Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 444 ... 715 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-04 20:38

McMiGHtY

- burp -

Klopt, er was vanuit de community vraag na en Rogelli bood zoals gezegd een mooie handreiking met een stukje korting zodat je voor klein prijsje een shirtje en/of een bib kon aanschaffen.

Als dit niet voldoet aan je eisen dan adviseer ik om contact met de klantenservice op te nemen en daar je beklag te doen.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 17:51
HBSVDK schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

nee nooit.
Het heet kalibreren.... maar is dat het eigenlijk wel? Hij doet namelijk een zero-offset.
en die zero offset waarde (ook met de 4xi app) is altijd hetzelfde: -10.
en na 6 maanden niet kalibreren is het wattage exact overeenkomstig met mijn tacx neo.
Exact, krijg ook steeds -10 te zien op mijn 4iiii

Moet er dus niet wakker van liggen, kalibratie doe ik als ik eraan denk (1 maal per 286 dagen ofzo)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

joker1977

Tweakert

Stancke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Exact, krijg ook steeds -10 te zien op mijn 4iiii

Moet er dus niet wakker van liggen, kalibratie doe ik als ik eraan denk (1 maal per 286 dagen ofzo)
Dat is geen waarde, maar een status-mededeling:
https://4iiii.zendesk.com...set-Calibration-Explained

Calibration code for single sided powermeters:
10 – Zero offset successful, ready to ride
20 – Unstable data (bike not stationary)
30 – Low battery (less than 10%)
50 – Calibration error – contact support
99 – Communication error – try reconnecting with the 4iiii App

• Stancke
joker1977 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Dat is geen waarde, maar een status-mededeling:
https://4iiii.zendesk.com...set-Calibration-Explained

Calibration code for single sided powermeters:
10 – Zero offset successful, ready to ride
20 – Unstable data (bike not stationary)
30 – Low battery (less than 10%)
50 – Calibration error – contact support
99 – Communication error – try reconnecting with the 4iiii App
Ok, kwestie van rtfm dus :) Merci

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:19
Opzich wel duidelijk, bij 4iiii krijg ik idd altijd 1010 te zien.
Ga je ook geen moeilijke vragen krijgen waarom getal steeds wisselt ed.

Quark (Force AXS) krijg ik nM waardes te zien, al heb ik nergens kunnen vinden hoeveel dit kan/mag afwijken.
Heb soms idee dat getal best wel veel verschilt nml.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Ik hoop het niet. In eerste instantie dat er uberhaupt Tweakers kleding is, en in tweede instantie dat er een mede-nerd na grondig onderzoek op dat merk uit durft te komen :+.
Zien we je volgend jaar tijdens een van de social rides?

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:19
McMiGHtY schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:42:
[...]

Zien we je volgend jaar tijdens een van de social rides?
Jawel. Als dat nog mag zonder bijpassend shirtje ten minste :+

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49
Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Jawel. Als dat nog mag zonder bijpassend shirtje ten minste :+
Je hebt geluk (of pech). Ik heb ook geen bijpassend shirt en ik mag ook nog steeds mee

• Ypuh
wisselwerking schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

Je hebt geluk (of pech). Ik heb ook geen bijpassend shirt en ik mag ook nog steeds mee
Misschien wel zo veilig om dan gewoon voor Groningen te kiezen. Hier onder de rivieren zijn ze gemiddeld wel wat geweldadiger.

• wisselwerking
Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Misschien wel zo veilig om dan gewoon voor Groningen te kiezen. Hier onder de rivieren zijn ze gemiddeld wel wat geweldadiger.
In Groningen wordt de energie weggezet via de beenspieren in plaats van de armspieren. Ben je ook weer sneller thuis :P

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:39:
Opzich wel duidelijk, bij 4iiii krijg ik idd altijd 1010 te zien.
Ga je ook geen moeilijke vragen krijgen waarom getal steeds wisselt ed.

Quark (Force AXS) krijg ik nM waardes te zien, al heb ik nergens kunnen vinden hoeveel dit kan/mag afwijken.
Heb soms idee dat getal best wel veel verschilt nml.
Je krijgt een koppel te zien in Newtonmeters (Nm) te zien, feitelijik het koppel (alle vermogensmeters meten koppel en cadans) wat het apparaatje meet terwijl er effectief geen koppel is.

Dus als daar bv. 0.25 Nm staat dan wordt er aangenomen dat dat 0 Nm is. Hoe dat correleert tot vermogen is afhankelijk van je cadans. Maar als je "even" aanneemt dat je bv. een cadans hebt van 90 en 250W trapt, dan is dat ongeveer 26.5 Nm. Trap je sneller, dan worden je koppels kleiner (bij gelijkblijvend vermogen) maar zo heb je wel een idee over de ball-park getallen. Ruwweg een paar procent.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Als je niet alleen durft te gaan naar een SR in het zuiden bied ik me wel aan als huurling-Groninger :Y)

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-04 06:32
Steeffoon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Hoe bevalt de siliconen sluiting? Vooral op Amazon las ik daar aardig wat negatieve reviews op, of valt dat allemaal wel mee?
Geen problemen mee tot nu toe. Vind t wel prettig eigenlijk

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:25
Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

SRM flat pedals? Ga je deze op je racefiets gebruiken? Wel gaaf om te zien. Wist niet eens dat ze bestonden. Kun je nog switchen naar bijvoorbeeld een SPD body als je dat zou willen?
Nee, deze komen op mijn forens-/slechtweerfiets. Eerst had ik daar dus Garmin Vector 3 pedalen met adapters, maar dat beviel niet. Nu heb ik, voor mij althans, the best of both worlds: gewone platte pedalen met goede grip en vermogensmeting.
Ze zijn pas een half jaar of zo op de markt. En ze zijn nog in het zilver ook!

Op mijn racefiets heb ik een Powertap naaf. Een oudje, dus als die het begeeft, dan heb ik tenminste een alternatief.
mhr-zip schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:42:
[...]
ow zijn het power pedalen O+

@nogeeninlog "kennende" vond ik het niet raar dat hij niet standaard pedalen had gekozen. Maar met power erin maakt ze wel 10x leuker.
Ja zeg, ik ga heus geen 900 Euro betalen voor gewone pedalen. :*) Dat is bijna twee keer zoveel als de waarde van de fiets waar ze op komen.
Gurby schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:06:
Was @nogeeninlog de gebruiker met een pendelcrank? In dat geval had Francis Cade laatst een video van een commerciële 'swing crank' die wellicht interessant is:
[YouTube: The Most Unusual Bicycle Crank I've Ever Seen]
Tof filmpje, dankjewel! Het laat goed zien wat zo'n pendel doet en het is mooi dat er nu ook een is voor racefietsen. Ik heb de mijne nog (deels) op bestelling moeten laten maken.
DieAnder schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:43:
[...]

Dat gezegd hebbende, ik denk dat @nogeeninlog de enige op dit hele forum is die een goede reden heeft om links en rechts apart te meten. Ben benieuwd!
Helaas, met een pendel werkt de meting op rechts niet (goed) omdat de rechterpedaal niet om zijn as draait. Dat draaien wordt tenslotte door de pendel gedaan, zoals je ook in het filmpje kunt zien. Die pendel hangt alleen maar.

[ Voor 12% gewijzigd door nogeeninlog op 10-10-2022 22:12 ]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

rinslll schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Geen problemen mee tot nu toe. Vind t wel prettig eigenlijk
Ah oké!
Heb vanmiddag de Buster 800 besteld van Sigma.
Kwam namelijk een review tegen van de Aura 80 en dat lichtbeeld leek me niet echt veel voorstellen, als ik de plaatjes mocht geloven.
https://road.cc/content/r...-aura-80-headlight-287845

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-04 14:39

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Voor wie geinteresseerd is in de Garmin Varia, hij is bij Amazon flink in de aanbieding nu: klik

Edit; wel voor prime leden..

[ Voor 5% gewijzigd door Guusjee op 11-10-2022 08:11 ]

• Stancke
Guusjee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:07:
Voor wie geinteresseerd is in de Garmin Varia, hij is bij Amazon flink in de aanbieding nu: klik

Zo goedkoop ben ik hem nog niet tegengekomen.

Voor de twijfelaars: voor mij de beste aankoop in tijden op de fiets. Ik rij niet meer zonder mijn Varia (ook niet overdag).

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Bedankt heren... daar ging m'n budget :)

Strava

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

denyos schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:21:
Bedankt heren... daar ging m'n budget :)
Welcome >:) Een hobby mag geld kosten en op veiligheid mag je niet besparen! :+

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50

Bezulba

Formerly known as Eendje

Guusjee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Dit klinkt een beetje als "Maar voor je baby wil je toch gewoon het beste?!" argument om de duurste kinderwagen aangesmeert te krijgen..

goedkoopste achterlicht werkt voor mij prima om zichtbaar te zijn voor anderen. Hell, zelf m'n voorlicht is Chinese kwaliteit van aliexpress en werkt fantastisch prima.

blup

• borft
  • Laatst online: 10-04 12:55
Bezulba schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:42:
[...]

Dit klinkt een beetje als "Maar voor je baby wil je toch gewoon het beste?!" argument om de duurste kinderwagen aangesmeert te krijgen..

goedkoopste achterlicht werkt voor mij prima om zichtbaar te zijn voor anderen. Hell, zelf m'n voorlicht is Chinese kwaliteit van aliexpress en werkt fantastisch prima.
heeft dat achterlicht ook een radar dan? ;)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

borft schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

heeft dat achterlicht ook een radar dan? ;)
Uiteraard, m'n hoofd omdraaien, scheelt toch weg 150 euro.

blup

• DDX
Guusjee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:07:

Volgens mij nu al weer voor normale prijs...

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-02 09:11
DDX schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Volgens mij nu al weer voor normale prijs...
Wat was de aanbiedingsprijs? (ik zie hem nu voor € 178,99)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43

aerofreak

Steve Jobs

125 euro

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Bezulba schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Uiteraard, m'n hoofd omdraaien, scheelt toch weg 150 euro.
Fiets jij wel eens op een dijk zonder apart fietspad, met wind langs je oren? Of fiets jij continu met je hoofd naar achteren om te kijken of er een auto komt/wil passeren?

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• wisselwerking
Guusjee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Want zonder radar wordt je door elke auto aangereden? :+

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

En toch is de Varia echt super fijn. De radar detecteert achteropkomend verkeer lang voordat je het gehoord hebt. Het brengt een soort rust met zich mee die ik vooraf niet voorspeld had. Bijvoorbeeld bij het fietsen over een stuk dijk met flinke wind om de oren.

Als ik dan toch een kanttekening moet plaatsen, in NL is bijna elke drukkere weg voorzien van een duidelijk gescheiden fietspad waardoor het signaal wat overdadig wordt. Maar je zet het piepje dan snel even uit via de fietscomputer.

Edit: het voelt alsof ik een zintuig extra gekregen heb dat mij beschermt in het verkeer. Ik mis het wanneer ik het niet bij me heb.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 11-10-2022 11:19 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ElGreco schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Fiets jij wel eens op een dijk zonder apart fietspad, met wind langs je oren? Of fiets jij continu met je hoofd naar achteren om te kijken of er een auto komt/wil passeren?
Yup, maar ik fiets ook niet midden op de weg zodat ik opzij moet omdat een auto er langs moet.

Ik zie de toegevoegde waarde niet. En zeker niet voor die prijs.

blup

• denyos
  • Laatst online: 23:45
Reden voor mij om hem wel te kopen voor deze prijs is dat ik veel op een triathlon fiets rij in de tijdrit houding. Mn hoofd omlaag tussen de armen in. Ik merk dat wanneer ik op deze fiets rij ik minder snel even om kijk. Moet dan vaak stuur breed pakken/overeind komen. Met de Varia hoop ik dat ik dat minder vaak hoef te doen.
Daarnaast heb ik op dit moment nog geen achterlicht (rij nooit in het donker) dus heb hem met name vanwege de radar functionaliteit besteld en de achterlamp is een mooi extra'tje.

Strava

• DDX
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
Als ik dan toch een kanttekening moet plaatsen, in NL is bijna elke drukkere weg voorzien van een duidelijk gescheiden fietspad waardoor het signaal wat overdadig wordt. Maar je zet het piepje dan snel even uit via de fietscomputer.
Hoe doe je die snelle mute dan ?
Op garmin computer heb ik mute optie nog niet gevonden.
En op wahoo (bolt v1) moet je naar sensors, scrollen naar sensor en dan mute kiezen.
Ook niet echt snel.

