele jaar hetzelfde volume met dezelfde verdeling te zijn)
Uiteraard helemaal met je eens dat 4 uur vs 12 uur totaal niet te vergelijken is en dat je uiteraard niet 12 uur lang kan gaan intervallen achter elkaar.

Wat me vooral in de praktijk een klein beetje verbaasd, ook al wist ik het theoretisch wel, is dat ik nu letterlijk minder minuten per week in de intensieve zones rijdt dan tijdens m'n 4 uur TR periode. Als ik bijvoorbeeld kijk naar vorige week, is het globaal als volgt te verdelen:

9 uur endurance
1 uur tempo
48 minuten sweet spot
12 minuten V02 max

in totaal is dat dus 1 uur intensiever (sweetspot+v02 max).

Kijk ik weer naar 4 uur TR in 1 week dan zijn de intensieve intervallen in totaal:

1 uur sweet spot
18 minuten threshold
25 minuten V02 max

Dat komt neer op 1 uur en 43 minuten fietsen in de intensievere zones, bijna 2x zoveel als nu in het gepolariseerde schema. Aan de ene kant ook logisch, want als je bijna 2 uur intensief fietst en daar nog 10 uur endurance+tempo bovenop gooit gaat het wel hard met de trainingsstress. Dus allemaal ook begrijpelijk qua verschillende trainingsprogramma's etc etc.

Wat ik vooral wilde aanstippen is het verschil in beleving: bij een low volume high intensity program voelt het meer als hard trainen, terwijl het nu voor mij vooral als vogeltjeskijken voelt. Neemt niet weg dat ik het een interessant experiment voor mezelf vind :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Let wel, het is natuurlijk niet zo dat je met "knallen" alleen power traint en met endurance alleen uithoudingsvermogen. Je lichaam is geen uit/aan schakelaar. Alles wat je doet heeft invloed op het totaal.

Ik ben wel heel benieuwd wat Join je gaat geven als je zo hard mogelijk Ventoux op wilt. Zou richting het doel dan toch ook wat meer race speficieke trainingen verwachten.

Zelf ben ik nu bezig met het trainen voor La Marmotte en heb mijn eigen plan getrokken in TrainerRoad. Heb eerst beide Sweetspot Base blokken gedaan. Redelijk volgens het normale TR programma op de sweetspot rides in het weekend na, die heb ik aangepast naar langere endurance ritten.
Nu bezig met een build blok waarin ik eerst drie weken een Vo2max blok heb. Twee keer per week een flinke vo2max workout met twee langere endurance ritten in het weekend. Na dit blok komt een threshold blok waarbij het doel wordt om m'n threshold TTE te verlengen. Daarna nog 4 weken waarin het vooral lange duurritten worden met hoog tempo en sweetspot blokken om zo steeds meer race specifieke trainingen te doen als voorbereiding op La Marmotte.

Of het allemaal zo gaat uitpakken en werken als ik hoop is natuurlijk altijd de vraag. Maar in m'n hoofd klinkt dit in ieder ge al als een heel logisch plan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
verstappen33 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:38:
Pak ik de laatste rit van DDX erbij: https://www.strava.com/activities/8878686560
Daar zie je ook een flinke beklimming van 1u13, gemiddeld 250W getrapt en met 13,4 km/u omhoog 7.2%.

Zijn hartslag op 138.. Ik ken zijn zones niet maar dit zou voor mij een rustig ritje zijn.. :)

Met dit vermogen zit ik al rond de 160-170 qua hartslag en lig ik na 20 minuten naast de fiets.. :D
DDX wel vak apart, na 5 uur een klim doen van 1.5 uur met 3.5w/kg en dat soort hartslagen. Maarja, als je elke dag op de fiets zit, zakt je hartslag vanzelf. Vergelijken heeft weinig nut imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
verstappen33 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:38:

Ik zou niet teveel vergelijken met andere mensen, maar vooral vergelijken met jezelf eigenlijk :).

Nu is @DDX volgens mij ook een redelijk lichtgewicht, maar 250watt kan voor de ene fietser 2.5w/kg zijn en voor de andere fietser 4 w/kg zijn. Daarnaast zegt de hartslag alleen iets als we ook de max hartslag weten van iemand. Voorbeeld: mijn max HR is 200, die van mijn vriendin (even oud) is 173. 80% hartslag is voor mij 160 bpm, voor haar 138.

