Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 462 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27

Kluus

Gang is alles

Ik vind zelf bijvoorbeeld meer dat al die Spanje gangers hun ritten wel eens op mute zouden mogen zetten, dit is gewoon spiegelen, dat mocht op de basisschool ook niet. ;)

Edit:
Ik besef me dat ik net per ongeluk streektaal heb gebezigd, waardoor de context misschien een beetje verloren gaat ;)

https://wikimiddenbrabant.nl/Spiegelen

[ Voor 49% gewijzigd door Kluus op 09-03-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:47
Kluus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:52:
Ik vind zelf bijvoorbeeld meer dat al die Spanje gangers hun ritten wel eens op mute zouden mogen zetten, dit is gewoon spiegelen, dat mocht op de basisschool ook niet. ;)
Ik voel me persoonlijk aangevallen! Haha :9

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Ik voel me persoonlijk aangevallen! Haha :9
Ja, maar je bent niet alleen hoor ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
joker1977 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
eigenlijk zouden mensen ook standaard hun Zwift-ritjes moeten muten... Dat boeit toch ook niemand in de home-feed.

als je echt wilt weten wat persoon X doet op Zwift kun je prima even op zijn naam klikken.
Ik zou het liever andersom zien. Dat ik kan uitzetten wat ik niet wil zien (zonder Chrome extensie) zonder direct een persoon te hoeven ontvolgen of dat zijn/haar ritten niet meer in mijn feed voorbij komen.

Zelf doe ik mijn kindertaxi ritten tegenwoordig wel braaf op mute. Daar zit niemand op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09
Mistraller schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Ik zoek al een tijdje naar een manier om het leuk bij te houden, maar dan dus ook met iets wat om kan gaan met wisselende wielsets, cassettes etc. Of als je aan het zwiften bent, dat dan je voorwiel en remmen dus niet meetellen in de km's.
Ik ben best tevreden van ProBikeGarage. Je kan vlot componenten wisselen op je fiets, componenten kunnen van elkaar afhangen (vb banden op je wielen), meerdere service intervals instellen. Het doet ook prima de detectie van indoor ritjes waardoor je bepaalde componenten kan uitsluiten. Lijkt me dus helemaal wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22

joker1977

Tweakert

wisselwerking schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Ik zou het liever andersom zien. Dat ik kan uitzetten wat ik niet wil zien (zonder Chrome extensie) zonder direct een persoon te hoeven ontvolgen of dat zijn/haar ritten niet meer in mijn feed voorbij komen.
Dat zou inderdaad (veel) fijner zijn, maar vereist een behoorlijke aanpassing in de infrastructuur van Strava, vrees ik, dus dat zal wel niet snel gebeuren..

edit: Ik ontvolg personen dan vaak niet, maar Mute ze 'als persoon'. Maar dat is idd. ook niet helemaal gewenst in alle situaties...

[ Voor 12% gewijzigd door joker1977 op 09-03-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
CyberThijs schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Ik ben best tevreden van ProBikeGarage. Je kan vlot componenten wisselen op je fiets, componenten kunnen van elkaar afhangen (vb banden op je wielen), meerdere service intervals instellen. Het doet ook prima de detectie van indoor ritjes waardoor je bepaalde componenten kan uitsluiten. Lijkt me dus helemaal wat je zoekt.
Is alleen app-only zo te zien? Ik lees wel dat het qua support een beetje vaag is met deze app.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09
Mistraller schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:15:
[...]

Is alleen app-only zo te zien? Ik lees wel dat het qua support een beetje vaag is met deze app.
Ja, app only voor zover ik weet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10 22:46
Nou ik ben geslaagd na een bezoek aan Vos in Zwanenburg doorgereden naar Piet de Wit in Wormerveer en daar een Cannondale SuperSix EVO gekocht met Carbon aero cockpit, Carbon wielen met tubeless 28mm banden en een 105 groepset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eRG6DrUEO7CBursdYTcFNDeSsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqKYLZ8SocMdRbqrm9Am2Vov.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog een goede tip voor een verzekering? Die ook valschade etc dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:38
Net mijn fiets van de tacx gehaald om naar buiten te gaan en nu merk ik speling bij mijn voorwiel.
Terwijl het wiel vast zit in de voorvork kan ik het wiel enigszins laten bewegen van links naar rechts…

Heb er nog niet op gefietst buiten maar lijkt me niet handig.

Enig idee of dit te verhelpen is of helaas pindakaas?

Hopelijk helpt de foto al begrijp ik dat het niet een geheel duidelijk verhaal is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rn2VIE1JCFmTNfwj2aVHWvrW_7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZS49c4AwPg5xjHKsK4GZJJp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:42
PaulBloem schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:49:
Net mijn fiets van de tacx gehaald om naar buiten te gaan en nu merk ik speling bij mijn voorwiel.
Terwijl het wiel vast zit in de voorvork kan ik het wiel enigszins laten bewegen van links naar rechts…

Hopelijk helpt de foto al begrijp ik dat het niet een geheel duidelijk verhaal is.
[Afbeelding]
Als je de velg heen en weer trekt en duwt met je hand (links/rechts) voel je ook een tik?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
mr.DJ95 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:20:
Nou ik ben geslaagd na een bezoek aan Vos in Zwanenburg doorgereden naar Piet de Wit in Wormerveer en daar een Cannondale SuperSix EVO gekocht met Carbon aero cockpit, Carbon wielen met tubeless 28mm banden en een 105 groepset.

[Afbeelding]

Laat me raden. Je bent zeker 1.70m lang?........

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 09-03-2023 20:55 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40
joker1977 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:16:
eigenlijk zouden mensen ook standaard hun Zwift-ritjes moeten muten... Dat boeit toch ook niemand in de home-feed.

als je echt wilt weten wat persoon X doet op Zwift kun je prima even op zijn naam klikken.
ik zou willen dat ik dingen van anderen kan muten. Korte ritjes, woon-werk, Zwift, wandelingen zonder foto's etc.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
PaulBloem schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:49:

[Afbeelding]
Beetje speling in je lager dus, als ik het goed begrijp? Cup conus lagers lagers kan je afstellen. Zie hier hoe het werkt http://www.bikeboosting.nl/index.php?tcc
En iets te los is niet zo erg (voor het lager dan ;)), iets te strak wel.

Aan de afdichting te zien lijkt het mij in elk geval cup conus en geen industrielager.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 09-03-2023 21:40 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
ElGreco schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Als je de velg heen en weer trekt en duwt met je hand (links/rechts) voel je ook een tik?
Nee geen tik.
Onderstaand verhaal klinkt plausibel, ik duik daar even in.
Mistraller schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Beetje speling in je lager dus, als ik het goed begrijp? Cup conus lagers lagers kan je afstellen. Zie hier hoe het werkt http://www.bikeboosting.nl/index.php?tcc

Aan de afdichting te zien lijkt het mij in elk geval cup conus en geen industrielager.
Ah ok, ja zou me niet verbazen als ik ze te strak heb afgesteld… morgen even induiken.
Thanks voor de tip.

Yes, dit is het inderdaad, ja was spot on @Mistraller : https://youtu.be/90XxoPHWbI4 dan om 1:17 van het filmpje is hetgene wat ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door PaulBloem op 09-03-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ElGreco schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Laat me raden. Je bent zeker 1.70m lang?........
Deze snap ik niet. Scheelde wel een centimeter tussen de meeting bij Piet en Vos. 194,9cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
mr.DJ95 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:59:
[...]

Deze snap ik niet. Scheelde wel een centimeter tussen de meeting bij Piet en Vos. 194,9cm.
Jouw fiets is nogal groot. Het was met een knipoog geschreven.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ElGreco schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Jouw fiets is nogal groot. Het was met een knipoog geschreven.
Ja eigenlijk vielen er veel fietsen al snel af, Het was kiezen tussen deze en een Bianchi, die Cannondale vond ik zelf een stukje mooier en een leuke opvolger van mijn huidige Cannondale.

Overigens genoeg fietsen bekeken vandaag. Van Pinarello Prince met Di2 105 tot en met de Sensa Giulia GF met Ultegra Di2 maar de fiets meting bij Piet de Wit gaf de doorslag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulBloem
Mistraller schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Yeps, beetje aangedraaid en zit weer helemaal top.
Heerlijke community hier! weer wat euro uitgespaard van een impulsieve nieuw voorwiel aankoop.

En weer wat geleerd over de fiets 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:22

McMiGHtY

- burp -

[Afbeelding]

Aah, nog iemand uit Noord Holland zo te zien.. Had je dit fijne topic al gezien?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
McMiGHtY schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Aah, nog iemand uit Noord Holland zo te zien.. Had je dit fijne topic al gezien?
Topic zeker gezien, ik kom echter niet uit de buurt. Woon in de buurt van Utrecht en een rit van 100km staat pas voor dit jaar voor het eerst op de planning.

Eerst wat rondjes om de kerk met de nieuwe tweewieler, dan rondje Gooimeer, rondje texel en dan sluit ik wellicht een keer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 09:56

[Afbeelding]

De verzekering van de NTFU dekt wat dat betreft veel, behalve diefstal. Standaard NTFU lidmaatschap dekt 1000 euro, maar je kunt extra bijverzekeren en carbon pakket erbij indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

WaSteiL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:25:
[...]

De verzekering van de NTFU dekt wat dat betreft veel, behalve diefstal. Standaard NTFU lidmaatschap dekt 1000 euro, maar je kunt extra bijverzekeren en carbon pakket erbij indien nodig.
Ja dit, diefstal verzekeren is niet te doen voor racefietsen volgens mij, ik heb daar al eens naar gekeken maar een van de vragen is al snel of er een slot op zit en zo niet gaat de premie uiteraard sky-high.

NTFU lidmaatschap heeft nog wat andere voordeeltjes en ik vind 1000 euro ook al best netjes, ervan uit gaande dat je niet alles gelijk total-loss rijdt, carbon reparatie is ook een optie en komt al niet vlug boven die 1000 euro volgens mij. Maar ik ga me ook weer eens in de extra paketten verdiepen nu ik weer een wat duurdere fiets heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
WaSteiL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Deze kwam ik inderdaad tegen, wellicht sowieso goed om lid te worden buiten de verzekering om.
Wat ik even niet kan terugvinden of de polis alleen van toepassing is voor tourritten en of wedstrijden of ook voor prive ritten/trainingen.

Diefstal zie ik somber in, mijn fiets zal ook vaak mee in de koffer naar Spanje gaan. Betwijfel welke verzekering hier iets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
Kluus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Ja dit, diefstal verzekeren is niet te doen voor racefietsen volgens mij, ik heb daar al eens naar gekeken maar een van de vragen is al snel of er een slot op zit en zo niet gaat de premie uiteraard sky-high.

NTFU lidmaatschap heeft nog wat andere voordeeltjes en ik vind 1000 euro ook al best netjes, ervan uit gaande dat je niet alles gelijk total-loss rijdt, carbon reparatie is ook een optie en komt al niet vlug boven die 1000 euro volgens mij. Maar ik ga me ook weer eens in de extra paketten verdiepen nu ik weer een wat duurdere fiets heb.
Unive is geen optie, die vereisen een slot inderdaad.

Heb zelf een verzekering bij Kingpolis. Betaal 144 per jaar, verzekerde waarde is/was 2200 volgens mij. Vergoeden wel enkel functionele schade, krassen en een gat in kleding ga je niet langzamer door aldus de expert :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mr.DJ95 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Deze kwam ik inderdaad tegen, wellicht sowieso goed om lid te worden buiten de verzekering om.
Wat ik even niet kan terugvinden of de polis alleen van toepassing is voor tourritten en of wedstrijden of ook voor prive ritten/trainingen.

Diefstal zie ik somber in, mijn fiets zal ook vaak mee in de koffer naar Spanje gaan. Betwijfel welke verzekering hier iets mee doet.
Die van de NTFU is ook voor prive ritten en trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
mr.DJ95 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Polis is ook geldig voor trainingsritten. Carbonmodule vergoed ook een volledig nieuw frame/wielen/stuur tot 3 jaar oud als er scheuren in blijken te zitten.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:11
en fietsverzekering van laka?

Mijn eigen racefiets van 2200 euro van +-5 jaar oud is het niet waard, maar ik zit momenteel voor nieuwe racefiets te kijken. Bij die gasten van Beter worden waren ze natuurlijk laatste maanden Laka aan het promoten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 10:46
Paar maanden terug werd in diverse podcasts reclame gemaakt voor de (race)fietsverzekering van Laka. Zou je eens naar kunnen kijken. Buiten NTFU lidmaatschap met standaard verzekering heb ik niets afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
ONWdolf schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:13:
Paar maanden terug werd in diverse podcasts reclame gemaakt voor de (race)fietsverzekering van Laka. Zou je eens naar kunnen kijken. Buiten NTFU lidmaatschap met standaard verzekering heb ik niets afgesloten.
wij waren tegelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

Phydomir

Dennis

Toen ik mijn fiets kocht bij Allianz een verzekering afgesloten. 5e in de maand. Moet je wel de sleutel code van een goedgekeurd slot doorgeven, maar die was daarna wel drie jaar all-risk verzekerd tegen schade. Weet niet precies tegen wel bedrag maar was voor mijn huidige fiets prima. Diefstal was/is niet echt aan de orde aangezien mijn fiets buiten nooit onbeheerd is en thuis gewoon in de schuur of pain cave staat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 14:29
Ik heb een verzekering via Komoot Premium, volgens mij tot 1500 euro verzekerd voor 60eu per jaar (inclusief Komoot Premium)

Gaat via Axa, verder geen ervaring mee.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb vorig jaar ook een tijd zitten kijken naar een verzekering.
Liefst met pechhulp, want ik fiets ook regelmatig ver van huis.
En om dan een bekende te bellen om je op te halen schiet niet op.

Mijn indruk was dat fietsverzekeringen vooral veel kleine letters bevatten om niet te hoeven betalen.
De meeste scenario's vallen ook al onder een andere verzekering:
- Diefstal uit schuur: inboedelverzekering
- Diefstal van auto (of verlies bij transport met vliegtuig): doorlopende reisverzekering
En bij diefstal 'op straat' moet er bijna altijd een slot gebruikt worden dat bekend is bij de verzekeraar met twee sleutels.

Mijn conclusie was dan ook dat ik meer waarde hechtte aan pechhulp in Nederland en België.
Daarbij kwamen ook weer wat dubieuze partijen naar voren waarbij ik me afvroeg of ik wel geholpen zou worden. Uiteindelijk gekozen voor de ANWB fietspechhulp voor ong. €50,- / jaar.
https://www.anwb.nl/wegenwacht/fiets

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Phydomir schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:26:
Toen ik mijn fiets kocht bij Allianz een verzekering afgesloten. 5e in de maand. Moet je wel de sleutel code van een goedgekeurd slot doorgeven, maar die was daarna wel drie jaar all-risk verzekerd tegen schade. Weet niet precies tegen wel bedrag maar was voor mijn huidige fiets prima. Diefstal was/is niet echt aan de orde aangezien mijn fiets buiten nooit onbeheerd is en thuis gewoon in de schuur of pain cave staat.
Persoonlijk zou ik zo'n verzekering wel via een specifieke sportfiets gerichte verzekeraar doen. Wat als je in een peloton tijdens een cyclo of groepsrit valt? Ik kan me voorstellen dat zo'n generieke (e-)bike verzekeraar precies de situatie wil weten en op zoek wil naar "schuldigen" om een schade op te verhalen. Dat kan in het geval van een valpartij met een groep wel in de papieren lopen cq onmogelijk zijn.

Ik vraag me ook af hoe dat soort niet-specifieke verzekeraars om gaan met het beoordelen van carbon schade.

Ik heb nog geen ervaring met claimen (in 10 jaar tijd, dus let ook op dat je niet over verzekerd wat mij betreft) bij NTFU maar ik ga er van uit dat dat soort verzekeringen veel meer no-questions-asked zijn. Volgens mij adverteren ze daar ook mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Kluus op 10-03-2023 14:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
magic_nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Mijn indruk was dat fietsverzekeringen vooral veel kleine letters bevatten om niet te hoeven betalen.
'fiets' hoefde je niet te gebruik voor 'verzekeringen' hoor

Wij zijn zodanig oververzekerd in NL dat je altijd in een discussie raakt waarbij de ene verzekering liever heeft dat de andere betaalt omdat iets ook in hun dekking valt. Dat staat ook altijd in de voorwaarden. Je komt vaak klem te zitten tussen 2 verzekeraars. Dus moet je weer je bijstandsverzekering inschakelen om een van partijen te dwingen tot uitkeren. Zo blijven we bezig.

Als je schade rijd door eigen schuld oke. Kut. Maar heel vaak ben je zelf lijdend voorwerp en dan moet je iets regelen met de verzekering van de tegenpartij als die al verzekerd is. Nou, succes.

[ Voor 49% gewijzigd door ElGreco op 10-03-2023 12:12 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

ElGreco schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:09:
[...]

'fiets' hoefde je niet te gebruik voor 'verzekeringen' hoor
Klopt verzekeringen barsten standaard van uitsluitingen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Kluus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Persoonlijk zou ik zo'n verzekering wel via een specifieke sportfiets gerichte verzekeraar doen. Wat als je in een peloton tijdens een cyclo of groepsrit valt? Ik kan me voorstellen dat zo'n e-bike verzekeraar precies de situatie wil weten en op zoek wil naar "schuldigen" om een schade op te verhalen. Dat kan in het geval van een valpartij met een groep wel in de papieren lopen cq onmogelijk zijn.

Ik vraag me ook af hoe dat soort niet-specifieke verzekeraars om gaan met het beoordelen van carbon schade.

Ik heb nog geen ervaring met claimen (in 10 jaar tijd, dus let ook op dat je niet over verzekerd wat mij betreft) bij NTFU maar ik ga er van uit dat dat soort verzekeringen veel meer no-questions-asked zijn. Volgens mij adverteren ze daar ook mee.
Zelf via de fietsclub ook verzekerd bij NTFU(65 euro/jaar lidmaatschap bij club, 40 euro/jaar voor de NTFU) en tot 3x toe een claim ingediend. 1x tijdens Rad am Ring(totale schade +/- 800 euro) 1x solo trainingsrit (350 euro voor een nieuwe wielset na een onverwachte put in de weg) 1x trainingsrit met meerdere personen(400 euro voor met name verschillende stukken kleding).

Bij de verschillende gevallen foto's op moeten sturen via de lokale fietsenmaker waarbij er 1x iemand is komen kijken naar de schade. Deze drie gevallen waren relatief kort achter elkaar(1,5 jaar tijd) maar geen enkele keer is er moeilijk over gedaan. Mijn lidmaatschap heb ik er dus wel uit gehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:57
Moet je bij schade aankoopfacturen overhandigen? Ik heb m’n fiets overgenomen van iemand anders dus geen factuur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bavara schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:33:
Moet je bij schade aankoopfacturen overhandigen? Ik heb m’n fiets overgenomen van iemand anders dus geen factuur…
Maar wel een overboeking/transactie in de app van je bank lijkt me? Samen met de advertentie eventueel is het ook valide in veel gevallen

Heeft iemand nog toevallig een mooie kortingscode via Fietsport voor het afsluiten van een lidmaatschap + verzekering?

[ Voor 14% gewijzigd door mr.DJ95 op 10-03-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 08:16

Steeffoon

Smartphone-nerd

[Afbeelding]

Mooi ding!
Ik heb mijn fietsen via Univé verzekerd. Die kwam het meest prijsgunstig eruit en vond dat ze normale voorwaarden hadden.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
2 jaar geleden een relatief groot ongeluk gehad met een groep wielrenners. Mijn eigen fiets niet verzekerd, maar schuld was door tegenpartij. (Ook bekend)
Politie/ambulance/Traumahelikopter aanwezig. Politie geen document gemaakt van ongeluk want fietsongevallen worden niet geraporteerd tenzij dodelijk afloop. Verzekering van tegenpartij wilde niet betalen vanwege geen bewijs politie.
Rechtsbijstand ingeschakeld maar geen succes. 8 man letsel, 2 man in coma , 8 fietsen in baklappen.
Ik zelf 385 euro eigen risicio zorg, nieuwe wielset 800 euro, fiets onderhoud 250 euro, kleding schade 350 euro. Allemaal uit eigen zak en nooit 1 cent gezien. Ondanks rechtsbijstand niet gelukt tot uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 14:29
dfbt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:38:
2 jaar geleden een relatief groot ongeluk gehad met een groep wielrenners. Mijn eigen fiets niet verzekerd, maar schuld was door tegenpartij. (Ook bekend)
Politie/ambulance/Traumahelikopter aanwezig. Politie geen document gemaakt van ongeluk want fietsongevallen worden niet geraporteerd tenzij dodelijk afloop. Verzekering van tegenpartij wilde niet betalen vanwege geen bewijs politie.
Rechtsbijstand ingeschakeld maar geen succes. 8 man letsel, 2 man in coma , 8 fietsen in baklappen.
Ik zelf 385 euro eigen risicio zorg, nieuwe wielset 800 euro, fiets onderhoud 250 euro, kleding schade 350 euro. Allemaal uit eigen zak en nooit 1 cent gezien. Ondanks rechtsbijstand niet gelukt tot uitkeren.
Dit moet wel een heel heftig ongeluk zijn geweest, was dit alleen met fietsers of ook een (rijdende) auto?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
KW25 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Dit moet wel een heel heftig ongeluk zijn geweest, was dit alleen met fietsers of ook een (rijdende) auto?
Alleen maar wielrenners. We reden met 6 man 2 bij 2 achter elkaar, dacht groep van 8 wielrenners ons nog in te halen op een small weggetje. Eerste 6 lukte t , laatste 2 klapte op tegenliggers die ook toevallig op racefiets waren. Daarna was t boem is ho en viel iedereen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
dfbt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Alleen maar wielrenners. We reden met 6 man 2 bij 2 achter elkaar, dacht groep van 8 wielrenners ons nog in te halen op een small weggetje. Eerste 6 lukte t , laatste 2 klapte op tegenliggers die ook toevallig op racefiets waren. Daarna was t boem is ho en viel iedereen erover.
Zoveel getuigen, en geen advocaat die daar iets mee kan???

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik volg gewoon het motto: don't race what you can't replace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
DDX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Lijkt me dan duidelijk, de M halen en zonder spacers rijden.
Reach verschil los je op door langere stuurpen te nemen.
Let wel op dat je stuur ook nog uitmaakt in reach, reacht verschilt ook nog tussen sturen. (en smaller stuur geeft je ook minder reach)
Alleen als het zo'n geintegreerde bedoeling is, is dat wat lastiger (als in duurder) maar bij deze fiets niet van toepassing.

Let wel op dat langere stuurpen ook weer wat met drop doet, dus beste om fietsen en naast elkaar te zetten :
https://bikeinsights.com/
De fiets heb ik 1,5 week geleden kunnen bestellen en zal hopelijk eind april binnen komen. (Maat M)

https://www.canyon.com/nl...ar_2735_pv_rahmenfarbe=RD

Misschien in de toekomst nog een wiel upgrade, maar eerst een vermogensmeter.

Ik twijfel overigens om met spd pedalen te gaan rijden. Vind dit wel erg fijn bij me mtb. Enige nadeel is dat die schoenen wat minder stijf zijn.

Focus ligt wel op ritten van 80km+, dus doe er misschien toch het beste aan om gewoon bij spd sl te blijven voor een zo groot mogelijk contact oppervlak op het pedaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
user_tweakers schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:02:
[...]

De fiets heb ik 1,5 week geleden kunnen bestellen en zal hopelijk eind april binnen komen. (Maat M)

https://www.canyon.com/nl...ar_2735_pv_rahmenfarbe=RD

Misschien in de toekomst nog een wiel upgrade, maar eerst een vermogensmeter.

Ik twijfel overigens om met spd pedalen te gaan rijden. Vind dit wel erg fijn bij me mtb. Enige nadeel is dat die schoenen wat minder stijf zijn.

Focus ligt wel op ritten van 80km+, dus doe er misschien toch het beste aan om gewoon bij spd sl te blijven voor een zo groot mogelijk contact oppervlak op het pedaal.
Er bestaan ook SPD schoenen met een kneiter stijve zool. Heeft weinig te maken met contact oppervlak tussen schoen en pedaal. Wel met de mate van vrijheidsbeweging tussen schoen en pedaal.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe racefiets. Heb al de nodige jaren een Scott Foil (ex prof team fiets eerste model en eerste generatie aero, dus redelijk agressieve zit) die aan vervanging toe is. Mijn nieuwe racefiets zal aangeschaft worden via een aantrekkelijke leaseregeling via het werk, waardoor ik waarschijnlijk niet bij internet shops kan aanschaffen.

Wensenlijstje:
  • Aero of allround frame (bv. endurance met aero eigenschappen)
  • Ultegra Di2 disc afgemonteerd (of de 2023 sram force etap groep)
  • Geïntegreerd aero stuur (ik wil sowieso geen kabels meer zien)
  • Carbon wielen (liefst wat hogere tussen 35-50mm)
  • Prijsklasse tussen 5k - 6k (lager mag natuurlijk ook altijd, maar dat is niet realistisch met mijn wensen)
Ter vergelijk fietsen die ik nu op mijn lijstje heb staan:
  • Ultimate CF SL 8 Aero --> prijs 4.999 (valt waarschijnlijk af vanwege mogelijk niet deelname aan leaseregeling werk)
  • Cube Litening Aero C:68X Race --> prijs 5.599
  • Isaac Boson satin blue (Ultegra di2, 48mm fore five wielen) --> prijs 5.499
Wat info over mijzelf:
  • Lichaamslengte 176cm
  • Binnenbeenlengte 82cm
  • Fiets zo'n 6.500-7.000KM per jaar
Ben nu bij een aantal zaken geweest waaronder een zaak waar je de Cube kan krijgen en een zaak die in Ridley fietsen doet, maar de Ridley vind ik denk ik net boven budget. Van mijn bovenstaande lijstje gaat mijn voorkeur op papier nu naar de Isaac Boson, maar deze heb ik nog niet in het echt gezien en ik weet ook niet hoe een Isaac zich kwalitatief verhoud tov de andere merken. Helaas niet de tijd om alle zaken in de regio langs te gaan, dus vandaar mijn vraag om jullie hulp. Hebben jullie wellicht nog suggesties die interessant kunnen zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
In de polisvoorwaarde van NTFU staat Verzekeringsgebied: Europa. Loont het dan om de fiets aanvullend te verzekeren met een reisverzekering? Ga vooral veel fietsen in Spanje verwacht ik. Ik zal dan wisselend met de auto en vliegtuig gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:11
mr.DJ95 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:38:
In de polisvoorwaarde van NTFU staat Verzekeringsgebied: Europa. Loont het dan om de fiets aanvullend te verzekeren met een reisverzekering? Ga vooral veel fietsen in Spanje verwacht ik. Ik zal dan wisselend met de auto en vliegtuig gaan.
Spanje valt toch onder Europa?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr.DJ95
Arno90 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Spanje valt toch onder Europa?
Zeker, gaat me echter meer om het stukje transport tussen Nederland en Spanje. Is de fiets ook verzekerd in de koffer die het ruim van het vliegtuig in gaat? En bovenop/achterop de auto. Hoe zit dat?

Overigens heb ik hem vandaag mogen ophalen :) klein rondje gedaan maar wat een mega verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z44unfOoIJCusM1Z4-wp2RBSkN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eg7Q7ZXKFuR6aMZu45KqJReT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
mr.DJ95 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Zeker, gaat me echter meer om het stukje transport tussen Nederland en Spanje. Is de fiets ook verzekerd in de koffer die het ruim van het vliegtuig in gaat? En bovenop/achterop de auto. Hoe zit dat?

Overigens heb ik hem vandaag mogen ophalen :) klein rondje gedaan maar wat een mega verschil.

[Afbeelding]
Er is maar een iemand die hier antwoord op kan geven en dat is de verzekering zelf. Wij kunnen niet in jouw voorwaarden kijken en alles wat hier geroepen gaat worden zijn aannames.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Spurlie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:58:
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe racefiets. Heb al de nodige jaren een Scott Foil (ex prof team fiets eerste model en eerste generatie aero, dus redelijk agressieve zit) die aan vervanging toe is. Mijn nieuwe racefiets zal aangeschaft worden via een aantrekkelijke leaseregeling via het werk, waardoor ik waarschijnlijk niet bij internet shops kan aanschaffen.

Wensenlijstje:
  • Aero of allround frame (bv. endurance met aero eigenschappen)
  • Ultegra Di2 disc afgemonteerd (of de 2023 sram force etap groep)
  • Geïntegreerd aero stuur (ik wil sowieso geen kabels meer zien)
  • Carbon wielen (liefst wat hogere tussen 35-50mm)
  • Prijsklasse tussen 5k - 6k (lager mag natuurlijk ook altijd, maar dat is niet realistisch met mijn wensen)
Via welke leasingmaatschappij verloopt de aankoop? Canyon enkel mogelijk via o2o leasing (https://www.canyon.com/nl...ike-leasing-with-o2o.html)

Al geinformeerd mbt leveringstermijn? Collega van mij recent geinformeerd voor de Cube en deze was pas voor na de zomer '23 leverbaar onder voorbehoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spurlie
Heb ondertussen een mooie aanbieding voor een Isaac Boson ultegra di2 en Fore Five wielen in mijn maat met 25% korting. Mits aanschaf via lease daar geen probleem gaat zijn, gaat dat m worden denk ik. Prijs/kwaliteit kan ik niet echt wat beters vinden dan. En niet onbelangrijk het is een voorraad fiets, gaat met korting weg vanwege switchen van merk in die zaak.
Stancke schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Via welke leasingmaatschappij verloopt de aankoop? Canyon enkel mogelijk via o2o leasing (https://www.canyon.com/nl...ike-leasing-with-o2o.html)

Al geinformeerd mbt leveringstermijn? Collega van mij recent geinformeerd voor de Cube en deze was pas voor na de zomer '23 leverbaar onder voorbehoud.
Gaat via Ben fietsen. Einde van de maand zou alles rond moeten zijn bij mijn werkgever mbt deze regeling.

[ Voor 42% gewijzigd door Spurlie op 12-03-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Spurlie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:37:
Heb ondertussen een mooie aanbieding voor een Isaac Boson ultegra di2 en Fore Five wielen in mijn maat met 25% korting. Mits aanschaf via lease daar geen probleem gaat zijn, gaat dat m worden denk ik. Prijs/kwaliteit kan ik niet echt wat beters vinden dan. En niet onbelangrijk het is een voorraad fiets, gaat met korting weg vanwege switchen van merk in die zaak.
[...]

Gaat via Ben fietsen. Einde van de maand zou alles rond moeten zijn bij mijn werkgever mbt deze regeling.
Dan is het een no-brainer inderdaad, zeker in combo met hogere carbon wielen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 16:49
Spurlie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Eerder vroeg je ervaring! Heerlijke fiets. Heb hem afgelopen winter zelf opgebouwd met ultegra di2 en de fore five wielen. Heb zelf ook de element maar de boson rijdt een stuk meer comfy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 16:49
Stancke schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:27:
[...]

Heb jij al een update ondertussen mbt garantie wel of niet?
Heeft even geduurd. Maar eind vorig jaar het kapotte stuur opgestuurd voor controle. Aantal weken geleden een mail gekregen dat het niet aan te tonen valt dit het door verkeerd gebruik komt. Enige wat ze afraden is de boutjes te monteren met assembly pasta. Hierdoor wordt de wrijving anders en kan je het te hoog aanhalen.
Al het al gaan ze vanuit coulance als nog het stuur vergoeden.

Zoals ik gewend ben van Tehava/Isaac toch weer goede service.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Volgens mij begin ik het te begrijpen.

Gisteren een rondje van 100km gepland. Zoals gewoonlijk wordt het altijd iets meer. Bij 100km kwam ik bij de veerpond uit. Nog 10km te gaan en thuis. Alles perfect afgestemd, netjes vermogen getrapt op gemiddeld +- 185-190watt.
Bidons leeg en eten op. (ftp 236)

Eenmaal bij de veerpond, is dat ding uit dienst :(
Ik zat er eigenlijk al flink door heen, en als je dan nog +- 40km om moet fietsen denk je even ***.

Uiteindelijk knop omgezet en gewoon rustig op 130-150 watt doorgetrapt naar huis. Ja dan rij je nog maar 23-25km/u. Even dacht ik, daar gaat mijn gemiddelde. Maar al vrij snel die gedachte omgezet en gewoon rustig doorgegaan en genoten van het zonnetje. Nog kort en praatje met een man van bijna 80 die op zijn tempo ook nog wel eens 100km fietst. Het kwartje viel, het gaat niet zo zeer om de snelheid. Gewoon uurtjes maken, genieten en af en toe accepteren dat het ook eens tegen kan zitten.

Uiteindelijk 5 uur op de fiets gezeten. Twee keer stil gestaan, even bij de pond en een openstaande brug.

Volgende keer misschien toch maar een goede pauze inlassen.

https://strava.app.link/Q1D2JiYH6xb

Ik was deze keer om 9 uur vertrokken in plaats van 14 uur. Echt heerlijk rustig zo in de ochtend :)

[ Voor 3% gewijzigd door user_tweakers op 12-03-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:15
Wellicht heeft iemand ervaring en tips;

Vorig weekend op de laatste dag van de wintersport onhandig omgevallen en daarbij de welbekende skiduim opgelopen. Helaas is 'ie gebroken dus nu zit mijn duim, handpalm en pols vier weken in het gips. Met het oog op het naderende voorjaar probeerde ik lekker wat uurtjes op Zwift te maken. Vandaag voor het eerst met gips geprobeerd en gaat lastig aangezien ik dus eigenlijk maar met een hand kan leunen. Dat dus afgewisseld met 'zonder handen'. Verder natuurlijk een mega lage intensiteit want wil niet dat het enorm gaat zweten/broeien, gezien het feit dat het niet af te douchen is.

Tldr; hand in het gips, iemand (ervarings-)tips om nog iets van vorm te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:26
Luuk741 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:35:
Wellicht heeft iemand ervaring en tips;

Vorig weekend op de laatste dag van de wintersport onhandig omgevallen en daarbij de welbekende skiduim opgelopen. Helaas is 'ie gebroken dus nu zit mijn duim, handpalm en pols vier weken in het gips. Met het oog op het naderende voorjaar probeerde ik lekker wat uurtjes op Zwift te maken. Vandaag voor het eerst met gips geprobeerd en gaat lastig aangezien ik dus eigenlijk maar met een hand kan leunen. Dat dus afgewisseld met 'zonder handen'. Verder natuurlijk een mega lage intensiteit want wil niet dat het enorm gaat zweten/broeien, gezien het feit dat het niet af te douchen is.

Tldr; hand in het gips, iemand (ervarings-)tips om nog iets van vorm te houden?
Triathlon stuur en rustige duurritten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
user_tweakers schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:07:

Eenmaal bij de veerpond, is dat ding uit dienst :(
Ik zat er eigenlijk al flink door heen, en als je dan nog +- 40km om moet fietsen denk je even ***.
Volgens mij heb je op de verkeerde plek gestaan in Rozenburg. Aangezien de auto pont al geruime tijd uit de vaart is (en de komende maanden / jaren (?) geen verbetering lijkt te komen), is er een tijdelijke aanlegsteiger voor een fiets pont een stuk westwaarts geplaatst (hoewel deze binnenkort (?) weer naar de oorspronkelijke locatie wordt verplaatst).
Volgende keer misschien toch maar een goede pauze inlassen.
En de soap rondom de pont Maassluis - Rozenburg beter volgen ;)
Artikel van het AD

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 12-03-2023 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik stond vandaag ook even gek te kijken toen ik aan kwam fietsen bij Rozenburg.
Zag hem aan beide kanten niet liggen.
Snel even google aangeslingerd of ik via Rotterdam moest gaan of...
Paar km verderop zou een noodpontje gaan en gelukkig was dat over 20 minuten (vaart 1 keer per uur)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
@DDX En mocht je het idee hebben gehad om vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland over te varen, dan had je pech gehad. Deze pont vaart nl. niet meer het hele jaar, maar alleen als toeristen vaartocht vanaf 1 april gedurende de zomermaanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
@user_tweakers pppsst het is een pont. ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
EdwinW schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:04:
@DDX En mocht je het idee hebben gehad om vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland over te varen, dan had je pech gehad. Deze pont vaart nl. niet meer het hele jaar, maar alleen als toeristen vaartocht vanaf 1 april gedurende de zomermaanden.
Ik had gewoon het idee de pont van Rozenburg naar Maassluis te nemen.
Gewoon die grote pont voor auto's etc.
Dan sta je wel even gek te kijken als je die aan beide kanten niet ziet liggen. (en je het regionale nieuws niet volgt)

Pontje door de havens heb ik vorig jaar al eens genomen, best leuk op zomers dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:01

jasperv91

PSN: Glutinator91

net ingeschreven voor de tourversie van de ronde van vlaanderen.
Wilde eigenlijk de 144 km gaan doen, maar het is toch de 75 km geworden.
Bleek toch wat lastig te zijn net vader geworden en veel trainingsuren erin stoppen...

Zijn er hier nog mensen die deze toch hebben gefietst en wat zijn jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De tocht zelf heeft echt een goede sfeer en ik vond de rustpunten en finish op markt in Oudenaarden goed geregeld. Sommige klimmen net te druk maar met goed vooruit kijken kun je wel anticiperen op de afstappers.

Over kasseien fietsen is mijn hobby niet, je trilt van je fiets af, hebt pijn aan je handen, verliest zeer waarschijnlijk bidons en zadeltasjes en wellicht ook een derailleurwieltje.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 23:34
Mochten er nog mensen interesse hebben in 2 kaartjes voor de ronde van vlaanderen, ik heb er 2 over.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

SirLenncelot schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:23:
De tocht zelf heeft echt een goede sfeer en ik vond de rustpunten en finish op markt in Oudenaarden goed geregeld. Sommige klimmen net te druk maar met goed vooruit kijken kun je wel anticiperen op de afstappers.

Over kasseien fietsen is mijn hobby niet, je trilt van je fiets af, hebt pijn aan je handen, verliest zeer waarschijnlijk bidons en zadeltasjes en wellicht ook een derailleurwieltje.
En je edele delen en je lunch van die middag.. :X mij niet gezien!

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 09:56
KW25 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:50:
Ik heb een verzekering via Komoot Premium, volgens mij tot 1500 euro verzekerd voor 60eu per jaar (inclusief Komoot Premium)

Gaat via Axa, verder geen ervaring mee.
Let op, die verzekering van Komoot Premium is raar.. in de zin van dat ze alleen dekken als je meer dan 100km van je woonplaats af bent. Het is meer een vakantie dekking en dan ook nog eens beperkt.
Dus voor trainings ritjes e.d. heb je er helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

SirLenncelot schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:23:

Gelukkig is het 1 strook dan die ik heb.
Weet je nog toevallig of je van te voren een gpx route krijg of is gewoon de bordjes volgen.
Kon er op de site niks van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hmm, toen was er nog niet zoveel te gpx'en meen ik. Ik zou er vanuit gaan dat het bordjes volgen is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 15:46
https://werideflanders.com/nl/het-parcours/

Je kan hier gewoon de GPX downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

Ik kan toch echt hier alleen via routeyou de route bekijken en niks downloaden?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• la_fusion
jasperv91 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:27:
[...]

Ik kan toch echt hier alleen via routeyou de route bekijken en niks downloaden?
Normaal kun je via RouteYou ook een GPX downloaden maar dat 'staat de eigenaar van deze route niet toe' aldus de website inderdaad.

In other news.. zoals eerder gezegd zou ik een dezer dagen mijn nieuwe fiets in ontvangst mogen nemen. Dat was afgelopen vrijdag en na het eea instellen, even wachten op iets beter weer(droog vooral) vandaag de vuurdoop gemaakt van mijn Scott Addict RC15:

Afbeeldingslocatie: https://ruudvanheugten.nl/upload/images/2023/03/13/c1368ee187c16d2bf0b824f8113e14b2.md.jpg
12 speed Ultegra Di2, 35mm carbon wielen en om het af te maken een vermogensmeter op de crank.

Toch wel weer even wat anders dan de Giant TCR Advanced uit 2016 die ik eerst had maar op basis van dit ene ritje(wat waaide het weer hard..) erg blij mee. Het verbaast mij overigens ook dat mijn Garmin Edge 810 zo goed overweg kan met alle 'nieuwe' functionaliteiten. Nu hopelijk snel wat minder last van mijn knie zodat ik er flink wat meer kilometers op kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:53

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Je kan em inderdaad niet downloaden. Maar euhm, je hebt hem niet van mij :)
Na een dik uur overtekenen:

https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1014013489?ref=wtd

Sla me achteraf niet dood als blijkt dat het circuit toch nog eens gewijzigd werd.
Gebruiken op eigen risico dus :)
Zijn er nog veel tweakers die gaan rijden op de RVV? En bij wie is het (als bij mij) de eerste keer?

[ Voor 39% gewijzigd door Joindry op 13-03-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:22
RVV rijden is me te duur aangezien ik die wegen elke dag kan doen :+.
Ik trek die dag richting Maastricht, overnachting daar kost me even veel als de RVV B)

[ Voor 39% gewijzigd door CedricD op 13-03-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:53

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

CedricD schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:35:
RVV rijden is me te duur aangezien ik die wegen elke dag kan doen :+.
Ik trek die dag richting Maastricht, overnachting daar kost me even veel als de RVV B)
Bij mij is het gewoon bucket list materiaal. Ik heb in voorbereiding nog eens de rode en blauwe lus gedaan. Die ik beiden al meer dan eens gedaan heb.

Hoeveel keer ik de Koppenberg gedaan heb, weet ik niet. Hoeveel ik de volledige RVV ga rijden, dat zal ik je later wel nog weten te zeggen.
Maar goedkoop is het inderdaad niet. Er had wel een massagetafel mogen bij zitten voor die prijs }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:22
Joindry schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Bij mij is het gewoon bucket list materiaal. Ik heb in voorbereiding nog eens de rode en blauwe lus gedaan. Die ik beiden al meer dan eens gedaan heb.

Hoeveel keer ik de Koppenberg gedaan heb, weet ik niet. Hoeveel ik de volledige RVV ga rijden, dat zal ik je later wel nog weten te zeggen.
Maar goedkoop is het inderdaad niet. Er had wel een massagetafel mogen bij zitten voor die prijs }:O
Enkele jaren terug heeft m'n vader daar na afloop een massage gehad. Geen idee of dat nu ook nog mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 17-10 14:41

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Misschien een hele gekke vraag hier, maar heeft 1 van jullie ook ervaring met een voedingscoach? Ik train nu namelijk zo'n 8 a 12 uur in de week verdeeld over 4 a 5 trainingen. Dit gaat op zich heel goed. Word steeds iets sterker, alleen had ik als bijvangst gehoopt ook iets in gewicht te verliezen. Nu wees iemand mij erop dat ik misschien te weinig zou eten, al vind ik dat zelf moeilijk te geloven, omdat ik voor mijn gevoel altijd voldoende herstel.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
The DenMan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:22:

Nu wees iemand mij erop dat ik misschien te weinig zou eten, al vind ik dat zelf moeilijk te geloven, omdat ik voor mijn gevoel altijd voldoende herstel.
Beter worden podcast aflevering 14
Misschien biedt dat wat aanknopingspunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Misschien een hele gekke vraag hier, maar heeft 1 van jullie ook ervaring met een voedingscoach? Ik train nu namelijk zo'n 8 a 12 uur in de week verdeeld over 4 a 5 trainingen. Dit gaat op zich heel goed. Word steeds iets sterker, alleen had ik als bijvangst gehoopt ook iets in gewicht te verliezen. Nu wees iemand mij erop dat ik misschien te weinig zou eten, al vind ik dat zelf moeilijk te geloven, omdat ik voor mijn gevoel altijd voldoende herstel.
Hoe lang ben je al op deze manier aan het trainen? Spieren zijn ook massa en zelfs zwaarder dan vet, dus als je nu nog vol in de opbouw van spiermassa zit zou dit het niet afvallen kunnen verklaren. Je kan daardoor zelfs even iets aankomen. Later vliegen de kilo's er dan mogelijk af want de spieren die je nu opbouwt verbruiken continu energie, ook in rust.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 14-03-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
ik zou willen zeggen meten is weten, maar dat je je verbruik en je intake 100% nauwkeurig kan meten is ook een illusie, zeker als je je BMR niet weet.

Maar.. het is uiteraard wel een prima indicatie om te zien of je genoeg binnen krijgt.
Hoeveelheid eiwitten is ook wel belangrijk om op te letten (naast de ruwe calorieën).

Een power meter helpt heel veel met je verbruik, maar een ruwe schatting, als je die ~10 uur met gemiddeld 200 watt trapt, dan zit je toch aan 720 kCal per uur, of ruwweg 1500 op een trainingsdag, naast de 2000 die een normaal gemiddeld mens nodig heeft op een dag moet je toch je best doen om genoeg binnen te krijgen met zoveel uur. En nogmaals zorg voor genoeg eiwitten, 1.2-1,4 gram per kg per dag, verspreid over een aantal maaltijden.. Dus pak em beet 100 gram eiwit op een dag.. google maar eens, dat is best wat ei/kip/... etc (ik red het zelf ook lang niet, maar daar zit denk ik de meeste winst)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:08
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:10:
[...]

ik zou willen zeggen meten is weten, maar dat je je verbruik en je intake 100% nauwkeurig kan meten is ook een illusie, zeker als je je BMR niet weet.

Maar.. het is uiteraard wel een prima indicatie om te zien of je genoeg binnen krijgt.
Hoeveelheid eiwitten is ook wel belangrijk om op te letten (naast de ruwe calorieën).

Een power meter helpt heel veel met je verbruik, maar een ruwe schatting, als je die ~10 uur met gemiddeld 200 watt trapt, dan zit je toch aan 720 kCal per uur, of ruwweg 1500 op een trainingsdag, naast de 2000 die een normaal gemiddeld mens nodig heeft op een dag moet je toch je best doen om genoeg binnen te krijgen met zoveel uur. En nogmaals zorg voor genoeg eiwitten, 1.2-1,4 gram per kg per dag, verspreid over een aantal maaltijden.. Dus pak em beet 100 gram eiwit op een dag.. google maar eens, dat is best wat ei/kip/... etc (ik red het zelf ook lang niet, maar daar zit denk ik de meeste winst)
Let wel op met te hoge hoeveelheden eiwit, afgelopen trainingsdagen voorlichting gehad van een voedingsdeskundige en een overschot aan eiwitten zorgt voor te veel cortisol waardoor je juist spieren gaat afbreken, dat is ook niet wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
edoappelhof schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Let wel op met te hoge hoeveelheden eiwit, afgelopen trainingsdagen voorlichting gehad van een voedingsdeskundige en een overschot aan eiwitten zorgt voor te veel cortisol waardoor je juist spieren gaat afbreken, dat is ook niet wat je wil.
kwamen ze dan ook met concrete voorbeelden van hoeveelheden? wat ik de laatste tijd oppik is dat eiwitten lange tijd voor duursport een beetje achtergebleven is, en dat je nu dus op ongeveer 100 gr per dag uit zou moeten komen. Maar dat is dan de algemene recommendation voor duursporters, ze zeggen erdan niet bij of je 5 uur per week traint/fietst, of 20+, daar zit denk ik ook nog wel een verschil in.

ik probeer er een beetje op te letten, maar ik denk dat ik nog niet aan de helft van die 1.3g per kg kom.. (maar wellicht is dat met ~5-7 uur per week ook wel prima..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 17-10 14:41

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Roskabouter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:44:
[...]

Beter worden podcast aflevering 14
Misschien biedt dat wat aanknopingspunten
Bedankt ik zal hem nog eens terug luisteren.
Kluus schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Hoe lang ben je al op deze manier aan het trainen? Spieren zijn ook massa en zelfs zwaarder dan vet, dus als je nu nog vol in de opbouw van spiermassa zit zou dit het niet afvallen kunnen verklaren. Je kan daardoor zelfs even iets aankomen. Later vliegen de kilo's er dan mogelijk af want de spieren die je nu opbouwt verbruiken continu energie, ook in rust.
Klopt, dit was eerst ook het geval. Ik train nu zo'n beetje 2 jaar zo. Kleding is wel maat kleiner geworden, maar dat staat nu sinds ruim half jaar ook stil.
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Je slaat de spijker aardig op z'n kop, dit is precies waar ik mee worstel. Ik weet wat ik binnen krijg, ik weet wat ik ongeveer verbruik. Alleen ik worstel met de inname momenten. Voorbeeld: Vanavond is er training met de vereniging. Zal zo'n 2,5 uur zijn a 200w gem of 220 a 230 NP. Nu eet en drink tijdens de training voldoende zover ik weet (2x 950ml bidon met energy, 1x gel, 1x energy bar alles SiS). Alleen na de training krijg ik nooit meer die 1500 kcal bij gegeten en als ik de voeding tijdens de training erbij neem blijft er alsnog bijna 1000 Kcal over.

Vandaar de vraag dus of iemand goede ervaringen heeft met een voedingscoach. Denk ook niet dat ik dit langdurig nodig heb, moet alleen even de goede kant op geduwd worden. 8)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

het word eigenlijk nog iets ingewikkelder dan bedenken van 1,3 g per kg.
Heeft te maken met de anabole insufficiëntie (leeftijd,geslacht), daarbij überhaupt opname capaciteit die per persoon ontzettend verschilt.
Vuistregel blijft die 1,3 g inderdaad.

Op het moment dat je de hoeveelheden traint die hierboven zijn beschreven en als bijvangst afvallen wilt monitoren. Gewicht is dan geen goede maatstaaf meer omdat inderdaad spier zwaarder is dan vet, je zou vetpercentage kunnen meten of middelomvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

The DenMan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Klopt, dit was eerst ook het geval. Ik train nu zo'n beetje 2 jaar zo. Kleding is wel maat kleiner geworden, maar dat staat nu sinds ruim half jaar ook stil.

...
Ja, als je al twee jaar bezig bent is dit waarschijnlijk niet van toepassing, wat ik beschreef is vooral als je net begint na langere periode van inactiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:47
edoappelhof schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Volgens mij moet je hier dan wel echt zwaar inzetten op de eiwitten om dit effect te bereiken (denk aan 4g per kg). En dat is echt een hele hoop kip ;)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:25
Wij hebben dit weekend besloten om in het weekend van de Amstel Gold Race daar naar de camping te gaan. In eerste instantie dachten we dat het wel vol zal zitten, gelukkig was er nog een plek vrij op de camping in margraten.

Nu heb ik mij vorig jaar niet ingeschreven voor de toertocht versie, lijkt me wel leuk om te doen. Heeft iemand hier nog een kaart over voor de 100, 125 of 150km?

Als ik nog aan een kaart zou kunnen komen zou dat leuk zijn maar niet noodzakelijk. In hoeverre is het nog mogelijk rondom de toertocht in de buurt te fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
In hoeverre is het uberhaupt onmogelijk om op de route zelf te fietsen? Nu ben ik zeker geen fan van het zwart fietsen van een evenement maar ben wel benieuwd in hoeverre er tijdens fietsevenementen mensen van het parcours gehaald kunnen worden als ze bijv geen startnummer hebben. Dit natuurlijk bij een parcours over de openbare weg en niet op een gesloten parcours als bij een Rad am Ring/Zandvoort24 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 12:00
@MrFortune de toertocht gaat gewoon over de openbare weg dus je kunt gewoon meefietsen als je wil, de route is namelijk een bestaande route die je alle dagen van het jaar kunt volgen. Het enige wat je niet kunt is de bevoorrading posten, medaille etc.

Maar ik denk dat je marktplaats even in de gaten moet houden, staat tzt vast genoeg aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Of als alternatief even de grens over en lekker rustig(er) fietsen in de Voerstreek en Land van Herve.

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 14-03-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:03:
[...]

kwamen ze dan ook met concrete voorbeelden van hoeveelheden? wat ik de laatste tijd oppik is dat eiwitten lange tijd voor duursport een beetje achtergebleven is, en dat je nu dus op ongeveer 100 gr per dag uit zou moeten komen. Maar dat is dan de algemene recommendation voor duursporters, ze zeggen erdan niet bij of je 5 uur per week traint/fietst, of 20+, daar zit denk ik ook nog wel een verschil in.

ik probeer er een beetje op te letten, maar ik denk dat ik nog niet aan de helft van die 1.3g per kg kom.. (maar wellicht is dat met ~5-7 uur per week ook wel prima..)
De grens die door die deskundige werd aangegeven was max. 1,8 gram/kg voor het opbouwen van spiermassa en maximaal 1,6 voor duursporters, die meer dan 12 uur per week trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
Michaelg schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Volgens mij moet je hier dan wel echt zwaar inzetten op de eiwitten om dit effect te bereiken (denk aan 4g per kg). En dat is echt een hele hoop kip ;)
Zoals hierboven aangegeven, de grens ligt volgens die presentatie bij 1,6 gram/kg voor duursport en 1,8 voor spieropbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Maar hoe ga je die ruim 100 gram eiwitten binnen krijgen ?
Ik eet soms wel 500 gram kwark per dag maar dan kom je nog maar op 35 gram eiwitten.
Liter melk misschien nog een 35 gram.

En dan train ik wel iets meer dan die 12 uur 8)

Lichaam is wel een gek iets, afgelopen zaterdag pittige rit gereden en na afloop had lichaam weinig zin om echt te eten.
Vissoep en broodje bij finish maar verder geen behoefte om vast voedsel te eten. (kwa trek wel maar lichaam had er geen zin in)
En 's avonds nog 500 gram kwark.

Volgende dag halve liter merk met havermout als ontbijt en daarna 200km naar huis.

[ Voor 53% gewijzigd door DDX op 14-03-2023 14:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spurlie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2QY7mfMQfrdAj84Xfbx7jXHvUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPJeG97qsgy2sKQPy8eyR819.jpg?f=fotoalbum_large

En de knoop doorgehakt :)

Isaac Boson
Fore Five crd wielen
Ultegra di2

Wilde eigenlijk de satin Blue maar deze in black kon ik met 25% korting uit voorraad krijgen vanwege verkoop zaak aan Trek. En moet zeggen in het echt is de fiets mooier dan op de foto.

Nu wachten tot einde maand tot op het werk alles definitief erdoor is. Als ik geluk heb kan ik 'm gelijk gebruiken tijdens de Volta classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv91

jasperv91

Vaak zitten er ookal eiwitten in de (drink)voeding die je pakt tijdens het fietsen.
Denk ook dat het heel belangrijk is je niet blind te staren op de eiwitten inname maar ook zeker een stuk koolhydraten.
Eiwitten worden met name aangesproken voor spierherstel en zeker als je langere tijd al traint of meerdere uren dan trek je je pool met koolhydraten leeg.

In theorie zou het zelfs betekenen zolang je je koolhydraten maar aan blijft vullen je dus kan blijven fietsen.

Volgens mij was jumbo-visma ook bezig met een op maat gemaakt schema per renner tijdens de TDF maar wilde ze dit doen via een bepaald metingsprotocol wat (nog) niet toegestaan was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
la_fusion schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:13:
In hoeverre is het uberhaupt onmogelijk om op de route zelf te fietsen? Nu ben ik zeker geen fan van het zwart fietsen van een evenement maar ben wel benieuwd in hoeverre er tijdens fietsevenementen mensen van het parcours gehaald kunnen worden als ze bijv geen startnummer hebben. Dit natuurlijk bij een parcours over de openbare weg en niet op een gesloten parcours als bij een Rad am Ring/Zandvoort24 of zo.
Ook een jaarlijkse discussie met de vierdaagse... Je moet je als niet-deelnemer afvragen waarom er inschrijflimieten zijn, en of het wel zo fair is voor deelnemers om de drukte nóg verder op te voeren. Probleem is dat mensen vinden dat je overal gewoon mag komen, maar op de dag van het evenement wordt door de organisatie moeite gedaan om een parcours te beveiligen, en daar draag je niet aan bij (niet in de kosten en ook niet door je aanwezigheid).
En op grote delen van een parcours zal het allemaal best kunnen, maar juist op de hotspots is het rete irritant als je niet door kunt in je eigen tempo.

---------------

Pagina: 1 ... 462 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).