Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 461 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
verstappen33 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:40:
... (in vergelijkbare omstandigheden) ...
En daar gaat het fout.
Er zijn nóóit, ik herhaal, nóóit vergelijkbare omstandigheden.
Er zijn zó veel factoren die op een oneindig aantal manieren en tijdstippen invloed hebben.

Je noemt
wind,Stijging/Daling, groepjes etc.
en dat zijn inderdaad de meest bekende.
Andere vanzelfsprekende dingen zijn natuurlijk fiets (frame/geometrie) en bandenkeuze.
Maar wat dacht je van temperatuur? luchtdruk? luchtvochtigheid? welke 3 centimeter asfalt je kiest? net even een paar millimeter anders op je fiets zitten? en voor hoe lang: paar seconden, minuten? op welk stuk: deed je dat met wind mee of tegen? een auto extra/minder die je inhaalt/tegemoet komt?

Klinkt allemaal verwaarloosbaar klein, maar bedenk wat het effect (van deze pseudo-stochastische processen) is op het geheel als je het strekt over een aantal minuten/uren.

Het dichtst dat we bij "vergelijkbare omstandigheden" kunnen komen zonder stationair te zijn (lees: windtunnel) en waarbij je snelheden kunt vergelijken is denk ik baanwielrennen.

Wil je meten hoe fit je bent en bepalen of je progressie maakt over een periode dan is er m.i. maar 1 manier: moeite (wattages; dat is dus niet snelheid want dat is een gevolg van de moeite die je doet) relateren aan intensiteit (gevoel/hartslag).

Science })

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-10 11:07
TheTinusNL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:25:
[...]

En daar gaat het fout.
Er zijn nóóit, ik herhaal, nóóit vergelijkbare omstandigheden.
Er zijn zó veel factoren die op een oneindig aantal manieren en tijdstippen invloed hebben.

Je noemt
[...]

en dat zijn inderdaad de meest bekende.
Andere vanzelfsprekende dingen zijn natuurlijk fiets (frame/geometrie) en bandenkeuze.
Maar wat dacht je van temperatuur? luchtdruk? luchtvochtigheid? welke 3 centimeter asfalt je kiest? net even een paar millimeter anders op je fiets zitten? en voor hoe lang: paar seconden, minuten? op welk stuk: deed je dat met wind mee of tegen? een auto extra/minder die je inhaalt/tegemoet komt?

Klinkt allemaal verwaarloosbaar klein, maar bedenk wat het effect (van deze pseudo-stochastische processen) is op het geheel als je het strekt over een aantal minuten/uren.

Het dichtst dat we bij "vergelijkbare omstandigheden" kunnen komen zonder stationair te zijn (lees: windtunnel) en waarbij je snelheden kunt vergelijken is denk ik baanwielrennen.

Wil je meten hoe fit je bent en bepalen of je progressie maakt over een periode dan is er m.i. maar 1 manier: moeite (wattages; dat is dus niet snelheid want dat is een gevolg van de moeite die je doet) relateren aan intensiteit (gevoel/hartslag).

Science })
Klopt, zie ook de nuance in mijn verhaal, daar komt het ook neer op wattages trappen als je echt appels met peren wil vergelijken..
Maar ook hier zitten weer variabelen in, denk aan vermoeidheid, algmeene fitheid etc..
Een pro op een goede of slechte dag zit ook een groot verschil in..

Het gaat uiteindelijk om de trend die je ziet in de wattages, maar ook in periodiek testen op het maximum (FTP bijvoorbeeld).

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:21
[...]

Ja en nee..

Snelheid is natuurlijk afhankelijk van veel factoren, zoals wind, Stijging/Daling, groepjes etc.

Ik heb 4-5 rondjes rondom mijn huis die ik regelmatig fiets, en als ik zie dat mijn gemiddelde snelheid (in vergelijkbare omstandigheden) toeneemt, dan ben ik goed bezig en zie ik progressie..

Zelf kijk ik het liefst naar vermogen als ik wil weten hoe een bepaalde sessie is verlopen, ik weet dat ik gemiddeld 150-170W kan trappen op dit moment in de D2 hartslag zone.
Als ik merk dat een inspanning zwaar aanvoelt, en het wattage is maar 140-150 gemiddeld, dan doe ik waarschijnlijk iets niet goed, dan was ik te vermoeid of niet goed herstelt.
Trap ik ineens 180W gemiddeld en de inspanning voelt hetzelfde aan als "normaal", dan heb ik of een hele goede dag, of ik zie progressie..
En dit bekijk je natuurlijk over meerdere sessies of het inderdaad een goede dag was of werkelijk progressie..

En als ik kijk naar een gemiddeld vlak rondje in de avond met windkracht 1-3, dan haal ik qua snelheid gemiddeld wel 30km/h als ik mijn conditie weer op peil heb.
Maarja heb je windkracht 4-5 tegen of van opzij, dan ligt het natuurlijk lager, en zul je je wattages moeten bekijken.
Dat is inderdaad letterlijk wat ik bedoelde :). Er stond ook “fout van de amateur wielrenner” ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Mistraller schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:23:
[...]

150. Ik heb AGR lus 3 en de hoek rond Vijlen/Drielandenpunt al eens gereden dus de meeste puisten ken ik wel. Wel een toffe werkgever, want medewerkers betalen niets, krijgen verblijf, een outfit. Ik krijg een leenjersey, want de groepsfoto moet natuurlijk wel een beetje een kek plaatje worden. 8)
Ik heb nog nooit een event gefietst dus ik ben benieuwd! Mijn vrouw keek wel beteuterd trouwens, die had ook wel gewild. Maar iemand moet op de kids passen O-)
Vorig jaar de 125 gedaan met een soortgelijk pakket van Fenix (dus met een AF outfit). Was veel te slecht weer voor dat kort-kort pak maar rij het liefst met die BiB want dat is een fijn ding zeg. Desondanks; hele gave rit, veel volk, heel strak georganiseerd, druk op de klimmetjes maar je kunt er veelal voorbij, behalve op de Cauberg is het erg druk omdat iedereen van elke route daar uit komt. Alleen was de timing vorig jaar heel kloten voor mij, 1 week na een 2-weekse griep.. Dat in combinatie met astmatische klachten en regen/hagel/sneeuw/kou maakte het 'uitdagend'. Veel plezer en geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 12:21
Cloclo100 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:55:
Ik heb een paar keer stevig lek gereden(tubeless to the rescue) waardoor ik met 2 plugs over stevig gehavende banden beschik, die toch alweer 2500km op de teller hebben. (standaard bontrager)

Ik had mijn oog laten vallen op SCHWALBE - PRO ONE TLE Tubeless, iemand daar goede/slechte ervaringen mee of zou ik toch gewoon voor de veilige keuze gaan (GP Continental 5000). Bij de schwalbes krijg je een fles doc blue, daarmee :).
Ik kom hier even op terug. Ik zie net dat Conti een nieuwe band uitgebracht heeft, een combo van de snelle GP5000 met de lek bestendigheid van de voorganger. Eigenlijk juist waar ik naar op zoek was, een lek bestendigere GP5000 :). Even gegoogled en al meteen een paar 28mm kunnen scoren! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:29
edoappelhof schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:08:
[...]

