Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 451 ... 690 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Flipmo

OMG !!

Ik heb zo'n CO2 patroonding van Decahtlon. Die druk je erop.
Hoef je niks te draaien, als je niet meer drukt dan stopt hij ook met CO2 erin blazen :)

https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8543546?mc=8543546
https://www.decathlon.nl/...ff27b6a069_c258.c118.c251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 15:46
Flipmo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:03:
Ik heb zo'n CO2 patroonding van Decahtlon. Die druk je erop.
Hoef je niks te draaien, als je niet meer drukt dan stopt hij ook met CO2 erin blazen :)

https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8543546?mc=8543546
https://www.decathlon.nl/...ff27b6a069_c258.c118.c251
Helft van de tijd werken die dingen niet, pompje werkt altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:39

McMiGHtY

- burp -

Ik heb een pompje aan m'n fiets hangen die heel goed pompt, keurig netjes d'r op klikt, en ook nog genoeg inhoud heeft om niet een half uur aparte bewegingen te staan maken.

https://silca.cc/products/tattico-mini-pump

Daarnaast ook dat Lezyne co2 kopje mee..voor als het "iets sneller" moet.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 15:15

joker1977

Tweakert

McMiGHtY schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:24:
Ik heb een pompje aan m'n fiets hangen die heel goed pompt, keurig netjes d'r op klikt, en ook nog genoeg inhoud heeft om niet een half uur aparte bewegingen te staan maken.

In de categorie "Ik kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen" heb ik een beetje de overtreffende trap: Ik heb een pompje waar je óók een CO2 patroon kunt gebruiken én je hoeft hem er niet op te schroeven :)

Heb em al een tijdje, denk dat het deze is/was : https://www.mantel.com/sks-airboy-co2-minipomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

Mag ik vragen hoe je in hemelsnaam dat slangetje eruit krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31
MochiGohan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:56:
Van het weekend een maat proberen te "helpen" met een co2 pomp. Helaas draaide ik bij het afnemen van de pomp (dus nadat de band hard was) het binnenventiel mee.
Dit gebeurde me zelf ook al een keer bij het bijpompen van mijn strandfiets.

Wat doe ik verkeerd? Het lijkt erop dat door de kou de pomp vastsmelt met het ventiel en daardoor het binnenventiel los komt.

Gaat om deze pomp:
[Afbeelding]
Vooraf de kern altijd ff proberen aan te draaien, of even checken of ie blijft vast zitten als je hem vóór het vullen even los probeert te draaien.
Ik heb deze pomp ook, zelf nog niet eerder aan de hand gehad, maar ik draai de kern met een metalen dingetje vast, misschien dat ze dan wat vaster zitten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

r0g3r schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:15:
[...]

Mag ik vragen hoe je in hemelsnaam dat slangetje eruit krijgt?
Gewoon trekken..?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:10
Nu we het toch over fietspompjes etc hebben. Ik zag vandaag toevallig dit filmpje over een compacte electrische pomp, die lichter is dan co2 patronen + pomp. Ziet er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:02
Owios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:48:
Nu we het toch over fietspompjes etc hebben. Ik zag vandaag toevallig dit filmpje over een compacte electrische pomp, die lichter is dan co2 patronen + pomp. Ziet er wel interessant uit.
Dat ziet er best interessant uit. Die ga ik even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24

Kluus

Gang is alles

Die tattico is echt wel een sjiek ding inderdaad, staat ook nog op mijn verlanglijstje. d:)b
Heb nu een topeak microrocket (naast die co2) ook een prima ding maar je bent wel even bezig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:50
Zou trouwens wel de nieuwe versie kopen nu :

https://silcavelo.eu/coll...ducts/gravelero-mini-pump

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zegt de man die eigenlijk nooit met een zadeltasje rijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18
Even gekeken: Je kan met één acculading twee keer een 25mm band oppompen naar 5.5 bar.
Daar sta je straks met lege band én lege batterij. Wel grappig dingetje, maar voor mij is het het nét niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Tom-Z schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:20:
[...]

Even gekeken: Je kan met één acculading twee keer een 25mm band oppompen naar 5.5 bar.
Daar sta je straks met lege band én lege batterij. Wel grappig dingetje, maar voor mij is het het nét niet.
Voor korte ritten en woon werkverkeer heb ik maar 1 CO2 patroon mee, dus in dat opzicht zou ik er op vooruit gaan. Op lange tochten heb ik vaak een powerbank mee, zou wel handig zijn als die daar meteen stroom van zou kunnen gebruiken inplaats van eerst op te laden.

Ik heb alleen een beetje m'n twijfels over de levensduur van zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:44
In navolging van mijn eerdere berichten over de zoektocht naar een nieuwe fiets begin ik langzaam tot de conclusie te komen dat mijn wensenlijst niet helemaal tot uiting komt in de standaard configuraties die de verschillende fietsmerken aanbieden. Een alternatief is het (gedeeltelijk) zelf opbouwen van een fiets naar mijn wensen. Alleen nu vraag ik mij af in hoeverre dat het eea veel duurder gaat maken.

Dus wat zouden jullie doen:

1. Alle onderdelen los kopen en de fiets daarmee opbouwen.
2. Een standaard configuratie kopen die er dicht bij in de buurt komt en de losse onderdelen vervangen + verkopen.

Mij lijkt de eerste optie het meest logische maar kan mij ook voorstellen dat optie 2 voordeliger is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:01
la_fusion schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:37:
In navolging van mijn eerdere berichten over de zoektocht naar een nieuwe fiets begin ik langzaam tot de conclusie te komen dat mijn wensenlijst niet helemaal tot uiting komt in de standaard configuraties die de verschillende fietsmerken aanbieden. Een alternatief is het (gedeeltelijk) zelf opbouwen van een fiets naar mijn wensen. Alleen nu vraag ik mij af in hoeverre dat het eea veel duurder gaat maken.

