Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 468 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

jasperdeman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:15:
[...]

Klinkt als een goed plan. Je geeft niet aan hoeveel uren je in de week traint, maar dit is qua opbouw vergelijkbaar met mijn plan (ik train momenteel ook voor de Marmotte dit jaar). Ik ben alleen niet begonnen met sweetspot, maar juist meer polarized base plan. Ik heb mijn VO2max blok afgerond en begin nu (volgende week) aan mijn FTP blok met daarna een Tempo/sweetspot-blok (waar sporadisch ook nog een vo2max training ingepland staat). En uiteindelijk een taper. Bij mij iets eerder dus, maar ik doe ook nog de Trois Ballons (de mediofondo) begin juni waar ik ook al op goed niveau wil zijn, maar wat feitelijk een trainingsstage is.

Ter informatie, ik train tussen de 8 en 14 uur (5-6 keer per week) met soms wat uitschieters naar boven of beneden afhankelijk van andere verplichtingen.
Oh ja, tijd vergeten.

Dinsdag: 1-1,5 uur intensief
Woensdag: 1-1,5 uur endurance
Donderdag: 1-1,5 uur intensief

Weekend: 2x een rit van minimaal 3 a 4 uur.

Dit vo2max blok skip ik de woensdag omdat ik merk dat die vo2max workouts er echt heel hard inhakken. Ik verteer FTP werk wat dat betreft een stuk beter. Als de Marmotte dichterbij komt wil ik ook door de week een rit van zo'n 3 uur endurance gaan doen. Om zo richting de 15 uur per week te gaan, wat in de laaste 1,5 week voor de marmotte wordt afgebouwd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Voor Gran Fondo's, zoals de Marmotte en Trois Ballons moet je een Medisch Verklaring uploaden.

Mijn huisarts geeft aan dat zij deze niet ondertekenen omdat zij het ziet als een keuring. Wat zijn jullie ervaringen hoe hier mee om te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
jasperdeman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:11:
Voor Gran Fondo's, zoals de Marmotte en Trois Ballons moet je een Medisch Verklaring uploaden.

Mijn huisarts geeft aan dat zij deze niet ondertekenen omdat zij het ziet als een keuring. Wat zijn jullie ervaringen hoe hier mee om te gaan?
@havana kom er maar in

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:42

Als ik hem voor je teken wordt ie ook goedgekeurd, dat was bij mij bij de Trois Ballons in ieder geval zo.

Toen ik die deed tekenden we die van elkaar met een naamstempel van werk die we nog ergens hadden liggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 13-04-2023 20:07 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:29
Bedankt voor alle reacties en tips! Ga ik zeker wat meedoen!
Ik heb vorig jaar bij aanschaf van een nieuwe mountainbike mezelf laten opmeten:
Binnenbeenlengte 87 [cm]
Bovenbeenlengte 61 [cm]
Romplengte 96,5 [cm]
Totale lengte 189 [cm]

Hoe kan ik vanuit deze maten een geschikte fiets zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:08
Zaterdag de AGR (150KM) op de planning! Heel veel zin in.
Weer technisch ziet het er ook best prima uit.
Beter dan vorig jaar in ieder geval.... toen met hagel begonnen. Ook mooi.

Om me heen hoor ik opeens onze groep switchen naar berg cassettes 32 en 34...
Doet me bijna zelf twijfelen... vorig jaar ook gelukt met een 28.

Dat lijkt me toch ook gewoon prima voor deze pittige maar toch korte stukken.
Beetje krachtverlies moet prima kunnen toch?

Ik ben toch even op zoek naar validatie :-)
Lastig aangezien jullie niet weten hoe fit ik ben... maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
PaulBloem schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:36:

Ben je net zo fit als vorig jaar? Dan zal het dit jaar ook moeten lukken ;)

Voor gewoon een compact met een 34? Of een 36, of zelfs 39..? Scheelt ook weer..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Uh sjah, het is geen hooggebergte hè, en ook niet heel steil allemaal. Als je niet ontzettend aangekomen bent het afgelopen jaar dan zou ik de moeite niet nemen om een 28 te wisselen.

Ik heb een 30 achterop liggen en betwijfel of ik die echt ga gebruiken zaterdag. Misschien het eerste stukje van de keutenberg, maar hangt een beetje van de aanloop af.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Sommige aanvullende zorgverzekeringen vergoeden een sportmedische keuring. Die kosten vaak 200€+

Ik heb het vorig jaar bij een keuringsarts gedaan voor 90€. Maar die keurt volgens mij alleen mensen voor rijbewijzen ofzo want die wist ook niet wat ie moest doen.

Overigens kun je volgens mij prima zelf een papiertje printen en laten tekenen door een willekeurig persoon. Het lijkt me meer een verzekeringsdingetje voor die Franse organisaties. Zodat ze niet aansprakelijk zijn als je een hartaanval krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:39
Niet te veel met mij vergelijken mensen en hartslag zegt niet zoveel.
Pak ik even 2 ritten van mij, afgelopen zondag met redelijk frisse benen :

https://www.strava.com/activities/8859877816

Daar trap ik 323w op een klim met hartslag 173, deels door dus frisse benen als in dagen ervoor niet intensief gefietst.
Maar ook wennen aan warmte.

Pak ik klim waar ik gas gaf bij rit van vandaag :
https://www.strava.com/activities/8883842409
324w met hartslag van 152.
Lichaam is wat meer aan de warmte gewend, maar zit ook wel wat vermoeidheid in, je bent hier maar weekje :)

En ik ben dus niet van schema's volgen ofzo, gewoon naar lichaam luisteren en dus niet iedere dag 100% geven.
Zoals hier dus klimmetjes uitzoeken waar je gas geeft en op andere momenten 'rustiger' rijden.
Rit zoals gisteren was bijkom ritje bijvoorbeeld, alleen op deel van klim waar het boven de 12% ging moet je dan wel wat gas geven om niet om te vallen.

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 13-04-2023 22:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:20

Als het vorig jaar lukte, kan je prima inschatten of je dit jaar weer boven gaat komen :)

Ik (29j, 76kg en 250ish ftp) rij ‘m zelf ook maar heb sinds Vlaanderen 2 weken geleden een 34-32 verzet waar ik toen heel blij mee was. Afgelopen februari met mindere conditie en een 28 achter ook overal gewoon bovengekomen in Limburg, dus lukken doet het altijd wel. Manier waarop en of het leuk is zijn weer andere verhalen natuurlijk.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15

Kluus

Gang is alles

Ik doe dit ook altijd naar aanleiding van een sport medisch onderzoek welke volledig vergoed wordt door mijn aanvullende verzekering. Ik vind zo’n jaarlijkse apk sowieso niet verkeerd en de sportarts weet precies hoe en wat met betrekking tot deze verklaringen.

Sommige maten van mij passen jaarlijks een datum aan op een oud ingescanned briefje en dat wordt ook telkens geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik heb er al eens eerder over gelezen maar nooit echt iets meegedaan maar ter voorbereiding van een evenement wilde ik toch eens gaan kijken of ik een bepaalde route kan simuleren op de Tacx. 1 van de mogelijkheden daartoe is via Zwift waarbij je een GPX converteert naar een workout(https://whatsonzwift.com/gpx-to-zwift-workout)

Heeft iemand van hier daar ervaring mee en wat is een logische intensiteit om een normale rit te simuleren? Ik kan mij namelijk voorstellen dat je bij de beklimmingen een hogere intensiteit aanhoudt dan op het vlakke, in hoeverre komt dat goed uit de verf met zo'n tool als deze?