Als je het systeem begrijpt moet het wel kunnen. Ik train regelmatig met een groepje dat over de ronde tussen 45 en 48 gemiddeld rijdt. Zorg dat je tegen in de wind in draait en op snelheid inpikt achterin, dus niet te veel snelheid laten vallen met terugzakken. Enne; niet versnellen op kop, dat is super irritant als je de molen in tact wil houden.
Wat voor kruissnelheid heb je wel niet als je 45 tot 48 gemiddeld rijd, of rijd je soms mee met een prof wedstrijd ? :o

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

edoappelhof schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:08:
Als je het systeem begrijpt moet het wel kunnen. Ik train regelmatig met een groepje dat over de ronde tussen 45 en 48 gemiddeld rijdt. Zorg dat je tegen in de wind in draait en op snelheid inpikt achterin, dus niet te veel snelheid laten vallen met terugzakken. Enne; niet versnellen op kop, dat is super irritant als je de molen in tact wil houden.
Groepsrijden in Nederland is vaak wel langdurig kop over koprijden. Ik vind het bij mijn eigen club altijd jammer dat er veel tijd in schema's wordt gestopt de dan netjes worden uitgevoerd tot wij naar huis gaan. Want dan brommeren wij lekker grijs kop over kop over de dijk. Ik zeg dan vaak dat het daar ook in D1 kan of met langere kopbeurten.
Sparkiee schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:27:
Als ik alleen fiets dan kan ik ook wel 30+ aan maar voor mijn gevoel is alleen 30+ of met een groep 35 rijden nogal een verschil.
Ik rij in mij eentje het standaard rondje vaak sneller dan met de groep maar ben met de groep wel meer gesloopt, vooral door het mentale aspect. Met name bochten ga ik in de groep harder door dan ik in mijn soloritje doe. Ook moet je met de groep mee in tempo in plaats van je eigen indeling te kiezen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:08

Kluus

Gang is alles

@Fisico maar dan bedoel je dus dat de "hoofdrit" een training was en dat er dan buiten die training om naar huis alsnog grijs gereden wordt toch? Dan begrijp ik wel dat je dat niet ideaal vind ja.

De groepsritten die @edoappelhof en ik en volgens mij ook @Bezulba bedoelen is de groepsrit de "training" en die zijn (voor mij in iedergeval) redelijk threshold, als je ze in een trainings vakje wilt zetten. Naar huis wil je dan meestal ook wel D1 rijden. ;)

Voor mij werken die kop over kop ritten beter als intervaltraining dan solo blokken trainen. Misschien iets minder efficient maar mentaal hou ik het beter vol over langere tijd. En je leert er veel van mbt het rijden op snelheid in groepjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 03-03-2023 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De sfeer tijdens zo'n evenement vind ik heel leuk. Beetje muziek, beetje bijpraten, je hoeft zelf heel weinig na te denken over de route, stops zijn georganiseerd met eten/drinken/toilet/technische ondersteuning etc. Ook motiveert het tijdens klimmen wel om andere mensen in te halen.

Nadeel is dat het gewoon druk is. Je moet je snelheid wel aanpassen aan de mensen om je heen, inhalen kan natuurlijk wel maar gewoon goed rekening houden met elkaar. Je kunt tijdens zo'n groot evenement bijna niet verwachten een goede tijd ergens neer te zetten. Die kans is veel groter bij kleinere evenementen of groepjes.

En op sommige punten (bij de AGR rustpunt 2 en de start van de keutenberg) loop je gewoon het risisco om even in de file te staan.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

joker1977

Tweakert

[...]
Ja en nee..

Snelheid is natuurlijk afhankelijk van veel factoren, zoals wind, Stijging/Daling, groepjes etc.

Ik heb 4-5 rondjes rondom mijn huis die ik regelmatig fiets, en als ik zie dat mijn gemiddelde snelheid (in vergelijkbare omstandigheden) toeneemt, dan ben ik goed bezig en zie ik progressie..
...

En als ik kijk naar een gemiddeld vlak rondje in de avond met windkracht 1-3, dan haal ik qua snelheid gemiddeld wel 30km/h als ik mijn conditie weer op peil heb.
Maarja heb je windkracht 4-5 tegen of van opzij, dan ligt het natuurlijk lager, en zul je je wattages moeten bekijken.
Je zal wel niet in het noorden van het land wonen. Hier is het onmogelijk om te "sturen" op snelheid in je eentje. De wind heeft zoveel invloed én kan tussen diverse pogingen op rondjes zoveel verschil maken dat je er helemaal niks mee kunt (met snelheid).

Klimmetjes e.d. zijn dan nog redelijk stabiel en zou je nog iets mee kunnen in de vergelijking, maar ik zou never nooit niet op gemiddelde snelheid gaan werken hier in het Noorden. Ik sta er niet van te kijken dat ik tot 20% verschil kan krijgen in gemiddelde snelheden op een "rondje" door variaties in de wind (zowel richting als kracht)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 22:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bezulba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:20:
[...]

Tis heel vroeg en een rondje langs het kanaal heen en N weg terug dus volgens mij 4 bochten in totaal ofzo :D ik ga het wel proberen, zie wel waar het schip strand.
schip strande na 30 minuten. Toen maar op 30 naar huis gereden. We waren maar met z'n 2e en ik moest echt stoempen om hem bij te houden op 35.

Wijze les, volgende keer alleen mee gaan als het een grote groep is ;)

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:05:
De sfeer tijdens zo'n evenement vind ik heel leuk. Beetje muziek, beetje bijpraten, je hoeft zelf heel weinig na te denken over de route, stops zijn georganiseerd met eten/drinken/toilet/technische ondersteuning etc. Ook motiveert het tijdens klimmen wel om andere mensen in te halen.

Nadeel is dat het gewoon druk is. Je moet je snelheid wel aanpassen aan de mensen om je heen, inhalen kan natuurlijk wel maar gewoon goed rekening houden met elkaar. Je kunt tijdens zo'n groot evenement bijna niet verwachten een goede tijd ergens neer te zetten. Die kans is veel groter bij kleinere evenementen of groepjes.

En op sommige punten (bij de AGR rustpunt 2 en de start van de keutenberg) loop je gewoon het risisco om even in de file te staan.
Ik ga inderdaad ook niet rijden met het idee om snel te zijn. Gewoon een keertje mee maken. Massale evenementen waarop je tempo afhangt van anderen zijn me gelukkig niet vreemd. Ik ben kind aan huis bij de Nijmeegse 4daagse.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 12-10 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb de AGR vorig jaar ook gereden, het is wel erg leuk om aangemoedigd te worden en alle feestende mensen langs de kant dus zou hem zeker nog een keer doen maar voor het fietsen kun je beter op iedere andere dag in zuid-limburg gaan fietsen! maar als je voor de beleving gaat zou ik het 100% adviseren!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-10 14:15
Ik mag dit jaar ook voor het eerst! Door jullie berichten al erg veel zin in, dank daarvoor!

Wordt alleen nog even uitzoeken waar we 's ochtends vroeg de auto kunnen parkeren. Overnachten is helaas geen optie

[ Voor 39% gewijzigd door schilderstape op 03-03-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als er niks meer is in Valkenburg, zou je ook gewoon kunnen parkeren op P+R Maastricht Noord, en dat kleine stukje even fietsen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 18-10 20:08
DDX schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Wat voor kruissnelheid heb je wel niet als je 45 tot 48 gemiddeld rijd, of rijd je soms mee met een prof wedstrijd ? :o
Ongeveer rond de 50 km/h, zit de data te bekijken. Ik moet dan met 63 kg 317 NP leveren.We rijden dan ongeveer 90 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Kluus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:57:
@Fisico maar dan bedoel je dus dat de "hoofdrit" een training was en dat er dan buiten die training om naar huis alsnog grijs gereden wordt toch? Dan begrijp ik wel dat je dat niet ideaal vind ja.

De groepsritten die @edoappelhof en ik en volgens mij ook @Bezulba bedoelen is de groepsrit de "training" en die zijn (voor mij in iedergeval) redelijk threshold, als je ze in een trainings vakje wilt zetten. Naar huis wil je dan meestal ook wel D1 rijden. ;)

Voor mij werken die kop over kop ritten beter als intervaltraining dan solo blokken trainen. Misschien iets minder efficient maar mentaal hou ik het beter vol over langere tijd. En je leert er veel van mbt het rijden op snelheid in groepjes.
Idd, 20 minuten rustig heen, dan volle bak de groepsrit, 20 minuten rustig naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Dit jaar voor mij ook voor het eerst de AGR.... Spannend :X Wat een afstand joh, zal vast niet toeren worden ben ik bang... Gelukkig heb ik wielen van @ElGreco O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

edoappelhof schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Ongeveer rond de 50 km/h, zit de data te bekijken. Ik moet dan met 63 kg 317 NP leveren.We rijden dan ongeveer 90 minuten.
Niet normaal :+. Is dat met Vamos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Kluus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Niet normaal :+. Is dat met Vamos?
Yep, Vamos inderdaad 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice, ik wist dat jullie hard gingen, maar zo hard had ik ook nog niet in de gaten. Netjes heur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Is dat op de openbare weg? Of op een circuit/baan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
joker1977 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:01:
Is dat op de openbare weg? Of op een circuit/baan ?
Openbare weg, maar wel allemaal wegen waar je ander verkeer heel ver van te voren aan ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
maar daar komt dus wel wat meer bij kijken dan 300+ watt trappen.. Dat is gewoon een geoliede team time trial 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51
Dit kleine clipje van het voorderailleur er op de fiets van m’n vriendin zorgt ervoor dat de 31mm gravelbanden net niet passen. De band komt hier tegen aan.

