En als je op de revert button drukt heb je weer de oorspronkelijke route met aangepast rit typeRR46 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:38:
Maar dan kan de route ook wijzigen (afhankelijk van hoeveel vaste punten je bestaande route bevat), beetje jammer
Dat is juist erg eenvoudig met Komoot. Doe ik regelmatig. Je kunt eenvoudig een route elders laten beginnen en voor de rest hetzelfde houden, je kunt een route uitbreiden, inkorten, enz.Joindry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:18:
[...]
Ik vond het wennen. Maar intussen herinner ik Strava planner nog nauwelijks.
Enige wat vervelend en moeilijk blijft op Komoot is een bestaande route aanpassen. Daar blijft ie wel mee knoeien en gaat er soms wel eens iets mis.
Enig wat wel vervelend is, is het inkorten van een route. Als je (ik noem maar iets) de route wilt inkorten met 40 routepunten, dan moet je die routepunten één voor één wissen. Er is geen mogelijkheid om al deze te wissen routepunten te selecteren en dan één keer op 'wissen' te klikken. Helaas moet je echt 40x op 'wissen' klikken.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb hetzelfde probleem nu en dezelfde methode om het tijdelijk te fixen. Heb jij een permanente oplossing gevonden?Par_Martinos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:13:
Maar die remmen, ik snap er geen hout van. Vanmorgen remde de boel ineens weer voor geen meter. Dan hup naar m'n lichtste verzet en rem een paar honderd meter vasthouden tot ik bijna niet meer vooruit kom en ik heb de rest van de dag weer veilig functionerende remmen. Maar het is toch idioot dat ik voortaan zo de straat moet uitfietsen...
Ik heb de remblokjes al een keer vervangen. Maar na ~300 km kwam het euvel weer terug.
Je kunt alle waypoints links aanzetten, dan kijk je op de kaart welke je wilt weggooien, bv. waypoint 18 t/m 43. Dan ga je naar Waypoint 18 in de lijst op de linkerkant en spam je het prullenbak-icoontje. Dan ben je in 5 seconde klaarGalois schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:36:
[...]
Dat is juist erg eenvoudig met Komoot. Doe ik regelmatig. Je kunt eenvoudig een route elders laten beginnen en voor de rest hetzelfde houden, je kunt een route uitbreiden, inkorten, enz.
Enig wat wel vervelend is, is het inkorten van een route. Als je (ik noem maar iets) de route wilt inkorten met 40 routepunten, dan moet je die routepunten één voor één wissen. Er is geen mogelijkheid om al deze te wissen routepunten te selecteren en dan één keer op 'wissen' te klikken. Helaas moet je echt 40x op 'wissen' klikken.
Ik snap zelf trouwens niet hoe iemand de Strava planner beter kan vinden dan Komoot. Die van Strava is een draak van een ding, Komoot is juist super simpel en gebruiksvriendelijk.
Eens!!joker1977 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:20:
[...]Ik snap zelf trouwens niet hoe iemand de Strava planner beter kan vinden dan Komoot. Die van Strava is een draak van een ding, Komoot is juist super simpel en gebruiksvriendelijk.
Waar heb je die aanbieding?MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:09:
Strava gaat nogal hard op de marketing de laatste dagen, het is nu 25% off voor een jaar. Ik heb geloof ik al geen strava pro meer sinds ze die splitsing in drie abbonementsvormen hadden. Vinden jullie strava een sub waard? Zo ja, voor welke features?
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Is alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten (trial of subscription) krijgen niks...
https://www.strava.com/clubs/231407/posts/22862194
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 27-12-2022 20:16 ]
Intervals.icu en Komoot zijn al genoemd, maar je hebt ook nog StatsHunters (kan je je persoonlijke heatmap mee zien, plus grappige badges) en Golden Cheetah (desktop app, kan zo'n beetje alles qua analyse en je hebt het in eigen beheer).MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:09:
Strava gaat nogal hard op de marketing de laatste dagen, het is nu 25% off voor een jaar. Ik heb geloof ik al geen strava pro meer sinds ze die splitsing in drie abbonementsvormen hadden. Vinden jullie strava een sub waard? Zo ja, voor welke features?
Ik zag hem eerst op Facebook maar hij staat nu ook in m'n Strava-feed. Promo code is "strava2023".
Altijd zuur dit soort acties, vooral voor leden die al een eeuwigheid lid zijn.Morrar schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:15:
[...]
Is alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten (trial of subscription) krijgen niks...
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Heeft iemand ook een schaar in zijn zadeltasje zitten? Ik heb deze week de batterij van mijn shifters en powermeter moeten vervangen. Ik heb voor de shifters altijd een setje batterijen mee onderweg, maar die verpakking is zo kinderveilig gemaakt dat ik deze zonder schaar langs de kant van de weg echt niet open ga krijgen. Knap waardeloos en ook wel onnodig toch?
Mee eens. Daarom doe ik dat inkorten ook met judise.Galois schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:36:
[...]
Dat is juist erg eenvoudig met Komoot. Doe ik regelmatig. Je kunt eenvoudig een route elders laten beginnen en voor de rest hetzelfde houden, je kunt een route uitbreiden, inkorten, enz.
Jep.Fisico schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:31:
Heeft iemand ook een schaar in zijn zadeltasje zitten? Ik heb deze week de batterij van mijn shifters en powermeter moeten vervangen. Ik heb voor de shifters altijd een setje batterijen mee onderweg, maar die verpakking is zo kinderveilig gemaakt dat ik deze zonder schaar langs de kant van de weg echt niet open ga krijgen. Knap waardeloos en ook wel onnodig toch?
In mijn Silca seat roll (om het woord zadeltasje te vermijden) zit een Victorinox mini zakmesje (8cm), met daarin een schaartje. Heeft al menige goede dienst bewezen.