Hij laat immers je een bepaald vermogen trappen via ERG maar dat is natuurlijk niet gelijk aan de daadwerkelijke hellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
la_fusion schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:22:
Ik heb er al eens eerder over gelezen maar nooit echt iets meegedaan maar ter voorbereiding van een evenement wilde ik toch eens gaan kijken of ik een bepaalde route kan simuleren op de Tacx. 1 van de mogelijkheden daartoe is via Zwift waarbij je een GPX converteert naar een workout(https://whatsonzwift.com/gpx-to-zwift-workout)

Heeft iemand van hier daar ervaring mee en wat is een logische intensiteit om een normale rit te simuleren? Ik kan mij namelijk voorstellen dat je bij de beklimmingen een hogere intensiteit aanhoudt dan op het vlakke, in hoeverre komt dat goed uit de verf met zo'n tool als deze?

Hij laat immers je een bepaald vermogen trappen via ERG maar dat is natuurlijk niet gelijk aan de daadwerkelijke hellingen.
Wat is de reden dat je hem simuleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@la_fusion Je kan gpx'en zo inladen in de Tacx training app. Blijkbaar wel een "Premium" feature tegenwoordig.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=Qx9nb8UIu89uLoyOpY6XZ6

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58

Zo te zien kun je een gewenste avg IF opgeven voor de hele rit. Meestal op een lange tocht tussen de .75 en .80. Ik ga er vanuit dat Zwift de rit conform die IF inregelt, dus wat lager op de vlakke stukken en wat hoger op de klimmen. Kun je vrij eenvoudig nakijken in de workout die eruit komt en waar nodig wat aanpassen (bijv IF > 1 op steile stukken, IF 0.9 op lange klimmen en IF 0.6 op vlak)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

Maar een simulatie is toch gewoon het hoogteprofiel inladen en de weerstand op basis van stijgingspercentage variëren... (Zonder erg mode en met schakelen dus)? In erg mode is het geen simulatie meer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik zie nu dat ik 'm in het verkeerde topic heb geplaatst.. mijn excuses daarvoor! Ik zal even het eea beantwoorden in het indoor training topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:54:
[...]

Voor gewoon een compact met een 34? Of een 36, of zelfs 39..? Scheelt ook weer..
34 voor inderdaad
En ik ga met de veronderstelling net zo fit te zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Prulleman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:20:
[...]

Maar een simulatie is toch gewoon het hoogteprofiel inladen en de weerstand op basis van stijgingspercentage variëren... (Zonder erg mode en met schakelen dus)? In erg mode is het geen simulatie meer
Is de basisvraag niet: wat wil je precies simuleren? Bijvoorbeeld de tijdsduur icm het wisselende intensiteit / cadans deel? Of het kunnen leveren van bepaald vermogen voor bepaalde duur?

Denk dat indoor proberen een buitenrit te simuleren appels met peren vergelijken is, ongeacht erg of sim mode, door warmte, houding, ontbreken van hoogte e.d. Voor een bepaald event heb ik zoals geopperd wel bijvoorbeeld de Four Horseman op Zwift gedaan, waarbij de focus lag op de laatste lange klim nog op IF 0.85 te kunnen rijden (en de overige op 0.90). Maar dat kun je ook prima in Erg mode doen.

Je kunt in Zwift de Erg mode altijd naar benefen schalen als je een lichter verzetje op een bepaald moment nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door MMUilwijk op 14-04-2023 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 05:17
[...]
Voor een heuvelachtige tocht is voor de gemiddelde amateur een 34 achter gewoon de betere keuze dan 28. Ja, met 28 kan je ook de tocht uitrijden, maar met 34 kan je op veel meer stukken een comfortabele cadans rijden. Dat gaat dan niet eens om de Keutenberg of de Eyserbosweg, maar ook de Geulhemmerberg (6%) kan je met een 34 nog gewoon 90 RPM trappen, met een 28 kom je bij dezelfde snelheid uit op 74 RPM. Dat maakt niet het verschil tussen wel of niet boven komen, maar het is minder belastend (en dan kan je misschien uiteindelijk een betere tijd neerzetten?).

Het verschil tussen een 11-28 en een 11-34 cassette is dat je bij een 11-28 de kransjes 12 en 14 erbij krijgt. Een 11-34 heeft dezelfde kransjes, maar laat de 12 en de 14 weg en daar krijg je 34 en 32 erbij (en 28 wordt vervangen door 27).
Een 12 en een 14 gebruik je alleen maar boven de 40 km/u. Het voegt wat mij betreft weinig toe om die te hebben want die snelheden haal je doorgaans alleen in de afdalingen, en dan maakt het weinig uit welke cadans je precies hebt.
Ik rij altijd met een 11-34 en de kransjes 12 en 14 heb ik tot nu toe alleen nog maar gemist op kaarsrechte dijken met de wind achter.

Als je dat wil zou ik lekker de tocht met je 28 gaan rijden maar ik verklaar je clubgenoten niet voor gek ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:57
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:31:
[...]

ja, daar ben ik wel van overtuigd, en ik denk dat @Michaelg dat ook wel kan beamen. Bij Michael is zijn FTP ook wel wat omhoog gegaan sinds de switch van low/mid volume TR naar high vol pol, maar met name lange ritten eindigen met dezelfde power en hartslag is waar het verschil zit (en bv na 3-4 uur nog een uur de AdZ opknallen )
Ik ben van 6 naar 12 uur gegaan afgelopen jaar en mijn FTP is nauwelijks gestegen. Maar wel kan ik in uur 5 nu nog rond 90 a 95% de AdZ op rijden zonder dood te gaan :D. Dus het is wel echt helemeaal afhankelijk van je doelen en uiteraard hoeveelheid beschikbare tijd.
Als je meer dan 4 uur per week traint is het ook noodzakelijk om meer tijd te spenderen in de rustige zones. Je lichaam herstelt anders gewoon niet. En geen herstel is geen progressie.
Bij fast talk hadden ze wel een mooie podcast welke ik kan aanraden:

The House and the Storm - A metaphor for Training.
https://open.spotify.com/...eZItC?si=a6586d9d9edb476c

Mijn doel dit jaar is de Marmotte zo snel mogelijk finishen. Ik heb ingezet nu op een netto tijd onder de 7 uur. Daarvoor moet ik alle klimmen op zo'n 80 a 85% kunnen rijden. In mijn geval dus zo'n 260 a 270 watt en dan heb ik dit puur vergeleken met strava gebruikers in de afgelopen jaren die hun data openbaar hadden staan. Of dit 100% betrouwbaar is moeten we gaan zien. En sommige zaken heb ik natuurlijk geen invloed op (weer, of ik in het dal in een groepje kan rijden etc).

Ik wil in ieder geval bovenop de alpe d'huez aankomen met het gevoel dat ik niet harder had kunnen rijden :) Dan is mijn doel geslaagd. Dus die 7 uur probeer ik ook weer niet te letterlijk te nemen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Michaelg onder de 7 uur is een mooi doel! Probeer ook slim te rijden, bij de Marmotte kan je veel tijd verliezen op het stuk dal tussen de afdaling van de Glandon en de voet van de Telegraphe. Probeer dus in die afdaling, die toch geneutraliseerd is, in een mooi groepje te komen.

Nog zo'n punt is na de afdaling van de Galibier tot de voet van Alpe 'd-Huez maar dan zal het veld al aardig verdeeld zijn. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval destijds.

Weet je al in welk vak je mag starten?

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 14-04-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 18:57
Tom-Z schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:05:
[...]

Voor een heuvelachtige tocht is voor de gemiddelde amateur een 34 achter gewoon de betere keuze dan 28. Ja, met 28 kan je ook de tocht uitrijden, maar met 34 kan je op veel meer stukken een comfortabele cadans rijden. Dat gaat dan niet eens om de Keutenberg of de Eyserbosweg, maar ook de Geulhemmerberg (6%) kan je met een 34 nog gewoon 90 RPM trappen, met een 28 kom je bij dezelfde snelheid uit op 74 RPM. Dat maakt niet het verschil tussen wel of niet boven komen, maar het is minder belastend (en dan kan je misschien uiteindelijk een betere tijd neerzetten?).