Op garmin kan je ook verlichting bedienen, kan je hem op auto zetten, gaat die in tunnel of als het donker is vanzelf feller branden.
Of even tijdelijk uitzetten als je in groep rijd. (knipperen kan best irritant zijn als je in groep rijd)
Bij Wahoo kan je dat niet en moet je verlichting uit/aanzetten doormiddel van button op de radar.
En heb je geen mogelijkheid om lamp uit te zetten en toch radar te gebruiken.

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

[...]

He laat mij gewoon lekker wat duurs kopen voor mijn fiets met argumenten die wel of niet relevant zijn :P

Maar om eerlijk te zijn, is veiligheid wel de voornaamste reden om dit te kopen. Ik heb al vaak genoeg gehad dat ik schrok van een auto die mij (te hard) inhaalde zonder dat ik dat doorhad omdat ik tegen de wind in reed op een net te smalle weg. En jij mag best vinden dat je dat niet nodig hebt. Misschien heb ik wel te veel risicomijdend gedrag en doe ik dit daarom maar aan het eind van de dag kom ik het liefste gewoon thuis bij vrouw en baby die in een veels te dure kinderwagen wordt vervoerd in plaats van dat ik opgevouwen in de berm lig.

• SirLenncelot
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Hoe doe je die snelle mute dan ?

En op wahoo (bolt v1) moet je naar sensors, scrollen naar sensor en dan mute kiezen.
Ook niet echt snel.
Het zijn wel een paar handelingen, maar toch wel snel gedaan imho.

Dacht overigens wel dat het op Garmin ook kon via de licht bediening.

Edit: wel een beetje balen, dacht dat de integratie met Garmin beter was…

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 11-10-2022 12:12 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:30
Ik heb de varia (315) zonder het lampje, dus puur voor de radarfunctie. Vaak fijn, maar langs parallelwegen heel lastig in te schatten of de auto op de parallelbaan of toch hoofdrijbaan rijdt. Met de wind langs je oren is het zeker wel een fijne aanvulling, maar in NL een must? Dat niet.
De 315 heeft een iets minder grote batterij, als ie leeg is voel ik me niet ineens onveilig of zo. Zeker omdat mijn achterlicht een eigen batterij heeft en ik dus nooit zonder achterlicht zit. Voordeel van de 315 vind ik ook dat je hem gewoon in je jersey kan doen oid, want geen lampje.
De bevestiging met elastiekjes is trouwens wel matig, een vaste mount is beter. Ik vraag me af of de goedkopere Ali versies en de dure varianten daarvan op NL webshops gewoon exact hetzelfde product is, want het is geen Garmin-eigen mount. Ik heb dus de Ali mount gekocht.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik heb er eentje aangeschaft sinds ik in het buitenland woon, waar fietspaden een spaarzaam goed zijn. Beste investering ooit! Merk ook dat andere weggebruikers de verlichting erg waarderen en nog nooit problemen gehad. Hier fiets je vaak op N-wegen waar je niet constant wilt omkijken of er verkeer aankomt. Zie hier veel mensen met een Varia.
In Nederland wellicht wat minder noodzakelijk met alle mooie fietspaden maar ik zou een Varia niet kwalificeren als nutteloos. Vaak genoeg dat je in de stad met auto’s de weg deelt.

• roelwillems
wibblemoo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:34:
Ik heb er eentje aangeschaft sinds ik in het buitenland woon, waar fietspaden een spaarzaam goed zijn. Beste investering ooit! Merk ook dat andere weggebruikers de verlichting erg waarderen en nog nooit problemen gehad. Hier fiets je vaak op N-wegen waar je niet constant wilt omkijken of er verkeer aankomt. Zie hier veel mensen met een Varia.
In Nederland wellicht wat minder noodzakelijk met alle mooie fietspaden maar ik zou een Varia niet kwalificeren als nutteloos. Vaak genoeg dat je in de stad met auto’s de weg deelt.
Tsja, ik twijfel om die rede heel erg over de aanschaf van een Varia. In NL op bijv een polderweg zie ik het nut wel degelijk, net als in het buitenland waar je voornamelijk de weg deelt met auto's. Maar ben toch bang dat op fietspaden, met een weg er direct naast, je gek wordt van de niet relevante meldingen. En daardoor de meldingen misschien zelfs gaat negeren?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

wibblemoo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:34:
Ik heb het natuurlijk over gebruik in Nederland, met onze prachtige infrastructuur en mensen die gewend zijn aan fietsers.

In het buitenland zal het absoluut een toegevoegde waarde hebben!

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

roelwillems schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:41:
[...]

Tsja, ik twijfel om die rede heel erg over de aanschaf van een Varia. In NL op bijv een polderweg zie ik het nut wel degelijk, net als in het buitenland waar je voornamelijk de weg deelt met auto's. Maar ben toch bang dat op fietspaden, met een weg er direct naast, je gek wordt van de niet relevante meldingen. En daardoor de meldingen misschien zelfs gaat negeren?
Met alle piepjes die ik al krijg van m'n computer, zal dit idd gewoon een "oh weer een piepje" worden.

blup

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
Ook in Nederland zou ik geen spijt van de aanschaf hebben gehad. Het verkeer hier (Spanje) is wat beter ingespeeld op wielrenners en houdt goed rekening met je, maar in Nederland wil dat nog wel eens anders zijn. Dan is het fijn om te weten dat een auto achterop komt en je gaat inhalen.

Wat de signalen betreft: alles went. Hier is veel verkeer dus veel piepjes, maar dat stoort mij absoluut niet.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De Magene variant is ook afgeprijst..

@rinslll let je op?

[ Voor 9% gewijzigd door McMiGHtY op 11-10-2022 14:53 ]

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-04 06:32
Thx

Heb jij je er al in verdiept hoe die samen gaat met de Wahoo?

• ElGreco
Bezulba schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Yup, maar ik fiets ook niet midden op de weg zodat ik opzij moet omdat een auto er langs moet.

Rare redenatie om te denken dat ik of andere radar gebruikers midden op de weg fietsen en pas aan de kant gaan bij een piepje.

Nogmaals, niet alle wegen in NL hebben een losse fietspad. Waar ik woon zijn heel veel wegen en dijken waar je de weg mag delen met automobilisten. Mijn ervaring is dat juist NL automobilisten die gewend zijn aan fietsers, geen afstand houden bij het passeren.

Ik vind het prettig om te weten dat er iets aankomt (als ik het door omstandigheden niet al gehoord heb) voornamelijk omdat ik dan weet dat ik aan de kant moet blijven, ook als ik plots iets moet ontwijken (putdeksel oid), dan rem ik eerder of maak een andere keus.

Er zijn ook genoeg momenten waarbij ik aan de kant fiets maar als de radar afgaat, ik juist bewust naar het midden toe schuif. Omdat ik weet dat de weg echt niet breed genoeg is verderop om gepasseerd te worden door een NL automobilist die fietsers gewend is en denkt dat het best kan/past.

• ElGreco
rinslll schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Thx

Als je veel waarde hecht aan de knipper functie. Volgens de review van GPLama, knippert dat ding eenmalig zodra een auto/brommer in beeld komt, maar daarna niet. Waarbij een Garmin blijft knipperen totdat het object gepasseerd is.
Bij een auto misschien niet zo spannend maar als er een 2e (of meerdere) auto(s) volgen na de eerste, is de kans groot dat zij helemaal geen knipper zien.

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

[...]

Ahja, ik fiets idd altijd midden op de weg en doorgaans zelfs op de verkeerde weghelft. Daarom ben ik er ook zo blij mee; ik begreep het al niet zo goed...

Ik rij al jaren met dit ding en rij werkelijk geen meter meer zonder. Gaat hij vandaag stuk dan bestel ik direct een nieuwe - desnoods voor het volle pond/wel of geen aanbieding.
Helemaal op wegen waar je de weg deelt met auto's geeft het mij enorm veel rust en schrik je niet meer van plotseling passerende auto's. Met een harde wind en 35-45kmh hoor je dat gewoon niet (altijd). Maar ieder zijn ding

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Grin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:12:
[...]

Ahja, ik fiets idd altijd midden op de weg en doorgaans zelfs op de verkeerde weghelft. Daarom ben ik er ook zo blij mee; ik begreep het al niet zo goed...

Ik rij al jaren met dit ding en rij werkelijk geen meter meer zonder. Gaat hij vandaag stuk dan bestel ik direct een nieuwe - desnoods voor het volle pond/wel of geen aanbieding.
Helemaal op wegen waar je de weg deelt met auto's geeft het mij enorm veel rust en schrik je niet meer van plotseling passerende auto's. Met een harde wind en 35-45kmh hoor je dat gewoon niet (altijd). Maar ieder zijn ding
<s>Ik fiets voor de adrenaline rush, niets fijner dan het angstzweet nadat een auto op 5 mm van je elleboog voorbij is geraasd O-) </s>

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

ElGreco schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Als je veel waarde hecht aan de knipper functie. Volgens de review van GPLama, knippert dat ding eenmalig zodra een auto/brommer in beeld komt, maar daarna niet. Waarbij een Garmin blijft knipperen totdat het object gepasseerd is.
Bij een auto misschien niet zo spannend maar als er een 2e (of meerdere) auto(s) volgen na de eerste, is de kans groot dat zij helemaal geen knipper zien.
Zie hier het filmpje. De reden waarom ik niet voor de Magene ben gegaan.

• DDX
Nu nog een versie die langer dan 8 uur red.
Of een versie waar je een batterypack onder kan klikken.

Toch jammer dat ik tijdens laatste brm600 rit gewoon ouderwets lampje moest gaan meenemen.
De radar had overdag gered maar dan in de nacht had ik zonder moeten rijden....

En ja je schijnt usb batterypack te kunnen aansluiten en opladen tijdens rijden, maar best lastig om dat handig te doen als je de radar ook gemonteerd hebt.

• wisselwerking
DDX schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:36:

Toch jammer dat ik tijdens laatste brm600 rit gewoon ouderwets lampje moest gaan meenemen.

En ja je schijnt usb batterypack te kunnen aansluiten en opladen tijdens rijden, maar best lastig om dat handig te doen als je de radar ook gemonteerd hebt.
Volgende keer wat harder doorfietsen ;)

Persoonlijk lijkt het mij onhandig dat je om die reden meerdere devices mee moet nemen. Ik kon afgelopen zaterdag prima uit de voeten met mijn Action achterlamp. Maar dat waren ook maar 5 uur (een deel in de ochtend en een deel in de avond) in het donker.

• Mistraller
rinslll schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Thx

Volgens de reviews is de integratie goed... en de magene heeft in elk geval een haakje voor een safety strap. Dat had niet misstaan op de Garmin, want die is al eens tegen de grond gekletterd doordat ik die stomme stiekjes niet goed vast had gemaakt.
Ook auto sleep/auto wake op basis van beweging zit niet op de garmin. De varia gaat in principe wel uit als je je edge uitschakelt al werkt dat niet altijd goed.

---------------

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat zou wel iets zijn voor een fietsende tweaker met een 3d printer...

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:57

Kluus

Gang is alles

Twee radars, telkens een aan de lader in je stuurtas. 8)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Guusjee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

Zie hier het filmpje. De reden waarom ik niet voor de Magene ben gegaan.
Nou doet mijn huidige lampje dat uberhaupt niet, dus al 1x zo flashen is voor mij al een pluspunt :)

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 13:01
Mistraller schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Volgens de reviews is de integratie goed... en de magene heeft in elk geval een haakje voor een safety strap. Dat had niet misstaan op de Garmin, want die is al eens tegen de grond gekletterd doordat ik die stomme stiekjes niet goed vast had gemaakt.
Ook auto sleep/auto wake op basis van beweging zit niet op de garmin. De varia gaat in principe wel uit als je je edge uitschakelt al werkt dat niet altijd goed.
Dat elastiek gedoe was ik na 2x switchen van fiets al zat. Nu heb ik deze gewoon op elke fiets en is het switchen zonder gedoe (en bij een van mijn fietsen zakte dat ding met elastiek meteen naar beneden...)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:48
@ElGreco Is een soortgelijke discussie als wel of niet een helm dragen.. gelukkig is dit vandaag geen discussie meer bij het wielrennen. Er is nu éénmaal een publiek die hardleers is, en eerst moeten voelen alvorens ze de knop kunnen omdraaien. Mijn bike buddy is zo iemand, ik heb zelfs een jaar met hem niet meer gefietst omdat hij geen helm wou dragen. Toen hij eens een valpartij heeft gehad en op spoed hem vertelden dat hij geluk heeft gehad, is hij een helm beginnen dragen... Hij reed tot over een paar maanden nog altijd met 23mm banden op 8 bar. Was altijd aan het lachen met mijn 28mm banden op 4,5 bar, zo in de aard van.. ben je daar weer met je mountainbike.. Onlangs reden we door er een gravelstrook van +/- 5km tijdens onze rit en zag hoe ik probleemloos door die strook reed, terwijl hij schudde en beefde en totaal geen grip had.. Week nadien zaten er 25mm banden op zijn fiets... Over mijn radar is hij wel te spreken, daar hij de voordelen van ziet tijdens onze ritten, dus hij is minder hardleers dan @Bezulba 8) , maar voor een Belg heeft hij teveel trekjes van jullie en ziet hij het ook niet zitten om € 199 hieraan te spenderen, wellicht zit hij te wachten tot ik upgrade naar een nieuwe versie... en zal hij staan springen om de mijne over te nemen :+