2. Een standaard configuratie kopen die er dicht bij in de buurt komt en de losse onderdelen vervangen + verkopen.

Mij lijkt de eerste optie het meest logische maar kan mij ook voorstellen dat optie 2 voordeliger is.
Hangt een beetje van je wensenlijst af >:)

Als je alleen een stuur wil vervangen, optie 2. Als je een mix wil maken van een Campa, Shimano en een Rohloff naaf dan optie 1.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:15
GerbenBK schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:11:
[...]

Hangt een beetje van je wensenlijst af >:)

Als je alleen een stuur wil vervangen, optie 2. Als je een mix wil maken van een Campa, Shimano en een Rohloff naaf dan optie 1.
En hoe handig jezelf bent. In mijn geval valt optie 1 namelijk direct af. Ik ben een fietser, geen fietsenmaker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Om wat voor mix/wensen gaat het dan? Zonder iets meer informatie is er geen zinnig woord te zeggen over wat handiger is, optie 1 of 2.

Als je "enkel" een andere cassette en kettingbladen en wielen wilt, is dat een heel ander verhaal dan dat je bv. een MTB-stuur op een racefiets wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Na ja in sommige gevallen is de kleurstelling van een andere uitvoering binnen de serie mooier, daarnaast zou een 105 Di2 groep voor mij voldoende zijn maar wil ik er wel duurdere wielen bij. Maar bijv bij de 105 Di2 groep is een powermeter in de crank niet mogelijk. Dan zit je vervolgens er nog mee dat in sommige gevallen alleen maar 52/36 wordt geleverd terwijl ik 50/34 prefereer. Of bijvoorbeeld dat het niet elektronisch uitgevoerde model mooier is, waarbij ik er dan zelf een elektronisch geschakelde groep op zou zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:03
la_fusion schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:12:
Na ja in sommige gevallen is de kleurstelling van een andere uitvoering binnen de serie mooier, daarnaast zou een 105 Di2 groep voor mij voldoende zijn maar wil ik er wel duurdere wielen bij. Maar bijv bij de 105 Di2 groep is een powermeter in de crank niet mogelijk. Dan zit je vervolgens er nog mee dat in sommige gevallen alleen maar 52/36 wordt geleverd terwijl ik 50/34 prefereer. Of bijvoorbeeld dat het niet elektronisch uitgevoerde model mooier is, waarbij ik er dan zelf een elektronisch geschakelde groep op zou zetten.
Er zijn ook merken / bedrijven die de fiets precies zo kunnen samenstellen als je in gedachten hebt.

Is dat geen optie?

Is ook duur, maar denk vergelijkbaar met iets kopen wat je niet wilt en dan aanpassen.

Voorbeeld is Koppel uit Amersfoort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:47

Ik zou 2 doen. Losse frames kosten een godsvermogen als je dat vergelijkt t.o.v. de hele fiets. De groepset die geleverd wordt met de fiets zou je idd dan gelijk kunnen doorverkopen als 'nieuw'.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 20:31
Op wat voor moment draaien jullie je cleats vast op je schoen? Doen jullie dit volgens aanwijzing van de cleat bouwer (Shimano, Look of speed play etc) of vast is vast. Moment van Look is bijvoorbeeld 5.5 tot 6Nm volgens instructie. Hanteren jullie dit dan of gewoon vast met een normale inbus? Ben wel benieuwd.

Nu namelijk een afgebroken cleat bolt op mijn schoen en ik monteer ze altijd op moment met anti seize.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 16:33

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Gewoon vast is vast. Wel met anti seize, is met vervangen wel zo handig dat je ze ook weer een beetje normaal los krijgt.

Mijn iRacing Profiel

• Owios
rolandos582 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:22:
Op wat voor moment draaien jullie je cleats vast op je schoen?
Dat ligt eraan wanneer ze weer los zijn ;) , maar ik heb ze toevallig gisteren weer aangedraaid aangezien ik 1 schroefje was verloren. En verder houd ik gewoon de stelregel aan vast is vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 21:11
Op welk moment? Voor vertrek!
Onderweg ooit 1 keer ontzettend lopen etteren met een plaatje dat los was gegaan waardoor uitklikken niet meer lukte.

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:22:
Op wat voor moment draaien jullie je cleats vast op je schoen? Doen jullie dit volgens aanwijzing van de cleat bouwer (Shimano, Look of speed play etc) of vast is vast. Moment van Look is bijvoorbeeld 5.5 tot 6Nm volgens instructie. Hanteren jullie dit dan of gewoon vast met een normale inbus? Ben wel benieuwd.

Nu namelijk een afgebroken cleat bolt op mijn schoen en ik monteer ze altijd op moment met anti seize.
Wanneer brak de bout ? Bij het vastzetten, bij het losdraaien of tijdens het fietsen ?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 20:31
Nou in mijn geval kwam ik erachter door een gepiep op de indoor trainer, werd er knettergek van. BB eruit, lagers smeren, axles smeren, toen maar eens bij de plaatjes gekeken. Eerst 1 plaatje, niks aan de hand en niet opgelost. Toen de andere kant en toen viel het me op.

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:41:
Nou in mijn geval kwam ik erachter door een gepiep op de indoor trainer, werd er knettergek van. BB eruit, lagers smeren, axles smeren, toen maar eens bij de plaatjes gekeken. Eerst 1 plaatje, niks aan de hand en niet opgelost. Toen de andere kant en toen viel het me op.
Dus de bout is tijdens "gebruik" gebroken, d.w.z. tijdens het fietsen (of bij het in- of uitklikken) ?

