Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 460 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
mhr-zip schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Inderdaad tijd dat je dat eens gaat doen.
Als je snelheid zou kunnen kopen, zou jij altijd winnen.
Ik heb nog steeds hoop op een leadout van @Grin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
rolandos582 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:05:
[...]

Deze trein wordt net zo duur als eentje van de NS.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:05:
[...]

Misschien moet je zelf eens aan het werk in plaats van jouw hoop vestigen op anderen. Of je zou anderen moeten omkopen om jou te laten winnen. Dat zou waarschijnlijk goedkoper en effectiever zijn dan alle aankopen van de laatste jaren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00

Kluus

Gang is alles

Ik ga denk ik al mijn fietsen en wielen verkopen en alles rijden met mijn Gazelle Touché. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:29
Ach mensen mogen best stukje met mij meeliften hoor en dan denken ze een leadout te hebben gooi ik het gas er nog wat meer bovenop 😜

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Over leadouts gesproken.. afgelopen vrijdag toch wel weer mooi om te zien hoeveel voordeel het geeft als je uit de wind kunt rijden. Het waaide dus enorm en zeker in de open polder als je volle bak wind tegen hebt is dat niet ideaal. Op een gegeven moment tikte ik met moeite de 23-24 km/h aan. Toen er vervolgens even een scooter voor mij bleef reden ging die snelheid met ongeveer dezelfde inspanning al snel richting de 35-36 km/h. Helaas van korte duur omdat de scooter afdraaide, wel nog even hand opgestoken naar elkaar, altijd mooi om zonder wat te zeggen hulp van iemand anders te krijgen. Daarna met wind mee richting de 50 km/h :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-10 11:07
Om het trainen wat leuker en afwisselender te maken zit ik er aan te denken om dit jaar af en toe een weekend weg te gaan om te fietsen, en dan vooral hoogtemeters te kunnen maken..

Alleen de vraag is waar naar toe??

Ik heb al de volgende opties bedacht..

- Valkenburg, hier zijn genoeg routes en lusjes te vinden van de AGR om mij 2 dagen te vermaken.
- Tecklenburg in Duitsland, ook hier genoeg routes..
- Winterberg, al lees ik hier dat veel routes over onverhard/gravel gaan?
- Ardennen, hier nog niet echt iets gevonden, misschien hier nog iemand met tips?

Dit zijn afstanden die in 2-4 uurtjes rijden voor mij te doen zijn, de bedoeling is dat mijn vrouw ook mee gaat, dus er moet ook nog wel wat te doen zijn voor haar. :)

Planning is om 4-5 uur per dag te fietsen (60-100km), Zo heb ik de ochtend en avond gewoon "vrij" om nog wat leuks te doen met mijn vrouw.

Ik hoor graag meer tips van mooie gebieden/uitvals locaties.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@verstappen33 In Komoot heb je de mogelijkheid (tabblad inspiratie) om routes voor een bepaald gebied toe te voegen. Die routes kun je dan natuurlijk naar hartelust aanpassen naar eigen inzicht.

Rondom Winterberg heb je genoeg mogelijkheden voor de racefiets hoor.
In de Ardennen kun je ook kijken of je een gpx van de Criquillon kan vinden (en die eventueel inkorten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@verstappen33 met behulp van climbfinder en komoot kan je best mooie routes zelf inelkaar zetten. Vorig jaar in de Ardennen ook gedaan. Maar op beide websites staan ook zat routes ter inspiratie.

Eiffel is ook een mooie bestemming, in mijn beleving iets langere klimmen dan de Ardennen, Tecklenburg en Z.Limburg (Winterberg nog nooit geweest).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:44
Deze zomer is mijn missie om goud op de Marmotte Alpes te behalen. Een cruciaal onderdeel (waar ik rijkelijk laat mee ben) is het vinden van geschikte accomodatie.

Het liefst zit ik natuurlijk zo dichtbij mogelik bij Le Bourg-dʼOisans, maar daar zit helaas het meeste al vol.
Een aantal kilometers fietsen in de ochtend naar de start kan natuurlijk ook, maar het liefst niet te veel.

Is het te doen om in de ochtend van de race met de auto naar Le Bourg-dʼOisans te rijden, of is het dan dicht/te druk/ geen parkeerplaats te vinden?

Ik reis alleen, dus betreft slechts accomodatie voor 1 persoon. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@wisselwerking @GWBoes, komoot heb ik inderdaad al bekeken en genoeg gevonden.
Vooral Winterberg spreekt mij aan, ben er al vaak geweest in de winter om een beetje te skien, maar nog nooit om te fietsen. Maar de omgeving is prachtig..

Het is ook niet zo dat ik niets kan vinden, maar was gewoon op zoek naar persoonlijke pareltjes.. Routes die mensen ooit hebben gefietst of nog steeds graag fietsen die mooie herinneringen hebben achtergelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-10 21:17
verstappen33 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:32:
- Ardennen, hier nog niet echt iets gevonden, misschien hier nog iemand met tips?
Ik heb laatst een week in de omgeving Spa/ Stavelot / Coo gezeten en routes gereden van wielercafe LeCoffee Ride.

Door het circuit is er veel accommodatie in de buiurt en op dagen zonder races ook niet te duur, de omgeving is een mooie afwisseling heuvels, heidevlaktes en dorpjes met hier en daar een pittige klim. Je kan er ook delen van de LBL routes rijden.

Ook viel me op is dat automobilisten zeer beleefd en voorzichtig zijn richting fietsers, veel meer dan in de Nederlandse polder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
euchromatic schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb laatst een week in de omgeving Spa/ Stavelot / Coo gezeten en routes gereden van wielercafe LeCoffee Ride.

Door het circuit is er veel accommodatie in de buiurt en op dagen zonder races ook niet te duur, de omgeving is een mooie afwisseling heuvels, heidevlaktes en dorpjes met hier en daar een pittige klim. Je kan er ook delen van de LBL routes rijden.

Ook viel me op is dat automobilisten zeer beleefd en voorzichtig zijn richting fietsers, veel meer dan in de Nederlandse polder iig.
Kijk, dit is informatie die ik kan waarderen, prijzen vallen inderdaad reuze mee, en vanuit dat cafe genoeg routes om uit te kiezen..
Tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34
verstappen33 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:32:
Om het trainen wat leuker en afwisselender te maken zit ik er aan te denken om dit jaar af en toe een weekend weg te gaan om te fietsen, en dan vooral hoogtemeters te kunnen maken..

Alleen de vraag is waar naar toe??

Ik heb al de volgende opties bedacht..

- Valkenburg, hier zijn genoeg routes en lusjes te vinden van de AGR om mij 2 dagen te vermaken.
- Tecklenburg in Duitsland, ook hier genoeg routes..
- Winterberg, al lees ik hier dat veel routes over onverhard/gravel gaan?

Dit zijn afstanden die in 2-4 uurtjes rijden voor mij te doen zijn, de bedoeling is dat mijn vrouw ook mee gaat, dus er moet ook nog wel wat te doen zijn voor haar. :)

Planning is om 4-5 uur per dag te fietsen (60-100km), Zo heb ik de ochtend en avond gewoon "vrij" om nog wat leuks te doen met mijn vrouw.

Ik hoor graag meer tips van mooie gebieden/uitvals locaties.
Net iets verder dan 4 uur rijden, maar denk ook eens aan de Vogezen. Echt een prachtig fietsgebied en wonderschone natuur waar je veel hoogtemeters kunt maken.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
GerbenBK schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Net iets verder dan 4 uur rijden, maar denk ook eens aan de Vogezen. Echt een prachtig fietsgebied en wonderschone natuur waar je veel hoogtemeters kunt maken.
Klopt, maar net iets buiten bereik op dit moment, als ik zo ver ga dan wil ik ook wat langer daar blijven.
Planning nu is om vrijdagavond erheen te gaan, dan ben ik daar rond 19:00 - 20:00, gezellige avond ervan maken, en zaterdag ochtend lekker uitslapen, s'middags na de lunch op de fiets te stappen, en tegen 18:00 weer terug te zijn.
Zondags idem, en dan na het avondeten weer lekker naar huis te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
YLMOSE schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:43:
Deze zomer is mijn missie om goud op de Marmotte Alpes te behalen. Een cruciaal onderdeel (waar ik rijkelijk laat mee ben) is het vinden van geschikte accomodatie.

Het liefst zit ik natuurlijk zo dichtbij mogelik bij Le Bourg-dʼOisans, maar daar zit helaas het meeste al vol.
Een aantal kilometers fietsen in de ochtend naar de start kan natuurlijk ook, maar het liefst niet te veel.

Is het te doen om in de ochtend van de race met de auto naar Le Bourg-dʼOisans te rijden, of is het dan dicht/te druk/ geen parkeerplaats te vinden?

Ik reis alleen, dus betreft slechts accomodatie voor 1 persoon. Alvast bedankt voor jullie hulp!
@havana

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Van de week een verlichtingsset gekocht: Lezyne Lite Drive 1000XL / KTV Pro Pair combo

Vrij prijzig (gelukkig had ik nog een kortingsbon, anders zou ik het niet zo snel doen..), maar wat me dan verbaast is dat er geen fatsoenlijke beugel/ophanging is voor het achterlicht om aan je zadel te doen. Verder zit er geen gek extra rubber stukje bij waarvan ik geen idee heb wat het zou moeten doen.
Iemand ervaring met dit achterlicht en hoe fatsoenlijk te monteren? Als ik hem aan mijn zadelpen hang, zit ie behoorlijk scheef namelijk.

Dit is dus echt de bedoeling zie ik... wat een armoe voor zo'n set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTKqWwpmuzNbUeDVy67OglVRJiY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KepTzNprxF9ab84vqyrso49p.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Giel op 22-02-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Destijds hadden wij een appartement in Vaujany. 's Ochtends met de auto naar beneden gereden en hier: https://goo.gl/maps/svWKQaoDUX2bUDz47 geparkeerd. Laatste stukje naar Bourg op de fiets (c.a. 10km vlak).
Na de finish kun je dan afdalen via Villard Reculas en kom je weer bij de auto uit. Na de finish wil je echt niet meer de klim naar Vaujany moeten doen :X
Eigenlijk geen idee of dichterbij parkeren een optie was :D

[ Voor 6% gewijzigd door Tsjilp op 22-02-2023 11:43 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
mhr-zip schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:37:
[...]

Zouden ze maar een zaak hebben, lekker centraal in Nederland. Waar ze je hier heel goed in kunnen adviseren.
Amersfoort centraal genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21

Update: hij is volgens mij niet te boeken op dit moment... |:(

Ik heb een keer in dit huisje gezeten, was prima - alleen moet je dan wel wat vrienden meenemen :)

https://www.airbnb.com/rooms/18247042

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 22-02-2023 12:05 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44
Je kan ook nog even in Venosc kijken, dat is 13km fietsen, maar bergaf ('s ochtends).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14

Your best best is bovenop de Alpe gaan zitten. Dat betekent 's morgens vroeg in de kou omlaag. Een oud trainingspak is dan aan te raden. Voordeel is dat je na de finish meteen binnen bent :) Via Airbnb kun je zeker nog acco vinden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 15:46
https://www.rcn.nl/nl/cam...medium=url&utm_content=BD

Prima camping ook, vlak bij de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:47
havana schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Your best best is bovenop de Alpe gaan zitten. Dat betekent 's morgens vroeg in de kou omlaag. Een oud trainingspak is dan aan te raden. Voordeel is dat je na de finish meteen binnen bent :) Via Airbnb kun je zeker nog acco vinden.
Ik zou dit alleen doen als je lang genoeg van te voren aan komt. Je wilt niet 2 dagen van te voren daar aankomen en dan op hoogte gaan slapen. Dan weet je zeker dat je op de dag van de GF zelf niet presteert.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Michaelg schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Ik zou dit alleen doen als je lang genoeg van te voren aan komt. Je wilt niet 2 dagen van te voren daar aankomen en dan op hoogte gaan slapen. Dan weet je zeker dat je op de dag van de GF zelf niet presteert.
Eens!

Overigens hebben vrijwel alle campings gewoon nog plek. Maar dan moet je wel willen kamperen. Meesta ideaal is dan Cascades of La Piscine, dan zit je heel dichtbij de start.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 22-02-2023 13:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Ik zat vorig jaar via AirBnB in Les Deux Alpes, met de auto kwam ik onderaan de berg op een parkerplekje uit vanwaar het maar een paar minuten vlak fietsen was naar de start. Logistiek was het allemaal prima te doen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Giel schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:26:
Van de week een verlichtingsset gekocht: Lezyne Lite Drive 1000XL / KTV Pro Pair combo

Vrij prijzig (gelukkig had ik nog een kortingsbon, anders zou ik het niet zo snel doen..), maar wat me dan verbaast is dat er geen fatsoenlijke beugel/ophanging is voor het achterlicht om aan je zadel te doen. Verder zit er geen gek extra rubber stukje bij waarvan ik geen idee heb wat het zou moeten doen.
Iemand ervaring met dit achterlicht en hoe fatsoenlijk te monteren? Als ik hem aan mijn zadelpen hang, zit ie behoorlijk scheef namelijk.

Dit is dus echt de bedoeling zie ik... wat een armoe voor zo'n set.

[Afbeelding]
Heb precies dezelfde set en ervaar geen problemen. Nu gebruik ik voor mijn achterlicht bijna altijd wel mijn varia radar. Dit achterlicht is wel echt gemaakt voor een ronde zadelpen heb ik het idee, dus niet voor aero modules. Je kan er vast wel wat op verzinnen. Voorlamp monteer ik ook met een gopro mount onder mijn hidemybell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor aero zadelpen zit er toch rubbertje bij die je aan achterkant van lamp klemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Die zit er inderdaad bij ja. Ah, die is dus voor als je pen een platte achterkant heeft. Die PDF is ook wel prettig. Bij de verpakking zelf werd helemaal geen instructie oid meegeleverd. Niet dat een achterlicht ingewikkeld kan zijn, maar dit maakt het wel wat duidelijker :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 16:10
Zoals beloofd nog een update over de upgrade van het stadsfietsje.

Uiteindelijk Microshift Advent X shifters en derailleur gekocht met een goedkope 10 speed 11-28 cassette gezien ik de range van de Advent X cassette niet nodig heb. Daarnaast bij de kringloop voor 17,50 een wieltje opgepikt. De totale schade inclusief ketting was €170.

Alles werkt na wat gepruts na behoren en ik ben prima tevreden. Zeker gezien het de eerste keer 'echt' onderhoud plegen aan een racefiets was.

Niet het mooiste beestje maar zeer praktisch voor waar die voor gebruikt wordt. Alle mooiigheden behoud ik wel voor de sportfiets ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ-eahzJ-j17KVEGrSZ0zHtNI5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHzGCItZpVT8PIQigkEliMhe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cujyBzDpjqR3XmeyoGh7Ws97VC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN41TEpaxF47xfsrwerEinBH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgIy6zn_iTAB7Sr-T0SwHsD5lNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ro6Jd3fgXP3Xmg0ePP9DjVOT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luRzliD2flH8fh4ZpCjMjgoJ9Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLXDoeC8XPWRcvBLZ3Qxff8g.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10 02:32
JayWay schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:24:
Niet het mooiste beestje maar zeer praktisch voor waar die voor gebruikt wordt. Alle mooiigheden behoud ik wel voor de sportfiets ;)
Het is dat je er zelf over begint maar het doet mij inderdaad vooral pijn aan mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
DieAnder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:36:
[...]

Het is dat je er zelf over begint maar het doet mij inderdaad vooral pijn aan mijn ogen.
Wat stoort je nou het meest? De ventiel dopjes, de velgremmen of de olie rommel op zijn ketting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 16:10
rolandos582 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:14:
[...]

Wat stoort je nou het meest? De ventiel dopjes, de velgremmen of de olie rommel op zijn ketting?
De scheve spatborden? De brakke bagagedrager? Het matig geïnstalleerde stuurlint?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:17

...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wel direct op een tacx te monteren! ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:19:
Ik ga denk ik al mijn fietsen en wielen verkopen en alles rijden met mijn Gazelle Touché. -O-
Laat ff prijzen weten? Die Nuroad lijkt me wel wat. :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:14:
[...]

Welke ventie.... oh wacht voor zit er wel eentje :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@JayWay ik zie dat je op het voorwiel nog de snelheidsmeter sensor op de spaak hebt zitten. Die kan eraf als je die niet uitleest. #marginalgains

Verder wil ik even melden dat ik mijn studententijd met een vergelijkbaar frankenstein monster (mooie groen-paarse JanJansen met spatborden, bar-stuur en een standaard) gereden heb. Beste tijd van mijn leven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
DieAnder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:36:
[...]

Ik heb een oude 26" mtb als stadsfiets. Dat zal bij heel veel mensen ook pijn aan de ogen doen met de spatborden, slicks, ventieldopjes, zwarte ketting en binnenkort een bagagedrager (voor de ortliebtassen).

Maar fietst als een tierelier #wielrennerspesten

• la_fusion
Ik vind het mooi om te zien hoe je het eea zelf hebt aangepakt maar met een paar kleine ingrepen kan het er ineens nog een stuk mooier uit zien. Wat beter kabel management, stuurlint en het eea verwijderen wat niet meer nodig is maakt het al direct een heel ander gezicht. Daarnaast bewijst dit maar weer dat extra's die er achteraf opgezet worden(spatborden, bagagedragers, sloten) over het algemeen niet ten goede komen van hoe het eruit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10 16:21
Nog een mooi filmpje over hoe Tom Pidkock aan het afdalen is in de USA.
Ik vermoed daar zelf toch minstens twee keer zo lang over te doen.
1.13 is wel even geknepen billen :p
Krijg wel weer zin om de racefiets uit zijn winterslaap te halen zo!

YouTube: Descent Disciples ||Vol 13|| Tom Pidcock vs. The Fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-10 13:28

Uiteindelijk Microshift Advent X shifters en derailleur gekocht met een goedkope 10 speed 11-28 cassette gezien ik de range van de Advent X cassette niet nodig heb. Daarnaast bij de kringloop voor 17,50 een wieltje opgepikt. De totale schade inclusief ketting was €170.

Alles werkt na wat gepruts na behoren en ik ben prima tevreden. Zeker gezien het de eerste keer 'echt' onderhoud plegen aan een racefiets was.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk projectje, lijkt me heerlijk om zo aan een fietsje te werken. Laat je vooral niet weerhouden om verder te klussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
Fietsonderhoud is niet heel spannend..
Ik heb op dit moment 95% van het meest gangbare gereedschap bij elkaar verzameld.
Het is een eenmalige investering, maar daarna alleen maar winst..

Vorige week ook weer flink aan de klus geweest.
- Binnenblad vervangen
- Bottom Bracket vervangen, voelde na demonteren van de crank vorige week dat de lagers niet soepeltjes draaiden.
- Cassette vervangen
- Nieuwe ketting.
- Nieuw stuurlint
- Nieuwe remblokjes

Op mijn trekkingsfiets vorige week ook de balhoofdlagers vervangen en de remmen in zijn geheel, ook na schoonmaken en smeren waren ze niet meer soepel en wilden nog wel eens blijven hangen..

Gewoon je tijd ervoor nemen en zorgen dat je geen onderdelen kwijt raakt, netjes geordend werken en je loopt er zo doorheen..
Afgelopen 4-5 jaar al niet meer naar de LBS geweest voor het normale onderhoud. Zeker 500-600 euro aan uurloon bespaart, en ook de onderdelen kun je goedkoper inkopen..
Qua gereedschap en bikestand ongeveer 400 euro uitgegeven, dus nu loont het echt wel.

Enige waar ik de LBS nog voor gebruik is specifieke klusjes zoals wiellagers, naafversnellingen, of een slag uit het wiel halen..
Ook voorr de E-Bike voor het motor deel laat ik via de LBS lopen, verder doe ik het reguliere onderhoud lekker zelf..

• Pimorez
  • Niet online
Nixo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:03:

Omdat je zelf ook zo'n mooie afdaling in je achtertuin hebt? :+

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:06

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Je bedoelt bibshorts verversen? :X

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
verstappen33 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:33:
Fietsonderhoud is niet heel spannend..
Ik heb op dit moment 95% van het meest gangbare gereedschap bij elkaar verzameld.
Het is een eenmalige investering, maar daarna alleen maar winst..

Vorige week ook weer flink aan de klus geweest.
- Binnenblad vervangen
- Bottom Bracket vervangen, voelde na demonteren van de crank vorige week dat de lagers niet soepeltjes draaiden.
- Cassette vervangen
- Nieuwe ketting.
- Nieuw stuurlint
- Nieuwe remblokjes

Op mijn trekkingsfiets vorige week ook de balhoofdlagers vervangen en de remmen in zijn geheel, ook na schoonmaken en smeren waren ze niet meer soepel en wilden nog wel eens blijven hangen..

Gewoon je tijd ervoor nemen en zorgen dat je geen onderdelen kwijt raakt, netjes geordend werken en je loopt er zo doorheen..
Afgelopen 4-5 jaar al niet meer naar de LBS geweest voor het normale onderhoud. Zeker 500-600 euro aan uurloon bespaart, en ook de onderdelen kun je goedkoper inkopen..
Qua gereedschap en bikestand ongeveer 400 euro uitgegeven, dus nu loont het echt wel.

Enige waar ik de LBS nog voor gebruik is specifieke klusjes zoals wiellagers, naafversnellingen, of een slag uit het wiel halen..
Ook voorr de E-Bike voor het motor deel laat ik via de LBS lopen, verder doe ik het reguliere onderhoud lekker zelf..
Wiellagers zijn overigens ook niet heel spannend. Tenminste cup-conus lagers (zal je dan wel niet hebben). Losdraaien, voorzichtig uit elkaar halen, zodat de balletjes niet kwijt raken en dan alles schoonmaken en daarna volkwakken met vet. Daarna alles in omgekeerde volgorde terug en handvast zetten. Even controleren op speling en indien nodig alles iets beter afstellen.

Doe het desnoods op een oud wiel. Zo heb ik het ook de eerste keer gedaan. Je merkt vanzelf als de afstelling niet klopt, door ofwel speling ofwel te stroef draaien. Op een oud wiel kun je zelfs expres de lagere verkeerd stellen. Dan voel je direct hoe dat voelt.

Oja, naafversnelling is ook zo easy als wat. Van de zomer met m'n vader een versleten nexus 7 naaf vervangen. Eerst een filmpje gekeken van Benn Veninga. Het ziet er makkelijk uit en heel veel moeilijker is het ook niet. Gewoon een aantal bouten eruit en heel de naaf komt los. Vervolgens kun je deze vervangen door een nieuwe naaf. Dan alles handvast terugzetten, nog even nalopen, eventueel beter afstellen en klaar. De naaf uit elkaar halen, kan ook. Het is alleen nogal een puzzel wat waar moet, als ik het internet mag geloven. Ik denk echter dat menig fietsenmaker je eerder een nieuwe naaf wil verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 23-02-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gevoelig vraagje vanwege N+1 maar een dezer dagen komt mijn nieuwe fiets binnen die ik tzt zal laten zien maar dan volgt nu het dilemma wat ik met mij buitenfiets(carbon, ultegra 11 speed, flinke voorraad slijtageonderdelen, 3 wielsets) en mijn tacx fiets (alu, 105 10 speed, beperkte voorraad slijtageonderlen, 1 wielset) ga doen. Ga ik mijn huidige buitenfiets op de Tacx zetten en de huidige tacx fiets verkopen of andersom.

De buitenfiets levert nu nog een pak meer op(1000 vs 400) maar is ook op de Tacx wel fijner. Alleen dat verschil dat hij fijner is, is waarschijnlijk op de Tacx toch ook wel verwaarloosbaar. De huidige Tacx fiets zal nog wel in waarde afnemen maar ook niet helemaal 0 worden. Ik heb echter met mijn buitenfiets meer omdat ik daar echt verknocht op de wielersport mee ben geworden 7 jaar geleden.

De slijtageonderdelen(kettingen/cassettes/remblokjes/buitenbanden 25mm) ga ik sowieso niet meer nodig hebben aangezien de nieuwe fiets 12 speed met schijfremmen wordt.

Wat zouden jullie doen? Beide fietsen houden is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:14:
Gevoelig vraagje vanwege N+1 maar een dezer dagen komt mijn nieuwe fiets binnen die ik tzt zal laten zien maar dan volgt nu het dilemma wat ik met mij buitenfiets(carbon, ultegra 11 speed, flinke voorraad slijtageonderdelen, 3 wielsets) en mijn tacx fiets (alu, 105 10 speed, beperkte voorraad slijtageonderlen, 1 wielset) ga doen. Ga ik mijn huidige buitenfiets op de Tacx zetten en de huidige tacx fiets verkopen of andersom.

De buitenfiets levert nu nog een pak meer op(1000 vs 400) maar is ook op de Tacx wel fijner. Alleen dat verschil dat hij fijner is, is waarschijnlijk op de Tacx toch ook wel verwaarloosbaar. De huidige Tacx fiets zal nog wel in waarde afnemen maar ook niet helemaal 0 worden. Ik heb echter met mijn buitenfiets meer omdat ik daar echt verknocht op de wielersport mee ben geworden 7 jaar geleden.

De slijtageonderdelen(kettingen/cassettes/remblokjes/buitenbanden 25mm) ga ik sowieso niet meer nodig hebben aangezien de nieuwe fiets 12 speed met schijfremmen wordt.

Een maand geleden stond ik voor dezelfde keuze en zelfde gevoel over mijn “oude” fiets. Ik heb hem op de tacx gegooit omdat die daar echt veel fijner is (helemaal op mij afgesteld, di2, 11 speed inderdaad). Beetje overkill misschien maar ik kan toch nog niet echt afscheid nemen van die fiets. Daarnaast vind ik het fijn om een volwaardige reservefiets achter de hand te hebben als er ooit iets gebeurt.

Andere optie zou zijn om hem te gaan gebruiken als winterfiets, maar dan heb je een goed weer fiets met schijven en slecht weer fiets met velgremmen en dat kan mijn ocd niet aan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kan verder niet zien hoe hard je het extra geld nodig hebt maar ik zou die buitenfiets houden. Je hebt genoeg onderdelen dus je kan er nog jaren mee vooruit.

Maar het belangrijkste is toch wel het gevoel dat je er bij hebt. Iedereen heeft zo'n fiets. Waar je de wereld langzaamaan mee hebt ontdekt... Steeds verder gegaan... Verhalen mee hebt gemaakt. Banden zitten plakken in de zeikregen. Achja misschien ben ik wel wat nostalgisch ingesteld. Het is mooi weer, ik ga zo ff m'n ouden stalen ros met commandeurs op de onderbuis uit de schuur halen..... Brb :9~

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Via dit filmpje uitgekomen op het youtube kanaal
van de maker Safa Brian. Die volgt Pidcock hier ook gewoon op de fiets met zijn camera, dus die kan het ook wel een beetje.

Zijn kanaal staat helemaal vol met mooie afdalingen (en goede tips)! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:35:
[...]

Wiellagers zijn overigens ook niet heel spannend. Tenminste cup-conus lagers (zal je dan wel niet hebben). Losdraaien, voorzichtig uit elkaar halen, zodat de balletjes niet kwijt raken en dan alles schoonmaken en daarna volkwakken met vet. Daarna alles in omgekeerde volgorde terug en handvast zetten. Even controleren op speling en indien nodig alles iets beter afstellen.

Doe het desnoods op een oud wiel. Zo heb ik het ook de eerste keer gedaan. Je merkt vanzelf als de afstelling niet klopt, door ofwel speling ofwel te stroef draaien. Op een oud wiel kun je zelfs expres de lagere verkeerd stellen. Dan voel je direct hoe dat voelt.

Oja, naafversnelling is ook zo easy als wat. Van de zomer met m'n vader een versleten nexus 7 naaf vervangen. Eerst een filmpje gekeken van Benn Veninga. Het ziet er makkelijk uit en heel veel moeilijker is het ook niet. Gewoon een aantal bouten eruit en heel de naaf komt los. Vervolgens kun je deze vervangen door een nieuwe naaf. Dan alles handvast terugzetten, nog even nalopen, eventueel beter afstellen en klaar. De naaf uit elkaar halen, kan ook. Het is alleen nogal een puzzel wat waar moet, als ik het internet mag geloven. Ik denk echter dat menig fietsenmaker je eerder een nieuwe naaf wil verkopen.
Als je handig bent is alles makkelijk. Mijn vrouw fietst ook veel kilometers maar die belt zelfs om een lekke band nog naar huis.
Met cup-conus lagers heb ik al veel missers gezien hoor. Losse moeren vanwege slecht gereedschap; af fabriek te strakke montage... te weinig vet, slechte kogels.... Ik heb zelf een conus afgedraaid om de kuiltjes eruit te krijgen en dat rijdt wonderbaarlijk genoeg nog altijd kraakjesloos. Maar makkelijk? Mwa.
Ik vind een display vervangen op een telefoon ook makkelijk. Autoonderhoud doe ik soms ook zelf. Makkelijk? Niet voor iedereen. B)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10 21:13

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Kluus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Via dit filmpje uitgekomen op het youtube kanaal
van de maker Safa Brian. Die volgt Pidcock hier ook gewoon op de fiets met zijn camera, dus die kan het ook wel een beetje.

Zijn kanaal staat helemaal vol met mooie afdalingen (en goede tips)! :9~
Ik heb het strava segment op die afdaling even bekeken en Safa Brian heeft de KOM in de afdaling dus hij kan het inderdaad een beetje.

[ Voor 7% gewijzigd door ohno_nl op 25-02-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Kluus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Een maand geleden stond ik voor dezelfde keuze en zelfde gevoel over mijn “oude” fiets. Ik heb hem op de tacx gegooit omdat die daar echt veel fijner is (helemaal op mij afgesteld, di2, 11 speed inderdaad). Beetje overkill misschien maar ik kan toch nog niet echt afscheid nemen van die fiets. Daarnaast vind ik het fijn om een volwaardige reservefiets achter de hand te hebben als er ooit iets gebeurt.

Andere optie zou zijn om hem te gaan gebruiken als winterfiets, maar dan heb je een goed weer fiets met schijven en slecht weer fiets met velgremmen en dat kan mijn ocd niet aan. :+
Als de omstandigheden niet zo gunstig zijn, spring ik op de Tacx dus dat is voor mij niet zo relevant.
AxzZzeL schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:44:
[...]

Kan verder niet zien hoe hard je het extra geld nodig hebt maar ik zou die buitenfiets houden. Je hebt genoeg onderdelen dus je kan er nog jaren mee vooruit.

Maar het belangrijkste is toch wel het gevoel dat je er bij hebt. Iedereen heeft zo'n fiets. Waar je de wereld langzaamaan mee hebt ontdekt... Steeds verder gegaan... Verhalen mee hebt gemaakt. Banden zitten plakken in de zeikregen. Achja misschien ben ik wel wat nostalgisch ingesteld. Het is mooi weer, ik ga zo ff m'n ouden stalen ros met commandeurs op de onderbuis uit de schuur halen..... Brb :9~
Nou het is mij niet om het geld te doen maar als ik er geen verdere profijt uit haal, gebruik ik het geld liever voor een toekomstige wiel upgrade of extra dure zadeltas ;) heb wat dat betreft ook niet zoveel emotionele binding met de fiets dat hij daarom moet blijven of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

@la_fusion als de Tacx-setup voldoet zou ik de andere fiets wegdoen. Waarschijnlijk komt je huidige fiets niet meer buiten, dus wat moet je met eindeloos veel onderdelen en wielsets. Ik zou nog wel even rekenen of wielen etc losverkopen nog een voordeel op gaat leveren.

Bij clubritjes in de winter rijden sommigen op een winterfiets die zoveel minder is dan hun zomerfiets dat ik het echt niet snap. Je gaat in de winter toch niet met blokjes en 23mm rijden als je normaal met schijven en 28mm rijdt?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Nee, stel je voor, met blokjes én 23mm?? The horror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Als je handig bent is alles makkelijk. Mijn vrouw fietst ook veel kilometers maar die belt zelfs om een lekke band nog naar huis.
Met cup-conus lagers heb ik al veel missers gezien hoor. Losse moeren vanwege slecht gereedschap; af fabriek te strakke montage... te weinig vet, slechte kogels.... Ik heb zelf een conus afgedraaid om de kuiltjes eruit te krijgen en dat rijdt wonderbaarlijk genoeg nog altijd kraakjesloos. Maar makkelijk? Mwa.
Ik vind een display vervangen op een telefoon ook makkelijk. Autoonderhoud doe ik soms ook zelf. Makkelijk? Niet voor iedereen. B)
Bij mij is het ook vooral gierigheid en het idee dat het niet moeilijk kan zijn. Ik weiger te betalen voor iets, wat ik misschien ook zelf kan. Gewoon beginnen met een filmpje kijken. Dan zie ik meestal al of ik het durf. En dan gewoon proberen. Scheelde veel dat ik 2 kapotte wielen met naven had.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 26-02-2023 06:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

joker1977

Tweakert

Ik zou de oude Tacx-fiets wegdoen, zodat je een fijne backup-fiets hebt voor buiten als het nodig is en je weer een moderne fiets voor de Tacx-setup hebt.

Het verschil in verkoop-prijs is voor mij nl. geen enkel argument (ik zie fietsen niet als investering, zodra ik het geld heb uitgegeven aan een fiets is het "weg") maar als je dat wel belangrijk vindt dan kun je enkel zelf bepalen wat je belangrijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 06:45:
[...]

Bij mij is het ook vooral gierigheid en het idee dat het niet moeilijk kan zijn. Ik weiger te betalen voor iets, wat ik misschien ook zelf kan. Gewoon beginnen met een filmpje kijken. Dan zie ik meestal al of ik het durf. En dan gewoon proberen. Scheelde veel dat ik 2 kapotte wielen met naven had.
Je hoeft het geen gierigheid te noemen, maar het is ook de trots als het lukt. En je moet er wel de tijd voor hebben natuurlijk. Ik doe ook veel grote en kleine klussen rond het het huis, maar soms gewoon geen tijd/zin, dan haal ik er een vakman bij. Onlangs kreeg ik een balhoofdstel niet los, dat heeft de FM gewoon voor mij gedaan, 15 euro; dan vind ik dat een prima deal want anders had ik wellicht mijn frame gesloopt. Of specifiek gereedschap gekocht voor die specifieke fiets. Da's ook zonde :)
Maar dat komt denk ik ook door het leeftijdsverschil hoor. Ik heb nu meer geld, maar ook veel meer klussen die gedaan moeten worden... Je kunt geen vakman in alles worden.
Eerst kijken, dan doen, dat is zeker wel de juiste instelling (y)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Je hoeft het geen gierigheid te noemen, maar het is ook de trots als het lukt. En je moet er wel de tijd voor hebben natuurlijk. Ik doe ook veel grote en kleine klussen rond het het huis, maar soms gewoon geen tijd/zin, dan haal ik er een vakman bij. Onlangs kreeg ik een balhoofdstel niet los, dat heeft de FM gewoon voor mij gedaan, 15 euro; dan vind ik dat een prima deal want anders had ik wellicht mijn frame gesloopt. Of specifiek gereedschap gekocht voor die specifieke fiets. Da's ook zonde :)
Maar dat komt denk ik ook door het leeftijdsverschil hoor. Ik heb nu meer geld, maar ook veel meer klussen die gedaan moeten worden... Je kunt geen vakman in alles worden.
Eerst kijken, dan doen, dat is zeker wel de juiste instelling (y)
Nou ja, het is echt dat ik het er niet voor over heb. Ik heb bijvoorbeeld heel even gekeken wat het kost om schijfremblokken te vervangen. Voor de arbeidskosten, heb ik voor en achter vervangen en inremmen kun je i.t.t. wat de fietsenmaker mij liet geloven ook prima zelf.

Eerst zelf dus proberen. Zo moeilijk ziet het er nu ook weer niet uit. Kan ik lekker remblokjes uit Duitsland halen. Betaal ik voor metal de helft en voor resin maar 70%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:22:
[...]

Nou ja, het is echt dat ik het er niet voor over heb. Ik heb bijvoorbeeld heel even gekeken wat het kost om schijfremblokken te vervangen. Voor de arbeidskosten, heb ik voor en achter vervangen en inremmen kun je i.t.t. wat de fietsenmaker mij liet geloven ook prima zelf.

Eerst zelf dus proberen. Zo moeilijk ziet het er nu ook weer niet uit. Kan ik lekker remblokjes uit Duitsland halen. Betaal ik voor metal de helft en voor resin maar 70%.
Tja, gemiddelde gespecialiseerde vakman zal toch ook belasting moeten afdragen, en die heeft het vak ook moeten leren.
Een heleboel pagina's geleden, brak de kop van de pen af toen ik de blokken van mijn vrouw wilde vervangen. Ik heb de pen met moeite er wel uit gekregen, maar ik denk dat de FM daar veel sneller mee klaar was geweest. Een nieuwe pen had de FM op voorraad gehad, terwijl ik ze moest bestellen. Ik was wel trots dat het lukte hoor, maar de FM had mijn vrouw geen drie dagen zonder fiets achtergelaten.
Zolang een vakman goed werk aflevert, sneller en beter dan ik het ooit zou kunnen, zeker bij klussen die ik zelf niet leuk vind of niet kan, dan gun ik ze dat uurtarief. Ik doe zelf ook werk waar anderen mij weer voor betalen.
Je bakt je eigen brood ook niet zelf van je eigen graan toch ;)
Maar dat is hoe ik er in het algemeen tegenaan kijk hoor. We hebben hier een gezamenlijke fietshobby, dus daar doe ik ook graag veel zelf. Scheelt ook dat ik van fiets kan wisselen, mocht er eentje in de pitstop moeten wachten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Tja, gemiddelde gespecialiseerde vakman zal toch ook belasting moeten afdragen, en die heeft het vak ook moeten leren.
Een heleboel pagina's geleden, brak de kop van de pen af toen ik de blokken van mijn vrouw wilde vervangen. Ik heb de pen met moeite er wel uit gekregen, maar ik denk dat de FM daar veel sneller mee klaar was geweest. Een nieuwe pen had de FM op voorraad gehad, terwijl ik ze moest bestellen. Ik was wel trots dat het lukte hoor, maar de FM had mijn vrouw geen drie dagen zonder fiets achtergelaten.
Zolang een vakman goed werk aflevert, sneller en beter dan ik het ooit zou kunnen, zeker bij klussen die ik zelf niet leuk vind of niet kan, dan gun ik ze dat uurtarief. Ik doe zelf ook werk waar anderen mij weer voor betalen.
Je bakt je eigen brood ook niet zelf van je eigen graan toch ;)
Maar dat is hoe ik er in het algemeen tegenaan kijk hoor. We hebben hier een gezamenlijke fietshobby, dus daar doe ik ook graag veel zelf. Scheelt ook dat ik van fiets kan wisselen, mocht er eentje in de pitstop moeten wachten.
Ze denk ik er ook over hoor, ik doe alleen de klusjes/onderhoud aan mijn fiets waarvan ik denk dat ik het makkelijk zelf kan, wordt het uitdagender of denk ik rare dingen tegen te komen, dan is een ritje naar de LBS snel gemaakt.
Maar gelukkig kan ik aan mijn eigen fietsen 95% zelf.
De fiets van mijn vrouw is een ander verhaal, Dat is een full-option E-Bike, daar moet je vaak net wat meer demonteren om ergens bij te kunnen.. En daar kruipt veel tijd in..
Die is dus ook mooi in onderhoud bij de LBS, en doe ik eigenlijk alleen de kleine dingen zoals remblokken en banden plakken/verwisselen.

Gisteren ook weer voor het eerst naar buiten geweest, 5-6 maanden niet op de wielren fiets gezeten, wel gemiddeld 3x in de week woon-werk (18km per dag), het ging beter dan verwacht..
Rondje van 50km uitgekozen, tegen de wind in begonnen om zo op de terugweg wind mee te hebben mocht ik toch moe raken :+

Ondanks de straffe wind toch een gemiddelde van 27km/u neer kunnen zetten.. Niet slecht na een half jaar niets doen..
Ik voel het nu wel in de benen, iets te hard gegaan, maar ik heb tenminste het gevoel dat ik wat heb gedaan. :P
Vanaf nu gewoon weer rustig opbouwen, en het gemiddelde van 2-3x per week fietsen proberen vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:10:
[...]

maar de FM had mijn vrouw geen drie dagen zonder fiets achtergelaten.
Geen idee wat de status nu is, maar afgelopen zomer was het (in omgeving Nijmegen) eerder weken ipv dagen wachttijd bij de fietsenmaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
SirLenncelot schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Geen idee wat de status nu is, maar afgelopen zomer was het (in omgeving Nijmegen) eerder weken ipv dagen wachttijd bij de fietsenmaker.
Vorig jaar en ook daarvoor tijdens de corona periode waren onderdelen lastig te krijgen.
Dat probleem is nu wel redelijk verholpen, de meest gangbare onderdelen zijn allemaal weer op voorraad.
En of je FM tijd heeft is weer een ander issue, Hier hebben ze enkele monteurs in dienst, 1 staat vaak klaar voor acute gevallen zoals lekke band of ander mankement waardoor je niet meer kunt fietsen, de rest werkt volgens planning. De gemiddelde wachttijd voor gepland werk is 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
SirLenncelot schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Als je eenmaal een afspraak hebt... Dat remblok had nog best een paar ritten mee gekund, was nog geen staal op staal. Wat ik bedoel te zeggen; bij de FM was de pen vermoedelijk ook gebroken, maar die maken dit vaker mee, dus weten uit ervaring hoe het snel te fixen is, én hebben de pennen gewoon in een bakje liggen.
Die ervaring is waar je voor betaalt.
"If I do a job in 30 minutes it’s because I spent 10 years learning how to do that in 30 minutes. You owe me for the years, not the minutes."

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Als je eenmaal een afspraak hebt... Dat remblok had nog best een paar ritten mee gekund, was nog geen staal op staal. Wat ik bedoel te zeggen; bij de FM was de pen vermoedelijk ook gebroken, maar die maken dit vaker mee, dus weten uit ervaring hoe het snel te fixen is, én hebben de pennen gewoon in een bakje liggen.
Die ervaring is waar je voor betaalt.

[...]
Ervaring en ook tools, soms is het gewoon niet rendabel om een bepaald gereedschap aan te schaffen omdat je het zelf maar 1x in de 10 jaar nodig hebt..
Denk aan een balhoofdlager pers..

Voor mij blijft het een kosten baten afweging, kan ik het zelf zonder grote problemen, dan doe ik hetzelf, heb ik de handigheid nodig van een FM, dan breng ik de fiets weg..

Zelfde met de auto, lampjes vervangen, banden wisselen, vloeistoffen controleren/bijvullen, ruitenwissers vervangen etc, zijn prima klusjes die ik zelf kan doen..

Voor de beurtjes/APK vertrouw ik dan wel weer op het oog van een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:01

jasperv91

PSN: Glutinator91

Ik vind het lastig om te bepalen wanneer er nieuwe banden op de fiets moeten.
Met de huidige banden die er fabriek af op zaten heb ik nu een kleine 4K mee gefietst, ik zie hierin geen slijtage plekken oid.
Ook nog maar 1x lek gereden omdat er glas lag wat ik te laat zag.

ter info ik rij schwalbe one 32 mm achter en 30 mm voor.
Daarbij twijfel ik ook het beter is om naar 28 mm voor 30 mm achter te gaan.

Dus eigenlijk in het kort;
Wanneer vervangen jullie de banden en zouden jullie dan naar 28-30 gaan of gewoon 30-32 houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Vervangen wanneer het nodig is, daar zijn geen km's op te plakken.
en waarom niet naar 34-34 ?
Breder wilt niet zeggen langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:01

jasperv91

PSN: Glutinator91

DDX schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:37:
Vervangen wanneer het nodig is, daar zijn geen km's op te plakken.
en waarom niet naar 34-34 ?
Breder wilt niet zeggen langzamer.
En hoe zie je dat het toe is aan vervanging?
34-34 gaat frame technisch niet volgens mij, maar je gaat dan ben ik bang ook meer de rolweerstand discussie in.
Ik focus me dit jaar meer op de langere tochten + 100 km en her en der een klimtocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
jasperv91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:12:
[...]

En hoe zie je dat het toe is aan vervanging?
Daarvoor hebben banden (vaak) slijtage indicators. Bijv. putjes die als ze niet meer zichtbaar zijn een goede aanwijzing om de band te vervangen. Zie dit artikel van Schwalbe als voorbeeld: https://www.schwalbe.com/nl/verschleiss

En uiteraard eventuele schade aan het loopvlak of zijwand. Meestal visueel, zoals kleine sneetjes in het loopvlak, maar soms serieuzer waardoor je vaker lek rijdt of erger.

[ Voor 7% gewijzigd door pdukers op 28-02-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:06

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Bij sneetjes, let vooral of je intern de bedrading/weving kan zien. En vooral of deze beschadigd is.
Ik prutste gisteren nog een klein stukje glas uit mijn band die tot net aan de weving gaat. Maar er niet door. (weving niet beschadigd) Op zich verzwakt dat de band niet danig. Tenzij natuurlijk op exact dezelfde plaats nog eens een vuiltje komt. Dan ben ik de sjaak.
Maar om iedere keer een band te gaan vervangen bij het eerste beschadiginkje, daar kan mijn portefeuille niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:21
Ik heb een paar keer stevig lek gereden(tubeless to the rescue) waardoor ik met 2 plugs over stevig gehavende banden beschik, die toch alweer 2500km op de teller hebben. (standaard bontrager)

Ik had mijn oog laten vallen op SCHWALBE - PRO ONE TLE Tubeless, iemand daar goede/slechte ervaringen mee of zou ik toch gewoon voor de veilige keuze gaan (GP Continental 5000). Bij de schwalbes krijg je een fles doc blue, daarmee :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 09:56
Cloclo100 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:55:
Ik heb een paar keer stevig lek gereden(tubeless to the rescue) waardoor ik met 2 plugs over stevig gehavende banden beschik, die toch alweer 2500km op de teller hebben. (standaard bontrager)

Ik had mijn oog laten vallen op SCHWALBE - PRO ONE TLE Tubeless, iemand daar goede/slechte ervaringen mee of zou ik toch gewoon voor de veilige keuze gaan (GP Continental 5000). Bij de schwalbes krijg je een fles doc blue, daarmee :).
Ik rij deze en ik ben er erg blij mee. In mijn geval icm mijn wielset (Reynolds AR41) liggen ze er wel losjes omheen, dat heeft positieve en negatieve gevolgen. Positief is dat erom leggen echt super easy gaat, negatief is dat ze niet echt lekker willen zetten. Ook niet met booster. Tip van mijn fietsenmaker is om er een spanband omheen te leggen en dan vol te blaffen. Maatje rijdt met dezlefde banden op een setje Zipps 303s en daar ging het net iets makkelijker wat betreft zetten. Maar kostte nog steeds een paar pogingen.

Verder wat betreft lekrijden echt nauwelijks issues mee. Voordat ik ze tubeless reed 1 keer goed. Daarna tubeless en daar heeft het zich 2 keer netjes gedicht. En dat totaal op zo'n 15k kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-10 19:34
Hier iemand ervaring met de Schleck gran fondo? Het wordt m’n eerste cyclo en heb me nu gewoon ingeschreven op m’n leeftijdscategorie maar er is ook een “leisure” startvak voor mensen die niet voor een toptijd rijden.

Vooralsnog is het eerste doel hem uit te rijden en eens te kijken of ik cyclos überhaupt wat vind voor ik aan de grote ga beginnen, maar twijfel dus een beetje of ik dan goed sta tussen de heren die voor kwalificatie willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jasperz89 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:40:
Hier iemand ervaring met de Schleck gran fondo? Het wordt m’n eerste cyclo en heb me nu gewoon ingeschreven op m’n leeftijdscategorie maar er is ook een “leisure” startvak voor mensen die niet voor een toptijd rijden.

Vooralsnog is het eerste doel hem uit te rijden en eens te kijken of ik cyclos überhaupt wat vind voor ik aan de grote ga beginnen, maar twijfel dus een beetje of ik dan goed sta tussen de heren die voor kwalificatie willen rijden.
Ik heb de eerste editie van deze cyclo gereden in 2017 en dat was inderdaad echt koers. Ook chaos met de grote groepen die gewoon tegen slecht aan de kant gezette auto’s of slecht aangegeven wegwerkzaamheden reden… Maar daar hebben ze vast van geleerd inmiddels.

Bij ons was het ook nog zo dat de groepen direct na elkaar vertrokken, dus de ouderen wilden met man en macht zich naar voren werken.

Het parcours is niet zo selectief dus er ontstonden uiteindelijk meerdere pelotons van zo’n 100 man die bijna de hele rit bij elkaar bleven.

Anyway het zal niet voor niets zijn dat ze nu ook een leisure vak hebben, maar je kan je natuurlijk altijd voorzichtig laten terug zakken en eerst kijken wat je er van vind. Het koersgevoel is wat mij betreft wel onderdeel van de charme van een cyclo.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 02-03-2023 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Gisteren was de aankondiging van de nieuwe Cannondale Super Six 4e generatie..
Enkele filmpjes bekeken en het is echt wel een mooie fiets om te zien.

Vandaag de lokale dealer gebeld, maar hij verwacht hem pas over 4-6 weken in de showroom, en hoorde dat er al een wachtlijst is op de 56-58 modellen die hij in bestelling heeft staan.

Benieuwd wat de eerste ervaringen van gebruikers zullen zijn ipv de betaalde promo filmpjes.

Afbeeldingslocatie: https://embed.widencdn.net/img/dorelrl/28guu3yxgc/1700px@1x/C23_C11453U_SuperSix_EVO_Crb_2_RAW_PD.webp?color=f0efea&q=99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-10 19:34
Kluus schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Ik heb de eerste editie van deze cyclo gereden in 2017 en dat was inderdaad echt koers. Ook chaos met de grote groepen die gewoon tegen slecht aan de kant gezette auto’s of slecht aangegeven wegwerkzaamheden reden… Maar daar hebben ze vast van geleerd inmiddels.

Bij ons was het ook nog zo dat de groepen direct na elkaar vertrokken, dus de ouderen wilden met man en macht zich naar voren werken.

Het parcours is niet zo selectief dus er ontstonden uiteindelijk meerdere pelotons van zo’n 100 man die bijna de hele rit bij elkaar bleven.

Anyway het zal niet voor niets zijn dat ze nu ook een leisure vak hebben, maar je kan je natuurlijk altijd voorzichtig laten terug zakken en eerst kijken wat je er van vind. Het koersgevoel is wat mij betreft wel onderdeel van de charme van een cyclo.
Terugzakken kan inderdaad altijd natuurlijk. Geloof dat de groepen maar een paar minuten na elkaar starten dus kan me altijd laten vallen bij de rustigere rijders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 22:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Er is vrijdagmorgen veel te vroeg een groepje gekken die een rondje van een uur doen hier in Utrecht. Ze zeggen 2 groepen 40+ km/h en 35 km/h.
Hoe hard zal ik doodgaan als ik individueel 30+ aankan? Of is het gewoon totaal niet te doen en moet ik het niet eens proberen? :P

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Lol, en dan mag je ineens meedoen met de AGR. Mijn broer z'n werkgever sponsort (bedrijfsteam) en er was een introducee plekje vrijgekomen. Misschien toch eens wat heuveltjes pakken binnenkort :+

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
Bezulba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:26:
Er is vrijdagmorgen veel te vroeg een groepje gekken die een rondje van een uur doen hier in Utrecht. Ze zeggen 2 groepen 40+ km/h en 35 km/h.
Hoe hard zal ik doodgaan als ik individueel 30+ aankan? Of is het gewoon totaal niet te doen en moet ik het niet eens proberen? :P
Als ze overal netjes stoppen en ze halen die snelheden. Dan ga je wel aardig kapot gok ik.

Kan ook zijn dat ze overal door blazen........

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:59:
Gisteren was de aankondiging van de nieuwe Cannondale Super Six 4e generatie..
Enkele filmpjes bekeken en het is echt wel een mooie fiets om te zien.

Vandaag de lokale dealer gebeld, maar hij verwacht hem pas over 4-6 weken in de showroom, en hoorde dat er al een wachtlijst is op de 56-58 modellen die hij in bestelling heeft staan.

Benieuwd wat de eerste ervaringen van gebruikers zullen zijn ipv de betaalde promo filmpjes.

[Afbeelding]
Te beginnen bij een schamele €4999 voor R7100. :+
Volledige line-up.

Hij stond op mijn shortlonglist, maar zo maken ze het wel lekker makkelijk: die kan er weer vanaf.
Ik had ook eigenlijk niets anders verwacht. :+

[ Voor 26% gewijzigd door TheTinusNL op 02-03-2023 18:25 . Reden: url ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:26
40 km/h is doodgaan als je (zoals ik) niet handig bent met in een groep rijden. Ik ben daarvoor veel te voorzichtig met bochten nemen (te veel afremmen) en durf niet ál te dicht op m'n voorganger te rijden.
35 km/h klinkt wel haalbaar.

Ik heb ooit een keertje 13 minuten met een groep meegereden voordat ik werd gelost, 39.3 km/h gemiddeld en 311 W. Maar dat was ook deels onhandigheid, ik zag later op Strava dat de rest veel lagere wattages had getrapt. Die zaten denk ik rond de 230 W gemiddeld?
Een andere keer met het B-team meegereden, dat was 2u uur lang 33.6 km/h gemiddeld en dat hield ik wel vol. In m'n eentje kan ik die route (als ik goed m'n best doe) zo rond de 29-30 km/h halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38

Grin

Ride si sapis.

Hoe geoefend ben je met groepsritten?
Amper/niet geoefend? Zou ik hier ver van blijven, 35km/h gemiddeld is echt heel rap. Dan moet je stukken van boven de 40-45 trappen (compenseren start, stoplichten, stoppen voor verkeerd, etc). Om over 40+ gemiddeld over 1 uur nog maar te zwijgen.
Ben je wel vertrouwd met groepsritten dan kan je wel eens aanhaken uiteraard, gewoon proberen (wanneer je een goede dag hebt).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Hangt ook van de route af.
Als het gewoon flinke stukken rechtdoor en vlak zijn kan je lekker schuilen en doe je een veel mindere inspanning.
Gaat het draaien en keren dan moet je na iedere bocht flink aanzetten, als je achteraan zit gaat dat flink kracht kosten.
Ook afhankelijk hoe hard de voorste mannen weer aanzetten na een bocht.

Gaat het omhoog of heb je wind mee dan ga je veel minder profiteren van uit de wind zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 22:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

DDX schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:19:
Hangt ook van de route af.
Als het gewoon flinke stukken rechtdoor en vlak zijn kan je lekker schuilen en doe je een veel mindere inspanning.
Gaat het draaien en keren dan moet je na iedere bocht flink aanzetten, als je achteraan zit gaat dat flink kracht kosten.
Ook afhankelijk hoe hard de voorste mannen weer aanzetten na een bocht.

Gaat het omhoog of heb je wind mee dan ga je veel minder profiteren van uit de wind zitten.
Tis heel vroeg en een rondje langs het kanaal heen en N weg terug dus volgens mij 4 bochten in totaal ofzo :D ik ga het wel proberen, zie wel waar het schip strand.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier is ook zo’n groepje, inderdaad uitgekiende route gaat prima. Er zijn er altijd wel een paar die niet de hele rit aanhaken en die komen steeds sterker terug. Gewoon een keer proberen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Afgelopen brm200 van Zwolle ook leuk kijken hoe lang mensen kunnen aanhaken, begonnen met groep van 30 man ofzo, kwamen uiteindelijk met z'n 4en over de finish. (2 man blij dat ze mij en Lennart konden volgen)

Scheelt gewoon heel veel als je ervaring hebt met in groep rijden, zodat je weet hoe je uit de wind kan zitten en minste inspanning hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:42

Oxigeon

En zo is dat!

Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:28:
Lol, en dan mag je ineens meedoen met de AGR. Mijn broer z'n werkgever sponsort (bedrijfsteam) en er was een introducee plekje vrijgekomen. Misschien toch eens wat heuveltjes pakken binnenkort :+
Leuk. Heb vorig jaar ook meegedaan en dit jaar ben ik niet ingeloot.

Woon zelf al in midden limburg en kan hier en daar al wat heuveltjes pakken. Al stellen die heuveltjes hier niks voor bij bijvoorbeeld het heuveltje bij Zweikhuisen. Daar ben ik kapot gegaan vorige keer.

Mooi was dat ik de AGR 100km ging doen en direct bij de eerste berg (Geulhemmerberg) niet wist hoe ik moest schakelen haha. Had pas een jaartje de fiets maar ben nooit naar mijn andere voorblad gegaan. Die had ik daar toch direct nodig. Maar wilde niet meer schakelen op de berg en dus in de verkeerde zware versnelling omhoog gefietst.

Daarin tegen is het gewoon genieten onderweg. Mensen die langs de kant staan te pilsen en iedereen aanmoedigen. Dj's die op de heuvels staan te draaien. Is gewoon machtig mooi.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
DDX schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:33:
Afgelopen brm200 van Zwolle ook leuk kijken hoe lang mensen kunnen aanhaken, begonnen met groep van 30 man ofzo, kwamen uiteindelijk met z'n 4en over de finish. (2 man blij dat ze mij en Lennart konden volgen)

Scheelt gewoon heel veel als je ervaring hebt met in groep rijden, zodat je weet hoe je uit de wind kan zitten en minste inspanning hoeft te doen.
Doet me denken aan dat rondje Ijsselmeer dat jij toen had georganiseerd. Toen draaide ik na 300+km af ergens bij Ijburg (die witte hoge fietsbrug) en mocht ik nog 10km solo naar Amsterdam west. Daar heb ik toen denk ik een half uur over gedaan ofzo, terwijl ik prima in die groep zat voor meer dan 300km. Het scheelt echt zoveel als je goed achter een rug kan schuilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Is natuurlijk ook dat je lichaam dan klaar is en geen motivatie meer heeft als groep weg is.
Ik merk het met woon-werk ritten ook dat ik op automatische piloot zit te fietsen en geen 'motiviatie' heb om hartslag omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
In ander nieuws; Ik heb een vraag over wat jullie met de fietsen in de stal zouden doen. Voor context, mijn huis is betrokken geweest bij een brand., Nou wil ik voor de lol even vooruit kijken naar mijn fietsenplan.

Bij de brand zijn twee fietsen betrokken, die stonden in de verbrande schuur van mijn buurman:
- Scatto s-cross (ex-cross) gravelbike, maar eigenlijk dus een dikke crosser, max 34mm banden, misschien 36 op een goede dag. Dit was misschien wel de leukste fiets die ik ooit gehad heb, maar hij ging de laatste tijd steeds kapot en ik heb hem vervangen met een Bombtrack Hook ext-c. De scatto is afgemonteerd met ultegra 6700 shifters, dura ace 7800 crank (130bcd), 105 derailleur - 10 speed.
- Oude Scott mtb 26 inch, alivio, 8 speed, volledig versleten (met name de velgen) op een derailleur na.

Van deze twee wilde ik in ieder geval de scatto verkopen, maar dat gaat hem echt niet meer worden. Elk krasje is zwart van het roet en het frame was wit, dus we zitten met een soort halfgrijze unit.
Nou heb ik nog wel een behoefte: Een station-werk fiets: 8km. Ik doe dit nu op een OV-fiets. Dus hoe kan ik nou een van deze fietsen het makkelijkste converteren naar een woon-werk fiets. Eisen: bagagedrager, spatborden. Het probleem met de crosser is dat hij geen mounts heeft, het is echt een volbloedje. Ik heb nog een 110 bcd compact liggen, en van die race face (ofzo) spatborden voor smalle banden. De MTB heeft ook weinig miounts en 26 inch is niet courant meer. Iemand een idee? Deze fiets is niet verzekerd, maar staat nu op status "breng maar naar de stort" na de brand. Ik kan een beetje hulp wel gebruiken zodat ik er nog iets van kan maken.

edit: Het is alu, kan ik dat makkelijk strippen en lakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:26
MrAngry schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:39:
Eisen: bagagedrager, spatborden. Het probleem met de crosser is dat hij geen mounts heeft, het is echt een volbloedje.
Ortlieb heeft een "Quick Rack" die je kan vastklemmen aan de chainstays (van een niet-carbon frame). Er zijn ook opties met bevestiging via de as. Voor een quick release as heeft Tubus bijvoorbeeld een adapter, voor steekas is er het (voor een stadsfiets) onbetaalbare Tailfin, Old Man Mountain en Minoura Davos heeft ook een oplossing (die je alleen maar op vage websites kan vinden).
Deze fiets is niet verzekerd, maar staat nu op status "breng maar naar de stort" na de brand.
Dit valt neem ik aan toch gewoon onder je inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:12

Fisico

by Fabian

Erg afhankelijk van het rondje, zitten daar veel bochten en technische delen in, en je eigen vaardigheden. Ik ben niet de beste stuurman in een groep en wanneer ze dan volgas uit een bocht wegtrekken dan is het echt knallen om weer in het wiel te komen. Verder ben ik ook geen liefhebber van 40+ rijden langdurig, dus mij kost het ook mentaal veel energie. Je rijdt namelijk een hogere snelheid dan je normaal doet. Als je een beetje gevoel bij die gasten hebt dan gewoon doen en je kan altijd nog afdraaien of kopbeurten skippen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:28:
Leuk, (wel erg druk) welke afstand gaan jullie fietsen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 14:22
Als je het systeem begrijpt moet het wel kunnen. Ik train regelmatig met een groepje dat over de ronde tussen 45 en 48 gemiddeld rijdt. Zorg dat je tegen in de wind in draait en op snelheid inpikt achterin, dus niet te veel snelheid laten vallen met terugzakken. Enne; niet versnellen op kop, dat is super irritant als je de molen in tact wil houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-10 15:48
Je geeft aan dat je zelf 30+ aan kan. Als ik met een groepje fiets ligt het gemiddelde hoger dan wanneer ik alleen fiets. Maar een paar vrienden van me vinden het geweldig om hier een redelijke vlakke tocht langs de maas en kanaal te maken en dan thuis te komen met een gemiddelde van rond de 30 op de teller. Als ik dan met hun mee ga dan ben ik op het einde echt helemaal kapot en heb ook vaker moeten lossen. Als ik alleen fiets dan kan ik ook wel 30+ aan maar voor mijn gevoel is alleen 30+ of met een groep 35 rijden nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
TheTinusNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Te beginnen bij een schamele €4999 voor R7100. :+
Volledige line-up.

Hij stond op mijn shortlonglist, maar zo maken ze het wel lekker makkelijk: die kan er weer vanaf.
Ik had ook eigenlijk niets anders verwacht. :+
Prijzen zijn absurd, maar niet alleen voor Cannondale, ook andere merken zijn flink verhoogd.. zelfs Canyon als prijsbewuste keuze is geen optie meer..

Ik had de planning om rond deze tijd een nieuwe fiets aan te schaffen, maar ik wacht nog wel even.. Ook net een dure verbouwing achter de rug, dus moet een beetje zuinig zijn op mijn geld.

Ik fiets komende maanden nog wel even door op mijn oude fiets, en probeer weer op mijn oude niveau te komen qua snelheid en uithoudings vermogen..

Solo wil ik 30+ rijden op een regulier rondje..
In een groep wil ik 32-33 als kruis snelheid zien te behalen.

Qua afstanden heb ik 4-5 tochtjes van 200km+ op de planning staan.

Over 3,5 week sluit ik mij weer aan bij een wielerclubje om toch wat meer in groepjes te fietsen en een stok achter de deur te hebben. En dan verwacht ik over enkele weken wel weer redelijk op niveau te zitten..

En ondertussen een beetje letten op mijn eten, vanaf half januari al 3-4kg kwijt, heb nog 3-5kg te gaan tot mijn streefgewicht (77-79kg)

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 03-03-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10 22:22

McMiGHtY

- burp -

#vaakbenjetebang

Altijd goed voor je groepritskils :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 12:21
Is dat niet 1 van de grootste fouten van de amateur wielrenner, op snelheid willen fietsen 😅? Goed weekend allemaal en denk er aan, beter worden, beter worden, beter worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:33:
Is dat niet 1 van de grootste fouten van de amateur wielrenner, op snelheid willen fietsen 😅? Goed weekend allemaal en denk er aan, beter worden, beter worden, beter worden!
Ja en nee..

Snelheid is natuurlijk afhankelijk van veel factoren, zoals wind, Stijging/Daling, groepjes etc.

Ik heb 4-5 rondjes rondom mijn huis die ik regelmatig fiets, en als ik zie dat mijn gemiddelde snelheid (in vergelijkbare omstandigheden) toeneemt, dan ben ik goed bezig en zie ik progressie..

Zelf kijk ik het liefst naar vermogen als ik wil weten hoe een bepaalde sessie is verlopen, ik weet dat ik gemiddeld 150-170W kan trappen op dit moment in de D2 hartslag zone.
Als ik merk dat een inspanning zwaar aanvoelt, en het wattage is maar 140-150 gemiddeld, dan doe ik waarschijnlijk iets niet goed, dan was ik te vermoeid of niet goed herstelt.
Trap ik ineens 180W gemiddeld en de inspanning voelt hetzelfde aan als "normaal", dan heb ik of een hele goede dag, of ik zie progressie..
En dit bekijk je natuurlijk over meerdere sessies of het inderdaad een goede dag was of werkelijk progressie..

En als ik kijk naar een gemiddeld vlak rondje in de avond met windkracht 1-3, dan haal ik qua snelheid gemiddeld wel 30km/h als ik mijn conditie weer op peil heb.
Maarja heb je windkracht 4-5 tegen of van opzij, dan ligt het natuurlijk lager, en zul je je wattages moeten bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 03-03-2023 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:16:
[...]

Leuk, (wel erg druk) welke afstand gaan jullie fietsen ?
150. Ik heb AGR lus 3 en de hoek rond Vijlen/Drielandenpunt al eens gereden dus de meeste puisten ken ik wel. Wel een toffe werkgever, want medewerkers betalen niets, krijgen verblijf, een outfit. Ik krijg een leenjersey, want de groepsfoto moet natuurlijk wel een beetje een kek plaatje worden. 8)
Ik heb nog nooit een event gefietst dus ik ben benieuwd! Mijn vrouw keek wel beteuterd trouwens, die had ook wel gewild. Maar iemand moet op de kids passen O-)

---------------

Pagina: 1 ... 460 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).