Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 453 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:39
wisselwerking schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:00:
Ik ben niet zo merk trouw. Ik kijk wat niet al te duur is en dat gaat er onder. Bij voorkeur wel een duurzame variant. Ben uiteindelijk maar een toerfietser.
Same here. Volgens mij heb ik op al mijn 5 fietsen verschillende merken liggen :+ .

Maar kies juist wel vaak voor wat betere, soepele e/o snellere banden. Banden maken veel uit voor het gevoel en dan kies ik minder voor duurzaamheid. Tubeless kan toch niet lek en die paar maanden eerder vervangen is ook het geld niet.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47

Galois

1811 - 1832

Ik ben niet zo merk trouw. Ik kijk wat niet al te duur is en dat gaat er onder. Bij voorkeur wel een duurzame variant. Ben uiteindelijk maar een toerfietser.
Ik in principe ook niet. Behalve dat ik wel met hetzelfde merk/type voor en achter wil rijden. En aangezien de banden niet tegelijker versleten zijn... blijf ik toch vaak met dezelfde band rijden.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03
2 eigenschappen zijn in mijn ogen even belangrijk: lekbestendigheid samen met monteerbaarheid. In mijn ogen, als je het ene inwisselt voor het andere ben je niet slim bezig.
Als ik moet kiezen tussen bijna nooit lekrijden, maar niet bandje kunnen wisselen onderweg of wat vaker lekrijden, maar wel kunnen wisselen dan kies ik voor dat laatste (dus ook kunnen wisselen als het 2 graden vriest met koude handen, niet als het 22 graden is en je hebt 1,5 uur de tijd om te wisselen).

Toevoeging aan hierboven is dat ze betrouwbaar moeten zijn cq. niet bekend staan omdat ze kunnen scheuren. Als je band scheurt, ben je namelijk echt gelijk klaar.

Daarnaast kan je nog afslagen nemen met daarin: levensduur, comfort, tubeless, grip, prijs etc.
Daar moet iedereen lekker kiezen wat bij hem past, en waar hij/zij gelukkig van wordt.

Maar dat mensen kiezen voor banden die ze onderweg zo goed als niet kunnen wisselen :X

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:43
En hoe zijn de ervaringen met (tubeless) Vittoria bandjes? Ben binnenkort ook toe aan nieuwe banden (Schwalbe pro one) en vind het altijd wel leuk om dan iets anders te proberen.

Lees er zelf een beetje gemengde dingen over mbt lekbestendigheid en levensduur bij de snel rollende types van Vittoria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
R0y. schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:53:
En hoe zijn de ervaringen met (tubeless) Vittoria bandjes? Ben binnenkort ook toe aan nieuwe banden (Schwalbe pro one) en vind het altijd wel leuk om dan iets anders te proberen.

Lees er zelf een beetje gemengde dingen over mbt lekbestendigheid en levensduur bij de snel rollende types van Vittoria.
Heb je nu niet je eigen vraag beantwoord?

Daarnaast wat is je referentie kader? Ik had vroeger een buurman die Renault reed en garage rekeningen van 800+ normaal vond.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 03-01-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Daarnaast wat is je referentie kader? Ik had vroeger een buurman die Renault reed en garage rekeningen van 800+ normaal vond.
Ik zoek een band die zeer licht rijdt, waarmee ik 5000 km achter en 10.000 km voor mee rijd en de beste lekbestendigheid heeft!

Ik blijf zoeken en het zal mij lukken :) ! Voor nu rijd ik op GP 5000 TL en deze voldoet qua duurzaamheid niet (2500-5000 km achter/voor). Voor de rest wel. :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Galois schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:06:
[...]

Ik zoek een band die zeer licht rijdt, waarmee ik 5000 km achter en 10.000 km voor mee rijd en de beste lekbestendigheid heeft!

Ik blijf zoeken en het zal mij lukken :) ! Voor nu rijd ik op GP 5000 TL en deze voldoet qua duurzaamheid niet (2500-5000 km achter/voor). Voor de rest wel. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nd7LZNh6CGZhcrTD3tIEKONucIw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wmfIpJooBrlPTG7aYZuIVUJ1.png?f=user_large

Bovenstaande klopt niet helemaal, maar je snapt hem hopelijk wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:13
Ik blijf lekker met de conti’s 4 seasons fietsen, ruim 5000km op gereden en nog geen lek gereden (klopt even af…)
Neem met de weer toch geen risico’s in de bochten maar heb bij m’n laatste ritjes met redelijk nat wegdak nog geen wegschuivende banden gehad.
Misschien is het niet de snelste band maar zo trap je automatisch wat meer vermogen :)

Een tijd terug hier gevraagd of er veel winst te behalen was met andere banden maar toen was de conclusie dat de winst nihil was dus waarom rijden dan de meeste hier op “snellere” banden? Of doet jullie allemaal mee aan wedstrijden want dan snap ik het wel.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Tinusvolkel schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:24:
Ik blijf lekker met de conti’s 4 seasons fietsen, ruim 5000km op gereden en nog geen lek gereden (klopt even af…)
Neem met de weer toch geen risico’s in de bochten maar heb bij m’n laatste ritjes met redelijk nat wegdak nog geen wegschuivende banden gehad.
Misschien is het niet de snelste band maar zo trap je automatisch wat meer vermogen :)

Een tijd terug hier gevraagd of er veel winst te behalen was met andere banden maar toen was de conclusie dat de winst nihil was dus waarom rijden dan de meeste hier op “snellere” banden? Of doet jullie allemaal mee aan wedstrijden want dan snap ik het wel.
Die bandjes voldoen toch gewoon aan de eerste 2 eisen van de banden-wet van zip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:03
[...]

En ik rij met GP5000 (niet TL) ruim 5000km achter. Voor wissel ik 1x per jaar vanwege droogtescheuren. Band is dan nog niet versleten. Ideaal zou natuurlijk zijn om de voorband naar achteren te gooien en voor een nieuwe. Laat ik daar nou geen zin in hebben.
On a sidenote: 80kg zelf + 10kg fiets (incl bidns, tools en kleding)

Lek rijden? Ja, maar met 2-3x per jaar is het wel bekeken. Achterband rijd ik door tot het canvas zichtbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 03-01-2023 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:13
mhr-zip schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Die bandjes voldoen toch gewoon aan de eerste 2 eisen van de banden-wet van zip 8)7
Maar waarom gebruiken dan de meeste de gp5000 die blijkbaar lastiger te monteren is en minder lang mee gaat en minder grip heeft.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Tinusvolkel schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Maar waarom gebruiken dan de meeste de gp5000 die blijkbaar lastiger te monteren is en minder lang mee gaat en minder grip heeft.
Ja, waarom was vroeger de Opel Astra de best verkochte auto van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:06
[...]

Vittoria Corsa 2 Control. 3 keer check. Puur persoonlijk natuurlijk. Er is ongetwijfeld iemand die ze traag vindt en er per band 10x mee lek rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Binkovsky schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Vittoria Corsa 2 Control. 3 keer check. Puur persoonlijk natuurlijk. Er is ongetwijfeld iemand die ze traag vindt en er per band 10x mee lek rijdt.
Hoeveel sets heb je er al van versleten en welke andere banden heb je allemaal gereden en versleten? En wat maakt je keuze voor deze band?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik hou het lekker op Schwalbe Pro One tubeless
Afgelopen jaar 1 keer echt goed lek mee gereden dat ik binnenband moest monteren. (maar was deels omdat vloeistof al na 1000km volledig 'op' was)
Op slechtweer fiets heb ik 32mm versie zitten, achterband recent pas vervangen na net geen 10 duizend km.
Geen idee waarom die band zo lang meeging, niet eens canvas zichtbaar maar merkte dat band wat vierkant werd.
Voorband zit er nu tegen de 11k op.

Vanmorgen ook lekje (voorband) waarbij latex in het rond spoot (gelukkig tegen spatbord)
Even kort gestopt met gaatje naar benden en ik kon weer door en denk halve bar drukverlies, niet echt merkbaar verder tijdens rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 03-01-2023 20:44 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:44
Gewicht maakt ook veel uit voor slijtage, iemand van 60kg zal minder snel zijn banden slijten als iemand van 100kg. Idem voor mooi weer fietsers vs alle weeromstandigheden etc.

Verschillende factoren hebben invloed op slijtage, mijn pirelli's gaan iets van 6-7k mee en dan gooi ik er wel nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12

Fisico

by Fabian

Er worden wel serieuze afstanden met de banden gehaald. Ik heb toch een beetje het idee dat ik met max, 5.000 km wisselen wat aan de vroege kant ben. De banden van de winterfiets hebben wel meer te lijden van de wegen dan die van de zomerfiets. Daarvan vervang ik de banden meestal preventief voor ik op vakantie ga.
Tinusvolkel schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:24:

Voor het moraal denk ik en met een beetje handig shoppen valt het prijsverschil ook wel mee.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
mhr-zip schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Ik vraag naar de ervaringen van mensen hier en deel wat ik zelf heb gelezen op een aantal random pagina’s op het wereldwijd web waar ik toevallig eens langs kwam. Hoe beantwoord ik dan mijn eigen vraag? 7(8)7

Mijn referentiekader is nooit lek rijden, want ik rijd tubeless. Behalve in mijn Renault, daar heb ik bijna ieder kwartaal wel een lekke band en vervolgens een rekening van €800 als ik de garage verlaat. Dat is schijnbaar normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Fisico schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:20:
Er worden wel serieuze afstanden met de banden gehaald. Ik heb toch een beetje het idee dat ik met max, 5.000 km wisselen wat aan de vroege kant ben. De banden van de winterfiets hebben wel meer te lijden van de wegen dan die van de zomerfiets. Daarvan vervang ik de banden meestal preventief voor ik op vakantie ga.
De 10k die ik noemde is redelijk extreem.
Op m'n andere fietsen haal ik 4000 tot 5000 km met achterbanden. (ook schwalbe pro one, 25mm, 28mm en 30mm)
Denk dat natte wegen helpt voor minder slijtage aan banden, minder grip op weg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
@DDX dat vierkant worden van die band herken ik wel. Is (volgens mij) bij mij ook het geval achter (naast dat de band bijna is versleten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Fisico schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:20:
Er worden wel serieuze afstanden met de banden gehaald. Ik heb toch een beetje het idee dat ik met max, 5.000 km wisselen wat aan de vroege kant ben.
Ik ken er wel die banden vervangen zodra ze vierkant worden en mij voor gek verklaren dat ik tot op het canvas doorrijd. Kan er weinig van merken van dat vierkant worden. Ziet er niet uit, valt mij niet op bij het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22
rolandos582 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:45:
Gewicht maakt ook veel uit voor slijtage, iemand van 60kg zal minder snel zijn banden slijten als iemand van 100kg. Idem voor mooi weer fietsers vs alle weeromstandigheden etc.

Verschillende factoren hebben invloed op slijtage, mijn pirelli's gaan iets van 6-7k mee en dan gooi ik er wel nieuwe op.
Ze erop gooien, dat is wel heel makkelijk banden wisselen!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Tinusvolkel schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Ik heb een paar maand terug die GP5000 gemonteerd. Monteren was helemaal niet zo lastig overigens. De reden is dat ik op internet op een aantal plekken vergelijkingen en reviews heb gelezen. En toen heb ik maar de GP5000 besteld :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ephymerous schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb een paar maand terug die GP5000 gemonteerd. Monteren was helemaal niet zo lastig overigens. De reden is dat ik op internet op een aantal plekken vergelijkingen en reviews heb gelezen. En toen heb ik maar de GP5000 besteld :)
Waren het tubeless bandjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 09:09
De nieuwere generatie GP5000 zijn veel makkelijker te plaatsen dan de eerste 2 generaties. Ik heb de TL versie (overigens met BiBa erin, maar de TL was destijds in de aanbieding) van 2 jaar geleden op mijn fiets zitten. Gewoon geplaatst zonder gebruik van tools in ca. 3 minuten per band, dus ook voor mij was het niet moeilijk te plaatsen...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
mhr-zip schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Waren het tubeless bandjes?
Goede vraag, nee "gewoon" met een binnenband :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ephymerous schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:22:
[...]

Goede vraag, nee "gewoon" met een binnenband :)
Die hebben dat "probleem" ook niet.
De voorganger van de GP5000 was de GP4000, die was ook niet tubeless en een redelijk oké band (ja, er was vast iets beter, maar het voldeed prima).
scraemus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:09:
De nieuwere generatie GP5000 zijn veel makkelijker te plaatsen dan de eerste 2 generaties. Ik heb de TL versie (overigens met BiBa erin, maar de TL was destijds in de aanbieding) van 2 jaar geleden op mijn fiets zitten. Gewoon geplaatst zonder gebruik van tools in ca. 3 minuten per band, dus ook voor mij was het niet moeilijk te plaatsen...
Heel fijn natuurlijk voor zo'n gehypte band, maar Hutchinson had dit in 2017 (of daar voor) al onder de knie (met tubeless).

[ Voor 44% gewijzigd door mhr-zip op 04-01-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:43
[...]

Pick one

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Dit is op zich een prima site.

Maar houdt in je achterhoofd: over de manier van meten van de weerstand zijn best een paar opmerkingen te plaatsen. En als je GP5000 dan 1 watt minder weerstand heeft dan een ander band, dan moet je jezelf even afvragen of het de juiste keuze is om die paar watt je keuze te laten beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:14
Vorige week nog gefietst op dit fietspad langs het water:

Windmolen geknakt bij Zeewolde: geen gewonden

https://www.ad.nl/binnenl...ravage-is-groot~af67fbce/

:o

[ Voor 13% gewijzigd door Willem30 op 04-01-2023 13:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 15:46
Willem30 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:39:

Komt zo wel heel dichtbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Laatst online: 19:40

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Inkeping in mijn achterste Continental GP5000 (met binnenband). Best te vervangen waarschijnlijk? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AwQrL5i3dDHO5IYSiBtO-jWHp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Okdq884NAh0QeJnZBcubWl8V.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:12

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

jorrefunk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:13:
Inkeping in mijn achterste Continental GP5000 (met binnenband). Best te vervangen waarschijnlijk? [Afbeelding]
Lekker mee doorrijden. Mijn banden hebben ook dit soort sneetjes van kiezeltjes of iets anders en ik heb er nog nooit problemen doorgehad. Maar als je het niet vertrouwt en daardoor niet meer lekker ontspannen fietst kan je hem natuurlijk altijd vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
ohno_nl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Lekker mee doorrijden. Mijn banden hebben ook dit soort sneetjes van kiezeltjes of iets anders en ik heb er nog nooit problemen doorgehad. Maar als je het niet vertrouwt en daardoor niet meer lekker ontspannen fietst kan je hem natuurlijk altijd vervangen.
Bij mijn GP5000's inderdaad ook, en die banden gaan een jaar later nog steeds goed en lekker mee.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Inderdaad. Zeker deze 'gladde' bandjes krijgen al wel snel beschadigingen van inderdaad kiezelsteentjes of scherpe steentjes in het asfalt. Als je goed kijkt, zal je vast nog meer beschadigingen zien...

Ik heb ook even gekeken op mijn GP 5000 TL en dan kom ik ook meerdere van deze beschadigingen tegen... (band heeft iets van 4000 km gereden en is wel aan zijn eind). Zie hieronder (dit was wel de grootste van de stuk of 5 die ik zag).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M67IgDIsnrXPWB17L6csTNNtWMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXXetpVlbg91M9DmdfZDfsbl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01
Iedereen heeft dat wel lijkt me, tenzij je op de baan rijdt... Ik check ze wel regelmatig of er niks in is blijven steken; schelpje, stukje glas, steentje. Ben altijd bang dat die er dieper in kunnen schieten als je er mee door blijft rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
Inkeping in mijn achterste Continental GP5000 (met binnenband). Best te vervangen waarschijnlijk? [Afbeelding]
Druppeltje lijm erin en doorrijden. Vervangen kan altijd nog. Behalve als je volgende week een paar lange afdalingen in de planning hebt staan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Inkeping in mijn achterste Continental GP5000 (met binnenband). Best te vervangen waarschijnlijk?
Mwah, als je geld teveel hebt gewoon vervangen. Dit komt vaak genoeg voor, geen zorgen over maken. Tenzij het door het karkas van de band is gegaan zou ik deze niet vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Vervangen als je volgende week in de bergen gaat fietsen. (en dan later de band op rijden, eventueel voorzien van plakkertje aan binnenkant)
Anders gewoon lekker doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Laatst online: 19:40

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Betreft de inkeping in mijn achterste Continental GP5000 = dank voor de reacties. Ga de band er eens afnemen en kijken hoe diep het is. Is wel al de 2de keer op korte tijd dat ik zulk een inkeping heb in een Conti GP5000. Kan toeval zijn maar het geeft me toch geen goed gevoel over die Conti's en doet me overwegen om terug te switchen van merk (ik inspecteer altijd mijn banden na een rit en heb dat met Schwalbe of Vittoria nooit gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:51

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

jorrefunk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:13:
Betreft de inkeping in mijn achterste Continental GP5000 = dank voor de reacties. Ga de band er eens afnemen en kijken hoe diep het is. Is wel al de 2de keer op korte tijd dat ik zulk een inkeping heb in een Conti GP5000. Kan toeval zijn maar het geeft me toch geen goed gevoel over die Conti's en doet me overwegen om terug te switchen van merk (ik inspecteer altijd mijn banden na een rit en heb dat met Schwalbe of Vittoria nooit gehad).
Beetje rare reden om over te stappen. Indien enkel de buitenkant wat 'geraakt' is, maar de binnenkant niet, dan getuigt dit enkel van een zacht rubber aan de buitenkant. Als de beschermingslaag zijn werk gedaan heeft en de band structureel nog in orde is, spreek je eigenlijk over 'visuele schade'.
Dat zachte rubber maakt net dat de band zo een goede grip heeft. Maar ja, die GP series zijn op zich wel kwetsbaar voor 'visuele schade'. Mijn achterband heeft zo zeker 5 markeringen zitten. Uiteindelijk reed ik toch lek en dan was het nog een pinch flat. De zwakke side walls is volgens mij nog steeds de grootste zwakte van de conti GP series.(ik weeg trouwens 83 kg, eer het gesprek terug op gang komt over 'dikke fietsers')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 16:45

Bomen en takken vallen véél vaker en daar schrijft de pers niet over hoor. Vorige week nog onder bomen gefietst! :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Hooguit ff kijken of er niks is achtergebleven en lekker doorrijden. Sluit me geheel bij de rest aan. Het puilt niet uit dus band is in tact.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

Op de radio hadden ze het over een krater in de weg.
Maar dat pad is toch helemaal geen weg waar je kan komen ?

Fietspad ligt toch aan andere kant van die 'autoweg'/dijk ?

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 05-01-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Klopt, is volgens mij alleen een weg voor de boer en voor onderhoud aan die molens. Fietspad idd aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Inderdaad! Ik zat gisteren ook al te kijken en volgens mij kan je niet eens op die weg fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:12
Mijn vrouw en ik hebben afgelopen week de vakantie zitten plannen. Vanaf 1 juli zitten we in de buurt van Bolzano (Italië), in de (buurt van de) Dolomieten. Ik heb nu vanmorgen even zitten zoeken of er dan misschien iets leuks in de buurt is om te fietsen, en toen zag ik de "Dolomieten Marathon" (Maratona dles Dolomites - Enel Gran Fondo 2023). Deze wordt gehouden op 2 juli 2023, precies als ik daar in de buurt ben. Maar ik ben wat gaan grasduinen op de (best wel onduidelijke) site, en het blijkt dat deze gran fondo bijna altijd uitverkocht is.