• DDX
Ik gebruik een momentsleutel ja, 5.5 nM
Gewoon om geen risico te lopen dat ik schoen sloop.

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 15-12-2022 11:45 ]

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Owios schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:37:
[...]

Dat ligt eraan wanneer ze weer los zijn ;) , maar ik heb ze toevallig gisteren weer aangedraaid aangezien ik 1 schroefje was verloren. En verder houd ik gewoon de stelregel aan vast is vast.
Dit eigenlijk wel inderdaad, 1x een schoefje kwijtgeraakt, daarna wel regelmatig eens aan de onderkant kijken en aandraaien waar nodig.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:00
Iemand enig idee of/wanneer er weer een Komoot actie zal zijn voor het wereldpakket? Scheelt toch een tientje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:59
jochy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:10:
Iemand enig idee of/wanneer er weer een Komoot actie zal zijn voor het wereldpakket? Scheelt toch een tientje..
Bij mijn weten is die alleen vlak nadat je een account hebt aangemaakt. Maar ook voor drie tientjes heb je een koopje (want daarna gewoon onbeperkt toegang tot het wereldpakket) dus ook dan is het een no-brainer.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:54

djfrankel

It's a trap!

la_fusion schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:12:
... Of bijvoorbeeld dat het niet elektronisch uitgevoerde model mooier is, waarbij ik er dan zelf een elektronisch geschakelde groep op zou zetten.
Mocht je dit gaan doen, zoek van te voren even uit of dit uberhaupt kan. Ik heb mijn canyon ultimate CF SL van mechanisch naar electrisch omgebouwd, maar eigenlijk kan dat niet. De doorvoeren voor de schakel kabels hebben een kleinere doorgang dan dat een stekkertje van een 11 speed di2 groep groot is. Of wel, ik heb een boor in mijn frame gezet aan de voorkant om een gaatje uit te boren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:03

aerofreak

Steve Jobs

SRAM heeft geen kabels nodig toch? ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
En de nieuwe Shimano groepen behoeven niet meer per se kabels te hebben vanuit de shifters naar achteren. Scheelt de helft van de bende (met wat nadelen uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door ElGreco op 21-12-2022 09:17 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 21:31
MaSw85 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:29:
[...]

Bij mijn weten is die alleen vlak nadat je een account hebt aangemaakt. Maar ook voor drie tientjes heb je een koopje (want daarna gewoon onbeperkt toegang tot het wereldpakket) dus ook dan is het een no-brainer.
Idd, zelf ook ooit eens 30eu afgetikt
Geen gekut met vakanties die buiten je regio vallen en dat je dan geen route's kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
djfrankel schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:59:
[...]

Mocht je dit gaan doen, zoek van te voren even uit of dit uberhaupt kan. Ik heb mijn canyon ultimate CF SL van mechanisch naar electrisch omgebouwd, maar eigenlijk kan dat niet. De doorvoeren voor de schakel kabels hebben een kleinere doorgang dan dat een stekkertje van een 11 speed di2 groep groot is. Of wel, ik heb een boor in mijn frame gezet aan de voorkant om een gaatje uit te boren.
Dit was ook sowieso wel iets waar ik rekening mee zou houden. Simpelste optie is uiteindelijk een fiets die standaard alles heeft zoals ik zou willen of waar bijv de crankset niet de juiste tandwielen heeft. Dan vervang ik de crankset door een power meter crankset en ben ik er. Alleen dan nog de kleur van de fiets aanpassen en de loterij winnen voor het juiste budget :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 21:54
MaSw85 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:29:
[...]

Ik heb op een later moment die aanbieding nogmaals gekregen. Ik weet niet of het gerelateerd is maar dat was na ongeveer een jaar na het aanmaken van mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Stigandr schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb op een later moment die aanbieding nogmaals gekregen. Ik weet niet of het gerelateerd is maar dat was na ongeveer een jaar na het aanmaken van mijn account.
Ah ja, ik heb direct na een week maar direct toegehapt. Die 3 biertjes extra mis je dan ook niet.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MaSw85 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:17:
[...]

Ah ja, ik heb direct na een week maar direct toegehapt. Die 3 2 biertjes extra mis je dan ook niet.
fixed that for you

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-10 20:12

Fisico

by Fabian

aerofreak schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:01:
SRAM heeft geen kabels nodig toch? ;)
Zelfs geen kabeltje naar de fiets om op te laden. En bij een lege accu wissel je voor en achter.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Haha, had al niet 4 gedaan maar 3. Toen ik het kocht was dat tientje nog vier biertjes iig :)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 22:02
Leuk! Maar is het verstandig om een vitaal deel te voorzien van iets dat "op" kan raken? In de tijd dat ik met CO2 als pomp reed heb ik wel eens onderweg patronen bij moeten kopen cq me laten ophalen omdat de patronen verbruikt waren. Je hoort hem ook vertellen dat hij na 3x bij pompen nog beetje accu over heeft.
Mijn mini pompje pompt een racebandje in 50 slagen naar 6 bar, goed genoeg voor mij. Nooit zorgen of de accu vol is, je nog voldoende patronen hebt, kunt andere mensen makkelijker helpen zonder je eigen voorraad weg te geven.
Ik blijf bij de minipomp., Lezyne Pocketdrive.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tubeless, en twee bandjes mee en een pompje. Gaat bij mij zo goed dat ik vanmiddag de binnenbandjes maar is om ga wisselen in het zadeltasje... ( Tegen het uitdrogen)

En als je zo vaak lek rijd...zijn je buitenbanden dan al niet toe aan vervanging?

• Ramon 73
McMiGHtY schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:21:
Tubeless, en twee bandjes mee en een pompje. Gaat bij mij zo goed dat ik vanmiddag de binnenbandjes maar is om ga wisselen in het zadeltasje... ( Tegen het uitdrogen)

En als je zo vaak lek rijd...zijn je buitenbanden dan al niet toe aan vervanging?
Ik rij zelden lek. Dit jaar staat de teller op ruim 12.000km en 2 of 3 keer lek. Valt best mee.
Maar vorig jaar reed ik in het donker door glas, voor én achter lek. Met 2 CO2 patronen lukt het dan niet meer om 1 band te vervangen en 1 te repareren.
En met de eerste versie GP5000 reed ik in 1 rit 4x lek, gloednieuwe band. Zat een productiefout in. Zomaar twee voorbeelden hoe het mis kan gaan.
En ga je een wildvreemde helpen met slechts 2 of 3 patronen bij je? Aan het begin van een lange rit misschien liever niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Ik rijd al jaren zonder binnenbandje rond op de racefiets. Tubeless + dynaplug + CO2 met 2 patronen. Zelfs de dynaplug op de racer nog nooit nodig gehad.

Wel op de gravelbike. Daar neem ik toch ook nog een Tubolito biba mee. Zo ook op de MTB.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 22-12-2022 08:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Ramon 73 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:50:
[...]

Ik rij zelden lek. Dit jaar staat de teller op ruim 12.000km en 2 of 3 keer lek. Valt best mee.
Maar vorig jaar reed ik in het donker door glas, voor én achter lek. Met 2 CO2 patronen lukt het dan niet meer om 1 band te vervangen en 1 te repareren.
En met de eerste versie GP5000 reed ik in 1 rit 4x lek, gloednieuwe band. Zat een productiefout in. Zomaar twee voorbeelden hoe het mis kan gaan.
En ga je een wildvreemde helpen met slechts 2 of 3 patronen bij je? Aan het begin van een lange rit misschien liever niet?
Ik praat nooit tegen vreemde mannen, van mijn moeder geleerd.

www.vanspeykwheels.nl

• Ramon 73
havana schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:15:
Ik rijd al jaren zonder binnenbandje rond op de racefiets. Tubeless + dynaplug + CO2 met 2 patronen. Zelfs de dynaplug op de racer nog nooit nodig gehad.

Wel op de gravelbike. Daar neem ik toch ook nog een Tubolito biba mee. Zo ook op de MTB.
Ja, als je niet veel fietst is dat een prima oplossing ;) ;)
ElGreco schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:30:
[...]

Ik praat nooit tegen vreemde mannen, van mijn moeder geleerd.
Ach, nou ja. Je zult zelf maar in de problemen zitten. Dan is het erg prettig als een ander moeite doet om jou verder te helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramon 73 op 22-12-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Aah...dat zijn wel de mindere lekrij zaken idd.

Vandaar dat ik ook gewoon een pomp aan het frame heb ( waar ook door andere graag gebruik gemaakt van word)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:43:
[...]

Aah...dat zijn wel de mindere lekrij zaken idd.

Vandaar dat ik ook gewoon een pomp aan het frame heb ( waar ook door andere graag gebruik gemaakt van word)
Ik zit heel graag aan jouw pompje!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ramon 73 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:42:
[...]

Ja, als je niet veel fietst is dat een prima oplossing ;) ;)

[...]

Ach, nou ja. Je zult zelf maar in de problemen zitten. Dan is het erg prettig als een ander moeite doet om jou verder te helpen.
@havana en niet veel fietsen. Leuke grap weer.

Door glas rijden is dikke pech hebben en je staat dan volkomen kansloos buiten je schuld om. Maar de meesten die ik met een lek tref hebben of Conti's aan of hadden de banden al lang geleden vervangen moeten hebben.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Als je 2 of 3 patronen mee hebt, dan heb je toch ruim voldoende om iemand te helpen? Of rij jij in een rit vaak 2 tot 3x lek? Ook bij mijn lange tochten (400+km) heb ik niet meer dan 2 patronen bij mij. Daarnaast ook een normale fietspomp.

Ik ben nu overigens wel heel erg benieuwd naar het pompje van @McMiGHtY. Misschien mag ik daar met Pinksteren aan zitten :P

• Kluus

Kluus

Gang is alles

havana schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:15:

Dat is wel grappig hoe dat gaat, ik heb juist "al" twee keer lek gereden met de racer waarbij de sealant het niet dichtte en ik een dynaplug nodig had. Op de mountainbike nog nooit, terwijl ik daar (bij die lage druk) wel gigantische gaten in gedicht heb zien worden.

Ik doe het daardoor juist andersom: geen biba op de MTB wel op de racer. :)

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:19

Case_C

[Team Carrack]

Nou zaterdag m'n nieuwe Propel ophalen :) , na 11 jaar op een Bianchi, weer terug naar Giant.
Zal de winter nog wel in de woonkamer staan :P .
Afbeeldingslocatie: https://images2.giant-bicycles.com/b_white,c_pad,h_600,q_80,w_800/afwt9edla8mqhtgczzbr/MY23PropelAdvanced1_ColorAOrionNebula.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Ramon 73 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:49:
[...]
Ik blijf bij de minipomp., Lezyne Pocketdrive.
Test hem wel regelmatig even zou ik zeggen.
2 keer gehad dat slangetje vast zat. (als in dat ik tangetje nodig had om schroefdraad los te krijgen)
en 1 keer dat ik pomp rubbertje intern verslten(vergaan) was als in lucht lekte.

Iets met pomp bijna nooit gebruiken...
Dit jaar als ik het mij goed herinner pas 1 keer echt lek gereden als in dat ik plug nodig had/moest bijpompen.
Maargoed zoveel fiets ik natuurlijk niet.

Ik neem trouwens wel altijd binnenbandje mee. (bij langere ritten als ik tailfin mee heb neem ik nog wel eens extra bandje mee, gewoon voor zekerheid)

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 22-12-2022 11:04 ]

• DDX
ElGreco schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:57:
[...]
Door glas rijden is dikke pech hebben en je staat dan volkomen kansloos buiten je schuld om. Maar de meesten die ik met een lek tref hebben of Conti's aan of hadden de banden al lang geleden vervangen moeten hebben.
Goed stuk glas kan je achterband vervangen, latex spoot alle kanten op toen ik dat keer deed.
Gelukkig samen met fietsmaatje die bij fietsenmaker verderop een nieuwe band voor mij kon halen.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:30

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:00:
[...]

2 keer gehad dat slangetje vast zat. (als in dat ik tangetje nodig had om schroefdraad los te krijgen)
en 1 keer dat ik pomp rubbertje intern verslten(vergaan) was als in lucht lekte.

Dit jaar als ik het mij goed herinner pas 1 keer echt lek gereden als in dat ik plug nodig had/moest bijpompen.

Ik neem trouwens wel altijd binnenbandje mee. (bij langere ritten als ik tailfin mee heb neem ik nog wel eens extra bandje mee, gewoon voor zekerheid)
Jij fietst ook niet veel!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• la_fusion
DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:00:
[...]

Dit kan ik inderdaad beamen! Zo goed als nooit lek, rijdt ik in Zuid Frankrijk een rit met een kennis, lekke band in de middle of nowhere, gelukkig niet alleen want mijn pompje zat vast. 2 Dagen later weer lek toen ik alleen fietste maar gelukkig wel weer een gangbaar pompje.

• DDX
Bij tubeless ook wel handig om ventiel soms ff los/vast te draaien.
Ook al paar keer gehad dat ik tangetjes nodig had omdat ventiel soort van vastgeroest zat. (door vele rotzooi op de weg)
Gelukkig nooit onderweg.

Conclusie is eigenlijk; zorgen dat je minitool met tangetje hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:15:
Ook al paar keer gehad dat ik tangetjes nodig had omdat ventiel soort van vastgeroest zat. (door vele rotzooi op de weg)
Gelukkig nooit onderweg.

Ik zou niet tubeles rijden en binnenbandje in het zadeltasje. Lekker velgremmen en gaan!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gelukkig nooit onderweg.

Op de ene fiets van die Muc off ventieldopjes waarmee je de kern eruit kan draaien.
En eigenlijk altijd een sleutelbosje mee waar dit tangetje aanhangt.

( Ook in het groen verkrijgbaar )

[ Voor 9% gewijzigd door McMiGHtY op 22-12-2022 14:54 ]

• DDX
McMiGHtY schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:51:
[...]

Op de ene fiets van die Muc off ventieldopjes waarmee je de kern eruit kan draaien.
En eigenlijk altijd een sleutelbosje mee waar dit tangetje aanhangt.

( Ook in het groen verkrijgbaar )
Om nou meteen je ventielkern eruit te halen is wel overdreven 8)

• DDX
Toevallig hier nog mensen met een Rival Quarq Powermeter ?
Vorig jaar gekocht en batterij (AAA) is ruim een jaar meegegaan voordat die paar weken geleden battery low meldingen begon te geven.
Leek me prima, dus nieuwe batterij erin die ik nog had liggen (AAA)
2 dagen later weer battery low melding gevolgd door vrij snel battery critical.
Philips batterij die ik al tijdje had liggen dus tja...
In supermarkt nieuwe Varta batterij gehaald, leek goed te gaan maar na week begint die ook al weer battery low meldingen te geven...

Helaas vergeten te kijken/te onthouden welk merk/type batterij er precies door sram ingestopt was.

• DDX
Mistraller schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:37:
[...]

Moet er stiekem geen 10440 in? Zelfde size maar wel 3,7v ipv 1,5. Ik lees hier bijv Lithium AAA en dat laat wel bellen rinkelen bij mij.

En hier ook trouwens:
[...]
Thnx, had al lopen googlen maar kon zo niets vinden.
Vanavond even kijken wat voor type varta er nu inzit.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 22-12-2022 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 21:23

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:42:
Toevallig hier nog mensen met een Rival Quarq Powermeter ?
Vorig jaar gekocht en batterij (AAA) is ruim een jaar meegegaan voordat die paar weken geleden battery low meldingen begon te geven.
Leek me prima, dus nieuwe batterij erin die ik nog had liggen (AAA)
2 dagen later weer battery low melding gevolgd door vrij snel battery critical.
Philips batterij die ik al tijdje had liggen dus tja...
In supermarkt nieuwe Varta batterij gehaald, leek goed te gaan maar na week begint die ook al weer battery low meldingen te geven...

Helaas vergeten te kijken/te onthouden welk merk/type batterij er precies door sram ingestopt was.
Ik heb er net een op mijn strandfiets gezet, bij mij zit er een Energizer Ultimate Lithium in.

[ Voor 6% gewijzigd door ohno_nl op 22-12-2022 16:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Gelukkig nooit onderweg.

Ik dacht dat ventieldopjes waren uitgevonden om dat deel schoon te houden ;)

• joker1977

joker1977

Tweakert

ohno_nl schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:50:
[...]

Ik heb er net een op mijn strandfiets gezet, bij mij zit er een Energizer Ultimate Lithium in.
Dat kan ik bevestigen: In de mijne zit die ook nog steeds en dat is de 1e batterij die SRAM zelf meeleverde.

Overigens vermoed ik eerder dat er wat water oid ingekomen is bij @DDX waardoor er bv. een ontlading van de batterij plaatsvindt. Ik zou de batterijhouder er even uithalen, voor de zekerheid de contactpunten even controleren op vies en nattigheid en dan de boel even 24 uur binnen en open houden om vocht een kans te geven te verdampen.

• DDX
Net even gekeken en zowel de Philips als de Varta batterijen die ik geprobeerd heb zijn alkaline (philips was 50 pack, long life voor zover het waard is)
Zo even in de supermarkt kijken of ze lithium hebben liggen en anders bol.com even lastig vallen.

Supermarkt werd hem niet, zelfs de batterijen van de Konijntjes zijn alkaline.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 22-12-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:50

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:06:
Net even gekeken en zowel de Philips als de Varta batterijen die ik geprobeerd heb zijn alkaline (philips was 50 pack, long life voor zover het waard is)
Zo even in de supermarkt kijken of ze lithium hebben liggen en anders bol.com even lastig vallen.

Supermarkt werd hem niet, zelfs de batterijen van de Konijntjes zijn alkaline.
In de supermarkt zijn die dingen niet te vinden, ook niet bij blokkers of hema.
Zelf heb ik een set van 4 besteld via https://www.batterijenhuis.nl/gp-aaa-lithium-4x
Gelukkig zit er een lange houdbaarheid op.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 21:31
wisselwerking schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:30:
[...]

Ventieldopjes?! das toch onderdeel van het verpakkingsmateriaal, in de kliko na montage!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Cranzai schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:10:
[...]

Ventieldopjes?! das toch onderdeel van het verpakkingsmateriaal, in de kliko na montage!
Na montage? Maar ik denk dat @DDX de "washer" bedoeld om het ventiel op zijn plek te houden. Bij een biba ook verpakkingsmateriaal, bij tubeless helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
wisselwerking schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:30:
[...]

met een dopje bescherm je de core, maar dan kan het moertje/ringetje dat het ventiel zelf op zijn plek houdt nog steeds vast rotten..
(bij een biba kom je misschien nog weg om dat lock ringetje eraf te laten, maar bij tubeless kan je niet zonder ;))

/edit damn @Kluus je was me net voor

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 23-12-2022 11:31 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:30:
[...]

Na montage? Maar ik denk dat @DDX de "washer" bedoeld om het ventiel op zijn plek te houden. Bij een biba ook verpakkingsmateriaal, bij tubeless helaas niet.
Nee ik doel op moertje wat je moet losdraaien om lucht in band te pompen. (of eruit te laten)
Dat kan soms goed vastzitten, ventieldopjes beschermen daar tegen ja.

En normaal zijn ventieldopjes enkel om te zorgen dat je binnenband niet lek geprikt wordt als die opgerold zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:40:
[...]

Nee ik doel op moertje wat je moet losdraaien om luch in band te pompen. (of eruit te laten)
Dat kan soms goed vastzitten, ventieldopjes beschermen daar tegen ja.

En normaal zijn ventieldopjes enkel om te zorgen dat je binnenband niet lek geprikt wordt als die opgerold zit.
Ahja, nu je het zegt, dat "pieleke", ik heb daar ook wel eens last van gehad... :D

Edit: Bij mij buigen ze op een gegeven moment helemaal krom door de pompkop, ik had meer het gevoel dat het daar aan lag dat het draadje daardoor op een gegeven moment niet meer lekker loopt. Tot ze afbreken waardoor ik tegenwoordig een hele zak met ventielkernen op voorraad hou :).

[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 23-12-2022 12:10 ]

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Mistraller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyjOD6V-J0XV2FI5AC0g3zP6oJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzrEqPGH1yquQjPFdgP6KVrv.jpg?f=fotoalbum_large

Fijne kerst allemaal! :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Geen helm op :o

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Muts kan meer hebben he: beide eens van een flatgebouw gegooid, helm was kapot, muts niks mee aan de hand! :+

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo,

Ik ben van plan om een powermeter te kopen voor op mijn fiets. Door werk/gezin ga ik de komende 2 maanden amper tijd hebben om buiten te fietsen dus zal het vooral s avonds op de rollen zijn. Er zit dus niet echt haast op de aankoop. Aan de andere kant zie ik wel dat er momenteel acties zijn. Zoals deze https://www.futurumshop.n...c-r8000-power-meter.phtml.

Is er iemand die die prijzen wat kent/volgt en weet als dit echt een leuke aanbieding is of als ze regelmatig aan deze prijs staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Jlivermore schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:49:
Hallo,

Ik ben van plan om een powermeter te kopen voor op mijn fiets. Door werk/gezin ga ik de komende 2 maanden amper tijd hebben om buiten te fietsen dus zal het vooral s avonds op de rollen zijn. Er zit dus niet echt haast op de aankoop. Aan de andere kant zie ik wel dat er momenteel acties zijn. Zoals deze https://www.futurumshop.n...c-r8000-power-meter.phtml.

Is er iemand die die prijzen wat kent/volgt en weet als dit echt een leuke aanbieding is of als ze regelmatig aan deze prijs staan?
https://cyclingtips.com/2...-precision-3-power-meter/
Ik zou even kijken wat de Precision 3 toevoegt in jouw scenario.

Een 105-crank (ruwweg 20 gram zwaarder?) van Gen 2 is EUR 199 op dit moment bij 12Gobiking (https://www.12gobiking.nl...sion-105-r7000-powermeter)

Geen verschil in nauwkeurigheid, batterij-duur tussen Gen2 en Gen3 is een groot verschil, maar de Gen2 gaat ook al maanden mee op 1 batterij. Kan zijn dat de 'puck-dikte' een probleem is op je frame, eerst even meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Goedenavond,

Ik ben nu een aantal maanden in het bezit van een racefiets en meer recent zit ik vooral op zolder op de tacx om in Zwift mijn rondjes te fietsen. In het begin vernam ik wel dat na verloop van tijd, dat wil zeggen na een 1 uur of langer ik pijn begon te krijgen aan mijn achterste. Ik dacht, dat zal wel nieuwigheid zijn en kwestie van wennen.

Maar nu ik sinds een 3tal weken ben begonnen met het Build me up plan van Zwift en ik 4x per week op de fiets zit begint het steeds sneller pijn te doen. Het is inmiddels zo erg dat ik na 30 minuten al last krijg. Zojuist een training willen starten en na 10 minuten afgestapt omdat het zeer oncomfortabel zat. Nu moet ik zeggen dat ik eergisteren een training had van 1:45 uur.

Kan het een probleem zijn met het zadel? -> Zadel opgemeten en ook mijn eigen zitvlak (karton op houten stoel, afdruk opmeten). De afstand tussen de afdrukken na zitten is 13cm. Mijn zadel is echter 13,5cm. Ik heb geen idee of dit dan de juiste maat is. Ik vermoed dat deze eigenlijk niet breed genoeg is.

Mogelijk dat mijn fietsbroek niet goed is? -> Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan hier kwaliteit gekocht te hebben. In mijn geval is dat de Castelli Entrata. Volgens Mantel zal die geschikt moeten zijn voor langere fietsritten.

Hebben jullie nog enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
leinad-ar schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:21:
Goedenavond,

Ik ben nu een aantal maanden in het bezit van een racefiets en meer recent zit ik vooral op zolder op de tacx om in Zwift mijn rondjes te fietsen. In het begin vernam ik wel dat na verloop van tijd, dat wil zeggen na een 1 uur of langer ik pijn begon te krijgen aan mijn achterste. Ik dacht, dat zal wel nieuwigheid zijn en kwestie van wennen.

Maar nu ik sinds een 3tal weken ben begonnen met het Build me up plan van Zwift en ik 4x per week op de fiets zit begint het steeds sneller pijn te doen. Het is inmiddels zo erg dat ik na 30 minuten al last krijg. Zojuist een training willen starten en na 10 minuten afgestapt omdat het zeer oncomfortabel zat. Nu moet ik zeggen dat ik eergisteren een training had van 1:45 uur.

Kan het een probleem zijn met het zadel? -> Zadel opgemeten en ook mijn eigen zitvlak (karton op houten stoel, afdruk opmeten). De afstand tussen de afdrukken na zitten is 13cm. Mijn zadel is echter 13,5cm. Ik heb geen idee of dit dan de juiste maat is. Ik vermoed dat deze eigenlijk niet breed genoeg is.

Mogelijk dat mijn fietsbroek niet goed is? -> Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan hier kwaliteit gekocht te hebben. In mijn geval is dat de Castelli Entrata. Volgens Mantel zal die geschikt moeten zijn voor langere fietsritten.

Je zadel is te smal. Vuistregel is afstand zitbotjes + 20/25 mm. Dat is dan de breedte van de zadel.

Maar aangezien meer parameters van belang zijn (zit je diep of meer recht op, tijdrit of niet etc etc) zou ik je toch adviseren om een meting te laten doen in een winkel. Ik heb goede ervaringen met de meting en zadels van Specialized. Maar zo zijn er meer.

In ieder geval, ik weet zowat zeker dat jouw zadel te smal is.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik vroeg me af wie de eerste zou zijn :P
Op strava zie je mijn helm aan mijn stuur hangen... die muts had ik speciaal meegenomen voor de eindshot haha.
Helm was nog bijna nodig trouwens, ondanks dat ik met lichten aan reed werd ik nog bijna ondersteboven gereden toen iemand me geen voorrang gaf.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ElGreco schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:25:
[...]

Je zadel is te smal. Vuistregel is afstand zitbotjes + 20/25 mm. Dat is dan de breedte van de zadel.

Maar aangezien meer parameters van belang zijn (zit je diep of meer recht op, tijdrit of niet etc etc) zou ik je toch adviseren om een meting te laten doen in een winkel. Ik heb goede ervaringen met de meting en zadels van Specialized. Maar zo zijn er meer.

In ieder geval, ik weet zowat zeker dat jouw zadel te smal is.
Vergis je niet in de houding, als je meer rechtop zit heb je een breder zadel nodig. Ik heb verschillende breedtes op mijn fietsen. Meet nog maar eens in een andere zithouding.
Indoor zit ik veel meer rechtop, dus dat zadel is breder dan op mijn racer die alleen naar buiten gaat.

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Nou vandaag tijdens rit opeens plop achterband volledig leeg.
Gestopt, alles natuurlijk mega smerig door zooi op de wegen.
Pompje gepakt en bijpompen maar liep er even snel weer ergens uit.
In de zomer ga je dat wel zien, maar banden/velgen onder de zooi tja....
Goed dan maar band eraf en binnenbandje erin, nou tubeless (schwalbe pro one) band icm de velg onderweg erop krijgen loop je wel ff te vloeken enzo.
Band zat erin maar zat niet helemaal lekker/lekkere bobbel ergens toen ik weer opstapte.
Treinstation was op 1km afstand en had geen zin om nog ff 50km met niet lekkere band te gaan fietsen/was er al weer bijna 20 minuten mee kwijt dus kwa planning om 'op tijd' thuis te zijn werd hem ook niet helemaal.
Dus lekker de trein in gestapt.

Net thuis weer ff alles schoongemaakt en band ompompen.
Zag al meteen plekje op loopvlak waar vrij rap alle lucht ontsnapte.
Nieuwe lading latex erin en gaatje werd meteen gedicht...

Viel me al op dat er amper latex meer in de band zat.
Band zit er net 850km op, geen idee wanneer dat dan allemaal ontsnapt is, had opzich prima dat gaatje kunnen dichten anders denk ik.

Eerste echte lekke band dit jaar als in niet kunnen redden met bijpompen of plug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:35
Ik had ‘Lief dagboek’ als eerste regel verwacht.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
leinad-ar schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:21:
Goedenavond,

Gebruik eens chamois crème, tijdens het fietsen. En na het fietsen skin repair gel van Assos. Kost een vermogen (€20 per tube) maar dan kun je er binnenkort weer tegen. De pijn die je voelt is ws schuren van huid over het zadel. Ik heb er zelf af en toe ook last van en fiets meer dan gemiddeld. Dan smeer ik 5-6 dagen de gel voor het slapen gaan, kwartiertje intrekken. Daarna kan ik er weer tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Zadel is te smal.....

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:49:
Nou vandaag tijdens rit opeens plop achterband volledig leeg.
Gestopt, alles natuurlijk mega smerig door zooi op de wegen.
Pompje gepakt en bijpompen maar liep er even snel weer ergens uit.
In de zomer ga je dat wel zien, maar banden/velgen onder de zooi tja....
Goed dan maar band eraf en binnenbandje erin, nou tubeless (schwalbe pro one) band icm de velg onderweg erop krijgen loop je wel ff te vloeken enzo.
Band zat erin maar zat niet helemaal lekker/lekkere bobbel ergens toen ik weer opstapte.
Treinstation was op 1km afstand en had geen zin om nog ff 50km met niet lekkere band te gaan fietsen/was er al weer bijna 20 minuten mee kwijt dus kwa planning om 'op tijd' thuis te zijn werd hem ook niet helemaal.
Dus lekker de trein in gestapt.

Net thuis weer ff alles schoongemaakt en band ompompen.
Zag al meteen plekje op loopvlak waar vrij rap alle lucht ontsnapte.
Nieuwe lading latex erin en gaatje werd meteen gedicht...

Viel me al op dat er amper latex meer in de band zat.
Band zit er net 850km op, geen idee wanneer dat dan allemaal ontsnapt is, had opzich prima dat gaatje kunnen dichten anders denk ik.

Eerste echte lekke band dit jaar als in niet kunnen redden met bijpompen of plug.
Ik lees als samenvatting: "Dit is waarom je met een biba rijdt, met een zadeltasje en velgremmen".

Fijne feestdagen trouwens aan iederen :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
joker1977 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:40:
[...]

Ik lees als samenvatting: "Dit is waarom je met een biba rijdt, met een zadeltasje en velgremmen".
Zadeltas had ik mee 8)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Daw5GK4xTa26gn9S7zqnP8VVCVMJVPwIEYrn5D0A55A-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Heb jij een "extra flap" op je Canyon voor-spatbord gemonteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
joker1977 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:04:
[...]

Heb jij een "extra flap" op je Canyon voor-spatbord gemonteerd?
Ja; https://rawmudflap.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18
Strava gaat nogal hard op de marketing de laatste dagen, het is nu 25% off voor een jaar. Ik heb geloof ik al geen strava pro meer sinds ze die splitsing in drie abbonementsvormen hadden. Vinden jullie strava een sub waard? Zo ja, voor welke features?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:09:
Strava gaat nogal hard op de marketing de laatste dagen, het is nu 25% off voor een jaar. Ik heb geloof ik al geen strava pro meer sinds ze die splitsing in drie abbonementsvormen hadden. Vinden jullie strava een sub waard? Zo ja, voor welke features?
Ik gebruik het met name voor de route maker. Kon gewoon niet overweg met die van Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:09:
Neen, niet meer sinds ze opgesplitst zijn in hun vormen. Dan was het te gortig.
Komoot voor de planning en Strava enkel nog om de totalen wat bij te houden (inclus indoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 11:11
Gebruik ook geen Strava premium, Komoot is voor planning en voor analyse gebruik ik toch meer Garmin connect of intervals.icu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 20:05
Hier ook Komoot voor de planning en intervals.icu voor analyse.

Formbeat is wellicht ook een optie. Soort intervals.icu "light" voor iOS (25,- p/j qua statistieken vergelijkbaar met intervals maar dan iets eenvoudiger in een mooi overzichtelijk jasje). Vind ik zelf wel handig om overzicht te houden op trainings load en snelle analyse na een rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik moet ook zeggen dat het enige wat ik denk te missen de gemakkelijke routeplanner is, die klikt toch veel lekkerder een route in elkaar dan Komoot. Doet Strava ook off road tegenwoordig?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:15:
Ik moet ook zeggen dat het enige wat ik denk te missen de gemakkelijke routeplanner is, die klikt toch veel lekkerder een route in elkaar dan Komoot. Doet Strava ook off road tegenwoordig?
Ik vond het wennen. Maar intussen herinner ik Strava planner nog nauwelijks.
Enige wat vervelend en moeilijk blijft op Komoot is een bestaande route aanpassen. Daar blijft ie wel mee knoeien en gaat er soms wel eens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:15:
Wat ik zag, kun je nu bijv je eigen routes filteren op types waaronder MTB / gravel, nog niet mee bezig geweest alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:17
Klopt, echter moet je bestaande routes wel eerst toekennen aan een categorie (activiteit), b.v. gravel of mtb.

Maar dan kan de route ook wijzigen (afhankelijk van hoeveel vaste punten je bestaande route bevat), beetje jammer
Pagina: 1 ... 451 ... 690 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).