Clipje losgedraaid, lijkt niet een essentiële functie te hebben voor het derailleur (?), maar alleen een soort bescherming dat je derailleur minder makkelijk buigt bij contact (?).

Kan de fiets zonder, of gaat het dan mis? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFjXfQrKteH5Yw176fvq5_Tk-_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxyVmd1tKCU5m9m1g8HhZFSz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgBJ38IalhojgG-ehytqR6XCadE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy12i8TKMiS93rXJbfZkyHhy.jpg?f=fotoalbum_large

En zonder dit clipje ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8XOknAFbP2Q36k1q5FubOOKPz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rORobvlTlKOkh2hOvPTdWBV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:57:
Wij rijden meestal drie uur op zaterdagochtend. Het is idee is vaak om eerst naar de heuvels of de polder de rijden en daar dan de blokjes te doen en dan weer terug te rijden. Meestal gaat heen nog wel goed, iedereen naast elkaar en een beetje babbelen en af en toe draaien. Terug wordt dan vaak toch gekozen voor kop over kop over een dijk of polderweg, terwijl dit niet pas in het in trainingsplan. Nou is kop over kop voor mij vaak ook meer 20/40 vo2max dan rustig ronddraaien, maar dat komt omdat mijn absolute vermogen relatief laag is doordat ik niet zwaar ben. Ik denk dat wij dan ons trainingsdoel en -effect teniet doen. Dat is wel jammer, maar uiteindelijk houden veel mensen en trainers toch van brommeren op een dijk.

Helemaal gelijk trouwens dat je groepsritkunde er wel beter van wordt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
@Salteh weet dat vast wel als bettershifting expert. Maar volgens mij wou je die er wel ophouden..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Vast niet want dit is sram 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
Requiem19 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:
Dit kleine clipje van het voorderailleur er op de fiets van m’n vriendin zorgt ervoor dat de 31mm gravelbanden net niet passen. De band komt hier tegen aan.

Clipje losgedraaid, lijkt niet een essentiële functie te hebben voor het derailleur (?), maar alleen een soort bescherming dat je derailleur minder makkelijk buigt bij contact (?).
Handleiding (pagina 70):
The wedge provides additional support for braze-on mounted front derailleurs. Use of
a wedge is strongly recommended as it will enhance shifting function and performance. There are three standard wedge sizes and three wide wedge sizes; pick the wedge that best fits your frame.
NOTICE
Make sure the wedge does not contact the rear tire. If the rear tire contacts the wedge or the wedge bolt, do not use a wedge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Tom-Z nice ! had al wel dit gevonden: https://www.bike-componen...lleur-Spare-Parts-p75424/
wellicht dat een andere vorm wel past, maar ik was nog aan het zoeken naar de functie :) (die wordt in de beschrijving in de verschillende shops niet gegeven, enkel "spare parts")

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:49
rolandos582 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:20:
@Salteh weet dat vast wel als bettershifting expert. Maar volgens mij wou je die er wel ophouden..
@Salteh komt zijn bed niet uit voor SRAM

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:42

Oxigeon

En zo is dat!

schilderstape schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:
Ik mag dit jaar ook voor het eerst! Door jullie berichten al erg veel zin in, dank daarvoor!

Wordt alleen nog even uitzoeken waar we 's ochtends vroeg de auto kunnen parkeren. Overnachten is helaas geen optie
Midden in Valkenburg (Berkelplen 82) is nog plek zat. Zijn wat struikjes etc om je even om te kleden. Wij zijn vorig jaar om 8.30uur gestart (we hebben het eerst even heel hard zien regenen en hebben gewacht tot het droog was.) Natuurlijk wel niet pas om 10.00 aan komen kakken want dan zal er minder plaats zijn.

Zoals bovenstaande ook al aangeven is het op sommige plaatsen lomp met omhoog rijden. Volgen Strava zat ik zo ongeveer bij de 25-50% "snelste" van de dag op de heuveltjes/klimmetjes. Het lijkt soms wel of mensen in de rem knijpen voor ze een berg op gaan. Het ergste meen ik was dit op de Koulenberg. Deze stond niet aangegeven als heuvel etc. Maar was een pittige. Aangezien het een smal weggetje is is het hier druk. Met wat pech kom je op zoon weggetje ook nog een auto tegen. Dan weet ik zeker dat je mag afstappen.

Gemiddelde snelheid deze rit was 23.3km/uur. Helaas dit jaar uitgeloot. Volgend jaar geef ik het weer een kans.Rij altijd ritjes van 60-75km. Die 100km van de AGR rij je gewoon op doorzettingsvermogen uit. Ben geen topper, maar dit was goed te doen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice, dit is dus de SRAM versie van de "Support Screw" bij Shimano:
Afbeeldingslocatie: https://assets.bettershifting.com/install_12sp_fd_to_frame_c993482565.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:55
Oxigeon schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Midden in Valkenburg (Berkelplen 82) is nog plek zat. Zijn wat struikjes etc om je even om te kleden. Wij zijn vorig jaar om 8.30uur gestart (we hebben het eerst even heel hard zien regenen en hebben gewacht tot het droog was.) Natuurlijk wel niet pas om 10.00 aan komen kakken want dan zal er minder plaats zijn.

Zoals bovenstaande ook al aangeven is het op sommige plaatsen lomp met omhoog rijden. Volgen Strava zat ik zo ongeveer bij de 25-50% "snelste" van de dag op de heuveltjes/klimmetjes. Het lijkt soms wel of mensen in de rem knijpen voor ze een berg op gaan. Het ergste meen ik was dit op de Koulenberg. Deze stond niet aangegeven als heuvel etc. Maar was een pittige. Aangezien het een smal weggetje is is het hier druk. Met wat pech kom je op zoon weggetje ook nog een auto tegen. Dan weet ik zeker dat je mag afstappen.

Gemiddelde snelheid deze rit was 23.3km/uur. Helaas dit jaar uitgeloot. Volgend jaar geef ik het weer een kans.Rij altijd ritjes van 60-75km. Die 100km van de AGR rij je gewoon op doorzettingsvermogen uit. Ben geen topper, maar dit was goed te doen
Ik ga dit jaar de 200km versie rijden. Hoop dat je redelijk kunt doorfietsen eigenlijk, niet bij elk heuveltje van je fiets af, want dan gaan die 200km lang duren. Daarnaast thanks voor de tip om bij Berkelplein 82 te parkeren!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jasperz89 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Terugzakken kan inderdaad altijd natuurlijk. Geloof dat de groepen maar een paar minuten na elkaar starten dus kan me altijd laten vallen bij de rustigere rijders
Er zijn er altijd die geen zin hebben in het gedring dus die paar minuten tussen de groepen worden snel genoeg opgevult met gasten die zich laten terugzakken of die toch wat minder kunnen volgen op de klimmetjes. Uiteindelijk kom je altijd vanzelf wel in een groepje terecht die bij je past.