Het verschil tussen een 11-28 en een 11-34 cassette is dat je bij een 11-28 de kransjes 12 en 14 erbij krijgt. Een 11-34 heeft dezelfde kransjes, maar laat de 12 en de 14 weg en daar krijg je 34 en 32 erbij (en 28 wordt vervangen door 27).
Een 12 en een 14 gebruik je alleen maar boven de 40 km/u. Het voegt wat mij betreft weinig toe om die te hebben want die snelheden haal je doorgaans alleen in de afdalingen, en dan maakt het weinig uit welke cadans je precies hebt.
Ik rij altijd met een 11-34 en de kransjes 12 en 14 heb ik tot nu toe alleen nog maar gemist op kaarsrechte dijken met de wind achter.

Als je dat wil zou ik lekker de tocht met je 28 gaan rijden maar ik verklaar je clubgenoten niet voor gek ;)
Precies ook mijn gedachte toen ik naar manieren zocht om makkelijker/efficiënter bergen op te rijden als amateur.

Standaard zit er op mijn fiets 52/36 met een 11-30 cassette en las dat sommigen als goedkope optie hun chainrings hacken zonder veel problemen.
Rijd nu zelf met 52/34 en 11-30 en moet zeggen dat het nog prima schakelt en dat voor maar €10.
Mocht ik echt de bergen in gaan, dan gooi ik er nog wel een 11-32 of 11-34 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MMUilwijk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:50:
Maar dat kun je ook prima in Erg mode doen.

Je kunt in Zwift de Erg mode altijd naar benefen schalen als je een lichter verzetje op een bepaald moment nodig hebt.
Als je doel is om een buitenrit te simuleren is ERG mode niet verstandig. Vooral omdat het gevoel heel anders is. In ERG mode kan je altijd je optimale cadans blijven rijden, dat is buiten lang niet altijd, zelfs met een berg verzet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Kluus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:19:
@Michaelg onder de 7 uur is een mooi doel! Probeer ook slim te rijden, bij de Marmotte kan je veel tijd verliezen op het stuk dal tussen de afdaling van de Glandon en de voet van de Telegraphe. Probeer dus in die afdaling, die toch geneutraliseerd is, in een mooi groepje te komen.

Nog zo'n punt is na de afdaling van de Galibier tot de voet van Alpe 'd-Huez maar dan zal het veld al aardig verdeeld zijn. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval destijds.

Weet je al in welk vak je mag starten?
Ja ik kreeg inderdaad al de tip om vlak voordat de timing hervat, indien je nog niet in een groepje zit, gewoon een paar minuten te wachten.

Startvakken zijn nog niet bepaald. Hoop dat dat wel een beetje mee zit.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:47:
[...]

Ja ik kreeg inderdaad al de tip om vlak voordat de timing hervat, indien je nog niet in een groepje zit, gewoon een paar minuten te wachten.

Klopt ja, dat was ik toen ook van plan, maar toen ik daar aan kwam zag ik net voor de bocht een groepje wegrijden, in plaats van te wachten wilde ik toen, in the heat of the moment, daar naartoe. Kansloos natuurlijk, maar voor ik me dat besefte was ik al over die mat, dus maak niet dezelfde fout. ;) Uiteindelijk kwam er wel snel genoeg een groepje van achter maar daar had ik beter voor de mat op kunnen wachten inderdaad.

Als het tegen zit gewoon er achteraan mailen onder vermelding van je tijdsdoel en eventuele andere resultaten. Vaak zijn ze wel schappelijk en verplaatsen ze je alsnog naar voren.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 14-04-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
Zojuist mijn startbewijs voor de Friese 11-Stedentocht ontvangen..
Groep 22, starttijd 7:48 :X

Daar gaat mijn "snelle" tijd, ooit eerder zo laat gestart en uiteindelijk 2 uren verloren door opstoppingen bij de diverse stempelposten..
Hopelijk gaat het nu beter of lukt het me om betere startbewijzen te vinden..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 09:19

djfrankel

It's a trap!

Michaelg schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:47:
[...]

Dit zijn wel goede tips inderdaad, ik had hier zelf niet aan gedacht. Ik ga er dit jaar ook voor het eerst voor. Mijn streeftijd heb ik wel ingevuld op 7:00 - 7:30 dus ik hoop wel een beetje vooraan te starten. 2 weken geleden nog in Spanje kunnen trainen om uren te maken (24 uren in 9 dagen) en lekker omhoog fietsen. Dit jaar ook voor het eerst gestructureerd aan het trainen dus dit is wel leuk en leerzaam allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
Michaelg schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:13:
[...]
Mijn doel dit jaar is de Marmotte zo snel mogelijk finishen. Ik heb ingezet nu op een netto tijd onder de 7 uur. Daarvoor moet ik alle klimmen op zo'n 80 a 85% kunnen rijden. In mijn geval dus zo'n 260 a 270 watt en dan heb ik dit puur vergeleken met strava gebruikers in de afgelopen jaren die hun data openbaar hadden staan. Of dit 100% betrouwbaar is moeten we gaan zien. En sommige zaken heb ik natuurlijk geen invloed op (weer, of ik in het dal in een groepje kan rijden etc).
Dat is een scherpe doelstelling. Wat is je gewicht als ik vragen mag?

Mij doel is netto onder de 8 te komen, FTP is nu 250-260 ongeveer met 68kg. Ik wil tijdens de Marmotte op of met onder 67kg staan met 4w/kg FTP, maar dan moet er op FTP vlak nog wel wat gebeuren, maar ik heb tot nu toe nog vooral Duur en Vo2max getraind en nauwelijks FTP getraind dus hopelijk zit daar nog wat rek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:48
Iemand een tip voor accomodatie voor 1 persoon voor tijdens de Marmotte? Zal wel lekker laat zijn weer, tot nog toe heb ik op de fysieke voorbereiding na nog niks gedaan door samenloop van omstandigheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:03

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:39:
Zojuist mijn startbewijs voor de Friese 11-Stedentocht ontvangen..
Groep 22, starttijd 7:48 :X

Daar gaat mijn "snelle" tijd, ooit eerder zo laat gestart en uiteindelijk 2 uren verloren door opstoppingen bij de diverse stempelposten..
Hopelijk gaat het nu beter of lukt het me om betere startbewijzen te vinden..
Dan ben ik al ruim een uur onderweg :)

( tip n.a.v. vorig jaar, zorg voor een goeie regenjas )

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:18
nowherebound123 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:54:
Iemand een tip voor accomodatie voor 1 persoon voor tijdens de Marmotte? Zal wel lekker laat zijn weer, tot nog toe heb ik op de fysieke voorbereiding na nog niks gedaan door samenloop van omstandigheden :P
Ik heb tijdje geleden in Vaulnaveys-le-Bas bij L'imprévu wat geboekt. Was zelf ook al rijkelijk laat met boeken en veel was al vol, of belachelijk duur. Dit is in de ochtend een klein stukje met de auto, wat ik verder niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
McMiGHtY schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:05:
[...]

Ja klopt, heb hem al 5x eerder uitgefietst, vorig jaar had ik wel een startkaart, maar ben ik niet gegaan ivm de regen. Ik was de week ervoor ook nog grieperig, dus zou een slechte combinatie zijn geweest door 10 uur door de regen te gaan fietsen in mijn toestand..
Gelukkig nog wel iemand anders blij kunnen maken met mijn startkaart, maar ook die had na afloop spijt :+

Hopelijk dit jaar 20 graden en een zonnetje..
Camping is geboekt, we gaan er gewoon een mooie dag van maken.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:18
jasperdeman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:53:
[...]

Dat is een scherpe doelstelling. Wat is je gewicht als ik vragen mag?

Mij doel is netto onder de 8 te komen, FTP is nu 250-260 ongeveer met 68kg. Ik wil tijdens de Marmotte op of met onder 67kg staan met 4w/kg FTP, maar dan moet er op FTP vlak nog wel wat gebeuren, maar ik heb tot nu toe nog vooral Duur en Vo2max getraind en nauwelijks FTP getraind dus hopelijk zit daar nog wat rek in.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar hoe je dit berekend?
Mijn doel is goud halen, dus dat is onder 8u15min toch? Zit nu op 78 kilo met een FTP van 340, en het doel is eind juni op 75-76 kilo te zitten met FTP van 350, dus ong 4.5w/kg. Ben wel benieuwd wat dan ongeveer de tijd zal worden ervan uitgaande dat er geen gekke dingen gebeuren die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Momenteel ben ik 73 kg met een FTP van 322.

Ik heb tijdje geleden wat strava files zitten doorspitten van andere waaronder deze 2:

https://www.strava.com/activities/7408307685/overview
https://www.strava.com/ac...9590/analysis/20696/24321

Glandon reden zij in 286 en 280
Telegraph/galibier in 255 en 266
Alpe d'huez 256 en 223

De 1 weeg 73 en de andere 70. Netto finishtijd is 6:36 en de ander 6:26.
YLMOSE schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:11:
[...]

Mijn doel is goud halen, dus dat is onder 8u15min toch? Zit nu op 78 kilo met een FTP van 340, en het doel is eind juni op 75-76 kilo te zitten met FTP van 350, dus ong 4.5w/kg. Ben wel benieuwd wat dan ongeveer de tijd zal worden ervan uitgaande dat er geen gekke dingen gebeuren die dag.
Goud moet dan echt "easy" te doen zijn. Maar je duurvermogen is hierin wel echt belangrijk.
Mijn doel was in eerste instantie ook goud. Tot ik wat meer in die data ging duiken van andere. En de doelen mogen altijd wel een tikkeltje ambitieus zijn (werkt voor mij :D ).

[ Voor 46% gewijzigd door Michaelg op 14-04-2023 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:05:
[...]

Ga je heen? Je vertelt ook niets...

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YLMOSE schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:11:
[...]

Tijden zijn afhankelijk van je leeftijd:

https://www.bicycling.com/nl/events/a42551253/marmotte-2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:51:
[...]

Ga je heen? Je vertelt ook niets...
Had je ook mee gewild?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Nee, na vorig jaar ben ik wel genezen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Phydomir schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:43:
[...]

Als je doel is om een buitenrit te simuleren is ERG mode niet verstandig. Vooral omdat het gevoel heel anders is. In ERG mode kan je altijd je optimale cadans blijven rijden, dat is buiten lang niet altijd, zelfs met een berg verzet.
Wat betreft de cadans in ERG mode kun je zelf keuzes maken. Juist daarvoor zou ik zelf misschien wel ERG mode kiezen tijdens het trainen, dat dwingt je om een bepaald vermogen (dus onder belasting) te kunnen leveren bij een bepaalde cadans. Wil je een klim simuleren schakel je op klein verzet en cadans 60-70.

Maar goed, uiteindelijk is dit wel een laatste optimalisatie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Tom-Z schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:05:
[...]

Thanks, bedankt voor je toelichting, zeker ook qua welke kransen er dan missen en hoe je ze wel/niet gebruikt, goed verhaal. Nu wil ik dus ook 11-34 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Ik verwacht nu wel een koersverslag van @pier87 zijn 1e koers dit jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
Ik heb geen actieve herinneringen of ik al dan niet eerder vandaag een medische verklaring van een familielid (waar de huisarts zonder problemen het formulier heeft ingevuld en bestempeld) met behulp van photoshop heb aangepast naar een verklaring met mijn gegevens ... O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
jasperdeman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:50:
[...]

Ik heb geen actieve herinneringen of ik al dan niet eerder vandaag een medische verklaring van een familielid (waar de huisarts zonder problemen het formulier heeft ingevuld en bestempeld) met behulp van photoshop heb aangepast naar een verklaring met mijn gegevens ... O-)
Mijn eigen vrouw is arts, dus voor mij is het geen probleem. Maar toch kies ik ook voor de Photoshop-optie, omdat ik niet wil dat haar naam onder zo'n achterlijk papiertje staat.

Mochten mensen een .PSD file willen, stuur maar een PB ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
havana schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 06:18:
[...]

Mijn eigen vrouw is arts, dus voor mij is het geen probleem. Maar toch kies ik ook voor de Photoshop-optie, omdat ik niet wil dat haar naam onder zo'n achterlijk papiertje staat.

Mochten mensen een .PSD file willen, stuur maar een PB ;)
Aardig dat je je vrouw niet wil betrekken bij fraude/vervalsing.

Hoezo is zo'n medische verklaring een achterlijk papiertje? Moet je er geen medische test voor doen dan?

Als veel mensen frauderen en er komen massaal mensen tijdens een evenement in een ziekenhuis te liggen of erger, dan gaan ze een keer de regels aanscherpen... Stel je voor dat iedereen dan verplicht langs een bepaalde dokter moet oid. Elke wedstrijd die je doet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
AMD1800 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:26:
[...]

Aardig dat je je vrouw niet wil betrekken bij fraude/vervalsing.

Hoezo is zo'n medische verklaring een achterlijk papiertje? Moet je er geen medische test voor doen dan?

Als veel mensen frauderen en er komen massaal mensen tijdens een evenement in een ziekenhuis te liggen of erger, dan gaan ze een keer de regels aanscherpen... Stel je voor dat iedereen dan verplicht langs een bepaalde dokter moet oid. Elke wedstrijd die je doet weer.
Lees het stukje dat ik hierboven postte even, daarmee worden al je vragen beantwoord.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
Waar ligt de aansprakelijkheid als er wat medisch gebeurt en je blijkt een handtekening vervalst te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@havana je hebt gelijk. Eigenlijk zouden ze zelfs nog beter naar je Strava of iets gelijkwaardigs kunnen vragen. Als je dan voldoende fietst mag je meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

AMD1800 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:36:
@havana je hebt gelijk. Eigenlijk zouden ze zelfs nog beter naar je Strava of iets gelijkwaardigs kunnen vragen. Als je dan voldoende fietst mag je meedoen.
Dat kan niet want het is ook voor de organisatoren niet meer dan een verplichting van de overheid van deze landen. Dit geld daar ook voor andere sportevenementen dan fietsen. De reden dat een licentie ook volstaat is dat daarvoor in de meeste landen ook een SMO nodig is, in NL was dat tot een paar jaar geleden ook nog zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 15-04-2023 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Kluus ik begrijp dat het een verplichting is. Wat ik probeer aan te geven is dat een Strava account met een boel recente ritten volgens mij meer zegt over iemand zijn conditie dan een papiertje dat door een dokter is ondertekend. Dus dat zou beter zijn. Maar voor de sporter is die medische verklaring weer beter en makkelijker

[ Voor 26% gewijzigd door AMD1800 op 15-04-2023 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@AMD1800 ja dat wel maar de organisator is dus ook helemaal niet geïnteresseerd in je conditie in dit geval. ;) Als ze echt checken zien ze ook heus wel dat de helft in elkaar geknutseld is, het is maar dat ze hun verplichting hebben afgetikt.

Nb Maar ik begrijp wel dat jouw opmerking “bij wijze van” is hoor, no worries. Mijn punt is alleen dat het sowieso niet om je (fiets)conditie gaat. Die regel ook niet, je moet het meer zoeken op het gebied van medische aandoeningen.

Dat het in de huidige vorm nogal een wassen neus is ben ik het mee eens.