Ten slotte hangt er ook nog eens vanaf waar je naar kijkt bij het fietsen. De ene wielrenner heeft een heel groot duurvermogen en kan lange tijd op x% van zijn omslagpunt rijden, terwijl een explosievere wielrenner, die misschien wel een lager ftp heeft, wel harder op klimmetjes in Limburg kan rijden omdat hij beter is in 10seconden - 5 minuten max vermogen. Leuk zo'n hoog FTP, maar wat nu als je er door je fietsvrienden afgereden wordt op elk bergje in Limburg en je de hele tijd terug moet komen naar het groepje dat samen doorfietst.

Zo werd ik op de meest recente vakantie in Girona door een vriend (en zijn vriendin) op 8 minuten gezet op een beklimming van een uur :'(). Maar een beetje spelen op de weg terug kon hij de korte heuveltjes mij weer niet volgen.

Maakt het fietsen ook zo leuk imo, dat er zoveel verschil is tussen het type conditie en type wielrenner, maar dat je alsnog samen enorm veel lol kunt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:48:
[...]

Uiteraard helemaal met je eens dat 4 uur vs 12 uur totaal niet te vergelijken is en dat je uiteraard niet 12 uur lang kan gaan intervallen achter elkaar.

Wat me vooral in de praktijk een klein beetje verbaasd, ook al wist ik het theoretisch wel, is dat ik nu letterlijk minder minuten per week in de intensieve zones rijdt dan tijdens m'n 4 uur TR periode. Als ik bijvoorbeeld kijk naar vorige week, is het globaal als volgt te verdelen:

9 uur endurance
1 uur tempo
48 minuten sweet spot
12 minuten V02 max

in totaal is dat dus 1 uur intensiever (sweetspot+v02 max).

Kijk ik weer naar 4 uur TR in 1 week dan zijn de intensieve intervallen in totaal:

1 uur sweet spot
18 minuten threshold
25 minuten V02 max

Dat komt neer op 1 uur en 43 minuten fietsen in de intensievere zones, bijna 2x zoveel als nu in het gepolariseerde schema. Aan de ene kant ook logisch, want als je bijna 2 uur intensief fietst en daar nog 10 uur endurance+tempo bovenop gooit gaat het wel hard met de trainingsstress. Dus allemaal ook begrijpelijk qua verschillende trainingsprogramma's etc etc.

Wat ik vooral wilde aanstippen is het verschil in beleving: bij een low volume high intensity program voelt het meer als hard trainen, terwijl het nu voor mij vooral als vogeltjeskijken voelt. Neemt niet weg dat ik het een interessant experiment voor mezelf vind :).
Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat je je intensiteit moet afzetten tegen de beschikbare hersteltijd, niet tegen de tijd in bijvoorbeeld z2. Als je 3 keer in de week traint heb je 4 dagen in de week om te herstellen, daar kan je wel wat intensiteit tegenoverzetten. Als je 6x per week traint heb je maar 1 dag rust en misschien 1 herstelritje, daar kan je niet vervolgens 3 intervalsessies tegenover zetten, dus wat dat betreft niet raar dat je met TR meer absoluut meer intensiteit krijgt dan in programma van 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
Phydomir schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:59:
Let wel, het is natuurlijk niet zo dat je met "knallen" alleen power traint en met endurance alleen uithoudingsvermogen. Je lichaam is geen uit/aan schakelaar. Alles wat je doet heeft invloed op het totaal.

Ik ben wel heel benieuwd wat Join je gaat geven als je zo hard mogelijk Ventoux op wilt. Zou richting het doel dan toch ook wat meer race speficieke trainingen verwachten.