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-04 18:56

User

S3

McMiGHtY schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Dat zou wel iets zijn voor een fietsende tweaker met een 3d printer...
U riep? :)
RigolleM schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:52:
@ElGreco Is een soortgelijke discussie als wel of niet een helm dragen.. gelukkig is dit vandaag geen discussie meer bij het wielrennen.
Grapjas. ;)
Grin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:12:
Eens, ik schrok me regelmatig de pleuris van auto's die ineens vol gas voorbij kwamen klappen, al dan niet half door de berm. Ik rij hier voornamelijk op buitenwegen waar je 60 mag (lees 80), wegen zelf zijn van betonplaten, daar wil je liever niet aan de rand fietsen omdat die platen nogal eens breken en voor gevaarlijke randjes zorgen. Ik fiets dus praktisch altijd een halve meter tot een meter uit de rand, dan wil ik echt wel op tijd weten dat er iets aan komt rijden. Sinds ik de radar heb ben ik maar een enkele keer verrast door een auto en dat kwam elke keer doordat ik zelf in gedachten verzonken was en niet op zat te letten. In zo'n situatie zou ik ook niet elke paar honderd meter achterom kijken voor auto's.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Ik ben gestopt die radar in NL te gebruiken omdat je hier veel fietspaden hebt die gescheiden zijn van de autowegen. Als je daar dan op rijdt krijg je de hele tijd die false positives van je radar.
Überhaupt is het waar ik fiets (Leiden eo) zo extreem druk op de weg dat je helemaal neurotisch wordt van alle radar meldingen.

In Frankrijk vond ik het wel echt geweldig trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 11-10-2022 20:26 ]

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:55

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik kom wat laat in de discussie over de radar maar ik was ook sceptisch...uiteindelijk door alle goeie verhalen toch maar aangeschaft en het is een genot om met dat ding te fietsen! Zet hem zo in de top 3 van beste aankopen voor de fiets en dan tel ik de fiets zelf en pedalen mee!

Maar ach waar praat ik over! Ik fiets toch niet meer de laatste tijd :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 13:27
[...]

Een N=0 ervaring O+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-04 18:39
Zijn hier ook gebruikers van de Elevate app (chrome extensie)?

Ik heb op de mtb geen powermeter, maar Elevate geeft wel een PowerStressScore, Np, en Average power weer. En neemt die dus ook mee in de fitness berekening/trend. Strava geeft een geschat vermogen weer, en dat getal zie ik niet als Np of average power etc.

Toch gek, intervals.icu geeft in de fitness-trend een kloppender beeld.
Valt dit aan te passen? opnieuw uploaden, FAQ, en andere fit.file bied geen soelaas. 8)7

@DetailingBySmotske

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 13:27
Smotske schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 05:54:
Zijn hier ook gebruikers van de Elevate app (chrome extensie)?

Ik heb op de mtb geen powermeter, maar Elevate geeft wel een PowerStressScore, Np, en Average power weer. En neemt die dus ook mee in de fitness berekening/trend. Strava geeft een geschat vermogen weer, en dat getal zie ik niet als Np of average power etc.

Toch gek, intervals.icu geeft in de fitness-trend een kloppender beeld.
Valt dit aan te passen? opnieuw uploaden, FAQ, en andere fit.file bied geen soelaas. 8)7
Geen gewicht invullen in Strava?

Wist jij dit nu @DDX?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DDX
Extra powermeter kopen.
Maar gewicht weghalen werkte aantal jaar geleden wel ja.

• DDX
wisselwerking schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Volgende keer wat harder doorfietsen ;)

Persoonlijk lijkt het mij onhandig dat je om die reden meerdere devices mee moet nemen. Ik kon afgelopen zaterdag prima uit de voeten met mijn Action achterlamp. Maar dat waren ook maar 5 uur (een deel in de ochtend en een deel in de avond) in het donker.
Ja is ook best onhandig, laatste brm600 had ik best wat zaken mee.
Voor voorlamp (lupine piko) had ik 3 accu's mee, 3e accu was volgens mij half leeg in de ochtend.
Voor achterlamp had ik een bontrager flare rt (kan je bedienen vanaf garmin) die red wel 20 uur ofzo.
En voor zekerheid heb ik bij zo'n rit altijd 2e achterlamp/voorlamp mee voor als er wat stopt.

En voor garmin bijladen had ik powerbank mee om bij te laden bij stops.

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Voor voorlamp (lupine piko) had ik 3 accu's mee, 3e accu was volgens mij half leeg in de ochtend.
Voor achterlamp had ik een bontrager flare rt (kan je bedienen vanaf garmin) die red wel 20 uur ofzo.
En voor zekerheid heb ik bij zo'n rit altijd 2e achterlamp/voorlamp mee voor als er wat stopt.

Daarom zie je bij een BRM ook veel rijders met een naafdynamo; gaan wel wat Watts in zitten, maar minder zorg om de stroomvoorziening.

---------------

• wackmaniac
  • Laatst online: 17:47
https://www.wielerflits.n...ar-materiaalsponsor-sram/

Goede zet? Ik heb geen enkele ervaring met andere merken dan Shimano, en dan ook nog op een zeer bedenkelijk niveau natuurlijk :)

Read the code, write the code, be the code!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
wackmaniac schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:
https://www.wielerflits.n...ar-materiaalsponsor-sram/

Goede zet? Ik heb geen enkele ervaring met andere merken dan Shimano, en dan ook nog op een zeer bedenkelijk niveau natuurlijk :)
Daar hoort de klassieker van Mollema bij

tjonge jonge, dit is achter een leeftijdfilter gezet?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Joarie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Daar hoort de klassieker van Mollema bij

[YouTube: Mollema "FUCKING SRAM!!!"]

tjonge jonge, dit is achter een leeftijdfilter gezet?
neuken onder de 18 mag niet! ;)

blup

• SirLenncelot
  • Niet online
mij lijkt dat voor een profploeg op nummer 1 staat dat het materiaal bijdraagt aan de prestaties op de weg. Stel nu dat Shimano een veel beter model uitbrengt dan zitten zij aan SRAM vast. Lijkt me dat je hier als profploeg flexibel in wil zijn.

Dat heb ik ook wel eens gedacht over fietsen, ik kan me voorstellen dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit in bijvoorbeeld de aero eigenschappen van het frame en/of de wielen. Je zal er maar een paar essentiële secondes mee verliezen.

• roelwillems
SirLenncelot schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:11:
mij lijkt dat voor een profploeg op nummer 1 staat dat het materiaal bijdraagt aan de prestaties op de weg. Stel nu dat Shimano een veel beter model uitbrengt dan zitten zij aan SRAM vast. Lijkt me dat je hier als profploeg flexibel in wil zijn.

Dat heb ik ook wel eens gedacht over fietsen, ik kan me voorstellen dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit in bijvoorbeeld de aero eigenschappen van het frame en/of de wielen. Je zal er maar een paar essentiële secondes mee verliezen.
Echter... moet je wel voldoende (sponsor)geld in kas zien te krijgen om al die spullen te kunnen betalen. Een deal met SRAM/Shimano helpt in ieder geval om nooit zonder voldoende groepset-onderdelen te komen zitten en zorgt daarnaast voor een paar euro in de kas ;)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

In het verleden hebben ploegen wel eens met materiaal van een ander gereden en er vervolgens een sticker van de sponsor op geplakt.

blup

• DDX
En met huidige schaarste (al is ergste voorbij) is een sponsor die fiets(/onderdelen) levert wel zo handig.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:56

Dat geldt toch voor alles? Ze zitten nu ook aan Cervelo en Agu vast. Als, bijvoorbeeld, Trek of Specialized nu met een veel betere fiets komt zitten zij vast aan Cervelo.

Zo werkt dat met sponsoring. De Colnago van Pogacar is ook niet de beste.

Dit geldt ook voor de renners zelf. Stel en staat nu nog een betere Pogacar op bij de concurrentie.

En zo kan je nog wel even doorgaan…

• DDX
Gelukkig worden meeste verschillen nog gewoon door de renners gemaakt.
Ookal doen de fabrikanten van fietsen je geloven dat iedere nieuwe fiets minuten sneller is.

• Ypuh
Jumbo is mij wel na aan het apen met Cervelo en SRAM.

Heb zelf 3 fietsen allen uitgerust met SRAM en leef nog steeds, dus het zal wel loslopen. Ik verwacht dat alle grote merken (frames & groepsets) weinig meer voor elkaar onder doen, dat zie je ook terug in de prijzen.

• wisselwerking
DDX schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Backup en bijladen is bij dat soort ritten zeker aan te raden. Ik heb voor nachtritten beschikking over een Lezyne 1300XXL. Daarmee kom ik in principe de nacht wel door, zeker als ik hem op een eco mode zet. En uiteraard ook 1 of meerdere powerbanks. Daarnaast nog wel een Solar Storm X2/X3 tot mijn beschikking.

Als achterlamp heb ik tegenwoordig lampen van de Action (link). Die zijn eigenlijk wel fel genoeg en werken op AAA batterijen. Dus wat extra batterijen mee en dan kom ik makkelijk meerdere nachten door (behalve dat mijn eigen lampje dan uitgaat).

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Bezulba schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

In het verleden hebben ploegen wel eens met materiaal van een ander gereden en er vervolgens een sticker van de sponsor op geplakt.
Dat doen ze nog steeds... Het tijdrit pak van Yates...was niet van ALE.. bijvoorbeeld. MvdP reed met een merkloze Lazer tijdrit helm.. zadels en stuurtjes worden nog wel eens gewisseld. Froome rijd al jaren met ovals die niet sponsor correct zijn.. ..voorbeelden te over.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Als achterlamp heb ik tegenwoordig lampen van de Action (link). Die zijn eigenlijk wel fel genoeg en werken op AAA batterijen. Dus wat extra batterijen mee en dan kom ik makkelijk meerdere nachten door (behalve dat mijn eigen lampje dan uitgaat).
En nagenoeg in elk tankstation te koop..

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 22:53

Fisico

by Fabian

Uiteindelijk moet je ook de rekeningen betalen dus ergens moet een balans worden gevonden. Bij MvdP doen ze een setje sponsorloze wielen in de tijdritfiets voor de seconden en bij de rest van de ploeg niet. Sky kocht wielen die super licht waren om dat de Dogma te zwaar was. Als het echt te erg wordt grijpt een ploeg wel in, een aanlopende tijdritfiets zoals bij Mollema in de tour bij Belkin zie ik niet zo snel meer gebeuren.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
McMiGHtY schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

En nagenoeg in elk tankstation te koop..
Grootste rotzooi ooit. Werken best aardig, maar als de batterij eenmaal leeg is en je de lamp hebt geopend om de batterijen te vervangen komt er na verloop van tijd vocht in de lamp, omdat de lamp niet meer waterdicht is...

We hebben thuis verschillende lampen gehad en de lichtopbrengst is prima, maar ze gaan dus snel stuk. Niet heel duurzaam dus.

Ik ben nog steeds erg te spreken over mijn knog rip-offs van de HEMA. Super lampjes om mee gezien te worden en doen het bij mij al 3 jaar. Het witte lampje is trouwens om gezien te worden. Maar er zijn genoeg goede koplampen op de markt en anders koop je een setje van de Aldi of Lidl.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
scraemus schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

Dat elastiek gedoe was ik na 2x switchen van fiets al zat. Nu heb ik deze gewoon op elke fiets en is het switchen zonder gedoe (en bij een van mijn fietsen zakte dat ding met elastiek meteen naar beneden...)
Zeer teleurstellend dat ze die er gewoon niet standaard bij doen. Dat elastiekje was bij mijn eerste rit al losgeschoten. Voor een product met een adviesprijs van 180 euro of zo kan dat echt niet. Overigens kreeg ik wel alles nieuw. Was namelijk een rubbertje daardoor kwijtgeraakt. Das wel weer goed van Garmin.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

Zo werkt het dus precies niet. Ze zullen heus geen contract aangaan met een leverancier die echt slecht spul maakt, maar of bij Shimano of SRAM... Gewoon wie de grootste zak geld meebrengt:
Nadat SRAM afgelopen zomer een bod had gedaan om de nieuwe materiaalsponsor van Jumbo-Visma te worden, gaf Shimano de afgelopen week aan dat dit bedrag voor hen om principiële redenen te hoog was.
SRAM is gewoon flink aan het investeren in deze vorm van marketing. En hey, als de profs ermee rijden zal het wel goed zijn :P

(En wat @DDX zegt, de renner (met de ploeg en taktiek) maakt gelukkig in normale koersen nog gewoon het verschil. Het is geen wereld uur record, waar de fiets en hele grote factor is)

En daarnaast heeft Shimano ook weleens wat steekjes laten vallen (totaal onbetrouwbare powermeters, chaindrops)

Strava

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh ik geloof best dat de meeste materialen erg dicht bij elkaar liggen op dit moment en dat de grootste zak geld meestal een verstandige keuze is.

Maar de sponsor van je concurrent zal maar net de klapschaats uitvinden op het moment dat jij nog jaren vastzit aan je onderbind-ijzers. Natuurlijk koffiedik kijken maar ik zou in ieder geval wat clausules op laten nemen in de overeenkomsten zodat je er ook weer onderuit kan.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

SirLenncelot schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 06:43:
Oh ik geloof best dat de meeste materialen erg dicht bij elkaar liggen op dit moment en dat de grootste zak geld meestal een verstandige keuze is.

Maar de sponsor van je concurrent zal maar net de klapschaats uitvinden op het moment dat jij nog jaren vastzit aan je onderbind-ijzers. Natuurlijk koffiedik kijken maar ik zou in ieder geval wat clausules op laten nemen in de overeenkomsten zodat je er ook weer onderuit kan.
Gok dat er dan clausules zijn inderdaad. Daarbij zijn dit soort innovaties wel heel uniek, gok dat ieder team het maar wat graag voor lief neemt om een klein risico te lopen een grote innovatie (tijdelijk) te missen in ruil voor een grote zak geld ieder seizoen.

• ElGreco
Nou verrek. Er is een kalender verschenen voor de Social Rides in 2023!

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tof! Ik ga even kijken!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:54:

En daarnaast heeft Shimano ook weleens wat steekjes laten vallen (totaal onbetrouwbare powermeters, chaindrops)
Dat wordt dus FTP-testen voor iedereen op die nieuwe meters. Die van Shimano schijnen nog steeds matig te zijn en die van SRAM top.

SRAM heeft vooral chaindrops in de extreme posities bij de lichtere verzetten en daar komt een prof denk ik minder snel. Grootste drie kransjes achter en dan in lage cadans voorschakelen geeft regelmatig een chaindrop aan de binnenkant. Bij een vriend van mij juist aan de buitenkant.

Misschien toch eens naar dat systeem van Boonen gaan kijken in de nabije toekomst.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-04 10:27
Fisico schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Dat wordt dus FTP-testen voor iedereen op die nieuwe meters. Die van Shimano schijnen nog steeds matig te zijn en die van SRAM top.

SRAM heeft vooral chaindrops in de extreme posities bij de lichtere verzetten en daar komt een prof denk ik minder snel. Grootste drie kransjes achter en dan in lage cadans voorschakelen geeft regelmatig een chaindrop aan de binnenkant. Bij een vriend van mij juist aan de buitenkant.

Misschien toch eens naar dat systeem van Boonen gaan kijken in de nabije toekomst.
Ik ga morgen even een testritje maken op een fiets met een Classified systeem. Lijkt me heel vet!

• SirLenncelot
  • Niet online
Staat zondag bij een toertocht een standje van met testopstelling. Ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Zoals ik begrepen heb krijg je een 1x11 verzet waarbij de hub de voorderailleur vervangt en een 2e verzet simuleert. Hoe dat zou werken snap ik nog niet helemaal, maar misschien zondag.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 11:23
SirLenncelot schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:19:
Zoals ik begrepen heb krijg je een 1x11 verzet waarbij de hub de voorderailleur vervangt en een 2e verzet simuleert. Hoe dat zou werken snap ik nog niet helemaal, maar misschien zondag.
Het werkt net zoals een fiets met naafversnelling. Zie je veel op stadsfietsen, Shimano Nexus 3/7/8. Je hebt op die fietsen een vast tandwiel voor/achter (dus eigenlijk een singlespeed) maar in de hub intern zitten tandwieltjes die je kan schakelen. Dat ze 7/8 versnellingen in een hub kunnen wegwerken is een klein wonder, maar dat kán dus. Nadeel is dat het bij lange na niet zo efficiënt is als een derailleursysteem omdat er drieduizend tandwieltjes in zitten.
Dat Classified-systeem is eigenlijk een simpeler (en dus efficiënter) versie daarvan, met maar 2 versnellingen: een 1-op-1 overbrenging (en die is heel efficiënt omdat het 1-op-1 is) die werkt als je "grote kettingring", en een 1-op-0.7 die werkt als "kleine kettingring". Het principe is dat van planetary gears.
Dat combineren ze dan met een traditionele achterderailleur en als je dan de hub schakelt voelt het alsof je naar een kleine kettingring gaat met 30% minder tanden.

• rolandos582
Tom-Z schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:47:
[...]

Het werkt net zoals een fiets met naafversnelling. Zie je veel op stadsfietsen, Shimano Nexus 3/7/8. Je hebt op die fietsen een vast tandwiel voor/achter (dus eigenlijk een singlespeed) maar in de hub intern zitten tandwieltjes die je kan schakelen. Dat ze 7/8 versnellingen in een hub kunnen wegwerken is een klein wonder, maar dat kán dus. Nadeel is dat het bij lange na niet zo efficiënt is als een derailleursysteem omdat er drieduizend tandwieltjes in zitten.
Dat Classified-systeem is eigenlijk een simpeler (en dus efficiënter) versie daarvan, met maar 2 versnellingen: een 1-op-1 overbrenging (en die is heel efficiënt omdat het 1-op-1 is) die werkt als je "grote kettingring", en een 1-op-0.7 die werkt als "kleine kettingring". Het principe is dat van planetary gears.
Dat combineren ze dan met een traditionele achterderailleur en als je dan de hub schakelt voelt het alsof je naar een kleine kettingring gaat met 30% minder tanden.
Het is briljant en het werkt. Er is 1 nadeel, het kostenplaatje. Dat zal vast wel een keer omlaag gaan als het groter commercieel word. Maar toch ik ben zeker geinteresseerd, combineer dat met bijvoorbeeld een 3T strada 1x setup en je hebt een complete all round bike. Voor 12 speed zit je nu nog wel vast aan een 11-28 cassette dacht ik. Voor 11 speed wel meer opties.

Hier staat bijv. ook nog wel wat informatie :
https://cyclingtips.com/2...lassifieds-new-wheelsets/

• Fisico

Fisico

by Fabian

Zou toch mooi zijn als SRAM dit Classified-systeem koopt, want dan zijn zij van de voorkettingbladen af en ze kunnen het gelijk in een setje ZIPP wielen stoppen. Toch echt win win. Ik zag laatst een Factor Ostro in beperkte oplage met dit systeem. Echt een gaaf concept en helemaal als je het met de normale shifters kan aansturen.

• rolandos582
Fisico schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:43:
Zou toch mooi zijn als SRAM dit Classified-systeem koopt, want dan zijn zij van de voorkettingbladen af en ze kunnen het gelijk in een setje ZIPP wielen stoppen. Toch echt win win. Ik zag laatst een Factor Ostro in beperkte oplage met dit systeem. Echt een gaaf concept en helemaal als je het met de normale shifters kan aansturen.
Je bedoeld https://www.bikesuperior....am-classified-ltd-ed.html neem ik aan? :)

Heel vet ding! *O* persoonlijk zou ik die OSPW lekker zwart hebben gedaan maar ik waardeer het detail wel

• Fisico

Fisico

by Fabian

@rolandos582 als ik nog in de markt voor de Ostro zou zijn was dit echt een optie geweest. Ach mijn huidige Ostro is ook een fijne fiets en een mens moet wat te wensen hebben.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb een nieuw stuurtje besteld en ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om mijn di2 kabels geheel door het stuur te geleiden zodat ik van het domme onnodige kabeltje af ben waarmee nu de shifters met elkaar verbonden worden, zoals hier dus:

YouTube: Shimano Di2 Re-Cable Project // Giant TCR Road Bike

Wat ik echter mis in dit filmpje is of er nog iets gedaan moet worden om rammelen te voorkomen of valt dit met een di2 kabel door een stuurtje wel mee? Shane doet het wel voor de kabel door het frame (met tie-wraps) maar volgens mij niet voor het stuur. Iemand hier al ervaring mee? (Sowieso @Salteh) ;)

De D-fly wordt uiteraard wel een beetje ingepakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 15-10-2022 16:20 ]

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-04 09:26
Ik doe zelf nooit iets met kabels in het stuur wat betreft geluid, daar heb ik nooit last van gehad.

De gaten in het stuur zijn sowieso te klein om die ‘tie-wraps’ er fatsoenlijk in te krijgen en zoiets als een jagwire liner past ook niet :)

BetterShifting.com | Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:07:
Ik doe zelf nooit iets met kabels in het stuur wat betreft geluid, daar heb ik nooit last van gehad.

De gaten in het stuur zijn sowieso te klein om die ‘tie-wraps’ er fatsoenlijk in te krijgen en zoiets als een jagwire liner past ook niet :)
Ja klopt, maar ik zat te denken om de kabel in eerste instantie door de stuuruiteinden te leiden, dus dan zou er nog wel iets mee kunnen en daarna de plugjes door de gaatjes te vissen maar misschien is dat ook helemaal niet zo handig.

Maar als jij nooit last hebt gehad van gerammel van kabels in het stuur geloof ik het wel, dan ga ik daar ook niet moeilijk voor doen :).

Edit: Overigens gaat Shane Miller in het filmpje weer lekker popie jopie doen met zijn parktool kabelgeleider en dat dit anders zo nooit lukt maar ik heb net getest met een oud stuur en een oude schakelkabel en die duw ik er zo doorheen, vervolgens zou ik die makkelijk als geleider moeten kunnen gebruiken lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 15-10-2022 17:36 ]

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-04 09:26
Kluus schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Edit: Overigens gaat Shane Miller in het filmpje weer lekker popie jopie doen met zijn parktool kabelgeleider en dat dit anders zo nooit lukt maar ik heb net getest met een oud stuur en een oude schakelkabel en die duw ik er zo doorheen, vervolgens zou ik die makkelijk als geleider moeten kunnen gebruiken lijkt me.
Zeker! Ik ben ook wel fan van kabeltools, maar ja - kost ook weer wat.

Je kunt ook zelf iets maken: YouTube: How to make and use a Di2 wire routing tool for penny's!

BetterShifting.com | Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Zeker! Ik ben ook wel fan van kabeltools, maar ja - kost ook weer wat.

Je kunt ook zelf iets maken: YouTube: How to make and use a Di2 wire routing tool for penny's!
Ja dat is ook zo en ik snap het gemak ook wel, maar Shane Miller doet echt net of je niet zonder kan, maar daar zal ook wel wat sponsoring achter hangen. ;)

Een van de lastigste kabelwerkjes die ik tot nu toe heb gedaan was voor de dropper op mijn mountainbike, daar was deze tool echt wel handig voor geweest en ik geloof wel dat je het vaak gebruikt als je hem eenmaal hebt en dat het dan super fijn is. Maar uiteindelijk sta ik voor zo’n klusje en bedenk je een fix en dan komt het er eigenlijk nooit van zo’n ding te bestellen terwijl het op de lange termijn waarschijnlijk best tijd oplevert.

Ik heb die dropper kabel uiteindelijk gefixed door een nylon koord door het frame te zuigen met een stofzuiger en die vervolgens als trekveer te gebruiken. (8>

Edit: dat filmpje is wel cool om zo de connector te maken, even kijken of ik nog ergens zo’n busje heb. Ik was van plan om ze gewoon aan elkaar te tapen, maar dit is wel next level. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 15-10-2022 23:54 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De elastiekjes van de Magene cadanssensor zijn een beetje aan vervanging toe. Ik heb al flink Ali doorgespit, maar zonder het gewenste resultaat.

Dat soort elastiekjes, kun je die ergens voordelig scoren, bijvoorbeeld via Ali?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 11:23
Steeffoon schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:20:
De elastiekjes van de Magene cadanssensor zijn een beetje aan vervanging toe. Ik heb al flink Ali doorgespit, maar zonder het gewenste resultaat.
Zoek eens op "o ring". Het zijn stiekem helemaal geen elastiekjes, het zijn eigenlijk afdichtingsringen.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Tom-Z schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Zoek eens op "o ring". Het zijn stiekem helemaal geen elastiekjes, het zijn eigenlijk afdichtingsringen.
Je bent geweldig, gevonden, bedankt!

Pagina: 1 ... 444 ... 715 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).