Gewoon de 2032 van tevoren uit de verpakking halen en omwikkelen in wat vershoudfolie.Fisico schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:31:
Dat is nog eens een goede tip. Ook een veel betere optie dan een keer per jaar preventief vervangen.NewbieNeo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:09:
[...]
Gewoon de 2032 van tevoren uit de verpakking halen en omwikkelen in wat vershoudfolie.
Sorry, maar ik kan écht niet overweg met Komoot. Terwijl ik met strava in een wip een route heb gefixed. Ik weet niet wat ik fout doe hoor, maar ik heb met Komoot altijd het gevoel dat ik 5x zo vaak zit te klikken voor precies hetzelfde. Het enige wat ik met strava niet handig vind is dat ie de pont niet snapt. En ik plan erg vaak pontjes in.
Zal wel aan mij liggen, en ik ga het nog wel eens opnieuw proberen hoor...maar goed. Ik vind strava dus wel ok...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ben al een paar avonden aan het zoeken welke spatbordjes ik op de commuter zou kunnen maken.
Doel: drogere voeten; schonere drivetrain.
Ze moeten eraf kunnen dus het wordt vermoedelijk de sks raceblade.
Maar nu zit ik me af te vragen, die raceblade stopt bij de (velg) remmen. Dat stuk tot aan de trapas wil ik eigenlijk ook voorzien... Heeft dat veel meerwaarde voor schoenen/voorderrie?
Want dan ga ik daar custom iets voor verzinnen want het is allemaal erg krap daar op mijn gazelle. Gravelwielen met 35mm bandje past nét, 3mm ruimte bij dat dwarsstangetje tussen de seatstays.
...Of ik pak toch de bluemels (Mits die binnen mijn frame past achter) en dan maak ik zelf oogjes. Achter heb ik er al 2 voor mijn bagagedrager, dat werkt goed met vleugelmoertjes, dus dat kan ik op meerdere plekken wel maken. Mooi is niet zo belangrijk op deze fiets.
Kan je je wiel er nog goed uitpakken met spatborden? (aangezien ik er ook op Zwift met een wheelon)
Maar nu zit ik me af te vragen, die raceblade stopt bij de (velg) remmen. Dat stuk tot aan de trapas wil ik eigenlijk ook voorzien... Heeft dat veel meerwaarde voor schoenen/voorderrie?
Want dan ga ik daar custom iets voor verzinnen want het is allemaal erg krap daar op mijn gazelle. Gravelwielen met 35mm bandje past nét, 3mm ruimte bij dat dwarsstangetje tussen de seatstays.
...Of ik pak toch de bluemels (Mits die binnen mijn frame past achter) en dan maak ik zelf oogjes. Achter heb ik er al 2 voor mijn bagagedrager, dat werkt goed met vleugelmoertjes, dus dat kan ik op meerdere plekken wel maken. Mooi is niet zo belangrijk op deze fiets.
Kan je je wiel er nog goed uitpakken met spatborden? (aangezien ik er ook op Zwift met een wheelon)
![]() | ![]() |
---------------
@Mistraller : Gebruik jij Komoot op de telefoon of op de Desktop? Ik heb het ook eens geprobeerd op de mobiel, dat vond ik ook een drama. Maar op de desktop-site is het simpelweg geweldig.
Pontje in Strava kun je er makkelijk inbouwen door 'm even op handmatig te zettenMistraller schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:36:
[...]
Sorry, maar ik kan écht niet overweg met Komoot. Terwijl ik met strava in een wip een route heb gefixed. Ik weet niet wat ik fout doe hoor, maar ik heb met Komoot altijd het gevoel dat ik 5x zo vaak zit te klikken voor precies hetzelfde. Het enige wat ik met strava niet handig vind is dat ie de pont niet snapt. En ik plan erg vaak pontjes in.
Zal wel aan mij liggen, en ik ga het nog wel eens opnieuw proberen hoor...maar goed. Ik vind strava dus wel ok...

Hierna zet je die schakelaar weer om en ga je verder met plannen.
Ik doe ook alles met Komoot. Werkt prima.BreadFan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:20:
[...]
Pontje in Strava kun je er makkelijk inbouwen door 'm even op handmatig te zetten
[Afbeelding]
Maar een schakelaar om een pont te vermijden heb ik in Komoot niet gevonden. Klopt dat of kijk ik niet goed?
Nee, die optie zit er niet in. Wel krijg je alle pontjes, beweegbare bruggen, etc. in het overzicht te zien.La1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:30:
[...]
Ik doe ook alles met Komoot. Werkt prima.
Maar een schakelaar om een pont te vermijden heb ik in Komoot niet gevonden. Klopt dat of kijk ik niet goed?
Overigens eens met @joker1977 dat je vooral de desktopsite wil gebruiken, en evt. de app gebruikt voor ad hoc planning.
Het idee van Komoot is natuurlijk vooral dat je zelf een route maakt door punten aan elkaar te knopen. Dus als je niet met de pont wil, moet je zelf even aangeven via welke brug dat je wil dat de route gaat en die als tussenpunt in de route opnemen.
BalenMorrar schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:15:
[...]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Klopt, maar een pont is niet direct herkenbaar op de kaart. Zeker niet op mobiel.Tom-Z schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:25:
Het idee van Komoot is natuurlijk vooral dat je zelf een route maakt door punten aan elkaar te knopen. Dus als je niet met de pont wil, moet je zelf even aangeven via welke brug dat je wil dat de route gaat en die als tussenpunt in de route opnemen.
Ik zou het logischer vinden dat Komoot standaard niet voor een brug en dat je zelf daar een pont van kan maken. En (kleinere) pont vaart vaak niet het hele jaar en als het koud is rij ik liever een stukje om dan dat ik moet wachten op de pont.
Of nog beter, gewoon een schakelaar waarmee je kiest of je met of zonder pont wil plannen.