Zelf ben ik nu bezig met het trainen voor La Marmotte en heb mijn eigen plan getrokken in TrainerRoad. Heb eerst beide Sweetspot Base blokken gedaan. Redelijk volgens het normale TR programma op de sweetspot rides in het weekend na, die heb ik aangepast naar langere endurance ritten.
Nu bezig met een build blok waarin ik eerst drie weken een Vo2max blok heb. Twee keer per week een flinke vo2max workout met twee langere endurance ritten in het weekend. Na dit blok komt een threshold blok waarbij het doel wordt om m'n threshold TTE te verlengen. Daarna nog 4 weken waarin het vooral lange duurritten worden met hoog tempo en sweetspot blokken om zo steeds meer race specifieke trainingen te doen als voorbereiding op La Marmotte.

Of het allemaal zo gaat uitpakken en werken als ik hoop is natuurlijk altijd de vraag. Maar in m'n hoofd klinkt dit in ieder ge al als een heel logisch plan.
Klinkt als een goed plan. Je geeft niet aan hoeveel uren je in de week traint, maar dit is qua opbouw vergelijkbaar met mijn plan (ik train momenteel ook voor de Marmotte dit jaar). Ik ben alleen niet begonnen met sweetspot, maar juist meer polarized base plan. Ik heb mijn VO2max blok afgerond en begin nu (volgende week) aan mijn FTP blok met daarna een Tempo/sweetspot-blok (waar sporadisch ook nog een vo2max training ingepland staat). En uiteindelijk een taper. Bij mij iets eerder dus, maar ik doe ook nog de Trois Ballons (de mediofondo) begin juni waar ik ook al op goed niveau wil zijn, maar wat feitelijk een trainingsstage is.

Ter informatie, ik train tussen de 8 en 14 uur (5-6 keer per week) met soms wat uitschieters naar boven of beneden afhankelijk van andere verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
[...]

Ik ben wel benieuwd welk doel je hebt ingesteld in Join. Maar in principe is het een volledige aerobe inspanning, waarbij je gemiddeld niet veel hoger dan 90% FTP zult uitkomen denk ik, maar er zitten wel een paar zware stukken natuurlijk waar je afhankelijk van je FTP en verzet wel boven FTP moet trappen om uberhaubt vooruit te komen.

Ik denk dat beide aanpakken wel resultaat kunnen bieden, Join traint vooral VO2max (via lange duur en via de intensieve intervallen) en Trainerroad vooral Fractional Utilization, oftewel het verhogen van je FTP t.o.v. VO2max. Met beide methodes gaat je absolute FTP omhoog. Hopelijk past Join je training in de laatste weken richting je event wel aan met wat meer tempo en sweetspot blokken aangezien dat wel event-specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
rolandos582 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:01:
[...]

DDX wel vak apart, na 5 uur een klim doen van 1.5 uur met 3.5w/kg en dat soort hartslagen. Maarja, als je elke dag op de fiets zit, zakt je hartslag vanzelf. Vergelijken heeft weinig nut imo.
Vergelijken heeft idd niet veel nut want elk persoon is anders, maar hij heeft wel een ontzettend hoog duurvermogen, en heeft relatief weinig herstel nodig.

En dit heb ik veel vaker gezien en gelezen, dat wanneer je zoveel mogelijk in lagere zones kunt fietsen tegen een berg op, je eigenlijk zonder veel moeite de rit voltooid.

Ik heb hierover ook een discussie gevoerd met een oud prof-renner vorig jaar tijdens een clinic, die profs trainen ook 90% op duur, en 10% op specifieke onderdelen (vaak op de tacx of sportschool).
Hoe hoger je basis conditie (FTP + lage hartslag), hoe makkelijker fietsen wordt.

En daarnaast heb je natuurlijk de persoonlijke sterke punten zoals klimmen, sprinten etc.. Maar als je kijkt naar de "werkers" in een peleton draait het puur om hoge FTP icm lage hartslag.
Want die doen vaak het kopwerk en moeten consistent zijn qua pacing...

Ik wil volgend jaar ook een meerdaagse tocht maken met veel hoogtemeters elke dag, en ook de mensen die hierin hebben meegedaan geven allemaal aan: duurtraining, en nog eens duurtraining, en in de laatste 2-3 maanden kun je wat meer richten op kracht/klim eigenschappen.
Maar de basis is minimaal 1 a 1,5 jaar consistent 2-3x in de week fietsen (200km per week gemiddeld).

Pagina: 1 ... 467 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).