[ Voor 103% gewijzigd door Kluus op 15-04-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik doe trouwens zelf dus wel een SMO maar dat wordt bij mijn verzekeraar volledig vergoed vanuit het simpelste aanvullende pakket. Ik vind het sowieso wel prettig om zo nu en dan een checkup te hebben. Dat je dan gelijk dat boterbriefje erbij krijgt is mooi mee genomen. ;)

Mijn allereerste heb ik trouwens wel ooit bij de huisarts gekregen, daar zat geen onderzoek aan vast, papiertje ingeleverd bij de assistente en twee dagen later ondertekend weer afgehaald… :+

[ Voor 26% gewijzigd door Kluus op 15-04-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Kluus schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:23:
Ik doe trouwens zelf dus wel een SMO maar dat wordt bij mijn verzekeraar volledig vergoed vanuit het simpelste aanvullende pakket.
Welke verzekering is dit als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:12:
[...]

Welke verzekering is dit als ik vragen mag?
In mijn geval zilveren kruis, vergoeden dacht ik max 200 euro per jaar aan SMO en dan nog eens 150 euro aan vervolg afspraken die hier eventueel uit voort komen (Sportmedische begeleiding). Dat is vanaf 1 ster aanvullend.

Van de begeleiding maak ik op dit moment ook gebruik om te kijken of de sportarts mij eindelijk van wat vervelende rugklachten af kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 15-04-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
rolandos582 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:10:
Ik verwacht nu wel een koersverslag van @pier87 zijn 1e koers dit jaar!
haha Tsja wat zal ik zeggen, na enkele jaren afwezigheid maar weer een rugnummer opgespeld. Afgelopen jaren weinig aan wedstrijden kunnen doen vanwege gezinsuitbreiding, drukte met verbouwing en daardoor is het rijden van koersjes er wat bij gebleven.

Gisteren was het prachtig weer, mooi omloopje met prima asfalt dus ik dacht ik schrijf me gewoon in en ga even kijken hoe de vlag ervoor hangt.

Niet ontevreden, maar moet ook zeggen dat de wind ook gunstig stond, windkracht 3 en met name wind tegen of wind mee, kortom voor de wind vol gas en tegen de wind werd er vooral gekeken naar elkaar.

Al met al koers uitgereden ondanks de grote valpartij paar honderd meter voor de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:34:
Waar ligt de aansprakelijkheid als er wat medisch gebeurt en je blijkt een handtekening vervalst te hebben?
Sowieso altijd bij jezelf want door het inschrijven/starten neem je al de verantwoordelijkheid op je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
AMD1800 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:46:
@Kluus ik begrijp dat het een verplichting is. Wat ik probeer aan te geven is dat een Strava account met een boel recente ritten volgens mij meer zegt over iemand zijn conditie dan een papiertje dat door een dokter is ondertekend. Dus dat zou beter zijn. Maar voor de sporter is die medische verklaring weer beter en makkelijker
Stravageschiedenis zegt helemaal niets over een onderliggend hartprobleem. Ik snap er overigens helemaal niets van de dat men hier zo een vervalsing met enige trots verkondigt. Ik ga elk jaar naar de sportdokter voor zo een onderzoek/attest en dan ben ik zelf ook gewoon gerust én in orde voor de verzekering. Ik wil het wel eens zien met je vervalst documentje, hoe je schuldsaldoverzekeraar gaat reageren bij de hypotheeklening. Je gaat je partner met een hoop miserie achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-10 16:23
pier87 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:59:
[...]

haha Tsja wat zal ik zeggen, na enkele jaren afwezigheid maar weer een rugnummer opgespeld. Afgelopen jaren weinig aan wedstrijden kunnen doen vanwege gezinsuitbreiding, drukte met verbouwing en daardoor is het rijden van koersjes er wat bij gebleven.

Gisteren was het prachtig weer, mooi omloopje met prima asfalt dus ik dacht ik schrijf me gewoon in en ga even kijken hoe de vlag ervoor hangt.

Niet ontevreden, maar moet ook zeggen dat de wind ook gunstig stond, windkracht 3 en met name wind tegen of wind mee, kortom voor de wind vol gas en tegen de wind werd er vooral gekeken naar elkaar.

Al met al koers uitgereden ondanks de grote valpartij paar honderd meter voor de finish.
Zag de foto's ja, daar lag weer voor duizenden euros. Mannen vlogen letterlijk door de lucht, zat jij nog een beetje veilig? Smaakt naar meer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Van alles valt wat te zeggen, maar volgens mij is het maar net waar je zelf staat in deze discussie.

Als je een koers/evenement organiseert probeer jij als organisatie je zo goed mogelijk in te dekken, uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je niet wil weten hoe ver mensen proberen te gaan om het onderste uit de kan te halen en alles op de goedwillende organisatie te verhalen die vaak veelal leunt op vrijwilligers die alles met goede bedoelingen organiseren.

Als jij je jaarlijks naar de sportarts gaat voor een SMA dan is dit ook een moment opname, maar goed je kunt zeker wel onderliggend leiden opsporen etc.

Maar ik begrijp ook mensen die zeggen, photoshop erover en opsturen die boel... alles lekker laten gaan mensen en doen waar jij je goed bij voelt.

Maar mocht het dan allemaal wel mislopen, misgaan etc. Ga dan niet bij de organisatie oid klagen maar wees dan kijk dan ook eerst even in de spiegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik zou alleen wel een beetje zuur zijn als iemand met een hem bekende afwijking toch deel neemt aan zo'n cyclo met behulp van een vodje wat hij van internet heeft gedownload, in zijn val 20 man mee neemt en ik lig daar tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
Cloclo100 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:45:
[...]
Stravageschiedenis zegt helemaal niets over een onderliggend hartprobleem. Ik snap er overigens helemaal niets van de dat men hier zo een vervalsing met enige trots verkondigt. Ik ga elk jaar naar de sportdokter voor zo een onderzoek/attest en dan ben ik zelf ook gewoon gerust én in orde voor de verzekering. Ik wil het wel eens zien met je vervalst documentje, hoe je schuldsaldoverzekeraar gaat reageren bij de hypotheeklening. Je gaat je partner met een hoop miserie achterlaten.
Ik zie niet zo goed in wat zo'n verklaring met mijn verzekering te maken heeft. Wat is het verschil met als ik in mijn eentje een zelfde zware tocht doe waar een verklaring helemaal niet aan orde is? Bovendien is het bijzonder dat de ene dokter het wel gewoon ondertekend, en de andere niet. Maar goed iedereen mag z'n eigen ding doen. Ik ga niet 150€ of meer betalen voor iets dat voor mij persoonlijk geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperdeman
Kluus schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:15:
Ik zou alleen wel een beetje zuur zijn als iemand met een hem bekende afwijking toch deel neemt aan zo'n cyclo met behulp van een vodje wat hij van internet heeft gedownload, in zijn val 20 man mee neemt en ik lig daar tussen.
Daar gaat een medisch attest ook geen verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jasperdeman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:18:
[...]

Daar gaat een medisch attest ook geen verandering in brengen.
Dat ligt er aan, zo iemand zou van een huisarts die inzicht heeft in het medisch dossier van die persoon al geen ondertekend attest (moeten) krijgen. Maarja het is ook een algemeen risico en niet zo heel groot en ook niet alleen beperkt tot cyclo's maar ook in het verkeer etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperdeman
Kluus schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:21:
[...]
Dat ligt er aan, zo iemand zou van een huisarts die inzicht heeft in het medisch dossier van die persoon al geen ondertekend attest (moeten) krijgen. Maarja het is ook een algemeen risico en niet zo heel groot en ook niet alleen beperkt tot cyclo's maar ook in het verkeer etc.
Ah zo, je bedoelt iemand die weet dat hij bepaalde afwijkingen heeft en het dan falsificeert. Ok, dat is wel weer een stap verder inderdaad.

Toegevoegd:
Het frappante is nog wel dat je bij Trois Ballons trouwens zonder verklaring wel mag starten en mee doen, alleen wordt dan je tijd niet opgenomen en kom je niet in de uitslag voor...

[ Voor 15% gewijzigd door jasperdeman op 15-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jasperdeman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:24:
[...]

Ah zo, je bedoelt iemand die weet dat hij bepaalde afwijkingen heeft en het dan falsificeert. Ok, dat is wel weer een stap verder inderdaad.

Toegevoegd:
Het frappante is nog wel dat je bij Trois Ballons trouwens zonder verklaring wel mag starten en mee doen, alleen wordt dan je tijd niet opgenomen en kom je niet in de uitslag voor...
Ik wist niet dat dat bij L3B ook kon maarja, dan is het gewoon een toertocht waarschijnlijk en aan andere regels gebonden. Ik heb hem ook van de week ge-upload bij mijn inschrijving, ik wil ook wel opgenomen worden in de uitslag :).

Achja zoals @Phydomir al zegt uiteindelijk is iedereen voor zelf verantwoordelijk. Dat geld ook voor evenementen en cyclo's in landen waar dit uberhaupt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 22:42
[...]

Snap dit verhaal niet zo goed. Ik heb persoonlijk geen medisch onderzoek nodig me gerust te voelen voor een toertocht en of mijn verzekeringen uitbetalen als me iets overkomt hangt ook helemaal niet af van zo'n momentopname-onderzoek. Schuldsaldoverzekeraar? Is dat iets uit Belgie?

In mijn polissen staat alleen iets over extreme sporten. Maar ben niet van plan met mn gravelbike te gaan basejumpen... ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
[...]

Zoals @Kluus al aangeeft gaat die medische verklaring iig ook niet snel over een mogelijk onderliggend hartprobleem oid. Behalve als dat, of iets anders, al eerder bekend is geworden. Want je hoeft geen uitgebreide test te doen om die verklaring te krijgen. Aan de ene kant vind ik ook dat je er niet trots op hoeft te zijn dat je de verklaring vervalst. Maar het is blijkbaar een beetje een wassen neus, die verklaring. Als het nou een serieuze keuring had men het denk ik wat serieuzer genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door AMD1800 op 15-04-2023 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

Voor de mensen die een middenweg zoeken tussen een vervalsing en een sportmedische keuring:

In landen waar deze verklaring gevraagd wordt, kan je daags voor de wedstrijd gewoon even langs de lokale huisarts lopen. Die checkt even hart, longen en bloeddruk, en binnen een paar minuten sta je weer buiten met een getekend formuliertje.

Volstrekt normale kost voor hen. Kost je twee tot drie tientjes. In Frankrijk en Italië werkt dit in ieder geval probleemloos.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
jasperdeman schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:16:
[...]

Ik zie niet zo goed in wat zo'n verklaring met mijn verzekering te maken heeft. Wat is het verschil met als ik in mijn eentje een zelfde zware tocht doe waar een verklaring helemaal niet aan orde is? Bovendien is het bijzonder dat de ene dokter het wel gewoon ondertekend, en de andere niet. Maar goed iedereen mag z'n eigen ding doen. Ik ga niet 150€ of meer betalen voor iets dat voor mij persoonlijk geen meerwaarde heeft.
Een verklaring niet aan de orde??! Ze vragen er net één om te mogen deelnemen.

En aan de mensen die denken dat een verzekering hier niet over valt.. Fraude plegen om je goede gezondheid te faken... Veel succes om dit te weerleggen 👌.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nou, gisteren de AGR (weer) eens gedaan. Daar heb je geen medisch attest voor nodig, maar wat zou ik graag zien dat je een beproeve van bekwaamheid op de fiets en bezit van gezond boeren verstand zou moeten overhandigen.

Ik pretendeer niet dat ik nooit per ongeluk iets geks doe, maar sommige mensen hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn in zo’n tocht.

Kijk, dat er in zo’n toch overmoedige mensen zitten die op elke heuvel afstappen zonder eerst weg te sturen is vervelend. Maar mensen die echt nergens rekening mee houden, niet meer achterom kijken voordat ze sturen, menen dat verkeersregels niet meer van toepassing zijn of proberen in te halen op plekken waar daar eigenlijk geen ruimte voor is. Ik vind het elke keer verwonderlijk dat dat zonder grote ongelukken afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Cloclo100 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:00:
[...]

Een verklaring niet aan de orde??! Ze vragen er net één om te mogen deelnemen.

En aan de mensen die denken dat een verzekering hier niet over valt.. Fraude plegen om je goede gezondheid te faken... Veel succes om dit te weerleggen 👌.
En het hoeft ook helemaal geen 150 euro te kosten, ik heb uit interesse nog wat andere verzekeraars opgezocht en allemaal hebben ze wel een bepaalde vergoeding hiervoor in hun aanvullende pakketten. Ohra 150, cz 150, VGZ 75 en ZK dus 200. Dus de meesten kunnen hier gewoon gebruik van maken, heb je gelijk je bloedwaarden eens gechecked, altijd fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phydomir schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:33:
[...]

Sowieso altijd bij jezelf want door het inschrijven/starten neem je al de verantwoordelijkheid op je.
Ik zat meer te denken als er medische kosten voor je moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld een ambulance (of helicopter) in het geval er iets gebeurt.

Ik ben benieuwd hoe dat dan verhaalt wordt op je als blijkt dat je een vervalst medisch attest heb.

Geen moreel oordeel, iedereen moet lekker doen wat hij wil. Persoonlijk zou ik zelf vooraf even héél goed uitzoeken wat de juridische en economische gevolgen zijn voordat ik medische documenten ga vervalsen.

Maar misschien moet het nu weer over fietsen gaan 😄. Gisteren eindelijk van Join een wat pittigere training gekregen:

4x:
- 1 minuut VO2 max
- 5 min Threshold

Dat is dus 24 minuten threshold achter elkaar met 4x nog een minuut flink erboven. Dat was wel weer even echt lekker 😍. En het goede nieuws: ik reed de vermogens makkelijker dan in hele lange tijd. Voelde me echt stuk sterker in ieder geval.

Wel opvallend: hartslag bleef in de intensieve blokken voor mijn doen erg laag. Benen deden wel pijn, maar qua cardio voelde het goed te doen. HR bleef in de in 24 minuut blokken rond de 160-165, terwijl mijn omslagpunt op 180 ligt en mijn HR doorgaans vrij makkelijk stijgt.

Teken dat ik wat te vermoeid ben en teveel volume aan het trainen ben? Of is dit onderdeel van het beter worden proces?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 16:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Requiem19 schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:19:
[...]

Ik zat meer te denken als er medische kosten voor je moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld een ambulance (of helicopter) in het geval er iets gebeurt.

Ik ben benieuwd hoe dat dan verhaalt wordt op je als blijkt dat je een vervalst medisch attest heb.

Geen moreel oordeel, iedereen moet lekker doen wat hij wil. Persoonlijk zou ik zelf vooraf even héél goed uitzoeken wat de juridische en economische gevolgen zijn voordat ik medische documenten ga vervalsen.

Maar misschien moet het nu weer over fietsen gaan 😄. Gisteren eindelijk van Join een wat pittigere training gekregen:

4x:
- 1 minuut VO2 max
- 5 min Threshold

Dat is dus 24 minuten threshold achter elkaar met 4x nog een minuut flink erboven. Dat was wel weer even echt lekker 😍. En het goede nieuws: ik reed de vermogens makkelijker dan in hele lange tijd. Voelde me echt stuk sterker in ieder geval.

Wel opvallend: hartslag bleef in de intensieve blokken voor mijn doen erg laag. Benen deden wel pijn, maar qua cardio voelde het goed te doen. HR bleef in de in 24 minuut blokken rond de 160-165, terwijl mijn omslagpunt op 180 ligt en mijn HR doorgaans vrij makkelijk stijgt.

Teken dat ik wat te vermoeid ben en teveel volume aan het trainen ben? Of is dit onderdeel van het beter worden proces?
Draai hem om, als je wel een valide goedkeuring hebt en je krijgt een hartaanval bergop, wat voor nut heeft dat papiertje dan? Gaat de arts die je onderzocht aangeklaagd worden omdat hij je heeft goedgekeurd? Nee, natuurlijk niet. Dat is nog altijd eigen verantwoordelijkheid.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:54:
[...]

Yes, gelukkig net zo fit als vorig jaar dus.
Ging prima alle steile stukjes op bij AGR, zelfs nog 20 minuutjes van vorige tijd afgehaald.
Top weer ook. 👌

Wel even checken hoe ik mijn Garmin 530 opnieuw kan kalibreren of sow.. hoe verder tijdens de route des te meer die afweek met de klim info.
Bijna op de top van de Eyserbosseweg en zegt die 3,2,1,Go! 🤔😅

[ Voor 19% gewijzigd door PaulBloem op 16-04-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bezulba schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:33:
[...]

Draai hem om, als je wel een valide goedkeuring hebt en je krijgt een hartaanval bergop, wat voor nut heeft dat papiertje dan? Gaat de arts die je onderzocht aangeklaagd worden omdat hij je heeft goedgekeurd? Nee, natuurlijk niet. Dat is nog altijd eigen verantwoordelijkheid.
Zo werkt dat natuurlijk niet. De arts kan niet met 100% zekerheid voorspellen of jij wel/niet een hartaanval krijgt. Hij kan wel een basis-medische test doen om de grootste risicofactoren uit te sluiten.

De eis vanuit de organisatie werkt ook op basis van kansberekening: als iedereen een valide medische test heeft is de kans x% lager dat er y% hoeveelheid medische situaties zich voordoen.

Ik deed een poging hiervoor om het weer over wielrennen te hebben, veel interessanter. Daar mag je ook ook op reageren :). Gaat ook over het hart ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:01
PaulBloem schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:49:
[...]
Wel even checken hoe ik mijn Garmin 530 opnieuw kan kalibreren of sow.. hoe verder tijdens de route des te meer die afweek met de klim info.
Heeft niks met kalibratie te maken, maar met ClimbPro zelf... heb AGR ook eens op GPS gereden ergens in juli, en na een 5-tal klimmen de ClimbPro uitgeschakeld, want die zat er compleet naast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
SirLenncelot schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:09:
Nou, gisteren de AGR (weer) eens gedaan. Daar heb je geen medisch attest voor nodig, maar wat zou ik graag zien dat je een beproeve van bekwaamheid op de fiets en bezit van gezond boeren verstand zou moeten overhandigen.

Ik pretendeer niet dat ik nooit per ongeluk iets geks doe, maar sommige mensen hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn in zo’n tocht.

Kijk, dat er in zo’n toch overmoedige mensen zitten die op elke heuvel afstappen zonder eerst weg te sturen is vervelend. Maar mensen die echt nergens rekening mee houden, niet meer achterom kijken voordat ze sturen, menen dat verkeersregels niet meer van toepassing zijn of proberen in te halen op plekken waar daar eigenlijk geen ruimte voor is. Ik vind het elke keer verwonderlijk dat dat zonder grote ongelukken afloopt.
Dit heeft niets te maken met fiets bekwaamheid. Dit zie ik dagelijks in het verkeer. Vroeger waren het de jongeren met petjes die verkeershufters waren. Zij zijn nu vervangen door 50+ers voor wie blijkbaar geen regels gelden, recht op alles menen te hebben en gewoon alleen op deze wereld denken te zijn.
Ik ben gestopt met mij druk maken hierover maar probeer er uit de buurt te blijven om er zo weinig mogelijk last van te hebben.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:21
M.b.t de climbpro afwijking. GP Lama heeft er laatst een video aan gewijd.
Het lijkt er op dat climbpro wel goed werkt, maar dat de achterliggende data foutief word verwerkt met het importeren.

[ Voor 6% gewijzigd door ydderf op 16-04-2023 09:48 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
ElGreco schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:45:
[...]

Dit heeft niets te maken met fiets bekwaamheid. Dit zie ik dagelijks in het verkeer. Vroeger waren het de jongeren met petjes die verkeershufters waren. Zij zijn nu vervangen door 50+ers voor wie blijkbaar geen regels gelden, recht op alles menen te hebben en gewoon alleen op deze wereld denken te zijn.
Ik ben gestopt met mij druk maken hierover maar probeer er uit de buurt te blijven om er zo weinig mogelijk last van te hebben.
Idem dito, het is echt bizar hoe sommige groepen fietsen in het openbaar verkeer. Wellicht komt het omdat Nederland klein is, of dat praktisch iedereen fietst, maar de fiets ‘normen en waarden’ zijn in Nederland een stuk abominabeler dan in België of Spanje.

De enige remedie is routes kiezen waarop je er zo min mogelijk last van hebt… :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
SirLenncelot schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:09:

Heb me ook verwonderd hierover. Vooral de combinatie met veel wegmeubilair, geparkeerde auto’s en een overvloed aan auto’s op het parcours zou je denken dat mensen nadenken voordat ze inhalend een blinde bocht in sturen.

Verder lekker gereden. Alle klimmetjes gingen langzaam maar steady en nergens kapot gegaan eigenlijk.

Wtf moment van de dag: een auto met enorme caravan onderaan de camerig. Wat een chaos gaf dat..

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjie
  • Laatst online: 14-10 21:42
Gister ook de AGR gereden (150km), schitterend weer en prachtige omgeving. Maar heb me inderdaad ook wel verbaasd (/geërgerd) aan de capriolen onderweg van mede deelnemers... Ik snap best dat er door het niveau verschil ingehaald "moet" worden af en toe, maar doe dat inderdaad wel met het besef dat iedereen veilig en gezond de finish wil halen... Gelukkig gaat het meestal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 21:26
Gister 150 km ook gedaan, gestart om 07:45 en rond 14:30 gefinished. Blij dat ik nog even een 11/34 gehaald heb vorige week. Ik heb denk 2 groepjes van 3/4 man voorbij zien sjezen en een nauwe bocht zien maken. Voor de rest geen bijzondere dingen.. op keutenberg 4 man links en rechts zien afstappen. Mja dat moet je denk voor lief nemen als er 40.000 man starten en beklimmingen zo druk zijn. Denk dat als je dat niet zou willen een willekeurig weekend dit rondje moet doen, dan kom je geen drol tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 21:31
Gisteren de 240km van AGR gedaan, uiteindelijk met iets harder dan 28 gemiddeld. Beviel goed en kan me niet helemaal vinden in de bovenstaande comments, er werd goed doorgereden, maar allemaal wel verantwoord. Wellicht heeft het met de afstand te maken, 200/240km volgen eigen lussen volgens mij, waardoor je iets meer een schifting hebt met het niveau van rijders. Heb me erg vermaakt en volgend jaar wellicht weer.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Niellie41

[object Object]

Gisteren ook meegedaan met de TAGR en het was mijn aller eerste georganiseerde toertocht. Had 65 km gekozen want ik ben pas 2 a 3 maanden aan het fietsen en trainen ging was lastig met het ‘geweldige’ weer in de winter en druk familieschema.

Maar goed, ik had me gisteren kostelijk vermaakt en over het algemeen geen gekke dingen gezien. Wanneer de 65 km afsloeg, was het ook ineens erg rustig. 😁 Ik had aan het begin alleen file op weg naar de eerste klim door een smalle brug. Misschien was dat juist fijn waardoor iedereen weer een beetje verspreide op weg naar die klim.

Je moet hier niet aan deelnemen als je een PR wilt rijden. Daar is het in het begin veel te druk voor. Ik heb in ieder geval de smaak te maken als beginnend fietser. Deze hobby heeft mij positief verrast na heel lang basketballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
PaulBloem schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:49:
[...]

Yes, gelukkig net zo fit als vorig jaar dus.
Ging prima alle steile stukjes op bij AGR, zelfs nog 20 minuutjes van vorige tijd afgehaald.
Top weer ook. 👌

Ik heb daar ook altijd al last van gehad maar GPLama had de oplossing, je moet de GPX file zelf op je Edge zetten in het mapje Garmin/NewFiles; tot aan de cauberg was ie spot on bij mij, voor het eerst!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Misschien niet handig van mijzelf door mijn route op bepaalde momenten te laten kruisen met de AGR gisteren, maar wel helaas veel bijna ongelukken gehad omdat de renners op een 2 richtingsverkeer fietspad niet uitkijken of er tegemoetkomende verkeer komt (ik) bij het inhalen.

Voor de rest zag het er heel leuk uit voor de deelnemers, ze hebben echt lekker weer gehad. Wel een erg strak windje.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Hier ook een lekker ritje met de AGR. Ik mocht als introducee mee met mijn broer z'n werk, dus ontbijten in de VIP tent en onderweg goede support van team Holmatro.
Was een top ritje! Ik heb mijn ogen uitgekeken want nog nooit zo'n event op de fiets meegemaakt. In elk geval heel tevreden; 25 gemiddeld en op de klimmetjes kon ik heerlijk genieten van mijn lage gewicht :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 05:17
Gisteren de 240 km TAGR gedaan.

Het goede nieuws: dit jaar 25.6 km/h gemiddeld gehaald tegen 23.1 km/h vorig jaar. Erg tevreden over, ik had ooit wel eens nagedacht om >25 km/h als toekomstig "doel" te stellen, maar ik had niet verwacht dat ik dat dit jaar al zou kunnen halen.

Het slechte nieuws: ik heb hem ongeveer zo slecht als mogelijk gepaced. Vorig jaar was m'n pacing prima (gewoon lekker rustig eigen tempo), dit keer dus niet:
- De eerste 3 uur had ik 30.2 km/h gemiddeld, 194 W.
- De laatste 3 uur 22.6 km/h gemiddeld, 156 W.

In het begin heb ik veel met groepjes meegereden, ging lekker snel, maar ik ben niet heel ervaren in het rijden in groepjes. Dus een beetje achteraan gehangen, maar dat steeds weer aanzetten na de bochten viel zwaar. Tegen beter weten in toch een hele tijd mee doorgegaan. Gemiddeldes op de teller gezien waarvan ik eigenlijk wel wist dat ik dat niet zou kunnen volhouden.

De 240 km komt na 100 km voor een tweede keer over de Geulhemmerberg. Dat was het moment dat het voor mij "mis" ging, want toen werd het opeens heel druk omdat alle fietsers van de kortere afstanden erbij kwamen. Ik zakte iets in en kon geen lekkere groepjes meer vinden om mee mee te fietsen.

Bij de wat langere klimmen (Camerig, 3LP) begon ik het echt zwaar te krijgen, overwogen om te stoppen. Maar toch netjes doorgereden. Vorig jaar had ik bij de finish nog ruim energie, maar die heb ik in de eerste 4-5 uur allemaal verspild.

Vorig jaar had ik echt naar de TAGR toegewerkt en begon ik eraan als enorme uitdaging. Nu was ik in training voor LBL (komend weekend) en won ik twee weken terug onverwacht nog een startbewijs. Ik dacht dat wel "eventjes" te doen maar het was toch zwaarder dan ik me herinnerde :+
Wel een fantastische sfeer en organisatie natuurlijk!

En nu een week druk herstellen voor LBL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:19:

Beetje moeite met beoordelen zonder te weten wat je precies doet maar als ik dit zelf merk tijdens een trainingsblok dan stop ik zo'n workout meestal en pak wat extra rust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:04

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:26:
Gisteren ook meegedaan met de TAGR en het was mijn aller eerste georganiseerde toertocht. Had 65 km gekozen want ik ben pas 2 a 3 maanden aan het fietsen en trainen ging was lastig met het ‘geweldige’ weer in de winter en druk familieschema.

Maar goed, ik had me gisteren kostelijk vermaakt en over het algemeen geen gekke dingen gezien. Wanneer de 65 km afsloeg, was het ook ineens erg rustig. 😁 Ik had aan het begin alleen file op weg naar de eerste klim door een smalle brug. Misschien was dat juist fijn waardoor iedereen weer een beetje verspreide op weg naar die klim.

Je moet hier niet aan deelnemen als je een PR wilt rijden. Daar is het in het begin veel te druk voor. Ik heb in ieder geval de smaak te maken als beginnend fietser. Deze hobby heeft mij positief verrast na heel lang basketballen.
Ik denk dat je dit weggetje bedoeld voor de geulhemmerberg. Vorig jaar was hier niets aan het handje. Nu blijkbaar een enorme file.

https://www.dumpert.nl/item/100058811_1b2d9df1

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Oxigeon schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat je dit weggetje bedoeld voor de geulhemmerberg. Vorig jaar was hier niets aan het handje. Nu blijkbaar een enorme file.

Had nooit gedacht in mijn leven een fietsersfile te zien.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjie
  • Laatst online: 14-10 21:42
Oxigeon schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:39:
[...]

Bij ons groepje reed er net voor dit punt eentje lek. Toen was er nog geen file, toen het bandje vervangen was konden we wel achteraan sluiten haha. Hoort er soms bij op zo'n dag. Gelukkig scheen het zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Maarten_E schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:41:
[...]

Had nooit gedacht in mijn leven een fietsersfile te zien.
Ik ook niet! Ik was iets met voor 10 uur gestart.

Was best grappig, want je hoorde overal Garmins starten en pauzeren. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Niellie41 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:20:
[...]

Ow dat hadden wij ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
Niellie41 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:20:
[...]

Wij stonden er ook tussen ja. Bleek het door een bruggetje te komen waardoor het versmalde? Eerste klim en het was weer rustig gelukkig. Daar de benen even wakker geschud en toen kon je wel al zien wie er vaker op de fiets heeft gezeten.

Favoriete quote van de dag hoorde ik daar overigens (eerste klim):
“Met rechts schakel je achteraan en met links vooraan”. Ohja thanks. Vroeg me al af hoe het werkte.

Sta je dan met je carbon frame, geschoren benen en fancy kleding. Zo kan het ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Stufferdt schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:38:
[...]

Wij stonden er ook tussen ja. Bleek het door een bruggetje te komen waardoor het versmalde? Eerste klim en het was weer rustig gelukkig. Daar de benen even wakker geschud en toen kon je wel al zien wie er vaker op de fiets heeft gezeten.

Favoriete quote van de dag hoorde ik daar overigens (eerste klim):
“Met rechts schakel je achteraan en met links vooraan”. Ohja thanks. Vroeg me al af hoe het werkte.

Sta je dan met je carbon frame, geschoren benen en fancy kleding. Zo kan het ook :+
Volgens mij kwam het inderdaad door het bruggetje. Eerst dacht ik nog dat ze actief de drukte regelde, maar ik zag niemand staan. Best interessant om te zien hoe veel effect dat bruggetje had. In mijn herinnering was die niet zo veel smaller dan de weg ervoor.

Voor de klim was het wel fijn waardoor je nog een beetje ruimte had. Stel je voor dat die hele meute tegelijk omhoog ging, dan was het helemaal feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:04

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:51:
[...]

Volgens mij kwam het inderdaad door het bruggetje. Eerst dacht ik nog dat ze actief de drukte regelde, maar ik zag niemand staan. Best interessant om te zien hoe veel effect dat bruggetje had. In mijn herinnering was die niet zo veel smaller dan de weg ervoor.

Voor de klim was het wel fijn waardoor je nog een beetje ruimte had. Stel je voor dat die hele meute tegelijk omhoog ging, dan was het helemaal feest.
Kom vaker met mijn werkbus bij dat bruggetje en pas er net tussendoor. Een vrachtwagen kan er zeker niet over (vandaar dat er ook geen vrachtwagens mogen rijden). Maar dat het iets smaller wordt kan toch niet betekenen dat je deze opstopping krijgt? Dat bruggetje ligt net voor die boomgrens op het einde.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 468 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).