Komoot weet immers waar de pontverbindingen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door La1974 op 28-12-2022 12:14 ]
Ik heb geen ervaring met het plannen van routes in Strava, maar het plannen van een route via Komoot vind ik echt heerlijk. Wat is de meerwaarde van het plannen van een route in Strava, als je al tevreden bent met Komoot? Ben wel benieuwd waar de verschillen dan inzitten
[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 28-12-2022 12:12 ]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Waarom kan ik een bericht niet verwijderen 
Ik was mezelf aan het quoten ipv wijzigen.

Ik was mezelf aan het quoten ipv wijzigen.
[ Voor 123% gewijzigd door La1974 op 28-12-2022 12:15 ]
Ik plan altijd op mijn desktop inderdaad. Maar als ik in komoot een punt toevoeg moet ik altijd twee keer klikken, en ik heb de indruk dat ie mijn punt dan net iets te vaak aan de verkeerde kant van de weg plakt.joker1977 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:57:
@Mistraller : Gebruik jij Komoot op de telefoon of op de Desktop? Ik heb het ook eens geprobeerd op de mobiel, dat vond ik ook een drama. Maar op de desktop-site is het simpelweg geweldig.
Verder mis ik een heatmap in komoot, waardoor ik de wegen pas zie als ik inzoom. Bij strava kan je ook uitgezoomd de veelgebruikte wegen of tracks goed zien. Ik zie sowieso amper opties in Komoot mbt de view van de planner, alleen de kaart aanpassen en dat lijkt het te zijn?
I know, dat doe ik inderdaad. En dat maakt het wel lastig als je dan op de dag van de route een andere pont nodig blijkt te hebben omdat er eentje uit de vaart isBreadFan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:20:
[...]
Pontje in Strava kun je er makkelijk inbouwen door 'm even op handmatig te zetten
[Afbeelding]
---------------
Strava en pontjes is niet consistent (Limburg). Sommige (vaste voor auto's) pontjes worden automatisch in de route opgenomen, andere weer niet. Ik heb al naar de openstreetmap data gekeken, maar kan geen patroon ontdekken.
Maasveren en de veren over de Waal pakt ie bij mij echt nooit zelf. Plakt er gewoon een omweg van 40km bijpdukers schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:35:
Strava en pontjes is niet consistent (Limburg). Sommige (vaste voor auto's) pontjes worden automatisch in de route opgenomen, andere weer niet. Ik heb al naar de openstreetmap data gekeken, maar kan geen patroon ontdekken.
Maar voor mij een hint om even een notitie te maken in de beschrijving, dat ik de vaartijden moet checken. Vaak rij ik een gemaakte route pas maanden later.
---------------
Crud MK3Mistraller schreef op woensdag 28 december 2022 @ 01:08:
Ben al een paar avonden aan het zoeken welke spatbordjes ik op de commuter zou kunnen maken.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Als je een Garmin hebt, dat de Strava-segmenten (live segments) wel worden meegenomenSteeffoon schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:12:
Ik heb geen ervaring met het plannen van routes in Strava, maar het plannen van een route via Komoot vind ik echt heerlijk. Wat is de meerwaarde van het plannen van een route in Strava, als je al tevreden bent met Komoot? Ben wel benieuwd waar de verschillen dan inzitten
Verder zie ik geen voordelen (en ook niet echt nadelen, afhankelijk van wat je gewend bent). Beide zijn overigens veel handiger op de laptop dan op de telefoon. Logisch ook.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Bij mijn Hammerhead Karoo werkt dit gewoon bij mij routes die ik met Komoot heb gemaakt.Galois schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:07:
[...]
Als je een Garmin hebt, dat de Strava-segmenten (live segments) wel worden meegenomenMet Komoot gebeurt dat niet.
Verder zie ik geen voordelen (en ook niet echt nadelen, afhankelijk van wat je gewend bent). Beide zijn overigens veel handiger op de laptop dan op de telefoon. Logisch ook.
Je hebt hiervoor uiteraard wel een betaald abonnement op Strava nodig.
Klopt. Bij Garmin niet. Daarom zeg ik dat expliciet bijLa1974 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:41:
[...]
Bij mijn Hammerhead Karoo werkt dit gewoon bij mij routes die ik met Komoot heb gemaakt.
Je hebt hiervoor uiteraard wel een betaald abonnement op Strava nodig.
Hoe bevalt de RTL515 nu na 2 jaar, precies wat jij omschrijft is namelijk ook mijn twijfel. Fietsen langs een autoweg en dan constant meldingen krijgen.Stoffa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:30:
Gister overigens mn eerste ritje gedaan met de Varia RTL515 radar.
Was eigenlijk een tikje verrast dat hij ook alle autos oppikt die op de autowegen naast het fietspad rijden. Op zich logisch natuurlijk, maar had dit me van tevoren niet gerealiseerd. Zorgde er echt voor dat je een constante barrage aan onnodige meldingen kreeg van een voertuig dat je aan het inhalen was.
Eigenlijk bestond mn ritje alleen uit van dat soort wegen, en vervolgens de duinen waar geen auto's komen. Was dus eigenlijk vooral nutteloos voor dat soort ritjes. Maar goed, daar koop je zo'n ding ook niet voor. Dat doe je vooral voor polder/groene hart ritjes waar je de wegen met de auto's deelt.
Dit is dus wel een accessoire die je niet altijd klakkeloos aan wilt zetten, dan word je helemaal gek. En een snelle radar-pauze functie vanuit de Edge zie ik vooralsnog ook niet echt. Je kunt wel de hele sensor disconnecten, maar dat is een stuk minder elegant dan een "pause radar" knop of iets dergelijks.
Maar goed, misschien is daar wel een oplossing voor, ik ben nog een totale noob met dit ding natuurlijk.
BlaBlaBla
Als je een radar overweegt, Bryton komt eind januari ook met een dergelijk systeem, ook incl. remlicht. En goedkoper dan de Garmin variant. https://racefietsblog.nl/...en-achterlicht-met-radar/
(Ik snap alleen niet dat Bryton dat ding half Garmin noemt
)
(Ik snap alleen niet dat Bryton dat ding half Garmin noemt

Voor mij is het een must-have voor vakanties en iets dat ik in NL nooit gebruik. Je zou hem denk ik ook nog kunnen inzetten als simpel achterlicht in NL, en als radar op vakantie als je er iets meer value for money uit wilt halen.Strider schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:28:
[...]
Hoe bevalt de RTL515 nu na 2 jaar, precies wat jij omschrijft is namelijk ook mijn twijfel. Fietsen langs een autoweg en dan constant meldingen krijgen.
Persoonlijk snap ik niet hoe mensen dit in NL nuttig vinden. Misschien als je niet, zoals ik, in de drukke Randstad woont.
Heeft er iemand ervaring met het fietsen op een racefiets met een babykar erachter? :-).
Lijkt me leuk om weer samen te fietsen met m’n vriendin ipv dat er telkens iemand oppasdienst heeft.
Lijkt me heel cool ook om beetje door de bergen te fietsen met de kleine, maar geen idee of dat beetje bergaf kan met zo’n babykar achter je racefiets?
Lijkt me leuk om weer samen te fietsen met m’n vriendin ipv dat er telkens iemand oppasdienst heeft.
Lijkt me heel cool ook om beetje door de bergen te fietsen met de kleine, maar geen idee of dat beetje bergaf kan met zo’n babykar achter je racefiets?
Ja, ervaring mee, zowel op racefiets als MTB.Requiem19 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:10:
Heeft er iemand ervaring met het fietsen op een racefiets met een babykar erachter? :-).
Als je het je kunt veroorloven, neem dan een tout-terrain singletrailer. Een babykar met 2 wielen kán om in een bocht.
Ik heb een chariot gehad en nu een singletrailer. Zowel qua stabiliteit als snelheid (smaller, aerodynamisch) enorm verschil.
[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 29-12-2022 10:14 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ja dat las ik vorige week ook, misschien dat Garmin daarom ook met de prijs voor de RTL515 gezakt is naar € 149,-.BreadFan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:36:
Als je een radar overweegt, Bryton komt eind januari ook met een dergelijk systeem, ook incl. remlicht. En goedkoper dan de Garmin variant. https://racefietsblog.nl/...en-achterlicht-met-radar/
(Ik snap alleen niet dat Bryton dat ding half Garmin noemt)
In Nederland fiets je nogal snel op een fietspad, ik denk dat ik dan geen zin heb om de radar weer uit te zetten. Om die reden twijfel ik, maar de (Nederlandse) reviews zijn weer zo ontzettend lovend over dit apparaat....Stoffa schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:55:
[...]
Voor mij is het een must-have voor vakanties en iets dat ik in NL nooit gebruik. Je zou hem denk ik ook nog kunnen inzetten als simpel achterlicht in NL, en als radar op vakantie als je er iets meer value for money uit wilt halen.
Persoonlijk snap ik niet hoe mensen dit in NL nuttig vinden. Misschien als je niet, zoals ik, in de drukke Randstad woont.
BlaBlaBla
Op fietspaden is het niet heel nuttig, en zou handig zijn als je een mute optie zou hebben voor als je op een fietspad langs een n weg fietst.Stoffa schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:55:
[...]
Voor mij is het een must-have voor vakanties en iets dat ik in NL nooit gebruik. Je zou hem denk ik ook nog kunnen inzetten als simpel achterlicht in NL, en als radar op vakantie als je er iets meer value for money uit wilt halen.
Maar op dijkweggetjes is het ideaal. (ook in de randstad)
Weet iemand een goede wax om kleine oppervlakte krassen te "verwijderen" het zijn krassen die tijdelijk weg gaan zodra je ze vochtig maakt. Dus volgens mij nog niet al te diep en zou dit met wat wax/polish wel op te lossen moeten zijn.
Ik kwam zelf Muc-Off Miracle Shine tegen, maar lees her en der ook wel dat je gewoon een auto wax kan gebruiken. Kan dit zomaar op carbon? Denk toch maar even vragen, voordat ik me een hoop extra problemen op de hals haal.
Ik kwam zelf Muc-Off Miracle Shine tegen, maar lees her en der ook wel dat je gewoon een auto wax kan gebruiken. Kan dit zomaar op carbon? Denk toch maar even vragen, voordat ik me een hoop extra problemen op de hals haal.
Top, thanks voor de tip!Makkelijk schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:13:
[...]
Ja, ervaring mee, zowel op racefiets als MTB.
Als je het je kunt veroorloven, neem dan een tout-terrain singletrailer. Een babykar met 2 wielen kán om in een bocht.
Ik heb een chariot gehad en nu een singletrailer. Zowel qua stabiliteit als snelheid (smaller, aerodynamisch) enorm verschil.
Als je een (steile) afdaling hebt gaat dat ook veilig?
Wel interessant trouwens dat je het ook op de MTB gebruikt, kan dus op gravel etc?
Goede reden om een gravelfiets te kopen voor mij.
Mute zou inderdaad een gamechanger zijn. Ik vind het typisch Garmin dat die optie er niet is.DDX schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:16:
[...]
Op fietspaden is het niet heel nuttig, en zou handig zijn als je een mute optie zou hebben voor als je op een fietspad langs een n weg fietst.
Maar op dijkweggetjes is het ideaal. (ook in de randstad)
Iets anders trouwens:
Poosje geleden mijn Seka RDC frame binnengekregen.(https://weightweenies.sta...0bbdff2bf2e94e0f781f20d67)
Erg mooi frame dit. Nu nog sparen voor de groepset en wielen want ik ben blut af.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoffa op 29-12-2022 10:26 ]

Hier op de Karoo kan ik hem redelijk makkelijk uit en aanzetten maar heb wel de piepjes uit gezet. Kijk toch wel regelmatig op het scherm dus zie de meldingen wel voorbij komen.
Hier ervaring met een Thule Chariot, en ik kan ook bevestigen dat ze om kunnenRequiem19 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:10:
Bewust gekozen voor een tweewieler omdat ik die ook gebruik voor het hardlopen. Dat is is niet mogelijk met een eenwieler zou ik denken. Je merkt het overigen wel als zo'n karretje achter je aan hebt, het is een goede remparachute. Vanwege zithouding merk ik het op de dagelijkse stadsfiets meer dan op de racefiets.
In 'de provincie' is de Varia voor mij zeker van meerwaarde. Rij veel op B wegen, en nu durf ik meer midden op de weg te rijden (beter wegdek, minder modder etc) en schrik ik niet meer van autos die je inhalen maar niet hoorde vanwege de wind.Stoffa schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:55:
[...]
Bij een fietspad wat naast een drukke weg ligt zijn de meldingen vooral vervelend, maar daar rij ik minder vaak.
Ja precies het ligt er gewoon erg aan waar in NL je woont. Bij mij is dat laatste 75 procent van de tijd zo schat ik ongeveer. Ik word dan echt helemaal gek van mn Garmin terwijl ik juist vooral voor mn rust fiets.DialOut schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:12:
[...]
In 'de provincie' is de Varia voor mij zeker van meerwaarde. Rij veel op B wegen, en nu durf ik meer midden op de weg te rijden (beter wegdek, minder modder etc) en schrik ik niet meer van autos die je inhalen maar niet hoorde vanwege de wind.
Bij een fietspad wat naast een drukke weg ligt zijn de meldingen vooral vervelend, maar daar rij ik minder vaak.
Gisteren scooter rijder (waarmee ik op pont stond) die mij even melde dat ik wel een heel irritant achterlicht had.
Hij werd verblind door de velle lamp.
Tja...
Tja...
Ik heb hem nu een jaartje, en bevalt goed. Vooral op landweggetjes etc echt heel handig. Heb wel ingesteld dat ie alleen een klein biepje geeft als er 1 of meerdere auto's aankomen, en niet meer een heel "alarm" want anders is het idd wel heel irritant als je op een fietspad zit naast een drukke autoweg. Het zorgt toch voor een stuk meer bewustzijn van wat er achter je aan komt.Strider schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:28:
[...]
Hoe bevalt de RTL515 nu na 2 jaar, precies wat jij omschrijft is namelijk ook mijn twijfel. Fietsen langs een autoweg en dan constant meldingen krijgen.
Ik heb beide karren zowel op MTB als racefiets gebruikt en ook offroad. De singletrailer ook op singletracks, de Thule Chariot op MTB routes in de Eifel.Requiem19 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:23:
[...]
Top, thanks voor de tip!
Als je een (steile) afdaling hebt gaat dat ook veilig?
Wel interessant trouwens dat je het ook op de MTB gebruikt, kan dus op gravel etc?
Goede reden om een gravelfiets te kopen voor mij.
Steile afdalingen echt geen probleem met beide karren zolang je kan remmen. Beiden zijn bevestigd op een manier waardoor ze je niet gaan inhalen o.i.d.
Het grootste "probleem" van tweewielers zijn smalle paden / bochten + bochten op snelheid. Voor mij was de overweging over te stappen de mogelijkheid om singletracks te rijden + wat minder het gevoel van een remparachute achter je op de racefiets.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Die meldingen ga je op den duur negeren, maar als je dus op een parallelweg rijdt kan je verrast worden als het voertuig ineens NIET op de snelweg zit, maar wel achter je.Strider schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:28:
[...]
Dat er geen mute knop op zit snap ik ergens wel, want je gaat geheid vergeten om hem weer actief te maken. Eigenlijk zou je willen dat het zicht versmald kan worden. Ik denk dat je er in provinciaal gebied eerder profijt van hebt in elk geval.
Het blijft een hulpmiddel in elk geval, en ik gebruik het meer om te weten of het sein veilig is. Géén melding is minstens, (wellicht belangrijker?) dan wél een melding. En zo bezien is het minder van belang of je valse meldingen krijgt.
---------------
Ik gebruik System123 easy polish. Van de autozaak inderdaad. Lak is lak, in die zin is het onderliggende materiaal natuurlijk niet van belang. Polish heeft meer of minder schurende delen, die van mij bevat minimaal krijt in elk geval. Met meer kan je krasjes beter verwijderen, maar een kras verwijderen komt natuurlijk altijd neer op het dunner maken van het omringende materiaal. En dan is het wel goed om te weten dat je vooral bij Carbon frames zult zien dat er vanwege gewichtsbesparing vaak een heel dunne laklaag aanwezig is. Bij metalic lakken heb je wel een blanke aflak.The DenMan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:22:
Weet iemand een goede wax om kleine oppervlakte krassen te "verwijderen" het zijn krassen die tijdelijk weg gaan zodra je ze vochtig maakt. Dus volgens mij nog niet al te diep en zou dit met wat wax/polish wel op te lossen moeten zijn.
Automaterialenhandel kan je daar meestal wel aardig advies in geven.
---------------
Wat zei je? "Dan val ik iig op!"DDX schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:34:
Gisteren scooter rijder (waarmee ik op pont stond) die mij even melde dat ik wel een heel irritant achterlicht had.
Tja...
Dat hij dan maar niet de hele tijd in je wiel moet blijven hangen.DDX schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:26:
[...]
Ja, je kan weinig anders zeggen dan.
Meteen even uitgelegd waarom hij ook nog eens ging knipperen
Op een vrijliggende weg langs een autoweg heb ik de radar meestal ook niet aanstaan. Zodra ik een dijk op ga of ergens langs de Vecht / Gein etc rij zet ik hem wel aan. De piepjes vallen mij vaak amper op, maar dat kan ook komen om de mijn oude Wahoo amper geluid maakt. Meestal sla ik wel aan op de lampjes. Ik vind het nog steeds een topding zowel in Nederland als in het buitenland. In de bergen zou ik echt niet meer zonder willen.Stoffa schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:55:
Jep, het kan verschrikkelijk irriteren om er achter te rijden. Wees je daar bewust van.DDX schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:34:
Tja...
Ja, dus.DieAnder schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:09:
[...]
Jep, het kan verschrikkelijk irriteren om er achter te rijden. Wees je daar bewust van.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik denk vooral als de lamp gaat knipperen wanneer ze naderen, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling van de lamp.DieAnder schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:09:
[...]
Jep, het kan verschrikkelijk irriteren om er achter te rijden. Wees je daar bewust van.
Ook als hij niet knippert is de radar lamp (510 die ik heb) erg fel.
Maarja je kan er weinig tegen doen, misschien lamp afplakken ofzo
Tijdens groepsritten in het donker (die ik niet zo heel vaak doe) dan monteer ik 2e achterlamp erbij die minder fel is.
Ook wel eens gezien dat mensen de garmin wat meer naar de grond richten.
515 heeft peleton stand, volgens mij is die minder fel ook.
Maarja je kan er weinig tegen doen, misschien lamp afplakken ofzo
Tijdens groepsritten in het donker (die ik niet zo heel vaak doe) dan monteer ik 2e achterlamp erbij die minder fel is.
Ook wel eens gezien dat mensen de garmin wat meer naar de grond richten.
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 30-12-2022 11:45 ]
Ik ben niet echt bang dat ik "de goede naam van de wielrenner" hiermee beschadig.Fisico schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:28:
[...]
Ik denk vooral als de lamp gaat knipperen wanneer ze naderen, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling van de lamp.
En het feit dat hij irriteert betekend ook dat ze hem gezien hebben
Ik heb er juist al vaak complimenten overgehad, dat ik goed zichtbaar ben (en ik kan sarcasme onderscheiden).
Nu is het wel zo dat als deze lamp 's nachts zou knipperen op dagstand. Hij wel verblindend kan zijn.
Daar valt toch al niets meer aan te reddenmhr-zip schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:47:
[...]
Ik ben niet echt bang dat ik "de goede naam van de wielrenner" hiermee beschadig.
Het verschil als ik op de racer zit of met m'n kleine achterop op de ebike... Dag en nacht. Met de kleine altijd vriendelijkheid, voorrang zelfs als je het niet hebt. Op de racer is altijd alles automatisch jouw schuld en ben je sowieso een aso. Bel je niet is het mis, bel je wel krijg je ook weer commentaar
En dan rijd ik altijd solo en heb ik nog nooit iemand aangereden... (ff afkloppen)
Dat scheelt in theorie behoorlijk, maar in de praktijk valt het wel tegen. Tijdens groepsritten ze ik hem ook nooit aan. Anderen in de groep doen dit eigenlijk ook nooit.DDX schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:44:
Hij hoeft er niet achter te blijven hangen met die scooter, dat heb ik ook liever andersommhr-zip schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:47:
En het feit dat hij irriteert betekend ook dat ze hem gezien hebben![]()
Ik heb er juist al vaak complimenten overgehad, dat ik goed zichtbaar ben (en ik kan sarcasme onderscheiden).
Aan mij word wel regelmatig gevraagd of de radar bevalt en dan ben ik altijd positief.
Zelfde in het bos, als ik met mijn zoontje van 8 ga mountainbiken of alleen of met mijn maten.Morrar schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:54:
[...]
Daar valt toch al niets meer aan te redden
Het verschil als ik op de racer zit of met m'n kleine achterop op de ebike... Dag en nacht. Met de kleine altijd vriendelijkheid, voorrang zelfs als je het niet hebt. Op de racer is altijd alles automatisch jouw schuld en ben je sowieso een aso. Bel je niet is het mis, bel je wel krijg je ook weer commentaar
En dan rijd ik altijd solo en heb ik nog nooit iemand aangereden... (ff afkloppen)
Laatst zei hij nog: “In het bos is iedereen altijd zo aardig!”… Wacht maar…
Ahh. .. Hopelijk duurt het nog een paar jaar voordat die bubbel barstKluus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:37:
[...]
Zelfde in het bos, als ik met mijn zoontje van 8 ga mountainbiken of alleen of met mijn maten.
Laatst zei hij nog: “In het bos is iedereen altijd zo aardig!”… Wacht maar…

:strip_exif()/f/image/7He25QX8TEeRyORAqIO8t5bl.jpg?f=fotoalbum_large)
Yey, #NWD
Ik weet het, op een saaie grijze Canyon, maar ik vind de eenvoud er fantastisch uitzien 😍
Had ze al even (black Friday) maar zaten nog in de doos ivm voornamelijk binnen fietsen. 👍Oja en de hell van continental banden wisselen.
Het zijn :
Farsports Kaze 45 mm
-Nieuwe dt swiss 350
-21mm intern 28mm ext
-Sapim spaken
-Bronzen nipples
-1540gram
Banden : Contentinal gp5000 28mm
Op de oude dt swiss p1800 liggen nu terrano dry 33mm banden. Evt voor ooit als ik gravel wil rijden

@BraX Prima fietsje, maar dat zadel...

8mm bandjes is ook wel heftig en tegen de stroom in. Ik heb vroeger niet smaller gereden dan 20.
Maar.....mooi fietste! Veel veilige (gravel) kilometers!