Mijn vragen aan jullie:
  • Wie heeft de Dolomieten Marathon wel eens gereden? Wat waren de ervaringen?
  • Is er een mogelijkheid om toch in te schrijven, bijvoorbeeld door een startbewijs over te nemen van iemand die af moet zeggen?
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
HeleBoel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:17:
Mijn vrouw en ik hebben afgelopen week de vakantie zitten plannen. Vanaf 1 juli zitten we in de buurt van Bolzano (Italië), in de (buurt van de) Dolomieten. Ik heb nu vanmorgen even zitten zoeken of er dan misschien iets leuks in de buurt is om te fietsen, en toen zag ik de "Dolomieten Marathon" (Maratona dles Dolomites - Enel Gran Fondo 2023). Deze wordt gehouden op 2 juli 2023, precies als ik daar in de buurt ben. Maar ik ben wat gaan grasduinen op de (best wel onduidelijke) site, en het blijkt dat deze gran fondo bijna altijd uitverkocht is.

Mijn vragen aan jullie:
  • Is er een mogelijkheid om toch in te schrijven, bijvoorbeeld door een startbewijs over te nemen van iemand die af moet zeggen?
Ik ben benieuwd!
Als je start garantie wilt, moet je een reis pakket kopen. Maar je bent er al, dat lijkt dus weggegooid geld.
Je wilt dus het evenement gaan fietsen direct de dag na aankomst? Dat is best pittig lijkt mij.

Verder zou ik een zoekopdracht op het forum van fiets.nl loslaten. Daar worden dit soort onderwerpen vaker besproken. En Cycloworld doornemen.

Verder is er maar een Cyclo guru: @havana

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
ElGreco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Als je start garantie wilt, moet je een reis pakket kopen. Maar je bent er al, dat lijkt dus weggegooid geld.
Je wilt dus het evenement gaan fietsen direct de dag na aankomst? Dat is best pittig lijkt mij.

Verder zou ik een zoekopdracht op het forum van fiets.nl loslaten. Daar worden dit soort onderwerpen vaker besproken. En Cycloworld doornemen.

Verder is er maar een Cyclo guru: @havana
Bedankt!

Het is overigens zo dat we de week ervoor ook al in Italië zijn, in de buurt van Arezzo, dus de reis is niet heel lang voor ons.

Ik zal eens op fiets.nl en cycloworld gaan grasduinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Galois schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Inderdaad! Ik zat gisteren ook al te kijken en volgens mij kan je niet eens op die weg fietsen...
Misschien heeft iemand’m nodig om een tile te vullen op Statshunters?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

...
...
Ik ben benieuwd!
Ja! Mooie cyclo, en een van "de grote drie" die je eigenlijk eens gereden "moet" hebben. Erg druk, vooral als je niet een beetje vooraan kan starten op de eerste klim (Campolongo). Na de Campolongo was ik de meute wel voorbij maar ik heb ook foto's gezien van wat mindere klimmers die dezelfde editie op de hele Sella Ronda wel file hebben gereden, toch hebben die ook een leuke dag gehad. :)

Kwa ervaring van deze cyclo vond ik persoonlijk de Sella Ronda, zodra je de grootste drukte uit bent, echt lekker rijden gewoon, prachtige omgeving en gewoon lekkere klimmetjes. Na de Sella Ronda zorgen dat je in een lekker groepje zit naar de Giau. Die Giau is vervolgens wel de killer in deze wat mij betreft.

https://www.strava.com/activities/1673621423

Zoals @ElGreco ook al aangaf had ik toen mijn inschrijving als onderdeel van een arrangement, maar dat is voor jou waarschijnlijk dus geen optie omdat je er toch al zit. Dan is het wel wat lastiger geloof ik met loterijen enzo... Hoe het gaat met startbewijzen over nemen weet ik niet zo, waarschijnlijk kan @havana daar inderdaad wat meer over zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 07-01-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-10 18:38
Ik heb pasgeleden een bikefit gedaan bij een fietsenwinkel. Deze om mijn huidige racefiets te controleren en als basis voor een toekomstige nieuwe fiets.
Hieruit bleek dat ik, in verhouding met de rest van het lichaam, langere benen heb.
Daarop adviseren zij een fiets met een groot frame, een korte reach en een hoge stack.
De frames van BMC zouden hieraan voldoen. Als voorbeeld hadden zij de Roadmachine five. Stuurpen zou nog wel 2 cm korter moeten worden.

Als vervangende fiets zou ik een endurancefiets willen. Aerobike lijkt voor mij dan al niet handig.
Bij 99spokes.com kan je de frames goed met elkaar vergelijken.
Als ik daar de frames van de endurance fietsen vergelijk dan lijkt het erop dat BMC niet heel veel anders is dan de andere merken.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? En heeft iemand een goede tip?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
jeroek schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:03:
Ik heb pasgeleden een bikefit gedaan bij een fietsenwinkel. Deze om mijn huidige racefiets te controleren en als basis voor een toekomstige nieuwe fiets.
Hieruit bleek dat ik, in verhouding met de rest van het lichaam, langere benen heb.
Daarop adviseren zij een fiets met een groot frame, een korte reach en een hoge stack.
De frames van BMC zouden hieraan voldoen. Als voorbeeld hadden zij de Roadmachine five. Stuurpen zou nog wel 2 cm korter moeten worden.

Als vervangende fiets zou ik een endurancefiets willen. Aerobike lijkt voor mij dan al niet handig.
Bij 99spokes.com kan je de frames goed met elkaar vergelijken.
Als ik daar de frames van de endurance fietsen vergelijk dan lijkt het erop dat BMC niet heel veel anders is dan de andere merken.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? En heeft iemand een goede tip?

Bedankt alvast!
De BMC die jij aanhaalt is redelijk endurance inderdaad. Is dat nog te lang/laag voor je, moet je kijken bij de TREK Domane.
Mocht je ook een aanbevolen stack en reach hebben gekregen uit de meting, wat ik betwijfel als het zo lees, kun je op geometrygeeks.bike de maten invoeren en fan komt er een reeks fietsen uit die in de buurt komen (eenmalig een maand abo nemen die je direct kunt opzeggen).

[ Voor 6% gewijzigd door ElGreco op 07-01-2023 18:15 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Nu het hier toch over cyclo's gaat..

Ik was aan het kijken om wellicht mee te doen aan het 2 daagse event van de jongens achter de Grenspalenklassieker maar omdat het in een vrij bekende regio is(Limburg) wilde ik toch graag iets anders wat ook enkele dagen is maar niet direct ver rijden is(max +/- 5 uur rijden).

Ik kwam hierbij oa uit bij Riderman (https://www.riderman.de/) en het concept klinkt goed, prijs is goed, data is iets minder voor mij maar vooruit. Daarnaast ben ik wel gewend dat het in DE erg goed geregeld is dus dat zal vast goed zitten. Alleen wat ik ook weet is dat er in DE bij dit soort evenementen ook semi-professionele gasten meedoen. Er werd hier al eerder gesproken over bijv Haute Route en daar rijden ook echt snelle jongens mee. In hoeverre is dat nog leuk als gewone wielertoerist? Nu zal ik mij zelf niet wegzetten als trage fietser maar zit over het algemeen zo rond de middenmoot of iets daarboven op de verschillende segmenten op Strava(vlak + klim).

De beschreven minimale snelheden bij de Riderman (120 km, 2000 hm, minimaal 23 km/h en 100 km, 1000 hm, minimaal 22 km/h) zullen prima te doen zijn maar zit je dan ergens achterin en fiets je steeds alleen of heb je dan alsnog prima groepen om in mee te gaan? Alleen voor de gezelligheid natuurlijk en niet om in te verschuilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-10 18:38
ElGreco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:13:
[...]

De BMC die jij aanhaalt is redelijk endurance inderdaad. Is dat nog te lang/laag voor je, moet je kijken bij de TREK Domane.
Mocht je ook een aanbevolen stack en reach hebben gekregen uit de meting, wat ik betwijfel als het zo lees, kun je op geometrygeeks.bike de maten invoeren en fan komt er een reeks fietsen uit die in de buurt komen (eenmalig een maand abo nemen die je direct kunt opzeggen).
Bedankt voor de link! Ik ga daar eens kijken. Ik heb een uitgebreide fit gedaan, dus ik zou alle maten moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
@HeleBoel ik heb deze post gebookmarked staan voor als ik nog eens naar Zuid-Tirol ga: MrAcid in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21" . Lijkt me ook voor jou verplichte lectuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58
la_fusion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:40:

Ik was aan het kijken om wellicht mee te doen aan het 2 daagse event van de jongens achter de Grenspalenklassieker maar omdat het in een vrij bekende regio is(Limburg) wilde ik toch graag iets anders wat ook enkele dagen is maar niet direct ver rijden is(max +/- 5 uur rijden).

Ik kwam hierbij oa uit bij Riderman (https://www.riderman.de/) en het concept klinkt goed, prijs is goed, data is iets minder voor mij maar vooruit. Daarnaast ben ik wel gewend dat het in DE erg goed geregeld is dus dat zal vast goed zitten. Alleen wat ik ook weet is dat er in DE bij dit soort evenementen ook semi-professionele gasten meedoen. Er werd hier al eerder gesproken over bijv Haute Route en daar rijden ook echt snelle jongens mee. In hoeverre is dat nog leuk als gewone wielertoerist? Nu zal ik mij zelf niet wegzetten als trage fietser maar zit over het algemeen zo rond de middenmoot of iets daarboven op de verschillende segmenten op Strava(vlak + klim).

De beschreven minimale snelheden bij de Riderman (120 km, 2000 hm, minimaal 23 km/h en 100 km, 1000 hm, minimaal 22 km/h) zullen prima te doen zijn maar zit je dan ergens achterin en fiets je steeds alleen of heb je dan alsnog prima groepen om in mee te gaan? Alleen voor de gezelligheid natuurlijk en niet om in te verschuilen :+
Ziet er leuk uit, ik kende het niet en zit ook nog te kijken voor een fietsweekendje in die periode ongeveer.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van getrainde, maar zeker niet semi-prof, amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
CyberThijs schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:19:
@HeleBoel ik heb deze post gebookmarked staan voor als ik nog eens naar Zuid-Tirol ga: MrAcid in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21" . Lijkt me ook voor jou verplichte lectuur!
Inderdaad! Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14

Mijn vragen aan jullie:
Ik ben benieuwd!
Prachtige cyclo. Heb 'm gereden in 2007. Zware, maar niet té zware cyclo. Wel vrij druk (want heel populair). Supergoed georganiseerd.

Startbewijs overnemen is lastig. Je moet je namelijk legitimeren bij het ophalen. Het kan dus alleen als iemand ter plekke 'm heeft opgehaald en daarna verkoopt. Vind zo iemand maar eens! En officieel is dit verboden. Je rijdt dus op andermans naam.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 10-01-2023 09:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
la_fusion schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:40:

Bij Riderman rijden zowel hele snelle jongens mee als mensen van een normaal niveau. Heel goed georganiseerd zoals je zegt. En goed aan te rijden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51

Mijn vragen aan jullie:
Ik ben benieuwd!
Wat wij met een groep enkele jaren geleden gedaan hebben, is de volledige maratona op een andere dag rijden. Er rijdt dan iemand mee met een van voor bevoorrading/snelle pechverhelping/... Dat was echt een topervaring voor ons. Zie https://www.holimites.com...s-dolomites-every-day-018 (review onderaan is door iemand van onze groep). Je moet wel meerdere dagen aanwezig zijn, want afhankelijk van het weer kan je al dan niet vertrekken (de eerste dag sneeuwde het, een weekend in juni). We verbleven ook in het hotel van de persoon die dit organiseerde: hotel usteria posta. Als je niet ingeschreven raakt voor de maratona is dit een mooi alternatief. Voor mij zelfs te verkiezen, want de wegen zijn veel rustiger. En qua prijs meen ik mij te herinneren dat dit zeer goed te doen was. Ik vermoed echter wel dat je met een bepaald aantal personen moet zijn, omdat het anders wel te duur kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Iemand tips waar ik deze bouten vandaan tover vanuit shop in nl/de ?

https://www.sjscycles.co....ckness-y2hw08010/?geoc=NL
https://www.sjscycles.co....ckness-y8pu08010/?geoc=NL

Weinig zin in de verzendkosten en dan ook nog een invoerrechten/btw.

Voor y2hw08010 kom ik nog wel op bike-components.de, die dan niet op voorraad zijn.
Maar verder kom ik niet echt via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 10:16
Je zou eens langs de LBS kunnen gaan. Had wat - weliswaar minder specialistische - boutjes nodig en de LBS had die zo liggen in de werkplaats.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:46:

Voor y2hw08010 kom ik nog wel op bike-components.de, die dan niet op voorraad zijn.
Als je gewoon even de winkel binnenstapt, kunnen ze ze dan niet voor je bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als het via bike-components.de ed al niet echt leverbaar is heb ik er een hard hoofd in dat een willekeurige fietsenmaker zoiets snel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 22:09
DDX schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:00:
Als het via bike-components.de ed al niet echt leverbaar is heb ik er een hard hoofd in dat een willekeurige fietsenmaker zoiets snel kan leveren.
Het zijn shimanobouten, dus je zou een shimano service center kunnen overwegen? En anders een Kenny van Hummel (Shimano service coordiantor Benelux) of shimano zelf eens benaderen? Nunspeet is voor jou prima aan te fietsen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Stufferdt schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Het zijn shimanobouten, dus je zou een shimano service center kunnen overwegen? En anders een Kenny van Hummel (Shimano service coordiantor Benelux) of shimano zelf eens benaderen? Nunspeet is voor jou prima aan te fietsen :)
Moet ie wel een beetje opschieten ;-) https://www.gld.nl/nieuws...-baan-kwijt-door-sluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:59
Idd, wilde ik al zeggen, Nunspeet gaat weg. Tessenderlo (BE) wordt de nieuwe locatie dacht ik.

@DDX Een (welwillende) Shimano Service-center dealer moet dit toch wel hebben/kunnen bestellen op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 23:28

https://www.hagemeijer.nl/product/4524667634768 of https://www.bike-discount...ype-c-for-rear-flat-mount

https://www.hagemeijer.nl/product/4550170150488

zijn dit ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 10:16
Mijn extragratis tip bij Hagemeijer; Rijd er even langs of bel even. Want via de website/e-mail is het af en toe langs elkaar heen praten, omdat de fietsenmaker zelf de website/e-mail niet regelt :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:54

Heeft Piet de Wit ze niet gewoon liggen? Ik kom daar vaker en ze zijn nooit te beroerd even mee te kijken. Laatst ook een vulring voor een cassette gratis meegekregen (ik was per ongeluk op zo'n plastic ring gaan staan toen deze op de grond viel tijdens het wisselen...). Zit bij jou om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:07
Let wel op, want als er bij Hagemeijer "op voorraad" staat dan betekent dit dat ze de onderdelen kunnen bestellen bij Shimano. Niet dat ze ook echt op voorraad zijn.
Als je daar fysiek bent dan is het vast een oké zaak, maar de website moet je echt nooit gebruiken. Zie o.a. Google Reviews.

Maar ja, elke willekeurige fietsenmaker kan die dingen gewoon voor je bestellen bij Shimano.

[ Voor 20% gewijzigd door Salteh op 10-01-2023 11:06 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 21:09
Ik rijd mijn trainingen ondertussen via Join en op de Tacx is dit allemaal prima te doen, maar ik loop buiten wel eens vast in mijn blokjes/intervallen omdat er net een rond punt of rood licht opduikt. Iemand een idee hoe je de workout kan pauzeren op een garmin Edge 1040? (En níet de activiteit zelf, als ik bv. nog een paar minuten blijf doorfietsen tot een beter punt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:37
Ja, dat herken ik wel. Er zit een 'Pause Step' op mijn Edge 530, dus die zal er bij jou ook wel opzitten. Hij blijft dan wel klagen dat je te weinig vermogen trapt, maar de timer van de stap loopt in ieder geval niet door.

Iets anders dat ik weleens doe is de lange recovery / endurance stukken een paar minuten eerder stoppen met de 'Lap' knop als je weet dat er nu nog genoeg tijd is voor een tempo of threshold blokje voor je weer een dorp binnenrijdt.

[ Voor 34% gewijzigd door wiljanvdb op 10-01-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:26:
Ik rijd mijn trainingen ondertussen via Join en op de Tacx is dit allemaal prima te doen, maar ik loop buiten wel eens vast in mijn blokjes/intervallen omdat er net een rond punt of rood licht opduikt. Iemand een idee hoe je de workout kan pauzeren op een garmin Edge 1040? (En níet de activiteit zelf, als ik bv. nog een paar minuten blijf doorfietsen tot een beter punt)
Deze discussie vindt toevallig momenteel ook plaats op het forum van fiets.nl

Even vanaf hier lezen:
https://www.fiets.nl/foru...pic.php?t=94176&start=744

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:26:
Omhoog swipen in het interval scherm komt op een extra stukje erbij waar je hem kunt pauzeren. Je moet dan wel een soort van twee keer op die knop drukken. Daarna weer resume en je kunt weer verder.

Je tijd loopt dan wel gewoon door. Dus als je bij een stoplicht staat zou ik gewoon even op stop drukken en dan weer op start als het licht op groen is.

[ Voor 10% gewijzigd door WaSteiL op 10-01-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 21:09
WaSteiL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Omhoog swipen in het interval scherm komt op een extra stukje erbij waar je hem kunt pauzeren. Je moet dan wel een soort van twee keer op die knop drukken. Daarna weer resume en je kunt weer verder.

Je tijd loopt dan wel gewoon door. Dus als je bij een stoplicht staat zou ik gewoon even op stop drukken en dan weer op start als het licht op groen is.
top, dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
havana schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Prachtige cyclo. Heb 'm gereden in 2007. Zware, maar niet té zware cyclo. Wel vrij druk (want heel populair). Supergoed georganiseerd.

Startbewijs overnemen is lastig. Je moet je namelijk legitimeren bij het ophalen. Het kan dus alleen als iemand ter plekke 'm heeft opgehaald en daarna verkoopt. Vind zo iemand maar eens! En officieel is dit verboden. Je rijdt dus op andermans naam.
Startbewijs overnemen is geen probleem. Je betaald er wel extra voor. Mijn vrouw was ingeloot, maar kon hem helaas niet rijden. Ik heb tegen extra betaling toen haar bewijs overgenomen.
Je moet dus iemand hebben die is ingeloot ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
loyske schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Startbewijs overnemen is geen probleem. Je betaald er wel extra voor. Mijn vrouw was ingeloot, maar kon hem helaas niet rijden. Ik heb tegen extra betaling toen haar bewijs overgenomen.
Je moet dus iemand hebben die is ingeloot ;)
Huh, weet je dat héél zeker? Kon nooit bij de Maratona.

Alleen als je als team had meegeloot kan je een persoon vervangen, maar alleen door een ander persoon die ook mee heeft geloot (en dus uitgeloot was).

Meer info hier: https://www.maratona.it/en/replacements2023

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 10-01-2023 16:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
vandaag de BBB bleedkit ontvangen (https://www.12gobiking.nl...gsset#amcustomtabs_tabs_3), maar ik denk dat ik beter meer had kunnen betalen voor de shimano specifieke set. Kan nergens een handleiding vinden voor deze set, en heb geen idee hoe ik het 'olie opvang flesje' moet aansluiten op shimano 7020 systeem. Heeft iemand deze set ook een keer gebruikt? of heeft iemand een tip voor een DIY olie opvang oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ik weet niet zeker of het dezelfde is en de juiste lengte, maar Mantel heeft er diverse (online) op voorraad volgens hun website: https://www.mantel.com/shimano-flatmount-bout-c
(Blijft natuurlijk Shimano, dus best kans dat het stiekem toch net anders is...)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Mijn vragen aan jullie:
Ik ben benieuwd!
Vorig jaar gereden!

Het is een schitterend event in een fantastische omgeving, echt genieten (tot aan de Passo di Giau :+ )

Ja op het begin is het druk maar dat is juist fantastisch. Je moet je voorstellen dat je rijen dik de eerste beklimming op fiets tussen de prachtige bergentoppen en een helicopter boven je hoofd.

YouTube: Highlights - Maratona dles Dolomites - Enel 2022

Inschrijving gaat met loting. Pakket kan je ook boeken met gegarandeerd startbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
havana schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Huh, weet je dat héél zeker? Kon nooit bij de Maratona.

Alleen als je als team had meegeloot kan je een persoon vervangen, maar alleen door een ander persoon die ook mee heeft geloot (en dus uitgeloot was).

Meer info hier: https://www.maratona.it/en/replacements2023
Ik heb hem in 2017 gereden ipv mijn vrouw ;)
Ik zie het staan op de site, maar volgens mij zijn replacements voor iedereen en niet alleen binnen een team.
Wij waren in ieder geval geen team. Wel een nette mail gestuurd met uitleg en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
loyske schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik heb hem in 2017 gereden ipv mijn vrouw ;)
Ik zie het staan op de site, maar volgens mij zijn replacements voor iedereen en niet alleen binnen een team.
Wij waren in ieder geval geen team. Wel een nette mail gestuurd met uitleg en dergelijke.
Ik denk dat je gewoon geluk hebt gehad tbh!

Ik sta in goed contact met de organisatie van de Maratona en deze regel bestaat echt al heel lang.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 11-01-2023 19:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Mijn specialized tarmac sl4 comp is toe aan onderhoud. (ultegra 6800, 11 speed)

Kettingbladen raken versleten en dus wil ik deze vervangen. (TA Specialties Syrius 50/34) zal het dan worden.
De fiets heeft een Paxis works crank. Nu wil ik eigenlijk ook een powermeter aanschaffen, maar gezien de leeftijd van de fiets wil ik het een beetje budget houden.

Nu kan ik niet zo snel een powermeter vinden die op de crank zou passen, daarom dacht ik misschien om de crank te vervangen voor een 105 r7000 crank. Dan heb ik gelijk nieuwe kettingbladen en kan ik de TA kettingbladen achterwegen laten.

Wellicht kunnen jullie mij nog advies geven, of een van mijn vragen beantwoorden?
- Is een105 R7000 is mogelijk kwalitatief gelijk aan de oudere Ultegra 6800?
- Zijn er betaalbare powermeters voor een praxis works crank (m30)

Hobby/sport mag wel wat kosten, maar als ik zie dat ik voor €2800 een gloednieuwe canyon endurace cf sl8 met Ultegra R8000 + powermeter kan kopen, dan ga ik toch echt wel een beetje denken aan een nieuwe fiets. Ik zou wel graag over willen naar schijfremmen, maar ben tegelijkertijd ook erg gehecht aan mijn Specialized. Aan de andere kant, de wielen raken ook en keer op bij de Specialized en ik zit nog altijd vast aan 11/28 met mijn huidige aandrijflijn. Keuzes keuzes keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Stancke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:29:
Cervelo is besteld, maatje 54. Levering tussen vandaag en april ‘23.

Nog eventjes geduld :O
Deze week uit nieuwsgierigheid toch eens een mailtje gestuurd met status van levering, helaas was het antwoord heel duidelijk: we weten het niet ;w

Wordt nog even op de tanden bijten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Mistraller
Olifanten spotten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83cimPOl2egThNmZZOSiINNnWms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJueW0SYEX0xkVg9VcMqzieV.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft altijd leuk, strava art. En ook deze was prima te rijden. Slechts een klein stukje onverhard. (wat nu dus wel vies was met al die regen)

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 12-01-2023 01:04 ]

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Stancke schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:19:
[...]

Deze week uit nieuwsgierigheid toch eens een mailtje gestuurd met status van levering, helaas was het antwoord heel duidelijk: we weten het niet ;w

Wordt nog even op de tanden bijten.
Op zich gaat het wel weer de goede kant op met de voorraden volgens mij, dus er is hoop! ;)

Ik ben het jaar in gegaan met een voornemen om toch maar eens op de disc bandwagon te gaan stappen (I know...) en om gedurende het jaar rustig aan rond te kijken voor een opvolger van mijn huidige Tarmac. Nou, maandag vond ik al ergens iets op voorraad wat naar mijn smaak was, dinsdag even wezen puzzelen bij de LBS, over een week of twee waarschijnlijk new bike day... 8)7 oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Ik ben het jaar in gegaan met een voornemen om toch maar eens op de disc bandwagon te gaan stappen (I know...)
¿qué? -O-

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Beetje gewend geraakt aan de schijven van mijn gravelracer en MTB tijdens de winter denk ik en dan ineens ben je er aan toe! :+ Misschien moeten wij over een tijdje ook maar weer eens gaan puzzelen dus, maar dan moet ik eerst weer een tijdje sparen. _O-

De "oude" blijft wel een bijzonder fijn fietsje dus ik moet nog even heel goed nadenken wat ik daar mee ga doen. Daar ben ik nog helemaal niet uit... :o Tijd genoeg nog om dat te beslissen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 12-01-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 07:52

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:52:
[...]

Beetje gewend geraakt aan de schijven van mijn gravelracer en MTB tijdens de winter denk ik en dan ineens ben je er aan toe! :+ Misschien moeten wij over een tijdje ook maar weer eens gaan puzzelen dus, maar dan moet ik eerst weer een tijdje sparen. _O-

De "oude" blijft wel een bijzonder fijn fietsje dus ik moet nog even heel goed nadenken wat ik daar mee ga doen. Daar ben ik nog helemaal niet uit... :o Tijd genoeg nog om dat te beslissen.
we hebben naam en rugnummer (merk en type) nodig! de kleur mag je wel geheim houden hoor! :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Nutterd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:28:
[...]

we hebben naam en rugnummer (merk en type) nodig! de kleur mag je wel geheim houden hoor! :P
Het wordt een Specialized Tarmac SL7 Expert 8). Geen hele spannende wijziging dus ten opzichte van mijn huidige SL6 die ook zo'n beetje als Expert is afgemonteerd.. Wel in een wat kekker kleurtje in plaats van de oude zwarte, waar ik zelf niets mis mee vind maar ik wilde ook eens een kleurtje nu.

De reden van de keuze is dat ik grotendeels al weet wat voor vlees ik in de kuip ga hebben met deze fiets en hij vinkte verder alle vakjes van mijn lijstje af. Ik wilde eigenlijk afwachten of Specialized dit jaar nog met een SL8 komt, want die kans is wel redelijk aanwezig, maar dan moet je ook weer afwachten wat dat wordt en ik kreeg nu ineens aan alle kanten jeuk voor iets nieuws :+ . Dat ik hem ergens op voorraad vond in mijn maat (hekwerk 61) was natuurlijk ook wel een pre.

Wel veel zin in nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 07:52

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:42:
[...]

Het wordt een Specialized Tarmac SL7 Expert 8). Geen hele spannende wijziging dus ten opzichte van mijn huidige SL6 die ook zo'n beetje als Expert is afgemonteerd.. Wel in een wat kekker kleurtje in plaats van de oude zwarte, waar ik zelf niets mis mee vind maar ik wilde ook eens een kleurtje nu.

De reden van de keuze is dat ik grotendeels al weet wat voor vlees ik in de kuip ga hebben met deze fiets en hij vinkte verder alle vakjes van mijn lijstje af. Ik wilde eigenlijk afwachten of Specialized dit jaar nog met een SL8 komt, want die kans is wel redelijk aanwezig, maar dan moet je ook weer afwachten wat dat wordt en ik kreeg nu ineens aan alle kanten jeuk voor iets nieuws :+ . Dat ik hem ergens op voorraad vond in mijn maat (hekwerk 61) was natuurlijk ook wel een pre.

Wel veel zin in nu!
Netjes! Goeie fiets...we zien de foto's wel verschijnen hier! :*) veel plezier ervan

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Kluus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:42:
Ik wilde eigenlijk afwachten of Specialized dit jaar nog met een SL8 komt, want die kans is wel redelijk aanwezig, maar dan moet je ook weer afwachten wat dat wordt en ik kreeg nu ineens aan alle kanten jeuk voor iets nieuws :+ .
Is de SL7 nu al aan vervanging toe? Wat is de normale interval van Spec om fietsen te vervangen eigenlijk? Ik had mijn muis laatst op een ander model hangen, maar heb uiteindelijk niet geklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:20:
[...]

Is de SL7 nu al aan vervanging toe? Wat is de normale interval van Spec om fietsen te vervangen eigenlijk? Ik had mijn muis laatst op een ander model hangen, maar heb uiteindelijk niet geklikt.
In principe is het interval telkens 3 jaar tot nu toe, daar zit de SL7 nu aan. Maar het kan ook een kleine update zijn zoals tussen de SL4 en SL5.

Er gaan wel foto’s rond op internet van Lorena Wiebes en Fabio Jakobsen met een onbekende cockpit, maar de fiets lijkt nog een SL7 dus vermoedelijk komt er sowieso een nieuwe one-piece aero stuur van roval naast de lichtgewicht alpinist cockpit. Er wordt uiteraard gespeculeerd of die dan samen met een SL8 of zelfs een nieuwe Venge (maar dat laatste lijkt me sterk) komt maar kan ook net zo goed een los onderdeel worden natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 13-01-2023 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Kluus die mock up kwam ik ook tegen. Ik ben wel benieuwd welke kant ze op gaan. Al is voor de niet wedstrijdrijder die een klimfiets zoekt de Aethos ook een goed alternatief. De oplossing van Factor met de Ostro is ook wel mooi, maar het is geen superlichte fiets. Maar de SL7 is dus alweer ouder dan ik dacht. Wel een hele gave fiets nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:16:
@Kluus die mock up kwam ik ook tegen. Ik ben wel benieuwd welke kant ze op gaan. Al is voor de niet wedstrijdrijder die een klimfiets zoekt de Aethos ook een goed alternatief. De oplossing van Factor met de Ostro is ook wel mooi, maar het is geen superlichte fiets. Maar de SL7 is dus alweer ouder dan ik dacht. Wel een hele gave fiets nog steeds.
Ja dat gat van Corona-jaren is hard voorbij gevlogen :D.

Ik denk ook niet dat de Venge terug komt want dan hebben ze drie modellen en wordt de Aethos een beetje redundant inderdaad. Ook nu de UCI de 3:1 regel geschrapt heeft verwacht ik juist eerder dat dit de trend naar "best-of-both-worlds" fietsen in de hand gaat werken en dat ze fietsen zoals de Tarmac nog lichter én aerodynamischer kunnen gaan maken (edit: of eerder aerodynamischer zonder in te boeten op gewicht).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 13-01-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:06
Dullahan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:21:
vandaag de BBB bleedkit ontvangen (https://www.12gobiking.nl...gsset#amcustomtabs_tabs_3), maar ik denk dat ik beter meer had kunnen betalen voor de shimano specifieke set. Kan nergens een handleiding vinden voor deze set, en heb geen idee hoe ik het 'olie opvang flesje' moet aansluiten op shimano 7020 systeem. Heeft iemand deze set ook een keer gebruikt? of heeft iemand een tip voor een DIY olie opvang oplossing?
Ik ken deze specifieke set niet en ik weet niet wat je precies met een olie opvang flesje bedoelt, maar normaal gesproken schroef je een oliereservoirtje op de remgreep en dan bevestig je de spuit met een slangetje aan de nippel op de remklauw. Ik gok dat het witte ding in het midden het reservoirtje is en zo te zien maak je die met de bijgeleverde verloopjes vast op de remgreep. Of het is de bedoeling dat je een spuit met een nippeltje op de remgreep zet. Gezien de verschillende merken lijkt het erop dat je een MTB bleedset hebt en ikk denk dat het daar mis gaat. Het nippeltje dat je nodig hebt voor Shimano race remmen is nl anders dan die voor MTB remmen. Shimano heeft daarvoor een verloopje. Of je koopt een specifieke olietrechter. Dan moet je de TL-BR002 hebben.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Dullahan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:21:
Ik heb het broertje van deze set (de BBS-102 versie voor SRAM).
Bij die set zit ook het witte flesje, en ik had ook geen idee wat ik ermee moest.
Navraag bij BBB leerde dat je daarin de overtollige olie kon doen nadat je klaar was met bleeden.
Daarop heb ik gereageerd dat dit vrij lastig is, want in het witte flesje zit een dopje met een heel klein gaatje.
Dat zou ik eruit moeten halen volgens BBB, dat kon blijkbaar niet in de fabriek.
Conclusie: Ik heb een oud groente potje van Hak gepakt, daar de overtollige olie in gedaan. Die kan ik tzt als het nodig is (SRAM = DOT5.1 = zeer schadelijk schijnt) inleveren bij de milieustraat.

Als tip raad ik aan een paar filmpjes op Youtube te kijken hoe e.a. moet. Bijv. YouTube: How to Bleed Hydraulic Brakes - Shimano® Drop Bar Levers
Na een paar filmpjes had ik wel door hoe ik het met de BBB set moest doen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
Ik denk dat ik door het witte flesje op een dwaalspoor ben gezet (functie nog steeds onbekend). De verloopstukjes die bij die set zitten passen niet bij shimano, die zijn volgens mij voor sram en magura en nog een andere. Gelukkig verkopen ze de trechter voor shimano ook los voor een paar euro, dus dan kan ik daarmee verder, want de rest werkt/past wel allemaal. Bedankt!
Pagina: 1 ... 453 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).