Dan zou ik inderdaad als je het cyclo gevoel wil ervaren gewoon je inschrijving lekker zo laten staan. Gewoon een veilige positie kiezen met wat overzicht bij een zenuwachtige, drukke start en je niet gek laten maken, dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

KW25 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Ik ga dit jaar de 200km versie rijden. Hoop dat je redelijk kunt doorfietsen eigenlijk, niet bij elk heuveltje van je fiets af, want dan gaan die 200km lang duren. Daarnaast thanks voor de tip om bij Berkelplein 82 te parkeren!
Ik heb nergens van de fiets hoeven gaan. Heb steeds wel ergens een gaatje gezien zodat ik kon blijven trappen. Alleen boven op de heuvels heb ik gewacht op vrienden (en helaas soms nog voor het segment eindigd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Oxigeon schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:00:
[...]
Midden in Valkenburg (Berkelplen 82) is nog plek zat. Zijn wat struikjes etc om je even om te kleden.
Dat wordt niet echt gewaardeerd: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230301_93509308
De gemeente Valkenburg aan de Geul treedt deze zomer keihard op tegen wielertoeristen die zich op straat omkleden of in de buurt van woningen wildplassen.

Het college van burgemeester en wethouders komt daarmee tegemoet aan een verzoek van de VVD in de gemeenteraad. Die fractie wil dat de gemeente paal en perk stelt aan wat zij ‘het wielernudisme’ noemt: onbehoorlijk gedrag van fietsers die naar Zuid-Limburg komen voor een rondje Heuvelland.

Met name in de dorpen vlakbij het centrum van Valkenburg klagen inwoners al jaren over ‘viespeuken’ die zich pal voor hun raam klaarmaken voor een fietstocht. Wielrenners kunnen daar gratis hun auto parkeren en kleden zich dan soms helemaal uit om hun wielertenue aan te trekken. Anderen legen nog snel hun blaas of hun darmen achter een boompje of een struik. Schandelijk, vindt de VVD.

Op toerfietsers die op eigen houtje in Zuid-Limburg komen rijden, heeft de gemeente volgens het college weinig greep. Valkenburg zal in enkele veelgelezen wielertijdschriften aandacht vragen voor het probleem, maar in hoeverre dat invloed heeft op het gedrag van toerfietsers is niet te voorspellen.

Volgens B en W blijft dan nog maar één mogelijkheid over: fietsers die zich niet aan de regels houden – wildplassen binnen de bebouwde kom is verboden – zonder pardon op de bon slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Daarom zet ik er ook struikjes bij. Geen hond die je ziet. Wanneer ik alleen zou gaan en niet van een startplek afhankelijk zou zijn zou ik lekker ergens in het bos parkeren en me daar eventueel omkleden. Bijvoorbeeld bij het Hijgende Hert in Vijlen.

Die pissende gasten zou ik ook hinder van ondervinden. Maar even omkleden moet kunnen op die dag. Die lui daar kunnen toch ook niet verwachten dat 50.000 mensen gaan douchen en omkleden in het Shimano center

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 16:49
schilderstape schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:

Wij parkeerde onze auto hier, genoeg ruimte en 6 minuten (1,3km) fietsen naar de start aan de Leeuwhof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-10 14:15
tinusterror schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Wij parkeerde onze auto hier, genoeg ruimte en 6 minuten (1,3km) fietsen naar de start aan de Leeuwhof
En nu moet ik raden waar 'hier' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 16:49
schilderstape schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:40:
[...]

En nu moet ik raden waar 'hier' is?
Oh hahaha niet helemaal wakker nog vanmorgen denk ik :). Vergeten het adres erin te plakken.
Parkeer terrein bij het treinstation Valkenburg.

https://www.google.nl/map...4136!16s%2Fg%2F11rsdsyf9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:38
ik ben aan het kijken naar een nieuwe fiets aangezien het fietsen zo goed is bevallen vorig jaar. De Krush All-in staat redelijk hoog op mijn verlanglijst i.c.m. de 105Di2 nu kan ik vrij weinig vinden over Krush.

Ik ben 1,97 en 102Kg maar wel fan van mooi speelgoed en grafiekjes. Heb reeds een Garmin Tactix 7 welke ik graag wil kunnen koppelen met de fiets.

De Krush all-in komt uit op €3.499,00 De enige andere fiets die voldoet is de Cube Attain GTC SLX voor 2.499,-. Alle andere carbon fietsen met 105Di2 zijn minimaal 4000 euro.

Wat is jullie advies/beeld hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mr.DJ95 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:45:
ik ben aan het kijken naar een nieuwe fiets aangezien het fietsen zo goed is bevallen vorig jaar. De Krush All-in staat redelijk hoog op mijn verlanglijst i.c.m. de 105Di2 nu kan ik vrij weinig vinden over Krush.

Ik ben 1,97 en 102Kg maar wel fan van mooi speelgoed en grafiekjes. Heb reeds een Garmin Tactix 7 welke ik graag wil kunnen koppelen met de fiets.

De Krush all-in komt uit op €3.499,00 De enige andere fiets die voldoet is de Cube Attain GTC SLX voor 2.499,-. Alle andere carbon fietsen met 105Di2 zijn minimaal 4000 euro.

Waarom perse Di2?
Ja het is fancy en heeft een hoog "gadget" gehalte, maar voegt naar mijn mening weinig toe in ons vlakke landje..

Als beginner zou ik lekker kijken naar een Ultegra fiets (geen Di2), en zodoende een beter frame/wielset te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:38
verstappen33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Waarom perse Di2?
Ja het is fancy en heeft een hoog "gadget" gehalte, maar voegt naar mijn mening weinig toe in ons vlakke landje..

Als beginner zou ik lekker kijken naar een Ultegra fiets (geen Di2), en zodoende een beter frame/wielset te krijgen..
Di2 puur vanwege het gadget gehalte inderdaad, lijkt mij ook onderhoudsvriendelijker en qua afstellen makkelijker te doen.
Ik ben ook van plan om 2/3 keer per jaar in Spanje aan de kust te gaan fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
verstappen33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Waarom perse Di2?
Geen shiftingkabels die kapot kunnen. De huidige 11-speed Shimano shifters vreten kabels op door metaalmoeheid omdat de bocht die ze maken heel krap is. Je mag blij zijn als je 10.000km haalt voordat zo'n ding knapt.
Ik heb anderhalf jaar geleden €2200 neergelegd voor een fiets met mechanisch 105, dan vind ik €600 meer voor een hele extra versnelling en nooit gedoe met kabels nog niet zo'n hele gekke deal.
Waarom dan (mechanisch) Ultegra ipv. 105? Dat voegt behalve een paar gram gewichtsbesparing helemaal niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mr.DJ95 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Di2 puur vanwege het gadget gehalte inderdaad, lijkt mij ook onderhoudsvriendelijker en qua afstellen makkelijker te doen.
Ik ben ook van plan om 2/3 keer per jaar in Spanje aan de kust te gaan fietsen.
Onderhoud valt best mee, ik heb mijn fiets nu al 4 jaar en een kleine 13.000 kilometers gefietst. (betreft een standaard 105 groep, geen Di2).

Enige wat ik tot nu toe heb gedaan qua onderhoud is 3x een nieuwe ketting, 1x een nieuwe cassette en een voorblad.
Qua afstelling deriailleur nooit iets hoeven doen. Schakelt nog steeds als nieuw..

Enige voordeel van Di2 is dat je makkelijker kunt schakelen onder zware belasting, maarja of dat nu zo goed is voor je materiaal? En je kunt pre-sets instellen zodat je makkelijker enkele versnellingen kunt overslaan, maarja dat is het gadget gehalte..

Een beter frame/wielset ga je langer plezier van hebben. want Di2 is leuk, maar die "goedkope" prijzen gaan vaak tenkoste van de kwaliteit van frame/wielen etc..
voor 3500 heb je echt wel mooie Ultegra fietsen, en als je geluk hebt ook nog een overjarig model van afgelopen jaar die nu vaak met 10-15% korting worden aangeboden..

Maarja dit is maar een advies, doe vooral wat je zelf wilt. Ik ken verder het merk niet wat je noemt.
Tom-Z schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Waarom dan (mechanisch) Ultegra ipv. 105? Dat voegt behalve een paar gram gewichtsbesparing helemaal niks toe.
Puur voor de naam/uitstraling als je hier toch om geeft (zoals met Di2).. Maar niet noodzakelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door verstappen33 op 06-03-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
verstappen33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Onderhoud valt best mee, ik heb mijn fiets nu al 4 jaar en een kleine 13.000 kilometers gefietst. (betreft een standaard 105 groep, geen Di2).
Ik zou voor de zekerheid eens even bij je rechter shifter inspecteren hoe de kabel er aan toe is... Die zou wel eens gehavend kunnen zijn en op knappen kunnen staan. Het is erg vervelend als dat plotseling gebeurt (want dan zit je in 1x in de zwaarste versnelling) en als je pech hebt overleeft je shifter het niet.
Is heel eenvoudig: klap het rubber van de remgreep naar voren, aan de binnenzijde zit dan een melkachtig plastic kapje dat je er uit kan wippen en dan kan je de kabel zien. Even over de hele range schakelen zodat je de hele kabel kan inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Tom-Z schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Ik zou voor de zekerheid eens even bij je rechter shifter inspecteren hoe de kabel er aan toe is... Die zou wel eens gehavend kunnen zijn en op knappen kunnen staan. Het is erg vervelend als dat plotseling gebeurt (want dan zit je in 1x in de zwaarste versnelling) en als je pech hebt overleeft je shifter het niet.
Is heel eenvoudig: klap het rubber van de remgreep naar voren, aan de binnenzijde zit dan een melkachtig plastic kapje dat je er uit kan wippen en dan kan je de kabel zien. Even over de hele range schakelen zodat je de hele kabel kan inspecteren.
Ik zal het eens inspecteren komende dagen. Tnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Krush bouwt fietsen op basis van "betrouwbare" Chinese frames.
Betrouwbaar in die zin dat ze er garantie op geven en er zelf vertrouwen in hebben. Dit zit dus een beetje tussen een normaal merk en zelf op AliExpress shoppen in. (Zowel qua prijs en mogelijk qua kwaliteit, maar dat is in de lagere prijsklasses bij bekende merken ook wisselend)

https://www.krush-bikes.com/wie-zijn-wij/
Om onze fietsen betaalbaar te maken en te houden, kiezen wij ervoor om geen volledige design-afdeling in dienst te nemen., om onze frames en onderdelen te ontwerpen. Wij maken gebruik van zogenaamde ‘open moulds’. Een open mould is een mal die wij als fabrikant mogen gebruiken om onze full-carbon frames mee te produceren.
kwam deze laatst ook ergens tegen:
https://www.bhbikes.com/n...strijd-road/rs1-3-5-ld353
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kv17CWmbM1mPmtZIdISUcTDJupA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JFiXQAAv2JX81Bjwx9tXhDR2.png?f=fotoalbum_large
ook 105 di2, geen zichtbare kabels (kan je een voordeel of een nadeel vinden, dat laat ik even in het midden ;)) enigzins aero, beetje velgen
en sub 4k

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 06-03-2023 17:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:03

Misschien ook even kijken naar maximaal gewicht. Als ik kijk bij de wielen van krush is het maximale gewicht 100kg, dat is berijder, fiets en alles wat je bij je hebt. Geen idee hoe lastig ze doen als er iets gebeurt….
Ik ben zelf bij Trek uitgekomen… ook met Di2, gewoon omdat het kan en het inderdaad een leuke gadget is.. maar ook wel erg prettig dat het zo snel en precies schakelt.
Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-10 19:34

Zelf afgelopen maand gekozen voor een Cube agree:c63. Ook Carbon frame met 105 di2 voor 2900. Ontzettend tevreden en heb daar een iets fijner gevoel bij, maar goed dat is natuurlijk persoonlijk. Hou je ook nog wat geld over om apart te houden om de wielset tzt te upgraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10 02:32
Ik ben 1,97 en 102Kg
....
Begin met een set goede wielen. Handgespaakt, minstens 28 spaken voor en achter en zoek daar een fiets omheen.
Bij jouw (en mijn) lengte en gewicht zijn wielen van heel veel meer belang voor de stijfheid, snelheid, vertrouwen en plezier van je fiets dan een specifiek frame of een stuurtje dat een beetje stijver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Tom-Z schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Net ff gekeken bij beide fietsen hier (105 en ultegra) beide kabels zien er prima uit, ca 10k beide fietsen.
Het schijnt bij de vorige generatie 105 meer voorgekomen te zijn lees ik?

Maar ik zal het ook eens in de gaten houden. Zolang het nog soepel schakelt doe ik er in elk geval niks aan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Mistraller schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:33:
[...]

Net ff gekeken bij beide fietsen hier (105 en ultegra) beide kabels zien er prima uit, ca 10k beide fietsen.
Het schijnt bij de vorige generatie 105 meer voorgekomen te zijn lees ik?
Ik heb de huidige (mechanische) 105. Ik heb in minder dan één jaar de shifterkabel kapot gereden. Ik vond hem opeens wat matig schakelen, thuis probeerde ik de derailleur opnieuw te indexen, en toen knapte de kabel opeens.
Omdat ik veel in het heuvelland fiets schakel ik denk ik vaker dan de gemiddelde Nederlander die vooral vlakke ritjes maakt en daarom zal het bij mij misschien sneller gaan, maar het is niet beperkt tot de vorige generatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10 14:16

Ik heb zelf 4 jaar op een Krush Aero fiets gereden en ben er zeer tevreden over. Meerdere wedstrijden op hoog niveau gedaan en de fiets beviel mij beter dan een Specialized/Cube van een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja onder de shifter is wel een rottig hoekje bij mechanisch sinds we van die waslijnen af zijn (al even dus). Maar onderhoud zou voor mij ook niet per se de reden zijn om voor di2 te gaan want dat valt inderdaad wel mee.

De reden voor elektronisch schakelen is gewoon het gevoel bij het schakelen, het is zo snel en direct onder een knopje inplaats van het hele cable-release "proces" wat je in je shifter in gang moet zetten. Dit speelt zeker voor maar achter ook, het is gewoon dat "tik-tik-tik" gevoel als je binnen een sconde door je versnellingen heen klikt ;).

Zo veel mensen, ook op dit forum en zeker ook inclusief mijzelf, die in het verleden hebben getypt dat ze elektronisch schakelen maar onzin vonden maar nu niet meer terug willen. Als het binnen je budget past zou ik het zeker een pre vinden en daarbij zou ik inderdaad zelf ook eerder voor elektronische 105 dan een mechanische last-gen Ultegra kiezen op een nieuwe fiets (hoewel die laatste zeker een uitstekende groep is hoor).

@mr.DJ95 maar dan toch, is een fiets met Rival eTap geen optie? Die fietsen zijn wel wat vaker voor een gunstige prijs te vinden volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-10 08:45
Kluus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:56:

Zo veel mensen, ook op dit forum en zeker ook inclusief mijzelf, die in het verleden hebben getypt dat ze elektronisch schakelen maar onzin vonden maar nu niet meer terug willen.
Agreed, ik ging test rijden op een Agree C62 met ultegra en even op een scott met di2 (scott was voor mij geen fijne geometrie) maar was wel meteen verliefd op het elektronisch schakelen. Gelukkig was er destijds voor €300 meer ook een C62 met di2 verkijgbaar O-)

Daarentegen wilde ik niet elektronisch schakelen hebben op mijn gravel bike (dat was prijstechnisch niet erg leuk) mede ivm vervaningskosten van de onderdelen, want de gravel bike is mijn slecht weer commuter (en mag ook af en toe een gravel rit ondergaan) O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

scraemus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Agreed, ik ging test rijden op een Agree C62 met ultegra en even op een scott met di2 (scott was voor mij geen fijne geometrie) maar was wel meteen verliefd op het elektronisch schakelen. Gelukkig was er destijds voor €300 meer ook een C62 met di2 verkijgbaar O-)

Daarentegen wilde ik niet elektronisch schakelen hebben op mijn gravel bike (dat was prijstechnisch niet erg leuk) mede ivm vervaningskosten van de onderdelen, want de gravel bike is mijn slecht weer commuter (en mag ook af en toe een gravel rit ondergaan) O-)
Ja same here met mijn gravel-commuter. Maar als ik daar dan op fiets (zoals gisteren) voelt dat wel weer als prehistorie. O-)

Overigens zat ik laatst achter een andere commuter, midden in het pekelseizoen die op een afgetrapte TCR met een oude 10 speed di2 reed, dat leek allemaal nog prima te functioneren dus kwa gevoeligheid voor weersomstandigheden valt het ook nog wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Voor komend seizoen zit ik me alvast te orienteren op het verbeteren van m'n bikepacking setup (road, geen gravel).

Ik erger me nogal aan m'n stuurtas omdat die in de weg zit en het gewicht het stuurgedrag negatief beïnvloedt.
Nu overweeg ik achter een rekje met (kleine) zijtassen te doen, en daar dan de inhoud van de stuurtas in. En misschien nog wat andere extra luxe-items, zoals een tweede rol toiletpapier ofzo. De zadeltas kan dan ook mooi weg en in plaats daarvan een drybag bovenop het rekje. Ik vond het zwieberen van die tas wel meevallen, maar het topzwaar zijn van de fiets is niet zo fijn.

Nu is het grote nadeel natuurlijk dat het niet hip is, maar zou het rijgedrag er zoals ik denk door verbeteren? Of raakt de fiets dan van achter te zwaar beladen en uit balans? De inhoud van de stuurtas (tent+slaapzak) is zo'n 2 kg, en het rekje zelf zou de fiets nog eens 750 gram zwaarder maken ofzo.

En als we het toch over rekjes hebben: is er misschien iemand in regio Zuid-Limburg (of Utrecht, daar kom ik ook wel eens in de buurt) bij wie ik een keer een Tailfin zou kunnen komen bewonderen? Ik denk dat ik eigenlijk al besloten heb dat dát te duur voor me is, maar ik zou er wel eens eentje in het echt willen zien voordat ik definitief besluit een Tubus aan m'n seatstays te ducttapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
scraemus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Vervangingskosten onderdelen? Cassettes, kettingen ed zijn gelijk voor wel en niet elektronische groepen. Of was je van plan andere dingen te doen met de fiets?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:56:

@mr.DJ95 maar dan toch, is een fiets met Rival eTap geen optie? Die fietsen zijn wel wat vaker voor een gunstige prijs te vinden volgens mij.
Shimano wil weer wat markt terugpakken op SRAM, volgens mij zijn de meeste fietsen met 105 DI2 goedkoper dan met Rival AXS

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Tom-Z schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
Voor komend seizoen zit ik me alvast te orienteren op het verbeteren van m'n bikepacking setup (road, geen gravel).

Ik erger me nogal aan m'n stuurtas omdat die in de weg zit en het gewicht het stuurgedrag negatief beïnvloedt.
Nu overweeg ik achter een rekje met (kleine) zijtassen te doen, en daar dan de inhoud van de stuurtas in. En misschien nog wat andere extra luxe-items, zoals een tweede rol toiletpapier ofzo. De zadeltas kan dan ook mooi weg en in plaats daarvan een drybag bovenop het rekje. Ik vond het zwieberen van die tas wel meevallen, maar het topzwaar zijn van de fiets is niet zo fijn.

Nu is het grote nadeel natuurlijk dat het niet hip is, maar zou het rijgedrag er zoals ik denk door verbeteren? Of raakt de fiets dan van achter te zwaar beladen en uit balans? De inhoud van de stuurtas (tent+slaapzak) is zo'n 2 kg, en het rekje zelf zou de fiets nog eens 750 gram zwaarder maken ofzo.

En als we het toch over rekjes hebben: is er misschien iemand in regio Zuid-Limburg (of Utrecht, daar kom ik ook wel eens in de buurt) bij wie ik een keer een Tailfin zou kunnen komen bewonderen? Ik denk dat ik eigenlijk al besloten heb dat dát te duur voor me is, maar ik zou er wel eens eentje in het echt willen zien voordat ik definitief besluit een Tubus aan m'n seatstays te ducttapen.
Spullen die vast zitten aan je frame beïnvloeden het rijdgedrag minder dan een topzware tas aan je stuur. Ik vind zelf iets zwaars aan mijn stuur hangen ook niet handig.

Ortlieb heeft recentelijk een rekje geïntroduceerd met een quick release systeem. Kun je heel snel op en van je fiets halen. Daar kun je ook een drybag bovenop vast maken.
Review: https://off.road.cc/conte...b-quick-rack-review-10465

Bij Tailfin zit de "drybag" al bovenop in het systeem.

Ging je mee fietsen op 1 april? Dan neem ik mijn Tailfin mee, kun je even kijken of het wat is.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-10 22:10
Die Ortlieb Quick rack is fijn. Die heb ik ook. Ik had al Ortlieb tassen, dus de keuze was vrij snel gemaakt (ook een stuk goedkoper dan die Tailfinn). En (de)monteren gaat heel snel. Let er wel op dat je fiets eyelets heeft, anders heb je een speciale adapter voor nodig om hem op de fiets te kunnen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Shimano wil weer wat markt terugpakken op SRAM, volgens mij zijn de meeste fietsen met 105 DI2 goedkoper dan met Rival AXS
Niet dat het heel veel scheelt maar bij Canyon hebben ze die memo dan nog niet gehad ;) :
https://www.canyon.com/en...-sl/#section-product-grid

Ik heb persoonlijk ook een voorkeur voor Shimano maar mocht het je niet zo veel uitmaken geeft dat in ieder geval mogelijk wat meer keuze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tom-Z schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:

Tailfin lijkt mij ook de mooiste oplossing voor 'achterop'. Maar met alle moderne offroad-bikepacking zijn de klassieke 'panniers' een beetje in de vergetelheid geraakt, terwijl die bij wereldreizigers ongekend populair blijven. Gewicht laag aan de voorkant heeft volgens mij minste invloed op je weggedrag, beperkt alleen je mogelijkheden offroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Niet dat het heel veel scheelt maar bij Canyon hebben ze die memo dan nog niet gehad ;) :
https://www.canyon.com/en...-sl/#section-product-grid

Ik heb persoonlijk ook een voorkeur voor Shimano maar mocht het je niet zo veel uitmaken geeft dat in ieder geval mogelijk wat meer keuze mogelijkheden.
De Endurace CF is wel 300,- goedkoper in de 105Di2 variant tov de Rival AXS (al zijn de wielen ook niet dezelfde).

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:04:
[...]

De Endurace CF is wel 300,- goedkoper in de 105Di2 variant tov de Rival AXS (al zijn de wielen ook niet dezelfde).
Ik zie het ja, wat een willekeur... En tsja, wielen... ;) Die zijn bij de Ultimate trouwens ook niet hetzelfde, al weet ik niet wat het verschil is tussen die twee DT-Swissen P1800 vs Performance LN (OEM?)...

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 07-03-2023 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Slijtage onderdelen bij shimano zijn wat gunstiger geprijsd.
En dan roepen mensen dat sram langer meegaat, nou dat is niet mijn ervaring. 12 speed sram cassette gaat niet langer mee dan 11speed shimano.
Wil nog wel een 12 speed shimano cassette proberen icm sram, als ik weightweenies lees moet dat goed komen.
Heb cassette liggen, maar moet ff met andere wielset testen (ivm andere body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
DDX schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:12:
Slijtage onderdelen bij shimano zijn wat gunstiger geprijsd.
En dan roepen mensen dat sram langer meegaat, nou dat is niet mijn ervaring. 12 speed sram cassette gaat niet langer mee dan 11speed shimano.
Wil nog wel een 12 speed shimano cassette proberen icm sram, als ik weightweenies lees moet dat goed komen.
Heb cassette liggen, maar moet ff met andere wielset testen (ivm andere body)
Ik zie graag de link van WW
Mijn persoonlijke ervaring is dat weg cassettes (12 speed) tussen Shimano en SRAM niet uitwisselbaar zijn.
MTB 12 speed wel.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Ik zie het ja, wat een willekeur... En tsja, wielen... ;) Die zijn bij de Ultimate trouwens ook niet hetzelfde, al weet ik niet wat het verschil is tussen die twee DT-Swissen P1800 vs Performance LN (OEM?)...
Het is basic en basic. Waarbij de LN nieuwer is (en waarschijnlijk voorzien van een ratchet)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

ElGreco schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Ik zie graag de link van WW
Mijn persoonlijke ervaring is dat weg cassettes (12 speed) tussen Shimano en SRAM niet uitwisselbaar zijn.
MTB 12 speed wel.
https://weightweenies.sta...iewtopic.php?f=3&t=171376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
MartijnGizmo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Tailfin lijkt mij ook de mooiste oplossing voor 'achterop'. Maar met alle moderne offroad-bikepacking zijn de klassieke 'panniers' een beetje in de vergetelheid geraakt, terwijl die bij wereldreizigers ongekend populair blijven. Gewicht laag aan de voorkant heeft volgens mij minste invloed op je weggedrag, beperkt alleen je mogelijkheden offroad.
Probleem met panniers op race en gravel fietsen zijn vooral de korte chainstays. Zwaartepunt komt daardoor snel achter de achteras te liggen waardoor de fiets erg licht wordt in het stuur, vooral bij onverhard klimmen niet handig. Vorig jaar nog een paar tassen toegevoegd aan de voorvork en dat was al een hele verbetering.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-10 08:45
ElGreco schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Vervangingskosten onderdelen? Cassettes, kettingen ed zijn gelijk voor wel en niet elektronische groepen. Of was je van plan andere dingen te doen met de fiets?
Nee, maar ik heb ook voor de gravel bike niet de duurste groep gekozen ivm de slijtage die het onder gaat. Elektronisch was toen nog velen malen duurder dan de mechanische groep die er nu op zit :P

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MartijnGizmo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Beetje volle tailfin merk ik wel in bochten dat er wat gewicht aan achterkant hangt.
Maar gewicht aan voorkant lijkt nog minder prettig aangezien je dat gewicht dan ook hebt met sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

GWBoes schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:27:
[...]

Probleem met panniers op race en gravel fietsen zijn vooral de korte chainstays. Zwaartepunt komt daardoor snel achter de achteras te liggen waardoor de fiets erg licht wordt in het stuur, vooral bij onverhard klimmen niet handig. Vorig jaar nog een paar tassen toegevoegd aan de voorvork en dat was al een hele verbetering.
Ik doelde op panniers aan de vork! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05:48
wisselwerking schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:55:
Die Ortlieb Quick rack is fijn. Die heb ik ook. Ik had al Ortlieb tassen, dus de keuze was vrij snel gemaakt (ook een stuk goedkoper dan die Tailfinn). En (de)monteren gaat heel snel. Let er wel op dat je fiets eyelets heeft, anders heb je een speciale adapter voor nodig om hem op de fiets te kunnen plaatsen
Wat bedoel je met "eyelets"?

Ortlieb systeem lijkt mij ook wel wat. Kan achterop mn Giant Defy, en op mn MTB. Denk toch dat ik de Green Devide op de MTB ga doen ipv 35mm banden steken op mn Defy.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-10 22:10
Smotske schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 01:56:
[...]

Wat bedoel je met "eyelets"?

Ortlieb systeem lijkt mij ook wel wat. Kan achterop mn Giant Defy, en op mn MTB. Denk toch dat ik de Green Devide op de MTB ga doen ipv 35mm banden steken op mn Defy.
Daar kun je de noodzakelijke schroefjes in kwijt voor bevestiging. Niet elke fiets heeft dat.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0081/1222/articles/EYELETCLOSE.gif?v=1607061107

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
wisselwerking schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Daar kun je de noodzakelijke schroefjes in kwijt voor bevestiging. Niet elke fiets heeft dat.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://shop.bosch-diy.com/media/image/4c/24/42/easyimpact-18v-40-100053281-hires-png-rgb-oneux-369253_600x600.png

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Zaterdag tijdens brm200 rit plug moeten steken na 30km oid, reed door stuk glas ofzo spoot allemaal latex uit en band gaf wel erg mee.
Beetje bijpompen en er bleef wat borrelen, toen maar besloten dynaplug erin te steken en bijpompen.
Kon redelijk snel weer door.

Daarna nog ruime 200km gefietst met best wat natte wegen/rotzooi op wegen.
Dit is nu het resultaat :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RbndVS5/photo-2023-03-08-15-25-43.jpg

Uitsteeksel is al redelijk opgelost/afgesleten dus.
En rondom gaatje ziet er ook niet al te prettig uit, monteer dus wel nieuwe band. (volgens mij heeft band ook al wat km's gemaakt, administratie vertelt me even niet meer precies hoeveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10 22:22

McMiGHtY

- burp -

Dan doet die precies wat die moet doen toch?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Zeker ja, bedacht me dat we het recent over pluggen hadden dus denk laat ik even foto posten.
Risico als ik hiermee doorrijd dat plug naar binnen valt en ik dus weer opnieuw plug mag steken.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 08-03-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:27:
(volgens mij heeft band ook al wat km's gemaakt, administratie vertelt me even niet meer precies hoeveel)
Gebruik je daar iets specifieks voor of gewoon strava oid?

Ik zoek al een tijdje naar een manier om het leuk bij te houden, maar dan dus ook met iets wat om kan gaan met wisselende wielsets, cassettes etc. Of als je aan het zwiften bent, dat dan je voorwiel en remmen dus niet meetellen in de km's.

Strava kan dit niet (je kunt geen used item terugplaatsen), en statshunters ook (nog) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 09-03-2023 09:52 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik gebruik strava ja.
Onhandig als je zaken wisselt, in het verleden had je andere sites die dat bijhielden icm api van strava maar die zijn gestopt. (deels door dichtzetten api van strava, maar ook te weinig mensen die het gebruikten)

Je zou een extra fiets kunnen maken voor binnen.
In het verleden had ik ook een fiets 2x op strava staan een met lage wielset en een met hoge wielset.

Maargoed buiten hangt ook van weer af hoe alles slijt, het is maar een indicatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-10 10:24
Mistraller schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Gebruik je daar iets specifieks voor of gewoon strava oid?

Ik zoek al een tijdje naar een manier om het leuk bij te houden, maar dan dus ook met iets wat om kan gaan met wisselende wielsets, cassettes etc. Of als je aan het zwiften bent, dat dan je voorwiel en remmen dus niet meetellen in de km's.

Strava kan dit niet (je kunt geen used item terugplaatsen), en statshunters ook (nog) niet.
Wat ik het vervelendste vind aan strava is dat ik nieuwe uitrusting niet met een begin aantal kilometers hoger dan 0 kan laten beginnen. Daarom blijf ik bij garmin connect, waar ik alleen een fiets kan doen en geen onderdelen, daarnaast houd ik gewoon een spreadsheetje bij waarin ik zet op welke datum en bij welke kilometer stand ik wat vervangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:34
In GarminConnect kan je wel onderdelen toevoegen. Bij uitrusting, overige

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

In Garmin is het dan alleen weer een beetje ellendig om telkens handmatig je gear te moeten updaten. Handmatig vind ik de interface van Garmin al minder fijn dan Strava, maar in Strava heb ik het ook nog kunnen automatiseren met activityfix.

Blijft jammer dat je in Garmin niet gewoon automatisch bepaalde uitrusting kan koppelen aan bepaalde activiteitstypen/profielen op je device.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 09-03-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:13:
In Garmin is het dan alleen weer een beetje ellendig om telkens handmatig je gear te moeten updaten. Handmatig vind ik de interface van Garmin al minder fijn dan Strava, maar in Strava heb ik het ook nog kunnen automatiseren met activityfix.

Blijft jammer dat je in Garmin niet gewoon bepaalde gear kan koppelen aan bepaalde activiteitstypen.
ja.. het is echt te sneu dat je zoveel verschillende activiteitenprofielen kan aanmaken en niet eens uitrusting per profiel kan instellen.. dat het niet lekker werkt tussen de garmin en strava API is jammer, maar dat die niet meer dan wat strikt noodzakelijk is prima, maar garmin kan dit intern natuurlijk prima fixen.

op de garmin forums wordt hier al 6 jaar om gevraagd 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 09-03-2023 10:21 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik bedenk net dat je met activityfix ook dit probleem zou kunnen tackelen:
- Snelheidsmetertje A in wielset A
- Snelheidsmetertje B in wielset B

Indien snelheidmetertje A gekoppelt -> Kilometers bij de "counter" voor wielset A
Indien snelheidmetertje B gekoppelt -> Kilometers bij de "counter" voor wielset B
Indien er snelheidsmetertje gekoppelt was -> virtuele rit

Mogelijk omslachtig en prijzig (twee snelheidsmeters) maar wel geautomatiseerd. ;)
De tussenstanden kan je dan eventueel toevoegen aan de private notes in je rit.

Zoiets doe ik momenteel ook om mijn buiten kilometers en binnen "kilometers" uit elkaar te houden in Strava.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Strava is niet veel beter, ook genoeg gezeur op forums om nuttige functies.
Maar ondertussen voegen ze dan wel sneeuwschoen lopen toe als activiteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-10 10:24
Stillekracht schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:07:
In GarminConnect kan je wel onderdelen toevoegen. Bij uitrusting, overige
Alleen zijn die niet een-op-een gekoppeld aan de fiets right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:
Strava is niet veel beter, ook genoeg gezeur op forums om nuttige functies.
Maar ondertussen voegen ze dan wel sneeuwschoen lopen toe als activiteit etc.
Het voordeel van Strava is dus alleen dat ze wel gebruik van hun api toestaan zodat er soms nog redelijke 3rd party oplossingen zijn voor bepaalde beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:18:
[...]

ja.. het is echt te sneu dat je zoveel verschillende activiteitenprofielen kan aanmaken en niet eens uitrusting per profiel kan instellen.. dat het niet lekker werkt tussen de garmin en strava API is jammer, maar dat die niet meer dan wat strikt noodzakelijk is prima, maar garmin kan dit intern natuurlijk prima fixen.

op de garmin forums wordt hier al 6 jaar om gevraagd 8)7
Maar het werkt wel lekker, dat is het stomste, Strava weet inmiddels precies of iets een MTB of Gravel ride was aan de hand van het ingestelde Garmin profiel, dus de data zit gewoon in de activiteit. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Kluus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:23:

Indien snelheidmetertje A gekoppelt -> Kilometers bij de "counter" voor wielset A
Indien snelheidmetertje B gekoppelt -> Kilometers bij de "counter" voor wielset B

Mogelijk omslachtig en prijzig (twee snelheidsmeters) maar wel geautomatiseerd. ;)

Zoiets doe ik momenteel ook om mijn buiten kilometers en binnen "kilometers" uit elkaar te houden in Strava.
Ik doe iets soortgelijks. Afhankelijk van je wensen (en eisen) is het soms ook helemaal niet nodig om 2 snelheids-sensoren te gebruiken.

Je kunt bv. een snelheidssensor in wielset A doen en geen in wielset B. Je kunt ook boolean-logic gebruiken op de afwezigheid van een bepaalde sensor, dat kan je ook gebruiken om het onderscheid te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:23:

Maja dat heb ik ook maar dan met powermeter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWOhmbuSflSXnTBjkPtb04GWgYg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N6maxb2J46k8KEQUJmkMaapv.png?f=fotoalbum_large

Behoorlijk handig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Denk dat iedereen graag net op z'n eigen manier iets wil. Ik heb een wheel on trainer, dus ik vind het wel leuk als de indoor kilometers bij mijn frame komen, maar wel bij de zwiftcassette / zwift trainingsband. En de remmen moeten dan niet meetellen. Die fiets is ook mijn commuter, dus ik maak er buiten ook kilometers mee. En gisteren bijvoorbeeld op de gravel wielset. Op de commuter heb ik geen speedsensors, maar buiten wissel ik niet heel vaak qua wielen, dus die ene keer zou wel handmatig kunnen.
Maar als je met strava via de api onderdelen zou kunnen verwijderen en terugplaatsen dan kan je het volgens mij voor het grootste deel met activityfix mooi maken. Ik heb het ook al eens aan Stan Ansems van statshunters gevraagd, hij heeft namelijk ook al wel iets met gear, maar dat is nog niet wat ik ermee wil. (counters per part). En ik weet ook niet of dat in statshunters zelf gaat lukken, ik weet niet of statshunters alle used sensors binnenkrijgt, en daar vervolgens iets mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 09-03-2023 11:20 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
had er wel van gehoord, maar verder nooit in verdiept. Nu ook maar eens aan de slag met activity fix (maar wel jammer dat het dan nog steeds niet goed in connect staat...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Activity fix is behoorlijk handig ja. Zal mijn settings ook eens delen ter inspiratie :). Ik vond het in ieder geval wel leuk om te zien wat @rolandos582 er mee doet, met name het prive maken van ritten korter dan 20km, die neem ik ook even mee :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8cj8vnuW0apAF9bjOuoIYUqWew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eRY650962eilWU2x5Eur1gsH.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 09-03-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:34:
Activity fix is behoorlijk handig ja. Zal mijn settings ook eens delen ter inspiratie :). Ik vond het in ieder geval wel leuk om te zien wat @rolandos582 er mee doet, met name het prive maken van ritten korter dan 20km, die neem ik ook even mee :).

[Afbeelding]
Ja ik had vaak allemaal van die warming up ritjes op zwift enzo. Maar ook ritjes gewoon hier in de buurt, inremmen van blokjes enzo. Hoeft allemaal niet op de homepage. Zo heb ik geen omkeer naar. Ideaal dus.

Werkt eigenlijk prima, alleen die counter moet ik nog eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

eigenlijk zouden mensen ook standaard hun Zwift-ritjes moeten muten... Dat boeit toch ook niemand in de home-feed.

als je echt wilt weten wat persoon X doet op Zwift kun je prima even op zijn naam klikken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prulleman
joker1977 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
eigenlijk zouden mensen ook standaard hun Zwift-ritjes moeten muten... Dat boeit toch ook niemand in de home-feed.

als je echt wilt weten wat persoon X doet op Zwift kun je prima even op zijn naam klikken.
mwah, ben ik het niet mee eens.. indoor is niet voor iedereen niet minderwaardig aan buiten fietsen ofzo. Je mag jezelf een purist vinden die niks met indoor te maken wilt hebben, maar genoeg andere meningen.

Persoonlijk vind -ik- het interessant om naast de mooie ritten te zien hoe iedereen "traint", of dat nou een indoor of outdoor workout is met Join of TrainerRoad, of een indoor workout in zwift of systm, of gewoon een vrije rit indoor.

Omdat ik genoeg anderen ken, die er ook zo over denken, ga -ik- in ieder geval niet mijn indoor trainingen muten of prive zetten, dat doe ik overigens wel met korte wandelingen en strength workouts, maar als andere die wel graag delen, be my guest, ik vind ze zelf al niet interessant, en daarom deel ik ze niet.

(nog een nuance, voor de mensen die ik persoonlijk goed ken, vind ik het ook prima om activiteiten te zien die minder bij mij aansluiten, voor de mensen die ik volg omdat ik ze weleens ben tegengekomen bij een ritje/race of omdat ik ze via internet/tweakers ken, dan is het wel prettig als de activiteiten wel aansluiten. Ik volg bv niet zomaar iemand die enkel strength workouts op strava zet, maar wel als dit een collega of vriend is. Maar kom rij ik een keer op een achter iemand met een mooie tempo op de lokale MTB route, dan wil ik die nog weleens op zoeken op strava en volgen, sommige kom je dan vaker tegen en raak je via andere wegen mee in contact. Dat zijn dan de semi onbekende die ik wel volg met vergelijkbare interesses, blijkt dat achteraf toch minder te kloppen, dan gaan ze er weer uit.)

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 09-03-2023 14:54 ]

Strava

Pagina: 1 ... 461 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).