Maar.....mooi fietste! Veel veilige (gravel) kilometers!
Haha ja dat zag ik ook toen ik hem van de trainer afhaalde.
Horizontaal is er niks bij

Vlug de waterpas er langs leggen.
En ik denk dat de spaaknippels messing zijn ipv brons
---------------
Dat lijkt mij ook een stuk waarschijnlijker alhoewel ik bij carbon velgen eigenlijk aluminium nippels verwacht had.Mistraller schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:08:
En ik denk dat de spaaknippels messing zijn ipv brons
Ze zijn inderdaad messing. He, Google translate en BrassDieAnder schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:24:
[...]
Dat lijkt mij ook een stuk waarschijnlijker alhoewel ik bij carbon velgen eigenlijk aluminium nippels verwacht had.
Voor wat betreft nipples ooit eens gehoord dat het verstandiger is om messing te nemen ipv aluminium ivm belasting en levensduur.
Misschien beetje broodje aap, maar als je de keuze hebt. Die paar gram dat het scheelt.
'We gebruiken bewust geen aluminium nippels in onze wielen. Aluminium is een mooi en licht materiaal om fiets onderdelen mee te maken maar voor spaak nippels is het volgens ons niet geschikt. De nippels worden heel zwaar belast en hebben veel te verduren. Messing is sterker, veel beter bestand tegen corrosie en een geschenk voor wielbouwers als er afstellingen nodig zijn.'
Link
Inderdaad, en niet alleen van messing!Salteh schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:22:
Messing spaaknippels zou voor mij een grote plus zijn, niks mis mee inderdaad.
Maar goed, @ElGreco weet natuurlijk alles van nippels!
Mocht hij ook even aan die van jou zitten? Of andere leden van de stichting?
Ik draai aan alle nippels. Niet echt een voorkeur.
Hij heeft ook aan mijn nippels gezeten ja.rolandos582 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:46:
[...]
Mocht hij ook even aan die van jou zitten? Of andere leden van de stichting?
Geen zorgen, binnenkort mag je weer even aan mijn nippels draaien.ElGreco schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:47:
In other news, ik houd al een tijdje de prijzen van Pirelli P Zero Race TLR 700x28c in de gaten, die blijven wel drama. Op heel veel plekken uitverkocht, al maanden. Dan wel verkrijgbaar voor enorm hoge prijzen.
Inmiddels gebruik ik uit overmacht maar de SCHWALBE Pro One 28-622 maar toch wel voorkeur voor de Pirelli's. Wanneer zouden die weer eens normaal op voorraad gaan komen...
Probeer ook eens Veloflex (influenzer modus)rolandos582 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Geen zorgen, binnenkort mag je weer even aan mijn nippels draaien.
In other news, ik houd al een tijdje de prijzen van Pirelli P Zero Race TLR 700x28c in de gaten, die blijven wel drama. Op heel veel plekken uitverkocht, al maanden. Dan wel verkrijgbaar voor enorm hoge prijzen.
Inmiddels gebruik ik uit overmacht maar de SCHWALBE Pro One 28-622 maar toch wel voorkeur voor de Pirelli's. Wanneer zouden die weer eens normaal op voorraad gaan komen...
Nee nee die zachte banden wil ik niet. Het is al heel wat dat ik moet afstappen van Pirelli. Die hebben mooie logo's en rollen heerlijk.ElGreco schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:56:
[...]
Probeer ook eens Veloflex (influenzer modus)
Er wordt hier wel overmatig veel aan nippels en pompjes van anderen gezeten. Ik begin mij toch wel wat zorgen te maken.ElGreco schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:47:
Mooie fiets, veel veilige kilometers / hoogtemeters / zolderkamers!
Het valt me op dat er voor meer spaken in zitten dan achter. Bij mij is dat net andersom, en dat lijkt me logischer. Bewust voor gekozen? Oh crap.

[ Voor 7% gewijzigd door avdongen op 02-01-2023 14:13 ]
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
tel ze nog eens na ...avdongen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:35:
[...]
Mooie fiets, veel veilige kilometers / hoogtemeters / zolderkamers!
Het valt me op dat er voor meer spaken in zitten dan achter. Bij mij is dat net andersom, en dat lijkt me logischer. Bewust voor gekozen?
Helemaal mooi als je wielen bestelt bij Ali (zoals ik) en hoe ze het woord nippels dan vertalenBraX schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Ze zijn inderdaad messing. He, Google translate en Brass
Voor wat betreft nipples ooit eens gehoord dat het verstandiger is om messing te nemen ipv aluminium ivm belasting en levensduur.
Misschien beetje broodje aap, maar als je de keuze hebt. Die paar gram dat het scheelt.
'We gebruiken bewust geen aluminium nippels in onze wielen. Aluminium is een mooi en licht materiaal om fiets onderdelen mee te maken maar voor spaak nippels is het volgens ons niet geschikt. De nippels worden heel zwaar belast en hebben veel te verduren. Messing is sterker, veel beter bestand tegen corrosie en een geschenk voor wielbouwers als er afstellingen nodig zijn.'
Link

Ik kon ook bij Ali zelf kiezen en daar heb ik ook voor messing tepels nippels gekozen.
---------------
Kan mijzelf wel voor m'n kop slaan. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een nieuw setje wielen gekocht van Vision. Zien er strak uit, wat hogere velg. Vandaag eindelijk aan de slag en gelijk de fiets een complete schoonmaakbeurt geven. Cassette uit elkaar, de hele mikmak. Een uur of 2 verder en ik wil de banden er op wippen. Slimme ik had natuurlijk ook nieuwe binnenbandjes gekocht, want deze wielen zijn ruim 1cm hoger dan wat er standaard op zat.
Nou jullie raden het misschien al, maar ik heb doodleuk dezelfde binnenbanden als altijd gekocht met - dacht ik - een langer ventiel. Nope. Dezelfde. Kutzooi. Morgen een nieuwe kans...
Nou jullie raden het misschien al, maar ik heb doodleuk dezelfde binnenbanden als altijd gekocht met - dacht ik - een langer ventiel. Nope. Dezelfde. Kutzooi. Morgen een nieuwe kans...
Vergeet ook je reserve biba niet in je zadeltas ;-)
Haha, goeie, nope. Net al een setje van 5 besteld. Gelukkig kosten die dingen geen drol.wibblemoo schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:34:
Tip: doe ventielverlenger in je zadeltas. Overal kan je biba kopen, lenen, krijgen. Maar niet altijd met lang ventiel.wibblemoo schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:34:
Tip 2: test ff of je onderweg pompje ook op je ventiel(verlenger) past.
[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 02-01-2023 16:52 ]
Mooi moment om tubeless te gaan
---------------
Waarom de voorkeur voor de Pirelli boven de Schwalbe? Ik van van Conti naar Schwalbe gegaan en die bevallen mij heel goed.rolandos582 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Geen zorgen, binnenkort mag je weer even aan mijn nippels draaien.
Tubeless kan niet lek

---------------
Niet alleen omdat de logo's 10x mooier zijn maar vooral vanwege de grip van de Pirelli's. In bochten, in natte omstandigheden. Hoge snelheid tijdens koers rollen ze fijner ofzo. Misschien zit het ook tussen de oren maar het gaat uiteindelijk ook om je gevoel/vertrouwen.Fisico schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:11:
[...]
Waarom de voorkeur voor de Pirelli boven de Schwalbe? Ik van van Conti naar Schwalbe gegaan en die bevallen mij heel goed.
Haha inderdaad (hoe treurig het eigenlijk ook is). Logo's ook voor mij een reden om met Pirelli's te rijden ipv Michelin's, waar ik jaren naar tevredenheid op heb gereden. Kwalitatief om het even.rolandos582 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:41:
[...]
Niet alleen omdat de logo's 10x mooier zijn maar vooral vanwege de grip van de Pirelli's. In bochten, in natte omstandigheden. Hoge snelheid tijdens koers rollen ze fijner ofzo. Misschien zit het ook tussen de oren maar het gaat uiteindelijk ook om je gevoel/vertrouwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Franciscus7000 op 02-01-2023 18:37 ]
Naast dat het fijne banden zijn. (Kwaliteit goed, maar ook tubeless ploppen met een fietspomp).Fisico schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:11:
[...]
Waarom de voorkeur voor de Pirelli boven de Schwalbe? Ik van van Conti naar Schwalbe gegaan en die bevallen mij heel goed.
Kan je die banden er ook normaal op en af krijgen.
En dan bedoel ik buiten in de winter in de kou. Thuis met allerlei tool lukt alles, maar het is fijn als je jezelf verder kan helpen ipv. call of shame.
Tubeless kan uiteraard niet lek.
Iedereen die logo's verkiest boven kwaliteit en montage mogelijk van banden. Wens ik voor 2023 heel veel lekke banden, en ontzettend slecht weer toe.
[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 02-01-2023 19:28 ]
boeie! sta je wel met mooie logo's op je banden naast je fiets in de regen...Hier ook team pirelli, in eerste instantie omdat ze mooi waren maar waren ook echt fijne bandjes!
/edit: vind zelf die goodyear banden overigens nog iets mooier!
/edit: vind zelf die goodyear banden overigens nog iets mooier!
[ Voor 16% gewijzigd door Nutterd op 03-01-2023 08:27 ]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Waar ik de GP5000 met tools er amper op, maar vooral af kreeg, lagen de schwalbe banden er zonder tools ineens op. Ik had de voorband verkeerd om gedaan en die heb ik dus nog een keer moeten doen. Toen ik de bandenknecht wilde pakken bleek de band er al op te zitten. De combinatie velg en band maakt echt uit.mhr-zip schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:24:
[...]
Naast dat het fijne banden zijn. (Kwaliteit goed, maar ook tubeless ploppen met een fietspomp).
Kan je die banden er ook normaal op en af krijgen.
En dan bedoel ik buiten in de winter in de kou. Thuis met allerlei tool lukt alles, maar het is fijn als je jezelf verder kan helpen ipv. call of shame.
Ik rijd zowel met de Pirelli's als met Schwalbe (Schwalbe Pro One TLE). Allebei top en ik merk eigenlijk geen verschil (ik doe geen wedstrijden trouwens, dus niet op de limiet getestFisico schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Waar ik de GP5000 met tools er amper op, maar vooral af kreeg, lagen de schwalbe banden er zonder tools ineens op. Ik had de voorband verkeerd om gedaan en die heb ik dus nog een keer moeten doen. Toen ik de bandenknecht wilde pakken bleek de band er al op te zitten. De combinatie velg en band maakt echt uit.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik ben niet zo merk trouw. Ik kijk wat niet al te duur is en dat gaat er onder. Bij voorkeur wel een duurzame variant. Ben uiteindelijk maar een toerfietser.
Ligt ook heel erg aan de velg waar je de band op monteert.Fisico schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Waar ik de GP5000 met tools er amper op, maar vooral af kreeg, lagen de schwalbe banden er zonder tools ineens op. Ik had de voorband verkeerd om gedaan en die heb ik dus nog een keer moeten doen. Toen ik de bandenknecht wilde pakken bleek de band er al op te zitten. De combinatie velg en band maakt echt uit.
Zo kreeg ik verschillende banden alleen met brute kracht gemonteerd op de standaard decathlon velg, maar kan ik 32mm GP5000 simpel met de hand erop leggen op Reynolds AR58/62
Goede techniek kant ook helpen door aan de andere kant van het ventiel te beginnen en de band heel goed in de gleuf in het midden van de velg te duwen.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic