Goedenavond,
Ik ben nu een aantal maanden in het bezit van een racefiets en meer recent zit ik vooral op zolder op de tacx om in Zwift mijn rondjes te fietsen. In het begin vernam ik wel dat na verloop van tijd, dat wil zeggen na een 1 uur of langer ik pijn begon te krijgen aan mijn achterste. Ik dacht, dat zal wel nieuwigheid zijn en kwestie van wennen.
Maar nu ik sinds een 3tal weken ben begonnen met het Build me up plan van Zwift en ik 4x per week op de fiets zit begint het steeds sneller pijn te doen. Het is inmiddels zo erg dat ik na 30 minuten al last krijg. Zojuist een training willen starten en na 10 minuten afgestapt omdat het zeer oncomfortabel zat. Nu moet ik zeggen dat ik eergisteren een training had van 1:45 uur.
Kan het een probleem zijn met het zadel? -> Zadel opgemeten en ook mijn eigen zitvlak (karton op houten stoel, afdruk opmeten). De afstand tussen de afdrukken na zitten is 13cm. Mijn zadel is echter 13,5cm. Ik heb geen idee of dit dan de juiste maat is. Ik vermoed dat deze eigenlijk niet breed genoeg is.
Mogelijk dat mijn fietsbroek niet goed is? -> Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan hier kwaliteit gekocht te hebben. In mijn geval is dat de
Castelli Entrata. Volgens Mantel zal die geschikt moeten zijn voor langere fietsritten.
Hebben jullie nog enig advies?