Volgens mij begin ik het te begrijpen.
Gisteren een rondje van 100km gepland. Zoals gewoonlijk wordt het altijd iets meer. Bij 100km kwam ik bij de veerpond uit. Nog 10km te gaan en thuis. Alles perfect afgestemd, netjes vermogen getrapt op gemiddeld +- 185-190watt.
Bidons leeg en eten op. (ftp 236)
Eenmaal bij de veerpond, is dat ding uit dienst

Ik zat er eigenlijk al flink door heen, en als je dan nog +- 40km om moet fietsen denk je even ***.
Uiteindelijk knop omgezet en gewoon rustig op 130-150 watt doorgetrapt naar huis. Ja dan rij je nog maar 23-25km/u. Even dacht ik, daar gaat mijn gemiddelde. Maar al vrij snel die gedachte omgezet en gewoon rustig doorgegaan en genoten van het zonnetje. Nog kort en praatje met een man van bijna 80 die op zijn tempo ook nog wel eens 100km fietst. Het kwartje viel, het gaat niet zo zeer om de snelheid. Gewoon uurtjes maken, genieten en af en toe accepteren dat het ook eens tegen kan zitten.
Uiteindelijk 5 uur op de fiets gezeten. Twee keer stil gestaan, even bij de pond en een openstaande brug.
Volgende keer misschien toch maar een goede pauze inlassen.
https://strava.app.link/Q1D2JiYH6xb
Ik was deze keer om 9 uur vertrokken in plaats van 14 uur. Echt heerlijk rustig zo in de ochtend
[
Voor 3% gewijzigd door
user_tweakers op 12-03-2023 13:09
]