Oh ja, tijd vergeten.jasperdeman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:15:
[...]
Klinkt als een goed plan. Je geeft niet aan hoeveel uren je in de week traint, maar dit is qua opbouw vergelijkbaar met mijn plan (ik train momenteel ook voor de Marmotte dit jaar). Ik ben alleen niet begonnen met sweetspot, maar juist meer polarized base plan. Ik heb mijn VO2max blok afgerond en begin nu (volgende week) aan mijn FTP blok met daarna een Tempo/sweetspot-blok (waar sporadisch ook nog een vo2max training ingepland staat). En uiteindelijk een taper. Bij mij iets eerder dus, maar ik doe ook nog de Trois Ballons (de mediofondo) begin juni waar ik ook al op goed niveau wil zijn, maar wat feitelijk een trainingsstage is.
Ter informatie, ik train tussen de 8 en 14 uur (5-6 keer per week) met soms wat uitschieters naar boven of beneden afhankelijk van andere verplichtingen.
Dinsdag: 1-1,5 uur intensief
Woensdag: 1-1,5 uur endurance
Donderdag: 1-1,5 uur intensief
Weekend: 2x een rit van minimaal 3 a 4 uur.
Dit vo2max blok skip ik de woensdag omdat ik merk dat die vo2max workouts er echt heel hard inhakken. Ik verteer FTP werk wat dat betreft een stuk beter. Als de Marmotte dichterbij komt wil ik ook door de week een rit van zo'n 3 uur endurance gaan doen. Om zo richting de 15 uur per week te gaan, wat in de laaste 1,5 week voor de marmotte wordt afgebouwd.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky